Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 70 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:49
Marc Rademaker schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

Couldn't agree more. Feit dat het niet gecontroleerd is, vind ik al bizar.

On a different note: ik wil naar Thailand en daar een maandje op de motor rondrijden. Beginnen vanuit Chiang Mai, misschien richting Laos, in 30 dagen zou ik wel 3000km af moeten kunnen leggen (met de nodige stops, het is tenslotte vakantie). Eerste obstakel, kan ik de motor ergens anders inleveren of rijd ik een 'rondje'. Tweede obstakel, mag de motor de grens over. Derde obstakel, hoe neem ik mijn reisspullen mee (waterdichte roltas?) en kan ik mijn motorkleding meenemen in vliegtuig of moet ik het van te voren opsturen. Met name helm / laarzen zijn bulky. De rest wordt doorwaai spul en mogelijk een koelvest.

Motoren die je redelijk goedkoop kunt huren zijn de Honda AX-1 250 of de Honda XR 250 Baja. De eerste is iets meer voor de op weg, en kan offroad. De laatste is meer offroad. Beide zijn 'onverwoestbaar', kun je een keer neerleggen, en als je toch pech hebt, te repareren met ducttape en tie-wraps. Kost ongeveer 15 euro per dag, met name als je voor langere tijd huurt.

Als ik dat binnenkort hebt uitgevogeld, ga ik me richten op een globale route. POI's onderweg, etc. Ik wilde trouwens het liefst naar Peru (nog nooit in Zuid-Amerika geweest), maar daar een motor huren is godsgruwelijk duur (40 dollar per dag voor 250cc).
https://www.louis.de/ heeft een mooie verzameling aan vrij goedkope waterdichte tassen. Zelf ook in Chiang Mai een motor gehuurd, echter slechts voor een paar dagen. Aanrader: de Mae Hong Son Loop.
Is wel een rondje, maar je ziet een stukje van Thailand nog. En er zitten een aantal heerlijke bergwegen bij :9~. Daarbij is de eerste stop (Pai) zeer gezellig :).

Heb uiteindelijk bij Tony Big Bikes een motor gehuurd. Ben echt 5 zaken afgeweest in Chiang Mai.

Kon bij TBB redelijke helmen meenemen+ kreeg kosteloos een Alpine jas mee + handschoenen. Ze hadden nog veel meer gear liggen daar dacht ik. Leuke tent ook met 2 Engels sprekende gasten die het runnen. Let er wel op dat je verzekerd bent als je een motor huurt. Sommige zaken hebben geen verzekering 8)7

Wanneer wil je de trip gaan doen? Een vriend van mij vliegt in november richting Thailand om uiteindelijk richting Laos en Vietnam te gaan. Hij wilt ook graag een motor kopen. Zou hem kunnen vragen wat zijn ervaring ermee is na de reis en dat hier posten voor je. :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/1975036_1026756737353124_6882921531991748120_n.jpg?oh=2ecfb2fbb535acafdf7a9302c808dc27&oe=564D2D36

Honda CRF 250, leuk speelgoed. De noppenbanden zijn wel even wennen op de openbare weg. Valt raar de bochten in vind ik. Maar je kan er heerlijk zandweggetjes mee pakken :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 06-08-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-10 21:04
Hele domme vraag misschien.

In mijn vorige motorleven kocht ik een zooi normaal spul bij Louis.nl. Bestaat dat niet mee? Mijn browser gaat piepen als ik naar die site wil. Louis.de bestaat dus nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:17

bakvis

Tweakers.Nerd

maartend schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:39:
Hele domme vraag misschien.

In mijn vorige motorleven kocht ik een zooi normaal spul bij Louis.nl. Bestaat dat niet mee? Mijn browser gaat piepen als ik naar die site wil. Louis.de bestaat nog wel.
Kijk 's één post boven je :)?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
bakvis schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:39:
[...]

Kijk 's één post boven je :)?
Daarom juist mijn vraag. Waarom Louis.de en niet .nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
maartend schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:40:
[...]

Beetje Nederlander kan welk Engels neem ik aan?
Je kan de site ook in het Engels weergeven.

Kan me niet herinneren dat ze ooit een NL site gehad hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Panini op 06-08-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
maartend schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:40:
[...]

Omdat de geit gemolken is? :>

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini

Moest gelijk hier aan denken. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 06-08-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vays schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:42:
[...]
Kan me niet herinneren dat ze ooit een NL site gehad hebben.
Ik dacht juist van wel. Heb het wel over een jaar of 10 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
maartend schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:47:
[...]

Ik dacht juist van wel. Heb het wel over een jaar of 10 terug.
Ah, dat zou ik niet weten
Toen behoorde ik nog tot het scootertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Louis.nl is op een gegeven moment afgestoten/zelfstandig verder gegaan als MotoZoom, daarom hebben ze ook nog steeds hetzelfde aanbod als Louis.de alleen dan duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:00

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:48:
Ik zou 'm terug geven. Je weet niet of die ABS pomp het enige mankement is, en hoe ze het gaan repareren. Komt er een nieuwe in of kopen ze ergens een gereviseerde of gewoon eentje uit een sloopmotor? Kan een reden zijn dat het lang duurt. Geen idee wat dat ding kost, maar ik hoorde dat het bij bv BMW wel eens boven de €1000 kan kosten. Je kunt je voorstellen dat die zaak op die manier zijn winst in rook op ziet gaan.

Garantie of niet, straks sta je ergens stil, of over een jaar gaat er weer iets anders stuk en in zou persoonlijk geen zin hebben in gezeik. Ik wil rijden, niet debatteren met een malafide dealer. Vertrouwen is weg, dus geen zaken meer mee doe.
Diverse sites geven inderdaad bedragen van 700/800eu_+ HvW geeft zelf aan dat een dergelijke pomp nieuw 2000 euro+ is.

Zojuist HvW gebeld, hij gaf aan dat ook de hoofdremcilinder defect was, en dat die ook (..) nog even van de sloop geregeld word.. Vanaf dat moment ontplofte ik aan de telefoon..Dat die hoofdremcilinder defect is verbaast mij, want daar had ik de twee weken dat ik er mee gereden heb wel last van moeten hebben. :X

Ik ga inderdaad maar eens voorbereidingen treffen om al mijn geld terug te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 06-08-2015 10:09 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Als je een beetje in de buurt van de grens woont, dan loont het zich even naar Essen/Oberhausen te rijden. Daar zit een Louis Megastore. Dan kun je de producten ook even in je handen houden voordat je het koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
_Apache_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:07:
[...]

Diverse sites geven inderdaad bedragen van 700/800eu_+ HvW geeft zelf aan dat een dergelijke pomp nieuw 2000 euro+ is.

Zojuist HvW gebeld, hij gaf aan dat ook de hoofdremcilinder defect was, en dat die ook (..) nog even van de sloop geregeld word.. Vanaf dat moment ontplofte ik aan de telefoon..Dat die hoofdremcilinder defect is verbaast mij, want daar had ik de twee weken dat ik er mee gereden heb wel last van moeten hebben. :X

Ik ga inderdaad maar eens voorbereidingen treffen om al mijn geld terug te krijgen.
Jezus, wat een geneuzel allemaal :X
Hoop dat je de fiets terug kan geven en je geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

_Apache_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:07:
[...]

Los van alles, maar als je de motor daar hebt gekocht, dan valt dit alles toch nog onder garantie?
Hoezo halen ze het sowieso in hun hoofd om onderdelen van de sloop te halen 8)7

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hooglander1 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Los van alles, maar als je de motor daar hebt gekocht, dan valt dit alles toch nog onder garantie?
Hoezo halen ze het sowieso in hun hoofd om onderdelen van de sloop te halen 8)7
Jaa, alles is garantie. Maar sloop onderdelen mogen ze ergens steken waar de zon niet schijnt.

Heb ze voor een ultimatum gesteld.

Of de motor word eind komende week zonder bijkomende kosten afgeleverd met een nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe ABS pomp, topkofferverbindingsplaat en topkoffer.. of ik wil al mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Vays schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:37:
[...]

Heb uiteindelijk bij Tony Big Bikes een motor gehuurd. Ben echt 5 zaken afgeweest in Chiang Mai.
Oja, verhuur. Wij hadden idd ook bij Tony gehuurd. Eén scootertje gecrasht, dus wat nieuwe krassen d'r bij. Was geen probleem, want volgens de verhuurder (Tony zelf?) is dat nou eenmaal het lot van verhuur spullen. Prima houding dus!

Goeie over de kleding. Als je contact met ze opneemt, kunnen zij vast wel wat voor je fixen. Helmpje zou ik wel zelf meebrengen (of ook gewoon daar kopen - let dan wel op keurmerk). Ze kunnen ook vast wat zeggen over de do's and don'ts van een motor over de grens meebrengen.

En potverdorie, nu heb ik ook zin om weer ff door Zuidoost-Azië te pruttelen op een motortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
_Apache_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:56:
[...]

Jaa, alles is garantie. Maar sloop onderdelen mogen ze ergens steken waar de zon niet schijnt.

Heb ze voor een ultimatum gesteld.

Of de motor word eind komende week zonder bijkomende kosten afgeleverd met een nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe ABS pomp, topkofferverbindingsplaat en topkoffer.. of ik wil al mijn geld terug.
Hoe reageerde ze daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verkoop wilde het even op de mail hebben, en ze gingen het direct oppakken. Dus in die zin wel constructief.

Ik gaf aan dat ze geen sloop onderdelen mogen gebruiken, en mij daar over hadden moeten informeren, hij gaf aan dat deze controleert werden. Hier gaf ik aan niet mee akkoord zijn, en daar vond hij wel iets van te zeggen.
Voor een hendeltje, greepje, of oid is een sloop onderdeel zelfs al brutaal, maar op zoiets als een ABS systeem, NO WAY..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

_Apache_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:10:
[...]
Voor een hendeltje, greepje, of oid is een sloop onderdeel zelfs al brutaal, maar op zoiets als een ABS systeem recent als goed zijnde verkochte motor, NO WAY..
There, I fixed it for you :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
_Apache_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:10:
[...]

Verkoop wilde het even op de mail hebben, en ze gingen het direct oppakken. Dus in die zin wel constructief.

Ik gaf aan dat ze geen sloop onderdelen mogen gebruiken, en mij daar over hadden moeten informeren, hij gaf aan dat deze controleert werden. Hier gaf ik aan niet mee akkoord zijn, en daar vond hij wel iets van te zeggen.
Voor een hendeltje, greepje, of oid is een sloop onderdeel zelfs al brutaal, maar op zoiets als een ABS systeem, NO WAY..
Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen, keep us posted :9

Wat een k*t argument dat ze de onderdelen controleren. :F . Vraag me af of ze het bij sommige klanten ook gewoon niet zeggen en slooponderdelen erop monteren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-10 22:03

Bommes

Capo del formaggio

Ik vraag me af of je dat kunt stellen als koper dat ze geen gebruikte onderdelen mogen gebruiken voor reparaties in een garantie termijn.
De verkopende partij zal jou een goed functionerende motor moeten leveren volgens de gemaakte afspraken.
Blijken daar onderdelen defect aan te zijn dan dien je ze als koper de kans te geven dit te herstellen.
Het is aan de verkoper om dit uit te voeren op een manier die hun goeddunkt.

Ik vind sloop onderdelen ook een beetje overdreven klinken, het zijn gebruikte onderdelen. Net zo gebruikt als de motor in kwestie. was het een nieuwe motor geweest kun je stellen dat je enkel nieuwe delen gemonteerd wil hebben. Denk dat je dat nu niet zo kunt stellen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Aan de telefoon maakte de monteur nadrukkelijk verschil tussen, nieuwe -, gereviseerde - en sloop-onderdelen. Voor gereviseerd zou nog wat te zeggen zijn, maar hij noemde dit - meerdere keren - nadrukkelijk slooponderdelen.

I rest my case.

Waar ik normaal mijn onderhoud doe plaatsen ze alleen nieuwe onderdelen, en gebruikt/ b merk / gereviseerd / sloop in overleg. Zelfs dat is niet gedaan. Ik moest een paar dagen later er zelf achterkomen wat ze hebben gedaan.

[ Voor 40% gewijzigd door _Apache_ op 06-08-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:06:
[...]

En potverdorie, nu heb ik ook zin om weer ff door Zuidoost-Azië te pruttelen op een motortje.
Ik ook..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:04
Vays schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:37:
[...]

https://www.louis.de/ heeft een mooie verzameling aan vrij goedkope waterdichte tassen. Zelf ook in Chiang Mai een motor gehuurd, echter slechts voor een paar dagen. Aanrader: de Mae Hong Son Loop.
Is wel een rondje, maar je ziet een stukje van Thailand nog. En er zitten een aantal heerlijke bergwegen bij :9~. Daarbij is de eerste stop (Pai) zeer gezellig :).

Kon bij TBB redelijke helmen meenemen+ kreeg kosteloos een Alpine jas mee + handschoenen. Ze hadden nog veel meer gear liggen daar dacht ik. Leuke tent ook met 2 Engels sprekende gasten die het runnen. Let er wel op dat je verzekerd bent als je een motor huurt. Sommige zaken hebben geen verzekering 8)7

Wanneer wil je de trip gaan doen? Een vriend van mij vliegt in november richting Thailand om uiteindelijk richting Laos en Vietnam te gaan. Hij wilt ook graag een motor kopen. Zou hem kunnen vragen wat zijn ervaring ermee is na de reis en dat hier posten voor je. :)

[afbeelding]

Honda CRF 250, leuk speelgoed. De noppenbanden zijn wel even wennen op de openbare weg. Valt raar de bochten in vind ik. Maar je kan er heerlijk zandweggetjes mee pakken :9~
Damn, het kriebelde al een klein beetje, nu jeukt het als de neten. Bedankt voor het adres, daar kan ik wel wat mee. Op zich goed om te horen dat je redelijke gear kunt huren, dat zou een hoop gedoe schelen.

Wel cool, ik roep een plan, en hoppa, meerdere mensen hebben toffe verhalen om te delen :)

Mijn planning is of eind november (einde regenseizoen) of halverwege januari te gaan. Laatste optie heeft misschien de voorkeur, want dan heb je een maand lang zon in de wintermaanden. Laatste keer dat ik dat deed (Sri Lanka) was dat een flink plspunt.
BlackLabel01 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:34:
[...]

Is het geen optie om een motortje te kopen? Zit je ook niet met het inleveren. Geen idee wat dat zou kosten, maar als je een maand lang huurt ben je dus ook al ongeveer 450 euro kwijt.
Ik heb wat onderzoek gedaan naar kopen (en verschepen), maar dat is een behoorlijke rompslomp. Als je 2 maanden of langer gaat, is kopen nog wel de moeite, maar anders niet (je moet minimaal op een week rekenen om het rond te krijgen). Verschepen is afaik geen optie, je betaalt dan invoerbelasting over de nieuwprijs van je motor, en dat schijnt echt rete duur te zijn.

Op zich valt 450 euro mee, op een budget van ~2000-2500 euro. Normaliter ben je dat ook wel kwijt aan binnenlandse vluchten, treinen en/of nachtbussen. Bovenop het feit dat je lekker aan het touren bent >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Whoei. Vanochtend AVD gehaald na 4 lessen. Heb geen zin om lang te wachten dus met spoed rijbewijs aangevraagd en die kan ik morgen ophalen.

Eindelijk van het erf bij mijn ouders af met die fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Marc Rademaker schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:26:
Mijn planning is of eind november (einde regenseizoen) of halverwege januari te gaan. Laatste optie heeft misschien de voorkeur, want dan heb je een maand lang zon in de wintermaanden. Laatste keer dat ik dat deed (Sri Lanka) was dat een flink plspunt.
Wij waren er in juli/augustus, was prima te doen. Wel jammer dat er flinke regen was richting Pai, wat later ook nog in een flinke storm (met doden als gevolg) veranderde. Gelukkig waren we toen inmiddels alweer in het zuiden van Thailand op zo'n eilandje.
MuddyMagical schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:26:
Whoei. Vanochtend AVD gehaald na 4 lessen. Heb geen zin om lang te wachten dus met spoed rijbewijs aangevraagd en die kan ik morgen ophalen.

Gefeliciteerd! Waar ga je op rijden?

[ Voor 22% gewijzigd door XBL op 06-08-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:00

Chakotay

Lick here to continue

Gefeliciteerd!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
XBL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:30:

[...]

Gefeliciteerd! Waar ga je op rijden?
Heb via MF een Honda NVT 650 gekocht. Mooie machine om te beginnen en kilometers te maken. Volgend jaar ofzo eens kijken naar echt iets moois. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MuddyMagical schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Heb via MF een Honda NVT 650 gekocht. Mooie machine om te beginnen en kilometers te maken. Volgend jaar ofzo eens kijken naar echt iets moois. :)
Wat voor een motor je mee begint is niet van toepassing. Je moet toch ergens mee leren!
Later komen de mooie fietsjes aan bod.

you see what i did there?!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 21:50
_Apache_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:39:
Aan de telefoon maakte de monteur nadrukkelijk verschil tussen, nieuwe -, gereviseerde - en sloop-onderdelen. Voor gereviseerd zou nog wat te zeggen zijn, maar hij noemde dit - meerdere keren - nadrukkelijk slooponderdelen.

I rest my case.

Waar ik normaal mijn onderhoud doe plaatsen ze alleen nieuwe onderdelen, en gebruikt/ b merk / gereviseerd / sloop in overleg. Zelfs dat is niet gedaan. Ik moest een paar dagen later er zelf achterkomen wat ze hebben gedaan.
Wat een verhaal zeg, dat ze je überhaupt zo durven te behandelen :X
Succes met de verdere afhandeling, hoe dit ook mag aflopen. Sowieso ga ik HvW mooi vermijden voor onderhoud/aanschaf van mijn motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Goedemiddag heren en dames,

Wat is julie mening over een Yamaha Tour SZR660? Volgens Yamaha zijn het 35KW motoren, maar als ik de RDW gegevens van die van mijn schoonzus (waar ik op zal gaan rijden) ophaal, zegt hij 36 KW(49PK). Zou ik daar problemen mee kunnen krijgen? Ga namelijk A2 halen. Heb evt wel kenteken als dat makkelijker is zodat jullie alle specs op een rij hebben?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
DragonSlayer666 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:28:
Goedemiddag heren en dames,

Wat is julie mening over een Yamaha Tour SZR660? Volgens Yamaha zijn het 35KW motoren, maar als ik de RDW gegevens van die van mijn schoonzus (waar ik op zal gaan rijden) ophaal, zegt hij 36 KW(49PK). Zou ik daar problemen mee kunnen krijgen? Ga namelijk A2 halen. Heb evt wel kenteken als dat makkelijker is zodat jullie alle specs op een rij hebben?
Als hij 36kw is en je gaat er op rijden. ben je niet verzekerd. Dat mag niet, dus ja je kan er problemen mee krijgen.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nog nooit van gehoord... Is dat ding hier officieel geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wat een grappig ding: klik

Sportieve 1pitter met halve kuip blijkbaar, geinig. Heb er ook nog nooit van gehoord, hoe kom je daaraan? :) Volgens die site heft hij overigens wel precies 35 kW.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Yamaha%20SZR%20660.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:22

steveman

Comfortabel ten onder

Is een wat ouder model, zag er zowaar vorige week geleden een staan in Delft.

Ik heb een MT-03 gehad, met een afgeleide van dat blok, dolle pret.

Die is overigens wel 35KW.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Volgens Yamaha zijn het inderdaad 35KW motoren. Nu is dat ding uit 1999, dus hij is sowieso al wel een aantal paardjes verloren. Dit ding is uitgekozen omdat mijn schoonzus 1.58 is, dus die past op bijna geen motor met haar korte beentjes. Dit ding heeft zo'n laag zadel dat ze hier wel op kan rijden.

we hebben wel de rode he! ;)

Afbeeldingslocatie: http://moto.zombdrive.com/images/yamaha-szr-660-6.jpg

-edit: Te incapabel om img tags fatsoenlijk te typen |:(

[ Voor 9% gewijzigd door DragonSlayer666 op 06-08-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Grappig ook dat het, afgezien van het blok, gewoon een Italiaanse fiets is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online

Congrats! :)F
Chakotay schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:38:
Wat een grappig ding: klik

Sportieve 1pitter met halve kuip blijkbaar, geinig. Heb er ook nog nooit van gehoord, hoe kom je daaraan? :) Volgens die site heft hij overigens wel precies 35 kW.

[afbeelding]
Apart, lijkt iets op een TRX - ook van Yamaha - en de dubbele uitlaat vanaf het blok, ondanks 1-pitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
pagani schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:58:
Grappig ook dat het, afgezien van het blok, gewoon een Italiaanse fiets is :)
En hoe weet je dat precies dan?
Jolke schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:06:
[...]

Apart, lijkt iets op een TRX - ook van Yamaha - en de dubbele uitlaat vanaf het blok, ondanks 1-pitter.
Lijkt hij inderdaad wel op. Lijkt een beetje of de TRX het grote broertje is.

Volgens mijn schoonzusje is het een pittig ding: Een kleine wolf in schaapskleertjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Duitse wiki heeft wat meer info: Wikipedia: Yamaha SZR660 – Wikipedia

(gebouwd door Belgarda)

De Italiaanse wiki geeft ook meer info, maar mijn Italiaans is niet zo buon ;)

[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 06-08-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Moet het niet 35 pk of 25 kW zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Jolke schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:27:
Moet het niet 35 pk of 25 kW zijn?
Voor A2 bedoel je?

"Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar. U moet minimaal 2 jaar rijbewijs A1 hebben.
Met ingang van 31 december 2013 kunt u het rijbewijs A2 ook rechtstreeks halen. Dus zonder dat u eerst rijbewijs A1 heeft gehaald. Ook in dat geval is de minimumleeftijd voor rijbewijs A2 20 jaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
tellavist schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:33:
[...]

Als hij 36kw is en je gaat er op rijden. ben je niet verzekerd. Dat mag niet, dus ja je kan er problemen mee krijgen.
Ja precies. Nu is hij sinds '99 waarschijnlijk iets minder sterk geworden, is er een mogelijkheid om dat aan te laten passen? Dat ze een vermogentest doen en dat dat word aangepast bij het RDW? En zoja, enig idee wat de kosten hiervan zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
DragonSlayer666 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Ja precies. Nu is hij sinds '99 waarschijnlijk iets minder sterk geworden, is er een mogelijkheid om dat aan te laten passen? Dat ze een vermogentest doen en dat dat word aangepast bij het RDW? En zoja, enig idee wat de kosten hiervan zullen zijn?
Volgens mij is omkeuring naar 35kW best prijzig

http://www.startersmotor.nl/wetgeving.php#IKS

450 euro. Niet echt fantástisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
418O2 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:52:
[...]

Volgens mij is omkeuring naar 35kW best prijzig

http://www.startersmotor.nl/wetgeving.php#IKS

450 euro. Niet echt fantástisch
Jeetje, dat is vrij prijzig. Maar valt dit onder herkeuren ivm knijping? het enige wat ik wil is een herkeuring zodat t vermogen word aangepast aan het werkelijke vermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:33
Ik weet dat een kennis van de motorzaak waar ik vaak kom ook zo'n SZR reed, en dat deed ze ook in haar 35KW periode. Als je wil heb ik wel contactgegevens, kun je eens polsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Eddos schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:59:
Ik weet dat een kennis van de motorzaak waar ik vaak kom ook zo'n SZR reed, en dat deed ze ook in haar 35KW periode. Als je wil heb ik wel contactgegevens, kun je eens polsen.
Dat zou wel chill zijn inderdaad. Gaarne! Zal je wel even een PM sturen met mijn gegevens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
DragonSlayer666 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Ik weet niet als dat zo maar kan, want na je vermogenstest zou je zo maar eens een clean product kunnen gebruiken, of kleppen beter afstellen of carbs of noem maar op, waardoor je weer meer PK's hebt.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

kazzzdafke schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:36:
[...]

Ik weet niet als dat zo maar kan, want na je vermogenstest zou je zo maar eens een clean product kunnen gebruiken, of kleppen beter afstellen of carbs of noem maar op, waardoor je weer meer PK's hebt.
Tsja, je kan ook de begrenzing eruit halen. Is bij sommige motoren heel makkelijk.

Als echter na een ongeluk of bij een random controle blijkt dat je vermogen toch hoger is dan in de papieren staat, krijg je er gedonder mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 09:26

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Gisteravond teruggekomen van een geslaagde solo motorvakantie in Noorwegen. Bijna 5000 km afgelegd in 2 weken tijd, iets meer dan ik van te voren had gedacht. Een 'kleine' sfeerimpressie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Pv3mo2MBA6kAk92yDqjsaISO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XEJuOBcIpTKIYFq3OBv4XO5m/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VxcQNq8IaGBefo3wEaf15KtF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OQ7WVvpm2lZv1CQoJWKGbUAj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ftmpy4OTIBbLSdQ6F5tzdWjP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/54oTEXgKSuMpZdLie1zJaj5d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GtdChLo9ZbuEPZ3yRPBpml70/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TTHGLdJEco5JXbpQRo4T9Zkk/full.jpg

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
_Apache_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:39:

I rest my case.

8)7 wegrennen nu je nog kan?
antonboonstra schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:18:
Gisteravond teruggekomen van een geslaagde solo motorvakantie in Noorwegen. Bijna 5000 km afgelegd in 2 weken tijd, iets meer dan ik van te voren had gedacht. Een 'kleine' sfeerimpressie:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
;) Onder Trondheim gebleven? Mooie omgeving, noordelijke moet je alleen doen als je goed weer krijgt 2 weken met alleen regen is het niet leuk om naar Noordkaap te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Op zich valt 450 euro mee, op een budget van ~2000-2500 euro.
Dus je huurt maar voor 11 dagen een motor? Ik dacht dat je een maand ging en zo ongeveer de hele maand ging à $40/dag. Dat is dan toch $1000-$1200 of is calc.exe stuk? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 09:26

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

GBTW schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:57:
[...]

;) Onder Trondheim gebleven? Mooie omgeving, noordelijke moet je alleen doen als je goed weer krijgt 2 weken met alleen regen is het niet leuk om naar Noordkaap te rijden.
Herken je een plaatsen van de foto's? Kristiansund is de meest noordelijke plaats waar ik ben geweest. Dit was mijn route zo ongeveer. En natuurlijk nog de weg van Groningen naar Hirtshals, Denemarken en terug.
Route Noorwegen

[ Voor 6% gewijzigd door antonboonstra op 06-08-2015 20:55 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
antonboonstra schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:51:
[...]

Herken je een plaatsen van de foto's? Kristiansund is de meest noordelijke plaats waar ik ben geweest. Dit was mijn route zo ongeveer. En natuurlijk nog de weg van Groningen naar Hirtshals, Denemarken en terug.
[afbeelding]
Ofcourse herkende ik de Trollstigen :+, maar ik ging af op het aantal kilometers :) minimum voor rondje Noordkaap is 6000 km als je via zweden gaat ( NIET DOEN, SAAI) .

Machtig mooie omgeving waar ik nog een keer terug wil, maar nu wel met mooi weer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
mphilipp schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:43:
[...]

Dus je huurt maar voor 11 dagen een motor? Ik dacht dat je een maand ging en zo ongeveer de hele maand ging à $40/dag. Dat is dan toch $1000-$1200 of is calc.exe stuk? :+
Nee ik ga 25-30 dagen, maar in Peru ben je al snel $40 of meer kwijt. Thailand is meer richting 15 euro per dag (vooral als je de motor voor een langere periode huurt. Dus 30x15 = 450 euro. Hopelijk krijg ik dan de jas / helm erbij, alhoewel ik een jas nog wel zelf mee kan nemen. Mij apart doe ik hem aan in het vliegtuig xD
antonboonstra schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:18:
Hele gave plaatjes Anton, flinke afstand in 2 weken!

[ Voor 22% gewijzigd door Marc Rademaker op 06-08-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Marc Rademaker schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:10:
[...]

Nee ik ga 25-30 dagen, maar in Peru ben je al snel $40 of meer kwijt. Thailand is meer richting 15 euro per dag (vooral als je de motor voor een langere periode huurt. Dus 30x15 = 450 euro. Hopelijk krijg ik dan de jas / helm erbij, alhoewel ik een jas nog wel zelf mee kan nemen. Mij apart doe ik hem aan in het vliegtuig xD
Helm zelf meenemen/daar kopen! Je weet echt niet wat er mee gebeurd is... ga er maar vanuit dat dat ding meermaals gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-10 07:47
Hallo medetweakers,

Ik zit met het volgende; Ik heb sinds kort mijn eerste motor, een Kawasaki ER5 uit 2005. Heb al een aantal kilometers gemaakt en soms mis ik een mogelijkheid om te navigeren.

Daarom ook mijn vraag, wat gebruiken jullie? Een telefoon of een navigatie systeem. Graag hoor ik jullie ervaringen en tips :-)

Een foto van mijn 'cockpit'. Er is niet veel ruimte dus ik vroeg mij af wat de beste mogelijkheid zal zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N94ROy9.jpg

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Beetje jammer dat ze men motor met service sleutel daar nog hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Mogen ze houden dan toch? Je krijgt niet EN je geld terug, EN je motor lijkt me :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
specops0i0 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:34:
Hallo medetweakers,

Ik zit met het volgende; Ik heb sinds kort mijn eerste motor, een Kawasaki ER5 uit 2005. Heb al een aantal kilometers gemaakt en soms mis ik een mogelijkheid om te navigeren.

Daarom ook mijn vraag, wat gebruiken jullie? Een telefoon of een navigatie systeem. Graag hoor ik jullie ervaringen en tips :-)

Een foto van mijn 'cockpit'. Er is niet veel ruimte dus ik vroeg mij af wat de beste mogelijkheid zal zijn.

[afbeelding]

Bedankt!
Een ram mount is wel mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Gaaf, Anton! Ziet er prachtig uit. Mooie omgeving!
DragonSlayer666 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:42:
[...]

"Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar. U moet minimaal 2 jaar rijbewijs A1 hebben.
Met ingang van 31 december 2013 kunt u het rijbewijs A2 ook rechtstreeks halen. Dus zonder dat u eerst rijbewijs A1 heeft gehaald. Ook in dat geval is de minimumleeftijd voor rijbewijs A2 20 jaar."
Ah, dank je, duidelijk dat dat dan veranderd is in de jaren. In het begin had ik een beperkt A rijbewijs en mocht tot 25kW rijden. Toen voor een Suzuki Savage gekozen, omdat die niet geknepen was en dus nog een beetje een vermogenscurve had - in hoeverre dat voor een 1 cilinder 650 cc kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Laatste tijd stuk minder actief op diverse fora (GoT en MF), o.a. door werk en vakantie. Lees nu dus net pas (via MF) dat Decoy88 is overleden :'( Heb hem 1x IRL ontmoet (tijdens een ritje van GoT, 3 jaar geleden dacht ik, rondje Nijmegen/Kleve). Mooi kak ;(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Hallo medetweakers,

[afbeelding]

Bedankt!
Ram mount op de plek van één van die vier schroeven die het stuur op z'n plek houdt. Keuze telefoon of navi maakt dan voor wat dat betreft niets meer uit.

Telefoon of navi.. tsja, hoe vaak verwacht je te gaan navigeren? Telefoon is niet ideaal, maar prima voor af en toe. Zeker A naar B is prima te doen met Google maps of een willekeurige offline navi. Wil je leuke routes rijden, dan zijn speciale navigatiesystemen wat beter.

Ik ontdek net trouwens een stuk metaal in m'n vrij nieuwe achterband. Op het internet is natuurlijk zat geschreven over repareren vs vervangen. Ik ben in dubio wat ik ga doen... wat vinden jullie?

Zit nu trouwens op kantoor te wachten op de wegenwacht, grmbl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Pluutje en geen prop. Tenzij je toe bent aan nieuwe banden, dan gewoon vervangen :)

In ander nieuws:

Broaaap :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20276107/IMG_20150806_205519%7E2.jpg

Gekocht! Over ongeveer twee weken ophalen, ding moet nog een kenteken krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die is netjes zeg! Is ie wel de weg op geweest?

Snel even bij hyperpro langs, ga je lol van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:10:
[...]
Oooohhhh....sorry, niet goed gelezen :X Thailand is dan een no-brainer voor dat geld. Zou ik niet over tobben.
Peru is een ander verhaal. Een vriend van me is er toevallig geweest en hij wilde ook een keer een motor huren en vond het wat duur. Na wat zoeken en vragen kwam ie bij een goedkoper adres uit. Maar daar had dan beter meteen een Wegenwacht abo bij kunnen zitten. Was een beetje rommel zeg maar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MikeyMan schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:49:
Die is netjes zeg! Is ie wel de weg op geweest?

Snel even bij hyperpro langs, ga je lol van hebben!
Dat valt gelukkig bij de modellen van 2007 en later heel erg mee, die van daarvoor was het naar het schijnt essentieel, maar deze is goed te doen. Misschien later, maar eerst maar even rijden met het ding zoals ie is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb alleen ervaring met een 2003-versie, en das net een oude amerikaan op de weg.

Maar; hoeveel km staat erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:09
Een ticket naar Peru is bijna 2x zo duur dan naar Thailand. In Bolivia heb ik de Che route gereden en een 250cc gehuurd, was iets van 50 euro per dag. Thailand is een stuk goedkoper.

Peru / Bolivia is veel extremer qua hoogtes en dus opletten. Wel hele mooie motorwegen gebieden, ook voor allroad. Voor een beginnend motorrijder / reiziger zou ik Bolivia niet direct aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MikeyMan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:16:
Ik heb alleen ervaring met een 2003-versie, en das net een oude amerikaan op de weg.

Maar; hoeveel km staat erop?
Ja, die zijn slap inderdaad.

16.000 heeft ie gelopen, ding is echt in nieuwstaat, zat nog geen krasje op de tank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leuk man, geniet ervan, ziet er echt top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
XBL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:13:
Ik ontdek net trouwens een stuk metaal in m'n vrij nieuwe achterband. Op het internet is natuurlijk zat geschreven over repareren vs vervangen. Ik ben in dubio wat ik ga doen... wat vinden jullie?
Ik heb mijn achterband laten vervangen in ieder geval (was ook nieuw, net een week oud :( ).

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@XBL, waar zit het? Midden in loopvlak, zijkant, net in profiel, etc? En wat heeft de wegenwacht ermee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Chakotay schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:44:
@XBL, waar zit het? Midden in loopvlak, zijkant, net in profiel, etc? En wat heeft de wegenwacht ermee gedaan?
Zit echt net naast het loopvlak, mogelijk zelfs in het loopvlak als ik er op zit (dus echt nét ernaast). Wegenwacht heeft er een prop in gedaan en vond zelf dat dat prima was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

XBL schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:55:
[...]

Zit echt net naast het loopvlak, mogelijk zelfs in het loopvlak als ik er op zit (dus echt nét ernaast). Wegenwacht heeft er een prop in gedaan en vond zelf dat dat prima was.
Ik heb zelf ook eens redelijk lang (1000km ofzo) doorgereden met een prop, ging prima. Toen de band eenmaal vervangen was moest ik flink moeite doen om hem er van binnenuit uit te slopen :P Voor echt doorrijden word een paraplutje ipv prop echter aangeraden, die kunnen er echt niet van buitenaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Chakotay schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Ik heb zelf ook eens redelijk lang (1000km ofzo) doorgereden met een prop, ging prima. Toen de band eenmaal vervangen was moest ik flink moeite doen om hem er van binnenuit uit te slopen :P Voor echt doorrijden word een paraplutje ipv prop echter aangeraden, die kunnen er echt niet van buitenaf uit.
Ja, thnx, zo ver was ik idd ook. Ik ga eens kijken waar ik zo'n pluutje in regio Amsterdam kan fixen. Op zich wil ik wel een paar piek neertellen (zal wel een uurtje werk voor gerekend worden), maar heb niet zoveel zin in een nieuwe band... deze zit nog niet eens 1000km op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46

DinX

Motormuis

Net antwoord ontvangen van Wegen en Verkeer op een mailtje dat ik gestuurd heb over de staat van de weg waar ik onderuit gegaan ben :)
Beste,

Betreft: Slechte staat van het wegdek E314 Lummen - Leuven thv viaduct wilsele
Ons kenmerk: ...

In verband met uw melding over de slechte staat van het wegdek E314 Lummen - Leuven thv viaduct wilsele dienen wij u mee te delen dat uw melding bijkomend onderzoek of nazicht vraagt door één van onze experten.

We doen er alles aan om uw melding zo snel mogelijk te verwerken en te beantwoorden. Binnen maximum 21 kalenderdagen mag u van ons een persoonlijk antwoord verwachten.

Wij willen u alvast bedanken voor uw bezorgdheid over onze weginfrastructuur en de veiligheid van de weggebruikers.

Met vriendelijke groeten,

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-10 22:03

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:52:
Pluutje en geen prop. Tenzij je toe bent aan nieuwe banden, dan gewoon vervangen :)

In ander nieuws:

[afbeelding]

Gekocht! Over ongeveer twee weken ophalen, ding moet nog een kenteken krijgen :)
Gaaf ding hoor is wel wat anders dan een virago (daar reed jij toch mee??)
Mijn zwager rijd ook met een V-strom maar dan model voor deze.
DinX schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:04:
We doen er alles aan om uw melding zo snel mogelijk te verwerken en te beantwoorden. Binnen maximum 21 kalenderdagen mag u van ons een persoonlijk antwoord verwachten.
Zo snel mogelijk -> binnen 21 kalenderdagen
8)7 Het blijven Belgische ambtenaren.. :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46

DinX

Motormuis

Bommes schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

Gaaf ding hoor is wel wat anders dan een virago (daar reed jij toch mee??)
Mijn zwager rijd ook met een V-strom maar dan model voor deze.

[...]

Zo snel mogelijk -> binnen 21 kalenderdagen
8)7 Het blijven Belgische ambtenaren.. :X
Bwa, als ze er eerst nog iemand naartoe moeten sturen, onderzoekje, rapport, kijken wat ze ermee doen, deftig antwoord formuleren,...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
antonboonstra schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:51:
[...]

[afbeelding]
Mooie stukje toeren! :9

Nog bij de Flamingo Bar in Lillehammer geweest? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

In ander nieuws:

[afbeelding]

Nu ben ik ook wel benieuwd wat je hiervoor had/nog hebt.
Misschien zie ik je hier in de stad nog wel rondrijden :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kiswum schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:31:
[...]

Nu ben ik ook wel benieuwd wat je hiervoor had/nog hebt.
Misschien zie ik je hier in de stad nog wel rondrijden :)
Hondag Magna vf700c 1985
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20276107/IMG_20140724_171939.jpg

Ik rijd niet zoveel in Eindhoven zelf. Wel regelmatig over de A2 naar Amsterdam :)

De Magna is te koop trouwens. Optisch zijn beste tijd gehad, maar motorisch/technisch is hij echt goed en ook goed onderhouden. Mag voor een vriendenprijsje weg, dus als iemand hier geen motor heeft en een oldtimer wel ziet zitten die geen reet kost om te hebben (€80,- per jaar vaste kosten), let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-10 08:12
Hallo medetweakers,

[afbeelding]

Bedankt!
Gisteren een TomTom 400 rider gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/bm0c2p6i9/IMG_3851.jpg

Zit vast met de bijgeleverde RAM mount. De ram mount heb ik bevestigd op de koppelingshendel.

Navigatie werkt uitstekend. Er zit een leuke feature in, waarmee je heel eenvoudig een bochtige route kunt rijden door op het scherm lukraak een locate aan te tikken. Dan plant hij vanaf je locatie een roundtrip over bochtige wegen.

De navigatie is tijdens het rijden bij te draaien van portrait naar landscape and vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Net antwoord ontvangen van Wegen en Verkeer op een mailtje dat ik gestuurd heb over de staat van de weg waar ik onderuit gegaan ben :)

[...]
Verdorie. Daar passeer ik dagelijks, ga vanaf nu proberen om je daar te spotten.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-10 23:43
Wanneer vervangen jullie je banden? De mijne hebben nog zat profiel, maar volgens de DOT-code zijn ze al 6 jaar oud :X Heb wel het gevoel dat ik af en toe wat grip mis, maar dat kan ook 10000 andere oorzaken hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

AlterMann schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:51:
Wanneer vervangen jullie je banden? De mijne hebben nog zat profiel, maar volgens de DOT-code zijn ze al 6 jaar oud :X Heb wel het gevoel dat ik af en toe wat grip mis, maar dat kan ook 10000 andere oorzaken hebben :+
Als het profiel in het midden op is :P Meestal denk ik als het slijtblokje gelijk is met de rest van de band "ik moet eens voor nieuwe gaan kijken", een paar weken later als het daadwerkelijk geregeld is zijn ze dan net wat te ver versleten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:21
newbreed schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Gisteren een TomTom 400 rider gemonteerd:
[afbeelding]

Zit vast met de bijgeleverde RAM mount. De ram mount heb ik bevestigd op de koppelingshendel.

Navigatie werkt uitstekend. Er zit een leuke feature in, waarmee je heel eenvoudig een bochtige route kunt rijden door op het scherm lukraak een locate aan te tikken. Dan plant hij vanaf je locatie een roundtrip over bochtige wegen.

De navigatie is tijdens het rijden bij te draaien van portrait naar landscape and vice versa.
Die "spannende route" functie heeft wel als groot nadeel dat de TomTom een route door een wijk met veel hobbels of een stad met veel stoplichten ook zeer spannend vindt.

Die functie ga ik denk ik voorlopig nog even vermijden totdat e.e.a. verbeterd is door TomTom.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dan werkt de onroute motorkaart voor Garmin's een stuk beter inderdaad, die geeft daadwerklijk nuttige wegen uit motorroutes e.d. de prioriteit. Al gooit die je helaas ook wel eens door een stad heen ipv erlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-10 07:47
XBL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:13:
[...]

Ram mount op de plek van één van die vier schroeven die het stuur op z'n plek houdt. Keuze telefoon of navi maakt dan voor wat dat betreft niets meer uit.

Telefoon of navi.. tsja, hoe vaak verwacht je te gaan navigeren? Telefoon is niet ideaal, maar prima voor af en toe. Zeker A naar B is prima te doen met Google maps of een willekeurige offline navi. Wil je leuke routes rijden, dan zijn speciale navigatiesystemen wat beter.

Ik ga zoeken naar een RAM mount, thanks! Iemand hier die zijn telefoon ook gebruikt? Zoja, bestaat er ook een mogelijkheid om deze dan op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

AlterMann schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:51:
Als het profiel op is dan wel in het midden, of op de zijkant. Als ie vierkant gereden is, of vervelend cupt.
Je merkt pas hoeveel beter een nieuwe band is als je de oude eronderuit hebt gehaald.

Geen haarscheurtjes oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

[...]
Wij willen u alvast bedanken voor uw bezorgdheid over onze weginfrastructuur en de veiligheid van de weggebruikers.
Said no Belgian ever... 8)7 :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker

In ander nieuws:

[afbeelding]

Mooie fiets, ziet er echt uit als nieuw. Wat had je eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Marc Rademaker schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:50:
[...]

Mooie fiets, ziet er echt uit als nieuw. Wat had je eerst?
Zie hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

FJR1300A is klaar, en volledig gerepareerd. *O*

De monteur die aangaf dat er slooponderdelen onder geschroefd werden is op zijn vingers getikt, want dat was niet zo. Bij het ophalen van de fiets zullen ze de facturen overleggen van de onderdelen. Om te laten zien dat ze niet van een schroothoop geplukt zijn.

En waarom de ABS lampjes geen storing aangaven?
De ABS computer word gemeten en gemeld via het dashboard, die is prima in orde. Die stuurde de rempomp goed aan, maar de rempomp gaf geen kik en dat word niet als storing herkend. In hoeverre je dat functioneel handig vind is te betwisten, maar technisch werkte het naar behoren.

It isn't a bug, it is a feature. :/

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 07-08-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:31

BioHazard

*\o/*

Ik had een 03 SV650, en heb nu van een maat van me deze ER6N over kunnen nemen voor een leuk bedrag. Komt uit 2011 en heeft 12k gelopen. Heerlijke gooi en smijt motor.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3738084/IMG_6910.JPG

In ander nieuws:

[afbeelding]

Gaaf ding! Gefeliciteerd met de aankoop.

[ Voor 48% gewijzigd door BioHazard op 07-08-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
[...]

Damn, het kriebelde al een klein beetje, nu jeukt het als de neten. Bedankt voor het adres, daar kan ik wel wat mee. Op zich goed om te horen dat je redelijke gear kunt huren, dat zou een hoop gedoe schelen.

Wel cool, ik roep een plan, en hoppa, meerdere mensen hebben toffe verhalen om te delen :)

[...]

Ik heb wat onderzoek gedaan naar kopen (en verschepen), maar dat is een behoorlijke rompslomp. Als je 2 maanden of langer gaat, is kopen nog wel de moeite, maar anders niet (je moet minimaal op een week rekenen om het rond te krijgen). Verschepen is afaik geen optie, je betaalt dan invoerbelasting over de nieuwprijs van je motor, en dat schijnt echt rete duur te zijn.

Op zich valt 450 euro mee, op een budget van ~2000-2500 euro. Normaliter ben je dat ook wel kwijt aan binnenlandse vluchten, treinen en/of nachtbussen. Bovenop het feit dat je lekker aan het touren bent >:)
Kan ik begrijpen ja, zou ook zo weer terug willen. :D

Mocht je beslissen om eind januari te gaan, laat het me weten. Dan zal ik aan een maatje vragen hoe het kopen van een motorfiets ging bij hem en heb je wat info erover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 21:50
_Apache_ schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:55:

De monteur die aangaf dat er slooponderdelen onder geschroefd werden is op zijn vingers getikt, want dat was niet zo. Bij het ophalen van de fiets zullen ze de facturen overleggen van de onderdelen. Om te laten zien dat ze niet van een schroothoop geplukt zijn.

De ABS computer word gemeten en gemeld via het dashboard, die is prima in orde. Die stuurde de rempomp goed aan, maar de rempomp gaf geen kik en dat word niet als storing herkend. In hoeverre je dat functioneel handig vind is te betwisten, maar technisch werkte het naar behoren.

Mooi dat ze het uiteindelijk goed hebben opgelost.
Wel vreemd van die 'feature' die je noemt, op deze manier heb je er vrij weinig aan omdat de eventuele waarschuwing dus niet over het hele ABS systeem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
_Apache_ schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:55:

Goed om te horen dat het zo afgelopen is.

Apart dat zo een monteur zegt dat er slooponderdelen onder komen. Slechte trolololo actie ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:06
En ik heb na vier weken motorloos geweest te zijn weer een motor! *O*

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KShK6FlnJxAtrjwNdI5U5YJc/medium.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Mawlana op 07-08-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
sylvesterrr schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:12:
En ik heb na vier weken motorloos geweest te zijn weer een motor! *O*

[afbeelding]
kijk, DAT is nou leuk speelgoed! O+

Pagina: 1 ... 70 ... 105 Laatste