“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Klopt, de constructie is niet heel handig. Hoewel het ook weer niet elke 30.000km moet.SlinkingAnt schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:46:
[...]
Ik hoop ook alleen de pakkingen, alhoewel ik verwacht dat er ook een lager kapot is, een aantal dagen daarvoor leek er iets lichts aan te lopen. De planning was om die zaterdag naar de garage te gaan, maar dat helaas niet gehaald. Als de koppeling nog OK is, ga ik die nog niet vervangen, aangezien voor 't cardan-gedeelte er vrijwel geen kuipwerk af hoeft, en voor een koppeling je van 1 BMW, 2 halve BMW's moet maken voordat alles weer in elkaar kan
.
En die lagers van de kardan zijn volgens mij niet zo heel duur. En je kunt er makkelijker bij: achterwiel eraf en je zit bij die klok. Volgens mij hoeft niet de hele zwik eraf om zelfs de hele kardan eruit te peuteren. Of aan de blokkant wel?
Op zich is dat iets dat je weet bij een oudere motor en je moet het zeker incalculeren. Ik wist dat ie een keer zou gaan. Startmotor is volgens mij ook iets onhandigs qua werk. Niet zo extreem als bij een koppeling, maar geen kwartiertje. Dat is het nadeel van de creatieve boxerconstructie.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Beter steppie schrappen dan schoen schrapen.steveman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:30:
Rustig m'n nieuw achterband aan het inrijden, wanneer plots m'n steppie *schraaaap* zegt
Zaterdag, hopelijk in z'n droogie, rondjes rijden in Lelystad zal wel goedkomen

Mij zou je meestal op maandag rond 13u richting UTR en 18u de andere kant op zien rijden. Niet verwonderlijk dat we elkaar niet zien danHooglander1 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:11:
[...]
Als je de carbs zelf aan durft lijkt mij dat stap 1. Als dat het niet is, dan kun je altijd nog optie 2 laten uitvoeren.
Ik zie trouwens trajectcontrole op 100 km/h. Ik kan mij niet herinneren er een R80 gezien te hebben.
* Hooglander1 meestal 7:15-7:30 richting AMS en tussen 16 en 17 uur de andere kant op. Tegenwoordig vaak op donderdag/vrijdag.
Hoho, het grootste verschil zit niet tussen het aantal cylinders (2 vs 4), maar dat je gaat van inline naar V. Tov vergelijkbare cylinders in-line schuift je koppel enorm omlaag, waardoor je veel minder toeren hoeft te maken om van je plek te komen. Je moet dan ook met een V(-twin) veel rustiger met koppeling omgaan dan bij een inline. Zo niet, dan kan het 'nerveus' overkomenTweakietweak schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:04:
[...]
stuk nerveuzer rijden dan de les motor waar ik op heb gereden, dat was een Suzuki Bandit.
Dat verschil tussen een 2 of een 4 cilinder had ik niet zo groot verwacht
Oslik blyat! Oslik!
Ah nee, na een jaartje heen en weer rijden begin je er wel steeds meer te herkennen, weet je ook precies wie je voorbij moet zijn voordat de file begintdion_b schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:51:
[...]
Mij zou je meestal op maandag rond 13u richting UTR en 18u de andere kant op zien rijden. Niet verwonderlijk dat we elkaar niet zien dan
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Lol, je moet ook niet met het midden van je voet op dat steppie staanVays schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:49:
[...]
Beter steppie schrappen dan schoen schrapen.
[afbeelding]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hé, waar was jij toen ik dat advies nodig nodigsteveman schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:59:
[...]
Lol, je moet ook niet met het midden van je voet op dat steppie staan
Was toen ik voor het eerst het circuit op ging.
Gelijk een harde les geweest om beter op de stand van me voeten te letten. Nog een klein beetje verder en ze waren door. Gelukkig waren het goedkope 2e hands schoenen. Alsnog balen natuurlijk.
[video]https://youtu.be/rKT3qe3pN6w"]YouTube: ENDURO PARK HECHLINGEN TRAINING MIT EINER BMW R 1200 GS[/video]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wat is de beste stand voor je voeten? Ik rij nog niet heel lang motor en zeker nog niet zo sportief dat ik stepjes aan de grond rij. Wel heb ik af en toe mijn voet tegen de grond. Waarschijnlijk komt dat omdat hij te ver naar buiten gedraaid staat.Vays schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:07:
[...]
Hé, waar was jij toen ik dat advies nodig nodig![]()
![]()
Was toen ik voor het eerst het circuit op ging.
Gelijk een harde les geweest om beter op de stand van me voeten te letten. Nog een klein beetje verder en ze waren door. Gelukkig waren het goedkope 2e hands schoenen. Alsnog balen natuurlijk.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Merk wel, dat nu ik het schakelpookje versteld heb ik veel makkelijk 'terug' kan glijden onder het pookje om weer snel te kunnen schakelen.
Vandaag vergeten dat ik geen leer meer hard, bijna een knietje op de grond met een oprit ietwat enthousiast te nemen. En dat schijnt niet zo best te zijn met stof.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Edit: probeer dat trouwens vooral ook niet te doenhomemix25 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:37:
[...]
Wat is de beste stand voor je voeten? Ik rij nog niet heel lang motor en zeker nog niet zo sportief dat ik stepjes aan de grond rij. Wel heb ik af en toe mijn voet tegen de grond. Waarschijnlijk komt dat omdat hij te ver naar buiten gedraaid staat.
^^ Joopie geeft het antwoord al.Joopieboy schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:46:
Wat mij inmiddels geleerd is, is door je tenen zo ver mogelijk naar binnen te zetten en ook met je tenen op het stepje als je klaar bent voor de bocht. Dan hoef je alleen met het sturen bezig te zijn...
Merk wel, dat nu ik het schakelpookje versteld heb ik veel makkelijk 'terug' kan glijden onder het pookje om weer snel te kunnen schakelen.
Vandaag vergeten dat ik geen leer meer hard, bijna een knietje op de grond met een oprit ietwat enthousiast te nemen. En dat schijnt niet zo best te zijn met stof.
Tijdens het normaal cruisen maakt het niet uit, maar bij het, sportief, bochten nemen inderdaad je tenen op het stepje in een hoek.
@Joopie: Wel eens in een test video knee sliders gezien die je met elastiek om je textiel heen kan binden. Wat voor jou misschien?
[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 13-08-2015 22:19 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
[YouTube: https://youtu.be/XtZlm9Lp7q4]
Iemand al een keer er naartoe geweest? Blijf echt enorm veel respect voor die gasten hebben.
Stalen zenuwen om zo te racen.
[ Voor 83% gewijzigd door Panini op 13-08-2015 22:22 ]
Ga idd wel op je tenen staat. Maar gebruik de hele step en niet alleen het puntje. Dat naar binnendraaien van je hiel gaat vanzelf als jeje knie uitsteekt.
Ik kan anders wel proberen de camera op mijn stepje te richten aankomende zondag.
[ Voor 16% gewijzigd door Tylen op 13-08-2015 22:23 ]
GraagTylen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:22:
Filmpje klopt niet helemaal. Zo rijd je je laarzen aan stront.
Ga idd wel op je tenen staat. Maar gebruik de hele step en niet alleen het puntje. Dat naar binnendraaien van je hiel gaat vanzelf als jeje knie uitsteekt.
Ik kan anders wel proberen de camera op mijn stepje te richten aankomende zondag.
En dan sta ik idd met het puntje van m'n tenen op m'n stepje, anders zou ik allang m'n laarzen kunnen wegmikken
[ Voor 16% gewijzigd door XBL op 13-08-2015 23:56 ]
vraagje, waar vind ik de houdsbaarheidsdatum van mijn Nolan helm? Ben bang dat ie van ABS kunststof is en dus vervangen moet worden.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik kijk inderdaad niet echt strak naar maten. Als ik een mooi pak zie, vraag ik altijd naar de 'afmetingen' van de persoon die het gedragen heeft. Als dat enigszins bij mij in de buurt komt, vraag ik of ik em kan passen.Proqzor schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:19:
[...]
Ik zou niet zomaar op die maten blindstaren. Ik ben 1,95m en heb een jas maat 52 en broek volgens mij ook zoiets.
Ik ben vrij tenger maar qua bovenlichaam wel wat gevulder dan normaal. Dus om nou te zetten dat ik echt skinny ben en daarom zo'n krappe jas heb nee
Ik zou anders gewoon even naar een motorzaak gaan en daar passen. Maar dat zijn mijn 2 centjes.
Zelf wou ik laatst bijna een kevlar broek kopen via internet. Toch maar even naar een motorzaak gegaan om te proberen. Heb er 10 gepast en er zat maar 1 goed, maar ook maar net. Uiteindelijk niks gekocht daar.
*EDIT* overigens heb ik toevallig ook een tweedelig revit pak. Misschien vallen ze groterIk weeg 85 kg BTW
Wat ik wel frapant vind overigens is dat ik handschoenen kan overnemen van iemand, Revit maat XYL (dus XXXL), waarvan volgens de maattabel van Revit dit past op handen met een omtrek van 31 cm, maar die persoon zelf heeft omtrek 22 cm (net als ik) en het past hem gewoon goed. Dan vraag ik me af of die handschoenen niet gewoon losjes zitten bij hem, of dat de maattabel gewoon niet klopt.
Trouwens, wat zijn jullie ervaringen met het AVD-examen? Iemand deze recentelijk nog gedaan? Ik heb hem eind september en hoor van verschillende mensen dat het opzich best makkelijk is. Makkelijker dan het AVB-examen (en die vond ik al easy
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ik vond het avd ook makkelijker (ik deed hem in mei). Maar je moet wel netjes en zorgvuldig rijden hoor. Er is weinig ruimte voor fuckups.
In juni heb ik het AVD examen succesvol gedaan. Je mag inderdaad best wat foutjes maken zolang het maar niet ten koste van de veiligheid gaat. Gewoon rijden zoals tijdens het lessen en het komt goedKtenolix schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:34:
[...]
Trouwens, wat zijn jullie ervaringen met het AVD-examen? Iemand deze recentelijk nog gedaan? Ik heb hem eind september en hoor van verschillende mensen dat het opzich best makkelijk is. Makkelijker dan het AVB-examen (en die vond ik al easy). Met makkelijk bedoel ik dan minder streng.
XXXVI
Iedereen die het examen in 1 keer haalt roept dat ie het makkelijk vond want dat staat stoerder...Ktenolix schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:34:
[...]
Trouwens, wat zijn jullie ervaringen met het AVD-examen? Iemand deze recentelijk nog gedaan? Ik heb hem eind september en hoor van verschillende mensen dat het opzich best makkelijk is. Makkelijker dan het AVB-examen (en die vond ik al easy). Met makkelijk bedoel ik dan minder streng.
Je moet goed blijven opletten tijdens je rit.
Mijn examinator stuurde verschillende stukken in die lastig waren of die gemakkelijk fout konden gaan.
- Weg met gesloten verklaring voor motoren na een km. Dus ervoor afslaan en borden blijven kijken.
- Verschillende afslagen en draaien snel achter elkaar om je in de war te brengen
- Weg met veel kleine (verborgen) wegen van rechts, etc.
Mijn examinator was een zeer redelijke man. Heb nog rustig wat dingen kunnen bespreken waarvan ik zelf niet tevreden over was en een afgebroken inhaalactie omdat ik geen ruimte zag en het niet veilig vond.
Ja hoor, paar dingetjes waren echt defect, of werkte niet voor 100%, die zijn vervangen.
Allemaal kosteloos.
Ze opperde zelfs nog om de motor thuis te komen brengen, maar ja, als ik - en het vrouwtje - niet thuis zijn houd het al gauw op.
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 14-08-2015 08:42 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Dat eerste kwam ook bij mijn AVD voor. Ik zag het bord gelukkig net op tijd en kon nog net de knipperlicht, spiegel, over de schouder kijken routine uitvoeren voordat ik afsloeg.MuddyMagical schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:16:
[...]
Iedereen die het examen in 1 keer haalt roept dat ie het makkelijk vond want dat staat stoerder...
Mijn examinator stuurde verschillende stukken in die lastig waren of die gemakkelijk fout konden gaan.
- Weg met gesloten verklaring voor motoren na een km. Dus ervoor afslaan en borden blijven kijken.
- Verschillende afslagen en draaien snel achter elkaar om je in de war te brengen
Mijn examinator was een zeer redelijke man. Heb nog rustig wat dingen kunnen bespreken waarvan ik zelf niet tevreden over was en een afgebroken inhaalactie omdat ik geen ruimte zag en het niet veilig vond.
Mijn broer is (20 jaar geleden ofzo) gezakt voor zijn examen omdat hij te langzaam reed. Maak dus wel gebruik van het feit dat je op een motor rijdt. Dus moet je vanaf een kruispunt invoegen op de doorgaande weg en je ziet een gaatje waar je veilig tussen kan komen, trek dan stevig op en doe het gewoon. Ga niet wachten op een groot gat waar je met de auto ook nog met gemak tussen zou komen.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Helemaal mee eens. Zowel AVB als AVD had ik eerste keer verprutst door zenuwen, maar over het algemeen vond ik AVD wel makkelijker dan AVB. Hangt ook erg af van de route.MuddyMagical schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:16:
[...]
Iedereen die het examen in 1 keer haalt roept dat ie het makkelijk vond want dat staat stoerder...
De tip die ik van mn instructeur kreeg was om vooral in het begin rustig aan te doen (bij het wegrijden van CBR etc.), omdat ze vaak die eerste indruk gebruiken om jouw kunnen te testen: rijd je heel vlot weg, dan sturen ze je de stad in, rijd je heel langzaam zal je vaker snelweg krijgen. Is zeker geen exacte wetenschap, maar stuif dus niet meteen weg als je niet zo zit te wachten op smalle poep straatjes
Verder, mocht je last hebben van zenuwen, hier had ik al wat tips neergepend: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44672798
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Wel is het relaxter dan voor de auto. Ik geloof dat ik ergens 70 heb gereden in een 30km zone (buiten de bebouwde kom
Maar ik trok het gas pas open toen het recht en overzichtelijk werd, ik noemde dat zelf achteraf nog en de examinator vond het geen enkel probleem. Ik had het gevaar op de juiste plek ingeschat, hoe hard je er dan echt mag was van ondergeschikt belang.
Dus gewoon goed kijken en rijden zoals je altijd doet. Komt het helemaal goed.
Staat dat niet ergens op/in de helm? Mocht je trouwens de DV op de grond leggen ik ben er een aan het slopenfranssie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:08:
Zes jaar geleden vertrouwde ik de voorrem van mijn motor niet meer, neergezet en daarna eigenlijk vergeten. Vorige week toch maar een andere gekocht en weer eens gereden, heerlijk wel weermoet nog wel even wat dingen ophalen denk ik dus dat ga ik zondag op een parkeerterrein doen, ook om aan de deaville te wennen maar so far so good.
vraagje, waar vind ik de houdsbaarheidsdatum van mijn Nolan helm? Ben bang dat ie van ABS kunststof is en dus vervangen moet worden.
5 jaar is de richtlijnfranssie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:08:
Zes jaar geleden vertrouwde ik de voorrem van mijn motor niet meer, neergezet en daarna eigenlijk vergeten. Vorige week toch maar een andere gekocht en weer eens gereden, heerlijk wel weermoet nog wel even wat dingen ophalen denk ik dus dat ga ik zondag op een parkeerterrein doen, ook om aan de deaville te wennen maar so far so good.
Hoop pagina's die dat aanhouden.
Misschien is dat mijn redding geweest want ik had het wel in 1 keer gehaald haha. Mijn instructeur zei dat ik nog nooit zo slecht had gereden en vroeg mij af wat ik aan het doen was
Volgens mij moet je gewoon laten zien dat je durft. Een beetje te hard rijden op stukken dat het kan etc. Of ik had een goed gemutste examinator
Denk vooral datProqzor schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:08:
Over dat AVD. Ik was ook super zenuwachtig. Ik bakte er ook niks van. Tenminste dat dacht ikwas alleen maar bezig met of ik het wel of niet ging halen etc etc. Op een gegeven moment reed ik te ver door bij een overgang. Ik kon em gelukkig precies tussen de voetgangersovergang en de haaientanden neerzetten. Maar netjes vond ik het zelf niet. Dat was de druppel. Toen was ik vet pissig en dacht dat we wel weer terug konden rijden. Dus toen heb ik mezelf kwaad gemaakt met als resultaat dat ik veel 'sportiever' ging rijden. Vol op het gas de opritten op racen, de examinator kon me niet meer bijhouden/zien
![]()
Misschien is dat mijn redding geweest want ik had het wel in 1 keer gehaald haha. Mijn instructeur zei dat ik nog nooit zo slecht had gereden en vroeg mij af wat ik aan het doen wasVooral die onzekerheid en het ongecontroleerde in het begin waren slecht. Daarna ging het beter haha.
Volgens mij moet je gewoon laten zien dat je durft. Een beetje te hard rijden op stukken dat het kan etc. Of ik had een goed gemutste examinator
AVB valt wel mee ja. Grootste euvel is dat je als een debiel gaat rijden omdat je zenuwachtig bent.
Belangrijkste is toch wel dat je laat zijn dat je besluitvaardig rijdt en veiligheid creëert voor jezelf. Dan maken die paar extra km te hard niet veel uit.
En zo snel mogelijk acceleren op de oprit ook, je rijd op een motor tenslotte, je bent geen bus
Hooglander1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:15:
Ik mocht/moest tijdens mijn rijlessen ook wel vlot rijden. Dat moet je dus niet anders doen tijdens je AVD.
En zo snel mogelijk accelereren op de oprit ook, je rijd op een motor tenslotte, je bent geen bus
Valt me soms op hoeveel motorrijders rijden alsof ze in de auto zitten. Altijd puntje van irritatie als ik zelf in de auto zit.
GAAASSS
Ik ben gelukkig alleen maar zenuwachtig voor het examen. Zodra ik op de motor zit gaan die zenuwen weg (tenminste bij AVB ging het wel zo). Hopelijk heb ik niet zo'n chagrijnige bromsnor (motorsnor
Zal je maar gebeurenKtenolix schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:20:
Dat snel accelereren heb ik ook al een aantal keren gehoord tijdens mijn les.Vanaf dat moment ben ik gewoon vol gaan optrekken.
Ik ben gelukkig alleen maar zenuwachtig voor het examen. Zodra ik op de motor zit gaan die zenuwen weg (tenminste bij AVB ging het wel zo).Hopelijk heb ik niet zo'n chagrijnige bromsnor (motorsnor) als examinator die zijn dag niet heeft..
Succes alvast! Hoop voor je dat je snel je rijbewijs hebt en nog lekker kan touren tijdens het najaar

Zo bijvoorbeeld
[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 14-08-2015 09:58 ]
Niet voor niets het meest gevaarlijke motorevent genoemd.Vays schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:19:
Hielbeschermer?
[video]
![]()
Iemand al een keer er naartoe geweest? Blijf echt enorm veel respect voor die gasten hebben.
Stalen zenuwen om zo te racen.
Niet om de moraalridder uit te hangen, maar je hebt 0.0 buffer op dit 'circuit' en rijdt dus net óver de grens imo. Levensgevaarlijk dan ook.
Welkom terugfranssie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:08:
Waar heb je die helm in tussentijd bewaard? Het 'houdbaarheidsprobleem' heeft te maken met afbraak van ABS onder invloed van zonlicht. Als je helm donker bewaard is zal het in tussentijd niet noemenswaardig slechter geworden zijn dan het al was heb nu ook een Nolan helm - en spijt
Iig is een Deuville ongelofelijk soepel en makkelijk, dus dat moet lukken. Enig aandachtspunt is dat het een v-twin is, dus dat je veel meer koppel onderin hebt dus wat rustiger met koppeling moet omgaan dan met een in-line (zie Tweakietweak hierboven), mocht je dat toevallig gewend zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Thanks, dan zit ik daar dus wel bovenVays schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:07:
[...]
5 jaar is de richtlijn
Hoop pagina's die dat aanhouden.
Ik reed hiervoor een Suzuki intruder dus V-blokken ben ik gelukkig mee bekend. Helm heeft koel en donker gelegen maar ik zal toch maar een nieuwe kopen. Waarom heb je spijt van de Nolan helm? Ik vind 'm heerlijk maar wel erg (te) duur eigenlijk.dion_b schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:19:
[...]
Welkom terug
Waar heb je die helm in tussentijd bewaard? Het 'houdbaarheidsprobleem' heeft te maken met afbraak van ABS onder invloed van zonlicht. Als je helm donker bewaard is zal het in tussentijd niet noemenswaardig slechter geworden zijn dan het al was heb nu ook een Nolan helm - en spijt.
Iig is een Deuville ongelofelijk soepel en makkelijk, dus dat moet lukken. Enig aandachtspunt is dat het een v-twin is, dus dat je veel meer koppel onderin hebt dus wat rustiger met koppeling moet omgaan dan met een in-line (zie Twiekietweak hierboven), mocht je dat toevallig gewend zijn.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Pasvorm vind ik redelijk goed (eigenlijk was de Shoei Neotec de enige die echt lekker voelde, maarja, budget he...), maar build quality, vooral van vizier, vind ik vies tegenvallen, zelfs tov de el-cheapo EUR 150 helm die ik ervoor had. Ding krijgt krassen van openen en sluiten, continu gedoe met pinlock (vizier vervormt bij normaal gebruik zoveel dat vacuum met pinlock verloren gaat, ook bij nieuwe pinlock) en tenslotte feit dat je niet met vizier open kunt rijden omdat het bij ook maar minimale rijwind gelijk dichtklapt. Niet dat ik dat dagelijks doe, maar als ik er reden voor heb (bijv omdat pinlock gefaald heeft bij broeierig weer en ik geen ene drol zie) wil ik zelf bepalen wanneer hij dicht gaat. Daarnaast niet tevreden met ventilatie (wat de pinlock-problemen alleen maar meer impact geeft).franssie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:41:
[...]
Thanks, dan zit ik daar dus wel boven
[...]
Ik reed hiervoor een Suzuki intruder dus V-blokken ben ik gelukkig mee bekend. Helm heeft koel en donker gelegen maar ik zal toch maar een nieuwe kopen. Waarom heb je spijt van de Nolan helm? Ik vind 'm heerlijk maar wel erg (te) duur eigenlijk.
Oslik blyat! Oslik!
Ik zou je er niet al te druk over maken. Als je hem niet veel gebruikt hebt en netjes hebt opgeslagen zie ik geen reden waarom je hem zou vervangen eigenlijk.franssie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:41:
Helm heeft koel en donker gelegen maar ik zal toch maar een nieuwe kopen. Waarom heb je spijt van de Nolan helm? Ik vind 'm heerlijk maar wel erg (te) duur eigenlijk.
Als je hem nog ff gebruikt kun je rustig een goede deal afwachten en dan toeslaan
Ik moest tijdens mijn examen links en dan meteen rechts. Ging helemaal goed.. Alleen die rechts kwam eerder dan gedacht.. Dus die miste ik. Was al vrij in begin. Rij gewoon je eigen rit, geen rekening houden met die auto achter je.. Ik moest twee keer stoppen (plekje zoeken) tijdens mijn examen om de examinator te wachten.Ktenolix schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:40:
Dan zal het denk ik wel goedkomen. Tijdens de lessen let ik goed op putdeksels en wegen van rechts etc. Ik denk dat het wel scheelt dat ik al jaren auto rijd, dan ben je toch wat meer gewend om goed op te letten op borden, wegen, etc. Bovendien rijdt ik rond in een bekende omgeving.
Ligt een beetje aan de helm: polycarbonaat gaat minder lang mee (jaartje of 5) dan een glasvezel helm (jaartje of 7). Beide soorten hebben overigens meer last van veroudering van het piepschuim aan de binnenkant; dat verliest veerkracht, krimpt iets en kan minder goed klappen opvangen.franssie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:41:
[...]
Thanks, dan zit ik daar dus wel boven
[...]
Come to think of it.... Mijn bmw systeem 5 is ook wel aan vervanging toe....
Wise enough to play the fool
Ik heb op internet gezocht maar kan hier niks op vinden
Tijdens mijn examen werd ik een wijk ingestuurd via een weg die uit eindelijk doodlopend was..Paul! schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:39:
[...]
Ik moest tijdens mijn examen links en dan meteen rechts. Ging helemaal goed.. Alleen die rechts kwam eerder dan gedacht.. Dus die miste ik. Was al vrij in begin. Rij gewoon je eigen rit, geen rekening houden met die auto achter je.. Ik moest twee keer stoppen (plekje zoeken) tijdens mijn examen om de examinator te wachten.
Had het bord niet gezien veel geparkeerde auto's mensen met honden die werden uit gelaten op een veld naast de weg (los lopend) dus ik had mijn aandacht wel nodig voor iets anders.
Ik zag in mijn spiegel ineens de examinator een parkeer vak indraaien achter mij, toen viel het kwartje.
Netjes een stukje verder een u bochtje gemaakt en weer door.
Was ik wel ff van slag van maar gelukkig was de wijk nog groot genoeg om me zelf weer te herpakken en weer door.
Ondanks dat dus ook in 1 keer geslaagd, examinator snapte de fook-up en vond het netjes opgelost met de u-bocht.
Voor wat betreft de Yamaha FJ, komt vanmiddag iemand kijken.
De goede man mailde me met een bod en de opmerking er bij dat dat het maximale was waarvoor hij van zijn vrouw toestemming had gekregen..
Die heb ik verteld dat ik zijn nummer had genoteerd en de volgende als hij zou bellen de motor 100 euro duurder zou zijn.
Nu maar hopen dat het hier bij deze klant dadelijk nog een beetje mee zit en er niets raars op de weg gebeurd (Oud-Beijerland -> Eindhoven)
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
HeerlijkBommes schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:17:
[...]
Tijdens mijn examen werd ik een wijk ingestuurd via een weg die uit eindelijk doodlopend was..
Had het bord niet gezien veel geparkeerde auto's mensen met honden die werden uit gelaten op een veld naast de weg (los lopend) dus ik had mijn aandacht wel nodig voor iets anders.
Ik zag in mijn spiegel ineens de examinator een parkeer vak indraaien achter mij, toen viel het kwartje.
Netjes een stukje verder een u bochtje gemaakt en weer door.
Was ik wel ff van slag van maar gelukkig was de wijk nog groot genoeg om me zelf weer te herpakken en weer door.
Ondanks dat dus ook in 1 keer geslaagd, examinator snapte de fook-up en vond het netjes opgelost met de u-bocht.
Voor wat betreft de Yamaha FJ, komt vanmiddag iemand kijken.
De goede man mailde me met een bod en de opmerking er bij dat dat het maximale was waarvoor hij van zijn vrouw toestemming had gekregen..Dan heb je humor en is het al + 1 ten opzichte van de drammerige Marokaan die de dag daarvoor belde en maar 100 euro minder bleef bieden.
Die heb ik verteld dat ik zijn nummer had genoteerd en de volgende als hij zou bellen de motor 100 euro duurder zou zijn.![]()
Nu maar hopen dat het hier bij deze klant dadelijk nog een beetje mee zit en er niets raars op de weg gebeurd (Oud-Beijerland -> Eindhoven)
Apart hoe we ons als mannen soms laten beinvloeden daardoor. De verhalen die je hoort over vrouwen die hun echtgenoot verbieden om nog motor te rijden.
Ga ik doenjoshje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:19:
[...]
GraagIk deed het dus al fout haha ik had mijn voet altijd gewoon naar voren....
Verwijderd
Even naar je bochten techniek kijken het kan zijn dat je (on)bewust aan afschuinen doet of te grote hellingshoek neemt, dan zit je namelijk zo met je stepjes aan de grond.XBL schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:55:
Ik rij tegenwoordig heel vaak m'n rechter steppie tegen de grond... zit niet zo'n slijtbout op, dus echt veel speling is er niet meer over. Dit is verdomd irritant als je hier vlak voor de apex al tegenaan zit. Ik moet maar eens gaan kijken naar m'n lichaamshouding (verschuif niet/nauwelijks).
En dan sta ik idd met het puntje van m'n tenen op m'n stepje, anders zou ik allang m'n laarzen kunnen wegmikken.
/me gaat altijd iets verzitten (circa 2 a 3 cm uit de middellijn van het zadel)
Of ik moet gewoon meer zulke weggetjes pakken zoals in Noorwegen bij Lysebotn (ik tel al 27(!) haarspeldbochten in 8 minuten)
[ Voor 6% gewijzigd door antonboonstra op 14-08-2015 14:45 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Zou het niet doen in de bochten...antonboonstra schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:35:
Ik moet juist wat meer afschuinen. M'n huidige achterband is toch redelijk vierkant gereden doordat ik 'm regelmatig gebruik voor woon-werkverkeer. Ook met afgelopen vakantie flink wat snelwegkilometers naar Hirtshals, Denemarken.
Of ik moet gewoon meer zulke weggetjes pakken zoals in Noorwegen bij Lysebotn
[video]
Extreem voorbeeld:
Doe je enkel met je AVB (achtje enz). Zou het bij het normale bochtenwerk niet gebruiken.
Zo dacht ik op het werk een keer een grapje te maken tegen iemand die vertelde dat hij vroeger ook motor had gereden, maar nu niet meer.Vays schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:36:
[...]
De verhalen die je hoort over vrouwen die hun echtgenoot verbieden om nog motor te rijden.
Dus ik zei (gewoon als grapje) "Oh je mocht van je vrouw niet meer?"
Daarna werd het ongemakkelijk stil en kwam er dus ook een hele zachte "...uh nee, eigenlijk niet nee..."
You got me there.
Zal het anders zeggen: niet geschikt voor, lange, bochten op hoge snelheid.
Ik zit met m'n hoofd bij m'n rechter spiegel (als ik naar rechts ga). Ik ga daarbij niet verzitten, want nogal stroef zadel waar je niet makkelijk op glijdt. Ik denk dat ik gewoon wat naar rechts moet gaan verzitten, zodat m'n motor iets meer rechtop blijft staan.Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:29:
[...]
Even naar je bochten techniek kijken het kan zijn dat je (on)bewust aan afschuinen doet of te grote hellingshoek neemt, dan zit je namelijk zo met je stepjes aan de grond.
/me gaat altijd iets verzitten (circa 2 a 3 cm uit de middellijn van het zadel)
Sinds ik een keer een flimpje van de Isle of Man TT liet zien heeft mijn vrouw mij ook verboden daar aan mee te doen... kinderachtig hoor...Vays schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:36:
[...]
Apart hoe we ons als mannen soms laten beinvloeden daardoor. De verhalen die je hoort over vrouwen die hun echtgenoot verbieden om nog motor te rijden.
Maar mijn vrouw is er niet heel dol op en zou zelf nooit gaan rijden. Ze is in 3 jaar tijd 1x achterop mee geweest. Ze zit best een beetje in spanning tot ik weer thuis ben. Maar ze is wel degene die mij een proefles cadeau deed omdat ze wist dat ik er zoveel zin in had. Topwijf!
[ Voor 25% gewijzigd door prutsger op 14-08-2015 15:00 ]
Vind ik niet eens heel erg raar.Vays schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:36:
[...]
HeerlijkMisschien is het ook nog wel echt zo
![]()
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
of al die mannetjes die dan aanhalen, ja nee als ik mn motorrijbewijs ga halen dan rij ik mezelf dood...UTwizard schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:48:
[...]
Zo dacht ik op het werk een keer een grapje te maken tegen iemand die vertelde dat hij vroeger ook motor had gereden, maar nu niet meer.
Daarna werd het ongemakkelijk stil en kwam er dus ook een hele zachte "...uh nee, eigenlijk niet nee..."
ik heb een tijdje geleden met mezelf afgesproken dat dan het gesprek is afgelopen van mijn kant.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ik heb nog redelijk moeite met "de goeie houding" vinden voor mezelf. Dus als je wat beeld materialen zou willen maken hoe jij verzit kan ik daar weer van leren
Misschien al eens voorbij gekomen:joshje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:26:
[...]
Ik heb nog redelijk moeite met "de goeie houding" vinden voor mezelf. Dus als je wat beeld materialen zou willen maken hoe jij verzit kan ik daar weer van leren
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WuR5nMA2Q6Y]
Informatieve film over veel aspecten van het rijden op de motor.
Omdat:
Oeps.UTwizard schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:48:
[...]
Zo dacht ik op het werk een keer een grapje te maken tegen iemand die vertelde dat hij vroeger ook motor had gereden, maar nu niet meer.
Jammer voor hem. Zonde als je je hobby/passie 'moet' opgeven.
Flauw van haarprutsger schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:58:
[...]
Sinds ik een keer een flimpje van de Isle of Man TT liet zien heeft mijn vrouw mij ook verboden daar aan mee te doen... kinderachtig hoor...
Maar mijn vrouw is er niet heel dol op en zou zelf nooit gaan rijden. Ze is in 3 jaar tijd 1x achterop mee geweest. Ze zit best een beetje in spanning tot ik weer thuis ben. Maar ze is wel degene die mij een proefles cadeau deed omdat ze wist dat ik er zoveel zin in had. Topwijf!
Dat is de manier
Maar verbieden...
Ik ga het nog een keer andersom doen. Me vriendin een proefles geven bij een rijschool
Ergens is die zelfkennis ook wel weer goed.talin schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:24:
[...]
of al die mannetjes die dan aanhalen, ja nee als ik mn motorrijbewijs ga halen dan rij ik mezelf dood...
ik heb een tijdje geleden met mezelf afgesproken dat dan het gesprek is afgelopen van mijn kant.
Vrouwelijke collega van me heeft een vriend die ook erg houd van extreme sports. Grote kans dat die al snel verveeld is met het gewone motorrijden en al snel de grens op wil zoeken.
Als je verleid word om dat te doen op de openbare weg, dan ga je je inderdaad snel een keer doodrijden. Niet ideaal zeg maar
Mijn vrouw wilde eerst niet meer geld uitgeven aan de motor dan aan de auto. Totdat zij een mooie zag die wel precies de juiste specs had
Mijn Russisch is wat roestig...Vays schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:34:
[...]
Misschien al eens voorbij gekomen:
[video]
Informatieve film over veel aspecten van het rijden op de motor.

Er komen nog wat kleine dingen deze kant op over een tijdje. De kettingbeschermer, die dingen op de tank en voor het voorste tandwiel.
Gelijk ook maar wat aan de beveiliging gedaan.

Slot hangt nu mooi in de lucht zodat je een betonschaar niet op de grond kan leggen als het slot zou willen doorknippen. De koppen van de schroeven mooi verpest zodat deze er niet zomaar weer uit te draaien zijn. Tuurlijk is ie nogsteeds prima te jatten voor wie echt wil, maar hij staat nu in ieder geval ergens netjes aan vast.
dat is mooi spul!PilatuS schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:00:
Vandaag wat mooi carbon spul geplaatst.
[afbeelding]
[afbeelding]
Er komen nog wat kleine dingen deze kant op over een tijdje. De kettingbeschermer, die dingen op de tank en voor het voorste tandwiel.
Gelijk ook maar wat aan de beveiliging gedaan.
[afbeelding]
Slot hangt nu mooi in de lucht zodat je een betonschaar niet op de grond kan leggen als het slot zou willen doorknippen. De koppen van de schroeven mooi verpest zodat deze er niet zomaar weer uit te draaien zijn. Tuurlijk is ie nogsteeds prima te jatten voor wie echt wil, maar hij staat nu in ieder geval ergens netjes aan vast.
maar niet om het een of ander, als je die haak een paar keer op een neer beweegt breekt ie geheid af, anders met een accu boormachine en een boortje 10 is de rest van die schroefkoppen ook zo weg.
ja ik weet het je moet het ze moeilijk maken maar zo'n mooie fiets en 10 minuten ongestoord is ie wel los.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Die haak krijg je geen beweging intalin schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:03:
[...]
dat is mooi spul!
maar niet om het een of ander, als je die haak een paar keer op een neer beweegt breekt ie geheid af, anders met een accu boormachine en een boortje 10 is de rest van die schroefkoppen ook zo weg.
ja ik weet het je moet het ze moeilijk maken maar zo'n mooie fiets en 10 minuten ongestoord is ie wel los.
Tuurlijk kan je de complete schroeven gaan wegboren of de koppen er af slijpen. En dat is dan ook de bedoeling er van. Dit kost tijd en maakt herrie, net even een extra stukje meer moeite moeten doen. 10 minuten extra is beter dan oppakken met 3 man en weglopen.
Eerst stond ie gewoon met slot in de garage en nu staat ie zo. Zoals ik al zei, alles is te jatten als je maar wil. Het gaat puur om het stukje extra tijd. Verder staat ie nu voor de verzekering netjes vast. Ik betaal net ietsjes meer voor WA+ met diefstal en nu staat ie goed vast.
ok, ik zag je mooie carbon voorspatbord, jammer dat ie bij de onderpoten niet net iets breder is zodat je wat minder steenslag op je binnenpoten hebt.PilatuS schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:09:
[...]
Die haak krijg je geen beweging inHet lijkt misschien niet heel veel maar zelfs met alle kracht die ik heb krijg ik er geen beweging in.
Tuurlijk kan je de complete schroeven gaan wegboren of de koppen er af slijpen. En dat is dan ook de bedoeling er van. Dit kost tijd en maakt herrie, net even een extra stukje meer moeite moeten doen. 10 minuten extra is beter dan oppakken met 3 man en weglopen.
Eerst stond ie gewoon met slot in de garage en nu staat ie zo. Zoals ik al zeg, alles is te jatten als je maar wil. Het gaat puur om het stukje extra tijd. Verder staat ie nu voor de verzekering netjes vast. Ik betaal net ietsjes meer voor WA+ met diefstal en nu staat ie netjes vast.
Als je er vanaf de voorkant naar kijkt kan je bijna niets van de voorvork zien daar. Het beschermt behoorlijk goed gelukkig. Op de foto kan je niet echt zien hoe breed het spatbord daar is.talin schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:11:
[...]
ok, ik zag je mooie carbon voorspatbord, jammer dat ie bij de onderpoten niet net iets breder is zodat je wat minder steenslag op je binnenpoten hebt.
duidelijk!PilatuS schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:14:
[...]
Als je er vanaf de voorkant naar kijkt kan je bijna niets van de voorvork zien daar. Het beschermt behoorlijk goed gelukkig. Op de foto kan je niet echt zien hoe breed het spatbord daar is.
heb ze toen zelf ook van oud stuk kuipwerk gemaakt ( daar had ik toen toch genoeg van liggen
Прошу́ проще́ния
^^charrel schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:49:
[...]
YouTube: Twits of the Wrist - Abridged
Je zoek skills ook?
Betere link.
Jouw originele spatbord is zo te zien vrij recht en plat. Die van mij loopt vanaf buiten schuin naar binnen toe. Als je vanaf de voorkant kijkt is ie daardoor zegmaar iets van 5cm breed.talin schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:16:
[...]
duidelijk!
heb ze toen zelf ook van oud stuk kuipwerk gemaakt ( daar had ik toen toch genoeg van liggen)
[afbeelding]
Wel vreemd dat het op jouw motor origineel zo open zit.
Ik heb er wel al 1 van op Zolder. Gefilmd naar mijn "Aars"joshje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:26:
[...]
Nog een met zo'n jas en een bijzondere bochtentechniek:Vays schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:38:
[...]
Zou het niet doen in de bochten...
Extreem voorbeeld:
[afbeelding]
Doe je enkel met je AVB (achtje enz). Zou het bij het normale bochtenwerk niet gebruiken.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Juist. En nu pak je een koevoet. Wat gebeurt er dan?PilatuS schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:09:
[...]
Die haak krijg je geen beweging inHet lijkt misschien niet heel veel maar zelfs met alle kracht die ik heb krijg ik er geen beweging in.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik zie me al gaan.Vays schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:02:
@Joopie: Wel eens in een test video knee sliders gezien die je met elastiek om je textiel heen kan binden. Wat voor jou misschien?
Maar voor woon-werk is dit prima als ik rustig doe, in de toekomst nog eens kijken voor een leren pak in een goeie lengtemaat.
Ik begin het nu rondom mij heen te zien bij vrienden, gaan richting de 30, samen hokken met de meid, huisje gekocht sommigen, motor staat maar stil te staan of is verkocht.Vays schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:36:
[...]
HeerlijkMisschien is het ook nog wel echt zo
![]()
50 euro onder de vraagprijs geen gezeur niet eens een proefrit..
Mee geholpen het ding op de aanhanger te binden en dat was het.
Daaag FJ
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Waarom zou je een koevoet gebruiken als de ketting al met minder dan een minuutje door is? Minder herrie en makkelijker.tdw schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:47:
[...]
Juist. En nu pak je een koevoet. Wat gebeurt er dan?
Zoals PilatuS al zei: het gaat om het moeilijker maken. Als ze m willen hebben, nemen ze m heus wel mee. Maar als t om de knaken gaat, pakken ze liever die van de buurman die slechter beveiligd is.
Maar belangrijker: Mooie mods weer op je KTM!
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Als ze veertig zijn gaat de motor er weer in een de vrouw wordt ook ingeruild voor een ander nieuw exemplaar, dat begint in mijn vriendenkring...Joopieboy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:16:
[...]
Ik begin het nu rondom mij heen te zien bij vrienden, gaan richting de 30, samen hokken met de meid, huisje gekocht sommigen, motor staat maar stil te staan of is verkocht.Echt zonde...

Morgen kijken of er nog een tweede grijze laag nodig is. Indien niet kan ik morgen al de zwarte band schilderen
Dan volgende week even een beamer van m'n werk lenen om volgende nog op de 2 zijmuren te zetten
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ach ik ben begonnen toen onze kleine net was geboren en ik 30 jaar was. Helaas nog geen motor, maar ik heb mijn kleding nu wel bij elkaar gespaard.Joopieboy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:16:
Ik begin het nu rondom mij heen te zien bij vrienden, gaan richting de 30, samen hokken met de meid, huisje gekocht sommigen, motor staat maar stil te staan of is verkocht.Echt zonde...
Later dit jaar nog een 2e erbij en daarna door voor de motor. Je moet gewoon weten hoe je je in het verkeer moet gedragen en er vooral vanuit gaan dat de autorijders je niet zien.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Nee, heeft ook niet gevraagd of er iets mis mee was. Heeft eigenlijk niets gevraagd nu ik er over nadenk.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:12:
Heeft 'ie niet eens een flesje olie erbij onderhandeld?
Ik heb verteld hoe ik er aan gekomen was en dat was het. Keertje gestart en stationair laten lopen en dat was het.
Nu alleen nog Bbrrroooooaaaaabbbb
Bommes, Hooglander1 en Joopieboy, allemaal mensen uit de buurt van Eindhoven. Het gemiddelde lijkt hier hoger te liggen dan in andere topics op Tweakers. Goed om te zien dus
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Zag ik jou trouwens van de week in je korte broek op de Vespa rijden in zuid-Eindhoven?Bommes schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:50:
[...]
Nu alleen nog Bbrrroooooaaaaabbbb
[afbeelding]
Zondag avond deel 2: "Voetenwerk met schakelen"
[ Voor 27% gewijzigd door Tylen op 14-08-2015 22:12 ]
Dat laatste is een waarheid als een koe.Kiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:41:
[...]
Ach ik ben begonnen toen onze kleine net was geboren en ik 30 jaar was. Helaas nog geen motor, maar ik heb mijn kleding nu wel bij elkaar gespaard.
Later dit jaar nog een 2e erbij en daarna door voor de motor. Je moet gewoon weten hoe je je in het verkeer moet gedragen en er vooral vanuit gaan dat de autorijders je niet zien.
En ik kom idd uit de buurt van Ehv, werk tegen het flight forum aan en woon zelf een stukje uit de buurt (Veghel) maar dat is prima te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 14-08-2015 21:37 ]
Wat een dikke reetTylen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:24:
Voor de liefhebbers een verzit filmpjeEn voor de dames een shot op mijn lekkere kont
![]()
[video]
Eehm met mijn vrouw achterop dan toch.zacht schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:08:
[...]
Zag ik jou trouwens van de week in je korte broek op de Vespa rijden in zuid-Eindhoven?
Alleen heb ik al een tijdje niet meer gereden hier in de buurt.
Ik heb hem trouwens over de 20dkm gezet deze week, dit jaar meer gereden dan de rest van de tijd dat ik de motor heb (nu een 2,5~3 jaar geloof ik).
[ Voor 64% gewijzigd door Joopieboy op 14-08-2015 23:07 ]
Met passagier idd, ook al in volledig pakBommes schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:04:
[...]
Eehm met mijn vrouw achterop dan toch.
Alleen heb ik al een tijdje niet meer gereden hier in de buurt.
Voor mijn huis langs, afslag richting AH en Action.
Hier juist tegengestelde, iedereen samen en een huis en nu komen de motorenJoopieboy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:16:
XXXVI
Dat is 100 meter van mijn huis..zacht schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:50:
[...]
Met passagier idd, ook al in volledig pak
Voor mijn huis langs, afslag richting AH en Action.
Mooie doorwaai pakken inderdaad toch
eerst een vraag voordat ik conclusies trek, ik zie je opstappen, is dat net nadat je je bandenwarmers er af hebt gehaald?Tylen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:24:
Voor de liefhebbers een verzit filmpjeEn voor de dames een shot op mijn lekkere kont
![]()
[video]
2de vraag wat voor banden rij je?
Ik reed even met een ouwe dunlop slick achter. Had ik nog ergens in de garage liggen om ooit te testen. Vond dit wel
Een mooie dag om hem te gebruiken. Dat ding stuiterde aan alle kanten. Laatste sessie .1 bar eruit en het was iets beter. Normaal rijd ik met Pirelli en daar staat de vering ook op afgesteld. 😉
En Helmond hier. Als alles goed gaat heb ik 30 september mijn AVB, hoor ik er weer een stukje meer bijKiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:00:
Offtopic:
Bommes, Hooglander1 en Joopieboy, allemaal mensen uit de buurt van Eindhoven. Het gemiddelde lijkt hier hoger te liggen dan in andere topics op Tweakers. Goed om te zien dus
Vandaag eerste les gehad op de nieuwe Kawa ER6N. Begonnen met een rijtje schakelinstructies want hij heeft nog maar 800km gelopen. Maakte verder niet uit, maar gasrespons is wel weer even wennen bij de langzame oefeningen en dat is juist het spul waar ik nog moeite mee heb. Maar voldoende lessen tot het AVB om die ook te masteren
Hier thuis ook een tikje atypische situatie. Vriendin vroeg waarom ik niet 'eindelijk' mijn motorrijbewijs ging halen. Kunnen we toertjes en vakanties doen op de motor (zij rijdt al jaren). In een relatie moet je consessies doen, dus ben ik maar braaf gaan lessenephymerous schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:54:
[...]
Hier juist tegengestelde, iedereen samen en een huis en nu komen de motoren
Ik ben van de ER5N naar de ER6N geswitched tijdens de lessen. Wat was het genot om de laatste weken op de 6N te mogen rijden. De power was een stuk beter en ik ben zelf ook op zoek gegaan naar de gekuipte versie, de ER6F. Voor mijn gevoel geeft de Kawasaki Z 750S mij nog meer kracht en dat zal vermoedelijk mijn 1e motor gaan worden. Maar goed eerst maar doorsparen en een proefrit maken, daarna zie ik wel verder.Melkunie schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:43:
[...]
En Helmond hier. Als alles goed gaat heb ik 30 september mijn AVB, hoor ik er weer een stukje meer bij
Vandaag eerste les gehad op de nieuwe Kawa ER6N. Begonnen met een rijtje schakelinstructies want hij heeft nog maar 800km gelopen. Maakte verder niet uit, maar gasrespons is wel weer even wennen bij de langzame oefeningen en dat is juist het spul waar ik nog moeite mee heb. Maar voldoende lessen tot het AVB om die ook te masteren
Ik heb het plan om die in de toekomst als woon-werkverkeer te gaan gebruiken. Een sportieve tour met kuip zou dan wel erg ideaal zijn voor me.
Veel succes met je lessen en examens, wie weet komen we elkaar nog wel tegen