Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 76 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mijn Magna'tje nog proberen te verkopen via ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl

Wat ik al had verwacht: geen succes, ze hadden sowieso moeite iemand er voor te vinden en die bood slechts €200, waar ik op M-F al binnen een paar uur een eerste bod had van €400.

Leuk concept, maar dan ook echt alleen maar als je er geen moeite in wilt stoppen verder. Ik probeer hem wel particulier te verkopen :Y)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

cyntax schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:21:
Was afgelopen drie weken op vakantie in het oostblok, meerdere hoofdsteden bezocht en het lijkt wel of er een 'NGATT' cultuur heerst onder de motorfiets bestuurders. Ik begrijp wel dat het niet fijn is om al je zooi aan te hebben als het tussen de 30 en 40 graden is maar totaal geen bescherming hebben op een helm na lijkt me toch niet zo fijn bij snelheden boven de 80km/h.

Dit was trouwens een van de weinige bestuurders die ik met beschermde kleding zag rijden :P
[afbeelding]
Ik bedenk me dat onze reactie op deze lui hetzelfde is als Amerikanen die ons zonder helm zien fietsen. Die verklaren ons compleet voor gek, terwijl wij van geen kwaad bewust zijn. Ben ik nog niet eens begonnen over als ze een plaatje zien met een kind in een zitje aan het stuur... "suicide position" wordt het wel genoemd.

Ik wil hier niet discussie 1001 over motorkleding beginnen, maar wel hoop ik dat je inziet waarom sommige mensen een totaal andere perceptie van veiligheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:11
XBL schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:49:
[...]

Ik bedenk me dat onze reactie op deze lui hetzelfde is als Amerikanen die ons zonder helm zien fietsen. Die verklaren ons compleet voor gek, terwijl wij van geen kwaad bewust zijn. Ben ik nog niet eens begonnen over als ze een plaatje zien met een kind in een zitje aan het stuur... "suicide position" wordt het wel genoemd.

Ik wil hier niet discussie 1001 over motorkleding beginnen, maar wel hoop ik dat je inziet waarom sommige mensen een totaal andere perceptie van veiligheid hebben.
Dat begrijp ik ook wel, ik wou alleen even aankaarten hoe anders de mentaliteit is niet zo ver van huis. Het is niet echt mogelijk om de VS te vergelijken met de EU landen. Daar hebben ze totaal andere rijvaardigheidseisen, infrastructuur, voertuigen en mentaliteit.

In Nederland hebben wij veel fietspaden etc. terwijl dat gewoon niet heel goed is geregeld in de VS. Bestuurders van motorvoertuigen in Nederland houden ook goed rekening met fietsers en voetgangers omdat het de normaalste zaak van de wereld is. Dat is in VS niet echt het geval.

Motorrijden is ook relatief gevaarlijker dan fietsen, ik hoop dat iedereen dat wel inziet 8)7 .

Kwam dit trouwens tegen op FB :P :
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11921893_892576630778278_2376925281784518793_n.jpg?oh=9469029b4ea4630df046cc95cf0b8f57&oe=5638718B

[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 18-08-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat idee heb ik altijd als ik mijn mtb ergens op slot zet... Ergens aan vast leggen is leuk, maar binnen een paar minuten strip ik het hele frame kaal. Zijn allemaal snelsluitingen en imbusboutjes.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Hooglander1 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:35:

Wat ik al had verwacht: geen succes, ze hadden sowieso moeite iemand er voor te vinden en die bood slechts €200, waar ik op M-F al binnen een paar uur een eerste bod had van €400.

Leuk concept, maar dan ook echt alleen maar als je er geen moeite in wilt stoppen verder. Ik probeer hem wel particulier te verkopen :Y)
Nou, blijkt dat mijn fiets alweer (nog steeds?) ergens lekt. Om moedeloos van te worden. Misschien dat ik alsnog wel interesse heb in die van jou. Maar onder voorbehoud hoor, als je m aan iemand anders kan verkopen hoef je vooral niet op mij te wachten :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:37:
Dat idee heb ik altijd als ik mijn mtb ergens op slot zet... Ergens aan vast leggen is leuk, maar binnen een paar minuten strip ik het hele frame kaal. Zijn allemaal snelsluitingen en imbusboutjes.
Daarom ketting door het frame halen. Zelfs bij mijn crappy stadsfiets in Amsterdam gaat het kettingslot door zowel het frame als het voorwiel en dan om een lantaarnpaal ofzo.

Met de motor zou je de ketting eigenlijk ook ergens door het frame moeten halen, maar dat is vaak niet echt praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:35:
Is voor handelaren. Daar kun je nooit van verwachten dat je een goede prijs krijgt. Particulier krijg je altijd meer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mphilipp schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:29:
[...]

Is voor handelaren. Daar kun je nooit van verwachten dat je een goede prijs krijgt. Particulier krijg je altijd meer.
Klopt, maar als je zonder gezeur ervanaf wilt is het een oplossing soms. Zo had ik mijn vorige motor helemaal verwaarloosd en vijf jaar in de tuin laten roesten en aangeboden men een minimaal bod van EUR 1,-- :+ Ik wil geen gezeur van een particulier die gaat sleutelen aan de niet werkende remmen en dan zichzelf dood rijdt.
Maar heb je een veilige motor die geen extreem onderhoud benodigd kan je deze inderdaad beter (mits eerlijk over de staat) zelf verkopen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mijn vorige auto ook zo kwijtgeraakt. Maar dan indirect op laten kopen bij leaseplan occasions.

Daar kreeg ik toen de waarde voor die ik verwachtte, dus vond het wel geinig om een keer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toth70
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:09
Metro2002 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:01:
Hier mensen ervaring met de suzuki 600 GSX-F (bouwjaar rond 2004) ? Is dat een betrouwbare motor, bekende kwaaltjes? Hoe is de motor (soepel of juist niet? ) , brandstofverbruik in de praktijk, comfort, zithouding etc ?

Zit een beetje hiernaar te kijken als opvolger van mijn kawasaki GPZ 500S. 2 cilinder is leuk maar het is
best een onbehouwen blok met alle trillingen en herrie die een 2 cil kan maken en filerijden is geen feest omdat ie onder de 4000 toeren niet heel soepel loopt. Ook zoek ik een motor die iets betere windbescherming biedt en wat minder zijwindgevoelig is.
Ik heb er een uit 2003 en ben tevreden. Het is mn eerst motor en ik heb nauwelijks ervaring op andere motoren dus ook geen vergelijkingsmateriaal. Inmiddels wel bijna 20.000 km erop zitten en rij ng steeds met veel plezier. Betrouwbaar, vlot genoeg, in principe kan je alles. Ik heb er een paar weken mee gereisd, maar rij nu alleen voor de lol een paar keer per week.

Van trillingen merk ik weinig, alleen na langer dan een 2 uur snelweg krijg ik tintelende handen. Er zitten al stuurgewichtjes in, wellicht dat een ander gewicht helpt maar ik heb er te weinig last van om daarin te investeren.

Windbescherming kan ik weinig over zeggen, bij aankoop zat er al een ander, hoger ruitje op. Bovenkant van mn helm zit net in de turbulentie, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Comfort en zithouding zijn voor mij prima, ik zou er zo weer mee op vakantie gaan.

Zijwindgevoeligheid is een stuk meer dan mn lesmoter (cb500), ik kan me voorstellen dat een bekuipte motor daar meer last van kan hebben. Het verraste me wel dat het effect zo groot was, en bij een volgende motor ooit is het wel iets waar ik rekening mee ga houden.

Ik rij gemiddeld ongeveer 1:17. Bij lange stukken rustig aan lukt 1:20 ook wel. Er is prima laag in de toeren te rijden, vanaf ca 2000/2500 rpm kan je prima optrekken, in de bebouwde kom rij ik meest tussen 3000 en 4000. Lekker rustig, geen lawaai en ook geen power. Vanaf 7000 toeren trekt ie wel goed door en met de juiste uitlaat klinkt het in ieder geval alsof je in een oude F1 wagen zit. Qua performance geen vergelijk met een r6 natuurlijk, maar ik vermaak me vooralsnog prima.

De betrouwbaarheid is overigens uitstekend, en ik heb als beginner toch wel wat domme dingen gedaan. Een diesel incident heeft de vlotternaalden ooit beschadigd, maar min of meer passende naalden uit een andere motor werkten voldoende om 2000 km naar huis te rijden. Voor de rest nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
GeeMoney schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:44:
Helemaal nieuw in dit gedeelte van het forum maar:

Sinds een paar maanden mag ik mijzelf gelukkig prijzen met een Honda CBR600F uit 2005!
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar dit type motor vooral vanwege zijn uiterlijk in eerste instantie.

Ik vind de kleur zwart voor auto's en motoren toch het mooist maar de CBR600 is daarin zeldzaam te vinden.
Na dagenlang speuren op internet liep ik er bij een BMW dealer spontaan tegenaan, ik kwam voor een pak en ging met pak+motor naar huis.

Onderstaande is hem geworden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb inmiddels wat kleine cosmetische dingetjes veranderd (balhoofdmoer, schroefjes en inbus boutjes die verroest waren).
Op de planning staat nog de knipperlichten. Daar ben ik nog niet helemaal uit. De bevestigingsplaatjes zijn wat verroest en heb ik al nieuw maar twijfel of ik de lichten wil behouden. Suggesties?
(en weet iemand of die bevestigingsplaatjes simpel zijn te vervangen ?)

Ik heb nu zo'n 1500km op de teller gezet en bevalt tot nu toe echt prima.
Comfort valt me niet tegen al merk je wel dat je na 2 uur rijden (zeker binnendoor) je polsen begint te voelen.
Het ontbreken van rijwind daarbij speelt wel een rol, ik heb ook een paar keer woon-werk gedaan 80% snelweg en heb er dan geen last van.
Nice, mooie motor! Mooie kleur ook. ;)
Ik heb een matzwarte VTR. Prachtig, enig nadeel is idd dat je minder snel opvalt in het verkeer. :|

Qua polsen en last ervan hebben. Daar wen je wel aan als je meer rijdt, maar je kan ook wat aan de stand van je handen doen; iets meer naar boven draaien en/of rechterop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:45
Jolke schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:24:
[...]

Nice, mooie motor! Mooie kleur ook. ;)
Ik heb een matzwarte VTR. Prachtig, enig nadeel is idd dat je minder snel opvalt in het verkeer. :|

Qua polsen en last ervan hebben. Daar wen je wel aan als je meer rijdt, maar je kan ook wat aan de stand van je handen doen; iets meer naar boven draaien en/of rechterop zitten.
Dank je :)
Ik zal je tips eens uitproberen inderdaad!
Een VTR in matzwart is ook nice hoor, heeft wel wat weg van een CBR?(of de CBR van de VTR :P )
Is alleen een tikkie zwaarder in vermogen zie ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:16

steveman

Comfortabel ten onder

GeeMoney schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

na 2 uur rijden (zeker binnendoor) je polsen begint te voelen.

[...]
Wat mogelijk helpt is het aanpassen van de stand van de hendels. Dat heeft bij mij ontzettend veel gescheeld. (En op m'n vorige motor ook het schakelpookje wat verplaatst).

Die motoren worden nogal eens op de gemiddelde Aziaat bemeten, dus als lompe 'ollander zit je dan niet gegarandeerd lekker.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
steveman schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:20:
[...]

Wat mogelijk helpt is het aanpassen van de stand van de hendels. Dat heeft bij mij ontzettend veel gescheeld. (En op m'n vorige motor ook het schakelpookje wat verplaatst).

Die motoren worden nogal eens op de gemiddelde Aziaat bemeten, dus als lompe 'ollander zit je dan niet gegarandeerd lekker.
Is inderdaad ook een goede optie.
Ik zal eens kijken in hoever dit mogelijk is.
(is mijn eerste motor en ben op motor gebied a-technisch ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:36

Bommes

Capo del formaggio

Bij mijn yamaha FJ kon ik de clipons verdraaien en zelfs hoger zetten. Dat laatste niet super veel maar toch nog wel een cm. Dat samen met de clipons iets naar achteren (richting de tank) gedraaid maakte dat ik net wat rechter op zat.
Toch stapte ik na een dag toeren nog wel af met pijn in mijn lijf, vooral in mijn nek en schouders.
Een lang weekend rond gassen op dat ding heeft me iets van 2 weken een slapend en tintelend gevoel in mijn nek/schouders gegeven.

Dus daarom ook goed dat ik het ding verkocht heb :+
De Vespa is net een luxe troon, daar kan zit ik gewoon dagen achter elkaar op zonder problemen.
Check mijn "hellingproef" skills.. 8)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-D9JX1wnrwHo/VSLaIGLOQWI/AAAAAAAADcQ/xHQ5ui5_F44/s640-Ic42/IMG_7984.JPG
Tijd voor vakantie kan ik weer wat nieuwe foto's gaan maken om hier te showen. Durf het bijna niet te zeggen maar nog 3 weekjes werken en dan heb ik weer 2 weken verlof.. :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat doe jij goed en ik verkeerd dat jij zoveel vakantie hebt? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb 24 snipperdagen en 12 adv.
Een keertje 3 weken in het voor- en 2 in het na-seizoen is daar perfect mee mogelijk. En dan houd je nog dagen over.
Jammere is dat mijn (Belgische) werkgever verzonnen heeft dat de ADV verplicht per kwartaal opgenomen dienen te worden. Dus elk kwartaal dien ik de 3 ADV dagen die ik in dat kwartaal heb opgebouwd op te nemen.
Meestal dus het eerste kwartaal van het jaar dus nutteloos 3 dagen vrij opnemen die ik liever in de zomer of net wanneer op neem, maar niet in jan, feb of maart.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-10 19:47
mphilipp schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:29:
[...]

Paar keer geprobeerd. Altijd lachwekkend.

Als je belazerd wilt worden als particulier zit je daar aan het goede adres. Al zo vaak dat ik een motorfiets te koop had staan en zij kwamen dan met 'officiele' boden aan die 70% onder mijn vraagprijs zaten.

Dan werd ik gebeld - mind you, al drie keer met dezelfde opmerkingen - en werd er gezegd 'ja maar meneer, ik denk echt dat u er niet meer voor krijgt' - 'dit is wel een goed bod'.

Uhu. Iets waar ik ~€1500 voor vraag toedoen met een bod van €580. En als je dan marktconform rond kijkt, zijn mijn aangeboden voertuigen nog eens een paar honderd euro onder de reguliere prijzen.

Aanhouder wint altijd, want meestal een paar weken later verkoop ik hem alsnog voor mijn vraagprijs, zoniet net wat euro's daaronder.

Nog een opmerkelijke noot: ze sturen je een 'spannende' email na het zetten van je motorvoertuig op hun site, waarin dingen staan als 'Gefeliciteerd met uw advertentie', 'Zet uw motorvoertuig nergens anders te koop, anders werkt dit verwarrend', 'Wacht de boden af'.

Nee, laat je niet afzetten door dit soort gasten. Je kan altijd meer ontvangen (al is het maar €50 meer) dan deze oplichters.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:53:
Bij mijn yamaha FJ kon ik de clipons verdraaien en zelfs hoger zetten. Dat laatste niet super veel maar toch nog wel een cm. Dat samen met de clipons iets naar achteren (richting de tank) gedraaid maakte dat ik net wat rechter op zat.
Toch stapte ik na een dag toeren nog wel af met pijn in mijn lijf, vooral in mijn nek en schouders.
Een lang weekend rond gassen op dat ding heeft me iets van 2 weken een slapend en tintelend gevoel in mijn nek/schouders gegeven.

Nu alweer verkocht? Je had 'em nog niet zo lang.
[...]
Tijd voor vakantie kan ik weer wat nieuwe foto's gaan maken om hier te showen. Durf het bijna niet te zeggen maar nog 3 weekjes werken en dan heb ik weer 2 weken verlof.. :o
Goede baan heb je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 22:40
Ricepuppet schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:04:
[...]

Paar keer geprobeerd. Altijd lachwekkend.

Als je belazerd wilt worden als particulier zit je daar aan het goede adres. Al zo vaak dat ik een motorfiets te koop had staan en zij kwamen dan met 'officiele' boden aan die 70% onder mijn vraagprijs zaten.

Dan werd ik gebeld - mind you, al drie keer met dezelfde opmerkingen - en werd er gezegd 'ja maar meneer, ik denk echt dat u er niet meer voor krijgt' - 'dit is wel een goed bod'.

Uhu. Iets waar ik ~€1500 voor vraag toedoen met een bod van €580. En als je dan marktconform rond kijkt, zijn mijn aangeboden voertuigen nog eens een paar honderd euro onder de reguliere prijzen.

Aanhouder wint altijd, want meestal een paar weken later verkoop ik hem alsnog voor mijn vraagprijs, zoniet net wat euro's daaronder.

Nog een opmerkelijke noot: ze sturen je een 'spannende' email na het zetten van je motorvoertuig op hun site, waarin dingen staan als 'Gefeliciteerd met uw advertentie', 'Zet uw motorvoertuig nergens anders te koop, anders werkt dit verwarrend', 'Wacht de boden af'.

Nee, laat je niet afzetten door dit soort gasten. Je kan altijd meer ontvangen (al is het maar €50 meer) dan deze oplichters.
Ik begrijp je punt, maar om het nou oplichters te noemen?
Je weet toch dat de auto's/motoren die je bij zulke sites verkoopt gelijk weer de verkoop in gaan. Die lui willen ook een marge maken, dus logisch dat de boden die je krijgt aanzienlijk lager zijn dan je in de particuliere verkoop kan krijgen. En natuurlijk zullen ze wel doen alsof ze je een aantrekkelijk bod doen dat je niet snel ergens anders zal krijgen.
Het selling point van zulke sites is dat je snel van je spullen af bent en het betrouwbaar is (als in je hoeft je geen zorgen te maken dat iemand er tijdens een proefrit vandoor gaat). Heeft wat mij betreft niks met afzetterij of oplichterij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-10 19:47
Wekko306 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

Ik begrijp je punt, maar om het nou oplichters te noemen?
Je weet toch dat de auto's/motoren die je bij zulke sites verkoopt gelijk weer de verkoop in gaan. Die lui willen ook een marge maken, dus logisch dat de boden die je krijgt aanzienlijk lager zijn dan je in de particuliere verkoop kan krijgen. En natuurlijk zullen ze wel doen alsof ze je een aantrekkelijk bod doen dat je niet snel ergens anders zal krijgen.
Het selling point van zulke sites is dat je snel van je spullen af bent en het betrouwbaar is (als in je hoeft je geen zorgen te maken dat iemand er tijdens een proefrit vandoor gaat). Heeft wat mij betreft niks met afzetterij of oplichterij te maken.
Misschien moet ik het wat nuanceren en ze inderdaad, 'afzetters' noemen, want dat zijn zij gewoon, hoe je het ook wend of keert.

Het is gebruik (in mijn ogen misbruik, enfin) maken van onkunde die particulieren niet hebben - geen skill set om te verkopen of bang zijn dat er 'enge' mensen over de vloer komen, daar adverteren ze ook mee -

Daarentegen is het ieder zijn keus of zij een motorfiets of auto via zulke kneuzen sites willen verkopen en zich een oor aan willen laten naaien.

Wacht even; €1500 of €580? 'En ik hoef er alleen maar meer geduld voor te hebben?'

Ik weet mijn keuze wel hoor, altijd.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:37
Bommes schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:03:

Jammere is dat mijn (Belgische) werkgever verzonnen heeft dat de ADV verplicht per kwartaal opgenomen dienen te worden. Dus elk kwartaal dien ik de 3 ADV dagen die ik in dat kwartaal heb opgebouwd op te nemen.
Die 12 ADV dagen is ook geen vaste 12 é..
Die ADV dagen komen van:
- per gewerkte maand "krijg" je 1 dag extra verlof/recup omdat je in het 40-uren stelsel werkt
- werk je geen volledige maand, krijg je in principe al niet meer 1 volledige dag

Dus eigenlijk mag je blij zijn dat de maand waarin je 3 weken en de andere 2 weken verlof neemt, je werkgever niet zegt: ok, maar dan heb je 1,2 dagen minder ADV dagen.

Ps. het sociaal bureau van je werkgever zal dit ook zo berekenen, echter zal de werkgever je toch die dagen "cadeau" doen, wat dan recht uit zijn zak komt.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[afbeelding]
Dat is wel een sjiek aanhangertje :) Heb je die zelf gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

De Vespa is net een luxe troon, daar kan zit ik gewoon dagen achter elkaar op zonder problemen.
[afbeelding]
Vroeg me laatst al af of je dat hele eind richting Italië op dat brommerke deed :+ Het antwoord is helder :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Vandaag de eerste "officiele" les gehad met oranje kegeltjes enzo. In de vorige lessen was het me al duidelijk geworden dat m'n oude scooterhelm niet echt "up to the task" was. Sinds gister heb ik daarom een HJC RPHA ST Knuckle green:
Afbeeldingslocatie: http://e.ridersdiscount.com/forum/hjc/helmet_rphast_knuckle/hjc_helmet_rphast_knuckle_1.jpg

Waarbij je "green" moet lezen als "high vis yellow" maargoed.. Fransen.. :P Helm zit lekker en is prima koel tijdens AVB oefeningen. Het valt me alleen tegen hoe "stil" hij is - in de MOTORRAD test kwam die daar erg goed uit de bus maar echt megaveel stiller tov m'n oude Demm Space Plus vind ik 'm niet. Verder moet ik tzt op zoek naar dikkere wangkussens want hij zit nog niet echt strak op m'n gezicht (en ja, de maat klopt wel, maar ik heb gewoon een smal hoofd) - iemand tips waar ik dat vandaan kan halen?

In de lessen de langzame slalom, snelle slalom en wegrijden uit parkeervak geoefend. Langzame slalom is afgekruist, dat "lukt" inmiddels wel 8)7 Ik grapte aan het eind van de les nog dat iedereen er altijd over liep te zeuren dat ie zo lastig was en dat het me nu toch redelijk af ging. De andere leerling begon te lachen en vertelde dat ik het achtje nog niet had gehad :P Vond het zelf iig wel chill gaan en heb zin in de volgende les :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vond het achtje makkelijker dan die langzame slalom geloof ik... Dus wat dat betreft zit je denk ik wel op het goede spoor :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dat je de goede maat hebt wil niet zeggen dat hij past he... Heb je er al hard mee gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Jaja, zeker 63 km per uur!

Even zonder dollen, de maat is goed ;) Het enige probleem is dat de wangkussens wat meer op dikkere mensen zijn ingesteld gok ik. Als ik veel druk naar achter of naar voren uitoefen beweegt de helm nauwelijks, alleen ik heb het gevoel alsof de wangpads wat beter aan moeten sluiten

[ Voor 84% gewijzigd door tdw op 19-08-2015 16:33 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dikke kans dat je daar op snelheid (en dan een uurtje of zo, niet snelweg op - snelweg af zoals tijdens de lessen) hoofdpijn van krijgt. Had ik ook met mijn eerste helm, een HJC. De wangkussentjes daarvan werden al snel zachter, waarna de rand van mijn helm (boven aan de opening voor het vizier) op redelijke snelheid tegen mijn voorhoofd ging drukken.

Het resultaat was een blauwe plek in de vorm van een streep over mijn voorhoofd, knallende koppijn, en een helm die ik daarna heb weggedaan.
De Schuberth S2 die ik daarna kocht, inmiddels al weer 3 jaar en 22k km verder, zit nog steeds strak. Er zit dus wel degelijk verschil in pasvorm en kwaliteit. ;)

[edit]Ik heb overigens het idee dat jij wel weet dat de wangkussens ook goed moeten zijn, dus bovenstaande is meer voor iemand anders die die wangkussentjes niet zo belangrijk vindt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-08-2015 16:43 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
tdw schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:31:

Even zonder dollen, de maat is goed ;) Het enige probleem is dat de wangkussens wat meer op dikkere mensen zijn ingesteld gok ik. Als ik veel druk naar achter of naar voren uitoefen beweegt de helm nauwelijks, alleen ik heb het gevoel alsof de wangpads wat beter aan moeten sluiten
Ja, maar er zit onwijs veel verschil in pasvorm tussen merken. Het is niet nodig om andere wangkussen te nemen als het goed is. Ik weet niet eens of die te krijgen zijn.

Niemand past elke helm van elk merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zou trouwens eens even een mailtje / telefoontje richting FC-Moto sturen, kijken of zij die wangkussentjes na kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:31:

De "maat" is rondom (wangen, voor, achter, alles). Ik betwijfel of je het met wangkussens gaat oplossen, laat staan dat de helm dan nog écht veilig is.

Een Schuberth bijvoorbeeld past bij mij totaal niet (teveel ruimte links en rechts), waar een Shoei als gegoten zit. Bij een vriend van me precies omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:32:
[...]

Dat is wel een sjiek aanhangertje :) Heb je die zelf gekocht?
Nee is een door een maatje zelf gemaakte kar die wij geleend hadden omdat de camper stuk was en we toch op vakantie wilde. Hij heeft het ding overigens al weer verkocht.
noes schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:29:
[...]

Vroeg me laatst al af of je dat hele eind richting Italië op dat brommerke deed :+ Het antwoord is helder :)
Zoals ik hier boven schreef, karretje is geleend spul.
Normaal gaat de Vespa zo mee:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cdSHt4xWLjI/VI2maHGX_EI/AAAAAAAADTI/YANHcg7BM40/s512-Ic42/20141214_155519.jpg
Dat is in het achterste deurtje van dit busje:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-TWLgigaKYN8/VYnXBWKLIoI/AAAAAAAADxQ/m8-qTcaeVcQ/s576-Ic42/20150612_174048.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

pagani schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:52:
[...]

De "maat" is rondom (wangen, voor, achter, alles). Ik betwijfel of je het met wangkussens gaat oplossen, laat staan dat de helm dan nog écht veilig is.

Een Schuberth bijvoorbeeld past bij mij totaal niet (teveel ruimte links en rechts), waar een Shoei als gegoten zit. Bij een vriend van me precies omgekeerd.
Ben het niet echt met je eens. Ik voel dat de helm over m'n hele hoofd aansluit en voldoende druk biedt, op alle delen gelijkmatig. Wat mij betreft zit de helm strak zat zonder "hotspots" of "low spots" wat dat betreft. Ik ben 60 kg en 1.81 lang. Ze kunnen met het ontwerpen met van alles rekening houden, maar ergens houdt het op. En die vervangende wangkussens zijn er niet voor niets - sommige mensen zijn gewoon wat dunner dan anderen in hun gezicht.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:47:
Ik zou trouwens eens even een mailtje / telefoontje richting FC-Moto sturen, kijken of zij die wangkussentjes na kunnen leveren.
Ik ga ze mailen. Spreken zij ook Engels? :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

De moeilijkste te vinden stukken zijn binnen!
Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_20150819_171115_1280x720_zpsy3ohta4p.jpg

De koplamp was niet zo moeilijk, maar hem tegen een redelijke prijs krijgen was best moeilijk. Die 2 framepjes zijn al helemaal een bitch om te vinden. En kosten samen bijna 400€ bij Honda nieuw. Toevallig een shop in NL gevonden die motors opkoopt en in onderdelen verkoopt, hij had net een 929rr binnen 8)

Nu even wachten op het geld van de verzekering en de kuipen kunnen besteld worden en de wielen en de tank naar de spuiter :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat ga je doen, nog meer als alleen opknappen en dan 'replica' kuipen erop? :) En had je die klep al gefixt waar je mee zat?

[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 19-08-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Joopieboy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:55:
Wat ga je doen, nog meer als alleen opknappen en dan 'replica' kuipen erop? :) En had je die klep al gefixt waar je mee zat?
Replica kuipen idd, maar dan moeten de velgen en tank ook gespoten worden. :)

Die klep heb ik een tijd geleden vast gelast in de vol open stand.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:28:
[...]
Misschien moet ik het wat nuanceren en ze inderdaad, 'afzetters' noemen, want dat zijn zij gewoon, hoe je het ook wend of keert.
Nee, het zijn handelaren. Die moeten nog BTW afdragen over de verkoop, garantie geven (eventueel) en het geld voorfinancieren. Ze weten nooit hoe lang ze met dat ding blijven zitten en zolang is het dood geld. Bovendien heeft elk bedrijf operationele kosten waaraan elke verkoop moet bijdragen.

Ja, natuurlijk is het een absolute bodemprijs, maar het zijn geen afzetters of oplichters. Je bent er altijd nog zelf bij, dus als jij €2000 fair vindt en ze bieden €500, ga je er gewoon niet op in. Ze teren op mensen die snel cash nodig hebben, en daar is de prijs naar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jellabie schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:13:
[...]

Replica kuipen idd, maar dan moeten de velgen en tank ook gespoten worden. :)

Die klep heb ik een tijd geleden vast gelast in de vol open stand.
Ben benieuwd, succes iig met opknappen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10 09:39
Ik heb helaas maar weinig tijd en momenten om motor te rijden ; (

In het afgelopen jaar maar zo'n 1000 km gereden. Mijn werk is 10 minuten rijden en maar 1 saaie route dus dat is de moeite niet. En als ik ergens heen ga zit ik vaak met de Kids die kan ik moeilijk achter op nemen :p dus in de praktijk heb ik maar weinig momentjes dat ik met de motor kan rijden. Zo maar doelloos rond rijden trekt me ook niet zo meer..

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-10 19:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Geen motorclubje in de buurt waar je je bij aan kunt melden ofzo? Dan heb je een paar keer per jaar een rit waarvan de datum al lang van te voren vast ligt. En als je ook lidmaatschap moet betalen is het ook weer zonde om niet te gaan rijden natuurlijk :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
FireFoz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:07:
Ik heb helaas maar weinig tijd en momenten om motor te rijden ; (

In het afgelopen jaar maar zo'n 1000 km gereden. Mijn werk is 10 minuten rijden en maar 1 saaie route dus dat is de moeite niet. En als ik ergens heen ga zit ik vaak met de Kids die kan ik moeilijk achter op nemen :p dus in de praktijk heb ik maar weinig momentjes dat ik met de motor kan rijden. Zo maar doelloos rond rijden trekt me ook niet zo meer..
Welke omgeving/regio woon je dan?
Ik heb ook niet super veel tijd maar heb de motor wel in mijn eigen schuur staan en kan hem makkelijk pakken. Van een vriend gehoord dat dat ook een drempel is voor hem, hij moest eerst 5-10min rijden naar een garagebox dan zijn pak en alles aantrekken en dan de motor pakken.

Sinds hij hem nu ook kwijt kan bij hem thuis in zijn nieuwe schuur gaat hij veel vaker.
Ik rijdt ook veel na het eten, momenteel is het nog lekker lang licht en met een ondergaand zonnetje is het heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik woon in omgeving van Arnhem, opzich wel mooi gebied om te rijden, maar ik heb toch graag een doel om ergens heen te rijden. M'n motor staat in m'n garage bij m'n huis dus wat dat betreft is die drempel niet zo hoog. Maar toch duurt het natuurlijk wel wat langer dan gewoon in je auto stappen, je hoeft je dan immers niet om te kleden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:09:

[...]

Zoals ik hier boven schreef, karretje is geleend spul.
Normaal gaat de Vespa zo mee:
[afbeelding]
Dat is in het achterste deurtje van dit busje:
[afbeelding]
Dat ziet er luxe uit! Lijkt me prima combinatie, ook wel fijner te rijden dan met aanhangwagen :)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

418O2 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:43:
[...]

Ja, maar er zit onwijs veel verschil in pasvorm tussen merken. Het is niet nodig om andere wangkussen te nemen als het goed is. Ik weet niet eens of die te krijgen zijn.

Niemand past elke helm van elk merk...
In veel zaken zaten de hele dure helmen mij zelfs helemaal niet lekker, met drukpunten bovenop mijn hoofd of op mijn voorhoofd.
Uiteindelijke ben ik met een goedkope helm van IXS naar huis gegaan want deze zat mij geweldig. Lekker strak op alle punten.

btw Gefeliciteerd met je verjaardag :+ :D :9

• 418O2
  • Nu online
kaasaanfiets schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 01:16:
[...]

In veel zaken zaten de hele dure helmen mij zelfs helemaal niet lekker, met drukpunten bovenop mijn hoofd of op mijn voorhoofd.
Uiteindelijke ben ik met een goedkope helm van IXS naar huis gegaan want deze zat mij geweldig. Lekker strak op alle punten.

Insgelijks!

Merk of prijs zegt niets over pasvorm inderdaad

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:55

Ktenolix

Pijlsnel

Zaterdag maar eens kijken of ze bij MotoPort Zelhem nog leuke naked bikes hebben staan. Moet ook nog een helm kopen. :) Vorige week zaterdag al een complete Revit leren combi + laarzen en handschoenen op de kop getikt voor 200 EU :+ Mooi bedragje, alleen de handschoenen ga ik misschien vervangen door een maatje kleiner. Heb wel zin nu om hiermee te gaan lessen (9 sept pas weer :(), benieuwd hoe veel verschil het maakt t.o.v. een textiel pak wat ik normaal aanheb.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:43

DinX

Motormuis

Joopieboy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:55:
Wat doe jij goed en ik verkeerd dat jij zoveel vakantie hebt? :+
Ik ga maar niks zeggen :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fDLHY5Izr5cCSKinUrLXrYeD/medium.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/03hJEWxT3G8y5VqjNNuWnjuo/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SEtnChyej6m5MXERkxry7LvL/medium.png

En dan elke maand nog her en der wat compensatiedagen.
En ik heb nu nog altijd 8,5 dagen over bijna 17 uur op m'n prikklok saldo :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hahaha _O-

Nou, gisteravond lekker lopen boenderen. Kennis had een R1 gekocht en dat loopt toch wel aardig weg bij mijn GSX 650 F. :P Onderin valt het wel mee maar zodra ik na 210 naar de 5 ging, ging hij naar de 4 en verdween hij echt. :+ Mooie machine!

Alleen nu was het net rijden alsof ik weer een crosser onder mijn kont had. :( Met flink remmen en terugschakelen om de motor een dwijlende achterkant voor mijn gevoel. Bandje had ook wel wat rullen op de randen van de groeven staan gisteravond en bandje leek wat 'vettig' te zijn/te zweten. Bandenspanning was 2.4 bar koud dus ook niet idioot hoog. Snap er geen zak van.

Mja was wel een ritje hoor, 145km, halve tank leeg, en gemiddeld 80km/u. 8)

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ktenolix schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:36:
Zaterdag maar eens kijken of ze bij MotoPort Zelhem nog leuke naked bikes hebben staan. Moet ook nog een helm kopen. :) Vorige week zaterdag al een complete Revit leren combi + laarzen en handschoenen op de kop getikt voor 200 EU :+ Mooi bedragje, alleen de handschoenen ga ik misschien vervangen door een maatje kleiner. Heb wel zin nu om hiermee te gaan lessen (9 sept pas weer :(), benieuwd hoe veel verschil het maakt t.o.v. een textiel pak wat ik normaal aanheb.
Vergeet niet om ook even de Zeor SR mee te pakken die er staat, ook al ga je er niet voor het is een donders leuke ervaring, dat elektrisch rijden :9
FireFoz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:11:
Ik woon in omgeving van Arnhem, opzich wel mooi gebied om te rijden, maar ik heb toch graag een doel om ergens heen te rijden. M'n motor staat in m'n garage bij m'n huis dus wat dat betreft is die drempel niet zo hoog. Maar toch duurt het natuurlijk wel wat langer dan gewoon in je auto stappen, je hoeft je dan immers niet om te kleden... :)
Even een patatje halen bij Bram Ladage in Rotterdam. Voila je hebt een doel om de lekdijk af te rijden :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Erasmo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:04:
[...]

Vergeet niet om ook even de Zeor SR mee te pakken die er staat, ook al ga je er niet voor het is een donders leuke ervaring, dat elektrisch rijden :9
Hehe, ik mag alleen nog geen testritje maken hè (geen rijbewijs nog). :9

Zit wel ernstig te twijfelen of ik straks voor een motor met - of zonder - ABS moet gaan. Scheelt wel in de prijs. :')

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ABS is hier een pre maar geen must.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joopieboy schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:41:
Hahaha _O-

Nou, gisteravond lekker lopen boenderen. Kennis had een R1 gekocht en dat loopt toch wel aardig weg bij mijn GSX 650 F. :P Onderin valt het wel mee maar zodra ik na 210 naar de 5 ging, ging hij naar de 4 en verdween hij echt. :+ Mooie machine!

Alleen nu was het net rijden alsof ik weer een crosser onder mijn kont had. :( Met flink remmen en terugschakelen om de motor een dwijlende achterkant voor mijn gevoel. Bandje had ook wel wat rullen op de randen van de groeven staan gisteravond en bandje leek wat 'vettig' te zijn/te zweten. Bandenspanning was 2.4 bar koud dus ook niet idioot hoog. Snap er geen zak van.

Mja was wel een ritje hoor, 145km, halve tank leeg, en gemiddeld 80km/u. 8)
Ging hij bij 210 al naar z'n 4? Dan hield hij zich nog in ;) Als hij een beetje gewend is aan de R1 zal hij hem nog wel even verder doortrekken en dan is het vanaf een begin een stipje voor je 8)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ktenolix schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:11:
[...]

Hehe, ik mag alleen nog geen testritje maken hè (geen rijbewijs nog). :9

Zit wel ernstig te twijfelen of ik straks voor een motor met - of zonder - ABS moet gaan. Scheelt wel in de prijs. :')
Kan je het betalen, dan doen. Maar het is niet nodig. Ik merkte dat ik veel woon/werk ging rijden in de spits op de snelweg. Dus bij mij was het duidelijk, ik moest van mijzelf ABS :P Maar rijd je vooral achteraf en voor je lol dan is het niet perse een must.

[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 20-08-2015 08:22 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kaasaanfiets schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 01:16:
[...]

Dan heb je onwijs veel geluk. Ik zocht een goedkope helm en het enige merk waar ik geen pijn had in de eerste 10 seconden dat ik het ding op mijn hoofd had was Shoei }:|

Wel prima spullen, maar niet wat je zoekt als beginnende motorrijder :P

offtopic:
Congrats btw, en Catch 22 ook!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat ligt natuurlijk maar net aan het budget van de beginnende motorrijder ;)

Bij de meeste discussies over beginnersmotoren is ook vrijwel altijd "je laat hem vrijwel zeker een keer omvallen in je eerste jaar, dus koop een goedkoop barrel om het op te leren" een van de meest gehoorde argumenten, maar als je als beginnend motorrijder met een wat ruimer budget denkt "ach, bij een omval uit stilstand fix ik die schade van een paar honderd euro wel" dan wordt het ineens een ander verhaal.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Hmm, het is voornamelijk ook m'n vriendin die graag heeft dat ik zo veilig mogelijk motor rijd. :p

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10 06:57
Long time lurker hier :W

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2825/13852021165_80090898d2_h_d.jpg

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
mooie foto :)

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Mooie motor! :) Weinig naked bike rijders hier, of niet?

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 09:05
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/11703406_942884655775872_5297068817747706994_o.jpg

Telt dit als naked?

• XBL

XBL

Ktenolix schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:27:
Naked present.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

Bob

Allez dan ... :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0jZuNMZh.jpg

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:44
Suggesties gevraagd: ik ben aan het kijken voor een nieuwe helm. Na was pas-sessies blijkt een Shoei GT-air goed te passen.
Weet iemand nog alternatieven die hier kwa pas-vorm op lijken?
Een Schubert past bijvoorbeeld niet.

www.steamloco.info

• FireFoz
Naked present *O*

Aprilia Shiver

[ Voor 6% gewijzigd door FireFoz op 20-08-2015 09:37 ]

Verwijderd

Naked for ever (momenteel een Suzuki Bandit) :)

• Jolke
Als je je met zo'n foto 'aanmeldt', prima! Mooie foto, leuke motor!
Ik zou het zelf eerder een café-racer noemen.

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 09:05
Ja, zo noem ik het ook. Maar hij's ook naakt!

• Rickz
Jolke schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:42:
[...]

Als je je met zo'n foto 'aanmeldt', prima! Mooie foto, leuke motor!

[...]

Ik zou het zelf eerder een café-racer noemen.
:+ Thanks. Beetje info over mijzelf dan maar?
Ben Rick, kom uit het oosten des lands (Twente, bier drinken en kut schreeuwen in de volksmond dus :| ) rijd op een gsx-r 1000 uit 2005 en heb dit jaar veel te weinig km's gemaakt. Over het algemeen rijden we met een groepje van 5/8 man, en dan vaak in ze germanland 8)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hihi, ik zag net een motoragent(e ?) die net niet bij de grond kan komen vanaf zo'n GS650 :D

• Jolke
dlm schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Ben Rick, kom uit het oosten des lands (Twente, bier drinken en kut schreeuwen in de volksmond dus :| ) rijd op een gsx-r 1000 uit 2005 en heb dit jaar veel te weinig km's gemaakt. Over het algemeen rijden we met een groepje van 5/8 man, en dan vaak in ze germanland 8)
Welkom, Tukker gespot dus. :)F

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-10 19:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rz6Qp8n.jpg

Is ook een naked toch?

Yamaha MT-09

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Oi, wat een beauty! :D

• Rickz
Jolke schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Welkom, Tukker gespot dus. :)F
In hart en nieren :Y

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ja! Sportief doen op een Hornet!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oHeqSpx.png

Was dat Zolder toevallig :?

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 20-08-2015 10:58 ]

• Jolke
Mooi kleurtje en subtiel ook op de velgen. :)F

• GeeMoney
Wow! Nice, die kleur doet het zeker met zonlicht erg goed!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
dlm schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

:w Welkom mede oosterling. In Duitsland is het inderdaad prima tuffen, minder druk, mooie wegen en geen 60 zones :) Ook hier een Aprilia Shiver.
Erg mooie motor, het lijntje op de velgen past erg goed :>

[ Voor 18% gewijzigd door ephymerous op 20-08-2015 11:26 ]

XXXVI

• Jolke
Waar kopen jullie die lijntjes op de velgen, of hoe heten die dingen?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:28:
Waar kopen jullie die lijntjes op de velgen, of hoe heten die dingen?
Rimstriping, o.a. bij motorsticker.nl

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Brommert

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AD2IoL6.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Proqzor op 20-08-2015 11:42 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Stukkie rijden en dan je uitlaat aaien >:)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

steveman schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:57:
[...]

Ja! Sportief doen op een Hornet!

[afbeelding]

Was dat Zolder toevallig :?
Ik denk niet zolder ;) die banden komen mij niet bekend voor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Proqzor
steveman schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:48:
Stukkie rijden en dan je uitlaat aaien >:)
Doe ik wel eens hoor. Dan spint ie lekker.

Is nep :P Maar ziet er wel vet heftig uit al zeg ik het zelf.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

Bob

Tylen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Ik denk niet zolder ;) die banden komen mij niet bekend voor.
Was toch Zolder, maar ik zou ook niet zo direct meer kunnen zeggen welke bocht dat is.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Proqzor schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Doe ik wel eens hoor. Dan spint ie lekker.

Is nep :P Maar ziet er wel vet heftig uit al zeg ik het zelf.
Lol ok, vond al wel raar dat de bocht ervoor niet verkleurd was :D

Maar het staat wel stoer idd :)

• Dryhte
Ben op zoek naar een stevige en waterdichte tas, kom als vanzelf bij Kriega US-20 uit... Waar koop je die best? (ik zag Ten Kate Shop met 10% onder de normale retail prijs, zijn er betere deals te vinden?)

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-10 09:24
@Dryhte, hoe groot moet de tas zijn?

V-Strom 650

• Dryhte
Xoxol schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:51:
@Dryhte, hoe groot moet de tas zijn?
'k zou er een laptop & toebehoren, broek, dat soort dingen in kwijt willen kunnen (voor kantoor). Of kleren voor 2 dagen (tripje), zoiets. 20l lijkt me ideaal.

Maar los van andere tips voor luggage is een belangrijk deel van de vraag, of er betere prijzen voor Kriega gear te vinden zijn dan bij de genoemde shop :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dryhte op 20-08-2015 13:09 ]

• Proqzor
Dryhte schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:47:
Ben op zoek naar een stevige en waterdichte tas, kom als vanzelf bij Kriega US-20 uit... Waar koop je die best? (ik zag Ten Kate Shop met 10% onder de normale retail prijs, zijn er betere deals te vinden?)
Ik heb zelf deze van mijn vriendin gekregen voor mijn verjaardag:

http://www.motoport.nl/ep.../Motoport/Products/042393

Zit een fel gele hoes in die je om de tas heen kan trekken voor als het regent. Bevalt mij persoonlijk prima.

Ik kan er een 17 inch laptop in kwijt.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Not the question :P

Ik heb wel eens gehoord dat de lokale dealer die die dingen verkoopt nog wel eens een interessante prijs kan maken. Kan de moeite waard zijn om dat uit te zoeken.

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 22:56
Mooie foto! Komt me bekend voor..
Almelo-Nordhorn kanaal, kanaalbrug tussen Reutum - Weerselo?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Proqzor schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:08:
[...]

Ik heb zelf deze van mijn vriendin gekregen voor mijn verjaardag:

http://www.motoport.nl/ep.../Motoport/Products/042393

Zit een fel gele hoes in die je om de tas heen kan trekken voor als het regent. Bevalt mij persoonlijk prima.

Ik kan er een 17 inch laptop in kwijt.
Das wel een mooie! Ben zelf ook nog op zoek. Merk dat mn huidige rugzak prima voldoet, maar niet zo veel ruimte voor mn armen overlaat (trekt een beetje de oksels in). Gezien ik n supersport rijd is een beetje bewegingsruimte voor de armen wel fijn. Alle tips welkom.

Andere vraag: hoe wassen jullie je motor t liefst? Ervaring met de wasbox van bijv shell?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:25
Meldt!

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10989307_885386411522724_5829841492582778683_o.jpg

Last.fm
Films!

• Proqzor
noes schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:11:
[...]

Das wel een mooie! Ben zelf ook nog op zoek. Merk dat mn huidige rugzak prima voldoet, maar niet zo veel ruimte voor mn armen overlaat (trekt een beetje de oksels in). Gezien ik n supersport rijd is een beetje bewegingsruimte voor de armen wel fijn. Alle tips welkom.

Andere vraag: hoe wassen jullie je motor t liefst? Ervaring met de wasbox van bijv shell?
Ik weet niet hoe hij zit op een supersport alleen op een naked zit hij prima. Ik merk wel dat ik de banden aardig klein moet houden anders rust hij op mijn buddy seat. Op zich is dat geen probleem maar het ziet er volgens mij een beetje raar uit :P

Ik gebruik hem voor woon werk verkeer soms. Dit kan ik er in kwijt:
- Laptop 17 inch
- Dikke oplader voor laptop
- Paar nette schoenen
- Spijkerbroek
- Boterhammen
- Flesje water
- Telefoons
- Portemonnee
- Schrijfblok
- Appel
- Remschijfslot

Dan moet je het wel goed indelen anders past het niet helemaal goed. Op een gegeven moment weet je hoe je alles neer moet leggen en dan is het een makkie.

Ik heb mijn motor wel eens in een wasbox afgespoeld. Ik doe dit dan wel van een flinke afstand. Over het algemeen was ik mijn motor met de 2 emmers methode. Stappenplan wat ik hierbij aanhoud:
- Afspoelen met grote gieter x 2
- Inspuiten met Dasty/Muggenverwijderaar
- Afspoelen
- Wassen met een emmer met gewoon water en 1 met shampoo erin. Wasmit (zo'n handschoen) in de shampoo, per deel schoonboenen en uitknijpen in de emmer met gewoon water.
- Motor drogen
- Kleien
- Afdrogen
- Polijsten met de hand
- Afdrogen
- Waxen met vloeibare wax

Als ik hem net in de wax heb gezet dan hou ik het vaak bij alles tot aan het kleien.

*EDIT*

Voor de echt vieze onderdelen zoals de bellypan en hugger enz gebruik ik vaak gewone schuursponsjes (alleen dan niet de schuurkant natuurlijk) om het echte gore eraf te halen. Anders blijft al het zand in de wasmitt hangen en krijg je krassen. Overigens moet je ook goed uit de buurt blijven van je remmerij en je ketting enz. Anders heb je allemaal olie/vet in je wasmitt.

[ Voor 9% gewijzigd door Proqzor op 20-08-2015 13:26 ]

Verwijderd

[...]
Volgens de 2 emmer methode.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-10 16:57
Bob schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

Was toch Zolder, maar ik zou ook niet zo direct meer kunnen zeggen welke bocht dat is.
Is volgens mij de laatste bocht Jacky x bocht ofzo

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35

_Apache_

For life.

[...]

Twee emmer methode, zachte doek en een handwarm sopje..

TLC ftw

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ik was hem gewoon niet, mijn oude BMW blijft toch wel rijden ;)
Pagina: 1 ... 76 ... 105 Laatste