De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 113 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:46

PauseBreak

derp!

hoevenpe schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:32:
[...]

Lokaal is een supermarkt handig, de bakker, groenteboer, slager, etos, readshop, slijterij en tabakszaak gaan het ook wel redden. De rest kan online of ga je voor naar het centrum of de mall.
Als je kijkt in het dunner bevolkte deel van ons land dan zie je dat deze voorzieningen toch ook verdwijnen. De dorpen om de gemeente waar ik voor werk bijv. zijn afhankelijk van de stad voor basisvoorzieningen. Dat brengt andere uitdagingen met zich mee op gebied van ruimtelijke ordening en mobiliteitssystemen dan in bijv. de Randstad of Brainport.

Sowieso zien we dat tegenwoordig ook een winkel in een stad veel meer klandizie moet trekken om nog rendabel te zijn dan voorheen het geval was. Daar proberen wij op te sturen door die klandizie dichterbij te laten wonen, met veel meer functiemenging (wonen/werken/winkelen) zo dicht mogelijk bij het centrum. Dat is best een hele uitdaging, met name door de opstelling van veel (dus niet alle) vastgoedboeren en projectontwikkelaars.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

stylezzz schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 19:19:
[...]

Klinkt erg barmhartig.... maar de rasechte ondernemer wil natuurlijk altijd de beste plek voor het minste geld. En wie gaat dat controleren? Als je toko goed draait zijn er mogelijkheden zat om op papier de winst wat te temperen....
Niet iedereen denkt zoals jij gelukkig. De meeste mensen en middenstanders gelukkig niet. Die willen gewoon op een eerlijke manier hun geld verdienen. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
hoevenpe schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:32:

Dan heb je succes moet je weg, hoe is dat goed voor die sociaal zwakke wijk?
Ik zie het ook niet. Heb je succesvol een broodjeszaak gestart (noem maar een dwarsstraat) met veel lokale klanten moet je ineens verkassen. Die klanten gaan niet ineens naar de andere kant van de stad voor je broodje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02
Fiber schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:04:
Niet iedereen denkt zoals jij gelukkig. De meeste mensen en middenstanders gelukkig niet. Die willen gewoon op een eerlijke manier hun geld verdienen. O-)
Daarom zijn er in achterstandswijken vooral belwinkels en andere dubieuze zaken... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Iemand op een A-locatie wat de afgelopen zes niet echt een A-locatie was door allerlei verbouwingen voor de deur die de gemeente rooskleuriger heeft voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn. Daar bovenop nog en pandemie en de onvermijdelijke terugloop die je overal tegenkomt. Maarrrr.....waar is de zelfreflectie? De beste man heeft zakelijk extra leningen genomen om de tijdelijke terugval te overbruggen, toen dat niet hielp zijn opgespaarde pensioen(privé) leeg getrokken en inmiddels ook de overwaarde van zijn huis(privé) ingezet om de zaak te kunnen redden. Is dit niet een soort gokverslaving? Ik snap dat je de zaak wilt redden omdat je hier lang aan gewerkt hebt en er ook mensen in dienst zijn, maar blijf van je privévermogen af als dat eigenlijk geen vrij uitneembaar vermogen is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
PauseBreak schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:45:
[...]

Als je kijkt in het dunner bevolkte deel van ons land dan zie je dat deze voorzieningen toch ook verdwijnen.
Wat je vaak ziet is dat er in een naburige gemeente een grotere supermarkt is en dat mensen dan toch daar heen gaan ipv maar de kleine winkel in hun dorp (die is vaak duurder, minder assortiment). Omdat die winkel succesvol is vestigen andere winkeliers zich daar en trekken ze nog meer klanten. Vervolgens moeten de kleine winkels in een dorp duurder worden en snijden in het assortiment omdat er minder klanten komen en gaat na verloop van tijd dicht. Eigenlijk zou iedereen in zn eigen dorp of wijk boodschappen, dat is de enige manier om de voorzieningen op peil te houden. Maar goed, ik zou misschien ook elders heen gaan als het goedkoper is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
jadjong schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:28:
[YouTube: Emotionele ondernemer Volker staat op rand van faillissement door gemeente]

Iemand op een A-locatie wat de afgelopen zes niet echt een A-locatie was door allerlei verbouwingen voor de deur die de gemeente rooskleuriger heeft voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn. Daar bovenop nog en pandemie en de onvermijdelijke terugloop die je overal tegenkomt. Maarrrr.....waar is de zelfreflectie? De beste man heeft zakelijk extra leningen genomen om de tijdelijke terugval te overbruggen, toen dat niet hielp zijn opgespaarde pensioen(privé) leeg getrokken en inmiddels ook de overwaarde van zijn huis(privé) ingezet om de zaak te kunnen redden. Is dit niet een soort gokverslaving? Ik snap dat je de zaak wilt redden omdat je hier lang aan gewerkt hebt en er ook mensen in dienst zijn, maar blijf van je privévermogen af als dat eigenlijk geen vrij uitneembaar vermogen is. |:(
Mijn oom had zo'n snacktentje... werkte zich een slag in de rondte maar leverde niks op. Vervolgens opent er tegenover een viswinkel met vers belegde broodjes... zeg maar dag tegen je klanten.
Maar voor hij eraan toe was om toe te geven dat de tent gesloten moest worden stond het water hem al boven het hoofd.
Zakelijk gezien is het heel simpel: draait verlies dus dikke doei, ik zoek wat anders. Maar als dat winkeltje alles is wat je in je leven bereikt hebt ga je kosten wat kost proberen dat overeind te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Frame164 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:00:
[...]

Wat je vaak ziet is dat er in een naburige gemeente een grotere supermarkt is en dat mensen dan toch daar heen gaan ipv maar de kleine winkel in hun dorp (die is vaak duurder, minder assortiment). Omdat die winkel succesvol is vestigen andere winkeliers zich daar en trekken ze nog meer klanten. Vervolgens moeten de kleine winkels in een dorp duurder worden en snijden in het assortiment omdat er minder klanten komen en gaat na verloop van tijd dicht. Eigenlijk zou iedereen in zn eigen dorp of wijk boodschappen, dat is de enige manier om de voorzieningen op peil te houden. Maar goed, ik zou misschien ook elders heen gaan als het goedkoper is.
Maar dat boeit mij en vele andere consumenten gewoon niet. Ik wil het liefst voor al mijn boodschappen bij 1 supermakt slagen. Ook vind ik het prijspeil erg belangrijk. Zeer zeker dat ik al iets verder zal rijden om voor alles te slagen. Nog zekerder dat ik wel even 3km verder rijd als mijn totale winkelkar doordoor 12a15 euro lager uitkomt.

Het feit dat winkels groter worden en meer geconcentreerd, is omdat het economisch optimaler is en de meeste klanten dat ook gewoon oke vinden. We zouden dan echt niet terug naar model '70 willen waarbij er 80 kruideniertjes waren in een middelgrote stad met prijzen veel hoger zijn (in tegenstelling tot wat de gemiddelde media je doet geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:05
Galactic schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:37:
[...]

Maar dat boeit mij en vele andere consumenten gewoon niet. Ik wil het liefst voor al mijn boodschappen bij 1 supermakt slagen. Ook vind ik het prijspeil erg belangrijk. Zeer zeker dat ik al iets verder zal rijden om voor alles te slagen. Nog zekerder dat ik wel even 3km verder rijd als mijn totale winkelkar doordoor 12a15 euro lager uitkomt.

Het feit dat winkels groter worden en meer geconcentreerd, is omdat het economisch optimaler is en de meeste klanten dat ook gewoon oke vinden. We zouden dan echt niet terug naar model '70 willen waarbij er 80 kruideniertjes waren in een middelgrote stad met prijzen veel hoger zijn (in tegenstelling tot wat de gemiddelde media je doet geloven).
Maar dat maakt het platteland wel onleefbaar om te wonen (als je zoals ik uit principe (of om andere redenen) geen auto (kunt) rijden): ik zou zelf de stad niet willen verlaten, ondanks de drukte, want nu woon ik op vijf minuten fietsen van een biologische supermarkt. Er zijn plekken op het platteland, waar het een uur fietsen is naar de dichtstbijzijnde supermarkt en dan moet je nog een uur terug fietsen met je boodschappen. Biologische supermarkten zijn nog dunner gezaaid. Ik zou graag in de rust van het platteland willen wonen, maar qua boodschappen doen is dat niet te doen, zeker niet als je zoals ik heel vaak heel weinig energie hebt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:27
Galactic schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:37:
[...]

In velen landen is dat de normaalste zaak van de wereld dat mensen voor de grote boodschappen naar een grote supermarkt gaan met veel parkeerplekken zoals in Frankrijk je de supermarché hebt, in Amerika de grote Walmarts. In het Duitse grensgebied gaat het overgrote gedeelte minstens eens per maand naar een Duitse supermarkt toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
FairPCsPlease schreef op maandag 16 september 2024 @ 01:01:
[...]

Maar dat maakt het platteland wel onleefbaar om te wonen (als je zoals ik uit principe (of om andere redenen) geen auto (kunt) rijden): ik zou zelf de stad niet willen verlaten, ondanks de drukte, want nu woon ik op vijf minuten fietsen van een biologische supermarkt. Er zijn plekken op het platteland, waar het een uur fietsen is naar de dichtstbijzijnde supermarkt en dan moet je nog een uur terug fietsen met je boodschappen. Biologische supermarkten zijn nog dunner gezaaid. Ik zou graag in de rust van het platteland willen wonen, maar qua boodschappen doen is dat niet te doen, zeker niet als je zoals ik heel vaak heel weinig energie hebt .
Op het platteland rijd bijna iedereen auto ook omdat het OV gewoon erg slecht is. En de meeste daar doen boodschappen voor de gehele week en als ze naar Duitsland gaan doen ze boodschappen voor een maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jadjong schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:28:

De beste man heeft zakelijk extra leningen genomen om de tijdelijke terugval te overbruggen, toen dat niet hielp zijn opgespaarde pensioen(privé) leeg getrokken en inmiddels ook de overwaarde van zijn huis(privé) ingezet om de zaak te kunnen redden. Is dit niet een soort gokverslaving? Ik snap dat je de zaak wilt redden omdat je hier lang aan gewerkt hebt en er ook mensen in dienst zijn, maar blijf van je privévermogen af als dat eigenlijk geen vrij uitneembaar vermogen is. |:(
Ondernemers zijn psychologisch een slag apart. Veel startende ondernemers vragen zich niet af wat de risico’s zijn en wat er allemaal mis kan gaan. Daar hebben ze pas oog voor als het kaartenhuis ingestort is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
FairPCsPlease schreef op maandag 16 september 2024 @ 01:01:
Ik zou graag in de rust van het platteland willen wonen, maar qua boodschappen doen is dat niet te doen, zeker niet als je zoals ik heel vaak heel weinig energie hebt .
Valt wel mee, als je maar een auto hebt.
Binnen twintig minuten rijden heb je ook daar genoeg aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

@FairPCsPlease nagenoeg overal wordt gewoon bezorgd hoor.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:19
_JGC_ schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:25:
[...]

Mijn oom had zo'n snacktentje... werkte zich een slag in de rondte maar leverde niks op. Vervolgens opent er tegenover een viswinkel met vers belegde broodjes... zeg maar dag tegen je klanten.
Maar voor hij eraan toe was om toe te geven dat de tent gesloten moest worden stond het water hem al boven het hoofd.
Zakelijk gezien is het heel simpel: draait verlies dus dikke doei, ik zoek wat anders. Maar als dat winkeltje alles is wat je in je leven bereikt hebt ga je kosten wat kost proberen dat overeind te houden.
Wat meespeelt is dat sommige snackboeren niet willen of kunnen meebewegen met nieuwe smaken en trends. Of dat nou door leeftijd of gebrek aan middelen of fantasie is. Ze blijven dezelfde gefrituurde snacks verkopen, terwijl er veel meer aandacht voor gezondheid is. En als de sociale huurwoningen om jouw snackbar heen plaatsmaken voor dure koopwoningen, vindt dat proces versneld plaats.

Soms zijn 'klassieke' snackbars echter vrij immuun en hebben ze nog bestaansrecht dankzij hun locatie of een monopolie in een buurt die groot genoeg is. En de prijzen omhooggooien kan tot op zekere hoogte ook als je klanten vermogender worden.

Enigszins gerelateerd: Laatst klaagde de eigenaar van een nachtwinkel tegen mij dat hij de laatste tijd een groot deel van zijn omzet was verloren. Zijn winkel valt onder de categorie supermarkt, maar die mogen geen tabaksproducten meer verkopen. Dan denk ik: je hebt dus eigenlijk op 1 paard gewed, een paard waarvan je ook nog eens kon zien aankomen dat-ie ging stoppen met racen... Niet slim, maar ja, bedenk maar eens een alternatief voor tabak dat even lucratief is. Ik snap wel dat veel ondernemers zoals hij illegale vapes onder de toonbank hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
Randfiguur schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:08:
[...]

Wat meespeelt is dat sommige snackboeren niet willen of kunnen meebewegen met nieuwe smaken en trends. Of dat nou door leeftijd of gebrek aan middelen of fantasie is. Ze blijven dezelfde gefrituurde snacks verkopen, terwijl er veel meer aandacht voor gezondheid is. En als de sociale huurwoningen om jouw snackbar heen plaatsmaken voor dure koopwoningen, vindt dat proces versneld plaats.

Soms zijn 'klassieke' snackbars echter vrij immuun en hebben ze nog bestaansrecht dankzij hun locatie of een monopolie in een buurt die groot genoeg is. En de prijzen omhooggooien kan tot op zekere hoogte ook als je klanten vermogender worden.

Enigszins gerelateerd: Laatst klaagde de eigenaar van een nachtwinkel tegen mij dat hij de laatste tijd een groot deel van zijn omzet was verloren. Zijn winkel valt onder de categorie supermarkt, maar die mogen geen tabaksproducten meer verkopen. Dan denk ik: je hebt dus eigenlijk op 1 paard gewed, een paard waarvan je ook nog eens kon zien aankomen dat-ie ging stoppen met racen... Niet slim, maar ja, bedenk maar eens een alternatief voor tabak dat even lucratief is. Ik snap wel dat veel ondernemers zoals hij illegale vapes onder de toonbank hebben liggen.
Op zich staat juridisch gezien niets hem in de weg om de hele toko dicht te gooien en opnieuw te openen als tabakswinkel... (helaas mag dit, maar dat is mijn persoonlijke mening).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:05
hoevenpe schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:30:
[...]

Valt wel mee, als je maar een auto hebt.
Binnen twintig minuten rijden heb je ook daar genoeg aanbod.
Maar dat zeg ik, ik rijd uit principe geen auto. Ik besloot 30 jaar geleden al geen rijbewijs te halen omdat ik auto rijden onverantwoord vind gezien de luchtvervuiling en klimaatopwarming - die we toen al aan hadden kunnen zien komen, de ellende waarin de wereld nu geduwd wordt. En zelf heb ik inderdaad ook last van allergie door de luchtvervuiling en hittestress (tot doodsverlangen aan toe) bij hittegolven. Vandaar wonen in de stad, zodat alles wel binnen fietsbereik is (en gelukkig woon ik aan die kant van de stad, waar deze dicht op de polder en de bossen grenzen zodat ook de natuur dichtbij is en toch ook het centrum vlakbij heb).

[ Voor 15% gewijzigd door FairPCsPlease op 16-09-2024 09:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
FairPCsPlease schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:55:
Maar dat zeg ik, ik rijd uit principe geen auto. Ik besloot 30 jaar geleden al geen rijbewijs te halen omdat ik auto rijden onverantwoord vind gezien de luchtvervuiling en klimaatopwarming - die we toen al aan hadden kunnen zien komen, de ellende waarin de wereld nu geduwd wordt. En zelf heb ik inderdaad ook last van allergie door de luchtvervuiling en hittestress (tot doodsverlangen aan toe) bij hittegolven. Vandaar wonen in de stad, zodat alles wel binnen fietsbereik is (en gelukkig woon ik aan die kant van de stad, waar deze dicht op de polder en de bossen grenzen zodat ook de natuur dichtbij is en toch ook het centrum vlakbij heb).
Maar misschien dat jouw principes dan gewoon niet bij het plattelandsleven passen? Elke plek heeft voor en nadelen. Ik ben opgegroeid in Drenthe en daar was 40~50 minuten fietsen naar de middelbare heel normaal. En dan met een ouderwetse niet-elektrische fiets. Nu ik in het westen in een stad woont, denkt men dat 15 minuten al ellendig ver is. Tja...

Platteland betekend nou eenmaal grotere afstanden. Dus langer fietsen of de auto pakken. Daarvoor krijg je rust, ruimte en natuur terug. We fietsen vroeger als pubers ook een uur naar de stad om te shoppen, ging je met je ouders dan ging je met de auto. Weekboodschappen gingen ook met de auto bij de grotere supermarkt verder weg. Dat is altijd al zo geweest, ook toen fysieke winkels nog niet verdwenen. Het heeft verder vrij weinig te maken met de ondergang van fysieke winkels en meer met een andere manier van leven op het platteland. Als jij dat niet ziet zitten, dan is waarschijnlijk wonen in de stad meer aan jou besteed.

[ Voor 6% gewijzigd door Cambionn op 16-09-2024 10:25 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:02
Frame164 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:00:
[...]

Helemaal eens. Ik woon in een klein dorp van dik 2000 inwoners. Toch hebben we de meeste noodzakelijk winkels. Supermarkt, bakker, drogist, bloemenwinkeltje en nog een paar. Diverse soorten eten afhalen lukt ook prima.
Ook een slager, maar die is al maanden alleen geopend voor bestellingen omdat ze geen personeel kunnen vinden.

Allereerst de slager. Nadat deze werd overgenomen gingen de prijzen door het dak en de kwaliteit werd er niet beter op, nu ze alleen op bestelling werken komen we er helemaal niet meer.

Dan de supermarkt, gewoon een volwaardige winkel. Handig dat deze op loopafstand zit, toch doen we de week boodschappen inderdaad in een buurgemeente. Tussendoor een boodschapje halen we daar wel altijd.
Alle boodschappen daar doen is ons gewoon te vaak niet goed bevallen. Inderdaad wat minder assortiment, maar dat is geen deal breaker. Wel te vaak lege schappen van net hetgeen wat je wilt kopen en geen aanbod van alternatieven. Het ergste is echter de houdbaarheidsdatum daar moet je zo scherp op zijn in die winkel dat het eigenlijk geen doen is. Ook daarvan kun je nog zeggen dat het geen ramp is als je het toch bijna direct nuttigt, maar ook te vaak gewoon al verse producten gehad waar eenmaal thuis schimmel op bleek te zitten.

Ik wil gewoon zorgeloos mijn boodschappen doen en niet non-stop op mijn hoeden willen zijn, concessies hoeven doen maar vooral geen frustratie.

Ik snap het niet. Juist in zo'n dorp moet je als lokale ondernemer ook je stinkende best doen om de dorpsbewoners in je winkel te houden, daar zijn ze gevoelig voor in zo'n dorp. Prijs is daarbij echt niet leidend bij het gros van de mensen, ergens anders naar toe rijden kost ook tijd en geld.

De bakker komen we niet altijd. Het wat betere brood van de Jumbo vinden wij eigenlijk prima, scheelt qua prijs niet zoveel met de bakker maar is gewoon makkelijk om je karretje te gooien als je er toch al bent. Drogisterij, bloemen etc proberen we allemaal hier in het dorp te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
B-Real schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:26:
Alle boodschappen daar doen is ons gewoon te vaak niet goed bevallen. Inderdaad wat minder assortiment, maar dat is geen deal breaker. Wel te vaak lege schappen van net hetgeen wat je wilt kopen en geen aanbod van alternatieven. Het ergste is echter de houdbaarheidsdatum daar moet je zo scherp op zijn in die winkel dat het eigenlijk geen doen is. Ook daarvan kun je nog zeggen dat het geen ramp is als je het toch bijna direct nuttigt, maar ook te vaak gewoon al verse producten gehad waar eenmaal thuis schimmel op bleek te zitten.

Ik wil gewoon zorgeloos mijn boodschappen doen en niet non-stop op mijn hoeden willen zijn, concessies hoeven doen maar vooral geen frustratie.

Ik snap het niet. Juist in zo'n dorp moet je als lokale ondernemer ook je stinkende best doen om de dorpsbewoners in je winkel te houden, daar zijn ze gevoelig voor in zo'n dorp. Prijs is daarbij echt niet leidend bij het gros van de mensen, ergens anders naar toe rijden kost ook tijd en geld.
Ik snap het wel: die kleine buurtsuper heeft veel minder doorloop, met een servicegebied van hooguit 2000 zielen veel lastiger om goed in te kopen dan die grote XXL Appie in de stad verderop.

Of hij koopt te weinig in, dan kijk jij tegen lege schappen aan, of er wordt minder verkocht dan verwacht en dan gaat de houdbaarheid eraan. Heb je een groter assortiment dan wordt dat probleem nog groter, schat maar eens in hoeveel jouw kleine dorp van elke variant vlees of pasta koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
hoevenpe schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:41:
[...]

Ik snap het wel: die kleine buurtsuper heeft veel minder doorloop, met een servicegebied van hooguit 2000 zielen veel lastiger om goed in te kopen dan die grote XXL Appie in de stad verderop.

Of hij koopt te weinig in, dan kijk jij tegen lege schappen aan, of er wordt minder verkocht dan verwacht en dan gaat de houdbaarheid eraan. Heb je een groter assortiment dan wordt dat probleem nog groter, schat maar eens in hoeveel jouw kleine dorp van elke variant vlees of pasta koopt.
Nee dat snap ik zeker. Ook dat de houdbaarheid wat lastiger is. Echter zit er verschil tussen nog een paar dagen houdbaar of telkens op/net over de datum. Zeker dat laatste is gewoon een kwestie van controleren en je werk goed doen.

Assortiment is inderdaad wat kleinschaliger dan de winkel waar ik mijn weekboodschappen doe, maar ondanks het kleinere assortiment dus wel issues met houdbaarheid en voorraad. Terwijl ook deze winkel gewoon dagelijks wordt bevoorraad lijkt mij.
Soms komen ik een paar dagen achter elkaar en zie ik dezelfde schappen gewoon leeg, hoe dan?

Tot slot, het is dan maar een klein dorp. Wel een super toeristische omgeving, met tig campings en andere accomodaties in de omgeving waarbij dit de dichtstbijzijnde supermarkt is. Zeker de afgelopen maanden is het klantenbestand dus een stuk groter dan 2000 zielen.

Kortom, helemaal eens dat een kleine dorpswinkel niet kan opboksen tegen een XXL AH op een hoop onderdelen. Veel onderdelen zijn ook gewoon een kwestie van goed ondernemerschap en dat vind ik hier dus niet geweldig, terwijl je juist daarmee je kunt onderscheiden op een locatie als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

B-Real schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:53:
[...]

Kortom, helemaal eens dat een kleine dorpswinkel niet kan opboksen tegen een XXL AH op een hoop onderdelen. Veel onderdelen zijn ook gewoon een kwestie van goed ondernemerschap en dat vind ik hier dus niet geweldig, terwijl je juist daarmee je kunt onderscheiden op een locatie als deze.
Onderscheiden in welke zin? Zoals het nu klinkt hoeven ze zich nergens echt van te onderscheiden, want ze zijn de enige. Daarnaast is het voor de klant misschien fijn als de problemen die je noemt worden opgelost, maar wat levert dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@B-Real Weet niet wat voor winkel het is, maar zo'n dorpswinkeltje krijgt zeker niet dagelijks verse voorraad, daarvoor is de omloopsnelheid te laag. Je mag al blij zijn als het 2x per week is. Brood hebben ze vaak dagelijks van een plaatselijke bakker.

Verder zit je met minimale bestelaantallen. Naar mijn weten is Spar de enige organisatie waar je als buurtsuper per stuk dingen kunt bestellen ipv per doos. De buurtsuper in mijn geboorteplaats had ook altijd de helft van de luxe koeken over datum, soms met de schimmel erin. Toen het een Spar werd ging dat een stuk beter, maar daardoor werd hij wel nog veel duurder dan hij al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Het is al met al geen veredelde camping winkel. Gewoon een normaal formaat Plus (voorheen COOP). Vergeleken met een AH XL niet 6 soorten pindakaas maar alleen Calve en een huismerk, niet in elk formaat maar alleen een grote en een kleine pot. Dat is zo ongeveer het verschil.

Dagelijkse bevoorrading weet ik zo goed als zeker, want ik zie echt heel vaak een vrachtwagen bij het laaddok staan. Daar kom ik namelijk vaak genoeg langs.

Wat levert het op als de problemen worden opgelost? Dat er in elk geval meer dorpsbewoners hier hun boodschappen (blijven) doen ipv in de auto stap naar een winkel een kwartier verder op.

Volgens mij is dat het stabiele klantenbestand die je als lokale supermarkt wilt hebben, ook in slechtere tijden en is het toerisme een mooie plus daar bovenop in de vakantieseizoenen.

Nu heb ik geen detailhandel gestudeerd, maar als je een winkel hebt. Dan wil je toch dat je winkel, netjes en geordend is? Is iets langere tijd niet leverbaar dan haal je dat schap leeg en vul je het met andere producten.
Producten die over de datum zijn of notabene onder de schimmel zitten zijn toch altijd en overal not done?

Ik heb er te vaak een bakje aardbeien gekocht die ik thuis in de container kon gooien (of terugbrengen uiteraard, toch dichtbij) maar heb ze ook wel eens gewezen op een plateau met snoeptomaatjes die je zelf fin een bakje kon doen waar zeker 15% van onder de schimmel zat.

Dat ik dan voor de zoveelste keer misgrijp omdat we iets nodig hebben voor een gerecht en dat niet lukt omdat het niet op voorraad is, is vervelend maar geen man over boord. Als dat meermaals gebeurt en je van je weekboodschappen voor een handvol producten misgrijpt of opzoek moet naar een iets anders, tja dan zoek ik wel een alternatief.

Dan onze drogisterij/pakketpunt/van alles en nog wat winkeltje. Die heeft dan bij wijze van één soort neusspray, dat weten we. Als ze net de bestellingen binnen heeft dan staan er drie doosjes, maar de kans bestaat dat je misgrijpt. Ook dat weet je, maar ze bestelt het direct en heeft het de volgende dag weer op voorraad. Heb je iets specifieks nodig? Laat het weten en ze regelt het.
Heb ik op de een of andere manier toch meer begrip voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@B-Real Snap wat je bedoelt... de plaatselijke Jumbo had ook zo'n mooie groente afdeling waar de hele bak vol lag met slappe sperzieboontjes die dan 3 dagen bleven liggen. Tja, dan koopt niemand je versproducten.

Met de plaatselijke groenteboer ben ik inmiddels ook op dat punt aanbeland. Paar keer uien gehaald, de helft is verrot vanbinnen. Geef je aan, krijg je gewoon weer een zak met verrotte uien mee. Haal je ze op de markt, hebben ze nieuwe oogst van super kwaliteit. Vraag je bij de groenteboer of ze nieuwe oogst hebben, kijken ze je aan alsof ze water zien branden. Dan haal ik voortaan de uien wel weer bij de supermarkt. Zijn minder van kwaliteit dan die op de markt, maar niet verrot meestal (ik ga niet wekelijks naar de markt)

En waarom de groenteboer paprika's met meer smaak hebben dan uit de supermarkt is me ook duidelijk inmiddels. Als je ze buiten de koelkast bewaart en laat uitdrogen zijn ze niet zo waterig meer. Laatst een netje paprika's van de Aldi buiten de koeling gelegd omdat er geen plek voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
Gamemania is inmiddels begonnen met het spammen van de faillissementsveiling naar het hele klantenbestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:09
_JGC_ schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:45:
En waarom de groenteboer paprika's met meer smaak hebben dan uit de supermarkt is me ook duidelijk inmiddels. Als je ze buiten de koelkast bewaart en laat uitdrogen zijn ze niet zo waterig meer. Laatst een netje paprika's van de Aldi buiten de koeling gelegd omdat er geen plek voor was.
Paprika's houden niet van kou en niet van warmte. Rond de 12 graden is perfect.
In de koelkast heb je kans op koudebederf, dus dan gaan de cellen kapot en worden ze juist erg waterig. Zelfde geldt bij tomaten en komkommers (de vruchtgroenten dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Komkommer blijft hier toch echt vele malen langer goed in de koelkast dan erbuiten. En stevig ook.

Buiten koelkast is na 2-3 dagen weggooien. In de koelkast is 1week+ goed.

Same for bananas.
Ja ze worden zwart van buiten. Maar van binnen blijven ze veel langer goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Pat911 schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:58:
[...]

Paprika's houden niet van kou en niet van warmte. Rond de 12 graden is perfect.
In de koelkast heb je kans op koudebederf, dus dan gaan de cellen kapot en worden ze juist erg waterig. Zelfde geldt bij tomaten en komkommers (de vruchtgroenten dus).
Wist ik van paprika's niet... komkommers en tomaten was me dat wel van bekend.
En dan zie je dat ik nooit de verpakking lees, want het staat er gewoon op :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Ja, de markt. Vind het echt jammer dat die op tijden is dat ik domweg niet kan en ik het teveel gedoe vind qua parkeren plus stukje lopen.

Qua verse producten vind ik dat echt een verademing. "Onze" markt heeft een top groenteboer, heerlijke bakker die op de markt nog afbakt, fijne notenkraam en de kaas van de kaasboer vind ik zelfs niet in het kaaswinkeltje waar ik wel eens kom. Zou willen dat ik tijd/zin had om daar wekelijks een rondje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
B-Real schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:05:
Ja, de markt. Vind het echt jammer dat die op tijden is dat ik domweg niet kan en ik het teveel gedoe vind qua parkeren plus stukje lopen.

Qua verse producten vind ik dat echt een verademing. "Onze" markt heeft een top groenteboer, heerlijke bakker die op de markt nog afbakt, fijne notenkraam en de kaas van de kaasboer vind ik zelfs niet in het kaaswinkeltje waar ik wel eens kom. Zou willen dat ik tijd/zin had om daar wekelijks een rondje te doen.
Gelukkig kan ik op zaterdagochtend. Ook een top groenteboer, met gewoon goede prijzen. Goedkoper en meer keus dan bij de supermarkt. En ook een geweldige kaasboer waar je nog eens wat te proeven krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Dennis1812 schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:01:
Komkommer blijft hier toch echt vele malen langer goed in de koelkast dan erbuiten. En stevig ook.

Buiten koelkast is na 2-3 dagen weggooien. In de koelkast is 1week+ goed.

Same for bananas.
Ja ze worden zwart van buiten. Maar van binnen blijven ze veel langer goed
Sommige koelkasten hebben een gedeelte wat niet onder de 6 graden komt. Rond (onder) de 4 graden gaat het echt fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

spijkerhoofd schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:21:
[...]

Op het platteland rijd bijna iedereen auto ook omdat het OV gewoon erg slecht is. En de meeste daar doen boodschappen voor de gehele week en als ze naar Duitsland gaan doen ze boodschappen voor een maand.
Dat klopt, maar dan moet je wel kunnen (en mogen) autorijden. Genoeg bejaarden die prima zelfstandig kunnen wonen, maar die niet (meer) kunnen/mogen autorijden.
Gelukkig heb je dan wel weer bezorgservice van de meeste grote supermarkten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

-tom-562 schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:28:
[...]

Gelukkig heb je dan wel weer bezorgservice van de meeste grote supermarkten.
Is dat zo? Ik woon al jaren niet meer op het platteland maar je zou verwachten dat de lage bevolkingsdichtheid op het platteland dat soort bezorgservices ook eerder on-economisch maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

B-Real schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:21:
Het is al met al geen veredelde camping winkel. Gewoon een normaal formaat Plus (voorheen COOP). Vergeleken met een AH XL niet 6 soorten pindakaas maar alleen Calve en een huismerk, niet in elk formaat maar alleen een grote en een kleine pot. Dat is zo ongeveer het verschil.

Dagelijkse bevoorrading weet ik zo goed als zeker, want ik zie echt heel vaak een vrachtwagen bij het laaddok staan. Daar kom ik namelijk vaak genoeg langs.

Wat levert het op als de problemen worden opgelost? Dat er in elk geval meer dorpsbewoners hier hun boodschappen (blijven) doen ipv in de auto stap naar een winkel een kwartier verder op.

Volgens mij is dat het stabiele klantenbestand die je als lokale supermarkt wilt hebben, ook in slechtere tijden en is het toerisme een mooie plus daar bovenop in de vakantieseizoenen.

Nu heb ik geen detailhandel gestudeerd, maar als je een winkel hebt. Dan wil je toch dat je winkel, netjes en geordend is? Is iets langere tijd niet leverbaar dan haal je dat schap leeg en vul je het met andere producten.
Producten die over de datum zijn of notabene onder de schimmel zitten zijn toch altijd en overal not done?

Ik heb er te vaak een bakje aardbeien gekocht die ik thuis in de container kon gooien (of terugbrengen uiteraard, toch dichtbij) maar heb ze ook wel eens gewezen op een plateau met snoeptomaatjes die je zelf fin een bakje kon doen waar zeker 15% van onder de schimmel zat.

Dat ik dan voor de zoveelste keer misgrijp omdat we iets nodig hebben voor een gerecht en dat niet lukt omdat het niet op voorraad is, is vervelend maar geen man over boord. Als dat meermaals gebeurt en je van je weekboodschappen voor een handvol producten misgrijpt of opzoek moet naar een iets anders, tja dan zoek ik wel een alternatief.

Dan onze drogisterij/pakketpunt/van alles en nog wat winkeltje. Die heeft dan bij wijze van één soort neusspray, dat weten we. Als ze net de bestellingen binnen heeft dan staan er drie doosjes, maar de kans bestaat dat je misgrijpt. Ook dat weet je, maar ze bestelt het direct en heeft het de volgende dag weer op voorraad. Heb je iets specifieks nodig? Laat het weten en ze regelt het.
Heb ik op de een of andere manier toch meer begrip voor.
Ceteris paribus is het voor klanten natuurlijk beter om geen lege schappen of schappen met verrotte producten te hebben, maar het kan best zijn dat de financiële gevolgen daarvan op enige termijn beroerder zijn. Dat soort perverse prikkels ontstaan wel vaker als het eigenlijk al (enige tijd) niet goed gaat met een winkel (of bredere zin, bedrijf).

De vraag is dan een beetje of het onderdeel is van de neerwaartse spiraal waar een bedrijf waar het slecht mee gaat vanwege redenen die ze niet (goed) onder controle hebben, of dat het gewoon een bedrijf is dat gezond kan blijven maar slecht wordt gerund.

Ik ga niet pretenderen dat ik precies weet wat de situatie in de supermarkt in jouw dorp is, maar soms is het te kort door de bocht dat ogenschijnlijk slechte bedrijfsvoering oorzaak is van de ondergang van een winkel. Het kan ook een symptoom zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

downtime schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:37:
[...]

Is dat zo? Ik woon al jaren niet meer op het platteland maar je zou verwachten dat de lage bevolkingsdichtheid op het platteland dat soort bezorgservices ook eerder on-economisch maakt.
Nou, het Jumbo vrachtwagentje van 1 dorp verderop (~13k inwoners) rijdt elke dag (meedere keren) hier door ons dorp (1500 inwoners), die van de AH zie ik ook regelmatig.
Dat zijn overigens niet alleen maar bejaarden waar ze bezorgen, maar ook gewoon 'normale' mensen (:P), wij doen het soms ook.
Het is voor de bejaarden in het dorp echt een uitkomt. Hier zit geen supermarkt. In een ander buurdorp zit nog wel een buurtsuper/SPAR, en op ieder willekeurig moment zijn er altijd meer bejaarden dan <65 jarigen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

downtime schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:37:
[...]

Kleine dorpen rijden ze gewoon.
Op misschien een enkele uitzondering of waddeneilanden na.
Verder is dat netwerk echt heel goed tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
FairPCsPlease schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:55:
[...]

Die problemen zijn nu opgelost: koop een EV en laadt die op met zonnestroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
B-Real schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:53:
[...]

Tot slot, het is dan maar een klein dorp. Wel een super toeristische omgeving, met tig campings en andere accomodaties in de omgeving waarbij dit de dichtstbijzijnde supermarkt is. Zeker de afgelopen maanden is het klantenbestand dus een stuk groter dan 2000 zielen.
Maar voor die toeristen is een grote AH/Jumbo een eindje verderop ook handig(er). En voor de kleine dingetjes ga je naar de campingwinkel. Weliswaar duurder, maar het scheelt weer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53
spijkerhoofd schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:19:
[...]

In velen landen is dat de normaalste zaak van de wereld dat mensen voor de grote boodschappen naar een grote supermarkt gaan met veel parkeerplekken zoals in Frankrijk je de supermarché hebt, in Amerika de grote Walmarts. In het Duitse grensgebied gaat het overgrote gedeelte minstens eens per maand naar een Duitse supermarkt toe.
Een factor die een rol speelt is dat Nederland veel dichter bevolkt is. In dunner bevolkte gebieden is het praktisch voor een heleboel inwoners om eens per week of eens per maand wat verder te rijden en dan groot in te slaan bij bijv. een hypermarché. Ook het assortiment is daar veel breder, van keukengerei, witgoed tot motorolie kun je "gewoon" in de supermarkt kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
-tom-562 schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:43:
[...]

Nou, het Jumbo vrachtwagentje van 1 dorp verderop (~13k inwoners) rijdt elke dag (meedere keren) hier door ons dorp (1500 inwoners), die van de AH zie ik ook regelmatig.
Hoewel een dorp met zo weinig inwoners als platteland wordt bestempeld, is mijn idee van het platteland toch iets anders. Dan denk ik aan boerderijen, gescheiden door grote weilanden met schapen, koeien of mais. En daar bezorgt PicNic en Jumbo dan weer niet. Althans, zeker niet overal, en dat is ook heel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.bd.nl/binnenl...em_ETcVZq6QFTG5JLGsCS1lIA

Tupperware werkt natuurlijk met consulenten. Dus echt fysieke winkel is twijfelachtig.
Maar wel weer een enorm bekende naam die ten onder gaat. Maar eigen zeggen door de boot gemist te hebben bij digitalisering. Ze hopen een nieuwe koper te vinden. Er is 700 miljoen dollar schuld inmiddels.

(Paywall, maar ieder weet de weg wel. Kon zo snel geen gratis vinden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
Dennis1812 schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:35:
https://www.bd.nl/binnenl...em_ETcVZq6QFTG5JLGsCS1lIA

Tupperware werkt natuurlijk met consulenten. Dus echt fysieke winkel is twijfelachtig.
Maar wel weer een enorm bekende naam die ten onder gaat. Maar eigen zeggen door de boot gemist te hebben bij digitalisering. Ze hopen een nieuwe koper te vinden. Er is 700 miljoen dollar schuld inmiddels.

(Paywall, maar ieder weet de weg wel. Kon zo snel geen gratis vinden)
Ik denk dat het heel moeilijk is hun sales proces te digitaliseren. Juist door die tupperware parties konden kopers de kwaliteit van de producten ervaren (plus dat deelnemers natuurlijk een beetje worden opgejut in zo'n setting om meer te kopen). Als je producten alleen online ziet is het moeilijk over te brengen waarom een product duurder is dan een ander plastic product. En gezien de degelijkheid is tupperware de prijs echt wel waard, maar als je elders een fractie betaalt voor plastic bakjes die er hetzelfde uit zie wordt het moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Frame164 schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:41:
[...]

Ik denk dat het heel moeilijk is hun sales proces te digitaliseren. Juist door die tupperware parties konden kopers de kwaliteit van de producten ervaren (plus dat deelnemers natuurlijk een beetje worden opgejut in zo'n setting om meer te kopen). Als je producten alleen online ziet is het moeilijk over te brengen waarom een product duurder is dan een ander plastic product. En gezien de degelijkheid is tupperware de prijs echt wel waard, maar als je elders een fractie betaalt voor plastic bakjes die er hetzelfde uit zie wordt het moeilijk.
Eens, maar enkel de feestjes red je het in de grootste delen van de wereld niet meer mee.

Ze maken ook al 30 jaar o.i.d dezelfde producten.
Imago van plastic gaat achteruit. Mensen stappen over op glas etc.
Ik ben benieuwd of het gered gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis1812 schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:45:
[...]

Eens, maar enkel de feestjes red je het in de grootste delen van de wereld niet meer mee.

Ze maken ook al 30 jaar o.i.d dezelfde producten.
Imago van plastic gaat achteruit. Mensen stappen over op glas etc.
Ik ben benieuwd of het gered gaat worden
Ik wist eigenlijk niet eens dat het nog bestond.... maar als ik op die site kijk. 3 broodtrommels voor 20 euro..... als we het er dan over hebben hoe blokker zichzelf uit de markt prijst t.o.v. de action met dit soort producten. Dan is dit wel de overtreffende trap.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Kwalitatief overstijgen ze de action ook fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het punt is ook dat tupperware te lang mee gaat. Als ik daar bakjes van wil heeft mijn oma er nog wel een paar over en weer zat ook nog wel wat bij de boedel van wijlen mijn moeder. Waarom zou ik dat nog nieuw willen kopen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis1812 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:00:
Kwalitatief overstijgen ze de action ook fors.
Ik mag het hopen. Ondertussen bij de action, een echte curver broodtrommel in diverse kleuren voor 1,62 euro....

https://www.action.com/nl...ver-lunchbox-met-divider/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou 'echte' zullen we maar zeggen, het is een behoorlijk simpele variant en het is dan maar afwachten hoelang het mee gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Broodtrommels van de action gaan inderdaad meestal niet heel lang mee.
Die van Tupperware kan je aan je kinderen geven als je met pensioen gaat en zei weer aan hun kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee tegenwoordig willen je kinderen er eentje met een leuk modern plaatje. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:28:
Nou 'echte' zullen we maar zeggen, het is een behoorlijk simpele variant en het is dan maar afwachten hoelang het mee gaat.
Ongetwijfeld minder lang dan de tupperware van je oma. Maar goed, waar voor het gros van de nederlanders er wel een action of blokker dichtbij is waar je voor een paar euro een nieuwe broodtrommel kunt vinden.... dan moet je wel heel erg verknocht zijn aan de tupperware wil je daar nog gaan bestellen. En blijkbaar zijn dat niet genoeg mensen meer getuige de problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:03:
Het punt is ook dat tupperware te lang mee gaat. Als ik daar bakjes van wil heeft mijn oma er nog wel een paar over en weer zat ook nog wel wat bij de boedel van wijlen mijn moeder. Waarom zou ik dat nog nieuw willen kopen?
Dat is Tupperware van vroeger. Toen zat er nog BPA in hun bakjes.
Ik had vroeger een Tupperware broodtrommel, niet kapot te krijgen, mijn hele schooltijd mee gedaan. Alleen de deksel had last van loslatende toplaag vanwege de vaatwasser.
Tegenwoordig moet het BPA vrij zijn, en dan zijn die bakjes wat harder dan vroeger en breken ze ook makkelijker.

Maargoed, Tupperware... ik heb het spul in jaren al niet meer in het wild gezien. Mepal en Curver daarentegen... ligt overal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@stylezzz Je had het over Curver, ook daarvan ben ik betere producten gewend dan wat je linkt. Dat er toevallig dezelfde naam aan hangt zegt niet zoveel. Dat is gewoon een goedkope partij op bestelling.

On topic:
Ik wilde specifieke schoenen hebben om mee te sporten, maar vind dan nog maar een fysieke winkel waar ze die hebben. De dichtstbijzijnde is dik en half uur weg dus dan maar weer online bestellen want het mag gratis retourneren en ruilen.

Uiteraard passen ze niet lekker. Bij ruilen moet je eerst terug sturen en na ontvangst krijg je nieuwe, ben je dus weer een week verder. Wil je sneller moet je gewoon een extra paar bestellen en de andere los retourneren. Denk ik, want de helpdesk was niet te bereiken voor vragen.
Leuk man die zonsondergang van de fysieke winkel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het punt is ook dat tupperware te lang mee gaat.
Je stipt een interessant punt aan! d:)b

Er wordt een product geproduceerd wat gewoon goed en degelijk is en heel lang meegaat.
Notabene voorzien van levenslange garantie.
https://www.tupperware.com/pages/warranty

LIMITED LIFETIME WARRANTY

Tupperware warrants that Tupperware® brand products that are subject to the Limited Lifetime Warranty will not chip, crack, break, peel or warp (as such terms are defined in the “Definitions” section below), when used under normal, non-commercial use, for the lifetime of the product.

En eigenlijk zeggen we nu massaal: da's niet goed...
Vreemd toch? Want hoe duurzaam wil je het hebben? 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:33
Frame164 schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:05:
[...]

Die problemen zijn nu opgelost: koop een EV en laadt die op met zonnestroom.
Is niet geheel ontopic hier verder. Maar die problemen zijn natuurlijk verre van opgelost met een EV en zonnestroom. Het is een illusie om te denken dat een elektrische auto goed is voor het klimaat.
Daarnaast heeft Tupperware natuurlijk ook gewoon een redelijk stoffig imago. Iedereen kent het natuurlijk wel redelijk van de Tupperware reclames en Tupperware parties van decennia geleden. Is weinig hip en modern. Je maakt niet echt de blits door op school of werk je Tupperware broodtrommel tevoorschijn te trekken. Dus ook daarin helpt het zich niet echt mee.

En hoewel daar natuurlijk op zich van alles van te vinden is, zijn er natuurlijk legio bedrijven die het wel voor elkaar krijgen om weinig onderscheidende items te verkopen als luxe producten voor een prestige prijs.
Gonadan schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:48:

On topic:
Ik wilde specifieke schoenen hebben om mee te sporten, maar vind dan nog maar een fysieke winkel waar ze die hebben. De dichtstbijzijnde is dik en half uur weg dus dan maar weer online bestellen want het mag gratis retourneren en ruilen.

Uiteraard passen ze niet lekker. Bij ruilen moet je eerst terug sturen en na ontvangst krijg je nieuwe, ben je dus weer een week verder. Wil je sneller moet je gewoon een extra paar bestellen en de andere los retourneren. Denk ik, want de helpdesk was niet te bereiken voor vragen.
Koop al jaren schoenen online. Geen enkele retourzending hoeven te doen. Zo'n beetje iedere waardig schoenenmerk levert gewoon hun eigen maattabellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
@stylezzz Je had het over Curver, ook daarvan ben ik betere producten gewend dan wat je linkt. Dat er toevallig dezelfde naam aan hangt zegt niet zoveel. Dat is gewoon een goedkope partij op bestelling.
Het was maar de eerste de beste broodtrommel die ik bij de action kon vinden. Partijhandeltje waarschijnlijk.... (al mag je dat niet zeggen van de action fanclub ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

ehtweak schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:49:
[...]

Vreemd toch? Want hoe duurzaam wil je het hebben? 8)7
Duurzaamheid is slechts 1 aspect. Volksgezondheid is echter ook belangrijk. Volgens mij mag daarom BPA niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Ik vraag mij af, waarom zit een Le Creuset niet in zwaar weer? Zij maken over het algemeen ook producten die een lange levensduur heeft, wat prijziger dan andere braadpanmerken. Heeft het misschien ook met beschikbaarheid te maken? Le Creuset is gewoon te koop in webwinkels en fysieke winkels, bij de Bijenkorf is er een deel van de winkel ervoor gereserveerd. Is tuppaware uberhaupt in Europa te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

spijkerhoofd schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:13:
Ik vraag mij af, waarom zit een Le Creuset niet in zwaar weer? Zij maken over het algemeen ook producten die een lange levensduur heeft, wat prijziger dan andere braadpanmerken. Heeft het misschien ook met beschikbaarheid te maken? Le Creuset is gewoon te koop in webwinkels en fysieke winkels, bij de Bijenkorf is er een deel van de winkel ervoor gereserveerd. Is tuppaware uberhaupt in Europa te koop?
Ja, via Tupperware consulenten.
Niet in winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Tupperware is dus echt iets wat ik nooit zou hebben aangescaqft omdat ik absoluut niet mee wil werken aan een mlm constructie walgelijke bedrijfsvoering is dat. Viel ook nog eens geen cent mee te verdienen als je niet de top van de piramide bent. Dus dat het ten onder gaat zie ik als positief iets.

On topic:

Ik was laatst op zoek naar een bepaald soort schoen ik wist al model en maat en ik ben echt meerdere winkels afgeweest en ze hadden geen van allen voorraad dan kies ik dus weer voor zalando. :D

Ik heb zelden dat ik de verkeerde maat koop, ik weet in mm precies hoe mijn voeten zijn en let goed op de tabellen, heel soms vind ik een schoen echt zo slecht zitten dat hij terug gaat maar echt de verkeerde maat is bijna nooit een ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Dennis1812 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:20:
[...]

Ja, via Tupperware consulenten.
Niet in winkels.
Tupperware is om dezelfde reden failliet gegaan als Blockbuster en Nokia, niet meegaan met de tijd en vooruitkijkend wat jonge mensen willen. Blockbuster had kunnen overleven als ze destijds de uitgestoken hand van Netflix(destijds een postorder videoleen bedrijf) hadden aangenomen. Netflix had destijds al plannen voor een streamingsdienst en wilde samenwerken met het grote Blockbuster. Nokia precies hetzelfde wilde niet de weg van Iphone achter na. De volgende die door gebrek aan innovatie en lange termijnsvisie in de problemen is gekomen is Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ansichtkaart schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:42:
Ik was laatst op zoek naar een bepaald soort schoen ik wist al model en maat en ik ben echt meerdere winkels afgeweest en ze hadden geen van allen voorraad dan kies ik dus weer voor zalando. :D

Ik heb zelden dat ik de verkeerde maat koop, ik weet in mm precies hoe mijn voeten zijn en let goed op de tabellen, heel soms vind ik een schoen echt zo slecht zitten dat hij terug gaat maar echt de verkeerde maat is bijna nooit een ding.
Dat is echt alleen te doen als je heel dicht bij een bepaald merk en/of type blijft. Tussen verschillende merken en typen zitten gewoon grote verschillen en dan kom je meestal niet weg met een tabelletje. Dat zegt niet meer dan iets over de lengte van je voet maar er zijn ook grote verschillen in breedte en pasvorm wat ook weer invloed heeft op hoe de lengte valt en of dat goed zit. Tenzij je enige eis is dat hij past, dan kom je er sneller mee weg. ;)

Zo heb ik meestal 45 voor herenschoenen en dagelijkse schoenen (ook wel eens 44 gehad), voor hardlopen en bergschoenen is het vaak 46. Nu wilde ik andere sportschoenen van een merk wat ik vaker gebruikt heb voor zaalsporten in 45.
Op de website werd echter aangegeven dat dit type klein viel dus dat je beter een maat groter kan nemen. Allereerst bestaat een maat groter niet want die gingen ineens in stappen van 2/3 maat, tenzij je dan die 2/3 stap als maat ziet (verwarrend). Maar een maat groter dan wat? Dan de schoenen die je normaal van dat merk zou kopen of de schoenen die je normaal draagt?
Voor mij zou dat in beide gevallen dus 46 betekenen maar dat kwam dus neer op een grote teen die helemaal strak tegen de neus aan gepropt zat. Nu dus maar 46 2/3 besteld maar heb al twijfel of het niet nog een rondje retourneren wordt.
Echt, doe mij maar gewoon een fysieke winkel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Gonadan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:43:
[...]

Echt, doe mij maar gewoon een fysieke winkel. :P
maar ja dan loop je weer tegen het issue aan dat heel veel winkels nauwelijks schoenen hebben in/boven maat 46, laat staan als je 48/49/50 nodig hebt.

en inderdaad is bij het ene merk een passende schoen maat 47, terwijl een ander merk pas passend is bij 50.

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 24-09-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

nachtnet schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:49:
maar ja dan loop je weer tegen het issue aan dat heel veel winkels nauwelijks schoenen hebben in/boven maat 46, laat staan als je 48/49/50 nodig hebt.

en inderdaad is bij het ene merk een passende schoen maat 47, terwijl een ander merk pas passend is bij 50.
Klopt, voor de wat exotischer maten kan het alsnog lastig worden. Maar ik doel dan uiteraard wel op een winkel die serieus voorraad hanteert, iets wat ook al schaarser is geworden.
Voor mijn hardloopwinkel werken ze zelfs zo dat ze wel alle maten hebben om te proberen en te passen, maar die zijn niet voor de verkoop. Zodra je je maat weet krijg je die dan alsnog thuisgestuurd.
Een compromis, maar het geeft ze in ieder geval nog de mogelijkheid veel maten en typen beschikbaar te hebben in de winkel. Maar toch heeft het wel mijn voorkeur dat wanneer ik dan naar een winkel ga ik ook wel iets mee naar huis kan nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• stylezzz
Enigsinds verbaasd, maar het artikel zegt niet of dat enkel de online kant van game mania overgenomen word. Lijkt me sterk dat men (al dan niet deels) 21 winkels wil overnemen...

nieuws: Game Mania krijgt mogelijk doorstart in Nederland, 35 kandidaten meld...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

stylezzz schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:13:
Enigsinds verbaasd, maar het artikel zegt niet of dat enkel de online kant van game mania overgenomen word. Lijkt me sterk dat men (al dan niet deels) 21 winkels wil overnemen...

nieuws: Game Mania krijgt mogelijk doorstart in Nederland, 35 kandidaten meld...
Er staat niet veel informatie in maar wel dat er vooral interesse in de voorraad is. Grote kans dat de eventuele koper niks meer met de winkels of de webshop wil doen maar alleen de voorraad opkoopt. Die zou, bij wijze van spreken, bij Action in het schap kunnen belanden.

• stylezzz
downtime schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:20:
[...]

Er staat niet veel informatie in maar wel dat er vooral interesse in de voorraad is. Grote kans dat de eventuele koper niks meer met de winkels of de webshop wil doen maar alleen de voorraad opkoopt. Die zou, bij wijze van spreken, bij Action in het schap kunnen belanden.
Er zijn wat partijen geinteresseerd in de voorraad inderdaad, maar dat is bij vrijwel elk faillisement het geval. Een berg games en merchendise voor een habbekrats raak je altijd wel kwijt...... maar de titel meld doorstart, dat trok de aandacht. :)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

stylezzz schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:24:
[...]

Er zijn wat partijen geinteresseerd in de voorraad inderdaad, maar dat is bij vrijwel elk faillisement het geval. Een berg games en merchendise voor een habbekrats raak je altijd wel kwijt...... maar de titel meld doorstart, dat trok de aandacht. :)
I know. Maar het is mij uit de tekst niet duidelijk of die advocaat dat woord heeft gebruikt of dat de redactie dat er zelf van heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
downtime schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:20:
[...]

De Game Mania winkels zitten vaak wel op goede locaties. Dus als een koper de propositie een beetje aanpast dan kan het wel wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
nachtnet schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:49:
[...]

Voor dat soort exoten heb je in iedere regio wel speciaalzaken. Het is niet realistisch (en is ook nooit realistisch geweest) om te verwachten dat je dat makkelijk kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Gonadan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:43:
[...]

Dat is echt alleen te doen als je heel dicht bij een bepaald merk en/of type blijft.
Zelfs dan zijn er maar weinig merken waarvoor dat geldt. Het enige merk dat ik blind durf te kopen is Floris van Bommel. Maar bij andere merken hangt het heel erg af van het type. En dat is ook weer niet zo gek natuurlijk. Een Adidas Samba is een hele andere schoen dan een Adidas hardloopschoen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
spijkerhoofd schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:45:
[...]

Tupperware is om dezelfde reden failliet gegaan als Blockbuster en Nokia, niet meegaan met de tijd en vooruitkijkend wat jonge mensen willen. Blockbuster had kunnen overleven als ze destijds de uitgestoken hand van Netflix(destijds een postorder videoleen bedrijf) hadden aangenomen. Netflix had destijds al plannen voor een streamingsdienst en wilde samenwerken met het grote Blockbuster. Nokia precies hetzelfde wilde niet de weg van Iphone achter na. De volgende die door gebrek aan innovatie en lange termijnsvisie in de problemen is gekomen is Volkswagen.
Wat had Tupperware volgens jou moeten doen om te overleven? Meegaan in goedkoop wegwerpplastic om te kunnen concurreren met Action en Ali?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Frame164 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:14:
Wat had Tupperware volgens jou moeten doen om te overleven? Meegaan in goedkoop wegwerpplastic om te kunnen concurreren met Action en Ali?
Of een dusdanige niche zoeken dat mensen bereid zijn veel te betalen voor exclusiviteit.
Tupperware had een oubollig imago, niet iets wat jonge mensen trots op het aanrecht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Frame164 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:12:
[...] Zelfs dan zijn er maar weinig merken waarvoor dat geldt. Het enige merk dat ik blind durf te kopen is Floris van Bommel. Maar bij andere merken hangt het heel erg af van het type. En dat is ook weer niet zo gek natuurlijk. Een Adidas Samba is een hele andere schoen dan een Adidas hardloopschoen bijvoorbeeld.
@Gonadan, daar kom ik toch ook op uit, vooral voor pasvormen.

Vergelijk de klassieke voetbalschoenen Adidas Mundial Team en de Adidas Kaiser 5 Team. Toen ik eenmaal overstapte van Mundial naar Kaiser 5 bleken ze veel te klein: ik moest van de Mundial 43 1/3 naar de Kaiser 5 44 2/3. Verwarrend! Overigens zie ik nu dat de gelinkte shop heel precieze maattabellen toont - het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
desmond schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:57:
[...]

@Gonadan, daar kom ik toch ook op uit, vooral voor pasvormen.

Vergelijk de klassieke voetbalschoenen Adidas Mundial Team en de Adidas Kaiser 5 Team. Toen ik eenmaal overstapte van Mundial naar Kaiser 5 bleken ze veel te klein: ik moest van de Mundial 43 1/3 naar de Kaiser 5 44 2/3. Verwarrend! Overigens zie ik nu dat de gelinkte shop heel precieze maattabellen toont - het kan dus wel.
Mijn ervaring is dat zelfs een andere kleur invloed heeft op de uiteindelijke maat. Asics (Onitsuka) Tiger Mexico 66 in groen of bruin waren ruimer dan precies dezelfde in Grijs of wit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Even wat kritische noten:

Was dat tupperware party idee uiteindelijk juist niet wat Tupperware genekt heeft? Als ik wat bakjes etc. nodig heb, dan ga ik deze nu bestellen en niet een jaar wachten tot (mijn vrouw, gelukkig niet ik zelf ;) ) naar een Tupperware party mag.

Niemand vindt het toch nog een feestje om met vriendinnen (of vrienden) een hele avond huishoud bakjes etc. te moeten kijken. En nu beslissen, anders niets. Dan krijg je een plastic vingerhoedje kado! Wow! De tijds investering niet en het format niet.

Action spullen daar spuug ik gewoon echt op. Al was het maar omdat ik geen onderdeel van een kudde schapen wil zijn in "the race to the bottom" van Action en Primark etc. En al helemaal omdat het een gelukszoekers assortiment is. Als ik het zoek is het er niet, en als ik het niet nodig heb wel en zo goedkoop dat je het toch koopt in de kast legt. Ga je het dan uiteindelijk gebruiken, dan blijkt het al stuk of gaat het stuk. Juist omdat het een restpartij was die al lang lag, of dat het een origineel goed artikel was, maar waar een productiefout/opslagfout of ander probleem mogelijk mee was, zodat de partij niet de gewone handel in kon. Niet meer voor mij. Maar dat is persoonlijk.

En is Curver en co ook niet chinees tegenwoordig? Of geven ze niet alleen maar hun naam in licentie voor crap spaaracties van supermarkten etc. Curver vind je sowieso niet meer zoveel bij shops die daar vroeger op leefden en als je het vind is de kwaliteit al flink minder.

Als je Tupperware gewoon online kon kopen of via een zaak als Coolblue ofzoiets, dan had ik het best een kans willen geven. Niks ergelijker dan dat het na 3 dagen stuk is.

[ Voor 31% gewijzigd door ucsdcom op 27-09-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
nachtnet schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:42:
[...]

Mijn ervaring is dat zelfs een andere kleur invloed heeft op de uiteindelijke maat. Asics (Onitsuka) Tiger Mexico 66 in groen of bruin waren ruimer dan precies dezelfde in Grijs of wit.
Het kan zo maar van een andere productielijn of zelf fabriek afkomen als de kleur van het materiaal anders is. En dan maar hopen dat de leesten overeenkomen. In jouw geval blijkbaar niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
ucsdcom schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:44:
Was dat tupperware party idee uiteindelijk juist niet wat Tupperware genekt heeft? Als ik wat bakjes etc. nodig heb, dan ga ik deze nu bestellen en niet een jaar wachten tot (mijn vrouw) naar een Tupperware party mag.
Feit was wel dat ze door het kuddegedrag op zo'n party er meer gekocht werd. De meeste die daar zijn willen niet als "gierig" worden gezien door niets of slechts 1 dingetje te kopen.

En later we wel wezen: het bedrijf heeft bijna 80 jaar bestaan. Het gemiddelde is 12 jaar. Dus je kunt ondanks dat ze er nu niet meer zijn best stellen dat het 1 van de succesvolste bedrijven ooit is geweest.
Action spullen daar spuug ik gewoon echt op. Al was het maar omdat ik geen onderdeel van een kudde schapen wil zijn in "the race to the bottom" van Action en Primark etc. En al helemaal omdat het een gelukszoekers assortiment is. Als ik het zoek is het er niet, en als ik het niet nodig heb wel en zo goedkoop dat je het in de kast legt. Ga je het dan uiteindelijk gebruiken, dan blijkt het al stuk of gaat het stuk. Niet meer voor mij. Maar dat is persoonlijk.
Ik koop principieel niet bij Action door de eigenaren. Dat investeringsbedrijf maakt de markt bewust kapot door de diepe zakken die ze hebben en zijn dit jaar al begonnen middels financiele constructies Action leeg te halen. Dat zijn nu precies de investeerders die je niet moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Frame164 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:14:
[...]

Gezien ik Tuppaware ouderwets eruit zie, verre van modern, zouden ze daarin wat mee kunnen doen.

Er zijn in de laatste 20 jaar veel grote bedrijven in de problemen gekomen en zelfs failliet gegaan en bijna al deze bedrijven hebben een ding gemeen, ze zijn niet of te laat meegaan met de tijd, met de wensen van jonge mensen. Denk aan Blockbuster, die is mede door Netflix failliet gegaan, Videoland heeft het als bedrijf wel gered door over te gaan op streaming.

Nokia is kapot gegaan door niet met de smartphone met touchscreen te komen zoals Apple en Samsung dat deden.

De markt wilt wat anders mede dankzij goedkopere concurrenten en Tuppeware kon daaraan niet voldoen. Bedenk trouwens dat er niks sexy of hip is aan opbergbakjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Was dat tupperware party idee uiteindelijk juist niet wat Tupperware genekt heeft? Als ik wat bakjes etc. nodig heb, dan ga ik deze nu bestellen en niet een jaar wachten tot (mijn vrouw, gelukkig niet ik zelf ;) ) naar een Tupperware party mag.

Niemand vindt het toch nog een feestje om met vriendinnen (of vrienden) een hele avond huishoud bakjes etc. te moeten kijken. En nu beslissen, anders niets. Dan krijg je een plastic vingerhoedje kado! Wow! De tijds investering niet en het format niet.

Action spullen daar spuug ik gewoon echt op. Al was het maar omdat ik geen onderdeel van een kudde schapen wil zijn in "the race to the bottom" van Action en Primark etc. En al helemaal omdat het een gelukszoekers assortiment is. Als ik het zoek is het er niet, en als ik het niet nodig heb wel en zo goedkoop dat je het toch koopt in de kast legt. Ga je het dan uiteindelijk gebruiken, dan blijkt het al stuk of gaat het stuk. Juist omdat het een restpartij was die al lang lag, of dat het een origineel goed artikel was, maar waar een productiefout/opslagfout of ander probleem mogelijk mee was, zodat de partij niet de gewone handel in kon. Niet meer voor mij. Maar dat is persoonlijk.

En is Curver en co ook niet chinees tegenwoordig? Of geven ze niet alleen maar hun naam in licentie voor crap spaaracties van supermarkten etc. Curver vind je sowieso niet meer zoveel bij shops die daar vroeger op leefden en als je het vind is de kwaliteit al flink minder.

Als je Tupperware gewoon online kon kopen of via een zaak als Coolblue ofzoiets, dan had ik het best een kans willen geven. Niks ergelijker dan dat het na 3 dagen stuk is.
Ipv Tupperware feestjes zijn er nu vooral seksspeeltjes feestjes en resellers.
Dat soort avonden blijft booming.

Maar ipv een koektrommel koop je nu een dildo.
Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Dennis1812 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:43:
[...]

Ipv Tupperware feestjes zijn er nu vooral seksspeeltjes feestjes en resellers.
Dat soort avonden blijft booming.

Maar ipv een koektrommel koop je nu een dildo.
Tja.
Was Tupperwareparty's vooral niet voor de hogere middenklassen en upperclass? Vrouwen waren vroeger vooral huisvrouwen daar, de moderne vrouw in de hogere middenklasse en upper class hebben vaak een goede carriere, zij hebben geen zin meer in Tupperware party's, maar wel in andere soorten party's waar andere plastic dingen verkocht worden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Frame164 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:50:

Ik koop principieel niet bij Action door de eigenaren.
['foute' financiële constructies]
Ehhh, als je dan zo principieel bent; dan blijven er niet veel bedrijven over waar je wel wat zou kunnen kopen!

Of ben ik nou te principieel? O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Frame164 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:50:
[...]

Ik koop principieel niet bij Action door de eigenaren. Dat investeringsbedrijf maakt de markt bewust kapot door de diepe zakken die ze hebben en zijn dit jaar al begonnen middels financiele constructies Action leeg te halen. Dat zijn nu precies de investeerders die je niet moet hebben.
Interesant, aan de hand van jou opmerking eens Gegoogled.

https://www.businessinsid...en-andere-aandeelhouders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

spijkerhoofd schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:25:
[...]

Was Tupperwareparty's vooral niet voor de hogere middenklassen en upperclass? Vrouwen waren vroeger vooral huisvrouwen daar, de moderne vrouw in de hogere middenklasse en upper class hebben vaak een goede carriere, zij hebben geen zin meer in Tupperware party's, maar wel in andere soorten party's waar andere plastic dingen verkocht worden :+
Ik ben net te jong (1995) om hier goed van op de hoogte te zijn.
Maar mijn moeder is er met regelmaat wel eens geweest toen ik kind was.

En wij behoorden in geen enkele mogelijkheid tot middenklasse of upper class. Eerder tot: geen geld class na scheiding en geen alimentatie ontvangen klasse.

Maar ik kan er geen goed onderbouwd antwoord op geven. Geen idee.

Ik denk dat je dit soort zaken enkel nog goed verkoopt op de huishoudbeurs bijvoorbeeld. Maar dat is gewoonweg te weinig om een bedrijf te runnen.
Dus als er toch een overname komt zal de nadruk moeten liggen op modernisering met behoudt van kwaliteit en digitalisering.
Le Creuset gaat ook een leven lang mee. Maar die houden het prima vol tot nu toe.
Dus dat hoeft het probleem niet te zijn.
Immers blijven er nieuwe woning bezitters komen die plastic bakjes nodig hebben.

• hoevenpe
Dennis1812 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:27:
Ik ben net te jong (1995) om hier goed van op de hoogte te zijn. Maar mijn moeder is er met regelmaat wel eens geweest toen ik kind was.
Mijn moeder was demonstratice begin jaren 90, het was een MLM structuur met bonussen voor zoveel mogelijk omzet en op het podium hijsen van nieuw geworven mensen die zelf voor duizenden guldens promotiemateriaal moesten aanschaffen.

Het was een goede broodtrommel, absoluut. Mijn hele middelbare schooltijd mee gedaan en waarschijnlijk had hij na de mosterd van Abraham nog steeds z'n werk gedaan.

Probleem is dat de tijd niet stilstaat, je na een paar jaar gewoon wat nieuws en moderners wilt. Dingen die 20 jaar of langer meegaan zijn geen goed verdienmodel, die CRT TV, CD speler of jaren 80 broodtrommel zijn op een gegeven moment gewoon verouderd.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Frame164 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:08:
[...]

De Game Mania winkels zitten vaak wel op goede locaties. Dus als een koper de propositie een beetje aanpast dan kan het wel wat worden.
Wat zouden ze volgens jou kunnen doen om de formule levensvatbaar te maken?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:30
stylezzz schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:13:

De doorstart waarvan er hier sprake is heeft betrekken op de fysieke activiteiten in Nederland (GMCS NL BV) waarbij er vooral interesse blijkt te zijn voor de winkelvoorraden. De webshop zat ondergebracht in een aparte Belgische vennootschap (GM Webstore BV).

De Europese rechten op de merknamen (Game Mania, Pop'd), het beeldmerk en het klantenbestand zaten ook in België (Heroik Group BV). De Belgische curator biedt deze te koop aan.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07
Fettel schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:57:
[...]

De doorstart waarvan er hier sprake is heeft betrekken op de fysieke activiteiten in Nederland (GMCS NL BV) waarbij er vooral interesse blijkt te zijn voor de winkelvoorraden. De webshop zat ondergebracht in een aparte Belgische vennootschap (GM Webstore BV).
Vallen de fysieke winkels (het onroerend goed) überhaupt onder de failliete boedel? Neem aan dat die gehuurd werden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Tupperware is vaak nog wel te koop op een braderie. Die hebben dan niet alles staat, maar is vaak wel leverbaar. Of als je iets wil kan je contact opnemen met de marktverkoper en het is dan gewoon leverbaar. Alleen niet via een coolblue, maar dat hoeft dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real

Dat denk ik eigenlijk ook. Het hele party idee is al jaren niet meer van deze tijd. Ze hadden zich (meer?) moeten richten op verkoop in winkels en uiteraard online. Ik kan mij niet herinneren dat ik het daar ooit gezien heb?

Ik denk dat er prima markt was en nog steeds is voor Tupperware, want de kwaliteit daar ligt het niet aan en het was ook niet absurd duur dacht ik?
Uiteraard is het lastig opboksen tegen de Action en consorten waarbij je voor een habbekrats ook plastic bakjes koopt. Kwalitatief vast minder, maar goed genoeg om je overtollige pasta mee in de vriezer te mikken natuurlijk.

Overigens had ik bij die Tupperware party's ook altijd een piramidespel idee. De organisator moest toch eigenlijk altijd voor x bedrag verkopen én inkopen van iemand die dan weer Tupperware party's gaf aan de Tupperware party dames etc etc. Neemt niet weg dat het prima spul is/was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:32
https://www.at5.nl/artike...racht-is-achteruit-gegaan

Zie hier een voorbeeld van wat de parkeertarieven doen. Maar wat ze er niet bijzeggen, maar wat ook zo is, dat internet echt wel wat doet natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is parkeerkosten echt een recent probleem? Als ik ergens bijvoorbeeld niet met de auto heen zou willen dan is het wel Amsterdam-Centrum, vanwege de drukte maar idd ook vanwege de kosten. Die tarieven zijn altijd al hoog geweest.

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 04-10-2024 09:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:43
Misschien dat die snackbar houder veel een ook het antwoord al geeft:
Dat is een doorn in het oog van snackbarhouder Erwin van Sluis. "De aantrekkingskracht van de markt, die is behoorlijk achteruitgegaan", vertelt hij op de hoek van de Eerste van Swindenstraat. "Als ik de cijfers van rond 2010 erbij pak, dat zijn schrikbarende dingen. Dan zie je gewoon een omzetverlies en dat terwijl je een hele grote prijsstijging hebt gehad."
Misschien zijn de prijzen gewoonweg niet marktconform meer met wat mensen verwachten bij een snackbar. Hier zie je dat ook wel, waardoor er zelfs een soort segmentatie is tussen de 'goedkope' snackbar met een minder luxe uitstraling en duurdere snackbars (waarvan er een hier wel heel goed is, en vaak in de prijzen lijkt te vallen), maar ik kan me goed voorstellen dat een (groot) deel van het publiek als ze toch voor de snackbar kiezer ze niet perse zullen kiezen voor de duurdere snackbar met luxere uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Sjah schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:35:
Zie hier een voorbeeld van wat de parkeertarieven doen. Maar wat ze er niet bijzeggen, maar wat ook zo is, dat internet echt wel wat doet natuurlijk.
Verandering van de bevolkingssamenstelling zal ook een rol spelen, de traditionele Amsterdammer die naar de markt ging woont daar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gunner schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:44:
Is parkeerkosten echt een recent probleem? Als ik ergens bijvoorbeeld niet met de auto heen zou willen dan is het wel Amsterdam-Centrum, vanwege de drukte maar idd ook vanwege de kosten. Die tarieven zijn altijd al hoog geweest.
Als ik naar amsterdam ga pak ik wel het OV. Die auto staat wel lekker op een transferium of een parkeerplaats bij een voorgelegen station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10

ericplan

5180 Wp PV

Als bewoner zit ik ook niet op bezoekers uit Almere te wachten. Hebben ze daar geen markt? Algemene markten zijn van ouds een buurtvoorziening. En veel mensen kopen liever alles op één plek zoals een supermarkt. Specifieke markten, zoals de lapjesmarkt op de Westerstraat, zijn meer stedelijk.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:32
ericplan schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:15:
Als bewoner zit ik ook niet op bezoekers uit Almere te wachten. Hebben ze daar geen markt? Algemene markten zijn van ouds een buurtvoorziening. En veel mensen kopen liever alles op één plek zoals een supermarkt. Specifieke markten, zoals de lapjesmarkt op de Westerstraat, zijn meer stedelijk.
Denk het ook idd, en sommigen wonen in zo een gehucht dat ze niet eens een super hebben, laat staan een Dappermarkt, die ze wellcht graag hebben. Daarnaast denk ik weleens dat iedereen werkt en tweeverdiener is, dus tja dan is er weinig tijd om in te kopen, en als men vrije tijd heeft, gaat men op vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
Sjah schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

Denk het ook idd, en sommigen wonen in zo een gehucht dat ze niet eens een super hebben, laat staan een Dappermarkt, die ze wellcht graag hebben. Daarnaast denk ik weleens dat iedereen werkt en tweeverdiener is, dus tja dan is er weinig tijd om in te kopen, en als men vrije tijd heeft, gaat men op vakantie.
Dat laatste is echt kul. Iedereen heeft tijd om in te kopen. Het is een kwestie van prioriteiten. Niemand werkt 16/7. Mensen maken zichzelf wijs dat ze geen tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Gunner schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:44:
Door de hoge parkeerkosten valt de drukte in Amsterdam nu juist weer heel erg mee in vergelijking met andere grote steden. In menige provinciestad is het autoverkeer drukker.
Pagina: 1 ... 113 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels