Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:29:
[...]
Bedankt voor je reactie Mask,
Ik denk dat ik toch maar voor een andere voeding ga, simpel weg omdat ik momenteel ook qua kabel lengte in de knop kom als ik nog een extra HDD/SSD wil plaatsen en tsja hoe lang zal deze voeding nog mee gaan....
Ik twijfel alleen tussen de volgende 2 voedingen:
Thermaltake Smart SE 730W
Thermaltake Paris 650W
Waarom Thermaltake? Omdat ik hier goeie ervaring mee heb. De SE730 is wat goedkoper dan de de Paris en dat kan een reden zijn om deze te kiezen boven de Paris, alleen lijken verschillende reviews beter zijn bij de Paris (en hij lijkt efficienter te zijn qua verbruik). Mijn vraag alleen, stel als ik de toekomst 2 GPU's naast elkaar wil zetten, heeft zo'n 650W voeding dan voldoende kracht? Ik ga overigens niet vanuit dat het gebeurt, maar je weet maar nooit. Naast deze GPU's zou hij dan zeg maar nog 1 HDD en 2 SDD's moeten trekken. Ik ben geen overclocker, hooguit dat ik dat CPU iets sneller laat lopen (rond de 10% extra).
Voor twee R9 290X kaarten is een goede 650W voeding niet heel ruim, dan doe je er beter aan om een 700/750W voeding te halen, voor zuinigere kaarten kan een 650W voeding met 4 PEG connectors vaak wel prima.
Wat betreft Thermaltake, zij maken zelf geen voedingen, de voedingen komen van andere fabrikanten, o.a. High Power, CWT, HEC, Enhance, Solytech, FSP en tegenwoordig ook nog Yue-Lin en ze leveren echt alles van low-end naar high-end. Goede ervaring is in dit geval dan ook een wassen neus, je hebt er niks aan want het zegt echt helemaal niks.
De Thermaltake Smart SE 730W 80PLUS Bronze en Thermaltake Paris 650W 80 PLUS Gold zijn beide voedingen gemaakt door CWT. De Thermaltake Smart SE 730W 80PLUS Bronze is gebaseerd op hetzelfde platform als de Cooler Master B600 V2, voor een goede review kun je dus ook de review in mijn sign van de Cooler Master lezen, ze verschillen intern weinig, extern wel veel.
Hier nog een review van de Thermaltake Smart SE 730W 80PLUS Bronze waarbij je kan zien dat ze intern erg op elkaar lijken.
De enige conclusie die je kunt doen is dat de
pricewatch: Thermaltake Smart SE 730W eigenlijk wat te duur is. De
pricewatch: Cooler Master GM G750M zit namelijk rond dezelfde prijs of zelfs iets goedkoper, maar is kwalitatief een wat betere voeding en de performance van deze voeding is ook beter. De Cooler Master GM serie is ook gemaakt door CWT en is ook gebaseerd op hetzelfde design (namelijk GPK serie), maar aan deze voeding is nogal veel veranderd. De hele secondaire kant van de voeding is namelijk door Cooler Master samen met CWT aangepast naar een moderner en beter presterend design en daarnaast is de kwaliteit ook wat beter. De Thermaltake is dus niet echt een goede optie.
Anders is er ook nog de
pricewatch: Fractal Design Integra M 750W wat ook een betere voeding is rond dezelfde prijs als de Thermaltake.
http://www.kitguru.net/co...gn-integra-m-650w-review/
Wat betreft de Thermaltake Paris 650W dat is ook een low-end 80PLUS Gold voeding, beter als de Smart SE 730W Bronze, maar het blijft een low-end voeding welke veel concurrentie heeft van veel betere voeding rond dezelfde prijs en voor twee R9 290X's kaarten is die ook nogal krap.
De vraag is dus eigenlijk waar gaat de rest van de PC uit bestaan? CPU, videokaarten, behuizing?