https://www.louis.de/ heeft een mooie verzameling aan vrij goedkope waterdichte tassen. Zelf ook in Chiang Mai een motor gehuurd, echter slechts voor een paar dagen. Aanrader: de Mae Hong Son Loop.Marc Rademaker schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:24:
[...]
Couldn't agree more. Feit dat het niet gecontroleerd is, vind ik al bizar.
On a different note: ik wil naar Thailand en daar een maandje op de motor rondrijden. Beginnen vanuit Chiang Mai, misschien richting Laos, in 30 dagen zou ik wel 3000km af moeten kunnen leggen (met de nodige stops, het is tenslotte vakantie). Eerste obstakel, kan ik de motor ergens anders inleveren of rijd ik een 'rondje'. Tweede obstakel, mag de motor de grens over. Derde obstakel, hoe neem ik mijn reisspullen mee (waterdichte roltas?) en kan ik mijn motorkleding meenemen in vliegtuig of moet ik het van te voren opsturen. Met name helm / laarzen zijn bulky. De rest wordt doorwaai spul en mogelijk een koelvest.
Motoren die je redelijk goedkoop kunt huren zijn de Honda AX-1 250 of de Honda XR 250 Baja. De eerste is iets meer voor de op weg, en kan offroad. De laatste is meer offroad. Beide zijn 'onverwoestbaar', kun je een keer neerleggen, en als je toch pech hebt, te repareren met ducttape en tie-wraps. Kost ongeveer 15 euro per dag, met name als je voor langere tijd huurt.
Als ik dat binnenkort hebt uitgevogeld, ga ik me richten op een globale route. POI's onderweg, etc. Ik wilde trouwens het liefst naar Peru (nog nooit in Zuid-Amerika geweest), maar daar een motor huren is godsgruwelijk duur (40 dollar per dag voor 250cc).
Is wel een rondje, maar je ziet een stukje van Thailand nog. En er zitten een aantal heerlijke bergwegen bij
Heb uiteindelijk bij Tony Big Bikes een motor gehuurd. Ben echt 5 zaken afgeweest in Chiang Mai.
Kon bij TBB redelijke helmen meenemen+ kreeg kosteloos een Alpine jas mee + handschoenen. Ze hadden nog veel meer gear liggen daar dacht ik. Leuke tent ook met 2 Engels sprekende gasten die het runnen. Let er wel op dat je verzekerd bent als je een motor huurt. Sommige zaken hebben geen verzekering
Wanneer wil je de trip gaan doen? Een vriend van mij vliegt in november richting Thailand om uiteindelijk richting Laos en Vietnam te gaan. Hij wilt ook graag een motor kopen. Zou hem kunnen vragen wat zijn ervaring ermee is na de reis en dat hier posten voor je.

Honda CRF 250, leuk speelgoed. De noppenbanden zijn wel even wennen op de openbare weg. Valt raar de bochten in vind ik. Maar je kan er heerlijk zandweggetjes mee pakken
[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 06-08-2015 09:40 ]