Bij knooppunt Kruisdonk, net ten noorden van Maastricht ligt ook een leuke. Dit is de oprit Ambyerweg naar de A2 in noordelijke richting. Het opritnummer zou ik niet weten; die oprit ligt er nog niet zo gek lang. (Staat wel al op de kaart van google maps, maar nog niet op streetview)
Dat is éénbaans, vanaf een verkeerslicht. Maar, je vertrekt eerst in zuidelijke richting, om vervolgens weer naar het noorden te draaien. Nu is dat nog niet zo uitzonderlijk, dus je denkt in het begin dat het een bocht is als bij een normaal klaverblad. Totdat die bocht begint te knijpen. Zeker toen het asfalt nog echt nieuw was zijn er daar genoeg rechtdoor gegaan.
Ik ben er al lang niet meer geweest, maar in het begin stond de snelheid daar op 70 of zelfs 90 ivm de werkzaamheden aldaar. Maar die bocht neem ik toch echt niet harder dan met 50.
[edit]Nu op streetview gekeken over welke bocht jullie het hebben... Dat is ook typisch zo'n bocht waarbij je denkt "oh shit, oh shit.. Niet in die vangrail, NIET IN DIE...#$#%@@$"
[
Voor 9% gewijzigd door
DrivinUCrazy op 01-06-2015 14:42
]