Voeding advies en informatie topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 40.239 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Hoi mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een voeding die modulair/semi-modulair is. Daarnaast moet die erg stil zijn.
Het gaat draaien op een TDP 35W i7 processor met 6x sata schijf en 1x PCI-E ssd.
Ik ga er even van uit dat de PCI-E ssd ook 10W zal verbruiken.

Totaal kom ik dan uit op 105W.
Echter wil ik de optie behouden om in de toekomst een losse GPU te plaatsen. (max 150W, GTX 960/GTX970)

Totaal dus rond de 250 watt.

Nu is het echt van belang dat die stil is. De meeste (goedkopere) voedingen die ik zie zijn erg luidruchtig wat ik niet wil. Ik ben niet te beroerd om een fan te vervangen voor een stillere versie als dat de moeite waard is.

Wat is nu wijs om aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
VasZaitsev schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:48:
Het gaat om de pricewatch: Antec VPF Series 450W, maar, hoeveel ampere levert dat ding nou op zijn rails, en welke stekkerts heeft hij?
Het is twee maal 25A met een totaal van 35A op de 12V. Je kunt de het nooit optellen. Het is immers niet meer dan een overbelastingsbeveiliging en komt gewoon van één bron af.

Twee maal 6+2 pins PEG.
Maar, Antec verteld mij dit: http://www.antec.com/connectors.php?ProdID=23541 en http://www.antec.com/pdf/flyers/VP450F_EN.pdf dus maar 1 6 pins stekkertje en 2x 18A op 12v, wat 360w zou moeten zijn.
Dat is een andere voeding VPxxxF serie en niet de VPF serie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
renedis schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:51:
Nu is het echt van belang dat die stil is. De meeste (goedkopere) voedingen die ik zie zijn erg luidruchtig wat ik niet wil. Ik ben niet te beroerd om een fan te vervangen voor een stillere versie als dat de moeite waard is.
Erg luidruchtig valt vaak wel mee, maar de goedkoopste voedingen zullen idd niet de allerstilsten zijn.
Wat is nu wijs om aan te schaffen?
Hoeveel heb je er voor over?
De pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W is een hele stille voeding, alleen niet modulair, maar bij een GTX 970 gebruik je toch (zo goed als) alle kabels en bij een GTX 960 maar één minder dus hoeveel heeft een (semi)-modulaire voeding in jouw geval dan als voordeel?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

-The_Mask- schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:53:
[...]

Het is twee maal 25A met een totaal van 35A op de 12V. Je kunt de het nooit optellen. Het is immers niet meer dan een overbelastingsbeveiliging en komt gewoon van één bron af.

Twee maal 6+2 pins PEG.

[...]

Dat is een andere voeding VPxxxF serie en niet de VPF serie.
Dankjewel, weer wat geleerd.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
-The_Mask- schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:57:
[...]

Erg luidruchtig valt vaak wel mee, maar de goedkoopste voedingen zullen idd niet de allerstilsten zijn.

[...]

Hoeveel heb je er voor over?
De pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W is een hele stille voeding, alleen niet modulair, maar bij een GTX 970 gebruik je toch (zo goed als) alle kabels en bij een GTX 960 maar één minder dus hoeveel heeft een (semi)-modulaire voeding in jouw geval dan als voordeel?
Het gaat om een zelfbouw nas waar het in een kleine behuizing moet gaan zitten. De GPU optie wil ik behouden mocht ik in een gekke bui zijn dat ik dan enkel de GPU hoef te kopen zonder zorgen te maken.

Ik zat ook naar deze te kijken:
pricewatch: Cooler Master GM G550M

Erg populair in de pricewatch, maar ik kan nergens de geluidsproductie vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
renedis schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:00:
[...]

Het gaat om een zelfbouw nas waar het in een kleine behuizing moet gaan zitten. De GPU optie wil ik behouden mocht ik in een gekke bui zijn dat ik dan enkel de GPU hoef te kopen zonder zorgen te maken.
Als ik dit plaatje erbij pak.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eG7jtcNsXFDoDLuj34RZSioo/full.png
Dan zie je dat je alleen de twee kabels met de PEG connectors niet zal gebruiken als je er geen videokaart in drukt, lijkt mij toch wel mogelijk om voor die twee een plaatsje te vinden toch?
Ik zat ook naar deze te kijken:
pricewatch: Cooler Master GM G550M

Erg populair in de pricewatch, maar ik kan nergens de geluidsproductie vinden :(
Dat is een relatief stille voeding, maar wel veel minder stil als de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Daarnaast is die kwalitatief een stuk minder en is het modulaire in jouw geval best wel een wassen neus. De kabels met de PEG connectors zitten namelijk gewoon vast aan de voeding, dus je schiet er eigenlijk helemaal niks mee op in vergelijking met de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Ik heb je review net even redelijk globaal doorgenomen. Chapeau voor je deftige en uitgebreide review.

F*ck it. thnx voor je advies, ik heb hem net besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Niet helemaal de juiste topic voor mijn vraag, maar om een apart topic aan te maken hiervoor vind ik net te ver gaan:

Ik heb momenteel een Seasonic G450. Ik wil nu zelf voedingskabels voor mijn 10 schijven gaan maken. De pinnen, PCI-e- en SATA connectoren heb ik al in huis. Nu ben ik aan het kijken naar de juiste voedingsdraad. De kabels die bij de voeding horen zijn volgens mij 16/23 AWG. Heeft iemand een suggestie waar ik zoiets kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
16 en 18AWG zijn de standaard maten, maar als je een aantal HDD's op één kabel wil hangen is liever de dikkere 16AWG natuurlijk, vooral voor de 12V en bijbehorende ground.

Waar je de kabel kan vinden weet ik zo niet, maar moet vast wel te Googlen zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Ik heb een zalman ZM-1000-hp ( 1000 watt ).

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/psu/2008/zalman-zm850-zm1000/03.jpg

Mijn vraag is, kan de voeding een 290 tri-x voeden zonder enig probleem? ik blijf namelijk zwarte schermen houden en vraag mij af of de voeding wel genoeg stroom kan leveren via zijn uitgangen.

Alvast bedankt.

[ Voor 25% gewijzigd door Gatygun op 04-04-2015 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Genoeg kan die sowieso leveren, dat is sowieso het probleem niet. Dan zou het een defecte voeding moeten zijn, maar een defecte videokaart is vele malen logischer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
-The_Mask- schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:33:
Genoeg kan die sowieso leveren, dat is sowieso het probleem niet. Dan zou het een defecte voeding moeten zijn, maar een defecte videokaart is vele malen logischer.
Ah bedankt voor je reactie, de kaart geeft namelijk geen enkel probleem als ik de clock's naar beneden gooi ( kaart op de helft van de snelheid laat draaien ).

Ik rma de kaart dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:12
Bekend probleem van de R9 290.
Ik heb dezelfde kaart ook al twee keer terug moeten sturen vanwege een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Is de volgende PC genoeg wattage? (vergeet de PSU die ik nu heb)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 349,90€ 349,90
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 363,95€ 363,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,80€ 104,80
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,50€ 61,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,05€ 59,05
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.263,06

PCPartpicker: http://pcpartpicker.com/p/b7YjCJ

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
wappiewappie schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:31:
Ik heb dezelfde kaart ook al twee keer terug moeten sturen vanwege een zwart scherm.
Ik vindt de 290 design ook wel appart te noemen met een 8+6 pins, de kaart gebruikt soms gewoon 290 watt hier en de max van zo'n setup is toch echt 300 watt, waarom niet gewoon direct 2x 8 pins erop plaatsen lijkt mij een stuk beter verdelen. Vooral omdat de 8 pins waarschijnlijk op sterkere amps zitten.

Maja we zien wel, ga nog wat klooien en dan is het rma tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wappiewappie schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:31:
Een defect bij deze kaarten lijkt zich idd vaak als een zwart scherm zien naar het schijnt. Oudere kaarten hadden vaak een grijs scherm bij een defect. Bij nVidia zie je veel vaker een BSOD terug bij een defect heb ik het idee.
Dutchredgaming schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:54:
Is de volgende PC genoeg wattage? (vergeet de PSU die ik nu heb)
Welke heb je nu en welke wil je aanschaffen?
Gatygun schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:05:
[...]

Ik vindt de 290 design ook wel appart te noemen met een 8+6 pins, de kaart gebruikt soms gewoon 290 watt hier en de max van zo'n setup is toch echt 300 watt, waarom niet gewoon direct 2x 8 pins erop plaatsen lijkt mij een stuk beter verdelen. Vooral omdat de 8 pins waarschijnlijk op sterkere amps zitten.

Maja we zien wel, ga nog wat klooien en dan is het rma tijd.
De echte max is niet echt 300W. De meeste voedingen zijn tegenwoordig single rail dan is er dus totaal geen beveiliging tegen wat er maximaal door zo'n connector kan. Je kan dus gewoon net zoveel stroom er doorheen trekken tot het begint te smelten. Dat is bij een 6 pins PEG stekker zo rond de 40 ampère of te wel bij 480W, al heb je ver daarvoor al een dikke spanningsval. Maar waar het omgaat is dat 300W bij lange na niet de max is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

-The_Mask- schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:12:

[...]

[...]
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 363,95€ 363,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,80€ 104,80
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,50€ 61,50
1Seasonic G-series 450 watt€ 78,50€ 78,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.282,51

De psu die in het lijstje is aangeraden bij DAA. Heb geen PSU. Is 450w genoeg. Ik las bij LinusTechTips site dat als ik 450w neem, dat de levensduur lager is dan bij 550w bijvoorbeeld.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De pricewatch: Seasonic G-series 450 watt is een hele goede voeding die in principe gewoon het eeuwige leven heeft, als die stuk gaat zal dat niet zijn door slijtage, maar door bijvoorbeeld een productiefout of oorzaak van buitenaf of gewoon omdat er een onderdeel in de voeding het begeeft zonder dat er echt een reden voor is te vinden.

Heeft voor de rest ook geen enkele zin om een meer overdreven voeding te nemen. De huidige kan namelijk ook al prima een tweede Asus GTX 970 Strix kaart aan zonder enig probleem, mits je niet gaat overklokken. Mocht er geen tweede videokaart komen dan heb je ook nog meer dan genoeg ruimte om over te klokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

-The_Mask- schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:52:
De pricewatch: Seasonic G-series 450 watt is een hele goede voeding die in principe gewoon het eeuwige leven heeft, als die stuk gaat zal dat niet zijn door slijtage, maar door bijvoorbeeld een productiefout of oorzaak van buitenaf of gewoon omdat er een onderdeel in de voeding het begeeft zonder dat er echt een reden voor is te vinden.

Heeft voor de rest ook geen enkele zin om een meer overdreven voeding te nemen. De huidige kan namelijk ook al prima een tweede Asus GTX 970 Strix kaart aan zonder enig probleem, mits je niet gaat overklokken. Mocht er geen tweede videokaart komen dan heb je ook nog meer dan genoeg ruimte om over te klokken.
Ik zag pricewatch: Antec Edge 550W
Hij heeft iets betere onderdelen dan de Seasonic en het is de goedkoopste Gold 80+ die ik zie voor 550w.
550W is toch wel genoeg. Beter beetje teveel dan te weinig! toch?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:18:
[...]

Ik zag pricewatch: Antec Edge 550W
Hij heeft iets betere onderdelen dan de Seasonic en het is de goedkoopste Gold 80+ die ik zie voor 550w.
550W is toch wel genoeg.
Nee de kwaliteit van die voeding is niet echt beter. Die Antec is intern namelijk dezelfde Seasonic voeding, maar met een ander uiterlijk. Voordeel zijn de volledig zwarte kabels, maar daar heb je weinig aan als je ze toch niet kunt zien omdat je behuizing dicht is. Voor jouw lijkt die dus geen enkel voordeel te hebben.
Beter beetje teveel dan te weinig! toch?
In dit geval is het meer te veel of nog meer te veel. Een nadeel zou een lager rendement en dus hoger verbruik kunnen zijn, als je een voeding hebt die veel te overdreven is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
-The_Mask- schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:12:
[...]

Een defect bij deze kaarten lijkt zich idd vaak als een zwart scherm zien naar het schijnt. Oudere kaarten hadden vaak een grijs scherm bij een defect. Bij nVidia zie je veel vaker een BSOD terug bij een defect heb ik het idee.

[...]

[...]

De echte max is niet echt 300W. De meeste voedingen zijn tegenwoordig single rail dan is er dus totaal geen beveiliging tegen wat er maximaal door zo'n connector kan. Je kan dus gewoon net zoveel stroom er doorheen trekken tot het begint te smelten. Dat is bij een 6 pins PEG stekker zo rond de 40 ampère of te wel bij 480W, al heb je ver daarvoor al een dikke spanningsval. Maar waar het omgaat is dat 300W bij lange na niet de max is.
Aha bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik ben nu al een paar dagen alles aan het lezen over Psu's want ik wil een andere samen met een 970 gtx.
Ik twijfel nog over 2 types.
Systeem is overclocked en volgens zo'n calculator kom ik op 460Watt.
Dus minimaal 550w. Ik heb nu een Enermax 620W maar die heeft geen 6+2 peg aansluiting en is zo'n 8 jaar oud.

Ik dacht aan de Be Quiet 550w darkpower en de Straight power

Andere merken zoals de CM v650 en eventueel een Antec is ook een optie maar weet nog niet welke.
Liefst modulair en stil, vindt de dark power wel een top ding, grote kans dat het toch die wordt maar misschien heeft iemand nog een idee of tip?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Yep, alleen is de huidige enermax volgens mij 620 watt.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik overweeg een 2de GTX970 in m'n pc te prikken. Specs staan in sig.

Momenteel heb ik een pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W voeding. Dat zal ongetwijfeld niet genoeg zijn.

Ik neem aan dat deze: pricewatch: Corsair RM750 meer dan voldoende zal zijn, maar wellicht dat ik ook al met 650w kan volstaan?

Wil het liefste future-proof te werk gaan, daarom overweeg ik die RM750 in eerste instantie.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ionicdog schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:40:
Yep, alleen is de huidige enermax volgens mij 620 watt.
Bij games kom je dan tot de 300W maximaal, bij een hele zware belasting zoals Furmark en LinX tegelijkertijd zou je nog tot zo'n 400W kunnen komen wat je uit de voeding kunt trekken.

Als je de GTX 570 vervangt door een GTX 970 zal het verbruik aardig lager worden. Bij games kom je rond de 275W uit en de max via Furmark en LinX hooguit 300W. Dit is dus een stuk lager dan de max haalbaar met een GTX 570.

Dus met deze kaart (en ook de vorige) kun je prima uit de voeten met een goede 450W voeding. Met 550W kun je zelfs prima twee GTX 970's van stroom voorzien (mits de juiste aansluitingen aanwezig zijn) of je kan nog een echt veel verbruikende videokaart aansluiten in plaats van de vrij zuinige GTX 970.

De pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 550W is idd een top voeding, maar het prijsverschil met de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W is wel vrij vors. En deze moet ook perfect zijn. Je gebruikt bij deze voeding zo goed als alle kabelbomen, dus heeft semi-modulair zoals bij de Dark Power Pro 10 ook minder nut. Bij de Dark Power Pro 10 heeft het overigens wel veel nut, want die heeft echt overdreven veel kabels, waarbij je de helft waarschijnlijk nooit zal gebruiken. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Thanks @Mask.
De vermindering in verbruik is idd aanzienlijk met een 970Gtx.
Zal toch nog even verder kijken naar een 400/450W voeding.

Heb alleen het gevoel dat ik net op de grens zit met een 400 Watt voeding..
Die Watt calculators zeggen niet alles maar bij mij gaf die minimaal 440watt aan met overclock.
Dus neig nog steeds naar minimaal 500.
Dus deze 500W lijkt me ook wel ok.

Edit; het is toch de dark power 550 geworden 8)

[ Voor 20% gewijzigd door ionicdog op 08-04-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voor de PC zoals nu of met GTX 570 heb je er weinig aan, vooral met een GTX 970 waarmee je met de huidige PC niet eens 300W uit de voeding kan trekken. Dus dan moet je het echt doen voor een erg onzuinige videokaart in de toekomst. PSU calculators moet je niet te veel naar kijken er bestaat namelijk geen goed werkende en de meesten kloppen echt van geen kant en willen gewoon dat je een zo'n overdreven mogelijke voeding neemt omdat daar meer winst op zit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Klein vraagje, ik heb momenteel onderstaande systeem. Is de voeding krachtig genoeg voor nog een eventuele 2e AMD R9 290?

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z97 Extreme6€ 176,95€ 176,95
1XFX R9 290 4GB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.11 ST31500341AS, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD10EAVS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 89,-€ 89,-
1Samsung U28D590D Zilver€ 415,-€ 415,-
1Logitech Z-5500 Digital€ 0,-€ 0,-
1Corsair Hydro H90€ 87,50€ 87,50
2Noctua NF-F12 PWM, 120mm€ 15,95€ 31,90
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech MX518€ 0,-€ 0,-
1G.Skill RipjawsX F3-12800CL9Q-16GBXM€ 135,50€ 135,50
1Seasonic M12II Evo 620W€ 74,50€ 74,50
1Crucial MX100 512GB€ 186,95€ 186,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 77,95€ 77,95
1Arctic Accelero Xtreme III€ 52,90€ 52,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.678,05

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat lijkt mij niet slim, want je kunt met een zware game dan al over de max op de 12V gaan, zonder enige overklok. Bij een benchmark kun je er zelfs gemakkelijk overheen gaan. Daarnaast zal de voeding dan erg veel geluid maken, nu zit die denk ik nog net op het randje van (redelijk) stil, maar met iets meer vermogen wordt de voeding al duidelijk hoorbaar, laat staan een extra videokaart als de R9 290.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:01:
Nee dat lijkt mij niet slim, want je kunt met een zware game dan al over de max op de 12V gaan, zonder enige overklok. Bij een benchmark kun je er zelfs gemakkelijk overheen gaan. Daarnaast zal de voeding dan erg veel geluid maken, nu zit die denk ik nog net op het randje van (redelijk) stil, maar met iets meer vermogen wordt de voeding al duidelijk hoorbaar, laat staan een extra videokaart als de R9 290.
Oke, dan is het misschien niet handig idd. Wil natuurlijk niet dat de boel eruit klapt. Wat is een aanrader qua voeding dan?

Kan natuurlijk ook gewoon wachten op de nieuwe AMd R9 3xx serie. Dan kan ik deze voeding houden die zal ruim voldoende moeten zijn dan.

[ Voor 12% gewijzigd door rikadoo op 10-04-2015 14:40 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rikadoo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:33:
[...]

Oke, dan is het misschien niet handig idd. Wil natuurlijk niet dat de boel eruit klapt. Wat is een aanrader qua voeding dan?
Wat zoek je?
Kan natuurlijk ook gewoon wachten op de nieuwe AMd R9 3xx serie. Dan kan ik deze voeding houden die zal ruim voldoende moeten zijn dan.
Kan ook.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:11:
[...]
Wat zoek je?

[...]

Kan ook.
Een eventuele oplossing om met dat systeem en 2 R9 290 te draaien. Qua voeding zal wel richting de 750 watt gaan? een degelijke voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:22:
Voor de rest helemaal geen eisen of wensen?
Degelijke voeding, stil en waar ik de komende 3 jaar zowieso mee kan doen, ook al zal ik hem niet de hele tijd gebruiken zodra er overgestapt word naar een andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pricewatch: Cooler Master GM G750M niet de meest kwalitatief hoogstaande voeding maar drie jaar moet die gemakkelijk doen en ook 5 jaar (zo lang de garantie loopt) mag echt geen probleem zijn normaal gesproken.
Review van de 550W versie: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/G550M/

pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular kwalatief prima voeding zou gewoon heel lang mee moeten gaan en is ook vrij stil.
Review: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/VSM750/

pricewatch: Corsair RM750 meest stille voeding, ten aller tijde onhoorbaar en van uitstekende kwaliteit, volledig modulair en volledig zwarte kabels. Dus ook prima te gebruiken mocht er ooit nog een andere behuizing komen met een venster.
Van deze voeding is geen review verschenen, alleen van de vorige versie die tot week 38 van vorig jaar werd geproduceerd. De nieuwe versie lijkt intern nog het meest op de HXi serie: http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/HX750i/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:12:
pricewatch: Cooler Master GM G750M niet de meest kwalitatief hoogstaande voeding maar drie jaar moet die gemakkelijk doen en ook 5 jaar (zo lang de garantie loopt) mag echt geen probleem zijn normaal gesproken.
Review van de 550W versie: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/G550M/

pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular kwalatief prima voeding zou gewoon heel lang mee moeten gaan en is ook vrij stil.
Review: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/VSM750/

pricewatch: Corsair RM750 meest stille voeding, ten aller tijde onhoorbaar en van uitstekende kwaliteit, volledig modulair en volledig zwarte kabels. Dus ook prima te gebruiken mocht er ooit nog een andere behuizing komen met een venster.
Van deze voeding is geen review verschenen, alleen van de vorige versie die tot week 38 van vorig jaar werd geproduceerd. De nieuwe versie lijkt intern nog het meest op de HXi serie: http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/HX750i/
Super bedankt en ga me er eens in verdiepen. Mocht er een 2e R9 290 komen dan zijn dit zeker opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Ik heb een nieuwe PC op het oog en krijg toch verschillende aanbevelingen van mensen wat betreft voedingen.

PC zonder voeding ziet er als volgt uit:

ProductPrijs
Intel Core i5-4690 Boxed€ 227,91
Gigabyte G1.Sniper B6€ 84,95
Gigabyte GV-N78TOC-3G (al in bezit)€ 0,-
Fractal Design Define R5 Zwart€ 102,95
Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95
Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 122,50
Crucial MX100 512GB€ 186,95

Wat ik zoek is een (semi-)modulaire voeding en de keuzes van anderen zijn als volgt:

#ProductPrijs
1Cooler Master GM G550M€ 55,95
2Cooler Master V550 Semi-Modular€ 82,95
3Cooler Master V650 Semi-Modular€ 82,95
4Seasonic G-series 450 watt€ 78,50
5Seasonic M12II Evo 520W€ 59,05

Zoals je zelf al aangaf op deze pagina is de Seasonic G-series 450 watt een topper, maar is die ook sterk genoeg ? M'n huidig systeem heeft in het verleden SLI gedraaid en heeft nu een 775W voeding, heb helaas geen stroommeter om te kijken hoeveel er uit het stopcontact wordt getrokken. Videokaart wil ik mogelijk wel vervangen door eentje die een UltraWide QHD monitor aan kan (ik gebruik nu een QHD monitor) (binnen 1 - 2 jaar in genoemd systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Dag Mask :w, even een klein vraagje:
Ik heb afgelopen weekend een server gekocht. Hier zit een Delta Electronics DPS-460DB A in. Hij ziet er oud uit, maar volgens mij valt dat wel mee. Ik had al het idee dat het wel goed zat met die PSU, en dat wordt hier nu bevestigd:
-The_Mask- schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:53:
Aan het typenr. kun je iig direct zien dat het een Delta is, Delta voedingen beginnen vaak met "DPS". Met een Delta zit je iig wel goed.
Maar nu komt het probleem: de vorige eigenaar heeft een deel van de kabels afgeknipt. :( Verder zit er een 8-pins kabel aan, maar of die nou voor de CPU of PCI-e is kan ik niet uitvogelen. (Hij heeft ook een losse 4-pins die in ieder geval voor de CPU is.) Heb je enig idee hoe ik deze schade kan herstellen? Ook maakt 'ie veel herrie (fan vast op maximale toeren), maar daar kan ik wel wat aan doen. (Hij wordt op de piekmomenten zo'n 40% belast, dus ik kan de fan opzich wel lager draaien, toch?)

Zo niet, dan wil ik alsnog overwegen om een nieuwe te halen. Met Delta Electronics design, natuurlijk. Als ik dat intyp dan kom ik bij de Antec VP350P. Dat was wel een goeie, toch? Hij is alleen niet modulair. :/ Weet je toevallig nog een modulaire PSU met Delta design? :9

Hm, het is uiteindelijk toch een flinke post geworden.. :/ Ik hoop dat het niet voor niks is. ;)

/edit: Oja, de specs van de server staan hier. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pwuts op 10-04-2015 21:28 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
C0rnelis schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:52:
Wat ik zoek is een (semi-)modulaire voeding en de keuzes van anderen zijn als volgt:
Heb je nog een bijzondere reden voor een modulaire voeding? Is namelijk een misverstand dat het met een modulaire voeding er netter uit gaat zien. Met jouw behuizing heeft een modulaire voeding namelijk niet echt een voordeel qua netheid of kabelmanagement.
Zoals je zelf al aangaf op deze pagina is de Seasonic G-series 450 watt een topper, maar is die ook sterk genoeg ? M'n huidig systeem heeft in het verleden SLI gedraaid en heeft nu een 775W voeding, heb helaas geen stroommeter om te kijken hoeveel er uit het stopcontact wordt getrokken. Videokaart wil ik mogelijk wel vervangen door eentje die een UltraWide QHD monitor aan kan (ik gebruik nu een QHD monitor) (binnen 1 - 2 jaar in genoemd systeem).
Het echte maximale verbruik wat je met deze PC uit de voeding kan trekken zal op de 375W liggen, maar tijdens een zware game zit je meestal zo rond de 300W.

Dus de pricewatch: Seasonic G-series 450 watt zal prima voldoen of de niet modulaire versie van deze voeding, de pricewatch: Seasonic S12G 450W.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
-The_Mask- schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:32:
[...]

Heb je nog een bijzondere reden voor een modulaire voeding? Is namelijk een misverstand dat het met een modulaire voeding er netter uit gaat zien. Met jouw behuizing heeft een modulaire voeding namelijk niet echt een voordeel qua netheid of kabelmanagement.

[...]

Het echte maximale verbruik wat je met deze PC uit de voeding kan trekken zal op de 375W liggen, maar tijdens een zware game zit je meestal zo rond de 300W.

Dus de pricewatch: Seasonic G-series 450 watt zal prima voldoen of de niet modulaire versie van deze voeding, de pricewatch: Seasonic S12G 450W.
Dank voor je reply! Dat zou wel inderdaad de enige reden zijn geweest wat betreft voorkeur voor een modulaire voeding. Als het om het even is dan haal ik gewoon die het minste kost op dat moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MasterPrutser schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:16:
Hier zit een Delta Electronics DPS-460DB A in. Hij ziet er oud uit, maar volgens mij valt dat wel mee.
Omdat je de leeftijd niet weet is het misschien handig de condensators te controleren en even te kijken welk merk condensator allemaal wordt gebruikt.
Maar nu komt het probleem: de vorige eigenaar heeft een deel van de kabels afgeknipt. :( Verder zit er een 8-pins kabel aan, maar of die nou voor de CPU of PCI-e is kan ik niet uitvogelen.
Een 8 pins EPS stekker heeft vier maal 12V (geel) en vier maal ground (zwart) en de gele draden zitten aan de kant van het lipje. Bij een 8 pins PEG connector zitten de zwarte draden aan de kant van het lipje en deze stekker heeft ook 5 zwarte draden en 3 gele draden.
(Hij heeft ook een losse 4-pins die in ieder geval voor de CPU is.) Heb je enig idee hoe ik deze schade kan herstellen?
Nieuwe draden eraan solderen vanaf het PCB of als hij ze halverwege heeft doorgeknipt kun je ze ook altijd nog verlengen. Met wat krimpkous over de soldering heen zie je er ook niks meer van en is het prima veilig.
Ook maakt 'ie veel herrie (fan vast op maximale toeren), maar daar kan ik wel wat aan doen. (Hij wordt op de piekmomenten zo'n 40% belast, dus ik kan de fan opzich wel lager draaien, toch?)
Heb je anders ook foto's van de binnenkant en de fan?
Zo niet, dan wil ik alsnog overwegen om een nieuwe te halen. Met Delta Electronics design, natuurlijk. Als ik dat intyp dan kom ik bij de Antec VP350P. Dat was wel een goeie, toch? Hij is alleen niet modulair. :/ Weet je toevallig nog een modulaire PSU met Delta design? :9
Antec is de enige fabrikant die Delta als OEM gebruikt. Delta doet namelijk geen kleine orders meer. Antec is dan ook nog de enige waarmee ze een contract hebben.

pricewatch: Antec HCP-750 Platinum is de goedkoopste modulaire Delta voeding in de pricewatch. :p

Maar ik denk dat de pricewatch: Antec VPF Series 350W de beste optie is. Deze voeding heeft een vrij hoog rendement bij lage belasting en is van prima kwaliteit en niet te duur. Ook een Delta trouwens.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Mijn dank is groot. _/-\o_

Ik zal 'm vandaag nog eens openschroeven en wat fotootjes maken. :)
offtopic:
Al een keer eerder gedaan om het stof eruit te halen, maar echt goed kon ik de binnenkant niet bekijken want het was nogal donker. :/

Enne, over de CPU-power: Ik kan die EPS-connector dus in m'n (ATX-) moederbord prikken zonder dat de CPU ontploft? :+

[ Voor 20% gewijzigd door Pwuts op 11-04-2015 13:27 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MasterPrutser schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:21:

Enne, over de CPU-power: Ik kan die EPS-connector dus in m'n (ATX-) moederbord prikken zonder dat de CPU ontploft? :+
Als de draden zo zitten: Een 8 pins EPS stekker heeft vier maal 12V (geel) en vier maal ground (zwart) en de gele draden zitten aan de kant van het lipje.

Dan hoort die gewoon in het moederbord.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 07:29
De laatste reboot mijn PC regelmatig. Dit gebeurt enkel als ik mijn videokaart overclock. De voeding piept twee keer en de PC reboot. Dit doet mij vermoeden dat mijn 8 jaar oude Enermax liberty 720 op zijn laatste benen loopt. Stekker van de videokaart verplaatsen naar een andere rails biedt ook geen soelaas.

Goede reden om een nieuwe voeding aan te schaffen!

Mijn huidige systeem:
* I7-3770K (kleine overclock)
* MSI GTX 970 Gaming (Graag overclocken)
* 1x SSD
* 1x HHD

Een snelle berekening leert dat ik ongeveer 350 Watt nodige heb onder load. Een voeding van 550watt is dan ook de meest logisch optie. Echter er bestaat een kans dat ik in de komende jaren ook wel weer SLI/CF wil gaan draaien. Ik wil er dan ook zeker van zijn dat een een geschikte voeding heb. Wisselende eisen, en veel twijfel.

logisch opties zijn:
* Seasonic G-series 550 watt PCGH
* Cooler Master V550 Semi-Modular

Maar voor een paar euro meer heb je een :
* Cooler Master V650 Semi-Modular
* Corsair RM650

Waarbij mij voorkeur uitgaat naar de RM650, maar ik wordt tegengehouden door de capcon secundaire condensators.

Mijn ultieme wensenlijst bestaat uit:
* 550 - 650 watt
* Degelijke componenten
* Stilte is niet vereist
* Liefst volledig modulair
* 4 Peg aansluiting

Echter met goede argumenten kan ik best wensen wegstrepen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Piepjes? Wat voor piepjes zijn dat? De voeding heeft namelijk geen speaker.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
-The_Mask- schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:31:
Piepjes? Wat voor piepjes zijn dat? De voeding heeft namelijk geen speaker.
Deze wel. ;-) [Klik] Het powerguard systeem springt in werking. En dit gebeurt enkel bij een overclock op de videokaart welke dan maximaal belast wordt. Als alles stock draait is er niets aan de hand.

Nogmaals, deze voeding is bijna 8 jaar oud. Dit is wat mij betreft een teken dat hij aan vervanging toe is. Mijn vermoeden is dat hij geen stabiele spanning kan leveren onder de gevraagde load,en er dan uitklapt.

Edit:
Volgens mij biedt de Antec Edge 650 precies wat ik wil
* Intern gelijk aan een seasonic G serie
* Goede condensatoren
* Voldoende vermogen
* Volledig modulair
* 4 peg aansluitingen (future proof)
* Nu maar 90 euro..
* Veel lovende reviews
* En 'The Mask' heeft hem al wat vaker aangeraden...

[ Voor 21% gewijzigd door Lumics op 12-04-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Laatst online: 03-09 15:53
Ik heb op het moment een MS-Tech CI70 kast inc 60w voeding, daarbij heb ik een asus c8hm70-i/hdmi moederbord en een 2,5" HDD.

Nu boot het systeem niet, het mobo geeft een LED indiciatie van aangesloten PSU, maar er gebeurt voor de rest helemaal niets als ik op de aanknop druk. Het systeem werkt wel met een andere, grote, voeding.

Komt dit omdat 60w simpelweg te weinig is voor het systeem?

Wat adviseren jullie mij aan te schaffen (de voeding is extern en kwam bij de kast, ik heb geen idee waar ik deze voedingen kan kopen, behalve picoPSU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoughSaturn
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-10-2020
Hallo, ik gebruik momenteel onderstaand systeem, alleen is de voeding naar mijn idee niet goed(genoeg). Ten eerste heeft deze maar een 6+2pin PCI aansluiting, terwijl ik er eigenlijk 2 nodig heb. Ik dacht dit probleem verholpen te hebben door een 2xMolex naar 8-pin kabel te bestellen, maar zonder effect. Ligt het inderdaad aan de voeding of ben ik vergeten ergens anders naar te kijken?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4300 Boxed€ 74,90€ 74,90
1ASRock 880GMH/U3S3€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 185,95€ 185,95
1WD Green WD10EAVS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon VG4-W Rood€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,49€ 56,49
1MS-Tech MS-N630-BAS€ 29,99€ 29,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 388,84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je gekozen voeding is idd heel erg slecht, dit is een PC slopende voeding en kan idd ongetwijfeld ook niet genoeg leveren.

pricewatch: Antec VP550F is een goedkope budget voeding, welke wel van fatsoenlijke kwaliteit is en genoeg kan leveren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wkrooshof schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:24:
Ik heb op het moment een MS-Tech CI70 kast inc 60w voeding, daarbij heb ik een asus c8hm70-i/hdmi moederbord en een 2,5" HDD.

Nu boot het systeem niet, het mobo geeft een LED indiciatie van aangesloten PSU, maar er gebeurt voor de rest helemaal niets als ik op de aanknop druk. Het systeem werkt wel met een andere, grote, voeding.

Komt dit omdat 60w simpelweg te weinig is voor het systeem?

Wat adviseren jullie mij aan te schaffen (de voeding is extern en kwam bij de kast, ik heb geen idee waar ik deze voedingen kan kopen, behalve picoPSU)
60W moet wel genoeg zijn, sowieso om te booten. Denk dat je probleem is dat een MS-TECH is en de 60W dus nergens op gebaseerd is, tenminste dat is standaard zo bij een MS-TECH voeding. Of de voeding is stuk. Geen garantie meer?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
-The_Mask- schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:04:
[...]

Ja dat is een prima keuze.
Mooi! Gisteren gelijk besteld bij Afuture.

Echter na wat lezen vandaag van meerdere reviews zie ik het volgende:
* Review 1
* Review 2

In de ene review zie je dat de voeding rechtsonder 2x16 pins aansluitingen heeft (Geschikt voor SLI/CF)
In de andere zie je dat de voeding maar 1 x 16 pins aansluitingen heeft.

Iemand enig idee of er twee versies in oploop zijn? VolgensAntecc, zouden er 2x16pins aanwezig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De éénmaal 16 pins lijkt mij degene die je gaat krijgen, denk dat de 2 maal een eerdere revisie of engineering sample is. Maar wat maakt het uit? Wil je graag de mogelijkheid hebben voor 8 PEG connectors op de voeding? Lijkt mij niet echt nuttig is immers maar een 650W voeding, die gebruik je normaal gesproken niet voor vier high-end videokaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
-The_Mask- schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:47:
De éénmaal 16 pins lijkt mij degene die je gaat krijgen, denk dat de 2 maal een eerdere revisie of engineering sample is. Maar wat maakt het uit? Wil je graag de mogelijkheid hebben voor 8 PEG connectors op de voeding? Lijkt mij niet echt nuttig is immers maar een 650W voeding, die gebruik je normaal gesproken niet voor vier high-end videokaarten.
Nu ben ik in de war.. :-)

Mijn GTX970 heeft nodig 1x8pins PCI-E en 1x6pins PCI-E. Mijn huidige voeding heeft hier 2 kabels voor nodig. Stel dat ik ik nu nog een GTX wil bijplaatsen, hoe sluit ik deze dan aan?

Of wil jij zeggen dat voedingen tegenwoordig 2x 6+2 pins op 1 kabel hebben zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door Lumics op 13-04-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lumics schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:16:

Of wil jij zeggen dat voedingen tegenwoordig 2x 6+2 pins op 1 kabel hebben zitten?
Dat is niet echt iets nieuws. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
-The_Mask- schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:47:
[...]

Dat is niet echt iets nieuws. ;)
Haha, mijn enermax heeft het 8 jaar volgehouden in mijn gamepc met verschillende builds. Ik heb dus al enige tijd geen voeding gekocht voor de pc waarin ik daadwerkelijk de PEG connectoren nodig had. Bij de NAS en HTPC is het mij nooit opgevallen.

Ik kan weer rustig slapen.. dank!

[/End slowchat]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Laatst online: 03-09 15:53
-The_Mask- schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:18:
[...]

60W moet wel genoeg zijn, sowieso om te booten. Denk dat je probleem is dat een MS-TECH is en de 60W dus nergens op gebaseerd is, tenminste dat is standaard zo bij een MS-TECH voeding. Of de voeding is stuk. Geen garantie meer?
Ik heb de kast tweedehands aangeschaft, dus ik heb geen garantie meer. Zijn deze voedingen ergens los verkrijgbaar? Niet perse de MS Tech voedingen, maar uberhaupt deze mini itx kast voedingen? Ik kan er een heel klein aantal van vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Wkrooshof op 14-04-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een betere koop: de Antec VPF Series 550W of de Seasonic S12 II?
Komt in dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 222,60€ 222,60
1Gigabyte GA-H81M-HD3€ 52,-€ 52,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 258,84€ 258,84
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,05€ 54,05
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 32,95€ 32,95
1Enermax T.B.Apollish UCTA12N-BL, 120mm€ 10,79€ 10,79
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 63,-€ 63,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Antec, overigens is de 450W versie ook genoeg zonder overklokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wkrooshof schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:54:
[...]

Ik heb de kast tweedehands aangeschaft, dus ik heb geen garantie meer. Zijn deze voedingen ergens los verkrijgbaar? Niet perse de MS Tech voedingen, maar uberhaupt deze mini itx kast voedingen? Ik kan er een heel klein aantal van vinden.
Een picoPSU of iets vergelijkbaars als de huidige van bijvoorbeeld Ebay, al moet je oppassen voor de rommel daarmee.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:32:
Wat is een betere koop: de Antec VPF Series 550W of de Seasonic S12 II?
Komt in dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 222,60€ 222,60
1Gigabyte GA-H81M-HD3€ 52,-€ 52,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 258,84€ 258,84
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,05€ 54,05
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 32,95€ 32,95
1Enermax T.B.Apollish UCTA12N-BL, 120mm€ 10,79€ 10,79
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 63,-€ 63,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,69
Dat gaat niet werken; die CPU i.c.m. dat moederbord :X

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisvdelsen schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:23:
[...]

Dat gaat niet werken; die CPU i.c.m. dat moederbord :X
Goed dat je het zegt |:( Er zou ook eerst een i5 4460 in gaan, maar ik had een interessante koop gezien rond die dus iets sterkere 3570. Is er een moederbord wat jij zo snel zo kunnen aanbevelen voor een soortgelijk prijsje? Zo niet zal ik met net zo veel plezier voor de 4460 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:02
Ik maak nu al enkele jaren gebruik van een Corsair 7 700 BeQuiet! Ik vraag mij af of deze sterk genoeg is voor 2 x gtx 980 van MSI, iemand een idee? Videokaart is niet overgeclockt, de CPU is licht geoc'd (van 3,5 naar 4,2) een i7 3770K

De ene website zegt dat een 7 700 niet genoeg is voor een dubbele gtx 980 de ander weer van wel, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Be Quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
System Power 7 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja die voeding is genoeg voor twee GTX 980's en een overgeklokte i7 3770K, totale verbruik zonder overklok zal nooit voorbij de 500W komen en met zo'n kleine overklok zal er niet eens 50W bij komen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:47:
[...]

Ja die voeding is genoeg voor twee GTX 980's en een overgeklokte i7 3770K, totale verbruik zonder overklok zal nooit voorbij de 500W komen en met zo'n kleine overklok zal er niet eens 50W bij komen.
Hartelijk dank :) , gisteren had ik btw ook een website gezien en daar las ik dus dat de voeding sterk genoeg was. Ben ik toch benieuwd waar jij dan had gelezen van die 500W :9

Nu maar eens gaan sparen voor of een 980 of een gsync scherm :z

[ Voor 25% gewijzigd door MetalSonic op 18-04-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb nergens gezien dat het maximale verbruik 500W gaat zijn, maar heb het uitgerekend.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:16:
Ik heb nergens gezien dat het maximale verbruik 500W gaat zijn, maar heb het uitgerekend.
Hoe ziet het optel sommetje dan eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
http://www.bit-tech.net/h...el-core-i7-3770k-review/8
Aan de muur gemeten, daar gaat dus nog ruim 10% vanaf.
Daarnaast is dat met een 590 in idle, die dan ook bijna 50W verstookt, reken dus even 125-150W (afhankelijk van de overklok) voor het complete systeem met 3770k (zonder videokaarten).

http://www.techpowerup.co...US/GTX_980_Matrix/26.html
Een 980 zit gemiddeld met gamen op 150-175W, met een piek naar 200W als je echt je best doet.

Als je CPU en GPU tegelijk gaat stressen kom je maximaal op 550W, echter tijdens games zul je het systeem nooit 100% belasten, dus dan kom je inderdaad rond 450-500W.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 19-04-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb een nieuwe videokaart gekocht en ben daardoor op zoek naar een nieuwe voeding voor het volgende systeem:

Intel Core i7 3770 3.40GHz (Ivy Bridge)
4 x 4GB Dual-Channel DDR3
ASRock Z77 Pro3
Sapphire R9 280X (dual-x)
SAMSUNG SSD 830 Series
SAMSUNG HD154UI HDD (5400 rpm)
ASUS Xonar Essence STX geluidskaart
3 x 120 mm case fans

Het systeem draait nu nog met de oude videokaart (Geforce GTS 250) met een Xilence 450W

Volgens mij een net al te beste voeding. Heb de nieuwe videokaart er daarom ook nog niet inzitten.

Ik heb het maximale benodigde vermogen van dit systeem berekend met de volgende website http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine. Hier komt een aangeraden vermogen van 565W uit.

Mijn eisen aan een voeding:

- Stil
- Stabiel / betrouwbaar

Ik twijfel of ik beter een voeding van 70-80 euro kan nemen die voldoet voor dit systeem, of een topmodel van 120+ dat waarschijnlijk wel een paar upgrades mee kan (en dus uiteindelijk goedkoper is).

Ik neig een beetje naar het 2e. Modellen die ik op het oog heb zijn:

EVGA SuperNova G2 750W (twijfel omdat: hij zou vrij stil moeten zijn, maar misschien niet stil genoeg)
Corsair RM750 (twijfel omdat: in dit topic wordt gezegd dat de nieuwe serie erg goed is, maar geen onderbouwing d.m.v. reviews)
be quiet! Straight Power 10 700W (twijfel omdat: waarschijnlijk een stuk minder duurzaam dan de EVGA en niet veel goedkoper)

Wat zouden jullie doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
mitsumark schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:59:
http://www.bit-tech.net/h...el-core-i7-3770k-review/8
Aan de muur gemeten, daar gaat dus nog ruim 10% vanaf.
Daarnaast is dat met een 590 in idle, die dan ook bijna 50W verstookt, reken dus even 125-150W (afhankelijk van de overklok) voor het complete systeem met 3770k (zonder videokaarten).

http://www.techpowerup.co...US/GTX_980_Matrix/26.html
Een 980 zit gemiddeld met gamen op 150-175W, met een piek naar 200W als je echt je best doet.

Als je CPU en GPU tegelijk gaat stressen kom je maximaal op 550W, echter tijdens games zul je het systeem nooit 100% belasten, dus dan kom je inderdaad rond 450-500W.
Ah op die manier, thanks _/-\o_ ... Dat scheelt weer, had echt geen zin om een nieuwe voeding te kopen en dan de huidige te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wouter schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:30:

Ik neig een beetje naar het 2e. Modellen die ik op het oog heb zijn:

EVGA SuperNova G2 750W (twijfel omdat: hij zou vrij stil moeten zijn, maar misschien niet stil genoeg)
Corsair RM750 (twijfel omdat: in dit topic wordt gezegd dat de nieuwe serie erg goed is, maar geen onderbouwing d.m.v. reviews)
be quiet! Straight Power 10 700W (twijfel omdat: waarschijnlijk een stuk minder duurzaam dan de EVGA en niet veel goedkoper)
Waarom kijk je op dit moment naar 700 en 750W voedingen? Moet de voeding ook een tweede videokaart aan kunnen?

Welke behuizing heb je trouwens?

Van de nieuwe RM750/850 is trouwens net gister de eerste review verschenen, dus nu kun je het voor jezelf zien. ;)
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=422

Overigens is vooral de kwaliteit van de andere RM series echt onder de maat, zoals ik ook schreef in de TS, de RM750 en 850 gingen nog wel, maar waren vooral aan de dure kant en combineerde dat met wat mindere kwaliteit. De RM450 t/m RM650 zijn gewoon veel te duur voor de kwaliteit, die je dus niet echt krijgt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:18:
[...]

Waarom kijk je op dit moment naar 700 en 750W voedingen? Moet de voeding ook een tweede videokaart aan kunnen?

Welke behuizing heb je trouwens?

Van de nieuwe RM750/850 is trouwens net gister de eerste review verschenen, dus nu kun je het voor jezelf zien. ;)
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=422

Overigens is vooral de kwaliteit van de andere RM series echt onder de maat, zoals ik ook schreef in de TS, de RM750 en 850 gingen nog wel, maar waren vooral aan de dure kant en combineerde dat met wat mindere kwaliteit. De RM450 t/m RM650 zijn gewoon veel te duur voor de kwaliteit, die je dus niet echt krijgt.
Ik heb een Fractal Design R2. Modulaire voeding hoeft dus niet perse; genoeg mogelijkheden om kabels kwijt te kunnen.

Reden dat ik naar 700-750W kijk is om er een 'op de groei' te kopen.
Als ik wil upgaden naar wat meer video-kracht, of weet ik veel wat in de toekomst, wil ik niet iedere keer ook een nieuwe voeding kopen.

Maar ben er niet helemaal zeker over. Kan er een kopen die nu voldoet en 60 euro in m'n zak houden. Of ik koop er een voor de komende x systemen. Bv die EVGA heeft 10 jaar garantie en gaat waarschijnlijk nog wel wat langer mee, dus dat kan op termijn weer een stuk goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wouter schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:33:
[...]

Reden dat ik naar 700-750W kijk is om er een 'op de groei' te kopen.
Als ik wil upgaden naar wat meer video-kracht, of weet ik veel wat in de toekomst, wil ik niet iedere keer ook een nieuwe voeding kopen.
700/750W is wel alleen nodig voor twee of zelfs drie videokaarten (drie GTX 970's en een (dik) overgeklokte Core i5 of i7 is bijvoorbeeld prima mogelijk), voor één videokaart is het in principe altijd overdreven. Dus als je niet van plan bent om twee videokaarten te nemen, kan het ook wel wat minder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Hallo!

Momenteel ben ik een systeem aan het samenstellen dat als workstation moet gaan dienen. Het bestaat voornamelijk uit krijgertjes en tweede handsjes :-) De opstelling is tot nu toe alsvolgt:

- ASUS KCMR-D12
- 2x Opterton 4184 hexacore (TDP: 95W)
- 96Gb DDR3/1066
- ASUS Geforce 9600 GT (idle ~140W, 200W piek)
- 1TB WD Green, hopelijk binnenkort nog een SSD

Voor het moederbord (volgens ASUS erg efficiënt) en geheugen weet ik niet precies hoeveel vermogen ik moeten rekenen, maar uitgegaan van 50W mb/mem, 5W voor de disk, 10W fans, 390W CPUs+GPU, kom ik op 455W piekvermogen. Is dat een goede redenatie?
Als voeding heb ik dan de Seasonic SS-550HT op het oog (ook weer tweedehands). Schijnt stil en stabiel te zijn en zou met 550W volgens mij genoeg power moeten hebben.

Klopt mijn gedachtengang zo een beetje of zou ik beter toch voor een duurdere/zwaardere voeding kunnen gaan? Ik was niet van plan om te gaan overclocken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
phaas schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:05:

- ASUS Geforce 9600 GT (idle ~140W, 200W piek)
Een 9600 GT doet zo'n 30W idle en 80W load. Als je kijkt naar het standaard koelertje van Asus op de 9600GT dan weet je ook wel dat 140W idle en 200W load nooit zou kunnen. Dan zou de fan in idle dat van een stofzuiger moeten halen om de GPU koel te houden.
Voor het moederbord (volgens ASUS erg efficiënt) en geheugen weet ik niet precies hoeveel vermogen ik moeten rekenen, maar uitgegaan van 50W mb/mem, 5W voor de disk, 10W fans, 390W CPUs+GPU, kom ik op 455W piekvermogen. Is dat een goede redenatie?
Ga uit van maximaal zo'n 325W wat je uit de voeding trekt maximaal.
Als voeding heb ik dan de Seasonic SS-550HT op het oog (ook weer tweedehands). Schijnt stil en stabiel te zijn en zou met 550W volgens mij genoeg power moeten hebben.
Als je hem (bijna) gratis kan krijgen dan valt die te overwegen, maar veel meer zou ik er niet voor over hebben. Is met de huidige standaard niet echt een hele geweldige voeding en het is een model wat 10 jaar oud is, beetje oud dus. ;)
Klopt mijn gedachtengang zo een beetje of zou ik beter toch voor een duurdere/zwaardere voeding kunnen gaan? Ik was niet van plan om te gaan overclocken trouwens.
Let je wel op het aantal aansluitingen? Het moederbord heeft al een ATX 24 pins en twee 8 pins EPS stekkers nodig en de videokaart misschien nog een 6 pins PEG connector, afhankelijk van de 9600GT versie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:01:
[...]

700/750W is wel alleen nodig voor twee of zelfs drie videokaarten (drie GTX 970's en een (dik) overgeklokte Core i5 of i7 is bijvoorbeeld prima mogelijk), voor één videokaart is het in principe altijd overdreven. Dus als je niet van plan bent om twee videokaarten te nemen, kan het ook wel wat minder.
Ik ben het nu nog niet van plan, maar als ik een voeding zou hebben die 10+ jaar meegaat... wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wouter schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:20:
[...]

Ik ben het nu nog niet van plan, maar als ik een voeding zou hebben die 10+ jaar meegaat... wie weet.
Dan zou ik de pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2 nemen, vooral om de garantie van 10 jaar. Je moet de voeding trouwens wel binnen enkele weken na aankoop registeren bij EVGA anders krijg je de 10 jaar garantie niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
-The_Mask- schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:10:
[...]
Een 9600 GT doet zo'n 30W idle en 80W load. Als je kijkt naar het standaard koelertje van Asus op de 9600GT dan weet je ook wel dat 140W idle en 200W load nooit zou kunnen. Dan zou de fan in idle dat van een stofzuiger moeten halen om de GPU koel te houden.
Je hebt gelijk, er stond system power en dat had ik even over het hoofd gezien :-)
Ga uit van maximaal zo'n 325W wat je uit de voeding trekt maximaal.
Dus ik zou met mijn huidige 450W voeding ook nog wel een aardig eind komen? Jammergenoeg heeft die slechts één 4-pins CPU connector.
Als je hem (bijna) gratis kan krijgen dan valt die te overwegen, maar veel meer zou ik er niet voor over hebben. Is met de huidige standaard niet echt een hele geweldige voeding en het is een model wat 10 jaar oud is, beetje oud dus. ;)
Je misschien wel gelijk. Staat er eentje op marktplaats voor 15 euro, maar misschien is dat geen duurzame oplossing. Is de Seasonic S12II Bronze 520W misschien een alternatief? Anders staat er hier op V&A nog een Antec True Power 650W, daar heb ik ook wel goede verhalen over gelezen.
Let je wel op het aantal aansluitingen? Het moederbord heeft al een ATX 24 pins en twee 8 pins EPS stekkers nodig en de videokaart misschien nog een 6 pins PEG connector, afhankelijk van de 9600GT versie.
Er zijn maar weinig voedingen met 2x 8 pins EPS. De meesten die dat hebben zijn gelijk 700 of 800W en dat is misschien een overkill. Veel hebben wél een 8 en een 4 pins. Voor die 4 pins zou ik dan een splitter kunnen halen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
phaas schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:26:
[...]

Dus ik zou met mijn huidige 450W voeding ook nog wel een aardig eind komen? Jammergenoeg heeft die slechts één 4-pins CPU connector.
Ligt eraan, is dat een hele gare 200W voeding die alleen volgens het stickertje een 450W zou moeten zijn. Of is het echt een 450W voeding welke ook 450W kan leveren zonder enig probleem.
Staat er eentje op marktplaats voor 15 euro, maar misschien is dat geen duurzame oplossing.
Is ook niet echt heel goedkoop, dan zou ik eerder voor een nieuwe gaan.
Is de Seasonic S12II Bronze 520W misschien een alternatief?
Als die heel goedkoop is, maar zelfs als die er nog heel netjes uitziet, als nieuw, dan is die nog maar weinig waard, alleen veel mensen lijken tegenwoordig te denken dat hoe ouder het is hoe meer het waard wordt en dat is nu meestal niet het geval bij PC onderdelen. :p
Anders staat er hier op V&A nog een Antec True Power 650W, daar heb ik ook wel goede verhalen over gelezen.
V&A aangeboden: Antec TruePower TP-650 die? Ja was een goede voeding in die tijd, maar 50 euro is wel heel erg gortig, dan kun je ook net zo goed een nieuwe kopen.
Er zijn maar weinig voedingen met 2x 8 pins EPS. De meesten die dat hebben zijn gelijk 700 of 800W en dat is misschien een overkill. Veel hebben wél een 8 en een 4 pins. Voor die 4 pins zou ik dan een splitter kunnen halen, toch?
Je zit idd waarschijnlijk vast aan een verloopje, waarschijnlijk komt het neer op een 8 pins EPS splitter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
-The_Mask- schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:55:
[...]

V&A aangeboden: Antec TruePower TP-650 die? Ja was een goede voeding in die tijd, maar 50 euro is wel heel erg gortig, dan kun je ook net zo goed een nieuwe kopen.
[...]
Ja dat is m. Ik was ook wel van plan iets lager te bieden.
Maar stel dat ik voor een nieuwe ga, wat zou je dan adviseren? Ik heb niet echt een budget voor ogen, maar het moet niet te gek worden (150 euro is veel teveel wat mij betreft). Verder heb ik niet echt grote eisen, behalve dan dat stilte wel de prioriteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
phaas schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:48:
[...]

Maar stel dat ik voor een nieuwe ga, wat zou je dan adviseren? Ik heb niet echt een budget voor ogen, maar het moet niet te gek worden (150 euro is veel teveel wat mij betreft). Verder heb ik niet echt grote eisen, behalve dan dat stilte wel de prioriteit heeft.
Wat versta je onder stil? Voor de ene is dat namelijk nogal iets anders dan de andere. Wat voor koelers zitten er bijvoorbeeld op de videokaart en CPU?

Als je zo'n simpel standaard AMD boxed koelertje gebruikt en zo'n koeler op de videokaart hebt zitten, dan zal je waarschijnlijk meer dan 90% van de voedingen stil vinden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
-The_Mask- schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:59:
[...]

Wat versta je onder stil? Voor de ene is dat namelijk nogal iets anders dan de andere. Wat voor koelers zitten er bijvoorbeeld op de videokaart en CPU?

Als je zo'n simpel standaard AMD boxed koelertje gebruikt en zo'n koeler op de videokaart hebt zitten, dan zal je waarschijnlijk meer dan 90% van de voedingen stil vinden.
Voor CPUs heb ik nu alleen nog koperen heatsinks, dus daar moet ik nog fans voor kopen. De videokaart is inderdaad precies in dezelfde staat als op de foto (heb m gekregen). Die pak ik misschien later nog aan. Voorlopig wil ik de voeding zo stil mogelijk 'binnen de grenzen van redelijkheid' hebben. Het is dus bedoeling de rest (eventueel later) ook stil(ler) te maken, dan zou het jammer zijn als ik de voeding ineens weer ging horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
phaas schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:06:
[...]

Voor CPUs heb ik nu alleen nog koperen heatsinks, dus daar moet ik nog fans voor kopen. De videokaart is inderdaad precies in dezelfde staat als op de foto (heb m gekregen). Die pak ik misschien later nog aan. Voorlopig wil ik de voeding zo stil mogelijk 'binnen de grenzen van redelijkheid' hebben. Het is dus bedoeling de rest (eventueel later) ook stil(ler) te maken, dan zou het jammer zijn als ik de voeding ineens weer ging horen :+
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W zou sowieso ten alle tijde onhoorbaar stil moeten zijn.

pricewatch: Seasonic S12G 450W is ook nog een goede optie, iets minder stil, waarschijnlijk nog steeds onhoorbaar met jouw PC en iets betere kwaliteit.

pricewatch: Antec VPF Series 450W is nog een andere optie, waarschijnlijk de minst stille, maar nog steeds prima stil te noemen.

En dan dus nog een 8 pins EPS splitter kabel, omdat alle voedingen maar één 4+4 pins EPS stekker hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Ik heb sinds kort een semi-modulaire Cooler Master 700w voeding (modelnr. RS-700-ASAA-A1), deze wil ik gebruiken in combinatie met een msi HD7950 videokaart (1x 8pins en 1x 6pins).

Nou heb ik geen tweede pcie-kabel, en een korte zoekopdracht leverde me weinig op, ik ben dus opzoek naar een 6-naar-8pins kabel... of bestaat zoiets niet en is enkel 6-6pins mogelijk?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je moet bij Cooler Master zijn, is geen standaard kabel. Of iemand die deze kabel van deze voeding over heeft omdat zijn voeding bijvoorbeeld stuk is. Maar een mailtje of belletje naar Cooler Master lijkt mij het snelst.

Dus een andere willekeurige kabel zal niet passen hoogstwaarschijnlijk en mocht die wel passen dan is de kans heel groot dat de pin-out anders is. Als de pin-out anders is dan is de kans nogal groot dat wat je aan de kabel hangt binnen enkele milliseconden gefrituurd is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
spoiler:
Haha, dit topic gaat dus niet over voeding in de zin van eten dus.. lol, ergens had ik het kunnen weten, maar toch. Sorry voor de overlast :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLWE
  • Laatst online: 22-04-2024
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt om de volgende build te bestellen, maar zoek hiervoor nog een goede voeding:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,95€ 183,95
1ASRock H97M-ITX/ac€ 101,95€ 101,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 358,51€ 358,51
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 53,95€ 53,95
1Fractal Design Node 304 Wit€ 75,95€ 75,95
1Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart€ 198,-€ 198,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Cherry STRAIT Corded Keyboard (QWERTY)€ 33,49€ 33,49
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 63,95€ 63,95
1Crucial MX100 256GB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.253,64

Voor deze build had ik in eerste instantie de seasonic g450w in gedachten. Ik zag echter op de volgende site, geschreven door iemand met bijna dezelfde build als ik, dat een voeding van max 140mm diep wordt aangeraden i.v.m. de lange videokaart:

https://pcpartpicker.com/b/gz7hP6

Hij raadt de volgende voeding aan:

http://tweakers.net/price...-strider-gold-s-550w.html

Die vind ik eigenlijk iets te duur (80 euro max). Ikzelf had deze in gedachten:

http://tweakers.net/price...ne-strider-plus-500w.html

Ik vraag me alleen af of deze voeding alle benodigdheden (genoeg aansluitingen en watt) heeft om mijn systeem aan de praat te krijgen/houden.

Iemand die me hiermee kan helpen? Alvast bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

GS88 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:21:
Ik heb sinds kort een semi-modulaire Cooler Master 700w voeding (modelnr. RS-700-ASAA-A1), deze wil ik gebruiken in combinatie met een msi HD7950 videokaart (1x 8pins en 1x 6pins).

Nou heb ik geen tweede pcie-kabel, en een korte zoekopdracht leverde me weinig op, ik ben dus opzoek naar een 6-naar-8pins kabel... of bestaat zoiets niet en is enkel 6-6pins mogelijk?
Ik heb nog een complete set kabels van mijn oude overleden pricewatch: Cooler Master Silent Pro M700 liggen. Kan je daar wat mee? Zo ja, PM me.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JLWE schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:02:

Voor deze build had ik in eerste instantie de seasonic g450w in gedachten. Ik zag echter op de volgende site, geschreven door iemand met bijna dezelfde build als ik, dat een voeding van max 140mm diep wordt aangeraden i.v.m. de lange videokaart:
De Seasonic G-series is één van de meest gebruikte voedingen i.s.m. die behuizing de modulaire kabels zitten namelijk mooi laag, wat perfect past bij deze behuizing, ze gaan dan mooi onder de videokaart langs.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/9/98/988a1bbc_side_zpsd0af3052.jpeg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLWE
  • Laatst online: 22-04-2024
Alleen is de Seasonic G-series 160mm diep. Omdat de videokaart die ik heb besteld 305mm lang is, zoek ik een voeding van 140mm diep. Ik weet dus alleen niet zo goed welke? Liefst modulair/half modulair en +- 80.

Ik dacht zelf aan http://tweakers.net/price...ne-strider-plus-500w.html

Maar ik weet niet of dat een goede is? Beschikt volgens mij niet over een 4 pins. Weet ook niet of dat een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 18:42
JLWE schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:27:
Alleen is de Seasonic G-series 160mm diep. Omdat de videokaart die ik heb besteld 305mm lang is, zoek ik een voeding van 140mm diep. Ik weet dus alleen niet zo goed welke? Liefst modulair/half modulair en +- 80.

Ik dacht zelf aan http://tweakers.net/price...ne-strider-plus-500w.html

Maar ik weet niet of dat een goede is? Beschikt volgens mij niet over een 4 pins. Weet ook niet of dat een probleem is?
Vgm zoek je naar een SFX voeding.

Correct me if i'm wrong :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JLWE schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:27:
Mijn vorige bericht gelezen?
dannyger97 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:33:
[...]

Vgm zoek je naar een SFX voeding.

Correct me if i'm wrong :X
Nee SFX zou ook alleen passen met een bracket. Maar korte ATX voedingen bestaan er ook en de Seasonic G-series past ook prima omdat de kabels onder de videokaart langs kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 210,95€ 210,95
1Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5€ 134,95€ 134,95
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 374,-€ 374,-
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 77,-€ 77,-
1Phanteks Enthoo Evolv ITX (Closed)€ 60,-€ 60,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 299,95€ 299,95
1Cryorig H5 Universal€ 44,99€ 44,99
1Cryorig XT140, 140mm€ 15,52€ 15,52
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16€ 130,-€ 130,-
1Seasonic G-series 450 watt€ 78,50€ 78,50
1Samsung 850 Pro 256GB€ 146,42€ 146,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.572,28

Een goedemiddag,

Graag advies inzake voeding. Ik heb met zorg mijn Steam machine samengesteld. Mini ITX build.
Ik neem aan dat dit meer dan voldoende is. Onder load komt 'ie naar mijn weten rond de 250 watt uit.

Overklokken? Misschien maar de videokaart klokt zich zelf al over zover ik begrepen heb. De processor is niet overklokbaar.

Veel randapparatuur. (Let niet op de Dell scherm!) Denk aan een televisie van 37" (HD ready) en wanneer deze televisie stuk gaat een 40" full HD. Xbox controller, een headset en wellicht nog andere randapparatuur.

Is deze voeding meer dan zat om het bovengenoemde aan te kunnen? Of zou ik zelfs een 350W kunnen pakken? Het liefste wil ik wel safe blijven en daarom heb ik voor een 450 gekozen. Een 550 W is echt over de top want dat gaat ie nooit vol gebruiken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je hebt een voeding nodig welke twee 6 pins PEG connectors heeft en de meeste 300/350W voedingen hebben dat niet.

Bij de pricewatch: Seasonic S12G 450W is de 4+4 pins EPS stekker trouwens ook nog zwart, lijkt mij net weer wat netter, modulair heeft toch niet echt een voordeel in die behuizing.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.