Voeding advies en informatie topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 40.240 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Royenroy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 07:24:
Ik zal eens uit gaan zoeken hoeveel ruimte er is in de case om de niet-gesleevde kabels weg te werken en dus die extensies een opties zijn. Alvast zeer bedankt voor je advies. :D
pricewatch: NZXT Starter Kit. Connector 1: ATX (24-pin), Connector 2: ATX (24-pin), Soort stekkers: Man/vrouw

Hier heb je al genoeg aan. De enige kabels die je immers ziet bij jouw behuizing zijn de 24 pins ATX stekker, 8 pins EPS stekker en één of twee PEG connectors voor de videokaart, afhankelijk van de GTX 970 welke je kiest, de ene heeft er één nodig de andere twee.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
-The_Mask- schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:19:
[...]

pricewatch: NZXT Starter Kit. Connector 1: ATX (24-pin), Connector 2: ATX (24-pin), Soort stekkers: Man/vrouw

Hier heb je al genoeg aan. De enige kabels die je immers ziet bij jouw behuizing zijn de 24 pins ATX stekker, 8 pins EPS stekker en één of twee PEG connectors voor de videokaart, afhankelijk van de GTX 970 welke je kiest, de ene heeft er één nodig de andere twee.
Dit is eigenlijk wel ideaal ja. Ook qua prijs valt deze nog reuze mee, dus ik denk dat dit hem dan wordt. Dan hoeft de voeding dus ook niet modulair te zijn (toch?), waardoor de prijs van de voeding ook niet zo hoog hoeft. :9

Wat voor een voeding zou je dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Royenroy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:39:
[...]
Dan hoeft de voeding dus ook niet modulair te zijn (toch?)
Nee dat heeft niet veel toegevoegde waarde met jouw behuizing.
Wat voor een voeding zou je dan aanraden?
Waar moet die aan voldoen en wat vindt je belangrijk, er zijn zoveel goede voedingen namelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick0294
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-08 21:07
beste tweakers
ik zou graag willen weten hoeveel wat voeding ik nodig heb,

ik kom zelf uit op een 700+- voeding!
graag jullie mening erover
in wil deze pc in de zomer gaan maken,
en ben van plan in de toekomst 3 extra hhd of sd erin te zetten en wat extra casfans en rgb led
er waarschijnlijk een extra videokaart(dit hoeft niet perse)

moederbord: http://www.mycom.nl/compo.../578067/msi-x99s-gaming-7
behuizing: http://www.mycom.nl/compo...storm-stryker-with-window
cpu : http://www.mycom.nl/compo...78069/intel-core-i7-5820k

ram: https://www.alternate.nl/...uct/1180452?tk=7&lk=13472
gpu: http://www.mycom.nl/compo...force-gtx-970-gaming-35gb
ssd: http://www.mycom.nl/compo...342/samsung-850-evo-250gb
hdd: http://www.mycom.nl/compo...-digital-black-1tb-35inch

graag jullie mening

[ Voor 14% gewijzigd door nick0294 op 05-03-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
-The_Mask- schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:14:
[...]
Waar moet die aan voldoen en wat vindt je belangrijk, er zijn zoveel goede voedingen namelijk.
Efficiëntie maakt me niet heel erg veel uit, het hoeft dus zeker geen 80+ Platinum certified model te zijn. Ik wil wel dat die betrouwbaar is en tevens lang mee gaat. Mijn vorige voeding (een goedkope, deze keer maak ik die fout dus niet meer) kon soms na een langere periode van extensief gebruik een BSOD geven of helemaal uitvallen, waardoor een reboot nodig was en m'n onderdelen onnodig potentieel gevaar liepen. Een voeding die erop berekend is dat er mogelijk een tweede GTX 970 bij komt is wel handig, mocht ik later nog willen upgraden. Dat zou dus uitkomen op 500 Watt als ik me niet vergis. Het liefst zou ik het prijskaartje ook wat aan de lagere kant houden, zeg maximaal 70,-. *Mocht het echt veel schelen kan het ook een paar tientjes omhoog, maar meer dan 100,- zeker niet*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Royenroy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:57:
Een voeding die erop berekend is dat er mogelijk een tweede GTX 970 bij komt is wel handig, mocht ik later nog willen upgraden. Dat zou dus uitkomen op 500 Watt als ik me niet vergis. Het liefst zou ik het prijskaartje ook wat aan de lagere kant houden, zeg maximaal 70,-. *Mocht het echt veel schelen kan het ook een paar tientjes omhoog, maar meer dan 100,- zeker niet*.
De pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is een goede en relatief stille voeding en heeft ook nog ruimte voor als je de CPU gaat overklokken samen met een tweede GTX 970. Let er wel op dat je een GTX 970 neemt met één PEG connector, dan heb je bij een tweede GTX 970 er maar maximaal twee nodig. De meeste GTX 970's hebben er namelijk twee nodig en dan kom je bij een tweede videokaart op vier uit, waardoor je verplicht ben een duurdere voeding te nemen.

De pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 heeft één PEG connector en tevens ook een backplate waardoor de onderkant er ook netjes uitziet. Dit lijkt mij dan ook de beste keuze, is ook nog eens de stilste GTX 970.
Royenroy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:37:
[...]
Over de case begin ik nu te twijfelen. De voeding met kabels zien er beroerd uit bij de Define R5, alleen ik twijfel of ik alle kabels wel in de H440 kwijt kan. Ook vind ik de H440 iets mooier, maar dat hoeft het verschil niet te maken.
Het is niet de meest ruimte behuizing, maar het moet wel gewoon passen, is minimaal 1,5 cm ruimte en op sommige plekken meer, dus dat moet wel kunnen. Op internet kom ik ook plaatjes tegen van anderen die dit gebruiken in deze behuizing.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:56:
[...]

Hoe stil is stil in idle? De XFX Pro 550W is idle toch ook vrij stil?
Even reageren op een oude post; ik ben dus aan het nadenken om eerst een nieuwe voeding te kopen en daarna een monitor gezien FreeSync niet opschiet en alle monitoren die er nu mee uitkomen veel te duur zijn (mijn budget is maximaal €350, en dan heb ik liever een €300).

Maar hoe bepaal je nou goed wat het meeste geluid maakt? Jullie schijnen vrij enthousiast te zijn over johnguru voor reviews over voedingen. Echter vind ik hier geen 'stukje' over geluid :? Kan ook zijn dat ik nu al naar bed moet zijn, maar ik vind echt niks, behalve 'And also, as with the 450W, the ripple and noise are well under control:' en daaronder dan wat grafieken die mij echt niks zeggen (page 2).

Ik bedenk nu dat ik bij mijn methode om te bepalen wat het meeste geluid maakt een fout heb gemaakt, ik heb namelijk stuk voor stuk de fans stilgehouden (eerst 2 casefans tegelijkertijd, dan de CPU-fan, etc). En toen geconcludeerd dat de voeding het meeste lawaai maakte. Echter, als je het geluid van elke fan bij elkaar optelt behalve de fan van de voeding moet dit samen ook nog lawaai maken. Dus eigenlijk moet ik elke fan stil houden en dan kijken of ik nog wat hoor.

Geluid onder load boeit me weinig, dan hoor ik toch alleen geluid uit m'n koptelefoon. En geluid in idle is ook zeer, zeer beperkt vergeleken met m'n oude 200R maar toch heb ik hem liever stil in idle. En dus ben ik opzoek naar de boosdoener :+ Ik weet trouwens niet onder hoeveel dba je moet komen om de fan niet te horen 'uit' de kast, want geluiddempend materiaal bedekt ook nog wat.

De vraag wat uit al dit gelul hierboven komt is dus eigenlijk hoe ik kan bepalen of de voeding fan geluid maakt in idle... Moet ik hem dan gewoon loskoppelen en de paperclip truuk doen? Maar dan belast ik hem weer met 0 watt... Lastig die voedingen (en eigenlijk sowieso fans :9 )

Kast is een Define R5

ik ben stiekem toch alwel een beetje moe, domme dingen/spelfouten inbegrepen.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 18:29
Even een vraagje, ik zag laatst een schema met heel veel voedingen en ook de prijs, of ze modulair zijn en nog veel meer informatie, zo kon je mooi de boel met elkaar vergelijken. Echter kan ik dit schema niet meer vinden en die staat ook niet in de beginpost.. Weet iemand zo welke ik bedoel en waar ik hem kan vinden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:19

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Brogala schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:59:

Maar hoe bepaal je nou goed wat het meeste geluid maakt?

Ik bedenk nu dat ik bij mijn methode om te bepalen wat het meeste geluid maakt een fout heb gemaakt, ik heb namelijk stuk voor stuk de fans stilgehouden (eerst 2 casefans tegelijkertijd, dan de CPU-fan, etc). En toen geconcludeerd dat de voeding het meeste lawaai maakte. Echter, als je het geluid van elke fan bij elkaar optelt behalve de fan van de voeding moet dit samen ook nog lawaai maken. Dus eigenlijk moet ik elke fan stil houden en dan kijken of ik nog wat hoor.
Je kan ook alle casefans loshalen, dan blijft alleen de fan van de videokaart en CPU koeler nog maar over. De PC kan best even prima werken zonder draaiende casefans. Met een stilstaande CPU en/of videokaart fan heb je maar enkele seconden tot een minuut of zo de tijd voordat het oververhit.
Moet ik hem dan gewoon loskoppelen en de paperclip truuk doen? Maar dan belast ik hem weer met 0 watt... Lastig die voedingen (en eigenlijk sowieso fans :9 )
Dat kan ook idd.
Jullie schijnen vrij enthousiast te zijn over johnguru voor reviews over voedingen. Echter vind ik hier geen 'stukje' over geluid :? Kan ook zijn dat ik nu al naar bed moet zijn, maar ik vind echt niks, behalve 'And also, as with the 450W, the ripple and noise are well under control:' en daaronder dan wat grafieken die mij echt niks zeggen (page 2).
Bij jonnyGURU vind je idd geen geluidsmetingen. Dat is namelijk niet heel gemakkelijk door de loadtester die de voeding moet belasten en al het vermogen dat ze uit de voeding trekken dus in warmte moeten omzetten. Als je dan 1000W uit een 1000W voeding trekt en je moet die 1000W aan warmte kwijt dan heb je beste fans nodig, die heel wat geluid maken, anders raakt de loadtester zo maar oververhit. Je moet dus nogal wat moeite doen met een geluidsdichte box wil je een geluidsmeting kunnen doen, vandaar dat je het bijna ook nooit terug ziet bij voedingsreviews. De reviewer van TechPowerUp is eigenlijk één van de weinigen (enige) die het wel goed kan.

Met ripple en noise bij jonnyGURU wordt iets heel anders bedoeld. Dat gaat hierover:

Afbeeldingslocatie: http://www.teamwavelength.com/images/info/ripple-switched.png

De voeding geeft een gelijkspanning af en die hoort strak 5V, 3,3V, 12V, etc te zijn, maar als je goed inzoomt met een oscilloscoop dan zie je dat de waarde helemaal zo strak is, maar zie je het effect van hierboven. Ripple is dan het laagfrequente signaal en noise het hoogfrequente signaal.

De maximale afwijking mag 120mV (millivolt) zijn voor de 12V en maximaal 50mV voor de 5V en 3,3V.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Laatst online: 17-09 18:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:01

CoeliJoeli

Gamer

Ik heb een vraag..

Ik ga eind deze maand een nieuwe systeem aanschaffen en ben van plan mijn huidige voeding te gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX ProSeries 750W€ 105,39€ 105,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 105,39

Dit is niet precies dezelfde voeding. De mijne heb ik in 2011 (Kan ook 2012 zijn) aangeschaft.

Raden jullie het aan? Het scheelt wel weer een hoop geld als ik deze voeding gewoon kan meenemen naar mijn nieuwe systeem

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je zal de P1-750B-NLG9 of P1-750S-NLB9 (ook bekend als XPS-750W-SEW) hebben, beide zijn meer dan genoeg voor een systeem met twee van die videokaarten die je nu in gedachten hebt + hele dikke overkloks.

Dat die voeding zo'n 3 jaar is maakt niks uit, dat is voor zo'n voeding nog zo goed als nieuw.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens, ik heb recent een Seasonic G-series 450 watt voeding aangeschaft. Volgens deze calculator: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp is mij een 350 watt aangeraden. Dit is ongeveer 78% van de volle capaciteit. De PSU geeft 444W op de +12V rail.

Nou, wanneer ik mijn systeem heb ben ik van plan wat stress tests uit te voeren op het hele systeem. De moederbord is een Gigabyte GA-Z97X-UD3H en de CPU een Intel Core i5-4690, GPU is een Gigabyte GTX 750 1GB.

Is de 450 watt wel genoeg? Of zal ik safe spelen en een grotere voeding nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:28:
Hallo jongens, ik heb recent een Seasonic G-series 450 watt voeding aangeschaft. Volgens deze calculator: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp is mij een 350 watt aangeraden. Dit is ongeveer 78% van de volle capaciteit. De PSU geeft 444W op de +12V rail.

Nou, wanneer ik mijn systeem heb ben ik van plan wat stress tests uit te voeren op het hele systeem. De moederbord is een Gigabyte GA-Z97X-UD3H en de CPU een Intel Core i5-4690, GPU is een Gigabyte GTX 750 1GB.

Is de 450 watt wel genoeg? Of zal ik safe spelen en een grotere voeding nemen?
Een GTX 750 1GB verbruikt bij stresstest ongeveer 75W, bij gamen rond de 60W:
http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_750_OC/23.html

Een i5-4690 en de rest van je systeem (zonder grafische kaart) verbruikt zo'n 100W bij stresstesten.

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 11-03-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je voeding is extreem overdreven, de PC gehele PC neemt namelijk minder dan 150W maximaal. De GTX 750 is ook zo'n zuinige kaart dat die niet eens externe voeding nodig heeft en alle stroom uit het PCI Express slot kan halen, wat sowieso al betekend dat de videokaart minder dan 75W (de max die het slot kan leveren) verbruikt.

Een voeding zoals de Seasonic G-series 450W is bedoeld en geschikt voor een high-end game videokaart zoals de GTX 980 of R9 290X en gewoon erg overdreven voor zo'n budget videokaartje.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:32:
[...]

Een GTX 750 1GB verbruikt bij stresstest ongeveer 75W, bij gamen rond de 60W:
http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_750_OC/23.html

Een i5-4690 en de rest van je systeem (zonder grafische kaart) verbruikt zo'n 100W bij stresstesten.
Oh, ik dacht dat de GTX 750 55 W maximaal verbruikt. Ok, nou dus volgens de calculator verbruikt mijn systeem dan 350 W maximaal op 100% load. Hoeveel procent buffer zou je dan moeten nemen? Hier zit het namelijk op ongeveer 78%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:35:
[...]

Oh, ik dacht dat de GTX 750 55 W maximaal verbruikt. Ok, nou dus volgens de calculator verbruikt mijn systeem dan 350 W maximaal op 100% load. Hoeveel procent buffer zou je dan moeten nemen? Hier zit het namelijk op ongeveer 78%.
Die calculator klopt gewoon niet :3
Mijn systeem (licht overclocked i5 3570k van vorige generaties die nog meer verbruiken en gtx 670 met lichte overklok) verbruikt volgens m'n voeding (Corsair Link) bij Stresstest zo'n 300W.

Het is gewoon onmogelijk dat je systeem zoveel watt eruit zal trekken.
Mijn Grafische kaart opzich verbruikt al meer dan heel je systeem bij stresstesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi.

ik heb een vraagje , ik heb zojuist nog een hd 7950 gekocht en krijg die morgen binnen maar heb een voeding met 1x6 pin en 1x8 pin , maar heb al voor de 2de kaart 2x 6pin naar molex en heb maar 3 molex aansluitingen.. nu is mijn vraag kan ik de 2de kaart gewoon een 6 pin met 2x molex doen en 1 6pin met 1x molex?

in iedergeval bedankt!

Gr Sean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolermaster GX650 Watt

draai een

i5 4690K naar 4,6ghz geklokt.
Sniper b5 moederbord
SSD
2HDD's
8 GB ram
2X 7950 CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ook al even zo'n site opgezocht dat je kon kijken hoeveel je wattage je gebruikt met de onderdelen die ik erin heb en dat is rond de 450-500 watt met 2x 7950

maar vraag me af of ik een molex kan aansluiten in plaats van 2 op een 6 pin en de andere 6 pin gewoon 2x molex..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je hebt meerdere problemen.

Ten eerste is voeding niet betrouwbaar, dus het is sowieso niet een voeding die wil gebruiken bij twee videokaarten. Bij veel mensen geeft die problemen en bij de reviews komt die er ook altijd erg slecht uit.

Je hebt dus niet genoeg aansluitingen en met molex verloopjes kun je het sowieso niet oplossen, omdat alles molex connectors op één kabel zitten. Hierdoor heb je maar één 12V draad tot je beschikking. En je kunt nooit alle stroom die een HD7950 trekt door maar één 12V draad krijgen. Dat gaat gewoon niet goed.

Ook is je moederbord niet geschikt voor CrossFire. De 16 PCI-e 3.0 lanes die de CPU bezit kunnen namelijk niet door het moederbord gesplitst worden in twee maal 8 PCI-e 3.0 lanes voor beide PCI-e x16 sloten. Dit is een beperking van het chipset. In jouw geval worden alle 16 PCI-e 3.0 lanes aan het eerste PCI-e x16 slot toegewezen en de tweede krijgt maar vier PCI-e 2.0 lanes van het chipset. Door de twee verschillende PCI-e controllers en het te kort aan bandbreedte voor het tweede PCI-e slot zal CrossFire nooit goed lopen met jouw moederbord.

Dus wil je toch CrossFire met twee HD7950 dan moet je eigenlijk opzoek naar een ander moederbord welke de PCI-e 3.0 lanes van de CPU wel in twee maal 8 kan splitsen (dat zijn alle moederborden welke ook SLI ondersteunen) en een voeding van betere kwaliteit met wel 4 PEG connectors de videokaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dan heel raar want . heb reviews op youtube gezien dat crossfire gewoon goed werkt met de Gigabyte Sniper B5...

ik zie het morgen wel.. wat ie doet..

gr Sean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou niet te veel waarde hechten aan filmpjes op YouTube, staat zoveel onzin op.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay maar als me voeding het wel trekt!.. en ik heb de 7950's in crossfire kan ik dan ook nog performance krijgen of moet ik echt een nieuw moederbord kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe was je van plan de andere HD7950 aan te sluiten? Met verloopjes van molex naar 6 pins PEG hoef je niet te proberen, dan kan het goed mis gaan (smeltende kabels, hierdoor kun je ook brand krijgen). Enige wat wel redelijk betrouwbaar is zijn PEG splitters, die van één 6 pins PEG connector er twee maken. Maar dan blijf je zitten met je onbetrouwbare voeding.

Wat betreft het moederbord. De framerate zal wel omhoog gaan, maar het hoeft niet soepeler te gaan. Als je bijvoorbeeld nu 30 frames per seconden hebt en met een tweede HD7950 dus naar 50 frames per seconde gaat, kan het voelen dat het totaal niet vloeiender loopt en nog steeds stottert. Dit ligt dan vooral aan je moederbord, microstuttering wordt dat genoemd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay maar ik bedoelde ook ik heb 2 molex naar 6 pin converters.. een 6pin op de kaart doe ik gewoon 2x molex en 1 6 pin 1 molex ...

in iedergeval bedankt voor de info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En dat kan dus niet, want dan gebruik je maar één 12V draad. Alle molex connectors zitten toch bij jouw voeding op één 12V draad aangesloten?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die zitten aan een 12V draad aangesloten 3 stuks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En dat is dus je probleem, je kan niet alle stroom door maar één draadje trekken, zoveel kan er gewoon niet door.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay dan ga ik opzoek naar een nieuwe voeding . bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De pricewatch: Cooler Master GM G650M is een goede simpele budget voeding welke wel zo'n 7 jaar mee moet kunnen. De pricewatch: Antec TruePower Classic TP-750C is een voeding waarmee je nog wel veel langer mee moet kunnen door de betere kwaliteit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paarsch
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-08-2024
Voor het volgende systeem was ik deze voeding aan het overwegen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 237,95€ 237,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3€ 115,-€ 115,-
1EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW ACX 2.0€ 369,95€ 369,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,95€ 75,95
1NZXT S340 Zwart€ 60,95€ 60,95
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
2Scythe Slip Stream 1200rpm, 120mm€ 5,95€ 11,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,95€ 58,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 81,10€ 81,10
1Crucial MX100 256GB€ 92,95€ 92,95
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,82€ 5,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.143,02

De laatste tijd is de prijs echter nogal toegenomen van de cooler master. Zijn er vergelijkbare kwaliteitsvoedingen die goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net even geprobeerd 1 6 pin naar 2 molex aangesloten op mijn 7950 en een molex er uit gedaan .. PC start gewoon op heb de kaart 10 min 100% gestrest en doet het perfect , denk aleen wel dat ik elke maand een nieuwe 6 pin naar 2x molex mag kopen als ik crossfire draai ... en heb gekeken 650 watt moet voldoende zijn voor 2x 7950 in iedergeval bedankt voor de info morgen komt mijn 2e kaart binnen en dan zullen we het wel zien ;-p

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als ik een baksteen op het gaspedaal van mijn auto leg en de versnelling in de vrij heb staan gaat het ook goed voor enkele minuten.... Daarmee is alleen niet uitgesloten dat ik de motor niet alsnog opblaas als ik het iets lager doe. Zelfde ben jij nu ook aan het doen, dat het mis gaat is zeker, wanneer is alleen de vraag.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
paarsch schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:37:
Voor het volgende systeem was ik deze voeding aan het overwegen.

De laatste tijd is de prijs echter nogal toegenomen van de cooler master. Zijn er vergelijkbare kwaliteitsvoedingen die goedkoper zijn?
Niet alleen de CM eigenlijk alles wat aan de dollarprijs is gekoppeld, komt door een voor ons ongunstige koers. Maar de CM lijkt mij sowieso niet echt een hele goede keuze. Je gaat voor een behuizing met een venster voor een reden lijkt mij dan lijkt het mij ook logisch om een voeding te kiezen met net uitziende kabels en daar valt de CM toch niet echt onder.

Maar wat zijn je eisen aan de voeding?

De koelpasta zou ik trouwens weglaten, zit wel bij de koeler. Dat is ook beter dan de AS5 die nogal snel uitdroogt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paarsch
-The_Mask- schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:44:
[...]

Niet alleen de CM eigenlijk alles wat aan de dollarprijs is gekoppeld, komt door een voor ons ongunstige koers. Maar de CM lijkt mij sowieso niet echt een hele goede keuze. Je gaat voor een behuizing met een venster voor een reden lijkt mij dan lijkt het mij ook logisch om een voeding te kiezen met net uitziende kabels en daar valt de CM toch niet echt onder.

Maar wat zijn je eisen aan de voeding?

De koelpasta zou ik trouwens weglaten, zit wel bij de koeler. Dat is ook beter dan de AS5 die nogal snel uitdroogt.
Oh, wist niet dat er koelpasta bij de koeler zat, bedankt voor de tip. Scheelt toch weer mooi iets :)

Op dit plaatje lijkt het alsof de voeding weggestopt wordt onder een plaat in de kast, zodat je hem niet ziet door het raam. Hoe de voeding zelf eruit ziet interesseert me dus niet zoveel.
Hoe de kabels eruit zien vind ik niet heel belangrijk. Als het netjes gesleevd kan is dat mooi meegenomen, maar ik wil daar niet meer dan 15 euro aan uitgeven ten opzichte van een zelfde voeding die geen nette kabels heeft.. Belangrijkst is dat de voeding efficiënt is, lang mee gaat en genoeg wattage levert aan mijn systeem (met cpu overklok).

edit: als je deze review kijkt rond 6:50 laat hij mooi zien hoe de kabels in de kast moeten. Het lijkt erop dat je ze echt nauwelijks gaat zien, dus dat zou het uiterlijk van de kabels nog minder belangrijk voor me maken.

[ Voor 10% gewijzigd door paarsch op 13-03-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De voeding zelf zit idd onder een cover, maar ik doelde ook op het andere uiteinde van de kabels.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/200131/4/cooler_master_vseries_semimodular_650w.jpg
Deze kant is wat je wel ziet, de kabels die in het moederbord en de videokaart worden gestoken.

De pricewatch: Seasonic S12G 450W, pricewatch: Antec TruePower Classic TP-450C en pricewatch: Seasonic G-series 450 watt doen dat netter.

Deze drie voedingen zijn alle drie trouwens intern op hetzelfde platform van Seasonic gebaseerd, verschil is dat de ene semi-modulair is en de Antec dus een Antec is. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweak.dk/images/2013/review/1812/tweak_dk_Antec_TP-550C_31.JPG
De draden van de Antec bevatten allemaal erg veel zwart, ook de gekleurde draden zijn half zwart, waardoor het minder opvalt.

Afbeeldingslocatie: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2014/01/ACC_5140_DxO1.jpg
De Seasonic S12G heeft allemaal platte zwarte kabels, met uitzondering van de 24 pins ATX kabel die is standaard met sleeving.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MTTfFGuXFmGKZbQTylbiJsm2/full.png
De Seasonic G-series is semi-modulair met alleen de modulaire kabels volledig zwart en de 8 pins EPS en 24 pins ATX gesleeved.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Wat raden jullie aan voor een systeem met het volgende erin:

Dual 6950 (200W per stuk)
Dual E5450(80 watt per stuk)
16GB FBDIMM (ongeveer 40W)
Tyan S5392 (zal ook iets van 30W)
+50W aan randapparatuur.

Totaal kom ik uit op ongeveer 700W

Dan zou ik nog iets van 20% headroom willen hebben voor overclocken en dus totaal aan de 850W zitten.

Ik zat zelf te denken aan de
pricewatch: be quiet! Power Zone 1000W

Maar vind 140 euro toch wel veel geld(totale build heeft tot nu toe maar 350 euro gekost)........

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je zit nogal erg ruim met je cijfers, zonder overklok zal 500W echt wel de max zijn (haal je hoogstwaarschijnlijk niet eens), met overklok zou ik het knap vinden dat je de 650W passeert.

pricewatch: Cooler Master V750 Semi-Modular is bijvoorbeeld een prima voeding voor een prima prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paarsch
-The_Mask- schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:48:
De voeding zelf zit idd onder een cover, maar ik doelde ook op het andere uiteinde van de kabels.

[afbeelding]
Deze kant is wat je wel ziet, de kabels die in het moederbord en de videokaart worden gestoken.

De pricewatch: Seasonic S12G 450W, pricewatch: Antec TruePower Classic TP-450C en pricewatch: Seasonic G-series 450 watt doen dat netter.

Deze drie voedingen zijn alle drie trouwens intern op hetzelfde platform van Seasonic gebaseerd, verschil is dat de ene semi-modulair is en de Antec dus een Antec is. ;)

[afbeelding]
De draden van de Antec bevatten allemaal erg veel zwart, ook de gekleurde draden zijn half zwart, waardoor het minder opvalt.

[afbeelding]
De Seasonic S12G heeft allemaal platte zwarte kabels, met uitzondering van de 24 pins ATX kabel die is standaard met sleeving.

[afbeelding]
De Seasonic G-series is semi-modulair met alleen de modulaire kabels volledig zwart en de 8 pins EPS en 24 pins ATX gesleeved.
Bedankt voor de info ;)
Het semi-modulaire van de Seasonic G-series spreekt me wel aan en de kabels vind ik ook wel netjes zo. Het is in ieder geval een stuk mooier dan de Cooler Master voeding die ik eerst in gedachte had. Is 450 watt dan genoeg voor het systeem dat ik in mijn vorige post had staan (met cpu overclock) of kan ik beter 550 watt pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 13:42
Hallo tweakers

Ik ben opzoek naar een nieuwe voeding omdat mijn oude stuk is. Wanneer ik een voeding van mijn broer aansluit werkt de pc wel dus met een nieuwe voeding zou mijn pc het weer moeten doen. Ik wil graag een modulaire voeding met zwarte kabels en mijn oog was gevallen op de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
Is dit een goede voeding voor mijn systeem?

Dit is mijn huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8150 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock Extreme3 standaard€ 78,75€ 78,75
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,95€ 75,95
1Sharkoon T9 Value Red edition€ 62,16€ 62,16
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Razer Deathadder 2013€ 64,99€ 64,99
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 126,95€ 126,95
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 434,75

Groeten Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 21:22

ikt

Hoihoi!

Ik ben van plan om toch maar een R9 290X of een R9 380X(???) te halen, later, maar daarbij heb ik dus een nieuwe voeding nodig.

Mijn huidige opstelling is dit:

Gigabyte Z97X Gaming-5
Intel Core i5 4690K @ 4.4GHz @ ~1.23V
2x4GB DDR3 Crucial Ballistix LP @ 1866MHz
Sapphire Radeon HD7850 2GB OC @ 1200/1250MHz @ 1.250V
Crucial MX100 256GB
1x 1TB 7200RPM Hitachi HDD
Scythe Mugen 4 met standaard 120mm fan
2x Fractal Design 140mm fans
500W Nexus NX-5000 voeding

Dit alles trekt het redelijk goed, maar nu zit ik vooral met dat de voeding erg luid is. Volgens de doos zou het een silent PSU moeten zijn, maar het is gewoon een turbine, zo lijkt het. Niet fijn. Tevens ook niet modulair dus mijn kabelmanagement is niet het mooiste.

Ik wil dit dus wanneer de R9 300 series eindelijk uitkomt upgraden met een R9 380X of R9 290X, ligt eraan wat goedkoop is/beter presteert. Ga maar nu ervanuit dat ik de R9 290X neem en er een flinke overclock erop zet. Waarschijnlijk zal ik nog twee 140mm casefans halen. Een kleine kans dat ik er een custom loop of een H100i in zal plaatsen ivm CPU warmheid. Extra 2x4GB van hetzelfde RAM kan ook ooit gebeuren als 8GB niet genoeg blijkt.

Wat voor een voeding zou ik nodig hebben? Ik zat de denken aan een (semi)-modulaire semi-passieve 650W voeding, maar ik zou geen idee hebben welke ik dan moet pakken. Graag de prijs onder de €100, maar met het bovenstaande in de PW krijg ik alleen maar >€100 resultaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:26
@ikt
Een goede 550W voeding is prima, echter de meesten zijn niet semi passief.
De betere modellen met een FBD fan zijn wel stiller dan je andere componenten, dus die ga je alsnog niet horen.

Ik zou gewoon kijken in de startpost bij: "In het hogere middensegment heb je de volgende series:"
Iets meer gefilterd op jouw wensen: http://tweakers.net/categ...ija3Rf_fSj10YbKislNNn7_gE

Puur op stilte kom je dan bv bij de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 600W, maar sommige goedkopere modellen kunnen ook prima voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 21:22

ikt

Ik zal eens rondzoeken rond die filters :) 550W kan al dat overclockgeweld aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
richard94 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:07:
Hallo tweakers

Ik ben opzoek naar een nieuwe voeding omdat mijn oude stuk is. Wanneer ik een voeding van mijn broer aansluit werkt de pc wel dus met een nieuwe voeding zou mijn pc het weer moeten doen. Ik wil graag een modulaire voeding met zwarte kabels en mijn oog was gevallen op de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
Is dit een goede voeding voor mijn systeem?
Ja moet net kunnen, is ook de meest goedkope voeding van fatsoenlijke kwaliteit met zwarte kabels.

Enige waar je echt op moet letten is dat de VRM's van het moederbord een beetje koeling krijgen, de CPU neemt nogal wat stroom, moederbord kan daar niet goed tegen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor m'n vader heb ik een nieuwe computer samengesteld, maar vraag mij af of de voeding die bij de behuizing (Chieftech) zit, wel genoeg is met maar 200 Watt. Ik denk het wel, maar wil het even zeker weten. Mijn eigen PC, een zware AMD FX-8150, gebruikt 'maar' 100 Watt bij idle als ik er een meter tussen hang, maar de voeding is zwaar genoeg om ook een consistent vermogen te kunnen leveren. Ik weet niet of die case voeding dat doet.

Uiteraard de specs:
#Product
1Intel Core i3-4160 Boxed
1Gigabyte GA-B85N Phoenix
1WD Green WD10EZRX
1Chieftec FI-02BC-U3
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit
1Crucial CT102464BA160B
1LG GT60N
1Samsung 850 EVO 120GB
Bekijk collectie
Importeer producten

Het gaat dus om de pricewatch: Chieftec FI-02BC-U3 behuizing. Bij de specs in de PW staat dat 't een 200W voeding heeft, maar de productpagina (http://www.chieftec.eu/en/chassis/itx-tower/fi-02bc-u3.html) heeft 't weer over een 250W voeding. Laten we voor de zekerheid maar de 200W spec nemen. Is dat voldoende om de benodigde vermogen stabiel te kunnen leveren voor de onderdelen? Er zal geen uitbreiding komen, aangezien dat ook niet in de behuizing past. Aparte videokaart komt er ook niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaroki
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-08 18:40
Gisteren heb ik een Coolermaster Silent Pro M1000 Gekocht. (2e Hands)
Ik heb meteen een fan-controller op me pc geinstalleerd. Mijn pc kan dus muis stil zijn.
Na het testen van de voeding (stresstest) hoorde in een brom vanuit mijn computer. Om dit te kunnen horen moet ik de case-fans wel op low zetten.
De brom blijkt dus vanuit de AC stekker te komen die op de voeding zit.
Zodra ik een beetje beweeg met de stekker veranderd het volume van de brom en op bepaalde standen gaat de brom weg.
Het is de kabel die ik gebruikte bij mijn andere voeding. Maar omdat mijn computer nu zo stil is weet ik niet of de brom ook aanwezig is met de andere voeding.

Vanavond als ik tijd heb ga ik een andere AC kabel proberen maar ik wil graag wat van jullie ervaring/tips weten zodat ik direct door kan met zoeken als het de AC kabel zelf niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 13:42
-The_Mask- schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:10:
[...]

Ja moet net kunnen, is ook de meest goedkope voeding van fatsoenlijke kwaliteit met zwarte kabels.

Enige waar je echt op moet letten is dat de VRM's van het moederbord een beetje koeling krijgen, de CPU neemt nogal wat stroom, moederbord kan daar niet goed tegen.
Bedankt voor het advies. Voeding is besteld en komt morgen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ikt schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:02:
Ik zal eens rondzoeken rond die filters :) 550W kan al dat overclockgeweld aan?
Een goede 550W welke al het vermogen op de 12V kan leveren is het minimale wat moet voldoen.

pricewatch: be quiet! Straight Power 10 600W en de modulaire versie hiervan de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 600W zijn de goedkoopste twee opties.

De pricewatch: Corsair RM550 is een andere optie, kwalitatief wel minder, maar daar staat tegenover dat de voeding volledig zwarte kabels heeft en volledig modulair is. De mindere kwaliteit betekend echter een minder lange verwachte levensduur. De garantie van 5 jaar moet die wel uit kunnen zetten, maar vooralsnog zou ik niet veel langer dan dat verwachten.

En dan zijn er ook nog de pricewatch: Enermax Platimax EPM600AWT en pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 550W welke stilte met uitstekende kwaliteit combineren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:33:
Het gaat dus om de pricewatch: Chieftec FI-02BC-U3 behuizing. Bij de specs in de PW staat dat 't een 200W voeding heeft, maar de productpagina (http://www.chieftec.eu/en/chassis/itx-tower/fi-02bc-u3.html) heeft 't weer over een 250W voeding. Laten we voor de zekerheid maar de 200W spec nemen. Is dat voldoende om de benodigde vermogen stabiel te kunnen leveren voor de onderdelen? Er zal geen uitbreiding komen, aangezien dat ook niet in de behuizing past. Aparte videokaart komt er ook niet.
De PC zal totaal minder dan 100W verbruiken onder full load, voeding moet dan ook gewoon voldoen. Denk overigens dat er nu een 250W voeding in zit er dat de behuizing vroeger een 200W voeding bevatte, nieuw model waarschijnlijk met hetzelfde productnummer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

-The_Mask- schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:06:
[...]

De PC zal totaal minder dan 100W verbruiken onder full load, voeding moet dan ook gewoon voldoen. Denk overigens dat er nu een 250W voeding in zit er dat de behuizing vroeger een 200W voeding bevatte, nieuw model waarschijnlijk met hetzelfde productnummer.
Mogelijk idd, maar ook de productpagina is niet echt consistent. We zien het wel, bedankt voor je antwoord. Dan bestellen we de onderdelen vanavond en kan ik 't deze week nog in elkaar zetten en installeren voor 'm.

Z'n huidige Atom pc'tje doet wat raar en is erg traag (voornamelijk vanwege CPU). Wilde eerst wachten tot W10 uit was, maar het was afgelopen weekend zo'n drama, dat we 't nu maar vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jaroki schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:44:

Vanavond als ik tijd heb ga ik een andere AC kabel proberen maar ik wil graag wat van jullie ervaring/tips weten zodat ik direct door kan met zoeken als het de AC kabel zelf niet is.
Slecht contact kan een vreemd geluid geven, maar daar moet je wel mee oppassen. De kabel kan namelijk prima wegsmelten bij slecht contact en ik denk dat je niet op zit te wachten dat gebeurt met daarbij de kans op brand.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaroki
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-08 18:40
-The_Mask- schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:30:
[...]

Slecht contact kan een vreemd geluid geven, maar daar moet je wel mee oppassen. De kabel kan namelijk prima wegsmelten bij slecht contact en ik denk dat je niet op zit te wachten dat gebeurt met daarbij de kans op brand.
Ik zal vanavond een nieuwe kabel proberen =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Meeste spullen zijn binnen bij m'n ouders, behuizing bevat idd een 250W voeding. Stelt mij iets meer gerust nu.

Bedenkt mij nu opeens dat de slimline DVD drive een aparte aansluiting heeft, geen standaard ATX voeding. Althans, dat heeft de mijne. Hopelijk komt-ie morgen binnen, dan zie ik 't wel. Anders tijdelijk mijn adapter maar gebruiken. Heb hoe dan ook nog een voeding adapter nodig van molex naar sata voeding. De behuizing heeft 2 van elk, en met 2 schijven en een dvd brander, gaat 't niet echt lukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die verloopjes van slimline SATA hebben vaak ook een molex power aansluiting voor de 5V die zo'n ding nodig heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daar kom ik wel uit :). Weet niet meer of ik nou een molex variant heb, of zo'n mooie SATA power ding. Volgens mij dat laatste. Het zal iig geen groot probleem zijn voor het bouwen en installeren deze week (planning is donderdagavond bouwen, weekend afronden :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 22:40
Voor mijn Fujitsu Celsius W510 Power ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn met de huidige voeding in verband met de aanschaf van een nieuwe videokaart.

De voeding is een nogal vreemd geval met enkel een 16 pins aansluiting naar het moederbord en nog een andere single rij 8 pins connector. Vanaf het moederbord zijn er via een 8 pins aansluiting een x aantal SATA voedingskabels beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/cj2j5z7od/6yqm.jpg

Het betreft een DPS-500XB A voeding waarover, behalve de info op de voeding zelf, vrijwel niets te vinden is.Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/w56fwr5c7/media_20150320.jpg

Het lijkt, zoals op onderstaande foto te zien is, dat de voeding wel beschikt over een PEG aansluiting en nog een andere PEG/EPS aansluiting?
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/qt9m6e7i5/DPS500_XB.jpg

Is er iemand die weet wat voor type voeding dit is en of het met de huidige voeding mogelijk is om een videokaart (bijv. R9 280X) met een enkele of dubbele PEG aansluiting van stroom te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Aan het typenr. kun je iig direct zien dat het een Delta is, Delta voedingen beginnen vaak met "DPS". Met een Delta zit je iig wel goed. Maar wat voor kabels en connectors zitten er op dit moment bij de voeding?

Zit er bijvoorbeeld op dit moment één of twee PEG connectors aan of helemaal niks? En moeten de kabels vanuit de modulaire plug dus komen, maar daar heb je geen kabels voor?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oh groot voeding Orakel :p

Ik heb hier een corsair HX450 en een HX520. Ik denk allebij 5-7 jaar oud. Ze maken allebij wat geluidjes. De HX450 onder load, en die HX520 juist idle. Gekke piepjes enzo. Stabiliteit lijkt ok. Maar moet ik me zorgen gaan maken? Trillende koperwindingen of is het erger?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het zal wel coil whine zijn, niks om je zorgen over te maken. Kwaliteit van beide zijn prima, kunnen beide normaalgesproken nog wel 5 tot 7 jaar mee zonder minder te worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:47
Wat advies nodig:

Ben sinds kort geswitched van HD 7870 naar HD 7970 kaart. Alles netjes aangesloten op de 520W voeding van een paar jaar oud. Sinds een paar dagen krijg ik problemen, hoge pieptoon uit de kast en kaart komt niet goed uit idle (zwart scherm). Andere catalyst versie mocht niet baten.

Mijn cooler master 520W silent pro M2 is het aan het begeven waarschijnlijk?

Ga komende week upgraden van socket 775 c2q P45 naar socket 1155 Ivy I5 Z77
Komt in mijn huidige Antec P280 behuizing te zitten.

Ga overstappen op een nieuwe voeding, heb deze op het oog:

Seasonic G series 550W gold PCGH edition.

Iemand ervaring mee? Lijkt mij een kwalitatief goede voeding.

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Laatst online: 25-06 14:33
Ik ga vandaag mijn build bestellen maar ik twijfel tussen de Be Quiet system power 7 en de G550M
Welke kan ik het beste nemen? modulair vind ik wel erg fijn maar als de kwaliteit ervan zodanig minder is wil ik wel voor een niet-modulaire kizen.

Dit is mijn lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1Gigabyte GA-Z97P-D3€ 77,95€ 77,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 217,95€ 217,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master N500 KKN2€ 49,90€ 49,90
1Cooler Master GM G550M€ 49,95€ 49,95
1Crucial MX100 128GB€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 753,55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Waarom 550W? Wat voor toekomstplannen heb je?

Deze setup draait maar 200W, wellicht met een keer 250W piek als je alles gaat stresstesten.
http://tweakers.net/price.../317759;322075/categorie/
BQ is gewoon goed en goedkoop, Seasonic is wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
mitsumark schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:44:
Waarom 550W? Wat voor toekomstplannen heb je?

Deze setup draait maar 200W, wellicht met een keer 250W piek als je alles gaat stresstesten.
http://tweakers.net/price.../317759;322075/categorie/
BQ is gewoon goed en goedkoop, Seasonic is wat beter.
Is de BQ dan ook zodanig beter dat ik beter die kan nemen?

Ik hoorde wat over de capacitoren maar gaat de BQ dan ook langer mee?

ik denk wel dat ik dan de BQ 400W variant neem voor mogelijke upgrades in de toekomst + extra harde schijven

[ Voor 9% gewijzigd door Kraanmachinist op 22-03-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 22:22
Kraanmachinist schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:41:
Ik ga vandaag mijn build bestellen maar ik twijfel tussen de Be Quiet system power 7 en de G550M
Welke kan ik het beste nemen? modulair vind ik wel erg fijn maar als de kwaliteit ervan zodanig minder is wil ik wel voor een niet-modulaire kizen.

Dit is mijn lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1Gigabyte GA-Z97P-D3€ 77,95€ 77,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 217,95€ 217,95
1Cooler Master N500 KKN2€ 49,90€ 49,90
1Cooler Master GM G550M€ 49,95€ 49,95
1Crucial MX100 128GB€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 753,55
Ik heb bijna dezelfde opzet en eigenlijk ook mijn voeding vervangen ( kan ik de andere voor een ander systeem gebruiken). Ik zat zelf ook naar 500/550 watt voedingen te kijken. Ben benieuwd wat de conclusie wordt..

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
Crazyclaws schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Ik heb bijna dezelfde opzet en eigenlijk ook mijn voeding vervangen ( kan ik de andere voor een ander systeem gebruiken). Ik zat zelf ook naar 500/550 watt voedingen te kijken. Ben benieuwd wat de conclusie wordt..
Ik heb voor de BQ 400 watt gekozen, 550 watt was inderdaad overkill maar 360 vond ik een beetje aan de krappe kant, ik wil namelijk wel kunnen upgraden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De BQ 400W is ook een prima keus, zeker in het geval dat je ooit nog overstapt naar een videokaart die 150-250W verbruikt.
De BQ 350W is kwalitatief net zo goed, maar dan zijn je upgrade mogelijkheden iets beperkter.

Voor wat een voeding aan kan kijk je eigenlijk voornamelijk naar het aantal Watt (ampere) op de 12V rail(s), dit is bij de BQ 384W en bij de Seasonic is dat 360W, zo'n groot verschil is het uiteindelijk dus niet.
Voordeel van de BQ 400 is dat ie 2 pcie stekkers heeft voor videokaarten die meer dan 150W verstoken, de Seasonic heeft die niet en dan zou je met een verloopje moeten werken (vaak wel bij de videokaart meegeleverd).
Voordeel van de Seasonic is dan weer dat ie zuiniger en iets beter van kwaliteit is.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 22-03-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cota schreef op zondag 22 maart 2015 @ 10:45:
Wat advies nodig:

Ben sinds kort geswitched van HD 7870 naar HD 7970 kaart. Alles netjes aangesloten op de 520W voeding van een paar jaar oud. Sinds een paar dagen krijg ik problemen, hoge pieptoon uit de kast en kaart komt niet goed uit idle (zwart scherm). Andere catalyst versie mocht niet baten.

Mijn cooler master 520W silent pro M2 is het aan het begeven waarschijnlijk?
Nee dat lijkt mij niet, ik denk dat de videokaart niet helemaal 100% is. Lijkt mij zelf zeer sterk dat het de voeding is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kraanmachinist schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:04:
[...]

Ik heb voor de BQ 400 watt gekozen, 550 watt was inderdaad overkill maar 360 vond ik een beetje aan de krappe kant, ik wil namelijk wel kunnen upgraden later.
Ik zou zelf voor de pricewatch: Antec VPF Series 450W gaan. Heeft op dit moment een erg goede prijs/prestatie/kwaliteitsverhouding.

Kwaliteit is erg goed, modern design (net als de CM GM series) en gewoon een vrij lage prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
-The_Mask- schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:16:
[...]

Ik zou zelf voor de pricewatch: Antec VPF Series 450W gaan. Heeft op dit moment een erg goede prijs/prestatie/kwaliteitsverhouding.

Kwaliteit is erg goed, modern design (net als de CM GM series) en gewoon een vrij lage prijs.
Wat zijn de grote verschillen tussen deze en de BQ system power 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Aardig betere kwaliteit, betere performance als in stabielere spanningen en een hoger rendement, dus zuiniger met energie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
-The_Mask- schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:31:
Aardig betere kwaliteit, betere performance als in stabielere spanningen en een hoger rendement, dus zuiniger met energie.
dankje, gelukkig had ik nog even gewacht met kopen, ik zal mijn build hierop aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 22:40
-The_Mask- schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:53:
Aan het typenr. kun je iig direct zien dat het een Delta is, Delta voedingen beginnen vaak met "DPS". Met een Delta zit je iig wel goed. Maar wat voor kabels en connectors zitten er op dit moment bij de voeding?

Zit er bijvoorbeeld op dit moment één of twee PEG connectors aan of helemaal niks? En moeten de kabels vanuit de modulaire plug dus komen, maar daar heb je geen kabels voor?
Bij de voeding zitten verder geen kabels. Vanaf de voeding zijn er slechts 2 kabels. Een 16 pins voor de algemene power naar het moederbord en de vreemde enkele rij 8 pins (3 aderige blauw rood zwarte) welke op de foto staat.
Vanaf het moederbord is er vervolgens met de 8 pins (4x dubbele rij, te zien naast de 8 pin enkele rij) welke zich vervolgens split in een 3 tal sata power aansluitingen.

Verder zijn er geen molex aansluitingen of iets beschikbaar.

Het lijkt echter alsof de voeding modulair is, maar dit kan ik nergens terugvinden in de schaarse documentatie die op internet beschikbaar is over de workstation en de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Martensupport schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:09:
[...]

Bij de voeding zitten verder geen kabels.

Het lijkt echter alsof de voeding modulair is, maar dit kan ik nergens terugvinden in de schaarse documentatie die op internet beschikbaar is over de workstation en de voeding.
Als je een beetje (veel) verstand van elektro hebt kun je de kabels zelf wel maken. Kwestie van meten wat waar op staat en kijken hoeveel stroom maximaal door één 12V rail kan en hoe je het dus moet verdelen over de rails.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:57
Ik zou graag advies willen over de aanschaf van een tweede GTX 970 voor sli.
Mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed
1MSI Z97 GAMING 5
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
1Cooler Master CM 690 III Closed
1Scythe Mugen 4
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU
1Samsung SH-224DB Zwart
1Seasonic S12G 450W
1Crucial MX100 256GB
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal

Is 450W genoeg hiervoor of moet ik mijn psu upgraden? Ik kwam zelf op 436 watt uit met een calculator via google, maar weet niet hoe betrouwbaar dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zonder overklok, kan deze voeding het qua vermogen aan, maar qua aansluitingen niet. Dan had je in plaats van deze MSI videokaart een Asus Strix moeten hebben, die heeft namelijk maar één PEG connector nodig. En werken met verloopjes is ook niet alles.

Dus de vraag is eigenlijk wil je overklokken? Dan moet je sowieso een andere voeding nemen. Wil je het goed doen doe je er ook goed aan. Mag het niks kosten en ga je niet overklokken dan kun je nog verloopjes overwegen. Maar doe het dan wel goed en kies voor een PEG splitter kabeltje en níet molex naar PEG verloopjes.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
Ah shit, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik ben niet van plan te gaan overclocken voorlopig, maar ik wil de optie open houden, dus moet ik voor een nieuwe voeding gaan. Ik zie dat mijn S12G 2x6+2 pins heeft, wat blijkbaar niet genoeg is. De Seasonic S12G 650W heeft 4x6+2 pins. Is dit voldoende en een goede koop? Ik ben namelijk erg tevreden met de seasonic voeding tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
Oké ik ga deze voedingen bekijken en reviews lezen en dan een beslissing maken. Bedankt voor het advies -The_Mask-.

Edit. Ben voor de Cooler Master V750 Semi-Modular gegaan. Cheers.

[ Voor 40% gewijzigd door Saitama op 27-03-2015 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ook ik twijfel of het nodig is om een kwaliteitsvoeding te gaan halen.
Volgens http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp zou ik met het systeem welke ik dit weekend ga bouwen een voeding nodig moeten hebben van 484 Watt.De voeding van mijn oude pc is een 500W voeding van ocz.
Ikzelf vind dat best krap. Zou bv de corsair Corsair HX750i een hele goede keuze zijn,of is het dan weer overkill?
Nieuwe systeem wordt een asus x99-a met een intel i7 5820,16 Gb ddr4,een m.2 ssd van samsung,2x een ssd,een hd,een msi radeon7970 lightning,bluray brander en een nzxt krakenx61,en misschien nog wat als ik niets vergeet.dit alleskomt in een fractal design define r5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Die kans is aanwezig. Maar gezien het feit dat ik redelijk tegen de grens aanzit,doen of niet doen?Is het juist goed om dat te doen of juist niet? Ik bedoel te zeggen,is het beter om de volledige capaciteit te gebruiken,of juist een reserve in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:03

Zalmanman

So long,

Mijn voeding doet eigenlijk sinds de aankoop al een beetje raar, voor mijn gevoel. Ik heb een Cooler Master Silent Pro M2 620W (hehe) voeding die op dit moment een VII Hero, 4790K, 16GB RAM, GTX 970 van Asus, 2 harde schijven en 2 SSD's voedt. Wat ermee gebeurt is dat als ik 'm helemaal "drain", dus de voeding uitzet, 230 eraf haal en op het knopje van m'n PC druk en daarna weer normaal aanzet, springt de PC even aan, valt weer uit en springt daarna weer aan om vanaf dan gewoon en normaal te starten en te herstarten. Is dat normaal gedrag? De voeding heeft inmiddels een nieuwe pc-kast en een nagenoeg volledig nieuw systeem meegemaakt, dus het lijkt echt aan de voeding zelf te liggen.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dit is typisch gedrag voor veel moederborden waarbij een aantal bios instellingen zijn veranderd door bijvoorbeeld overklokken. Met name in de socket 775 tijd was dit heel erg normaal, bijna alle moederborden deden dat toen als je een overklok had ingesteld. Is iig niet iets om je zorgen over te maken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Corona schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:19:
Die kans is aanwezig. Maar gezien het feit dat ik redelijk tegen de grens aanzit,doen of niet doen?Is het juist goed om dat te doen of juist niet? Ik bedoel te zeggen,is het beter om de volledige capaciteit te gebruiken,of juist een reserve in te bouwen?
Zonder overklok kan de pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W het wel aan, maar met overklokken hoef je niet te proberen. Een reserve marge zal je echter altijd wel hebben, doordat je uit moet gaan van het piekverbruik wat de PC neemt bij het kiezen van een voeding, terwijl je bijna nooit op het piekverbruik uitkomt. Zelfs als je dus de voeding minimaal neemt, dan kom je meestal nog wel 100W onder de max uit in 99,9% van de tijd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb op dit moment een Cooler Master V450 en ik vroeg me af of ik hiermee een 2de MSI Radeon 280X bij zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat wordt hem echt niet, niet qua vermogen en niet qua aansluitingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 15:49
Ik zou graag advies ontvangen voor mijn aan te schaffen setup. Het klopt, dat ik geen aparte videokaart gebruik. Ik speel geen games en mocht ik er nog één aanschaffen dan wordt het geen extreme. Is 450 watt genoeg?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 318,50€ 318,50
1ASRock Z97 Extreme6€ 178,95€ 178,95
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 72,95€ 72,95
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 130,95€ 130,95
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,53€ 14,53
1Seasonic G-series 450 watt€ 78,50€ 78,50
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 976,78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Trap dat systeem flink op zijn staart, dan zal die misschien 150 watt verbruiken.

Ik zou er gewoon deze instoppen pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voor niet heel veel meer is de pricewatch: Antec VPF Series 350W een betere keuze, betere kwaliteit, performance en een hoger rendement voor een paar euro meer. Heeft ook nog een PEG connector waardoor een videokaart welke wat meer verbruikt ook nog aangesloten kan worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:03

Zalmanman

So long,

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:38:
Dit is typisch gedrag voor veel moederborden waarbij een aantal bios instellingen zijn veranderd door bijvoorbeeld overklokken. Met name in de socket 775 tijd was dit heel erg normaal, bijna alle moederborden deden dat toen als je een overklok had ingesteld. Is iig niet iets om je zorgen over te maken.
Merci beaucoup! Ik gebruik inderdaad al een poosje XMP profiles en er staan hier en daar wat tweaks aan.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 15:49
Reepje schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:22:
Trap dat systeem flink op zijn staart, dan zal die misschien 150 watt verbruiken.

Ik zou er gewoon deze instoppen pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
-The_Mask- schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:36:
Voor niet heel veel meer is de pricewatch: Antec VPF Series 350W een betere keuze, betere kwaliteit, performance en een hoger rendement voor een paar euro meer. Heeft ook nog een PEG connector waardoor een videokaart welke wat meer verbruikt ook nog aangesloten kan worden.
Beiden bedankt voor de input. Ik hou het wel op een Seasonic en ga nu voor de G-360. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Hey, heb momenteel deze pc staan die ik voor noppes heb mogen ophalen bij een mede-Tweaker behalve de GPU en SSD.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 0,-€ 0,-
1MSI 890FXA-GD65€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD5850 Xtreme€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 0,-€ 0,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Seasonic M12II 520W€ 83,54€ 83,54
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,49

Maar er ontbreekt bij de voeding één PCI-e kabeltje. Dit heb ik opgelost door middel van 1-molex naar PCI-e kabel.
Ik heb op internet mogen vernemen dat ondanks op de specificatie pagina van deze voeding dual-rail staat, de Seasonic eigenlijk een single-rail is.
Dus eigenlijk maakt het niet uit op welke molex ik de molex naar PCI-e kabel plaats.

Heb op internet wel gezocht naar de originele kabel, maar ze komen uit de VS (20 dollar ofzo voor 1 kabel vind ik veel). Dan kan ik net zo goed deze voeding verkopen en een nieuwe kopen.

Kan ik net zo goed gewoon zo doorgaan (is molex naar pci-e wel veilig zoals ik het heb gedaan), of hebben jullie een andere oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
atillicious schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:59:
Ik heb op internet mogen vernemen dat ondanks op de specificatie pagina van deze voeding dual-rail staat, de Seasonic eigenlijk een single-rail is.
Klopt
Dus eigenlijk maakt het niet uit op welke molex ik de molex naar PCI-e kabel plaats.
Anders ook niet.
Heb op internet wel gezocht naar de originele kabel, maar ze komen uit de VS (20 dollar ofzo voor 1 kabel vind ik veel). Dan kan ik net zo goed deze voeding verkopen en een nieuwe kopen.

Kan ik net zo goed gewoon zo doorgaan (is molex naar pci-e wel veilig zoals ik het heb gedaan), of hebben jullie een andere oplossing voor mij?
Voor een HD5850 is een verloopje van molex naar 6 pins PEG wel redelijk veilig te gebruiken. Andere opties zijn nog verloopje van sata naar 6 pins PEG, veiliger door de betere connector. Een 6 pins PEG splitter kabel, veiliger doordat de stroom beter verdeeld wordt. Of een tweedehands kabel vinden via V&A of iets vergelijkbaars.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
-The_Mask- schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:08:
[...]
Klopt
[...]
Anders ook niet.

[...]

Voor een HD5850 is een verloopje van molex naar 6 pins PEG wel redelijk veilig te gebruiken. Andere opties zijn nog verloopje van sata naar 6 pins PEG, veiliger door de betere connector. Een 6 pins PEG splitter kabel, veiliger doordat de stroom beter verdeeld wordt. Of een tweedehands kabel vinden via V&A of iets vergelijkbaars.
Dat wordt dan een Pci-e splitter bestellen. Degene die ik heb gevonden zijn zo rond de 12-15 euro.

Nog tips toevallig waar ik zo'n kabeltje wat goedkoper kan vinden?

Edit; zie dat iemand op het V&A kabels op maat maakt. Ik ga even hem/haar benaderen. Dank voor het meedenken.

[ Voor 7% gewijzigd door atillicious op 31-03-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik ben officieel een beetje in de war, of Antec/de PW heeft een leuke 1 april grap uitgehaald door alle productspecs door elkaar heen te gooien.

Het gaat om de pricewatch: Antec VPF Series 450W, maar, hoeveel ampere levert dat ding nou op zijn rails, en welke stekkerts heeft hij?

De PW heeft het over 25A op allebei de 12v rails, dit lijkt mij ietwat overdreven, gezien dat een gezellige 600w is. Niet slecht voor een 450w voeding, of mag ik rail-vermogens niet doodleuk bij elkaar optellen? Ook heeft de PW het over 2x 6+2 PCI stekkers, iets wat door The Mask ondersteunt wordt: http://www.jonnyguru.com/...php?p=111174&postcount=59 en -The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 30"

Maar, Antec verteld mij dit: http://www.antec.com/connectors.php?ProdID=23541 en http://www.antec.com/pdf/flyers/VP450F_EN.pdf dus maar 1 6 pins stekkertje en 2x 18A op 12v, wat 360w zou moeten zijn.

Als dat wat Antec zegt klopt, is dat ding natuurlijk direct ongeschikt voor iets als een R9 290, puur omdat ie stekkertjes mist, en een R9 290 zuipt max al vrolijk 250w van die 360w op. Hell, 2x GTX970 zou dan nieteens kunnen.

Dus, wat is het nou?

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.