Voeding advies en informatie topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 40.040 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Thomg schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:53:
[...]

Mja, ik sloot de molex op mijn fancontroller en merkte op dat de 7v het niet deed, de 5v 12v afgaf en de 12v wel 12v gaf.
Best wel logisch dat de 5v pin 12v afgeeft dan, anders had de 7v wel iets anders gegeven dan 0v op de multimeter.

Ik heb waar geen idee wat deze voeding aan het doen is :F

R4, AX860
En dat is één modulaire uitgang of modulaire kabel van de voeding of doen ze dat allemaal? Dat laatste is vrij onmogelijk namelijk, dan was de PC al lang gefrituurd namelijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:54

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:38:
[...]

En dat is één modulaire uitgang of modulaire kabel van de voeding of doen ze dat allemaal? Dat laatste is vrij onmogelijk namelijk, dan was de PC al lang gefrituurd namelijk.
Oh my, ik heb de 6 pin in de 8 pin gestopt :o
Nouja, blij genoeg dat ik niks opgeblazen heb.
Ik ben echt een oen O-)

offtopic:
Aan de andere kant, waarom past de 6 pin in de 8 pin :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-02 10:50
@Wibster
Ik
[...]

Ik heb volgens mij volgende week zo'n be quiet over :+ .. als je geïnteresseerd bent om hem over te nemen dm me maar.. prijs komen we vast wel uit
[/quote]

Kun je me wat meer info geven via mail: wibe_h@yahoo.com

Thx alvast :-)

The mask ook bedankt ! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Thomg schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:48:
[...]

Oh my, ik heb de 6 pin in de 8 pin gestopt :o
Juist, de 6 pins modulaire molex kabel in een 8 pins EPS/PEG gat op de voeding?
offtopic:
Aan de andere kant, waarom past de 6 pin in de 8 pin :Z
Is ook slecht, hoort eigenlijk ook niet te kunnen, doordat er mensen zoals jouw bestaan. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Zucht, blij dat ik dit nog even opzocht voordat ik tot kopen overging, de Antec VPF 450W heeft blijkbaar een EPS12V connector van 'maar' 51cm, even kort meten leert mij dat ik net geen 60cm nodig zal hebben. Dat word een verlengkabeltje (of voor het verschil in prijs een andere voeding kopen), misschien handig voor andere gebruikers om te weten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Juist ik moet mijn review nog schrijven, review sample ligt hier al een paar maanden. Maar eens mee beginnen dus. :p

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 01-07-2015 23:34 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Hmmm, nu begin ik toch te twijfelen. De review waar ik op stuite gaat over de VP en niet de VPF, zou ik jouw zo vriendelijk mogen vragen of jij die kabel zou willen nameten?

O.. Nog een keer nameten leert mij dat ik rond de 47cm nodig ga zijn, hoe ik gisteren op 60 kwam is mij nu een raadsel. :S

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 02-07-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
4+4 pins EPS kabel is 57 cm
24 pins ATX kabel is 50cm
Dubbele 6+2 pins PEG kabel is 50+10cm

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik weet genoeg, een verlengkabel zal niet nodig zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 19:08

EiT

Even een vraagje:
Ik heb op dit moment een Corsair HX750, deze heb ik nu 5,5 jaar.

Nu had ik pas het probleem dat mijn PC niet meer aan wilde (de dag er voor gewoon afgesloten, niets aan de hand).
Ik kreeg hem voor geen mogelijkheid meer aan. Dus een dag later toch maar even van alles geprobeerd (kabels los, bios OC reset etc).
En toen deed hij het weer.
2 dagen later was ik ergens mee bezig en in een keer 'poef' en PC uit. Kreeg hem weer met geen mogelijkheid aan. Dus een andere voeding op gezocht, eerst een 350W voeding geprobeerd (zonder videokaart), deze had niet de juiste connector 4 pins ipv 6 voor bij de CPU, maar deze reageerde wel toen ik power knop indrukte. Tussendoor nog gekeken of de oude voeding reageerde, maar geen resultaat.

Vervolgens een Crosair 650W voeding uit een andere PC gesloopt, deze deed het perfect.
Ik netjes een RMA aangemaakt (lang leve 7 jaar garantie), RMA goed gekeurd, ik dacht, toch voor de zekerheid nog even mijn oude voeding proberen voor ik hem in een doosje doe. En ja hoor.. hij deed het weer.

Ik verwacht dat ik er weinig aan heb om hem nu op te sturen, als ze hem testen zal deze waarschijnlijk gewoon werken. Mijn vraag: wat kan er mee aan de hand zijn? Ik ben bang dat hij niet helemaal in orde is.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Enige wat je kan doen is de PC goed testen met een andere voeding. Werkt dat een paar weken goed dan zal het waarschijnlijk je huidige voeding zijn. Mocht je bang zijn dat ze het niet vinden dan zet je er gewoon een hele duidelijke beschrijving bij en dat het niet altijd voorkomt, maar met een andere voeding wel een paar weken al goed werkt. Dan komen ze er waarschijnlijk wel uit. Maar sowieso is Corsair niet zo moeilijk waarschijnlijk krijg je een nieuwe RM750, mooie gratis upgrade. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortemz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-04 20:46
Hallo Tweakers,

Ik heb van plan om binnenkort een nieuwe voeding aan te schaffen aangezien ik bij het bouwen van mijn pc geen hele goede heb gekocht. (Wegens budget toendertijd)

Ik zal even beginnen met mijn systeem:
- Intel Core i5 4440 Boxed
-Gigabyte GA-Z87-HD3
-Sapphire R9 290 4GB GDDR5

Op dit moment is mijn voeding een Cooler Master B700. Ik zou liever niet te krap zitten qua wattage daarom graag een beetje ruimte houden voor eventuele uitbreiding.

Mijn budget ligt ergens in de buurt van de 50 á 60 euro. Als dit niet rëeel blijkt te zijn zou dit eventueel om hoog kunnen.

Ben beniewd waar jullie mee komen en alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Mortemz op 04-07-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:01
Hoe oud is de B700?
Wat voor uitbreidingen zit je aan te denken?

De 'beste' voeding binnen je budget:
pricewatch: Antec VPF Series 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Hey, ben ik weer.

Voor mijn broertje:

Hij heeft een pricewatch: Corsair CX500M en krijgt koopt mijn pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X. Verder heeft hij nog een oude CPU (2500K). Is dit genoeg? Als het niet genoeg is, wat is het ergste wat kan gebeuren met de videokaart?
Wat is de goedkoopste ~600W voeding voor hem? Zelf kom ik op pricewatch: Cooler Master B600 uit.

Voor mezelf

Zelf upgrade ik naar een pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G. Later ga ik zeker een 2de bij halen.

Ik wil graag het liefste Corsair maar hoef geen CX OF RM troep, dus dan kom ik helaas al gauw op wat duurdere voedingen:

pricewatch: Corsair HX750i
pricewatch: Corsair HX850i
pricewatch: Corsair AX760

Denk dat de 850I de meest geschikt is, daardoor heb ik nog wat speelruimte voor stevige overclocks.
CPU/moederboord wordt later ook geupgrade naar Skylake dus die is dan wel lekker zuinig 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Koning Willy op 04-07-2015 19:32 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Koning Willy schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:29:
Hey, ben ik weer.

Voor mijn broertje:
Is prima
Voor mezelf
Die HX850 is een prima ding (en ik zou met een dubbele GTX980 Ti wel daarvoor gaan), maar er is voor die prijs een heleboel keuze in dat segment. Waarom bijvoorbeeld geen:
pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2 of pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 850W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Edmin schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:45:
[...]

Is prima

[...]

Die HX850 is een prima ding (en ik zou met een dubbele GTX980 Ti wel daarvoor gaan), maar er is voor die prijs een heleboel keuze in dat segment. Waarom bijvoorbeeld geen:
pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2 of pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 850W?
Sorry ben een beetje Corsair fanboy, maarja die EVGA is Gold |:(

Ik wil ook custom sleeved cables, maar waar kan men in Nederland die kopen?
Ik kan alleen deze vinden:

24pin: pricewatch: Corsair Individually Sleeved AX 860/760 ATX 24pin (Generation 2) Wit
Full set: pricewatch: Corsair Professional Individually sleeved (Type 3, Generation 2)

Erg duur voor een paar kabeltjes 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Koning Willy op 04-07-2015 19:52 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pff... voor die prijs sleeve je toch zeker gewoon zelf:
http://www.highflow.nl/mo...-heatshrinks/flex-sleeve/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Luiheid :(

Dacht dat CableMods erg goedkoop waren.

Eens kijken of ik ze apart onder de 22 euro kan bestellen.

Edit: Ik kan ook extensions halen, ik heb een Air 540, dus alle lelijke factory kabels kunnen weggewerkt worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Koning Willy op 04-07-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortemz
  • Laatst online: 23-04 20:46
mitsumark schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:49:
Hoe oud is de B700?
Wat voor uitbreidingen zit je aan te denken?

De 'beste' voeding binnen je budget:
pricewatch: Antec VPF Series 550W
De B700 is nu bijna 1 jaar. Echter hoorde ik het een en ander aan problemen van anderen over deze voeding. Instabiliteit etc. Deswegen overweeg ik nu om eventueel een andere voeding aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 18:36
Momenteel heb ik deze voeding pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Daar ben ik zeer tevreden over maar omdat ik binnenkort mijn 970 wil gaan vervangen door een custom 980Ti zit ik te kijken naar een sterkere voeding. Ook wil ik voorbereid zijn om zowel mijn CPU als GPU licht te overklokken. Aangezien mijn huidige voeding door zijn kleine afmetingen perfect in mijn Node 304 past ben ik naar de volgende modellen gaan kijken:

pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular
pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular

Een 750W is natuurlijk ruim voldoende. Kan iemand mij vertellen of er in het 750W model betere onderdelen gebruikt worden of zit daar geen verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je iets van een Haswell i5 hebt dan zit je zonder overklok rond de 350/375W max, dan heb je sowieso ruimte genoeg voor een lichte overklok met de V550.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 18:36
Vergeten te vermelden, ik heb een 4790K. Als ik een aantal reviews bekijk zie ik inderdaad de waardes die jij aangeeft. De fabrikanten en sommige review sites geven weer het volgende aan:

- Nvidia: Minimum System Power Requirement (W) 600 W
- Guru3D: GTX 980 Ti - On your average system the card requires you to have a 600 Watts power supply unit.
- MSI: Recommended PSU (W) 600
- Gigabyte: System power supply requirement: 600W(with two 8-pin external power connectors)
- EVGA: Minimum of a 600 Watt power supply

Je geeft aan (en dat blijkt ook uit reviews) dat ik zelfs met een lichte overklok aan 550W genoeg heb. Ik begrijp niet dat bovenstaande websites/bedrijven aangeven dat je minimaal 600W nodig hebt, en dat is volgens mij nog zonder lichte overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die aanbevolen warden bevatten een flinke marge voor als de lezer met een NoName 500W voeding zit. Daar hoef je je niet heel veel van aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik begrijp dat idd ook niet. :p Vooral als je ziet dat de metingen van Guru3D zelf totaal iets anders zeggen als hun advies.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Koning Willy schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:29:
Voor mijn broertje:

Hij heeft een pricewatch: Corsair CX500M en krijgt koopt mijn pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X. Verder heeft hij nog een oude CPU (2500K). Is dit genoeg? Als het niet genoeg is, wat is het ergste wat kan gebeuren met de videokaart?
Wat is de goedkoopste ~600W voeding voor hem? Zelf kom ik op pricewatch: Cooler Master B600 uit.
De CX500M is niet echt ruimt met een Sapphire R9 290 OC Tri-X en een i5 2500K en de voeding is nu ook niet echt geweldig dus overklokken is niet aan te raden, maar de Cooler Master B600 is ook geen verbetering, ook EOL trouwens.
Koning Willy schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:55:
[...]

Luiheid :(

Dacht dat CableMods erg goedkoop waren.

Eens kijken of ik ze apart onder de 22 euro kan bestellen.

Edit: Ik kan ook extensions halen, ik heb een Air 540, dus alle lelijke factory kabels kunnen weggewerkt worden.
22 euro voor alle kabels kun je sowieso vergeten, of je moet hooguit twee of drie kabels nemen. Maar je wil sowieso van zulke kabels? Welke kabels allemaal? 24 pins ATX, 8 pins EPS en twee PEG connectors?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
-The_Mask- schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:27:
[...]

De CX500M is niet echt ruimt met een Sapphire R9 290 OC Tri-X en een i5 2500K en de voeding is nu ook niet echt geweldig dus overklokken is niet aan te raden, maar de Cooler Master B600 is ook geen verbetering, ook EOL trouwens.

[...]

22 euro voor alle kabels kun je sowieso vergeten, of je moet hooguit twee of drie kabels nemen. Maar je wil sowieso van zulke kabels? Welke kabels allemaal? 24 pins ATX, 8 pins EPS en twee PEG connectors?
Update, immidels is mijn broer toch mijn oude R9 290 op zijn CX500M aan het draaien zonder problemen, en ik mijn 980Ti op mijn CX750M. We hebben zo'n watt-meter gebruikt en het kwam uit op max 420W tijdens 3D-Mark benchmark.

Als Skylake-K over een paar maanden uitkomt, dan een nieuwe build doen (alles behalve gpu ofc) met een nieuwe voeding zoals pricewatch: Corsair HX850i of pricewatch: Corsair HX1200i.

[ Voor 4% gewijzigd door Koning Willy op 07-07-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenalier
  • Laatst online: 23-02-2024
eerste post:
Vraagje: mijn systeem is als volgt:
Asus ATX Moederbord Z97-K
Intel Haswell Core i7 4790K
MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX970 Gaming 4GB
2 x samsung Samsung 850 Pro - 128GB
32 gb ram 2x Crucial Ballistix Sport 16 GB DDR3
Nanoxia Deep Silence 3 case
Seagate 2TB SATA HDD

welke voeding moet ik nemen?
Cooler Master V550S of de Seasonic S12G 450W (is deze voldoende watt? )

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door lenalier op 07-07-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan11101
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05-2024
-The_Mask- schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:50:• De Corsair RM serie is net als de be quiet! Straight Power 10 (CM) een hele stille voeding. In de meeste gevallen staat de fan zelfs stil, dit heeft wel als nadeel dat de voeding vrij warm kan worden. Ander voordeel van deze voedingen zijn de volledig zwarte kabels, met een window/venster ziet het er dus netjes uit. De RM serie heeft echter één heel groot nadeel, wat je vooral terug ziet in de 450, 550, 650 en 1000W versie. Dat is namelijk de kwaliteit van de condensators, die is bij deze voedingen erg laag. Daarnaast houden deze condensators niet van warmte, maar in deze voedingen wordt het juist wel vrij warm omdat de fan vaak niet draait. De verwachte levensduur van deze voedingen is dus niet heel hoog, waardoor het veel langer gebruiken dan de garantie duurt niet echt is aan te raden. Deze voedingen zijn eigenlijk alleen een goede keuze als je volledig zwarte kabels wil hebben omdat je een window/venster in je behuizing hebt en PC van zichzelf ook extreem stil is en de voeding dat ook moet zijn. Een hardeschijf maakt echter vaak al meer lawaai dan de gemiddelde high-end voeding, dus meestal zijn er wel betere keuzes voor de voeding.
is dat bij de 750 watt ook een groot probleem ?

[ Voor 3% gewijzigd door daan11101 op 07-07-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
daan11101 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:42:
[...]

is dat bij de 750 watt ook een groot probleem ?
Nee veel minder. De eerste versie van de RM750 en RM850 waren door Hipro gemaakt en had Ltec condensators, terwijl de andere RM voedingen door CWT gemaakt werden en CapXon condensators had welke slecht gekoeld worden. De huidige RM750 en RM850 worden echter ook door CWT gemaakt maar hebben nu kwaliteitscondensators. De twee betere RM voedingen zijn dus nu nog beter terwijl de minderen nog steeds hetzelfde zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
lenalier schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:07:
eerste post:
Vraagje: mijn systeem is als volgt:
Asus ATX Moederbord Z97-K
Intel Haswell Core i7 4790K
MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX970 Gaming 4GB
2 x samsung Samsung 850 Pro - 128GB
32 gb ram 2x Crucial Ballistix Sport 16 GB DDR3
Nanoxia Deep Silence 3 case
Seagate 2TB SATA HDD

welke voeding moet ik nemen?
Cooler Master V550S of de Seasonic S12G 450W (is deze voldoende watt? )
Een PC zoals deze neemt zo'n 275W maximaal zonder overklokken, de Seasonic van 450W is dus ook al meer dan genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05 18:26
Hallo allemaal!

Ik zoek een?
Zwarte voeding met witte kabels/sleeves van minimaal 500 watt en het liefst meer? Het zou fijn zijn als de voeding ook aardig stil kon zijn. Mijn huidige idee is een psu met een witte kabelset, ik heb de volgende producten gekozen:

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA G2/P2 White Power Supply Cable Set€ 0,-€ 0,-
1Seasonic M12II 520W€ 64,90€ 64,90
1Seasonic M12II Evo 620W€ 76,95€ 76,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 141,85

Zoals je ziet heb ik 2 soortgelijke voedingen een is 12 euro goedkoper en heeft 100 watt minder, ze zijn (beiden) modulair en mijn idee was om die samen te voegen met een witte kabel set van egva die maar liefst 100(!) euro kost. Ik weet niet zeker of deze samen gaan en/of er goedkopere opties zijn. Is die 100 watt de 14 euro waard met mijn systeem? (Zie beneden)

Wat is je budget?
Max. 150 euro, alleen hierbij wordt rekening gehouden dat er ook eventueel extra witte kabels aangeschaft moeten worden om te voldoen aan mijn wensen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee totaal niet! Als het Fractal Design zou kunnen zijn zou ik wel erg blij zijn omdat, ik er van hou om zo min mogelijk merken in mijn systeem te krijgen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De desktop komt naast me scherm te staan dus bij ooghoogte en erg dichtbij een beetje een stille voeding zou dus fijn zijn! Zoals je misschien al voorspeld hebt is het dus veel te doen om de 'looks'. Ik heb een zwart/wit thema in mijn pc, voor de handigheid zet ik hier ook even mijn systeem voor dusver:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,80€ 180,80
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 115,49€ 115,49
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 366,95€ 366,95
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,95€ 113,95
1EVGA G2/P2 White Power Supply Cable Set€ 0,-€ 0,-
1Phanteks Enthoo Luxe Multicolor LED Strip 1 meter€ 14,36€ 14,36
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 49,50€ 49,50
1Seasonic M12II Evo 620W€ 76,95€ 76,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 182,50€ 182,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.100,50

Alvast hartstikke bedankt voor de tips! :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:44
Een kennisje van mij wil z'n PC'tje nieuw leven inblazen om een paar nieuwe spellen te spelen. Hij heeft een pricewatch: MP Q8300 en een losse HD4670 en wil upgraden naar 8GB en een tweedehands HD7950. Het is een MP systeem van MyCom, dus ik weet niet wat voor voeding erin zit, maar zal wel iets van AOpen zijn of iets in die trant.

Zou de pricewatch: be quiet! System Power 7 400W volstaan, als we eventueel een nieuwe moeten kopen? Heb ook naar tweedehands zitten kijken, maar wat mensen vragen scheelt niet veel met nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja die voeding moet prima kunnen, maar in dat systeem zit een Q8300 dat is nu niet echt snel meer te noemen. Is overklokken ook mogelijk? Of zit er een flut moederbordje in het systeem waarbij dat niet mogelijk is?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RienkK schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:57:
[i]Zwarte voeding met witte kabels/sleeves van minimaal 500 watt en het liefst meer?
De voeding moet twee GTX 970's aan kunnen? Een goede 500W voeding kan namelijk prima twee van deze kaarten van stroom voorzien.
Het zou fijn zijn als de voeding ook aardig stil kon zijn.
Seasonic staat nu niet echt bekend om hun stille voedingen of je moet ze gewoon weinig belasten, maar om nu een 600W voeding te nemen en hem dan maar tot 300W te belasten zodat die stil blijft is ook een beetje vreemd. Dan kun je beter gewoon een stille voeding nemen. ;)
Mijn huidige idee is een psu met een witte kabelset, ik heb de volgende producten gekozen:
Zoals je aan de naam kunt zien zijn die kabels bedoeld voor de EVGA G2 en P2 voedingen. In andere voedingen passen ze normaal gesproken niet en als ze wel passen dan is de pinout waarschijnlijk anders en zul je hierdoor de onderdelen kapot maken door kortsluiting.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:12:
pricewatch: Cooler Master GM G750M niet de meest kwalitatief hoogstaande voeding maar drie jaar moet die gemakkelijk doen en ook 5 jaar (zo lang de garantie loopt) mag echt geen probleem zijn normaal gesproken.
Review van de 550W versie: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/G550M/

pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular kwalatief prima voeding zou gewoon heel lang mee moeten gaan en is ook vrij stil.
Review: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/VSM750/

pricewatch: Corsair RM750 meest stille voeding, ten aller tijde onhoorbaar en van uitstekende kwaliteit, volledig modulair en volledig zwarte kabels. Dus ook prima te gebruiken mocht er ooit nog een andere behuizing komen met een venster.
Van deze voeding is geen review verschenen, alleen van de vorige versie die tot week 38 van vorig jaar werd geproduceerd. De nieuwe versie lijkt intern nog het meest op de HXi serie: http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/HX750i/
Ik heb even de kat uit de boom gekeken met de nieuwe kaarten etc en waarschijnlijk word het een 2e R9 290 erbij. Ik heb ondertussen een voeding overgenomen van een medetweaker, de Be Quiet Straight Power 10 800W. Moet voldoende zijn voor mijn systeem en eventuele overclock/uitbreidingen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:09:
Ja die voeding moet prima kunnen, maar in dat systeem zit een Q8300 dat is nu niet echt snel meer te noemen. Is overklokken ook mogelijk? Of zit er een flut moederbordje in het systeem waarbij dat niet mogelijk is?
Nou, ik lees overal dat die Q8300 sowieso bijna onmogelijk is om over te klokken, dus daar gaan we maar niet aan beginnen. Bovendien weet hij dat allemaal niet. Het is een jonge jongen, hij gaat straks studeren en wil gewoon een paar nieuwe spellen spelen en vroeg zich af of het waard was om tweedehands wat te upgraden en er weer een tijdje vooruit te kunnen.

Het moederbord is een pricewatch: Asus P5KPL-AM dus ook niet je van het. Ik heb nog 8GB DDR2 ECC, dat wil ik bij hem proberen, maar waarschijnlijk gaat dat ook niet werken. Lees wel hier en daar dat het zou kunnen werken op non-ECC borden, maar dat moet ik dus uitproberen. De BIOS moet wel geupdate worden, want dat is nu nog een oude versie.

Maar goed, hij vroeg mij dus of het waard is om deze nog een beetje te upgraden, zodat ie een paar nieuwe spellen kan spelen of meteen een nieuwe kopen (hij heeft spaargeld), dus daarom zei ik van als die 8GB werkt en je doet er bijv. een HD7950 in, kan je nog wel even vooruit. Maar die processor is niet al te snel dus? Tja, ik dacht een quad-core Intel met 8GB en een HD7950 moet wel kunnen. Meer kan je er ook niet van maken denk ik, dan wordt het toch nieuw. Ik weet dat socket 775 oud is. Maar ja, als je ook nog processor en voeding moet gaan vervangen, kan je net zo goed meteen een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:01:
[...]

Nou, ik lees overal dat die Q8300 sowieso bijna onmogelijk is om over te klokken, dus daar gaan we maar niet aan beginnen. Bovendien weet hij dat allemaal niet. Het is een jonge jongen, hij gaat straks studeren en wil gewoon een paar nieuwe spellen spelen en vroeg zich af of het waard was om tweedehands wat te upgraden en er weer een tijdje vooruit te kunnen.
De CPU is prima te overklokken, alleen de multiplier is vrij laag met 7,5 max, daardoor moet je een hoge fsb halen voor een hoge kloksnelheid, waardoor je een goed moederbord nodig hebt om een hoge kloksnelheid te halen.
Het moederbord is een pricewatch: Asus P5KPL-AM dus ook niet je van het.
Dat is idd niet een moederbord wat echt mee zal werken nee. :p
Ik heb nog 8GB DDR2 ECC, dat wil ik bij hem proberen, maar waarschijnlijk gaat dat ook niet werken. Lees wel hier en daar dat het zou kunnen werken op non-ECC borden, maar dat moet ik dus uitproberen.
Als het alleen ECC is en geen registered moet het kunnen. Dan wordt de ECC functie gewoon niet gebruikt.
Maar goed, hij vroeg mij dus of het waard is om deze nog een beetje te upgraden, zodat ie een paar nieuwe spellen kan spelen of meteen een nieuwe kopen (hij heeft spaargeld), dus daarom zei ik van als die 8GB werkt en je doet er bijv. een HD7950 in, kan je nog wel even vooruit. Maar die processor is niet al te snel dus?
Is voor veel moderne spellen echt het minimale volgens de system requirments, terwijl een HD7950 de meeste spellen gewoon op high/ultra draait op full HD.
Tja, ik dacht een quad-core Intel met 8GB en een HD7950 moet wel kunnen. Meer kan je er ook niet van maken denk ik, dan wordt het toch nieuw. Ik weet dat socket 775 oud is. Maar ja, als je ook nog processor en voeding moet gaan vervangen, kan je net zo goed meteen een nieuwe kopen.
Ik verwacht dat die er wel te vreden mee zal zijn, maar het de CPU is gewoon nu éénmaal niet meer de snelste.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:08:
[...]

De CPU is prima te overklokken, alleen de multiplier is vrij laag met 7,5 max, daardoor moet je een hoge fsb halen voor een hoge kloksnelheid, waardoor je een goed moederbord nodig hebt om een hoge kloksnelheid te halen.
Dat ja, maar goed dat kan ie niet.
[...]

Dat is idd niet een moederbord wat echt mee zal werken nee. :p
Daarom.
[...]

Als het alleen ECC is en geen registered moet het kunnen. Dan wordt de ECC functie gewoon niet gebruikt.
Volgens mij is het wel registered. Het is deze pricewatch: Transcend TS512MQR72V4T Zie ook http://www.transcend-info.com/Products/No-461 dus waarschijnlijk gaat het niet werken.
[...]

Is voor veel moderne spellen echt het minimale volgens de system requirments, terwijl een HD7950 de meeste spellen gewoon op high/ultra draait op full HD.
Ja daarom en hij gaat geen BF4 spelen of zo, maar meer RPG's en zo. Ik weet niet meer hoe het spel heet wat ie wil gaan spelen.
[...]

Ik verwacht dat die er wel te vreden mee zal zijn, maar het de CPU is gewoon nu éénmaal niet meer de snelste.
Nee klopt, dat zei ik ook. Zeker met die RPG's merkt ie veel lag als het druk is. Maar goed, dan moet ie maar een compleet nieuwe kopen. :)

offtopic:
Moet nu weg, dus spreek je later. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:22:
[...]
Volgens mij is het wel registered. Het is deze pricewatch: Transcend TS512MQR72V4T Zie ook http://www.transcend-info.com/Products/No-461 dus waarschijnlijk gaat het niet werken.
Dan hoef je het niet eens te proberen want dat gaat onmogelijk werken. Ik zou het trouwens ook niet proberen, je kan immers alleen maar wat slopen. Nog een probleem is dat het geheugen maar op 200MHz/400MT/s draait terwijl je met deze CPU minimaal 333MHz/667MT/s nodig hebt. Je kan namelijk niet het geheugen langzamer als de frontsidebus draaien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 19:08

EiT

-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 00:06:
Enige wat je kan doen is de PC goed testen met een andere voeding. Werkt dat een paar weken goed dan zal het waarschijnlijk je huidige voeding zijn. Mocht je bang zijn dat ze het niet vinden dan zet je er gewoon een hele duidelijke beschrijving bij en dat het niet altijd voorkomt, maar met een andere voeding wel een paar weken al goed werkt. Dan komen ze er waarschijnlijk wel uit. Maar sowieso is Corsair niet zo moeilijk waarschijnlijk krijg je een nieuwe RM750, mooie gratis upgrade. ;)
Zelfde voeding nog een aantal dagen geprobeerd, 1e dag leek ok behalve 2 crashes, 2e dag ook een stuk of 2-3 crashes, dag 3 een stuk of 10 (ook weer met power off) en toen heb ik het opgegeven.
Temps waren gewoon in orde.
Andere voeding aangesloten, geen reboots/crashes.

Terug gestuurd en ze hadden geen replacement op voorraad, deze komt na de 20e.

Moet toch zeggen dat het een erg nette en snelle service is voor een voeding van 5.5 jaar oud. (binnen 24u naar ontvangst al reactie over replacement)
Nu hopen dat de nieuwe voeding in ieder geval modulair is.

[ Voor 3% gewijzigd door EiT op 09-07-2015 17:41 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan11101
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05-2024
Sorry heb nog een paar kleine vragenjes. :o
Moet ik me zorgen maken over de warmte?
Zijn er manieren dat psu cooler kan houden?
Doormiddel van software fan eerder laten draaien?
Een case fan er op plaken?

[ Voor 7% gewijzigd door daan11101 op 09-07-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
EiT schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:40:
Nu hopen dat de nieuwe voeding in ieder geval modulair is.
Dat sowieso, je hebt minimaal recht op een product dat vergelijkbaar is en als dat niet beschikbaar is dan een beter product. In dit geval is de RM750 aardig vergelijkbaar, alleen stiller, RMi, HXi, AX en AXi zijn betere voedingen en al deze voedingen zijn modulair. :) CSM, CXM, CX, VS zijn kwalitatief allemaal mindere voedingen dus dat hoef je sowieso niet te accepteren.
daan11101 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:52:
[...]

Moet ik me zorgen maken over de warmte?
Je hebt toch de 750W versie? Dan niet.
Doormiddel van software fan eerder laten draaien?
Kan dacht ik niet met de RM versie, alleen met de RMi, HXi en AXi.
Een case fan er op plaken?
Kan maar dat lijkt mij een beetje belachelijk. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:21

br00ky