De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 101 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
jopie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:49:
Wat op zich een rare move is, want alle andere woonwijken hebben ook niet hun eigen kleine bouw/klusmaterialen winkel.
Vanuit andere woonwijken pakken mensen de auto naar de bouwmarkt om soms ook wat grotere spullen te halen. Die 'City' versie is meer voor de binnenstadbewoners. Studenten die een verlengsnoer nodig hebben. Of een plankje willen ophangen in hun studentenkamer. Volgens mij is dat helemaal niet zo'n heel rare move...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:08
dreamscape schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Vanuit andere woonwijken pakken mensen de auto naar de bouwmarkt om soms ook wat grotere spullen te halen. Die 'City' versie is meer voor de binnenstadbewoners. Studenten die een verlengsnoer nodig hebben. Of een plankje willen ophangen in hun studentenkamer. Volgens mij is dat helemaal niet zo'n heel rare move...
De bevolkingsdichtheid en mate van autobezit is natuurlijk ook heel anders. Waarmee het klantenaanbod vergroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
psychodude schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:01:
[...]

De bevolkingsdichtheid en mate van autobezit is natuurlijk ook heel anders. Waarmee het klantenaanbod vergroot.
En binnenstadbewoners (zeker huurders van studentenkamers) hebben minder behoefte aan tuinhout of bestratingsmaterialen... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 19:34

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Valorian schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:24:
Maar in hoeverre concureert blokker dan met die supermarktketens? Vanwege die drie pannen en potten die de ah verkoopt? En: binnen non food zijn de zelfscans ook al in beeld toch? (Hema, ikea, diverse bouwmarken, kruidvat, decathlon, etc)
Wat een supermarkt non-food noemt was vroeger iets wat je niet veel in winkels tegen kwam, daarvoor ging je echt naar Blokker, HEMA, Marskramer, V&D, etc.
Toentertijd was non-food voor de super ook niet veel meer dan kaarsen, wat pollepels, servetten, plastic bordjes, lucifers, etc. Hooguit soms eens een zegeltjesactie voor wat borden.

Tegenwoordig heeft een beetje supermarkt zo tientallen meters non-food staan en kan je daar je volledige keuken- en huishoudinventaris inslaan. Daarmee overlap je voor een aanzienlijk deel een Blokker qua aanbod en dan is de keuze voor veel mensen snel gemaakt. In die zin zijn supers een belangrijke concurrent (niet de enige) geworden voor de Blokker.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-08 13:15
Blokker was een van de eerste winkels in Nederland die een inkoper had in Hong Kong om Chinese meuk in te slaan.
Ze worden nu links en rechts ingehaald door de Action.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gelukkig is het assortiment van de Blokker veel breder dan dat, helaas zijn er te weinig mensen die dat waarderen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:08
Gonadan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:56:
Gelukkig is het assortiment van de Blokker veel breder dan dat, helaas zijn er te weinig mensen die dat waarderen.
Ik vraag mij af of het een kwestie is van niet waarderen. Zou men kunnen kiezen, denk ik dat velen zonder twijfel bijvoorbeeld voor een fraai, kwalitatief pannenset zouden gaan. Een mooi bestek set. Een hoger segment stofzuiger. Etc.

Onder de streep, denk ik dat het succes voor een winkel als Action meer ligt in het feit dat de financiële bestedingsruimte voor veel mensen ten aanzien van dit soort optionele zaken, ernstig beperkt is.

Gelet op de zaken waar je niet onderuit komt, d.w.z. woonlasten, water, gas, elektra, voeding en drinken, verplichte verzekeringen, ben je voor veel mensen al door een groot deel van de vrije bestedingsruimte heen. Dan is bijvoorbeeld een mooi pannenset leuk, maar voor veel mensen gewoon al snel niet iets waar ze graag veel geld voor uit zullen geven. Beschikbaarheid van dat geld is tenslotte gelimiteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@psychodude dat is zeker een scenario wat voor komt, maar zeker niet het enige in mijn ervaring.

Ik ken legio mensen die makkelijk hogere segmenten kunnen betalen maar alsnog gewoon een bepaalde drang hebben tot per se zo goedkoop mogelijk willen. Het is heel vaak helemaal niet gedreven door echt krap zitten.
Het is vrij vaak een combinatie van goedkoop willen en het prima vinden om iets meerdere keren te vervangen als dat onder de streep alsnog goedkoper zou zijn.

Overigens dacht ik nog niet zozeer aan dure pannensets maar gewoon goede producten zoals bijvoorbeeld keukengerei van Brabantia. Net een beetje duurder maar dat merk je ook wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:22

paQ

Gonadan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:33:
@psychodude dat is zeker een scenario wat voor komt, maar zeker niet het enige in mijn ervaring.

Ik ken legio mensen die makkelijk hogere segmenten kunnen betalen maar alsnog gewoon een bepaalde drang hebben tot per se zo goedkoop mogelijk willen. Het is heel vaak helemaal niet gedreven door echt krap zitten.
En die gaan schijnbaar niet (vaak genoeg) naar Blokker.

Zal best dat ze de eerste inkoper in Azie zelf hadden, maar die heeft dan de verkeerde opdrachten vanuit hier gekregen, of niets actief gezocht wat wel eens hier..... enfin (het zegt zo weinig)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
Ik heb echt een rothekel aan Action....ik denk ik gooi er eens een one-liner uit. Ga veel liever naar Blokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 17:44
psychodude schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:28:
Ik vraag mij af of het een kwestie is van niet waarderen. Zou men kunnen kiezen, denk ik dat velen zonder twijfel bijvoorbeeld voor een fraai, kwalitatief pannenset zouden gaan. Een mooi bestek set. Een hoger segment stofzuiger. Etc.

Onder de streep, denk ik dat het succes voor een winkel als Action meer ligt in het feit dat de financiële bestedingsruimte voor veel mensen ten aanzien van dit soort optionele zaken, ernstig beperkt is.
Vraag me zelf wel eens af of mensen zich bewust zijn waar prijsverschillen vandaan kunnen komen.
Hier komen er een paar in de leeftijd dat ze steeds vaker zelf gaan kopen (de oudste werkt zelf bij de Action).
Ik krijg dan ook wel eens de vraag waar prijsverschillen vandaan komen en waarom je de duurdere zou kopen.

Dan probeer ik ze dat wel mee te geven hoe die prijzen ongeveer worden opgebouwd, dat het prijsverschil vaak ergens vandaan moet komen (kwaliteit, arbeid, marketing). Dat je dan voor jezelf die keuze moet maken wat je belangrijk vindt en soms een paar euro meer je ook een hoop ellende kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:58
@Sjah Gaat het een beetje, opa? Watskeburt? Hadden ze weer eens iets niet liggen? :D :+

Kent iemand trouwens Fred Motoren? Was een scooterzaak in Rotterdam, toentertijd echt een begrip in de regio, maar zijn een tijdje geleden over de kop gegaan. Er was ook een vestiging in Barendrecht. Zelfde naam, maar andere eigenaar. Deze is er pas geleden ermee gestopt (niet failliet). Kon het werk niet meer aan ofzo. Mijn scooter heeft daar 2 jaar gestaan vanwege een upgrade. Nu was de scooter klaar en kon ik hem ophalen, dus ik ga langs, hing er een briefje aan de deur "Wegens ziekte tijdelijk gesloten". Paar dagen later krijg ik een telefoontje van iemand, die zei dat ze ermee gestopt waren en dat alle scooters naar hem zijn overgebracht. Deze persoon was een ex-medewerker van die zaak en is voor zichzelf begonnen. Ik heb de scooter opgehaald, rijdt verder prima, maar ik had nog wel wat dingen willen bespreken, maar dat gaat dus niet meer. Vanaf nu ga ik dus naar die andere zaak. Tja, zo kan het ook gaan.

Kent iemand trouwens deze site https://www.faillissementsdossier.nl/nl/? Moet je eens kijken bij nieuwe faillissementen. Bizar hoeveel zaken (kleine ondernemingen) over de kop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
chim0 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:05:
@Sjah
Kent iemand trouwens deze site https://www.faillissementsdossier.nl/nl/? Moet je eens kijken bij nieuwe faillissementen. Bizar hoeveel zaken (kleine ondernemingen) over de kop gaan.
Is maar een lijstje, zegt niet zoveel.
Als je naar een langere periode kijkt valt het nog wel mee.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...illissementen-in-februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
mitsumark schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:10:
[...]

Is maar een lijstje, zegt niet zoveel.
Als je naar een langere periode kijkt valt het nog wel mee.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...illissementen-in-februari
Vind je? Ik vind het erg veel hoor. Maar heb je ook de tekst verder gelezen?
De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. In de eerste twee maanden van 2024 zijn ruim 40 procent meer bedrijven failliet verklaard dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:34
chim0 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:14:
[...]

[...]
Ik wel en als je de periode voor Corona opzoekt dan zie je dat we meer naar "normaal" terug gaan:

https://www.cbs.nl/nl-nl/...aillissementen-in-oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Pendora schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:29:
[...]

Ik wel en als je de periode voor Corona opzoekt dan zie je dat we meer naar "normaal" terug gaan:

https://www.cbs.nl/nl-nl/...aillissementen-in-oktober
Klopt, maar alsnog vind ik het veel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-08 17:54

Metalfreak

Hoije woh!

Holzschuh schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:04:

Als een kledingstuk er niet in de juiste maat is, gaat een medewerker het met een bakfiets in een andere winkel halen.
Zelden een grotere randstedelijke zin gezien dan dit. Nou, dit werkt dan misschien ook in twee steden in heel Nederland...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:16
chim0 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:14:
[...]

[...]
Ik vind het vooral treurig dat het CBS deze vergelijking durft te maken. 2020-2023 moet je lekker overslaan in de statistieken. Trek er een trendlijn doorheen vanaf 2017 en het het aantal is redelijk constant rond de 250 per maand.
Als de NS vandaag een wisselstoring bij Breda heeft kunnen ze morgen ook beweren dat er 16x meer treinen rijden dan de dag er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@jadjong Daar heb je helemaal gelijk in! Corona is/was een uitzonderlijke situatie natuurlijk dus niet echt een maatstaaf, maar ook 250 vind ik erg veel hoor. En ik weet dat er duizenden per dag zijn, die iets willen beginnen er ook duizenden sneuvelen, maar toch. Blijft natuurlijk altijd triest als je onderuit gaat tenzij je louche praktijken erop nahoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@chim0 Wat heb je gerookt? ;) Opa?? Tuurlijk word ik een jaartje ouder, maar jij ondertussen ook, we horen alletwee hier tot de Bejaardensoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sjah schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:19:
@chim0 Wat heb je gerookt? ;) Opa?? Tuurlijk word ik een jaartje ouder, maar jij ondertussen ook, we horen alletwee hier tot de Bejaardensoos.
offtopic:
Was met een grap en een grol bedoeld. En ja, wij horen onderhand wel bij het meubilair. (8>

Maar, slechte ervaring met de Action?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:15
Sjah schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:19:
Opa?? Tuurlijk word ik een jaartje ouder, maar jij ondertussen ook, we horen alletwee hier tot de Bejaardensoos.
offtopic:
Vroegah was alles beter, zou Abraham zijn mosterd inmiddels ook online kopen? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Metalfreak schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Zelden een grotere randstedelijke zin gezien dan dit. Nou, dit werkt dan misschien ook in twee steden in heel Nederland...
Vooral die bakfiets verraad veel.... Alleen in steden met weinig ruimte rijden die ondingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
chim0 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:05:

Ik vind die site eerlijk gezegd ook leuk tijdverdrijf. Vooral om eens te gaan spitten in de documenten van de curatoren.

Maar dat veel zaken over de kop gaan is van alle tijden. Je ziet het eigenlijk al als je door een gemiddelde stad loopt. Je ziet altijd heel veel nieuwe winkels die na een jaar al weer weg zijn. Veel ideeen lijken leuk maar blijken toch niet levensvatbaar te zijn. Vaak ook gestart vanuit een hobby en minder vanuit een solide business plan. Meestal gaat het dan fout op cashflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 08:03
chim0 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:59:
@jadjong Daar heb je helemaal gelijk in! Corona is/was een uitzonderlijke situatie natuurlijk dus niet echt een maatstaaf, maar ook 250 vind ik erg veel hoor. En ik weet dat er duizenden per dag zijn, die iets willen beginnen er ook duizenden sneuvelen, maar toch. Blijft natuurlijk altijd triest als je onderuit gaat tenzij je louche praktijken erop nahoudt.
Corona heeft heel veel faillissementen op pauze gezet vanwege gratis leningen bij de belastingdienst. Die moeten vanaf dit jaar terugbetaald worden, dus het aantal faillissementen van de corona steunperiode komt er nu gewoon bovenop.

Ik heb zelf ook uitstel aangevraagd en gekregen. Niet omdat ik per se veel minder werk had, maar omdat ik toen al in de shit zat. Inmiddels wel uit de shit, maar die uitstelregeling (wel in hetzelfde jaar terugbetaald) kon ik goed gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Frame164 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:10:
[...]

Vooral die bakfiets verraad veel.... Alleen in steden met weinig ruimte rijden die ondingen.
Het leest vooral als zo'n bericht waarin ze zichzelf op de schouders kloppen. Alsof er hordes mensen staan te klappen langs de weg van de bakfiets en er regenbogen en eenhoorns te zien zijn. In een kleinere stad is 1 C&A echt wel voldoende, hoe groot of klein die ook is. Of gaan ze nu ineens in elke wijk een kleine C&A openen? Dat lijkt me nu niet bepaald een kostenbesparing en ook niet rendabel...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Frame164 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:14:
[...]

Meestal gaat het dan fout op cashflow.
Ja of mensen die een eigen zaak starten en het eerste wat ze doen is een flinke lening nemen en een dikke waggie leasen met een driedelig Armani pak en een Rolex en dan denken dat ze "the man" zijn. Dan is het ook heel snel afgelopen.

Heb ook altijd voor mezelf willen beginnen, maar ik ben geen ondernemend type. Zou het dan met iemand moeten doen, die meer organisatorisch en financieel is aangelegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

chim0 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Ja of mensen die een eigen zaak starten en het eerste wat ze doen is een flinke lening nemen en een dikke waggie leasen met een driedelig Armani pak en een Rolex en dan denken dat ze "the man" zijn. Dan is het ook heel snel afgelopen.

Heb ook altijd voor mezelf willen beginnen, maar ik ben geen ondernemend type. Zou het dan met iemand moeten doen, die meer organisatorisch en financieel is aangelegd.
Niet te vergeten die types die zich rijk rekenen, al het geld gaan uitgeven en er dan achterkomen dat de belastingdienst pas achteraf belasting heft over hun inkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Metalfreak schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Ik zou die medewerker niet willen zijn. Dat mag je dan ook in alle jaargetijden doen als de klant erop zit te wachten. Klant wil even andere maat passen maar er komt net een stortbui naar beneden? Jammer joh, had je maar een vak moeten leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
Holzschuh schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:04:
https://fd.nl/bedrijfslev...e-stadswinkels?gift=aF7rT (10* gratis)

Wat highlights;

Met een winkeloppervlakte van driehonderd vierkante meter zijn ze een stuk kleiner dan een doorsnee C&A.

‘Er zit meer lucht in de winkels, zodat je de producten beter ziet’, zegt Boer. Er zijn minder kledingrekken, meer paspoppen en kledingcombinaties op de wand en aan de rekken. Dat moet klanten op ideeën brengen.

Als een kledingstuk er niet in de juiste maat is, gaat een medewerker het met een bakfiets in een andere winkel halen. Goede klanten kunnen ’s avonds terecht voor personal shopping: op afspraak komen winkelen met een paar vriendinnen.

Het wil af van de enorme warenhuizen, waarmee het groot is geworden. ‘Mensen willen geen vijf verdiepingen meer’, zegt Boer. Sommige winkels moesten dicht en sommige moesten verhuizen.

Eerst hebben we gekeken hoe groot al die winkels moesten zijn. Vooral in Duitsland waren er winkels die veel te groot waren.’

Van het toenmalige aantal van 1400 winkels pasten er 350 niet in de toekomstplannen. Die zijn vergroot of verkleind, verhuisd of gesloten. Vrijwel alle winkels hebben een facelift gekregen. Bovendien is bijna een derde van alle producten afgelopen jaar geschrap
t.

Dit zou best eens kunnen werken, die hele grote C&A's zorgen alleen maar voor veel zoeken en veel rekken. En dan sla ik ze meestal over.
Hier in Heerlen is de grote C&A van "vroeger" noodgedwongen opgeknipt over 2 locaties (verzakking winkelcentrum) maar daardoor werken ze wel beter. En net over de grens in Duitsland ligt ook een kleinere. Alleen begane grond, maar daardoor wel overzichtelijk.
C&A is ook stuck in the middle. Ingehaald op prijs door de fast fashion ketens (zara, stradivarius etc.) en primark. Frans molenaar is er ook al een tijdje exit, dus het enige 'merk' wat ze hadden qua herenkleding is ook niet meer..... Ze kunnen beter zorgen dat ze duidelijk richting kiezen. Kleine winkeltjes met hetzelfde assortiment en bakfietsen om maten tussen filialen te kunnen uitwisselen gaan het in ieder geval niet redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
downtime schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:30:
[...]

Ik zou die medewerker niet willen zijn. Dat mag je dan ook in alle jaargetijden doen als de klant erop zit te wachten. Klant wil even andere maat passen maar er komt net een stortbui naar beneden? Jammer joh, had je maar een vak moeten leren.
Met de huidige hoeveelheid winkels niet te doen. Alleen in de vier grote steden zijn er meerdere vestigingen en daarvan heeft alleen Amsterdam ze op een bruikbare fietsafstand liggen. Ik ga niet een half uur wachten omdat iemand met een bakfiets een kwartier heen en een kwartier terug moet fietsen. 8)7 Fiets er dan wel zelf heen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Aflopende zaak, Big Bazar 2.0
Klok tikt voor financiering Blokker, nog zes weken de tijd

Mirage Retail Group, het moederbedrijf van de winkelketens Blokker en Intertoys, heeft nog zes weken om geld op te halen. Als die deadline niet wordt gehaald, kan het voortbestaan van het bedrijf in gevaar komen. Dat blijkt uit de meest recente jaarrekening van het retailbedrijf, dat in 2019 werd overgenomen van de familie Blokker door investeerder Michiel Witteveen.

"We zijn op dit moment actief bezig met de herfinanciering van Blokker om de continuïteit zeker te stellen", bevestigt bestuursvoorzitter Ynse Stapert tegen RTL Z. Het bedrijf werkt daarbij samen met een team specialisten van adviesbureau EY. "Op basis van de constructieve voorstellen en gesprekken met mogelijke financiers hebben we er nog steeds alle vertrouwen in dat dit gaat lukken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Metalfreak schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Niet te vergeten die types die zich rijk rekenen, al het geld gaan uitgeven en er dan achterkomen dat de belastingdienst pas achteraf belasting heft over hun inkomsten.
offtopic:
Klopt. BD doet alles achteraf. Echt hoofdpijn is dat. Ik moest zorgtoeslag terugbetalen want ik zou 40K hebben verdiend dat jaar. Ik heb niet eens fulltime gewerkt dat jaar en aan zo'n bedrag kom ik sws nooit met mijn werk. Hoe ze daarbij komen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Over een vreemde sponsoring gesproken: https://www.telegraaf.nl/...oofdsponsor-rotterdammers Mediamarkt wordt nieuwe shirtsponsor Feyenoord. Bijna 20 miljoen voor 3 jaar. In Nederland is de groei niet echt meer aanwezig. Hoe wil MM dat internationaal nog terugverdienen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:20:
Aflopende zaak, Big Bazar 2.0

[...]
Ik vraag me af of we hetzelfde toneelspel krijgen als bij big bazar vorig jaar? Toen zo ongeveer de eerste winkels al leeggeruimd werden en Kooistra nog volop aan het verkondigen was dat ze nog over de huren aan het onderhandelen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
martwoutnl schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:12:
Over een vreemde sponsoring gesproken: https://www.telegraaf.nl/...oofdsponsor-rotterdammers Mediamarkt wordt nieuwe shirtsponsor Feyenoord. Bijna 20 miljoen voor 3 jaar. In Nederland is de groei niet echt meer aanwezig. Hoe wil MM dat internationaal nog terugverdienen??
Inderdaad typisch. Als er genoeg aanbieders zijn is reclame te rechtvaardigen doordat je daarmee "top of mind" kan worden. Maar MM heeft niet heel veel concurrentie. Het is eerder dat de anderen hard moeten gaan roepen dat ze er nog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
chim0 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:43:
[...]

offtopic:
Was met een grap en een grol bedoeld. En ja, wij horen onderhand wel bij het meubilair. (8>

Maar, slechte ervaring met de Action?
Ja, en dat had te maken met dat het zo goedkoop mogelijk moet bij hen, en daarom lopen ze ook goed, maar je krijgt er vaak weinig voor terug. Maar dit is meer een zaak dat ik moeite heb met "het moet zo laag mogelijk"...zo is Budgetair ook niet mijn maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
chim0 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Dat ook inderdaad. Precies de verkeerde volgorde. Ik zou overigens niet gauw met zo'n ondernemer in zee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-08 17:46
martwoutnl schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:12:
Valt wel mee. NL heeft 2 Champions League-posities waarmee je dus zendtijd 'koopt' in Europa. Bij 1 vd grote 3 clubs heb je de meeste kans om daar in beeld te komen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:56:
[...]

Valt wel mee. NL heeft 2 Champions League-posities waarmee je dus zendtijd 'koopt' in Europa. Bij 1 vd grote 3 clubs heb je de meeste kans om daar in beeld te komen.
Voor alleen CL-aandacht vind ik 20 miljoen fors betaald. Je moet maar afwachten of Feyenoord elk seizoen de CL haalt. Voor hetzelfde geld doen ze het komende 2 seizoenen minder goed en heb je maar 1x CL-aandacht. Dan kan je beter gericht een club sponsoren in het land waar je meer marktaandacht wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
hoevenpe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:51:
[...]

offtopic:
Vroegah was alles beter, zou Abraham zijn mosterd inmiddels ook online kopen? :P
Heb Abraham gezien toen ik 50 werd, vergeten te vragen. Voor mij geldt het niet, haal mijn mosterd lekker bij de shop in de buurt, zolang die maar scherp is. Mag Zaanse of Dijon zijn, maar als jij nog een tip weet voor bijv een Spaanse/Italiaanse/Duitse mosterd hoor ik het gaarne. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
Zal ik je na het eten vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Sjah schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:22:
[...]

Ja, en dat had te maken met dat het zo goedkoop mogelijk moet bij hen, en daarom lopen ze ook goed, maar je krijgt er vaak weinig voor terug. Maar dit is meer een zaak dat ik moeite heb met "het moet zo laag mogelijk"...zo is Budgetair ook niet mijn maatschappij.
Als het niet jouw maatschappij is, hoef je het ook niet te benoemen. ;) Maar budgetair is een vergelijkingssite, toch geen maatschappij?

Maar je koopt er zelfs geen simpele, dagelijkse huishoudelijke dingen? Ik weet zeker dat ook de wat rijkere ons bij de Action shoppen voor dagelijkse, huishoudelijke meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
chim0 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Als het niet jouw maatschappij is, hoef je het ook niet te benoemen. ;) Maar budgetair is een vergelijkingssite, toch geen maatschappij?

Maar je koopt er zelfs geen simpele, dagelijkse huishoudelijke dingen? Ik weet zeker dat ook de wat rijkere ons bij de Action shoppen voor dagelijkse, huishoudelijke meuk.
Ik kan bevestigen dat dat laatste niet klopt. Ik ben er nog nooit geweest en voel ik geen enkele aandrang om daar eens te gaan kijken. Waarom zou ik daarheen gaan als AH om de hoek het ook gewoon verkoopt? En verder geef ik mijn geld liever aan een solide Nederlands bedrijf dan aan een paar Engelse durfinvesteerders.

[ Voor 7% gewijzigd door Frame164 op 17-03-2024 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
Frame164 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Ik kan bevestigen dat dat laatste niet klopt.
Hoe weet je dat dan als je er nooit bent geweest? Ook de wat rijkere mensen shoppen wel degelijk bij de Action. Zal het je sterker vertellen. Ik heb een keer achter een kakmadam gestaan bij de ALDI en die trok toch echt een Gucci portemonnee uit haar tas en die was niet nep kan ik je vertellen.

AH zal ik bijvoorbeeld nooit instappen. Zo fokking duur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:43
[...]

Ik kan bevestigen dat dat laatste niet klopt. Ik ben er nog nooit geweest en voel ik geen enkele aandrang om daar eens te gaan kijken.
Hoe kan jij dat bevestigen? Omdat jij zelf rijk(er) bent en er niet komt? :D

Mocht je het flauw bedoelen omdat @chim0 niet aangeeft dat sommige rijkere mensen bij de Action shoppen: hij zegt ook niet dat alle rijkere dat doen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 17-03-2024 10:23 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:15:
[...]

Hoe weet je dat dan als je er nooit bent geweest? Ook de wat rijkere mensen shoppen wel degelijk bij de Action. Zal het je sterker vertellen. Ik heb een keer achter een kakmadam gestaan bij de ALDI en die trok toch echt een Gucci portemonnee uit haar tas en die was niet nep kan ik je vertellen.

AH zal ik bijvoorbeeld nooit instappen. Zo fokking duur!
Vorig jaar achter 2 dames de Action uit gelopen. Beide volle tassen. Bij de uitgang stappen ze in een nieuwe 911 Turbo...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik kan bevestigen dat dat laatste niet klopt. Ik ben er nog nooit geweest en voel ik geen enkele aandrang om daar eens te gaan kijken.
N=1 is geen bewijs... ;)

Denk je echt dat Action, Lidl en Aldi het zo goed doen op alleen bijstandsmoeders?
“Poor people need low prices, but rich people love them.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
jeroenkb schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:29:
[...]

Vorig jaar achter 2 dames de Action uit gelopen. Beide volle tassen. Bij de uitgang stappen ze in een nieuwe 911 Turbo...
Precies, echt onzin dat rijkere mensen niet in goedkope winkels komen. Beetje patserig en arrogant ook, vind ik, om te zeggen. Zo van kijk mij eens geld hebben. En trouwens ik heb ook weleens dure spullen gehad in het verleden, die gingen net zo snel kapot al dan niet sneller. Ik heb ooit een ripbroek van Replay gehad (vraag met niet waarom) van 120 of 130 gulden (ja ja) die was binnen no-time versleten bij de kont door het fietsen.

Ik heb hier een onderbroek en ik zweer het je, die heb ik al meer dan 10 jaar ofzo en ik draag hem elke week en was hem elke week. Niet kapot te krijgen! Geen gat, geen scheur, geen slijtage, niks. Alleen een beetje verkleurd. Ongelooflijk! Ik weet niet wat voor materiaal dat is maar het is echt bizar. Vroeger was kleding sowieso van betere kwaliteit, vind ik.

Over onderbroeken gesproken. Laatst 3 paar voor 6 euro gehaald bij Primark. Zo dun als een vloeitje, dus Ik had er een hard hoofd in en dat is ook gebleken. Na een paar weken gelijk gescheurd, gat erin. Dus het kan ook wel extreem goedkoop en slechte kwaliteit. Dat soort dingen, die onderhevig zijn aan slijtage, kun je dus beter van wat betere kwaliteit kopen. Maar ja, wat is betere kwaliteit? Gaat een Calvin Klein of Bjorn Borg onderbroek wel meer dan 10 jaar mee?
hoevenpe schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Geweldige uitspraak! Wie heeft dit gezegd?

Overigens heb ik niks tegen rijke mensen, maar ik ben ook niet jaloers. Als jij hard gewerkt hebt voor je centjes en je kan het betalen, prima. Petje af! Maar je hoeft er niet mee te koop te lopen.
[...]
solide Nederlands bedrijf
Vind je het gek als alles 3 keer zo duur is in de supermarkt? Dan zou ik ook solide zijn. Die vent lacht zich een scheur in z'n broek als ie naar de rekening kijkt. 8)7 Geldt overigens voor alle supermarkten hoor, niet alleen AH. De Shells en Unilevers van deze wereld hebben goed geprofiteerd van de crisis. Als er iemand is, die er flink aan heeft verdiend, zijn zij het wel. Die lachen zich echt een scheur in hun broek. Wat was het? Shell heeft vorige jaar in het eerste kwartaal meer winst gemaakt dan ooit in de geschiedenis van het bedrijf. _O-

[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 17-03-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 19:39
Komisch dat er nog geen moderator heeft ingegrepen want het gaat niet over de titel. Dat er nu ineens staat dat rijke de action zouden weren. Als je geld hebt wil niet zeggen dat je alleen naar dure winkels moet gaan.

Als ik rijk zou zijn zou ik ook naar Aldi etc gaan. Misschien ligt de basis wel thuis hoe je bent opgegroeid ook al was toen in mijn geval alles nog goedkoop. Vielen volgensmij ook niet snel winkels om voor zover ik ermee bezig was in de mid 90s toen ik tiener was.

Weet nog wel in 2005 dat een kleine pczaak in Doetinchem na een paar jaar door internetprijzen ermee stopte(of het echt zo was zal ik nooit weten)de andere zaak pc speed bestaat namelijk nog steeds en die was er al een paar jaar toen kabelinternet nog moest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:40:
[...]

N=1 is geen bewijs... ;)

Denk je echt dat Action, Lidl en Aldi het zo goed doen op alleen bijstandsmoeders?
Natuurlijk niet. Voor de dagelijkse boodschappen is een supermarkt wel sterk afhankelijk van de locatie waar deze gevestigd is. Grofweg de meeste klanten komen gewoon uit de omliggende wijken of het dorp. Voor een action willen de mensen wel een stukje reizen, maar daar zijn er inmiddels zoveel van dat het ook nooit ver meer kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
chim0 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Nee kom er werkelijk zga nooit. En ik was in de war met Ryanair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

stylezzz schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Natuurlijk niet. Voor de dagelijkse boodschappen is een supermarkt wel sterk afhankelijk van de locatie waar deze gevestigd is. Grofweg de meeste klanten komen gewoon uit de omliggende wijken of het dorp. Voor een action willen de mensen wel een stukje reizen, maar daar zijn er inmiddels zoveel van dat het ook nooit ver meer kan zijn.
Sterker nog: ik heb wel een Action in de wijk, maar geen supermarkt. (de Action zit in het pand waar vroeger een AH zat, die AH had overigens een waardeloos voorraadbeleid)

Maar ik vind het ook een beetje een arrogant idee dat iemand zich te goed zou voelen voor een winkel. Ik zeg altijd "als ik miljoenen op de bank zou hebben, zou ik evengoed nog bij de Action komen", ik vind koopjes scoren ook gewoon leuk en probeer zoveel mogelijk uit mijn euro te halen. Ik verdien ook ruim meer dan modaal, maar ik zou niet weten waarom ik dan niet meer in budgetwinkels zou mogen shoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metalfreak schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:35:
Het leest vooral als zo'n bericht waarin ze zichzelf op de schouders kloppen. Alsof er hordes mensen staan te klappen langs de weg van de bakfiets en er regenbogen en eenhoorns te zien zijn. In een kleinere stad is 1 C&A echt wel voldoende, hoe groot of klein die ook is. Of gaan ze nu ineens in elke wijk een kleine C&A openen? Dat lijkt me nu niet bepaald een kostenbesparing en ook niet rendabel...
Voor mij voelt het echt als een staaltje marketing wat precies voor die randstad doelgroep heel goed werkt. Je geeft ze het gevoel dat anderen heel slaafs alles voor hen regelen zodat er nog maar nul eigen inzet en moeite gedaan hoeft te worden voor het fijne geplaveide leventje.

Of sla ik nu een beetje door? :P
downtime schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:30:
Waarschijnlijk zijn dat dezelfde jochies als een paar uur later met zo'n oranje jas en tas rondfietsen. Die vinden we ook niet zo vaak zielig toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jeroentjuh82 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:25:
Komisch dat er nog geen moderator heeft ingegrepen want het gaat niet over de titel.
offtopic:
Als je een ingreep wilt zal je een TR moeten maken, de moderators kunnen echt niet elke discussie op het forum inhoudelijk meelezen. Wellicht is er nog niemand geweest die zich gestoord heeft én een TR gemaakt heeft. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Metalfreak schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:56:
[...]

Sterker nog: ik heb wel een Action in de wijk, maar geen supermarkt. (de Action zit in het pand waar vroeger een AH zat, die AH had overigens een waardeloos voorraadbeleid)

Maar ik vind het ook een beetje een arrogant idee dat iemand zich te goed zou voelen voor een winkel. Ik zeg altijd "als ik miljoenen op de bank zou hebben, zou ik evengoed nog bij de Action komen", ik vind koopjes scoren ook gewoon leuk en probeer zoveel mogelijk uit mijn euro te halen. Ik verdien ook ruim meer dan modaal, maar ik zou niet weten waarom ik dan niet meer in budgetwinkels zou mogen shoppen.
Ik geloof ook niet dat in die branches mensen zich snel 'te goed' zullen voelen. De kans is wel groter dat je bij de Aldi in wassenaar iemand met een Gucci portemonnee treft als bij de Aldi in Helmond. Maar dat is een andere discussie....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metalfreak schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:56:
Het is een lastige discussie en het gaat niet per se over het hoofdonderwerp van het topic, maar ik kom er principieel zo weinig mogelijk als ik eerlijk ben.

Die winkel staat mij in alles tegen. Dan niet zozeer een goedkope winkel of koopjes, daar zie ik geen problemen in en pak ik gerust ook wel eens mee.
Het is meer de enorme drang naar het allerallergoedkoopste wat mij tegen staat (inrichting en gedrag klanten en personeel even buiten beschouwing latend). De insteek waarbij kwaliteit niet meer uit maakt (even los van of goedkoop automatisch slecht is) want je kunt het goedkoop vervangen, waarbij oorsprong ook niet uit maakt, waarbij elke discussie en elk argument altijd dezelfde kant op draait: prijs is het enige wat écht telt, goedkoper is altijd beter. Elke winkel of product wat meer kost wordt naar beneden gehaald, ondermijn en gelijk getrokken net zo lang doorgeredeneerd tot het allergoedkoopste weer de enige logische keuze is.

Dat principe, supermarktoorlogen, etc, het is allemaal een race to the bottom. Klinkt leuk als je niet verder kijkt dan je eigen portemonnee maar ergens klopt het gewoon niet en de echte 'kosten' liggen dan gewoon buiten je blikveld. Ergens in de keten zitten producenten, werknemers, milieu, iets anders of een combinatie daarvan in de knel.

Dus begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen goedkoop of een aanbieding, ik heb moeite met dat álles op zijn goedkoopst moet. De Action staat daar in mijn ogen symbool voor en daarom mijdt ik die toko principieel als de pest.
En als je daar heen moet omdat je gewoon niet ruim zit zal je van mij geen oordeel krijgen, maar dat een groot deel van de maatschappij geld zat heeft voor allerlei onzin en dan wel fervent voorstander van die race to the bottom is daar vind ik wel iets van. Vergeef me. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:25:
[...]

En als je daar heen moet omdat je gewoon niet ruim zit zal je van mij geen oordeel krijgen, maar dat een groot deel van de maatschappij geld zat heeft voor allerlei onzin en dan wel fervent voorstander van die race to the bottom is daar vind ik wel iets van. Vergeef me. :)
Ik volg je voor een groot gedeelte, maar het frame van een 'race to the bottom' ben ik het niet helemaal mee eens.

Als een economie / samenleving niet streeft naar efficiency dan zouden we nu niet het welvaartsniveau hebben dat we nu hebben.

Het is natuurlijk belangrijk dat er kaders zijn waarbinnen die efficiency behaald kan worden. En daar is zeker nog een hoop verbetering te behalen.

Maar los van de discussie over kwaliteitsverschillen: als ik even google op een geodriekhoek dan vind ik voor hetzelfde product (merk, type etc) een prijsrange van 1,90 tot 4,25 (en bij de Action heb je een heel pakket voor 0,89 cent; en het blijft allemaal natuurlijk gewoon plastiek).

Is het dan een race to the bottom om voor de 1,90 te gaan? Of moet ik dan 4,25 betalen om of een inefficient bedrijf in de lucht te houden of iemand overwinst te bezorgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Gonadan schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:25:
[...]

Het is een lastige discussie en het gaat niet per se over het hoofdonderwerp van het topic, maar ik kom er principieel zo weinig mogelijk als ik eerlijk ben.

Die winkel staat mij in alles tegen. Dan niet zozeer een goedkope winkel of koopjes, daar zie ik geen problemen in en pak ik gerust ook wel eens mee.
Het is meer de enorme drang naar het allerallergoedkoopste wat mij tegen staat (inrichting en gedrag klanten en personeel even buiten beschouwing latend). De insteek waarbij kwaliteit niet meer uit maakt (even los van of goedkoop automatisch slecht is) want je kunt het goedkoop vervangen, waarbij oorsprong ook niet uit maakt, waarbij elke discussie en elk argument altijd dezelfde kant op draait: prijs is het enige wat écht telt, goedkoper is altijd beter. Elke winkel of product wat meer kost wordt naar beneden gehaald, ondermijn en gelijk getrokken net zo lang doorgeredeneerd tot het allergoedkoopste weer de enige logische keuze is.

Dat principe, supermarktoorlogen, etc, het is allemaal een race to the bottom. Klinkt leuk als je niet verder kijkt dan je eigen portemonnee maar ergens klopt het gewoon niet en de echte 'kosten' liggen dan gewoon buiten je blikveld. Ergens in de keten zitten producenten, werknemers, milieu, iets anders of een combinatie daarvan in de knel.

Dus begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen goedkoop of een aanbieding, ik heb moeite met dat álles op zijn goedkoopst moet. De Action staat daar in mijn ogen symbool voor en daarom mijdt ik die toko principieel als de pest.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik me daar niet meer over druk ga maken en vind het niet mijn verantwoordelijkheid. Ik doe mijn dingen waar ik direct invloed op kan uitoefenen, maar iets waar ik héél misschien indirect invloed mee uit kan oefenen en het waarschijnlijk nooit dat effect zal hebben, daar ga ik mijn energie en ook mijn geld niet meer aan besteden. Dat jij dat wel doet mag je van mij helemaal zelf weten, maar ik heb de illusie laten varen dat ik degene ben die dat moet gaan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@jeroenkb je zegt los van de discussie over kwaliteit, maar begint direct een discussie over kwaliteit. Hoe moet ik dat zien?
Overigens heb ik in mijn jeugd grote verschillen in kwaliteit van geodriehoeken gezien. Fancy kleurtjes, gewoon strak en duidelijk met belettering die wel blijft zitten. Ingegraveerde schaal vs simpele opdruk. Buigzaam en duurzaam plastic vs van dat harde spul waardoor je de geodriehoek weer in meerdere stukken in je etui terug vindt. Allemaal gewoon plastic is veel te makkelijk.
Maar dit is wel precies de wijze van redeneren die ik bedoel. Een onderwerp cherrypicken, versimpelen, verschillen bagatelliseren en dit gaan gebruiken om het grotere geheel niet meer te hoeven zien.

Het gaat niet over een geodriekhoek en wat je daarin kiest, het gaat over het principe dat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Efficiëntie is echt heel iets anders dan 'alles zo goedkoop mogelijk'. Dat laatste is duidelijk en race to the bottom, dat eerste kan je op heel veel manieren uitleggen en is zeker niet per definitie slecht.

@Metalfreak ik heb het in die zin opgegeven om anderen te veranderen, dáár kan ik geen invloed op uitoefenen. Mijn eigen keuzes kan ik heel makkelijk invloed op uitoefenen en doe dat dan ook graag.
Mijn eigen keuzes maar in lijn leggen met die van anderen ook al zou ik er zelf niet helemaal achter staan is gewoon boter op je hoofd hebben. Dan zou ik eerlijk naar mijzelf moeten zijn en gewoon moeten toegeven dat ik de voordelen van het gebrek aan principes gewoon té lekker vind.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:29:
@jeroenkb je zegt los van de discussie over kwaliteit, maar begint direct een discussie over kwaliteit. Hoe moet ik dat zien?
Overigens heb ik in mijn jeugd grote verschillen in kwaliteit van geodriehoeken gezien. Fancy kleurtjes, gewoon strak en duidelijk met belettering die wel blijft zitten. Ingegraveerde schaal vs simpele opdruk. Buigzaam en duurzaam plastic vs van dat harde spul waardoor je de geodriehoek weer in meerdere stukken in je etui terug vindt. Allemaal gewoon plastic is veel te makkelijk.
Maar dit is wel precies de wijze van redeneren die ik bedoel. Een onderwerp cherrypicken, versimpelen, verschillen bagatelliseren en dit gaan gebruiken om het grotere geheel niet meer te hoeven zien.

Het gaat niet over een geodriekhoek en wat je daarin kiest, het gaat over het principe dat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Efficiëntie is echt heel iets anders dan 'alles zo goedkoop mogelijk'. Dat laatste is duidelijk en race to the bottom, dat eerste kan je op heel veel manieren uitleggen en is zeker niet per definitie slecht.

@Metalfreak ik heb het in die zin opgegeven om anderen te veranderen, dáár kan ik geen invloed op uitoefenen. Mijn eigen keuzes kan ik heel makkelijk invloed op uitoefenen en doe dat dan ook graag.
Mijn eigen keuzes maar in lijn leggen met die van anderen ook al zou ik er zelf niet helemaal achter staan is gewoon boter op je hoofd hebben. Dan zou ik eerlijk naar mijzelf moeten zijn en gewoon moeten toegeven dat ik de voordelen van het gebrek aan principes gewoon té lekker vind.
Volgens mij niet hoor.

Ik had het over dezelfde driehoek (merk, type) die voor verschillende prijzen aangeboden wordt.

Daarnaast vind ik het jammer dat je een tegengeluid bestempeld als: 'Een onderwerp cherrypicken, versimpelen, verschillen bagatelliseren en dit gaan gebruiken om het grotere geheel niet meer te hoeven zien' Dat is niet meer op de inhoud praten, maar gewoon een debattruukje toepassen.

En ik hoor graag van je hoe 'efficiëntie ' afwijkt van zo goedkoop mogelijk iets produceren (binnen de toegestane kaders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
jeroenkb schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:58:
[...]

Maar los van de discussie over kwaliteitsverschillen: als ik even google op een geodriekhoek dan vind ik voor hetzelfde product (merk, type etc) een prijsrange van 1,90 tot 4,25 (en bij de Action heb je een heel pakket voor 0,89 cent; en het blijft allemaal natuurlijk gewoon plastiek).

Is het dan een race to the bottom om voor de 1,90 te gaan? Of moet ik dan 4,25 betalen om of een inefficient bedrijf in de lucht te houden of iemand overwinst te bezorgen?
Dat is een te simpele conclusie. Als je wilt weten of een bedrijf inefficient is moet je naar het hele bedrijf kijken en niet naar een enkel product. Een winkel die altijd voorraad heeft van een bepaald product heeft hogere kosten dan een winkel die af en toe een partijtje van dezelfde spullen heeft. Dat wil niet zeggen dat het een inefficient bedrijf is. Ook moet je kijken naar waar een bedrijf in de markt staat. Wat voor de ene winkel een manier kan zijn om klanten de winkel in te lokken (in de hoop dat ze meteen andere producten kopen) kan voor de ander hun core business zijn. Een kantoorboekhandel moet leven van pennen, geodriekhoen, printerpapier etc. En Intertoys leeft van Lego e.d. en kan als extraatje goedkope geodriehoeken verkopen. En die Intertoys heeft dan weer last van winkels die een keer een Lego spaaracties hebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Frame164 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:22:
Dat is een te simpele conclusie. Als je wilt weten of een bedrijf inefficient is moet je naar het hele bedrijf kijken en niet naar een enkel product.
Wat je er ook van vindt, de Action is een heel succesvol efficiënt concept. Kom er weinig, maar als ik er kom dan ga ik met een hele tas spullen naar huis. Te goedkoop om te laten liggen.

Vergelijk dat met de Blokker...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jeroenkb schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:45:
[...]

Volgens mij niet hoor.

Ik had het over dezelfde driehoek (merk, type) die voor verschillende prijzen aangeboden wordt.

Daarnaast vind ik het jammer dat je een tegengeluid bestempeld als: 'Een onderwerp cherrypicken, versimpelen, verschillen bagatelliseren en dit gaan gebruiken om het grotere geheel niet meer te hoeven zien' Dat is niet meer op de inhoud praten, maar gewoon een debattruukje toepassen.

En ik hoor graag van je hoe 'efficiëntie ' afwijkt van zo goedkoop mogelijk iets produceren (binnen de toegestane kaders)
Definieer efficient...

Is dat een eendimensionale meetwaarde? Dus alleen prijs?

Ecologische/sociale footprint telt niet mee?

Ik vind persoonlijk dat er eens wat meer aandacht moet worden besteed aan hoeveel rommel we de hele wereld over transporteren. Had gehoopt dat we in de coronatijd eens wat meer aandacht zouden hebben voor lokale productie. Ipv volledige afhankelijkheid van lagelonlenlanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:14:
[...]

Wat je er ook van vindt, de Action is een heel succesvol efficiënt concept. Kom er weinig, maar als ik er kom dan ga ik met een hele tas spullen naar huis. Te goedkoop om te laten liggen.

Vergelijk dat met de Blokker...
Maar is het dat ook echt? Of neem je het vooral mee 'omdat het wel goedkoop zal zijn?' Paar pagina's terug zag ik nog iemand die een of ander mini vaasje had meegenomen omdat het zo ongelooflijk goedkoop was. Bij de blokker was je het dubbele kwijt.... (was ook een grotere vaas :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Definieer efficient...

Is dat een eendimensionale meetwaarde? Dus alleen prijs?

Ecologische/sociale footprint telt niet mee?

Ik vind persoonlijk dat er eens wat meer aandacht moet worden besteed aan hoeveel rommel we de hele wereld over transporteren. Had gehoopt dat we in de coronatijd eens wat meer aandacht zouden hebben voor lokale productie. Ipv volledige afhankelijkheid van lagelonlenlanden.
Daarmee schreef ik ook binnen de gestelde kaders. En die kaders zijn continue in beweging.

Ben daar zelf ook voorstander van. Per direct bv de kerosine korting die luchtvaartmaatschappijen krijgen opheffen. Het feit dat je voor 3 tientjes naar Londen kunt vliegen vind ik nog vele malen erger dan container goedkope prullaria uit China in Nederland op de markt brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jeroenkb schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:43:
[...]

Daarmee schreef ik ook binnen de gestelde kaders. En die kaders zijn continue in beweging.
Is dat zo? Ik vind het angstvallig stil op dit vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:17
MikeyMan schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:19:
[...]
Ipv volledige afhankelijkheid van lagelonlenlanden.
Trump kwam niet voor niets met 'Make America Great Again'.
Vroeger hadden we in Nederland de slogan "Koop Nederlanse waar, dan helpen we elkaar".
[...]
Het feit dat je voor 3 tientjes naar Londen kunt vliegen vind ik nog vele malen erger dan container goedkope prullaria uit China in Nederland op de markt brengen
Ik niet. Je kunt je geld maar één keer uitgeven. Maar goed, het onderwerp is 'De zonsondergang van fysieke winkels': fijn dat de Action bestaat. Soms wel leuk om in een winkel naar nieuwe dingen voor je huis te snuffelen of om koopjes te scoren. Niets mis mee. Ben niet zo elitair dat ik alleen in de Bijenkorf kom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22
[...]

Ben daar zelf ook voorstander van. Per direct bv de kerosine korting die luchtvaartmaatschappijen krijgen opheffen. Het feit dat je voor 3 tientjes naar Londen kunt vliegen vind ik nog vele malen erger dan container goedkope prullaria uit China in Nederland op de markt brengen
Op het moment dat je iets koopt is het wel fijn als je enig besef hebt van hoe het gemaakt is, of er in de keten uitbuiting plaatsvindt, wat de milieuschade is etc. Over het algemeen geldt: Als iets goedkoop is, wordt ergens anders de prijs betaald. Als je met dat in je achterhoofd grote fan van prijsknallers als Action bent dan hou je er gewoon andere normen en waarden op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bszz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:31:
[...]

Op het moment dat je iets koopt is het wel fijn als je enig besef hebt van hoe het gemaakt is, of er in de keten uitbuiting plaatsvindt, wat de milieuschade is etc. Over het algemeen geldt: Als iets goedkoop is, wordt ergens anders de prijs betaald. Als je met dat in je achterhoofd grote fan van prijsknallers als Action bent dan hou je er gewoon andere normen en waarden op na.
Op sommige producten kun je daar overwegingen voor maken, maar op sommige heeft dat ook helemaal geen zin denk ik. Zelf haal ik altijd babydoekjes bij de Action.... Spotgoedkoop, en ik kan me niet voorstellen dat dit met enig oogpunt voor milieu of uitbuiting geproduceerd is. Maar zijn de babydoekjes bij de kruidvat of Etos/AH dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:48:
[...]

Op sommige producten kun je daar overwegingen voor maken, maar op sommige heeft dat ook helemaal geen zin denk ik. Zelf haal ik altijd babydoekjes bij de Action.... Spotgoedkoop, en ik kan me niet voorstellen dat dit met enig oogpunt voor milieu of uitbuiting geproduceerd is. Maar zijn de babydoekjes bij de kruidvat of Etos/AH dat wel?
Zit in ieder geval plastic in die dingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eastend
[...]
Over het algemeen geldt: Als iets goedkoop is, wordt ergens anders de prijs betaald.
Dus meer betalen betekent automatisch een beter/goed gevoel bij jou? Betekent over het algemeen gewoon meer winst voor de verkoper hoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Duracell 10 pack AA bij de Action voor 48 cent per stuk. Zoektocht op bol.com: 82 cent per stuk

Zelfde merk. Zelfde fabriek.

Enige normen en waarden zijn dan de overwinst die andere bedrijven pakken door de goedgelovigheid van een hoop mensen (nog los van het feit dat er tegenwoordig wereldwijd iets van 2 a 3 fabrieken zijn die ALLE batterijen in de wereld produceren)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eastend
jeroenkb schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:58:
[...]

Duracell 10 pack AA bij de Action voor 48 cent per stuk. Zoektocht op bol.com: 82 cent per stuk

Zelfde merk. Zelfde fabriek.
"Ja, maar Action is een vreselijke winkel, want alles is goedkoop, dan met het moet wel slecht zijn. En bovendien in handen van buitenlandse investeerders. Brrrr. En Bol is Nederlands en ik betaal meer, dus dan zit het wel goed."
Zo, de discussie even kort samengevat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Eastend schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:03:
[...]

"Ja, maar Action is een vreselijke winkel, want alles is goedkoop, dan met het moet wel slecht zijn. En bovendien in handen van buitenlandse investeerders. Brrrr. En Bol is Nederlands en ik betaal meer, dus dan zit het wel goed."
Zo, de discussie even kort samengevat :)
Genoeg goedkoop spul bij action te vinden (babydoekjes waarvan akte) maar de hoeveelheid troep is ook ongekend. Mijn vrouw had nog een of ander kerstversiersel voor in de tuin meegenomen begin december... Die heeft de kerst niet eens gehaald. Was ook maar 6 euro....Ach, ze bedoelde het goed. Maar dit jaar gaat ze toch even verder kijken....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Ah ja, het ouderwetse alles dat niet in mijn straatje past als minderwaardig neerzetten en op neerkijken. Werkt altijd goed als dooddoener voor elke discussie.

Want al die winkels die soms belachelijke prijzen vragen voor artikelen doen dat met alleen maar goedheid in hun bedoelingen wil je zeggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22
Eastend schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:53:
[...]

Dus meer betalen betekent automatisch een beter/goed gevoel bij jou? Betekent over het algemeen gewoon meer winst voor de verkoper hoor.
Doe niet zo raar. Je verdraait en ridiculiseert wat ik heb gezegd. Ik betaal graag een eerlijke prijs, eerlijk voor alle betrokken partijen, eerlijk voor het milieu, voor producenten, voor werknemers, voor de consument, de verkoper, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Op het moment dat je iets koopt is het wel fijn als je enig besef hebt van hoe het gemaakt is, of er in de keten uitbuiting plaatsvindt, wat de milieuschade is etc.
Wake-up call: er vindt vrijwel overal milieuschade, uitbuiting, graaierij, etc. plaats! :-(

Dat is, helaas, niet alleen voorbehouden aan winkelketens zoals de Action, Primark, Inditex, e.d.
Over het algemeen geldt: Als iets goedkoop is, wordt ergens anders de prijs betaald
Over het algemeen geldt: er gebeuren overal duistere zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. Dus laten we alsjeblieft niet doen alsof we boter op ons hoofd hebben.
En dan bedoel ik wel echte (rauwmelkse) boter! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
bszz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:10:
[...]

Doe niet zo raar. Je verdraait en ridiculiseert wat ik heb gezegd. Ik betaal graag een eerlijke prijs, eerlijk voor alle betrokken partijen, eerlijk voor het milieu, voor producenten, voor werknemers, voor de consument, de verkoper, etc....
Dat is mooi van je. Fijn als je je dat kunt veroorloven.
Verder met de discussie: De ondergang van fysieke winkels. Gewoon bij Action kopen en niet bij Bol, dat scheelt al een heel stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
ehtweak schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:16:
[...]

Wake-up call: er vindt vrijwel overal milieuschade, uitbuiting, graaierij, etc. plaats! :-(

Dat is, helaas, niet alleen voorbehouden aan winkelketens zoals de Action, Primark, Inditex, e.d.

[...]

Over het algemeen geldt: er gebeuren overal duistere zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. Dus laten we alsjeblieft niet doen alsof we boter op ons hoofd hebben.
En dan bedoel ik wel echte (rauwmelkse) boter! :+
Ook een beetje een dooddoener nietwaar? Het gebeurd overal dus is het geen argument. Persoonlijk kijk ik bij kleding wel een beetje waar het vandaan komt. Ik geloof nooit dat als ik mijn babydoekjes voortaan bij de Etos koop dat ik daarmee het milieu een plezier doe. Maar als ik een nieuwe jas van een goed respectabel merk koop verwacht ik wel dat die niet in een of ander duister kinderarbeid atelier gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
Vroeger werd er sterk gemodereerd hier op Tweakers. Is dat voorbij ofzo? Dit moralisme heeft toch niets met het onderwerp van dit topic te maken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
ehtweak schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:16:
Laten we eerlijk zijn, wie boeit dat echt?
Ben de eerste om toe te geven, mij niet.

De belangrijkste reden dat ik weinig bij de Action haal is dat ik liever kwalitatief goede spullen koop, de spreekwoordelijke designer knoflookpers voor het leven boven iets wat steeds kapot gaat.

Het is het 'net niet' segment als Blokker dat het niet red, kort door de bocht: mensen kiezen voor goedkoop/wegwerp of design/status.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Geen dooddoener, maar de realiteit. :|

Babydoekjes zijn imho nooit goed voor het milieu. Ongeacht waar je ze koopt. ;)

En dat nieuwe exclusieve kledingstuk? Mwah... valt het te echt controleren of het daadwerkelijk 'fatsoenlijk' geproduceerd is? Ik ben bang van niet.
Die illusie dat ik, door meer te betalen, dat soort sentiment zou kunnen afkopen, heb ik al lang opgegeven. Zolang de commerciële belangen op vrijwel ieder gebied prevaleren, zal er wat dat betreft weinig veranderen...
Was het maar niet zo.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eastend
ehtweak schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:28:

Baby's zijn imho nooit goed voor het milieu.
FTFY.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

stylezzz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Ook een beetje een dooddoener nietwaar? Het gebeurd overal dus is het geen argument. Persoonlijk kijk ik bij kleding wel een beetje waar het vandaan komt. Ik geloof nooit dat als ik mijn babydoekjes voortaan bij de Etos koop dat ik daarmee het milieu een plezier doe. Maar als ik een nieuwe jas van een goed respectabel merk koop verwacht ik wel dat die niet in een of ander duister kinderarbeid atelier gemaakt word.
Ja, en Action adverteert nu ook overal dat ze alleen nog maar producten met verantwoord katoen en dergelijke onzinkeurmerken werken, dus wat is precies het punt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
offtopic:
Te weinig babies wordt op termijn een groter probleem dan stikstof, Poetin en klimaatverandering bij elkaar. Daar komen de meeste mensen pas achter als ze met pensioen willen en zorg nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Eastend schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:26:
[...]

Vroeger werd er sterk gemodereerd hier op Tweakers. Is dat voorbij ofzo? Dit moralisme heeft toch niets met het onderwerp van dit topic te maken?
Natuurlijk wel, het is een factor waarom dat sommige winkels wel zullen overleven en sommigen niet. Dat prijs blijkbaar voor jou het enige is wat telt geloof ik wel, aangezien je elk ander argument platslaat met een dooddoener. Kun je begrijpen dat niet iedereen zo denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Metalfreak schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:30:
[...]

Ja, en Action adverteert nu ook overal dat ze alleen nog maar producten met verantwoord katoen en dergelijke onzinkeurmerken werken, dus wat is precies het punt?
Ik heb iets gemist denk ik. Voorbeeldje aub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:35:
[...]

Ik heb iets gemist denk ik. Voorbeeldje aub?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VioG7DuTX3-1XmtuKkrQFsK1iTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EStUIs2KaNTat6jHAeWUS94.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie een hoop 'kwalitatieve' winkels ze dat niet na doen

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenkb op 18-03-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
ehtweak schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:28:
Geen dooddoener, maar de realiteit. :|

Babydoekjes zijn imho nooit goed voor het milieu. Ongeacht waar je ze koopt. ;)
Dat bedoel ik. ;)
En dat nieuwe exclusieve kledingstuk? Mwah... valt het te echt controleren of het daadwerkelijk 'fatsoenlijk' geproduceerd is? Ik ben bang van niet.
Die illusie dat ik, door meer te betalen, dat soort sentiment zou kunnen afkopen, heb ik al lang opgegeven. Zolang de commerciële belangen op vrijwel ieder gebied prevaleren, zal er wat dat betreft weinig veranderen...
Was het maar niet zo.
Ik heb helaas nog geen uitnodiging gehad om in de fabriek van de fabrikant van mijn jas een rondleiding te doen. Maar ik ben ervan overtuigd dat hoe groter het merk, hoe minder zin dat ze hebben om met hun naam geassocieerd te worden met rare nieuwberichten over kinderarbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:38:
[...]

Dat bedoel ik. ;)

[...]

Ik heb helaas nog geen uitnodiging gehad om in de fabriek van de fabrikant van mijn jas een rondleiding te doen. Maar ik ben ervan overtuigd dat hoe groter het merk, hoe minder zin dat ze hebben om met hun naam geassocieerd te worden met rare nieuwberichten over kinderarbeid.
Assumption are the mother of all f**k-ups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Dat prijs blijkbaar voor jou het enige is wat telt geloof ik wel, aangezien je elk ander argument platslaat met een dooddoener. Kun je begrijpen dat niet iedereen zo denkt?
Niet persoonlijk bedoeld, maar je snapt toch dat prijs de bepalende factor is? Dit draadje is mede bewijs dat je een USP moet hebben of de goedkoopste moet zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jeroenkb schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:45:
Volgens mij niet hoor.

Je hebt gelijk, excuus, die toevoeging had ik gemist. :)

Neemt niet weg dat ik nog wel eens sceptisch ben in hoeverre het product echt identiek is (zie eerdere discussies in dit topic), maar dat neem ik in dit geval even van je aan.

Efficiëntie staat andere katers doe waar je ook rekening mee houdt: regelgeving, duurzaamheid, mensenrechten, kwaliteit, etc, etc. Bij het gestelde principe van 'alles zo goedkoop mogelijk' gelden die kaders simpelweg niet meer, daar wordt gewoonweg niet naar gekeken.

Dat is geen debattruc, dat is simpelweg hoe ik velen zie redeneren als het om prijs gaat. Verderop doe je het weer, nu met batterijen, terwijl Action er ook om bekend staat juist een speciale simpele reeks van Duracell te verkopen. Wel het naampje, niet de premium kwaliteit. En alwéér gaat er ingezoomd worden op een specifiek product en wordt de algemene stelling genegeerd.

Maar de onmogelijkheid van de discussie wordt wel aangetoond door de reacties van @Eastend. Geen enkele poging om inhoudelijk te begrijpen wat er gezegd wordt, meteen ridiculiseren en in de slachtofferrol.
Ik stel toch duidelijk dat het mij niet gaat om de specifieke producten van de Action, maar het gedachtegoed waarmee zo'n winkel zijn succes behaalt. Waarbij ik eerlijk moet toegeven dat het niet eens per se de insteek van Action zelf hoef te zijn, maar meer de houding van de mensen die ronduit lyrisch over die winkel zijn.

Dat gedachtegoed kan ik niet achter staan, dus kom ik er niet graag. En daar laat ik het graag bij want bij dat soort onderwerpen kan je een ander toch niet overtuigen. Helaas is het wel een grote bijdrage aan het verdwijnen van de fysieke winkels.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
jeroenkb schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:37:
[...]

[Afbeelding]

Ik zie een hoop 'kwalitatieve' winkels ze dat niet na doen
Helemaal leuk dat better cotton programma, en het is meer dan niks. Maar het zegt me nog steeds niet waar de handdoeken en dekbedovertrekken gemaakt worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:43:
[...]

Helemaal leuk dat better cotton programma, en het is meer als niks. Maar het zegt me nog steeds niet waar de handdoeken en dekbedovertrekken gemaakt worden....
Het is je goed recht om te volharden in je eigen gelijk.

Hoop dat je ook zo kritisch bent naar die duren merken.

En ik ga er vanuit dat je geen Apple producten gebruikt? Mensonterende omstandigheden in de megafabrieken in China waar die meuk gemaakt wordt. Met tientallen zelfmoorden per jaar..

edit: omdat Apple nog erger is dan Action wat betreftr goedkoop zijn. Niet voor voor de consument, maar wel voor de eigen winstmarge

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenkb op 18-03-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
[...]
Dat prijs blijkbaar voor jou het enige is wat telt geloof ik wel, aangezien je elk ander argument platslaat met een dooddoener. Kun je begrijpen dat niet iedereen zo denkt?
Grappig. Ik vind dat jouw moralistische bijdragen de discussie platslaan. De morele verhevenheid met bijbehorende afkeuring, kun je begrijpen dat niet iedereen zo denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:41:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld, maar je snapt toch dat prijs de bepalende factor is? Dit draadje is mede bewijs dat je een USP moet hebben of de goedkoopste moet zijn.
Voor mij niet? Als de babydoekjes straks om 18 uur op zijn sta ik om 18.15 bij de Etos bij mij om de hoek om daar een paar pakjes te halen. Bij mijn volgende action bezoek (die toch een paar KM rijden is) zal ik wel weer wat inslaan. Prijs is voor mij zeker niet 100% bepalend. Sorry...:P Dingen als gemak spelen ook een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
Gonadan schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:42:
[...]

Maar de onmogelijkheid van de discussie wordt wel aangetoond door de reacties van @Eastend. Geen enkele poging om inhoudelijk te begrijpen wat er gezegd wordt, meteen ridiculiseren en in de slachtofferrol.
Ik ridiculiseer niets, ik ontkracht. En als leermoment voor mij: waar plaats ik mijzelf in een slachtofferrol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eastend schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:54:
[...]

Ik ridiculiseer niets, ik ontkracht. En als leermoment voor mij: waar plaats ik mijzelf in een slachtofferrol?
Eastend in "De zonsondergang van fysieke winkels"

Maar als ik de laatste pagina zo bekijk dan polariseert de discussie wel heel erg snel. Niet normaal hoe weinig nuance er toegestaan wordt. Voor mij is het wel even klaar hier. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 101 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels