Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 43 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:36

-tom-562

Oliesjeik

Iemand heeft 1 van de projectjes waar ik wel eens aan werk (en op rij) op dumpert gezet :P
http://www.dumpert.nl/med...nnen_met_de_brommert.html

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 30-05-2015 13:27 ]

Vaak bu'j te bang!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Vandaag in de regen gelest. Goede nieuws is dat mijn nieuwe pak waterdicht is. Vond t wel eng omdat ik niet wist hoeveel grip ik zou hebben.

Hier op de ring in Groningen liggen soms metalen strips in de weg bij bruggen. Voelde de motor dan ineens een stukje glijden, best raar.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hahah, rijdt mooi die 2tact.

@Catch22 gewoon losjes op de motor zitten, de motor corrigeert zich wel.

Heb weer 2 nieuwe filmpjes:

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 30-05-2015 14:36 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• 418O2
Het wou ook wel, maar toch even aanvoelen in het begin.

Ik denk dat we straks Groningse gixxerbroertjes zijn ghostrider :) die doet me toch het meest qua uitstraling

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gewoon meteen een 1000 nemen, prima beginnersmotor ;)

Ook nog gespot met de motorelfstedentocht:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dAtmI3w.jpg

Dit jaar voorzichtig langs de laser locatie gereden met 60, waar 80 is toegestaan. Komt een maatje volgas op zijn 400cctje aan, scheelde weinig.

Een andere rijder was minder voortuinlijk met 184 @ 80 :+

[ Voor 74% gewijzigd door Ghostrider op 30-05-2015 14:47 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Ghostrider schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:44:

Ook nog gespot met de motorelfstedentocht:

[afbeelding]

Dit jaar voorzichtig langs de laser locatie gereden met 60, waar 80 is toegestaan. Komt een maatje volgas op zijn 400cctje aan, scheelde weinig.

Een andere rijder was minder voortuinlijk met 184 @ 80 :+
Heilige schijt zeg, 104 te hard 8)7
Daar gaat het vakantiegeld :+

Een handtekening?!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, heb er ook een aantal keer op gereden. Echt bizar :+ De cameraman rijdt op een RD200, en die kan hem maar net bijhouden :D).

Vaak bu'j te bang!

• 418O2
Ghostrider schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:44:
Denk een 600 eerst maar, of een 750 als ik die tegenkom.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

418O2 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:19:
Vandaag in de regen gelest. Goede nieuws is dat mijn nieuwe pak waterdicht is. Vond t wel eng omdat ik niet wist hoeveel grip ik zou hebben.

Hier op de ring in Groningen liggen soms metalen strips in de weg bij bruggen. Voelde de motor dan ineens een stukje glijden, best raar.
Wacht maar tot je tramrails tegenkomt in de regen. Rotdingen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• 418O2
Erasmo schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:51:
[...]

Die kans is hier in de buurt nihiel, maar ik kan me er wat bij voorstellen :)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:45
Vandaag ook les gehad, maar gelukkig slechts een paar druppeltjes. Tweede les, eerste keer bijzondere verrichtingen. Goed de remmen kunnen testen :)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:38
Ghostrider schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:35:
Hahah, rijdt mooi die 2tact.

@Catch22 gewoon losjes op de motor zitten, de motor corrigeert zich wel.

Heb weer 2 nieuwe filmpjes:

[video]
[video]
Tweede wat vluchtig doorheen gespoeld, maar jullie staan wel een tijdje te wachten daar op die rotonde. :X

Verwijderd

Heren,

Na een mooie ritje op mijn 2003 RSV-R gistermiddag kwam ik bij toeval tot de ontdekking dat het koelwaterniveau te laag is; in het tankje is bij een afgekoelde motor nog een heel laag niveau zichtbaar (onder het op de tank aangegeven minimum). Tijdens het rijden liep de motor gewoon prima en de motortemperatuur was stabiel zoals gebruikelijk.

Ik heb eens een 'monteursverhaal' gehoord dat je het koelwaterniveau enkel dient bij te vullen tot het aangegeven minimum op de tank, omdat dat voeldoende vloeistof is en het systeem dan nooit kan overlopen. Kan iemand dat beamen of kan ik het niveau het beste bijvullen tussen 'min en max' zoals is voorgeschreven in de handleiding?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:13:
[...]

Zeg ik heb een Vespa.. :o
Dat is niet een motorscooter die je koopt omdat het zo zuinig, goedkoop en praktisch is.
Ok het ding loopt 1 op 28 gemiddeld maar het is een factor 2 tot 3 keer zo duur als een japanse variant/tegenhanger. De bergruimte is leuk verzonnen maar slecht uitgewerkt: past geen helm in... |:(
Maar het is wel een Vespa :Y en dus geen 13 in een dozijn motorscootertje van plastic.
[afbeelding]
_O_

Je kan wel lekker reageren haha, als pispaaltje van de groep. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:57:
Heren,

Na een mooie ritje op mijn 2003 RSV-R gistermiddag kwam ik bij toeval tot de ontdekking dat het koelwaterniveau te laag is; in het tankje is bij een afgekoelde motor nog een heel laag niveau zichtbaar (onder het op de tank aangegeven minimum). Tijdens het rijden liep de motor gewoon prima en de motortemperatuur was stabiel zoals gebruikelijk.

Ik heb eens een 'monteursverhaal' gehoord dat je het koelwaterniveau enkel dient bij te vullen tot het aangegeven minimum op de tank, omdat dat voeldoende vloeistof is en het systeem dan nooit kan overlopen. Kan iemand dat beamen of kan ik het niveau het beste bijvullen tussen 'min en max' zoals is voorgeschreven in de handleiding?
gewoon tussen min en max vullen zoals het bedoeld is

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:15
...
Dit blijkt bij sommige motoren zo te zijn: bijvoorbeeld mijn street triple heeft de garage ook op het minimum gezet om te voorkomen dat het systeem overloopt. Het is dus geen fabel, maar of het ook voor jouw motor geldt weet ik niet. Als de temperatuur goed is heb je in principe geen problemen.

Verwijderd

wd200 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:26:
[...]

gewoon tussen min en max vullen zoals het bedoeld is
Lijkt mij ook plausibel, want immers voorgeschreven door de fabrikant. Echter wat t0mmiiiii schrijft:
t0mmiiiii schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:35:
[...]

Dit blijkt bij sommige motoren zo te zijn: bijvoorbeeld mijn street triple heeft de garage ook op het minimum gezet om te voorkomen dat het systeem overloopt. Het is dus geen fabel, maar of het ook voor jouw motor geldt weet ik niet. Als de temperatuur goed is heb je in principe geen problemen.
Ik heb het vermoeden dat dit ook bij mijn motor is gedaan. De motor is pas in mijn bezit en bij aflevering is er nog onderhoud en controle uitgevoerd. Aangezien ik geen sporen van lekkage kan vinden lijkt het me onwaarschijnlijk dat meer dan de helft van de tankinhoud plots is verdwenen.

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:59:
....
Ik heb het vermoeden dat dit ook bij mijn motor is gedaan. De motor is pas in mijn bezit en bij aflevering is er nog onderhoud en controle uitgevoerd. Aangezien ik geen sporen van lekkage kan vinden lijkt het me onwaarschijnlijk dat meer dan de helft van de tankinhoud plots is verdwenen.
Misschien handig om de garage gewoon even te bellen. Zij kennen het soort motor ook.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heren,

In mijn handleiding en op stickers op de tank staat overal: "Fill to maximum!"

Dus ik gok dat het per motor verschilt. :) Maximum is ook nog pas onder het midden van de tank, dus ik gok dat ze er rekening mee gehouden hebben.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erasmo schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:51:
[...]

Idd. Al hebben we het in NL nog niet zo slecht, ga eens in binnenstad van Gent of Antwerpen rijden - tramrails icm bobbelige kasseien. Oh, en dat bij natte sneeuw :X

Oslik blyat! Oslik!

• Tylen
  • Laatst online: 20:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Min max in koelvloeitsof??? Waar zit dat dan?? Ik vul radiator altijd tot hij overloopt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:55

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:30:
Min max in koelvloeitsof??? Waar zit dat dan?? Ik vul radiator altijd tot hij overloopt.
Dat zit normaal naast het vulpoint voor je knipper-vloeistof, maar dat heb je natuurlijk niet op een circuitfiets :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12 11:09
Na een groot aantal jaren wil ik weer motor gaan rijden en ik weet al welke ook het wordt een mt07 mee gereden en voldoet geheel aan de verwachting wat ik op dit moment van een motor verwacht.
Maar wat is een te verwachte korring als deze nieuw aanschaft ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tylen schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:30:
Radiateur inderdaad vol, reservoir heeft vaak min/max. Maar vaak ook overdrukventiel ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

piotr123 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:42:
Na een groot aantal jaren wil ik weer motor gaan rijden en ik weet al welke ook het wordt een mt07 mee gereden en voldoet geheel aan de verwachting wat ik op dit moment van een motor verwacht.
Weinig... Op een motor zelf zit weinig marge. Je zou eerder wat korting kunnen regelen op accessoires en/of kleding.

Vaak bu'j te bang!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
Je mag je zorgen gaan maken als ze de prijzen zo van de Yamaha site af halen. Dan maken ze echt niet heel veel op een motorfiets. +- 350 die ze dan vragen voor rijklaar maken is ook niet veel voor een motor van krat ontdoen en meuk erop schroeven.

• tellavist
Enige waar je over kan onderhandelen zijn afleverkosten en zoals hierboven aangegeven: Accessoires
Kijk gewoon welke motorzaak de beste prijs voor een nieuwe fiets rekent.
Bel ze op en vertel wat je bij de conccurent krijgt, daarna vraag je of ze het beter kunnen doen :+

[ Voor 16% gewijzigd door tellavist op 31-05-2015 13:18 ]

Een handtekening?!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12 11:09
Dank jullie wel, ik ga maar is een goed gesprek aan, heb idd geen helm kleding meer dus als ik dat voor elkaar krijg met de afleveringskosten eraf dan is het wel oke begrijp ik van jullie.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:31

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door cyntax op 31-05-2015 16:06 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb een vraag voor de mensen die 1000+ cc rijden. Ik lees overal dat je (ook als beginner) veel beter een lichtere motor kan nemen. niet alleen vanwege de power maar ook omdat ze veel leuker in de bochten te gooien zijn, niet zo zwaar zijn en je er meer fun mee kan hebben.
Het zal me eerlijk gezegd een worst zijn of ik een paar seconden sneller weg ben bij een stoplicht terwijl je er max 80 mag rijden en dat mijn motor niet harder zou kunnen dan 250(ik noem maar wat)

Wat is nu jullie serieuze mening hierover?

• tellavist
kaasaanfiets schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:24:
Ik heb een vraag voor de mensen die 1000+ cc rijden. Ik lees overal dat je (ook als beginner) veel beter een lichtere motor kan nemen. niet alleen vanwege de power maar ook omdat ze veel leuker in de bochten te gooien zijn, niet zo zwaar zijn en je er meer fun mee kan hebben.
Het zal me eerlijk gezegd een worst zijn of ik een paar seconden sneller weg ben bij een stoplicht terwijl je er max 80 mag rijden en dat mijn motor niet harder zou kunnen dan 250(ik noem maar wat)

Nou, sommige mensen kan het juist WEL schelen dat ze een seconde sneller op de 100 zitten dan gemiddeld. of over de 300 kunnen rijden!
Mensen die bijvoorbeeld op het circuit rijden met een straat motor! Het is echt gewoon een persoonlijke voorkeur. net als dat ik een rode motor mooi vind. en geel niet :9
zelfde voor 1000cc vs 600cc
Het is persoonlijke voorkeur :)

Een handtekening?!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, wat wil je dan wel met je motor doen?

Allereerst zegt cylinderinhoud ook niet alles. Er zijn 600cc motoren die een veelvoud leveren van het vermogen van bepaalde 1200cc motoren, en dat zwaardere motorblokken meer koppel zouden hebben is ook maar een generalisatie.

Ik zou gewoon kijken naar het karakter dat je in een motor zoekt, dan komt daar geheid een bepaald aantal cc uitrollen. Of lichter beter is voor beginners... ik zou vooral zeggen dat een brede powerband beter is voor beginners, maar dat kun je op een 1200cc blok net zo goed vinden als op een 300cc blok. Mbt overall gewicht motor, dat is vooral afweging tussen stabiel cruisen (zwaarder is beter, zie Goldwing en BMW K-monsters) en gooi-en-smijtwerk (zie supermotards enzo).

Oslik blyat! Oslik!

• 418O2
Maar is 150pk voor een beginner niet wat riskant?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt helemaal af hoe gedoseerd die 150pk is. Het is vooral gevaarlijk met zo'n smalle powerband waarbij je van bijna niets naar vrijwel alles gaat en dus uitermate goed gedoseerd moet werken. In zo'n geval zal 75pk gevaarlijker zijn dan 150pk die zeer geleidelijk opkomt.

Oslik blyat! Oslik!

• 418O2
Dat is natuurlijk ook weer zo...

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Jolke schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:25:
[...]

Tweede wat vluchtig doorheen gespoeld, maar jullie staan wel een tijdje te wachten daar op die rotonde. :X
Ja iets met bruggen, was verbaasd dat me accu van de camera zo snel leeg was...maar dat kwam door het zeer trage tempo.

Bij een 1000cc 4 cilinder racer komt het echte vermogen pas boven de 10.000 rpm los. Gewoon testrijden. Het voelt gewoon erg lekker om volgas de bocht uit te accelereren met 110nm en 165pk :9~

Voor beginners kan ik me voorstellen dat je mindset niet zo snel kan reargeren als je motor. Het is op de openbare weg veel "inhouden".

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 31-05-2015 17:10 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:29
Ik heb gisteren een nieuwe ruit voor mijn V-Strom gehaald. De Givi Airflow AF260. Het is nogal een ding, maar wat een enorm verschil! 130 over de snelweg met open vizier is prima te doen.

In de laagste stand is de ruit al een flink stukje hoger dan de standaard ruit, en hij kan nog helemaal omhoog zodat je er echt helemaal achter kan kruipen. Heerlijke ruit, aanrader!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7DYYPU3.jpg

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:04
Ghostrider schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:09:
Bij een 1000cc 4 cilinder racer komt het echte vermogen pas boven de 10.000 rpm los. Gewoon testrijden. Het voelt gewoon erg lekker om volgas de bocht uit te accelereren met 110nm en 165pk :9~
??

Met mijn kawa z900(1975) van 1180CC 4 cilinder heb ik dat probleem niet, die gaat tot max 11.000 toeren en die knalt al weg bij de 3000. Wel een oud circuit motor geweest. Maar het hangt gewoon puur van de type motor af wat zijn gedrag is. Je kan gewoon geen CC PK nm vergelijking maken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

Ik heb zelf geen 1000+ cc meer maar ik blijf van mening dat je als beginner het beste kunt beginnen zo rond de 600 cc. Zelf heb ik te vaak gezien dat de combinatie 1000+ cc en beginner een erg ongelukkige keuze achteraf blijkt te zijn.

Denk hierbij niet alleen aan pk's maar ook aan gewicht (vergelijk een FJR1300 maar eens met een CB600).

Verwijderd

Mooi om te zien ambulancebegeleiding van een zwaar gewond kind door 3 motoragenten.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Mythling schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:24:
Ik heb gisteren een nieuwe ruit voor mijn V-Strom gehaald. De Givi Airflow AF260. Het is nogal een ding, maar wat een enorm verschil! 130 over de snelweg met open vizier is prima te doen.

In de laagste stand is de ruit al een flink stukje hoger dan de standaard ruit, en hij kan nog helemaal omhoog zodat je er echt helemaal achter kan kruipen. Heerlijke ruit, aanrader!

[afbeelding]
was er vrijdag nog :+

• Jolke
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:36:
Mooi om te zien ambulancebegeleiding van een zwaar gewond kind door 3 motoragenten.

[video]
Ik heb een déjà-vu. :)
Ghostrider schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:09:
[...]

Ja iets met bruggen, was verbaasd dat me accu van de camera zo snel leeg was...maar dat kwam door het zeer trage tempo.

[...]
Da's toch een reden dat me tegenhoudt om met grote groepen te gaan rijden. De wachttijden groeien exponentieel met het aantal deelnemers - en dan niet door een open staande brug. :)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26

[video]
Heel gaaf om te zien. Bizar dat mensen vlak voor een door de Politie afgesloten kruispunt nog even van rijbaan gaan wisselen zodat ze wel doorkunnen. Hopelijk op basis van video alsnog een bekeuring :F

XXXVI

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 02:19

DinX

Motormuis

http://www.widepathcamper.com/

Nu nog een frame en banden die motorsnelheden aan kunnen :D
2.300 euro :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
DinX schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:04:
http://www.widepathcamper.com/

Nu nog een frame en banden die motorsnelheden aan kunnen :D
2.300 euro :p
oom van me heeft al een vouwwagentje achter de motor hangen. dus zal gerust komen _O-

plaatjes van google gejat.
Afbeeldingslocatie: http://www.impactcamp.eu/afbeeldingen/mini_vouwwagen_windkracht_7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.impactcamp.eu/tweedehands/vouwwagen_occasion.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.impactcamp.eu/afbeeldingen/mini_camp_vouwwagen_demo_850x638.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door DECOY88 op 31-05-2015 20:31 ]

• kazzzdafke
  • Laatst online: 21:50
En de moto is thuis..
Mijn FZ6-NA, dus met ABS. 6470km op de teller van 2008.
Vent had gewoon geen tijd en reed af en toe eens als het echt lekker weer was.

Eerste aanpassingen in het vooruitzicht: andere spiegels, en iets met dat kapje.. Als het goed weer eens is proberen zonder.
Mss ook rode streep op het witte voorspatbord.

Op de koop toe, ook nog een hele nette prijs overeengekomen.

Nu nog het mooie weer in 2e helft van de week, en dan kan ik eens lekker rijden en deftige foto's nemen!!

Afbeeldingslocatie: http://www.kazzz.be/fotosopweb/FZ6Nfoto1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.kazzz.be/fotosopweb/FZ6Nfoto2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.kazzz.be/fotosopweb/FZ6Nfoto3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.kazzz.be/fotosopweb/FZ6Nfoto4.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door kazzzdafke op 31-05-2015 20:46 ]

Never ever financial advice...

• Jolke
Ziet er goed, kazzzdafke!

Bekend achterbandje, BT-020. Heb ik er net een paar weekjes geleden laten ruilen voor een MPP3. 8)

• kazzzdafke
Ik moet achterband laten vervangen.. Die is wel zo goed als op.
MPP3 is beter?

• Jolke
kazzzdafke schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:56:
Ik moet achterband laten vervangen.. Die is wel zo goed als op.
MPP3 is beter?
Zoek maar even mijn laatste berichten hierover van een paar weken geleden voor meer info. :)

• kazzzdafke
En hoe doe ik dat? Jij hebt 18000 berichten :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

dion_b schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:43:
Hangt helemaal af hoe gedoseerd die 150pk is. Het is vooral gevaarlijk met zo'n smalle powerband waarbij je van bijna niets naar vrijwel alles gaat en dus uitermate goed gedoseerd moet werken. In zo'n geval zal 75pk gevaarlijker zijn dan 150pk die zeer geleidelijk opkomt.
Mijn FJ 1200 heeft een 130 pk en 110Nm wat ongeveer van stationair beschikbaar is.
Natuurlijk heeft het ding wel zijn toeren nodig om echt los te gaan maar het is nergens "ineens" een elastiek die los schiet of zo iets.
Ondanks dat het een zware fiets is, is er goed mee te rijden en te manoeuvreren en lijkt het me wel een leuke beginners fiets.

Evengoed de ander kant van het spectrum, mijn Vespa.
250cc, 22 peekhas op 150 kg.
Ik denk niet dat ik een zinnig kloppend advies kan geven, ga proefrijden op iets wat je aanspreekt, doet het dat nog steeds na de proefrit koop je dat gewoon en ga je leren rijden.

Maar moets ik hier alles verkopen dat wielen heeft en mocht ik slechts 1 voertuig behouden dan bleef de Vespa.
Er is niets waarop of waarin ik heb gereden wat me keer op keer zo een plezier geeft en zoveel "bang for the buck".

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Jolke
kazzzdafke schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:03:
En hoe doe ik dat? Jij hebt 18000 berichten :)
Bedoelde natuurlijk wel hier in het topic. :)

Maar begin hier maar:
Jolke in "Het grote motortopic deel 16"

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie fiets idd! :) Veel plezier ermee. :)

• kazzzdafke
Hmmmm ik zie nergens jou ervaring van de mpp3? Enkel dat je ze erop gelegd heb en 30€ cashback :)

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

dion_b schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:06:
[...]

Idd. Al hebben we het in NL nog niet zo slecht, ga eens in binnenstad van Gent of Antwerpen rijden - tramrails icm bobbelige kasseien. Oh, en dat bij natte sneeuw :X
Ik ken het, ben regelmatig in België. Dat kusttrammetje is bij Blankenbergen ook zo'n ramp je kruist die tramrails in een bocht het is omgeven door plakstrips.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• kazzzdafke
kazzzdafke schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:32:
Hmmmm ik zie nergens jou ervaring van de mpp3? Enkel dat je ze erop gelegd heb en 30€ cashback :)
Ps. Ik zoek een band met goede grip vooral op droge, want ik ga in de regen niet al teveel rijden.
Maar natuurlijk, als het je verrast wil je natuurlijk ook niet onderuit gaan :)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ShittyNL schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:43:
[...]

??

Met mijn kawa z900(1975) van 1180CC 4 cilinder heb ik dat probleem niet, die gaat tot max 11.000 toeren en die knalt al weg bij de 3000. Wel een oud circuit motor geweest. Maar het hangt gewoon puur van de type motor af wat zijn gedrag is. Je kan gewoon geen CC PK nm vergelijking maken.
Vanaf 5000 a 6000 rpm is er ook al genoeg vermogen hoor, maar het knalt er echt over bij 10.000+rpm. Ik bedoel 200km/h en alsnog powerwheelies :*)

Asus Zenbook i7 256gb

• 418O2
Ghostrider schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:39:
[...]

Vanaf 5000 a 6000 rpm is er ook al genoeg vermogen hoor, maar het knalt er echt over bij 10.000+rpm. Ik bedoel 200km/h en alsnog powerwheelies :*)
Weet jij hoe de powerband van een gsx750r uit 1997 is? Is dat soepel of klapt bij die fiets het vermogen er ook in?

• Tylen

Tylen

Afgelopen weekend lekker gereden bij de Ducati Club Races. De Honda deed het niet goed tijdens de kwalificaties waardoor ik geen tijd kon rijden :( Moest dus de race achteraan starten. De race was drijf en drijf nat. Bah wat een regen. Heb maar op safe gespeeld. Uiteindelijk 14de geworden. Met een rondetijd wat lopend nog sneller kan ;) Maar de RC30 is heel gebleven en hield zich goed. We hebben een paar probleem punten opgelost. Dus uiteindelijk is hij er alleen maar beter van geworden ;) lol.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ehm... Ducati club races, en je reed een Honda RC30?

• 418O2
Toen ik avb deed waren er ook Ducati club races, maar er reed van alles.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

[video]
Ben een beetje hun video's aan het doorkijken en toen kwam ik dit tegen: https://youtu.be/FFkqB7Qa5Eg?t=3m3s

Dat had anders af kunnen lopen :X Agent heeft daar heeeeeeeel veel geluk gehad

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Tylen

Tylen

gwystyl schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:11:
Ehm... Ducati club races, en je reed een Honda RC30?
Cool he :) In de klasse waar wij in reden mag je met andere merken rijden. We zeiden nog, lekker met een Honda tussen de Ducatis, hoeven wij lig niet te sleutelen.

Karma... :(

• Jolke
kazzzdafke schreef op maandag 01 juni 2015 @ 06:42:
[...]

Ps. Ik zoek een band met goede grip vooral op droge, want ik ga in de regen niet al teveel rijden.
Maar natuurlijk, als het je verrast wil je natuurlijk ook niet onderuit gaan :)
Een MPR4 was in mijn omgeving niet te leveren, maar omdat ik een mooi-weer-rijder ben, hoef ik eigenlijk helemaal geen (sport-)tour-banden. De MPP3 zijn zachter dan de MPR4, gaan daardoor minder lang mee, maar omdat ik zo'n 2000 km per jaar rij, is dat geen probleem.

Inmiddels een kleine 1000 km met de nieuwe MPP3 gereden en dat bevalt goed. Sowieso, ronde banden rijdt al fijner dat vierkante. :P
Tot nu toe wel al in een bui gereden, en daar deden ze het prima. Aanrader dus.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
tdw schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:09:
[...]

Ben een beetje hun video's aan het doorkijken en toen kwam ik dit tegen: https://youtu.be/FFkqB7Qa5Eg?t=3m3s

Dat had anders af kunnen lopen :X Agent heeft daar heeeeeeeel veel geluk gehad
Leg dat maar eens uit aan je verzekering: ik heb een motoragent aangereden, die licht en geluid voerde. :| |:(

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:21

_Apache_

For life.

Gister een ritje naar huis gereden vanaf mijn ouders. Dat ritje doe ik wel vaker, met de motor of met de vierwieler.

Het valt mij op dat ik met de motor dus echt meer grip in de regen heb, dan met de vierwieler, zelfs met 4 volwassenen in de auto is het glibberen over de putdeksels.

MPR4 banden schoppen kont in de regen! >:)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• kazzzdafke
Ik ben nu aan het kijken tussen de MPR4 en de MPP3, en ik moet zeggen dat ik iets meer MPP3 pro's tegen kom.

Ik heb natuurlijk ook wel in het achterhoofd dat ik een sportieve naked heb, en geen pure toerer. Want ik vermoed dat op normaal braaf gebruik de MPR4 zeker zo goed zal rijden als de MPP3. Qua slijtage krijgt die alvast betere punten, maar blijkbaar verwittigd de band minder en heeft slipt hij terwijl de MPP3 geen krimp geeft.

• Tylen

Tylen

_Apache_ schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:41:
Gister een ritje naar huis gereden vanaf mijn ouders. Dat ritje doe ik wel vaker, met de motor of met de vierwieler.

Het valt mij op dat ik met de motor dus echt meer grip in de regen heb, dan met de vierwieler, zelfs met 4 volwassenen in de auto is het glibberen over de putdeksels.

MPR4 banden schoppen kont in de regen! >:)
Dan heb je gewoon ruk banden onder je auto.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

steveman

Comfortabel ten onder

Grip hebben op natte putdeksels met de motor... dat wil ik wel eens zien.

Rag je niet gewoon harder erover heen met de auto/vermijd je ze juist op de motor?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• UTwizard
  • Laatst online: 11:21
Vorige week reed ik met de auto over de duitse Autobahn en werd ik ingehaald door 3 sportmotoren. Zelf reed ik 200 en ze kwamen me alsnog aardig stevig voorbij dus ze hadden de vaart er goed in. Verderop liep ik weer op ze in, maar toevallig moesten we dezelfde afslag hebben (Elten). De voorste van de 3 rijders deed bijna een kneedown op de afrit, maar het is een hele ongelukkige afrit, halverwege moet je ineens het stuur omgooien en de bocht naar links is ook nog eens veel krapper dan de bocht naar rechts.

Dat haalde hij dus ook niet, dus ik zag in de verte aan het eind van de afrit stof, gras en onderdelen van zijn R6 door de lucht vliegen. Zijn kameraden stopten en ik ben ook gelijk gestopt en uit de auto gesprongen, met 3 man hebben we de motor weer rechtop gezet en hem op de been geholpen. Hij was gelukkig ok, maar zijn motor zag er niet best uit. Na een aantal pogingen deed zijn motor het wel weer en is hij naar het dichtstbijzijnde tankstation gereden met die andere 2 jongens, maar ik kan me niet voorstellen dat hij zo naar huis is gereden.

Je schrikt je kapot, bah :( Maar gelukkig is hij verder ok.

En wie zat er op dat moment naast me, mijn moeder... ze heeft het tegen mij niet gezegd, maar ik weet zeker dat "Als je maar wel uitkijkt met dat ding!" door haar hoofd spookte...

• 418O2
Zijn niet alle afritten in dld ongelukkig?

• UTwizard
418O2 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:57:
Zijn niet alle afritten in dld ongelukkig?
Klopt wel ja, ik woon 200 meter van de duitse grens af dus ik maak behoorlijk wat kilometers in Duitsland, maar eigenlijk ken ik geen enkele afrit waar ik met de motor niet een klein beetje zenuwachtig zou zijn.

• 418O2
UTwizard schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:16:
[...]

Klopt wel ja, ik woon 200 meter van de duitse grens af dus ik maak behoorlijk wat kilometers in Duitsland, maar eigenlijk ken ik geen enkele afrit waar ik met de motor niet een klein beetje zenuwachtig zou zijn.
Ik schrok me de eerste keer ook de pestpleuris.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

In Duitsland rijd ik vaak een halve kilometer voor de afrit al rechts met een gangetje van ~100. Op de uitvoegstrook rem ik dan het liefst snel af naar 50, dat is een snelheid waarmee het vaak wel te doen is. In Nederland is dat allemaal een stuk beter geregeld ja :(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Helemaal ook dat de op/afritten vaak stikdonker zijn 's nachts, dat maakt het helemaal leuk... Maar ach, het went :P

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:21

_Apache_

For life.

Tylen schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:46:
[...]

Dan heb je gewoon ruk banden onder je auto.
Valt wel mee, de auto leunde echt naar achter, en met een FWD wagen + vlot optrekken = fun.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• tellavist
Ik vind de opritten in belgie toch een stuk lastiger met mijn auto.
Die gaat van 0-100 binnen een koffiepauze...
Maar goed, nog nooit in duitsland gereden op de motor dus zal het zeker in het achterhoofd houden! :)

Een handtekening?!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

UTwizard schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:16:
[...]

Zenuwachtig? Alleen als je er veel te hard op af rijdt...

Op zich zijn ze geheel voorspelbaar en niet spannend, zolang je die bochten niet met >50km/u probeert te pakken, en als je de situatie niet kent is 30km/u allicht beter idee met soms tweede bocht erachteraan.

Het is juist frappant dat NL ondanks krappe ruimte in het algemeen juist uitzonderlijk ruime afritten tot standaard verheven heeft. Enig andere land die ik ken waar dat standaard is, is UK. Zodra je buiten NL bent doe je er erg goed aan aan te nemen dat de afritten stukken krapper zijn dan je in NL gewend bent. Doe je dat, dan gaat het prima, des te meer op de motor aangezien je wel in staat bent om op snelheid in te voegen (wat op vier wielen een grotere uitdaging is als je geen scheurijzer onder je kont hebt).

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:53

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:28:
[...]

oom van me heeft al een vouwwagentje achter de motor hangen. dus zal gerust komen _O-

plaatjes van google gejat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik snap een motor+zijspan+bakkie erachter niet. Ieder het zijne, maar zo combineer je de nadelen van een motor met die van een auto. Koop dan een cabrio denk ik dan. Zit je ook in de open lucht, maar zonder motorpak/helm en heb je ongeveer dezelfde bagagemogelijkheden. En als het regent doe je het kapje dicht en zet je de verwarming aan. Met motorrijden heeft het imho weinig meer te maken. Het rijdt totaal anders en zonder bakkie gaat het niet.

Maar ja...als je graag erg moeilijk doet... :)

Je ziet altijd van die bewegingen die doorslaan. Een motor begon ooit als fiets met hulpmotor en dan krijg je op een gegeven moment gasten die er een auto op 2 wielen van maken. Net als de luchtvaart. Begon met een contraptie van zeildoen en touwen, tot een Airbus weetikwat. En dan op een gegeven moment krijg je weer een hang glider die weer uitgebouwd wordt tot compleet vliegtuig... Mensen weten niet wat ze willen denk ik.. :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:53

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:25:
[...]
Zodra je buiten NL bent doe je er erg goed aan aan te nemen dat de afritten stukken krapper zijn dan je in NL gewend bent. Doe je dat, dan gaat het prima, des te meer op de motor aangezien je wel in staat bent om op snelheid in te voegen (wat op vier wielen een grotere uitdaging is als je geen scheurijzer onder je kont hebt).
Amen to that! Ik ben in het buitenland wel eens verrast met superkrappe afrit. Kort en ineens heel scherp afdraiend. Leuk als je daar lekker op aan komt rijden. Kun je testen hoe goed die radiale remklauwen nou werkelijk zijn (als je ze hebt). En of je ABS het ook echt goed doet... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Jolke
[...]

Het is juist frappant dat NL ondanks krappe ruimte in het algemeen juist uitzonderlijk ruime afritten tot standaard verheven heeft. Enig andere land die ik ken waar dat standaard is, is UK. Zodra je buiten NL bent doe je er erg goed aan aan te nemen dat de afritten stukken krapper zijn dan je in NL gewend bent. Doe je dat, dan gaat het prima, des te meer op de motor aangezien je wel in staat bent om op snelheid in te voegen (wat op vier wielen een grotere uitdaging is als je geen scheurijzer onder je kont hebt).
Wat ze in Duitsland heel veel doen, is een bocht die overzichtelijk begint scherper laten worden in een afrit. Daar verkijk ik me (nog steeds) af en toe op, omdat ze er geen borden voor neerzetten.
Ik denk dat een ander feit meer opspeelt: overschatting van je snelheid, omdat je snel kan rijden. Als je in NL een afrit neemt, dan rem je af van 120 km/u naar 60 km/u. In Duitsland na een lang stuk 200+ gereden te hebben, lijkt 60 km/u alsof je stilstaat.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In NL heb je er ook een paar, wmb de ergste is de bocht van Ring Utrecht Noord naar A2 richting A'dam. Mooie 100km/u weg, met verkeerslichten met stuk of zes rijstroken. En dan volledig haakse bocht naar rechts richting snelweg. Geen probleem als lichten op rood stonden, maar als je met groen aan komt rijden met 100km/u... als ik ergens in de buurt gekomen ben van een knee-down is dat wel daar gebeurd de eerste keer dat ik er reed :o

Oslik blyat! Oslik!

• UTwizard
[...]

Zenuwachtig? Alleen als je er veel te hard op af rijdt...

Op zich zijn ze geheel voorspelbaar en niet spannend, zolang je die bochten niet met >50km/u probeert te pakken, en als je de situatie niet kent is 30km/u allicht beter idee met soms tweede bocht erachteraan.
Niet zozeer de snelheid, maar het is meer de kwaliteit van het asfalt waar ik me soms niet echt lekker bij voel. Ik weet niet of het aan mijn banden ligt (BT021) of aan de motor zelf, maar ik voel toch best geregeld mijn achterwiel een stapje opzij zetten. In Duitsland heb je dan vaak ook nog spoorvorming of gewoon slecht asfalt, dat helpt niet mee.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:23
dion_b schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:46:
In NL heb je er ook een paar, wmb de ergste is de bocht van Ring Utrecht Noord naar A2 richting A'dam. Mooie 100km/u weg, met verkeerslichten met stuk of zes rijstroken. En dan volledig haakse bocht naar rechts richting snelweg. Geen probleem als lichten op rood stonden, maar als je met groen aan komt rijden met 100km/u... als ik ergens in de buurt gekomen ben van een knee-down is dat wel daar gebeurd de eerste keer dat ik er reed :o
Je mag ook niet voor niets daar maar 70 rijden richting die verkeerslichten. Al is dat misschien nog wat te snel voor die bocht :P
Tenminste, volgens mij bedoel je deze kruising?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:45:
[...]

Wat ze in Duitsland heel veel doen, is een bocht die overzichtelijk begint scherper laten worden in een afrit. Daar verkijk ik me (nog steeds) af en toe op, omdat ze er geen borden voor neerzetten.
Ik denk dat een ander feit meer opspeelt: overschatting van je snelheid, omdat je snel kan rijden. Als je in NL een afrit neemt, dan rem je af van 120 km/u naar 60 km/u. In Duitsland na een lang stuk 200+ gereden te hebben, lijkt 60 km/u alsof je stilstaat.
+1 Dat helpt idd niet nee, maar de afritten zijn ook krapper in DE..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gerelateerd aan die region, wat vind jij (of anderen die er bekend zijn) van de nieuwe constructie aan het einde van de Waterlinieweg als je rechtsaf gaat de A12 op? Dat was 1 baan rechtsaf met het stoplicht zichtbaar voordat je echt in de bocht zit, nu is het 2baans met het stoplicht pas zichtbaar als je die in de bocht zit. Daar heb ik ook een keer goed in de remmen gemoeten, lang leve het oefenen van remmen onder hellingshoek op flinke snelheid bij een VRO ooit :X

(ja, dan rij ik te hard. Ssht :P )

• tellavist
Best knap om een (bijna)knee down te doen als je verrast wordt!
Normaal vergt het wat voorberijding namelijk!
Meeste mensen drukken voorrem in en schieten door in de bocht. :9
Ik ken die bocht, ben daar namelijk met de auto een keer door geschoten. maakte een mooie slip daar! :9

Een handtekening?!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tankiej schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:05:
[...]

Je mag ook niet voor niets daar maar 70 rijden richting die verkeerslichten. Al is dat misschien nog wat te snel voor die bocht :P
Tenminste, volgens mij bedoel je deze kruising?
Die bocht ja. En respect voor je wegligging als je die vrijwillig met 70km/u pakt ;)
tellavist schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:09:
[...]

Best knap om een (bijna)knee down te doen als je verrast wordt!
Normaal vergt het wat voorberijding namelijk!
Meeste mensen drukken voorrem in en schieten door in de bocht. :9
Ik ken die bocht, ben daar namelijk met de auto een keer door geschoten. maakte een mooie slip daar! :9
Ik verbaasde mezelf. Was al aan het draaien toen ik besefte hoe krap het was. Niet geremd, maar harder ingeleund. Ging wonder boven wonder goed... blijkt maar weer hoeveel meer kan dan je als normale bestuurder bewust zou durven :o

Oslik blyat! Oslik!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij knooppunt Kruisdonk, net ten noorden van Maastricht ligt ook een leuke. Dit is de oprit Ambyerweg naar de A2 in noordelijke richting. Het opritnummer zou ik niet weten; die oprit ligt er nog niet zo gek lang. (Staat wel al op de kaart van google maps, maar nog niet op streetview)

Dat is éénbaans, vanaf een verkeerslicht. Maar, je vertrekt eerst in zuidelijke richting, om vervolgens weer naar het noorden te draaien. Nu is dat nog niet zo uitzonderlijk, dus je denkt in het begin dat het een bocht is als bij een normaal klaverblad. Totdat die bocht begint te knijpen. Zeker toen het asfalt nog echt nieuw was zijn er daar genoeg rechtdoor gegaan.
Ik ben er al lang niet meer geweest, maar in het begin stond de snelheid daar op 70 of zelfs 90 ivm de werkzaamheden aldaar. Maar die bocht neem ik toch echt niet harder dan met 50.

[edit]Nu op streetview gekeken over welke bocht jullie het hebben... Dat is ook typisch zo'n bocht waarbij je denkt "oh shit, oh shit.. Niet in die vangrail, NIET IN DIE...#$#%@@$"

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-06-2015 14:42 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• tellavist
Volgen jullie ook de MotoGP een beetje of niet?!
Zie verdacht weinig motortopic leden in het motogp forum op tweakers!

Een handtekening?!

• UTwizard
tellavist schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:51:
Huh? Hebben we een MotoGP topic? :+

• tellavist

Een handtekening?!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

tellavist schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:51:
Ik ben erg actief lurker daar :P

• tellavist
Chakotay schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:22:
[...]

Ik ben erg actief lurker daar :P
Ben jij er zo eentje? :+

Een handtekening?!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Jolke schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:42:
[...]

Een MPR4 was in mijn omgeving niet te leveren, maar omdat ik een mooi-weer-rijder ben, hoef ik eigenlijk helemaal geen (sport-)tour-banden. De MPP3 zijn zachter dan de MPR4, gaan daardoor minder lang mee, maar omdat ik zo'n 2000 km per jaar rij, is dat geen probleem.

Inmiddels een kleine 1000 km met de nieuwe MPP3 gereden en dat bevalt goed. Sowieso, ronde banden rijdt al fijner dat vierkante. :P
Tot nu toe wel al in een bui gereden, en daar deden ze het prima. Aanrader dus.
MPP3 is binnen no-time weg, had de mijne echt in een recordtempo versleten. Paar keer snelweg en het ding is vierkant. De vorm klopt ook niet het lijkt wel een soort grote bel van een klok 8)7

karkas te zacht, compound word veelste warm op circuit... Beter kies je de Sportsmart2 of roadsmart2. Die hebben veel meer soorten compound in een band.
418O2 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:20:
[...]

Weet jij hoe de powerband van een gsx750r uit 1997 is? Is dat soepel of klapt bij die fiets het vermogen er ook in?
Gewoon testrijden, prima beginnersmotor. Eventueel in het begin bewust onder de 6 a 8k rpm rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 01-06-2015 18:11 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Onderin heeft een 750 dan wel weer wat koppel lijkt mij, 600 is onderin echt niks maar op toeren net een kogel. :P

Ik heb ook weer wat binnen voor mijn gixxer, onder het motto zien en gezien worden. *O*
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/06/2015-05-30-18.06.57-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/06/2015-05-31-21.18.50-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/06/2015-05-31-21.18.28-Small.jpg
Standaard kentekenplaatverlichting was toch al kapot kwam ik achter. :$

Dus die bobbel slopen we er ook af en vervangen we voor een platte reflector:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/10847716_721963764579142_5262222875010292412_o.jpg
Die komt van de week binnen!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
vast zittende / geroeste bouten bij de uitlaatbochten ( op de cilinderkop) waar kan ik die het beste mee inspuiten zodat later (volgende week ofzo) beter los gaan zonder dat ik de straat blankzet omdat er ook altijd een beetje op de uitlaatbohcten komt ?

wd40 of beter kruipolie ?

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:05

Rick-Jan

always connected

Joopieboy schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:54:
Onderin heeft een 750 dan wel weer wat koppel lijkt mij, 600 is onderin echt niks maar op toeren net een kogel. :P

Ik heb ook weer wat binnen voor mijn gixxer, onder het motto zien en gezien worden. *O*
gsxfer :? :P Ziet er goed uit!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gixxer klinkt leuker. :+ Maar idd, stiekem een bandit uitgedost als een gsx. :P

Pagina: 1 ... 43 ... 105 Laatste