Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 67 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Hmmm pakking van uitlaat is foetsie, morgen of overmorgen wordt ie gemaakt. Vandaag door de regen heen gereden, viel me eigenlijk best mee :)

XXXVI

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-01 17:15

Chakotay

Lick here to continue

ephymerous schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:59:
Hmmm pakking van uitlaat is foetsie, morgen of overmorgen wordt ie gemaakt. Vandaag door de regen heen gereden, viel me eigenlijk best mee :)
De pakking waar de uitlaat aan je blok vast zit? Hoe verlies je dat? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• noahr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05-2021
Eerste post in dit topic. Gister mijn eerste motor opgehaald!

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/zso7kg.jpg

Lang getwijfeld maar het is uiteindelijk deze Yamaha r6 geworden. >:) >:)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Erg mooi speelgoed, veel plezier ermee!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

leuk uitlaatje ook :) Zal wel geen beschaaf geluid produceren denk ik :+

Yamaha MT-09

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 09:24

Metro2002

Memento mori

noahr schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:30:

[afbeelding]

:9 mooi ding. Staat ook op mijn wannahave lijstje :P

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[afbeelding]

Mooie kleurstelling! Veel plezier ermee :)

(oh en goed vastzetten en verzekeren! :X )

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 09:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

mphilipp schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:57:
Dit werd door Berrt Duursma op FB gedeeld: verkoopcijfers voor Duitsland juni 2015. 7 BMW's in de top-20 en de Nr.1 verkocht bijna 2x zoveel als de Nr.2...hoe krijgen ze dat toch voor elkaar? Het is niet dat ze zo goedkoop zijn. Hoewel je het misschien ook zo kunt lezen dat de goedkopere motorfietsen meer verspreid over de merken worden verkocht en de duurdere motoren primair door BMW worden verkocht.

[edit]
Misschien is deze post leuker mét link: http://www.motorradonline...hland/672780/fsuebersicht :+
meeste van die motoren worden verkocht aan een bevolkingsgroep die over het algemeen meer te besteden
hebben. Vaak telt imago ook wel veel voor dat soort mensen. Niet dat BMW's slechte motoren zijn overigens, helemaal niet. Maar motorrijden blijft een hobby voor meeste mensen, en met een hobby zijn mensen sneller geneigd om meer uit te geven ivm emoties.

Een auto is meestal meer een "wat heb ik nodig, wat verbruikt ie" etc bedoeling.

PSN & XBL: Denkoyugo

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

[afbeelding]

Mooie fiets! Stuurt als een scheermes :9 Snel een race-overall met kneesliders kopen joh!
Bergie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:34:
leuk uitlaatje ook :) Zal wel geen beschaaf geluid produceren denk ik :+
Nee hoor, dat is eigenlijk vooral een sierstuk. De echter demper ligt onder bij dat model het blok en wordt verborgen door de onderkuip.

[ Voor 34% gewijzigd door FragDaddy op 30-07-2015 11:00 ]

Have a wheelie good weekend!

• noahr
Bedankt voor de reacties. Ben er zeer blij mee!

De uitlaat is trouwens een akrapovic TYPE: Slip-On Megaphone.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 20:17
Klote bericht :X
Aantal jaar terug nog wel eens samen met hem en zijn team gereden op een dag @ Zolder.

Dit soort berichtjes doen je weer beseffen dat het een gevaarlijke sport blijft..

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00
Trieste dag daar geweest op 16 juli. Zie in de staart van dat bericht nog een overlijden van coureur staan..

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
wtf moment van de dag, Eigenverklaring "aangevraagd" kost € 27,50 en het is ongeveer 12 klikjes op een website... waarom kost dat "zoveel" geld?
i.v.m. examen 15 september *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 30-07-2015 15:44 ]

• Panini
Reloader schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:43:
wtf moment van de dag, Eigenverklaring "aangevraagd" kost € 27,50 en het is ongeveer 12 klikjes op een website... waarom kost dat "zoveel" geld?
Because they can :X

Afgelopen week een proefritje gemaakt op een KTM 950 SM :9~
Heerlijke fiets

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
Reloader schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:43:
Wat mijn instructeur mij vertelde is dat die kosten grotendeels worden gebruikt voor de testen die iemand moet ondergaan als hij op een aantal zaken "Ja" moet antwoorden. Dan wordt je rijgeschiktheid getest en dat is dan gratis.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

418O2 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:12:
[...]

Wat mijn instructeur mij vertelde is dat die kosten grotendeels worden gebruikt voor de testen die iemand moet ondergaan als hij op een aantal zaken "Ja" moet antwoorden. Dan wordt je rijgeschiktheid getest en dat is dan gratis.
Ha. Hahahaha. _O- _O-

Ik ben tot nu toe 213 euro per keuring kwijt geweest en ik heb er 3 gehad. Een keuring kun je niet op een andere manier aanvragen dan met een EV. Een keuringsarts komt niet naar je toe en werkt niet op tijdstippen dat het jou uitkomt. Bovendien moet je (op de papieren versie althans) een postzegel plakken. Hierna kan ik m'n rijbewijs verlengen/vernieuwen/aanvragen. Als we dit allemaal optellen...

- Postzegel €0,50
- Reiskosten €10
- Eigen Verklaring €27,50
- Nieuw pasje €50
- Ochtend vrij van werk €40-200 (ligt eraan wat je doet natuurlijk)
- Keuring €213

Ga nu maar eens na wat dat mij heeft gekost... Voor dat bedrag had ik ook een leuke beginnersfiets kunnen kopen :')

[ Voor 6% gewijzigd door tdw op 30-07-2015 16:51 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• 418O2
Oke, dan is het of onzin, of zijn die keuringen eigenlijk nog duurder.

Hoezo drie keuringen dan? of heb je al 3x verlengd en moet je elk 5 jaar ofzo?

• tdw

tdw

Amai seg!

418O2 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:56:
Oke, dan is het of onzin, of zijn die keuringen eigenlijk nog duurder.

Hoezo drie keuringen dan? of heb je al 3x verlengd en moet je elk 5 jaar ofzo?
De eerste keer werd ik afgekeurd. Ik kon het over een jaar nog eens proberen, wat ik ook heb gedaan. Toen kreeg ik een termijngeschiktheid van 1 jaar. In dat jaar heb ik me weer laten keuren, wederom een termijnbeperking maar deze keer van 5 jaar. In 2016 zou ik opnieuw op moeten voor een keuring (allemaal rijbewijs B). Ik ga er nu alvast geld op inzetten dat ik dit jaar ook naar de keuring moet (logisch, ik zit nog in de termijnbeperking) maar dat ik alleen goedkeuring krijg voor A en dus volgend jaar NOG een keuring mag doen om ook m'n B te mogen verlengen.

Aan de andere kant, misschien is de arts een keer schappelijk en ziet ie zelf ook wel in dat zoiets natuurlijk een beetje too much zou zijn... Ik heb in ieder geval zwart op wit staan dat als deze keuring(en) zonder noemenswaardigheden verlopen ik onbeperkt geschikt word gevonden. Ik zie de komende keuringen met vertrouwen tegemoet....not

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-01 09:16
tdw schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:07:
[...]

De eerste keer werd ik afgekeurd. Ik kon het over een jaar nog eens proberen, wat ik ook heb gedaan. Toen kreeg ik een termijngeschiktheid van 1 jaar. In dat jaar heb ik me weer laten keuren, wederom een termijnbeperking maar deze keer van 5 jaar. In 2016 zou ik opnieuw op moeten voor een keuring (allemaal rijbewijs B). Ik ga er nu alvast geld op inzetten dat ik dit jaar ook naar de keuring moet (logisch, ik zit nog in de termijnbeperking) maar dat ik alleen goedkeuring krijg voor A en dus volgend jaar NOG een keuring mag doen om ook m'n B te mogen verlengen.

Aan de andere kant, misschien is de arts een keer schappelijk en ziet ie zelf ook wel in dat zoiets natuurlijk een beetje too much zou zijn... Ik heb in ieder geval zwart op wit staan dat als deze keuring(en) zonder noemenswaardigheden verlopen ik onbeperkt geschikt word gevonden. Ik zie de komende keuringen met vertrouwen tegemoet....not
Waarvoor moet jij gekeurd worden dan?

Een handtekening?!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik heb 1x ja ingevuld op de Eigen Verklaring (behandeld worden voor een psychische stoornis (depressie))

~ James May

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Uiteindelijk alleen de eerste sessie vandaag niet gereden. De rest was droog en zonnig. Dus 4 sessies kunnen knallen op Zolder.

Had een ouwe dunlop slick erop om eens te testen. Man man man wat een ruk band. Achterkant was contineu aan het stuiteren en kwispelen bij het remmen. Uiteindelijk een 1:48,3 gereden. Niet zo heel rap. Was wel weer even leuk haha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

tdw schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:26:
Ik heb 1x ja ingevuld op de Eigen Verklaring (behandeld worden voor een psychische stoornis (depressie))
Aii das balen man! Niet alleen van depressie (das al naar zat), maar vooral dat je daardoor genoodzaakt bent om een keer "ja" in te vullen. Het nare is, het kan helemaal niet meer van toepassing zijn (jaren terug oid) en dan komt het je nog een keer in de kont bijten. Probeer de arts zover te krijgen dat hij het meteen voor B ook verlengen wil: als jij je nu 100% voelt en dit waar kan maken bij de arts, en het volgens de vorige arts al OK is om na deze laatste check je volledige goedkeuring te geven, zou een jaar verschil m.i. geen groot issue moeten zijn.
Als dat lukt kan je tenminste in één rit ook je rijbewijs verlengen op het gemeentehuis. Ben je er eindelijk vanaf!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Chakotay schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:08:
[...]

De pakking waar de uitlaat aan je blok vast zit? Hoe verlies je dat? :P
Niet tussen poort en uitlaat maar tussen twee delen. Geen idee hoe :o

XXXVI

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:08:
[...]
Aii das balen man! Niet alleen van depressie (das al naar zat), maar vooral dat je daardoor genoodzaakt bent om een keer "ja" in te vullen. Het nare is, het kan helemaal niet meer van toepassing zijn (jaren terug oid) en dan komt het je nog een keer in de kont bijten.
Ik ben geen deskundige op dat gebied, maar ik weet uit mijn omgeving dat zaken als een psychose na jaren zomaar weer terug kan komen. Het zal daarmee te maken hebben vermoed ik. En het is 'zekerheid' voor alles. Als iemand brokken maakt en het word later bekend dat er een (bekend) probleem speelde, is het CBR weer de gebeten hond.

Ik las ook een keer ergens dat iemand 'zomaar' een keer was flauw gevallen en daarvoor bij een arts geweest. Prompt werd het rijbewijs ingetrokken. Eerst moest worden vastgesteld dat het niet iets als epilepsie is ofzo. Dat wil je niet tijdens het rijden meemaken... Dus die regeltjes zijn ook niet zomaar uit de lucht komen vallen denk ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
mphilipp schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:53:
[...]
Dus die regeltjes zijn ook niet zomaar uit de lucht komen vallen denk ik.
Mwa, ken ook gevallen waarbij het echt een cashcow is..al onder behandeling van arts, en dan nog naar een CBR toegewezen arts moeten, en dan dik moeten betalen etc. Ik mag zelf overal 'nee' op invullen. Maar met 1 ja, ben je al flink de sjaak.

• tdw

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:53:
[...]

Ik ben geen deskundige op dat gebied, maar ik weet uit mijn omgeving dat zaken als een psychose na jaren zomaar weer terug kan komen. Het zal daarmee te maken hebben vermoed ik. En het is 'zekerheid' voor alles. Als iemand brokken maakt en het word later bekend dat er een (bekend) probleem speelde, is het CBR weer de gebeten hond.
Een psychose is iets heel anders als een psychische stoornis! Een psychische stoornis is ADHD, PDD-NOS, depressie en tal van dat soort dingen waar een psychose ook onder valt. Ik zeg ook niet dat de keuringen onzin zijn, dat zou stom zijn. Ik had het echter liever anders gezien (bijv. een "rijexamen") en niet enkel en alleen een gesprek met een psychiater die m.i. geen vragen stelt die met het verkeer te maken hebben (hoe kwam het, hoe gaat het op school, contact met je ouders, heb je broers/zussen/vriendin etc)...

~ James May

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:51:
[...]
Een psychose is iets heel anders als een psychische stoornis!
I know. Ik gaf het alleen maar aan als voorbeeld dat niet altijd alles zomaar weg blijft als er een poos geen symptomen zijn geweest. Maar ik zeg meteen dat ik geen deskundige ben op dat gebied, maar ik kan me er iets bij voorstellen. De ene stoornis is de andere niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• 418O2
Gister voor t eerst in de begrenzer gehangen. En ik moet werken aan rijden op slechte wegen, gaat me niet goed af :P

• Jolke
  • Laatst online: 15:31
Zolang je niet omvalt gaat het toch nog goed? ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

418O2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:03:
Gister voor t eerst in de begrenzer gehangen. En ik moet werken aan rijden op slechte wegen, gaat me niet goed af :P
Vooral niet te stijf op de motor zitten, hij mag best een beetje onder je bewegen :)

• 418O2
Chakotay schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:29:
[...]

Vooral niet te stijf op de motor zitten, hij mag best een beetje onder je bewegen :)
I know. Maar ik vind t doodeng als t stuur begint te zwabberen

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:36

The Executer

Lekker belangrijk!

tdw schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:26:
Ik ben in het verleden ook depressief geweest, maar toen ik hier naar vroeg bij de rijschool zeiden ze dat ik overal gewoon nee op moest invullen, tenzij er nog iets anders meespeelde. Heb dit advies maar opgevolgd, met als gevolg dat ik een 'normaal' rijbewijs zonder beperkingen heb. Als ik lees wat je dit aan moeite, tijd en geld heeft gekost ben ik blij dat ik dat gedaan heb...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:43
Ik ben ook blij dat ik 'nee' heb ingevuld op de vraag of ik mijn ogen heb laten laseren. :')

Trouwens, iemand nog een leuk adresje voor kledingreparatie? Ik heb te horen gekregen dat ik de kleding (die door de verzekering is vergoed) mag houden. Jas en broek hebben aan een zijde wat krasjes (niet erg) en gaatjes. Als ik de kleding voor een leuk prijsje kan laten repareren, dan heb ik een extra set kleren wat ik niet erg vind. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Mawlana op 31-07-2015 09:38 ]

• noahr
Heeft iemand hier ervaring met de motorverzekering van KNMV?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08
Mijn instructeur had een EV geplastificeerd en gaf het aan met een whiteboard marker nadat ie mij de vragen stelde. Geplastificeerd omdat hij het daarna weer schoon kon vegen en voor de volgende kon gebruiken. Dat accepteerden ze bij het CBR ook gewoon, voor het rijbewijs B en A. Dus dat heeft me nooit geld gekost :')

• Panini
Tylen schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:57:
Uiteindelijk alleen de eerste sessie vandaag niet gereden. De rest was droog en zonnig. Dus 4 sessies kunnen knallen op Zolder.

Had een ouwe dunlop slick erop om eens te testen. Man man man wat een ruk band. Achterkant was contineu aan het stuiteren en kwispelen bij het remmen. Uiteindelijk een 1:48,3 gereden. Niet zo heel rap. Was wel weer even leuk haha.
Mooi dat het redelijk droog bleef :)

Hahaha niet zo rap? Moet zeggen dat het toch een goede tijd is. Wat is je pr op die baan?
noahr schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:48:
Heb me motor daar verzekerd, wat wil je weten?

[ Voor 15% gewijzigd door Panini op 31-07-2015 09:52 ]

• Tylen

Tylen

Vays schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:51:
[...]

Mooi dat het redelijk droog bleef :)

Hahaha niet zo rap? Moet zeggen dat het toch een goede tijd is. Wat is je pr op die baan?

[...]

Heb me motor daar verzekerd, wat wil je weten?
Pr is 1:45. Maar heb de laatste tijd progressie gemaakt op Assen met name in bochtensnelheid. En denk dat ik nog wel een seconde daarmee ook op Zolder kan pakken. Maar ik moet het eerst nog maar eens doen. ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

noahr schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:48:
Oldtimerverzekering voor de motor en mijn auto is ook verzekerd bij de KNMV (wegens de absurd lage prijs).

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• tellavist
418O2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:36:
[...]

I know. Maar ik vind t doodeng als t stuur begint te zwabberen
I'm with you.
Laat die motor maar gewoon normaal doen op de weg :+
Voor zwabberende motoren ga ik wel de crossbaan op 8)
tdw schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:51:
[...]
Een psychose is iets heel anders als een psychische stoornis! Een psychische stoornis is ADHD, PDD-NOS, depressie en tal van dat soort dingen waar een psychose ook onder valt.
een depressie is een Psychische 'aandoening' dat is wat anders dan een 'stoornis' van stoornissen kom je niet af. Van aandoeningen kun je wel af komen. (ook al is het behandelplan van een stoornis vaak veel beter/duidelijker)

[ Voor 45% gewijzigd door tellavist op 31-07-2015 10:11 ]

Een handtekening?!

• Panini
Tylen schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:04:
[...]

Pr is 1:45. Maar heb de laatste tijd progressie gemaakt op Assen met name in bochtensnelheid. En denk dat ik nog wel een seconde daarmee ook op Zolder kan pakken. Maar ik moet het eerst nog maar eens doen. ;)
Mooie tijd, haal ik nog lang niet denk ik.
Jammer genoeg weinig centen meer over als student om regelmatig het circuit op te gaan.

Meer dagen Zolder gepland dit jaar? Blijf het een mooie baan vinden.

Hoop dit najaar of begin volgend jaar ook eens mee te kunnen met Focused events. Rondje doen op Portimao ofzo voor 3 dagen :9~. Die hebben mooie prijzen daarvoor. Ooit gedaan?
tellavist schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:09:
[...]

I'm with you.
Laat die motor maar gewoon normaal doen op de weg :+
Voor zwabberende motoren ga ik wel de crossbaan op 8)
Tja...wat is normaal :+
Die dingen zijn gemaakt om mee te pushen.

Als ik saai van A naar B wil ga ik wel in een doos op 4 wielen zitten.

• tellavist

Saai rijden heeft niks met zwabberende motor te maken :)
Of pak jij elke bocht met uitbrekende wielen op je woon/werk ritje? :+

Een handtekening?!

• noahr
Hooglander1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:09:
[...]

Oldtimerverzekering voor de motor en mijn auto is ook verzekerd bij de KNMV (wegens de absurd lage prijs).
Ja viel mij ook op dat het laag was. Ook de korting die je als lid krijgt is mooi meegenomen!

• Panini
tellavist schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Saai rijden heeft niks met zwabberende motor te maken :)
Of pak jij elke bocht met uitbrekende wielen op je woon/werk ritje? :+
Maak geen woon werk ritjes. Enkel voor de fun.
Maar gelukkig niet elke bocht. Dan had ik mezelf en me motor al een paar keer af kunnen schrijven denk ik :+

Hoewel er binnenkort een hooliganfiets aan komt. Dus dat zou wel eens kunnen veranderen :9~

[ Voor 25% gewijzigd door Panini op 31-07-2015 10:20 ]

• 418O2
Vays schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:11:
[...]

Maja, mijn SRAD houdt toch niet van klinkerweggetjes waar het gras op staat.

• Panini
418O2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:20:
[...]

Dat is een ander verhaal.
Wegen met die kinderkopjes :X

Ook als de dood voor als het regent.

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 31-07-2015 10:22 ]

• tellavist
418O2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:20:
[...]

Ik kan niet zo een motor uit het hoofd opnoemen die daar wel van houdt :+

Een handtekening?!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:03:
Hoe doe je dat? te veel op weg letten dat je vergat te schakelen?

Slechte wegen ben ik inmiddels een expert in, want wegenonderhoud hier is soms echt om te huilen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

noahr schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:18:
[...]

Ja viel mij ook op dat het laag was. Ook de korting die je als lid krijgt is mooi meegenomen!
Er staat dat je 10% korting krijgt als lid, maar in de praktijk is het iets van 60-70% (in mijn geval). Heb ik toen over gebeld en de vrouw aan de telefoon was ook erg verbaasd maar bevestigde wel de prijs naar mij. Je hebt er dan in ieder geval een jaar recht op tegen die prijs. Daarna kunnen ze hem eventueel omhoog stellen, maar zover ben ik nog niet.

• 418O2
tellavist schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:24:
[...]

Ik kan niet zo een motor uit het hoofd opnoemen die daar wel van houdt :+
Ik denk dat een beetje KTM of andere Enduro het beter doet
ToolkiT schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:24:
[...]

Hoe doe je dat? te veel op weg letten dat je vergat te schakelen?

Slechte wegen ben ik inmiddels een expert in, want wegenonderhoud hier is soms echt om te huilen..
Ja, ik trok weg uit een dorpje het bos in op een kaarsrechte asfaltweg. Vrooooaaaap, pffffff

Ik geniet nog elke keer als ik hem vol los trek :D

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
Tylen schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:04:
[...]

Grappig dag jij gister er was op zolder. Zou eerst ook gaan helaas door omstandigheden moeten aanzeggen. :/

Maar heb nu wat kunnen boeken voor 7 augustus *O*

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand hier toevallig de ANWB Promotor van mei of juni? Schijnt een artikeltje in te staan over het inladen van GPStracks in diverse navigatieunits, een collega hier is daar naar op zoek :)

• Tylen

Tylen

joshje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:50:
[...]

Grappig dag jij gister er was op zolder. Zou eerst ook gaan helaas door omstandigheden moeten aanzeggen. :/

Maar heb nu wat kunnen boeken voor 7 augustus *O*
Ah jammer ja. Al met al was het goed te doen met het weer. Veel plezier 7 Augustus.
Vays schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:11:
[...]

Mooie tijd, haal ik nog lang niet denk ik.
Jammer genoeg weinig centen meer over als student om regelmatig het circuit op te gaan.

Meer dagen Zolder gepland dit jaar? Blijf het een mooie baan vinden.

Hoop dit najaar of begin volgend jaar ook eens mee te kunnen met Focused events. Rondje doen op Portimao ofzo voor 3 dagen :9~. Die hebben mooie prijzen daarvoor. Ooit gedaan?
Zolder doe ik 1 keertje per jaar. Soms twee. Ga altijd met mijn maatjes daar even rijden. Hun rijden op hun straat motoren dan in langzaam. Gewoon even lekker met de mannen weg. Voor dit jaar geen zolder meer.

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
sylvesterrr schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:36:
Ik ben ook blij dat ik 'nee' heb ingevuld op de vraag of ik mijn ogen heb laten laseren. :')
[...]
Dat mag ook volgens CBR (al was het even zoeken):
"Denk hierbij aan oogziekten als staar, glaucoom, een lui oog, maar ook aan een beperking van het gezichtsveld, of onvrijwillige oogbewegingen (nystagmus). Vul ook 'ja' in als uw ogen een laserbehandeling kregen, behalve als die behandeling was om geen bril te hoeven dragen en goed is geslaagd."

Heb zelf eind augustus de laserbehandeling en drie weken later AVD. Hopelijk slagen zowel de behandeling als ikzelf :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:51:
Heeft iemand hier toevallig de ANWB Promotor van mei of juni? Schijnt een artikeltje in te staan over het inladen van GPStracks in diverse navigatieunits, een collega hier is daar naar op zoek :)
Bedoel je die gpx bestanden?
Openen met Tyre (gratis), en zet je op de removable storage van een Garmin. Disconnect Garmin.
Bij het starten van de navi herkend het de nieuwe routes en vraagt of hij deze mag importeren.

Heel moeilijk is dat niet. Doe het al jaren :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tankiej
_Apache_ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:31:
[...]

Bedoel je die gpx bestanden?
Openen met Tyre (gratis), en zet je op de removable storage van een Garmin. Disconnect Garmin.
Bij het starten van de navi herkend het de nieuwe routes en vraagt of hij deze mag importeren.

Heel moeilijk is dat niet. Doe het al jaren :)
Hoeft niet eens met Tyre, je kan ze gewoon met een file explorer op de Garmin zetten. Dus Windows verkenner bijv. is genoeg :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tankiej schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:36:
[...]

Hoeft niet eens met Tyre, je kan ze gewoon met een file explorer op de Garmin zetten. Dus Windows verkenner bijv. is genoeg :)
Jawel, maar hoe zie je dat de route dan goed is? En nee, daar gebruik niet het kleine schermpje van de navi voor. :9

MapSource en Basecamp vind ik van die draken van applicatie. Liepen te vaak vast, onhandige navigatie (no pun intended), aparte kaarten die weer geactiveerd moesten worden.. bah.

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 31-07-2015 12:42 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 12:11

Acid_Burn

uhuh

Met basecamp.. of mapsource...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• tdw

tdw

Amai seg!

Tankiej schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:49:
Mijn instructeur had een EV geplastificeerd en gaf het aan met een whiteboard marker nadat ie mij de vragen stelde. Geplastificeerd omdat hij het daarna weer schoon kon vegen en voor de volgende kon gebruiken. Dat accepteerden ze bij het CBR ook gewoon, voor het rijbewijs B en A. Dus dat heeft me nooit geld gekost :')
Een Eigen Verklaring krijg je niet teruggestuurd. Heel veel rijscholen hebben ook een gewoon simpel zelf-uitgeprint wit A4-tje met dezelfde vragen. Als je alle vragen beantworodt met nee, kunnen zij bij het reserveren van een examen "deze persoon is gezond" aanklikken. Hier zijn geen verdere kosten aan verbonden. Mocht je ergens ja op invullen, dan moet je dus een papieren EV (of tegenwoordig digitaal) invullen en daarvoor betalen. Ik weet niet of je rijschool geld heeft gerekend voor die EV (mag hopen van niet), maar een leuk truukje is het wel ja :+
tellavist schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:09:
[...]

een depressie is een Psychische 'aandoening' dat is wat anders dan een 'stoornis' van stoornissen kom je niet af. Van aandoeningen kun je wel af komen. (ook al is het behandelplan van een stoornis vaak veel beter/duidelijker)
Niet helemaal waar. Alles wat in DSM staat (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) is een psychische stoornis. Uiteraard staat depressie ook in DSM. Aandoening is een ander woord voor hetzelfde :) En zelfs al is het een aandoening, dan nog staat depressie op de lijst,
aki345 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:04:
[...]

"Denk hierbij aan oogziekten als staar, glaucoom, een lui oog, maar ook aan een beperking van het gezichtsveld, of onvrijwillige oogbewegingen (nystagmus). Vul ook 'ja' in als uw ogen een laserbehandeling kregen, behalve als die behandeling was om geen bril te hoeven dragen en goed is geslaagd."

Heb zelf eind augustus de laserbehandeling en drie weken later AVD. Hopelijk slagen zowel de behandeling als ikzelf :)
Er staat vrij duidelijk dat je JA in moet vullen als je een laserbehandeling hebt gehad, maar oke...Ho, te snel gelezen :+ Excuses

[ Voor 3% gewijzigd door tdw op 31-07-2015 12:50 ]

~ James May

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:43:
[...]

Er staat vrij duidelijk dat je JA in moet vullen als je een laserbehandeling hebt gehad, maar oke...Ho, te snel gelezen :+ Excuses
" behalve als die behandeling was om geen bril te hoeven dragen en goed is geslaagd."
begrijp ik.. dus als het is om geen bril meer te hoeven dragen (wat 99% van de tijd de reden is lijkt me) en het geslaagd is, lijkt het me niet meer dan logisch, want je ogen zijn dan gewoon weer OK..

• Tankiej
_Apache_ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:37:
[...]
Jawel, maar hoe zie je dat de route dan goed is? En nee, daar gebruik niet het kleine schermpje van de navi voor. :9

MapSource en Basecamp vind ik van die draken van applicatie. Liepen te vaak vast, onhandige navigatie (no pun intended), aparte kaarten die weer geactiveerd moesten worden.. bah.
Aangezien hij zei GPStracks, neem ik aan de website gpstracks.nl. Daar kan je de routes previewen mbv Google Maps. Is dat niet genoeg om te kijken of ie goed is? :P
tdw schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:43:
[...]

Een Eigen Verklaring krijg je niet teruggestuurd. Heel veel rijscholen hebben ook een gewoon simpel zelf-uitgeprint wit A4-tje met dezelfde vragen. Als je alle vragen beantworodt met nee, kunnen zij bij het reserveren van een examen "deze persoon is gezond" aanklikken. Hier zijn geen verdere kosten aan verbonden. Mocht je ergens ja op invullen, dan moet je dus een papieren EV (of tegenwoordig digitaal) invullen en daarvoor betalen. Ik weet niet of je rijschool geld heeft gerekend voor die EV (mag hopen van niet), maar een leuk truukje is het wel ja :+

[...]
Nee, er is geen geld voor gerekend. Ik had een pakket en daar stond duidelijk bij 'excl. Eigen Verklaring'. Ik heb achteraf niet nog bij moeten betalen (had genoeg aan het pakket), dus dat heeft me niets gekost :+

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:43
aki345 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:04:
[...]

Ah, kijk eens aan. :)

• Panini
Tylen schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:54:
[...]

Ah jammer ja. Al met al was het goed te doen met het weer. Veel plezier 7 Augustus.

[...]

Zolder doe ik 1 keertje per jaar. Soms twee. Ga altijd met mijn maatjes daar even rijden. Hun rijden op hun straat motoren dan in langzaam. Gewoon even lekker met de mannen weg. Voor dit jaar geen zolder meer.
Klinkt precies hoe wij het deden. Ook altijd een scheiding tussen de heren die vaker per jaar gaan en de rest die altijd een paar dagen (max) per jaar mee wilt pikken. Lekker avond van te voren BBQen en slap ouwehoeren :) .

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tankiej schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:09:
[...]

Aangezien hij zei GPStracks, neem ik aan de website gpstracks.nl. Daar kan je de routes previewen mbv Google Maps. Is dat niet genoeg om te kijken of ie goed is? :P
Hmm... Om te kijken waar de route globaal heengaat? Zeker wel, maar details werken toch niet lekker als je zo een minivenstertje van google maps hebt en je ziet niet waar de waypoints staan.

• tellavist
_Apache_ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:09:
[...]

Hmm... Om te kijken waar de route globaal heengaat? Zeker wel, maar details werken toch niet lekker als je zo een minivenstertje van google maps hebt en je ziet niet waar de waypoints staan.
Er staan vaak ook reacties bij van mensen die de routes gereden hebben. Daar kan je vaak al uit opmerken of het een bagger tocht is, of een pareltje! :)

Een handtekening?!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

_Apache_ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:09:
[...]

Ik vind het vaak toch het handigste om met een gpx te werken en gewoon het lijntje te volgen op de kaart. Als je een route doet moet je maar hopen dat jouw kaart de route hetzelfde interpreteert. Met een lijntje heb je dat probleem gelukkig niet :)

• Tylen

Tylen

Vays schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:04:
[...]

Klinkt precies hoe wij het deden. Ook altijd een scheiding tussen de heren die vaker per jaar gaan en de rest die altijd een paar dagen (max) per jaar mee wilt pikken. Lekker avond van te voren BBQen en slap ouwehoeren :) .
Precies. Mijn maat woont in someren dus daar slpen we. Beetje bbq'n en bier drinken. Was weer top

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

grr :( motor vanochtend op parkeerlicht gezet perongelijk -> accu leeg -> wachten op wegenwacht... -O-

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
Aanduwen en erop springen geen optie?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05
Na het aanduwen hoef je er niet direct op te springen hoor, je kan hem dan ook weer stilzetten...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
Mijn brommer blokkeert het achterwiel wanneer ik hem aanduw omdat er niet genoeg gewicht op rust, erop springen wanneer je op snelheid bent en dan pas de koppeling op laten komen verhelpt dit O-)

• XBL
  • Registratie: Maart 2004

XBL

In tweede versnelling ipv eerste maakt mss een verschil (minder grote kracht naar het achterwiel... toch?).

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Weet niet of ik het hier mag posten, maar een nieuw topic aanmaken lijkt me wat overbodig.
Ik ben bezig met motorrijles. had ik 15 jaar geleden al moeten doen blijkt nu.
vind het super tof, echter maandag moet ik voor de bijzondere verrichtingen.
nu doe ik die dingen tijdens de les met 10 vingers in mijn neus zeg maar.
echter ben ik kapot zenuwachtig en lijk er haast faalangst voor te hebben.

Cbr is voor de satan zeg maar, hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen en tips geven.
en is het handig om het aan te geven van te voren dat ik echt stress heb voor die eigenlijk enorm makkelijke oefeningen?

Hoor graag van jullie.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dutchzilla schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:37:
Weet niet of ik het hier mag posten, maar een nieuw topic aanmaken lijkt me wat overbodig.
Ik ben bezig met motorrijles. had ik 15 jaar geleden al moeten doen blijkt nu.
vind het super tof, echter maandag moet ik voor de bijzondere verrichtingen.
nu doe ik die dingen tijdens de les met 10 vingers in mijn neus zeg maar.
echter ben ik kapot zenuwachtig en lijk er haast faalangst voor te hebben.

Cbr is voor de satan zeg maar, hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen en tips geven.
en is het handig om het aan te geven van te voren dat ik echt stress heb voor die eigenlijk enorm makkelijke oefeningen?

Hoor graag van jullie.
Stress/Zenuwen zijn nergens voor nodig! Jij weet zelf dat je 't kunt, je instructeur weet dat óók (anders liet 'ie je geen examen afleggen). Enige die 't nú nog moet weten is die "Lullo" van 't CBR welke jou niet ként én dus ook niet weet wat jij zélf én je instructeur al (lang) weten.....

Je "examen" is gewoon een herhaling van de oefeningen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Bommes

Capo del formaggio

https://www.facebook.com/events/629188970450898/
Nog mensen van hier die mee rijden???
Ik ben geen hipster, maar voor 1 dag wil ik wel doen alsof ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jolke
ToolkiT schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:14:
grr :( motor vanochtend op parkeerlicht gezet perongelijk -> accu leeg -> wachten op wegenwacht... -O-
600 cc 4 cilinder als me goed herinner? Die kan je zelfs alleen aanlopen.
Itt mijn 1000cc V-twin, die blokkeert gewoon als je die aan probeert te lopen. Zelfs met twee man en berg af. :/

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:50:
[...]

Stress/Zenuwen zijn nergens voor nodig! Jij weet zelf dat je 't kunt, je instructeur weet dat óók (anders liet 'ie je geen examen afleggen). Enige die 't nú nog moet weten is die "Lullo" van 't CBR welke jou niet ként én dus ook niet weet wat jij zélf én je instructeur al (lang) weten.....

Je "examen" is gewoon een herhaling van de oefeningen.
Goed gesproken, maar de stress herken ik ook. Heb er helaas daarom ook 2x over moeten doen, zowel AVB (toevallig zelfde examinator, op 2 compleet verschillende vestigingen) als AVD. Heel gek, eerste keer stuk van de zenuwen, tweede keer zo kalm als maar kan.

Anyway, belangrijkste is: neem de tijd! Die heb je, dus gebruik die ook! Dat neemt wat zenuwen weg en voorkomt dat je gehaast raakt (dat gebeurt mij iig als ik zenuwachtig ben, ik wil dan alles zo snel mogelijk doen... en dus gaat het mis). Je hoeft niet te treuzelen, maar als je even wat verder omrijdt om zo rechter op bijv de slalom af te rijden maak je het jezelf veel makkelijker. Even een minuutje geduld tussen de oefeningen helpt ook.

Ten tweede, dat hielp mij heel erg bij het AVD: probeer niet te focussen op wat er mis gaat, focus op wat je moet doen en wat je goed hebt gedaan. Bij het AVD zat ik mezelf continue te evalueren en hield ik in mn hoofd een soort score bij. Iedere mooie bocht, nette actie of redding gaf ik mezelf een puntje en iedere slordigheidje/foutje kon ik zo snel reduceren tot "ach, heb net dit en dit en dit zo netjes gedaan, dat valt wel mee).

Bedenk je ook: je gaat niet foutloos rijden. Als je eerste oefening mis gaat is dat frustrerend, maar het kan gebeuren en probeer je daar van te voren bewust van te zijn. Ik hoop dat je een gunstige tijd hebt en probeer er niet al te vroeg te zijn: van het wachten nemen de zenuwen vaak toe.

Oh enne: maandag wordt het heel mooi weer. Zorg dat je voldoende verkoeling hebt (dunne jas en broek) zonder dat je bescherming in het geding komt. Door zenuwen krijg ik het vaak erg warm, dat helpt niet als het al warm is. Voldoende drinken voor je rit richting oefenterrein, daar nog even een plas eruit (volle blaas voelt als een baksteen op de brommer ;) ) en gaan met die handel! Trek ook je jas, handschoenen en helm gewoon uit als je staat te wachten, zelfs al moet je over 5 mins zelf aan de bak. Die gasten rijden zelf ook en snappen dat heus wel. Oh en al je ventilatie open, mocht dat nog niet het geval zijn.

Veel succes, niet twijfelen maar doen!
Dutchzilla schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:37:
Weet niet of ik het hier mag posten,
Tuurlijk mag dat, we bijten niet (zomaar) :+

[ Voor 1% gewijzigd door noes op 31-07-2015 22:57 . Reden: zinnetje mooier gemaakt ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:54:
[...]

Itt mijn 1000cc V-twin, die blokkeert gewoon als je die aan probeert te lopen. Zelfs met twee man en berg af. :/
Volgens mij een 800CC 4-Cylinder van Yamaha (FZ8)...... Die "loop" je aan in de derde versnelling :P

• Jolke
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:57:
[...]

Volgens mij een 800CC 4-Cylinder van Yamaha (FZ8)...... Die "loop" je aan in z'n derde versnelling :P
Mijn vorige motor (CBR600F) kon ik in zijn 2 ook makkelijk aanlopen. Dat is wel het voordeel van zo'n blok.
Ook de GS van mijn pa krijg je met geen mogelijk aangelopen. :/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:02:
[...]

Mijn vorige motor (CBR600F) kon ik in zijn 2 ook makkelijk aanlopen. Dat is wel het voordeel van zo'n blok.
Ook de GS van mijn pa krijg je met geen mogelijk aangelopen. :/
Een 3-Cylinder 675 (Triumph)...... Moet je ook niet aan beginnen :P

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Moest de CB1300 een keer aanlopen, ging erg makkelijk :+

• Jolke
Maar waarom je een een paar 'grote cilinders' niet aan kan lopen, terwijl veel kleine wel gaat... :?

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:03:
[...]

Een 3-Cylinder 675 (Triumph)...... Moet je ook niet aan beginnen :P
kan makkelijk, hebben dat inmiddels 3x gedaan

zelfs mijn speed eens aangeduwd

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:18:
Maar waarom je een een paar 'grote cilinders' niet aan kan lopen, terwijl veel kleine wel gaat... :?
Compressie

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:54:
[...]

800cc 4cilinder (R1 blok dat ge downsleeved is)..
De AA (britse ANWB) man zei dat het idd wel kan maar alleen als de accu nog wel een beetje prik heeft, bij minder dan 12v doet de ECU niks meer en kan je het vergeten..

Duurde gister wel even, maar ik kreeg wel een gratis een paar liter benzine (nieuwe regels onder £5 krijg je het gratis :) ) niet slecht voor een wegenwacht abbo dat ik 'gratis' bij verzekering kreeg.

• Jolke
Dat zijn nog eens goede regels; dan 'tank' je elke keer een paar liter. :)

Inmiddels is mijn accu weer in orde. Ik ben weer een aantal keren onderweg geweest, maar startproblemen had ik niet meer. Voortaan dus gewoon de druppellader erop als ik meerdere weken niet ga rijden.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:57:
[...]

Volgens mij een 800CC 4-Cylinder van Yamaha (FZ8)...... Die "loop" je aan in de derde versnelling :P
bijna goed, het is een Fazer8ABS, de FZ8 met halve fairing dus..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De eerste mods zitten er op.

KTM donker ruitje.
TechSpec tankgrips.
EvoTech kentekenplaathouder met CNC Racing knipperlichten.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jUc66g1gKYLb3OTh6mSWPgm8/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3hs67FZKVR2YzeuyxO0OkIw5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zyGRSDEgPfkS5zhxRL2W2KoZ/medium.jpg

Ziet er gelijk een flink stuk beter uit dan met de taartschep. Nu alleen nog de knipperlichten aan de praat krijgen en ik kan er mee gaan rijden. KTM vind het leuk om 8V knipperlichten te gebruiken terwijl alle aftermarket spullen 12V zijn. Nu zit ik dus met niet werkende knipperlichten.

Als iemand nog een goede tip heeft hiervoor: Knipperlichten motor 8 volt met 12 volt led's.

• UTwizard
  • Laatst online: 21:35
Pff, vanochtend wou ik een stukje gaan rijden met de ZX6R maar die deed helemaal niks :( Zodra ik hem op het contact zet gaan de lampjes op het dashboard aan, maar de startmotor slaat niet aan. Op het moment dat ik hem probeer te starten hoor ik alleen heel kort een "tik" ergens bij de benzinetank (pomp?) vandaan komen. Maandag maar weer eens bellen met de zaak of ze hem willen ophalen... :(

En nog het meest lullige was dat ik na een jaar eindelijk mijn vriendin weer een keer had kunnen overtuigen om mee te gaan, dus we stonden allebei al volledig aangekleed naast de motor...

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-01 11:51
@UTwizard is de spanning van je accu niet gewoon te laag?

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16
Idd, in gang lopen.....

Never ever financial advice...

• UTwizard
  • Laatst online: 21:35
Vorige week heb ik er nog mee gereden dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat de accu leeg is, maar voor de zekerheid heb ik hem inderdaad aan de druppellader gehangen. Morgen nog maar eens een poging doen.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
Accu polen licht opschuren misschien zijn ze een beetje geoxideerd (heb ik ook gehad)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:21
Net na 2 weken eindelijk weer gelest. De langzame slalom, halve draai en denkbeeldige acht gingen heel goed. Die laatste zelfs de eerste keer gelijk goed :D

Had wel met het lopen met de motor de standaard vergeten, dus laat heel knullig de motor vallen. Bij het vallen proberen dat ding overheid te houden, en daarbij ws iets verrekt in m'n pols / arm. Want daarna last van m'n duim en wijsvinger. Achteraf gezien snap ik waarom de oefeningen daarna dus allemaal k*t gingen. Gelukkig volgende week pas de volgende les, even aankijken en rust houden met m'n hand, en dan op naar t avb examen de 14e :)

• Jolke
PilatuS schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:14:
De eerste mods zitten er op.

KTM donker ruitje.
TechSpec tankgrips.
EvoTech kentekenplaathouder met CNC Racing knipperlichten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er gelijk een flink stuk beter uit dan met de taartschep. Nu alleen nog de knipperlichten aan de praat krijgen en ik kan er mee gaan rijden. KTM vind het leuk om 8V knipperlichten te gebruiken terwijl alle aftermarket spullen 12V zijn. Nu zit ik dus met niet werkende knipperlichten.

Als iemand nog een goede tip heeft hiervoor: Knipperlichten motor 8 volt met 12 volt led's.
Nice, ik moest wel drie keer kijken om te zien dat het een KTM was. Niet bepaald het model dat je van KTM verwacht. :P

Overigen je kenteken spiegelt nog in de mooi gepoetste kuip. ;)

Verwijderd

onder welke steen heb jij geleefd dat je nog niet een RC8 eerder hebt gezien?

werden in 2008 gemaakt, beetje problematische versnellingsbak met eigenlijk leven in de eerste generatie totdat er een oplossing voor werd gevonden en een RC8R werd gemaakt waar het niet meer in voorkwam.

geniale motor voor op de straat, iets want underpowered vergeleken met zijn ducatie concurent in de tijd.
maar de RC8 is wellicht de meest ergonomische racer ooit want je kunt geloof ik alles aanpassen in de steuntjes kwa stand en positie.

in spanje gingen ze een poosje voor een spotprijs weg en had ik echt in gedachten op mijn speed in te ruilen... maar voor woonwerk is ie niet echt geschikt en uiteindelijk niet gedaan...

maar in wit, godnondeju wat een porno fiets is dat

(plus tijdloos design)

Kut ik had nooit moeten zoek
http://motos.coches.net/o...8-en-alicante-6007014.htm
wat zou daar mis mee zijn om een prijs van 3600 te verantwoorden... das geen geld

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 20:40 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:35:
Ho ho, zo vaak zie je ze niet rijden hè ;) . Plus, KTM is niet echt het eerste merk waar je aan denkt bij dit soort motoren. Ik vind m trouwens wel gaaf, op de koplamp na eigenlijk. Vind koplampen in een iets meer horizontale opstelling mooier dan verticaal.

Vandaag heb ik mijn fietsje opgehaald, ook met gekke koplampen, en ook van een merk waar je niet meteen aan denkt als je supersport zegt: de BMW S1000RR, met Akrapovic systeem, race shifters en met zonder taartschep :+

http://1drv.ms/1SRFaLT
http://1drv.ms/1JEhkCL

Rijdt als een droom. Voelt iets groter aan dan de Fireblade (pluspunt met mijn 1m93) en lijkt, hoewel meer vermogen, makkelijker te doseren te zijn (maar misschien is dat ook gewenning, toen ik op de Fireblade stapte reed ik daarvoor nog een Honda CB500 van de rijdschool :+ ). Het geluid is geweldig, trek het gas open en hij jankt ervandoor :)

Én vandaag alarm ingebouwd. Plus, hij staat met 5 sloten vast, waarvan 2 ook aan de muur staan en één tevens een alarm slot is. Hoop dat dit voldoende afschrikt en ik er nog lang van genieten kan :)

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 01-08-2015 21:55 ]

Verwijderd

zat al te kijken

schijf voor en achter en aan de muur...

staan ze in ieder geval even te slijpen voordat ze hem mee kunnen nemen.

Gefeli met de aanschaf, ik zit al een poosje naar de R te kijken, het naakte broertje...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thnx! Die S1000R is ook erg gaaf ja, zag er vanmiddag bij de BMW dealer er ook weer één staan. Maar... ik vind supersport toch leuker dan naked. De houding vind ik fijner, voelt voor mij natuurlijker.

Trouwens, waarom zou een RC8 niet geschikt zijn voor woon/werk? Die Spaanse ziet er gaaf uit, leuke vakantie aan vastplakken ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:35:
Wat is een RC8? Release Candidate 8 van wat? :+

Pagina: 1 ... 67 ... 105 Laatste