Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 75 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15
Ik ben gister mooi gezakt voor mijn avb :(

Zal je altijd zien, ik had puur op toeval geen enkele les in de regen gehad, en gisterochtend was het zeiknat na de regen donderdag nacht. Toen ik om half 9 moest afrijden begon het weer te regenen en mocht ik koud gelijk beginnen met de langzame slalom, daar had ik mij op ingezet omdat het achtje nog moeizamer ging.

De slalom meteen verpest dus vanaf dat moment eigenlijk niet meer het gevoel gehad dat ik het ging halen. Nog wel de remproeven en lopen met de motor die goed gingen maar na het achtje ook te verpesten dus helaas gezakt.

Bijkomend nadeel is dat mijn rijschool 3 data heeft om opnieuw examen te doen, waarbij ik alle drie de data op vakantie ben, en eerstvolgende optie is dan pas 2 oktober :/

Ze zoeken nu naar een andere datum voor die tijd, hopelijk lukt dat want 1,5 maand wachten tot een herexamen ga ik niet trekken. Heb wel ook gezegd dat ik voor het avb examen ook wil lessen, zodat ik met wat meer gevoel op die motor stap op het moment van examen want dat zorgde bij mij met name voor de spanning.

Ach, nu even de wonden likken en donderdag op vakantie gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

franssie

Save the albatross

Avb apart had ik nog niet helaas, maar bij mijn examen ging het zo hard sneeuwen dat ik voor het eerst dacht dat ik dood kon gaan op zo'n ding op twee wielen, de examens na mij werden allemaal afgelast maar daar had ik niets aan. Na twee maand herexamen, even uurtje ervoor de avb geoefend een geslaagd, reed wel erg rustig maar ik zei gewoon eerlijk dat ik de omgeving zo schitterend vond, wat waar was en dus vertrouwde de examinator mij wel o de weg, zelf ook meer en tour rijder denk ik. Dus het gaat goed komen, je zou misschien wel juist een lees kunnen nemen in de regen, gebeurt in het echt ook namelijk, of een slipcursus, moet ik ook nog doen ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 19:32

DinX

Motormuis

Stapje verder

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xUJkQWRWoQ9XzgyGBlV8g0vz/medium.jpg

En deze richting moet het uit gaan ongeveer. Snel copy/paste werk :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ewz6H8yQNgGwCPjI76sri4z4/medium.png

:Y)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
DinX schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:36:
Stapje verder

[afbeelding]

En deze richting moet het uit gaan ongeveer. Snel copy/paste werk :P

[afbeelding]

:Y)
Wat schuift dat nou, die sluikreclame in je garage en op dit forum? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

Comfortabel ten onder

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c3lX4KRCIoc]

Allereerst: ik ben geen held in de regen... maar damn, die voorrijder ook niet zeg :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Marc Rademaker schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:05:
[...]

Wat schuift dat nou, die sluikreclame in je garage en op dit forum? >:)
Een gratis 1290SA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ga maar eens op zoek naar de verfroller. Mooi oranje is niet lelijk.

Vandaag heb ik als grotendeels mooi weer rijder getest of mijn 4 jaar oude Büse pak nog steeds waterdicht is. Op een gegeven moment stond de straat zelfs blank en zorgde ik voor een kleine boeggolf, dus we kunnen gerust zeggen dat het hard regende.

Geslaagd voor de test! \o/ Op het kuiltje onder aan de jas dat in zithouding ontstaat na; daar sijpelt het water door de rits. Dus ik stapte kurkdroog uit mijn pak... Met een zeiknatte onderbroek. Dat was wel een flinke wtf.

En ik moet eens op zoek naar de hoes die ik bij mijn tanktasje kreeg. De tanktas bevatte een laagje water. Niet handig met telefoons en wat al niet meer in zo'n tasje zit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG target fixation target fixation target fixation .... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

vanaf een minuut of 9 dus ;) je ziet de aandacht wel per elke derde bocht afnemen

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
bolleh schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:22:
Ik ben gister mooi gezakt voor mijn avb :(

Zal je altijd zien, ik had puur op toeval geen enkele les in de regen gehad, en gisterochtend was het zeiknat na de regen donderdag nacht. Toen ik om half 9 moest afrijden begon het weer te regenen en mocht ik koud gelijk beginnen met de langzame slalom, daar had ik mij op ingezet omdat het achtje nog moeizamer ging.

De slalom meteen verpest dus vanaf dat moment eigenlijk niet meer het gevoel gehad dat ik het ging halen. Nog wel de remproeven en lopen met de motor die goed gingen maar na het achtje ook te verpesten dus helaas gezakt.

Bijkomend nadeel is dat mijn rijschool 3 data heeft om opnieuw examen te doen, waarbij ik alle drie de data op vakantie ben, en eerstvolgende optie is dan pas 2 oktober :/

Ze zoeken nu naar een andere datum voor die tijd, hopelijk lukt dat want 1,5 maand wachten tot een herexamen ga ik niet trekken. Heb wel ook gezegd dat ik voor het avb examen ook wil lessen, zodat ik met wat meer gevoel op die motor stap op het moment van examen want dat zorgde bij mij met name voor de spanning.

Ach, nu even de wonden likken en donderdag op vakantie gaan!
Erg zuur! Dat had mij ook kunnen overkomen, gelukkig ging het pas een uurtje na mijn examen regenen. Die extra rijles vooraf deed mijn rijschool standaard, even maximaal een half uurtje gevoel ophalen. Succes de volgende keer! :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 08:19
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:19:

[video]
Hij neemt wel erg rare bochten, van binnen naar buiten, zag het al 20x eerder aankomen. Hij heeft geluk gehad dat geen tegenliggers de bocht in kwam telkens dat hij op de andere weghelft terecht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfs een soort van mazzel dat hij er zo vanaf is gekomen.

1 tegenligger en hij was dood geweest.
Prima voorbeeld hoe je niet moet rijden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

[video]
Het begin van het filmpje al. Sjongejonge. Bij 0:40 en 1:00 al ... en ik dacht dat mijn haarspelden slecht waren ... 2:15,... Het blijft maar duren :')

Dit zou ik nog niet online durven zetten :+

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 16-08-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:28

_Apache_

For life.

DinX schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Het begin van het filmpje al. Sjongejonge. Bij 0:40 en 1:00 al ... en ik dacht dat mijn haarspelden slecht waren ... 2:15,... Het blijft maar duren :')

Amerikanen en bochten.. :N

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Is er eentje om op motormeuk te posten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10 21:40

[video]
Wow, dat is toch wel het meest belabberde bochtenwerk wat ik ooit heb gezien. Rijlessen zijn nou eenmaal geen overbodige luxe. Hij komt er nog mooi vanaf zo inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[video]
Omfgvd :D

Wat een totaalidioot!

Dat ie de beelden bewaard heeft... en waarschijnlijk ook nog zelf heeft geupgeloaded heeft ergens :o

Die paar bankstellen houden ook al rare lijnen aan overigens...

zelf kom ik ook wel eens per ongeluk op de middenstreep uit hoor, maar dit...

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 16-08-2015 11:43 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42
Eum, op 2.07min is het al bijna koekenbak.. En dan iets later weer.
Wat een dwaas....... Mss goed dat hij zacht onderuit is gegaan, mss beseft hij nu dat hij helemaal niet kan rijden en deftige lessen gaat nemen.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23

Fuelke

Forza Ferrari

Zeg, lezen jullie de beschrijving niet meer of zo :P
Here is a perfect example of how to not ride deals gap. This guy got lucky he didn't take someone else out or get hit. Crash is at 8:50 but you really should watch the whole thing. We pulled him out of the ditch, then when he came by to get some help fixing his bike we borrowed his footage. Ride within your limits!

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

steveman schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:33:
[video]

Allereerst: ik ben geen held in de regen... maar damn, die voorrijder ook niet zeg :D
Nou, inderdaad zeg... Dat gaat niet lekker.
Ik heb mijn laatste VRO de hele dag regen gehad, maar die lui kunnen wel een bekkie rijden. Met als resultaat dat ik aan het einde van de dag alsnog vellen aan m'n banden had :)
Leerzaam dagje was dat!

@laatste fimpje; wat een idioot zeg. Die bochten zijn echt ruk, en het ongeluk totaal onnodig. Zelfs vlak voor hij de weg af reed was het nog prima te redden als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Vraag me ook af of gebrek aan techniek z'n grootste probleem is, want ik zie MP3-rijders met alleen B dit nog stukken beter doen...

Heb het vermoeden dat hij bovenal erg, erg moe was en daarom gewoon niet meer in staat was veilig (voor zichzelf of anderen) te rijden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

DinX schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Hij rijdt sowieso een beetje vreemd. Je ziet 'm op 0:40 richting de 40 graden naar links leunen en doodleuk rechtdoor rijden? Het lijkt er ook op dat 'ie de koppeling inknijpt midden in de bocht.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 13:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij wilde hij koste wat kost die bankstellen inhalen en voorblijven.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Heeft er iemand tips voor het afrijden van AVD? Ik moet begin september en heb nog niet echt avd lessen gehad

Speciale tips voor afrijden in Groningen zou ook mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Op motormeuk gezet, daar moet ie ook wel in de smaack vallen.
kaasaanfiets schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:15:
Heeft er iemand tips voor het afrijden van AVD? Ik moet begin september en heb nog niet echt avd lessen gehad

Speciale tips voor afrijden in Groningen zou ook mooi zijn
Ik heb er m'n A-tje gehaald in 2008 :)

Tja wat zal ik er van zeggen... anders dan: wees blij dat je niet in de randstad woont :D
Daarnaast lijkt het me hier ook nog lastiger om je rijbewijs te halen met al die drukte.

Anyway, denk nog even goed uit hoe je het Julianaplein over moet, voor de rest zijn er niet echt lastige punten.

Hmm... is dat plein verbouwd toevallig :?

[ Voor 86% gewijzigd door steveman op 16-08-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zucht :/

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bONIawYV9PYkAdSR74YfzCjq/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

steveman schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:15:
Op motormeuk gezet, daar moet ie ook wel in de smaack vallen.

[...]

Ik heb er m'n A-tje gehaald in 2008 :)

Tja wat zal ik er van zeggen... anders dan: wees blij dat je niet in de randstad woont :D
Daarnaast lijkt het me hier ook nog lastiger om je rijbewijs te halen met al die drukte.

Anyway, denk nog even goed uit hoe je het Julianaplein over moet, voor de rest zijn er niet echt lastige punten.

Hmm... is dat plein verbouwd toevallig :?
Ja je kan tegenwoordig niet meer helemaal rond rijden. Dus het is in principe nog gemakkelijker.
Ook de afslag richting Overwinningsplein is ook afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mijn motor die al 12 dagen stil staat.. Wachtend op de expert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Varadero er in:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eb4Z14BU24wWwWZ2PKjLTCod/full.jpg

Honda Magna er uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YwnasSE4SlSAVry3u1y1yP2c/full.jpg
http://www.motor-forum.nl...//Honda-Magna-VF700c.html

Het werd tijd voor een grotere fiets die meer bij mijn postuur past, laatste anderhalf jaar een hoop lol gehad met de Magna wel. Helaas heb ik echt geen ruimte om het ding te stallen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hooglander1 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:56:
Varadero er in:
[afbeelding]

Honda Magna er uit:
[afbeelding]

Het werd tijd voor een grotere fiets die meer bij mijn postuur past, laatste anderhalf jaar een hoop lol gehad met de Magna wel. Helaas heb ik echt geen ruimte om het ding te stallen.
En nu reizen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bedoeling is om volgend jaar september de Routes des Grand Alpes te gaan rijden. Motortour door Duitsland/Zwitserland/Frankrijk. Daar is de Varadero bij uitstek geschikt voor, dus dat moet nu helemaal goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Over anderhalve week ga ik met de FJR - en misses Apache - een ritje maken naar Oostenrijk. Mijn ouders zijn die week daar, en waarom gaan we die niet even hallo zeggen. :+

Ze zitten dan in Tirol. Hebben jullie nog ideeen om wat leuke routes mee te pakken?

Het idee voor nu is
Een dag eerder te vertrekken dan mijn ouders, en dan zo snel mogelijk zoveel mogelijk kilometers rijden. En vanaf Den Haag naar Karlsruhe rijden.
Tweede dag, aanhouden richting Baden Baden, daar de B500 pakken, en dan via de B294 en B14 richting de Bodensee. Om daarna vervolgens over te steken richting Tirol. Hier verwachten we rond het avondeten aan te komen.

Jullie nog tips in de buurt? :) Eventueel voor de terugrit, want we hebben wel wat speling.

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 17-08-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Snelste route naar Karlsruhe is over A61, maar veel mooier is natuurlijk 15km verderop de Rheintal volgen; vanaf Drachenfels (net onder Bonn) begint het interessant te worden, beste stuk is tussen Koblenz en Mainz. Onder Mainz boeit de rivier niet meer zoveel (tot Schaffhausen ofzo iig) maar heb je genoeg alternatieven zoals het Pfälzerwald ten westen van de rivier of het Odenwald (rond Heidelberg) ten oosten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:45

Metro2002

Memento mori

Hier mensen ervaring met de suzuki 600 GSX-F (bouwjaar rond 2004) ? Is dat een betrouwbare motor, bekende kwaaltjes? Hoe is de motor (soepel of juist niet? ) , brandstofverbruik in de praktijk, comfort, zithouding etc ?

Zit een beetje hiernaar te kijken als opvolger van mijn kawasaki GPZ 500S. 2 cilinder is leuk maar het is
best een onbehouwen blok met alle trillingen en herrie die een 2 cil kan maken en filerijden is geen feest omdat ie onder de 4000 toeren niet heel soepel loopt. Ook zoek ik een motor die iets betere windbescherming biedt en wat minder zijwindgevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 13:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Helaas geen voetenwerk filmpje kunnen maken gisteren. Door een motorstoring de eerste kwalificatie niet verder gekomen dan 2 bochten. (Er zat een sensor los, gelukkig makkelijk te maken). De overige kwalificatie en wedstrijd heb ik niet gereden. Het liep allemaal heel erg uit en de wedstrijd om 18:30 gereden gaan worden. En met het 100% garantie dat het een drijfnatte race ging worden heb ik lekker de spulletjes gepakt en ben naar huis gegaan ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Metro2002 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:01:
Hier mensen ervaring met de suzuki 600 GSX-F (bouwjaar rond 2004) ? Is dat een betrouwbare motor, bekende kwaaltjes? Hoe is de motor (soepel of juist niet? ) , brandstofverbruik in de praktijk, comfort, zithouding etc ?

Zit een beetje hiernaar te kijken als opvolger van mijn kawasaki GPZ 500S. 2 cilinder is leuk maar het is
best een onbehouwen blok met alle trillingen en herrie die een 2 cil kan maken en filerijden is geen feest omdat ie onder de 4000 toeren niet heel soepel loopt. Ook zoek ik een motor die iets betere windbescherming biedt en wat minder zijwindgevoelig is.
Een vriend van me heeft er zo één gehad. Ik vond het vergeleken met mijn VFR (1995) een onding. Voornamelijk de zithouding vond ik niet fijn. Je zit echt op de motor, waar ik bij de VFR meer 'in' de motor zit en dus veel fijner mijn knieën langs de tank kan leggen. Door die zithouding vond ik het sturen ook lastig, en een 4-in-lijn 600cc is natuurlijk wat zenuwachtiger dan een V4. Je moet hem dus wat meer op toeren rijden.
YMMV, maar ik zou die zelf nooit kopen. Die vriend vond hem ook niet fijn en heeft hem inmiddels verkocht omdat hij er te weinig op reed.
Als je bij Suzuki wil kijken zou ik eerder naar een Bandit kijken (zijn die er al betaalbaar genoeg voor je?) of naar een Yamaha Fazer of Honda CBF of als je iets sportiever wil naar een Honda CBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:18
Hooglander1 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:56:
Varadero er in:
[afbeelding]

Honda Magna er uit:
[afbeelding]

Wow, wat een vooruitgang. :D
Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

gwystyl schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:20:
[...]

Een vriend van me heeft er zo één gehad. Ik vond het vergeleken met mijn VFR (1995) een onding. Voornamelijk de zithouding vond ik niet fijn. Je zit echt op de motor, waar ik bij de VFR meer 'in' de motor zit en dus veel fijner mijn knieën langs de tank kan leggen. Door die zithouding vond ik het sturen ook lastig, en een 4-in-lijn 600cc is natuurlijk wat zenuwachtiger dan een V4. Je moet hem dus wat meer op toeren rijden.
YMMV, maar ik zou die zelf nooit kopen. Die vriend vond hem ook niet fijn en heeft hem inmiddels verkocht omdat hij er te weinig op reed.
Als je bij Suzuki wil kijken zou ik eerder naar een Bandit kijken (zijn die er al betaalbaar genoeg voor je?) of naar een Yamaha Fazer of Honda CBF of als je iets sportiever wil naar een Honda CBR
Bedankt, zal die andere motorfietsen ook eens bekijken. Bandit vind ik alleen naked mooi en ik wil eigenlijk geen naked ivm veel snelwegrijden. (90% van de tijd )

Heb ook al tijden een zwak voor de Yamaha R6 maar de zithouding lijkt me niet echt ideaal voor langere stukken en brandstofverbruik lijkt me ook niet 1 van de punten waar de ontwerpers rekening mee hadden gehouden. Wel laag gewicht en mooi om te zien (vind ik)

Budget is denk ik zo rond 3000 euro. eventueel op te schroeven naar 4k als ik mijn eigen motor kan inruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 17-08-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Metro2002 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

Bedankt, zal die andere motorfietsen ook eens bekijken. Bandit vind ik alleen naked mooi en ik wil eigenlijk geen naked ivm veel snelwegrijden. (90% van de tijd )

Heb ook al tijden een zwak voor de Yamaha R6 maar de zithouding lijkt me niet echt ideaal voor langere stukken en brandstofverbruik lijkt me ook niet 1 van de punten waar de ontwerpers rekening mee hadden gehouden. Wel laag gewicht en mooi om te zien (vind ik)

Budget is denk ik zo rond 3000 euro. eventueel op te schroeven naar 4k als ik mijn eigen motor kan inruilen.
Handige site voro zithoudingen vind ik : http://cycle-ergo.com/

Doe er je voordeel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vanmorgen ging één van m'n H7's voorop de motor kapot.
Nu zit ik te kijken naar vervangingslampen.
Ik zie autolampen en specifieke motorlampen.
Heeft dat laatste zin, of is dat geldklopperij en kan ik beter een standaardlamp pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:21

empy

Rijdt rondjes

MikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:24:
Vanmorgen ging één van m'n H7's voorop de motor kapot.
Nu zit ik te kijken naar vervangingslampen.
Ik zie autolampen en specifieke motorlampen.
Heeft dat laatste zin, of is dat geldklopperij en kan ik beter een standaardlamp pakken?
Dat is geldklopperij en ik zou gewoon een fatsoenlijke standaardlamp pakken. :)

Hetzelfde idee als dat je vroeger speciale writable cd's had voor audio |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Meestal kun je motorlampen per stuk kopen en autolampen vaak per twee. Maar ja, heb je meteen een reserve ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, ik heb er sowieso twee, dus dat is geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Om kleurverschil te voorkomen zou ik ze per twee vervangen, hou je de 'overlever' nu als reserve :)

Mijn auto zou APK afgekeurd worden omdat 1 lamp vervangen was, die was net qua tint iets witter dan de originele lamp.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:34:
[...]

Hij rijdt sowieso een beetje vreemd. Je ziet 'm op 0:40 richting de 40 graden naar links leunen en doodleuk rechtdoor rijden? Het lijkt er ook op dat 'ie de koppeling inknijpt midden in de bocht.
Dit is zo'n angst rijder die zijn motor niet normaal in de bocht durft te gooien... Blijft rechtop zijn motor zitten en gaat van het gas af als die de bocht niet denkt te halen... Ook in nederland met een tourrit wel eens zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 23-10 18:35

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

[...]

R6 is volgens mij wel erg sportief. Ik rij zelf een CBR600F (1997) en vind dat een ideale mix tussen sport en tour. Twee jaar geleden voor 2000 euro gekocht. Inmiddels al 85.000 km op de teller, dus wel een betrouwbare motor. Genoeg te vinden: http://www.speurders.nl/o...prijs=1000&max_prijs=3000

[ Voor 6% gewijzigd door antonboonstra op 17-08-2015 15:03 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[video]
:X dit is wel héél erg slecht. Zelfs tijdens mijn rijlessen reed ik nog niet zo beroerd :X Die op 3:40 is wel heel erg kantje boord.
En dan wel stoer inhalen op het rechte stuk. Ik zal niet zeggen dat mijn bochten nou altijd zo soepel zijn maar dit is wel héél dramatisch inderdaad. En dat zeg ik als beginnend motorrijder die krap aan 3.000 km ervaring heeft :/

Goed lesmateriaal dit wel voor hoe het niet moet :P

edit: volgens mij is ie dronken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:54:
[...]

Dit is zo'n angst rijder die zijn motor niet normaal in de bocht durft te gooien... Blijft rechtop zijn motor zitten en gaat van het gas af als die de bocht niet denkt te halen... Ook in nederland met een tourrit wel eens zien gebeuren.
Ach, zo'n reactie had ik zondag bij m'n eerste bocht ook... :X Ik hou het dan maar op onwennigheid na een paar dagen niet te hebben gereden, en het koud zijn van de banden. O-) De motor voelt dan nog een beetje wiebelig als ik de bocht in leun, waardoor ik weer rechtop ga zitten en de bocht wat beroerd aansnij.

M'n TomTom Rider 400 is binnen! Vanavond maar eens proberen te monteren. :) Komend weekend rij ik via Duitsland naar Spa, dus ik hoop dat 'ie wat leuke routes weet te presenteren.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 17-08-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
antonboonstra schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:01:
[...]

R6 is volgens mij wel erg sportief. Ik rij zelf een CBR600F (1997) en vind dat een ideale mix tussen sport en tour. Twee jaar geleden voor 2000 euro gekocht. Inmiddels al 85.000 km op de teller, dus wel een betrouwbare motor. Genoeg te vinden: http://www.speurders.nl/o...prijs=1000&max_prijs=3000
Ik heb hem ook overwogen, maar ik kon niet over die rare luchtsleuven in de kap... Maar volgens mij is het een prima eerste motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:54:
[...]

}:| Meld zich! Maar heb nog maar een half jaar mijn rijbewijs.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 18:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Cyberpope schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:20:
[...]

}:| Meld zich! Maar heb nog maar een half jaar mijn rijbewijs.
Ach, zolang je maar niet boven je kunnen gaat rijden is er niks aan de hand. (en zolang je het andere verkeer niet ophoud ;) )

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Snelheid langzaam opbouwen helpt dan ook. En langzaam de bocht in en sneller er uit. Dan bouw je langzaam vertrouwen en techniek op.

* Hooglander1 rijd ook altijd als een dweil na een tijdje niet gereden te hebben. Zo bont als in het filmpje maak ik het echter niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmen voor de bocht! niet in de bocht.
In de bocht mag je maar 1 ding, en dat is gas geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is al vaker gezegd, maar het is gewoon een kwestie van wennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:48:
remmen voor de bocht! niet in de bocht.
In de bocht mag je maar 1 ding, en dat is gas geven :P
Succes met je AVB zonder te remmen in de bocht :P (daarnaast kun je prima remmen in de bocht, maar wel met gevoel natuurlijk)

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 17-08-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je motor onder een hoek staat remmen is nou niet bepaald prettig he :P. Iets met rijrichting van de motor als je gaat remmen ;). Of je moet graag de bocht uit willen gaan dan is het verstandig ja.

Als je denkt een bocht niet te halen, gas erbij! als je remt ben je het haasje net als dat filmpje.
Als ik moet kiezen tussen remmen of gas in de bocht dan wist ik het wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Iets met een verschil tussen de voorrem en achterrem en rijrichting bij een hellingshoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 15:05

Vrijdag

De Zwarte

Jeej, mijn GPZ'tje rijdt weer! Na zowat een jaar niet gereden te hebben... Elke keer kwam er weer een ander probleem bij en omdat de motor bij mijn ouders staat en ik daar niet echt in de buurt woon kwam het er niet zovaak van. Maargoed, de groene kwaeck doet weer starten en goed rijden :9

Nu eens kijken wanneer ik een VRO kan inplannen. Heb dus al een hele tijd niet meer gereden (geslaagd vorig jaar eind september) en ik rij volgens mij als een oude krant. Dus eerst maar weer dat gevoel weer terugkrijgen.
Iemand tips voor de VRO? Voor mij zijn denk ik bochten, risico en op maat het beste maar dan nog is er veel keus. Ik heb mijn A trouwens.

En ik ben aan het rondkijken voor een goedkope maar praktische camera voor op mijn helm. Zag de Sony AS20 voor een interssante prijs. Vergelijkingsfilmpjes met Gopro en andere cams zien er voor mijn gevoel wel goed uit voor de Sony. Ook is de unit lekker plat, in tegenstelling tot dat grote vierkante blok van de Gopro.
Heeft er iemand ervaring met deze cams, of wellicht tips? Het is trouwens gewoon voor de leuk, ik ga niet vloggen oid.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou gewoon lekker beginnen met de VRO op maat als je echt een tijd niet gereden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 23-10 18:35

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Vrijdag schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:17:
En ik ben aan het rondkijken voor een goedkope maar praktische camera voor op mijn helm. Zag de Sony AS20 voor een interssante prijs. Vergelijkingsfilmpjes met Gopro en andere cams zien er voor mijn gevoel wel goed uit voor de Sony. Ook is de unit lekker plat, in tegenstelling tot dat grote vierkante blok van de Gopro.
Heeft er iemand ervaring met deze cams, of wellicht tips? Het is trouwens gewoon voor de leuk, ik ga niet vloggen oid.
Als je alleen maar met droog weer rijdt, is een Mobius erg betaalbaar en levert goede kwaliteit beelden. Er is zelfs een speciale verticale uitvoering, zodat je 'm plat tegen de zijkant van je helm kan monteren: http://r.ebay.com/T0fKa5

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-10 16:23
Dat filmpje, sweet baby jeebus christ.

Gisteren ook dergelijke halfwit op een CBR600f gespot, die volgens mij niet eens zijn rijbewijs had.

1. Die motor zag er uit alsof hij in 15 jaar geen onderhoud had gehad.
2. Je zag aan de banden dat hij voor iedere bocht stopt en hem daarna met een stok de bocht om slaat.
3. Geen geschikte motorkleding
4. Bleef veel te lang links hangen, en waarna ik over het voorsoorteervak er langs wilde kwam hij opeens de baan op zeilen zonder te kijken.

Wat een malloot. Toen ik zeker wist dat hij op zijn baan bleef ben ik er pas voorbij gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig ik kom tijdens mijn woon/werk ritje elke dag een wat oudere dame op een Harley tegen en of nu de regen of de zon schijnt ze rijdt gewoon door. Een geweldig mens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
antonboonstra schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:01:
[...]

Ik heb sindskort ook een R6, en woon-werkverkeer (~50km enkele reis) is daarmee prima te doen. :Y

Brandstofverbruik is bij mij ongeveer 1:18 (afhankelijk van hoe sportief ik rijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Denko schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:38:
[...]

Ach, zolang je maar niet boven je kunnen gaat rijden is er niks aan de hand. (en zolang je het andere verkeer niet ophoud ;) )
Tja... verkeer ophouden. Vorige weekend eerste keer ardennen voor een tochtje. Vond het zelf al stoer dat ik op een 70km weg, de (voor mijn scherpe) bocht ook met 70 nam (na vele bochten beneden de Vmax gedaan te hebben), kwam een hele club in de bocht in halen met zeker 30+ verschil. Die heb ik volgens mij wel een beetje ophouden gok ik..

In die 3 dagen mogen 3 motorrijders heel blij zijn dat ik of mijn vriendin door de bocht kwamen ipv een auto. Anders hadden ze frontaal op een auto gezeten, maar gelukkig waren wij een heel stukje smaller.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 17-08-2015 18:11 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

sylvesterrr schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:02:
[...]

Ik heb sindskort ook een R6, en woon-werkverkeer (~50km enkele reis) is daarmee prima te doen. :Y

Brandstofverbruik is bij mij ongeveer 1:18 (afhankelijk van hoe sportief ik rijd).
En qua windbescherming? Geen last van de zitpositie? En heeft ie een benzinemeter? :P

Heb al een keer op een R6 gezeten in de showroom en mij viel daar de zitpositie wel mee maar als je langere tijd onderweg bent? Ik krijg zelfs op mijn GPZ500s op langere stukken pijn in mijn rug en op die fiets zit je niet echt extreem voorover ofzo.

Misschien maar een keer een dag zo'n ding huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Benzinemeters zijn overrated, gewoon elke keer als je tankt de dagteller op 0 zetten :)

Mijn Heed crashbars voor de Varadero zijn al binnen *O* ...

Nu nog de motor zelf :/ Hopelijk morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Metro2002 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

En qua windbescherming? Geen last van de zitpositie? En heeft ie een benzinemeter? :P

Heb al een keer op een R6 gezeten in de showroom en mij viel daar de zitpositie wel mee maar als je langere tijd onderweg bent? Ik krijg zelfs op mijn GPZ500s op langere stukken pijn in mijn rug en op die fiets zit je niet echt extreem voorover ofzo.

Misschien maar een keer een dag zo'n ding huren.
Windbescherming? Ik merk niks van de wind. Ik heb de afgelopen dagen met het geweldige weer ( :') ) rondgereden, ging goed.

Hiervoor had ik een Thundercat, waarop je iets meer rechtop zit. Ik kon met gemak een kilometer of 1100 op een dag rijden. :P Op de R6 zal dat wel minder fijn zijn, maar ik denk dat dat ook haalbaar is. Ik kom er aankomend weekend achter. ;) Ritjes van 300km zijn in ieder geval geen probleem heb ik gemerkt. :)

Zodra het lampje gaat branden heb je nog genoeg brandstof voor 30-50km (afhankelijk van je rijstijl). Gewoon de eerste best pomp zoeken, en klaar. En als je na iedere tankbeurt de dagteller op 0 zet kan je ook makkelijk plannen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

sylvesterrr schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:27:
[...]

Windbescherming? Ik merk niks van de wind. Ik heb de afgelopen dagen met het geweldige weer ( :') ) rondgereden, ging goed.

Hiervoor had ik een Thundercat, waarop je iets meer rechtop zit. Ik kon met gemak een kilometer of 1100 op een dag rijden. :P Op de R6 zal dat wel minder fijn zijn, maar ik denk dat dat ook haalbaar is. Ik kom er aankomend weekend achter. ;) Ritjes van 300km zijn in ieder geval geen probleem heb ik gemerkt. :)

Zodra het lampje gaat branden heb je nog genoeg brandstof voor 30-50km (afhankelijk van je rijstijl). Gewoon de eerste best pomp zoeken, en klaar. En als je na iedere tankbeurt de dagteller op 0 zet kan je ook makkelijk plannen. :Y
Lampje is wel het minimum voor mijn volgende motor. Ik heb nu helemaal geen enkele indicatie dus rij puur op de dagteller en dat heeft me wel eens zonder benzine laten staan toen de motor iets meer verbruikt had dan normaal :+

Ik heb op mijn huidige motor wel een scherm zitten en verder weinig windbescherming maar door het scherm buldert de wind doodleuk tegen mijn helm aan :P en door het lage gewicht is ie ook best zijwindgevoelig, daar geen last van op de R6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10 21:12
Metro2002 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:40:
[...]

Lampje is wel het minimum voor mijn volgende motor. Ik heb nu helemaal geen enkele indicatie dus rij puur op de dagteller en dat heeft me wel eens zonder benzine laten staan toen de motor iets meer verbruikt had dan normaal :+

Ik heb op mijn huidige motor wel een scherm zitten en verder weinig windbescherming maar door het scherm buldert de wind doodleuk tegen mijn helm aan :P en door het lage gewicht is ie ook best zijwindgevoelig, daar geen last van op de R6?
Volgens mij zorgt het gewicht er niet voor of een motor zijwindgevoelig is maar meer de oppervlakte op de zijkant en aerodynamica. Ik heb meer nu meer last van zijwind op mijn TR650 dan vroeger op mijn CBR600RR. Owja, hoe harder je gaat hoe minder last je hebt van de wind op een sportmotor :D .

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 17-08-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Metro2002 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:40:
[...]

Tuurlijk vangt je helm wel wat wind op. Maar of je daarvan iets merkt? Mwah, ik niet. Op mijn vorige motor merkte ik dat pas vanaf 200kmph. :P

Maar goed, ik heb alleen op een Yamaha xj6 (lesmotor), Thundercat (vorige motor) en r6 (huidige motor) gereden. Plus nog op een CBR600F (proefrit..).

Windbescherming mis je wellicht pas als je een keer windbescherming hebt gehad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hooglander1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:35:
Benzinemeters zijn overrated, gewoon elke keer als je tankt de dagteller op 0 zetten :)
:Y

Ik rij gemiddeld 1:21 en heb een tank van 19,4 liter dus kan zo'n 400 kilometer rijden op een volle tank. M'n benzinemeter vertrouw ik niet, dus ik rij ook op de dagteller. Gewoon tanken vóór de 350 kilometer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:56

Bommes

Capo del formaggio

Metertjes???
LCD ftw :Y)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-CLswWtM-Lp8/VA3CeEMsRDI/AAAAAAAACoQ/T7oCqNV9jnc/s512-Ic42/20140908_161124.jpg
Slechte camera ftl.. :(
1 op 29 gemiddeld en een klein tankje = ongeveer 250km tussen de tank stops.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 17-08-2015 22:18 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat schermpje is ook wel echt Italiaanse kwaliteit zo te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
In de handleiding van mijn moeders Vespa ('63) stond dat er optioneel een snelheidsmeter bij te bestellen is voor het esthetisch voorkomen van de scooter.
Ik heb die scooter (wat gedoe met RDW omdat ze het originele kenteken niet meer kunnen vinden in hun adminstratie en ik de originele plaat erop wil houden maar dat is een ander onderwerp) maar deze is inderdaad niet van de ouderwets Italiaanse afwerking.
En vergis je niet, in Italië worden echt mooie machines gebouwd voor de textiel en proces technologie, maar zodra er wielen onder komen wint de emotie het van het verstand denk ik wel eens en dat is jammer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Bijna elke motor heeft wel een lampje dat gaat branden bij weinig brandstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

418O2 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:50:
Nog nooit zo eentje gehad, mijn brommers hebben dat wel gek genoeg bedenk ik me nu :?
edit:// als ik op de motor stap luister ik wat ik hoor klotsen, twijvel ik dan even peuk uit de bek en in de tank kijken in combinatie met het controleren van de dagteller. Het is wel handig als je rijdend (op den snelweg) de benzine kraan alsnog op de reserve stand weet te zetten als de meter ontbreekt heb ik mogen en kunnen ervaren >:) naast een vrachtwagen is dat wel zo fijn :X

[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 18-08-2015 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, mijne valt - afhankelijk van de laatste halve kilometer qua rijstijl - of compleet uit, of gaat flink stoten. Dan is het een kwestie van heel snel de meter van fuel naar primer zetten, en hopen dat de carbs weer vol zijn voordat je stil staat. Daarna kun je weer de normale reservestand gebruiken. Nu is een GS500 natuurlijk niet het toppunt van afwerking ofzo. Maar het voordeel is dat er eigenlijk bijna niets aan zit dat kapot kan gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
franssie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:57:
[...]

Nog nooit zo eentje gehad, mijn brommers hebben dat wel gek genoeg bedenk ik me nu :?
edit:// als ik op de motor stap luister ik wat ik hoor klotsen, twijvel ik dan even peuk uit de bek en in de tank kijken in combinatie met het controleren van de dagteller. Het is wel handig als je rijdend (op den snelweg) de benzine kraan alsnog op de reserve stand weet te zetten als de meter ontbreekt heb ik mogen en kunnen ervaren >:) naast een vrachtwagen is dat wel zo fijn :X
Ik reset de dagteller ook en als ik twijfel dan ga ik tanken (meestal 3-10 liter). Maar ik heb een lampje wat gaat knipperen bij 50km resterend en gaat branden bij 20km (ofzo).

Nog niet aan zien gaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10 21:12
Was afgelopen drie weken op vakantie in het oostblok, meerdere hoofdsteden bezocht en het lijkt wel of er een 'NGATT' cultuur heerst onder de motorfiets bestuurders. Ik begrijp wel dat het niet fijn is om al je zooi aan te hebben als het tussen de 30 en 40 graden is maar totaal geen bescherming hebben op een helm na lijkt me toch niet zo fijn bij snelheden boven de 80km/h.

Dit was trouwens een van de weinige bestuurders die ik met beschermde kleding zag rijden :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hO1f9Dnm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:56

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:56:
Dat schermpje is ook wel echt Italiaanse kwaliteit zo te zien :D
Dat schempje werkt perfect, mijn Samsung is van teleurstellende chinese kwaliteit van daar de klote foto.. :|

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Veel oudere motoren toch niet hoor.
Bij m'n XJ600S was het gewoon kijken naar je dagteller, voelen of het heen en weer klotst of wachten tot je je reservekraan móet open draaien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
cyntax schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:21:
Was afgelopen drie weken op vakantie in het oostblok, meerdere hoofdsteden bezocht en het lijkt wel of er een 'NGATT' cultuur heerst onder de motorfiets bestuurders. Ik begrijp wel dat het niet fijn is om al je zooi aan te hebben als het tussen de 30 en 40 graden is maar totaal geen bescherming hebben op een helm na lijkt me toch niet zo fijn bij snelheden boven de 80km/h.

Dit was trouwens een van de weinige bestuurders die ik met beschermde kleding zag rijden :P
[afbeelding]
Dat is niet alleen in het oostblok zo hoor. Rondom grote steden zie je sowieso meer petjes zonder motorkleding rondrijden.

Ik was twee week geleden in de states. Daar rijdt werkelijk niemand met motorkleding. Ja harley davidson spijkerjasjes en spijkerbroeken. Zover ik kon zien geen kevlar. Ik denk dat ik daar 1 of 2 mensen met een motorpak heb rond zien rijden en dan was het textiel, maatje veel te groot.

Bovendien rijdt zo'n 20% van de chopper rijders daar ook zonder helm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:52
DinX schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:43:
[...]

Veel oudere motoren toch niet hoor.
Bij m'n XJ600S was het gewoon kijken naar je dagteller, voelen of het heen en weer klotst of wachten tot je je reservekraan móet open draaien :p
Mijn TDM 850 heeft/had het ook niet. Ach, went wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-10 20:34

Bergie

Lekker belangrijk...

Nope :P Mijn ZX-7R heeft dat ook niet; gewoon op een gegeven moment het kraantje omzetten voor de reserve. Kan eventueel tijdens het rijden als het moet.

Maar ik probeerde altijd gewoon bij ca. 200km op de dagteller een pomp te zoeken.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Gisteren een trackday gehad op Assen wat is uitgelopen op een flinke teleurstelling. Zondag er heen in de regen, s'ochtends in een zwaar nat pak stappen, het beetje wat is opgedroogd was alweer nat van de 5 minuten van hotel naar circuit. Daar een zeik natte eerste sessie gehad. Baan ontiegelijk glad, veel gladder dan de openbare weg. Daarna wat nuttige tips gekregen hoe om te gaan met een uitbrekend achterwiel.

Tweede sessie miezerde het nog een beetje en begon de baan iets op te drogen. Achterwiel kon je gecontroleerd laten uitbreken. Voor sessie 3 lag er olie op de baan wat niet opgeruimd kon worden waardoor het evenement (gelukkig) werd afgeblazen. Daarna nog 200km terug door de regen waarbij het zich soms maximaal 50m ver was. Ben nog nooit zo nat geweest op de motor, het water liep letterlijk uit mijn laarzen toen ik ze omkeerde. En ik denk dat het er deels via mijn nek in is gelopen.

Al met al was het wel gezellig, collectief klagen op het weer schept een band en de sfeer op de paddock was prima. Nog een aardige kerel ontmoet die ons een slaapplek heeft aangeboden voor de volgende keer *O* De organisatie heeft compensatie beloofd waaronder de garantie dat we nog een keer kunnen dit jaar ondanks dat alles eigenlijk vol zit. Hopelijk dat de volgende geplande dagen iets beter verlopen want dit was toch wel een domper. Onze voorrider had nog nooit zo'n <bliep> dag meegemaakt.

Ben toch wel benieuwd wat voor olie dit was. Met het opruimen van olie zou de circuit organisatie toch wel de nodige ervaring moeten hebben. We vingen gesprek op tussen een aantal baancommissarissen die het hadden over olie met speciale additieven die zelfs licht zou geven in het donker :+ Terwijl de marshalls (het wad de motor van een marshall) het hadden over een standaard half syntheet olie. Het resultaat was iig een baan die voor 3/4 zo glad was dat deze zelfs met een auto op lage snelheid vrijwel niet te rijden was. Een baancommissaris vertelde dat hij er met een schaatsende beweging overheen kon op zijn schoenen. Er moest een speciaal voertuig uit Utrecht komen om de baan weer schoon te maken 8)7 Wat me trouwens op viel was dat alles glad was, de baan, de paddock, parc fermé, de trappen en uiteindeljk ook mijn stepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
cyntax schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:21:

[afbeelding]
Wij vieren nu een weekje vakantie in Hongarije en ik heb hier alleen een Duitser op een GS met pak gezien. Het asfalt zal hier wel minder ruw zijn ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xos schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:26:
Gisteren een trackday gehad op Assen wat is uitgelopen op een flinke teleurstelling. Zondag er heen in de regen, s'ochtends in een zwaar nat pak stappen, het beetje wat is opgedroogd was alweer nat van de 5 minuten van hotel naar circuit. Daar een zeik natte eerste sessie gehad. Baan ontiegelijk glad, veel gladder dan de openbare weg. Daarna wat nuttige tips gekregen hoe om te gaan met een uitbrekend achterwiel.

Tweede sessie miezerde het nog een beetje en begon de baan iets op te drogen. Achterwiel kon je gecontroleerd laten uitbreken. Voor sessie 3 lag er olie op de baan wat niet opgeruimd kon worden waardoor het evenement (gelukkig) werd afgeblazen. Daarna nog 200km terug door de regen waarbij het zich soms maximaal 50m ver was. Ben nog nooit zo nat geweest op de motor, het water liep letterlijk uit mijn laarzen toen ik ze omkeerde. En ik denk dat het er deels via mijn nek in is gelopen.

Al met al was het wel gezellig, collectief klagen op het weer schept een band en de sfeer op de paddock was prima. Nog een aardige kerel ontmoet die ons een slaapplek heeft aangeboden voor de volgende keer *O* De organisatie heeft compensatie beloofd waaronder de garantie dat we nog een keer kunnen dit jaar ondanks dat alles eigenlijk vol zit. Hopelijk dat de volgende geplande dagen iets beter verlopen want dit was toch wel een domper. Onze voorrider had nog nooit zo'n <bliep> dag meegemaakt.

Ben toch wel benieuwd wat voor olie dit was. Met het opruimen van olie zou de circuit organisatie toch wel de nodige ervaring moeten hebben. We vingen gesprek op tussen een aantal baancommissarissen die het hadden over olie met speciale additieven die zelfs licht zou geven in het donker :+ Terwijl de marshalls (het wad de motor van een marshall) het hadden over een standaard half syntheet olie. Het resultaat was iig een baan die voor 3/4 zo glad was dat deze zelfs met een auto op lage snelheid vrijwel niet te rijden was. Een baancommissaris vertelde dat hij er met een schaatsende beweging overheen kon op zijn schoenen. Er moest een speciaal voertuig uit Utrecht komen om de baan weer schoon te maken 8)7 Wat me trouwens op viel was dat alles glad was, de baan, de paddock, parc fermé, de trappen en uiteindeljk ook mijn stepjes.
Haha, kan me er iets bij voorstellen. Onlangs een VRO Bochten gehad op Lelystad tijdens een zeer natte dag. En vorig jaar terug gekomen uit Normandie tijdens een code-rood.
Los van de olie; een keer een natte trackday kan natuurlijk geen kwaad. Vond het zelf erg leerzaam om op een natte baan te ervaren hoeveel grip er nog is.
Helpt natuurlijk wel dat je op het circuit constant op hetzelfde stuk rijdt, en daardoor ervaart wat de baan doet. Das op de openbare weg wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ik dwing mezelf nu ook wat meer om te rijden, vandaag en gisteren ook dus met nat weer en je merkt dat je steeds meer denkt: hee dit gaat eigenlijk net zo goed als met droog weer. Ervaring opdoen in de regen is best goed denk ik. Natuurlijk moet je uitkijken voor teerstrepen, witte vlakken, putdeksels en oliesporen maar een groot deel zit tussen de oren volgens mij. Merk aan mezelf dat ik nu al veel meer ontspannen rij op nat wegdek en gewoon bochten maak zoals altijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:25
Mensen ervaring met de levertijden van Akrapovič? Ik krijg van de dealer te horen dat het momenteel nog onduidelijk is wanneer de uitlaat binnenkomt (i.v.m. productie), maar ik wacht nu al 7 weken. Ik begrijp dat het handwerk is, maar had eigenlijk wel verwacht dat er duidelijkheid zou zijn over exacte productiedata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04
Helemaal nieuw in dit gedeelte van het forum maar:

Sinds een paar maanden mag ik mijzelf gelukkig prijzen met een Honda CBR600F uit 2005!
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar dit type motor vooral vanwege zijn uiterlijk in eerste instantie.

Ik vind de kleur zwart voor auto's en motoren toch het mooist maar de CBR600 is daarin zeldzaam te vinden.
Na dagenlang speuren op internet liep ik er bij een BMW dealer spontaan tegenaan, ik kwam voor een pak en ging met pak+motor naar huis.

Onderstaande is hem geworden:
Honda Voorkant
Honda Zijkant2
Honda Zijkant

Ik heb inmiddels wat kleine cosmetische dingetjes veranderd (balhoofdmoer, schroefjes en inbus boutjes die verroest waren).
Op de planning staat nog de knipperlichten. Daar ben ik nog niet helemaal uit. De bevestigingsplaatjes zijn wat verroest en heb ik al nieuw maar twijfel of ik de lichten wil behouden. Suggesties?
(en weet iemand of die bevestigingsplaatjes simpel zijn te vervangen ?)

Ik heb nu zo'n 1500km op de teller gezet en bevalt tot nu toe echt prima.
Comfort valt me niet tegen al merk je wel dat je na 2 uur rijden (zeker binnendoor) je polsen begint te voelen.
Het ontbreken van rijwind daarbij speelt wel een rol, ik heb ook een paar keer woon-werk gedaan 80% snelweg en heb er dan geen last van.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 18-08-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42
Mooi, heel mooi..
Enkel zwart is inderdaad mooi maar op een moto maakt het dat verschil dat je weer minder zichtbaar bent.

Veel veilige km's gewenst!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
kazzzdafke schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:55:
Mooi, heel mooi..
Enkel zwart is inderdaad mooi maar op een moto maakt het dat verschil dat je weer minder zichtbaar bent.

Veel veilige km's gewenst!
Klopt, ik ben wel een defensieve rijder denk ik maar voorkomen kan je het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Even een crosspost vanuit MF. ik ben gekozen om een helm te testen. De X-lite 661. Gister eindelijk binnengekomen. Best een mooi ding op het eerste ogenblik. Ik zal dan na een paar 1000 km een verslag schrijven op MF (post ik hier dan ook wel)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h3CnlBb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Denko schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:39:
Even een crosspost vanuit MF. ik ben gekozen om een helm te testen. De X-lite 661. Gister eindelijk binnengekomen. Best een mooi ding op het eerste ogenblik. Ik zal dan na een paar 1000 km een verslag schrijven op MF (post ik hier dan ook wel)

[afbeelding]
Gefeliciteerd ;) mooie helm om te zien.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-10 11:39

Ktenolix

Pijlsnel

Mooi beest! Ik ben zelf meer van de naked bikes, maar deze is wel gaaf hoor. :) Zwart is helemaal awesome!

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Denko schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:39:

[afbeelding]
Risicovol om een helm te testen, moet je wel net het hoofd hebben qua pasvorm.

* Hooglander1 heeft allerlei X-lite gepast, maar geen paste fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hooglander1 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:06:
[...]

Risicovol om een helm te testen, moet je wel net het hoofd hebben qua pasvorm.

* Hooglander1 heeft allerlei X-lite gepast, maar geen paste fatsoenlijk.
Ja, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik deze kon passen voor ik hem opgestuurd kreeg ;)

Er zijn niet veel helmen die ik pas, maar dit is er wel 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ktenolix schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:05:
[...]

Mooi beest! Ik ben zelf meer van de naked bikes, maar deze is wel gaaf hoor. :) Zwart is helemaal awesome!
Dank je :)
Dat is het mooie van het ruime aanbod van motoren, voor ieder wat wils!
Pagina: 1 ... 75 ... 105 Laatste