Voeding advies en informatie topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 40.235 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De fan blaast altijd de warme lucht naar buiten.

Heb je dus zo'n 80mm aan de achterkant, dan zuigt die de lucht langs de onderdelen in de voeding en blaast die de warme lucht er achter uit.

Heb je een 120/140mm fan dan blaast die de koele lucht tegen de componenten en kan de warme lucht ook weer achter uit de voeding.

[ Voor 74% gewijzigd door -The_Mask- op 15-06-2015 16:30 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 23:04
Dus als ik het goed begrijp geen probleem in mijn kast.
Was enkel bang dat temperaturen dan erg zouden stijgen in mijn kast.
(helaas weinig ruimte voor grote aanpassingen) maar idee dat mijn huidige voeding beetje op zijn einde loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Looney1984 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:38:
Dus als ik het goed begrijp geen probleem in mijn kast.
Nee, als de voeding ATX is en de behuizing ook plaats bied aan ATX voedingen dan moet het eigenlijk altijd wel goed gaan, uitzonderingen zijn te lange voedingen.
maar idee dat mijn huidige voeding beetje op zijn einde loopt.
Waarom heb je dat idee?
Wat voor merk/type staat op de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
Sinds kort een gtx 970, wat meer bezig met mijn pc. (stof vrij gemaakt etc)
Wanneer ik echt zware games speel, dan ruik ik een beetje een warme lucht zeg maar.
Warme lucht die dan uit voeding komt is denk ik +/- 30 graden.
Voeding is zelf niet erg warm wanneer ik de voeding aanraak etc.

Type voeding:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/nxnbjn.jpg

Verdere specs:
1 x normale hdd 1tb 7200 rpm
1 x ssd
1 x cache ssd
1 x dvd drive
Asus gtx 970 strix (geen overclock etc) (41 graden idle, full load 60/65 graden)
2x 4gb ddr3

Proccesor:
i7 3770 (idle 36 graden, full load +/- 45)

Misschien ligt het aan mij hoor omdat ik er nu meer mee bezig ben en bepaalde dingen meer opvallen.
Merk verder weinig rare dingen met game, goede fps en geen drops etc. Niet dat de pc zomaar uit valt.

Maar gezien mijn nieuwe aankoop wil ik geen problemen krijgen dat voeding kortsluiting zal veroorzaken en alles de geest gaat geven.

[ Voor 31% gewijzigd door Looney1984 op 15-06-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou mij er niet te veel zorgen over maken. Hoe oud is de voeding nu ongeveer?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
+/- 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan zou ik mij helemaal nergens zorgen over maken, sommige onderdelen geven nu gewoon zo'n vreemd warm luchtje als ze warm worden. Zo lang het maar niet verbrand gaat ruiken. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
Thanks, weer wat gerust gesteld haha!

Merk ook dat mijn monitor ook die geur af geeft, misschien is dat wel de reden dat ik het meer ruik. (deze 24 inch sinds kort ook nieuw, wel 2e hands maar was gratis dus dikke prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:42:
[...]

En als laatste de beste voeding als je gaat voor pure stilte. Met een intake van 28/30 graden Celsius maakt deze voeding gewoon tot zo'n 600W minder dan 25dBA geluid dat is gewoon extreem, geen enkele andere voeding presteert dit. De voeding heeft eigenlijk maar één nadeel en dat zijn de niet zwarte kabels, maar omdat je zelf aangeeft altijd te gaan voor een dichte behuizing is dit voor jou geen nadeel. :)
Review: http://www.tomshardware.c...-power-supply,4140-5.html (dit is dezelfde reviewer als die van TPU)
De Dark Power Pro 11 850W Hangt inmiddels in mijn kast. Het luidste onderdeel is nu....

de HDD die er als Legacy nog in hangt. Hij resoneert een beetje. :P Bedankt voor het meedenken. De DPP11 is echt een mooie en stille voeding. De OCK functie is een beetje nutteloos en ik had wat ruzie met de kabels, maar verder is het een heel fijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:10

OMD

Ik heb een vraag hoe betrouwbaar een voeding nog is na een jaar of 4. Ik heb 4 jaar geleden bij min 2500k systeem een Thermaltake Thougpower 750w gekocht en dit was naar mijn weten toen een prima voeding.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
OMD schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:40:
Ik heb een vraag hoe betrouwbaar een voeding nog is na een jaar of 4. Ik heb 4 jaar geleden bij min 2500k systeem een Thermaltake Thougpower 750w gekocht en dit was naar mijn weten toen een prima voeding.
Welke heb je precies? Thermaltake heeft meerdere ToughPower's van 750W, maar daarnaast ook nog ToughPower Qfan, ToughPower XT (meerdere versies), ToughPower Gold (meerdere versies), ToughPower DPS Gold (meerdere versies), ToughPower Grand (meerdere versies), ToughPower Grand Platinum, totaal zijn er misschien wel een stuk of 15, met nogal verschil in kwaliteit. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

lol, kleine faal aan deze zijde. Dacht dat er maar 1 model was. Ik zie alleen 750 AP op de sticker staan samen met Thougpower 750w in het oranje.

Het is volgend mij het oudste model van Thermaltake maar weet dat niet zeker.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Staat er ook een productnummer op? Bijvoorbeeld TP-xxxx of W0xxx. Of heb je anders een foto van het label.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Het is even geleden dat ik mijn pc gebouwd heb, destijds met mijn oude crossfire setup werd een voeding van 1000W (!) aangeraden. Ik lees nu dat dat enorm overkill is (of is mijn oude systeem zo onzuinig?) mijn vraag is wat jullie advies is.

Deze voeding heb ik: Cooler Master Silent Pro M1000

De rest van mijn systeem: i7 930, Gigabyte X58, Sapphire Radeon R9 290, 1x SSD, 3x HD.

Waar ik mij met name zorgen over maak is het energieverbruik, zal dit (veel) hoger zijn dan met een nieuwere voeding? Bij een upgrade met nieuw mobo, cpu en een extra videokaart, is dan een nieuwe voeding te adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net het verbruik gemeten van mijn x79 systeem met een flinke overclock op de cpu en gpu.
Tijdens de Witcher 3 was dit het piekvermogen: In 373W, out 348W en de efficiëntie lag boven de 95%

Idle rond de 109W

gtx 980 1420mhz
i7 3820 4500mhz

Is dit nog redelijk zuinig voor een overclock x79 systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:38:
In 373W, out 348W en de efficiëntie lag boven de 95%
Dat komt bij mij op 93,3% uit, meer dan 95% is ook sowieso niet realistisch. ;)
Is dit nog redelijk zuinig voor een overclock x79 systeem?
Het is normaal, door de overkloks is het verbruik wel een stuk hoger.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Racierox schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:32:
Het is even geleden dat ik mijn pc gebouwd heb, destijds met mijn oude crossfire setup werd een voeding van 1000W (!) aangeraden. Ik lees nu dat dat enorm overkill is (of is mijn oude systeem zo onzuinig?) mijn vraag is wat jullie advies is.
Dat is idd overkill, zonder (veel) te overklokken kan 750W ook prima, met één videokaart kan een 500W voeding ook prima.
Waar ik mij met name zorgen over maak is het energieverbruik, zal dit (veel) hoger zijn dan met een nieuwere voeding? Bij een upgrade met nieuw mobo, cpu en een extra videokaart, is dan een nieuwe voeding te adviseren?
Je kan met een efficiëntere voeding hooguit zo'n 15W winnen, dat zal niet echt zoden aan de dijk zetten. Enige nadeel wat de voeding heeft is de group regulation wat er waarschijnlijk voor zal zorgen dat die niet om kan gaan met de C6/C7 powerstates van Haswell. Dus mocht je willen upgraden naar Haswell dan kun je dat beter disabled laten in UEFI.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

-The_Mask- schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:57:
Staat er ook een productnummer op? Bijvoorbeeld TP-xxxx of W0xxx. Of heb je anders een foto van het label.
Ik ga vanavond even kijken. Ik heb een lastige kast en moet de voeding eruit halen om het goed te kunnen lezen. Geen probleem alleen nu zit ik op werk :) bedankt voor je hulp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Vraagje, ben van plan om tweedehands een PSU te kopen. Wat is normaal bij 2e hands voedingen, 2/3 van de prijs af ofzo?

Het gaat om een Corsair HX850 Watt Gold. Mijn huidige voeding OCZ Stealthxstream 600 heeft het, volgens mij, een beetje moeilijk met een 3570K OC en 290 tri-x dus ik ben op zoek naar een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan het meeste geld besparen door een goede nieuwe voeding te kopen met het wattage dat je nodig hebt.
Jouw bakje zal ongeveer 400 watt maxxed out trekken. Ik zou dan voor een mooie 550 watt voeding gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Slachtafval123 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:14:
Vraagje, ben van plan om tweedehands een PSU te kopen. Wat is normaal bij 2e hands voedingen, 2/3 van de prijs af ofzo?
Beetje afhankelijk van de voeding, maar de meeste mensen hebben ook niet echt een idee hoeveel die waard is, dus dat scheelt ook weer. :p
Het gaat om een Corsair HX850 Watt Gold. Mijn huidige voeding OCZ Stealthxstream 600 heeft het, volgens mij, een beetje moeilijk met een 3570K OC en 290 tri-x dus ik ben op zoek naar een vervanger.
Als het de eerste versie is van de StealthXStream series dan is dat idd verstandig, meesten geven nu problemen door de slechte kwaliteit condensators i.s.m. het mindere interne design van de voeding.

Maar het probleem zal niet zijn dan 600W niet genoeg zou zijn, want dat is het gemakkelijk. Moet de voeding ook een tweede R9 290 aan kunnen? Anders heb je namelijk niet zoveel aan 850W.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Ik ben net een uur bezig geweest om uit te zoeken waarom mijn Seasonic G-series 550W niet wilde booten. Uiteindelijk lag het aan de SATA-power cable van mijn OCZ-voeding die ik wilde gebruiken. Hij weigerde op te starten met die kabel.

Misschien is dat heel normaal en hoort een voeding alleen te werken met de kabels die erbij worden geleverd, maar ik vond dat erg apart. Heb het drie keer getest (de switch) en toen wist ik echt zeker dat dat het was. Vorig jaar ook al eens een Seasonic teruggestuurd (met dezelfde OCZ-kabel) omdat ik dacht dat hij DOA was.

De kabel werkt wel met mijn OCZ voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik ga een R9 290 kaart kopen[of heel misschien een GTX 780] en nu wou ik deze voeding daarbij nemen:
pricewatch: Antec VPF Series 550W.

Nou is mijn vraag kan ik ook alleen de 6 pins gebruiken zonder de 2 pins? sinds allebei de kaarten een 6 en 8 pins aansluiting hebben? en de voeding een 8 pins en een 6+2 pins.

misschien een domme vraag maar ik heb totaal geen verstand van voedingen.

bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Wat is je vraag nu precies? Die voeding heeft 2x 6+2-pins stekker. Dus als je videokaart 2 keer 6 pins of 2 keer 8 pins aansluitingen heeft maakt dat toch niet uit?
Bij de 6 pin aansluiting sluit je de 2 pin van de voeding gewoon niet aan.

Oh ik snap net je vraag, ja dat kan :P

[ Voor 7% gewijzigd door MB113 op 16-06-2015 18:48 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
LOL dank je wel, ik wist niet zeker of de 6 pins zou werken als de 2 pins niet aangesloten was vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die voeding heeft twee 6+2 pins connector, zo'n connector kan worden gebruikt als een 6 pins of 8 pins PEG connector.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
-The_Mask- schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:22:
:X Wou je de hardeschijf/SSD frituren?
Haha, nee, ik wist gewoon niet dat zoiets uitmaakte. De kabel bij de Seasonic is niet handig bij een op de 'vloer' gemonteerde SSD (hij buigt dan een beetje te ver). Daarom wilde ik graag de OCZ kabel gebruiken.

Het maakt dus veel uit? Ik dacht dat zulke dingen altijd wel uitwisselbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee er is geen standaard voor modulaire kabels, daarom moet je ze ook nooit uitwisselen tussen verschillende modellen. De pin-out is heel vaak anders waardoor je dus gewoon kortsluiting creëert. Dan moet je echt hopen dat de kortsluitbeveiliging goed zijn werk doet want anders is dat onderdeel echt direct stuk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

@ The Mask:

Ik heb dus nu ook een probleem met het installeren van de nieuwe videokaart:
Nou, dat is een desillusie zeg :( Gigabyte kaart erin en niet meer starten die pc. Hij komt niet door het bios heen. Eerste bios geeft een fout ( ledjes op mainboard ) 2e bios geeft een fout en dat was het dan.
970 er weer in en dan eerste keer een fout in de bios en dan start hij weer normaal op.

Computer blijft ook uitvallen en automatisch aangaan met de 980ti, soms geeft die 1 seconde beeld en valt die weer uit.
heb de laatste bios versie van mijn mainboard. defecte kaart misschien? Of gevalltje voeding niet toereikend.
Heb een thermaltake Thoughpower 750 watt ( W0116 )
W0116 is het partnumber van dat ding in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
-The_Mask- schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:15:
Die voeding heeft twee 6+2 pins connector, zo'n connector kan worden gebruikt als een 6 pins of 8 pins PEG connector.
Bedankt en nog gefeliciteerd en niet te veel drinken hey,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
-The_Mask- schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:52:
Nee er is geen standaard voor modulaire kabels, daarom moet je ze ook nooit uitwisselen tussen verschillende modellen. De pin-out is heel vaak anders waardoor je dus gewoon kortsluiting creëert. Dan moet je echt hopen dat de kortsluitbeveiliging goed zijn werk doet want anders is dat onderdeel echt direct stuk.
Ok! Gelukkig werkt alles nu goed. Ik zal het goed onthouden in het vervolg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:41:
@ The Mask:

Ik heb dus nu ook een probleem met het installeren van de nieuwe videokaart:
Biosversie is 4.3? Moderne videokaarten werken alleen goed met die versie en niet met ouderen.
W0116 is het partnumber van dat ding in ieder geval.
Dat is een door CWT geproduceerde voeding van het PSH design. In die tijd aardig, maar de kwaliteit van de condensators is niet al te goed. Daarnaast produceert de voeding een vrij hoge ripple en worden de condensators vrij slecht gekoeld door heatsinks en kabels die de airflow voor de condensators aardig blokkeren.

Garantie is al lang verlopen neem ik aan? Dan zou je de condensators eens goed moeten inspecteren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Zit de laatste bios op mijn mainboard, nog even gecontroleerd. Heb nu nog even een GTX970 liggen ( tot morgen )

Ik heb de voeding begin 2011 gekocht. Ik heb op de één of andere manier niet heel erg veel vertrouwen meer in dat ding. Geen idee hoe het komt, misschien de leeftijd van de voeding.

Zijn die Supernova dingen wat van EVGA? Ze komen nu ook met een 550 en 650 watt versie. Geloof dat ik vaker van jou had gelezen dat anders die Fractal Design PSU's wel prima dingen zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:21:
Ik heb de voeding begin 2011 gekocht. Ik heb op de één of andere manier niet heel erg veel vertrouwen meer in dat ding. Geen idee hoe het komt, misschien de leeftijd van de voeding.
Begin 2011? Toen was dat ding al bijna niet meer verkrijgbaar, model komt uit 2006.
Zijn die Supernova dingen wat van EVGA? Ze komen nu ook met een 550 en 650 watt versie. Geloof dat ik vaker van jou had gelezen dat anders die Fractal Design PSU's wel prima dingen zijn toch?
Goede voedingen zijn er genoeg, maar ik zou toch eerst de oude eens goed inspecteren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

-The_Mask- schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:30:
[...]

Begin 2011? Toen was dat ding al bijna niet meer verkrijgbaar, model komt uit 2006.

[...]

Goede voedingen zijn er genoeg, maar ik zou toch eerst de oude eens goed inspecteren.
Ik ben bang dat ik hem zelfs meegenomen heb uit mijn oude pc. Heb even de factuur van de pc uit 2011 erbij gepakt en daar staat geen voeding op. Dan is is inmiddels deze voeding uit 2007 :o

8 jaar voor een voeding is best aardig. Ik zal hem wel is even gaan open schroeven. :)

Ik ga trouwens toch mijn bios is een verse update geven. Alhoewel die zegt dat ik 4.3 heb is de code niet helemaal hetzelfde... zal toch niet.

[ Voor 11% gewijzigd door OMD op 16-06-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:38:

8 jaar voor een voeding is best aardig.
Dat lijkt mij idd meer realistisch voor dit model.
Ik zal hem wel is even gaan open schroeven. :)
Als het kan, maak dan ook een aantal (duidelijke) foto's, kan ik ook even mee kijken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Zal het proberen :)

bios flash had geen effect, ja hij doet nu nog korter. Hij blijft in een loop hangen als ik hem aanzet. 2/3 seconden aan en dan weer uit. Dat doet hij achter elkaar de hele tijd. Ga hem morgen nog even in een andere pc proberen anders mag die retour afzender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCard
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik heb een bijna compleet systeem besteld. Ben alleen nog niet zeker over de voeding.

Hier de onderdelen:

- MSI 970 Gaming
- AMD FX-6350 3.90GHz 8MB AM3+ Box
- Gelid Solutions Processor Koeler Tranquillo Rev.2
- MSI Radeon R9 280 Gaming 3G
- Crucial Ballistix Sport 2x8gb (16gb)

Nieuwe kast: BitFenix Raider

Ik gebruik voorlopig nog mijn oude HDD, weet het merk niet meer, maar is 1 TB.

En dus een EVGA SuperNOVA 850 G2 (80+ gold). Goede voeding of kan ik hem beter omruilen voor iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:17
Goede voeding, maar zelfs nog zwaar overkill als je er 2 van die videokaarten in zet.
Een goede 550W voeding is meer dan genoeg, als je niet gaat overklokken is zelfs 450W afdoende.
Zie de startpost voor goede opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCard
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-01-2024
mitsumark schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:57:
Goede voeding, maar zelfs nog zwaar overkill als je er 2 van die videokaarten in zet.
Een goede 550W voeding is meer dan genoeg, als je niet gaat overklokken is zelfs 450W afdoende.
Zie de startpost voor goede opties.
Ik heb hem al binnen, maar ik heb zojuist van de winkel al gehoord dat het geen probleem is voor mijn systeem en ook niet meer stroom verbruikt, dus ga ik hem niet ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:17
Het is ook geen probleem, maar je geeft nu 140 euro uit waar 70-80 al voldoende was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Hallo ik val jullie nog een keer lastig met een vraag, ik heb een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X gekocht, en nou was mijn vraag heeft die echt een 750w voeding nodig?

Want ik wou wachten met het kopen van een voeding tot ik mijn kaart heb, voor de zekerheid.

Ik weet dat ik een "zware"[125w geloof ik] cpu heb met de AMD FX-8350 maar ik heb mijn huidige voeding een CM GX 550[niet bronze] zelfs nooit warm voelen worden en mijn huidige kaart tussen de 26 en 175w kan trekken, maar 750w is wel erg veel lijkt mij, maar daarentegen heb ik er ook de ballen verstand van lol.

En nog een vraagje, is het verstandig/veilig om mijn huidige voeding even te gebruiken met deze 290?, of is dat af te raden?, want over 2 weken kan een vriend van mij[zit in de telefoons] heel goedkoop aan o.a. hele goeie voedingen komen,[soms verdient hij wat bij als middenman zogezegd] geen videokaarten jammer genoeg, omdat hij veel zaken doet met mensen die uit Hong Kong en andere Aziatische steden/havens invoeren.
Dank jullie wel.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat is toch niet zo moeilijk?

De gpu trekt 250 watt voluit, je cpu 125 watt (denk je) 50 watt erop voor je geheugen en moederbord en de fannetjes, dan heb je dus een 425 watt vermogen nodig op zijn maxxed. Jouw voeding is geen hoogvlieger, maar kan die setup makkelijk trekken.

Volgende vraag is, heb je twee 8 pins connectors.

En een opmerking. Een goede voeding is erg belangrijk. Ik zou bij de aanschaf van een goede voeding er niet vanuit gaan dat je vriend die in telefoons zit een goede kijk heeft op welke voedingen goed zijn, en precies die voor een klein prijsje voor jouw kan ritselen.

Eigenlijk raar, je koopt een grafische kaart van bijna 300 euro, maar dan voor de voeding ga je eventueel 5 euro besparen....op en bedrag van 60 euro dat een goede 550 watt voeding kost (maar je hebt er dus geen nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

-The_Mask- schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:40:
[...]

Dat lijkt mij idd meer realistisch voor dit model.

[...]

Als het kan, maak dan ook een aantal (duidelijke) foto's, kan ik ook even mee kijken. ;)
Ik heb al mijn componenten nieuw besteld. Bij mijn buurman startte de kaart direct en boot zonder problemen. Ik heb nog even goed geluisterd bij mijn eigen systeem en ik hoor ook iets klikken en ik denk dat het bij de voeding vandaan komt.

Ik heb trouwens een evga supernova g2 750 besteld. Deze kwam zover ik kan zien zeer degelijk uit de testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Retail maakt een klikkend geluid, dat is vrij normaal voor een voeding, ook wil een fan lager wel eens tikken, ook niet perse iets ernstigs.

Maar alles vervangen is wat overdreven, zoals ik al zei waarschijnlijk is je moederbord defect. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Ok bedankt maar om je eerste vraag te beantwoorden, je er zitten 2 6+2 connectors op mijn huidige voeding
http://www.vortez.net/art...ower_supply_review,2.html

En om je 2e vraag te beantwoorden, mijn vriend heeft al meer dan 10 jaar een goede telefoonwinkel en de mensen waar hij zaken mee doet zijn gewoon legale handelaren die invoeren door middel van containers uit Azië, voor een zeer goedkope prijs[door middel van aantallen] bv. jij betaalt zeg 20 euro voor jou i-phone oplader in de winkel, hun betalen misschien 0.75 cent a 1 dollar voor dezelfde oplader per 25.000 [ja er worden flink verdient op ons door de belcompany's en t-mobile's en vodaphone's] en de voedingen zijn gewoon dezelfde als jij en ik hier kopen met bon en garantie, en volgens de man die ze invoert zijn het kwalitatief goede voedingen van cm en Seasonic en corsair die mijn gewoon 75% van de prijs schelen[vriendenprijs voor mij] dus geen 5 euro, dus ik vindt het de moeite wel waard om 2 weekjes te wachten jij niet?

[ Voor 4% gewijzigd door petjax op 17-06-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ze hebben daar alleen wel heel veel namaak spul, ook voedingen worden nagemaakt. En je moet vaak echt verstand er van hebben om het verschil te zien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

-The_Mask- schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:44:
Retail maakt een klikkend geluid, dat is vrij normaal voor een voeding, ook wil een fan lager wel eens tikken, ook niet perse iets ernstigs.

Maar alles vervangen is wat overdreven, zoals ik al zei waarschijnlijk is je moederbord defect. ;)
Hij tikt een paar keer snel achter elkaar. Moederbord is denk ik niet stuk. HD6870 en GTX970 doen het prima. Ach, zat al een tijdje te azen op vervanging dus dit was een mooi zetje in de juiste richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Misschien haal ik nu een paar personen door elkaar. Maar zei je niet dat een andere videokaart ook niet (goed) werkte in het bovenste PCI Express slot, maar alleen in de onderste wou werken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

-The_Mask- schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:15:
Misschien haal ik nu een paar personen door elkaar. Maar zei je niet dat een andere videokaart ook niet (goed) werkte in het bovenste PCI Express slot, maar alleen in de onderste wou werken?
Nee, dat was ik niet :9 . Je helpt een hoop mensen tegelijk, kan me voorstellen dat dat wel is lastig bijhouden wordt. Ik had de 980ti waarbij de pc niet wil boten met de thermaltakr thougpower voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ah juist, je zou hem openen voor foto's, omdat het al een wat oudere voeding is met condensators van mindere kwaliteit welke slecht gekoeld worden. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

-The_Mask- schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:31:
Ah juist, je zou hem openen voor foto's, omdat het al een wat oudere voeding is met condensators van mindere kwaliteit welke slecht gekoeld worden. ;)
Precies :) ga ik denk ik van het weekend even doen. Heeft niet meer zo een haast nu de nieuwe voeding al onderweg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:52
ik heb eigenlijk even een vraagje voor the mask. of iemand anders die het weet:P

ik zit er aan te denken een 2x thermaletake's core x2 of x9 te halen. en dan mijn game pc onderop. en server bovenop. nu wil ik dus eigenlijk 1 kleine/simpele voeding gebruiken voor mijn server. en mijn grote voeding gebruiken voor de hdd's die op de server zijn aangesloten. de reden voor deze constructie is om de voeding sata stekers van mijn grote PSU ook te gebruiken. mijn huidige bequite 300w heeft te weinig. maar is dat mogelijk zonder mijn main pc ook 24/7 aan te hebben? of moet het echt op de zelfde voeding als mijn moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik vrees dat dat een lastig verhaal gaat worden, aangezien de voeding van je main PC niet aan zal slaan als je alleen de server PC aan hebt staan. De voeding kan helaas niet magisch detecteren dat alleen de sata-kabels de server HDDs moeten bedienen van stroom.

Je kan wel de voeding aanzetten door de voeding voor de gek te houden, bijv met: http://www.highflow.nl/to...ng-tool-24-pin.html?sl=NL

Maar het is natuurlijk een zeer matige constructie om dit elke keer op de 24-pin atx kabel van je 'main voeding' te moeten aansluiten :P

Is het wellicht een optie om molex to sata verloopkabels te gebruiken voor de bequite 300w voeding?
http://www.allekabels.nl/...5emup7YpIfAJlfxoC33Lw_wcB

Edit: Of een Sata Y-splitter: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16812200468
Dat schijnt ook prima te werken :)

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 18-06-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ik zat daar ook mee. maar hoopt dat hij misschien met slaapstand als nog iets kon doen.
en die molex kan ik het iets langer uit houden. en hoopte dat ik andere sata aansluitingen kon gebruiken:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 01:54
Beste,

Een hele tijd terug had ik een game PC samengesteld met in de toekoms uit te breiden naar SLI , toen was er mij een voeding aangeraden via deze topic waarvoor dank ;) , maar jammergenoeg merk ik dat hij op meerdere momenten uitvalt zonder waarschuwing en de pc automatisch herstart. Nu heb ik even een vriend zijn 1000 watt voeding in bruikleen, en merk ik op dat het probleem verholpen is. Kunnen jullie mij aub nogmaals een voeding aanraden, aan de setup is enkel veranderd dat er nu 2x780 zotacs amp! in zitten (redlijk gullzig)>

Alvast Bedankt !

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 244,50€ 244,50
1MSI Z87-G45 Gaming€ 0,-€ 0,-
1Zotac GeForce GTX 780 3GB AMP! (ZT-70203-10P)€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Antec Performance One P280€ 115,05€ 115,05
1Sabrent PCI-802N€ 0,-€ 0,-
1Thermalright True Spirit 140€ 35,01€ 35,01
1Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)€ 159,90€ 159,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 50,51
1Cooler Master V Series V700€ 106,50€ 106,50
1Samsung 840 EVO 250GB€ 126,63€ 126,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 910,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De V700 is de voeding in kwestie waarmee de PC automatisch herstart?

Heb je trouwens opnieuw opstarten bij een BSOD uitgevingd?

Afbeeldingslocatie: http://stealthsettings.com/wp-content/images/img/DezactivareRestartAutomatlaErorideSistem_149A1/advancedsystemproperties.jpg

Is de PC ook overgeklokt?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
loki504 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:04:
ik zit er aan te denken een 2x thermaletake's core x2 of x9 te halen. en dan mijn game pc onderop. en server bovenop. nu wil ik dus eigenlijk 1 kleine/simpele voeding gebruiken voor mijn server. en mijn grote voeding gebruiken voor de hdd's die op de server zijn aangesloten. de reden voor deze constructie is om de voeding sata stekers van mijn grote PSU ook te gebruiken. mijn huidige bequite 300w heeft te weinig. maar is dat mogelijk zonder mijn main pc ook 24/7 aan te hebben? of moet het echt op de zelfde voeding als mijn moederbord?
pricewatch: Startech.com 4x SATA Power Splitter Adapter Cable (PYO4SATA) is zoveel slimmer, of eventueel iets zelf maken kan natuurlijk ook prima. De voeding van de PC zal namelijk vaak genoeg uit moeten of per ongeluk uit worden uitgezet. Dan is het vrij onhandig dat telkens de hardeschijven wegvallen.

En het kost ook gewoon energie om de hoofd PC aan te laten omdat anders de hardeschijven van de server weg vallen. Standby gaat ook niet werken want dan is alleen de 5Vsb nog actief en krijgen de HDD's dus ook geen stroom.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Kijk daar hoor ik toch blij van. Wist niet dat die splitters bestonden. En om nu een 500/600 watt voeding voor een systeem van 100/200 watt max kan trekken is ook zonden.

En na wat zoeken toch ook maar van thermalfake afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
-The_Mask- schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:42:

[afbeelding]

Idd de V700

Dit stond blijkbaar aangevinkt

Enkel de cpu heeft een lichte OC gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die zou het toch prima moeten trekken.
Dit stond blijkbaar aangevinkt
Dan zou ik even met de CM V700 testen wat er nu gebeurt als het is uitgevingd.
Enkel de cpu heeft een lichte OC gekregen
Die zou ik voor het testen dan weer even op stock zetten.

Dus de CPU niet overklokken, opnieuw opstarten bij een BSOD uitvinken en dan weer even testen met de CM V700 en kijken wat er nu gebeurt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
-The_Mask- schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:17:
[...]

Die zou het toch prima moeten trekken.

[...]
Dan zou ik even met de CM V700 testen wat er nu gebeurt als het is uitgevingd.

[...]

Die zou ik voor het testen dan weer even op stock zetten.

Dus de CPU niet overklokken, opnieuw opstarten bij een BSOD uitvinken en dan weer even testen met de CM V700 en kijken wat er nu gebeurt.
Ok dat doen we , bedankt voor de reactie alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste persoon die mij kan helpen,

Ik ben 14 jaar en bezig met een PC bouwen. Ik moet de helft van de PC nog betalen en in huis halen en heb al deze voeding (Seasonic G-Series 360W) gekocht. Niet slim om zo vroeg al in huis te hebben 8)7 . Kan de voeding onderstaande build wel aan?

Dit is mijn voorlopige Starter-PC Build:

http://tweakers.net/price...athlon-x4-860k-boxed.html - AMD Athlon X4 860K (CPU)
http://tweakers.net/price...7/asrock-fm2a58+-btc.html - ASRock FM2A58+ BTC (Moederbord)
http://tweakers.net/price...gt520-sl-di-1gd3(lp).html - Asus ENGT520 SL/DI/1GD3(LP) (Videokaart) (heb ik in huis)
http://tweakers.net/price...d-blaster-z-(retail).html - Creative Sound Blaster Z (retail) (Geluidskaart, vanwege geluidsbewerking)
http://tweakers.net/price...3/cooler-master-k380.html - Cooler Master K380 (Kast) (heb ik in huis)
http://tweakers.net/price...gelid-solutions-gx-7.html - Gelid Solutions GX-7 (CPU koeler)
http://tweakers.net/price...-savage-hx324c11sr-4.html - Kingston HyperX Savage HX324C11SR/4 (RAM)
http://nl.hardware.info/p...viar-black-1tb-sata3-64mb - WD Caviar Black (HDD) (heb ik in huis)
En de voeding.

Verbruik:
CPU: 95W
GPU: ??W (Passief en Low-Profile dus vast niet veel)
1HDD (Circa 10W)
En misschien nog een paar casefans.

Als jullie toevallig iets zien waarvan jullie denken: Dat moet zeker niet in die PC, Zeg het dan alsjeblieft! _/-\o_
Bedankt voor jullie hulp! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 12:06 . Reden: Componentsoort toegevoegd aan lijst met componenten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De voeding kan het gemakkelijk aan.

Wat betreft de andere onderdelen. De CPU heeft niks aan heel snel geheugen, dat maakt het alleen maar duurder. Dan kun je beter voor 10 euro meer 8GB nemen, pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-08 16:53
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik game nu op 1080p, hierin maxed mijn GTX780 alles, als ik een 1440p scherm wil, heb ik dan ruimte voor een tweede GPU met mijn voeding? Google geeft gemengde resultaten, van verbruik tot 600W max totaal tot 850W minimale voeding..
Het gaat er niet om of het systeem boot maar of het verstandig zou zijn.
Voeding staat, zoals hieronder Seasonic Platinum 760W.
CPU OC wil ik open houden, heeft 4.5GHz gedraait maar niet nodig, dus weer op stock laten draaien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 382,-€ 382,-
1Gigabyte GA-X99M-Gaming 5€ 207,60€ 207,60
1MSI N780-3GD5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Obsidian 350D Window€ 104,80€ 104,80
1Corsair Hydro H100i GTX€ 114,90€ 114,90
1Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA€ 131,95€ 131,95
1Seasonic Platinum Series 760 Watt€ 167,50€ 167,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.212,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Met oc is het altijd wat lastig en stroom verbruik.

Maar het stroomverbruik per gpu is 250. Je cpu 140 op stock(maximale verbruik).

Dus zit je op 640. Laten we 60 nemen voor mobo/hdd/ssd/fans.
Zit je 700watt. Maar je zal nooit het maximale gebruiken van je gpu/cpu

Dus ik zou het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wout123 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:35:
Het gaat er niet om of het systeem boot maar of het verstandig zou zijn.
Voeding staat, zoals hieronder Seasonic Platinum 760W.
CPU OC wil ik open houden, heeft 4.5GHz gedraait maar niet nodig, dus weer op stock laten draaien.
Booten zal die sowieso wel doen, dan neemt een systeem helemaal niet zoveel. ;) Maar de voeding moet het met overklok wel aankunnen, dat de belasting wel richting de 750W kan gaan met twee videokaarten en een overklok klopt, maar dat maakt niks uit, is een kwaliteitsvoeding die daar geen probleem mee zal hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt -The_Mask- voor het antwoord, ik ben nu van mijn zorgen verlost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesch
  • Laatst online: 18-09 22:14
Beste allen,

ik ben de tevreden eigenaar van een Dell T320 maar deze mist iets. Ik wil hier namelijk mijn GTX 780Ti in prikken maar hier heb ik op de ingebouwde PSU geen aansluitingen voor. Gezien dit topic hoop ik dat ik hier antwoord kan vinden op mijn vraag.

Na wat zoek en graaf werk kom ik dedicated PSU's tegen voor je GPU, deze kan geplaatst worden in een 5.25" bay, maar dit zijn allemaal behoorlijk oude (antieke) zoekresultaten. Helaas is de voeding in de T320 geen ATX formaat dus deze kan ik ook niet redelijk simpel wisselen. Wie weet hier een oplossing voor?

Ik zie het niet zitten om een normale ATX psu buiten de kast te leggen en die vervolgens met een paperclip kortsluiting moet maken om het werkend te krijgen. Dus dit is geen optie. Ik ben benieuwd en bedankt alvast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat is het merk/type van de huidige voeding? En welke aansluitingen heeft die allemaal wel?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesch
Het merk/type heb ik niet bij de hand, eventueel kan ik dit vanavond thuis na zoeken. Als je hier klikt kun je ongeveer zien wat voor psu een het is.

De enigste vrije aansluiting is een Sata-power connector, hier kan ik helaas niet zoveel mee :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Riesch schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:32:
Het merk/type heb ik niet bij de hand, eventueel kan ik dit vanavond thuis na zoeken. Als je hier klikt kun je ongeveer zien wat voor psu een het is.
Er zijn dus meer voedingen mogelijk. Ik zag ook een behuizing met een redundante (2 voedingen in één) 750W 80PLUS Platinum.
De enigste vrije aansluiting is een Sata-power connector, hier kan ik helaas niet zoveel mee :(.
Eventueel nog wat foto's van de voeding en de kabels erbij dan? Zegt vaak meer dan woorden. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Voor het bouwen van een HTPC zit ik te twijfelen tussen 2 voedingen, beide van Antec, 1 is modulair en de andere niet, voorkeur gaat naar een modulaire.
Zit er groot verschil tussen deze twee voedingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec VPF Series 450W€ 51,30€ 51,30
1Antec Neo Eco 450C€ 49,50€ 49,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
klaasvd79 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:35:
Voor het bouwen van een HTPC zit ik te twijfelen tussen 2 voedingen, beide van Antec, 1 is modulair en de andere niet, voorkeur gaat naar een modulaire.
Zit er groot verschil tussen deze twee voedingen?
De VPF serie is een moderne platform welke betere prestaties levert. Maar beide zijn niet modulair hoor, de Neo Eco C heeft alleen nog wel cable sleeving om de kabels, maar daar worden de kabels alleen maar dikker en moeilijker weg te werken door, al ziet het er natuurlijk wel beter uit. Is echter de behuizing dicht dan heb je er niet zoveel aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Ohw dat stond namelijk wel bij de specificaties. De behuizing wordt misschien een Cooler Master Elite 130, icm met i5 4460 proccessor en 270x hawk videokaart. Dan is de be quiet! Pure Power L8 misschien de beter keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom wil je graag een modulaire voeding? Als je (bijna) alle kabelbomen gebruikt voegt het natuurlijk niks toe qua hoeveelheid kabels welke weggewerkt moeten worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Nee das een goed punt, aangezien de CPU en gpu kabels gebruikt worden, net als 1 voor de ssd. Blijft er weinig over, dan is modulair niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 13:11
Ik zoek eigenlijk advies over mijn voeding, ik heb al een prima lijst samengesteld, ben alleen niet zeker of mijn voeding genoeg stroom produceert voor de videokaart.

Mijn max prijs voor een voeding is 60

Mijn build -->
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,70€ 178,70
1MSI B85M-G43€ 66,89€ 66,89
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X€ 319,-€ 319,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,50€ 33,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,-€ 51,-
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 13,42€ 13,42
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ --

Mijn vraag is nu --> Is de voeding die ik nu heb goed genoeg voor mijn videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
http://www.legitreviews.c...-video-card-review_139177
Max consumptie is 356 watt onder load, volgens deze test.
Je cpu gebruikt max 84 watt, opgeteld 440 watt, daarbij nog stroom voor moederbord, koeling, geheugen en harde schijf. Dan denk ik dat je aan de krappe kant komt te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:03

br00ky

Moderator Harde Waren
klaasvd79 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:09:

Max consumptie is 356 watt onder load, volgens deze test.
Voor je complete build ja ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
br00ky schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:17:
[...]

My bad, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
br00ky schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:17:
[...]

betekent dit, dat de voeding dus wel genoeg is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Ja het lijkt mij dan inderdaad genoeg, aangezien de test is gedaan is met hele systeem. Dat kwam dus niet boven de 356 watt, processor die gebruikt werd was wel lichter qua wattage maar dat scheelt niet veel.

Ik heb zelf dezelfde interpretatie fout gemaakt, als ik het goed begrijp kan ik voor mijn eigen systeem ook met een lichtere voeding af??

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,70€ 178,70
1MSI H81I€ 66,90€ 66,90
1MSI Radeon R9 270X HAWK€ 164,90€ 164,90
1Cooler Master Elite 130€ 39,95€ 39,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 98,-€ 98,-
1Rapoo 8200P€ 28,19€ 28,19
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 52,95€ 52,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,30€ 51,30
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 763,84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
timotje21 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:25:

betekent dit, dat de voeding dus wel genoeg is ?
Ja, maar ik zou op dit moment niet meer zo snel voor die voeding kiezen. Ondertussen zijn er wel wat betere voedingen op de markt gekomen. De Seasonic is een beetje verouderd qua platform en heeft bijvoorbeeld geen ondersteuning voor de Intel Haswell C6 en C7 powerstates. Ook zal de voeding met een zware kaart zoals de R9 290 Vapor-X vrij luidruchtig worden tijdens belasting.

Wat vind je belangrijk aan de voeding? Eisen/wensen?
klaasvd79 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:45:

Ik heb zelf dezelfde interpretatie fout gemaakt, als ik het goed begrijp kan ik voor mijn eigen systeem ook met een lichtere voeding af??
Jouw videokaart heeft twee 6 pins PEG connectors nodig en de 350W versie van die voeding heeft dat niet, van daar dat je dan uitkomt bij de 450W versie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
be quiet! System Power 7 400W, heeft wel van deze aansluitingen, is dit afdoende? Of kan ik beter blijven bij de 450 versie van Antec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

klaasvd79 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:45:
Ja het lijkt mij dan inderdaad genoeg, aangezien de test is gedaan is met hele systeem. Dat kwam dus niet boven de 356 watt, processor die gebruikt werd was wel lichter qua wattage maar dat scheelt niet veel.

......
Ze gaan bij die test ook uit van en half uurtje crysis 3, thats it. Ik neem aan dat men meer doet dan alleen crysis, beetje rarren en parren van bestanden, downloaden of backups tijdens gamen en dan ga je daar vast overheen. Daarnaast, t verschil in verbruik en kosten tussen een goede 450W en een 350W Uhm.. 450W-400W PSU is nihil, de keuze is groter, dus waarom niet die 50W extra? Doe er voor 'whatever hardware comming' er nog 100W extra bij en je kan een paar systeempjes mee ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Dan laat ik hem lekker zo erin, ben ik denk ik tevreden met de build zo. Top bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
klaasvd79 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:59:
be quiet! System Power 7 400W, heeft wel van deze aansluitingen, is dit afdoende? Of kan ik beter blijven bij de 450 versie van Antec?
Ja de be quiet! System Power 7 400W kan ook, maar die is wel iets minder als de Antec VPF 450W. Dus een beetje afhankelijk van het prijsverschil tussen beide bij de webshop waar je de onderdelen gaat halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Zo strak in het budget zit ik gelukkig niet, ik hou het mooi bij de Antec. Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:50:
[...]

Ja, maar ik zou op dit moment niet meer zo snel voor die voeding kiezen. Ondertussen zijn er wel wat betere voedingen op de markt gekomen. De Seasonic is een beetje verouderd qua platform en heeft bijvoorbeeld geen ondersteuning voor de Intel Haswell C6 en C7 powerstates. Ook zal de voeding met een zware kaart zoals de R9 290 Vapor-X vrij luidruchtig worden tijdens belasting.

Wat vind je belangrijk aan de voeding? Eisen/wensen?
Het moet gewoon een goede voeding zijn en niet te duur zijn aangezien mijn hele systeem al erg prijzig is imo.

Welke voeding zou jij me dan aanraden? (denk hierbij ook aan de pins die mijn kaart nodig heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesch
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:38:
[...]
Er zijn dus meer voedingen mogelijk. Ik zag ook een behuizing met een redundante (2 voedingen in één) 750W 80PLUS Platinum.

[...]

Eventueel nog wat foto's van de voeding en de kabels erbij dan? Zegt vaak meer dan woorden. :)
Meerdere voedingen zijn mogelijk, op de Dell forums kwam ik al iemand tegen met een soortgelijke vraag. Maar die kreeg te horen dat het niet mogelijk is om achteraf te wisselen voor een hotswappable voeding. Ik kan dus alleen voedingen krijgen van ditzelfde type.

Het betreft een soort van stick achtige voeding, vierkant en redelijk lang (beetje vergelijkbaar met een uitneem bare hotswap voeding). 350W output.

Ik dacht dat het alleen een sata power kabeltje was, maar er is ook nog een 2pins breed en 6 pins lange witte connector te vinden deze is alleen door de flits minder duidelijk te zien, zie foto 1. Hopelijk kan je hier wat mee:

Voeding *klik*
Kabeltjes *klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
timotje21 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:34:
[...]

Het moet gewoon een goede voeding zijn en niet te duur zijn aangezien mijn hele systeem al erg prijzig is imo.

Welke voeding zou jij me dan aanraden? (denk hierbij ook aan de pins die mijn kaart nodig heeft)
pricewatch: Antec VPF Series 450W is een goede voeding voor weinig en deze moet genoeg vermogen leveren voor jouw PC.
Riesch schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:39:
[...]

Meerdere voedingen zijn mogelijk, op de Dell forums kwam ik al iemand tegen met een soortgelijke vraag. Maar die kreeg te horen dat het niet mogelijk is om achteraf te wisselen voor een hotswappable voeding. Ik kan dus alleen voedingen krijgen van ditzelfde type.

Het betreft een soort van stick achtige voeding, vierkant en redelijk lang (beetje vergelijkbaar met een uitneem bare hotswap voeding). 350W output.

Ik dacht dat het alleen een sata power kabeltje was, maar er is ook nog een 2pins breed en 6 pins lange witte connector te vinden deze is alleen door de flits minder duidelijk te zien, zie foto 1. Hopelijk kan je hier wat mee:

Voeding *klik*
Kabeltjes *klik*
Die witte stekker met de hele korte draden eraan, zit niks op aangesloten?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesch
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:44:
[...]
Die witte stekker met de hele korte draden eraan, zit niks op aangesloten?
Helemaal niets, deze is nog vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:44:
[...]

pricewatch: Antec VPF Series 450W is een goede voeding voor weinig en deze moet genoeg vermogen leveren voor jouw PC.
En wat is er nu zoveel beter aan deze ipv de seasonic? (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:50:
[...]
..... De Seasonic is een beetje verouderd qua platform en heeft bijvoorbeeld geen ondersteuning voor de Intel Haswell C6 en C7 powerstates. Ook zal de voeding met een zware kaart zoals de R9 290 Vapor-X vrij luidruchtig worden tijdens belasting.
Haswell voorbereid. Zonder krijg je met bepaalde instellingen problemen met de voeding die zichzelf bij zeer lage belasting uitschakelt. Of ie stiller is durf ik niet te zeggen (even een review van lezen man)

[ Voor 21% gewijzigd door millman op 23-06-2015 19:54 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
timotje21 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:48:
[...]

En wat is er nu zoveel beter aan deze ipv de seasonic? (:
Stiller en een moderner platform en daardoor ondersteuning voor Haswell C6 en C7 powerstates.
Riesch schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:48:
[...]

Helemaal niets, deze is nog vrij.
Tja dan kun je opzoek naar een contrastekker die erop past, wat denk ik lastig wordt. Of je knipt de benodigde draden los en soldeert er de nodige draden met stekkers aan.

Maar dan is de vraag, hoe hoog is de elektro kennis en hoe zit het met je soldeerskills? ;)

Welke kleur draden en hoeveel zijn er beschikbaar?

Welke CPU zit er eigenlijk in, de huidige voeding heeft ook maar 340W op de 12V beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 23-06-2015 19:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesch
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:52:
[...]
Tja dan kun je opzoek naar een contrastekker die erop past, wat denk ik lastig wordt. Of je knipt de benodigde draden los en soldeert er de nodige draden met stekkers aan.

Maar dan is de vraag, hoe hoog is de elektro kennis en hoe zit het met je soldeerskills? ;)

Welke kleur draden en hoeveel zijn er beschikbaar?

Welke CPU zit er eigenlijk in, de huidige voeding heeft ook maar 340W op de 12V beschikbaar.
Soldeerskills zijn beperkt, zal eerst even moeten bijwerken op wat meuk dat stuk mag :P.

Maar met de 350W heb ik wel mn twijfels dat er nog een 780Ti op kan, er zit een E5-2430L V2 in met een sloot geheugen en 8 disks waar mogelijk nog eens 8 bij komen. De 5.25" 'PSUs' zijn alleen via ebay e.d. te vinden (van wat ik zo kan vinden) zijn er nog andere opties om zo'n kaart te voeden?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.