Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 68 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Ik woon in Barcelona, is grofweg een 540 km enkele reis naar die RC8
Hoef ik geen vakantie voor te pakken :)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:31
noes schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:55:
[...]

Ho ho, zo vaak zie je ze niet rijden hè ;) . Plus, KTM is niet echt het eerste merk waar je aan denkt bij dit soort motoren. Ik vind m trouwens wel gaaf, op de koplamp na eigenlijk. Vind koplampen in een iets meer horizontale opstelling mooier dan verticaal.
^ Dat dus aardschok.
Ik leg de link niet met een KTM. Ik zeg niet dat ik 'em niet ken of gezien had. ;)
Vandaag heb ik mijn fietsje opgehaald, ook met gekke koplampen, en ook van een merk waar je niet meteen aan denkt als je supersport zegt: de BMW S1000RR, met Akrapovic systeem, race shifters en met zonder taartschep :+

http://1drv.ms/1SRFaLT
http://1drv.ms/1JEhkCL

Rijdt als een droom. Voelt iets groter aan dan de Fireblade (pluspunt met mijn 1m93) en lijkt, hoewel meer vermogen, makkelijker te doseren te zijn (maar misschien is dat ook gewenning, toen ik op de Fireblade stapte reed ik daarvoor nog een Honda CB500 van de rijdschool :+ ). Het geluid is geweldig, trek het gas open en hij jankt ervandoor :)

Én vandaag alarm ingebouwd. Plus, hij staat met 5 sloten vast, waarvan 2 ook aan de muur staan en één tevens een alarm slot is. Hoop dat dit voldoende afschrikt en ik er nog lang van genieten kan :)
Nice! 8)
Hopen dat je hier wat langer plezier van hebt.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jolke schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:27:
[...]

Nice! 8)
Hopen dat je hier wat langer plezier van hebt.
Thnx :)

Denk het wel, nu is ie wel extra moeilijk te pikken. Maarja, als ze willen, nemen ze m alsnog.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Jolke
Je hebt wel een gewild model met een S1000RR. :9~

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30

_Apache_

For life.

@noes, mijn motor is niet eens te verzekeren als ie snachts niet binnen staat (aangenomen dat je hem snachts niet naar binnen haalt :+ ), heb jij hem wel hiervoor kunnen verzekeren?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Apache_ schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:14:
@noes, mijn motor is niet eens te verzekeren als ie snachts niet binnen staat (aangenomen dat je hem snachts niet naar binnen haalt :+ ), heb jij hem wel hiervoor kunnen verzekeren?
Ja gelukkig wel. Anders zou ik m niet hebben aangeschaft, maar een goedkopere (bijv 2006 Fireblade of R1). Zou er anders (al helemaal nadat de Fireblade zo snel gejat was) echt niet van kunnen slapen. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de waarde en misschien ook postcode/woonplaats. Plus, iedere verzekering hanteert andere voorwaarden.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Gefeliciteerd ermee, maar ik vrees dat je deze ook niet lang zal hebben :X

• _Apache_

_Apache_

For life.

Waarde (van 11 jaar geleden ) is iets te hoog. Catalogus waarde is net boven de 16k, waar 15K de grens is.
Daarnaast moet ie van 22:00 - 06:00 binnen staan ongedacht waar je in NL woont. En dat lukt met een apartement niet.

KNMV -O-

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tenzij je een garage of berging hebt :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

Daar heb ik er laatst een heel stel van zien crashen...

... in de nieuwe Mission Impossible film :D

Hopelijk blijft het boevenTUIG er af! :Y

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51
noes schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Ja gelukkig wel. Anders zou ik m niet hebben aangeschaft, maar een goedkopere (bijv 2006 Fireblade of R1). Zou er anders (al helemaal nadat de Fireblade zo snel gejat was) echt niet van kunnen slapen. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de waarde en misschien ook postcode/woonplaats. Plus, iedere verzekering hanteert andere voorwaarden.
Mooi fiets man, gefeliciteerd en nu lekker veel mee rijden :). Ik zou overigens sowieso niet kunnen slapen als ik elke nacht mijn S1000RR voor de deur moest stallen. Dat heb ik al met mijn huidige fiets met minder waarde :p.

• _Apache_

_Apache_

For life.

pagani schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:56:
Tenzij je een garage of berging hebt :)
Voorwaarde van nieuwwaarde >=15k en voorwaarde berging is bij KNMV een EN EN voorwaarde.. Dus met een berging alleen ben ik er nog niet.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Apache_ schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Voorwaarde van nieuwwaarde >=15k en voorwaarde berging is bij KNMV een EN EN voorwaarde.. Dus met een berging alleen ben ik er nog niet.
Die snap ik niet helemaal. Maar... Er zijn toch veel meer verzekeraars? ;)

Thnx all, hoop jullie eens op de weg tegen te komen :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

noes schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:04:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Maar... Er zijn toch veel meer verzekeraars? ;)

Thnx all, hoop jullie eens op de weg tegen te komen :)
KNMV eist, dat de nieuwwaarde niet boven de 15k mag zijn (toen ie nieuw was)en hij moet aan een ART4 slot dat nagelvast is, en tussen 22h en 6h in een berging/garage moet staan.
Nee met zulke voorwaarde kan je je premie wel laag houden ja. :+

Er zijn zeker meer verzekeraars, ik ga eens rondkijken.
Gelukkig zijn 10j+ oude motorfietsen ook wat minder diefstalgevoelig. :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 02-08-2015 14:20 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ah zo. Ik zit via een tussenpersoon bij London, enige eis is een ART4 slot: http://vergelijken-goedkoopste-verzekering.nl/motorfiets/

En zowel de Fireblade als de S1000RR hebben nieuw meer dan 15k gekost :+

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Crosspost,

Een wegversmalling, ik had voorrang, meneer met de auto dacht dat ook, elleboog geramt, controle verloren, de beek in gegaan, die duiker gepakt en een paar saltos gemaakt. Op een wat zeurende schouder na heb ik niets. Auto is gelukkig wel gestopt.

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_20150802_142824_zpsvchxj8v6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_20150802_142935_zpssiacpw2v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_20150802_142930_zpsklpudtc1.jpg

De Nederbelg !

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 14:28
Denk dat je blij mag zijn dat je de electra palen niet hebt gepakt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The-Source schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:03:
Denk dat je blij mag zijn dat je de electra palen niet hebt gepakt.
:^^

"Chicken" is géén spel wat je wint op een motorfiets. Lijkt er op dat er ruimte gegeven is door zover mogelijk rechts te houden in de versmalling..... Er staan amper/géén remsporen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:07
_Apache_ schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:19:
[...]

KNMV eist, dat de nieuwwaarde niet boven de 15k mag zijn (toen ie nieuw was)en hij moet aan een ART4 slot dat nagelvast is, en tussen 22h en 6h in een berging/garage moet staan.
Nee met zulke voorwaarde kan je je premie wel laag houden ja. :+

Er zijn zeker meer verzekeraars, ik ga eens rondkijken.
Gelukkig zijn 10j+ oude motorfietsen ook wat minder diefstalgevoelig. :)
Weet je dat zeker? Als ik op de volgende pagina kijk zie ik niet dat de nieuwprijs max 15k mag zijn. Ook lijkt die en en en regel niet van toepassing op motoren onder de 15k, althans dat is hoe ik de tweede bullet lees.
https://www.knmv.nl/verze...g-achter-slot-en-grendel/

Dat is mooi klote Jellabie! Is het voor de verzekering duidelijk wiens schuld het is?

[ Voor 7% gewijzigd door Wekko306 op 02-08-2015 18:21 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wekko306 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:19:
[...]

Weet je dat zeker? Als ik op de volgende pagina kijk zie ik niet dat de nieuwprijs max 15k mag zijn. Ook lijkt die en en en regel niet van toepassing op motoren onder de 15k, althans dat is hoe ik de tweede bullet lees.
https://www.knmv.nl/verze...g-achter-slot-en-grendel/

Dat is mooi klote Jellabie! Is het voor de verzekering duidelijk wiens schuld het is?
De nuance is hier 'verzekeren tegen diefstal'. Dat is wat de dame aan de telefoon mij vertelde, en dat herhaalde ze nog een paar keer. Toch wel verwarrend dat de site weer anders aangeeft.
Zo moeilijk is informatievoorziening niet, dat zouden ze nu toch wel onder de knie moeten hebben. :')

Succes Jella!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik wou vanmiddag mn KTM weer eens aanslingeren... banden opgepompt, accu ff snel nog opgeladen, sleutel erin, noodstop eraf, je hoort de pomp even reutelen... en op het moment supreme ontbrak elke vorm van beweging. Zoals een KTM rijder betaamd, wat kappen losgehaald en aan draadjes getrokken om te zien of ze gecorrodeerd waren, maar dat mocht niet helpen. Snel het doek er maar weer over gedaan en weggegaan. Ik heb dit jaar nog geen één keer gewoon weg kunnen rijden op dat kreng :(

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

_Apache_ schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:33:
[...]

De nuance is hier 'verzekeren tegen diefstal'. Dat is wat de dame aan de telefoon mij vertelde, en dat herhaalde ze nog een paar keer. Toch wel verwarrend dat de site weer anders aangeeft.
Zo moeilijk is informatievoorziening niet, dat zouden ze nu toch wel onder de knie moeten hebben. :')

Succes Jella!
Zou ik toch nog eens bellen of ze dat kan laten zien in de voorwaarden die ze publiekelijk hebben staan. Kan het echt niet terug vinden namelijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Widow schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:13:
Ik wou vanmiddag mn KTM weer eens aanslingeren... banden opgepompt, accu ff snel nog opgeladen, sleutel erin, noodstop eraf, je hoort de pomp even reutelen... en op het moment supreme ontbrak elke vorm van beweging. Zoals een KTM rijder betaamd, wat kappen losgehaald en aan draadjes getrokken om te zien of ze gecorrodeerd waren, maar dat mocht niet helpen. Snel het doek er maar weer over gedaan en weggegaan. Ik heb dit jaar nog geen één keer gewoon weg kunnen rijden op dat kreng :(
Balen. :(

Ik ben vandaag met een vriend naar Assen gereden, gratis dankzij de Gamma naar wat auto's mogen kijken. Een mooie rit van bij elkaar 500 kilometer gemaakt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jammer dat Robbie Maddison zich nu ook aan DC Shoes gaat verbinden..... (net zoals Ken Block dat in 't verleden al deed).

is (imho) leuker om naar te kijken.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:56:
Jammer dat Robbie Maddison zich nu ook aan DC Shoes gaat verbinden..... (net zoals Ken Block dat in 't verleden al deed).

[video] is (imho) leuker om naar te kijken.
Hij schiet nog met z'n hand van het stuur af ook bij de impact, was me eerder niet opgevallen :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 23:09

Bob

Ken Block is een van de oprichters van DC.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bob schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 00:14:
[...]

Ken Block is een van de oprichters van DC.
En is ook minder spectaculair gaan rijden, 't gaat alleen nog maar om de "leuke" beelden voor o.a. Jijbuis tegenwoordig.

Je moet voor de grap eens kijken naar de prestaties van 'm in het WRC waar 'ie met de Ford Fiësta in uit komt.

• mphilipp
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 00:27:
[...]
En is ook minder spectaculair gaan rijden, 't gaat alleen nog maar om de "leuke" beelden voor o.a. Jijbuis tegenwoordig.

Je moet voor de grap eens kijken naar de prestaties van 'm in het WRC waar 'ie met de Ford Fiësta in uit komt.
Logisch. Die filmpjes leveren meer op dan heel hard je best doen in WRC...wat volgens mij toch best iets anders is als stuntrijden. Hij kán heel goed rijden, maar rally is iets meer dan mooie donuts maken enzo. Hij kan gewoon niet tegen die competitie op, dus doet ie een beetje voor de leut mee en concentreert zich op mooi fillempies maken. En er zijn nog altijd zat die het 'm niet nadoen. En misschien is ie nog nét zo spectaculair als vroegâh, maar raken wij gewoon verzadigd. Op een gegeven moment is het gewoon op natuurlijk. Ik ga ook al niet meer bij Chris Pfeiffer kijken...ken die truukjes nou wel onderhand.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 00:47:
[...]

Logisch. Die filmpjes leveren meer op dan heel hard je best doen in WRC...wat volgens mij toch best iets anders is als stuntrijden. Hij kán heel goed rijden, maar rally is iets meer dan mooie donuts maken enzo. Hij kan gewoon niet tegen die competitie op, dus doet ie een beetje voor de leut mee en concentreert zich op mooi fillempies maken. En er zijn nog altijd zat die het 'm niet nadoen. En misschien is ie nog nét zo spectaculair als vroegâh, maar raken wij gewoon verzadigd. Op een gegeven moment is het gewoon op natuurlijk. Ik ga ook al niet meer bij Chris Pfeiffer kijken...ken die truukjes nou wel onderhand.
Loeb die Rossi (welke toch écht wel een beetje kan sturen, ook in een auto) de juiste manier van "parkeren" laat zien :P

• Jolke

[video] is (imho) leuker om naar te kijken.
:o
Die sprong omhoog is een stuk minder interessant als je die val naar beneden ziet. Wat een hoogte. _O_

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
Van het weekend een leuke route in m'n rondom m'n woonplaats gereden. De Koggenroute in Noord Holland. Zonder navi gereden en gewoon de bordjes gevolgd, was erg leuk om eens "back to basic" te rijden ;) Route is een kilometer of 120 en komt langs talloze benzinepompen, bezienswaardigheden en restaurantjes. Zeker de moeite om eens te bekijken :)

Verwijderd

Jellabie schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:55:
Crosspost,

Een wegversmalling, ik had voorrang, meneer met de auto dacht dat ook, elleboog geramt, controle verloren, de beek in gegaan, die duiker gepakt en een paar saltos gemaakt. Op een wat zeurende schouder na heb ik niets. Auto is gelukkig wel gestopt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Balen :(

Geef hem de volgende keer gewoon lekker voorrang al heeft hij er geen recht op (defensief rijden). Auto vs Motor is bij voorbaat al een verloren strijd in het nadeel van de motor ;)

• Jolke
Heaget schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:05:
Van het weekend een leuke route in m'n rondom m'n woonplaats gereden. De Koggenroute in Noord Holland. Zonder navi gereden en gewoon de bordjes gevolgd, was erg leuk om eens "back to basic" te rijden ;) Route is een kilometer of 120 en komt langs talloze benzinepompen, bezienswaardigheden en restaurantjes. Zeker de moeite om eens te bekijken :)
Het is bizar hoeveel er eigenlijk puur op navigatie wordt gereden. :)
Wat is er idd mis met een keer gewoon op goed geluk rondrijden en zien waar je uitkomt.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Heaget schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:05:
Hier heb je van die bordjes met fietsroutes. Dat zijn vaak rustige achteraf weggetjes dus ik pak daar vaak een stukje van mee (af en toe heb er een echt fietspad tussen zitten dus moet je omrijden) en dan kom je vaak op leuke routes :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
Ja gewoon deze bordjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.anwbmotor.nl/sites/default/files/styles/blog_image_popup/public/foto01.jpg?itok=RUq1F3SZ

Verwijderd

Jolke schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Wat is er idd mis met een keer gewoon op goed geluk rondrijden en zien waar je uitkomt.
Ik heb geen navigatie op mijn motor en dat is soms een voordeel en soms een nadeel. Het grote voordeel is dat ik al heel veel leuke dingen heb ontdekt door het spontaan links/rechts inrijden van diverse weggetjes :)

• XBL
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

Crosspost,

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ai, heel zuur. Hoe is het met je motor?
[...]

Op goed geluk is wel aardig, maar je hebt dan grote kans om leuke wegen/bezienswaardigheden te missen. Ik rij wel eens op goed geluk, maar dan beland ik altijd op dezelfde weggetjes... vreemd genoeg kom ik altijd bij dat strandje van Muiderberg uit (op de racefiets vaak ook).

Verwijderd

Op goed geluk is wel aardig, maar je hebt dan grote kans om leuke wegen/bezienswaardigheden te missen. Ik rij wel eens op goed geluk, maar dan beland ik altijd op dezelfde weggetjes... vreemd genoeg kom ik altijd bij dat strandje van Muiderberg uit (op de racefiets vaak ook).
Strand van Muiderberg ken ik goed want ik kom oorspronkelijk uit die omgeving. Wat een heel erg mooie route is is de rivier de Vecht volgen vanuit Muiden naar Utrecht. Kom je langs prachtige dorpjes en over leuke bochtige weggetjes.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00
https://www.politie.nl/mi...omen-en-komt-ten-val.html

Moet toch wel beetje lachen. Moet je ook maar normaal doen...

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

Strand van Muiderberg ken ik goed want ik kom oorspronkelijk uit die omgeving. Wat een heel erg mooie route is is de rivier de Vecht volgen vanuit Muiden naar Utrecht. Kom je langs prachtige dorpjes en over leuke bochtige weggetjes.
Ken em, ja! Ik rij vaak tussen Muiden en de N236... lekkere snelle bochtjes :). Ik weet niet zeker of ik nog wel eens verder langs de Vecht gereden heb (vast wel). Rij je dan over de oost of west oever?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:13:
[...]

Ken em, ja! Ik rij vaak tussen Muiden en de N236... lekkere snelle bochtjes :). Ik weet niet zeker of ik nog wel eens verder langs de Vecht gereden heb (vast wel). Rij je dan over de oost of west oever?
Die ken ik wel van toen ik in Weesp woonde.. was nog wel pre-motor tijd.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Crosspost,

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat is dat toch met die belgen hier? allemaal doen ze de motor plat leggen ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
ToolkiT schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

De kwaliteit en indeling van de belgische wegen is, uhm, apart. In beide gevallen speelde dat wel mee.

Verwijderd

XBL schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:13:
[...]

Als je in Muiden (het noorden) begint neemt is het volgen van de oost oever het leukst (veel leuker dan de west oever). Je begint in Muiden --> lange muiderweg > Weesp -> 's gravenlandse weg - dammerweg -> Nederhorst den Berg -> etc etc. helemaal naar Breukelen of Maarssen en vanaf daar pak je de west oever weer omhoog.

Bekijk het een en ander maar eens op Google maps, het is denk ik een van de mooiere motorroutes in Nederland, met prachtige oude gebouwen en forten langs de hele route.

• Jolke
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

Wat heb je met mijn quote gedaan? :+
"vreemd genoeg kom ik altijd bij dat strandje van Muiderberg uit (op de racefiets vaak ook)."

Ik heb geen racefiets, nou ja... een VTR is sport/tour. ;)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ToolkiT schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:19:
[...]
Die ken ik wel van toen ik in Weesp woonde.. was nog wel pre-motor tijd.
Weesp *O*
Zeker leuk motorrijden (en racefietsen en hardlopen) in de omgeving hier :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51
Kent iemand nog leuke onverharde routes in Nederland? Zou graag mijn dual sport eens willen testen waarvoor het gebouwd is :P.

Verwijderd

JanPedaal schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:04:
[...]

Weesp *O*
Zeker leuk motorrijden (en racefietsen en hardlopen) in de omgeving hier :)
/me heeft ook in Weesp gewoond en ToolkiT blijkbaar ook *O*

Wikipedia: Weesp voor de mensen die Weesp nog niet kennen :P

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

Het kneedownen lukt al, nu het rechtkomen nog :p

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

/me heeft ook in Weesp gewoond en ToolkiT blijkbaar ook *O*

Wikipedia: Weesp voor de mensen die Weesp nog niet kennen :P
Wij zijn zelfs in Weesp getrouwd.. Leuk stadje met een handige ligging :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Niet veel, maar er zijn hele leuke routes die je zelf niet zo snel zou ontdekken. Tenzij je er specifiek op uit gaat om routes te ontdekken. Persoonlijk ben ik meer van 'gemak dient de mens' en wil gewoon lekker rijden ter 'ontspanningh ende vermaeck'.

Op vakantie wil ik het nog wel eens doen. Zet ik mijn Garmin op een punt ergens waar mijn doel ligt en volg ongeveer de pijl de juiste kant op. Erg uitdagend in de bergen waar je nooit weet of die weg die naar links gaat ook altijd die kant uit blijft gaan :) Zo kom ik er ook met een omweg. Je moet dan geen haast hebben. Kan ik straks in Marokko ook weer oefenen. We hebben zondag besloten dat we een paar dingen opschrijven waar we heen willen en de rest zien we wel. En hoe we er komen ook... 8) de ene keer over gravel/geen weg, de andere keer over asfalt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Voor de mensen die graag eens goed een elektrische motor willen proberen:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/403654//

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• DinX

DinX

Motormuis

Erasmo schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:17:
Voor de mensen die graag eens goed een elektrische motor willen proberen:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/403654//
Aanrader die Zero's. Vorig jaar ook een testrit met de DS en de SR gemaakt, super bevallen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daarom heb je je KTM neergelegd, je wilde gewoon toch stiekem terug naar de Zero!

Zonder gekheid, hoe is het inmiddels met je? De schrik, schade en spierpijn (meer had je toch niet? Toch?) al weer te boven?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
mphilipp schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:40:
[...]

Niet veel, maar er zijn hele leuke routes die je zelf niet zo snel zou ontdekken. Tenzij je er specifiek op uit gaat om routes te ontdekken. Persoonlijk ben ik meer van 'gemak dient de mens' en wil gewoon lekker rijden ter 'ontspanningh ende vermaeck'.

Op vakantie wil ik het nog wel eens doen. Zet ik mijn Garmin op een punt ergens waar mijn doel ligt en volg ongeveer de pijl de juiste kant op. Erg uitdagend in de bergen waar je nooit weet of die weg die naar links gaat ook altijd die kant uit blijft gaan :) Zo kom ik er ook met een omweg. Je moet dan geen haast hebben. Kan ik straks in Marokko ook weer oefenen. We hebben zondag besloten dat we een paar dingen opschrijven waar we heen willen en de rest zien we wel. En hoe we er komen ook... 8) de ene keer over gravel/geen weg, de andere keer over asfalt.
Klopt, jij ging naar Marokko. Heb je die GS eens mooi in zijn element en kan je na de vakantie lekker poetsen. :P

• DinX

DinX

Motormuis

DrivinUCrazy schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:48:
Daarom heb je je KTM neergelegd, je wilde gewoon toch stiekem terug naar de Zero!

Zonder gekheid, hoe is het inmiddels met je? De schrik, schade en spierpijn (meer had je toch niet? Toch?) al weer te boven?
Schrik, niet gehad :)
Schade, zelf ook niet :)
Spierpijn, 2 dagen een pijnlijke schouder

Morgen is de dealer terug open, kunnen ze een bestek opmaken en dan kan dat naar de verzekeraar.

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 03-08-2015 20:00 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dutchzilla schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:37:
Weet niet of ik het hier mag posten, maar een nieuw topic aanmaken lijkt me wat overbodig.
Ik ben bezig met motorrijles. had ik 15 jaar geleden al moeten doen blijkt nu.
vind het super tof, echter maandag moet ik voor de bijzondere verrichtingen.
nu doe ik die dingen tijdens de les met 10 vingers in mijn neus zeg maar.
echter ben ik kapot zenuwachtig en lijk er haast faalangst voor te hebben.

Cbr is voor de satan zeg maar, hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen en tips geven.
en is het handig om het aan te geven van te voren dat ik echt stress heb voor die eigenlijk enorm makkelijke oefeningen?

Hoor graag van jullie.
En en, is het gelukt? Zag geen reactie meer van je op de tips, hoop dat die wel zijn aangekomen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:51:
[...]
Klopt, jij ging naar Marokko. Heb je die GS eens mooi in zijn element en kan je na de vakantie lekker poetsen. :P
En over twee weken een weekendje Hechlingen, maar dan rij ik op een prostituée (hoermotor van Hechlingen). Weer even de offroad skills aanscherpen. Kan nooit kwaad.

• Jolke
mphilipp schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

En over twee weken een weekendje Hechlingen, maar dan rij ik op een prostituée (hoermotor van Hechlingen). Weer even de offroad skills aanscherpen. Kan nooit kwaad.
Eventjes zwaaien als je langs Mannheim komt. ;)

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Nou heb vandaag dus AVB examen gehad! was de afgelopen dagen enorm zenuwachtig!
vandaag totaal niet, heel even toen ik mijn formulier invulde daarna niet meer.

ik heb gedaan, uitwijk oefening, snelle slalom, 8je draaien, inpakeren en langzame slalom. en toen was ik al klaar. 5 opdrachten voldoende tot goed afgerond.
de overige 2 heeft ie blind goedgekeurd! 7 minuten bezig geweest. kosten 176 euro
gelukig heb ik een pakket.

Voordeel je mag dan officieel de snelweg op.
En mijn instructeur is stundrijder geweest, We gingen even uitwaaien.
heb dus 150 gereden waar je 100 mocht, om hem bij te kunnen houden.
lukte nog niet. 1000cc tegen mijn 630 cc les motor.
was wel leuk! maar ben dus geslaagd ben super blij!

volgende week vrijdag mijn theorie examen!
en dan snel afrijden. dan komt het moeilijkste!
welke motor ga ik kopen :P

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:21:
[...]
Eventjes zwaaien als je langs Mannheim komt. ;)
Ik zal er aan denken! O-)

• DinX

DinX

Motormuis

DrivinUCrazy schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:48:

DinX schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:57:
[...]

Schrik, niet gehad :)
Schade, zelf ook niet :)
Spierpijn, 2 dagen een pijnlijke schouder

Morgen is de dealer terug open, kunnen ze een bestek opmaken en dan kan dat naar de verzekeraar.
Kan er wel luchtig over doen, maar het kan slechter aflopen...

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 04-08-2015 07:05 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dutchzilla schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:37:
Nou heb vandaag dus AVB examen gehad! was de afgelopen dagen enorm zenuwachtig!
vandaag totaal niet, heel even toen ik mijn formulier invulde daarna niet meer.
Gefeliciteerd!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
DinX schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 07:04:
[...]

[...]

Kan er wel luchtig over doen, maar het kan slechter aflopen...
Klopt, maar gelukkig staan de meesten toch gewoon weer op na een val.

XXXVI

• Ultraman
  • Laatst online: 14-01 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dutchzilla schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:37:
Nou heb vandaag dus AVB examen gehad! .. en toen was ik al klaar. 5 opdrachten voldoende tot goed afgerond.
*O* Proficiat! :)
Voordeel je mag dan officieel de snelweg op.
Huh? Is dat als je nog geen ander rijbewijs (bijv. B ) hebt misschien? Want ik moest over de snelweg naar Arnhem toe om AVB examen te kunnen gaan doen.
volgende week vrijdag mijn theorie examen!
Goed oefenen, dan komt het wel goed. :) Staan overigens een paar handige downloads op de piratenboeg als je nog extra oefening zoekt. Dat die iets ouder zijn maakt vrijwel niks uit.
welke motor ga ik kopen :P
Lekker de tijd voor nemen, niet rushen. Op meerdere modellen gaan zitten en rijden als het kan. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Ultraman op 04-08-2015 10:40 . Reden: niet B), maar rijbewijs B ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Over rijbewijzen gesproken, vanavond kan ik eindelijk een pasje ophalen om dat roze papieren vod te vervangen. Volgens mij ben ik de laatste in NL die nog een papieren rijbewijs heeft :P Inmiddels lijkt het wel een kentekenbewijs.. het zijn 3 delen :+
En als het goed is krijg ik gratis mijn T-rijbewijs bij de verlenging, wat de score op A, B en T brengt :Y)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• XBL

XBL

Vergeet ook niet het AM, A1 en A2 rijbewijs! Allemaal extragratis.

Overigens ben je niet de laatste hoor... ik zie met m'n werk best veel identiteitsbewijzen, waaronder ook nog af en toe een papieren rijbewijs. Vaak in vergelijkbare erbarmelijke staat als de jouwe.

• Jolke
En jij natuurlijk ook gefeliciteerd vandaag. :)F

• _Apache_

_Apache_

For life.

XBL schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:44:
Vergeet ook niet het AM, A1 en A2 rijbewijs! Allemaal extragratis.
En vergeet je bromfietsrijbewijs niet, handig als je met Bommes meegaat. :+
Da's AM natuurlijk, even wakker worden /me.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 04-08-2015 10:26 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jolke schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:03:
[...]

En jij natuurlijk ook gefeliciteerd vandaag. :)F
Danku :)

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ultraman schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:21:
[...]
*O* Proficiat! :)

[...]
Huh? Is dat als je nog geen ander rijbewijs (bijv. B) hebt misschien? Want ik moest over de snelweg naar Arnhem toe om AVB examen te kunnen gaan doen.

[...]
Goed oefenen, dan komt het wel goed. :) Staan overigens een paar handige downloads op de piratenboeg als je nog extra oefening zoekt. Dat die iets ouder zijn maakt vrijwel niks uit.
Ik had het zelfde, bij de verkeerslichten aan het begin van de A18 de snelweg op.

Lege weg voor je en je instructeur die in je oor tettert ''ook hier 10% sneller rijden!''. Man dat gevoel van snelheid wat je voor het eerst echt ervaart, dan weet je waarom je aan het lessen bent _/-\o_

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Erasmo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:39:
Man dat gevoel van snelheid wat je voor het eerst echt ervaart, dan weet je waarom je aan het lessen bent _/-\o_
Heheh, yup, heerlijk is dat. Blijft het ook wel stiekem ;)

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 20:17
Erasmo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Ik had het zelfde, bij de verkeerslichten aan het begin van de A18 de snelweg op.

Lege weg voor je en je instructeur die in je oor tettert ''ook hier 10% sneller rijden!''. Man dat gevoel van snelheid wat je voor het eerst echt ervaart, dan weet je waarom je aan het lessen bent _/-\o_
Apart is dat hé. En dan denken: 'Shit..dit gaat best rap'

Totdat je zelf een motor koopt en die eens vol open trekt. :|

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 13:25
Ultraman schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:21:
[...]
Huh? Is dat als je nog geen ander rijbewijs (bijv. B ) hebt misschien? Want ik moest over de snelweg naar Arnhem toe om AVB examen te kunnen gaan doen.
Hmm ja ik heb dat ook altijd begrepen, dat je pas de snelweg op mag zodra je je AVB hebt. Dat deed mijn instructeur in elk geval, terwijl ik mijn B al 10+ jaar had. Trouwens, die eerste keer zat een andere leerling een stuk voor mij en mijn instructeur zat achter mij ook flink te pushen om harder te gaan: 160 :P Omdat anders de communicatie met die andere leerling het niet meer zou halen vermoed ik. Tja ik was extreem voorzichtig en die andere leerling kon gewoon wat makkelijker verder naar voren invoegen. Zo heeft mijn instructeur mij ook wel eens rechts over de vluchtstrook ingehaald omdat ik te lang achter een vrachtwagen bleef hangen omdat ik hem niet zomaar voor een auto wilde gooien. Wel leerzaam om te zien hoe gemakkelijk en snel dat met een motor kan.

Verwijderd

Vays schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:46:
[...]

De snelste ervaring heb ik eens gehad met een Honda CB-1:

200 km/h op de teller (190 km/h in het echt) toerenteller op 12.000 rpm

Let op zo'n CB-1 is een naked bike dus nergens de mogelijkheid om achter tupperware te schuilen >:)

Dat gaat dus een beetje zo ;)

• Panini
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:56:
[...]

De snelste ervaring heb ik eens gehad met een Honda CB-1:

200 km/h op de teller (190 km/h in het echt) toerenteller op 12.000 rpm

Let op zo'n CB-1 is een naked bike dus nergens de mogelijkheid om achter tupperware te schuilen >:)

Dat gaat dus een beetje zo ;)

[video]
Hahah vol in de wind :9

Snelste was 250 op een SRAD denk ik. Maar dat is echt zelden.
Ik kon daarbij wel lekker achter tupperware schuilen :+ . Valt dan ook reuze mee.

Lekkerste is toch wel als je van een hoge snelheid omhoog komt vanachter je tupperware, de wind tegen je aan voelt, keihard remmen en dan de bocht nemen :9~

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
T snelste? 299 km/h op de teller, rpm liep nog wel wat omhoog. Destijds op een Tenkate gekietelde cbr1000. Was het fun? Mwa, zo voor een keertje wel. Snelheid is niet alles :)

• Panini
Wel benieuwd naar. Hoe het is om een keer de 300 aan te tikken.
Grappig dat door een afspraak bij de fabrikanten (toch?) de tellers maar tot 299 km/h gingen.

Maar de rpm bleven maar doorlopen. :+

[ Voor 52% gewijzigd door Panini op 04-08-2015 11:24 ]

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo lieve tweakermotormuizen :),

Ik ben net begonnen met mijn motorrijlessen (A2, vrijdag 2e les gehad) en ben nu aan het kijken voor motorkleding. Zit momenteel even rond te kijken en heb een leuke outfit gevonden op motorkledingcenter.nl ( http://s15.postimg.org/gykgah57f/motorkleding.png ).

Heeft iemand nog tips of een betere/goedkopere winkel? En heeft iemand slechte/goede ervaringen met een van de items? Iemand ervaring met Sharktooth?

Ik hoor het allemaal graag.

Groet,
Een toekomstig asfaltvreter.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:38:

Ik ben net begonnen met mijn motorrijlessen (A2, vrijdag 2e les gehad) en ben nu aan het kijken voor motorkleding. Zit momenteel even rond te kijken en heb een leuke outfit gevonden op motorkledingcenter.nl ( http://s15.postimg.org/gykgah57f/motorkleding.png ).

Heeft iemand nog tips of een betere/goedkopere winkel? En heeft iemand slechte/goede ervaringen met een van de items? Iemand ervaring met Sharktooth?

Groet,
Passen, passen en passen.

Online winkelen is leuk, maar in een echte winkel krijg je tenminste fatsoenlijk advies wat bij je past en wat hoort. Dus of iets hoort te flapperen of niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• 418O2
Een overall is volgens mij best onpraktisch. Maar je moet echt gaan passen. Ik ben vrij lang en sommige merken zitten mij niet omdat de grote maten ook wijd worden.
Vays schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:46:
[...]

De eerste keer op mijn SRADje schrok ik behoorlijk van het vermogen. Maar het is ook verbazend hoe snel dat went.

• Panini

Groet,
Geen ervaring met de winkel.
Ken het pak qua merk ook niet, dus zou niet weten of het ergens werkelijk goedkoper kan.

Maatje van me is hier wel eens wezen kijken en vertelde me dat het vrij goedkoop is: http://www.motorkledingoutletbreda.nl/

Maar waarom geen pak van een bekend merk (Damen, Berik,Alpine, Dainese)? Zijn vaak ook nog voor een mooie prijs te vinden op marktplaats of een motorforum.

Tip: neem eventueel ook je backprotector mee als je een pak gaat passen. Scheelt vaak wel.

Daarover gesproken: wie rijdt er hier eigenlijk met een backprotector?

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 04-08-2015 11:43 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het is geen goedkope winkel, maar ze winnen heel veel terrein op concurrent met werknemers die echt weten wat ze adviseren. En mocht er wat zijn dan proberen ze veel dingen on-the-spot te repareren.

Voorbeeldjes
- Mijn lipje van mijn zonnevier brak na anderhalf jaar (Shark Speed -R helm). Helm werd op de toonbank gelegd, opengeschroeft, men pakte een demo helm, en het hele mechanisme werd over gezet. Geen kosten voor mij, hun commentaar was 'Helmen van een dergelijke kwaliteit mogen dit niet hebben, punt uit.'
- Klipje van een rits brak, jas werd 2,5 jaar na aankoop teruggestuurd en door de leverancier kosteloos gerepareerd. Tevens heeft de jas een spoelig gekregen voor het GoreText membraam.
- Interphone ging in storing. Interphone NL wilde geen interphones meer repareren (deze waren bijna 3j oud), na aandringen van MKC heb ik kosteloos twee nieuwe Interphones F5 XT's gehad.. Ook hier geen kosten voor mij.

Zie maar eens een online winkel te vinden die zoiets doet :) Ik koop er al spullen zolang ze daar zitten (jaar of 4 nu denk ik zo).

• pagani
  • Niet online
Ben nog met lessen bezig voor de AVD (theorie en AVB zijn binnen), maar heb in mijn Alpinestars jas een backprotector en chest protectors zitten. Ze zitten me niet in de weg, dus waarom dan ook niet :)

Overigens zou ik de broek en jas niet zo snel online kopen, net als de helm. Die moeten gewoon écht goed passen, anders heb je er nog niks aan qua bescherming.

• DragonSlayer666
Hooglander1 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:40:
Passen, passen en passen.

Online winkelen is leuk, maar in een echte winkel krijg je tenminste fatsoenlijk advies wat bij je past en wat hoort. Dus of iets hoort te flapperen of niet.
Snap je punt, ben het er ook mee eens. Nadeel is dat ik echt in the middle of nowhere woon en de dichtsbijzijnde fatsoenlijke motorwinkel +/- een uur rijden is...
418O2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:41:
Een overall is volgens mij best onpraktisch. Maar je moet echt gaan passen. Ik ben vrij lang en sommige merken zitten mij niet omdat de grote maten ook wijd worden.
Het is gelukkig geen echte overall. Heb expres een tweedelige uitgezocht. Mijn leraar zei ook al dat een 1 delig motorpak 9/10 keer niet echt lekker zit omdat het het net niet is.
Vays schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:42:
[...]
Geen ervaring met de winkel.
Ken het pak qua merk ook niet, dus zou niet weten of het ergens werkelijk goedkoper kan.

Maatje van me is hier wel eens wezen kijken en vertelde me dat het vrij goedkoop is: http://www.motorkledingoutletbreda.nl/

Maar waarom geen pak van een bekend merk (Damen, Berik,Alpine, Dainese)? Zijn vaak ook nog voor een mooie prijs te vinden op marktplaats of een motorforum.
Ja klopt, was toevallig vorig weekend in Breda. Op de terugweg naar huis bedacht ik me dat die winkel er inderdaad zit, heel stom |:( 8)7 .

Bekende merken zijn inderdaad wel beter, maar aangezien ik net aan het lessen ben en nog ervaring moet opdoen, ga ik hoogstwaarschijnlijk nog wel een paar keer onderuit. Dus dan heb ik nu liever een iets goedkoper Bmerk dat niet extreem erg is als het stuk gaat...

• pagani
  • Niet online
Kun je dan niet beter in ieder geval voor het AVB-deel gewoon wat lenen van de rijschool?

• DragonSlayer666
pagani schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:47:
Kun je dan niet beter in ieder geval voor het AVB-deel gewoon wat lenen van de rijschool?
Heb op dit moment de broek, laarzen en handschoenen van mijn broer, en dan jas en helm van rijschool. De laarzen en broek zijn alleen net een tikje te groot, dus wil eigenlijk meteen eigen spul hebben...

• 418O2
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

Heb op dit moment de broek, laarzen en handschoenen van mijn broer, en dan jas en helm van rijschool. De laarzen en broek zijn alleen net een tikje te groot, dus wil eigenlijk meteen eigen spul hebben...
Ik heb voor 350 euro een textiel broek + jas gekocht bij ten kate. Leer komt later wel.

Laarzen had ik voor 170 euro (alpinestars).

Heel duur hoeft het niet te zijn.

• DragonSlayer666
418O2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

Ik heb voor 350 euro een textiel broek + jas gekocht bij ten kate. Leer komt later wel.

Ten kate is voor mij idd de dichtsbijzijnde, maar heb er vrij veel slechte verhalen over gehoord... En dan vooral over de service.

• 418O2
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

Ten kate is voor mij idd de dichtsbijzijnde, maar heb er vrij veel slechte verhalen over gehoord... En dan vooral over de service.
Ik heb nog geen gebruik hoeven maken van de service als in aftersales, maar qua hulp en advies vond ik ze erg prettig.

• Panini
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Snap je punt, ben het er ook mee eens. Nadeel is dat ik echt in the middle of nowhere woon en de dichtsbijzijnde fatsoenlijke motorwinkel +/- een uur rijden is...

[...]

Het is gelukkig geen echte overall. Heb expres een tweedelige uitgezocht. Mijn leraar zei ook al dat een 1 delig motorpak 9/10 keer niet echt lekker zit omdat het het net niet is.

[...]

Ja klopt, was toevallig vorig weekend in Breda. Op de terugweg naar huis bedacht ik me dat die winkel er inderdaad zit, heel stom |:( 8)7 .

Bekende merken zijn inderdaad wel beter, maar aangezien ik net aan het lessen ben en nog ervaring moet opdoen, ga ik hoogstwaarschijnlijk nog wel een paar keer onderuit. Dus dan heb ik nu liever een iets goedkoper Bmerk dat niet extreem erg is als het stuk gaat...
Overall zit prima hoor. Echter het is gewoon wat minder handig op straat.

Mijn Berik pak toen ook nieuw voor 360 euro gekocht. Was gewoon een oud model.
Maar 2e hands niks voor je? Ik haal bijna al me spullen 2ehands.

Heb een overall en 4 paar schoenen 2ehands gehaald. Scheelt een hoop.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

Met motorspul kan je het zo goedkoop en duur mogelijk maken als je wil.
Voor af en toe een ritje is goedkoop spul vaak prima, maar als je veel rijd (woon-werk) dan ga je beter spul wel waarderen.. maar dan krijg je ook waar voor je geld want je gebruikt het veel..
Een Rukka outfit van >€1500 voor 2 ritjes in de maand is natuurlijk overkill

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004

tdw

Amai seg!

Mijn pak heb ik ook tweedehands gekocht, Dainese Gore-Tex voor €100. Heb zelf vrij korte benen en ben wat dun, dus de broek viel iets te ruim, maar toen kwam ik er achter dat ik jas+broek aan elkaar kan ritsen en dan zit het prima. Leren motorlaarzen gekocht voor €20 (MJK). Handschoenen kan ik van een vriend overnemen die ze niet past (Berik). Dan hoef ik alleen nog maar een helm. Die ga ik wel nieuw kopen uiteraard :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Wekko306
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

[...]

[...]

Passen is echt cruciaal. Ik ben uiteindelijk met een heel ander pak thuisgekomen dan ik eerst in gedachte had, puur omdat de pasvorm van het pak dat ik wilde totaal niet geschikt was voor mij (enorm korte en smalle broekspijpen).
Een goedzittend overall is echt top tijdens het rijden, maar enorm onhandig als je eens een terrasje wil pakken oid.

• DragonSlayer666
ToolkiT schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:08:
[...]

Met motorspul kan je het zo goedkoop en duur mogelijk maken als je wil.
Voor af en toe een ritje is goedkoop spul vaak prima, maar als je veel rijd (woon-werk) dan ga je beter spul wel waarderen.. maar dan krijg je ook waar voor je geld want je gebruikt het veel..
Een Rukka outfit van >€1500 voor 2 ritjes in de maand is natuurlijk overkill
Hahaha, dat is vrij vanzelfsprekend. Ik ben van plan om toch wel minimaal 3 keer per week te rijden wwon-werk(+/- 22 km dagelijks) en dan nog vrije tijd rijden ernaast. Dus wil wel goede kwaliteit, maar hoeft geen high-end racing spul te zijn, bij wijze van spreken.

• 418O2
Wekko306 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:11:
[...]

Passen is echt cruciaal. Ik ben uiteindelijk met een heel ander pak thuisgekomen dan ik eerst in gedachte had, puur omdat de pasvorm van het pak dat ik wilde totaal niet geschikt was voor mij (enorm korte en smalle broekspijpen).
Een goedzittend overall is echt top tijdens het rijden, maar enorm onhandig als je eens een terrasje wil pakken oid.
Ik wou graag alpinestars textiel, maar die doen niet aan lengtematen, dus XXL is heul breed.

• Wekko306
418O2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

Ik wou graag alpinestars textiel, maar die doen niet aan lengtematen, dus XXL is heul breed.
Ik wilde een bepaald Alpinestarts leren pak (neem weet ik niet meer), maar kwam daarin inderdaad echt ruim 10cm te kort in de broekspijpen en ook de rits bij m'n kuiten kreeg ik niet dicht. Na nog een paar pakken te hebben gepast had een een ander Aplinestars leren pak die wel goed paste. Kennelijk heeft de gemiddelide Italiaan een behoorlijk andere bouw dan ik :P

• 418O2
Wekko306 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:24:
[...]

Ik wilde een bepaald Alpinestarts leren pak (neem weet ik niet meer), maar kwam daarin inderdaad echt ruim 10cm te kort in de broekspijpen en ook de rits bij m'n kuiten kreeg ik niet dicht. Na nog een paar pakken te hebben gepast had een een ander Aplinestars leren pak die wel goed paste. Kennelijk heeft de gemiddelide Italiaan een behoorlijk andere bouw dan ik :P
Ik ben lang (1.96) en heb korte benen (broekmaat 34), dus overalls en combi's zijn geen optie voor mij. Moet dan los, dus ben je meer geld kwijt. Had een mooi pak gevonden, zat rond de 900 euro (alpinestars leer)
Pagina: 1 ... 68 ... 105 Laatste