Voeding advies en informatie topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 39.997 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Riesch schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:02:
[...]

Soldeerskills zijn beperkt, zal eerst even moeten bijwerken op wat meuk dat stuk mag :P.

Maar met de 350W heb ik wel mn twijfels dat er nog een 780Ti op kan, er zit een E5-2430L V2 in met een sloot geheugen en 8 disks waar mogelijk nog eens 8 bij komen.
Dat maakt het idd wel heel erg krap, een GTX 960 of zo zou nog wel moeten kunnen. Je gebruikt wel staggered spin-up? Want anders wordt het zelfs zonder videokaart nogal krap met zoveel HDD's.
De 5.25" 'PSUs' zijn alleen via ebay e.d. te vinden (van wat ik zo kan vinden) zijn er nog andere opties om zo'n kaart te voeden?
Dat is zo idd het enige wat ik kan bedenken. (Behalve dan een andere behuizing en voeding) Maar die dingen worden al een aantal jaren niet meer gemaakt en waren sowieso al niet heel goed, dus het is ook niet echt een geweldige optie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-03 09:16
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:07:
[...]
Dat is zo idd het enige wat ik kan bedenken. (Behalve dan een andere behuizing en voeding) Maar die dingen worden al een aantal jaren niet meer gemaakt en waren sowieso al niet heel goed, dus het is ook niet echt een geweldige optie.
Jammer jammer :(. Bedankt in ieder geval voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V9 Ghost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-04 10:31
Hallo mede tweakers het onvermijdelijke is gebeurd en mijn voeding is overleden.

Zat al vorige week over na te denken dat die al heel wat jaartjes meegaat en ik die niet echt meer vertrouwde met mijn nieuwere systeem.

Hier is mijn systeem zoals die er nu uitziet

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 355,-€ 355,-
1Gigabyte GA-Z87X-UD4H€ 113,26€ 113,26
1MSI R6970 Lightning€ 0,-€ 0,-
2Hitachi Deskstar 5K4000, 4TB€ 0,-€ 0,-
1Samsung HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 252,-€ 252,-
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD40EZRX€ 142,95€ 142,95
1Fractal Design Define XL R2 Black Pearl€ 131,95€ 131,95
1Asus MX27AQ Zwart€ 505,01€ 505,01
1Cooler Master Nepton 280L€ 104,90€ 104,90
2Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 PWM, 140mm€ 21,95€ 43,90
1Corsair Vengeance K95 (US English)€ 0,-€ 0,-
1Logitech G500s Gaming Mouse€ 107,-€ 107,-
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 102,95€ 102,95
1Thermaltake Toughpower 850W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 Pro 256GB€ 259,95€ 259,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.118,87

Ik ben van plan om binnenkort een Fury X of een EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB HYBRID te kopen en was dus al van plan mijn voeding te vervangen.

Ik wil zowel mijn processor als de nieuwe grafische kaart flink kunnen overklokken, maar weet niet echt hoeveel mijn systeem dan nodig zal hebben als ik bijvoorbeeld voor de Fury X zou gaan.

Ik ben op zoek naar een modulaire voeding die Semi-passieve gekoeld wordt en het liefst erg stil is, mijn nu overleden voeding was het onderdeel wat het meeste te horen was bij idle gebruik.

Ik denk dat ik dan uitkom op zoiets:

Corsair HX750i

EVGA SuperNOVA 850 G2

of is dit overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
V9 Ghost schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:11:
Ik ben op zoek naar een modulaire voeding die Semi-passieve gekoeld wordt en het liefst erg stil is, mijn nu overleden voeding was het onderdeel wat het meeste te horen was bij idle gebruik.

Ik denk dat ik dan uitkom op zoiets:

Corsair HX750i

EVGA SuperNOVA 850 G2

of is dit overkill?
Ja best wel. Maakt het uiterlijk ook nog wat uit? Of blijf je bij dichte behuizingen zonder venster.

Semi-passief is trouwens een "oplossing" voor voedingen met een "slechte" fan. Het is eigenlijk geen voordeel maar alleen maar nadelig. Het zorgt er voor dat de voeding warm wordt terwijl die weinig te doen heeft, normaal gesproken zal dat alleen bij volle belasting gebeuren (soms tot nooit dus), maar nu gebeurt het gewoon heel vaak. Dit is nadelig voor de levensduur.

Het is dan ook puur in het leven geroepen door marketingsmensen welke liever een een goedkopere fan in de voeding/videokaart of ander apparaat zetten dan te investeren in een high-end fan met een erg groot bereik.

Wat je nu veel ziet, ook bij toch wel goede fabrikanten zoals Seasonic en SuperFlower is dat de fan tot een bepaalde waarde uit blijft, de voeding dan intern (bijna) net zo warm wordt als maximale belasting. En dat op het moment dat de fan begint te draaien die direct hoorbaar is, omdat die niet onder bijvoorbeeld 1000RPM kan draaien. Terwijl een high-end fan zoals je die bijvoorbeeld in be quiet! voeding vindt, zelfs op 300RPM kan draaien.

Zo'n voeding is dan wel niet semi-passief, maar is gewoon over de gehele linie wel veel stiller en sowieso onmogelijk hoorbaar bij lage tot gemiddelde belasting.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V9 Ghost
Weer wat geleerd :)

Ik zal wel de komende jaren deze behuizing blijven gebruiken.
Als het echt zo gesteld is met de semi-passieve oplossingen, dan gooien we dat uit het raam.

Ik ben misschien een beetje bang geworden voor een luidruchtige voeding doordat die van mij zo ver boven de rest van mijn systeem hoorbaar was, lag er waarschijnlijk ook aan dat die op streven na dood was.

Heb er nu tijdelijk een SeaSonic M12II-520Bronze aan hangen en moet zeggen dat ik de fan niet hoor tot dat ik mijn oor er 5 cm vandaan houd.

We gaan dus voor een actieve fan d:)b
En of die volledig modulair moet zijn, is niet een must als het een hele goede voeding is.
Ook al heb ik geen window ik werk graag de kabels weg voor de airflow en puur voor mijzelf :)

De vraag is dan hoeveel watt heb ik nodig?

[ Voor 41% gewijzigd door V9 Ghost op 23-06-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-04 10:12
Ik ben van plan om twee XFX Radeon HD 7970's te steken in crossfire.
Mijn voeding is een Be Quiet van 600W.
M'n processor is een i7 2600K.

Zal dit lukken of dien ik mijn voeding te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
V9 Ghost schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:40:

Ik zal wel de komende jaren deze behuizing blijven gebruiken.
Als het echt zo gesteld is met de semi-passieve oplossingen, dan gooien we dat uit het raam.
Nou ja dat het is het idee, een erg goede fan is gewoon duur en slokt een aardig stuk op van de kosten van een voeding. Oplossing is dan om er een veel minder goede fan in te zetten en de fan niet laten draaien bij lage belasting, verkoop het als een must have en zorg dat genoeg schaapjes het een pluspunt gaan vinden. Als er één schaap over de dam is volgen er meer. :P
Heb er nu tijdelijk een SeaSonic M12II-520Bronze aan hangen en moet zeggen dat ik de fan niet hoor tot dat ik mijn oor er 5 cm vandaan houd.
De vraag is dan hoeveel watt heb ik nodig?
Met deze voeding moet je een heel eind komen, pas als je de echte max er uit wil knijpen, waarbij elke MHz meer een spanningsverhoging van 1V met zich mee brengt :p wordt het een beetje te krap, dan kun je beter naar de 650W versie kijken.

Wil je veel meer stilte dan is er altijd nog be quiet!, pricewatch: be quiet! Straight Power 10 600W of pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 600W bijvoorbeeld, maar ik zou zeggen dat dat niet perse nodig is als je de Seasonic al stil vindt.

Reviews:
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/ (dit is de oude versie trouwens, de nieuwe heeft allemaal hoge kwaliteits elco's)
http://www.techpowerup.co...aightPower_10_800W/1.html review van de 800W versie, de 600W is overigens nog een stuk stiller doordat die minder vermogen kan leveren en daardoor minder warmte ontwikkeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dwezz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:59:
Ik ben van plan om twee XFX Radeon HD 7970's te steken in crossfire.
Mijn voeding is een Be Quiet van 600W.
M'n processor is een i7 2600K.

Zal dit lukken of dien ik mijn voeding te upgraden?
be quiet! heeft geen heel veel verschillende 600W voedingen uitgebracht, dus zonder het type te noemen is hier niks over te zeggen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V9 Ghost
-The_Mask- schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:21:
[...]

Nou ja dat het is het idee, een erg goede fan is gewoon duur en slokt een aardig stuk op van de kosten van een voeding. Oplossing is dan om er een veel minder goede fan in te zetten en de fan niet laten draaien bij lage belasting, verkoop het als een must have en zorg dat genoeg schaapjes het een pluspunt gaan vinden. Als er één schaap over de dam is volgen er meer. :P

[...]

[...]

Met deze voeding moet je een heel eind komen, pas als je de echte max er uit wil knijpen, waarbij elke MHz meer een spanningsverhoging van 1V met zich mee brengt :p wordt het een beetje te krap, dan kun je beter naar de 650W versie kijken.

Wil je veel meer stilte dan is er altijd nog be quiet!, pricewatch: be quiet! Straight Power 10 600W of pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 600W bijvoorbeeld, maar ik zou zeggen dat dat niet perse nodig is als je de Seasonic al stil vindt.

Reviews:
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/ (dit is de oude versie trouwens, de nieuwe heeft allemaal hoge kwaliteits elco's)
http://www.techpowerup.co...aightPower_10_800W/1.html review van de 800W versie, de 600W is overigens nog een stuk stiller doordat die minder vermogen kan leveren en daardoor minder warmte ontwikkeld.
De seasonic is maar tijdelijk en moet terug naar een ander systeem, en heeft ook geen 2 pcie 8 aansluitingen.

Denk dat ik dan voor een be quiet ga. Maar 650w zou dus meer dan genoeg zijn om mijn processor en een 980ti of fury x te overklokken? ik zal geen sli of crossfire draaien.

btw dank je voor al deze info en advies rondom voedingen :)

edit:

zijn alle be quiet voedingen van hetzelfde kwaliteit of zijn er daar ook de mindere versies?
en ondersteunen al deze voedingen de c7 sleep state of is dat alleen in de nieuwste versies?

[ Voor 4% gewijzigd door V9 Ghost op 24-06-2015 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:47

D4NG3R

kiwi

:)

Aangezien ik een nieuw topic nogal nutteloos vind; ik ben van plan om binnenkort mijn laptop te vervangen voor een vaste PC, school/werk en prive wil ik toch wat meer scheiden en m'n laptop trekt steeds minder games op speelbare framerates. Aangezien ik geen gigantisch budget heb en de aankoop in 2 stukken doe (Basis systeem en later een GPU + extra koeling) zoek ik naar een bijpassende voeding:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1ASRock B85M Pro4€ 64,51€ 64,51
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 50,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,52

Hierbij hoort nog het volgende wat ik al in huis heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 R HE103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 128GB€ 74,96€ 74,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 74,96

De GPU welke ik later zal bijplaatsen zal in de range komen van een 280X of vergelijkbare opvolger. Iig ben ik iemand die graag bang-for-buck haalt met enig toekomstperspectief.

Zelf zou ik er waarschijnlijk een pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W of pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W in gooien, prima voedingen - maar alweer wat jaartjes oud. Dus er zal vast wel wat beters te krijgen zijn voor een vergelijkbaar of goedkoper bedrag.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
V9 Ghost schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:45:
[...]

Denk dat ik dan voor een be quiet ga. Maar 650w zou dus meer dan genoeg zijn om mijn processor en een 980ti of fury x te overklokken? ik zal geen sli of crossfire draaien.
Hoe ver denk je de videokaart en CPU over te klokken?
zijn alle be quiet voedingen van hetzelfde kwaliteit of zijn er daar ook de mindere versies?
Dat is altijd zo, bij elke fabrikant bij elk product, dat geld niet alleen voor PC's, maar ook voor gewoon andere dingen. Zodra een fabrikant meerdere series levert van wat dan ook zit er altijd verschil in.
en ondersteunen al deze voedingen de c7 sleep state of is dat alleen in de nieuwste versies?
Straight Power 10 ondersteund C6 en C7.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V9 Ghost
Wat het overklokken betreft, wil ik wel zover kunnen gaan als mijn onderdelen zullen toelaten.

De gpu, waarschijnlijk een 980ti het liefst minimaal op 1400 willen krijgen en mijn cpu zover als nodig om geen bottleneck te zijn, wat eigenlijk niet eens zoveel hoeft te zijn.

Van de Straight Power 10 zie ik in de prisewatch dat die alleen vanaf 700w er is.
be quiet! Straight Power 10 CM 700W

Zou die 700 weer echt te veel zijn of valt dat nog te doen?

edit
zie nu dat die er ook in 500 en 600 er is :)

[ Voor 4% gewijzigd door V9 Ghost op 24-06-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:30:

De GPU welke ik later zal bijplaatsen zal in de range komen van een 280X of vergelijkbare opvolger. Iig ben ik iemand die graag bang-for-buck haalt met enig toekomstperspectief.
Tja zonder bijzondere eisen kan ik je denk ik niet echt iets vertellen wat je al weet. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Echt bijzondere eisen heb ik niet nee, maar ik houd het allemaal niet meer bij op het gebied van voedingen.
Suggesties zijn altijd welkom laat ik het daar op houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04 13:01
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:44:
[...]

pricewatch: Antec VPF Series 450W is een goede voeding voor weinig en deze moet genoeg vermogen leveren voor jouw PC.

[...]
Hoe kom ik erachter of deze voeding dan geleverd word met genoeg kabels. Hierbij spreek ik vooral over de kabels voor mijn videokaart --> 2 x PCI-e 6+2 ?

En is het zeker dat die 450W niet te weinig is, ben nogal een persoon die zeker wilt weten dat alles perfect gaat lopen straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V9 Ghost
Ik denk dat ik dan toch voor de be quiet! Straight Power 10 CM 700W ga.

Als ik mijn 4770 op 4.5GHz volledig belast zit die op zo'n 132w.
Voor de gpu heb ik voor de 980ti G1 gekozen en ga ik uit van de peak verbruik van 293w. (of moet ik uitgaan van de maximum verbruik van 359w volgens techpowerup als ik die tegen de 1400 wil klokken?)

Met de rest van mijn systeem meegerekend kom ik uit op een aangeraden voeding van 600w denk ik.
Ik zou dus ook voor de 600w versie kunnen gaan, maar ik wil niet dat als ik mijn systeem volledig belast dat ik dan voor lange tijd dicht tegen de maximum zit van wat mijn voeding kan leveren.

Of is deze angst ongegrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Imo heb je voldoende aan een goede 550W voeding.
Je zult nooit alle onderdelen tegelijk maximaal belasten en zelfs met overklokken denk ik niet dat je ooit boven de 450W gaat komen (met waarschijnlijk gemiddelden tijdens het gamen van nog geen 400W).
Een goede voeding kan overigens prima lange tijd 'maximaal' vermogen leveren.
Bv: http://tweakers.net/price...;415514;413709/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Met een flinke overklok moet het denk ik wel lukken om voorbij de 450W te komen, maar de be quiet! Straight Power 10 CM 600W moet wel gewoon voldoen. De Antec Edge 550W lijkt mij minder geschikt door het geluid, zie ook mijn review daarover.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
timotje21 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:00:
[...]

Hoe kom ik erachter of deze voeding dan geleverd word met genoeg kabels. Hierbij spreek ik vooral over de kabels voor mijn videokaart --> 2 x PCI-e 6+2 ?
Bij de specificaties kijken welke aansluitingen nodig zijn en welke de voeding heeft, maar de voeding heeft de juiste. :)
En is het zeker dat die 450W niet te weinig is, ben nogal een persoon die zeker wilt weten dat alles perfect gaat lopen straks ;)
Zonder overklokken zal je maximaal zo'n 350W uit de voeding trekken, dus ja de voeding moet het gewoon prima aan kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 18:17
Bij het kopen van een nieuwe videokaart ben ik zo stom geweest om niet te checken of ik wel de juiste kabeltjes in huis had. Je raadt het mischien al, dit was niet het geval. Mijn huidige videokaart gebruikt 2x6 pin pcieconnectors. Mijn nieuwe heeft 2x8 pin nodig. Ik heb één 8 (6+2) pin pcie connector, maar geen tweede. Op mijn voeding zitten echter wel 2 aansluitingen voor een 8 pin peg. In de ene izt een 8 pin header waarvan maar 6 pin's gebruikt worden. Dit doet mij denken dat daar ook prima een 8 pin in kan.

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/q2utad4wf/IMG_20150625_123959.jpg

Het is misschien een beetje lastig te zien maar de bovenste connector is degene waar ik het over heb. In de doos van de videokaart is wel een 2x4 pin molex ->8 pin peg mee geleverd maar die kan denk ik niet op mijn psu. Mijn vraag is dus eigenlijk hoe los ik dit probleem op, ik moet dus 2x 8 pin pcie connectors hebben. Kan ik deze gewoon aansluiten, zo ja waar kan ik deze kopen?

Onderdelen:
GPU:
Sapphire vapor-x r9 280x
MOBO:
Asus M5A97
CPU:
AMD FX-6100 Boxed
PSU:
OCZ ModXstream Pro 600W

Inventaris lijst van systeem:
gallery: Cranzai

[ Voor 4% gewijzigd door Cranzai op 25-06-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dit is heel wat duidelijker. :p

Heb je de videokaart al getest met één keer 8 pins en één keer 6 pins aangesloten? (Op beide manieren, 6 en 8 pins omwisselen als het ene niet werkt) Als dat werkt dan is dat gewoon de beste en meest simpele oplossing.

De 2 maal molex naar 8 pins PEG connector kun je beter niet gebruiken, dat zijn vrij slechte verloopjes. Je ziet dan ook vaak genoeg dat die dingen wegsmelten of andere problemen veroorzaken.

Mocht een 6 en 8 pins niet werken. Dan kun je op V&A of ergens anders wel opzoek gaan naar iemand met de juiste kabel, maar dan moet het wel één zijn van deze voeding. Een kabel van een andere voeding kan niet, die hebben bijna altijd een andere pin-out en heb je dus kortsluiting en een grote kans op een dode videokaart of erger.

Andere oplossing is door de 6 en 8 pins aan te sluiten en dan een draadbruggetje maken over de twee over gebleven pinnen. Zoals bijvoorbeeld in de onstaande afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MpjlxQE7EQovnBHQ49EyqtbX/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XqrrXmbsqJOGneE43p0d7ZaC/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 25-06-2015 13:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:52:
Echt bijzondere eisen heb ik niet nee, maar ik houd het allemaal niet meer bij op het gebied van voedingen.
Suggesties zijn altijd welkom laat ik het daar op houden. :)
pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Seasonic S12G 450W

Eén van deze twee?

Antec gemaakt door Delta met DC-DC en daardoor Haswell C6 en C7 compatible.
Seasonic hoger rendement en qua totaalplaatje wat betere kwaliteit.

[ Voor 196% gewijzigd door -The_Mask- op 25-06-2015 13:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
-The_Mask- schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:09:
Dit is heel wat duidelijker. :p

Heb je de videokaart al getest met één keer 8 pins en één keer 6 pins aangesloten? (Op beide manieren, 6 en 8 pins omwisselen als het ene niet werkt) Als dat werkt dan is dat gewoon de beste en meest simpele oplossing.

De 2 maal molex naar 8 pins PEG connector kun je beter niet gebruiken, dat zijn vrij slechte verloopjes. Je ziet dan ook vaak genoeg dat die dingen wegsmelten of andere problemen veroorzaken.

Mocht een 6 en 8 pins niet werken. Dan kun je op V&A of ergens anders wel opzoek gaan naar iemand met de juiste kabel, maar dan moet het wel één zijn van deze voeding. Een kabel van een andere voeding kan niet, die hebben bijna altijd een andere pin-out en heb je dus kortsluiting en een grote kans op een dode videokaart of erger.

Andere oplossing is door de 6 en 8 pins aan te sluiten en dan een draadbruggetje maken over de twee over gebleven pinnen. Zoals bijvoorbeeld in de onstaande afbeeldingen:

[afbeelding][afbeelding]
Het koppelen van 1x 6 pin en 1x 6+2 pin kan doordat de pcie 75w levert, de 6+2 150w en de 6 pin levert ook 75w toch? Dus dan kom je uit op 75+75+150=300w, op de site van sapphire staat power consumption <300w dus zou het moeten kunnen. Of zie ik iets over het hoofd? De garantie is net verlopen dus misschien kunnen ze een oogje dicht doen bij firepower-technology en een 6+2 pin kabeltje sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cranzai op 25-06-2015 13:21 . Reden: Informatie over garantie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cranzai schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:19:
[...]

Het koppelen van 1x 6 pin en 1x 6+2 pin kan doordat de pcie 75w levert, de 6+2 150w en de 6 pin levert ook 75w toch? Dus dan kom je uit op 75+75+150=300w, op de site van sapphire staat power consumption <300w dus zou het moeten kunnen. Of zie ik iets over het hoofd?
Een 6 pins is gespecificeerd op 75W en een 8 pins op 150W idd, maar dat zegt helemaal niks over hoeveel ze kunnen leveren. Het dubbele is dan ook geen enkel probleem dat doen ze fluitend. 300W wordt pas krap voor een 6 pins en 450W voor een 8 pins is dat ook. Dan worden de connectors lekker warm en begint de spanning te zakken door de weerstand in de kabels en connectors.
Misschien kan ik ook wel via de garantie een 6+2 pin peg regelen bij firepower-technology.
Wie niet waagt wie niet wint, maar het lijkt mij sterk. Sinds OCZ failliet is en FirePower de PSU divisie heeft hoor je er werkelijk helemaal niks meer van.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
-The_Mask- schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:24:
[...]
Een 6 pins is gespecificeerd op 75W en een 8 pins op 150W idd, maar dat zegt helemaal niks over hoeveel ze kunnen leveren. Het dubbele is dan ook geen enkel probleem dat doen ze fluitend. 300W wordt pas krap voor een 6 pins en 450W voor een 8 pins is dat ook. Dan worden de connectors lekker warm en begint de spanning te zakken door de weerstand in de kabels en connectors.

[...]

Wie niet waagt wie niet wint, maar het lijkt mij sterk. Sinds OCZ failliet is en FirePower de PSU divisie heeft hoor je er werkelijk helemaal niks meer van.
Thnx, ik zal het eerst met een 6 pin en 8 pin proberen. Als het niet werkt kan ik altijd nog een nieuwe psu kopen met de verkoop van mijn huidige videokaart en psu. Voor wat ik weet zou een 400 a 500w psu genoeg zijn voor mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cranzai schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:28:
[...]

Voor wat ik weet zou een 400 a 500w psu genoeg zijn voor mijn systeem.
Een 450W voeding moet voldoende zijn, mits die de juiste aansluitingen heeft, je niet gaat overklokken en van goede kwaliteit is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
-The_Mask- schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:21:
[...]

be quiet! heeft geen heel veel verschillende 600W voedingen uitgebracht, dus zonder het type te noemen is hier niks over te zeggen.
Sorry, het betreft deze voeding : be quiet! Straight Power BQT E6 - 600W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dwezz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:52:
[...]

Sorry, het betreft deze voeding : be quiet! Straight Power BQT E6 - 600W
Hoe oud is de voeding en zit er ook (veel) stof in?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
-The_Mask- schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:51:
[...]

Hoe oud is de voeding en zit er ook (veel) stof in?
Een vijftal jaar en volgens mij niet veel stof (dit is een tweedehands systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

-The_Mask- schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:10:
[...]

pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Seasonic S12G 450W

Eén van deze twee?

Antec gemaakt door Delta met DC-DC en daardoor Haswell C6 en C7 compatible.
Seasonic hoger rendement en qua totaalplaatje wat betere kwaliteit.
Qua prijs staat de Antec mij natuurlijk beter aan, al helemaal als ze de C6/7 states ondersteunt. Elke euro gaat tellen in dit systeem, maar op de voeding wil ik niet onnodig besparen. Maar goed, als het jouw goedkeuring krijgt slaap ik er weer beter op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja hoor de Antec is prima geprijsd, de besparing zit aan het uiterlijk en niet aan het innerlijk. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zal mij een rotzorg wezen hoe ellendig die er uit ziet, het systeem staat toch onder m'n bureau in een gesloten kast, genoeg cablemanagement opties dus alles kan worden weggewerkt. Bedankt voor de suggestie, dat gaat em dan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dwezz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:35:
[...]

Een vijftal jaar en volgens mij niet veel stof (dit is een tweedehands systeem).
Nou ja de voeding is sowieso niet een echte hoogvlieger, maar de problemen treden vaak na iets van 7 jaar op, of de voeding moet vol stof zitten dan eerder.

Twee HD 7970's op de voeding zou ik ook niet doen, beetje te krap en je hebt te weinig aansluitingen (verloopjes zijn ook niet alles).

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
Okay, bedankt voor de info.
Op zoek naar een andere voeding dus, aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dwezz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:48:
Okay, bedankt voor de info.
Op zoek naar een andere voeding dus, aanraders?
Zijn dit de specs?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte G1 Sniper M3€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 232,01€ 232,01
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 2693HM Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 52,95€ 52,95
1be quiet! Efficient F1 600W€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Fury SSD 120GB€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 340,91

Met uitzondering van de voeding dus. Welke behuizing heb je dan?

Niet heel ruim trouwens, twee dikke videokaarten op een mATX moederbord.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
Yup, dat zijn ze, de case is een Cooler Master, welk model precies, dat moet ik je even schuldig blijven.
Hij lijkt erg op Cooler Master K380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een behuizing zonder venster/window?

Heb je nog eisen/wensen aan de voeding?
Ga je de CPU en/of videokaarten overklokken?
Budget?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inoble
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 20:20

Inoble

Denkt Koning te zijn

Move vanuit ander topic, gequote deel komt dus ergens anders vandaan.
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 03:21:
[...]

Voor dat systeem is het voldoende, maar zodra je er ook maar 1 extra zware grafische kaart bij in stopt is het een kwestie van tijd voordat de vonken uit de voeding slaan.

Die kasten die geleverd worden komen vaak voor een paar tientjes inclusief voeding. Waar denk je dat op bespaard wordt met de aanschaf van zo'n kant en klaar ding? De voeding ja. Die komen vaak uit china, hebben een no-name brand met een sticker van 1 of andere import-fabrikant erop, en worden met ATX kasten geleverd. Omdat er 420W op staat ga je er ook vanuit dat het dat vermogen leveren kan, maar schijn bedreigt.

Vaak zijn het 'piek' vermogens waarmee geadverteerd wordt. Dat houdt in dat die voeding dat heel even, kortstondig leveren kan op waarop het vermogen inzakt. In het ergste geval van continue stressen klapt de voeding er gewoon uit en bij een beetje pech je hardware ook nog eens.

Deze video geeft je een kleine indruk wat een noname 420watt voeding nu doet onder een 'common' load...

[video]

Van die dingen moet je dus echt wegblijven, bij het kortsluiten kan er mogelijk brand ontstaan of dat de rest van je hardware meegenomen wordt.

Spendeer liever wat geld aan een goede voeding, antec bijv, die gaan ook gerust 4+ jaar mee en worden met regelmaat ook in PC winkels verkocht. Dit zijn ook echt voedingen die de stroom kunnen leveren (langdurig) voor waarop ze gespecificeerd zijn.

Maar je ziet ook een voeding in het filmpje van 400watt en die knalt eruit bij 350 watt. das 12,5 procent naast het geadverteerde.

Nu ben ik niet erg goed geïnformeerd over voedingen maar ik dacht dat zelfs een brons gecertificeerde PSU niet zijn totale wattage kan afleveren. Dus mijn vraag is eigenlijk:

Kan in mijn geval mijn Fractal Design Integra R2 750 watt 80+ Bronze ook echt 750 watt aan een systeem voorzien voordat hij eruit knalt?

Bij voorbaat dank ;)

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 26-06-2015 11:00 ]

No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Tsja, dat krijg je met zo'n crap voedingen. Een goede voeding kan leveren wat erop staat, Bronze of Gold, Platinium of nieteens rated. Genoeg Bronze voedingen die prima kunnen leveren wat op het etiket staat, misschien zelfs meer. Maar er zijn ook Gold voedingen die dat niét kunnen. De rating maakt dus niks uit, dat gaat over de efficiëntie.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:37

Tribits

Onkruid vergaat niet

Begint een beetje off-topic te raken, dit soort vragen kan je eigenlijk beter stellen in het voedingen topic. Maar toch even een reactie:
Inoble schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:34:
[...]
Nu ben ik niet erg goed geïnformeerd over voedingen maar ik dacht dat zelfs een brons gecertificeerde PSU niet zijn totale wattage kan afleveren. Dus mijn vraag is eigenlijk:
Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt maar 80plus is een indicatie van de energie efficiëntie van een voeding, de verhouding tussen opgenomen en geleverd vermogen. Wel is er wat discussie over de vraag of de gespecificeerde efficiency nog gehaald wordt bij langdurige volledige belasting van de voeding waarbij deze warm loopt.
Kan in mijn geval mijn Fractal Design Integra R2 750 watt 80+ Bronze ook echt 750 watt aan een systeem voorzien voordat hij eruit knalt?
Een goede voeding kan dat ;). De 80plus certificatie zegt daar eigenlijk niets over, er is ook rommel te koop met 80plus certificatie. Daarnaast betwijfel ik sterk of je ooit echt 750 watt nodig hebt, alleen exotische configuraties met een paar zware videokaarten hebben daar in de praktijk behoefte aan.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inoble

Inoble

Denkt Koning te zijn

Aha bedankt, en mijn excuses voor het off-topic gedeelte ;)

Toch nog even off-topic ik ga SLI draaien met twee 970's (heb er nu 1)

No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
-The_Mask- schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:36:
[...]

Een 450W voeding moet voldoende zijn, mits die de juiste aansluitingen heeft, je niet gaat overklokken en van goede kwaliteit is.
Alles draait als een zonnetje! Een 3dmark firestrike score van 5849 met mijn nieuwe systeem. Een hele verbetering ten opzichte van mijn oude systeem met een score van 2375. Enorm bedankt voor het advies om gewoon de kabeltjes die ik heb te gebruiken. 1x 6pin en 1x 8pin wil gewoon prima. Als persoon ben ik zo dat als ik eenmaal begin te "tweaken" met mijn computer dat ik niet meer te stoppen ben. Met de verkoop van mijn oude Asus EAH 6850 hoop ik een budgetje bij elkaar te kunnen schrapen voor een nieuwe voeding.

Bij het zoeken naar een nieuwe voeding heb ik 2 modellen gespot. De eerste is de Cooler Master GM G450M, het kleine broertje van de G550M. De tweede is de Antec VPF Series 450W die ik vaker voorbij heb zien komen in dit forum. Mijn budget is €40,- tot zo'n €60,- mijn systeem is in deze inventaris te vinden:
gallery: Cranzai

Zou een van de twee genoemde voedingen goed zijn of heb ik een ander leuk model over het hoofd gezien. Ik heb geen voorkeur wat betreft modulair of niet modulair omdat ik de overige kabels gewoon weg prop in het cablemanagement deel van mijn kast. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cranzai op 26-06-2015 12:13 . Reden: Toevoeging firestrike score ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Inoble schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:58:
Aha bedankt, en mijn excuses voor het off-topic gedeelte ;)

Toch nog even off-topic ik ga SLI draaien met twee 970's (heb er nu 1)
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk helemaal geen 750W voeding nodig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inoble

Inoble

Denkt Koning te zijn

aha oke thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661132

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX 6300€ 113,50€ 113,50
1MSI 970A-G46€ 76,50€ 76,50
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TRI-X OC€ 302,70€ 302,70
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 61,80€ 61,80
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,95€ 17,95
1Cooler Master GM G750M€ 78,50€ 78,50
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 52,50€ 52,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 754,40

Hallo heren. Ik ben van plan om te gaan upgraden naar een R9 290 omdat ik toch net een beetje kracht mis. Echter heb ik een vraag; kan mijn 650W voeding dit aan?(NIET 750W, maar de 650W. Staat verkeerd) En zal mijn CPU voor een bottleneck zorgen? De 290 zal ik tweedehands halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 19:29
Je voeding is niet het beste. Maar kan geloof ik wel enig sinds leveren wat op het etiket staat. En dan moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 661132 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:48:

Hallo heren. Ik ben van plan om te gaan upgraden naar een R9 290 omdat ik toch net een beetje kracht mis. Echter heb ik een vraag; kan mijn 650W voeding dit aan?(NIET 750W, maar de 650W. Staat verkeerd) En zal mijn CPU voor een bottleneck zorgen? De 290 zal ik tweedehands halen.
Mis je kracht van de CPU of van de videokaart? Als de CPU het niet bijhoud dan heeft een andere videokaart niet echt veel nut. Maar als de videokaart het te zwaar heeft dan wel.

Maar dit is nogal heel erg afhankelijk van de games en instellingen.
loki504 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:04:
Je voeding is niet het beste. Maar kan geloof ik wel enig sinds leveren wat op het etiket staat. En dan moet het wel lukken.
Het is een hele leuke budget voeding voor een hele nette prijs, enige nadeel zijn de condensators.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=430

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cranzai schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:56:
[...]

Alles draait als een zonnetje! Een 3dmark firestrike score van 5849 met mijn nieuwe systeem. Een hele verbetering ten opzichte van mijn oude systeem met een score van 2375. Enorm bedankt voor het advies om gewoon de kabeltjes die ik heb te gebruiken. 1x 6pin en 1x 8pin wil gewoon prima. Als persoon ben ik zo dat als ik eenmaal begin te "tweaken" met mijn computer dat ik niet meer te stoppen ben. Met de verkoop van mijn oude Asus EAH 6850 hoop ik een budgetje bij elkaar te kunnen schrapen voor een nieuwe voeding.
Maar waarom zou je dat doen? Het werkt en werkt prima, een upgrade kan natuurlijk maar dan moet het wel echt een upgrade zijn anders lijkt het mij niet echt nuttig.

Met een budget van 40 tot 60 euro zul je nooit een echt grote upgrade kunnen doen en omdat de huidige prima werkt zou ik het dus gewoon zo laten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
-The_Mask- schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:13:
Een behuizing zonder venster/window?

Heb je nog eisen/wensen aan de voeding?
Ga je de CPU en/of videokaarten overklokken?
Budget?
Inderdaad, geen window.
Ik ben op middellange termijn van plan om te overklokken.
Mijn budget staat niet vast, ik zoek gewoon de beste prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-06-2024
Ha -The_Mask-,

Dit topic lezende heb ik geprobeerd te achterhalen welke voeding geschikt zou zijn voor onderstaande build. Ik kwam daarbij uit op een 450w voeding van Seasonic. Echter wil ik toch even het zekere voor het onzekere nemen en bij deze vragen: is deze voeding in deze opzet geschikt? Is 550w echt overbodige luxe?

Dit systeem ga ik in eerste instantie niet overklocken of uitbreiden. Enige optie die ik (op langere termijn) openhoud is een tweede videokaart, maar ik weet niet of ik daar nu al met een grotere voeding op zou moeten anticiperen.

Alvast bedankt voor het advies!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 238,79€ 238,79
1ASRock Z97 Extreme6€ 159,-€ 159,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 362,95€ 362,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 48,50€ 48,50
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.106,13

Opties voeding:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic G-series 450 watt€ 83,90€ 83,90
1Seasonic G-series 550 watt€ 94,99€ 94,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661132

-The_Mask- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:37:
[...]

Mis je kracht van de CPU of van de videokaart? Als de CPU het niet bijhoud dan heeft een andere videokaart niet echt veel nut. Maar als de videokaart het te zwaar heeft dan wel.

Maar dit is nogal heel erg afhankelijk van de games en instellingen.

[...]

Het is een hele leuke budget voeding voor een hele nette prijs, enige nadeel zijn de condensators.
Ik mis puur grafische kracht. Daarom wil ik een upgrade aanschadfen t.o.v. mijn 280X. Zodoende was ik bij de R9 290 en de GTX 970/770 uitgekomen. Maar ik vroeg mij dus af of mijn voeding niet te krapjes zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kan gemakkelijk, zonder overklok kom je rond de 400W maximaal uit tijdens games bij een R9 290.

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 27-06-2015 11:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Een 770 is net zo snel als een 280X, en de 290 en 970 zijn amper sneller, daar ga je niks van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Greencloud schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 10:30:
Dit topic lezende heb ik geprobeerd te achterhalen welke voeding geschikt zou zijn voor onderstaande build. Ik kwam daarbij uit op een 450w voeding van Seasonic. Echter wil ik toch even het zekere voor het onzekere nemen en bij deze vragen: is deze voeding in deze opzet geschikt? Is 550w echt overbodige luxe?
Een Seasonic G-series is idd prima en 550W lijkt mij idd overdreven.
Dit systeem ga ik in eerste instantie niet overklocken of uitbreiden. Enige optie die ik (op langere termijn) openhoud is een tweede videokaart, maar ik weet niet of ik daar nu al met een grotere voeding op zou moeten anticiperen.
Een tweede videokaart op de lange termijn is eigenlijk nooit een goede optie en wordt daarom ook weinig gedaan. Over een dik jaar is de kaart immers al weer verouderd en sowieso nieuw (bijna) niet meer verkrijgbaar. Dan wordt vaak weer gekozen voor een nieuw model.

Overigens heb je met twee GTX 970 Gaming kaarten van MSI ook vier PEG connectors nodig en moet je gelijk al weer voor de 650W versie gaan, niet omdat de 550W te weinig vermogen levert maar omdat die te weinig connectors heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10
Hierbij een vraag betreffende een geplande upgrade aan het onderstaande systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K€ 238,79€ 238,79
1Gigabyte GA-Z97-D3H€ 99,95€ 99,95
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 379,95€ 379,95
1HGST Travelstar Z5K500 6GB/s, 500GB€ 42,18€ 42,18
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,50€ 48,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Trust Bluetooth 4.0 USB Adapter€ 12,99€ 12,99
1Linksys AE3000€ 24,04€ 24,04
1Seagate Expansion Portable USB 3.0 1TB Zwart€ 66,30€ 66,30
1LG 24GM77-B Zwart€ 269,-€ 269,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit€ 99,-€ 99,-
1Logitech Speaker System Z623€ 130,85€ 130,85
1Scythe Mugen 4€ 36,91€ 36,91
1Cooler Master Silent Fan 120 SI1, 120mm€ 3,59€ 3,59
1Revoltec AirGuard , 120mm€ 6,44€ 6,44
1Logitech G510s Gaming Keyboard QWERTY€ 97,99€ 97,99
1G602 Wireless Gaming Mouse€ 67,90€ 67,90
1ICIDU Mousepad Large€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Xbox One Wireless Controller Zwart€ 40,06€ 40,06
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1Logitech Wireless Headset F540€ 149,99€ 149,99
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,60€ 12,60
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 69,95€ 69,95
1Samsung 850 EVO 120GB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.048,88

Bij de upgrade wordt de Sapphire R9 290X TRI-X OC, die op dit moment niet meer in het systeem zit, vervangen door een GeForce GTX 980Ti (bij voorkeur een MSI GeForce GTX 980Ti GAMING 6G).

Mijn vraag aan jullie: is mijn huidige voeding sterk genoeg om de upgrade te kunnen overleven?

Een aantal dingen waar rekening mee gehouden moet/kan worden:
• Op dit moment heb ik mijn CPU van een OC voorzien: 4,5GHz @1,250V);
• Ook het werkgeheugen loopt sneller: XMP Profile 1;
• In de toekomst wil ik ruimte houden voor het toepassen van een OC op mijn toekomstige GPU.

En als de voeding niet sterk genoeg is, wat is dan een goede aanrader? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-06-2024
Dank voor snelle advies! Dat wordt de seasonic 450 watt.
Tegen de tijd ik ben uitgekeken op één / de gtx 970, gelijk de voeding dus meenemen in de afweging. Goed om te weten van de connectoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ik denk dat je net zo snel een review had kunnen vinden als deze post maken...
De 980ti verbruikt hetzelfde als een 290, en je voeding was al overkill, dus dat gaat makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
mitsumark schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat je net zo snel een review had kunnen vinden als deze post maken...
De 980ti verbruikt hetzelfde als een 290, en je voeding was al overkill, dus dat gaat makkelijk :)
En i.c.m. eventuele OC's? Een beetje headroom kan dan geen kwaad als je het op 'safe' wilt spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:29:
En als de voeding niet sterk genoeg is, wat is dan een goede aanrader? :)
620w is meer dan voldoende voor elke combinatie van CPU/GPU inclusief overclock op beide. De 290X Tri-X en 980 TI zullen elkaar zeer weinig ontlopen qua verbruik, misschien dat de 290X nog wel eens meer door je voedingskabels zou trekken dan de 980 TI.

Een goede 500/520w voeding zou dit nog aankunnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 27-06-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
stin00 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:35:
[...]

620w is meer dan voldoende voor elke combinatie van CPU/GPU inclusief overclock op beide. De 290X Tri-X en 980 TI zullen elkaar zeer weinig ontlopen qua verbruik, misschien dat de 290X nog wel eens meer door je voedingskabels zou trekken dan de 980 TI.

Een goede 500/520w voeding zou dit nog aankunnen :)
Top! Bedankt voor je antwoord, evenals mitsumark. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:36:
[...]
Top! Bedankt voor je antwoord, evenals mitsumark. :*)
Off-topic: Bij zo'n beest van een systeem verwacht ik wel een mooiere kast dan de Cooler Master N300 (KKN1, closed) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
stin00 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:38:
[...]

Off-topic: Bij zo'n beest van een systeem verwacht ik wel een mooiere kast dan de Cooler Master N300 (KKN1, closed) :D
Een gevalletje: looks can be deceiving! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 662839

Weet iemand of een acbel fs8003 625 watt voeding een 980ti en i5 2500k aankan? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 662839 op 27-06-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 662839 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:51:
Weet iemand of een acbel fs8003 625 watt voeding een 980ti en i5 2500k aankan? :)
Ja hoor prima, mits die de juiste aansluitingen heeft. Neem aan dat je de voeding al hebt dus dan kun je het zo controleren.

Is trouwens een echte high-end server voeding, alleen al weer een paar jaartjes oud, maar uitstekende kwaliteit.

http://img02.taobaocdn.co...XXXXX_%21%21126998247.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dwezz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:09:
Yup, dat zijn ze, de case is een Cooler Master, welk model precies, dat moet ik je even schuldig blijven.
Hij lijkt erg op Cooler Master K380.
Cooler Master HAF 912 lijkt er trouwens veel op, sowieso lijkt het mij dan een HAF model want de looks van de K380 zijn typisch voor HAF.
Dwezz schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 07:47:
[...]

Inderdaad, geen window.
Ik ben op middellange termijn van plan om te overklokken.
Mijn budget staat niet vast, ik zoek gewoon de beste prijs/kwaliteit.
pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular
pricewatch: Fractal Design Integra M 750W
pricewatch: Cooler Master GM G750M

Zijn de voedingen met een goede prijs/kwaliteit verhouding. De duurdere Cooler Master V750SM heeft als voordeel dat de kwaliteit wat hoger is en ook het rendement wat hoger.

Reviews:
Cooler Master V750SM
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/VSM750/
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=383

Cooler Master G750M (review van de vergelijkbare 650W versie)

Fractal Design Integra M 750W (review van de vergelijkbare 650W versie)
http://www.kitguru.net/co...gn-integra-m-650w-review/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Leden van de staten generaal;

Ik wil binnenkort een pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB HYBRID halen en misschien over half jaartje een tweede in stoppen.

Volgens mij moet hiervoor een voeding van rond de 1000W genoeg zijn, alleen er zijn zoveel keuzes;

pricewatch: Corsair AX860i (weet niet of dit het gaat redden)
pricewatch: Corsair RM1000i (RM-series waren best wel slecht toch?)
pricewatch: Corsair HX1000i (beste keuze imo)
pricewatch: Corsair HX1200i (ietsje duurder, maar misschien ruimte voor een 3de gpu ooit)

En ten slote, de overkill voedingen die je +10 jaar kan gaan gebruiken:

pricewatch: Lepa G-series G1600-MA 1600W (best wel goedkoop, maar is LEPA betrouwbaar?)
pricewatch: EVGA SuperNOVA 1600 G2 (slecht beschikbaar, en erg duur voor gold)
pricewatch: Corsair AX1500i (beste voeding op de markt, maar helaas dit gaat te ver)

Edit: Looks boeien mij niet, want voeding gaat in aparte kamer van behuizing, hij moet wel om kunnen gaan met sleeved cables :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Koning Willy op 28-06-2015 02:49 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Voor zover ik weet heb je zelfs met OC op een gemiddeld systeem met een 980ti SLI set genoeg aan 750W.
Echter de rest van je systeem vermeld je niet, dus als daar wat energieslurpers bij zitten kun je inderdaad beter kijken naar de 850-1000W voedingen.

In principe heb je al hele goede 750W voedingen voor 100-125 euro, zie de startpost.
Voeding advies en informatie topic - Deel 30

Voor de 850-1000W versies kijk je inderdaad al gauw naar 150-200 euro, maar die heb je imo alleen nodig bij forse overkloks en/of een intel 6-core of amd 8-core setup.

1600W is echt overkill, daar kun je 6 980ti's mee voeden...

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 28-06-2015 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
mitsumark schreef op zondag 28 juni 2015 @ 03:04:
Voor zover ik weet heb je zelfs met OC op een gemiddeld systeem met een 980ti SLI set genoeg aan 750W.
Echter de rest van je systeem vermeld je niet, dus als daar wat energieslurpers bij zitten kun je inderdaad beter kijken naar de 850-1000W voedingen.

In principe heb je al hele goede 750W voedingen voor 100-125 euro, zie de startpost.
Voeding advies en informatie topic - Deel 30

Voor de 850-1000W versies kijk je inderdaad al gauw naar 150-200 euro, maar die heb je imo alleen nodig bij forse overkloks en/of een intel 6-core of amd 8-core setup.

1600W is echt overkill, daar kun je 6 980ti's mee voeden...
Overkill bestaat niet, als een voeding van 1600W (Lepa) zelfde prijs heeft als een 1000W voeding (HX1000I) waarom zou je het niet nemen? Meestal is het zo dat fan ook pas op 40% gaat draaien.

Wie weet wat ik in de toekomst wil doen, misschien ooit 4-way SLI/CF ;)

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Koning Willy schreef op zondag 28 juni 2015 @ 03:33:
[...]

Overkill bestaat niet, als een voeding van 1600W (Lepa) zelfde prijs heeft als een 1000W voeding (HX1000I) waarom zou je het niet nemen? Meestal is het zo dat fan ook pas op 40% gaat draaien.

Wie weet wat ik in de toekomst wil doen, misschien ooit 4-way SLI/CF ;)
Die 1600W voeding zal met je huidige systeem (50-75W in idle?) ontzettend inefficiënt zijn vergeleken voedingen met de helft van het vermogen (en hetzelfde certificaat).
http://www.techpowerup.com/reviews/LEPA/G1600-MA/5.html
Daarnaast kun je voor hetzelfde geld als de 1600W overkill voeding een betere kwaliteit 750-1000W voeding kopen.

Als je nu al niet eens zeker weet of je er een 2e bij gaat zetten lijkt het me sterk dat je ooit naar 4 gaat.

Daarnaast heb je nog niet vermeld wat de rest van je systeem is, kunnen er überhaupt wel 4 videokaarten op je moederbord (er van uitgaande dat de dual gpu kaarten teveel herrie maken aangezien je het een pro vindt dat de fan stil staat tot 40%).

Wie weet wil je in de toekomst wel iets compleet anders (mini ITX bijvoorbeeld), en dan koop je nu een onnodig dure en inefficiënte voeding.

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 28-06-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
-The_Mask- schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:42:
[...]

Cooler Master HAF 912 lijkt er trouwens veel op, sowieso lijkt het mij dan een HAF model want de looks van de K380 zijn typisch voor HAF.

[...]

pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular
pricewatch: Fractal Design Integra M 750W
pricewatch: Cooler Master GM G750M

Zijn de voedingen met een goede prijs/kwaliteit verhouding. De duurdere Cooler Master V750SM heeft als voordeel dat de kwaliteit wat hoger is en ook het rendement wat hoger.

Reviews:
Cooler Master V750SM
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/VSM750/
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=383

Cooler Master G750M (review van de vergelijkbare 650W versie)

Fractal Design Integra M 750W (review van de vergelijkbare 650W versie)
http://www.kitguru.net/co...gn-integra-m-650w-review/
Hier kan ik iets mee, bedankt! Toptweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Willy
Ik wil binnenkort een pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB HYBRID halen en misschien over half jaartje een tweede in stoppen.
Wat voor beeldscherm heb je/ga je kopen?
Volgens mij moet hiervoor een voeding van rond de 1000W genoeg zijn, alleen er zijn zoveel keuzes;
Wat zijn alle andere specificaties van je systeem? Ga je overklokken?

Een goede voeding van 850W zou namelijk al net moeten kunnen met drie GTX 980 Ti's, als je niet gaat overklokken en de rest van het systeem niet zo bijzonder veel neemt.
pricewatch: Corsair RM1000i (RM-series waren best wel slecht toch?)
De RM1000 is geen hoogvlieger nee, maar dit is een voeding uit de RMi serie. De RM1000i is in principe gewoon een HX1000i met een wat lager rendement, maar wel wat betere prestaties.
En ten slote, de overkill voedingen die je +10 jaar kan gaan gebruiken:
De trend is niet dat PC's onzuiniger worden en de volgende generatie videokaarten van AMD en nVidia en de volgende generatie CPU's van AMD worden allemaal een stuk zuiniger door een nieuw productieprocess. Intel wordt elk jaar al zuiniger met de CPU's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
-The_Mask- schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:00:
De trend is niet dat PC's onzuiniger worden en de volgende generatie videokaarten van AMD en nVidia en de volgende generatie CPU's van AMD worden allemaal een stuk zuiniger door een nieuw productieprocess. Intel wordt elk jaar al zuiniger met de CPU's.
Ummm nee, volgens mij gaan we vooral juist op achteruit. De 980TI verbruikt net zoveel als mijn R9 290, daarvan kan je net 2 op een 750W draaien.

Maarja ik ga de beste Skylake-K cpu draaien als ze later uitkomen in Augustus.

Ik denk dat ik gewoon voor een pricewatch: Corsair HX1200i ga want heb net dit lange review gekeken en het is een beest ;) :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Koning Willy schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:20:
[...]

Ummm nee, volgens mij gaan we vooral juist op achteruit. De 980TI verbruikt net zoveel als mijn R9 290, daarvan kan je net 2 op een 750W draaien.
Nee de trend is echt zuiniger, zuiniger, zuiniger. Alleen doordat we nu zo lang aan 28nm vast zitten doordat TSMC en GloFo beide 20nm hebben verprutst door geen FinFETS te gebruiken is er weer een lichte stijging. Maar de volgende generatie is weer veel en veel zuiniger doordat er dan van 14nm en 16nm FinFET gebruikt gaat worden bij AMD en nVidia.

Overigens is een GTX 980 Ti zuiniger, niet dat dit de meest geschikte vergelijking is overigens.
Ik denk dat ik gewoon voor een pricewatch: Corsair HX1200i ga want heb net dit lange review gekeken en het is een beest ;) :

[video]
Het is een goede voeding, maar een beest is het niet (is niet door een high-end fabrikant gemaakt) en het is natuurlijk extreem overkill.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
mitsumark schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:40:
[...]
Wie weet wil je in de toekomst wel iets compleet anders (mini ITX bijvoorbeeld), en dan koop je nu een onnodig dure en inefficiënte voeding.
Over Mini-Itx gesproken, ik denk dat ik de perfecte behuizing heb gevonden:

pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Wit

Is zo groot als een Micro-Atx/Mid-tower ATX en heeft 8 expansion slots dus kan 4 kaarten aan.
Ook leuk dat de voeding+kabels netjes in een aparte kamer weggewerkt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 238,95€ 238,95
1Asus Maximus VII Formula€ 334,50€ 334,50
1Gigabyte GV-N980G1 GAMING-4GD€ 538,50€ 538,50
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Phanteks Enthoo Luxe Wit€ 146,49€ 146,49
1Alpenfoehn WingBoost2 - Snow White, 140mm€ 12,99€ 12,99
2Noctua NF-A14 PWM, 140mm€ 18,95€ 37,90
1Phanteks PH-F140SP (zonder LED), 140mm€ 15,-€ 15,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A2133C11R€ 58,50€ 58,50
1Corsair AX760€ 166,50€ 166,50
1Samsung 840 EVO 120GB€ 88,33€ 88,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.637,66

De Corsair AX760 is gigantische overkill en gaat de deur uit.
Ik wil hiervoor in de plaats een nieuw exemplaar aanschaffen, met uiteraard een aantal eisen :)
M'n 4690K draait op 4,5 Ghz en de 980 GTX heeft ook een zeer forse overclock.

Het budget ligt om en nabij de €100,- tot €120 voor een leuke voeding met;

- Wattage rond de 500w
- 8-pin + extra 4-pin cpu connector voor Formula mobo
- Gold rating
- (Deels) modulair
- Zo stabiel mogelijke voltage regulatie

Zaken als SLI/CF zijn niet aan de orde en ook de kabels mogen foeilelijk zijn.

pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
pricewatch: Corsair RM650i

Ik moet zeggen dat ik vooral van het merk EVGA erg gecharmeerd ben en de g2 serie schijnt wel goed te zijn meen ik (Het G2 750w model komt erg goed uit tests van guru etc). De RM650i is behoorlijk overkill maar wel een erg leuke voeding met corsair link :) Uiteraard zou het ook wat goedkoper kunnen.. Toch neig ik naar EVGA voornamelijk vanwege de erg prettige customer service en 10 jaar garantie (!).

Suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-02 10:50
Hallo tweakers,

Ik vraag advies voor het volgende probleem:

Ik heb een pc met 4 harde schijven (50w) 1 ssd (10w?)1 dvd rewriter (10w ?) Proccesor i5 (84w)
geen gpu. Daarin heb ik een 430w voeding van be quiet.

Probleem: USB trekt geen portable hard disk zonder eigen voeding. ( ziet hem wel maar zegt dat hij geformatteerd moet worden ) mét usb hub plus voeding werkt deze normaal.

Pc herstart vaak ondanks normaal afsluiten (shutdown) in windows.

Ik denk dat dit aan mijn voeding kan liggen. misschien te weinig vermogen? Toch zou je met bovenstaande berekening genoeg vermogen moeten hebben. Denk je dat de voeding stuk is ( of gaat ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke type be quiet! is?

Is het trouwens alleen de front USB aansluitingen of ook achter? Alleen front USB is typisch voor slechte bekabeling van een goedkope behuizing, maar als achter hetzelfde heeft dan lijkt het eerder op een moederbord probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:11:
- 8-pin + extra 4-pin cpu connector voor Formula mobo
Geen één van de genoemde voedingen heeft de extra 4 pins?
Zaken als SLI/CF zijn niet aan de orde en ook de kabels mogen foeilelijk zijn.
En qua geluid?
Toch neig ik naar EVGA voornamelijk vanwege de erg prettige customer service en 10 jaar garantie (!).
7 jaar na registratie. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:46:
[...]

Geen één van de genoemde voedingen heeft de extra 4 pins?

En qua geluid?
Verdorie zit ik weer verkeerd te kijken! Zo te zijn hebben zeer weinig voedingen van +-550w de extra 4-pin cpu kabel. Ik weet ook niet in hoeverre deze essentieel is op m'n Formula bord, maar hij zit er vast niet voor niks :+

Qua geluid uiteraard graag niet té overdreven luid; semi-passief is leuk maar een fan die zonder al te veel kabaal altijd draait is ook geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:12:
[...]

Verdorie zit ik weer verkeerd te kijken! Zo te zijn hebben zeer weinig voedingen van +-550w de extra 4-pin cpu kabel. Ik weet ook niet in hoeverre deze essentieel is op m'n Formula bord, maar hij zit er vast niet voor niks :+
Ik verwacht niet dat die nodig is, waarschijnlijk vooral bedoeld als je met LN2 gaat werken en zoveel stroom gaat trekken dat de vier 12V draden aan een 8 pins EPS connector niet meer genoeg zijn voor het behouden van een stabiele spanning.

Maar ik zou zeggen zet de PC even uit haal hem los en start de PC weer op, dan zie je het snel genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:18:
[...]

Ik verwacht niet dat die nodig is, waarschijnlijk vooral bedoeld als je met LN2 gaat werken en zoveel stroom gaat trekken dat de vier 12V draden aan een 8 pins EPS connector niet meer genoeg zijn voor het behouden van een stabiele spanning.

Maar ik zou zeggen zet de PC even uit haal hem los en start de PC weer op, dan zie je het snel genoeg.
Ah inderdaad, de extra 4-pin is bedoeld voor LN2 overclocken en zorgt voor een zo stabiel mogelijke stroomtoevoer wanneer je richting de 6 Ghz wil. Dit maakt de voeding zoektocht toch een stuk eenvoudiger :+ Momenteel neig ik nog steeds voornamelijk richting een EVGA G2 voeding, al is de 550w variant momenteel nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik denk niet dat de de EVGA G2 prijstechnisch interessanter gaat zijn als de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular met de door jouw gestelde eisen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-12-2023
In dit topic heb ik om advies gevraagd voor het upgraden van de pc van mijn zoon naar 'gaming pc'

Zijn huidige configuratie is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 179,95€ 179,95
1ASRock B85M-HDS€ 49,01€ 49,01
1Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Core 1000€ 28,80€ 28,80
2G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXL€ 32,-€ 64,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 149,95€ 149,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,61

Eén van de adviezen is om een GTX960 kaart aan te schaffen en de huidige voeding te behouden. In andere posts wordt dit afgeraden.

Mijn vraag is, is het mogelijk om een GTX960 kaart te plaatsen en de huidige voeding te behouden, en als dit al mogelijk is, is dit dan ook een goed idee of zouden jullie dit ernstig afraden?

Mocht het afgeraden worden dan heb ik de volgende voeding geselecteerd icm met danwel een GTX960 kaart, danwel een R9 380 of R9 280:
#ProductPrijsSubtotaal
1Super Flower Golden Green HX 450 watt€ 59,90€ 59,90

Mijn ervaring met Superflower is (hoewel alweer van een paar jaar terug) erg positief, maar net als toen wordt ik ook nu weer richting meer 'mainstream' merken geadviseerd. Is Superflower nog steeds A-kwaliteit of is hun kwaliteit minder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
hallo, toch wil ik nog even zeker weten, aangezien AFuture mij dit ook aanraad;

is de voeding die in deze build zit echt genoeg voor deze build? aangezien de videokaart veel stroom slurpt, schijnt het.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,50€ 180,50
1MSI B85M-G43€ 69,22€ 69,22
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X€ 319,-€ 319,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,50€ 33,50
1LG 22MP65VQ-P Zwart€ 128,90€ 128,90
1Logitech MK270 QWERTY€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,95€ 51,95
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 13,42€ 13,42
1Antec VPF Series 450W€ 51,30€ 51,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 903,69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
timotje21 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:55:
hallo, toch wil ik nog even zeker weten, aangezien AFuture mij dit ook aanraad;

is de voeding die in deze build zit echt genoeg voor deze build? aangezien de videokaart veel stroom slurpt, schijnt het.
Het klopt dat de videokaart vrij veel stroom neemt, maar zolang je niet gaat overklokken, maar gewoon de PC als game PC gebruikt. Dan piekt het verbruik maximaal maar op zo'n 350W tijdens een erg zware game, meestal zit je rond de 300W verbruik bij een zware game. (bij een lichtere game of als de PC weinig doet ligt dit natuurlijk veel lager)

Dus ja het kan prima als je niet gaat overklokken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
-The_Mask- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:04:
[...]

Het klopt dat de videokaart vrij veel stroom neemt, maar zolang je niet gaat overklokken, maar gewoon de PC als game PC gebruikt. Dan piekt het verbruik maximaal maar op zo'n 350W tijdens een erg zware game, meestal zit je rond de 300W verbruik bij een zware game. (bij een lichtere game of als de PC weinig doet ligt dit natuurlijk veel lager)

Dus ja het kan prima als je niet gaat overklokken. :)
Oke Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Holybuck schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:03:
Eén van de adviezen is om een GTX960 kaart aan te schaffen en de huidige voeding te behouden. In andere posts wordt dit afgeraden.
Het is niet ideaal, maar kan idd wel met zo'n verloopje. Maar neem dan wel een zuinige GTX 960 met één PEG connector en niet een onzuinige zoals de pricewatch: Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD die ook nog eens twee PEG connectors nodig heeft.

Een kaart zoals de pricewatch: MSI GeForce GTX 960 2GD5T OC dan bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:08

Thomg

Aww yiss

Ik denk, ik schop het even hierin, maar is het bij jou bekend dat sommige voedingen ineens 12v gaan aanbieden op de 5v lijn? Mat het bij de molex zodra ik de fancontroller aansloot en deze gare resultaten gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 19:40
Wegens het aanschaffen van een 4K monitor (je moet jezelf af en toe verwennen) wil ik mijn huidige videokaart vervangen voor een GTX980Ti. Ik wil alleen graag zeker weten of mijn voeding toereikend is. Het is een Corsair Builder CX500 V2, 500 watt dus.

Ik ga waarschijnlijk zowel m'n CPU als GPU licht overklokken (zoveel mogelijk extra MHz met zo min mogelijk extra volt). Lukt dat volgens jullie met die voeding?

Dit is mijn huidige inventaris:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 244,30€ 244,30
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 212,55€ 212,55
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690€ 0,-€ 0,-
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 58,50€ 58,50
1Corsair Builder CX500 V2€ 69,95€ 69,95
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 71,95€ 71,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,25

De GTX760 wordt dan vervangen door een GTX980Ti. Ook wil ik waarschijnlijk een 2e set van 8Gb geheugen bijprikken, maar dat zal voor de voeding niet zoveel uitmaken.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
-The_Mask- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:44:
[...]

Het is niet ideaal, maar kan idd wel met zo'n verloopje. Maar neem dan wel een zuinige GTX 960 met één PEG connector en niet een onzuinige zoals de pricewatch: Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD die ook nog eens twee PEG connectors nodig heeft.

Een kaart zoals de pricewatch: MSI GeForce GTX 960 2GD5T OC dan bijvoorbeeld.
Scheelt 30% in de kosten. Blijft er wat over voor nog iets leuks misschien :)

Welk risico loop ik? Als het niet goed gaat alsnog een PSU upgrade of gaan er dan componenten naar zijn grootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Thomg schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:32:
Ik denk, ik schop het even hierin, maar is het bij jou bekend dat sommige voedingen ineens 12v gaan aanbieden op de 5v lijn? Mat het bij de molex zodra ik de fancontroller aansloot en deze gare resultaten gaf.
Kun je wat specifieker zijn? Kan iig niet zo zijn dat één 5V draad zo maar 12V gaat afgeven of die draad moet in de voeding los zijn geschoten/zichzelf los hebben gesoldeerd en zichzelf daarna op de 12V aangesloten heeft. :p
Holybuck schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:52:
[...]

Welk risico loop ik? Als het niet goed gaat alsnog een PSU upgrade of gaan er dan componenten naar zijn grootje?
De kans op een smeltende kabel of connector is gelukkig klein en pas als er brand ontstaat wordt de kans op schade groot, maar de kans op brand is nog kleiner, dan moet je al niet ruiken dat het aan het smelten is.
Scheelt 30% in de kosten. Blijft er wat over voor nog iets leuks misschien :)
Een paar kratjes bier. :P

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 01-07-2015 19:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Joe_P schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:43:
Wegens het aanschaffen van een 4K monitor (je moet jezelf af en toe verwennen) wil ik mijn huidige videokaart vervangen voor een GTX980Ti. Ik wil alleen graag zeker weten of mijn voeding toereikend is. Het is een Corsair Builder CX500 V2, 500 watt dus.

Ik ga waarschijnlijk zowel m'n CPU als GPU licht overklokken (zoveel mogelijk extra MHz met zo min mogelijk extra volt). Lukt dat volgens jullie met die voeding?
Met een zuinige GTX 980 Ti is er nog een klein beetje ruimte, maar extra spanning op de GPU en CPU maakt het wel erg snel krap. Vooral de GPU die toch al veel neemt, een kleine procentuele verhoging in verbruik is dan toch wel een stuk grotere relatieve verhoging in zo'n geval. Dus dan liever met de standaard spanning en niet een stroomslurper zoals bijvoorbeeld de Gigabyte G1 Gaming.
Ook wil ik waarschijnlijk een 2e set van 8Gb geheugen bijprikken, maar dat zal voor de voeding niet zoveel uitmaken.
Dat maakt idd amper verschil.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-02 10:50
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:37:
Welke type be quiet! is?

Is het trouwens alleen de front USB aansluitingen of ook achter? Alleen front USB is typisch voor slechte bekabeling van een goedkope behuizing, maar als achter hetzelfde heeft dan lijkt het eerder op een moederbord probleem.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb me vergist het Is een sweex 450watt 80 plus
Het is op alle usb pooren het zelfde, ik heb een silver stone lc10e kast
Moeder board msi h97m - g43

Is er een manier of test om zeker te weten wat de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 19:40
-The_Mask- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:54:
[...]
Met een zuinige GTX 980 Ti is er nog een klein beetje ruimte, maar extra spanning op de GPU en CPU maakt het wel erg snel krap. Vooral de GPU die toch al veel neemt, een kleine procentuele verhoging in verbruik is dan toch wel een stuk grotere relatieve verhoging in zo'n geval. Dus dan liever met de standaard spanning en niet een stroomslurper zoals bijvoorbeeld de Gigabyte G1 Gaming.
Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ga nog eens nadenken over de aankoop.

Dank voor de info!

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wibster schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:29:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik heb me vergist het Is een sweex 450watt 80 plus
Het is op alle usb pooren het zelfde, ik heb een silver stone lc10e kast
Moeder board msi h97m - g43

Is er een manier of test om zeker te weten wat de oorzaak is?
Dat maakt het verhaal anders. Eigenlijk doe je er sowieso wel slim aan om de voeding te vervangen omdat Sweex toch alleen maar rommel verkoopt. Andere onderdelen vinden het sowieso niet fijn als ze door een onstabiele voeding van stroom worden voorzien, is ook niet goed voor de levensduur van de andere onderdelen.

Qua vermogen zal elke ATX voeding wel voldoen, aangezien de PC hooguit zo'n 100W neemt en de voedingen pas bij 300W beginnen. pricewatch: be quiet! System Power 7 300W is bijvoorbeeld al een prima budget voeding voor een PC zonder grafische kaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
-The_Mask- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:38:

De kans op een smeltende kabel of connector is gelukkig klein en pas als er brand ontstaat wordt de kans op schade groot, maar de kans op brand is nog kleiner, dan moet je al niet ruiken dat het aan het smelten is.

[...]

Een paar kratjes bier. :P
Uhhm.. paar kratjes bier tov (heel klein) risico op brand... |:(
Het wordt de Super Flower Golden Green HX 450 watt (Super flower duurt te lang vwb levertijd)
Seasonic S12G 450W en waarschijnlijk de MSI R9 380 Gaming 4GB >:)

Hartelijk dank voor je input The_Mask! _/-\o_

@Wibster
-The_Mask- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:47:
[...]

Qua vermogen zal elke ATX voeding wel voldoen, aangezien de PC hooguit zo'n 100W neemt en de voedingen pas bij 300W beginnen. pricewatch: be quiet! System Power 7 300W is bijvoorbeeld al een prima budget voeding voor een PC zonder grafische kaart.
Ik heb volgens mij volgende week zo'n be quiet over :+ .. als je geïnteresseerd bent om hem over te nemen dm me maar.. prijs komen we vast wel uit

[ Voor 5% gewijzigd door Holybuck op 01-07-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Holybuck schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:17:
[...]

Uhhm.. paar kratjes bier tov (heel klein) risico op brand... |:(
Bluswater. :p Klein risico heb je sowieso altijd wel, elk elektronica component kan in brand vliegen natuurlijk.
pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing is ook nog een goede keuze. Die 1GB minder videoram maakt niks uit voor zo'n kaart en qua prestaties zitten ze heel dicht bij elkaar. Enige nadeel is dat de Tahiti GPU in de R9 280 iets ouder is als die van de R9 380, GCN2 vs GCN3.

Hier vindt je de verschillen tussen beide: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 131

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:08

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:38:
[...]
Kun je wat specifieker zijn? Kan iig niet zo zijn dat één 5V draad zo maar 12V gaat afgeven of die draad moet in de voeding los zijn geschoten/zichzelf los hebben gesoldeerd en zichzelf daarna op de 12V aangesloten heeft. :p
Mja, ik sloot de molex op mijn fancontroller en merkte op dat de 7v het niet deed, de 5v 12v afgaf en de 12v wel 12v gaf.
Best wel logisch dat de 5v pin 12v afgeeft dan, anders had de 7v wel iets anders gegeven dan 0v op de multimeter.

Ik heb waar geen idee wat deze voeding aan het doen is :F

R4, AX860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holybuck
-The_Mask- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:33:
[...]

Bluswater. :p Klein risico heb je sowieso altijd wel, elk elektronica component kan in brand vliegen natuurlijk.

[...]

pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing is ook nog een goede keuze. Die 1GB minder videoram maakt niks uit voor zo'n kaart en qua prestaties zitten ze heel dicht bij elkaar. Enige nadeel is dat de Tahiti GPU in de R9 280 iets ouder is als die van de R9 380, GCN2 vs GCN3.

Hier vindt je de verschillen tussen beide: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 131
8)7 Ik dacht dat ik er uit was... nu zowel van jou als in mijn DAA topic suggestie om toch alternatief voor R9 380 te nemen (280 of GTX960)... ik wacht nog 1 rondje adviezen daar af en dan bestel ik.. anders is de vakantie straks voorbij ...
Nogmaals veel dank voor je suggesties en inzichten.. net die 21 pagina's ook nog soort van doorgespit.. voor zover ik het kan bevatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Holybuck schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Nogmaals veel dank voor je suggesties en inzichten.. net die 21 pagina's ook nog soort van doorgespit.. voor zover ik het kan bevatten
Dat was niet echt nodig, vooral het stukje GCN waar ik naar linkte met de bron erbij van Anandtech. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.