Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 72 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou graag een zero willen hebben voor woon werk verkeer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

418O2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:35:
[...]

Oké, das wel chill.

Ik ben geen fan van elektromotoren en op een motor zou ik het nog minder waarderen. Puur het gevoel van een verbrandingsmotor met het bijbehorende karakter en geluid zou ik op een motor erg missen.
Wel eens proefgereden op een Zero?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 19:32

DinX

Motormuis

Erasmo schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Wel eens proefgereden op een Zero?

woohoo :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dat somt het wel op ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-10 08:54
_Apache_ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:46:
Agg, zodra er een GS1200 (mAh) uitkomt, gaan hele hordes over. :+

Aber, alles aus Beieren war toch viel besser? ;)
Dat geldt sowieso voor Duitsland, maar nog sterker idd voor Beieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:23
De knoop doorgehakt en afgelopen weekend de Thundercat te koop gezet.

De bedoeling was sowieso wel om voor het volgende seizoen wat anders te hebben na 6 jaar op de Thundercat.
Bovenaan de lijst staat nu een vorig model Tuono (dus niet het huidige model). Is dat niets, dan maar eens gaan kijken naar een Z1000 of FZ1 o.i.d.

Het blijven brute machines die Tuono's en ik heb een aantal jaar geleden geroepen dat ik er ooit nog eens op zou gaan rijden.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-10 11:43

Denko

|{ing Øf ßlitz

Maikel64 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:14:
De knoop doorgehakt en afgelopen weekend de Thundercat te koop gezet.

De bedoeling was sowieso wel om voor het volgende seizoen wat anders te hebben na 6 jaar op de Thundercat.
Bovenaan de lijst staat nu een vorig model Tuono (dus niet het huidige model). Is dat niets, dan maar eens gaan kijken naar een Z1000 of FZ1 o.i.d.

Het blijven brute machines die Tuono's en ik heb een aantal jaar geleden geroepen dat ik er ooit nog eens op zou gaan rijden.
Mijn volgorde zou zeker zijn: Tuono, FZ1, Z1000. Allemaal mooie dingen overigens, alleen die tuono is gewoon :9~

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:34

steveman

Comfortabel ten onder

Gloeiende gloeiende... kentekenplaat verloren, ergens in Luxemburg waarschijnlijk.

Zou eigenlijk vandaag pas naar huis gaan... Maar om nou rond te gaan touren met een handgeschreven kenteken...

Toen tot overmaat van ramp de MotoGP-racestream ook nog eens zat te haperen was ik het helemaal zat, uitgechecked en naar huis gereden.

MOoooeee dat ik was toen ik in bed lag XD

Anyway, als je zo'n kliksysteem hebt voor je kenteken... jas er even wat schroefjes doorheen. Voorkomt dat je met zo'n stom 1-tje moet gaan rijden.

om het af te maken had m'n vriendin nog even getelegramt over de wedstrijd... dus toen ik de download aan wilde zetten bij thuiskomst, zag ik de uitslag al :')

Ook mooi trouwens, ga ik naar het politiebureau om aangifte te doen van het verlies van het kenteken... "Ja, dan moet je een afspraak maken. Kan ik nu niet voor je doen want ik kan onze agenda niet inzien"

Het is dat ik een zwak heb voor blonde dames met mooie blauwe ogen in een kogelwerend vest O+ O+ O+

[ Voor 31% gewijzigd door steveman op 10-08-2015 13:43 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-10 16:57
Denko schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:37:
[...]

Mijn volgorde zou zeker zijn: Tuono, FZ1, Z1000. Allemaal mooie dingen overigens, alleen die tuono is gewoon :9~
Vorig model Tuono en huidig model :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:40:[...]

Anyway, als je zo'n kliksysteem hebt voor je kenteken... jas er even wat schroefjes doorheen. Voorkomt dat je met zo'n stom 1-tje moet gaan rijden.

[...]
Hoe herken ik dat? Vind zo'n 1-tje maar zonde, dus dat voorkom ik graag ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, ik denk dat mijn route voor Marokko zo goed als af is. Alleen de westkust twijfel ik nog wat (al heb ik daar sowieso niet veel tijd meer over). Een crosspost van Advrider:

• DAY 01 (03/10): Home - Bourg-en-Bresse (670 km)
• DAY 02 (04/10): Bourg-en-Bresse - Barcelona (719 km)
• DAY 03 (05/10): Barcelona - Tanger (ferry)
• DAY 04 (06/10): Tanger - Chefchaouen (119 km)
• DAY 05 (07/10): Chefchaouen
• DAY 06 (08/10): Chefchaouen - Taza (357 km)
• DAY 07 (09/10): Tazekka National Park
• DAY 08 (10/10): Taza - Fes (119 km)
• DAY 09 (11/10): Fes
• DAY 10 (12/10): Fes - Midelt (207 km)
• DAY 11 (13/10): Midelt - Merzouga (245 km)
• DAY 12 (14/10): Merzouga
• DAY 13 (15/10): Merzouga - Tinghir (201 km)
• DAY 14 (16/10): Tinghir - Agoudal - M'semrir - Tamtattouchte - Tinghir (228 km)
• DAY 15 (17/10): Tinghir - Boumalne - M'semrir - Boumalne - Ouarzazate (290 km)
• DAY 16 (18/10): Ouarzazate - Tamegroute (Sahara Sky observatory) (185 km)
• DAY 17 (19/10): Tamegroute - Foum Zguid - Ouarzazate (305 km)
• DAY 18 (20/10): Ouarzazate - Marrakech (207 km)
• DAY 19 (21/10): Marrakech
• DAY 20 (22/10): Marrakech - Taroudant (228 km)
• DAY 21 (23/10): Taroudant - Midelt (329 km)
• DAY 22 (24/10): Midelt / Sifi Ifni (day at the beach)
• DAY 23 (25/10): Midelt - Essaouira (312 km)
• DAY 24 (26/10): Essaouira - Casablanca (347 km)
• DAY 25 (27/10): Casablanca - Meknes (259 km)
• DAY 26 (28/10): Meknes or Volubilis
• DAY 27 (29/10): Meknes - Tanger (263 km) Have to leave early, have to be at the harbor around 11:00 (4h before the ferry leaves)
• DAY 28 (30/10): Tanger - Sète
• DAY 29 (31/10): Sète - Home (1077 km)
En mphilipp taggen doen we zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10 12:42
Zo voor het eerst een lange motorrit gemaakt met een vriend. In 6 dagen vier landen bezocht (ruim 2000km). We hebben Duitsland, Liechtenstein, Zwitserland en Oostenrijk bezocht. Hoop nieuwe dingen geleerd, zoals tent opzetten ;) en rijden onder verschillende (weers)omstandigheden.

Na zo'n reis wil je verder en langer weg.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DinX schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:57:
Zo, ik denk dat mijn route voor Marokko zo goed als af is. Alleen de westkust twijfel ik nog wat (al heb ik daar sowieso niet veel tijd meer over). Een crosspost van Advrider:

• DAY 01 (03/10): Home - Bourg-en-Bresse (670 km)
• DAY 02 (04/10): Bourg-en-Bresse - Barcelona (719 km)
• DAY 03 (05/10): Barcelona - Tanger (ferry)
• DAY 04 (06/10): Tanger - Chefchaouen (119 km)
• DAY 05 (07/10): Chefchaouen
• DAY 06 (08/10): Chefchaouen - Taza (357 km)
• DAY 07 (09/10): Tazekka National Park
• DAY 08 (10/10): Taza - Fes (119 km)
• DAY 09 (11/10): Fes
• DAY 10 (12/10): Fes - Midelt (207 km)
• DAY 11 (13/10): Midelt - Merzouga (245 km)
• DAY 12 (14/10): Merzouga
• DAY 13 (15/10): Merzouga - Tinghir (201 km)
• DAY 14 (16/10): Tinghir - Agoudal - M'semrir - Tamtattouchte - Tinghir (228 km)
• DAY 15 (17/10): Tinghir - Boumalne - M'semrir - Boumalne - Ouarzazate (290 km)
• DAY 16 (18/10): Ouarzazate - Tamegroute (Sahara Sky observatory) (185 km)
• DAY 17 (19/10): Tamegroute - Foum Zguid - Ouarzazate (305 km)
• DAY 18 (20/10): Ouarzazate - Marrakech (207 km)
• DAY 19 (21/10): Marrakech
• DAY 20 (22/10): Marrakech - Taroudant (228 km)
• DAY 21 (23/10): Taroudant - Midelt (329 km)
• DAY 22 (24/10): Midelt / Sifi Ifni (day at the beach)
• DAY 23 (25/10): Midelt - Essaouira (312 km)
• DAY 24 (26/10): Essaouira - Casablanca (347 km)
• DAY 25 (27/10): Casablanca - Meknes (259 km)
• DAY 26 (28/10): Meknes or Volubilis
• DAY 27 (29/10): Meknes - Tanger (263 km) Have to leave early, have to be at the harbor around 11:00 (4h before the ferry leaves)
• DAY 28 (30/10): Tanger - Sète
• DAY 29 (31/10): Sète - Home (1077 km)

[...]

En mphilipp taggen doen we zo :+
Heb vorig jaar (met de auto weliswaar) een groot gedeelte van die plaatsen aangedaan.
Ik kon zelf niet zoveel met de Medina's (voelde me daar vreselijk opgesloten, wat niet handig is als je er minimaal twee nachten doorbrengt), maar het is echt een schitterend land. Volubulis is aan te raden als je van opgravingen houdt, tis echt groot.
Chefchaouen, Fez, Ouarzazate en Essaouira moet je zeker doen.
Casablanca en Tanger vond ik persoonlijk niks.

Overigens; als je een extreem relaxte nacht wilt doorbrengen kan ik Tizouit (http://www.tripadvisor.nl..._Tadla_Azilal_Region.html) aanraden in Demnate.
Mooie opstap als je de bergen in wilt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:57
tellavist schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:43:
[...]

Jep!
Doe het elke dag.
Geen enkel probleem! :)
Mijn laptop deed er lang over om bezorgd te worden. Ik kreeg 'm nadat ik de motor total loss heb gereden. :+

Nu ik weer een motor heb (R6) en m'n laptop ook binnen heb (Dell E7250, 12.5") ben ik op zoek naar een tanktas. Of een tail bag. Ik wil er een laptop, 1 paar schoenen en een spijkerbroek in kwijt kunnen.

Iemand nog suggesties? :9 De Kriega US10 lijkt me wel een interessante, maar ik moet 'm even passen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

sylvesterrr schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:13:
[...]

Mijn laptop deed er lang over om bezorgd te worden. Ik kreeg 'm nadat ik de motor total loss heb gereden. :+

Nu ik weer een motor heb (R6) en m'n laptop ook binnen heb (Dell E7250, 12.5") ben ik op zoek naar een tanktas. Of een tail bag. Ik wil er een laptop, 1 paar schoenen en een spijkerbroek in kwijt kunnen.

Iemand nog suggesties? :9 De Kriega US10 lijkt me wel een interessante, maar ik moet 'm even passen. :+
Ik heb hier erg geode ervaringen met een Kriega US20, daar sleep ik elke dag bijna precies dezelfde spullen (E7250, schoenen, spijkerbroek, een shirt en nog wat klein grut) mee van en naar het werk. De laptop past mooi op de bodem met de rest erboven op, en nog redelijk wat ruimte over. De US10 is redelijk wat kleiner, dunno op de laptop daar lekker in past. Het spul is in ieder geval prima waterdicht incl gigantische stortbuien, en blijft ook met 250 kph op de Autobahn of bij stuiteren over zandpaden prima op zijn plek zitten.

Tanktassen op een supersport vind ik vooral irritant in de weg zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 10-08-2015 15:19 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chakotay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

Ik heb hier erg geode ervaringen met een Kriega US20, daar sleep ik elke dag bijna precies dezelfde spullen (E7250, schoenen, spijkerbroek, een shirt en nog wat klein grut) mee van en naar het werk. De laptop past mooi op de bodem met de rest erboven op, en nog redelijk wat ruimte over. De US10 is redelijk wat kleiner, dunno op de laptop daar lekker in past. Het spul is in ieder geval prima waterdicht incl gigantische stortbuien, en blijft ook met 250 kph op de Autobahn of bij stuiteren over zandpaden prima op zijn plek zitten.

Tanktassen op een supersport vind ik vooral irritant in de weg zitten.
Ik heb een simpele tanktas die ik gebruik om wat simpele spullen mee te nemen (flesje water, portemonnee, deo etc). Op zich wel ideaal om als kussentje te gebruiken waarop je kan leunen. :P Maar als ik een laptop, schoenen, spijkerbroek en dergelijke in een tanktas zou proppen, dan zit het waarschijnlijk flink in de weg.

Zit je US20 bomvol met die spullen?

Weet je, ik denk dat ik gewoon een US20 bestel. Ik kan het altijd terugsturen als het niets of te groot blijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

sylvesterrr schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:43:
[...]

Ik heb een simpele tanktas die ik gebruik om wat simpele spullen mee te nemen (flesje water, portemonnee, deo etc). Op zich wel ideaal om als kussentje te gebruiken waarop je kan leunen. :P Maar als ik een laptop, schoenen, spijkerbroek en dergelijke in een tanktas zou proppen, dan zit het waarschijnlijk flink in de weg.

Zit je US20 bomvol met die spullen?

Weet je, ik denk dat ik gewoon een US20 bestel. Ik kan het altijd terugsturen als het niets of te groot blijkt te zijn...
Nee, de US20 heeft dan nog redelijk wat ruimte over, maar er zit wel genoeg om om hem goed vast te kunnen zetten :)

Ik kan straks als ik naar huis ga desgewenst wel even een plaatje maken van de gevulde tas.

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 10-08-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

noes schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:32:
[...]

Hoe herken ik dat? Vind zo'n 1-tje maar zonde, dus dat voorkom ik graag ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jUutFxx.jpg

Da's de kentekenhouder, met de palletjes zichtbaar.

Die palletjes zijn niet genoeg niet :N

Boormachine ter hande nemen en bouten erdoorheen, en vastmaken met borgmoeren :Y

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 10-08-2015 16:37 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chakotay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:21:
[...]

Nee, de US20 heeft dan nog redelijk wat ruimte over, maar er zit wel genoeg om om hem goed vast te kunnen zetten :)

Ik kan straks als ik naar huis ga desgewenst wel even een plaatje maken van de gevulde tas.
Graag! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

_Apache_ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:46:
Agg, zodra er een GS1200 (mAh) uitkomt, gaan hele hordes over. :+

Aber, alles aus Beieren war toch viel besser? ;)
Zal wel tegenvallen hoor, een GS koop je toch voor de trillingen? Als ik de bestuurders zie dan heb ik het gevoel dat ze er meestal 1 hebben omdat ze in de leeftijd zitten waarin het prostaat wel wat massage kan gebruiken.

/ouwelullenmotorgrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dit is met een spijkerbroek, shirt, schoenen, diezelfde laptop als jij hebt & wat klein grut als deo e.d.:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yFN8xbyl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FZZaj6dl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MzZbVeUl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chakotay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:04:
[...]

Dit is met een spijkerbroek, shirt, schoenen, diezelfde laptop als jij hebt & wat klein grut als deo e.d.:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Thanks! Een US-10 is dan zeker te klein. Ik denk dat ik dezelfde tas bestellen.

Hoe stevig zou die tas vastzitten als je de straps onder de seat cover heen haalt (en dus niet bevestigt op je frame)? Of heb jij de straps ook gewoon onder je buddy seat heen gehaald?

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 10-08-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10

Bommes

Capo del formaggio

Als voorschot op de verkochte Yamaha heb ik alvast een gedeelte van de verwachte opbrengst uit gegeven.. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.scooterwest.com/file/000/000/000/054/86/LARGE_m4613185_malossi_rear_shocks_gts_gt.jpg?1281416416
Voor de Vespa nieuwe achter schokkerts.. Echte Malossi jonguh :Y

Waren in de aanbieding bij en NL Vespa webshop. Die helaas pas na het plaatsen van de bestelling en mailtje stuurde dat ze tot 21 augustus ivm vakantie gesloten zijn en pas nadien de bestellingen gaan afhandelen.. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

sylvesterrr schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:49:
[...]

Thanks! Een US-10 is dan zeker te klein. Ik denk dat ik dezelfde tas bestellen.

Hoe stevig zou die tas vastzitten als je de straps onder de seat cover heen haalt (en dus niet bevestigt op je frame)? Of heb jij de straps ook gewoon onder je buddy seat heen gehaald?
Heb je geen stukje subframe onder je buddyseat? Daar heb ik ze aan vastgemaakt. Hoe stevig het zit als je ze alleen onder het zadel door aan elkaar vastmaakt heb ik niet geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chakotay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:10:
[...]

Heb je geen stukje subframe onder je buddyseat? Daar heb ik ze aan vastgemaakt. Hoe stevig het zit als je ze alleen onder het zadel door aan elkaar vastmaakt heb ik niet geprobeerd :)
Ik zal straks eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Bananeman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 01:07:
Jij beschouwt de krachtbron als het enige waarmee een merk zich kan onderscheiden of wat bepaalt hoe een motor rijdt. Dat is veel te kort door de bocht. Alle andere zaken zijn randzaken volgens jou en dat klopt gewoon niet.
Waarom ik de nadruk op de motor leg, is vanwege de naam van ons voertuig: motorfiets. De motor is wel degelijk het belangrijkste ding. Ja, natuurlijk, dat ding moet ook handelen enzo. Dat noem ik ook, maar dat is meer het verschil tussen de verschillende types motorfiets. Een sportmotor heeft een specifieke geometrie, uitrusting en vooral laag gewicht en een racekuip. Enzoverder voor elk type: custom, naked, offroad/dualsport and whatnot.
Maar all things being equal, de motor is voor velen een belangrijk ding. Een HD heeft die lekkere pruttelpot met heul veul CC's ziet er stoer (*kuch*) uit :+ Een Triumph heeft de driepitter, die ook een eigen karakteristiek heeft en ook Ducati heeft iets bijzonders aan het frame hangen. Allemaal hebben ze hun karakteristieke geluid en rij-eigenschappen die onlosmakelijk verbonden zijn aan de krachtbron. Als je dat ontkent, kunnen we wel ophouden.

Als alle merken straks een electromotor hebben, denk ik dus dat die verschillen tussen, laten we zeggen Ducati Panigale vs BMW S1000RR gereduceerd tot een verschil in frame en/of handling. Motorloop/geluid is gelijk. Dingen als actieradius zijn niet echt randzaken, maar ik laat ze buiten beschouwing in deze discussie omdat ik geloof dat dat uiteindelijk geen issue is. In ieder geval zullen ze ongeveer gelijk lopen, dat doen ze nu ook, en is bij een sportmotor volgens mij niet echt een dealbreaker.

Maar wat doet nu iemand die gek is van Ducati? Die is ook gek van het geluid en van het gevoel dat je op een Duc hebt als je rijdt. Zit je eenmaal op die motor, voel je dat. Als ie electrisch is, voel je dat verschil niet meer en moet je kijken of je nu op de Duc of de BMW zit.

of koopt iedereen nu ineens voor Jan Lul die herriepijpen? Scheldt daarom iedereen op de F1 omdat het geen/nauwelijks geluid meer maakt? Is de Formule-E daarom zo populair? Blijft iedereen op Man ook kijken als de E-bikes voorbij razen... :+
Vandaar mijn vraag. Ik ben echt benieuwd hoe die merken de beleving gaan verkopen als het straks allemaal electrische brommertjes zijn. Ik zie het nl niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zie het wel. Het is de toekomst. En die herrie hoeft niet zo meer van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25

Bob

mphilipp schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:29:
[...]

Waarom ik de nadruk op de motor leg, is vanwege de naam van ons voertuig: motorfiets. De motor is wel degelijk het belangrijkste ding. Ja, natuurlijk, dat ding moet ook handelen enzo. Dat noem ik ook, maar dat is meer het verschil tussen de verschillende types motorfiets. Een sportmotor heeft een specifieke geometrie, uitrusting en vooral laag gewicht en een racekuip. Enzoverder voor elk type: custom, naked, offroad/dualsport and whatnot.
Maar all things being equal, de motor is voor velen een belangrijk ding. Een HD heeft die lekkere pruttelpot met heul veul CC's ziet er stoer (*kuch*) uit :+ Een Triumph heeft de driepitter, die ook een eigen karakteristiek heeft en ook Ducati heeft iets bijzonders aan het frame hangen. Allemaal hebben ze hun karakteristieke geluid en rij-eigenschappen die onlosmakelijk verbonden zijn aan de krachtbron. Als je dat ontkent, kunnen we wel ophouden.

Als alle merken straks een electromotor hebben, denk ik dus dat die verschillen tussen, laten we zeggen Ducati Panigale vs BMW S1000RR gereduceerd tot een verschil in frame en/of handling. Motorloop/geluid is gelijk. Dingen als actieradius zijn niet echt randzaken, maar ik laat ze buiten beschouwing in deze discussie omdat ik geloof dat dat uiteindelijk geen issue is. In ieder geval zullen ze ongeveer gelijk lopen, dat doen ze nu ook, en is bij een sportmotor volgens mij niet echt een dealbreaker.

Maar wat doet nu iemand die gek is van Ducati? Die is ook gek van het geluid en van het gevoel dat je op een Duc hebt als je rijdt. Zit je eenmaal op die motor, voel je dat. Als ie electrisch is, voel je dat verschil niet meer en moet je kijken of je nu op de Duc of de BMW zit.

of koopt iedereen nu ineens voor Jan Lul die herriepijpen? Scheldt daarom iedereen op de F1 omdat het geen/nauwelijks geluid meer maakt? Is de Formule-E daarom zo populair? Blijft iedereen op Man ook kijken als de E-bikes voorbij razen... :+
Vandaar mijn vraag. Ik ben echt benieuwd hoe die merken de beleving gaan verkopen als het straks allemaal electrische brommertjes zijn. Ik zie het nl niet.
Ik zie het helemaal wel.
Geen rugzak meer die naar benzine ruikt, compleet ongegeneerd het gas opentrekken want niemand kan nog horen dat je asociaal hard aan het optrekken bent, supervoorspelbare gasrespons, niet meer schakelen, 'tanken' is veel goedkoper, onderhoud is (volgens mij) veel goedkoper, ...

Kortom, ik zie enkel nadelen aan die karakteristieke verbrandingsmotor. :) Ik word daar niet emo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
En gekeken... Ik ga morgen eerst proberen om de ROK straps onder het zadel (aan het frame) proberen vast te zetten. Als dat niet lukt, dan heeft die Kriega tas niet veel zin. :P

Onder de seat cover zit een kunstof bakje ofzo vast aan het frame. Als ik dat losschroef, de straps vastmaak aan het frame en daarna dat bakje weer terugplaats moet het wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En toen kon ik mijn hornet aanduwen.

Ik was net ergens gaan lunchen, om daarna (een paar 100m verder) de veerpont te pakken. Ik zag de pont net voor me wegvaren. Sukkel als ik ben stond ik dus voor de veerpont te wachten. In de tussentijd stond ik even met de tomtom te pielen, dus ik had even het contact erop staan... (geen idee waarom, is ook niet nodig) En laten staan. Toen de veerpont er was, druk ik op de startknop: klikklikklik...maar geen vroem.

De motor heeft dus na een koude start een paar 100 meter gereden, en daarna nog 10 minuten op contact gestaan (met de koplamp dus aan). Lijkt me alsnog niet heel onoverkomelijk voor een accu, dus ik houd het maar in de gaten. Eerst flink vloeken natuurlijk, maar daarna toch maar eens proberen aan te duwen. Eerst tegen beter weten in in de eerste versnelling. blokkerend achterwiel, maar verder niets. Daarna maar de 2e versnelling. En dat ging nog vrij gemakkelijk eigenlijk.

Daarna maar een andere route gereden zodat ik tenminste 80 km aan een stuk kon rijden om de accu weer te laden. (na 80 km moest ik dringend naar een tankstation, ik was 120 km van huis). Bij het tankstation was het dan ook even zweten of het ding direct startte of niet, maar bij de minste aanraking van de startknop startte die weer.

Dus, lessen geleerd:
- motor niet alleen met de killswitch uitzetten, maar óók echt van contact af.
- aanduwen gaat nog best makkelijk zolang de accu maar niet helemaal dood is. En je de 2e versnelling gebruikt.

En ik kwam in een bochtje ook nog even wat grind tegen. De achterkant brak heftig uit, maar het ging net goed. (was wel iets meer dan het gebruikelijke "stapje opzij")

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 21:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Bob schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:44:
[...]
Ik zie het helemaal wel.
Geen rugzak meer die naar benzine ruikt, compleet ongegeneerd het gas opentrekken want niemand kan nog horen dat je asociaal hard aan het optrekken bent, supervoorspelbare gasrespons, niet meer schakelen, 'tanken' is veel goedkoper, onderhoud is (volgens mij) veel goedkoper, ...

Kortom, ik zie enkel nadelen aan die karakteristieke verbrandingsmotor. :) Ik word daar niet emo van.
Ik ook niet, maar ik meende dat een behoorlijk groot deel van de motorrijders wel degelijk natte plekken krijgt van het geluid, de trilling e.d. Maar blijkbaar is dat niet zo.

Waar maken die F1 fans zich dan zo druk om? :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28
Ik vind het geluid en het gevoel dat er iets mechanisch onder je gebeurt toch wel iets toevoegen.

Maar een motor is voor mij puur voor de lol, om van a naar a te komen. Dat veranderd wellicht als het je dagelijks vervoer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
Zag vanochtend in Den Haag een dame op een Nightly Rod rijden (ik gok iig dat het FragDaddy niet was). Blijft een ontzettend mooi apparaat en heerlijk geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

418O2 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:34:
Ik vind het geluid en het gevoel dat er iets mechanisch onder je gebeurt toch wel iets toevoegen.

Maar een motor is voor mij puur voor de lol, om van a naar a te komen. Dat veranderd wellicht als het je dagelijks vervoer is.
Met een elektrische motor gebeurd er toch ook iets mechanisch onder je???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gespot! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verkeerde topic & forum :+
sylvesterrr schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:33:
[...]

En gekeken... Ik ga morgen eerst proberen om de ROK straps onder het zadel (aan het frame) proberen vast te zetten. Als dat niet lukt, dan heeft die Kriega tas niet veel zin. :P

Onder de seat cover zit een kunstof bakje ofzo vast aan het frame. Als ik dat losschroef, de straps vastmaak aan het frame en daarna dat bakje weer terugplaats moet het wel lukken denk ik.
Is het frame helemaal bedekt? Hier zit ie zo vast:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iVE25L7l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ye6XmfNl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 11-08-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25

Bob

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:04:
En toen kon ik mijn hornet aanduwen.

De motor heeft dus na een koude start een paar 100 meter gereden, en daarna nog 10 minuten op contact gestaan (met de koplamp dus aan).
Zelfde ervaring hier. Ook mijn Hornet eens tien minuten laten schijnen, daarna was het gedaan. Dan ben je blij met je 600cc 4cilinder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Gisteren mijn AVB gehaald :)

Nog 5-6 lesjes voor AVD, woot.
Bijna hoor ik bij de club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Elsandre schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:31:

woot woot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gefeliciteerd *O* Alles in 1x goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical

Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
Moest de precisiestop overdoen omdat ik naar z'n 4 had opgeschakeld en dus in z'n 2 stilstond :P
Voor de rest beetje gespannen maar ging prima, examinator was heel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-10 17:47
Gefeliciteerd! :D

Bij mijn laatste twee lessen AVB had ik eindelijk het gevoel dat er vooruitgang in zit. Vooral de langzame slalom blijf ik ontzettend lastig vinden, maar die heb ik inmiddels meerdere malen redelijk kunnen uitvoeren. Gaat goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
Melkunie schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:53:
Gefeliciteerd! :D

Bij mijn laatste twee lessen AVB had ik eindelijk het gevoel dat er vooruitgang in zit. Vooral de langzame slalom blijf ik ontzettend lastig vinden, maar die heb ik inmiddels meerdere malen redelijk kunnen uitvoeren. Gaat goed komen :)
Bij de langzame slalom vond ik het handigste om goed te klemmen met de benen, bovenlichaam relaxed houden en in het midden van de pion insturen en proberen ruim om de pionnen heen te gaan zodat je ze niet kan raken met de valbeugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
steveman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:25:
[...]

[afbeelding]

Da's de kentekenhouder, met de palletjes zichtbaar.

Die palletjes zijn niet genoeg niet :N

Boormachine ter hande nemen en bouten erdoorheen, en vastmaken met borgmoeren :Y
Die dingen zijn echt een ramp om je nummberbord uit te krijgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chakotay schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:26:
[...]

Verkeerde topic & forum :+

[...]

Is het frame helemaal bedekt? Hier zit ie zo vast:

[afbeelding]

[afbeelding]
Niet helemaal, maar die straps krijg ik er niet doorheen zonder dat bakje weg te halen...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/txLjjJdVa3LN4XkH5efXWgW7/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/m3NNzWFcyMi7C0LFxrO5EaM8/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

sylvesterrr schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:31:
[...]

Niet helemaal, maar die straps krijg ik er niet doorheen zonder dat bakje weg te halen...

[afbeelding]
[afbeelding]
Vooraan kunnen ze iig om het rechtopstaande gedeelte :) Maar 1x het bakje demonteren is nog te overzien opzich, die straps kunnen ook prima blijven zitten zonder dat je de tas gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chakotay schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Vooraan kunnen ze iig om het rechtopstaande gedeelte :) Maar 1x het bakje demonteren is nog te overzien opzich, die straps kunnen ook prima blijven zitten zonder dat je de tas gebruikt.
Ik hoop dat ik de straps weer netjes onder het zadel kan plaatsen wanneer ik de tas niet gebruik. :)

Even over iets anders: ik heb een dB-killer nodig voor mijn R6. Ik heb de motor vorige week gekocht zonder heel goed naar de uitlaat te kijken. :+ Kan ik gewoon een universele dB-killer monteren?

Ik zie geen merk of iets dergelijks staan, dus kan helaas niet nabestellen bij de fabrikant ofzo. Ik wil dit weekend naar de Eifel, en dan is een dB-killer wel zo handig. Het blijft hoe dan ook een demper zonder E-keur, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
sylvesterrr schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

Ik hoop dat ik de straps weer netjes onder het zadel kan plaatsen wanneer ik de tas niet gebruik. :)

Even over iets anders: ik heb een dB-killer nodig voor mijn R6. Ik heb de motor vorige week gekocht zonder heel goed naar de uitlaat te kijken. :+ Kan ik gewoon een universele dB-killer monteren?

Ik zie geen merk of iets dergelijks staan, dus kan helaas niet nabestellen bij de fabrikant ofzo. Ik wil dit weekend naar de Eifel, en dan is een dB-killer wel zo handig. Het blijft hoe dan ook een demper zonder E-keur, maar goed...
diameter opmeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

sylvesterrr schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

als je de tas niet gebruikt zitten er alleen 4 kleine lusjes die onder het zadel uitsteken, de rest van de strap kanje losklikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chakotay schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:09:
[...]

als je de tas niet gebruikt zitten er alleen 4 kleine lusjes die onder het zadel uitsteken, de rest van de strap kanje losklikken :)
Dan moet het denk ik ook geen probleem zijn om die 4 kleine lusjes onder het zadel weg te werken (zodat ze niet naar buiten uitsteken).
En dan een universele dB-killer met de juiste diameter bestellen? Nog aanraders? Ik zie dat er gebogen en rechte varianten van zijn. De gebogen variant schijnt meer te dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
sylvesterrr schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Dan moet het denk ik ook geen probleem zijn om die 4 kleine lusjes onder het zadel weg te werken (zodat ze niet naar buiten uitsteken).

[...]

En dan een universele dB-killer met de juiste diameter bestellen? Nog aanraders? Ik zie dat er gebogen en rechte varianten van zijn. De gebogen variant schijnt meer te dempen.
Rechte dempt over het algemeen goed genoeg (ligt aan jou demper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28
Tylen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:53:
[...]

Met een elektrische motor gebeurd er toch ook iets mechanisch onder je???
Ja oké. Maar toch is het anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noahr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05-2021
Weet iemand waar ik goed terecht kan voor banden voor een Yamaha r6 uit 2006? Liefst omgeving Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

noahr schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:42:
Weet iemand waar ik goed terecht kan voor banden voor een Yamaha r6 uit 2006? Liefst omgeving Nijmegen.
http://www.oponeo.nl/
hier wat leuks uitzoeken, montagepunt in de buurt, presto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

joshje schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:53:
[...]

Ik heb me heerlijk vermaakt op Zolder :) snelste rondetijd was 1.57,6. was 1ste keer circuit voor mij
Dat is een hele mooie tijd voor de eerste keer. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Tylen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:02:
[...]

Dat is een hele mooie tijd voor de eerste keer. _/-\o_ _/-\o_
Dankje! Ging ook wel goed eigenlijk wel wennen vergeleken met straat met het aan remmen en verzitten tegelijk (dat viel een beetje tegen) moet toch maar weer is gaan trainen :+
vering stond eigenlijk perfect en de bandjes deden het ook prima :)

In september kijken of dagje ga boeken op Assen of Zandvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Iemand ervaring met van die "fuel prefilters"? Dus van die sokken die je onder je vulopening hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes, hier ook kierga gearwhore :D. Heb nu US5 (2x) US10, US20, R20 rugzak, R8 fannypack, Toolroll, Kleine pouch en Hydropack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chakotay schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Het is geen bakje.... Het hoort bij het achterste kuipdeel. :')

Maar goed, het zou te doen moeten zijn. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Fuelke

Forza Ferrari

Als de tas niet gebruikt wordt, klikken de straps dan niet gewoon in elkaar ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
Fuelke schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:29:
Als de tas niet gebruikt wordt, klikken de straps dan niet gewoon in elkaar ?
Je ziet alleen die 4 kleine lusjes zitten op de moto als je de tas niet gebruikt. De alu haken en straps kan je mee nemen met de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Aangezien ik tegenwoordig een koekblik heb, kan ik ook wel 't wiel los brengen voor een bandenwissel...

... dus zojuist voor het eerst m'n achterwiel gedemonteerd en ter oefening, gelijk weer gemonteerd, en toen weeeer gedemonteerd

Zweten in zo'n kleine ruimte, en m'n rug... m'n ruuug! Heb duidelijk een garage + heftafel nodig :Y (En tools om de band zelf te balanceren en wisselen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

joshje schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:25:
[...]

Dankje! Ging ook wel goed eigenlijk wel wennen vergeleken met straat met het aan remmen en verzitten tegelijk (dat viel een beetje tegen) moet toch maar weer is gaan trainen :+
vering stond eigenlijk perfect en de bandjes deden het ook prima :)

In september kijken of dagje ga boeken op Assen of Zandvoort.
Nogmaals de tip. Pak Assen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zojuist een CABS tussengas module op de R6 gemonteerd. Deze geeft tussengas bij terugschakelen en moet meer rust geven. Ik ben benieuwd. Zondag weer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/asPf409wU6Zfy3NVHKicGFe3/medium.png

*O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/055CNlJ.gif

:D

[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 11-08-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:16

Ktenolix

Pijlsnel

Hoi :w

Nieuw hier, dacht laat ik me eens mengen in dit topic. :)

Ik ben op dit moment bezig met motorrijllessen (A) en heb AVB en theorie al gehaald. Gisteren mijn vierde rijles op de weg gehad (heerlijk snelweg-lesje). Eind september AVD examen, benieuwd hoe dat gaat. Zijn ze bij het AVD examen streng of is dat een stukje taart? :+

Op dit moment ook op zoek naar een mooi -neutraal kleurig- leren combipak voor op m'n toekomstige naked bike. Via marktplaats al het e.e.a. gezien. :)

Ik denk dat mijn toekomstige motor ofwel een Suzuki Bandit 600 (naked), ofwel een Kawasaki ER-6N wordt. Beide zien er prachtig uit. Was wel benieuwd of iemand hier een van de twee rijdt en wat zijn/haar ervaringen ermee zijn? Het zijn volgens mij wel mooie beginnersmotoren. Mijn buurman heeft een Kawasaki Z750, wat ook erg gaaf is, maar heeft voor een beginnersmotor wat veel PK denk ik.

Anyways, ik hoop dat ik me eind september mag toevoegen aan het motorrijdersclubje in NL. :D

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ktenolix schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 07:37:

Ik ben op dit moment bezig met motorrijllessen (A) en heb AVB en theorie al gehaald. Gisteren mijn vierde rijles op de weg gehad (heerlijk snelweg-lesje). Eind september AVD examen, benieuwd hoe dat gaat. Zijn ze bij het AVD examen streng of is dat een stukje taart? :+

Op dit moment ook op zoek naar een mooi -neutraal kleurig- leren combipak voor op m'n toekomstige naked bike. Via marktplaats al het e.e.a. gezien. :)

Ik denk dat mijn toekomstige motor ofwel een Suzuki Bandit 600 (naked), ofwel een Kawasaki ER-6N wordt. Beide zien er prachtig uit. Was wel benieuwd of iemand hier een van de twee rijdt en wat zijn/haar ervaringen ermee zijn? Het zijn volgens mij wel mooie beginnersmotoren. Mijn buurman heeft een Kawasaki Z750, wat ook erg gaaf is, maar heeft voor een beginnersmotor wat veel PK denk ik.

Anyways, ik hoop dat ik me eind september mag toevoegen aan het motorrijdersclubje in NL. :D
Je hoeft die Z750 om de pk's echt niet te laten staan. Ik ben 3 jaar geleden met de Z750 begonnen. Bevalt prima. Het vermogen is heel goed doseerbaar en de motor is erg vergevingsgezind. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je hem zo op het achterwiel trekt o.i.d. Je moet je in het begin alleen goed vasthouden als je de kraan vol open trekt :P maar de snelheid gewend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dit weekend voor het eerste een weekende motorrijden in de ardennen gedaan. Nog erg wennen en zoeken moet ik zeggen. Maar wel eens gaan kijken voor een nieuwe motor. Dit 22 jaar oude beestje vaneen Yamaha Diverson is wel geinig (alleen zonder kuip, veel wind) maar schakelen en remmen lijkt me op een nieuwe toch fijner. Zal eens gaan kijken naar de diverse tourmotoren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als je de Z750 mooier vind moet je daarvoor gaan. 600/750/1000 het gaat allemaal hard. En hoeveel vermogen heeft die 750 meer dan zo'n 600?

Ze rijden allemaal boven de 200 en gaan denk ik allemaal wel in de 4 seconden naar de 100. Lekker boeie dus. Gewoon voor de motor gaan die je mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Tylen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:01:
[...]

Als je de Z750 mooier vind moet je daarvoor gaan. 600/750/1000 het gaat allemaal hard. En hoeveel vermogen heeft die 750 meer dan zo'n 600?

Ze rijden allemaal boven de 200 en gaan denk ik allemaal wel in de 4 seconden naar de 100. Lekker boeie dus. Gewoon voor de motor gaan die je mooi vind.
Proqzor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:20:
[...]

Je hoeft die Z750 om de pk's echt niet te laten staan. Ik ben 3 jaar geleden met de Z750 begonnen. Bevalt prima. Het vermogen is heel goed doseerbaar en de motor is erg vergevingsgezind. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je hem zo op het achterwiel trekt o.i.d. Je moet je in het begin alleen goed vasthouden als je de kraan vol open trekt :P maar de snelheid gewend snel.
Goed om te horen. De Z750 is erg mooi namelijk. :) Echter verschillen ze nog wel aardig qua prijs.
Wil sowieso ABS op m'n motor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het ligt er misschien ook een beetje aan waarop je lest. Ik les (en mijn vriendin heeft gelest) op een Hornet met 102pk. Zij heeft nu een Z800 gekocht (opvolger van de Z750), want ER6N's en eigenlijk alle niet-sportfietsen onder de 750-800cc voelden "te traag"

Kan me voorstellen dat dat anders is als je lest op een ER6N of iets dergelijks door gewenning.

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 12-08-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Is mijn motor gewoon een lesmotor geworden in tussentijd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Ik heb les op een Honda CBF600 met ~75 pk, dus ongeveer wat een Kawasaki ER-6N heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...] Het zijn volgens mij wel mooie beginnersmotoren. Mijn buurman heeft een Kawasaki Z750, wat ook erg gaaf is, maar heeft voor een beginnersmotor wat veel PK denk ik.

Met motor kan je veel te hard een bocht in duiken, heb je niet persé veel PKtjes voor nodig ;) en bij iedere motor geldt dat je je kop erbij moet houden, niet op de gladde delen moet rijden en moet anticiperen.

Mijn eerste motor was een Honda CBR1000RR Fireblade uit 2009 (~180 pk), die na een week gestolen werd. Ik heb m net vervangen voor een BMW S1000RR (197pk). Gaat het hard? Ja zeker! Maar harder dan een 600cc? Denk niet of nauwelijks: ik gebruik echt niet continue het vermogen, zit meestal onder de 8000RPM en ik ken mn grenzen. Enige nadelen: door het grotere blok zijn ze iets zwaarder (en zuipen ze ws iets meer) dan een 600cc.

De ene motor is makkelijker te rijden dan een ander, dat klopt. Maar dat zit niet persé in de cc's. Voorbeeldje: de BMW S1000RR vind ik makkelijker rijden dan de Fireblade. In dit geval: de krachtiger BMW heeft een electronisch gashendel en dus kan je de gasresponse instellen, die staat niet op de extreemste stand bij woon/werk. De Fireblade heeft dat niet en had dus altijd een erg felle gasrespons, maar sloeg ook veel makkelijker af bij optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Ktenolix schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:08:
[...]

[...]

Goed om te horen. De Z750 is erg mooi namelijk. :) Echter verschillen ze nog wel aardig qua prijs.
Wil sowieso ABS op m'n motor hebben.
Ik zou als ik een eerste motor zou kopen en mij zorgen zou maken over handelbaarheid eerder naar het soort motor kijken dan naar de motorinhoud. een 600cc 1 cilinder crosser valt binnen de 35kw maar is gevaarlijker dan een 4 cilinder 750/800cc motor. Broertje van mijn vriendin rijdt een Yamaha 600XR en rijdt meer op 1 dan op 2 wielen :P

Tweecilinders hebben ook meer koppel onderin dan een 4 cilinder. Ik heb zelf nooit op een 2 cilinder gereden maar ik kan me voorstellen dat als je van een lesmotor komt en je op een dikke 2 cilinder stapt dit bij optrekken wel eens riskant kan zijn als je gewend bent het gas vol open te gooien :P

Hetzelfde geldt voor choppers. Ik zou sowieso niemand aanraden te beginnen op een chopper. Totaal andere zithouding i.v.m. een lesmotor. Ik moest wel erg wennen toen ik mijn vader zijn chopper ging rijden toen ik mijn rijbewijs net had. Vooral het evenwicht en het sturen in de bochten.

Wel of geen ABS.... tja. Ik heb de ABS nog nooit gemist op deze motor. Heb wel aardige stopjes moeten maken. Ik vind het geen gemis in ieder geval. Als het slecht weer of glad is rijd ik geen motor. Ik weet niet of die 500-750 euro extra dan de moeite waard is. Volgens mij moet je nu voor 4750 euro wel een leuke Z750 kunnen vinden. De meerprijs t.o.v. een ER6n is in ieder geval te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 16:09
Heerlijk :+ .
Hoe kom je er ook bij als baasje om zoiets te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Proqzor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:44:
[...]

Wel of geen ABS.... tja. Ik heb de ABS nog nooit gemist op deze motor. Heb wel aardige stopjes moeten maken. Ik vind het geen gemis in ieder geval. Als het slecht weer of glad is rijd ik geen motor. Ik weet niet of die 500-750 euro extra dan de moeite waard is. Volgens mij moet je nu voor 4750 euro wel een leuke Z750 kunnen vinden. De meerprijs t.o.v. een ER6n is in ieder geval te overzien.
Hmm. Ik ben zelf iemand die ook niet met slecht weer of gladheid zal gaan rijden. Straks in de winter komt mijn motor waarschijnlijk ook stil te staan. Ik vind het geweldig om met mooi weer te rijden. Wellicht komt het all-year-riding bij mij nog wel naar boven, maar dan zou ik ook een motor + pak daar op uitkiezen.

ABS zou ik meer willen voor m'n eigen veiligheidsgevoel. Zonder ABS kun je aardig snel tot stilstand komen, maar ABS zorgt wel voor wat meer veiligheid (o.a. mijn vriendin zou graag willen dat ik een motor koop met ABS :p).

De motoren die ik op het oog heb zijn allemaal 4-cylinders. Wat is het verschil dan met een 2-cylinder? De koppel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ktenolix schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

ABS zou ik meer willen voor m'n eigen veiligheidsgevoel. Zonder ABS kun je aardig snel tot stilstand komen, maar ABS zorgt wel voor wat meer veiligheid (o.a. mijn vriendin zou graag willen dat ik een motor koop met ABS :p).

De motoren die ik op het oog heb zijn allemaal 4-cylinders. Wat is het verschil dan met een 2-cylinder? De koppel?
ABS maakt een noodstop makkelijker ja.

Over het algemeen:
4 cylinder is veel krachtiger in het hogere toerenbereik, een 2 is bij een gelijke motorinhoud krachtiger onderin. Een 3 cylinder (bijv Triumph) zit daar een beetje tussenin, schijnt het vermogen wat meer uit te smeren over het hele toerenbereik. Maar met een 3 heb ik geen ervaring.

Maar:
Per motor kan het ook flink verschillen, een 4 kan getuned zijn op lagere toerentallen (middenbereik) en een 1 of 2 op het hogere toerenbereik. Bijvoorbeeld een Ducati 1199 Panigale (2 cylinder in L vorm supersport) zal een heel anders karakter hebben dan een BMW R1200S (2 cylinder boxer sport/toer).

En dan zijn er ook nog uitzonderingen zoals de Yamaha R1 bigbang motor, die met 4 cylinders een 2 cylinder vuurpatroon nadoen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 12-08-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]

Hetzelfde geldt voor choppers. Ik zou sowieso niemand aanraden te beginnen op een chopper. Totaal andere zithouding i.v.m. een lesmotor. Ik moest wel erg wennen toen ik mijn vader zijn chopper ging rijden toen ik mijn rijbewijs net had. Vooral het evenwicht en het sturen in de bochten.
Valt mee hoor :P

De techniek is niet heel anders, je moet alleen iets hoger in je heupen sturen, want je knieen zitten boven de tank. Daar heb je dan niet heel veel aan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt iets heel grappig meegemaakt.

Een wat oudere dame (rond de 60) op een Harley reed samen met mij over de bredaseweg richting Tilburg, zat er voor ons een hindo dame in een kleine Mitsubishi die met een vaartje van 65 km/h heel stug links bleef rijden.

Op een gegeven moment was de oudere dame op de Harley er zo klaar mee dat dat ze rechts de andere dame inhaalde en haar middelvinger opstak, ik kwam niet meer bij van het lachen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat ligt dan meer aan jou dan aan de chopper ;) Ik heb op diverse choppers gereden en het is me altijd goed bevallen er zijn zelfs choppers en chopperrijders bij die het andere motorrijders knap lastig kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:44:
[...]

Dat ligt dan meer aan jou dan aan de chopper ;) Ik heb op diverse choppers gereden en het is me altijd goed bevallen er zijn zelfs choppers en chopperrijders bij die het andere motorrijders knap lastig kunnen maken ;)
Klopt ligt ook aan mij. Het heeft hem er meer mee te maken dat ik gewend ben om wat in een actievere houding te zitten op een motor. De moeder van mijn vriendin heeft na het halen van het rijbewijs gelijk een choppertje gekocht. Ze rijdt nu geen motor meer :P Ging recht door de bochten en reed 70 op 100 km wegen. De beleving is op zo'n chopper heel anders. Als je bang bent om te vallen en je komt van een lesmotor dan kan zo'n chopper wel redelijk instabiel voelen, met name op lagere snelheden. Maar dat is mijn ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proqzor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:47:
[...]

Klopt ligt ook aan mij. Het heeft hem er meer mee te maken dat ik gewend ben om wat in een actievere houding te zitten op een motor. De moeder van mijn vriendin heeft na het halen van het rijbewijs gelijk een choppertje gekocht. Ze rijdt nu geen motor meer :P Ging recht door de bochten en reed 70 op 100 km wegen. De beleving is op zo'n chopper heel anders. Als je bang bent om te vallen en je komt van een lesmotor dan kan zo'n chopper wel redelijk instabiel voelen, met name op lagere snelheden. Maar dat is mijn ervaring :P
Met een chopper moet je gewoon zo rijden en dan is het heerlijk genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dat zijn ook wel ontzettend laffe bochten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10

Bommes

Capo del formaggio

steveman schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:18:
Dat zijn ook wel ontzettend laffe bochten...
En hij houd er een bijzondere lijn op na.. :?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nice, er zit ook wel een flink apparaat voor. Zou me niets verbazen als het uit de USA komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Jolke schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:45:
[...]

Nice, er zit ook wel een flink apparaat voor. Zou me niets verbazen als het uit de USA komt. ;)
http://www.dumpert.nl/med...c7/ze_zien_me_rollen.html

Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Zou wel eens een goede test willen zien met ABS. Op Youtube vind je vaak van die halfbakken video's. Wat ik nog kan herinneren van de enkele ABS fiets waar ik op gereden heb is dat ze een beetje 'haperen' wanneer de ABS in grijpt. Lastig te omschrijven.

Lijkt ook alsof dat het geval is ver voordat je band blokkeert. We hebben toch allemaal de noodstop geoefend?

Mensen die het verschil met en zonder ABS het zelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:27
Ik heb tot nu toe al 2 serieuze noodstops moeten uitvoeren op mijn FZ6N S2 ABS, en ik heb gedoseerd geremd. Ik ben dit wel gewoon van met de MTB, maar op de moto is wel ander.
ABS is NIET opgesprongen. Dus ik heb nog marge :) Maar het geeft met wel MEER vertrouwen dat ik niet moet nadenken tijdens een noodstop. Als ik dan eens echt echt echt schrik, dan moet ik maar vol pitsen en helpt de ABS wel om me recht(er) te houden.

Ik moet er wel bijvertellen dat ik em ook nog niet gesimuleerd heb. Ik vind het maar raar om met een niet les moto je achterrem in te rammen aan 20/u. Stel dat.......

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 16:57

Bergie

Lekker belangrijk...

Achterrem is niet zo spannend; die kan je rustig een keer intrappen tot hij blokkeert.

Voor heb ik de ABS ook nog niet laten ingrijpen; kan het op mijn MT09 ook moeilijk vergelijken tov de ZX-7R; die laatste remde sowieso prettiger vond ik (stuggere vering; stalen remleidingen; andere zithouding)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Even iets heel anders; Laatste tijd kijk ik met m'n vriendin de serie "Sons of Anarchy" op Netflix. Best een toffe serie over een motor club in Amerika waar de gekste dingen gebeuren. Wat vinden jullie van dit soort verheerlijking/dramatisering van de (Amerikaanse) motor club cultuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kazzzdafke schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:06:
Ik moet er wel bijvertellen dat ik em ook nog niet gesimuleerd heb. Ik vind het maar raar om met een niet les moto je achterrem in te rammen aan 20/u. Stel dat.......
Als je 'm loslaat ga je weer rechtdoor. Ik doe regelmatig remproefjes, met name het aanleggen en dan doorknijpen in de voorrem is iets wat je maar beter "in je vingers" kunt hebben.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Bergie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:14:
Achterrem is niet zo spannend; die kan je rustig een keer intrappen tot hij blokkeert.

Voor heb ik de ABS ook nog niet laten ingrijpen; kan het op mijn MT09 ook moeilijk vergelijken tov de ZX-7R; die laatste remde sowieso prettiger vond ik (stuggere vering; stalen remleidingen; andere zithouding)
Wereld van verschil ook. Merkte ik op de SRAD ook tijdens het remmen.
Moet zeggen dat het goed aan te voelen is waar de grens ligt.
CodeCaster schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

Als je 'm loslaat ga je weer rechtdoor. Ik doe regelmatig remproefjes, met name het aanleggen en dan doorknijpen in de voorrem is iets wat je maar beter "in je vingers" kunt hebben.
Best leuk ook nog. Terug gaan naar je oude les terrein en een beetje kloten met je huidige motor O-)
Nilltris schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:14:
Even iets heel anders; Laatste tijd kijk ik met m'n vriendin de serie "Sons of Anarchy" op Netflix. Best een toffe serie over een motor club in Amerika waar de gekste dingen gebeuren. Wat vinden jullie van dit soort verheerlijking/dramatisering van de (Amerikaanse) motor club cultuur?
Tja...wat zou ik ervan moeten vinden. Leuke serie, maar ik zoek er niet veel achter. Een serie is nou eenmaal een dramatisering van de werkelijkheid (of misschien niet in dit geval). Anders keek er geen hond naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nilltris schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:14:
Ik vind het helemaal fantastisch, ik ben dan ook Steveman M.C. "Sed quid faciemus" begonnen.

3/4 % en trots daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:48
Vays schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:00:
Zou wel eens een goede test willen zien met ABS. Op Youtube vind je vaak van die halfbakken video's. Wat ik nog kan herinneren van de enkele ABS fiets waar ik op gereden heb is dat ze een beetje 'haperen' wanneer de ABS in grijpt. Lastig te omschrijven.

Lijkt ook alsof dat het geval is ver voordat je band blokkeert. We hebben toch allemaal de noodstop geoefend?

Mensen die het verschil met en zonder ABS het zelfde ervaren?
Heb dit al meerdere malen hier gedeeld:

YouTube: Honda Fireblade: ABS v non-ABS

Dat haperen is trouwens iets van het verleden, bij moderne fietsen merk je het niet eens meer maar zie je alleen het ABS lampje branden.

[ Voor 9% gewijzigd door cyntax op 12-08-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
cyntax schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:48:
[...]

Heb dit al meerdere malen hier gedeeld:

YouTube: Honda Fireblade: ABS v non-ABS

Dat haperen is trouwens iets van het verleden, bij moderne fietsen merk je het niet eens meer maar zie je alleen het ABS lampje branden.
Filmpje ook gevonden vanochtend. Aan het einde zetten ze een ervaren rijder in waarbij er bijna geen verschil te merken is in zonder en met ABS. Groot voordeel natuurlijk dat je niet meer na hoeft te denken in zo een nood situatie. Scheelt weer belangrijke seconden.

Zelf ervaring met ABS remmen?

Goed om te horen dat het haperen bijna niet meer voorkomt. Misschien toch maar eens op een moderne ABS fiets proefrijden ook :)
Pagina: 1 ... 72 ... 105 Laatste