Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 69 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik heb een vorig jaar een textielpak van Damen gekocht, en dit jaar leer er bij (ook Damen). Leer zit lekkerder, zeker bij lange ritten. Maar t is niet waterdicht, in elk geval niet met een bui zoals vorige week zaterdag. Dan is nog 4 uur moeten niet heel lekker :+ Woon-werk is ook minder praktisch er mee, daarom heb ik t textielpak.

Mijn tip: beter besparen op je eerste motor dan op je eerste pak. Werkt twee kanten op: 1. t is minder erg met een oude motor om te vallen en 2. je bent dan wel goed beschermd ;)

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08-2025
Heeft er iemand heel toevallig nog een kortingscode voor motorkledingcenter? (zou toch weer wat schelen op de 893 euro...) :P

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:36

empy

Rijdt rondjes

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:42:
Heeft er iemand heel toevallig nog een kortingscode voor motorkledingcenter? (zou toch weer wat schelen op de 893 euro...) :P
Weet je zeker dat je on-line gaat bestellen? Ik wilde zelf heel graag een Damen jas hebben, en ben blij dat ik er naartoe gereden ben. Daar diverse jassen en maten gepast. Waar ik normaal maat M draag heb ik uiteindelijk een jas in een maat kleiner kunnen nemen (S) en twijfelden ze zelfs of ik niet een XS moest nemen.
Het is echt heel erg afhankelijk van je postuur en bouw hoe iets zit. Mijn broeken zijn maat M, mijn handschoenen L/XL en helm weer S. Terwijl als je mij in het echt ziet ik echt niet zo uit proportie ben hoor ;)

Als je te losse kleding hebt, loop je namelijk het risico dat protectoren niet op de juiste plek zitten bij een val en je veel meer schaafplekken hebt door het schuren van de kleding. En wapperende kleding is ook heel naar als je op de snelweg rijdt.

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-01 22:33
Voor lange mensen die een lederen pak zoeken is IXS ook nog een optie. Ik ben 2,03 en daar heb ik een goed passend pak gevonden. Van Alpinestars had die winkel in ieder geval niks wat ook maar in de buurt kwam.

• DragonSlayer666
empy schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Weet je zeker dat je on-line gaat bestellen? Ik wilde zelf heel graag een Damen jas hebben, en ben blij dat ik er naartoe gereden ben. Daar diverse jassen en maten gepast. Waar ik normaal maat M draag heb ik uiteindelijk een jas in een maat kleiner kunnen nemen (S) en twijfelden ze zelfs of ik niet een XS moest nemen.
Het is echt heel erg afhankelijk van je postuur en bouw hoe iets zit. Mijn broeken zijn maat M, mijn handschoenen L/XL en helm weer S. Terwijl als je mij in het echt ziet ik echt niet zo uit proportie ben hoor ;)

Als je te losse kleding hebt, loop je namelijk het risico dat protectoren niet op de juiste plek zitten bij een val en je veel meer schaafplekken hebt door het schuren van de kleding. En wapperende kleding is ook heel naar als je op de snelweg rijdt.
Nja ik heb sowieso al een uitje gepland die richting, maar dat is pas over 4 weken. Tussentijds kan ik dan de kleding hebben en als er iets niet 100% past, kan dat natuurlijk altijd terug. Hier thuis zijn er ook genoeg mensen die het kunnen controleren. Terug sturen is zo gedaan.

Mocht dit inderdaad helemaal in de soep lopen, wacht ik wel tot ik daar ben om het aan te schaffen ;)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:38:
Hallo lieve tweakermotormuizen :),

Ik ben net begonnen met mijn motorrijlessen (A2, vrijdag 2e les gehad) en ben nu aan het kijken voor motorkleding. Zit momenteel even rond te kijken en heb een leuke outfit gevonden op motorkledingcenter.nl ( http://s15.postimg.org/gykgah57f/motorkleding.png ).

Heeft iemand nog tips of een betere/goedkopere winkel? En heeft iemand slechte/goede ervaringen met een van de items? Iemand ervaring met Sharktooth?

Ik hoor het allemaal graag.

Groet,
Een toekomstig asfaltvreter.
Mooie spulletjes. Wbt het merk van je pak, ik heb van dit merk een leren jas (GC Rebel) en ben daar erg blij mee. Kwaliteit lijkt prima, prijs was scherp (200 piek), en pasvorm goed.

Helm en handschoenen: een maat M of L is per merk en model zo verschillend. Niet alleen qua grootte, maar ook qua vorm (rond of ovaal hoofd, lange of korte vingers, dikke of dunne palm etc.). Voor overals weet ik het niet, maar ook daarbij kan ik me voorstellen dat dat sterk scheelt.

Voor schoenen: tja, ik heb de mijne ook online besteld nadat ik vergelijkbare in de winkel had gepast, die nét niet lekker vond zitten een half maatje kleiner online van hetzelfde merk maar ander type (die had de winkel ook niet) besteld. Zitten als gegoten.

Trouwens, heb je die sharktooth nu al nodig? Zou die lekker laten liggen tot na je AVD examen. Niet alleen omdat het je op korte termijn kosten bespaart en hopelijk in de tussentijd eens in de aanbieding komt, maar ook omdat je garantieperiode al ingaat bij aanschaf, terwijl je m misschien een half jaar nog in de kast hebt liggen. Als je m pas koopt zodra je m nodig hebt, heb je eigenlijk een langere garantieperiode tijdens actief gebruik.

Oh en tot slot: motorkledingcenter is wel een aanrader. Zitten voor mij relatief dichtbij, personeel is vriendelijk en weet een hoop. Ze hebben ook erg veel, maar helaas niet zoveel als op de site. Je kan wel altijd vragen om dingen te bestellen en klaar te leggen, zonder verplichtingen.

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 04-08-2015 13:46 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• DragonSlayer666
noes schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Mooie spulletjes. Wbt het merk van je pak, ik heb van dit merk een leren jas (GC Rebel) en ben daar erg blij mee. Kwaliteit lijkt prima, prijs was scherp (200 piek), en pasvorm goed.

Helm en handschoenen: een maat M of L is per merk en model zo verschillend. Niet alleen qua grootte, maar ook qua vorm (rond of ovaal hoofd, lange of korte vingers, dikke of dunne palm etc.). Voor overals weet ik het niet, maar ook daarbij kan ik me voorstellen dat dat sterk scheelt.

Voor schoenen: tja, ik heb de mijne ook online besteld nadat ik vergelijkbare in de winkel had gepast, die nét niet lekker vond zitten een half maatje kleiner online van hetzelfde merk maar ander type (die had de winkel ook niet) besteld. Zitten als gegoten.

Trouwens, heb je die sharktooth nu al nodig? Zou die lekker laten liggen tot na je AVD examen. Niet alleen omdat het je op korte termijn kosten bespaart en hopelijk in de tussentijd eens in de aanbieding komt, maar ook omdat je garantieperiode al ingaat bij aanschaf, terwijl je m misschien een half jaar nog in de kast hebt liggen. Als je m pas koopt zodra je m nodig hebt, heb je eigenlijk een langere garantieperiode tijdens actief gebruik.

Oh en tot slot: motorkledingcenter is wel een aanrader. Zitten voor mij relatief dichtbij, personeel is vriendelijk en weet een hoop. Ze hebben ook erg veel, maar helaas niet zoveel als op de site. Je kan wel altijd vragen om dingen te bestellen en klaar te leggen, zonder verplichtingen.
Kijk, helemaal top! heb ondertussen besteld, de sharktooth heb ik achterwege gelaten en de handschoenen ingeruild voor de REV'IT RSR 2. Ik heb met de medewerker die ik via chat heb gesproken afgesproken dat ik het mag passen en proberen. Mocht het niet passen mag ik het terugsturen, of binnen 6 weken bij hun langskomen om het om te ruilen. Ben nu al blij met de geweldige service!

-edit: typo's

• DragonSlayer666
Wat betekenen trouwens dat AVD en AVB? Is dat een andere benaming voor je voertuigbeheersing en examen ofzo? (Ja, ik ben een noob)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:20:
Wat betekenen trouwens dat AVD en AVB? Is dat een andere benaming voor je voertuigbeheersing en examen ofzo? (Ja, ik ben een noob)
Exact ja :)

AVB = Voertuigbeheersing.
AVD = Verkeersdeelname.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:20:
Maar toch geen google noob? ;)

AVB = voertuigbeheersing
AVD = verkeersdeelname

edit: wat hij hierboven dus ook al zegt: )

[ Voor 6% gewijzigd door Bergie op 04-08-2015 14:25 ]

Yamaha MT-09

Verwijderd

Vays schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:42:
[...]
Daarover gesproken: wie rijdt er hier eigenlijk met een backprotector?
Ik, van sas-tec:

http://www.sas-tec.de/en/protectors/back-protectors/

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:53
Ah, stop je gewoon in je jas dus? Of maken ze ook vesten.

Afbeeldingslocatie: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/4F18/4846/37B4/AB29/28E5/3E70/5055/627A/Buese-Belluno-2-Protektorenweste-back.jpg

Zelf rij ik met deze. Krengen kosten wel wat, maar de bescherming is top.
Ook al een keer uit mogen testen :X

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb er inderdaad een in mijn jas, een Alpinestars Nucleon KR-2 (die is ook te krijgen inclusief harnasje, maar heb ik dus niet nodig)

Verwijderd

Vays schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:06:
[...]

Ah, stop je gewoon in je jas dus? Of maken ze ook vesten.

[afbeelding]

Zelf rij ik met deze. Krengen kosten wel wat, maar de bescherming is top.
Ook al een keer uit mogen testen :X
Die stop ik achter in mijn textiel jas, zo'n protector kost rond de 20 a 30 euro dacht ik.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:06
Zelf draag ik deze van Dainese. Zelf gelukkig niet uitgetest en dat wil ik graag zo houden. Ik vind het foampje van Bering in de jas maar niets.

Afbeeldingslocatie: http://www.revzilla.com/product_images/0052/9507/dainese_manis_back_protector_detail.jpg
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

Ten kate is voor mij idd de dichtsbijzijnde, maar heb er vrij veel slechte verhalen over gehoord... En dan vooral over de service.
Al mijn kleding koop ik bij ten Kate en dat bevalt hartstikke goed. Ken ook veel andere mensen die daar de spullenboel kopen of de motor laten onderhouden en eigenlijk nooit klachten gehoord.

[ Voor 47% gewijzigd door ephymerous op 04-08-2015 15:12 ]

XXXVI

• Panini
ephymerous schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:11:
Zelf draag ik deze van Dainese. Zelf gelukkig niet uitgetest en dat wil ik graag zo houden. Ik vind het foampje van Bering in de jas maar niets.

[afbeelding]

[...]

Al mijn kleding koop ik bij ten Kate en dat bevalt hartstikke goed. Ken ook veel andere mensen die daar de spullenboel kopen of de motor laten onderhouden en eigenlijk nooit klachten gehoord.
Precies zelfde gedachte. Zijn echt flut dingen die ze normaal in je pak stoppen |:(
Laat het dan gewoon weg en maak het pak iets goedkoper.

• pagani
  • Niet online
Die zitten er dan in voor de pasvorm (anders krijg je een deuk in je rug)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:15

Chakotay

Lick here to continue

Ha, mijn remblokjes rammelen niet meer :) Eindelijk de kans gehad om een nieuw stofklepje op te halen & te monteren, degene op de linker remklauw was al een tijdje gebroken. Die dingenw orden duidelijk niet voor niet anti-rattle clip genoemd :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

Hahaha, dat is vrij vanzelfsprekend. Ik ben van plan om toch wel minimaal 3 keer per week te rijden wwon-werk(+/- 22 km dagelijks) en dan nog vrije tijd rijden ernaast. Dus wil wel goede kwaliteit, maar hoeft geen high-end racing spul te zijn, bij wijze van spreken.
Motorkledingcenter is een top winkel! Service is uitstekend. Zoals hierboven ergens omschreven begrijpen ze heel goed dat klachtenafhandelen zonder gezeik uiteindelijk meer oplevert. Ze hanteren geen internetprijzen, maar hun service is uitstekend.

Je zou ook altijd langs goedhart (Bodegraven) kunnen om daar ook nog even rond te neuzen. Prijzen zijn daar ongeveer gelijk en de service is ook ok. Als je het dan nog niet hebt gevonden zou je eventueel naar Bruggeman (Nieuw-Vennep), of Hans van Wijk (Zoetermeer) gaan, afhankelijk van wat op de route ligt. De collectie is in al deze winkels net even anders, maar daar kan je in hun webshops alvast onderzoek naar doen.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 14:21
Vandaag toevallig ook bij motorkledingcenter geweest. Hele goede ervaring inderdaad.

Goed geadviseerd voor een broek, jas is besteld ivm andere maat / kleur(revit galactic).

Goed om te weten is dat ze korting hebben tot eind deze week volgens mij. Dus als je geluk hebt met de maat kun je iets leuks op de kop tikken met wat korting. Scheelt bij mij toch al gauw 80 euro op jas en broek, en krijg nog eens extra korting op de jas ivm een kortingsbon die ik van een vriend heb gehad, die eigenlijk niet geldig is in combinatie met andere acties.

Zaterdag weer rijden en volgende week vrijdag afrijden. De theorie is in ieder geval binnen, gisteren met 3 fouten behaald. Stond letterlijk binnen 5 minuten alweer buiten, lekker snel door die vragen heen :+

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

underrated schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:41:
Mijn tip: beter besparen op je eerste motor dan op je eerste pak. Werkt twee kanten op: 1. t is minder erg met een oude motor om te vallen en 2. je bent dan wel goed beschermd ;)
In principe ben ik het daarmee wel eens, maar ik denk ook dat je ooit een keer rommel gehad moet hebben om de goede spullen te kunnen waarderen. Je snapt dan tenminste waarom bepaalde oplossingen beter zijn dan andere.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-01 13:51
Hallo allemaal!

Eerste Try the Bike zit erop!
Lessen voor AVB staan gepland en ook het examen.

Theorie staat ook gepland voor eind Augustus mijn vraag is welk boek raden jullie aan, om uit leren ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:12
Ik heb het ANWB boek met dvd gebruikt. Twee avondjes en een middag blokken was genoeg

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Kleissen88 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:39:
Hallo allemaal!

Eerste Try the Bike zit erop!
Lessen voor AVB staan gepland en ook het examen.

Theorie staat ook gepland voor eind Augustus mijn vraag is welk boek raden jullie aan, om uit leren ?
vekabest boek met online cursus. zij hebben veel van de cbr vragen ook in hun database met afbeeldingen.

En goedkope kleding moet je hier zijn. http://www.polo-motorrad.de

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:51
Vind backprotector maar overrated, als je crashed dan is de impact meestal op je zij of van voren (als je gelanceerd wordt). Het is ook niet zo dat als je op de snelweg een schuiver maakt je even rustig je hele lichaam gaat verplaatsen zodat je op je rug nog tientallen meter door kan glijden (je bent niet Rossi en je rijdt niet constant 200).

Daarnaast vind ik textiel echt underrated, voor iedereen die een beetje normaal rijdt bied het meer dan voldoende protectie voor op de openbare weg, leer gaat langer mee maar ben je echt van plan om 20x een schuiver te maken en dan nog steeds dezelfde pak te gebruiken.

Zelf koop ik mijn spullen meestal bij Ten Kate waar ik enorm goede ervaringen mee heb of bij Hans van Wijk, simpelweg omdat het lekker dichtbij is en relatief voordelig. Ik koop overigens nooit mijn spullen full price, altijd tijdens een BTW vrij actie of iets in die richting. Kwestie van geduld om flink wat geld te besparen.

Tweedehands motorkleding kan ik ook aanraden. Ik heb mijn circuit outfit tweedehands aangeschaft (A* Race Replica, SuperTech-R en GP Tech), nieuw was deze set meer dan 2500 euro drie jaar geleden. Ik heb met veel geluk dit alles voor maar 500 euro op de kop weten te tikken. De set was maar amper gebruikt en paste perfect _O- _O- _O- . De vorige eigenaar was gestopt met motorrijden ivm ski ongeluk.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:12
Het is wel handig dat als je op je rug valt, deze beschermd is. Is toch een van de meest kwetsbare plekken van je lijf.

• cyntax
418O2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:41:
Het is wel handig dat als je op je rug valt, deze beschermd is. Is toch een van de meest kwetsbare plekken van je lijf.
Je nek is kwetsbaarder dan je rug maar ik heb nog nooit een motorrijder in Nederland gezien die op de weg met een neck brace rijdt 8)7. Daarnaast bied dat 'schuimpje' echt wel voldoende schokbescherming om je in leven te houden in normale omstandigheden. Heb zelf trouwens wel een backprotector, maar die gebruik ik alleen maar voor het circuit.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:51:
[...]
Je nek is kwetsbaarder dan je rug maar ik heb nog nooit een motorrijder in Nederland gezien die op de weg met een neck brace rijdt 8)7. Daarnaast bied dat 'schuimpje' echt wel voldoende schokbescherming om je in leven te houden in normale omstandigheden. Heb zelf trouwens wel een backprotector, maar die gebruik ik alleen maar voor het circuit.
Check! Ik heb een neckbrace van Moveo. Zit niet in de weg (kan met bepaalde helmen bij sommige bewegingen wel het geval zijn). En inderdaad: een rugprotector is prima, maar niet zaligmakend. Het beschermd bv niet tegen een dwarsleasie als je daar bang voor bent (dat krijg je oa door verdraaien van de ruggegraat). Daarvoor heb je meer aan een neckbrace. Die voorkomt namelijk het overstrekken/comprimeren van de nek. Verdraaiien kan ie volgens mij weinig tegen doen, maar 2 van de 3 (deels?) voorkomen vind ik niet slecht. Ik heb ik mijn Klim jack een D3O backprotector zitten en die is dun, maar beschermd zeer goed tegen impact, en dat is wat je wilt.

Als je eenmaal aan die brace gewend bent, merk je alleen nog maar dat je 'm aan hebt als je je jack uit en aan doet. Dat is het enige puntje dat ik ermee heb. Helaas heb ik een jack van Goretex Proshell, dus de buitenste laag is de Goretex laag. Als je dat niet hebt en je een Goretex insert hebt, kun je een paar velcro strips op je jack naaien waardoor je de brace aan je jack vastmaakt (zo perforeer je de waterdichte laag niet). Door de constructie van de Moveo kun je 'm dan gewoon laten zitten en ongehinderd je jack aan- en uittrekken. Hij splitst nl in het midden als je 'm opent waardoor ie niet in de weg zit. Prima ding wat mij betreft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21
http://www.dumpert.nl/med...enligger_op_de_motor.html

Via één van de comments hier wat meer uitleg over waar het groeten vandaan komt. :+
http://www.toergondischlo...me-a-ontwerp-adviesbureau (url is vaag, maar tekst wel goed.)
Waarom Harley-rijders niet terug groeten
1e Hij is bang dat zijn stuur er af trilt als hij het los laat.
2e Hij groet uit principe geen rijders die hun motor al geheel hebben betaald.
3e De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
4e De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
5e Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
6e Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley, haat hij alle mensen die een hand opsteken.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:00
Haaahahaha ik vind die Waarom Honda Goldwing-rijders niet terug groeten veel leuker hahahaha :P

#6 6.Hij ruimt net de vaatwasser in.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
[...]

(Bijna) alle instructeurs van Moto Active rijden ook met een leatt brace. Gewoon op de openbare weg. Vorig jaar een backprotector aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: http://motowheels.com/images/F26675196.jpg
Tijdens het rijden weinig last van, maar als ik opnieuw zou mogen kiezen, zou ik voor de vest variant gaan. Volgens mij is dat makkelijker op de terrasjes e.d. In protectors in de jas geloof ik niet zo, dat schuift me teveel.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hmm, de GSX-R heeft dringend een nieuw setje banden nodig, misschien leuk om met het oog op de vakantie naar de Dolomieten binnenkort eens een stapje zachter te gaan. Heeft iemand ervaring met de Michelin Supersport Evo of iets vergelijkbaars? Ik rij nu al een tijdje op Dunlop Sportsmart² / Michelin Pilot Power 2 op zowel de GSX-R als de RSV.

Tegen de tijd dat het winter word zullen die Supersports dan wel op zijn, en mogen en MPR4's onder :P

• tellavist
  • Laatst online: 07-01 09:16
MuddyMagical schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:29:
http://www.dumpert.nl/med...enligger_op_de_motor.html

Via één van de comments hier wat meer uitleg over waar het groeten vandaan komt. :+
http://www.toergondischlo...me-a-ontwerp-adviesbureau (url is vaag, maar tekst wel goed.)

[...]
_/-\o_

Een handtekening?!

• Jolke
  • Laatst online: 15:20
Chakotay schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:16:
Hmm, de GSX-R heeft dringend een nieuw setje banden nodig, misschien leuk om met het oog op de vakantie naar de Dolomieten binnenkort eens een stapje zachter te gaan. Heeft iemand ervaring met de Michelin Supersport Evo of iets vergelijkbaars? Ik rij nu al een tijdje op Dunlop Sportsmart² / Michelin Pilot Power 2 op zowel de GSX-R als de RSV.

Tegen de tijd dat het winter word zullen die Supersports dan wel op zijn, en mogen en MPR4's onder :P
Ben je net een beetje laat mee: https://frbnl.moto-promo2015.michelin.com/nl_NL
Michelin had tot 31 juli de actie dat je 30 euro op een setje terug krijgt. Aan de andere kant, de actie liep vanaf maart dit jaar en is al een paar keer verlengd, wellicht dus nu nog een keer.

Ik heb er gebruik van gemaakt en heb 30 euro teruggekregen op een setje MPP3. 8)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:00:
[...]

Ben je net een beetje laat mee: https://frbnl.moto-promo2015.michelin.com/nl_NL
Michelin had tot 31 juli de actie dat je 30 euro op een setje terug krijgt. Aan de andere kant, de actie liep vanaf maart dit jaar en is al een paar keer verlengd, wellicht dus nu nog een keer.

Ik heb er gebruik van gemaakt en heb 30 euro teruggekregen op een setje MPP3. 8)
Daar heb ik al dankbaar gebruik van gemaakt voor een setje Anakee 3's voor de F650GS idd :P

• Panini
Chakotay schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:16:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/381877

Vraag het hier even. Wat groter panel + een aantal bandenboeren in het topic :)
Kan je er niet verder mee helpen.

Enige wat mij bij staat is dat de Sportsmarts erg lang mee gaan t.o.v andere banden

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 05-08-2015 11:05 ]

• Jolke
Chakotay schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

Daar heb ik al dankbaar gebruik van gemaakt voor een setje Anakee 3's voor de F650GS idd :P
Ah, nice. :)
is een goede actie.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Vays schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/381877

Vraag het hier even. Wat groter panel + een aantal bandenboeren in het topic :)
Kan je er niet verder mee helpen.

Enige wat mij bij staat is dat de Sportsmarts erg lang mee gaan t.o.v andere banden
Ha, nuttig, eens doorkijken :)

Verwijderd

Pfffff het was weer een leuk woon/werk ritje :(

Vanmorgen eerst zit ik achter een stoet bestelauto's en vrachtwagens die niet of nauwelijks veilig in te halen waren. En daarna bij de eerste de beste rotonde wordt ik bijna finaal van mijn motor afgereden door een muts die mij niet aan zag komen. Gelukkig maakte mevrouw een noodstop.

Denk dat ik mijn woon/werk route maar weer eens ga wijzigen (gelukkig kan ik op 10 manieren naar mijn werk rijden :) ) want mijn huidige route met slapende koekblikkers bevalt me minder en minder.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]
Daarnaast bied dat 'schuimpje' echt wel voldoende schokbescherming om je in leven te houden in normale omstandigheden.
Daar zijn de meningen over verdeeld... volgens mij doet zo'n schuimpje echt weinig..

https://rideapart.com/art...otorcycle-back-protectors
"Many suits and jackets are sold with non-CE-rated foam inserts. These provide no quantifiable protection in a crash and should be replaced immediately with something that will."

http://www.georgeinstitut...eather-the-gear-study.pdf

"Motorcycle back protector
No 10.7%
Foam insert 21.6%
Back armour 7.5%
There was an increased risk of back injury associated with usage of foam inserts in the backs of jackets (RR= 2.16, 95% CI: 1.08-4.36)."

Wat wel heel appart is, is dit:
"the back sprain injuries in those wearing foam inserts may be due to such bending and twisting forces, but it is hard to explain why that group should be more at risk than motorcyclist without any protection. This certainly warrants further investigation in laboratory-based studies and future in-depth research."

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 05-08-2015 12:36 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:21

The Executer

Lekker belangrijk!

Vorige week een rit met mijn schoonvader gemaakt. Zouden een kleine tussenstop maken wat uitgedraaid is op een stop van >2 uur (In een huis waar flink gerookt wordt), met als gevolgd dat we in het donker terug mochten. Normaal niet zo'n probleem, ware het niet dat ik mijn donkere pinlock er in heb zitten. Had daarnaast de dunne handschoenen aan en de voering uit de jas... Ben met het vizier open teruggereden, wat zijn 50km's dan ver zeg. Knalrode en pijnlijke ogen (Ben gelukkig wel brildragend), STEENkoude handen, verkleumd tot op het bot en vreselijk benauwd door het roken.

Komen we thuis, zal ik de motor op de bok zetten maar krijg hem niet helemaal omdat mijn benen ook steenkoud waren. Nog een keer proberen, half erop, schiet terug en valt om... Weer een spiegel stuk. Gelukkig had ik een setje gekocht via marktplaats en had ik er nog 1 liggen. Zou ik deze eergisteren erop schroeven, had mijn schoonvader het restant reeds van de motor geschroefd. Niet zo erg, maar helaas is het rubber tussen de spiegel en kuip nergens meer te bekennen. GRRRRR, niet leuk rijden zo op deze manier.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:12:

Vanmorgen eerst zit ik achter een stoet bestelauto's en vrachtwagens die niet of nauwelijks veilig in te halen waren. En daarna bij de eerste de beste rotonde wordt ik bijna finaal van mijn motor afgereden door een muts die mij niet aan zag komen. Gelukkig maakte mevrouw een noodstop.

Denk dat ik mijn woon/werk route maar weer eens ga wijzigen (gelukkig kan ik op 10 manieren naar mijn werk rijden :) ) want mijn huidige route met slapende koekblikkers bevalt me minder en minder.
Vanochtend ook toevallig op de motor, omdat ik de 1.000 km grens wilde halen en dat is gelukt :) Maar na de bouwvak stap ik weer fijn in mijn leasemobiel, veel ontspannender :)

XXXVI

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik zat vanochtend op de snelweg schuin achter ene bus die een klapband kreeg.. ook leuk..
Gelukkig rook ik al onraad (burning rubber) dus ging een extra baan opzij (3baans snelweg), maar was een lijp gezicht toen er ineens stukken rubber naar achter vlogen..

• tellavist
Even wat anders: ik heb vandaag een recordtijd neer gezet qua van mijn huis naar werk! :)F
Oude record: 20:16
Nieuw record: 18.13
Ik houd dit bij met de diablo SBK app.
Werkelijk ALLES zat mee, hele weg leeg (flink open kunnen trekken dus :X )
Alle stoplichten op groen
In mn koekblikje doe ik er ZEKER 30min over :+

Deze route:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2lidmbo.jpg

ook een nieuw snelheidsrecord. 227km/h

[ Voor 8% gewijzigd door tellavist op 05-08-2015 12:58 ]

Een handtekening?!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Op aanraden van de bandenboer (motorbanden.eu) toch maar gewoon weer een setje Sportsmart² besteld, echt gum-spul is waarschijnlijk al op voordat ik bij de eerste bergpas ben :P

• Jolke
Chakotay schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:19:
Op aanraden van de bandenboer (motorbanden.eu) toch maar gewoon weer een setje Sportsmart² besteld, echt gum-spul is waarschijnlijk al op voordat ik bij de eerste bergpas ben :P
Als ze zo snel weg zijn, dan kan ik me voorstellen dat je bandenboer dat advies gegeven heeft: zien ze je over een jaar weer. 8)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

Als ze zo snel weg zijn, dan kan ik me voorstellen dat je bandenboer dat advies gegeven heeft: zien ze je over een jaar weer. 8)
Over een jaar? Ik heb nog nooit langer dan een half jaar met een set banden gedaan :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tellavist schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:48:
Even wat anders: ik heb vandaag een recordtijd neer gezet qua van mijn huis naar werk! :)F

Deze route:
[afbeelding]

staan ze bij dat waterlandse bos niet vaak te flitsen? ik heb er een keer 1 zien staan in de berm..

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:50

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

Over een jaar? Ik heb nog nooit langer dan een half jaar met een set banden gedaan :P
Mijn MPR3 achterband haalde de 40k km, succes met je half jaar. :Y
Ik had toch echt 14 maanden nodig voor 40k km. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

Ik ken de situatie niet, dus negeer dit gerust als het nergens op slaat, maar hoe kan je bijna aangereden worden op een rotonde? Ik kijk zelf altijd naar mensen die aan komen rijden op rotondes en kruispunten enzo. Als het eruit ziet dat ze niet stoppen, dan minder ik snelheid en ga ik m'n best doen gezien te worden. Als dat niet lukt, dan stop ik (of een andere mooi oplossing)... ik ga niet lopen hopen dat iemand me op het laatste moment toch nog ziet.

• pagani
  • Niet online
Als je doel is om met 220km/u+ dagelijks over de provinciale weg records neer te gaan zetten dan is binnen niet al te lange tijd een eventuele boete toch een van je minste problemen...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

_Apache_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

Mijn MPR3 achterband haalde de 40k km, succes met je half jaar. :Y
Ik had toch echt 14 maanden nodig voor 40k km. :+
Haha, hier zijn ze na 15k toch meestal wel op. MPR3 heb ik nooit gehad, wel een keer ruim 20k op een MPR2 gezet. 40k zal hier ook ongeveer zo lang duren denk ik :P

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004

tdw

Amai seg!

XBL schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Ik ken de situatie niet, dus negeer dit gerust als het nergens op slaat, maar hoe kan je bijna aangereden worden op een rotonde? Ik kijk zelf altijd naar mensen die aan komen rijden op rotondes en kruispunten enzo. Als het eruit ziet dat ze niet stoppen, dan minder ik snelheid en ga ik m'n best doen gezien te worden. Als dat niet lukt, dan stop ik (of een andere mooi oplossing)... ik ga niet lopen hopen dat iemand me op het laatste moment toch nog ziet.
Dan nog kan het een close call zijn of niet? Als je in de ankers moet maar er zit een vrachtwagen vlak achter je zou ik ook wel 3x nadenken om te remmen (midden van de rotonde opzoeken bijv)...

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Panini
pagani schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:25:
Als je doel is om met 220km/u+ dagelijks over de provinciale weg records neer te gaan zetten dan is binnen niet al te lange tijd een eventuele boete toch een van je minste problemen...
Later we elkaar nou niet gaan betuttelen hierzo.. :/
Maken we al meer dan genoeg mee.

Als de weg leeg is en het kan...wat is dan het probleem. Praktisch enkel rechtdoor knallen zo een N weg

• tellavist
ToolkiT schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:22:
[...]

staan ze bij dat waterlandse bos niet vaak te flitsen? ik heb er een keer 1 zien staan in de berm..
Dat klopt, echter moet een maatje van mij altijd een half uurtje eerder die kant op. Die laat mij dat altijd even weten :+

Een handtekening?!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

tellavist schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:48:

Deze route:
[afbeelding]

:w :w :w Dorpsgenoot :) Maare binnen 20 minuten naar centrum Almere moet toch niet zo heel moeilijk zijn? Dat red ik in de auto zelfs....

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• XBL

XBL

tdw schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

Dan nog kan het een close call zijn of niet? Als je in de ankers moet maar er zit een vrachtwagen vlak achter je zou ik ook wel 3x nadenken om te remmen (midden van de rotonde opzoeken bijv)...
True. Vandaar ook m'n disclaimer. Zoals ik het echter las, leek het alsof Stacheldraht het volledig liet afhangen van de auto of die wel ging stoppen.

• tellavist
Tylen schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:31:
[...]

:w :w :w Dorpsgenoot :) Maare binnen 20 minuten naar centrum Almere moet toch niet zo heel moeilijk zijn? Dat red ik in de auto zelfs....
Ik ben normaal niet zo'n boefje Tylen. :9 Maar vandaag was de weg eindelijk eens leeg genoeg om lekker door te raggen. (de nieuwe 2 baans weg daar is: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )
En zoals je op het plaatje kan zien heb ik op een stukje van 30 min toch 12 min ingelopen. Vond ik nog best wel knap! :P

Ik weet trouwens wel dat jij een dorpsgenoot bent. We hebben wel eens ge'pmt :+
Ben je me vergeten? ;( :9

[ Voor 21% gewijzigd door tellavist op 05-08-2015 13:34 ]

Een handtekening?!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb voor mijn verjaardag overigens een setje Oxford sliders met titanium pennen erin gekregen. Wat is jullie mening daarover? Leuk speelgoed of asociaal/poser? :P Ik kan ze in ieder geval beter niet op het circuit gebruiken denk ik.

• Panini
Chakotay schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:34:
Ik heb voor mijn verjaardag overigens een setje Oxford sliders met titanium pennen erin gekregen. Wat is jullie mening daarover? Leuk speelgoed of asociaal/poser? :P Ik kan ze in ieder geval beter niet op het circuit gebruiken denk ik.
Hahaha op het circuit zal je er af worden gehaald denk ik :9

In de groep waar ik altijd mee rij hebben een aantal jongens ook van die sliders erop zitten. Ziet er wel leuk uit.
Als ik erachter rij zorg ik in ieder geval dat me vizier dicht is :+

• Jolke
Chakotay schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

Hèhè. :)

Verwijderd

XBL schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Dit was dan ook een hele rare situatie. Auto met die muts komt met een flinke vaart aanrijden ze kijkt mijn richting op en remt. Toen geeft dat mens ineens gas terwijl ze mijn richting op kijkt en maakt daarna een noodstop 8)7 Zij zat bijna met haar neus tegen de voorruit en ik maakte me al klaar voor de klap :X

Misschien schoot haar voet van de rem af ofzo 8)7

• Panini
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:53:
[...]

Dit was dan ook een hele rare situatie. Auto met die muts komt met een flinke vaart aanrijden ze kijkt mijn richting op en remt. Toen geeft dat mens ineens gas terwijl ze mijn richting op kijkt en maakt daarna een noodstop 8)7 Zij zat bijna met haar neus tegen de voorruit en ik maakte me al klaar voor de klap :X

:X

Naar moment als je dat ziet aankomen.
Tijd voor een schone onderbroek :+

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 05-08-2015 13:56 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gister zou de neuwe ABS pomp onder mijn FJR1300A gaan.. Niets van gehoord, dus ik denk, klim even in de telefoon.
Er is dus nog een monteur mee bezig, was namelijk meer werk dan ze dachten.. en ze wraen nog bezig met 'dat ontluchtingsprobleem', waar ik niets van wist. Over de andere onderdelen die er nog op moesten wist hij al helemaal niets.
Wat een ballentent,, vrijdag *hopelijk* motor ophalen en daar nooit meer terugkomen. -O-

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 14:59

Wootlock

Evilution

[...]

Rotonde op de N269 bij Hilverenbeek toevallig ? :+
Vanochtend via de A58 op de street triple naar Eindhoven gecrossed weinig verkeer dus lekker door kunnen trekken :)
Viel me wel op bij de afslag Tilburg Oost dat er iets goed stond te fikken..

"Don't let your dreams be memes"

• Heaget
_Apache_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:57:
Gister zou de neuwe ABS pomp onder mijn FJR1300A gaan.. Niets van gehoord, dus ik denk, klim even in de telefoon.
Er is dus nog een monteur mee bezig, was namelijk meer werk dan ze dachten.. en ze wraen nog bezig met 'dat ontluchtingsprobleem', waar ik niets van wist. Over de andere onderdelen die er nog op moesten wist hij al helemaal niets.
Wat een ballentent,, vrijdag *hopelijk* motor ophalen en daar nooit meer terugkomen. -O-
Care to share waar dat gebeurt?

• XBL

XBL

[...]

Fair enough. Als iemand eerst lijkt te stoppen en dan toch gaan rijden, is er soms weinig meer aan te doen.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Heaget schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Care to share waar dat gebeurt?
Half juni een reservering gemaakt voor een FJR1300A, en als extra accesoire, een topkoffer. Alleen de verbindingsplaat moest nog even besteld worden, zou niet langer dan een week mogen duren.
3 juli proefrit gemaakt, viel me op dat de ABS niet in leek te grijpen.
Dat aangegeven, en de verkoper zei 'trap maar harder op die rem, die abs komt wel'
Nou dus niet, ABS defect (ook geen alarmlampjes oid).

Een week later stond de motor in de werkplaats. En het zou 'waarschijnlijk zo gepiept zijn'..
Paar dagen later nog niets gehoord, dus ik klim in de telefoon.
- Jaa, ABS pomp is defect, moet besteld worden. Is er over 2 dagen.
Einde van de week nog niets van gehoord, dus klim in de telefoon
- Ja, moet nog besteld worden (...).
Ga maar bestellen, want ik ga er over 2 weken mee op vakantie. (is in werkelijkheid iets van 5 weken, maar ander schieten ze niet op. :+ ).
_Apache_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:57:
En de verbindingsplaat van de topkoffer is ook nog niet binnen. Ze hebben zelfs bekend een motor verkocht te hebben met defecte ABS, want bij het uitlezen zagen ze dat hij al langer defect was, maar dat zij 'echt niet elke motor gaan controleren'..

Hans van Wijk motoren, zoetermeer.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 05-08-2015 14:16 ]

Verwijderd

Wootlock schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Vanochtend via de A58 op de street triple naar Eindhoven gecrossed weinig verkeer dus lekker door kunnen trekken :)
Wootlock schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Nope, deze rotonde: https://goo.gl/maps/bFmiY

Ik zag vanaf de bredaseweg bij vliegveld Rijen vanmorgen al grote rookwolken boven Tilburg: http://www.omroepbrabant....lburg+duurt+nog+uren.aspx

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
[...]

Ik had vanmorgen ongeveer hetzelfde, maar dan met een vrachtwagen :X Viaduct over de A27, vrachtwagen komt het viaduct op rijden, moet stoppen (haaietanden). Het moment dat ik begin met de bocht zie ik opeens dat de vrachtwagen niet remt, maar gas geeft, en toen toch maar een noodstop. Ik hoorde die remmen door m'n oordopjes en helm heen :X Die chauffeur zat volgens mij ook te slapen ofzo. Was wel even eng ja.

• Heaget
Haha als we horrorverhalen gaan delen 8)7

Vorig jaar in Oostenrijk onderweg naar kroatie. Ik begin met het inhalen van 2 vrachtwagens achter elkaar. De achterste vrachtwagen bedenkt halverwege mijn inhaalmoment toch ook zijn voorligger in te willen halen en gooit zonder enig knipperlicht z'n vrachtwagen naar links. Aangezien het een 2 baans weg was was uitwijken geen optie, dus heb ik maximaal de remmen in geknepen, wat best spannend was zonder ABS en vrouwlief achterop. Gelukkig motor onder controle kunnen houden maar bij de eerste stopgelegenheid een half pakje marlboro weg gewerkt...

• tellavist
Heaget schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:30:
Gelukkig motor onder controle kunnen houden maar bij de eerste stopgelegenheid een half pakje marlboro weg gewerkt...
Dat is voor mij zeer herkenbaar naar een akelig moment op de motor :+

Een handtekening?!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

tellavist schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Ik ben normaal niet zo'n boefje Tylen. :9 Maar vandaag was de weg eindelijk eens leeg genoeg om lekker door te raggen. (de nieuwe 2 baans weg daar is: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )
En zoals je op het plaatje kan zien heb ik op een stukje van 30 min toch 12 min ingelopen. Vond ik nog best wel knap! :P

Ik weet trouwens wel dat jij een dorpsgenoot bent. We hebben wel eens ge'pmt :+
Ben je me vergeten? ;( :9
Oja das waar ook. Oops sorry.

• tellavist
Tylen schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:23:
[...]

Oja das waar ook. Oops sorry.
:7
Hoe is het met de monster?

[ Voor 8% gewijzigd door tellavist op 05-08-2015 17:24 ]

Een handtekening?!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ligt nog helemaal uit elkaar. Frame is wel al gepoedercoat.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag de nieuwe knipperlichten ontvangen. Na een hoop gezeik met andere knipperlichten die niet zomaar aan de praat te krijgen waren, werken deze wel gelijk.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lWlZOEvweoxXI4m9e0XGvY8X/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IJHU6uzolBGb27G0GbQ7btw2/medium.jpg

Kan ik eindelijk weer eens gaan rijden :P

• tellavist
PilatuS schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:50:
Vandaag de nieuwe knipperlichten ontvangen. Na een hoop gezeik met andere knipperlichten die niet zomaar aan de praat te krijgen waren, werken deze wel gelijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan ik eindelijk weer eens gaan rijden :P
Ach joh, gewoon handje uitsteken brengt de boodschap ook over toch? ;)

Een handtekening?!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
_Apache_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:13:
[...]

Half juni een reservering gemaakt voor een FJR1300A, en als extra accesoire, een topkoffer. Alleen de verbindingsplaat moest nog even besteld worden, zou niet langer dan een week mogen duren.
3 juli proefrit gemaakt, viel me op dat de ABS niet in leek te grijpen.
Dat aangegeven, en de verkoper zei 'trap maar harder op die rem, die abs komt wel'
Nou dus niet, ABS defect (ook geen alarmlampjes oid).

Een week later stond de motor in de werkplaats. En het zou 'waarschijnlijk zo gepiept zijn'..
Paar dagen later nog niets gehoord, dus ik klim in de telefoon.
- Jaa, ABS pomp is defect, moet besteld worden. Is er over 2 dagen.
Einde van de week nog niets van gehoord, dus klim in de telefoon
- Ja, moet nog besteld worden (...).
Ga maar bestellen, want ik ga er over 2 weken mee op vakantie. (is in werkelijkheid iets van 5 weken, maar ander schieten ze niet op. :+ ).

[...]

En de verbindingsplaat van de topkoffer is ook nog niet binnen. Ze hebben zelfs bekend een motor verkocht te hebben met defecte ABS, want bij het uitlezen zagen ze dat hij al langer defect was, maar dat zij 'echt niet elke motor gaan controleren'..

|:( Is ook een tent waar je alleen voor kleding en onderdeeltjes heen moet. Misschien nog eens een keer voor banden bij nood.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:53

Metro2002

Memento mori

tellavist schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:53:
[...]

Ach joh, gewoon handje uitsteken brengt de boodschap ook over toch? ;)
Hopen dat je nooit rechtsaf een rotonde moet verlaten dan :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou we het toch over reizen hebben... :+ zag een mooi filmpje van een Belg die op de brommer naar Iran is geweest. Zo krijg ik er nóg meer zin in!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
_Apache_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:13:
Ze hebben zelfs bekend een motor verkocht te hebben met defecte ABS, want bij het uitlezen zagen ze dat hij al langer defect was, maar dat zij 'echt niet elke motor gaan controleren'..

Raar dat er dan geen error / warning indicatie is op het dashboard..

• _Apache_

_Apache_

For life.

GBTW schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:04:
[...]

|:( Is ook een tent waar je alleen voor kleding en onderdeeltjes heen moet. Misschien nog eens een keer voor banden bij nood.
Yup, wilde er alleen 'even' die motor kopen.. Kleding = MKC, en onderhoud & onderdelen = Bolman.

Never change a winning team. -O-

• GBTW
_Apache_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:48:
[...]

Yup, wilde er alleen 'even' die motor kopen.. Kleding = MKC, en onderhoud & onderdelen = Bolman.

Never change a winning team. -O-
Neem aan dat je de koop ongedaan kan maken, moet iets over staan bij bovag ofzo?

• _Apache_

_Apache_

For life.

GBTW schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:50:
[...]

Neem aan dat je de koop ongedaan kan maken, moet iets over staan bij bovag ofzo?
Zou kunnen, voorlopig fixen ze alles onder garantie. En anders dan een defecte ABS liggen de rest van de problemen bij van wijk.

Zelfs Yamaha NL bemoeit zich ermee, want een motor verkopen waarvan je weet dat ie defect kan zijn zijn ze niet zo happig op.. Van de week kreeg ik bij toeval iemand van Yamaha NL te pakken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zou 'm terug geven. Je weet niet of die ABS pomp het enige mankement is, en hoe ze het gaan repareren. Komt er een nieuwe in of kopen ze ergens een gereviseerde of gewoon eentje uit een sloopmotor? Kan een reden zijn dat het lang duurt. Geen idee wat dat ding kost, maar ik hoorde dat het bij bv BMW wel eens boven de €1000 kan kosten. Je kunt je voorstellen dat die zaak op die manier zijn winst in rook op ziet gaan.

Garantie of niet, straks sta je ergens stil, of over een jaar gaat er weer iets anders stuk en in zou persoonlijk geen zin hebben in gezeik. Ik wil rijden, niet debatteren met een malafide dealer. Vertrouwen is weg, dus geen zaken meer mee doe.

• cyntax
mphilipp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:48:
Ik zou 'm terug geven. Je weet niet of die ABS pomp het enige mankement is, en hoe ze het gaan repareren. Komt er een nieuwe in of kopen ze ergens een gereviseerde of gewoon eentje uit een sloopmotor? Kan een reden zijn dat het lang duurt. Geen idee wat dat ding kost, maar ik hoorde dat het bij bv BMW wel eens boven de €1000 kan kosten. Je kunt je voorstellen dat die zaak op die manier zijn winst in rook op ziet gaan.

Garantie of niet, straks sta je ergens stil, of over een jaar gaat er weer iets anders stuk en in zou persoonlijk geen zin hebben in gezeik. Ik wil rijden, niet debatteren met een malafide dealer. Vertrouwen is weg, dus geen zaken meer mee doe.
Dat het lang duurt komt ook gewoon omdat ze altijd enorm druk zijn in de zomer maanden (ook al is de service en onderhoud enorm k*t). De onderhoudsmonteurs nemen lekker lang de tijd daar en er heerst een 'niet mijn probleem' cultuur. Ik kom ook alleen nog maar voor kleding bij HvW tijdens de actie dagen.
Moest een keer wat lagers op een balhoofd geperst hebben, dat zouden ze even snel ergens tussen kunnen proppen, heb er uiteindelijk 2 weken voor moeten wachten 8)7. Zou mijn motor daar ook nooit meer in de onderhoud willen hebben maar toch hebben ze meer dan genoeg klanten op een of andere manier...

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:50

Couldn't agree more. Feit dat het niet gecontroleerd is, vind ik al bizar.

On a different note: ik wil naar Thailand en daar een maandje op de motor rondrijden. Beginnen vanuit Chiang Mai, misschien richting Laos, in 30 dagen zou ik wel 3000km af moeten kunnen leggen (met de nodige stops, het is tenslotte vakantie). Eerste obstakel, kan ik de motor ergens anders inleveren of rijd ik een 'rondje'. Tweede obstakel, mag de motor de grens over. Derde obstakel, hoe neem ik mijn reisspullen mee (waterdichte roltas?) en kan ik mijn motorkleding meenemen in vliegtuig of moet ik het van te voren opsturen. Met name helm / laarzen zijn bulky. De rest wordt doorwaai spul en mogelijk een koelvest.

Motoren die je redelijk goedkoop kunt huren zijn de Honda AX-1 250 of de Honda XR 250 Baja. De eerste is iets meer voor de op weg, en kan offroad. De laatste is meer offroad. Beide zijn 'onverwoestbaar', kun je een keer neerleggen, en als je toch pech hebt, te repareren met ducttape en tie-wraps. Kost ongeveer 15 euro per dag, met name als je voor langere tijd huurt.

Als ik dat binnenkort hebt uitgevogeld, ga ik me richten op een globale route. POI's onderweg, etc. Ik wilde trouwens het liefst naar Peru (nog nooit in Zuid-Amerika geweest), maar daar een motor huren is godsgruwelijk duur (40 dollar per dag voor 250cc).

• XBL

XBL

Als je nog geen doorwaai spul hebt: lekker in Bangkok kopen. Scheelt een hoop gesleep en is wss nog goedkoper ook. Ik heb tenminste één winkel gezien met motorkleding, ook met merken als Rev'it. Als het fris wordt doe je een fleece over je jas heen (koop je daar ook voor een paar piek) en voor regen zou ik ff een regenjas kopen.

Verder gewoon hetzelfde doen als dat je vanuit Nederland op de motor zou vertrekken (weet niet hoeveel meuk je meesleept, maar ik iig niet veel). Sowieso kan je daar elke week je was laten doen.. kost je een euro ofzo. En als je iets vergeten bent, koop je dat daar gewoon.

Geen idee hoe het met je andere vragen zit. Wij hebben toen enkel beetje lopen ouwehoeren rond Chiang Mai (o.a. naar Pai gereden - mooie rit, maar dat dorp is echt één en al vage hippies).

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-01 22:38

Bommes

Capo del formaggio

Net 2 nieuwe bandjes besteld.
Pirelli Diablo voor en achter in de fantastische kinder maatjes: 120/70/12 en 140/70/12.... :+
Voor de geweldige totaal prijs waar ik de auto nog niet van kan vol tanken: €79 *O*

Achter had ik al de zelfde band zitten, plakt beter dan een plak chedar cheese op de bbq >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.pirelli.com/asset/index.php?idelement=8535

[ Voor 28% gewijzigd door Bommes op 05-08-2015 22:00 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• GBTW

Bij de F800GS is het zelfs nog erger, je moet het abs systeem ook in het dashboard programmeren (met dure dealer pc). Als je 2ehands ABS pomp er in stouwt werkt hij niet. Zelfde als je andere dashboard plaatst op motor.

|:( DRM in motorfietsen, waar gaat het heen.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004

tdw

Amai seg!

Bommes schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:55:
Net 2 nieuwe bandjes besteld.
Pirelli Diablo voor en achter in de fantastische kinder maatjes: 120/70/12 en 140/70/12.... :+
Voor de geweldige totaal prijs waar ik de auto nog niet van kan vol tanken: €79 *O*
Nogal wiedes als je geen auto hebt *rent*

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• BlackLabel01
  • Laatst online: 14-01 22:03
Marc Rademaker schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

Couldn't agree more. Feit dat het niet gecontroleerd is, vind ik al bizar.

On a different note: ik wil naar Thailand en daar een maandje op de motor rondrijden. Beginnen vanuit Chiang Mai, misschien richting Laos, in 30 dagen zou ik wel 3000km af moeten kunnen leggen (met de nodige stops, het is tenslotte vakantie). Eerste obstakel, kan ik de motor ergens anders inleveren of rijd ik een 'rondje'. Tweede obstakel, mag de motor de grens over. Derde obstakel, hoe neem ik mijn reisspullen mee (waterdichte roltas?) en kan ik mijn motorkleding meenemen in vliegtuig of moet ik het van te voren opsturen. Met name helm / laarzen zijn bulky. De rest wordt doorwaai spul en mogelijk een koelvest.

Motoren die je redelijk goedkoop kunt huren zijn de Honda AX-1 250 of de Honda XR 250 Baja. De eerste is iets meer voor de op weg, en kan offroad. De laatste is meer offroad. Beide zijn 'onverwoestbaar', kun je een keer neerleggen, en als je toch pech hebt, te repareren met ducttape en tie-wraps. Kost ongeveer 15 euro per dag, met name als je voor langere tijd huurt.

Als ik dat binnenkort hebt uitgevogeld, ga ik me richten op een globale route. POI's onderweg, etc. Ik wilde trouwens het liefst naar Peru (nog nooit in Zuid-Amerika geweest), maar daar een motor huren is godsgruwelijk duur (40 dollar per dag voor 250cc).
Is het geen optie om een motortje te kopen? Zit je ook niet met het inleveren. Geen idee wat dat zou kosten, maar als je een maand lang huurt ben je dus ook al ongeveer 450 euro kwijt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

Die huur valt nog wel mee... Ik wil in de USA gaan rijden (ooit) voor een maand of 2 en dat kost dan gewoon $3500/mnd. Dan is het interessanter om een eigen motor mee te nemen. Maar als je voor $1200 een maand kunt rondkarren zonder zorgen over verkoop enzo is dat ook wat waard. Men roept altijd heel snel 'koop daar een motor en verkoop 'm gewoon als je weer weg gaat'. Klinkt leuk, maar wordt alleen maar geroepen door mensen die dat zelf nog nooit hebben gedaan. Ik heb wel van een enkeling gehoord dat ze het succesvol hebben gedaan, waarvan 1 de koop door zijn broer heeft laten doen die in de VS woont en uiteindelijk de motor mee terug heeft genomen naar Nederland.

Daar kopen heeft een aantal nadelen:
* geld gaat in eerste instantie van je vakantiebudget af en krijg je pas aan het einde weer terug. Kan een bezwaar zijn
* je bent (kostbare) vakantietijd kwijt aan het uitzoeken, kopen en op naam zetten (als dat überhaupt al kan in dat land) van die motor
* je weet niet wat je koopt. De verkoper weet ook dat je toerist bent, dus je krijgt zomaar een motor mee die op zijn laatste benen loopt.
* verkoop kost ook weer tijd en de koper weet dat je weg moet en dat kost je geld.

Al die dingen koop ik graag af voor $1200. Dat zou ook je verlies en eventuele beurten zijn die je de motor nog moet geven eventueel.

Als ik jou was zou ik op HUBB (Horizons Unlimited) kijken voor tips en trucks over huren/eigen motor of kopen in Thailand. Jouw dilemma is niet uniek. Je eigen motor shippen is op zich een idee, maar ik denk dat Thailand best duur is gezien de afstand. Ik denk niet dat je dat redt onder de $1200.

Een vriend van me is een paar jaar geleden naar Kazachstan geweest en heeft toen via de HUBB zijn motor in een container daarheen laten rijden. Iemand had een actie opgezet en bij voldoende deelname zou het dacht ik €700 zijn om de motor daar te krijgen (truck en trein). Hij is toen zelf weer naar NL gereden.

Maar zoals gezegd: experts op dat gebied vind je op HUBB. Succes!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BlackLabel01 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:34:
[...]

Is het geen optie om een motortje te kopen? Zit je ook niet met het inleveren. Geen idee wat dat zou kosten, maar als je een maand lang huurt ben je dus ook al ongeveer 450 euro kwijt.
Als je koopt moet je wel een carnet regelen en kan je niet in een ander land verkopen zonder veel rompslomp, maar er zijn op adventure bike fora wel kenners over de locale regels..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:58:
Nou we het toch over reizen hebben... :+ zag een mooi filmpje van een Belg die op de brommer naar Iran is geweest. Zo krijg ik er nóg meer zin in!

[video]
Cool filmpje idd :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-01 22:38

Bommes

Capo del formaggio

tdw schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:19:
[...]

Nogal wiedes als je geen auto hebt *rent*
Daarom schreef ik ook "de auto" :w

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Metro2002 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:29:
[...]

Linkerarm zo uitsteken is aangeven dat je rechtsaf wilt: |_

Zijn nog zat motors op de weg zonder knipperlichten :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Alles voor 1 januari 1997 hoeft geen knipperlichten te hebben, dus dat zijn er nogal wat inderdaad.

Als ze er wel op zitten moeten ze het echter wel doen natuurlijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Jolke
Metro2002 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:29:
[...]

Of voor Toolkit linksaf op de rotonde. :P
Pagina: 1 ... 69 ... 105 Laatste