Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 25 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:02

-tom-562

Oliesjeik

O-)

Net buiten Arnhem op de dijk liep er ook (tegemoetkomend) een jogger echt midden op de dijk, ik reed toen rond de 70/75 (mag daar 60) op de dijk, gaat pas op het laatste moment aan de kant en steekt uit het niets z'n middelvinger op :S Ik twijfelde nog om terug te gaan, maar ik wilde m'n avondritje niet verpesten door zo'n gefrustreerde chagrijn (zal zelf wel niet mogen motor rijden van het vrouwtje..). Ik baalde dat ik m'n GoPro niet mee had, anders was het een mooie voor op de Dumpert :P

Vaak bu'j te bang!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33

Bommes

Capo del formaggio

GBTW schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:57:
Ik zag van de week dat Heavy duties nu ook een Nederlandse distributeur heeft!
http://heavyduties.nl/

Als je goedkope goede koffers wil kan ik ze zeker aanraden
[/url]]
Ze hebben niks voor mijn Vespa.. Prutsers.. :F

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je moet wel onder de categorie scooters kijken he. ;)

>:)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
Bommes schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:31:
[...]

Ze hebben niks voor mijn Vespa.. Prutsers.. :F
8)7

Hoe werkt dat, wordt de vespa dan een soort van mini bagger? :+

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hee grapjas.. >:)

Zo iets moet toch wel lukken:
Afbeeldingslocatie: http://x-canada.dinstudio.se/files/KUO_130720_065_800.jpg

Er was een kans dat ik volgend jaar weer een trip door de Alpen ging maken op de motor, dit keer met mijn vrouw achterop.
Stel gasten die ik ken organiseren motor trips en die hebben in september 2016 een Alpen trip op de planning staan.
http://roadfun.nl/ (ik ga al met de groep mee op de Sauerland trip dit jaar)
Ik hoef niet zo nodig met een groep mee, maar als je met een duo op de motor op vakantie gaat is een mogelijkheid om je bagage te laten verplaatsen door de organisatie natuurlijk altijd fijn.. :9
Helaas wil de directe collega van mijn vrouw precies op die datum vrij dus krijgt mijn vrouw geen vrij.. :'(
We gaan dat jaar ook al 2 maanden op Italië trip met de camper dus eigenlijk geen reden om te ;( maar ik had toch ook wel erg graag een week door de Alpen gaan gassen.. O+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Waar kan ik mij inschrijven voor zoveel vrij? :P Klinkt wel goed tho. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

2 maanden verlof is de helft onbetaald, dus dat zijn 4 weken aan verlof dagen.
Ik heb 24 snipperdagen en 12 ADV dagen. Waarbij de ADV dagen per kwartaal moeten worden opgenomen (dus 3 opnemen verplicht ieder kwartaal )

Daar zijn dus nog wel dagen over om nog een tripje van een weekje te maken..of er nog geld over is is een andere vraag natuurlijk.. :P

• GBTW
Die persoon in de foto neem te veel zooi mee. zelfs al kampeer je heb je nog niet zo veel spul nodig.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:17
GBTW schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:14:
Die persoon in de foto neem te veel zooi mee. zelfs al kampeer je heb je nog niet zo veel spul nodig.
In de tas voorop zit zijn afro-pruik, dus het lijkt veel ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tis vast een Amerikaan die nemen altijd zo een hoop bende mee.
Net als deze gast:
Afbeeldingslocatie: http://i52.photobucket.com/albums/g23/klm4755/vespa_pannier/P1241155_zpsdb2f379a.jpg

en nee dit is niet zijn wereldreis uitrusting maar hij rijd altijd zo rond.. :P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

tellavist schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:05:
Maatje van mij reed om 6 uur sochtends naar z'n werk in dichte mist. Besluit die idioot in te gaan halen.
Gevolg: Gozer rijd met 100km/h frontaal op de tegemoet komende auto. Vliegt god zij dank OVER de auto heen.
Ik weet niet hoeveel tijd ie had, maar je zou zo zeggen dat je nog kunt proberen hard te remmen om de snelheid eruit te halen en de berm in te rijden. Maar als je maar 20m hebt, is dat ook gauw voorbij...als ie ineens achter een vrachtwagen vandaan komt.

Sommige automobilisten hebben op dit type wegen de neiging om heel dicht op de voorganger te gaan rijden en dan steeds te kijken of ze kunnen inhalen. Terwijl ze door afstand te nemen veel meer overzicht hebben en veel veiliger die manoeuvre kunnen maken. Maarja...in dichte mist heb je dat overzicht vaak helemaal niet. Misschien leert ie ervan, maar wel ten koste van die maat van je. En ik zag in de reacties al iemand die het zag gebeuren die niet meer wil motorrijden.

Dit soort dingen is voor mij ook een belangrijke reden om de motor niet voor woon/werk te gebruiken. Het spitsverkeer is moordend. Letterlijk. Dan zit ik liever in mijn blikje. De motor wil ik puur voor plezier houden en ik merk die keren dat ik op de motor in de spits zit, dat ik net zo opgefokt raak als in de auto. Plus al die half-duffe slaapkoppen die van alles in hun auto aan het doen zijn, behalve bezig zijn met autorijden. Nee, als je een ongeluk wil met een auto, moet je je vooral in de spits gaan begeven. Ja, je kunt sneller zijn dan met de auto, maar gelukkig is dat op mijn traject maar relatief. Die tijd verlies ik weer met aan en uitkleden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GenjiBlade schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:43:
Zo. Alles is dan nu rond, morgen dan toch even op bezoek bij m'n ouders:

[afbeelding]

Eerste grote tocht van het jaar, en dan 'eventjes' dit.
Iemand anders met plannen voor grote tochten? :)
En, ben je veilig aangekomen? hoe ging de rit?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

tellavist schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:05:
Deze wou ik toch even met jullie delen.
Vanochtend heeft een van m'n beste maatjes enorm veel geluk gehad:
http://www.omroepflevolan...-bij-ongeval-op-gooiseweg

In het filmpje zeggen ze dat het niet duidelijk is wie er nou inhaalde, echter heeft de politie al te kennen gegeven dat de auto de inhaal actie maakte.

Maatje van mij reed om 6 uur sochtends naar z'n werk in dichte mist. Besluit die idioot in te gaan halen.
Gevolg: Gozer rijd met 100km/h frontaal op de tegemoet komende auto. Vliegt god zij dank OVER de auto heen.
Heb hem aan de telefoon gehad, en wonder boven wonder heeft hij alleen een beurs lichaam en een hersenschudding 8)7
Mag morgen weer naar huis waarschijnlijk.

Echt enorm veel geluk gehad :X
er is zo´n gezegde van "rijd niet sneller dan je bescherm engel kan vliegen"

nu heeft ie engel dan mischien net effetjes niet bij kunnen houden maar toch sympatiek dat ie dan in ieder geval over de auto heen vloog...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Nou ik zag gisteren voor het eerst een motor rijder tussen de file door rijden, wel met een net snelheid verschil maar ook tegelijk naar wat het leek te whatsappen.( en dan ook echt telefoon in de hand ipv een houder) In de auto vind ik dat al niet kunnen maar op de motor :? 8)7
Mocht iemand zich erin herkennen het was bij de a16 de a12 op richting Utrecht.

[ Voor 7% gewijzigd door The-Source op 11-04-2015 08:25 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tuurlijk. Ook al heb je technisch gezien voorrang, je moet je nooit ergens tussendoor willen wringen. Dit zijn wel heel makkelijke ongelukken om te voorkomen natuurlijk. Als je dit doet, zorg dan dat ze je zien; toeter desnoods even zodat je de aandacht op je vestigt. Of beter: geef die auto's de kans om de kruising zo snel mogelijk vrij te maken in plaats van dat je ervoor zorgt dat ze er nóg langer staan.

Verkeersinzicht...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

juridisch gezien had de auto daar niet eens mogen staan (nl wetgeving) maar in dit geval was er ruimte voor de motor rijder (had misschien wel wat rustiger er doorheen gekund) maar de auto gooit het gat dicht en creëert daarmee een gevaarlijke situatie zonder dat die een goede reden had om die actie te moeten doen hij stond notabene toch al vast.

maar is wel een leuke case voor een rechtszaak.

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Anderzijds had die motorrijder niet het kruispunt op mogen rijden volgens de Nederlandse wet. Want hij moet net zo goed niet het kruispunt gaan blokkeren. Nu kan je als motorrijder er tussendoor sneaken, dus echt geblokkeerd is een kruispunt zelden, maar goed.

Ik denk dat een verzekeraar de schade zou verdelen of zelfs helemaal bij de motorrijder zou neerleggen, want roekeloos aan het rijden. Zulke snelheden (vooral hoge acceleratie, waardoor je uit het niets lijkt te komen) passen gewoon niet daar.

Persoonlijk was ik er niet doorheen gegaan totdat ik zeker wist dat ik de aandacht had van de automobilist. Misschien had ik hem zelfs "gevraagd" of ik er tussendoor mocht, zodat ik zeker wist dat-ie op de hoogte was m'n intentie.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:16:
maar is wel een leuke case voor een rechtszaak.
Ik vind het juridische niet interessant. Punt is (wat mij betreft in ieder geval) dat je als motorrijder het er niet op moet aan laten komen. Rij met je hoofd. Als je je op die manier door het verkeer begeeft, heb je elke rit mot waarschijnlijk. Ik heb dat nooit. Ja, ik erger me wel eens aan iemand, maar in dit geval had ik er wel voor gezorgd dat die auto me aan ziet komen. Je moet niet als zwakste schakel steeds maar willen doordouwen. Da's dom. En als je na elk ongeluk (want als je zo rijdt zal het niet de eerste of laatste keer zijn vrees ik) gaat het een beetje dom staan als je steeds moet roepen dat je er niets aan kon doen, want dat kon je wél. Door je hoofd te gebruiken. Als ik zo zou rijden, was ik al lang dood.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Als je naar de beelden kijkt dan zit hij op het moment dat hij de auto raakt al tegen het rode gebied van zijn toerenteller aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.andruschak.net/jagerkin/Ramming/Image6.jpg
Ik ben niet heel erg thuis in alle type motoren maar het ziet er uit als iets sportiefs dus dan reed hij toch al zeker 70 of zelf nog harder..???

En daarnaast met deze beelden er bij, geen rechter die hem gelijk gaat geven. Hij zit zich van te voren al op te fokken, te mopperen en te roepen..
Oh en zijn motor miste al van te voren een stuk van de kuip (rechts in beeld waar zijn scherm vast zit).
Afbeeldingslocatie: http://www.andruschak.net/jagerkin/Ramming/Image4.jpg
Lijkt me niet standaard, dus of zo gekocht of hij heeft al eens eerder een foutje gemaakt en daar niet echt van geleerd.. :9

Hij had ook gewoon achter de witte auto langs kunnen rijden.. ;)

Verwijderd

dat je zo niet moet rijden helemaal eens. Ik was ook niet van plan dit soort situaties zo op te zoeken.

overigens hard over de kruising... ik vind zijn snelheid lastig in te schatten alleen aan het geluid.
als je de video vertraagd afspeelt zie je dat de auto zijn stuur aan het omzetten is om vermoedelijk naast de andere auto voor hem te gaan staan en zo ruimte te maken op de kruising.

de hele situatie had voorkomen kunnen worden als de motor rijder defensief had gereden.

Verwijderd

Bommes schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:47:
Als je naar de beelden kijkt dan zit hij op het moment dat hij de auto raakt al tegen het rode gebied van zijn toerenteller aan.
[afbeelding]
Ik ben niet heel erg thuis in alle type motoren maar het ziet er uit als iets sportiefs dus dan reed hij toch al zeker 70 of zelf nog harder..???

En daarnaast met deze beelden er bij, geen rechter die hem gelijk gaat geven. Hij zit zich van te voren al op te fokken, te mopperen en te roepen..
Oh en zijn motor miste al van te voren een stuk van de kuip (rechts in beeld waar zijn scherm vast zit).
[afbeelding]
Lijkt me niet standaard, dus of zo gekocht of hij heeft al eens eerder een foutje gemaakt en daar niet echt van geleerd.. :9

zo te zien is het een honda, het ontbreken van dat stukje binnenkuip lijkt me niet echt iets wat met schade gerelateerd is. dan was het eerder de buitenkuip geweest.

En de toerenteller op dat moment zegt volgens mij ook weinig want hij knijpt zijn koppeling op dat punt in met vermoedelijk het gas er nog op. (toerenteller maakt kort voor impact een flinke jump). En ook is onduidelijk of dat die koppeling wel al geheel los heeft gelaten in dat hele stuk zodoende dat geluid en toerenteller weinig zeggen.

volgens mij zit zijn kilometer teller links onderin maar die is te vaag om goed af te lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2015 11:52 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hij revt om zijn komst aan te kondigen volgens mij. Altijd belangrijker dan remmen in een gevaarlijke situatie :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het blijft een pannenkoek die een ongeluk veroorzaakt wat hij makkelijk had kunnen voorkomen.
Zoals ik al zei hij had er ook achter langs kunnen rijden, eventueel zijn toeter er vol op om zijn frustratie te uiten.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-12 10:06

Metro2002

Memento mori

Hij trok gewoon veel te hard op en wilde met een te hoge snelheid door stilstaand verkeer heen knallen.
Ik denk zomaar dat de schade 50/50 verdeeld zou worden.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
De kruising blokkeren is ronduit vervelend! Vooral als je met de auto bent. Krijg je groen, kan je nog niet weg rijden!

Met de motor kan je er goed tussendoor, maar deze beste meneer doet dat dus helemaal verkeerd. Je gaat niet als een idioot tussen de auto's door knallen, zo ben je een gevaar voor anderen en voor je zelf.

Wat zou ik als uitspraak doen? Auto en motor eigen schade betalen, auto zat fout door de kruising te blokkeren, en de motor zat fout door als een idioot tussen de auto's heen ge scheuren. 8)7

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Darwin Award voor de motorrijder!! 8)7 |:(

Als je dan tóch al zo stoer moet oversteken terwijl je vanuit stilstand weg rijd én ziet wat er aan de hand is dan kun je waarschijnlijk ook wel bedenken dat die automobilist naar voren gaat rijden op het moment dat er beweging in de stoet komt óf plaats gaat maken door dubbel op te gaan stellen. De huismerk vissticks in het vriesvak bij de supermarkt hebben volgens mij nog méér verstand/inzicht dan die clown in dat filmpje

Als 'ie besloten had om er aan de achterkant langs te gaan (en dan rustig) dan had/was die hele situatie ook nooit ontstaan.

Ik ga er vanuit dat die motorrijder ook op mag draaien voor de schade aan die auto('s). Die auto waar 'ie tegen aan rijdt vlamt is waarschijnlijk ook gewoon de kruising opgereden toen het verkeerslicht nog voor geruime op groen stond.

De auto waar z'n motor tegen aanschuift zal ook nog wel wat schade hebben?

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 11-04-2015 20:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 10:19

Bergie

Lekker belangrijk...

Bergie schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:57:
[...]

Feli :)
Ik heb toevallig gisteren een proefritje gemaakt op een MT09. Fijne fiets! Zit nu ook te twijfelen over de aanschaf :9
En toch maar de knoop doorgehakt en besloten hem te kopen :D

Nu wachten tot ik hem op kan halen... duurt me nu al te lang :+

Yamaha MT-09

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vandaag een poging gedaan om de route naar m'n werk wat te leren kennen, maar halverwege omgedraaid... harder rijden dan 80 lukte niet, want de windvlagen waren erg onprettig. Meer oefenen nog! :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CodeCaster schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:45:
Vandaag een poging gedaan om de route naar m'n werk wat te leren kennen, maar halverwege omgedraaid... harder rijden dan 80 lukte niet, want de windvlagen waren erg onprettig. Meer oefenen nog! :)
:o

De meeste motoren hebben aan de linker kant een heveltje zitten wat je met je voet kunt bedienen. Je kunt dat ding óók naar boven tikken met je voet zodat de versnellingen 2 tm. 6 te gebruiken zijn, hè :D oOo

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Geen twijfel over mogelijk dat de motor veel te hard en te gevaarlijk tussen die auto door probeert te rijden.
Als hij dat stapvoets had gedaan was er niks gebeurt. Er achterlangs trouwens ook niet.

De auto staat trouwens niet in een rechte lijn achter die er voor staat en hij lijkt ook te zeggen dat hij juist er naast wou gaan staan om de weg vrij te maken.

Deze situatie's als autorijder heb ik ook wel eens gehad. Het verkeer lijkt gewoon door te rijden en ineens stopt het abrupt... crap, daar sta je dan half op de weg oid...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:06:
[...]

:o

De meeste motoren hebben aan de linker kant een heveltje zitten wat je met je voet kunt bedienen. Je kunt dat ding óók naar boven tikken met je voet zodat de versnellingen 2 tm. 6 te gebruiken zijn, hè :D oOo
Maar hij heeft zoveel power vanaf 8000 toeren! :o

Nee, aan vermogen ontbrak het niet, maar de willekeurige klappen van de wind toen ik 80-100 reed, lieten me merken dat ik nog niet klaar was voor de snelweg met dit weer. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Nouja, je moet het gewoon oefenen. Dan is juist dit weer goed. Zorg dat je de motor met je benen vastklemt en voor de rest gewoon losje bent (stuur ook losjes vasthouden, dus). Dan heeft je bovenlichaam alvast weinig effect op de motor. Voor de rest is het dan een beetje "go with the flow".

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CodeCaster schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:37:
[...]

Maar hij heeft zoveel power vanaf 8000 toeren! :o

Nee, aan vermogen ontbrak het niet, maar de willekeurige klappen van de wind toen ik 80-100 reed, lieten me merken dat ik nog niet klaar was voor de snelweg met dit weer. :)
Ik ben er ook niet dol op om met windstoten op de snelweg (of elders) te rijden, hoor. Maar wat XBL al zegt: Motor "sturen" doe je met je heupen, voor de rest gewoon ontspannen op het ding gaan zitten, dan is 't niet veel anders dan normaal rijden.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

DinX

Motormuis

GBTW schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:57:
Ik zag van de week dat Heavy duties nu ook een Nederlandse distributeur heeft!
http://heavyduties.nl/

Als je goedkope goede koffers wil kan ik ze zeker aanraden

Vandaag de reflectoren er maar op gemaakt :), volgende week nog even de alu plaat op het kontje en de rotopax erop, reflector op moto monteren, slag uit voorwiel halen (en ja 10k verder en balhoofdlager is weer gaar maar er gaat nu geen nieuwe erin andere motor in december / januari) en ik ben klaar voor vakantie :).

[afbeelding]
Hee, heb ik die foto niet op ADV zien voorbij komen ? :P

Ik heb dezelfde hier liggen maar twijfel nog of ik ze op m'n koffers ga plakken.
Je gaat zo van min of meer strakke look naar ambulance-look :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
Bommes, ben jij dit?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12 13:57
[afbeelding]

[afbeelding]

Echt, wat een suf gedoe weer.
Man windt zich op over het blokkeren van een kruising, daarna trekt hij op volle toeren op en probeert tussen de auto's door te komen. Als je in dergelijke situaties er tussendoor wilt, dan moet je oogcontact met de bestuurder van de auto hebben voordat je iets kan doen - tenminste dat zou ik doen, anders heb ik er geen vertrouwen in dat de auto mij ook gezien heeft. En dat is dan ook hier de situatie.
Fout van de motorrijden. Zeker als het filmpje gebruikt wordt als bewijs, kan ik me niet voorstellen dat een rechter met het gelijk van de motorrijder instemt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jolke schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:08:
[...]

Echt, wat een suf gedoe weer.
Man windt zich op over het blokkeren van een kruising, daarna trekt hij op volle toeren op en probeert tussen de auto's door te komen. Als je in dergelijke situaties er tussendoor wilt, dan moet je oogcontact met de bestuurder van de auto hebben voordat je iets kan doen - tenminste dat zou ik doen, anders heb ik er geen vertrouwen in dat de auto mij ook gezien heeft. En dat is dan ook hier de situatie.
Fout van de motorrijden. Zeker als het filmpje gebruikt wordt als bewijs, kan ik me niet voorstellen dat een rechter met het gelijk van de motorrijder instemt.
Wat de motorrijder doet is gewoon lomp. Als ie rustig had gereden en inderdaad oogcontact had gemaakt was er niets aan de hand.

Aan de andere kant rijd de motorrijder wel door groen en rijd de auto eigenlijk door rood omdat ie ergens staat waar hij niet mag staan en het licht waar hij vandaan kwam al lang rood is. Hij zou dus voorrang moeten verlenen, maar dat doet hij niet. Als je puur kijkt naar wie er voorrang heeft zit de auto fout. Neemt niet weg dat wat de motorrijder doet enorm dom is en hij vraagt om problemen.

• Jolke
PilatuS schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:20:
[...]

Wat de motorrijder doet is gewoon lomp. Als ie rustig had gereden en inderdaad oogcontact had gemaakt was er niets aan de hand.

Aan de andere kant rijd de motorrijder wel door groen en rijd de auto eigenlijk door rood omdat ie ergens staat waar hij niet mag staan en het licht waar hij vandaan kwam al lang rood is. Hij zou dus voorrang moeten verlenen, maar dat doet hij niet. Als je puur kijkt naar wie er voorrang heeft zit de auto fout. Neemt niet weg dat wat de motorrijder doet enorm dom is en hij vraagt om problemen.
Hij maakt moedwillig de situatie onveiliger dan deze al is. Lijkt me duidelijk. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik mag hopen dat de verzekeraar van de bestuurder van die witte auto dit filmpje ook te zien heeft gekregen óf het alsnog te zien gaat krijgen.

• Jolke
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:36:
Ik mag hopen dat de verzekeraar van de bestuurder van die witte auto dit filmpje ook te zien heeft gekregen óf het alsnog te zien gaat krijgen.
Sure, voor zo'n auto krijg je nog geld van de verzekering. :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:39:
[...]

Sure, op voor auto krijg je nog geld van de verzekering. :X
Ook bij een Casco verzekering: Verzekeraar keert uit maar jij mag de verzekeraar gaan betalen (filantropische instellingen en verzekeraars zijn 2 volledig verschillende planeten in verschillende planetenstelsels).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 11-04-2015 20:47 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:53

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hooglander1 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:11:
[...]
Hij revt om zijn komst aan te kondigen volgens mij. Altijd belangrijker dan remmen in een gevaarlijke situatie :P
Da's onzin. In een gevaarlijke situatie ga ik er niet bij nadenken om te gaan gassen om mijn komst aan te kondigen. Ik zou daar als automobilist niet op reageren, want ik denk dan dat het een testosteronhaantje is die zich niet kan beheersen. Gebruik gewoon je claxon of pas je snelheid aan. Als je zoveel tijd hebt om daarover na te denken, kun je ook genoeg doen om een ongeluk te voorkomen.

Het is bovendien nogal agressief. Soms zie je gewoon iets over het hoofd. Jij ook. En dan zo aso gaan gassen is een nare manier om iemand wakker te schudden.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 11-04-2015 20:52 ]

• GBTW
Bommes schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:19:
Tis vast een Amerikaan die nemen altijd zo een hoop bende mee.
Net als deze gast:
[afbeelding]

en nee dit is niet zijn wereldreis uitrusting maar hij rijd altijd zo rond.. :P
:( Waarom een compleet wiel. wat is er mis met proppen (gelukkig heb ik dat niet nodig, want binnenbanden). Ik heb echt nog nooit iets lek gereden. Zelfs nog niet eens een schroef of spijker in mijn band.
DinX schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:10:
[...]

Hee, heb ik die foto niet op ADV zien voorbij komen ? :P

Ik heb dezelfde hier liggen maar twijfel nog of ik ze op m'n koffers ga plakken.
Je gaat zo van min of meer strakke look naar ambulance-look :+
;) als jij ook dat topic van Hunter bedoeld ja ;). Ook gbtw op advrider :)

[ Voor 25% gewijzigd door GBTW op 11-04-2015 21:09 ]

• GBTW
Shit had niet moeten dubbel posten, sorry!

[ Voor 87% gewijzigd door GBTW op 11-04-2015 21:10 ]

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-12 10:07
ToolkiT schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 00:58:
[...]

En, ben je veilig aangekomen? hoe ging de rit?
Mô!

Ye - zekers veilig aangekomen, was alleen wel weer een volle dag familie bezoek en dingen dus had nioet de mogelijkheid me te melden.

De rit;
Helaasch bij Antwerpen 40km file door een ongeluk "wegens de mist", bij Gent een zelfde soort file maar minder lang - daardoor een uur te laat voor de trein.
Trein was eng. Stond dus met de VFR, mn broertje en zijn ER6f, een brit met een K1300S en een franse stel en hun K1600GT in dezelfde wagon. Motoren scheef over de "rijbaan" op zijstandaard en in z'n één. Geen ratelbanden, zekeringen niks.
Schudde zo erg dat we op een gegeven moment eenieder onze fietsen maar gingen knuffelen tot er een lapzwans aan komt hupsen om mee te delen dat er geklaagd was en we beter op onze fietsen moesten passen om te voorkomen dat ze op een auto zouden belanden.
Hier was meneer de K1300S het niet mee eens, op de heenweg schudde het nlk niet zó erg. Blijkt bij navraag met iemand anders dat de luchtvering van de trein buiten werking was. |:(

Eenmaal in Engeland ging het eigenlijk volgens plan, alleen een uur later allemaal dan gepland.
M20 niks
M26 niks
M25 gefiltered (pauze)
M3 gefiltered
A303 af en toe gefiltered (pauze)
A30 geknald
M5 gefiltered (pauze)
A38 geknald

t'Is wel echt een mega rit.. volgende keer maar even langer dan een weekend blijven denk ik..

Maandag om 08:30 vertrek; 15:30 Folkstone.

• DinX

DinX

Motormuis

GBTW schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:05:
[...]

:( Waarom een compleet wiel. wat is er mis met proppen (gelukkig heb ik dat niet nodig, want binnenbanden). Ik heb echt nog nooit iets lek gereden. Zelfs nog niet eens een schroef of spijker in mijn band.

[...]

;) als jij ook dat topic van Hunter bedoeld ja ;). Ook gbtw op advrider :)
Heb je eventueel een foto bij daglicht zonder flits van de stickers op je koffers?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

mphilipp schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:51:
[...]

Da's onzin. In een gevaarlijke situatie ga ik er niet bij nadenken om te gaan gassen om mijn komst aan te kondigen. Ik zou daar als automobilist niet op reageren, want ik denk dan dat het een testosteronhaantje is die zich niet kan beheersen. Gebruik gewoon je claxon of pas je snelheid aan. Als je zoveel tijd hebt om daarover na te denken, kun je ook genoeg doen om een ongeluk te voorkomen.

Het is bovendien nogal agressief. Soms zie je gewoon iets over het hoofd. Jij ook. En dan zo aso gaan gassen is een nare manier om iemand wakker te schudden.
Je sarcasmemeter is stuk ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oh... :+

• GBTW
DinX schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:58:
[...]

Heb je eventueel een foto bij daglicht zonder flits van de stickers op je koffers?
Zal dat zo even maken :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-uGKUqEl6Y5w/VSpyUkBsJZI/AAAAAAAACzA/c5-hYwW6rxU/w1563-h1172-no/IMG_20150412_115204.jpg
Hooglander1 schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:12:
[...]

Helaas geen publieke link. :(
Nu wel hopelijk.

[ Voor 64% gewijzigd door GBTW op 12-04-2015 15:27 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Helaas geen publieke link. :(

Nu wel inderdaad :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 12-04-2015 16:52 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aanrader voor de nachtrijders of woonwerkers onder ons:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51Kc0FMnR%2BL._SY300_.jpg
Emergency Led Flare. Knippert fel rood met allerlei standen.

Bij de Kruidvat voor €6,99 per stuk. Werkt op AAA batterijen. Valt goed op als je ergens bent stilgevallen op een onhandige plek.

DinX kwam er laatst mee op IRC, toen ik ze zag liggen maar meteen meegenomen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 12-04-2015 17:14 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 22:47
Vandaag even een rondje gedaan. Gehoorbeschermers (Alpine) zijn best fijn, scheelt een hoop herrie.
route

Rondje kan nog wat leuker, dit was niet heel spannend :z
Stond wel een behoorlijke wind in de polder

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:53

steveman

Comfortabel ten onder

Toch wel even de kasteelweg en de poel meegepakt ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die BMW zoektocht is het niet geworden vandaag.
Tegen de tijd dat we konden gaan rijden was de laatste aanwijzing al gegeven, toevallig wel naar een locatie vlakbij ( Helmond).

Dus maar een toerritje gereden, via flinke omwegen om Tilburg heen, door naar Heusden via het pondje het water over naar Den Bosch.
Daar dr snelweg op weer naar huis.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Vetd_TT7loM/VSqbKkEV05I/AAAAAAAADek/HoYpTrxvGjA/s1024/20150412_164716.jpg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vandaag een eerste echte rit gemaak met mijn nieuwe helm, een Nexx XD.1 Voyager White.

Afbeeldingslocatie: http://www.formotorbikes.com/images/small/nexx/nexx-xd1-voyager-white-black.jpg

De intercom set is er nog niet, schijnt moeilijk leverbaar te zijn. Maar het valt helemaal niet tegen. Een heel stuk stiller dan die Nolan N104 die ik ook nog heb. Ook werkt de Nexx fijner met de Moveo neckbrace. De Nexx is stil en draagt prettig. Het enige puntje van kritiek dat ik heb is dat het vizier geen tandjes heeft zodat ie in één positie kan blijven staan. Maar als het erg warm is, haal ik het vizier eraf en rij ik met een crossbril.
De 'peak' werkt goed, geen zon in mijn porem. Ook windgeruis valt reuze mee. Alleen met zijwind heb je meer last vanwege die klep.

Het leuke van deze helm is dat Nexx 3 mogelijke montagepunten levert voor een helmcamera. Heel simpel een aantal plaatjes waarop je de bevestigingen kunt plakken. Eentje voor op de klep en twee aan de zijkanten als vervanger voor het kapje van het viezierdraaipunt. Heel slim. Kost geen drol om te maken, maar is wel reuze handig en je hoeft niets op je helm zelf te plakken.

Aanrader voor wie nog een endurohelm zoekt. Touratech heeft 'm ook met hun eigen merk, en dan is ie meteen €200 duurder.

• Jolke
Hoop motoren vandaag op de weg! Zonnetje scheen hier dan ook goed en het was 20 graden. 8)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik was vanmiddag ff naar m'n ouders toe, met het koekblik. Toen ik voor Nijmegen in de file stond (Waalbrug was dicht), baalde ik dat ik niet op de brommert was gegaan :(

Vaak bu'j te bang!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh net een foto met een stukje motor er bij van de schoonzus doorgestuurd gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/usiv4vkn1tHJz9lX-7gvNgHENpiiXDhSXrHFGWLgh8s=w1032-h581-no
d:)b

• DinX

DinX

Motormuis

Heb ze ook maar geplakt. Zitten wel een paar kleine foutjes in. Op het witte stukje staat de DOT-... tekst heel klein geschreven. En 1 van de rood/oranje stukjes loopt een streepje door als ze oplichten. Maar ziet er nog wel netjes uit. Ze zijn ook vrij donker van zichzelf dus het is niet dat ze er helemaal uitspringen bij daglicht :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5bueqPmYVKVABG4bWfUKXii8/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QusiE02z2fDupRUSTT3dOVHH/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fMoNEbKp86jmU1RAhDrGCttp/medium.jpg

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:49

_Apache_

For life.

Van het weekend weer wat klusjes gedaan en wat irritante problemen opgelost.
Af en toe werkte mijn microfoon van mijn interphone niet tijdens het rijden.. Vriendin of vrienden hoorde mij opeens niet meer, terwijl ik de rest wel hoorde.
En af en toe gaf mijn Zumo 550 aan dat hij ontkoppeld was van de stroombron, en dat hij zou uitschakelen na 10 seconden, handig als je dat niet ziet tijdens het rijden, staat ie opeens uit. :/

Eerst de intercom..
Heb dit voorgelegd aan de winkel waar ik hem kocht, zij adviseerde mij de oortjes en microfoon te wisselen voor een nieuw setje. Ze wilde mij tegemoet komen door 50% korting/ 15 EU te geven.
Erg schappelijk en eens even zien of het oplost. Maar helaas, intercom bleef weigeren, alhoewel de veel plattere spekers wel de 15euro waard zijn. Deze vallen nu precies in de uitsparing die al aanwezig was in mijn helm (Shark -r).

Anyways, dus nog even verder puzzelen, wanneer ik de intercom wisselde, wisselde ook de weigerende microfoon.. Eeee.. eureka. Het waren helemaal niet de microfoon of draadjes die het probleem waren. Het was mijn intercom die roet in het eten gooide, uiteindelijk is dat ook weer kostenloos opgelost, met een pufje contactspray. :X

Ook de Zumo vond de contactspray fijn. Contactpuntjes bij gebogen, schroefjes goed vast gedraaid en sindsdien niet meer voorgekomen. Zo rijdt het weer heerlijk, Fazertje kan - na een beurtje - de laatste 5k afwerken, en dan staat de teller op de 100.000. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 12-04-2015 22:07 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-12 19:18
Gisteren m'n beestje klaar gemaakt om te rijden, vandaag de eerste rit gemaakt! Wat rijd het fantastisch! De motor is een kilo of 15 lichter dan toen ik begon, en dat is te merken!

Afbeeldingslocatie: https://dl.pushbulletusercontent.com/14fMiaTtyrG7AxhO9OeVkkxh4mnNFJaw/IMG_20150411_145604.jpg

• DinX

DinX

Motormuis

oJoey schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:16:
Gisteren m'n beestje klaar gemaakt om te rijden, vandaag de eerste rit gemaakt! Wat rijd het fantastisch! De motor is een kilo of 15 lichter dan toen ik begon, en dat is te merken!

[afbeelding]
Mooie fiets man :)

• Jolke

[afbeelding]
Leuk een café-racer van BMW, nice. 8)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

[afbeelding]
Gaaf zeg! Zou ook wel een caferacer willen als ik wat meer ervaring heb.

Zit nu een beetje te kijken naar de honda vfr. Lijkt me als beginner met lang lijf wel geschikt

• oJoey
Deze BMW is m'n eerste bike Catch22.

Begonnen als volledig standaard R80RT. Al het werk eraan heb ik zelf gedaan (of met mijn vader) in het schuurtje van m'n ouders, op het bekleden van het zitje na. Ik heb er nog wat plannen mee (vooral het afwerken van wat zaken), maar ik moest de fiets met het goede weer op de weg krijgen!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
oJoey schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:33:
Deze BMW is m'n eerste bike Catch22.

Begonnen als volledig standaard R80RT. Al het werk eraan heb ik zelf gedaan (of met mijn vader) in het schuurtje van m'n ouders, op het bekleden van het zitje na. Ik heb er nog wat plannen mee (vooral het afwerken van wat zaken), maar ik moest de fiets met het goede weer op de weg krijgen!
Ik zou misschien net mijn bougies kunnen vervangen, dus ik zou er dan 1 afgebouwd moeten kopen. En ik wil eerste een goedkope motor waar ik een keer een foutje mee kan maken.

Verwijderd

Bommes schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:50:
Oh net een foto met een stukje motor er bij van de schoonzus doorgestuurd gekregen:
[afbeelding]
d:)b
Die pontjes over de Bergsche Maas zijn wel leuk, ben daar ook wel aardig veel te vinden :)

Vandaag maar even een spaghetti rondje gedaan vanuit Loon op Zand richting Boxtel daarna via Oirschot naar Hilvarenbeek. Vanaf Hilvarenbeek naar Moergestel en daarna via Haaren en Vught en Biezenmortel via Udenhout weer terug in Loon op Zand :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GenjiBlade schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:44:
[...] Blijkt bij navraag met iemand anders dat de luchtvering van de trein buiten werking was. |:(
Ah ik zat al te denken: normaal valt dat altijd erg mee (ik ga altijd met mijn dochter(s) even bij de motoren kijken als we met de tunnel gaan en die staan altijd best stabiel..

Verwijderd

CodeCaster schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:45:
Verplicht leesvoer, dit boek (anders dan de titel doet vermoeden is dit vooral een boek voor gewone motorrijders):

Titel: Sport Riding Techniques: How To Develop Real World Skills for Speed, Safety, and Confidence on the Street and Track
Auteur: Nick Ienatsch
Link naar Amazon: http://www.amazon.com/Spo...-Confidence/dp/1893618072
Link naar Bol: http://www.bol.com/nl/p/s...chniques/1001004001806064

Dit boek is zoveel beter dan de bekende Twist Of The Wrist boeken van Keith Code ;)

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-12 15:14

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:06:
[...]

Die pontjes over de Bergsche Maas zijn wel leuk, ben daar ook wel aardig veel te vinden :)

Vandaag maar even een spaghetti rondje gedaan vanuit Loon op Zand richting Boxtel daarna via Oirschot naar Hilvarenbeek. Vanaf Hilvarenbeek naar Moergestel en daarna via Haaren en Vught en Biezenmortel via Udenhout weer terug in Loon op Zand :)
Bekend rondje, rijd ik ook vaak :+

Afgelopen weekend proefrit gehad op de Street triple.
Van begin tot aan het einde met een grijns op mijn gezicht gezeten 8) het geluid, het acceleratievermogen machtig mooi gewoon.
Na de proefrit gelijk een offerte laten maken voor een matt grijze Street Triple R met een bellypan / flyscreen / korte kentekenplaathouder / arrow uitlaat / bar end mirrors. kwam uit op een leuke prijs :)
Nu hopen dat de verzekering snel geld uitkeert van mijn kawa zodat ik deze kan bestellen :9

"Don't let your dreams be memes"

Verwijderd

@Wootlock. Ik heb een tijdje in Boxtel gewoond en nu woon ik tijdelijk in Loon op Zand. Beide plaatsen zijn uitstekende plekken voor mooie rondjes. Mijn rondjes vinden eigenlijk altijd in de driehoek Breda - Den Bosch - Eindhoven plaats omdat ik daar zoveel leuke weggetjes ken.

Trouwens nog mijn laatste ontdekking voor een weggetje met prachtige bochten: De Berlagestraat in Dongen :9~ >:)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:19:
[...]

Verplicht leesvoer, dit boek (anders dan de titel doet vermoeden is dit vooral een boek voor gewone motorrijders):

Titel: Sport Riding Techniques: How To Develop Real World Skills for Speed, Safety, and Confidence on the Street and Track
Auteur: Nick Ienatsch
Link naar Amazon: http://www.amazon.com/Spo...-Confidence/dp/1893618072
Link naar Bol: http://www.bol.com/nl/p/s...chniques/1001004001806064

Dit boek is zoveel beter dan de bekende Twist Of The Wrist boeken van Keith Code ;)
Jammer dat er geen kindle versie is, want de paperback is best duur (en ja ik ben verwend met goedkope boeken hier in tegenstelling tot die woekerprijzen in NL..)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12 14:26

empy

Rijdt rondjes

[afbeelding]
Wat een schitterende kleurencombinatie! O-)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/i1OqrXzCJ0uLZ73mqex6Dq6o/medium.jpg

Ik ben zelf niet zo van het cafe-racer model, maar zo'n R staat wel op mijn verlanglijstje na op een R1200RT te hebben gereden. Het karakter van dat blok sprak mij zo erg aan! De zwieper die je krijgt als je met het gas speelt van de boxer was echt heel verslavend O+

Het nadeel van dat grote ding was alleen dat ik zelfs met het zadel laag nog moeite had om met mijn voeten bij de grond te komen, ik hoop dat het bij andere modellen wat minder hoog zal zijn. Mijn eigen zadel staat ook slechts op 75CM hoogte en dat is precies goed!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:39:
@Wootlock. Ik heb een tijdje in Boxtel gewoond en nu woon ik tijdelijk in Loon op Zand. Beide plaatsen zijn uitstekende plekken voor mooie rondjes. Mijn rondjes vinden eigenlijk altijd in de driehoek Breda - Den Bosch - Eindhoven plaats omdat ik daar zoveel leuke weggetjes ken.

Trouwens nog mijn laatste ontdekking voor een weggetje met prachtige bochten: De Berlagestraat in Dongen :9~ >:)
Daar maken ze regelmatig fotoreportages. Wel jammer dat de foto's daar pér Km/h afgerekend moeten worden en je niet kunt besluiten ze niet af te nemen :(

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[afbeelding]
Kom je trouwens uit Arnhem? Ik zag zojuist (10 minuten geleden) volgens mij deze BMW rijden over de Velperweg

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-12 09:08

Chakotay

Lick here to continue

[afbeelding]
Ziet er erg goed uit zo! Waar heb je dat zadel vandaan? Ik zoek ook iets vergelijkbaars voor de Zephyr :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-12 15:14

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:39:

Ik woon in Goirle en er dus precies tussen in ;)
Momenteel werk ik in Eindhoven en rijd ik meestal binnendoor: stukje A58 -> bij hilvarenbeek eraf -> Richting Diessen -> Middelbeers -> Westelbeers -> Oirschot de weg op
Ook lekker sturen daar als het niet te druk is :9~

"Don't let your dreams be memes"

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
https://twitter.com/amvanoorschot/status/587590510753292289

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CCeKclVWIAAxSEl.jpg:large
Motoragenten bij @minbuza i.v.m. Internationale Cybersecurity Conferentie. #NCSC2015

:9~

iRacing Profiel

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Domino Day!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
En geen motoragent te bekennen in de rest van Nederland. :?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:09
Bij zoveel mogelijk op de dodemansknop drukken en dan wegrennen :+. Wie de meeste heeft die wint, als je ontkomt aan de politie na de daad krijg je een bonus van 10 punten!

• oJoey
-tom-562 schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:59:
[...]

Kom je trouwens uit Arnhem? Ik zag zojuist (10 minuten geleden) volgens mij deze BMW rijden over de Velperweg
Jep! Geboren en getogen Arnhemmer, rond die tijd reed ik daar inderdaad!
Chakotay schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:24:
[...]

Ziet er erg goed uit zo! Waar heb je dat zadel vandaan? Ik zoek ook iets vergelijkbaars voor de Zephyr :)
Schuimvorm zelf gemaakt, bekleding laten doen!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha, wat toevallig :) M'n werk zit op de Velperweg, woon zelf ook in Arnhem (sinds kort)

Vaak bu'j te bang!

• GBTW
DinX schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:30:
[...]

Heb ze ook maar geplakt. Zitten wel een paar kleine foutjes in. Op het witte stukje staat de DOT-... tekst heel klein geschreven. En 1 van de rood/oranje stukjes loopt een streepje door als ze oplichten. Maar ziet er nog wel netjes uit. Ze zijn ook vrij donker van zichzelf dus het is niet dat ze er helemaal uitspringen bij daglicht :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit :), verder niet gelet op dat soort kleine dingen :). Die KTM blijft een mooie machine, kan deze echt niet meer bij houden met de F800GS :+ vanuit het niets is dat ding gewoon weg :)

• ROFLASTC
  • Laatst online: 16:04

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hela, Weet iemand of er een 3D-printing bedrijf is dat voor particulieren dingen kan maken? Ik vind tot op heden alleen zakelijke print bedrijven.

And it goes BRAAAAAPP!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
ROFLASTC schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:36:
Hela, Weet iemand of er een 3D-printing bedrijf is dat voor particulieren dingen kan maken? Ik vind tot op heden alleen zakelijke print bedrijven.
.
Probeer je vraag hier eens!:
OpenSource 3D Printing - Deel 2

Een handtekening?!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03

Exigence

dnkroz

ROFLASTC schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:36:
Iemand op https://www.3dhubs.com?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

http://rijschoolheezen.nl/motortoertocht/
Iemand van GOT die ook mee rijd??

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ah, verdorie. Die dag al een rit georganiseerd voor #got-motor op IRC. En die moet iets centraler beginnen dan Waalre :P

* Hooglander1 gooit het eens in de groep.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[afbeelding]
Gaaf man! Ik heb wel een zwak voor caféracers. Ga je de uitlaten nog wrappen? Dat zie je ook vaak. Mooi dat je er ook een airhead voor hebt genomen. Hele coole bak!

en spaakwielen...

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 13-04-2015 18:48 ]

• oJoey
Heb eergisteren uitlaatwrap besteld! Als het mooi is laat ik het zitten, anders niet!

In de driehoeken van het subframe maak ik zelf leer&canvas gereedschapsrolletjes. Ik heb nu 0 bagageruimte, en het is wel fijn als ik m'n slot en gereedschappen op een mooie manier kan meenemen.

Ook vandeweek nieuwe demperwol besteld voor m'n uitlaten, zoals -tom-562 misschien kan beamen komt er nu vrij veel herrie uit...

Spaakwielen is iets wat ik in de toekomst nog wel wil, maar wat nu voor mij onbetaalbaar is. Aan de voorkant zit hier 18" terwijl bij de spaakwielen er 19" is voor de BMW. Aan de achterkant zit ik te klooien met spacers en dergelijke om alles passend te maken. Het lijkt er op dat er ooit custom spaakwielen gaan komen, maar dan moet het wel in het budget passen!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mijn R850RT is een politieuitvoering (RT-P) en die heeft 18" spaakvelgen voor en een 16" (of 17") achter. Er is dus hoop. Of je die te pakken kunt krijgen is vraag 2... Een sloperd zoeken denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 13-04-2015 19:28 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Heb je die nog steeds??

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik vond die R80 caferacers/brat-style motoren voor een jaar/2 jaar geleden geen porum, maar nu je ze wat vaker ziet, vind ik ze echt vet.

Vaak bu'j te bang!

• oJoey
Heb de mijne nu ongeveer 2 jaar. Ben begonnen met de verbouwing toen er nog niet zo heel veel gedaan waren. Alleen ben ik de afgelopen 2 jaar niet veel in Nederland geweest.Nu lijkt het alsof ik met de meute ben meegegaan :'(

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, ik heb 'm voor de winter uit de verkoop gehaald. Er was wel interesse, maar blijkbaar meer van mensen die een goedkope woon/werkfiets of pekelfiets zochten. En ik heb er een hoop meuk op zitten die ze niets interesseert en waar ze dus ook niet voor willen betalen. Ik ga 'm dus strippen van de extra's: intercom, navihouder, extra fusebox enzo. En ik ga eindelijk die politiebedrading eruit trekken.
Die dingen kan ik allemaal los verkopen voor de mensen die dat wel leuk vinden en kan de prijs van de brommerd omlaag.

Kan ik nu zo'n beetje aan gaan beginnen want het wordt wat warmer.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Meanwhile, in Austria:

No More Superbikes for KTM – CEO Says They’re Too Dangerous For Public Roads
But let’s be honest, if your Superbike is reaching 200 horsepower or more, it’s impossible to argue that it belongs on the street. It really doesn’t, anymore.
Er valt van alles op aan te merken natuurlijk, en dat doen ze in dat artikel ook. Maar hij heeft wel een punt, hoewel ze ook een machine hebben met 170pk...waar trek je de grens. Maar ik ben het in principe wel met 'm eens dat een machine met 200pk op de openbare weg net zo onzinnig is als de 1000pk van een Veyron (al zijn daar niet zo heel veel van). Maar een auto met 6-700pk is ook waanzin. Alleen leuk om te racen. Maarja...zolang mensen zo'n moordmachine willen kopen, prima hoor...

Pagina: 1 ... 25 ... 105 Laatste