Voeding advies en informatie topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 40.237 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 16:11
Beste, hoop dat dit het juiste deel van het forum is, maar ik zit met de volgende vraag.

Op dit moment ben ik in het bezit van de volgende voeding - pricewatch: Silverstone Strider 700W

En ben ik van plan om mijn GPU te upgraden naar een 290x, nu heeft deze een 6pin en 8pin nodig en nu zit er bij mijn voeding 2 kabels die 8 pin zijn maar niet de 2 extra ground kabels hebben. zie Foto voor
wat meer duidelijkheid

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/jhAhBgI

http://imgur.com/jhAhBgI

Dus nu is mijn vraag, kan ik deze kabel wel gewoon gebruiken? Of raden jullie wat anders aan. Ik heb al wat gegoogled maar is mij nog niet helemaal duidelijk in hoeverre die 2 extra ground kabels nu in zijn werk gaan. In principe zou moet mijn voeding genoeg power kunnen leveren voor een 290x toch?

Alvast bedankt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ja de voeding zou voldoende moeten kunnen leveren en ik verwacht ook wel dat de videokaart de connector zal accepteren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 00:52
Ground van videokaarten heb je er eigenlijk meestal maar 1 van nodig want ze zitten vaak van binnen zelfs aan elkaar doorgelust omdat er geen nut is in meer dan een ground aangezien er geen stroom of iets door gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
:o

Dus jij zegt, laat maar helemaal weg of niet?

[ Voor 93% gewijzigd door -The_Mask- op 19-05-2015 22:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een Seasonic G-series 450 watt PSU. Ik vraag me af of het wel slim of mogelijjk is hier een GTX 970 op te draaien. Deze heeft 37A op de +12V rails. Ik draai hiernaast nog een SSD en twee HDDs, B85 moederbord en i5-4460. Is de 450 watt PSU wel genoeg of krijg ik hier problemen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:11:
Hallo allemaal,

Ik heb een Seasonic G-series 450 watt PSU. Ik vraag me af of het wel slim of mogelijjk is hier een GTX 970 op te draaien. Deze heeft 37A op de +12V rails. Ik draai hiernaast nog een SSD en twee HDDs, B85 moederbord en i5-4460. Is de 450 watt PSU wel genoeg of krijg ik hier problemen van?
Geen enkel probleem hoor.
Met de niet overclockbare 4460 en een 970 GTX kom je op full load (benchmark) eens uit op een wattage tussen de 270 - 300 watt.

De pricewatch: Seasonic G-series 450 watt is van goede kwaliteit dus je hoeft je echt nergens zorgen over te maken, je kan zelfs de 970 GTX nog overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stin00 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Geen enkel probleem hoor.
Met de niet overclockbare 4460 en een 970 GTX kom je op full load (benchmark) eens uit op een wattage tussen de 270 - 300 watt.

De pricewatch: Seasonic G-series 450 watt is van goede kwaliteit dus je hoeft je echt nergens zorgen over te maken, je kan zelfs de 970 GTX nog overclocken :)
Het enige waar ik me over zorgen maak is capacitor aging. Ik heb gelezen dat voedingen na verloop van een paar jaar een deel van hun capaciteit verliezen. Moet ik me hier zorgen om maken? Volgens de Seasonic website gebruikt de G-series wel goede kwaliteits capacitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:22:
[...]
Het enige waar ik me over zorgen maak is capacitor aging. Ik heb gelezen dat voedingen na verloop van een paar jaar een deel van hun capaciteit verliezen. Moet ik me hier zorgen om maken? Volgens de Seasonic website gebruikt de G-series wel goede kwaliteits capacitors.
Zie hier een review van de vergelijkbare 550w variant: http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=323

Scoort verder prima qua interne componenten.
De efficiency en ballbearing fan zijn wat mweh, maar die voeding gaat zo 7+ jaar mee hoor lijkt me :)

Je hoeft je qua wattage echt geen zorgen te maken met jouw build, je hebt erg veel speling over nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:22:
[...]

Het enige waar ik me over zorgen maak is capacitor aging. Ik heb gelezen dat voedingen na verloop van een paar jaar een deel van hun capaciteit verliezen. Moet ik me hier zorgen om maken?
Nee dat is onzin.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:11
Ik wil misschien een tweede 980 van gigabyte halen. Nou las ik dat de peak van deze kaart op 342 ligt.

http://www.techpowerup.co...GTX_980_G1_Gaming/25.html

Hoe serieus moet je dat nemen? Ik ga het combineren met een 4790k, twee hdds en 1 ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
Dat is alleen bij stresstests, bij gamen blijft ie mooi onder de 200W.
Met een goede 650W zit je meer dan ruim genoeg imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is Furmark, dat zou ik dan niet draaien, Gigabyte lijkt de tdp limiet uit hebben staan in dat geval.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Vanwege mijn nieuwe R9 290 de voeding moeten vervangen. Om het verschil eens te laten zien, ik heb mijn 450W vervangen door een... 450W :P

De oude had twee 12V rails, een van 16A en een van 17A. "12V shall not exceed 360W".
De nieuwe heeft 1 12V rail, van 37A, 444W. (Seasonic S12G 450W).

De oude begon bij hoge belasting te tikken, en soms hing mijn PC.
De nieuwe blijft veel koeler en geeft geen krimp. Kwaliteit van voedingen maakt dus behoorlijk uit, en de wattage rating van mijn oude voeding is behoorlijk uit de lucht gegrepen.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
Oké helder. Het gaat tegen mijn gevoel in om een voeding te kopen die de peak niet kan opvangen. Is het dan niet verstandiger om boven die peak te gaan zitten of is dat onzin? Dan zou je eerder richting de 800 - 900 gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kan ook zijn dat TPU de tdp limiet heeft uitgeschakeld of dat die met hun kaart niet goed werkte. Zijn vast wel andere reviews te vinden van die kaart met Furmark ter vergelijking.

Wat zijn je volledige specs?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
Nu nog het onderstaande. De voeding heb ik ooit overgezet vanuit een andere pc. Deze heeft maar 2 pci-e kabels, dus wil hem sowieso vervangen. Geen zin in verlengstukken...

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 344,95€ 344,95
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 162,90€ 162,90
1Gigabyte GV-N980G1 GAMING-4GD€ 602,95€ 602,95
1Silverstone Temjin TJ11BW€ 569,31€ 569,31
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 38,-€ 38,-
1Kingston HyperX KHX2133C11D3K4/16GX€ 198,32€ 198,32
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 82,95€ 82,95
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 123,-€ 123,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.122,38

Edit:
Zitten nog 2 hdds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
strandbal schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:20:
Kwaliteit van voedingen maakt dus behoorlijk uit, en de wattage rating van mijn oude voeding is behoorlijk uit de lucht gegrepen.
Kwaliteit maakt idd behoorlijk uit, maar met de huidige informatie kan ik niet terug zien dat het totale vermogen van de oude voeding niet zou kloppen. Welke was dat?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V02thAZ.jpg

Glacialtech, vrij onbekend merk. De 5V van deze is ook lager dan die van mijn nieuwe Seasonic. Kan toch nooit kloppen dan?

[ Voor 7% gewijzigd door strandbal op 23-05-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Pedje-san schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:32:
Nu nog het onderstaande. De voeding heb ik ooit overgezet vanuit een andere pc. Deze heeft maar 2 pci-e kabels, dus wil hem sowieso vervangen. Geen zin in verlengstukken...
Die voeding is idd een beetje een aanfluiting leuke voeding, prima prijs, prima kwaliteit, prima prestaties en dan geven ze dat ding maar 2 PEG connectors zodat die als nog nutteloos is voor meer dan 90% van de mensen die een 650W voeding nodig heeft.

Welke behuizing heb je trouwens? En ga je ook overklokken? De videokaarten en/of de CPU en hoe ver dan ongeveer?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:36:
[...]

Die voeding is idd een beetje een aanfluiting leuke voeding, prima prijs, prima kwaliteit, prima prestaties en dan geven ze dat ding maar 2 PEG connectors zodat die als nog nutteloos is voor meer dan 90% van de mensen die een 650W voeding nodig heeft.

Welke behuizing heb je trouwens? En ga je ook overklokken? De videokaarten en/of de CPU en hoe ver dan ongeveer?
Ik heb de - Silverstone Temjin TJ11BW, vooral voor de looks _/-\o_ - en qua overlok ben ik nog aan het kijken. Ik wil misschien waterkoeling gaan inbouwen, dus dan zou de overklok ook wel stevig kunnen worden. Maar tot nu toe is de overklok minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
strandbal schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:38:
[afbeelding]

Glacialtech, vrij onbekend merk. De 5V van deze is ook lager dan die van mijn nieuwe Seasonic. Kan toch nooit kloppen dan?
De Glacier kan meer op de 5V leveren als de Seasonic, wat ook wel te verwachten was. De Glacier kan op de 5V en 3,3V totaal 130W leveren en de Seasonic totaal 100W. De Seasonic kan minder leveren omdat de 12V steeds belangrijker wordt en de 3,3V en 5V steeds minder, dus het zou onlogisch zijn om veel vermogen op de 5V en 3,3V beschikbaar te hebben, terwijl dit toch niet gebruikt wordt. Daarnaast heeft het ook te maken met het rendement. Ecova de organisatie achter het 80PLUS certificaat geeft het certificaat uit door de 3,3V en 5V vol te belasten en dan de 12V daar op aan te passen. De 5V en 3,3V zijn echter minder efficiënt, doordat de 5V en 3,3V door DC-DC converters worden omgezet vanaf de 12V. De voeding zet dus de 230V AC om naar 12V DC en vervolgens de 12V DC om naar 5V en 3,3V DC. Dus in zo'n geval betekend hoe minder belasting totaal op de 5V en 3,3V hoe efficiënter de voeding is, dat is ook een reden voor veel voedingsfabrikanten om het totaal op de 5V en 3,3V laag te houden.

Wat betreft de Glacier behalve dat die al wat jaartjes oud is mankeert daar weinig aan. Als je deze review erbij pakt dan zie je dat die door CWT gemaakt is (groene transformers met CWT erop). Het platform herken ik niet, zal komt omdat die al vrij oud is, maar het design is een standaard double forward design met group regulation, waar weinig aan mankeert. De algehele kwaliteit mankeert ook niet zo veel aan, alleen doordat die al wat ouder is kan die wel defecten hebben, lekkende condensators bijvoorbeeld. En ook kan die maar 360W op de 12V leveren en dat is natuurlijk vrij krap voor een PC met R9 290. Maar eigenlijk mankeert er weinig aan de voeding zelf. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Pedje-san schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:40:
[...]

Ik heb de - Silverstone Temjin TJ11BW, vooral voor de looks _/-\o_ - en qua overlok ben ik nog aan het kijken. Ik wil misschien waterkoeling gaan inbouwen, dus dan zou de overklok ook wel stevig kunnen worden. Maar tot nu toe is de overklok minimaal.
O ja stond er gewoon tussen. :p

Is een behuizing met window zie ik, dan zijn zwarte kabels sowieso al een stuk mooier dan de vrij lelijke kabels die standaard bij de CM V650SM komen.

Een voeding zoals de pricewatch: Corsair RM750 of pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2 lijkt mij wel wat voor jouw PC. Beide hebben volledig zwarte kabels en de Corsair heeft als voordeel dat die ten alle tijden heel stil is en de EVGA is degene met de betere prestaties en de langere garantie.

Voor beide geld overigens dat ze volledig modulair zijn en dat individueel gesleevde kabels ook verkrijgbaar zijn in allemaal verschillende kleuren, mocht je dit willen.

Reviews van de EVGA:
http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/SuperNOVA_G2_750/
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=380

Review van de Corsair:
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/RM750/ (dit is qua innerlijk niet de voeding die je zal krijgen, dit is namelijk de oude versie. Maar qua uiterlijk en qua geluid kun je deze review wel gebruiken)
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=422 (Dit is wel de nieuwe revisie)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedje-san
Hehe, top! Bedankt voor alle informatie! :D Ik ga er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Lekke elco's heeft 'ie zeker niet, heb 'm onlangs nog geinspecteerd daarop. Ik hou 'm dan wel als reservevoeding :)

Draaide tot voorkort nog op een 12 jaar oude Tagan 380W voeding met een AMD HD6790, oerbetrouwbaar, maar meeste vermogen op de 5V helaas, dus komt 'ie nu wat tekort :) Ding weegt 10 kilo ofzo. Geen lekke elco te bekennen na die 12 jaar trouwe dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48

KneoK

Not in a million lightyears

Mijn Cooler Master Real Power M700 heeft zojuist de geest gegeven dus ik ben op zoek naar een goeie vervanger. Het beestje heeft de volgende componenten aangestuurd:

i7 2600k op 4,8GHz
MSI Z77 moederbord
Een R9-290 op 1080/1300, ik sluit niet uit dat er nog eentje bij komt
4xHDD + 1xSSD + 1xOptical
Creative geluidskaart

Nu zat ik zelf na wat zoeken aan de Seasonic G-Series 750 te denken, mede omdat deze op het moment makkelijk leverbaar is uit voorraad van bv. 4Launch. Is er iemand die me nog op andere gedachten wil brengen? De voeding zal toch op z'n vroegst pas dinsdag worden geleverd dus ik heb nog even om na te denken over andere tips.

Ik heb overigens geen window in mijn kast dus looks zijn niet belangrijk. Modulair vind ik wel een pre en met de gedachte om misschien nog een tweede 290 bij te plaatsen (tenzij de nieuwe 3xx serie goed presteert en relatief betaalbaar is) zijn 2x6 en 2x8 pins PEG wel handig.

[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 23-05-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wabbadam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:53
Ik heb onlangs een nieuwe grafische kaart gestoken in mijn systeem, maar heb wel enkele vragen bij mijn voeding.
Mijn systeem:

Corsair vx450w
i5 2500k (momenteel stock maar ga binnenkort wel overclocken)
gtx970
2 hdd

Voeding is intussen ook al 8 jaar oud, en vraag mij nu af of ik uit voorzorg al niet beter een nieuwe zou kopen? Of zou deze nog gemakkelijk nog 2 jaar mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
In principe moet er nog wel 2 jaar bij kunnen. De voorkeur ligt alleen wel bij een kaart met één PEG stroomconnector zoals bijvoorbeeld de Asus GTX 970 Strix.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wabbadam
Ik heb al voor de MSI gekozen, deze heeft 2 connectors. maakt dit dan veel verschil voor mijn voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De MSI heeft er twee nodig en de voeding maar één, waardoor je een aansluiting te kort komt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
KneoK schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:35:

Nu zat ik zelf na wat zoeken aan de Seasonic G-Series 750 te denken, mede omdat deze op het moment makkelijk leverbaar is uit voorraad van bv. 4Launch. Is er iemand die me nog op andere gedachten wil brengen? De voeding zal toch op z'n vroegst pas dinsdag worden geleverd dus ik heb nog even om na te denken over andere tips.

Ik heb overigens geen window in mijn kast dus looks zijn niet belangrijk. Modulair vind ik wel een pre en met de gedachte om misschien nog een tweede 290 bij te plaatsen (tenzij de nieuwe 3xx serie goed presteert en relatief betaalbaar is) zijn 2x6 en 2x8 pins PEG wel handig.
Met zulke overkloks moet je wel over 750W gaan met een tweede videokaart, dus ik zou sowieso kijken naar minimaal 850W. Geluid ook belangrijk of maken de andere onderdelen toch meer lawaai?

Wat is naar jouw idee een goede prestatie voor de nieuwe generatie, wanneer zou je zo'n kaart overwegen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wabbadam
-The_Mask- schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:04:
De MSI heeft er twee nodig en de voeding maar één, waardoor je een aansluiting te kort komt.
HEb ik nu opgelost met een verloopstuk, niet de beste oplossing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Veel van die dingen zijn idd slecht en de meeste mensen sluiten hem zo aan dat alle stroom door een draadje vanaf de voeding loopt terwijl zo'n 6 pins connector natuurlijk met een reden 3 draden heeft.

Hoe precies heb jij het aangesloten?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wabbadam
Ook niet zoals het hoort denk ik..

2 molex naar de 6 pin, die molexen komen ook van 1 kabel uit de voeding. Beter opsplitsen dan? Met 2 kabels naar de 6 pin gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wabbadam
dan weet ik wat te doen :) merci voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netetet
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-08-2020
Mijn pc wil niet aan de fans draaien even maar gaan daarna meteen weer uit wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
netetet schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:50:
Mijn pc wil niet aan de fans draaien even maar gaan daarna meteen weer uit wat kan het zijn?
Je verwacht dat we helderziend zijn?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

-The_Mask- schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:09:
[...]

Met zulke overkloks moet je wel over 750W gaan met een tweede videokaart, dus ik zou sowieso kijken naar minimaal 850W. Geluid ook belangrijk of maken de andere onderdelen toch meer lawaai?

Wat is naar jouw idee een goede prestatie voor de nieuwe generatie, wanneer zou je zo'n kaart overwegen?
Geluid is op zich geen punt, heb niet de allerstilste fans draaien en heb vrijwel altijd een headset op.

Voorlopig is een tweede kaart bijplaatsen pure onzin omdat die enkele 290 op 1080p nog alles doet wat ik wil maar wellicht dat ik op termijn naar 1440p overstap. Ik zou dan een kaart in de nieuwe generatie overwegen als deze minstens anderhalf keer beter presteert dan mijn 290 voor de releaseprijs van de 290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
KneoK schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:38:
Voorlopig is een tweede kaart bijplaatsen pure onzin omdat die enkele 290 op 1080p nog alles doet wat ik wil maar wellicht dat ik op termijn naar 1440p overstap. Ik zou dan een kaart in de nieuwe generatie overwegen als deze minstens anderhalf keer beter presteert dan mijn 290 voor de releaseprijs van de 290.
Ongeveer 1,5 maal de prestaties van een R9 290 voor een Fiji Pro zie ik wel gebeuren, maar 400 dollar, wat nu 440 euro incl. is zie ik echter niet zo snel gebeuren. Verwacht eerder 100 dollar hoger nog.

Dussszz moet de voeding twee dik overgeklokte R9 290 kaarten aan kunnen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Better safe than sorry laten we maar zeggen dus ik denk dat ik rekening moet houden met die tweede 290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Met de prijs van de pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2, helaas alleen bij MaxICT kun je niet om deze voeding heen.

Echte high-end voeding met 10 jaar garantie naar registratie voor een hele lage prijs.

Als het echter bij 4Launch op voorraad moet zijn dan is de https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-139447 de leukste voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Te gek man, superbedankt voor het meedenken. Ik zal nog eens wat meer gaan opzoeken over de EVGA maar voor de prijs hoef ik het inderdaad niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Ik heb eergisteren een pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2 na het lezen van een aantal lovende reviews, ter vervanging van een pricewatch: XFX Pro 450W (intern een model van seasonic).

Begon me enorm te irriteren aan het geluid van de fan op hogere belastingen, daarnaast wil ik langzaam (stukje bij beetje) nieuwe hardware gaan halen ter vervanging van de huidige setup uit 2011. Ben er nog niet uit of ik CF/SLI ga draaien maar met de voeding moet dat ruim gaan lukken :)

Heb me nog wel ingelezen over het verschil tussen de 850 G2 (super flower) en de nieuwe 850 GS (seasonic) en de laatste heeft iets betere efficienties. maar is nog niet goed beschikbaar. Verschil 10 en 7 jaar standaard garantie heeft me ook gewoon laten beslissen om voor de G2 te gaan. (minpuntje: geen over temperature protection maar okee)

Huidige desktop is fluisterstil, nieuwe voeding kan semi-passief worden ingesteld. Logischerwijs lijkt me dat er semi-passief door de warmteontwikkeling de levensduur iets minder kan zijn, maar ga ik daar nou echt iets van merken of kan ik beter de fan gewoon op actief laten staan? Op low loads zal die fan ook nou niet echt staan te blazen ga ik van uit.

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 25-05-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1RT
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-03 20:30
Ik wil deze voeding aanschaffen pricewatch: Antec VPF Series 450W maar is niet meer erg goed leverbaar, enkel bij max ict en die mijd ik liever. De enigste wat ik nodig heb is een goed voeding

Zijn deze wat ?
1Cooler Master GM G450M€ 52,95€ 52,95
1Fractal Design Integra M 450W€ 54,90€ 54,90

dit is mijn build
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1MSI GeForce GTX 970 Gaming 100ME€ 371,95€ 371,95
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,95€ 113,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Noctua NF-F12 industrialPPC-3000 PWM, 120mm€ 19,95€ 19,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,99€ 54,99
1Antec VPF Series 450W€ 46,02€ 46,02
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 979,66

[ Voor 8% gewijzigd door V1RT op 26-05-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
http://tweakers.net/price...;349130;353353/categorie/
De seasonic S12 is een vrij oud design, maar wel gewoon goede kwaliteit voor een redelijke prijs (bang for buck wel minder dan de Antec VPF).
Anders zou ik gewoon 15 euro meer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Antec VPF serie lijkt mij sowieso niet echt geschikt voor jouw build. Deze voeding heeft namelijk geen zwarte kabels, waardoor het er niet heel erg netjes uitziet met jouw behuizing met window.

De pricewatch: Seasonic S12G 450W lijkt mij de meest geschikte en betaalbare optie. Alleen de 24 pins ATX stekker heeft geen zwarte kabels maar daar zit nog sleeving omheen.

Mocht dat te duur zijn dan zou ik kijken naar de pricewatch: Fractal Design Integra M 550W (450W versie heeft een videokaartaansluitingen te weinig)
pricewatch: Cooler Master GM G550M de 450W versie heeft een kwalitatief mindere fan, maar kan eventueel nog wel overwegen worden.

Wat wil je trouwens met die Noctua fans bereiken, het geluid van een stofzuiger nabootsen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 26-05-2015 19:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MusicAddict schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:18:

Huidige desktop is fluisterstil, nieuwe voeding kan semi-passief worden ingesteld. Logischerwijs lijkt me dat er semi-passief door de warmteontwikkeling de levensduur iets minder kan zijn, maar ga ik daar nou echt iets van merken of kan ik beter de fan gewoon op actief laten staan? Op low loads zal die fan ook nou niet echt staan te blazen ga ik van uit.
Moeilijk te zeggen, een infrarood camera zou al wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen. Daar zou je namelijk mee kunnen zien als er iets in de voeding ook erg heet wordt, terwijl het deel waar de sensor zit een stuk koeler blijft.

Maar bevorderlijk is het natuurlijk sowieso nooit. Semi-passief is dan ook niet meer van het maskeren van een 'slechte' fan en/of fancontroller door de fan helemaal niet te laten draaien en door marketing dit als een positief punt te laten verkopen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1RT
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:12:
De Antec VPF serie lijkt mij sowieso niet echt geschikt voor jouw build. Deze voeding heeft namelijk geen zwarte kabels, waardoor het er niet heel erg netjes uitziet met jouw behuizing met window.

De pricewatch: Seasonic S12G 450W lijkt mij de meest geschikte en betaalbare optie. Alleen de 24 pins ATX stekker heeft geen zwarte kabels maar daar zit nog sleeving omheen.

Mocht dat te duur zijn dan zou ik kijken naar de pricewatch: Fractal Design Integra M 550W (450W versie heeft een videokaartaansluitingen te weinig)
pricewatch: Cooler Master GM G550M de 450W versie heeft een kwalitatief mindere fan, maar kan eventueel nog wel overwegen worden.

Wat wil je trouwens met die Noctua fans bereiken, het geluid van een stofzuiger nabootsen? :P
Bedankt voor de informatie _/-\o_ ! mitsumark & -The_Mask-
De seasonic s12g is mij wat te duur :P FD voeding vindt ik prachtig maar als ik naar pricewatch kijk kom ik al gauw in de buurt van de seasonic kwa prijs, Maar de mindere kwalitatief fan zit die ook in de 550 variant ? want als ik bij review kijk zie ik dat iemand een coilwhine heeft met de 550.

En de Noctua fans.... >:) ahaha nee, ik ga er een plaatsen als front intake heb hier nog een fancontroller zodat ik die apart kan reguleren. Zo kan ik maandelijks de kast "schoonblazen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
V1RT schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:21:
[...]
Maar de mindere kwalitatief fan zit die ook in de 550 variant ?
Nee die heeft een betere fan.
want als ik bij review kijk zie ik dat iemand een coilwhine heeft met de 550.
Die kans is altijd aanwezig bij elke voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1RT
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:26:
[...]
Nee die heeft een betere fan.
[...]
Die kans is altijd aanwezig bij elke voeding.
Bedankt voor de hele snelle reactie! _/-\o_
Ik ga toch voor je eerdere gegeven advies en kies de Seasonic S12G.
7 euro verschil is niet veel terwijl de seasonic kwalitief beter is, helaas dan geen modulair ik heb immers de R5 dus alles valt weg te werken :P

[ Voor 18% gewijzigd door V1RT op 26-05-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsbak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-08 13:40
Hallo beste tweakers.

Ik ben van plan om binnen een aantal weken de laatste componenten voor mijn pc te bestellen.

Dit houd onder andere de voeding in en hier heb ik wat hulp bij nodig.

Ik ben diverse sites al langs gegaan, maar ik krijg overal een andere hoeveelheid wattage, nu is mijn vraag, welke voeding zou ik het beste halen?

Het liefst heb ik een voeding van Corsair.

SPECS :

CPU : i7-920 2.66 Ghz ( Deze word overclockt naar 4Ghz)
GPU : EVGA GTX 970 SUPERCLOCKED ACX 2.0
Moederbord : Asus Rampage 2 Extreme
RAM : 3x Corsair Dominator DDR3 2GB en 2x Corsair Vengeance 4GB

Ik stop er 1 harde schijf in en een SSD.

Alvast bedankt!

Als ik iets ben vergeten hoor ik het graag. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Batsbak schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:49:
Als ik iets ben vergeten hoor ik het graag. :X
Welke behuizing ga je alles in plaatsen?

Heb je nog eisen en/of wensen aan de voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsbak
Hey,

Komt in een 300r, enige wens is t liefste corsair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Batsbak schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:18:
Hey,

Komt in een 300r, enige wens is t liefste corsair
Corsair Carbide 300R zonder of met window?

Corsair heeft gewoon geen interessante voeding onder de ~100 euro, is allemaal veel te duur en/of van lage kwaliteit in vergelijking met de concurrentie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsbak
Zonder window,

In dat geval, wat zou je me dan aanraden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 13:13

Boost9898

Software developer

Momenteel heb ik deze PC maar vandaag heb ik een 2e GPU gekocht. Zou ik het volgende systeem met 2 keer die GPU kunnen gebruiken op een 620 Watt voeding? gallery: popoqwerty
Zelf denk ik dat dit enorm krap gaat worden, en zelfs misschien te weinig zal zijn.

Als de voeding niet genoeg energie kan leveren en ik zou hem toch aansluiten, wat voor gevolgen zal dit hebben? Zal het systeem zich zelf beperken tot de power of gaan er echt vervelende dingen optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
popoqwerty schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:31:
Momenteel heb ik deze PC maar vandaag heb ik een 2e GPU gekocht. Zou ik het volgende systeem met 2 keer die GPU kunnen gebruiken op een 620 Watt voeding? gallery: popoqwerty
Zelf denk ik dat dit enorm krap gaat worden, en zelfs misschien te weinig zal zijn.
Is idd eigenlijk te krap.
Als de voeding niet genoeg energie kan leveren en ik zou hem toch aansluiten, wat voor gevolgen zal dit hebben? Zal het systeem zich zelf beperken tot de power of gaan er echt vervelende dingen optreden?
Als het goed is hoort de overbelastingsbeveiliging getriggered te worden als het te voeding te gek gaat, maar als die goed werkt is het afwachten wat er gebeurt. Ergste wat er kan gebeuren is dat de voeding ontploft met alle gevolgen van dien. ;)

Ik zou gewoon opzoek naar een andere voeding, één welke wel voldoende vermogen kan leveren. Deze voeding zal ook alles behalve stil zijn met een tweede GTX 780 onder load en jouw systeem lijkt mij redelijk gericht op stilte als ik hem zo bekijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:22:
[...]

Moeilijk te zeggen, een infrarood camera zou al wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen. Daar zou je namelijk mee kunnen zien als er iets in de voeding ook erg heet wordt, terwijl het deel waar de sensor zit een stuk koeler blijft.

Maar bevorderlijk is het natuurlijk sowieso nooit. Semi-passief is dan ook niet meer van het maskeren van een 'slechte' fan en/of fancontroller door de fan helemaal niet te laten draaien en door marketing dit als een positief punt te laten verkopen. :p
EVGA noemt het 'Eco-mode'. Is ook wat de switch op de achterkant als labeltje heeft gekregen :+ In de actieve stand waait er standaard wel een lekker briesje door de PSU heen. Ben er alleen nog niet over uit of ik de fan zo tof vind, het is nèt een ander type geluid dan al mijn bequiet casefans... Zal er aan liggen dat ik even een dagje moet wennen.

Volgende keer moet ik iets beter kijken naar de formaten, die 4cm meer vond de kast en een geinstalleerde casefan niet zo tof. Voordeel wel is dat ik nu alles zo mooi heb kunnen wegwerken dat ik er nu nog versteld van sta O+

Maar de PSU doet alle eer aan, de reviews liegen niet. Nou hopen dat ik die 10 jaar garantie van EVGA nooit nodig ga hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou, ook voor mij is het tijd om eens naar een nieuwe voeding te kijken. Mijn huidige setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 0,-€ 0,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 377,95€ 377,95
1WD Black SATA 3 Gb/s WD1001FALS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,-€ 88,-
1Prolimatech Armageddon€ 0,-€ 0,-
1Noctua NF-A14 FLX, 140mm€ 16,95€ 16,95
2Corsair Dominator CMD4GX3M2A1600C8€ 0,-€ 0,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX850W€ 0,-€ 0,-
1OCZ Agility 2 120GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-

Mocht je je ooit afvragen waarom hier altijd geadviseerd wordt vooral niet op je voeding te besparen, dan is mijn systeem een aardig voorbeeld. Mijn Corsair HX850 viert komende week zijn zesde verjaardag. In die tijd zat er nog een C2D E8400 in mijn Antec P180, maar inmiddels ben ik twee verhuizingen en drie behuizingen verder. De lijst met cpu's die deze voeding heeft gezien: E8400, Q9550, i7 860K, i7 2600K. Die lijst verbleekt echter bij de gpu's: HD4870, HD 4890 (CrossFire), HD5870 (CF), HD6950 (CF), HD7970, GTX970. Na vele jaren OC plezier, wordt het toch tijd om het beestje weg te doen.

Ik verwacht dat ik eind dit jaar toch weer eens een nieuw platform ga kopen, wanneer de Skylake uitrol een beetje op gang is. Daarnaast is mijn monitor (Samsung 2443BW) ongeveer even oud als mijn voeding en hoop ik de stap naar een hogere resolutie te maken zodra er de 144Hz IPS schermen wat beter verkrijgbaar zijn. Dan kan het zomaar gebeuren dat er een tweede GTX970 bij komt. Echt zwaar overklokken doe ik niet meer, zeker niet op de gpu.

Al met al zit ik naar een voeding te kijken die ergens in de 750W en 860W vermogen kan leveren. Daarbij zoek ik kwaliteit en stilte onder lichte belasting. Het lijstje dat ik nu in onderzoek heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec HCP-850 Platinum€ 189,95€ 189,95
1be quiet! Dark Power Pro 11 850W€ 200,19€ 200,19
1Corsair AX860€ 181,38€ 181,38
1Corsair HX850i€ 175,90€ 175,90
1Fractal Design Newton R3 800W€ 131,78€ 131,78
1FSP Aurum PT 850W€ 216,71€ 216,71
1Seasonic P-1050 Snow Silent Edition€ 244,95€ 244,95
1Super Flower Leadex Platinum 850W Wit€ 0,-€ 0,-

Om ze maar even af te lopen:

Antec HCP-850 Patinum (review)
Ontwerp uit de stal van Delta (qua kwaliteit zo ongeveer de referentie). Fantastische efficiency. Niet semi passief.

be quiet! Dark Power Pro 11 850W (review
Was een beetje een outsider in mijn gedachten, maar deze FSP blijkt zeer goed te scoren en heeft een erg stille fan.

Corsair AX860
In de lijst staan zowel de Corsair AX als de HX serie. Geen van beide zou op dit moment de winnaar in deze lijst worden. De AX-serie is aan een update toe en eigenlijk is de HX nu de betere koop van de twee. Toch staan ze hier, omdat ik het vermoeden heb dat Corsair zeer binnenkort een update van de AX uit brengt.

Fractal Design NEWTON R3 850W (review)
Buitenbeentje in de lijst. Ik had nog nooit van ATNG gehoord, maar schijnbaar maken ze een prima platform. De lage prijs is wat misleidend, aangezien alleen MaxICT hem voor die prijs voert.

FSP Aurum PT850 (review)
De gelinkte review is van de 1000W uitvoering, dus ik moet maar hopen dat de resultaten meeschalen naar de 850W. Fantastische techniek en enorm stil. Wel erg prijzig. Is dit hetzelfde platform als de e quiet!?

Seasonic Snow Silent 750W (review)
Ik heb al een tijdje een oogje op de SnowSilent serie van Seasonic, omdat ze stiller beloven te zijn dan de Platinum-X serie. Ook op deze Seasonic valt weer eens niets aan te merken, behalve dan misschien dat ze nog niet verkrijgbaar zijn Vandaar ook de 1050W versie in de lijst als placeholder.

Super Flower Leadex 850W Platinum (review)
Ook deze review is van de zwaarder uitgevoerde versie. De connectors geven licht. Weet niet wat ik daarvan vind. Ook heb ik deze unit nog niet bij Neederlandse webshops gezien.

Zo te zien zouden ze allemaal voldoen aan mijn eisen. Stuk voor stuk topvoedingen waar ik het wel weer een paar jaar mee uitzing. Echter, vind ik het het erg moeilijk om een uiteindelijke keuze te maken. Ook minder rationele argumenten spelen mee. Na een Antec en een Corsair wil ik wel eens iets anders proberen en Seasonic staat hoog op de lijst, wat ook voor Super Flower geldt. De Fractal zal het waarschijnlijk niet worden, daar moet het merk op dit gebied nog wat voor bewijzen.

Ben benieuwd hoe jullie tegen dit lijstje aan kijken en of ik met jullie argumenten wat kan gaan schrappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom wil je de Corsair HX850 vervangen? Als die nog 'maar' zes jaar oud is zit die nog steeds binnen de garantie van 7 jaar. Die garantie van 7 jaar zat er niet op omdat het nodig was, maar omdat Corsair dat kon geven zonder dat dit hun veel garantieafhandeling ging kosten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat is waar, hij is nog niet ten dode opgeschreven. De fan wordt echter wel wat sleets, heb ik het idee. Ik hoor de psu bij zeer lichte belasting boven de rest uit. De Strix spint dan nog niet op en ik heb low RPM Noctua's om alles zo stil mogelijk te krijgen voor kantoorwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Op hoeveel RPM draaien de Noctua's? En weet je ook op hoeveel RPM je ze begint te horen?

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cases/psu-800w-850w/2gr3.png
http://www.xbitlabs.com/a...su-800w-850w_3.html#sect0

Met een minimale draaisnelheid van zo'n 1000RPM zal de voeding idd niet echt stil zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door -The_Mask- op 27-05-2015 21:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik weet niet exact hoe hard ze draaien.Het zijn 1200rpm fans en ik stel ze in op lo-mid-hi via de case. Ik hoor ze pas bij bij de HI stand goed naast de psu, maar zelffs dan is het geluids van de psu door de hogere frequentie gewoon meer aanwezig. In het verleden had ik dit niet, vandaar mijn idee dat de fan in de HX850 aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo allemaal!

Op het moment is dit mijn PC:"

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 132,90€ 132,90
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 89,99€ 89,99
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 60,16€ 60,16
1Samsung Syncmaster P2270HD Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z323€ 38,90€ 38,90
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 0,-€ 0,-
1Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1Logitech MX518€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/8GX€ 244,42€ 244,42
1Plantronics GameCom 367€ 0,-€ 0,-
1LG GH22NS30€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master GX 550W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 1000GB HDD----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 566,37

Zoals je kunt zien is mijn PSU een CM GX 550W, aangeschaft zomer 2011.
Op het moment heb ik geen problemen met mijn PC, behalve een lange opstarttijd van mijn PC maar hoop dit te verhelpen door een herinstallatie.

Nu ben ik even gaan kijken wat mijn huidige PC ongeveer verbruikt aan wattage op http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Daaruit kwam het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FmwxTgl.png

Mijn CPU is overgeclockt naar 4,2GHz.

Nu vroeg ik mij af wanneer het tijd is om mijn PSU te vervangen voordat er wellicht een keer iets gebeurd? Zoals ik al eerder zei heb ik op het moment geen problemen, maar die kunnen wellicht wel opspringen?

Graag jullie mening/advies wat jullie zouden doen!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

-The_Mask- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:42:
[...]

Is idd eigenlijk te krap.

[...]

Als het goed is hoort de overbelastingsbeveiliging getriggered te worden als het te voeding te gek gaat, maar als die goed werkt is het afwachten wat er gebeurt. Ergste wat er kan gebeuren is dat de voeding ontploft met alle gevolgen van dien. ;)

Ik zou gewoon opzoek naar een andere voeding, één welke wel voldoende vermogen kan leveren. Deze voeding zal ook alles behalve stil zijn met een tweede GTX 780 onder load en jouw systeem lijkt mij redelijk gericht op stilte als ik hem zo bekijk.
Dan denk ik dat ik voor deze ga: pricewatch: Seasonic M12II Evo 850W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Die is al behoorlijk verouderd en (daardoor) te duur (geworden).

Ik denk dat 750W voldoende is, mits je niet alles tot het maximale gaat overklokken en tegelijk zwaar belasten.

http://tweakers.net/price...;346226;348557/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

mitsumark schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:03:
[...]

Die is al behoorlijk verouderd en (daardoor) te duur (geworden).

Ik denk dat 750W voldoende is, mits je niet alles tot het maximale gaat overklokken en tegelijk zwaar belasten.

http://tweakers.net/price...;346226;348557/categorie/
Graag wil ik een voeding met nog wat Watt's over. Ik heb uitgerekend dat mijn systeem met een overclockte CPU met alles op een usage van 100% ~720 Watt zal verbruiken. En stel ik ga in de toekomst een upgrade doen. Dan wil ik niet wéér een nieuwe voeding kopen. M'n budget ligt rond de €140. De reden waarom ik voor een Seasonic had gekozen is omdat ik deze nu ook heb en had geen zin om de kabels te vervangen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Er staat een 800Watter in mijn lijst die bij 1 webshop goed binnen je budget valt: http://tweakers.net/price...esign-newton-r3-800w.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien dit topic zowel betrekking heeft op de videokaart als op de voeding, twijfelde ik in welke rubriek ik deze moest plaatsen. @moderator: wil je indien nodig svp mijn topic verplaatsen?

Ik heb gisteren een MSI GTX 760 videokaart gekocht: http://www.msi.com/produc...4GD5OC.html#hero-overview

Deze heeft als stroomaansluiting een 2 x 8 pins pci express connector. Mijn voeding heeft echter een 1 x maal 6 pins en 1 maal 6 pins + 2 pci express voedingskabel.

De voeding betreft een Antec Earthwatts 650 watt met 3 12 volt rails (Rails 1 en 2: 22 ampere en rails 3: 25 ampere).

Met de huidige stekkers kan ik de videokaart dus niet volledig aansluiten.

Echter, als de videokaart met 2 maal 6 pins aansluit, dan werkt deze gewoon. Zo ook met 8 pins en 6 pins.

Dan blijven dus 2 pinnen ongebruikt. Daarvoor heb ik 3 opties:

-Gewoon zo laten
-Een PCI express verloopstekker van 6 naar 8 pins plaatsen
-Een PCI express verloopstekker van 2 x molex naar 8 pins plaatsen

Kan het kwaad voor de voeding of videokaart om optie 1 of 2 te gebruiken?

Optie 3 heeft in verband met cablemanegement niet mijn voorkeur. Tenzij dit veel beter is voor de voeding of videokaart.

Ik ben overigens geen overklokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:29
Zodra je voeding de gevraagde stroom niet meer kan leveren, zal je pc crashen. Dit is eigenlijk een beveiligingsmechanisme van de voeding, waardoor ik denk (maar ik weet het niet zeker) dat dit op zich geen kwaad kan. De videokaart gebruik je waarschijnlijk ook lang niet altijd op vol vermogen. Mocht het vaak gebeuren dat de pc uitvalt, dan lijkt het me wel verstandig om een verloopje te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk verloopje van de 2 die ik heb genoemd kan ik dan het beste halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
Als je een verloopje haalt kun je het best een 2x molex naar 8 pins kopen. Als je een 6 pins naar 8 omzet, dan blijft de stroomtoevoer precies hetzelfde, dus dat is eigenlijk een soort valsspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus met een 6 naar 8 pins verloopje krijgt de videokaart net als nu eigenlijk te weinig stroom.

Of gaat de videokaart vanwege het verloopje juist meer stroom van de 6 pins kabel trekken met kwalijke gevolgen voor de voeding?

Met de manier waarop de stekkers momenteel zijn aangesloten draait Furmark overigens zonder problemen en heel de avond GTA V spelen gaf ook geen enkel probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:04:
Dus met een 6 naar 8 pins verloopje krijgt de videokaart net als nu eigenlijk te weinig stroom.

Of gaat de videokaart vanwege het verloopje juist meer stroom van de 6 pins kabel trekken met kwalijke gevolgen voor de voeding?

Met de manier waarop de stekkers momenteel zijn aangesloten draait Furmark overigens zonder problemen en heel de avond GTA V spelen gaf ook geen enkel probleem.
Ja, dat klopt. Als de videokaart probeert meer stroom te trekken uit 8 pins, maar dit niet geleverd kan worden vanuit de voeding, dan zal de stoom uitvallen, net zoals in een huis als je een groep overbelast. Zolang je er geen last van hebt kun je dit in principe zo laten. Mocht je je er helemaal geen zorgen over willen/kunnen maken, dan is een verloopje natuurlijk de beste oplossing voor enkele euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
phpn3rd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:56:
Zodra je voeding de gevraagde stroom niet meer kan leveren, zal je pc crashen. Dit is eigenlijk een beveiligingsmechanisme van de voeding, waardoor ik denk (maar ik weet het niet zeker) dat dit op zich geen kwaad kan.
Nee dat klopt niet, een goede voeding heeft overbelastingsbeveiliging en zal de voeding, en daarmee dus de PC, uitschakelen.
De videokaart gebruik je waarschijnlijk ook lang niet altijd op vol vermogen. Mocht het vaak gebeuren dat de pc uitvalt, dan lijkt het me wel verstandig om een verloopje te halen.
Als dat zou gebeuren dan was een verloopje natuurlijk geen oplossing, een verloopje kan er natuurlijk niet voor zorgen dat een voeding meer gaat leveren.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:53:
Zo ook met 8 pins en 6 pins.

Dan blijven dus 2 pinnen ongebruikt. Daarvoor heb ik 3 opties:

-Gewoon zo laten
Dit, als het werkt en de videokaart dus niet controleert of er werkelijk een 8 pins is aangesloten dan gewoon zo laten. Dit is met afstand dan de beste optie, kan geen kwaad, zorgt niet voor problemen of wat dan ook. Verloopjes e.d. zorgen juist voor problemen.
phpn3rd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:01:
Als je een verloopje haalt kun je het best een 2x molex naar 8 pins kopen.
Die dingen zou ik nooit halen, gevaarlijke ondingen zijn het.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
popoqwerty schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:37:
[...]

Graag wil ik een voeding met nog wat Watt's over. Ik heb uitgerekend dat mijn systeem met een overclockte CPU met alles op een usage van 100% ~720 Watt zal verbruiken. En stel ik ga in de toekomst een upgrade doen. Dan wil ik niet wéér een nieuwe voeding kopen. M'n budget ligt rond de €140. De reden waarom ik voor een Seasonic had gekozen is omdat ik deze nu ook heb en had geen zin om de kabels te vervangen. 8)7
De pricewatch: Corsair RM850 lijkt mij het meest geschikt voor jouw dan, met name omdat het één van de allerstilste voedingen is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De 2 extra pinnen zijn in feite alleen voor de ground (aarde) bedoeld, zie onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/3329/pcieplugdiagramoa5.png

Jouw videokaart voert kennelijk geen check uit of er ook daadwerkelijk 8-pins zijn aangesloten.
Als het zo allemaal goed werkt dan is er geen enkel probleem :) Aangezien je kaart zware benchmarks goed doorloopt met de juiste score, zal er tijdens gamen al helemaal geen probleem zijn. De kaart verbruikt tijdens een zware benchmark immers het meeste stroom.

Soms checkt een videokaart of er wel daadwerkelijk 8-pins zijn aangesloten en dan kan je bijvoorbeeld deze leuke mod toepassen: http://www.goldfries.com/...-8pin-pci-e-modification/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@-The_Mask- en stin00: Bedankt voor jullie antwoord, hier kan ik mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:31:
Ik weet niet exact hoe hard ze draaien.Het zijn 1200rpm fans en ik stel ze in op lo-mid-hi via de case. Ik hoor ze pas bij bij de HI stand goed naast de psu, maar zelffs dan is het geluids van de psu door de hogere frequentie gewoon meer aanwezig. In het verleden had ik dit niet, vandaar mijn idee dat de fan in de HX850 aan vervanging toe is.
Was even met iets anders bezig productreview: Antec Edge 550W review door -The_Mask- ;)

Maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe stil je het nu eigenlijk wil hebben. De meeste moderne voedingen maken namelijk niet echt meer lawaai als de eerste HX850 bij laag vermogen. Een 1000RPM fan van 140mm is nu eenmaal hoorbaar in een beetje stille PC. Of wil je gewoon zo stil mogelijk, zodat je zeker weet dat de voeding niet hetgene is wat hoorbaar is.

Wil je trouwens ook volledig zwarte kabels? Of maakt je dat niks uit omdat je toch altijd voor dichte behuizingen kiest en niet voor behuizingen met een window.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:40:
[...]

Nee dat klopt niet, een goede voeding heeft overbelastingsbeveiliging en zal de voeding, en daarmee dus de PC, uitschakelen.
Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? Ik zeg dat dit een beveiligingsmechanisme (-> overbelastingsbeveiliging) is en dat de pc crasht (-> uitschakelen). Ziet er in mijn ogen uit als precies hetzelfde, dus vind het wat vreemd dat je zegt dat dit niet klopt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:02:
[...]

Was even met iets anders bezig productreview: Antec Edge 550W review door -The_Mask- ;)

Maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe stil je het nu eigenlijk wil hebben. De meeste moderne voedingen maken namelijk niet echt meer lawaai als de eerste HX850 bij laag vermogen. Een 1000RPM fan van 140mm is nu eenmaal hoorbaar in een beetje stille PC. Of wil je gewoon zo stil mogelijk, zodat je zeker weet dat de voeding niet hetgene is wat hoorbaar is.

Wil je trouwens ook volledig zwarte kabels? Of maakt je dat niks uit omdat je toch altijd voor dichte behuizingen kiest en niet voor behuizingen met een window.
Ik had al wel zo'n vermoeden. Zal je review vanavond eens op mijn gemak doorlezen. :)

De Fractal R4 is dicht en ik zal ook nooit een open case meer nemen. Kleur e.d. is dus niet van belang. Geluid wel. Ik wil idd gewoon voorkomen dat ik de voeding hoor bij lage belasting. Vandaar mijn interese in semi passief. Maar als ik de reviews can bijvoorbeld de Seasonic en de be quiet lees, zijn ook die even stil als mijn casefans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
phpn3rd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:16:
[...]
Wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? Ik zeg dat dit een beveiligingsmechanisme (-> overbelastingsbeveiliging) is en dat de pc crasht (-> uitschakelen). Ziet er in mijn ogen uit als precies hetzelfde, dus vind het wat vreemd dat je zegt dat dit niet klopt. :?
Een voeding zal een PC niet laten crashen, maar inderdaad volledig uitschakelen zoals The_Mask aangeeft. Als je videokaart bijvoorbeeld te weinig stroomt krijgt en meer nodig heeft (maar dit niet krijgt of kan krijgen), dán zal je PC wel kunnen crashen/freezen/rebooten; in dit geval laat de videokaart het systeem crashen en schiet de voeding niet in de beveiliging.

Een voeding heeft echter een overbelastingsbeveiliging die direct de voeding volledig uitschakelt en daarmee dus ook de PC; dit gebeurt om de voeding te beschermen.

Je zit dus in principe in de goede hoek, maar het ligt net wat genuanceerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
stin00 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:46:
[...]

Een voeding zal een PC niet laten crashen, maar inderdaad volledig uitschakelen zoals The_Mask aangeeft. Als je videokaart bijvoorbeeld te weinig stroomt krijgt en meer nodig heeft (maar dit niet krijgt of kan krijgen), dán zal je PC wel kunnen crashen/freezen/rebooten; in dit geval laat de videokaart het systeem crashen en schiet de voeding niet in de beveiliging.

Een voeding heeft echter een overbelastingsbeveiliging die direct de voeding volledig uitschakelt en daarmee dus ook de PC; dit gebeurt om de voeding te beschermen.

Je zit dus in principe in de goede hoek, maar het ligt net wat genuanceerder :)
Ah, bedankt voor de uitleg :)

Dit is inderdaad min of meer wat ik ermee bedoelde, maar iets minder handig (korter ook) verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:25:
[...]

Ik had al wel zo'n vermoeden. Zal je review vanavond eens op mijn gemak doorlezen. :)

De Fractal R4 is dicht en ik zal ook nooit een open case meer nemen. Kleur e.d. is dus niet van belang. Geluid wel. Ik wil idd gewoon voorkomen dat ik de voeding hoor bij lage belasting. Vandaar mijn interese in semi passief. Maar als ik de reviews can bijvoorbeld de Seasonic en de be quiet lees, zijn ook die even stil als mijn casefans.
In zo'n geval zou ik dan naar een be quiet! of Corsair HXi of RM kijken die helemaal gericht zijn op stilte.

De Antec High Current Pro Platinum heeft wel een kwaliteits fan van Delta met een dual ball bearing lager en draait ook langzaam, een dikke 600RPM tot 50% belasting bij een intake van zo'n 30 graden. Maar het lager zou je misschien net kunnen horen als je je best doet. Beter als de HX850 is die overigens wel.
http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/HCP-850/6.html

De Corsair AX860 heeft ook een kwaliteits fan dit maal één van Sanyo Denki, maar weer een dual ball bearing lager, dus waarschijnlijk hoorbaar. Ook draait de fan op minimaal zo'n 825RPM als je hybrid fancontrol uitzet, wat hoorbaar is in een hele stille PC. Zet je dat uit dan wordt de voeding van binnen redelijk warm, wat weer slecht voor de levensduur is en als die dan begint met draaien dan gaat die gelijk over de 1000RPM heen waardoor je hem weer hoort. Niet echt geweldig dus naar mijn idee.
http://www.xbitlabs.com/a...lay/corsair-ax-axi_3.html

Van de Fractal Design Newton R3 850W verwacht ik ook wel dat die erg stil zal zijn door de maximale draaisnelheid van 1500RPM, wel helaas een dual ball bearing fan. ATNG kan sowieso wel goed stille voedingen maken, zie bijvoorbeeld de Nexus voedingen van voedingen. Helaas is van deze voeding niet echt een goede review te vinden welke het meet, dus ik zou eerst maar naar anderen kijken, ook al is die wel netjes geprijsd.

De FSP Aurum PT850 heeft een Power Logic PLA13525S12M fan en die draait volgens Sweclockers op minimaal zo'n 700RPM bij een lage intake temp, niet heel geweldig dus, moet beter kunnen.
http://www.sweclockers.co...-aurum-pt-850-w/4#content

De Seasonic Snow Silence 1050W is wel getest bij TPU en daar kan die met een lage intake temp van 30 graden tot bijna 50% passief draaien, maar als de fan weer gaat draaien is dit wel weer op een 700RPM. Ik ben nooit zo'n fan van semi-passief, weel warmte ophoping in de voeding. Is dan ook niet meer dan het maskeren van een 'slechte' fan en/of fancontroller zat er een betere in dan was dit niet nodig. Richting hogere belasting wordt de voeding trouwens erg duidelijk hoorbaar.
http://www.techpowerup.co...c/Snow_Silent-1050/6.html

De Super Flower Leadex Platinum zou ik ook niet doen. Ook weer semi-passief, waarbij de fan dus of geen geluid maakt of hoorbaar en volgens TPU staat de fan daar bij de 1000W versie tussen staat te springen tussen de 200W en 400W. Dit wordt door sommigen als irritant ervaren, wat ik mij kan voorstellen.
http://www.techpowerup.co...lower/SF-1000F14MP/6.html

Dan nu de meest intressante keuzes naar mijn idee:

Als eerste de nieuwe revisie van de RM850: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=422 Helaas is dit de enige review van de nieuwe versie, dus geen geluids- of fanspeed metingen. Maar stiller als al de anderen hierboven is die sowieso. :) De voeding is trouwens op hetzelfde platform als de HX850i gebaseerd, maar heeft geen FDB fan maar een riffle bearing fan en de softwareaansturing zoals je die vindt bij de HXi serie zit er ook niet in.

Als tweede de HX850i, tegenwoordig valt de meerprijs wel mee, is nog maar zo'n 25 euro, was veel groter. Voor die 25 euro krijg je wat software instel en uitleesmogelijkheden, een betere fan en nog enkele kleine dingen. Review van de 1000W versie: http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/HX1000i/6.html

En als laatste de beste voeding als je gaat voor pure stilte. Met een intake van 28/30 graden Celsius maakt deze voeding gewoon tot zo'n 600W minder dan 25dBA geluid dat is gewoon extreem, geen enkele andere voeding presteert dit. De voeding heeft eigenlijk maar één nadeel en dat zijn de niet zwarte kabels, maar omdat je zelf aangeeft altijd te gaan voor een dichte behuizing is dit voor jou geen nadeel. :)
Review: http://www.tomshardware.c...-power-supply,4140-5.html (dit is dezelfde reviewer als die van TPU)

Be quiet! Dark Power Pro 11 en FSP Aurum PT zijn trouwens niet hetzelfde platform, maar hebben wel enkele overeenkomsten. Waarschijnlijk is Aurum PT dus als basis gebruikt en samen met be quiet! aangepast naar hun wensen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:44:
[...]

De pricewatch: Corsair RM850 lijkt mij het meest geschikt voor jouw dan, met name omdat het één van de allerstilste voedingen is.
Bedankt voor je bericht, na wat reviews lezen heb ik toch niet zo veel vertrouwen in deze voeding.

Ik heb er een besteld van CoolerMaster besteld, van dezelfde prijs en ook een met een Gold certificaat. pricewatch: Cooler Master V Series V850

Alsnog bedankt, een fijn forum. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
popoqwerty schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:21:
[...]

Bedankt voor je bericht, na wat reviews lezen heb ik toch niet zo veel vertrouwen in deze voeding.
Je zegt reviews als in meerfout, maar dat kan niet, want er is maar één review verschenen, de rest gaat allemaal over een andere oudere voeding. ;)

Dit is de enige review: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=422
Ik heb er een besteld van CoolerMaster besteld, van dezelfde prijs en ook een met een Gold certificaat. pricewatch: Cooler Master V Series V850
Ook een goede voeding, maar houdt er wel rekening mee dat die lang niet zo stil is als de RM850.
https://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V850/1.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dankjewel voor je uitgebreide reactie :)
In zo'n geval zou ik dan naar een be quiet! of Corsair HXi of RM kijken die helemaal gericht zijn op stilte.

De Antec High Current Pro Platinum heeft wel een kwaliteits fan van Delta met een dual ball bearing lager en draait ook langzaam, een dikke 600RPM tot 50% belasting bij een intake van zo'n 30 graden. Maar het lager zou je misschien net kunnen horen als je je best doet. Beter als de HX850 is die overigens wel.
http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/HCP-850/6.html
Ik heb wat moeite met die Noise graph... gemiddelde geluidsdruk over de gehele bandbreedte van het vermogen.. Dat zegt alles en niks tegelijk.
De Corsair AX860 heeft ook een kwaliteits fan dit maal één van Sanyo Denki, maar weer een dual ball bearing lager, dus waarschijnlijk hoorbaar. Ook draait de fan op minimaal zo'n 825RPM als je hybrid fancontrol uitzet, wat hoorbaar is in een hele stille PC. Zet je dat uit dan wordt de voeding van binnen redelijk warm, wat weer slecht voor de levensduur is en als die dan begint met draaien dan gaat die gelijk over de 1000RPM heen waardoor je hem weer hoort. Niet echt geweldig dus naar mijn idee.
http://www.xbitlabs.com/a...lay/corsair-ax-axi_3.html
Van de AX860 lees ik dat de fan hoorbaar is. Hij wordt zeker in vergelijking met de HX850i niet als stil gezien. Daarom valt hij in de huidige uitvoering voor mij af.
Van de Fractal Design Newton R3 850W verwacht ik ook wel dat die erg stil zal zijn door de maximale draaisnelheid van 1500RPM, wel helaas een dual ball bearing fan. ATNG kan sowieso wel goed stille voedingen maken, zie bijvoorbeeld de Nexus voedingen van voedingen. Helaas is van deze voeding niet echt een goede review te vinden welke het meet, dus ik zou eerst maar naar anderen kijken, ook al is die wel netjes geprijsd.
eens
De FSP Aurum PT850 heeft een Power Logic PLA13525S12M fan en die draait volgens Sweclockers op minimaal zo'n 700RPM bij een lage intake temp, niet heel geweldig dus, moet beter kunnen.
http://www.sweclockers.co...-aurum-pt-850-w/4#content
Hij wordt in ieder geval als 'Tyst' aangemerkt. Stil dus :P
De Seasonic Snow Silence 1050W is wel getest bij TPU en daar kan die met een lage intake temp van 30 graden tot bijna 50% passief draaien, maar als de fan weer gaat draaien is dit wel weer op een 700RPM. Ik ben nooit zo'n fan van semi-passief, weel warmte ophoping in de voeding. Is dan ook niet meer dan het maskeren van een 'slechte' fan en/of fancontroller zat er een betere in dan was dit niet nodig. Richting hogere belasting wordt de voeding trouwens erg duidelijk hoorbaar.
http://www.techpowerup.co...c/Snow_Silent-1050/6.html
Onder hogere belasting hoor ik mijn GPU er toch wel overheen.
De Super Flower Leadex Platinum zou ik ook niet doen. Ook weer semi-passief, waarbij de fan dus of geen geluid maakt of hoorbaar en volgens TPU staat de fan daar bij de 1000W versie tussen staat te springen tussen de 200W en 400W. Dit wordt door sommigen als irritant ervaren, wat ik mij kan voorstellen.
http://www.techpowerup.co...lower/SF-1000F14MP/6.html
Ik las het inderdaad. Een up en down spinnende fan lijkt me niet best.
Dan nu de meest intressante keuzes naar mijn idee:

Als eerste de nieuwe revisie van de RM850: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=422 Helaas is dit de enige review van de nieuwe versie, dus geen geluids- of fanspeed metingen. Maar stiller als al de anderen hierboven is die sowieso. :) De voeding is trouwens op hetzelfde platform als de HX850i gebaseerd, maar heeft geen FDB fan maar een riffle bearing fan en de softwareaansturing zoals je die vindt bij de HXi serie zit er ook niet in.
Een aardige, maar niet de klasse en efficiency die ik zoek. Techniek is soms zijn Eigen doel :P
Als tweede de HX850i, tegenwoordig valt de meerprijs wel mee, is nog maar zo'n 25 euro, was veel groter. Voor die 25 euro krijg je wat software instel en uitleesmogelijkheden, een betere fan en nog enkele kleine dingen. Review van de 1000W versie: http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/HX1000i/6.html
Inderdaad een srieuze optie
En als laatste de beste voeding als je gaat voor pure stilte. Met een intake van 28/30 graden Celsius maakt deze voeding gewoon tot zo'n 600W minder dan 25dBA geluid dat is gewoon extreem, geen enkele andere voeding presteert dit. De voeding heeft eigenlijk maar één nadeel en dat zijn de niet zwarte kabels, maar omdat je zelf aangeeft altijd te gaan voor een dichte behuizing is dit voor jou geen nadeel. :)
Review: http://www.tomshardware.c...-power-supply,4140-5.html (dit is dezelfde reviewer als die van TPU)
En dit lijkt me dan toch echt een serieuze kandidaat. Ik moet mezelf nog even uit het beeld helpen dat be quiet geode spullen maakt, maar geen topklasse is. Schijnbaar kunnen ze het wel.
Be quiet! Dark Power Pro 11 en FSP Aurum PT zijn trouwens niet hetzelfde platform, maar hebben wel enkele overeenkomsten. Waarschijnlijk is Aurum PT dus als basis gebruikt en samen met be quiet! aangepast naar hun wensen.
Dat geeft wel te denken over de keeling van de be quiet. Hij mag da niet passief zijn bij lage belasting, de fan kan bij die snelheid nauwelijks iets van luchtdruk opbouwen. Alt ijd beter dan niets, dat wel.

Ik ga er nog even een nachtje over slapen. De be quiet staat goed op de lijst zo vlak boven de Corsair, maar ik hoop nog op een review en prijsvermelding van de Seasonic op korte termijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:41:

Ik heb wat moeite met die Noise graph... gemiddelde geluidsdruk over de gehele bandbreedte van het vermogen.. Dat zegt alles en niks tegelijk.
Hoe bedoel je?
Dat geeft wel te denken over de keeling van de be quiet. Hij mag da niet passief zijn bij lage belasting, de fan kan bij die snelheid nauwelijks iets van luchtdruk opbouwen. Alt ijd beter dan niets, dat wel.
Elk beetje airflow is idd beter als niks en als het nodig is dan draait de fan gewoon eerder op een hoger aantal toeren. Zie de grafiek met een hogere intake temperatuur, daar stijgt die een stuk sneller.
Ik ga er nog even een nachtje over slapen. De be quiet staat goed op de lijst zo vlak boven de Corsair, maar ik hoop nog op een review en prijsvermelding van de Seasonic op korte termijn. :)
Ik zou niet te veel van de Seasonic verwachten. Als je de voeding bijvoorbeeld zwaar belast zul je hem denk ik wel horen boven de videokaarten, mits die net zo stil zijn als je huidige en je instaat bent de voeding zwaar te belasten. Dat zie je ook terug in de review van de 1050W versie en eigenlijk bij elke Seasonic.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MacCollac schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:51:

Mijn CPU is overgeclockt naar 4,2GHz.

Nu vroeg ik mij af wanneer het tijd is om mijn PSU te vervangen voordat er wellicht een keer iets gebeurd? Zoals ik al eerder zei heb ik op het moment geen problemen, maar die kunnen wellicht wel opspringen?

Graag jullie mening/advies wat jullie zouden doen!
Onder volledige belasting belast je de voeding wel redelijk zwaar. En de kwaliteit van de eerste GX serie gemaakt door Seventeam was gewoon wel vrij ruk en ook erg inconsistent, dus het is misschien wel verstandig om een voeding van goede kwaliteit te halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 21:17
Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik een complete (zelf samengestelde) PC kopen. Nu heb ik als voeding de Corsair Builder CXM 600W op het oog. Daarnaast zal de PC een MSI GTX 970 gaan bevatten. Als ik in de toekomst nog een GTX 970 (in SLI) erbij wil plaatsen, is deze voeding dan voldoende? Ook wat aansluitingen betreft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een MSI GTX 970 Gaming heeft twee PEG connectors nodig en de voeding heeft er maar twee, dus voor een tweede videokaart kom je aansluitingen te kort.

Daarnaast is de voeding sowieso niet echt heel erg geweldig qua kwaliteit en kun je voor hetzelfde geld veel betere voedingen krijgen van andere merken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 21:27
Ik heb ooit een HTPC overgenomen van iemand die het niet lekker deed (de pc dan, he). Voeding was het probleem, dus vervangen en pc'tje werkt weer.
Nu heb ik hier dus een voeding liggen waarvan ik het zonde vind die weg te gooien (tenzij jullie het brak vinden): een ZALMAN ZM500-HP, half modulair. Het zou prettig zijn die als reserve voeding te kunnen gebruiken (12V is slechts 430W, maar voor mij genoeg).

Probleem:
Als hij een tijdje ingebouwd zit/werkt, dan is het MOBO niet meer op te starten. Ik moet de 230 van de voeding afhalen (switch), fff wachten, aanzetten en dan gaat het dus wel goed.
Ik vermoed dat de POWER OK lijn niet goed is, maar dat is dus niet altijd zo.
Het gaat dan een aantal malen ok, maar vrij snel moet de spanning er weer af.
Iemand enig id hoe ik eea kan oppakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dit is typisch voor een kapotte 5Vstandby elco en ook typisch voor deze voeding en dit design.

De 5Vsb elco is namelijk van niet zo'n goede kwaliteit en dat zelfde geld voor de andere elco's in de voeding. Daarnaast produceert dit design (FSP Epsilon) ook vrij veel ripple en worden de elco's niet goed gekoeld. Dus bij deze voeding en dit design is het dan ook vrij normaal dat dit gebeurt. Het valt overigens wel prima te reparen, maar dan moet je wel goed kunnen solderen en over de juiste types elco's beschikken om de ouden te vervangen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:12:
Een MSI GTX 970 Gaming heeft twee PEG connectors nodig en de voeding heeft er maar twee, dus voor een tweede videokaart kom je aansluitingen te kort.

Daarnaast is de voeding sowieso niet echt heel erg geweldig qua kwaliteit en kun je voor hetzelfde geld veel betere voedingen krijgen van andere merken.
Een Corsair CS 650M is dus een veel betere voeding die wel twee MSI GTX 970 videokaarten ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Odrai schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:54:
[...]

Een Corsair CS 650M is dus een veel betere voeding die wel twee MSI GTX 970 videokaarten ondersteund?
Beter is die idd, maar een goede koop niet. Wat wel een goede keuze is hangt af van de rest van het systeem en eisen en wensen aan de voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:58:
[...]

Beter is die idd, maar een goede koop niet. Wat wel een goede keuze is hangt af van de rest van het systeem en eisen en wensen aan de voeding.
Waarom is dit geen goede koop?

Dit zullen ongeveer de specificaties zijn van de computer:

MSI Gaming 5 (MB)
MSI GTX 970 (GPU)
Intel i7-4790K (CPU)
Samsung SSD
Western Digital 1 TB HDD
Corsair 8GB RAM
Noctua NH-U14S

Ik zoek vooral een goede voeding die tevens een tweede MSI GTX 970 kan ondersteunen. Verder heb ik geen echte eisen. Welke voedingen raad jij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
Cooler Master CM 690 III of de Silencio 652s (Ik weet dat deze warmer wordt dan andere kasten, maar is wel geruislozer).

Heb toch een kleine eis/ wens: maximaal €100,- wil ik uitgeven voor een voeding.

Is anders een Cooler Master G650M beter dan eerder vermelde Corsair voedingen?

[ Voor 32% gewijzigd door Odrai op 30-05-2015 15:52 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.