Voeding advies en informatie topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 40.236 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
Onder de 100 euro is de meest interessante de Antec Truepower, net boven de 100 euro zijn er meer opties eventueel.
http://tweakers.net/price...;395443;333107/categorie/

650W is ruim voldoende voor 970SLI, ik heb de 750's er ook bij gezet voor het geval je later over wilt stappen naar videokaarten die meer verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:08:
[...]

Onder volledige belasting belast je de voeding wel redelijk zwaar. En de kwaliteit van de eerste GX serie gemaakt door Seventeam was gewoon wel vrij ruk en ook erg inconsistent, dus het is misschien wel verstandig om een voeding van goede kwaliteit te halen.
Maar ook als alles nog perfect werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MacCollac schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:22:
[...]

Maar ook als alles nog perfect werkt?
Maar dat weet je niet, want daarvoor heb je apparatuur nodig van tienduizenden euro's. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 21:17
mitsumark schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:47:
Onder de 100 euro is de meest interessante de Antec Truepower, net boven de 100 euro zijn er meer opties eventueel.
http://tweakers.net/price...;395443;333107/categorie/

650W is ruim voldoende voor 970SLI, ik heb de 750's er ook bij gezet voor het geval je later over wilt stappen naar videokaarten die meer verbruiken.
Bedankt voor de suggesties. Probleem is eigenlijk dat ik beperkt ben tot het assortiment van MyCom. Welke voeding zou jij dan aanraden (voor rond de +/- €100)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Odrai schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:34:
[...]

Bedankt voor de suggesties. Probleem is eigenlijk dat ik beperkt ben tot het assortiment van MyCom. Welke voeding zou jij dan aanraden (voor rond de +/- €100)?
Weinig keuze daar, de Cooler Master G650M is dan de enige interessante keuze daar. Hoe lang moet de voeding mee kunnen? Kwaliteit is niet heel hoog, maar het is te doen. Betere kwaliteit is niet echt een optie want dat kost daar dubbel zoveel doordat er zo weinig keuze is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:44:
[...]

Weinig keuze daar, de Cooler Master G650M is dan de enige interessante keuze daar. Hoe lang moet de voeding mee kunnen? Kwaliteit is niet heel hoog, maar het is te doen. Betere kwaliteit is niet echt een optie want dat kost daar dubbel zoveel doordat er zo weinig keuze is.
Zou ik mogen vragen waarom je de Cooler Master G650M (bronze) zou kopen en niet de Corsair CS 650M (gold) of Corsair CX600M (bronze)?

[ Voor 3% gewijzigd door Odrai op 30-05-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Omdat de Corsair CX650M niet echt een verbetering is en toch 30 euro meer kost en de CX600M in alle opzichten veel minder is, niet over de juiste aansluitingen beschikt voor een tweede videokaart en ook (iets) meer kost.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:07:
Omdat de Corsair CX650M niet echt een verbetering is en toch 30 euro meer kost en de CX600M in alle opzichten veel minder is, niet over de juiste aansluitingen beschikt voor een tweede videokaart en ook (iets) meer kost.
Oké bedankt voor de toelichting en het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
Een vraag over de plaatsing van de voeding:

Indien ik kies voor een Cooler Master CM 690 III of de Silencio 652s is het mogelijk om de fan naar boven of naar beneden te plaatsen. Kan ik dan het beste de fan naar beneden richten waarbij koele lucht naar de voeding wordt getrokken?

[ Voor 8% gewijzigd door Odrai op 30-05-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja als de behuizing de mogelijkheid heeft de fan naar onder te plaatsen zodat de voeding koele lucht van onder de behuizing weg kan zuigen is dat de beste optie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

The Chosen One

Zie signature!

Mijn pc heeft last van spontane restarts, gebeurd ook gewoon in windows. Ligt ieg niet aan ram en GPU.

Mogelijk onstabiele voeding?
Hoe kan ik dit het beste testen? Heb geen andere modulaire voedingen tot me beschikking.

(http://nl.hardware.info/u.../sandy-bridge-gamesysteem)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Automatisch opstarten bij een BSOD staat uit?

Waarom wil je het testen met een andere modulaire voeding? Een niet modulaire voeding kan net zo goed natuurlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ah stond idd aan. Natuurlijk "aangegaan" na vorige Windows installatie op SSD. Alweer lang geleden maar geen BSOD gehad natuurlijk. ;p

En de niet modulaire voeding die ik kan krijgen heeft geen juiste aansluiting op het moederbord.

Naja nu eerst maar kijken wat voor error ik precies krijg dan. Kan zo geen hardcore Diablo 3 spelen. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:27:
[...]

Maar dat weet je niet, want daarvoor heb je apparatuur nodig van tienduizenden euro's. ;)
True, welke PSU raad je mij aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
hallo ik heb het advies gehad van loki504 om u te vragen of mij voeding nog goed genoeg is na een videokaart en monitor [al dacht ik in al mijn onwetendheid dat de monitor geen stroom via de voeding krijgt?] update ik ga waarschijnlijk een R9 280X model kopen, hier zijn mijn pc specificaties:

Besturingssysteem:
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Processor:
AMD FX-8350 36 °C
Vishera 32nm Technologie

RAM:
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 800MHz (11-11-11-28)

Moederbord :
MSI 990FXA-GD65 (MS-7640) (CPU 1) 57 °C

Grafisch:
LCD195VXM+ (1280x1024@60Hz)
1024MBATI AMD Radeon HD 5800 Series (ASUStek Computer Inc) 44 °C

Opslag:
298GB Hitachi HDT721032SLA360 ATA Device (SATA) 39 °C

Optische schijven
DTSOFT Virtual CdRom Device
ASUS DRW-24F1ST a ATA Device

Geluid:
High Definition Audio-apparaat

En een cool-master 550w GX voeding.[geen bronze]

Bij voorbaat dank voor je tijd en moeite.
Peter
ps de monitor is nog mijn oude, heb de nieuwe nog niet in huis

[ Voor 3% gewijzigd door petjax op 01-06-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik wilde toch eens informeren wat jullie over mijn voeding denken. Na recentelijk mijn PC geupgraded te hebben met een nieuwe CPU, mobo en GPU heb ik er niet zoveel zin in dat mijn voeding deze nieuwe componenten zou gaan slopen.
De voeding die ik heb, een Nexus NX-8060, is denk ik al wel een jaar of 5-6 oud. Daarnaast trekt deze de C6/C7 state van mijn processor niet, waardoor de PC dan flipt.

Volledigheidshalve, hier is mijn hele pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 239,95€ 239,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 130,95€ 130,95
1Nvidia GeForce GTX 970€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 48,50€ 48,50
1WD Caviar SE WD2500JS, 250GB€ 0,-€ 0,-
1Zalman Z3 Plus€ 47,70€ 47,70
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 113,-€ 113,-
1Nexus NX-8060€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 104,99€ 104,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 685,09

Voor zover ik uitgebreide reviews heb kunnen vinden (zoals deze:http://www.silentpcreview.com/article742-page1.html) lijk het mij om een kwalitatief redelijk goede voeding te gaan. Echter heb ik niet zoveel verstand van voedingen, dus dit weet ik niet zeker. Wat denken jullie hierover? Tijd voor een nieuwe voeding? En zo ja, wat voor voeding zouden jullie dan aanraden? Een goede 500 Watt voeding zou gezien de meeste reacties in dit forum genoeg moeten zijn lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48

KneoK

Not in a million lightyears

-The_Mask- schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:40:
Met de prijs van de pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2, helaas alleen bij MaxICT kun je niet om deze voeding heen.

Echte high-end voeding met 10 jaar garantie naar registratie voor een hele lage prijs.

Als het echter bij 4Launch op voorraad moet zijn dan is de https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-139447 de leukste voeding.
Nogmaals bedankt voor je hulp. Na wat wikken en wegen heb ik een beslissing kunnen nemen, ik heb heel goedkoop een Corsair RM750 aan kunnen schaffen (als in, nieuw in doos voor 76 Euro) en ik neem voorlopig de lagere kwaliteit componenten even voor lief. Ik heb het een en ander afgewogen en met mijn huidige i7 2600k en R9 290 kan ik voorlopig nog wel even vooruit en als het eenmaal tijd is om te upgraden dan gaan gelijk mijn processor, videokaart en voeding op de schop. Tegen die tijd ga ik dus wel kijken voor een echt degelijke voeding. Voor nu is mijn systeem weer gered.

Verder draait de voeding voor nu perfect (12,04V, 5,01V en 3,32V tijdens prime, dat zal dus met een multimeter gemeten nog ruim binnen de marge liggen). De voeding zal hooguit twee jaar mee moeten dus ook op dat vlak zal het geen miskoop zijn geweest en kan het ding tegen die tijd wel weer overgezet worden naar een veel minder veeleisend systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
The Chosen One schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:50:

En de niet modulaire voeding die ik kan krijgen heeft geen juiste aansluiting op het moederbord.
Wat voor voeding is dit dan? Als die niet de juiste aansluitingen heeft zou dat moeten betekenen dat die meer dan 10 jaar oud is of heel gaar, in beide gevallen kun je zo'n voeding toch beter weggooien. Maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat die niet de juiste aansluitingen heeft, weet je dit wel zeker? ;)
MacCollac schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:58:
[...]

True, welke PSU raad je mij aan dan?
Eisen? Wensen? Budget?
KneoK schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 02:08:
[...]

Nogmaals bedankt voor je hulp. Na wat wikken en wegen heb ik een beslissing kunnen nemen, ik heb heel goedkoop een Corsair RM750 aan kunnen schaffen (als in, nieuw in doos voor 76 Euro) en ik neem voorlopig de lagere kwaliteit componenten even voor lief. Ik heb het een en ander afgewogen en met mijn huidige i7 2600k en R9 290 kan ik voorlopig nog wel even vooruit en als het eenmaal tijd is om te upgraden dan gaan gelijk mijn processor, videokaart en voeding op de schop. Tegen die tijd ga ik dus wel kijken voor een echt degelijke voeding. Voor nu is mijn systeem weer gered.
Van de RM750 zijn twee versies verschenen, maar geen versie van slechte kwaliteit. De eerste versie is gemaakt door Hipro en de tweede door CWT. Je kan aan het serienummer zien welke versie jij hebt. Begint het serienummer met 1438 of hoger dan is het een CWT en is het cijfer lager dan is het een Hipro.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

-The_Mask- schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Wat voor voeding is dit dan? Als die niet de juiste aansluitingen heeft zou dat moeten betekenen dat die meer dan 10 jaar oud is of heel gaar, in beide gevallen kun je zo'n voeding toch beter weggooien. Maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat die niet de juiste aansluitingen heeft, weet je dit wel zeker? ;)
Geen idee, degene die de voeding had en in me pc keek zei dat het niet ging passen. Iets met 8 pins op moederbord.

Either way door die reinstall van windows was die automatisch restarten aangegaan (wat mij in 1e instantie aan de PSU deed denken) en dat heb ik dus weer uitgezet. Mogelijk ligt er gewoon een fout ergens anders.

Heb in een andere topic wat meer geplaatst; Pc start zomaar opnieuw op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
The Chosen One schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:17:
[...]

Geen idee, degene die de voeding had en in me pc keek zei dat het niet ging passen. Iets met 8 pins op moederbord.
Als die bedoelde dat de voeding een 4 pins had en het moederbord een 8 pins (of andersom) dan maakt dit niks uit, dat is gewoon compatibel en past maar op één manier.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
petjax schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:13:
hallo ik heb het advies gehad van loki504 om u te vragen of mij voeding nog goed genoeg is na een videokaart en monitor [al dacht ik in al mijn onwetendheid dat de monitor geen stroom via de voeding krijgt?] update ik ga waarschijnlijk een R9 280X model kopen, hier zijn mijn pc specificaties:
Het probleem is een beetje dat de kwaliteit van de voeding niet echt goed is, qua vermogen zit je wel ruim genoeg.

De monitor krijgt trouwens de stroom niet via de voeding, die heeft zijn eigen voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
Eisen? Wensen? Budget?
Eerlijk gezegd niet echt eisen en wensen, behalve dat het van betrouwbare kwaliteit, aantal jaar weer mee kan gaan en alles kan draaien wat in mij PC zit. Budget heb ik niet echt. Niet meer dan 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kiiv3H schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:54:

Voor zover ik uitgebreide reviews heb kunnen vinden (zoals deze:http://www.silentpcreview.com/article742-page1.html) lijk het mij om een kwalitatief redelijk goede voeding te gaan. Echter heb ik niet zoveel verstand van voedingen, dus dit weet ik niet zeker. Wat denken jullie hierover? Tijd voor een nieuwe voeding? En zo ja, wat voor voeding zouden jullie dan aanraden? Een goede 500 Watt voeding zou gezien de meeste reacties in dit forum genoeg moeten zijn lijkt mij?
Het is een FSP Epsilon design met CapXon elco's. Ik zou de voeding niet meer vertrouwen nu.

Een voeding vanaf 400W kan overigens al meer dan genoeg zijn voor deze PC.

Moet de voeding lang mee kunnen?
Moet die ook een tweede videokaart aan kunnen?
Ga je overklokken?
De behuizing heeft ook een venster, wil je dan ook volledig zwarte kabels zodat het er netter uitziet?
Heb je nog verdere eisen/wensen aan de voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:56:
[...]

Het is een FSP Epsilon design met CapXon elco's. Ik zou de voeding niet meer vertrouwen nu.

Een voeding vanaf 400W kan overigens al meer dan genoeg zijn voor deze PC.

Moet de voeding lang mee kunnen?
Moet die ook een tweede videokaart aan kunnen?
Ga je overklokken?
De behuizing heeft ook een venster, wil je dan ook volledig zwarte kabels zodat het er netter uitziet?
Heb je nog verdere eisen/wensen aan de voeding.
Ik geef bij voorkeur nu wel net wat meer uit aan een goede voeding die lang mee kan, dan over een paar jaar weer te moeten investeren in een voeding. Overclocken staat opzich wel op de planning wanneer ik hier een keer tijd voor heb en er ook zin in heb. Een tweede videokaart sluit ik denk ik uit, al heb ik met de keuze van mn moederbord wel alle opties open gelaten qua Crossfire/SLi. Denk dat ik voorlopig op m'n 1080p scherm wel voldoende zal hebben aan een GTX970.

De kabels van de voeding maken me niet zo heel erg veel uit, al vind ik enigszins modulair wel handig. Volledig modulair is niet perse een vereiste.
Kwam na een korte zoektocht bij deze voeding uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic M12II Evo 620W€ 75,95€ 75,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 75,95

Ik denk dat ik hiermee ook wel redelijk futureproof zou moeten zijn met de 4x 6+2 pins PCIE aansluitingen, mocht ik toch nog een keer voor SLi of Crossfire willen gaan. Ik weet alleen niet of dit qua kwaliteit ook een goede voeding is.

Zou je deze voeding aanraden of toch een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kwaliteit is wel prima en ding is ook voldoende voor twee GTX 970's, maar technisch gezien is die wat verouderd. Doordat de voeding de spanning niet individueel kan reguleren is ook deze voeding niet Haswell certified. Betekent overigens niet perse dat die niet werkt met C6 en C7, verwacht het bijna wel, maar bij een nieuwere generatie kom je misschien wel weer in de problemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Ik kom bij deze voedingen uit als (mogelijk) geschikte kandidaten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master GM G750M€ 71,10€ 71,10
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 81,70€ 81,70
1Corsair CS550M€ 81,89€ 81,89
1Seasonic M12II Evo 620W€ 75,95€ 75,95
1Seasonic S12G 550W€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,64

De 4x PCI-e vind ik niet echt een harde eis, maar het zou leuk zijn als het erop zit. Zijn er voedingen die er hier kwalitatief bovenuit springen? Zoals je al zei is de Seasonic van 620Watt een verouderd design en niet Haswell certified, deze heeft echter wel 4 PCI-e aansluitingen.
De Seasonic van 550Watt is volgens hun site wel Haswell certified, en voorzover ik kan vinden maakt Seasonic kwalitatief goede voedingen. Nadeel van deze voeding is wel dat hij niet modulair is.

Voor zover ik kan vinden blinken de Cooler Master en de Corsair allebei niet uit qua bouwkwaliteit, dus dit lijkt mij misschien niet de beste optie?
Is er toevallig nog een voeding die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De pricewatch: Cooler Master GM G750M is idd van wat mindere kwaliteit, maar de prijs is wel prima, dus kan prima overwogen worden, al voldoet de 650W versie trouwens net zo goed.

De pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular heb je niet zo veel aan. Dat ding heeft namelijk maar twee PEG connectors dus kun je er maar één GTX 970 op aan sluiten, dan kun je ook net zo goed de 450W of 550W versie halen daar kun je ook één GTX 970 op aansluiten.

De pricewatch: Corsair CS550M is te duur voor wat je krijgt, de kwaliteit is niet heel hoog, maar de prijs is dat eigenlijk wel.

De pricewatch: Seasonic S12G 550W kun je idd prima overwegen. De pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C is trouwens intern dezelfde voeding, dus als die goedkoper is of beter leverbaar dan kan die voor hetzelfde.

De pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is er dan dus ook nog.

De pricewatch: Fractal Design Integra M 650W kun je ook nog overwegen, concurrent van de pricewatch: Cooler Master GM G650M. Waarbij de kwaliteit van de condensators iets beter is en de fan wat minder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baexed
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 13:05
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe voeding. Momenteel heb ik een Aerocool e78-730W. Deze kwam bij de pc die ik in 2012 tweedehands heb overgenomen. De bon heb ik niet meegekregen. Ik heb geprobeerd het één en ander te vinden over de levensduur van deze voeding, maar ik kan werkelijk geen enkele review of iets dergelijks vinden. Wel zie ik in de Pricewatch dat de laatst bekende prijs dateert uit oktober 2012. Doordat ik eigenlijk geen info heb, weet ik ook niet of deze voeding buitengewoon luid is t.o.v. een andere voeding. Wat ik wel weet is dat de voeding op het moment het luidste onderdeel van de PC is.

Mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon HD 7970 Core Edition 3GB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 76,50€ 76,50
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,95€ 113,95
1Philips E-line 220E1SB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 26,-€ 26,-
1Corsair Vengeance K90 (International English)€ 0,-€ 0,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 57,-€ 57,-
1LG BH10LS38 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Aerocool E78-730€ 0,-€ 0,-
1Corsair Force 3 90GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 273,45

Volgens http://extreme.outervision.com/PSUEngine heeft mijn settup recommended psu wattage van 433 Watt. In de toekomst verwacht ik geen Crossfire of SLI te gaan draaien dus ik denk dat een voeding rond de 500 W in orde is.

Wensen:
  • De voeding moet stil zijn bij idle.
  • (semi-)modulair
  • Moet lang mee kunnen gaan
  • Betrouwbaar
Met deze wensen in het hoofd kwam ik op de volgende kandidaten uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Dark Power Pro 10 550W€ 127,95€ 127,95
1Corsair RM550€ 110,-€ 110,-
1Seasonic Platinum Series 520 Watt Fanless€ 143,51€ 143,51
1Seasonic X-650 80+ Gold V2€ 139,10€ 139,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 520,56

Kleine toelichting:
Be Quiet
Is volgens de Tweakers review één van de stillere voedingen en is daarom opgenomen in mijn lijstje.

De Corsair RM550
Volgens Tweakers een stille voeding. Pluspunt is dat de fan bij lage load stil staat. Jammer genoeg blijkt hij van binnen niet de meest premium onderdelen te bevatten, waardoor deze eigenlijk niet langer dan de garantietermijn te gebruiken is.

Seasonic Platinuim series:
Erg efficiënt en bovendien fanless en dus geen geluid.

Seasonic x-650:
Volgens silentpcreviews een stille voeding. Echter dit betrof de eerste versie en ik weet niet in hoeverre deze dezelfde specs heeft.

Welke van deze voedingen zou ik volgens jullie moeten nemen? Of heb ik een andere (lees goedkopere) voeding over het hoofd gezien? Alvast erg bedankt.

PSN ID: Baexed | Battlelog: Baexed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je hebt een behuizing met venster, wil je dan ook zwart net uitziende kabels hebben?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baexed
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 13:05
-The_Mask- schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:09:
Je hebt een behuizing met venster, wil je dan ook zwart net uitziende kabels hebben?
Het zou leuk zijn, maar het is geen vereiste.

PSN ID: Baexed | Battlelog: Baexed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Baexed schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:02:
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe voeding. Momenteel heb ik een Aerocool e78-730W. Deze kwam bij de pc die ik in 2012 tweedehands heb overgenomen. De bon heb ik niet meegekregen. Ik heb geprobeerd het één en ander te vinden over de levensduur van deze voeding, maar ik kan werkelijk geen enkele review of iets dergelijks vinden.
Het is een vrij matige voeding gemaakt door HEC.
http://www.overclockers.r...x_Aerocool_HuntKey.html#3
Doordat ik eigenlijk geen info heb, weet ik ook niet of deze voeding buitengewoon luid is t.o.v. een andere voeding. Wat ik wel weet is dat de voeding op het moment het luidste onderdeel van de PC is.
Zal vast geen stille voeding zijn dan, zo heel bijzonder stil is jouw PC ook niet te noemen.
Volgens http://extreme.outervision.com/PSUEngine heeft mijn settup recommended psu wattage van 433 Watt. In de toekomst verwacht ik geen Crossfire of SLI te gaan draaien dus ik denk dat een voeding rond de 500 W in orde is.

Wensen:
  • De voeding moet stil zijn bij idle.
  • (semi-)modulair
  • Moet lang mee kunnen gaan
  • Betrouwbaar
De pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is een goede en vrij stille voeding voor een goede prijs. Nadeel is dat de kabels er niet heel mooi uitzien.
Review: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/1.html (dit is trouwens wel de eerste revisie met mindere elco's, nieuwe revisie heeft beteren)

pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 500W extreem stille voeding, iets mindere kwaliteit, nog steeds goed en moet ook nog steeds lang mee gaan, maar extreem stil. Nadeel zijn ook weer de kabels die minder mooi zijn.
Review van de 800W versie, die onder full load minder stil is, moet immers meer warmte afvoeren, doordat die meer kan leveren, maar deze is al extreem stil: http://www.techpowerup.co...et/StraightPower_10_800W/

Corsair RM is alleen interessant als de voeding net zo extreem stil moet zijn als een goede be quiet!, maar zwarte kabels moet hebben, iets wat je bij be quiet! (helaas) nog steeds niet terug ziet.

Seasonic Fanless zou ik niet doen, is alleen maar duur en je hebt er weinig aan. Wat is immer het voordeel van voeding die geen geluid maakt (ten zij die coil whine heeft natuurlijk) boven één die je niet hoort. Is alleen maar duur en je stopt de warmte van de voeding in de videokaart, dus schiet je er uiteindelijk ook niks mee op, omdat die meer lawaai gaat maken.

De Seasonic X-series is niet echt bijzonder stil, dan zijn er wel veel meer en betere keuzes. Dus ik zou één deze twee hierboven nemen of de RM550 als je zwarte kabels belangrijker vindt als kwaliteit.

Kijk trouwens niet naar de review op Tweakers, die is slecht...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi!

Zal mijn antec earthwatts 650 werken met 2 gtx 555 in sli? De voeding moet ik nog krijgen en ik weet niet of het een platinium is of de gewone ae.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Geen probleem, je zult alleen met verloopjes moeten werken om ze aan te sluiten.
De vraag is misschien eerder of je die twee kaarten nog wel in SLI wilt zetten, erg snel zijn ze niet en 1GB ram is ook erg weinig voor de huidige games.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 04-06-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is beter of 1 gtx 555 :p oke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
Hallo,

Ik heb gisteren een Sapphite r7 265x Dual gekocht van een webshop inverband met het kapot gaan van mijn GTX 750 TI,
Nou is het volgende aan de hand, Wanneer ik een spel speel Gta V krijg is random restarts.
Toen ik de Gtx750TI van Asus gebruikte op GTA had ik geen random restart
Kan dit misschien aan de voeding liggen ?

pricewatch: Spire BlackDragon 500W OF 450watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:57
Ik zoek een?
Voeding. Aangezien ik zeker wil weten of ik je juist keuze heb gemaakt.

Wat is je budget?
Afhankelijk van bovenstaande

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja gold, of silver certified merk voeding.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1Club 3D Radeon R9 290 royalAce€ 316,-€ 316,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,95€ 50,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 663,80

Ik heb hier het systeem, waar de volgende voeding momenteel in draait aangezien dat geadviseerd werd vanuit het Desktop Aankoopadvies forum gedeelte van Tweakers.

Het gaat om deze voeding: pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Nu heb ik toch mijn twijfels, want bij mijn videokaart (kwam ik later achter) adviseert de fabrikant dat een 750 watt voeding nodig is. Wat moet ik nu doen? Moet ik nu een 750 watt voeding bestellen of is de voeding die mij hier op het Tweakers.net forum geadviseerd werd voldoende voor mijn videokaart i.c.m. de rest van het systeem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja prima voeding, prima keuze en ook meer dan voldoende, totale verbruik zit op maximaal zo'n 400W.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
-The_Mask- schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:08:
Ja prima voeding, prima keuze en ook meer dan voldoende, totale verbruik zit op maximaal zo'n 400W.
Maar waarom wordt er dan een 750 watt voeding geadviseerd vanuit de fabrikant als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Fjerpje schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:15:
[...]
Maar waarom wordt er dan een 750 watt voeding geadviseerd vanuit de fabrikant als ik vragen mag?
Omdat ze niet weten wat de rest van je systeem verbruikt en omdat ze niet weten of je misschien een slechte kwaliteit voeding koopt, better safe then sorry.
(en dan nog kun je 750W voedingen kopen die onvoldoende zijn voor jouw systeem).
Een fabrikant van 1 onderdeel kan je sowieso nooit advies geven over de voeding, hooguit een magere richtlijn.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 04-06-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
mitsumark schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:26:
[...]

Omdat ze niet weten wat de rest van je systeem verbruikt en omdat ze niet weten of je misschien een slechte kwaliteit voeding koopt, better safe then sorry.
(en dan nog kun je 750W voedingen kopen die onvoldoende zijn voor jouw systeem).
Een fabrikant van 1 onderdeel kan je sowieso nooit advies geven over de voeding, hooguit een magere richtlijn.
Oke, dus ik hoef voorlopig niet aan een andere voeding te denken en deze is dus voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voor elke single GPU videokaart moet de voeding genoeg zijn in samenwerking met een normale CPU.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kcetin1994 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:21:
Hallo,

Ik heb gisteren een Sapphite r7 265x Dual gekocht van een webshop inverband met het kapot gaan van mijn GTX 750 TI,
Nou is het volgende aan de hand, Wanneer ik een spel speel Gta V krijg is random restarts.
Toen ik de Gtx750TI van Asus gebruikte op GTA had ik geen random restart
Kan dit misschien aan de voeding liggen ?

pricewatch: Spire BlackDragon 500W OF 450watt.
Zou kunnen is wel een Spire voeding natuurlijk. Staat opnieuw opstarten bij een BSOD uit?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MacCollac schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:56:
[...]

Eerlijk gezegd niet echt eisen en wensen, behalve dat het van betrouwbare kwaliteit, aantal jaar weer mee kan gaan en alles kan draaien wat in mij PC zit. Budget heb ik niet echt. Niet meer dan 100 euro.
Helemaal geen eisen/wensen? Topicstart gelezen voor meer info?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
-The_Mask- schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:28:
[...]

Zou kunnen is wel een Spire voeding natuurlijk. Staat opnieuw opstarten bij een BSOD uit?
Hij geeft geen BSOD het is gewoon een freeze van 1/2 seconde daarna auto restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar dat staat wel uit? Soms zie je de BSOD namelijk niet omdat die zo snel opnieuw opstart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
BSOD staat niet uit volgensmij heb niks gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor advies over BSOD's kun je beter een topic openen in PMG. Als je dan toch besluit een andere voeding te kopen, kom je hier weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Edmin schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:36:
Voor advies over BSOD's kun je beter een topic openen in PMG. Als je dan toch besluit een andere voeding te kopen, kom je hier weer terug :)
Ik wist niet zeker of het een BSOD was..er staat dat het de ssd is..maar die is pas vandaag nog binnegekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In PMG staat een troibleshooter bij een hangend systeem. Die is oud, maar nog stees relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kcetin1994 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:33:
BSOD staat niet uit volgensmij heb niks gedaan
Dan dat uitzetten, dan zie je snel genoeg als het een BSOD is of een reboot.

Afbeeldingslocatie: http://stealthsettings.com/wp-content/images/img/DezactivareRestartAutomatlaErorideSistem_149A1/advancedsystemproperties.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
-The_Mask- schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:29:
[...]

Helemaal geen eisen/wensen? Topicstart gelezen voor meer info?
Jep gedaan :).

De enige wensen die ik heb, heb ik eerder genoemd zoals betrouwbare kwaliteit, lang mee gaan en niet al te prijzig. Budget rond de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MacCollac schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:54:
[...]

Jep gedaan :).

De enige wensen die ik heb, heb ik eerder genoemd zoals betrouwbare kwaliteit, lang mee gaan en niet al te prijzig. Budget rond de 100.
Wil je ooit nog verder overklokken?

Als je dat niet wil dan moet je uit de voeten kunnen met de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular. Lijkt misschien geen vooruitgang maar dat is het wel, verschil tussen deze voedingen is erg groot. Bij een goede voeding is het ook geen enkel probleem om hem zwaar te belasten. En ga je niet meer overklokken dan dit dan zal de PC ook niet meer verbruiken dan nu, ook niet met upgrades. Je hebt namelijk al de meest veel verbruikende onderdelen gekozen. CPU's en videokaarten gaan in de toekomst niet meer verbruiken dan de huidige stroomslurpers die je nu hebt. ;) (ervan uitgaande dat je het houdt bij één videokaart)

Mocht je de videokaart en CPU beide nog wel een flinke overklok mee geven dan kun je de pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular overwegen. Normaal gesproken is dit een voeding waar je niet zoveel aan hebt omdat die nogal weinig aansluitingen heeft voor een 650W voeding. Een 650W voeding gebruik je normaal gesproken voor twee high-end videokaarten. Maar omdat jouw CPU en videokaart zoveel verbruiken en als je dan ook nog flink gaat overklokken ben jij één van de weinige personen die wat heeft aan deze voeding. :p

Moet de voeding wel twee videokaarten aan kunnen, dan zijn trouwens beide ongeschikt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Beste iedereen,

Onlangs een pc gekocht tweedehands met een prachtige CX 750m voeding. Deze maakt een high pitch geluid bij Load. Vrij iritant.

Er zit wel garantie op de voeding maar denk toch dat ik voor wat anders ga.

Iemand een aanrader? De voeding moet stil zijn en modulair. budget is max 100 euro.

voor de volgende setup.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 244,15€ 244,15
1Asus Z87-A€ 109,-€ 109,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Corsair Carbide 200R Closed€ 60,90€ 60,90
1Cooler Master Hyper 412S€ 28,95€ 28,95
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 55,50€ 55,50
1Corsair CX750M€ 94,-€ 94,-
1PNY Optima 480GB€ 174,61€ 174,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,06

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
-The_Mask- schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:56:
Voor één of twee videokaarten zoals de huidige?
Ik zou opzich wel de optie willen ooit een extra 770 er bij te prikken. Als zie ik dat nog niet heel snel gebeuren.

zelf zit ik aan deze te denken.

pricewatch: Seasonic S12G 550W

[ Voor 20% gewijzigd door Denzis op 07-06-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die is niet modulair en echt heel stil is die ook niet. Maar je hebt stil en stil natuurlijk, wat vind jij stil?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
-The_Mask- schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:35:
Die is niet modulair en echt heel stil is die ook niet. Maar je hebt stil en stil natuurlijk, wat vind jij stil?
Oh stom, voor mij is stil dat het niet boven mijn andere componenten uitkomt. De GTX 770 is vrij stil zelfde geldt voor de coolermaster 412s processor cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
-The_Mask- schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:06:
[...]

Wil je ooit nog verder overklokken?

Als je dat niet wil dan moet je uit de voeten kunnen met de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular. Lijkt misschien geen vooruitgang maar dat is het wel, verschil tussen deze voedingen is erg groot. Bij een goede voeding is het ook geen enkel probleem om hem zwaar te belasten. En ga je niet meer overklokken dan dit dan zal de PC ook niet meer verbruiken dan nu, ook niet met upgrades. Je hebt namelijk al de meest veel verbruikende onderdelen gekozen. CPU's en videokaarten gaan in de toekomst niet meer verbruiken dan de huidige stroomslurpers die je nu hebt. ;) (ervan uitgaande dat je het houdt bij één videokaart)

Mocht je de videokaart en CPU beide nog wel een flinke overklok mee geven dan kun je de pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular overwegen. Normaal gesproken is dit een voeding waar je niet zoveel aan hebt omdat die nogal weinig aansluitingen heeft voor een 650W voeding. Een 650W voeding gebruik je normaal gesproken voor twee high-end videokaarten. Maar omdat jouw CPU en videokaart zoveel verbruiken en als je dan ook nog flink gaat overklokken ben jij één van de weinige personen die wat heeft aan deze voeding. :p

Moet de voeding wel twee videokaarten aan kunnen, dan zijn trouwens beide ongeschikt.
Wat bedoel je met verder overklokken, hoger dan de 4,2GHz die ik nu heb voor mijn CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Denzis schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:34:
[...]

Oh stom, voor mij is stil dat het niet boven mijn andere componenten uitkomt. De GTX 770 is vrij stil zelfde geldt voor de coolermaster 412s processor cooler.
Heb inmiddels een shortlist van 2 voedingen. Maar enig advies is nog wel wenselijk. Het is vrij overkill voor de setup maar met name de tien jaar garantie periode van de EVGA trekt me wel.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Edge 550W€ 94,79€ 94,79
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 108,37€ 108,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 203,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 11:30
Ik ben voornemens op mijn GPU een upgrade te geven van een 6950 > GTX970. Hoewel de GTX970 zeker niet meer verbruikt dan de 6950 toch even een dubbel check. Trekt mijn build dat?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 236,16€ 236,16
1MSI H77MA-G43€ 0,-€ 0,-
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 0,-€ 0,-
1Xigmatek Gigas€ 0,-€ 0,-
1Thermalright HR-02€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLT2CP4G3D1608DT2TXOBCEU€ 75,50€ 75,50
1Seasonic G-series 360 watt€ 56,95€ 56,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 148,90€ 148,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 517,51

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Rooke schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:55:
Ik ben voornemens op mijn GPU een upgrade te geven van een 6950 > GTX970. Hoewel de GTX970 zeker niet meer verbruikt dan de 6950 toch even een dubbel check. Trekt mijn build dat?
Een GTX 970 verbruikt gemiddeld in een game zo maar 2/3 meer. :p

Maar het moet nog wel kunnen, maar een GTX 970 met één PEG connector heeft absoluut de voorkeur. Jouw voeding heeft namelijk maar één PEG connector, de meeste mensen gebruiken dan een molex naar 6 pins PEG connector verloopje, maar die dingen zijn eigenlijk vrij gaar en kun je beter niet gebruiken.

De Asus GTX 970 Strix is dus een goede keuze, die heeft maar één PEG connector nodig. De videokaart heeft zelfs dan wel een 8 pins aansluiting, ding werkt ook prima met een 6 pins en dan hoef je ook geen verloopje te gebruiken.
MacCollac schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:50:
[...]

Wat bedoel je met verder overklokken, hoger dan de 4,2GHz die ik nu heb voor mijn CPU?
Ja
Denzis schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:56:
[...]

Heb inmiddels een shortlist van 2 voedingen. Maar enig advies is nog wel wenselijk. Het is vrij overkill voor de setup maar met name de tien jaar garantie periode van de EVGA trekt me wel.
Als de voeding van uitstekende kwaliteit is en bijvoorbeeld 5 jaar zonder problemen werkt dan is de kans op problemen in de volgende 5 jaar niet erg groot. Geld eigenlijk al voor één jaar, bij een kwaliteitsproduct.

De 10 jaar garantie heb je trouwens alleen als je het product binnen (volgens mij) 30 dagen na aankoop registreert.

Maar zoals je zelf al zegt het is waarschijnlijk erg overdreven. Ik denk dat je met de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular ook een prima kwaliteit en stille voeding hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Ook met het oog op een SLI opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat niet, maar een GTX 770 in SLI is nu al niet meer echt interessant, laat staan over een jaar of zoiets.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
-The_Mask- schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:40:
Nee dat niet, maar een GTX 770 in SLI is nu al niet meer echt interessant, laat staan over een jaar of zoiets.
Thanks ik ga even wikken en wegen tussen de EVGA en de Coolermaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 11:30
-The_Mask- schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:33:
[...]

Een GTX 970 verbruikt gemiddeld in een game zo maar 2/3 meer. :p

Maar het moet nog wel kunnen, maar een GTX 970 met één PEG connector heeft absoluut de voorkeur. Jouw voeding heeft namelijk maar één PEG connector, de meeste mensen gebruiken dan een molex naar 6 pins PEG connector verloopje, maar die dingen zijn eigenlijk vrij gaar en kun je beter niet gebruiken.

De Asus GTX 970 Strix is dus een goede keuze, die heeft maar één PEG connector nodig. De videokaart heeft zelfs dan wel een 8 pins aansluiting, ding werkt ook prima met een 6 pins en dan hoef je ook geen verloopje te gebruiken.

[...]
Nee toch? http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-6950-vs-GeForce-GTX-970

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Uiteindelijk gekozen voor de EVGA G2 750 Supernova in plaats van de Coolermaster V550S.

Ja er is een prijsverschil en ja het is overkill maar de redenen waarvoor ik de EVGA heb gekozen zijn het volgende:

- Betere sleeving
- Meer wattage
- Premium look
- Goede reviews overall
- 10 jaar garantie na registratie
- 3 jaar garantie bij verkopen tweedehands

Het grootste probleem bij de meeste voedingen is dat de garantie niet overdraagbaar is, iets wat mij heel erg stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik gebruik mijn voedingen jaaaaren zelf, tegen de tijd dat ik mn voeding niet meer zelf gebruik zit er geen garantie meer op en zijn ze vaak sowieso niet meer verkoopbaar...
Waarom ga je er nu al vanuit dat je de voeding over een 'paar' jaar verkoopt? Zeker deze EVGA ga je toch gewoon zelf 10+ jaar mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey tweakers!

Ik heb een aantal vraagjes.

Ik ben vandaag wezen winkelen en heb een Pentium G3258 +mobo etc. gekocht. (geen GPU, ik maak gebruik van de iGPU).
Nu ligt in mijn kast nog een oude Cooler Master Real Power M520 met de volgende Specs:

+3.3V+5V+12V1+12V2+12V3-12V+5Vsb
25A20A19A19A19A0.8A3.5A
141W<-408W<-<-9.6W17.5W

1. Het lijkt mij dat deze wel goed genoeg is voor deze processor, zelfs als ik overclock. Zijn jullie het daar mee eens?
2. Ik ben niet erg thuis in de 12V rails, maar heeft deze PSU nu 19A of 3*19= 57A?
3. Ik krijg binnenkort een GTX970 en ja, ik weet dat mijn CPU een bottleneck zal zijn. Update naar een i7 in de nabije toekomst. Maar mijn vraag is of mijn PSU ook toereikend zal zijn voor deze GPU. Volgens http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine zal deze combo+cpu overclock maar zo'n 360W trekken. 520W zou dan wel prima moeten werken. Of denken jullie hier anders over? is mijn 12V rail toch te mager?

BIj de upgrade naar 4790k zal ik ook een andere PSU kopen. Dit is dus maar tijdelijk.

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:41:
Nu ligt in mijn kast nog een oude Cooler Master Real Power M520 met de volgende Specs:

+3.3V+5V+12V1+12V2+12V3-12V+5Vsb
25A20A19A19A19A0.8A3.5A
141W<-408W<-<-9.6W17.5W

1. Het lijkt mij dat deze wel goed genoeg is voor deze processor, zelfs als ik overclock. Zijn jullie het daar mee eens?
Ja
2. Ik ben niet erg thuis in de 12V rails, maar heeft deze PSU nu 19A of 3*19= 57A?
3 maal 19A met een totaal van 34A. Totaal is 408W zoals je zelf al zegt, delen door 12V is 34A. De 34A die voeding totaal op de 12V kan leveren is alleen verdeeld in drie stukjes, waarbij elke maximaal 19A kan leveren. Het maximale totaal is echter 34A.
3. Ik krijg binnenkort een GTX970 en ja, ik weet dat mijn CPU een bottleneck zal zijn. Update naar een i7 in de nabije toekomst. Maar mijn vraag is of mijn PSU ook toereikend zal zijn voor deze GPU. Volgens http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine zal deze combo+cpu overclock maar zo'n 360W trekken. 520W zou dan wel prima moeten werken. Of denken jullie hier anders over? is mijn 12V rail toch te mager?
Een GTX 970 met overklokken van de Pentium is geen probleem, met de i7 moet je het gewoon niet te extreem doen. Maar hier valt sowieso niet heel veel uit te halen, deze CPU loopt al aardig op zijn teentjes.

Wel moet je er misschien bij een leeftijd van 8/9 jaar eens aan een vervanger denken. Al is het wel een vrij robuuste voeding, dan ook nog geen grote problemen gezien met deze voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:27
Hallo allemaal,

Op het moment ben ik aan het kijken of het nuttig is om een tweede GTX660 van marktplaats te plukken en naast mijn andere GTX660 te zetten.
Met name bij mijn voeding heb ik twijfels deze is op dit moment: Cooler Master Real Power M520.
Als ik van die power supply calculators gebruik kom ik uit op een aanbevolen voeding van 460-480W.
Wat denken jullie is het nuttig om zo''n kaartje ernaast te zetten voor zo'n ~90euro en red ik dit qua voeding?

Huidige setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 316,95€ 316,95
1Asus P8Z77-V Pro€ 0,-€ 0,-
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1G.Skill F3-1600C11D-16GNT€ 100,97€ 100,97
1Cooler Master Real Power M520€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 417,92

Daarnaast nog een kleine SSD een HDD en 3 120mm fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg bedankt voor je reply!

Ik moet eerlijk bekennen dat deze voeding nog niet heel lang in gebruik is. Ik vond hem een jaartje of anderhalf terug in mijn rommelkast nog geseald en alles dus erg veel uurtjes heeft 'ie nog niet achter de kiezen. :+

FIjne avond nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Samoht93 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:31:
Hallo allemaal,

Op het moment ben ik aan het kijken of het nuttig is om een tweede GTX660 van marktplaats te plukken en naast mijn andere GTX660 te zetten.
Met name bij mijn voeding heb ik twijfels deze is op dit moment: Cooler Master Real Power M520.
Als ik van die power supply calculators gebruik kom ik uit op een aanbevolen voeding van 460-480W.
Wat denken jullie is het nuttig om zo''n kaartje ernaast te zetten voor zo'n ~90euro en red ik dit qua voeding?
Het verbruik zal de 400W niet paseren, dus de voeding moet het wel aan kunnen, moederbord heeft ook SLI ondersteuning dus dat is ook niet echt het probleem. Alleen de videokaarten zijn niet echt geweldig voor SLI.

Jouw videokaart heeft namelijk een asynchrone geheugenconfiguratie. Er zit namelijk 2GB(yte of 16Gbit) gekoppeld aan een 192bit geheugenbus. Deze geheugenbus bestaat uit 6 controllers van 32bit. De videokaart heeft zelf 8 geheugenchips van 2Gb(it of 256GB). 8 geheugenchips kun je normaal gesproken niet aansluiten op 6 geheugencontrollers van 32 bit. nVidia heeft dan ook opgelost door bij twee 32bit geheugencontrollers 2 2Gb chips extra eraan te verbinden. Dit heeft echter wel het gevolg dat de laatste 512MB (of 4Gb) wel een stuk langzamer is.

Zeg maar wat ongeveer het geval is met de GTX 970 maar dan veel erger, die kaart heeft tenminste nog 4GB, deze heeft maar 2GB. Ik zou dus zeggen vervang de videokaart, want met SLI krijg je hier nog veel meer last van dan dat je nu waarschijnlijk al hebt.

Voor een uitgebreidere uitleg zie Anandtech: http://www.anandtech.com/...force-gtx-660-ti-review/2

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik had een vraag voor de voeding guru's hier bij Tweakers.

Ik heb onlangs van een bekende een mooie 2e hands computer over mogen nemen, die echt fantastisch werkt. Nu heb ik hier van de verkoper een 1.000W Fractal Newton R3 voeding bijgekregen, die ongelofelijk veel overkill is voor het systeem wat ik heb draaien (zie lijstje hieronder). Nu weet ik dat het een platinum voeding is, maar toch wilde ik voor de zekerheid even vragen of er risico's zijn bij het gebruik van dit ding, of dat ik wellicht onnodig geld het raam uit gooi voor verbruikskosten van energie? Any thoughts? Doe ik er verstandig aan om hem te verkopen en een kleinere voeding terug te zetten, of gewoon lekker laten zitten?

Thanks alvast!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Tray€ 113,50€ 113,50
1Gigabyte GA-990FXA-UD3€ 120,95€ 120,95
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD10EZRX€ 52,95€ 52,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,-€ 88,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,95€ 25,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1Fractal Design Newton R3 1000W€ 159,38€ 159,38
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 698,63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Goede voeding dus. Lekker laten zitten, begrijp ik?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Of verkopen en een goedkopere minder overdreven voeding voor minder terug kopen en van het geld wat je overhoudt bier kopen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Haha, ach, hij is niet helemaal compleet (mist wat modulaire kabels), dus verkoopt niet zo makkelijk en niet voor de volle pond :). Zolang het gebruik ervan me in ieder geval niet een aantal biertjes extra kost t.o.v. een voeding met een minder ruim wattage vind ik het allang best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar eigenaar van een Corsair HX 750i. De fan draait niet dus dat moet ik nog uitzoeken. Ik vermoed dat de fan pas bij een bepaalde belasting gaat draaien. Is Corsair link betrouwbaar want het is wel goed om te weten hoeveel ik verbruik?

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1506/109300/PeSDNrU8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Hallo ik heb een betere voeding nodig, als ik mijn videokaart up-grade[de R9 280/290 series heb ik besloten]

Mijn systeem is: http://speccy.piriform.com/results/lh7GDxUwzwif7BXqXpyDzYr

Mijn huidige voeding is een cooler master GX550[geen bronze]

Ik heb een paar voedingen gezien die binnen mijn budget liggen zoals: pricewatch: Antec VPF Series 650W

pricewatch: Antec VPF Series 550W

pricewatch: Corsair CX500M

En ondanks vele reviews[gebruikers en experts/sites] te hebben gelezen, is mijn vraag welke is het beste voor mijn budget/computer? +/- 65 euro mag iets meer zijn als het echt de moeite waard is

Kwaliteit/prestaties en warmte productie zijn mijn belangrijkste wensen, geluid is niet zo belangrijk in vergelijking met eerder genoemde wensen.
Dank jullie wel.
peter

[ Voor 18% gewijzigd door petjax op 13-06-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:13:
Vandaar eigenaar van een Corsair HX 750i. De fan draait niet dus dat moet ik nog uitzoeken. Ik vermoed dat de fan pas bij een bepaalde belasting gaat draaien. Is Corsair link betrouwbaar want het is wel goed om te weten hoeveel ik verbruik?

[afbeelding]
Er zit een knopje achterop om de fan te testen, is idd semi-passief.

Corsair link is vrij precies, prima te gebruiken voor een aardige schatting.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:28:
[...]

Er zit een knopje achterop om de fan te testen, is idd semi-passief.

Corsair link is vrij precies, prima te gebruiken voor een aardige schatting.
Als ik op het knopje druk gaat de fan inderdaad draaien dus dat zit wel goed. Alleen als ik kijk naar power dan staat 1 rail niet op 12 maar op 6v, 5 volt op 3 volt en 3 volt op 4,6 volt.Of het is een uitlees fout of er is wat aan de hand, als ik game valt de pc niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Uitleesfout sowieso want de PC zal anders nooit werken, de voeding zou niet eens aangaan zelf.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Avé Mask! :w

Gisteravond een ouwe Component Pro PSU gediagnosticeerd met een geoxideerde en bol staande CapXon. :( Het betreft een 3300µF 16V cap. Dus ik naar mouser.com om een vervanger te zoeken... Maar als ik 3300µF en 16V en 105°C invul dan krijg ik alsnog een gigantische lijst. Tips?

(Voeding is een 300W oud Component Pro ding.)

De crappy cap:
De crappy cap
Info op de PSU:
PSU info

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is geen oxidatie, je kunt het er zo afvegen, is het elektrolyt.

Maar een willekeurige kan sowieso niet, moet een low ESR zijn. Maar hoe zit het met de andere condensators?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Andere caps zien er goed uit. De grote zijn aan de bovenkant ietsje bol, maar voor de rest zien ze er goed uit. Het enige wat ik zeker weet is dat die PSU er mee stopt (na 5 seconden van wat lijkt op een extreme vorm van coilwhine (elektrisch gekrijs)) zodra ik apparaten ga aansluiten, en dat is niet echt de bedoeling. ;)

Panasonic EEU-FM1C332L
Zoiets?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je moet al die bol staande vervangen. Verliezen anders heel wat capaciteit.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:58:
Uitleesfout sowieso want de PC zal anders nooit werken, de voeding zou niet eens aangaan zelf.
Bedankt, want maakte mij wat zorgen en nu niet meer. Misschien is er nog wel een update voor maar neem het niet meer te serieus die voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MasterPrutser schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 07:53:
Andere caps zien er goed uit. De grote zijn aan de bovenkant ietsje bol, maar voor de rest zien ze er goed uit. Het enige wat ik zeker weet is dat die PSU er mee stopt (na 5 seconden van wat lijkt op een extreme vorm van coilwhine (elektrisch gekrijs)) zodra ik apparaten ga aansluiten, en dat is niet echt de bedoeling. ;)

Panasonic EEU-FM1C332L
Zoiets?
Heb je nog wat extra foto's van de andere elco's?

Wat is het precieze type van de huidige?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Ik zal straks als ik thuis kom even betere foto's maken. :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:27

anc

edit-leeg-

[ Voor 98% gewijzigd door anc op 13-06-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
Is mijn post onzichtbaar?
Is er enige reden waarom ik geen antwoord krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:38:
[...]

Bedankt, want maakte mij wat zorgen en nu niet meer. Misschien is er nog wel een update voor maar neem het niet meer te serieus die voltages.
Je bedoelt toch niet die onderste nummertjes eh?
Dat zijn de Ampères load op die Voltage.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qlfHxJh.png
(screenie van mijn HXi 750)

Als je op de fan drukt, kan je trouwens een fixed rpm instellen (minimum 40% wat 736~ RPM is).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8QXDX70.png

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 13-06-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
petjax schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:20:
Hallo ik heb een betere voeding nodig, als ik mijn videokaart up-grade[de R9 280/290 series heb ik besloten]

Mijn systeem is: http://speccy.piriform.com/results/lh7GDxUwzwif7BXqXpyDzYr

Mijn huidige voeding is een cooler master GX550[geen bronze]

Ik heb een paar voedingen gezien die binnen mijn budget liggen zoals: pricewatch: Antec VPF Series 650W

pricewatch: Antec VPF Series 550W

pricewatch: Corsair CX500M

En ondanks vele reviews[gebruikers en experts/sites] te hebben gelezen, is mijn vraag welke is het beste voor mijn budget/computer? +/- 65 euro mag iets meer zijn als het echt de moeite waard is

Kwaliteit/prestaties en warmte productie zijn mijn belangrijkste wensen, geluid is niet zo belangrijk in vergelijking met eerder genoemde wensen.
Dank jullie wel.
peter
Waarom wil je de gx550 vervangen?

De Corsair CX_M is kwalitatief niet heel goed.
550W is voldoende (tenzij je extreem gaat overklokken), dus bang for buck ik zou inderdaad de Antec VPF 550 pakken.

Als je iets meer te besteden hebt kun je kijken naar de: CM V550, die is zuiniger/koeler/stiller en kwalitatief wat beter.
De antec truepower classic is in alle opzichten net wat beter dan de VPF serie, maar volgens mij net weer wat minder dan de CM voor dezelfde prijs.
De superflower is ook wel degelijk, maar dan misschien toch liever 5 euro meer uitgeven voor bovenstaande.

http://tweakers.net/price...;390712;400999/categorie/

Antec VPF 550 of CM V550 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
mitsumark schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:52:
[...]

Waarom wil je de gx550 vervangen?

De Corsair CX_M is kwalitatief niet heel goed.
550W is voldoende (tenzij je extreem gaat overklokken), dus bang for buck ik zou inderdaad de Antec VPF 550 pakken.

Als je iets meer te besteden hebt kun je kijken naar de: CM V550.
De antec truepower classic is in alle opzichten net wat beter dan de VPF serie, maar volgens mij net weer wat minder dan de CM voor dezelfde prijs.
De superflower is ook wel degelijk, maar dan misschien toch liever 5 euro meer uitgeven voor bovenstaande.

http://tweakers.net/price...;390712;400999/categorie/

Antec VPF 550 of CM V550 :)
Dank je wel voor je reactie, ik wil hem niet per se vervangen maar er is mij aangeraden dit toch te doen omdat mijn voeding kwalitatief niet goed is, en als ik een R9 280X/290 in mijn pc stop deze voeding niet helemaal veilig? of betrouwbaar blijft en dat wil ik graag voorkomen, want als mijn pc of onderdelen van mij pc kapot gaan door deze kwalitatieve slechte voeding het mij heel wat meer kan gaan kosten dan een nieuwe voeding vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:37:
[...]

Je bedoelt toch niet die onderste nummertjes eh?
Dat zijn de Ampères load op die Voltage.

[afbeelding]
(screenie van mijn HXi 750)

Als je op de fan drukt, kan je trouwens een fixed rpm instellen (minimum 40% wat 736~ RPM is).
[afbeelding]
Dom van mij, het gaat om de Ampères dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 23:04
(topic moet natuurlijk PSU zijn, mijn excuses!)

Mijn vragen gaan niet zo zeer over de aankoop dat is mijzelf allemaal wel vrij duidelijk.
(uitrekenen hoeveel juice je hardware nodig heeft en daarop een voeding aanschaffen)

Ik ben dus van plan een voeding aan te schaffen, enkel valt het mij op dat de fans tegenwoordig op de onderkant/bovenkant zitten. (maar net waar je de voeding plaatst)

Ik heb de volgende computer case:
Afbeeldingslocatie: http://s1.euronics.ee/UserFiles/Products/Images/66048_G3_16.jpg

Zoals jullie vast kunnen zien zit de voeding boven met een fan aan de achterkant die de warme lucht naar buiten blaast. Gezien de nieuwe voedingen zal de fan naar beneden richting mijn processor gaan blazen.

Mijn vraag hoe zit dit precies? staat de fan op zuigen zeg maar en dat de warme lucht nog steeds door de achterkant naar buiten wordt gewerkt? Of gaat de warme luchtstroom juist via de kast?

Wanneer dit laatste ben ik bang dat mijn kast te warm gaat worden en moet ik toch kijken of ik nog een oude voeding kan krijgen met een fan op de achterkant. (nieuwe case etc heb ik momenteel vrij weinig zin in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 21:16
Mijn PSU (met een fan onderin) zuigt lucht uit de kast naar binnen en dat wordt dat via de achterkant uitgeblazen. Ik zou niet weten dat het anders is bij elke andere voeding met een fan onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 23:04
Heb persoonlijk geen idee... dus vandaar de vraag. (als de fan de warme lucht er uit gaat zuigen dan prima natuurlijk maar kon zelf via google de informatie niet echt vinden)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.