Voeding advies en informatie topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 40.238 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:22:
Je hebt een voeding nodig welke twee 6 pins PEG connectors heeft en de meeste 300/350W voedingen hebben dat niet.

Bij de pricewatch: Seasonic S12G 450W is de 4+4 pins EPS stekker trouwens ook nog zwart, lijkt mij net weer wat netter, modulair heeft toch niet echt een voordeel in die behuizing.
Thanks!

Vraag mij af hoe ik dan de kabels het beste weg kan werken? Alles is al vrij krap.

Wat voor voordeel mis er eigenlijk? Is het de stugheid die je bedoeld bij de plugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:34:
[...]

Vraag mij af hoe ik dan de kabels het beste weg kan werken? Alles is al vrij krap.
Op de plaatjes is er vrij veel ruimte juist en de S12G is ook nog 2 centimeter korter.

Foritain vindt hem ook ruim:
Het inbouwen is vervolgens dan ook weinig spannend. Dit is simpelweg één van de prettigste behuizingen om te vullen, maar ook om een mooi resultaat mee neer te zetten. Zo doet de PSU cover geweldig werk en laat deze wel je merk en type voeding, maar niet je kabelellende zien, en de extra ruimte achter je voeding is dusdanig ruim dat je eenvoudig overgebleven kabels kan dumpen. Een modulaire voeding is altijd handig, maar zeker geen harde eis.
productreview: Phanteks Enthoo Evolv ITX (Windowed) review door Foritain
Wat voor voordeel mis er eigenlijk? Is het de stugheid die je bedoeld bij de plugs?
Nee bij de G-series heeft de 4+4 pins EPS stekker allemaal gekleurde kabels en loopt de sleeving niet tot het eind, de S12G series heeft zwarte draden wat er netter uitziet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor je advies. Voeg ik deze toe.

Bedankt! Ik had het daar ook al gelezen.

Wordt zeer gewaardeerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Wat zou een geschikte voeding zijn voor een pc met 4770k gtx970 en heel veel andere componenten.
Kwam met een psu calculator aan 520 watt zonder overklok en een 2e 970 waar ik de mogelijkheid voor wil open houden.
Uit de startpost leek mij de Cooler Master V Series V850 wel geschikt, maar heb niet zoveel verstand van voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Met een tweede GTX 970 kwam je uit op 520W? Waarom dan kijken naar een 850W voeding?

Maar zou je de specificaties van de gehele PC kunnen plaatsen? Was je van plan te overklokken of was de mogelijkheid openhouden alleen gericht op de GTX 970?

Wat zijn voor de rest de eisen en wensen aan de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
specs 4770k gtx970 16gb 1 ssd 128gb 4 x hd7200tpm dvdrom, soundblaster 3led fans 200mm 1 120mm fan met fancontroler
Wil idd wel kunnen overklokken en een 2e 970 erbij moet ook geen probleem zijn.
Zoek een goede kwaliteit voeding koel en stil, er zit nu een antec truepower tp-750 in maar die had wat kuren vanmorgen.
nu werkt ie weer maar als ie stuk gaat wil ik al een idee hebben welke voeding ik moet nemen. :)

edit alles nog eens ingevoerd op een calculator kom nu overklokt en met gtx970 in sli op 570 watt aanbevolen
Als ik ooit naar naar nieuwe amd gpus ga moet ik misschien nog meer marge hebben dan kom ik met crossfire 290x al op 875watt aanbevolen
Of de next gen amd kaarten moeten ineens stukken zuiniger worden.

[ Voor 58% gewijzigd door Goofy1978 op 25-04-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Goofy1978 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:02:
specs 4770k gtx970 16gb 1 ssd 128gb 4 x hd7200tpm dvdrom, soundblaster 3led fans 200mm 1 120mm fan met fancontroler
En de behuizing?
Wil idd wel kunnen overklokken en een 2e 970 erbij moet ook geen probleem zijn.
Zoek een goede kwaliteit voeding koel en stil, er zit nu een antec truepower tp-750 in maar die had wat kuren vanmorgen.
Wat was het probleem?

Is die stil genoeg?
edit alles nog eens ingevoerd op een calculator kom nu overklokt en met gtx970 in sli op 570 watt aanbevolen
Dat lijkt wel aardig te kloppen ja.
Als ik ooit naar naar nieuwe amd gpus ga moet ik misschien nog meer marge hebben dan kom ik met crossfire 290x al op 875watt aanbevolen
Dan heb je de R9 290X's ook flink overgeklokt, anders haal je dat nooit.
Of de next gen amd kaarten moeten ineens stukken zuiniger worden.
De kaarten die in 2016 komen zijn sowieso een stuk zuiniger, de huidige GPU's worden namelijk nog steeds op 28nm geproduceerd, terwijl de volgende GPU's van AMD in 2016 hoogstwaarschijnlijk op 14nm FinFET worden geproduceerd. 14nm is vier maal zo klein in theorie dus in theorie zou dat dan ook komen op een vier maal zo zuinige videokaart. Nu zal de praktijk waarschijnlijk wat minder extreem zijn en de GPU's zullen sowieso weer meer streamprocessors bevatten en dus groter worden, maar dat ze zuiniger worden is één ding dat zeker is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Behuizing is coolermaster haf922
De pc deed niets meer, Heb wat aan de kabels zitten prutsen met een oude voeding toen had de pc weer stroom.
en de antec deed het erna ook weer, al weet ik zeker dat de stekkers allemaal vast zaten.
Ja de antec 750 is stil genoeg wel goede reviews kreeg die ook.

[ Voor 24% gewijzigd door Goofy1978 op 25-04-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denna89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-12-2022
Beste allen,

Mijn oude pc heeft het erg moeilijk met opstarten en dit ligt vrijwel zeker aan de voeding.
Hierdoor wil ik een nieuwe voeding kopen, ik zit echter te twijfelen voor een goede voeding.

Mijn oude voeding is een OCZ Technology (OCZ500SXS) 500 Watt.

Ik zal niet echt veel meer met mij PC aan gamen, maar zou het fijn vinden als deze blijft werken.
Ik zat nu aan de volgende voeding te denken, is dit een goede voeding, en is het mogelijk om nog goedkoper te gaan?

pricewatch: Cooler Master GM G550M

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
Welke pc moet ermee worden gevoed en heb je meer eisen dan: hij moet het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denna89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik weet alle precieze specificaties op dit moment even niet:
Intel Processor 3,2 GHz, 4 GB RAM,
Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E
MSI Moederbord, Harde Schijf 750 GB/7200rpm/32m)

Hij moet het doen is even het belangrijkst inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Van goedkoop (maar kwalitatief prima) tot redelijk high-end.
http://tweakers.net/price...;317759;415512/categorie/
Zeker die laatste 2 kun je bv ook prima gebruiken voor een volgende pc (met midrange videokaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Goofy1978 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:16:
Behuizing is coolermaster haf922
De pc deed niets meer, Heb wat aan de kabels zitten prutsen met een oude voeding toen had de pc weer stroom.
en de antec deed het erna ook weer, al weet ik zeker dat de stekkers allemaal vast zaten.
Ja de antec 750 is stil genoeg wel goede reviews kreeg die ook.
Kun je niet wat beter aangeven wat je precies allemaal wil en wat je allemaal belangrijk vindt. Je ook de topicstart voor meer informatie. Nu is het mij allemaal niet helemaal duidelijk en daardoor is er zoveel keuze mogelijkheid dat het nogal lastig is om goed advies te geven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een uitdaging, ik wil graag een nieuwe videokaart kopen, alleen hebben de meeste kaarten een 6 pins en 6+2 aansluiting. Mijn voedings is al wat ouder (jaar of 6), maar heeft kracht genoeg (750watt gold) . Op de voeding zat toen der tijd alleen 1x 6-pins als kabel voor een videokaart, dit heb zelf uitgebreid met een verloopstekker van 2x molux naar 6 pins, dit werkt al jaren perfect, echter kan ik nergens een verloop stekker vinden van 6+2.

Nu las ik hier ( http://www.antec.com/PSU/index.php ) dat die +2 eigenlijk niks meer is dan aarde tov de 6 pins. Mijn vraag, kan ik dit zelf uitbreiden of kan ik er gewoon een 6 pins insteken? Een verloop stekkertje zou natuurlijk het mooist zijn, maar ik ken ze niet.... Om hiervoor een nieuwe voeding te kopen lijkt mij wat overdreven.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:23:
Welke voeding en welke videokaart gaat het over?
Type weet ik niet precies, betreft een oudere Thermaltake.

Momenteel heb ik een HD 7950 overclocked. Ik wil een R9 290X of de nog aan te kondigen R9 380X er in plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Weet iemand waarom deze calculator zoveel lager uitkomt dan andere calculatoren, terwijl ik hier meer dingen invul? Ik heb namelijk hierin m'n PC met potentiele upgrades gezet, en die zegt dat 500W goed genoeg is.
Het gaat om een systeem met een 4690k, twee (Asus Strix) 970's, een flash SSD, een SATA 7200 rpm HDD, 6 fans en waterkoeling. De specifieke waterkoeler (NZXT X61) stond er niet in, dus heb ik de Corsair Hydro H100 als vervanger gepakt.

De calculator geeft 455W minimum en 505W als advies. Hoe komt het dan dat mensen op fora eigenlijk standaard 750W voedingen voor SLI aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:40:
[...]

Type weet ik niet precies, betreft een oudere Thermaltake.
Een 750W Thermaltake voeding met 80PLUS Gold certificaat zonder 8 pins PEG connectors? Weet je dat wel zeker? Heb je niet gewoon verkeerd gekeken? Thermaltake heeft wel redelijk wat verschillende 80PLUS Gold voedingen van 750W, maar de meesten hebben gewoon vier 8 pins PEG connectors. Ik kan er maar één vinden met maar twee 8 pins PEG connectors en die heeft ook nog twee 6 pins connectors.

Zou je anders nog het precieze type kunnen opzoeken. Met de ene voeding is een verloopje namelijk geen optie terwijl het bij een andere wel kan.
Royenroy schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:39:
Weet iemand waarom deze calculator zoveel lager uitkomt dan andere calculatoren, terwijl ik hier meer dingen invul? Ik heb namelijk hierin m'n PC met potentiele upgrades gezet, en die zegt dat 500W goed genoeg is.
Het gaat om een systeem met een 4690k, twee (Asus Strix) 970's, een flash SSD, een SATA 7200 rpm HDD, 6 fans en waterkoeling. De specifieke waterkoeler (NZXT X61) stond er niet in, dus heb ik de Corsair Hydro H100 als vervanger gepakt.

De calculator geeft 455W minimum en 505W als advies. Hoe komt het dan dat mensen op fora eigenlijk standaard 750W voedingen voor SLI aanraden?
De meeste mensen hebben niet echt een idee hoeveel de PC nu verbruikt en hebben ook geen verstand van voedingen en dan krijg je zulk advies. Maar idd een high-end 450W voeding zou net moeten voldoen voor jouw PC als je niet gaat overklokken. Met CPU overklok moet een high-end 550W voeding wel kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
-The_Mask- schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:02:
[...]

Kun je niet wat beter aangeven wat je precies allemaal wil en wat je allemaal belangrijk vindt. Je ook de topicstart voor meer informatie. Nu is het mij allemaal niet helemaal duidelijk en daardoor is er zoveel keuze mogelijkheid dat het nogal lastig is om goed advies te geven.
Ik wilde me verdiepen in wat een goede keus voeding is van 750 of 850w
De voeding doet het nu weer geen idee wat er aan de hand was,
Maar als ie er mee stopt ga ik me niet verdiepen in wat de beste keus zou zijn, maar scheur gelijk naar een winkel en koop de eerste de beste. :P
Welke kwaliteitsvoeding van 750watt zou jij kopen? om de vraag duidelijk te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
In dit topic gaat het ook opvallend veel over 750W voedingen.
[BBG] High-end gamesysteem mei 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevermind!

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 08:50 . Reden: Zelf berekend en er uitgekomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 15:02
Ik wil mijn huidige voeding vervangen voor een modulaire voeding, deze mag deels of geheel modulair zijn.
Ik heb wat onderzoek gedaan en gekeken naar de systemen uit het desktop aankoopadvies en zie vaak wattages voorbij komen van 450-500 watt. Op dit moment heb ik een Cooler Master B700 voeding.

Dit is mijn huidige systeem, ik wil over een tijd ook mijn cpu vervangen vandaar het mobo.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 181,50€ 181,50
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 119,90€ 119,90
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 290,95€ 290,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 112,95€ 112,95
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,95€ 32,95
1Gelid Solutions Siberian€ 7,95€ 7,95
1Nexus Real Silent Fan, 120mm€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,50€ 52,50
1Cooler Master B700€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 3 120GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 73,-€ 73,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.282,58

Ik heb zelf de volgende voeding gevonden via een aantal reviews, ook heb ik doormiddel van een power supply calculator berekend welke voedingen geschikt zijn. De Seasonic serie staat goed aangeschreven en voldoet aan mijn eisen (modulair) maar is deze ook krachtig genoeg?
Seasonic G-series 450 watt

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wat is er mis met je B700?
Kwalitatief misschien niet de beste maar die moet nog wel even meegaan lijkt me.
Met jouw behuizing is een (semi) modulaire voeding eerder een nadeel dan een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hij heeft een window in zijn behuizing en de kabels van de CM B700 zijn natuurlijk alles behalve mooi, maar idd daar heb je geen modulaire voeding voor nodig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 15:02
mitsumark schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:55:
Wat is er mis met je B700?
Kwalitatief misschien niet de beste maar die moet nog wel even meegaan lijkt me.
Met jouw behuizing is een (semi) modulaire voeding eerder een nadeel dan een voordeel.
Hoe bedoel je dat het eerder een nadeel dan een voordeel is?

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zou een modulaire voeding nu niet direct een nadeel noemen.
Legt de mogelijke nadelen gewoon ergens anders.

niet modulair: extra kabels die je niet gebruikt, maar die kan je makkelijk wegwerken in de R5.
wel modulair: minder kabels, maar kan je aan de voorkant niet even clean wegwerken als je echt een super clean pc wil. (de bundel kabels die uit de voeding komt tov. vele aparte kabels)

Het gemakkelijkste is modulair zonder single-sleeving.

Als je de moeite niet echt doet kan een niet-modulaire voeding er ook niet goed uitzien
(bundel die uit voeding komt):
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7MuBZTdPJZ6980mSg82RJT63/full.png

Als je de moeite wel doet, dan ziet dat er wat cleaner uit dan een modulaire voeding
(andere case, maar zelfde principe):
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5W2NAfjDjC6paKiF51F9V66j/full.png

en als je een klein beetje moeite doet bij een modulaire voeding, kan het er ook niet slecht uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SMhyqQakplgyufZBn4EoXGJn/full.jpg

(meer afbeeldingen: productreview: Fractal Design Define R5 Zwart review door SmokingCrop)

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 03-05-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 22:11
Kan iemand mij een advies geven over de volgende voedingen?

http://tweakers.net/price...;400812;313288/categorie/

Ik heb nu voor de fractal design gekozen, maar twijfel toch nog wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Loeven schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:23:
Kan iemand mij een advies geven over de volgende voedingen?

http://tweakers.net/price...;400812;313288/categorie/

Ik heb nu voor de fractal design gekozen, maar twijfel toch nog wel een beetje.
Welke Fractal Design behuizing en welke (drie ?) videokaarten?

Kun je wat meer info geven?

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 05-05-2015 22:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Nee.. De fractal design voeding.. Kijk even naar de link.
Er komen 290X videokaarten in.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Ah, een i7 5820K CPU, 2x 290X videokaarten erin, veel led, waterkoeling.. 16 GB ram? Wordt veel mee gegamed, gestreamed, photoshop in een corsair graphite 760t kast.

Zodoende voor 1000watt gekozen ipv de 800. Maar twijfel dus tussen de 3 die ik heb genoemd :)!

[ Voor 6% gewijzigd door Noob op 05-05-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
In principe kan een 1000W voeding ook prima drie R9 290X kaarten aan en kun je zonder overklokken ook prima uit de voeten met een goede 750W voeding.

Maar van drie voedingen is de Super Flower de beste, enige wat bij deze voeding een nadeel kan zijn is de led's bij de connectors in de voeding, maar dit kan natuurlijk ook juist een voordeel zijn.

De Fractal Design heeft als nadeel dat niet alle kabels zwart zijn, er zitten een aantal niet modulaire kabels op die niet zwart zijn.

http://www.techpowerup.co...lower/SF-1000F14MP/3.html

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Fractal_Design/Newton_R3_1000W/images/psu_top.jpg
http://www.techpowerup.co...gn/Newton_R3_1000W/3.html

Dit is trouwens nog een review van de NZXT: http://www.techpowerup.co...XT/HALE90_V2_1000W/1.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Als het witte leds zijn is dit mooi meegenomen :)!

Verder zullen alle kabels vervangen worden door witte kabels dus daar hoef ik niet op te letten. Mochten die van de super flower nou al wit zijn is dat mooi meegenomen scheelt me weer in aanschafkosten :D

Ik ben dus een beetje verliefd op de sneeuwvlok bij de fractal design, ook scheelt het me toch wel weer 20 euro maargoed, moet ik evben niet naar kijken.

Ik ga waarschijnlijk wel overklokken dus wat ruimte is dan altijd fijn, ik ga je links even bekijken :)!

Edit bekeken en denk dan toch dat ik voor de flower ga, mocht ik daar alle kabels vervangen door witte, zit de led er dan nog wel op? :)!

[ Voor 11% gewijzigd door Noob op 05-05-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Loeven schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:43:

Edit bekeken en denk dan toch dat ik voor de flower ga, mocht ik daar alle kabels vervangen door witte, zit de led er dan nog wel op? :)!
De LED's zitten in de voeding en niet in de kabels of connectors.

Ga je de kabels trouwens zelfs sleeven?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Ah zodoende.

Ik wil gewone witte kabels bestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Weet je wel wat je moet hebben en moet doen om dat te krijgen? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Ik heb mijn vriend een site gegeven die ik van foritain hier gehad hem met alle soorten kabels die er maar zijn, en gezegd dat die maar alles mag gaan uitzoeken, hihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Aha, duidelijk, dan wens ik hem succes, want daar zit mooi wat werk in. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Ja volgens mij heb die dat nog niet echt door.. Ik hoop ook dat die wel weet welke kabels die precies allemaal nodig heb want anders zit ik dalijk nog zonder de goede kabels, haha :p

Geen idee hoe dat zit als ik iemand op tweakers lief aankijk om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
In dit geval zal andere kabels er niet echt inzitten, maar moet je/hij zelf alle draden één voor één sleeven en dat is heel veel werk, daar kun je waarschijnlijk wel meer dan een dag voor uit trekken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Hoezo niet? Je kan toch alles gewoon in het wit kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat zijn verlengkabels dan moet je nog steeds de orginele kabels gebruiken en kun je de verlengkabel eraan bevestigen. Minder mooi als helemaal witte kabels en je moet alles ook goed weg kunnen werken achter het moederbord.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Hmm oh floritain zei wat anders :o

Je hebt ze dus niet in het geheel wit gewoon ergens te koop? Zou wel erg jammer zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zo ver ik weet niet, bij deze voeding en ook de andere twee die je noemde komt het neer op zelf sleeven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Hoe werken die verlengkabels dan? :o Kan je niet het witte gedeelte laten zien en de rest wegwerken erachter?

Zelf sleeven gaat hem niet worden denk ik zo. Misschien nog even zoeken dan naar kant en klare kabels, lijkt me sterk dat die niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die verlangkabels plaats je op het uiteinde van je voedingskabels, en prop je in het mobo/videokaart/whatever.

Je kan natuurlijk wel proberen alle "oude"kabels weg te moffelen achter het mobo paneel, maar daar heb je echt veel ruimte voor nodig, en je zult de zwarte kabels nog uit de voeding zien komen.

En om nou de connectors te vervangen is ook zo'n gedoe.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Hmm, de combinatie van zwart/wit vind ik verder niet erg, aangezien het hele thema van mijn kast zwart wit is :p

De kast die ik heb gekozen is volgens mij ruim zat hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een 760T toch? Als ik kijk naar http://www.techpowerup.co...sair/Graphite_760T/4.html moet het denk ik wel kunnen, maar het is geen walk in the park. Kabels zijn vervelende dingen, zeker die dikke 24 pins kabelboom is een hell.

Wil je het goed doen, wordt het echt zelf sleeven, of als je een volledig modulaire voeding neemt, zou je denk ik de connectors kunnen omsolderen, denk ik. The Mask weet vast wel of dat werkelijk kan :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Pfoe, dan zou ik wel iemand lief aan moeten gaan kijken hier denk ik.

Iemand die zich geroepen voelt al toevallig? :p

Wat zijn dit dan:
https://www.alternate.nl/...duct/1123425?tk=7&lk=9816

Ook verlengkabels? Dan zal ik alleen een corsair voeding nodig hebben, zijn zijn er zeker niet in het wit?

Dan dus weer op zoek naar een corsair voeding die deze kabels accepteert, kom ik uit op
http://tweakers.net/price...;348561;348556/categorie/

De RM serie past nog mooit een beetje bij me videokaart.. :p

[ Voor 90% gewijzigd door Noob op 06-05-2015 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:19:
[...]

Een 750W Thermaltake voeding met 80PLUS Gold certificaat zonder 8 pins PEG connectors? Weet je dat wel zeker? Heb je niet gewoon verkeerd gekeken? Thermaltake heeft wel redelijk wat verschillende 80PLUS Gold voedingen van 750W, maar de meesten hebben gewoon vier 8 pins PEG connectors. Ik kan er maar één vinden met maar twee 8 pins PEG connectors en die heeft ook nog twee 6 pins connectors.

Zou je anders nog het precieze type kunnen opzoeken. Met de ene voeding is een verloopje namelijk geen optie terwijl het bij een andere wel kan.

[...]
Bedankt voor je reactie Mask,
Ik denk dat ik toch maar voor een andere voeding ga, simpel weg omdat ik momenteel ook qua kabel lengte in de knop kom als ik nog een extra HDD/SSD wil plaatsen en tsja hoe lang zal deze voeding nog mee gaan....

Ik twijfel alleen tussen de volgende 2 voedingen:

Thermaltake Smart SE 730W
Thermaltake Paris 650W

Waarom Thermaltake? Omdat ik hier goeie ervaring mee heb. De SE730 is wat goedkoper dan de de Paris en dat kan een reden zijn om deze te kiezen boven de Paris, alleen lijken verschillende reviews beter zijn bij de Paris (en hij lijkt efficienter te zijn qua verbruik). Mijn vraag alleen, stel als ik de toekomst 2 GPU's naast elkaar wil zetten, heeft zo'n 650W voeding dan voldoende kracht? Ik ga overigens niet vanuit dat het gebeurt, maar je weet maar nooit. Naast deze GPU's zou hij dan zeg maar nog 1 HDD en 2 SDD's moeten trekken. Ik ben geen overclocker, hooguit dat ik dat CPU iets sneller laat lopen (rond de 10% extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
VasZaitsev schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 01:03:
Wil je het goed doen, wordt het echt zelf sleeven, of als je een volledig modulaire voeding neemt, zou je denk ik de connectors kunnen omsolderen, denk ik. The Mask weet vast wel of dat werkelijk kan :+
Kabel losklikken met een speciale tool, sleeving met krimpkous erom heen, krimpkous warm maken en de connector er weer op zetten.
Loeven schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 01:09:
Wat zijn dit dan:
https://www.alternate.nl/...duct/1123425?tk=7&lk=9816

Ook verlengkabels? Dan zal ik alleen een corsair voeding nodig hebben, zijn zijn er zeker niet in het wit?

Dan dus weer op zoek naar een corsair voeding die deze kabels accepteert, kom ik uit op
http://tweakers.net/price...;348561;348556/categorie/

De RM serie past nog mooit een beetje bij me videokaart.. :p
Voor de RM serie zijn idd wel witte kabels te verkrijgen, maar dan zou ik wel de RM850 halen. De RM750 en RM850 zijn namelijk andere voedingen als de andere RM serie en kwalitatief beter als de anderen.

pricewatch: Corsair RM850

Met pricewatch: Corsair Professional Individually sleeved (Type 3, Generation 2) (ook verkrijgbaar trouwens bij Alternate, welke goedkoper is) en pricewatch: Corsair CP-8920058

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:29:
[...]

Bedankt voor je reactie Mask,
Ik denk dat ik toch maar voor een andere voeding ga, simpel weg omdat ik momenteel ook qua kabel lengte in de knop kom als ik nog een extra HDD/SSD wil plaatsen en tsja hoe lang zal deze voeding nog mee gaan....

Ik twijfel alleen tussen de volgende 2 voedingen:

Thermaltake Smart SE 730W
Thermaltake Paris 650W

Waarom Thermaltake? Omdat ik hier goeie ervaring mee heb. De SE730 is wat goedkoper dan de de Paris en dat kan een reden zijn om deze te kiezen boven de Paris, alleen lijken verschillende reviews beter zijn bij de Paris (en hij lijkt efficienter te zijn qua verbruik). Mijn vraag alleen, stel als ik de toekomst 2 GPU's naast elkaar wil zetten, heeft zo'n 650W voeding dan voldoende kracht? Ik ga overigens niet vanuit dat het gebeurt, maar je weet maar nooit. Naast deze GPU's zou hij dan zeg maar nog 1 HDD en 2 SDD's moeten trekken. Ik ben geen overclocker, hooguit dat ik dat CPU iets sneller laat lopen (rond de 10% extra).
Voor twee R9 290X kaarten is een goede 650W voeding niet heel ruim, dan doe je er beter aan om een 700/750W voeding te halen, voor zuinigere kaarten kan een 650W voeding met 4 PEG connectors vaak wel prima.

Wat betreft Thermaltake, zij maken zelf geen voedingen, de voedingen komen van andere fabrikanten, o.a. High Power, CWT, HEC, Enhance, Solytech, FSP en tegenwoordig ook nog Yue-Lin en ze leveren echt alles van low-end naar high-end. Goede ervaring is in dit geval dan ook een wassen neus, je hebt er niks aan want het zegt echt helemaal niks.

De Thermaltake Smart SE 730W 80PLUS Bronze en Thermaltake Paris 650W 80 PLUS Gold zijn beide voedingen gemaakt door CWT. De Thermaltake Smart SE 730W 80PLUS Bronze is gebaseerd op hetzelfde platform als de Cooler Master B600 V2, voor een goede review kun je dus ook de review in mijn sign van de Cooler Master lezen, ze verschillen intern weinig, extern wel veel. Hier nog een review van de Thermaltake Smart SE 730W 80PLUS Bronze waarbij je kan zien dat ze intern erg op elkaar lijken.

De enige conclusie die je kunt doen is dat de pricewatch: Thermaltake Smart SE 730W eigenlijk wat te duur is. De pricewatch: Cooler Master GM G750M zit namelijk rond dezelfde prijs of zelfs iets goedkoper, maar is kwalitatief een wat betere voeding en de performance van deze voeding is ook beter. De Cooler Master GM serie is ook gemaakt door CWT en is ook gebaseerd op hetzelfde design (namelijk GPK serie), maar aan deze voeding is nogal veel veranderd. De hele secondaire kant van de voeding is namelijk door Cooler Master samen met CWT aangepast naar een moderner en beter presterend design en daarnaast is de kwaliteit ook wat beter. De Thermaltake is dus niet echt een goede optie.

Anders is er ook nog de pricewatch: Fractal Design Integra M 750W wat ook een betere voeding is rond dezelfde prijs als de Thermaltake.
http://www.kitguru.net/co...gn-integra-m-650w-review/

Wat betreft de Thermaltake Paris 650W dat is ook een low-end 80PLUS Gold voeding, beter als de Smart SE 730W Bronze, maar het blijft een low-end voeding welke veel concurrentie heeft van veel betere voeding rond dezelfde prijs en voor twee R9 290X's kaarten is die ook nogal krap.

De vraag is dus eigenlijk waar gaat de rest van de PC uit bestaan? CPU, videokaarten, behuizing?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Als je leest bij alternate passen de andere series er ook op. :)

Denk dat ik wel voor 1000 watt ga, deze kan ik nog via v&a op de kop tikken namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Noob op 06-05-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou het bij de RM850 houden zelfs de eerste revisie is een betere voeding en de tweede revisie al helemaal en de RM850 staat ook gewoon op V&A.

[ Voor 33% gewijzigd door -The_Mask- op 06-05-2015 12:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Ja maar niet nieuw.. Wil het wel nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tja hoeveel goedkoper kun je de nieuwe tweedehands RM1000 krijgen in vergelijking met een nieuwe RM850? Als het minder dan 25 euro is dan is het niet echt interessant.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
30 euro scheelt het.

Is toch mooi meegenomen om bij te leggen bij een 4kmonitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:33:
[...]

Wat betreft de Thermaltake Paris 650W dat is ook een low-end 80PLUS Gold voeding, beter als de Smart SE 730W Bronze, maar het blijft een low-end voeding welke veel concurrentie heeft van veel betere voeding rond dezelfde prijs en voor twee R9 290X's kaarten is die ook nogal krap.

De vraag is dus eigenlijk waar gaat de rest van de PC uit bestaan? CPU, videokaarten, behuizing?
Wederom bedankt voor je reactie Mask.

Het idee van 2 R9 290 kaarten was meer een situatie schets, sowieso komt natuurlijk de nieuwe generatie eraan R9 3x en ik wacht daar op. Wat ik belangrijk vind is dat de voeding niet bij een eventuele verandering aan componenten gelijk end-of-life is. Top heden gaat het dus al 7 jaar goed, maar vandaag de dag lijkt het wel alsof GPU's juist minder energie nodig hebben (natuurlijk even afwachten wat de nieuwe generatie van AMD doet). dus kan ik mogelijk in de toekomst wel 2 GPU kaarten hangen aan deze voeding, mochten ze minder gebruiken dan de huidige generatie? In principe zal ik dat niet zo snel doen, omdat ik vaak gewoon de GPU verkoop en een snellere koop.

De voeding zou voor de volgende configuratie zijn:

1xGPU (AMD R9 380 of R9 390))
1x CPU (I5 3570k -> 15% overclocked)
2x SSD
1x HDD
1x Creative geluidskaart
Wat usb apparaten.

De kast bedreft een Thermaltake HAF 932. Belangrijk vind ik dus de prijs, energieverbruik en geluid. Begrijp dat dit een behoorlijk wenslijstje is als je voor een dubbeltje op de eerst rang wilt zitten, maar ergens wil ik best in schipperen, alleen qua budget wil ik niet boven de 100 euro uitkomen.

Kwaliteit is voor een leek als mij slecht te toetsen, hij moet betrouwbaar zijn en het blijven doen, maar ook bij een duur kwaliteitsmerk kan je pech hebben. Wat ik mij wel afvraag, Thermaltake geeft aan dat de levensduur op 100.000 uur ligt, ik ga er dan vanuit dat componement/condensators dan goed genoeg zijn om tenminste 10 jaar mee te kunnen, mijn pc staat gemiddeld maar 3 uur per dag aan, hoe merk ik dan als "leek" het verschil tussen een low-end en high-end voeding? Wat zou voor mij de meerwaarde zijn om bijvoorbeeld het dubbele uit te geven aan een voeding, tot zover ik reviews kan lezen leveren ook de (meeste) low-end voedingen stabiel het gewenste voltage.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Loeven schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:05:
30 euro scheelt het.

Is toch mooi meegenomen om bij te leggen bij een 4kmonitor :)
Hoe lang wil je met de voeding doen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Zo'n 5 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:08:
[...]
Top heden gaat het dus al 7 jaar goed, maar vandaag de dag lijkt het wel alsof GPU's juist minder energie nodig hebben (natuurlijk even afwachten wat de nieuwe generatie van AMD doet).
Nou met de kaarten die er bijna aankomen gaan we eerst nog eens omhoog doordat we nog steeds op 28nm zitten, volgend jaar zakt het verbruik wel heel veel.
De voeding zou voor de volgende configuratie zijn:

1xGPU (AMD R9 380 of R9 390))
1x CPU (I5 3570k -> 15% overclocked)
2x SSD
1x HDD
1x Creative geluidskaart
Wat usb apparaten.
Dan moet je er met 40A op de 12V echt wel zijn.
Wat ik mij wel afvraag, Thermaltake geeft aan dat de levensduur op 100.000 uur ligt, ik ga er dan vanuit dat componement/condensators dan goed genoeg zijn om tenminste 10 jaar mee te kunnen, mijn pc staat gemiddeld maar 3 uur per dag aan, hoe merk ik dan als "leek" het verschil tussen een low-end en high-end voeding? Wat zou voor mij de meerwaarde zijn om bijvoorbeeld het dubbele uit te geven aan een voeding, tot zover ik reviews kan lezen leveren ook de (meeste) low-end voedingen stabiel het gewenste voltage.
MTBF is meestal onzin en in dit geval is dat het sowieso, 100.000 uur is namelijk bijna 11,5 jaar continue draaien en dat is voor een low-end voeding echt maar lastig haalbaar.
De kast bedreft een Thermaltake HAF 932. Belangrijk vind ik dus de prijs, energieverbruik en geluid. Begrijp dat dit een behoorlijk wenslijstje is als je voor een dubbeltje op de eerst rang wilt zitten, maar ergens wil ik best in schipperen, alleen qua budget wil ik niet boven de 100 euro uitkomen.
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular lijkt mij de meest geschikte keuze. Deze voeding is relatief stil, zuinig, van goede kwaliteit en goed geprijsd.
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinsliedrecht
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-06 14:47
Mijn set-up lijkt redelijk op die van Loeven en de Coolermaster V550 ziet er zeker interessant uit, bij deze toch maar mijn set-up. Ik was van plan om mijn voeding uit een ander systeem mee te nemen maar begon toch te twijfelen na het lezen van dit topic.

Mijn pc mist nog een paar componenten maar dit is de situatie nu.

CPU: Intel I5 4690k
GPU: keuze moet nog gemaakt worden maar waarschijnlijk een GTX 960
Mobo: MSI Z97 Gaming 5 met 8gb geheugen
SSD: Crucial BX100 250Gb
HDD: WD Caviar 1,5TB
Behuizing: Corsair Carbide 300R

Systeem zal t.z.t. overgeclocked worden, stockfan is nu nog aanwezig dus er komt nog een andere CPU koeler op in ieder geval geen waterkoeling o.i.d.
Daarnaast komen er nog 4 sys fans in de kast te zitten.
Budget is ergens tussen de 80-120 euro.
Voorwaarde is ook dat de voeding 5-10 jaar lang dienst kan doen en bij een eventueel volgende upgrade van het systeem weer mee kan. (extra GPU o.i.d.)
Voorkeur gaat enigzins uit naar de voedingen van Corsair maar de prijs hiervan is wel weer wat minder, daarnaast is de kwaliteit ook niet altijd super? Ik ben ook even de weg kwijt welke serie nu juist sterk is en welke niet, CX, RM?? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Cooler Master V550SM is een prima keuze voor dat systeem, kan ook nog een tweede GTX 960 aan + overklokken van de CPU en videokaarten. Ook is het vervangen van de videokaart door een high-end exemplaar + overklokken ook prima mogelijk. Daarnaast is de kwaliteit van de voeding ook goed, waardoor je wel mag verwachten dat die 5-10 jaar probleemloos zal werken.

Corsair heeft hier eigenlijk niks tegenover staan. Tot en met 650W is alles wat ze aanbieden van mindere kwaliteit, VS, CX, CXM, CSM of RM het is allemaal kwalitatief minder t/m 650W.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 00:52
Lepa MaxBron B700-MB weet iemand hier of dit een beetje een goede voeding is van binnen? En is de cooler master g750m of de Antec vp700p beter?
Kevin1Smid in "[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?" is waar ie in gebruikt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 00:52
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:01:
Dat moet jouw ideale PC worden, niet die van mij. :p
Nee mijn ideale pc heb ik al staan ik wil alleen nog een speciale renderpc om folding@home mee te doen (eiwitvouwing voor onder andere kankeronderzoek) dat vraagt toch alleen maar GPU kracht. Maar over die voedingen kon ik hier op tweakers niets vinden en over die Lepa ook ergens anders niet. De cooler master heeft capxcom dus die was dacht ik niet goed antec heeft goede en slechte weet niet of dit de goede lijn is.

De lepa is denk ik door CWT gemaakt en de Antec door FSP en de cooler master door CWT

[ Voor 7% gewijzigd door Kevin1Smid op 08-05-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Cooler Master G750M is de beste voeding van die drie en misschien doe je er ook slim aan om het moederbord te veranderen naar een ATX type waarbij genoeg ruimte is voor twee kaarten.

pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate
pricewatch: ASRock B85 Pro4

Eventueel nog wat besparen op de videokaart of 4GB geheugen minder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
Kevin1Smid schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:37:
Lepa MaxBron B700-MB weet iemand hier of dit een beetje een goede voeding is van binnen? En is de cooler master g750m of de Antec vp700p beter?
Kevin1Smid in "[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?" is waar ie in gebruikt zal worden.
Crucial 1600 geheugen is net zo duur als de door jou gekozen 1333 mhz bankjes, waarom die niet nemen? Het zal geen wereld van verschil maken, maar als het niets extra's kost.. :)
edit: Mooi doel trouwens. Zo kan je zien dat écht iedereen wat kan doen!

[ Voor 6% gewijzigd door Dekar op 10-05-2015 22:45 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik wat aan het knutselen met een hobby pc en heb 2 gtx 555 kunnen kopen voor een prikje. Nu besef ik dat ik niet 100% zeker of mn psu dit zal aankunnen. De enige info die ik heb van de psu is dat het een 550 watt voeding is. Ik heb ook gelezen dat je voor de sli gtx 555 min 575 watt nodig hebt. Zou dit voor problemen kunnen zorgen? Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:33:
Ik wat aan het knutselen met een hobby pc en heb 2 gtx 555 kunnen kopen voor een prikje. Nu besef ik dat ik niet 100% zeker of mn psu dit zal aankunnen. De enige info die ik heb van de psu is dat het een 550 watt voeding is. Ik heb ook gelezen dat je voor de sli gtx 555 min 575 watt nodig hebt. Zou dit voor problemen kunnen zorgen? Groetjes
Een GTX 555 OEM, deze dus?

Je moederbord ondersteund ook SLI?

Kun je een foto maken van het label wat op de voeding staat? Anders is er echt niks nuttigs over te vertellen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding is ms tech 550w. Moederbord heb ik nog niet.
Maar ik weet dat ik daar dan rekening moet mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-O- Bij MS-TECH mag je heel blij zijn als die de helft stabiel kan leveren. Maar ga er maar vanuit dat die niet eens 200W stabiel kan leveren, dus nee dit zal niks worden. Je doet er sowieso slim aan deze voeding niet meer te gebruiken. MS-TECH is extreem overgeprijsde rommel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor de info :) mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Gaat dit lukken op een 450 watt voeding? Hoort ook nog een 140mm fan van 1,2w bij.
Dit is in principe my droomsysteem voor de tweakers/alternate <€999 wedstrijd maar doordat de SSD die ik in eerste instantie op het oog had niet langer leverbaar is moet ik daar helaas een duurdere optie kiezen en er valt niet op veel dingen te bezuinigen, het zal of uit de voeding moeten komen of door het kiezen van een goedkopere 140mm fan.

Hoeveel speelruimte heeft deze voeding nog? Veel gekker dan een extra SSD en misschien nog één HDD ooit in de toekomst zal het niet worden.
Volgens gigabyte zou de kaart een power requirement van 400W nodig hebben, volgens hardware trekt de kaart onder full load 246,3W.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590S Boxed€ 206,-€ 206,-
1Gigabyte GA-B85N Phoenix€ 88,95€ 88,95
1Gigabyte GV-N970IXOC-4GD€ 344,95€ 344,95
1Silverstone Sugo Series 13 (mesh front panel)€ 39,-€ 39,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,01€ 52,01
1Cooler Master GM G450M€ 46,75€ 46,75
1Crucial MX200 mSATA 250GB€ 103,95€ 103,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 913,56

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een goede 450W voeding kan zelfs twee GTX 970's aan zo lang je over de juiste aansluitingen beschikt. Een standaard GTX 970 neemt dan ook maar 170W piek.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:39

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Goedendag mede tweakers .

Ik ga onderstaand systeem bouwen voor een vriend .
Zelf heb ik dezelfde setup maar dan met een pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM
Deze voeding is mij in het verleden aanbevolen door -The Mask- en bevalt mij overigens prima.

Nu is het zo dat mijn vriend liever een Seasonic heeft vanwege de zwarte kabels pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Is deze voeding een goed keus ?
Weet dat er Japanse caps inzitten en heb er een review van gelezen bij de buren dus zelf lijkt het me een prima voeding

Kan iemand dit voor mij bevestigen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 71,20€ 71,20
1MSI A88XM Gaming€ 107,34€ 107,34
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 180,95€ 180,95
1Corsair Carbide Air 240 Zwart€ 83,88€ 83,88
1Cooler Master Seidon 120V Ver.2€ 36,-€ 36,-
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8€ 71,50€ 71,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
1Samsung 850 EVO 120GB€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,77

Er word overigens over geclocked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zolang mij maar weet dat de gekozen voeding en CPU koeler het van de looks en prijs moeten hebben en niet van hun prestaties en geluid. Als de prestaties en het geluid niet (echt) belangrijk zijn, maar de looks en prijs wel dan zijn dat beide prima producten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ja hoor die Seasonic voeding is een prima keuze!
Zeker in die prijsrange is het een zeer betrouwbare voeding van prima kwaliteit.

Alleen vind ik de rest van het systeem wat frappant qua balans:

- Het moederbord is duurder dan de processor, dit zou ik zelf nooit kunnen 'verantwoorden'.

- De CM Seidon 120V is ini-mini en gaat ongelofelijk veel lawaai maken in dit systeem. 36 euro voor een AIO watercooler is questionable.

- De keuze voor dat snelle Kingston geheugen snap ik niet helemaal aangezien er wel een dedicated GPU wordt geplaatst. Ik zou eerder een low-profile/low-voltage setje nemen van 1600 Mhz aangezien je een micro atx systeem neemt.

- Voor minder dan twee tientjes extra heb je een pricewatch: Crucial BX100 250GB van 250 GB. Ik heb zelf een 120 GB SSD en deze zit met OS + programmas + 1 of 2 games al helemaal vol. Je gaat echt niks merken van het feit dat die Samsung 850 EVO theoretisch wat sneller is.

Maargoed je kwam hier voor voeding advies dus ik weet niet of je uberhaupt op systeem advies zit te wachten :)
De voeding is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:39

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

stin00 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:46:
Ja hoor die Seasonic voeding is een prima keuze!
Zeker in die prijsrange is het een zeer betrouwbare voeding van prima kwaliteit.

Alleen vind ik de rest van het systeem wat frappant qua balans:

- Het moederbord is duurder dan de processor, dit zou ik zelf nooit kunnen 'verantwoorden'.

- De CM Seidon 120V is ini-mini en gaat ongelofelijk veel lawaai maken in dit systeem. 36 euro voor een AIO watercooler is questionable.

- De keuze voor dat snelle Kingston geheugen snap ik niet helemaal aangezien er wel een dedicated GPU wordt geplaatst. Ik zou eerder een low-profile/low-voltage setje nemen van 1600 Mhz aangezien je een micro atx systeem neemt.

- Voor minder dan twee tientjes extra heb je een pricewatch: Crucial BX100 250GB van 250 GB. Ik heb zelf een 120 GB SSD en deze zit met OS + programmas + 1 of 2 games al helemaal vol. Je gaat echt niks merken van het feit dat die Samsung 850 EVO theoretisch wat sneller is.

Maargoed je kwam hier voor voeding advies dus ik weet niet of je uberhaupt op systeem advies zit te wachten :)
De voeding is uitstekend.
Dank je voor je snelle antwoord .
Ik heb zelf dit systeem ook en doe aan overclocken vandaar de high end onderdelen en de low end cpu.
Heb over deze cpu zelfs kleine review geschreven met wat oc resultaten.
productreview: AMD Athlon X4 860K Boxed review door Japiegsxr

Watercooler doet het bij mij prima kwa geluid en temps.

Vriend was zo enthousiast dat ie dezelfde onderdelen wilde voor een beetje competitie onderling ;)
Vandaar deze config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

Beste Tweakers,

Ik ben een werkstation aan het samenstellen die veel uren per week maakt.

Als ik een i7-4790K of een i7-5820K wil gaan gebruiken met 1x een GTX970 met in de toekomst uitbreiding naar een 2e 970. 32gig geheugen, 4 hardeschijven (3x een SSD en 1x een 3TB HDD) kom ik op het volgende lijstje:

5820k 140 (de 4790k is 90 watt)
gtx970 225
gtx970 225
3 x ssd 30
1 x hdd 10

Totaal ongeveer watt 630

Ik ging er vanuit dat ik dan in de markt lag voor een 750 watt voeding. Uit het ST haal ik uit dat de Corsair RM serie een zwak punt heeft. Misschien kan ik die beter maar vermijden aangezien de computer lange dagen maakt. Nu begrijp ik dat de computer (ook al denk je van niet) meer idle staat dan dat hij keihard werkt.

Een interessante en leerzame review op hardwareinfo.nl krijgt de RM serie in ieder geval een pluim voor zijn prestaties in totaal. Zit ik veilig met de 650 serie? pricewatch: Corsair RM650

Nu ik alles op een rijtje heb gezet, en heb gezien wat een gfx kaart nu eigenlijk alleen idle al gebruikt (71 watt) begin ik me af te vragen of ik wel een SLI setup moet gaan bouwen. De werkstation gaat voor 90% Photoshop en illustrator doen, en is de 10% voor mijn game avondjes. Daar zal de SLI natuurlijk welkom zijn, maar betekend wel dat het systeem 2 kaarten idle heeft draaien die geen merkbare performance gaan leveren. Potjandorie, die schopt mijn hele setup weer door de war. Realistisch en hebberig zijn... waar trek je de lijn :D 8)7

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Om het verbruik te berekenen heb je zeker niet de linkjes in de TS gebruikt? Want de cijfers die je opnoemt zijn nogal erg ruim, zeg maar gewoon kloppen niet.

Overigens zou ik niet te veel HWI lezen, veel dingen die ze beweren kloppen niet, dus dan is het leerzaam, maar leer je het verkeerd. ;)

Wat wil je trouwens met twee GTX 970's? Lijkt mij voor een werkstation niet heel nuttig. En als je het niet binnen een jaar doet is het ook niet interessant, want daarna is de GTX 970 gewoon verouderd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

-The_Mask- schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:02:
Om het verbruik te berekenen heb je zeker niet de linkjes in de TS gebruikt? Want de cijfers die je opnoemt zijn nogal erg ruim, zeg maar gewoon kloppen niet.

Overigens zou ik niet te veel HWI lezen, veel dingen die ze beweren kloppen niet, dus dan is het leerzaam, maar leer je het verkeerd. ;)

Wat wil je trouwens met twee GTX 970's? Lijkt mij voor een werkstation niet heel nuttig. En als je het niet binnen een jaar doet is het ook niet interessant, want daarna is de GTX 970 gewoon verouderd.
haha is het zo erg? :D

Ik ben aan het spelen met een werkstation opzet. Zie hier het hele verhaal: Workstation + gaming - Budget max 3k?

Het is mijn werkpaardje en daar game ik ook op als er nog wat tijd over is. Die SLI zie ik vooral als..ja, als wat eigenlijk. Future proof misschien.

Dus die GFX kaart is vooral voor mn games, en dagelijkse performance is ook lekker natuurlijk. Ik werd in het topic verwezen naar dit draadje.. en zo doende ben ik deze avond druk aan het lezen over de magische wereld der voedingen.

Ik moet toch wel mn petje afnemen voor de iMac, want deze avond heb ik me beseft dat ze toch een knappe pc neer zetten die nog geen 200 watt trekt. Ik weet niet zo goed wat de formule moet zijn als ik de computer berekend op 10 uur belasting per dag, wat een PC me zou kosten aan stroom en wat een iMac me zou kosten aan stroom. Maargoed, dat is natuurlijk niet voor dit draadje! Ik lijdt middels aan keuzestress.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Valt mee. :>
Het is mijn werkpaardje en daar game ik ook op als er nog wat tijd over is. Die SLI zie ik vooral als..ja, als wat eigenlijk. Future proof misschien.
Waarschijnlijk gebruik je het nooit dus. ;)
Ik moet toch wel mn petje afnemen voor de iMac, want deze avond heb ik me beseft dat ze toch een knappe pc neer zetten die nog geen 200 watt trekt.
Er zit in een iMac niks bijzonders, zijn gewoon normale PC/laptop onderdelen. Een PC met GTX 960 en Haswell i5 of i7 zit ook maar rond de 200W maximaal.

Maar ik zal het topic wel even doorlezen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54
Ik ben van plan om binnenkort nieuwe pc (upgrade) te kopen.
Maar over voeding ben ik nog niet zeker uit voor welke merk,model.
Case is Corsair 750D, Ik denk om voor Corsair RM750 of Seasonic G-series 650Watt of 750W te gaan?

Ik ga ook ermee overclocken bij CPU en GPU.
Mijn huidige voeding is OCZ ModXStream Pro 600W

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 400,99€ 400,99
1MSI X99S SLI PLUS€ 222,-€ 222,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 362,-€ 362,-
1Corsair Hydro H110i GT€ 128,50€ 128,50
1Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA€ 158,50€ 158,50
1Corsair RM750€ 119,95€ 119,95
1Seasonic G-series 650 watt€ 112,95€ 112,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.504,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het verbruik van de PC zal zo'n 300W maximaal zijn, zonder overklok.

Dus waarom wil je de voeding vervangen? Mooiere zwarte kabels? Mogelijkheid tot SLI en dikke overkloks? Stillere voeding? Geen van dit? Of allemaal?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54
Ik lees steeds meer dat kwaliteit van voeding (caps,..) belangrijk is voor levensduur van pc en overclock resultaten. De 'oude pc' word verkocht inclusief voeding daarmee ik nieuwe nodig heb. Ik denk dat ik voorkeur geeft aan Seasonic G-600 (700?) ofwel Corsair rm 750.
-The_Mask- schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:36:
Het verbruik van de PC zal zo'n 300W maximaal zijn, zonder overklok.

Dus waarom wil je de voeding vervangen? Mooiere zwarte kabels? Mogelijkheid tot SLI en dikke overkloks? Stillere voeding? Geen van dit? Of allemaal?

[ Voor 18% gewijzigd door royalt123 op 18-05-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede dag, hoop dat ik het hier goed plaats

Maar ik ben van plan om mijn videokaart te veranderen

Heb er al 1 die ik graag zou willen kopen

Asus radeon hd 7870

Ik vraag me alleen af of mijn power supply er goed genoeg voor is en

Sinds ik nog een beetje nieuwe ben met videokaarten

het aansluiten ervan

mijn power supply, linkworld lpk12-25e 420 watt power supply, heeft geen 2x 6 pin voor de videokaart

Betekend dat dat ik een nieuwe power supply moet kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 18-05-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sowieso dit is een PC slopende voeding en het is sowieso geen 420W voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een 420 voeding aangezien het erop staan en ik hem opgezocht heb..

Plus de voeding is gewoon goed

Alleen hij heeft geen 4pin to 2x 6pin

http://www.protis.hr/prod...psu-ventilator-12cm/69588

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:27:
Het is wel een 420 voeding aangezien het erop staan en ik hem opgezocht heb..
Nee is het niet, als je die 4 veranderd in een 5 dan wordt het ook geen 520W voeding. Het gaat er toch echt om wat er in zit.
Plus de voeding is gewoon goed
Nee dat is die absoluut niet. :p

De pricewatch: Antec VPF Series 450W is een leuke simpele budget voeding van fatsoenlijke kwaliteit die wel de juiste aansluitingen heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 18-05-2015 15:24 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:29
Ik kan voor een spotprijsje deze voeding overnemen: pricewatch: Cooler Master Extreme Power Plus 550W. Volgens de verkoper is hij nieuw in verpakking, maar ik had wat reviews gelezen op internet en daar kwam uit dat de voeding niet zijn maximale vermogen kon halen (bron). Ook op Newegg waren een aantal mensen waarbij de voeding doorbrandde. Mijn vraag is: is deze voeding nog te gebruiken i.c.m. een redelijke videokaart of kan ik beter een andere kopen? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Ik wil er een 7950 (of een 270, verbruikt wat minder stroom) op gaan draaien i.c.m. met een i5 processor. Zou hij onder zijn maximale vermogen wel gewoon voldoende leveren? Ik wil er wel een aantal jaar mee vooruit, niet dat na 1 jaar de voeding het al begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je er een tijd mee wil draaien zou ik het niet doen, ding is al oud en de kwaliteit is niet hoog, prestaties zijn ook slecht.

Een voeding zoals de V&A aangeboden: Corsair CX400W is ook al genoeg voor een R9 270 met één PEG connector en kost ook weinig, maar is al een stuk beter.

Of misschien kun je V&A aangeboden: Nexus NX-5000 R3 530W of V&A aangeboden: OCZ ModXStream Pro 500W die krijgen voor iets van 25 euro of zo, dan is een HD7950 ook nog prima mogelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Thanks voor je advies en je suggesties. Had die CX400 ook al gezien, is een Cooler Master Real Power M520 ook een goede voeding? Staan redelijk veel goede reviews hier op Tweakers, maar is ook al wat ouder. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Niet heel geweldig, maar het is een beetje afhankelijk van de leeftijd, als die zo'n 8 jaar is, en dat kan bij deze voeding, dan heeft die zijn langste tijd ook wel gehad. De Nexus is wel de mooiste, maar daar mag nog wel wat vanaf.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.