Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 73 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vooral schokkende remperformance van de amateur... Zo zie je maar, grootste fail-factor zit op het zadel. Ook met ABS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 16:57

Bergie

Lekker belangrijk...

En daarom ben ik ook blij dat ik nu ABS heb :) Ik ben geen coureur met veel ervaring op het circuit oid dus weet dat er grote kans is dat ik mezelf in een noodsituatie onderuit zou remmen. Dan geeft ABS je toch net een stukje meer controle over de fiets.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-10 11:39

Ktenolix

Pijlsnel

Bergie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:22:
En daarom ben ik ook blij dat ik nu ABS heb :) Ik ben geen coureur met veel ervaring op het circuit oid dus weet dat er grote kans is dat ik mezelf in een noodsituatie onderuit zou remmen. Dan geeft ABS je toch net een stukje meer controle over de fiets.
Exactly. Daarom wil ik straks ook ABS op m'n fiets. Toch wat meer zekerheid. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Vays schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:13:
Aan het einde zetten ze een ervaren rijder in waarbij er bijna geen verschil te merken is in zonder en met ABS.
Tuurlijk.. ABS is een veiligheidsvoorziening, die eigenlijk totaal onnodig zou moeten zijn en die zeker in een test-situatie zijn nut maar zeer marginaal heeft. ABS is er voor als het fout gaat, er niet goed geremd wordt op een onverwacht moment. Dan heeft het zijn waarde.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen verschil met en zonder, maar de kortste afstand wordt door de pro gereden. Mét ABS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ABS rijder hier en ik zou absoluut niets anders meer willen. Ik rij het hele jaar door in weer en wind op goede en slechte wegen. Ben wel een ervaren motorrijder maar zeker geen Rossi ik ben blij dat ABS mij juist in niet altijd optimale omstandigheden meer veiligheid en zekerheid biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:34

steveman

Comfortabel ten onder

1x een klapper gehad, en dat was niet gebeurd als ik ABS had gehad of degene voor me niet zonder reden VOL in de ankers ging ipv de bocht in te sturen zoals ik had verwacht :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vays schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:13:
Filmpje ook gevonden vanochtend. Aan het einde zetten ze een ervaren rijder in waarbij er bijna geen verschil te merken is in zonder en met ABS.
Dat is toch niet relevant?
Waar het om gaat is het verschil met een normale rijder.. En dan was dit nog niet eens een onverwachte noodstop.
Groot voordeel natuurlijk dat je niet meer na hoeft te denken in zo een nood situatie. Scheelt weer belangrijke seconden.
Het scheelt geen seconden, het is het verschil tussen onderuit gaan of niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 16:09
Olaf van der Spek schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:51:
[...]

Dat is toch niet relevant?
Waar het om gaat is het verschil met een normale rijder.. En dan was dit nog niet eens een onverwachte noodstop.

[...]

Het scheelt geen seconden, het is het verschil tussen onderuit gaan of niet. ;)
Voor mij wel. Was vooral nieuwsgierig of je echt sneller tot stilstand komt met ABS als je goede motorbeheersing hebt.

Niet helemaal mee eens moet ik zeggen. Kan me best voorstellen dat wanneer je een noodstop moet maken je juist eerst nadenkt over hoe hard je kan remmen. Om dat onderuit gaan te voorkomen

Dus eerst 'aanzetten' van de rem en dan pas de rem hard in knijpen. Met ABS kan je dat over slaan en op blind vertrouwen je remhendel in knijpen. Scheelt toch wel wat tijd denk ik. Maar dat blijft maar een aanname natuurlijk.

Ben niet van plan het zelf uit te testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Vays schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:08:
[...]
Niet helemaal mee eens moet ik zeggen. Kan me best voorstellen dat wanneer je een noodstop moet maken je juist eerst nadenkt over hoe hard je kan remmen. Om dat onderuit gaan te voorkomen
Ik denk juist dat je in dat geval het stukje nadenken overslaat en instinctief reageert door de rem vol in te knijpen. Uitwijken is in veel gevallen waarschijnlijk beter maar dat is iets wat je jezelf aan moet zien te leren denk ik.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daarnaast is de definitie van een noodstop zo'n beetje dat er géén tijd is om na te denken. Natuurlijk moet je jezelf aanleren om netjes te remmen danwel uit te wijken (of met Bosch ABS beiden), maar in een noodsituatie reageert iedereen op instinct en spiergeheugen.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 12-08-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Heb een aantal jaar terug een motorslipcursus gehad. Op een natte baan die wit geverfd was (de motor had wel grote brede zijwielen).
Hier werd vooral het remmen onder de loep genomen, ook inderdaad het verschil tussen ABS / non-ABS.
Ook het verschil tussen voor en achterrem (achterrem is een stuk stabieler maar heeft maar 25% van de totale remkracht). Het simuleren van in de berm belanden en dergelijke was ook goed om een keer 'gevoeld' te hebben.

Eigenlijk zou iedereen zo'n training moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 19:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Achterrem 25% van totale remkracht? Hoe heb je dit kunnen meten? Als ik vol rem met de voorrem rem dan hoef ik de achterrem niet te gebruiken want het achterwiel raakt de grond niet meer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Door alléén achter te remmen (en dan een drie keer grotere remweg te hebben dan met enkel de voorrem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10 14:14

Bob

Op mijn remcursus was het deeltje achterrem remmen enkel voor de fun. Daarna was het: eigenlijk heb je die niet nodig, we gaan deze namiddag enkel nog de voorrem gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phillipvandeven
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Heren en Dames. Ik ben met mijn BMW K1 naar Zweden gereden voor vrijwilligerswerk. Voorbij Kopenhagen merkte ik op dat het toerental sneller opliep dan mijn snelheid. Op het moment wist ik dat nog niet, maar ik had dus een versleten koppeling.
Nu staat de motor bij een garage en hebben ze de koppeling bekeken en geoordeeld dat de gehele koppeling vervangen moet worden (kosten SEK 14000, das ongeveer 1400 euro). Het punt is dat ik dan op zijn slechtst 2 weken moet wachten op de onderdelen, terwijl mijn vrijwilligerswerk zo goed als afgelopen is (verveling slaat toe).
Ik neem aan dat ze bij de garage de koppeling zoals ie is weer terug in elkaar kunnen zetten dus mijn vraag is deze: kan ik met rustig rijden weer terug kan komen in NL (+/- 1600km), het daar kan laten maken (iets of wat goedkoper)? Of vinden jullie dat ik dat risico niet kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
kevlar01 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:40:
Heb een aantal jaar terug een motorslipcursus gehad. Op een natte baan die wit geverfd was (de motor had wel grote brede zijwielen).
Verder dan ook even wat het resultaat was. ;)
Vays schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:08:
Ben niet van plan het zelf uit te testen :+
Komt vanzelf wel ;)

En inderdaad, als je tijd hebt om na te denken is het geen noodstop.

[ Voor 30% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-08-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Olaf van der Spek schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

Verder dan ook even wat het resultaat was. ;)
Ben iig niet op mn bek gegaan >:) Nu ging dat sowieso niet met die zijwielen. Een paar anderen wel zien gaan, zag er best akelig uit, ondanks de zijwielen.
Je merkt in ieder geval dat het rijden op zo'n natte baan bijna hetzelfde is als op ijs rijden of over een zandweg. Even niet opletten en je gaat onderuit ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

phillipvandeven schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:02:
Heren en Dames. Ik ben met mijn BMW K1 naar Zweden gereden voor vrijwilligerswerk. Voorbij Kopenhagen merkte ik op dat het toerental sneller opliep dan mijn snelheid. Op het moment wist ik dat nog niet, maar ik had dus een versleten koppeling.
Nu staat de motor bij een garage en hebben ze de koppeling bekeken en geoordeeld dat de gehele koppeling vervangen moet worden (kosten SEK 14000, das ongeveer 1400 euro). Het punt is dat ik dan op zijn slechtst 2 weken moet wachten op de onderdelen, terwijl mijn vrijwilligerswerk zo goed als afgelopen is (verveling slaat toe).
Ik neem aan dat ze bij de garage de koppeling zoals ie is weer terug in elkaar kunnen zetten dus mijn vraag is deze: kan ik met rustig rijden weer terug kan komen in NL (+/- 1600km), het daar kan laten maken (iets of wat goedkoper)? Of vinden jullie dat ik dat risico niet kan nemen?
Gaat het in Nederland echt zoveel goedkoper zijn? Je hebt nu al kosten bij die garage gemaakt neem ik aan. Tel daarbij 1600km met geknepen billen rijden in de hoop dat er niks stuk gaat en je echt stil komt te staan. Dat zou ik zelf geen 100 of 200 euro waard vinden.
Eventueel zou je nog naar duitsland kunnen rijden? Geen idee hoeveel je dan kwijt bent.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Dat is een hoop geld 1400 euro. :X . Lees bedragen op het web die eerder tussen de 800-1000 zitten voor een complete koppeling + montage. Hebben ze gezegd wat er allemaal moet vervangen worden aan de koppeling?

Misschien een optie om de motor met een container naar Nederland te verschepen? Geen idee of dit goedkoper zou zijn omdat je natuurlijk zelf nog een vlucht moet pakken. Waar zit je nu precies?

Een ticket vanaf Stockholm is tussen de 160-180 euro richting Amsterdam. Dan hou je nog een hoop geld over voor het verschepen van de motor.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 12-08-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

pagani schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:55:
Door alléén achter te remmen (en dan een drie keer grotere remweg te hebben dan met enkel de voorrem)
Dat is niet helemaal volledig dan. Als ik vol de achterrem in trap dan slip ik. die aantal meters kunnen wel meer dan 4x langer zijn dan wat ik nodig heb om met mijn voorrem te remmen. Die 25% is een beetje een "uit de lucht gegrepen getal". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Tylen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:55:
[...]

Dat is niet helemaal volledig dan. Als ik vol de achterrem in trap dan slip ik. die aantal meters kunnen wel meer dan 4x langer zijn dan wat ik nodig heb om met mijn voorrem te remmen. Die 25% is een beetje een "uit de lucht gegrepen getal". ;)
Dat klopt, dat gevoel had ik ook toen de instructeur dat zei. Ik denk dat het meer voor de beeldvorming was, om het verschil tussen de voor / achterrem uit te drukken, in zowel karakteristiek(balans) als remkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waar zit je in zweden? Anders kun je een boot pakken die een stukje afsnijd, waardoor je veel minder hoeft te rijden?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Tylen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:55:
[...]

Gebruik jij trouwens je achterrem wel eens op het circuit? Lees stukjes op het internet dat mensen het wel eens gebruiken voor de stabiliteit in de bochten en bij het uitkomen ervan.

Maar ik denk dat vele van ons de achterrem bijna nooit meer aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vays schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:25:
[...]

Gebruik jij trouwens je achterrem wel eens op het circuit? Lees stukjes op het internet dat mensen het wel eens gebruiken voor de stabiliteit in de bochten en bij het uitkomen ervan.

Maar ik denk dat vele van ons de achterrem bijna nooit meer aanraken.
Nee gebruik ik niet. Als ik rem rem ik vol met voor waardoor achter heel weinig grip nog maar heeft. Als ik dan achter zou gebruiken dan slipt hij alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phillipvandeven
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Vays schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:42:
[...]

Dat is een hoop geld 1400 euro. :X . Lees bedragen op het web die eerder tussen de 800-1000 zitten voor een complete koppeling + montage. Hebben ze gezegd wat er allemaal moet vervangen worden aan de koppeling?

Misschien een optie om de motor met een container naar Nederland te verschepen? Geen idee of dit goedkoper zou zijn omdat je natuurlijk zelf nog een vlucht moet pakken. Waar zit je nu precies?

Een ticket vanaf Stockholm is tussen de 160-180 euro richting Amsterdam. Dan hou je nog een hoop geld over voor het verschepen van de motor.
Bergie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:33:
[...]
Gaat het in Nederland echt zoveel goedkoper zijn? Je hebt nu al kosten bij die garage gemaakt neem ik aan. Tel daarbij 1600km met geknepen billen rijden in de hoop dat er niks stuk gaat en je echt stil komt te staan. Dat zou ik zelf geen 100 of 200 euro waard vinden.
Eventueel zou je nog naar duitsland kunnen rijden? Geen idee hoeveel je dan kwijt bent.
Cyberpope schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:10:
[...]

Waar zit je in zweden? Anders kun je een boot pakken die een stukje afsnijd, waardoor je veel minder hoeft te rijden?
Maar ik zit in Zweden, de hogere prijs komt door de hogere belastingen (waarschijnlijk).

De man die ik aan de telefoon heb gesproken zei dat alles vervangen moest worden en dat niks meer kon worden "gered". Ik heb ook al gebeld naar Nederland hoeveel het zou kosten bij Jensen schatten ze de kosten op 800-900 euro. Dus ik kan zelf wel richting NL vliegen voor die 180 euro, maar dan heb ik nog 1400-900-180-kosten in elkaar zetten = niet veel om de motor in een container te verschepen (maar ik weet niet hoeveel het kost). Ik denk zelf dat ik meer dan 1000 euro kwijt met wat ik ook doe, uit en in elkaar zetten kost ook manuren. Maar het is meer dat ik dan weer in NL ben en niet meer gebruik hoef te maken van de gastvrijheid van de mensen bij wie ik eet en slaap.

Ik zit op het moment in de +/- 50 kilometer boven Orsa-Mora. Met de boot zou een ik in principe een stukje kunnen inkorten. Zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
_Apache_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

Beetje jammer dat ze men motor met service sleutel daar nog hebben. :+
En hoe staat het er nu mee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 14:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:45:
[...]
Nice, er zit ook wel een flink apparaat voor. Zou me niets verbazen als het uit de USA komt. ;)
Ja, die hond is cool! Jammer van die verkrachte motor die ervoor zit. Vreselijk wat die Yankees kunnen doen met perfect sturende motorfietsen. Alsof ze niet willen dat iets goed stuurt...

Ik heb dit soort dingen gezien waar ze BMW's voor misbruikten. Je maakt van een 1600GT een MP3... 8)7

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Heren en Dames. Ik ben met mijn BMW K1 naar Zweden gereden voor vrijwilligerswerk.
[knip]
Volgens mij zit de koppeling bij de K-serie hetzelfde als op de R-serie: een (kleiner uitvoering) autokoppeling die achterop het blok is geschroefd. Bij de R is dat volgens het boekje 8 uur werk en de dealer kan het in 5 uur zeggen ze. Daarbij is het materiaal iets van €400. Reken maar uit tegen €75/uur (BMW tarief :( ). Alles eruit en weer erin stoppen zou dus een beste kostenpost zijn. Het zal door de hogere belasting waarschijnlijk wel duurder zijn dan hier, maar als ie al open ligt is dat een beetje jammer. Ze gaan 'm niet gratis weer dichtstoppen.

Je kunt volgens mij best met een verleten koppeling doorrijden. Ik heb doorgereden (vanuit Oostenrijk) met een versleten druklager die een creatieve KTM monteur wat meer druk had gegeven door de kabel strakker te zetten oid (aan de blokkant). Ik heb het gered. Maar versleten platen, moet je volgens mij nog mee kunnen rijden. Je sloopt er hooguit je koppeling mee... ;)
Maar thuis krijg je gewoon weer de volle mep aan montage en arbeidsloon, dus ik vraag me af of je nu al niet 'te ver' bent gegaan zonder het te willen. Dat is nu eenmaal het probleem met een oudere motor. De vraag is altijd wanneer je bepaalde dingen preventief moet vervangen. Niet alle dingen (zoals die druklager bij mij) kondigen zich ver vooraf aan.

Waar je het ook laat doen: ik zou alles vervangen, want het is de moeite niet om 'm voor een klein ding wéér open te laten maken. De BMW koppelingen zijn duurzaam, maar door de constructie een bitch om te vervangen, dus veel tijd, dus duur. De nieuwe boxers hebben een 'normale' koppeling, dus minder duurzaam (de mijne is bij 170k gegaan) maar makkelijker en goedkoper om te maken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:36:
[...]

Nee gebruik ik niet. Als ik rem rem ik vol met voor waardoor achter heel weinig grip nog maar heeft. Als ik dan achter zou gebruiken dan slipt hij alleen.
Gebruiken de Moto2 boys hun achterrem niet juist met veel succes :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-10 19:47
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Verkoop/serveimage_zpsvvuiwoj5.jpg
(fotootje gepikt van het interwebs)

Sinds een dag of twee rijd ik tijdelijk op een motorfiets (CBF500) die ik heb geleend van de rijschool van mijn vader; met L achterop het kenteken, naam van de rijschool aan de zijkant en spiegels van 20x20cm.

Ziet er niet uit (imo - omdat ik stoerder gewend ben) maar ding rijd als een tierelier. Het mooiste vind ik de gezichten van het overig verkeer. Die denken dat ze met een verdwaalde leerling te maken hebben ofzo, terwijl ik iedereen voorbij raas en scherpe bochten neem.

Ook naar motorrijders zwaaien is stiekem best wel leuk nu, die snappen er helemaal niks meer van :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

steveman schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:50:
[...]

Gebruiken de Moto2 boys hun achterrem niet juist met veel succes :?
Ja dat denk ik wel. Maar dan praten we weer over een hele andere groep motor rijders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15

_Apache_

For life.

GBTW schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:29:
[...]

En hoe staat het er nu mee? :+
Mooi glimment..
https://drive.google.com/...EWndIZ1k/view?usp=sharing

Kan iemand mijn TS afbeeldingen bijwerken? :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 12-08-2015 20:26 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Heb je de TS recentelijk nog bekeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ricepuppet schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:58:
Sinds een dag of twee rijd ik tijdelijk op een motorfiets (CBF500) die ik heb geleend van de rijschool van mijn vader; met L achterop het kenteken, naam van de rijschool aan de zijkant en spiegels van 20x20cm.
Niet eens valbeugels rondom? :p Mag dat eigenlijk wel, met zo'n L rijden zo?

En hoe zie jij al die gezichten van mensen die je zo rap inhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-10 19:47
Olaf van der Spek schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:56:
[...]

Niet eens valbeugels rondom? :p Mag dat eigenlijk wel, met zo'n L rijden zo?

En hoe zie jij al die gezichten van mensen die je zo rap inhaald?
Met alle lelijke valbeugels eraan gemonteerd, yes :P

Mag inderdaad, ik krijg op dat moment geen instructie. Kan net zo goed zijn dat ik met de motorfiets naar een garage rijd voor onderhoud of verplaats.

Ik zie de gezichten omdat ik bij stoplichten bij mensen naar binnen kijk. Ook ging ik vandaag mezelf even naar voren werken bij het stoplicht. Alles uiteraard netjes, want de rijschool van mn pa staat wel op de zijkanten bestickerd :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:49:
[...]
Volgens mij zit de koppeling bij de K-serie hetzelfde als op de R-serie: een (kleiner uitvoering) autokoppeling die achterop het blok is geschroefd. Bij de R is dat volgens het boekje 8 uur werk en de dealer kan het in 5 uur zeggen ze. Daarbij is het materiaal iets van €400. Reken maar uit tegen €75/uur (BMW tarief :( ).
[...]
. De BMW koppelingen zijn duurzaam, maar door de constructie een bitch om te vervangen, dus veel tijd, dus duur. De nieuwe boxers hebben een 'normale' koppeling, dus minder duurzaam (de mijne is bij 170k gegaan) maar makkelijker en goedkoper om te maken.
Sinds december de eigenaar van een R1150RT met inmiddels 160k ervaring, en ik hoop dat de koppeling het voorlopig nog even niet begeeft...
Vorige week vrijdag stond ik opeens zo bij het stoplicht:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3983397/BMW/bmw_01.jpg
Een mooi straaltje olie wat uit het cardan kwam lopen :(. Afgesleept door de KNMV naar de lokale garage, is de (enige) monteur nét 2 weken op vakantie gegaan 8)7

Meteen tijd voor een nieuw setje banden :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
En hoe merkte je dat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SlinkingAnt schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:04:
[...]
Sinds december de eigenaar van een R1150RT met inmiddels 160k ervaring, en ik hoop dat de koppeling het voorlopig nog even niet begeeft...
Tsja....hij kán heel lang mee. Een vriend van me zei dat zijn dealer al bij 90k begon te zeuren over de koppeling. Bij de ene gaat ie na een ton, de ander na 2...
Een man op de BMW Motorraddagen beweerde dat zijn GS waarmee ie de wereld rond was geweest nog met zijn eerste koppeling reed. Ik vond dat erg sterk, want zijn aangepaste motor woog tegen de 400kg.

Met de wetenschap van nu zou ik bij 160k toch wel preventief de boel laten vervangen. De mijne is zelfs nog van de politie geweest, maar ik kan aan alles merken dat het een liefhebber was die erop gereden heeft. Hij lust geen olie en alles doet het nog perfect. Bij het wisselen van de koppeling zijn meteen de lagers van de kardan nagekeken. Als de boel dan toch open ligt, moet je daarvan profiteren. Het is even slikken, maar dan kan ie er weer makkelijk een ton tegenaan.

En de hallgever is ook zoiets. Als ie nog niet gegaan is, zou ik 'm nu echt wel gaan vervangen. Niet bij een dealer laten doen, maar even op Marktplaats zoeken. Er is iemand die die dingen reviseert. Je betaalt 'm dacht ik €100 en dan stuurt ie een gereviseerde. Je moet dan later je oude aan hem sturen en dan krijgt je €25 terug. Het ding dat kapot gaat is nl iets van een paar kwartjes, maar hij soldeert dat erin en kit 'm weer dicht ofzoiets (ik weet niet hoe het precies in elkaar zit). Van BMW krijg je een heel nieuw ding, terwijl dat helemaal niet nodig is. Maar na een jaar of 10 kan ie er zomaar de brui aan geven. En dan verzet ie geen stap meer. Kost je weer een afsleepbeurt met de ANWB.. ;)
Vorige week vrijdag stond ik opeens zo bij het stoplicht
Lekker....hopelijk zijn het alleen de pakkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dan doet ie het niet meer :+

Hahaha...die van mij ging redelijk abrupt. In Oostenrijk. Maar dat was dan ook de druklager. Als de platen slijten gaat het geleidelijk. Bij mij waren de platen ook wel goed versleten, maar nog niet zo dat ie ging slippen. Dat had natuurlijk elk moment kunnen gebeuren. Maar als die druklager stuk is, dan is het einde oefening.

Evengoed laat je dan het beste alles doen, dus drukgroep, plaat enzo. In kosten scheelt het niet zoveel en volgens mij is de arbeid het meeste. Het is anders zo'n dure manier van geld besparen. Gecombineerd met een beurt is het ook weer een beetje minder (relatief) omdat ze dan toch al alles open gooien.

Het moet wel door een specialist gebeuren. Mijn eigen monteur wilde er liever niet aan beginnen omdat ie het nog nooit gedaan had. Je hebt er ook nog speciaal gereedschap voor nodig en omdat het veel werk is, vond ie het niet verstandig om aan te beginnen. Ik ben toen bij Motor Service Amersfoort (niet in Amerfoort :) ) terecht gekomen. Bekend van het RT forum. Oud luchtmachtmonteur, erg precies.

• dion_b
  • Laatst online: 19:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 18:49:
[...]

Je kunt volgens mij best met een verleten koppeling doorrijden. Ik heb doorgereden (vanuit Oostenrijk) met een versleten druklager die een creatieve KTM monteur wat meer druk had gegeven door de kabel strakker te zetten oid (aan de blokkant). Ik heb het gered. Maar versleten platen, moet je volgens mij nog mee kunnen rijden. Je sloopt er hooguit je koppeling mee... ;)
Maar thuis krijg je gewoon weer de volle mep aan montage en arbeidsloon, dus ik vraag me af of je nu al niet 'te ver' bent gegaan zonder het te willen. Dat is nu eenmaal het probleem met een oudere motor. De vraag is altijd wanneer je bepaalde dingen preventief moet vervangen. Niet alle dingen (zoals die druklager bij mij) kondigen zich ver vooraf aan.
Mijn ervaring - heb m'n K75RT uiteindelijk weggedaan wegens versleten koppeling dat bij 165k km begon te spelen. Prima te repareren, maar gezien staat van rest van dat beest totaal niet meer economisch interessant. Uiteindelijk ingeruild met iets van 176k km op de klok. Kortom, nog 11k km gereden met koppeling dat weliswaar steeds minder werd, maar nog altijd in staat was om (met wat geduld, en zonder wheelies :P ) op snelheid te komen. Ymmv, maar in jouw situatie zou ik gewoon terug proberen te komen; als je het niet vertrouwt wel met minst aantal km (dus op locatie zo min mogelijk en dan rijden naar Göteborg en daar boot naar Kiel).
Waar je het ook laat doen: ik zou alles vervangen, want het is de moeite niet om 'm voor een klein ding wéér open te laten maken. De BMW koppelingen zijn duurzaam, maar door de constructie een bitch om te vervangen, dus veel tijd, dus duur. De nieuwe boxers hebben een 'normale' koppeling, dus minder duurzaam (de mijne is bij 170k gegaan) maar makkelijker en goedkoper om te maken.
Yep, gezien arbeidskosten (en een K1 zit natuurlijk onder de tupperware, wat de tijd/kosten niet bepaald helpt) zijn de materialen verwaarloosbaar en wil je NIET de komende paar jaar nog een keer de boel eraf (laten) halen.

Hier trouwens gedoe met m'n R80. Sinds vakantie merk ik behoorlijke vibratie uit het blok rond 4200rpm. Dat is sowieso toerental waar het bij deze boxers resoneert, maar het verschil met heenweg en terugweg was frappant. Op lagere toeren tot aan 4000rpm is niets aan de hand en boven de 4500rpm is het ook weer rustig. Wat ik lees is ofwel problemen met de carbs (vol prut of niet goed in sync) danwel gedoe met koppeling. Ik hoop ten zeerste carbs, want dat is goedkoop te laten doen en misschien iets wat ik zelf aan zou durven. Koppeling lijkt me minder waarschijnlijk - dan zou het geleidelijk oplopen en niet weer afnemen lijkt me - maar stiekem maak ik me zorgen omdat ik weet dat de pakking van het koppelings-gebeuren een beetje zweet (ik verlies misschien een of twee druppels olie per dag). Wat ook richting carbs wijst is verbruik: die is met 1:15 gemiddeld slechter dan je zou verwachten voor een R80 van deze leeftijd (eerder richting 1:17), zeker gezien meeste kms op 100km/u trajectcontrole gemaakt worden :o

Wat denken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 13-08-2015 01:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

• _Apache_

_Apache_

For life.

steveman schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

Heb je de TS recentelijk nog bekeken :?
Blijkbaar niet.. :+

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je de carbs zelf aan durft lijkt mij dat stap 1. Als dat het niet is, dan kun je altijd nog optie 2 laten uitvoeren.

Ik zie trouwens trajectcontrole op 100 km/h. Ik kan mij niet herinneren er een R80 gezien te hebben.

* Hooglander1 meestal 7:15-7:30 richting AMS en tussen 16 en 17 uur de andere kant op. Tegenwoordig vaak op donderdag/vrijdag.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tylen

Tylen

Hebben we een TS ja? :P

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Simpel, bij een stoplicht begon de auto naast me te schreeuwen dat ik olie lekte :+
mphilipp schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:43:
[...]
Met de wetenschap van nu zou ik bij 160k toch wel preventief de boel laten vervangen. De mijne is zelfs nog van de politie geweest, maar ik kan aan alles merken dat het een liefhebber was die erop gereden heeft. Hij lust geen olie en alles doet het nog perfect. Bij het wisselen van de koppeling zijn meteen de lagers van de kardan nagekeken. Als de boel dan toch open ligt, moet je daarvan profiteren. Het is even slikken, maar dan kan ie er weer makkelijk een ton tegenaan.

[...]

Lekker....hopelijk zijn het alleen de pakkingen.
Ik hoop ook alleen de pakkingen, alhoewel ik verwacht dat er ook een lager kapot is, een aantal dagen daarvoor leek er iets lichts aan te lopen. De planning was om die zaterdag naar de garage te gaan, maar dat helaas niet gehaald :(. Als de koppeling nog OK is, ga ik die nog niet vervangen, aangezien voor 't cardan-gedeelte er vrijwel geen kuipwerk af hoeft, en voor een koppeling je van 1 BMW, 2 halve BMW's moet maken voordat alles weer in elkaar kan 8)7.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-10 21:26
Rijden er 30 augustus nog mensen mee met de toertoch van Moto Sportivo die begint in Akersloot?

• Tweakietweak
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-10 15:06
Ik zal me ook maar even bij het motortopic voegen, als jaren lange lurker op dit forum :D

Sinds begin april mijn rijbewijs in de pocket, en dus een Suzuki SV650s gekocht!
Voorlopig maar rustig aan de machine leren kennen, rijd toch wel een stukje lastiger als de les motor :9

Iemand overigens nog tips voor een motorsloop in de omgeving van Arnhem?
Heb een ophanging nodig voor de bellypan, maar zie eigenlijk alleen de complete set te koop.

Afbeeldingslocatie: http://www.sv650.org/gallery/pic29/jan%20sv650_03.jpg

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-10 21:26
Die SV650 heeft precies hetzelfde blok als een V-Strom ofniet dan? Mooie motor hoor!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Twijfel...twijfel...

XJ600s ; https://mvkmotoren.wordpr.../yamaha-xj600s-diversion/

Tbv Woon- & Werkverkeer. Heen 50 km en terug 50 km over een N-weg.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
Ik hoop niet door onderuit te gaan over de olie. :X
Nice! Ik vind het model ook net niet af als er geen bellypan onder zit. Zeker als dat ook nog een opvallende kleur heeft, net als de kuip zelf. :Y

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Tweakietweak schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:23:
Ik zal me ook maar even bij het motortopic voegen, als jaren lange lurker op dit forum :D

Sinds begin april mijn rijbewijs in de pocket, en dus een Suzuki SV650s gekocht!
Voorlopig maar rustig aan de machine leren kennen, rijd toch wel een stukje lastiger als de les motor :9

Heb een ophanging nodig voor de bellypan, maar zie eigenlijk alleen de complete set te koop.

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Mocht je een knal gele SV in/rond Arnhem zien, zwaai dan even :9

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
Heaget schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:27:
Die SV650 heeft precies hetzelfde blok als een V-Strom ofniet dan? Mooie motor hoor!
Jup, en anders lijkt ie er van buiten en elk geval verdomd veel op

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-10 16:57

Hier nog een filmpje van afgelopen vrijdag :)

• Tylen

Tylen

joshje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:37:
[video]

Lekker hoor.

Maare 1:57 heb ik niet gezien ;)

2:08
2:04
2:05
2:02

Heb je we naar de juiste transponder gekeken?

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 13-08-2015 11:00 ]

• joshje
Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Lekker hoor.

Maare 1:57 heb ik niet gezien ;)

2:04
2:02
Die staat ook niet op film helaas.... Heb de 1:57 gereden in sessie 6 maar toen was de accu leeg van de gopro :(

• Tylen

Tylen

Picks or it didnt happen ;) Ik reed laatst een 1:38 op Zolder. Helaas waren net de accu's van transponder en drift leeg :)

(Zit maar te dollen hoor, geloof je wel.)

• Panini
joshje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:37:
[video]

Leuk filmpje :)
Niveau verschil is, zoals altijd, flink aanwezig in de groep 'minder snel'

Was je eerste keer toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Panini op 13-08-2015 11:18 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Lijkt me stiekem wel super gaaf om zo op het circuit te rijden :)

Yamaha MT-09

• Panini
Bergie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:17:
Lijkt me stiekem wel super gaaf om zo op het circuit te rijden :)
Wat houdt je tegen? :)

• Tylen

Tylen

Idd. Zolder is relatief goedkoop.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Het weer, de kans je motor onverzekerd aan diggelen te rijden, de kosten, ...

Zo voor de hand ligt het nou ook weer niet ;)

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

^^ dat dus :)

En ik vind het ergens ook wel eng; bang dat ik boven mijn kunnen ga proberen te rijden enzo

Yamaha MT-09

• Panini
steveman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:23:

Tja dat is inderdaad het risico dat je neemt. Echter wanneer je in de laagste groepen rijdt is die kans vrij klein.
Bergie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:29:
^^ dat dus :)

En ik vind het ergens ook wel eng; bang dat ik boven mijn kunnen ga proberen te rijden enzo
De adrenaline van het rijden op het circuit staat daar dan weer tegenover :9~ .
Ieder voor zich natuurlijk, maar het is voor mij het meest ultieme gevoel wat je op een motor kan hebben.

Boven je kunnen rijden is praktisch onmogelijk als je niveau 1 of 1+ pakt. Bij niveau 1 rij je de hele dag in een groep achter een instructeur aan. Je krijgt eerst een korte briefing over zithouding, schakelen en remmen.

Daarna rij je 5 sessies achter hem aan. Tempo wordt daarbij telkens een beetje opgeschroefd. De groep wisselt daarbij ook telkens van formatie. Op die manier rijdt er telkens iemand anders achter de instructeur. Erg leerzaam moet ik zeggen! Soms geeft de instructeur je ook nog wat persoonlijke tips.
Je leert tijdens zo een dagje wat je motor nou echt allemaal kan.

Het is niet zo dat je direct tussen allemaal motoren terecht komt die je om de oren vliegen :9 .

• Tylen

Tylen

Let wel goed op dat niet altijd met instructeur gereden word. Wil je zeker met intructeur pak dan een dagje RaceCracks.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 20:49
Tweakietweak schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:23:

[afbeelding]
Gefeliciteerd. Mooie machine.

Er zit in elk geval een motorsloop in Brummen, vanuit Apeldoorn paar keer geweest. Vanuit Arnhem ook wel te doen lijkt mij.

• Panini
Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:41:
Let wel goed op dat niet altijd met instructeur gereden word. Wil je zeker met intructeur pak dan een dagje RaceCracks.
Of niveau 1 bij MSH (motorsportschool). Staat op de site dat ze nog steeds met begeleiding rijden.
Zolder is ook weer een euro of 50-60 goedkoper dan Assen als ik de 2 sites vergelijk. Wat makkelijker instappen voor je eerste dag.

Maar zo zijn er zat aanbieders van dit soort dagen :)

• Tylen

Tylen

Vays schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:46:
[...]

Of niveau 1 bij MSH (motorsportschool). Staat op de site dat ze nog steeds met begeleiding rijden.
Zolder is ook weer een euro of 50-60 goedkoper dan Assen als ik de 2 sites vergelijk. Wat makkelijker instappen voor je eerste dag.

Maar zo zijn er zat aanbieders van dit soort dagen :)
Er zitten haken en ogen aan Zolder.

Veiligheid.. (Er is genoeg hierover in het nieuws geweest onlangs :( )

Geluid... Alleen op Donderdag mag je er herrie maken. Andere dagen niet. En dat staat er iemand met een db meter langs de baan en je wordt er gegarandeerd afeghaald. Dat rijd echt niet fijn. De cursussen worden niet op de donderdag gegeven.

Accommodatie... Assen en Zolder... Tja, ga er maar heen dan merk je het verschil wel.

• joshje
Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

Geluid... Alleen op Donderdag mag je er herrie maken. Andere dagen niet. En dat staat er iemand met een db meter langs de baan en je wordt er gegarandeerd afeghaald. Dat rijd echt niet fijn. De cursussen worden niet op de donderdag gegeven.

Accommodatie... Assen en Zolder... Tja, ga er maar heen dan merk je het verschil wel.
Ze zijn zolder wel aan het opknappen heb ik gemerkt. Vorig jaar paar keer geweest tijdens IDM en ONK toen zag het eruit als een vervallen zooitje maar afgelopen vrijdag was dat totaal niet het geval.

Het geluid heb je meestal geen last van als je met orgineel systeem of vervangingspijp met DB killer rijd.
Zolder is wel goedkoop vergeleken assen. Had 7 sessies voor €99.

Tylen heb toch maar Assen geboekt in september ;)

• Panini
Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

Jammer genoeg het bericht voorbij zien komen over de overleden coureur :-(

Voor de rest kan ik vrij weinig over de kwestie zeggen. Nog niet op Assen gereden.
Staat voor volgend jaar op de planning :).

Geluid heb ik echter nooit last van gehad. Hoorde er wel een paar klote verhalen over. Dat mensen problemen hadden bij de meetpunten, ondanks het rijden met originele uitlaten |:(

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Heb gisteren een mooi leren combipak van Revit gezien op marktplaats, zag er mooi uit. Het pak is twee korte zomers gebruikt en heeft rond de 850 EU gekost. Handschoenen zitten erbij.

Wat is een reële prijs hiervoor? Iets van 300 EU?

• Panini
Ktenolix schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:06:
Heb gisteren een mooi leren combipak van Revit gezien op marktplaats, zag er mooi uit. Het pak is twee korte zomers gebruikt en heeft rond de 850 EU gekost. Handschoenen zitten erbij.

Wat is een reële prijs hiervoor? Iets van 300 EU?
Zou beginnen met 250 :)

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Had ik ook in gedachten inderdaad, maar de verkoper vindt dat te weinig. :P

• Panini
Ktenolix schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Had ik ook in gedachten inderdaad, maar de verkoper vindt dat te weinig. :P
300 is dan ook nog wel een redelijke prijs + de handschoenen.
Maar veel hoger zou ik niet gaan.

Welke maat heb je trouwens?
Zag laatst een bijna nieuw, eendelig, Berik pak voor 250 euro.

edit: als dat natuurlijk is waar je naar op zoek bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 13-08-2015 12:42 ]

• Tweakietweak
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-10 15:06
Jolke schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:42:
Nice! Ik vind het model ook net niet af als er geen bellypan onder zit. Zeker als dat ook nog een opvallende kleur heeft, net als de kuip zelf. :Y
Klopt, die Bellypan maakt het geheel inderdaad wat meer af.
Heaget schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:27:
Zover ik weet inderdaad het zelfde blok, 650cc V Twin :)

stuk nerveuzer rijden dan de les motor waar ik op heb gereden, dat was een Suzuki Bandit.
Dat verschil tussen een 2 of een 4 cilinder had ik niet zo groot verwacht :+

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Vays schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

300 is dan ook nog wel een redelijke prijs + de handschoenen.
Maar veel hoger zou ik niet gaan.

Welke maat heb je trouwens?
Zag laatst een bijna nieuw, eendelig, Berik pak voor 250 euro.

edit: als dat natuurlijk is waar je naar op zoek bent.
Volgens mij zit ik op de 54/56. Ben 1m90 en ~95 kg.

Eendelig? Ben meer op zoek naar een afritsbare combi, maar thanks. :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tweakietweak schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:04:

Dat verschil tussen een 2 of een 4 cilinder had ik niet zo groot verwacht :+
Ze nemen die lesmotoren niet voor niets natuurlijk. Die zijn ook vaak lekker voorspelbaar en rustig, daarom zijn het goede lesbakken :)

Mijn Magna (4cilinder) is ook best agressief, ik merkte verschil met de Varadero (2cil) vooral qua gevoel op de motor. Je schud een stuk meer :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33
Mijn rijbewijs heb ik gehaald op een Transalp 2 cilinder. Die was ook vrij rustig trouwens :)

XXXVI

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 19:32

DinX

Motormuis

steveman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:23:

^^ Voor mij ook dat.

Ik woon 3 km van het circuit van Zolder en heb er nooit met de motor op gereden :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DinX schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

^^ Voor mij ook dat.

Ik woon 3 km van het circuit van Zolder en heb er nooit met de motor op gereden :)
Ondanks dat doe ik het zelf ook wel hoor :D

Zodra ik de plek heb voor een circuitfietsje echter...

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zonet de Kriega US-20 ontvangen op m'n werk. Uiteraard direct uitgeprobeerd... Dat ging eigenlijk best makkelijk (voordeel van relatief kleine handen waardoor ik die straps makkelijk overal doorheen kon krijgen). :D

Over een paar uurtjes maar eens écht proberen. ;)

• joshje
Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:07:
Picks or it didnt happen ;) Ik reed laatst een 1:38 op Zolder. Helaas waren net de accu's van transponder en drift leeg :)

(Zit maar te dollen hoor, geloof je wel.)
1:38 :9~ :9~ :9~

dan moet er nog redelijk wat vanaf wil ik daar van in de buurt komen :P

• Panini
Is heel rap dat. Benieuwd wat het baanrecord is.

[ Voor 41% gewijzigd door Panini op 13-08-2015 15:09 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik denk dat jullie het stukje tussen haakjes nog eens moeten lezen...

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43

Denko

|{ing Øf ßlitz

steveman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:15:
Ik denk dat jullie het stukje tussen haakjes nog eens moeten lezen...
Het voordeel van relatief kleine handen?

PSN & XBL: Denkoyugo

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:26
Het zou kunnen, want ik ken er die 1:36 rijden :) met R1 van '09

Never ever financial advice...

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ktenolix schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:47:
[...]

Volgens mij zit ik op de 54/56. Ben 1m90 en ~95 kg.

Eendelig? Ben meer op zoek naar een afritsbare combi, maar thanks. :)
Ik zou niet zomaar op die maten blindstaren. Ik ben 1,95m en heb een jas maat 52 en broek volgens mij ook zoiets.

Ik ben vrij tenger maar qua bovenlichaam wel wat gevulder dan normaal. Dus om nou te zetten dat ik echt skinny ben en daarom zo'n krappe jas heb nee :P

Ik zou anders gewoon even naar een motorzaak gaan en daar passen. Maar dat zijn mijn 2 centjes.

Zelf wou ik laatst bijna een kevlar broek kopen via internet. Toch maar even naar een motorzaak gegaan om te proberen. Heb er 10 gepast en er zat maar 1 goed, maar ook maar net. Uiteindelijk niks gekocht daar.

*EDIT* overigens heb ik toevallig ook een tweedelig revit pak. Misschien vallen ze groter :P Ik weeg 85 kg BTW

[ Voor 5% gewijzigd door Proqzor op 13-08-2015 15:27 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Denko schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:16:
[...]

:F

Trolothursday?

Bedoelde de post van Tylen natuurlijk :D

• joshje
steveman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:21:
[...]

:F

Trolothursday?

Bedoelde de post van Tylen natuurlijk :D
1:38 is een tijd die gewoon haalbaar is met je 600 ;)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

joshje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:22:
[...]

1:38 is een tijd die gewoon haalbaar is met je 600 ;)
Ik geef Tylen de volledige schuld van deze verwarring, ha zoete onschuld O-)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
[...]

8)7

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

Longer stroke (lower bore)? :+

• Tylen

Tylen

Lol. Mijn record op Zolder is 1:45 ;)

Zolder is zo'n 3/4 seconden sneller dan Assen. (Assen met nieuwe Ruskenhoek). Dus 1:38 is zo'n 1:41 / 1:42 op Assen. En ik ken alleen Rob Hartog en Cliff die dat doen. ;)

• Panini
dubbelpost faal :X

[ Voor 87% gewijzigd door Panini op 13-08-2015 16:16 ]

• Panini
Lees hier over een tijd van zelfs 1.32 op Zolder.

Topic stamt uit 2006. Zal al wel weer een stuk sneller zijn :+
Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:39:
Lol. Mijn record op Zolder is 1:45 ;)

Zolder is zo'n 3/4 seconden sneller dan Assen. (Assen met nieuwe Ruskenhoek). Dus 1:38 is zo'n 1:41 / 1:42 op Assen. En ik ken alleen Rob Hartog en Cliff die dat doen. ;)
Ook een rappe tijd. Doe het je in ieder geval niet na :)

Ander puntje: heeft iemand hier al de kans gekregen om op de nieuwe Kawasaki te rijden?

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbeam.com/wp-content/uploads/2015-Kawasaki-Ninja-H2R-Wallpaper.jpg

Wat vinden jullie ervan mensen?

[ Voor 67% gewijzigd door Panini op 13-08-2015 16:24 ]

• Tylen

Tylen

Vays schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:15:
Lees hier over een tijd van zelfs 1.32 op Zolder.

Topic stamt uit 2006. Zal al wel weer een stuk sneller zijn :+

[...]

Ook een rappe tijd. Doe het je in ieder geval niet na :)

Ander puntje: heeft iemand hier al de kans gekregen om op de nieuwe Kawasaki te rijden?

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan mensen?
Dat was voor de aanpassing van 2007: In 2006 werd de omloop voorzien van een nieuwe asfaltlaag. Op 5 april 2007 werd er begonnen aan het verbouwen van een nieuwe chicane voor de sacramentsheuvel en aan de verbreding van de pitstraat uitgang.

Ronde record momenteel is volgens mij van Markus Reiterberger: 1:30,7.

Edit: En we hadden het over 600cc he ;) Die tijden waar we nu over beppen zijn allemaal 1000 tijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 13-08-2015 16:42 ]

• Panini
Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:34:
[...]

Dat was voor de aanpassing van 2007: In 2006 werd de omloop voorzien van een nieuwe asfaltlaag. Op 5 april 2007 werd er begonnen aan het verbouwen van een nieuwe chicane voor de sacramentsheuvel en aan de verbreding van de pitstraat uitgang.

Ronde record momenteel is volgens mij van Markus Reiterberger: 1:30,7.

Edit: En we hadden het over 600cc he ;) Die tijden waar we nu over beppen zijn allemaal 1000 tijden.
Weer wat geleerd over het circuit :)
Net even de naam opgezocht, want het zei me helemaal niks. Kwam direct met een youtube filmpje...verdomme die gaat hard op het circuit 8)7

• Tylen

Tylen

IDM Kampioen ;) Ja die kan echt wel een potje sturen.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
mooi :) Is het allemaal netjes afgehandeld?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Fuelke

Forza Ferrari

Tylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:34:
Dit zijn tijden van de Yamaha R6 Cup, wel met slicks en ik weet niet hoever ze afwijken van de straat versie.

http://www.yamaha-racing....002_training01_und_02.pdf

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Rustig m'n nieuw achterband aan het inrijden, wanneer plots m'n steppie *schraaaap* zegt :D

Zaterdag, hopelijk in z'n droogie, rondjes rijden in Lelystad zal wel goedkomen :)

Pagina: 1 ... 73 ... 105 Laatste