Je hebt gelijk, excuus, die toevoeging had ik gemist.
Neemt niet weg dat ik nog wel eens sceptisch ben in hoeverre het product echt identiek is (zie eerdere discussies in dit topic), maar dat neem ik in dit geval even van je aan.
Daarnaast vind ik het jammer dat je een tegengeluid bestempeld als: 'Een onderwerp cherrypicken, versimpelen, verschillen bagatelliseren en dit gaan gebruiken om het grotere geheel niet meer te hoeven zien' Dat is niet meer op de inhoud praten, maar gewoon een debattruukje toepassen.
En ik hoor graag van je hoe 'efficiëntie ' afwijkt van zo goedkoop mogelijk iets produceren (binnen de toegestane kaders)
Efficiëntie staat andere katers doe waar je ook rekening mee houdt: regelgeving, duurzaamheid, mensenrechten, kwaliteit, etc, etc. Bij het gestelde principe van 'alles zo goedkoop mogelijk' gelden die kaders simpelweg niet meer, daar wordt gewoonweg niet naar gekeken.
Dat is geen debattruc, dat is simpelweg hoe ik velen zie redeneren als het om prijs gaat. Verderop doe je het weer, nu met batterijen, terwijl Action er ook om bekend staat juist een speciale simpele reeks van Duracell te verkopen. Wel het naampje, niet de premium kwaliteit. En alwéér gaat er ingezoomd worden op een specifiek product en wordt de algemene stelling genegeerd.
Maar de onmogelijkheid van de discussie wordt wel aangetoond door de reacties van @
Eastend. Geen enkele poging om inhoudelijk te begrijpen wat er gezegd wordt, meteen ridiculiseren en in de slachtofferrol.
Ik stel toch duidelijk dat het mij niet gaat om de specifieke producten van de Action, maar het gedachtegoed waarmee zo'n winkel zijn succes behaalt. Waarbij ik eerlijk moet toegeven dat het niet eens per se de insteek van Action zelf hoef te zijn, maar meer de houding van de mensen die ronduit lyrisch over die winkel zijn.
Dat gedachtegoed kan ik niet achter staan, dus kom ik er niet graag. En daar laat ik het graag bij want bij dat soort onderwerpen kan je een ander toch niet overtuigen. Helaas is het wel een grote bijdrage aan het verdwijnen van de fysieke winkels.