Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 71 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:56
Vays schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:44:
[...]

Goed om te horen dat het zo afgelopen is.

Apart dat zo een monteur zegt dat er slooponderdelen onder komen. Slechte trolololo actie ofzo :?
Heel simpel, er zouden ook slooponderdelen onder komen, maar die monteur had dat nooit mogen zeggen. Die zal vast wel op zijn vingers getikt zijn, maar niet om de juiste reden.

In ieder geval prettig dat het opgelost is.
Vays schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:22:
[...]

Kan ik begrijpen ja, zou ook zo weer terug willen. :D

Mocht je beslissen om eind januari te gaan, laat het me weten. Dan zal ik aan een maatje vragen hoe het kopen van een motorfiets ging bij hem en heb je wat info erover :)
Laat ik weten, mocht het echt relatief makkelijk zijn, dan is dat het overwegen nog wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:13
DinX schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:04:
Net antwoord ontvangen van Wegen en Verkeer op een mailtje dat ik gestuurd heb over de staat van de weg waar ik onderuit gegaan ben :)

[...]
Ben ik daarstraks nog gepasseerd... Bij deze temperaturen zijn die stroken ook niet echt leuk, want die smelten en plakken, maar niet met het gewenste effect.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 19:32

DinX

Motormuis

kazzzdafke schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:18:
[...]

Ben ik daarstraks nog gepasseerd... Bij deze temperaturen zijn die stroken ook niet echt leuk, want die smelten en plakken, maar niet met het gewenste effect.
Sja, kijken wat hun expert zegt.
Ik rij best wel wat snelweg (en erbuiten) en die 5-10 km is echt verschrikkelijk. Je ziet wel meer oplapwerk, maar dan is dat met echt asfalt en niet met bitumen. Bitumen dient voor putjes te vullen, rijstroken aan elkaar te maken (zo'n dun streepje),...

In m'n mail heb ik dat aangehaald, ook het feit dat voor en na die zone wel met normaal asfalt hersteld is, dat er geen borden staan van glad wegdek, dat ik op het moment mijn snelheid al aangepast had wegens de regen (ze gaan waarschijnlijk zeggen "niet goed genoeg aangepast"), dat het op zeer onregelmatige manieren gebeurd is en je er dus niet aan kan ontkomen (dan in het midden van de rijstrook, dan in het loopvlak, dan de hele breedte van de rijstrook,...)

Natuurlijk wist ik wel dat er van dat spul was, maar dan nog. Ik moet daarom geen compensatie hebben ofzo (heb ik ook nergens aangehaald, buiten een artikelnummer te vermelden ivm aansprakelijkheid van de wegbeheerder). Maar ze mogen het wel fatsoenlijk herstellen.

Zo'n beetje alle reacties op verschillende fora zijn voornamelijk :"wtf" (kort samengevat). Dusja.

Moest ik nu een antwoord ontvangen waar min of meer iets toegegeven wordt, of "we gaan er iets aan doen binnen ...", dan kan ik misschien eens naar m'n verzekeraar stappen ermee en kijken wat die doet ermee.

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 07-08-2015 14:25 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:17
Chakotay schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:01:
Dan werkt de onroute motorkaart voor Garmin's een stuk beter inderdaad, die geeft daadwerklijk nuttige wegen uit motorroutes e.d. de prioriteit. Al gooit die je helaas ook wel eens door een stad heen ipv erlangs.
Heb je de Garmin ingesteld op "tolwegen vermijden"? Dan wegen wegen door een stad veel zwaarder en wordt de route er vaker omheen gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

R6 FTW :) Gefeliciteerd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:40

Chakotay

Lick here to continue

sylvesterrr schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:12:
En ik heb na vier weken motorloos geweest te zijn weer een motor! *O*

[afbeelding]
Leuk speelgoed, enjoy!
BartW schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:30:
[...]

Heb je de Garmin ingesteld op "tolwegen vermijden"? Dan wegen wegen door een stad veel zwaarder en wordt de route er vaker omheen gelegd.
Ha, dat was ik vergeten, dat is waar ook ja... Dankje :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-10 13:55
Hooglander1 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:34:
[...]

Hondag Magna vf700c 1985
[afbeelding]

Ik rijd niet zoveel in Eindhoven zelf. Wel regelmatig over de A2 naar Amsterdam :)

De Magna is te koop trouwens. Optisch zijn beste tijd gehad, maar motorisch/technisch is hij echt goed en ook goed onderhouden. Mag voor een vriendenprijsje weg, dus als iemand hier geen motor heeft en een oldtimer wel ziet zitten die geen reet kost om te hebben (€80,- per jaar vaste kosten), let me know.
dat is misschien iets voor mij :) kan je me een PB sturen met je Vraagprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-10 21:01

Bob

AlterMann schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:51:
Wanneer vervangen jullie je banden? De mijne hebben nog zat profiel, maar volgens de DOT-code zijn ze al 6 jaar oud :X Heb wel het gevoel dat ik af en toe wat grip mis, maar dat kan ook 10000 andere oorzaken hebben :+
Ik heb op mijn vorige motor, toen ik niet veel kms deed, eens de banden vervangen omdat ze te oud waren, niet omdat ze op waren. En die waren 5 jaar oud. Tegenwoordig zit ik er gelukkig al door voor ze oud zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-10 13:55
zeker op de motor, in de auto heb je er nog 4 maar op de motor maar 2 . ik zou dus zeggen vervangen!

[ Voor 18% gewijzigd door Reloader op 07-08-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:33

_Apache_

For life.

Reloader schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:52:
zeker op de motor, in de auto heb je er nog 4 maar op de motor maar 2 . ik zou dus zeggen vervangen!
Daarnaast, banden worden ook steeds beter. Dus je hebt niet alleen een band met fris profiel en fris rubber, maar ook nog een band die nu beter is dan jouw oude band toen die uit de mal kwam. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:58

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Zo, de expert is langs gekomen, dus ik mocht de motor strippen om te kijken wat er nu allemaal stuk is:

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_20150807_191037_zpsriblxanl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_20150807_191041_zpsmb1idpi6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_20150807_191049_zps429pgmqr.jpg

Er is helemaal niets vitaals geraakt!

Het enigste dat stuk is: de koplap, koplampframe (waar ook de spiegels etc op staan) rechter spiegel, ruitje, kopkuip, voorste slijklap en kontkuip.

Het stukje van de expert:
Na berekening, rekening houdend met alle nuttige elementen inzake en de algehele staat van het voertuig, kunnen wij u een forfaitaire schadevergoeding voorstellen van
1850.00 EURO exclusief BTW en 2.00 dag(en)derving.

Bijkomend kunnen wij u eveneens een vergoeding voorstellen voor de beschadigde helm ten bedrage van 202.05 EURO exclusief BTW.

Het voertuig blijft uw eigendom en u kan er naar goeddunken over beschikken.
Ik heb +-1000€ kosten. Dus eigenlijk... win ik er op 8)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:32

steveman

Comfortabel ten onder

Groeten uit de Eifel, waar het best heet te noemen is !

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:53
Jellabie schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:14:
Zo, de expert is langs gekomen, dus ik mocht de motor strippen om te kijken wat er nu allemaal stuk is:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het enigste dat stuk is: de koplap, koplampframe (waar ook de spiegels etc op staan) rechter spiegel, ruitje, kopkuip, voorste slijklap en kontkuip.

[...]

Herken ik daar een Blade in? :P
steveman schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:40:
Groeten uit de Eifel, waar het best heet te noemen is !
Hier vanuit Mannheim, met een max van 39 vandaag. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zit hier vlakbij:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hhe1AcO.jpg

Proost! De koelkast op m'n kamer maakt en bizar geluid, maar 't is 't wel waard!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Pfieuw, net even uit kentekenbewijs van de szr gecontroleerd, daar staat 35KW. Geen enkel probleem dus! 8)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-10 16:57
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-UxhceRbAyBM/VcUEa3kxJ7I/AAAAAAAAB80/CJw86hgU_W0/s800-Ic42/IMG_5709.JPG

Vandaag op zolder gereden! Wat een top baan! love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Chakotay schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Ik heb zelf ook eens redelijk lang (1000km ofzo) doorgereden met een prop, ging prima. Toen de band eenmaal vervangen was moest ik flink moeite doen om hem er van binnenuit uit te slopen :P Voor echt doorrijden word een paraplutje ipv prop echter aangeraden, die kunnen er echt niet van buitenaf uit.
Net gehoord van de bandenman: paraplu kan niet meer, omdat er een prop in is gezet (gat is daardoor te groot). Maar onofficieel zei-ie dat je met zo'n prop vaak nog wel kan doorrijden. Wegenwachtman zei hetzelfde. Ik geloof het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
steveman schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:08:
Ik zit hier vlakbij:

[afbeelding]

Proost! De koelkast op m'n kamer maakt en bizar geluid, maar 't is 't wel waard!
Bitburg(erland), da's mooi daar! Zit je wel in de Zuid-Eifel. Ga je nog naar Luxemburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

joshje schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:32:
[afbeelding]

Vandaag op zolder gereden! Wat een top baan! love it!
Leuke baan. Maar levensgevaarlijk. Rijd maar eens op Assen, dan vergeetje Zolder heel snel. Wat was je rondetijd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-10 16:57
Tylen schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

Leuke baan. Maar levensgevaarlijk. Rijd maar eens op Assen, dan vergeetje Zolder heel snel. Wat was je rondetijd???
Ik heb me heerlijk vermaakt op Zolder :) snelste rondetijd was 1.57,6. was 1ste keer circuit voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

XBL schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:32:
[...]

Net gehoord van de bandenman: paraplu kan niet meer, omdat er een prop in is gezet (gat is daardoor te groot). Maar onofficieel zei-ie dat je met zo'n prop vaak nog wel kan doorrijden. Wegenwachtman zei hetzelfde. Ik geloof het dus wel.
Jij rijd ook meer stad dan snelweg toch? Dan lijkt het mij ook al een ander verhaal dan een band waar je regelmatig 150+ kmh mee doet.

Mijn rijschool gebruikte ook altijd proppen en hadden ze ook nooit problemen mee. Zal bij een goed gezette prop dus echt wel meevallen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:27

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb toen ik bij de (fiat) dealer werkte heel wat proppen in banden gezet.
En met mij mijn collega's ook.
Heb nog nooit iets gehoord dat er eentje los kwam.
Ok dat zijn auto banden maar dan nog. Ook bij flink zwaar beladen bestel auto's en campers met 4,5 of meer bar druk in de banden ging dat gewoon goed.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10 22:54
_Apache_ schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:55:
[...]

Daarnaast, banden worden ook steeds beter. Dus je hebt niet alleen een band met fris profiel en fris rubber, maar ook nog een band die nu beter is dan jouw oude band toen die uit de mal kwam. :)
Goed, tijd om te gaan oriënteren dus. Zoveel keuze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

http://www.speurders.nl/l...ette-staat-152233234.html
:'(

Hij gaat er toch uit, rijd er te weinig op alhoewel wel met erg veel plezier..
Evengoed kan ik het niet meer bijhouden al het onderhoud en zo voor de beide motoren, de camper, de auto, de tuin, het huis, enz enz..en min vrouw... :9
/zeurmodus

Als het ding verkocht is kan ik tenminste de vespa voorzien van een set goede achter veren, een powercommander en eventueel een andere cilinderkop met grotere kleppen. 8)
Broooaaapp..
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/14BKLc5_6xWkT7rJas155IuJdGEEgITgW3MrVIGbWWA=w555-h332-no

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

Jellabie schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:14:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Lekker zo laten en een caferacer van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

"Je moet ingelogd zijn om deze pagina te bekijken." ?!

Succes met de verkoop iig :)

Geen Vespa-tokkie worden he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Metro2002 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

Lekker zo laten en een caferacer van maken :P
Nah, dit is het plan:

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/KGrHqZHJEUFH9FCZoE7BSDZ5fhfRQ--60_1_zps0qpd2evw.jpg

O+

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

WTF moet dat voorstellen dan??? Of het is mislukt of het is nog niet af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Tylen schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:35:
[...]

WTF moet dat voorstellen dan??? Of het is mislukt of het is nog niet af..
Als je de verlengde achterbrug negeert, is er toch niets mis mee?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Deuken in de tank. Voorkant mist de helft. Volgens mij is hij ook voor door zijn hoeven gezakt. Kan het niet mooi vinden. Maar smaken verschillen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Bommes schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:32:
http://www.speurders.nl/l...ette-staat-152233234.html
:'(

Hij gaat er toch uit, rijd er te weinig op alhoewel wel met erg veel plezier..
Evengoed kan ik het niet meer bijhouden al het onderhoud en zo voor de beide motoren, de camper, de auto, de tuin, het huis, enz enz..en min vrouw... :9
/zeurmodus

Als het ding verkocht is kan ik tenminste de vespa voorzien van een set goede achter veren, een powercommander en eventueel een andere cilinderkop met grotere kleppen. 8)
Broooaaapp..
[afbeelding]
Als ik het geld had (en een rijbewijs... :+ ) had ik 'm zo van je overgenomen :'(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Jellabie schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:42:
[...]
Als je de verlengde achterbrug negeert, is er toch niets mis mee?
Kweenie...wat is er goed aan?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

mphilipp schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:34:
[...]

Kweenie...wat is er goed aan?
Ik vind hem iig dik :)
Zo blijkt maar weer dat smaken erg verschillen :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Thanks.. d:)b
http://www.motor-forum.nl...0-in-erg-nette-staat.html
Werkt dit wel zonder ingelogd te zijn??
tdw schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Als ik het geld had (en een rijbewijs... :+ ) had ik 'm zo van je overgenomen :'(
Voor het geld is het echt een leuk compleet ding waar voorlopig geen onderhoud aan zit te komen.
Hij verbruikt wel iets olie zoals de meeste oudere lucht gekoelde yamaha's. Half a 3 kwart litertje per 1000km ongeveer.
_Apache_ schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Geen Vespa-tokkie worden he? :+
Dat de Vespa blijft omdat die in de camper past en ik het echt een leuk ding vind. Het rijd erg comfortabel, stap na een dag rijden zonder ook maar een centje pijn af.

Dus niet omdat ik een bondkraag heb en 2 paspoorten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jellabie schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:06:
[...]
Ik vind hem iig dik :)
Zo blijkt maar weer dat smaken erg verschillen :)
Ik las het trouwens verkeerd...ik dacht dat je juist die verlengde achterbrug mooi vond :X
Ook dat is persoonlijk, maar een beetje motormishandeling is dat wel imho.
Verder ziet ie er wel geinig uit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ah daar komt het dashboard van mijn XJ900s diversion vandaan. Twee druppels water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-10 19:47
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Bandit/1_zpsdfm7llrx.jpg

Eindelijk mijn Bandit verkocht. Gelukkig aan iemand die hem goed gaat gebruiken. En wellicht vanaf maandag ga ik bij de 'ouwe lullen club' behoren :Y)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bommes schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:44:
[...]

Thanks.. d:)b
http://www.motor-forum.nl...0-in-erg-nette-staat.html
Werkt dit wel zonder ingelogd te zijn??

[...]

Voor het geld is het echt een leuk compleet ding waar voorlopig geen onderhoud aan zit te komen.
Hij verbruikt wel iets olie zoals de meeste oudere lucht gekoelde yamaha's. Half a 3 kwart litertje per 1000km ongeveer.

[...]

Dat de Vespa blijft omdat die in de camper past en ik het echt een leuk ding vind. Het rijd erg comfortabel, stap na een dag rijden zonder ook maar een centje pijn af.

Dus niet omdat ik een bondkraag heb en 2 paspoorten }:O
Ik stuur hem even door naar een maat die nog op zoek is naar een woonwerkbuffel.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Even een aparte vraag. Is er al iets van "de grote jaarlijkse Tweakers tour"? Lijkt me wel top om te kijken hoe gek we het kunnen maken met ladingen aan motoren >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Die achterbrug... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Phew 440km gedaan vandaag.

Collega had me een route gegeven die hij wel eens met groepen rijdt. 240km, "Ben je wel een dag zoet mee"

>:) TomTom dacht dat ik er 4:30 over zou doen, werd 3:30, en dan heb ik took nog eens de mooiste stukken opnieuw gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:55
Scheelt heel veel of je alleen/kleine groep rijd, of met meer, en hoeveel (en lang) je stops zijn.
En het gemiddelde tempo helpt wel wat.

Een paar weekenden terug was ik met een collega in de Eifel. Dan was het half 9 weg -> 11:00 koffie -> 13:30 lunch -> 16:30 koffie (of niet) -> 18:00 terug. ook makkelijk 350/400km elke dag.

Daarvoor was ik nog met een wat gezelliger groepje. Elke stop 2x koffie (en gebak) rond half 10 weg, rond half 5 terug, dan haal je net de 200km. Maar beide is gezellig, en je bent bezig met je hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-10 20:38
Ik kom net terug uit lelystad.

Proef gereden op een motor welke nooit te koop zal zijn.
De Harley-Davidson: Project Livewire Electrische motorfiets.
Afbeeldingslocatie: http://www.dcamotorcycles.nl/uploads/livewire.jpg
En Jazeker hij is zeker leuk om mee te rijden.
Jammer dat hij niet te koop is of zal worden.
Als ie te koop was en ik hem kon betalen stond ie nu al in de garage !
(mits de actieradius wat groter is, maar daarom is dit ook een "project" en geen productie model)
Wat een gave machine !

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 09-08-2015 00:04 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Kent er iemand Nederlandse/Belgische webshop voor motor onderdelen?

Ik moet dit ding hebben:
http://m.ebay.co.uk/itm/252050221847

Ik heb geen idee hoe dat spel in het Nederlands noemt. :/

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jellabie schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:23:

Ik moet dit ding hebben:

Kuipframe ;)

Succes met googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
harley schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:48:
Ik kom net terug uit lelystad.

Proef gereden op een motor welke nooit te koop zal zijn.
De Harley-Davidson: Project Livewire Electrische motorfiets.
[afbeelding]
En Jazeker hij is zeker leuk om mee te rijden.
Jammer dat hij niet te koop is of zal worden.
Als ie te koop was en ik hem kon betalen stond ie nu al in de garage !
(mits de actieradius wat groter is, maar daarom is dit ook een "project" en geen productie model)
Wat een gave machine !
Je linkje is stuque... direct linken naar MF werkt niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
gefixed.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-10 19:47
Jellabie schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:23:

Ik moet dit ding hebben:

Heb hier al een aantal keer met succes onderdelen besteld: https://www.motorparts-online.com/nl

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Jellabie: Voor jou misschien ook wel een gemakkelijk adresje: http://www.motorsloopbg.be

Zit in Opglabbeek en heeft vaak méér liggen dan dat wat er op de (web 1.0) site vermeldt staat. Er zijn overigens vaak ook imitatie (top)kuipframes te koop via internet maar die wil ik je eigenlijk liever afraden. Vaak passen ze wel (goed) maar zijn ze lichter uitgevoerd zodat je na montage eigenlijk je spiegels net zo goed van je motorfiets kunt verwijderen, er iets herkenbaar in zien terwijl je rijd is dan vaak uitgesloten.

Suc-6 met herstellen van je 929RR!!!

Ik weet overigens niet hoe het bij Honda geregeld is met de onderdelenvoorziening voor "oudere" motoren maar bij Yamaha kun je dit soort dingen vaak eigenlijk net zo goed nieuw bestellen bij de importeur/dealer. De prijs van een onderdeel is vaak niet eens véél hoger dan dat er gevragen wordt voor een tweedehands exemplaar. Yamaha heeft voor Europe een "klein magazijntje" met onderdelen op "Schiphol-Rijk" staan.... Van iedere fiets welke ze ooit geleverd hebben kun je daar waarschijnlijk wel één of meerdere compleet nieuwe fiets(en) uit de originele onderdelen op bouwen :+ Honda zal waarschijnlijk ook wel zoiets hebben, ergens in de EU.

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 09-08-2015 12:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:32
Ik had nog een vraag aan jullie. Hoe (en waar) hebben jullie je motor verzekerd? Ik heb m'n V-Strom uit 2005 All-Risk verzekerd maar begin me steeds meer af te vragen of het nog rendabel is? Ik rijd nog maar weinig omdat ik een nieuwe auto heb ( ja.. booee! ) dus het zijn nu echt alleen nog maar plezier ritjes en af en toe eens naar het werk als het mooi weer is. Is het het geld nog waard om een motor van 10 jaar All-Risk te verzekeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 19:32

DinX

Motormuis

Oude voertuigen verzekeren met all risk doe ik enkel als ik ervan afhankelijk ben.
Mijn koekblik heb ik ook all risk verzekerd tot het 7-8 jaar oud was. Zolang ik bij een total loss nog net genoeg geld zou krijgen om een nieuw (ook al is het simpel auto'tje) te kopen hield ik de all risk.

Dus stel dat de verkoopwaarde van mijn auto nog 6000-7000 euro was, dan loonde het nog min of meer om all risk te verzekeren. Rij ik hem total loss dan krijg ik een 6000 euro, daar heb ik nog wel net een klein Peugeotje voor.

Dusja, het is gewoon bekijken hoeveel je uit geeft voor die all risk en wat het in het slechtste geval nog terug geeft. Het is en blijft een verzekering. als je niks voor hebt is het geld weggegooid geweest, als je iets voor hebt krijg je een bedrag terug.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:56:
Even een aparte vraag. Is er al iets van "de grote jaarlijkse Tweakers tour"? Lijkt me wel top om te kijken hoe gek we het kunnen maken met ladingen aan motoren >:) >:)
Lijkt me gezellig, maar de insteek "kijken hoe gek we het kunnen maken" is niet mijn motto op de motor. Is er dit jaar al een tour geweest?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heaget schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:41:
Ik had nog een vraag aan jullie. Hoe (en waar) hebben jullie je motor verzekerd? Ik heb m'n V-Strom uit 2005 All-Risk verzekerd maar begin me steeds meer af te vragen of het nog rendabel is? Ik rijd nog maar weinig omdat ik een nieuwe auto heb ( ja.. booee! ) dus het zijn nu echt alleen nog maar plezier ritjes en af en toe eens naar het werk als het mooi weer is. Is het het geld nog waard om een motor van 10 jaar All-Risk te verzekeren?
We kunnen hier niet in jouw portemonnee kijken maar in principe verzeker je alleen dát waarvan je de eventuele financiële (gevolg)schade niet wil/kunt dragen bij een schadeclaim/ongeval.

Ik rijd iedere 2 jaar een nieuwe (SS) motorfiets en verzeker die apparaten alleen WA+ (met een beperkte Casco regeling dus) zodat diefstal van het apparaat wél gedekt is. Schade welke ik zélf aan m'n eigen motorfiets toebreng betaal ik dus ook zelf.

Met m'n gloedje nieuwe 2008 Yamaha R6 reed ik met amper 200 gereden Km's op de teller een schadepost van ~€6000,- . Dat was het bedrag wat ik kwijt zou zijn als ik 'm bij een Yamaha Dealer zou laten herstellen. Ik heb die schade in eigen beheer, binnen een week, voor ~€1100,- herstelt met 100% nieuwe én originele onderdelen. (Voordeel van het rijden van een courant type fiets wat ook voor circuitraces in gezet wordt, een volledig nieuwe kuipset incl. koplamp en overige verlichting is dan vrij snel gevonden voor ~€800,- . Tank spuiten was €200,-, nieuw stuurgewicht, voetstepje en remhendeltje). De rest was een beetje "elbow grease" en een hoop vloekwerk om m'n eigen stommiteit.

Verschil in premie tussen WA+ en WA Casco voor zo'n fiets: ~€110,- per maand :+

Verzekeraars zijn niet dol op nieuwe "Super Sports" en ik moest dus een jaar schadevrij rijden om 't premieverschil te kunnen verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:09:
[...]
De rest was een beetje "elbow grease" en een hoop vloekwerk om m'n eigen stommiteit.

Verschil in premie tussen WA+ en WA Casco voor zo'n fiets: ~€110,- per maand :+

Verzekeraars zijn niet dol op "Super Sports" en ik moest dus een jaar schadevrij rijden om 't premieverschil te kunnen verantwoorden.
Niet iedereen kan dat zelf.
En All Risks is niet zo duur als jij zegt. Ik verzeker mijn 2 jaar oude GSA voor iets van €550 per jaar. Maar ik rij dan ook al 15+ jaar schadevrij. Kan me voorstellen dat het in andere provincies duurder is, maar 2x zo duur lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ik zit het nu eens na te kijken, maar eigenlijk maakt het weinig uit. All risk nu is 30 euro, WA is 10 euro. Dus dan loop je 240 euro per jaar "mis". Behalve dat als je onderuit gaat alles wel word verzekerd. Dan vind ik die 240 euro per jaar voor de extra zekerheid ook wel meevallen.. En daar zit dan ook nog verzekering voor passagier en spullen ( pak/helm) bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Heaget op 09-08-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:19:
[...]

Niet iedereen kan dat zelf.
En All Risks is niet zo duur als jij zegt. Ik verzeker mijn 2 jaar oude GSA voor iets van €550 per jaar. Maar ik rij dan ook al 15+ jaar schadevrij. Kan me voorstellen dat het in andere provincies duurder is, maar 2x zo duur lijkt me stug.
Voor "tour" fietsen gaat dat inderdaad meestal wel op. Een nieuwe "SS" casco verzekeren is serieus duurder (vanwege de PK/Kg verhouding en het (vaak) bijbehorende "karakter" waarmee zo'n fiets bereden wordt). Het percentage eenzijdige ongevallen ligt vaak nét iets hoger bij "SS" rijders :+

Ik heb overigens ook de hoogste B/M trede (en dus 80% Bonus), maar dan nog is het niet leuk om een nieuwe "SS" WA Casco te verzekeren.
Heaget schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:25:
Ik zit het nu eens na te kijken, maar eigenlijk maakt het weinig uit. All risk nu is 30 euro, WA is 10 euro. Dus dan loop je 240 euro per jaar "mis". Behalve dat als je onderuit gaat alles wel word verzekerd. Dan vind ik die 240 euro per jaar voor de extra zekerheid ook wel meevallen.. En daar zit dan ook nog verzekering voor passagier en spullen ( pak/helm) bij.
WA zou ik persoonlijk nooit adviseren, beter een WA+ (met beperkt casco) zodat je bij diefstal in ieder geval wél volledig schadeloos gesteld wordt.

De term "All-Risk" zou ik (persoonlijk) overigens liever niet gebruiken....

Ik heb jarenlang voor een grote verzekeraar in het centrum van Tilburg gewerkt (als Systeembeheerder) en die mooie kantoorpanden waar ik destijds in werkte worden érgens van betaald. Filantropisch is een woord wat bij een verzekeraar, 100% terecht, NIET in het woordenboek voor komt.

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 09-08-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ik dacht dat het gewoon zo heette in de volksmond, all risk.. Waarom die term niet gebruiken? Niet filantropisch, dat snap ik.
Diefstal ben ik persoonlijk niet zo bang voor, maar voor een paar euro ben je idd WA+ verzekerd, het is eerder vallen wat ik als risico zie. Anyway, het scheelt allemaal niet zo veel.

[ Voor 8% gewijzigd door Heaget op 09-08-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heaget schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:42:
Ik dacht dat het gewoon zo heette in de volksmond, all risk.. Waarom die term niet gebruiken?
Diefstal ben ik persoonlijk niet zo bang voor, maar voor een paar euro ben je idd WA+ verzekerd, het is eerder vallen wat ik als risico zie. Anyway, het scheelt allemaal niet zo veel.
De term "All Risk" impliceert dat je voor ALLE mogelijke risico's een (financiële) dekking aan gaat. Als je de polisvoorwaarden van je verzekering er op na gaat slaan dan zal je (serieus) gaan zien dat er nog best veel uitzonderingen zijn waarbij je "0" op rekest gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
ephymerous schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Lijkt me gezellig, maar de insteek "kijken hoe gek we het kunnen maken" is niet mijn motto op de motor. Is er dit jaar al een tour geweest?
Fair enough. Met "gek" bedoelde ik niet asociaal rijden ed. Ik bedoelde kijken een hoe lange stoet we kunnen maken om de bewoners gek te maken met een eindeloze lijn aan gebrul :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
wimmel_1 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:45:
De term "All Risk" impliceert dat je voor ALLE mogelijke risico's een (financiële) dekking aan gaat. Als je de polisvoorwaarden van je verzekering er op na gaat slaan dan zal je (serieus) gaan zien dat er nog best veel uitzonderingen zijn waarbij je "0" op rekest gaat krijgen.
Ah, ja dat weet ik. In geval van terroristische aanslagen en alien abductions ben ik niet verzekerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:26:
[...]
Voor "tour" fietsen gaat dat inderdaad meestal wel op. Een nieuwe "SS" casco verzekeren is serieus duurder (vanwege de PK/Kg verhouding en het (vaak) bijbehorende "karakter" waarmee zo'n fiets bereden wordt). Het percentage eenzijdige ongevallen ligt vaak nét iets hoger bij "SS" rijders :+
Hoewel ik me er nooit echt in heb verdiept, verandert men blijkbaar steeds weer dat soort grondslagen. Ik kan me herinneren dat ik mijn eerste motor ging verzekeren, en ze alleen maar vragen naar de cylinderinhoud. Dat was blijkbaar maatgevend voor de premie. Dat én waar je woont. Sommige regio's betalen gewoon meer.
Tegenwoordig moet je (online dan) steeds je kenteken invullen en kunnen ze uit de database van motortypen allerlei info halen. Waarschijnlijk passen ze daar ook nog (hun variant van) statistiek op toe zodat jij een pak meer betaalt. Hoewel de GSA's ook erg popi zijn bij Het Gilde. Vandaar dat ik niet verwachtte dat het zoveel zou schelen.

Ik weet ook niet of ik het altijd blijf doen. Bij een bepaalde leeftijd wordt het onzinnig om alles te verzekeren. Maar mocht ik ooit het asfalt of een grindpad kussen met dat ding, gaat de BMW kraan volop open vrees ik... :+
De term "All-Risk" zou ik (persoonlijk) overigens liever niet gebruiken....

Filantropisch is een woord wat bij een verzekeraar, 100% terecht, NIET in het woordenboek voor komt.
All Risks is een term die van oudsher (vroegâh, weet je wel) gebruikt werd voor zo'n verzekering. Ik als ouwe lul gebruik dat nog steeds. En inderdaad, een verzekeraar verzekert alls, behalve risico... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:17
Leeftijd van de eigenaar speelt volgens mij ook een grote rol in de maandelijkse kosten.

Zelf verzeker ik mijn motoren altijd WA beperkt casco, volledig casco is totaal niet rendabel vind ik. Zelf spaar ik liever het jaarlijkse verschil op en hou het achter de hand voor eventuele schade.

Bij casco moet je rekening houden met de eigen risico en als je een schade geval meld dat je dan gelijk een aantal schadevrije jaren achteruit gaat en daardoor je maandelijkse premie weer omhoog zal gaan. Als je nog geen schadevrije jaren hebt en je komt in de 'negatieve jaren' terecht na een schadegeval, dan wilt geen een verzekeraar je nog verzekeren. Alleen zo een speciale verzekeraar die 200 euro per maand rekent voor alleen WA tot dat je weer in de plus staat. Daarnaast krijg je maar een fractie van de nieuwaarde bij total loss.

Met WA casco zou ik voor mijn huidige motor circa 850 euro per jaar kwijt zijn terwijl met beperkt casco dat maar 200 euro is.

[ Voor 11% gewijzigd door cyntax op 09-08-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Terminus was de "oude naam" .... Tegenwoordig heet dat (heel terecht) "Last Resort" verzekeringen.

Als je een exclusieve sportwagen wil laten verzekeren kom je vaak automatisch uit bij die verzekeraar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Maar wat houd beperkt casco dan in? Waar word je minder voor verzekerd dan bij volledig casco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:17
Heaget schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:10:
Maar wat houd beperkt casco dan in? Waar word je minder voor verzekerd dan bij volledig casco?
De belangrijkste toevoeging van beperkt casco ten opzichte van WA is dat je diefstal en storm verzekering hebt. Schade die je zelf veroorzaakt aan jouw motor (op de weg) is dan niet verzekerd.

Volledig casco zorgt ervoor dat je ook verzekerd bent als je zelf schade maakt aan je motor (op de weg en met een paar uitzonderingen).

Afbeeldingslocatie: https://archive.aon.nl/knmvverzekeringen/images/Dekkingvergelijker_KNMV.png

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 09-08-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat plaatje klopt redelijk. Voor een volledig verschil tussen de verschillende polissen moet je echter pér verzekeraar gaan kijken. Bij een aantal verzekeraars zijn kleding & helm bijvoorbeeld al inbegrepen bij een WA+ polis.

Een opzittende polis moet je overigens vaak afzonderlijk afsluiten waarbij zo'n polis dan ook de schade aan "jouzelf" dekt (niet alleen de schade aan een eventuele duopassagier). Jijzelf wordt (vaak) ook gewoon als "opzittende" gezien en bent dus niet automatisch verzekert bij een WA+ en/of WA Casco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Dan blijf ik toch gewoon bij WA+ Uitgebreid casco want ik wil verzekerd zijn bij het door eigen toedoen ten val komen. Opzittendeverzekering is vaak los aan en uit te zetten, die heb ik dan ook aan staan omdat ik vaak samen rijd. Ik heb ook accesoires verzekerd, voor de navigatie, koffers en eventuele andere bijkomstigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Mijn verslag van de elektrische Harley is net online gezet

http://www.motor-forum.nl...e-indruk-Project-Liv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leuke review!!

Wel even een paar vragen: Heeft MF een eindredactie én waarom zie ik nergens een foto van een (eventueel) aanwezig vakwerk frame?

Geweldig dat juist een "conservatieve" motorfiets fabrikant, wat Harley Davidson in mijn optiek nog steeds is, zichzelf nu al op deze manier wil presenteren in NL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Is het nodig??
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-4Bsq0ZsP68A/VcdUjd4kIFI/AAAAAAAAECY/khkKf5vJ_no/s512-Ic42/20150809_122702.jpg

Ik zeg ja, er af met het ding dan.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-e_KIqgBzICw/VcdVH4SWpPI/AAAAAAAAEDo/oS4Bh5O0oDo/s512-Ic42/20150809_130817.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5sFiDlBid3A/VcdUuEtGGfI/AAAAAAAAECw/3IEbxTNOnak/s576-Ic42/20150809_133027.jpg

Raar ding eigenlijk zo een DB-killer
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-yEWny33hE9A/VcdVLZ4D_0I/AAAAAAAAEDw/rdxwTutbhhc/s576-Ic42/20150809_123531.jpg

Als de druk er af is blijkt hij ook behoorlijk gecupt te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-P_bkH5NV3AM/VcdVElSbqgI/AAAAAAAAEDg/V7O8VHPXegQ/s576-Ic42/20150809_130842.jpg

Nieuw en oud
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-6ayKN27tq1I/VcdUnDctVOI/AAAAAAAAECg/XbHHhgwzyOo/s576-Ic42/20150809_133251.jpg

Voor ook vervangen die was nog veel erger gecupt, beide bandjes uit de zelfde serie Pirelli
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-LdWdabybpt8/VcdU5Jm1tJI/AAAAAAAAEDI/OF4AYFf5Wb8/s576-Ic42/20150809_134136

Meteen ook de uitlaat pakking vervangen, kwaaltje van deze types dat ze er na een aantal duizend kilometers vanzelf uit blazen.
Helaas regent het nu hier had nog wel even de haartjes er af willen gassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Leuke review!!

Wel even een paar vragen: Heeft MF een eindredactie
Ja en nee :) User reviews zoals deze checken we in principe niet of nauwelijks. We hebben wel (sinds kort) een vaste testredactie en daarvan worden artikelen wel aan eindredactie e.d. onderworpen.

In het geval van dit artikel van Harley heb ik een beperkte mate van eindredactie gedaan, dus denk aan wat d's en t's. Ik heb bewust weinig tot niets aangepast aan het artikel omdat gebruikerservaringen hun charme mede te danken hebben aan het feit dat het echte gebruikerservaringen zijn :) Sowieso is helemaal niets aangepast aan de mening van Harley.

edit: ik heb wel het artikel in "het systeem" gezet en de opmaak gedaan. Normaal gesproken kun je als gebruiker geen artikel dat uit meerdere pagina's bestaat aanmaken, dat kunnen alleen wij als beheerders.
Geweldig dat juist een "conservatieve" motorfiets fabrikant, wat Harley Davidson in mijn optiek nog steeds is, zichzelf nu al op deze manier wil presenteren in NL _/-\o_
Eens!

[ Voor 10% gewijzigd door Bananeman op 09-08-2015 15:50 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Filmpje van een Fransoos die ook op de LiveWire mocht rijden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
YouTube: Harley-Davidson Project LiveWire - Jay Leno's Garage
Test van de livewire door petrolhead Jay Leno.
wimmel_1 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Leuke review!!

Wel even een paar vragen: Heeft MF een eindredactie én waarom zie ik nergens een foto van een (eventueel) aanwezig vakwerk frame?
Het is een aluminium gegoten frame met vakken . Weet eigenlijk niet of dat officieel ook een vakwerkframe genoemd mag worden zoals een Ducati met gelaste vakken.

Dat frame is vrij duidelijk zichtbaar leek mij zo. Er stond wel een los frame in een vitrine maar die spiegelde zoveel dat ik die niet goed op de foto kreeg. Ik had namelijk alleen een compactcamera bij, mijn reflex lag thuis.

[ Voor 31% gewijzigd door harley op 09-08-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harley schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:06:
YouTube: Harley-Davidson Project LiveWire - Jay Leno's Garage
Test van de livewire door petrolhead Jay Leno.

[...]

Het is een aluminium gegoten frame met vakken . Weet eigenlijk niet of dat officieel ook een vakwerkframe genoemd mag worden zoals een Ducati met gelaste vakken.
Een vakwerkframe heet juist zó vanwege het feit dat zo'n frame opgebouwd is uit, meestal ronde, losse buizen en dus gelast wordt (tegenwoordig ook vaak middels een lasrobot). wat écht vakwerk is, in alle opzichten.

De term komt overigens uit de woningbouw in de middeleeuwen (zoek maar eens naar de term "vakwerk huizen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Volgens mijn kennis is een vakwerk een overspanningsconstructie bestaande uit lijnvormige elementen. Het woordje vak slaat dus in mijn ogen op de vorm met vele vakken en niet op handwerk.

En daar voldoet hij in mijn ogen wel aan.

Edit: een truss is ook vakwerk bijvoorbeeld. En volgens de wikipedia is die uit de huizen bouw een ander soort.

Wikipedia: Vakwerk

[ Voor 55% gewijzigd door harley op 09-08-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat degene die succesvol gaat zijn met elektrieke brommerds, juist niet een van de traditionele motorfabrikanten gaat zijn. Waarom niet? Omdat je met electrische motoren nu juist het 'karakter' van een traditionele motor mist. Wat moet HD nou roepen over hun electrische motor dat 'm uniek maakt? Unieke en handige dingen aan een electrische motorfiets zijn hele andere dingen als die een traditionele motor uniek maakt. Het aparte lopen van een 2- of 3 pitter, de smooth-ride van een 4- of 6 cylinder (dat heeft een electrische standaard) of de blèr van een sportmotor met een 4 pitter. Het ontbreekt op een electrische motor. Eigenlijk zijn ze allemaal hetzelfde. Wat iedereen zo mooi vindt aan een electrische motor is dat ie zo lekker snel reageert en meteen het volle koppel heeft. Maar dat is een eigenschap van een electrische motor. Je hebt geen onderscheid meer tussen het aantal cylinders, hoogtoerig of toerkarakteristiek, geen blèrpijpen... Het enige waar je onderscheid op kunt maken is de framegeometrie, ofwel: is het een toer- sport- offroad of crossmotor (of scooter voor Bommes :+ ).
Dat is natuurlijk gechargeerd, maar basically komt het daar wel op neer. De een zal een leuke gadget erbij doen, maar heel veel variëren kun je volgens mij niet. Dus is de vraag: hoe gaan de echte puristenmerken als Ducati, Harley-Davidson, BMW, Triumph dit nu aanpakken? Dat zijn allemaal merken (ik zal er best een paar vergeten) die prat gaan op hun bijzondere motoren met een eigen loopkarakteristiek. Zet een electromotor op een GS en ik voel geblindoekt geen verschil meer of ik nu op een eTiger zit of een RelectroGS.

Ik denk dus dat merken als Fisker en Tesla met de electrische buit aan de haal gaan als zijn motoren gaan maken.

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:18:
Ik denk dat degene die succesvol gaat zijn met elektrieke brommerds, juist niet een van de traditionele motorfabrikanten gaat zijn. Waarom niet? Omdat je met electrische motoren nu juist het 'karakter' van een traditionele motor mist. Wat moet HD nou roepen over hun electrische motor dat 'm uniek maakt? Unieke en handige dingen aan een electrische motorfiets zijn hele andere dingen als die een traditionele motor uniek maakt. Het aparte lopen van een 2- of 3 pitter, de smooth-ride van een 4- of 6 cylinder (dat heeft een electrische standaard) of de blèr van een sportmotor met een 4 pitter. Het ontbreekt op een electrische motor. Eigenlijk zijn ze allemaal hetzelfde. Wat iedereen zo mooi vindt aan een electrische motor is dat ie zo lekker snel reageert en meteen het volle koppel heeft. Maar dat is een eigenschap van een electrische motor. Je hebt geen onderscheid meer tussen het aantal cylinders, hoogtoerig of toerkarakteristiek, geen blèrpijpen... Het enige waar je onderscheid op kunt maken is de framegeometrie, ofwel: is het een toer- sport- offroad of crossmotor (of scooter voor Bommes :+ ).
Dat is natuurlijk gechargeerd, maar basically komt het daar wel op neer. De een zal een leuke gadget erbij doen, maar heel veel variëren kun je volgens mij niet. Dus is de vraag: hoe gaan de echte puristenmerken als Ducati, Harley-Davidson, BMW, Triumph dit nu aanpakken? Dat zijn allemaal merken (ik zal er best een paar vergeten) die prat gaan op hun bijzondere motoren met een eigen loopkarakteristiek. Zet een electromotor op een GS en ik voel geblindoekt geen verschil meer of ik nu op een eTiger zit of een RelectroGS.

Ik denk dus dat merken als Fisker en Tesla met de electrische buit aan de haal gaan als zijn motoren gaan maken.

Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk persoonlijk dat je dat verkeerd ziet helaas. Kijk eens naar de modellen van Tesla en Fisker welke je zelf al noemt, en vergelijk 't huidige marktaandeel daarvan eens met de Renault ZOE óf Nissan Leaf.

Renault en Nissan zijn beide van origine géén fabrikanten van electro's, Fisker en Tesla zijn dat wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:46:
Is het nodig??
[afbeelding]

Ik zeg ja, er af met het ding dan.

[...]

Meteen ook de uitlaat pakking vervangen, kwaaltje van deze types dat ze er na een aantal duizend kilometers vanzelf uit blazen.
Helaas regent het nu hier had nog wel even de haartjes er af willen gassen.
Vespa met slicks, knietje aan de grond. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:27:
[...]
Ik denk persoonlijk dat je dat verkeerd ziet helaas. Kijk eens naar de modellen van Tesla en Fisker welke je zelf al noemt, en vergelijk 't huidige marktaandeel daarvan eens met de Renault ZOE óf Nissan Leaf.

Renault en Nissan zijn beide van origine géén fabrikanten van electro's, Fisker en Tesla zijn dat wél.
Ik ken de marktaandelen niet, maar voorlopig zijn Tesla's en Fiskers nog steeds aardig duur. Dat is wel een heel verschil met de Zoe of Leaf. Dat is dus appels en peren.

Maar het soort auto's als Leaf en Zoe worden niet echt gekocht om hun 'beleving'. De een als autootje voor beurzen, de andere door mensen die niet zo heel ver moeten rijden en het millieu belangrijk vinden. Een Tesla koop je vooralsnog om lekker belastingvriendelijk te kunnen knallen.

Maar ik wil niet verzanden in een merkdiscussie. Ik noemde Fisker en Tesla als voorbeeld. Een motor wordt volgens mij nog altijd meer op emotie gekocht. En dat ontbreekt er gewoon aan bij elektriek. Behalve dan die acceleratie. Maar daar gaat de lol ook gauw af als je daardoor maar 25km kunt rijden :+

Ik vraag het me nog steeds af: gaan BMW, Ducatie en HD (bijvoorbeeld) in staat zijn om dezelfde emotie aan hun elektrieke motoren te verbinden als hun benzinemotoren? Proberen zullen ze het zeker, maar iets als een Zero bijvoorbeeld, begint van 0. Maakt het nog wat uit of je een elektriek van Zero of van BMW hebt? Gaat het heel anders rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Natuurlijk gaan er verschillen zijn. Het blok wat onder je motor hangt is lang niet het enige wat er toe doet. Denk bijvoorbeeld aan de soort aandrijving, de software features (ride modi enzo), top snelheid, hoe snel een accu laadt, etc etc. Het feit dat je een motor op emotie koopt zegt ook genoeg: het merk wat erop staat is super belangrijk.

Een Tesla alleen maar kopen om belastingvriendelijk te kunnen knallen is onzin. De Model S is gewoon een hele goede elektrische auto die concurreert met BMW's enzo. De Roadster is een heel lollig sportautootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
de tesla is voor de particulier veel te prijzig. Ik denk dat zeker 80% van de huidige rijders hem zakelijk rijdt omdat hij dan wel concurerend geprijsd is.
De markt voor motoren is het op dit moment nog gewoon net niet. De actieradius is te klein en de aanschafprijs te hoog. als dat beide verbeterd kan het wel degelijk een segment op zichzelf worden waar aantallen in verkocht worden. En ook daad geldt wel degelijk dat de merken hun eigen stempel erop kunnen drukken. En het voordeel van een bestaand dealernetwerk hebben. Je hebt altijd puristen en stijfkoppen. Maar als een merk als Harley-Davidson nu al veel klanten ervoor lekker maakt zonder een aanschafmogelijkheid moet je eens voorstellen wat ze kunnen bereiken als ze een verkoopbaar model hebben wat ze in grote getale kunnen neerzetten als demo model op opendagen en evenementen. Ik denk dat zelfs de puristen dan minimaal tot een proefrit overgehaald kunnen worden en erna hun mening minimaal positief bijstellen. Dit gebeurde gisteren namelijk al volop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:26:
WA zou ik persoonlijk nooit adviseren, beter een WA+ (met beperkt casco) zodat je bij diefstal in ieder geval wél volledig schadeloos gesteld wordt.
Ligt eraan. Ik verzeker al mijn voertuigen alleen WA. Ten eerste ben ik er niet te bang voor dat het wordt gestolen, ten tweede is het voor mij een "jammer maar helaas". Ik ben persoonlijk van mening dat je niet moet verzekeren wat je zelf ook kunt betalen (al kan ik daar later op terug komen als het prijsverschil tussen WA en WA Beperkt casco te klein is :+ )
Heaget schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:51:
[...]

Ah, ja dat weet ik. In geval van terroristische aanslagen en alien abductions ben ik niet verzekerd 8)7
Atoomkernreacties vallen ook niet onder je dekking, vergeet dat ook niet! :+
harley schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:43:
Volgens mijn kennis is een vakwerk een overspanningsconstructie bestaande uit lijnvormige elementen. Het woordje vak slaat dus in mijn ogen op de vorm met vele vakken en niet op handwerk.
Een vakwerk is een constructie van langwerpige elementen die met hun uiteinden aan elkaar zijn verbonden (volgens Hibbeler dan). Als ik foto's van de LiveWire zie, zie ik daar een vakwerkconstructie in. Dus wat je zegt klopt gewoon :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

harley schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:31:
de tesla is voor de particulier veel te prijzig. Ik denk dat zeker 80% van de huidige rijders hem zakelijk rijdt omdat hij dan wel concurerend geprijsd is.
Ik ken twee mensen die een Model S rijden. Die rijden het ding idd zakelijk, maar hun primaire reden is niet omdat het goedkoper is. Hun primaire reden is dat ze 100% elektrisch willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:34:
[...]

Ik ken twee mensen die een Model S rijden. Die rijden het ding idd zakelijk, maar hun primaire reden is niet omdat het goedkoper is. Hun primaire reden is dat ze 100% elektrisch willen rijden.
En de rede om primair 100% elektrisch te willen rijden is niet afhankelijk van het feit dat Tesla "gratis" (quickcharge) laadpunten heeft én dat je er (met wat eigen inspanning (lees: ontspanning)) gewoon 350Km mee kunt rijden voordat je moet herladen aan bijv. zo'n gratis laadpunt?

Ga voor de grap maar eens kijken wat de 21" banden kosten voor zo'n Tesla Model S :)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 09-08-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

wimmel_1 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

En de rede om primair 100% elektrisch te willen rijden is niet afhankelijk van het feit dat Tesla "gratis" (quickcharge) laadpunten heeft én dat je er (met wat eigen inspanning (lees: ontspanning)) gewoon 350Km mee kunt rijden voordat je moet herladen aan bijv. zo'n gratis laadpunt?

Ga voor de grap eens kijken wat de 21" banden kosten voor zo'n Tesla Model S :)
Nee. Beiden vinden elektrisch rijden gewoon tof en willen graag early adopter zijn.

Geen idee wat die banden kosten, maar deze twee mensen verdienen genoeg poen om het te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
XBL schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:50:
[...]

Nee. Beiden vinden elektrisch rijden gewoon tof en willen graag early adopter zijn.

Geen idee wat die banden kosten, maar deze twee mensen verdienen genoeg poen om het te betalen.
Zonder de gigantische subsidies zou bijna niemand zoiets kopen.

Voor de leaf niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:50:
[...]

Als ze die Tesla niet in de "Full Operational Lease" zouden kunnen rijden dan vrees ik dat ze er, onafhankelijk van het inkomen, ook anders over zouden (gaan) denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Geld zal gerust een factor zijn, maar zoals ik al zei: het is niet de primaire reden waarom ze elektrisch rijden.

Waarom trekken jullie dit in twijfel? Je kan niet snappen dat mensen heel graag 100% elektrisch rijden? Dan zou je het eens moeten proberen. Het is echt geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:02:
Geld zal gerust een factor zijn, maar zoals ik al zei: het is niet de primaire reden waarom ze elektrisch rijden.

Waarom trekken jullie dit in twijfel? Je kan niet snappen dat mensen heel graag 100% elektrisch rijden? Dan zou je het eens moeten proberen. Het is echt geniaal.
Ik trek écht niks in twijfel, ik heb alleen m'n vragen bij het oprecht willen rijden met een 100% electro in dat soort gevallen.

Voor jouw idee: Ik rijd inmiddels weer met een "simpele" Diesel in loondienst terwijl ik een Model-S gereden heb als ZZP'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Eens, de mensen die ik ken die een Tesla hebben of hebben gereden zijn enthousiast over de rijeigenschappen. Elektrisch rijden doe je niet alleen omdat je een "boomknuffelaar" bent.

Wat betreft elektrische motoren: zoals hier al geschreven is komt er veel meer kijken bij het bouwen van een motorfiets dan alleen de krachtbron. Er zijn veel meer aspecten die van invloed zijn op het rijgedrag, actieradius, comfort, sportiviteit, etc. De traditionele merken hebben (in vergelijking met nieuwkomers) het voordeel dat ze een gevestigde naam zijn (en dus al een "fanbase" hebben), over technische kennis en ervaring beschikken, een dealernetwerk hebben, schaalvoordeel hebben, etc.

De LiveWire is een grote stap in een nieuwe richting voor Harley en veel mensen halen hun neus er voor op omdat het anders is dan wat ze gewend zijn. Maar: het is een Harley. En zeker Harley-rijders zijn sterk merkgebonden. Ook al zal de LiveWire nooit bij de dealers verschijnen, het is wel duidelijk dat "zelfs" Harley zichzelf én hun klanten voorbereidt op de toekomst.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

wimmel_1 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:32:
[...]

Ik trek écht niks in twijfel, ik heb alleen m'n vragen bij het oprecht willen rijden met een 100% electro in dat soort gevallen.
"Je hebt vragen over hoe oprecht het is". Dus je trekt het wel in twijfel. Kom op zeg :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:02:

Tuurlijk zijn er mensen die uit overtuiging electrisch rijden. Maar ik ken er ook die zich nu rotlachen omdat ze voorheen een vermogen aan bijtelling betaalden voor hun Porsche en nu lekker voor wènig in zo'n ding rijden (of een Hybrid Porsche). Zo ook voor de andere hybrid voertuigen.

Maar voordat we in zo'n discussie verzanden: het ging me dus om de aantrekkingskracht van een electrische motor, en de connectie met een merk (of om maar een marketingkreet aan te halen: beleving). Ik gaf zelf ook al aan dat je wat leuke electronische gadgets in kunt bouwen zoals bepaalde rijmodi, maar dat is niet uniek. Het is een stuk softwaren en dat kan iedereen. Het zit bovendien ook al op onze huidige motoren.

Maar een electrische BMW heeft bv niet dezelfde beleving als een boxer. De electrische HD rijdt niet als een FXL%#$90cubic inches ( :+ ). Volgens mijn rijden ze motorisch gezien hetzelfde. De een misschien iets sneller als de ander. Misschien gaan ze electronisch wel een 'karakter' inbouwen :X
Punt is: een electromotor maakt de motoren ongeveer hetzelfde. Ze hebben allemaa hetzelfde (nauwelijks) geluid, trekken allemaal als een beer en hooguit de actieradius en topsnelheid zijn anders. Oplaadsnelheid ligt meer aan het oplaadpunt dan aan de motor.

Begrijp me goed, dit is geen rant tegen electrische motoren, daar gaat het me helemaal niet om. Ik vraag me alleen serieus af hoe de merken zich van elkaar willen gaan onderscheiden. Iedereen gaat alleen in op randzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Jij beschouwt de krachtbron als het enige waarmee een merk zich kan onderscheiden of wat bepaalt hoe een motor rijdt. Dat is veel te kort door de bocht. Alle andere zaken zijn randzaken volgens jou en dat klopt gewoon niet.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vraag me vooral af hoe je ervoor zorgt dat je die 200kilo aan accu's op de juiste manier plaatst zonder dat het de motorhandling beïnvloedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Agg, zodra er een GS1200 (mAh) uitkomt, gaan hele hordes over. :+

Aber, alles aus Beieren war toch viel besser? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

_Apache_ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:46:
Agg, zodra er een GS1200 (mAh) uitkomt, gaan hele hordes over. :+

Aber, alles aus Beieren war toch viel besser? ;)
BMW heeft al een elektrische motor, de C-evolution ;)
418O2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:44:
Ik vraag me vooral af hoe je ervoor zorgt dat je die 200kilo aan accu's op de juiste manier plaatst zonder dat het de motorhandling beïnvloedt
Lekker laag. Overigens zit er veel minder dan 200 kilo aan accu's in een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Erasmo schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:25:
[...]

BMW heeft al een elektrische motor, de C-evolution ;)

[...]

Lekker laag. Overigens zit er veel minder dan 200 kilo aan accu's in een fiets.
Maar alsnog wel redelijk wat gewicht toch? Op een motor tikt het wel sneller aan en zal het de handling veranderen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

418O2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:26:
[...]

Maar alsnog wel redelijk wat gewicht toch? Op een motor tikt het wel sneller aan en zal het de handling veranderen lijkt me...
Het ligt natuurlijk aan de capaciteit die je kiest maar een Zero S hoeft niet meer te wegen dan 171kg en een FX zelfs vanaf 112kg.

Ik heb zelf op een Zero SR gereden en je merkt amper wat van het gewicht door het lage zwaartepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Erasmo schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:32:
[...]

Het ligt natuurlijk aan de capaciteit die je kiest maar een Zero S hoeft niet meer te wegen dan 171kg en een FX zelfs vanaf 112kg.

Ik heb zelf op een Zero SR gereden en je merkt amper wat van het gewicht door het lage zwaartepunt.
Oké, das wel chill.

Ik ben geen fan van elektromotoren en op een motor zou ik het nog minder waarderen. Puur het gevoel van een verbrandingsmotor met het bijbehorende karakter en geluid zou ik op een motor erg missen.
Pagina: 1 ... 71 ... 105 Laatste