Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 26 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heuj, maar dat is interessant. Ben normaal niet zo van de toertochtjes, maar deze begint wel erg dichtbij. Normaal rij ik alleen wel solo en op de bonnefooi (hey, zijweggetje; eens inrijden) of hoogstens met de telefoonnavigatie van A naar B. Voor mij zal het dus flink wennen zijn. :P

Op zich vind ik het prima om mee te rijden, ben komend weekend toch alleen thuis. Alleen eens gaan kijken hoe ik dat ga doen met navigeren. Of met iemand meerijden die wel kan navigeren natuurlijk. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33

Bommes

Capo del formaggio

Je krijgt na inschrijving de route, volgens mij zelfs op papier.. :+
Ik zie net op hun facebook pagina dat ze 120 mensen hebben uitgenodigd.
Nu rijden er al 35 de route.
Voordeel is wel dat inschrijven van 9 tot 11 kan zondag ochtend, dus ik denk dat het zich wel opsplitst in "groepjes vrienden/bekende".
https://www.facebook.com/events/350982581760231/

Ik heb altijd met zulke routes met groepen..
bevalt het me niet ga ik rechtsaf als de route links af gaat, het is geen verplichting om mee te blijven rijden tot het einde.

Oh.. sorry ik ben een beetje een botte hork:
ik heb navigatie en ik denk dat ik zeker met 1 maat van mij mee rijd die heeft ook een navi.
Dus als je komt haak je bij ons aan, lijkt me tof.
Zal je wel een pb sturen over hoe laat we daar verzamelen (als ik dat weet want dat is nu nog onbekend)

[ Voor 21% gewijzigd door Bommes op 13-04-2015 21:57 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heel graag. En ik kan ook soms best een botte hork zijn hoor. :P

In het begin heb ik wel eens met een maat gereden, maar die is daarna vrij snel gestopt met motorrijden. Daarna nog eens een meeting gedaan, en hoewel dat op het terras heel gezellig was, was de groep op de weg te groot. Daarnaast nog wat onnodig haantjesgedrag waar ik dan niet zo'n zin in heb, en tja, sindsdien altijd alleen op pad geweest.

Maar wat ik bedoelde met navigeren is, als ik met iemand mee zou rijden, dan is het wel handig als hij/zij ervaring heeft met navigeren, al is het maar op papier. Ik ben het gewoon niet gewend op de motor. Ik rij puur op richtingsgevoel, maar vrijwel nooit een uitgestippelde route.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bommes schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:56:
Je krijgt na inschrijving de route, volgens mij zelfs op papier.. :+
Ze zeggen ook dat je hem digitaal kan krijgen, dus als je die in ieder geval zou willen harvesten voor me, zou ik je zeer erkentelijk zijn.

Klinkt wel als een mooie route namelijk en ik zou hem graag een andere keer willen rijden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik bedacht me net, normaal ben ik meer op zuid-Limburg/Voerstreek/Eifel/Ardennen georiënteerd, maar komend weekend is de Amstel Gold Race en wil je daar sowieso niet zijn. Komt dat even mooi uit!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:02:
Ik bedacht me net, normaal ben ik meer op zuid-Limburg/Voerstreek/Eifel/Ardennen georiënteerd, maar komend weekend is de Amstel Gold Race en wil je daar sowieso niet zijn. Komt dat even mooi uit!
Die route van die rijschool loopt vanuit Waalre, tussen Eindhoven en Valkenswaard, richting het noorden (waarschijnlijk via 's-Hertogenbosch naar Nijmegen, gezien de afstanden én vermelde plaatsen/wegen) dus van de Amstel Gold Race heb je waarschijnlijk geen last :)

Dat "andere ritje" begint aan de Waalbanddijk .... ~ 15Km. bóven 's-Hertogenbosch :P

En zoals ik elders al vermelde: Ik moet om 17:00 uur elders zijn, waarbij er van me verwacht wordt dat ik in gepaste kleding verschijn.... Dus niet in motorpak :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hooglander1 schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:24:
[...]

Ze zeggen ook dat je hem digitaal kan krijgen, dus als je die in ieder geval zou willen harvesten voor me, zou ik je zeer erkentelijk zijn.

Klinkt wel als een mooie route namelijk en ik zou hem graag een andere keer willen rijden.
Check zal ik doen.. :Y
DrivinUCrazy schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:02:
Dat lukte ons vorig jaar ook, we stonden in Epen op de camping en gingen zaterdag een rondje rijden.
na 2 kilometer hadden we door dat we niet alleen waren.. |:(
Maar ik geef neit zo snel op dus heb gewoon toch de Mergelland route gereden, was flink slalommen kan ik je zeggen. En heb heel wat wielrenners horen mopperen als ik er langs broooaaaaptje.. >:)
wimmel_1 schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:36:

En zoals ik elders al vermelde: Ik moet om 17:00 uur elders zijn, waarbij er van me verwacht wordt dat ik in gepaste kleding verschijn.... Dus niet in motorpak :o
Motorkleding is ook gepaste kleding.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-12 09:08

Chakotay

Lick here to continue

Ik pas mijn motorkleding meestal wel voordat ik het koop idd :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:36:
[...]

Die route van die rijschool loopt vanuit Waalre, tussen Eindhoven en Valkenswaard, richting het noorden (waarschijnlijk via 's-Hertogenbosch naar Nijmegen, gezien de afstanden én vermelde plaatsen/wegen) dus van de Amstel Gold Race heb je waarschijnlijk geen last :)
Dat weet ik. Ben opgegroeid in het hart van het Amstel Gold Race parcours, dus van wielertochten in die regio weet ik wel het nodige. ;) Inmiddels woon ik daar niet meer. Maar het komt nog wel eens voor dat ik via het heuvelland richting Eifel rij. Ben ik blij dat ik er op tijd aan heb gedacht om dat komend weekend niet te doen.

Nu ik in Eindhoven werk, is die toertocht een goede manier om de leukere weggetjes daar eens wat te verkennen.
Ik ben wel vannacht flink begonnen met hoesten en keelpijn. Als dat zich niet doorzet, dan ben ik er zondag gewoon bij. En anders... tja, ziek is ziek. :|

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Check! Klinkt als een goed plan bij 15 gaden en zon.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grr... Motor tegen het dek :(

Gelukkig uit -vrijwel- stilstand, waardoor ik zelf kon blijven staan.
Buurvrouw leek het een goed idee om de parkeerplaats op te sturen waar ik net vandaan wou wegrijden.
Reed net met m'n voorwiel van een randje af toen ik moest remmen, en toen verloor ik de balans.

Heb hem zachtjes neer moeten leggen, wat een paar krassen op de onderkuip heeft opgeleverd.
Zal met een lakstiftje wel goed komen, maar toch jammer :(

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Elect schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:10:
Check! Klinkt als een goed plan bij 15 gaden en zon.
+ 1
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:58:
Ik ben wel vannacht flink begonnen met hoesten en keelpijn. Als dat zich niet doorzet, dan ben ik er zondag gewoon bij. En anders... tja, ziek is ziek. :|
Beterschap en misschien dus + 1

Ik weet nog niet hoe laat ik daar ga zijn, er rijd n ieder geval nog 1 maatje van mij mee (met zijn vriendin als duo) op zijn BMW 1200gt en ik op de FJ.
Zal eens even gaan appen met de meerijders om een tijd af te spreken, dan post ik dat hier wel voor de mee rijders.
MikeyMan schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:29:

Buurvrouw leek het een goed idee om de parkeerplaats op te sturen waar ik net vandaan wou wegrijden.
Reed net met m'n voorwiel van een randje af toen ik moest remmen, en toen verloor ik de balans.

Heb hem zachtjes neer moeten leggen, wat een paar krassen op de onderkuip heeft opgeleverd.
Oh nee.. ;(
Ongelukjes zitten in een klein hoekje.. echt balen.
Die voorrem op lage snelheid heeft mij met lessen ook wel ooit de lesmotor op zijn kantje laten leggen.. :F

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12 16:36

Phreak

KTM SuperDuke

* Phreak knuffelt MikeyMan

Dat is zuur, ik heb het zelf al 2x gehad...
Beide keren zacht neer kunnen leggen gelukkig, ik heb volgens mij geen zichbare schade overgehouden.
Volgens mij land hij op m'n frameslider en m'n stuurgewicht.

Maar je voelt je wel lullig.
1x vanuit stilstand, had de standaard niet helemaal uitgeklapt.
2e keer bij een langzaambochtje in een parkeervak.

Blyatifull

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bommes schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:01:
Zal eens even gaan appen met de meerijders om een tijd af te spreken, dan post ik dat hier wel voor de mee rijders.
Half 10 ben ik aanwezig, locatie:
Rijschool jan Heezen, Kerkhoflaan 1b, 5582 JH, Aalst-Waalre

Ik ben te herkennen aan mijn motor en mijn passende kleding... :P :9

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/0OXpjTgX3rXCJp6diBpbSympK3jqsfgMnBcCE2xYPWM=w416-h269-no

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-12 10:07
ToolkiT schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:34:
[...]

Ah ik zat al te denken: normaal valt dat altijd erg mee (ik ga altijd met mijn dochter(s) even bij de motoren kijken als we met de tunnel gaan en die staan altijd best stabiel..
Kan melden dat ze op de terugweg idd een stuk stabieler stonden!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Phreak schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:10:
* Phreak knuffelt MikeyMan

Dat is zuur, ik heb het zelf al 2x gehad...
Beide keren zacht neer kunnen leggen gelukkig, ik heb volgens mij geen zichbare schade overgehouden.
Volgens mij land hij op m'n frameslider en m'n stuurgewicht.

Maar je voelt je wel lullig.
1x vanuit stilstand, had de standaard niet helemaal uitgeklapt.
2e keer bij een langzaambochtje in een parkeervak.
Ja, bij mij zou het denk ik ook meevallen, maar ik hing dus met het voorwiel net vóór het randje, en het achterwiel nog op de verhoging. Kwam net wat ruk uit.

Schade valt echt mee hoor, paar krassen, maar de deuk in mijn ego is erger :(

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-12 10:06

Metro2002

Memento mori

MikeyMan schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:29:

Ai balen man :( Hopelijk snel weer gefixt.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Half 10, check.

Te herkennen aan de matzwart/gouden Hornet, tasje op de tank, zwart pak, zwarte helm, en waarschijnlijk een fluo hesje aan. Mijn kleding past ook. Nou ja, ik moet misschien een riem wat losser maken, maar verder past het wel. :P

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12 13:57
Jammer dat ik al lang niet meer in Eindhoven woon, anders had ik graag meegereden - nu is het wat ver. :P

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:44:
[...]

Jammer dat er geen kindle versie is, want de paperback is best duur (en ja ik ben verwend met goedkope boeken hier in tegenstelling tot die woekerprijzen in NL..)
Er zijn wel pdf versies van dit boek maar links daar naar toe mogen hier niet geplaatst worden :X

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:50:
[...]

Er zijn wel pdf versies van dit boek maar links daar naar toe mogen hier niet geplaatst worden :X
O-) gotcha

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb 'm gekocht, ben wel benieuwd. De tip van het "motor tussen je benen klemmen" en losser rijden hielp inderdaad, ik zit soms nog wat verstijfd en onwennig op dat ding. Gaat steeds beter! :) Nu ook op de motor naar het werk.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 14-04-2015 14:58 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster wat ook interessant is om als beginner te ontdekken is hoe een motor zich gedraagt door of gas te geven of gas te minderen in een bocht. Het verschil is namelijk best enorm :)

Probeer maar eens als je in rustige bocht (die je goed kent) zit heel rustig en met beleid je gas steeds verder open te draaien. Voel en ervaar hoe je motor reageert. En probeer het zelfde ook eens door heel voorzichtig je gas dicht te draaien. Merk je het verschil ;)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

CodeCaster schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:57:
[...]

Ik heb 'm gekocht, ben wel benieuwd. De tip van het "motor tussen je benen klemmen" en losser rijden hielp inderdaad, ik zit soms nog wat verstijfd en onwennig op dat ding. Gaat steeds beter! :) Nu ook op de motor naar het werk.
Duwen met je knieën en je kan de slalom met 1 hand aan het stuur. Is een goede oefening als je wat ruimte hebt. Dan leer je wel los op de motor zitten :)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
Zijn er 125cc rijders onder de Tweakers? Tips en tricks ivm dagelijks gebruik (huis/werk, geen snelweg, gemengd stad & 90km/h)?

Ik plan zelf een 125cc aan te kopen - normaal gezien om een paar jaar ervaring op te doen alvorens iets zwaarders aan te schaffen, maar dat zien we dan nog wel ;) Ik heb hier alvast geen bijkomend rijbewijs voor nodig, dus dat scheelt in tijdsinvestering. Ik heb binnenkort wel 4u les gepland, om niet helemaal onvoorbereid te beginnen ;)

Ik heb inmiddels wat info ingewonnen omtrent de Mash Seventy Five (zie ook hier: Dryhte in "Het grote motortopic deel 16") en deze wordt 't in elk geval.

Ik koop 'm tweedehands, wat me wat budget overlaat voor betere banden (ik lees her en der dat de originele banden niet zo wegvast zijn bij een nat wegdek).

Heeft hier iemand ervaring met de Michelin Pilot Street Radial banden? Daar had ik m'n oog op laten vallen (110/70 17" en 130/70 17").

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-12 18:39
Dryhte schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:27:
Heeft hier iemand ervaring met de Michelin Pilot Street Radial banden? Daar had ik m'n oog op laten vallen (110/70 17" en 130/70 17").
Ik heb geen ervaring met deze michelin banden. Maar ik ben binnenkort ook toe aan een setje nieuwe banden in precies deze maten. Na wat zoekwerk zijn de BT45's ook wel een erg goede keuze voor de normale motor met niet al te veel vermogen. Het voordeel is dat ze ook nog eens vrij goedkoop zijn en redelijk lang meegaan.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Dryhte
Headshot_NL schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:32:
[...]

Ik heb geen ervaring met deze michelin banden. Maar ik ben binnenkort ook toe aan een setje nieuwe banden in precies deze maten. Na wat zoekwerk zijn de BT45's ook wel een erg goede keuze voor de normale motor met niet al te veel vermogen. Het voordeel is dat ze ook nog eens vrij goedkoop zijn en redelijk lang meegaan.
Dank je. Ze zijn wel duurder dan de Michelin banden maar het scheelt (bij Tirendo.be) minder dan 15€, dus daar doen we niet moeilijk over :)

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:17

Rick-Jan

always connected

Zijn er 125cc rijders onder de Tweakers? Tips en tricks ivm dagelijks gebruik (huis/werk, geen snelweg, gemengd stad & 90km/h)?

Ik plan zelf een 125cc aan te kopen - normaal gezien om een paar jaar ervaring op te doen alvorens iets zwaarders aan te schaffen, maar dat zien we dan nog wel ;) Ik heb hier alvast geen bijkomend rijbewijs voor nodig, dus dat scheelt in tijdsinvestering. Ik heb binnenkort wel 4u les gepland, om niet helemaal onvoorbereid te beginnen ;)

Ik heb inmiddels wat info ingewonnen omtrent de Mash Seventy Five (zie ook hier: Dryhte in "Het grote motortopic deel 16") en deze wordt 't in elk geval.

Ik koop 'm tweedehands, wat me wat budget overlaat voor betere banden (ik lees her en der dat de originele banden niet zo wegvast zijn bij een nat wegdek).

hier een 125 cc :*)

Boven 90km/u moet je inderdaad ook niet willen, tot die snelheid zijn het leuke machientjes. Ik denk dat je het snel onder de knie zult hebben, ze wegen niks en je gooit ze makkelijk de bochten in. stadsverkeer is ideaal, je kan overal tussendoor en toch snel genoeg zijn.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zijn er 125cc rijders onder de Tweakers?
Niet meer, ik heb wel een poos Honda Varadero 125 gereden :)

Hoe lang ben je? veel 125cc zijn 3/4 schaal dus als je lang bent moet je dus opletten, voordeel van de varadero was dat hij full size is.
Op snelweg is het helemaal niks (met moeite haal je de 120 maar dan zit je wel tegen de toerenbegrenzer aan). In de stad en op smalle bochtige landweggetjes zijn ze ideaal.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 22:47
steveman schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:27:
Toch wel even de kasteelweg en de poel meegepakt ?
Kasteelweg ken ik en heb ik een keertje gedaan. :) De poel ken ik niet.

• Dryhte
ToolkiT schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:02:
[...]

Niet meer, ik heb wel een poos Honda Varadero 125 gereden :)

Hoe lang ben je? veel 125cc zijn 3/4 schaal dus als je lang bent moet je dus opletten, voordeel van de varadero was dat hij full size is.
Op snelweg is het helemaal niks (met moeite haal je de 120 maar dan zit je wel tegen de toerenbegrenzer aan). In de stad en op smalle bochtige landweggetjes zijn ze ideaal.
Ben 178cm, zal dus wel meevallen. Voor de lange verplaatsingen (snelweg) neem ik voorlopig de auto wel, maar middellange (10-50km) kunnen best wat 'leuker' gemaakt worden :) Voor korte afstanden blijf ik de fiets wel gebruiken.

Wat versta je onder 3/4? De 75 is 1970 x 790 x 1115 mm, zadelhoogte 78cm. Lijkt me vrij normaal?

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-12 10:03

[..]
Ik ben sinds kort een 125cc rijder. Zelf gebruik ik hem voornamelijk voor woon/werk verkeer en de kortere ritjes. Mijn route omvat veel 50 en 70 km/h banen en een klein stukje 90 km/h. Op de tragere routes kan ik vlot mee met het verkeer maar de acceleratie boven de 70 km/h laat wel wat te wensen over en boven de 100 km/h is het helemaal een ramp.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• Dryhte
Thanks. Ik las hier hoofdzakelijk over zware motoren :) maar ben dus toch niet de enige.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Hooglander1 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:38:
[...]

Duwen met je knieën en je kan de slalom met 1 hand aan het stuur. Is een goede oefening als je wat ruimte hebt. Dan leer je wel los op de motor zitten :)
zonder handen >:)

• Jolke
Als de pionnen ver uit elkaar staan, geen probleem. O-)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kan best. Zo leren ze het wel @ politierijopleiding. :)

Deed mijn instructeur destijds graag een keer voor natuurlijk :P

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 10:19

Bergie

Lekker belangrijk...

Kan prima idd :)

Dat ben ik niet hoor; ik kan het maar 1x en ga dan op mijn plaat :+

[ Voor 18% gewijzigd door Bergie op 14-04-2015 20:00 ]

Yamaha MT-09

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Inmiddels bijna een 1400km verder sinds de beurt afgelopen week. Begin weer aardig vertrouwen te krijgen en het rijden gaat lekker soepel. Zo nu en dan wat bochtjes proberen te pakken, en dat lukt ook best wel erg goed. 8)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/1470055_703559243086261_7749425408951329908_n.jpg?oh=8494220fb2f384d00c4d47ea0c340a72&oe=55A7B9D8
Maar wat ik van de week vroeg voor de vering hoe en wat je die kan afstellen. Ik heb het idee dat ie achter te hard staat. Maar hoe je die voorveerspanning kan aanpassen? De ring zie ik zitten, maar hoe lees je die af, waar is de markering die aangeeft welk cijfer geldt? :P

Maar waarom ik het denk, als ik op de tank duw veert ie voor aardig in, achter bijna niet. Als ik hem voor uit de vering wil trekken dan komt ie een stuk eruit, achter ook bijna niet. Plus ik heb het gevoel dat ie een beetje stuitert... Dus ik neem wel aan dat die te hard staat. :P

Plus je ziet ook in de foto al wel dat de band ligt begint te cuppen. Bridgestone eigen wat ik zo lees

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Jolke
Bergie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:00:

[video]

Ziet er eigenlijk niet eens zo moeilijk uit. O-)
Op de fiets heb ik het ook geleerd, maar wel eerst op een veilig stukje oefenen!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:53

steveman

Comfortabel ten onder

Hoe stuur je een motor? Met je linkerhand aan het gas natuurlijk.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7ckiY4fqJug]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Jolke
Op een buiten de bebouwde kom weg zou ik dat niet zo snel doen; maar wel op de snelweg na een langere tijd cruizen om even de pols te ontspannen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bommes schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:01:
[...]

Ben aan het lurken, maar mijn R80 staat nog bij garage; monteur is weer aan het werk, maar blijkt dat m'n achterdemper lek als een mandje is en gereviseerd moet worden. Wordt gedaan, maar weinig kans dat ik er zondag bij ben :'(

Mocht ik wonder boven wonder motor toch hebben, dan ben ik er zeker bij aangezien ik zaterdagavond toch in Cuijk moet zijn :P

Oslik blyat! Oslik!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

DinX

Motormuis

Lekker bezig geweest vanavond. De KTM mount geïnstalleerd voor m'n Zumo
Hebben ze mooi ontworpen bij KTM :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/069wHAUd3j1sle6xtFzbdCdG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/beV07R3tUA0JsCNLAkoQGPxH/medium.jpg

M'n pro-oiler heeft de ram-mount en steun overgenomen van de Zumo :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:02

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:01:
Inmiddels bijna een 1400km verder sinds de beurt afgelopen week. Begin weer aardig vertrouwen te krijgen en het rijden gaat lekker soepel. Zo nu en dan wat bochtjes proberen te pakken, en dat lukt ook best wel erg goed. 8)
[afbeelding]
Maar wat ik van de week vroeg voor de vering hoe en wat je die kan afstellen. Ik heb het idee dat ie achter te hard staat. Maar hoe je die voorveerspanning kan aanpassen? De ring zie ik zitten, maar hoe lees je die af, waar is de markering die aangeeft welk cijfer geldt? :P

Maar waarom ik het denk, als ik op de tank duw veert ie voor aardig in, achter bijna niet. Als ik hem voor uit de vering wil trekken dan komt ie een stuk eruit, achter ook bijna niet. Plus ik heb het gevoel dat ie een beetje stuitert... Dus ik neem wel aan dat die te hard staat. :P

Plus je ziet ook in de foto al wel dat de band ligt begint te cuppen. Bridgestone eigen wat ik zo lees
Had jij dat idee of had iemand op facebook dat idee :+ :P

Vaak bu'j te bang!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19
[afbeelding]

ongeacht wie het riep ;),

dit staat in mijn boekje "handleiding".
http://imgur.com/a/twvkk
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rz4t6NP.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tHP8lX2.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5GgyHDv.png

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Na iets meer dan 500km is mijn nieuwe Pilot Road lek... fffuuuuu

iRacing Profiel

• Jolke
frankivo schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:40:
:-( Spijker?

Michelin heeft tot eind april de actie dat je 10 per nieuwe band terug krijgt. Ik sta op het punt om nieuwe MPR4's eronder te leggen. :)
Koop je tussen 2 maart t/m 30 april 2015 een band uit een van de volgende series:
• Michelin Power Supersport
• Michelin Pilot Power 3
• Michelin Pilot Road 4
• Michelin Anakee III
• Michelin Commander II
dan krijg je 30 euro per set of 10 euro voor een enkele band terug.

Hoe ga je te werk :
Ga naar de website: moto-promo2015.michelin.com en registreer je (uiterlijk vóór 15 mei 2015)
Upload je aankoopbewijs op de website
Binnen 6 tot 8 weken ontvang je dan van Michelin je geld terug; €30,- op een set, €10,- op 1 band.

• frankivo
Jolke schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:30:
[...]

Michelin heeft tot eind april de actie dat je 10 per nieuwe band terug krijgt. Ik sta op het punt om nieuwe MPR4's eronder te leggen. :)

[...]
Heb schade nog niet gevonden vanmorgen.
Bijna direct in de auto gestapt om nog enigzins op tijd @werk te zijn.

De MPR4 is nog niet in "mijn" maat beschikbaar, dus vandaar dat ik (zonder korting :/) nieuwe MPR3s heb :P

iRacing Profiel

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... jammer dat ik van plan ben om de Metzeler 7RR eens uit te proberen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
frankivo schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:40:
Prop er in laten zetten.
Nieuwe pp achterband, na 20 km dikke schroef er in.. Prop er in..nog 11k kunnen rijden. Inclusief 270 kmh+.. Gekkenwerk om een nieuwe band te kopen. Maar zoals je weet, geen garanties! :)

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12 16:36

Phreak

KTM SuperDuke

Ben toch blij dat ik gister met de motor naar het werk ben gegaan ipv vandaag: Oei
Je zou daar maar met je motor overheen klappen tussen al het verkeer. :X

Blyatifull

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:49

_Apache_

For life.

Phreak schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:19:
Ben toch blij dat ik gister met de motor naar het werk ben gegaan ipv vandaag: Oei
Je zou daar maar met je motor overheen klappen tussen al het verkeer. :X
Tsja, ik heb op de A12 met 130km/h mijn achterband lekgereden door een slagplug. Gek genoeg maak je er tijdens het rijden niet zoveel van, gasreactie is erg lauw en sturen gaat wat stroef. Je merkt het pas echt als je bij de afrit aankomt en de bocht in wil, en dan wil de achterkant niet. :-(
De band had 0,0 druk meer, en ik reed op de wang.
De band was jong, met een paar k gereden, dag erna vervangen met een MPR3.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

_Apache_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:28:
[...]

Tsja, ik heb op de A12 met 130km/h mijn achterband lekgereden door een slagplug. Gek genoeg maak je er tijdens het rijden niet zoveel van, gasreactie is erg lauw en sturen gaat wat stroef. Je merkt het pas echt als je bij de afrit aankomt en de bocht in wil, en dan wil de achterkant niet. :-(
De band had 0,0 druk meer, en ik reed op de wang.
De band was jong, met een paar k gereden, dag erna vervangen met een MPR3.
Mijn ervaring was wat anders, ik ging echt zwabberen als een gek, alsof je continu aan het driften bent :P

Verwijderd

Dacuuu schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:59:
[...]

Prop er in laten zetten.
Nieuwe pp achterband, na 20 km dikke schroef er in.. Prop er in..nog 11k kunnen rijden. Inclusief 270 kmh+.. Gekkenwerk om een nieuwe band te kopen. Maar zoals je weet, geen garanties! :)
Zelfde ervaring hier. Je hoort veel overdreven spook/horror verhalen van mensen die graag banden verkopen. Spijker in achterband 5mm naast midellijn (MPR 1). Prop erin, 8k mee gereden. Geen drukverlies. Laatst nieuwe band laten monteren, oude band geinspecteerd. Propje zat nog muurvast.

• Dacuuu
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:47:
[...]

Zelfde ervaring hier. Je hoort veel overdreven spook/horror verhalen van mensen die graag banden verkopen. Spijker in achterband 5mm naast midellijn (MPR 1). Prop erin, 8k mee gereden. Geen drukverlies. Laatst nieuwe band laten monteren, oude band geinspecteerd. Propje zat nog muurvast.
Drukverlies heb ik in mijn vorige post niet over geschreven. Maar ook ik had 0 druk verlies. De bandenboeren vinden het maar wat fijn om een extra bandje te verkopen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:30:
[...]

[...]
Ha, goed om te weten :) De F650GS kan binnenkort ook wel een nieuw setje gebruiken. Heeft iemand nog tips voor nuttige allroad-bandjes (nadruk op weg-gebruik)? Ik heb daar weinig ervaring mee nog, is de Michelin Anakee III of Conti TCK70 bijvoorbeeld nuttig?

• Jolke
Jolke in "Het grote motortopic deel 16"

Vorige maand ook al gepost. :)
In Duitsland duurt de actie tot eind juni, maar dan krijg je maar 20 euro op een setje terug. In Nederland tot eind april en dan krijg je 30 euro terug. Gelukkig heb ik nog een adres in NL. :P

• Dryhte
Chakotay schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:40:
[...]

Ha, goed om te weten :) De F650GS kan binnenkort ook wel een nieuw setje gebruiken. Heeft iemand nog tips voor nuttige allroad-bandjes (nadruk op weg-gebruik)? Ik heb daar weinig ervaring mee nog, is de Michelin Anakee III of Conti TCK70 bijvoorbeeld nuttig?
Anakee: http://www.roadtrooper.co...ew-7000km-euro-tour-test/

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[afbeelding]

Als je wil dat het goed gedaan word rij een keer langs HyperPro als ze een opendag hebben. Je kan dan gratis je vering laten afstellen. Tuurlijk krijg je ook een praatje over HyperPro vering en dat is niet eens een slecht idee om te laten doen. Het verschil bij mijn SV met HyperPro vering was enorm. Veel stabieler in de bochten dan eerst. Ook al laat je verder niets doen kan je de vering wel gratis laten afstellen door iemand die er verstand van heeft.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-12 15:55

talin

ES-MA

PilatuS schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:17:
[...]

Als je wil dat het goed gedaan word rij een keer langs HyperPro als ze een opendag hebben. Je kan dan gratis je vering laten afstellen. Tuurlijk krijg je ook een praatje over HyperPro vering en dat is niet eens een slecht idee om te laten doen. Het verschil bij mijn SV met HyperPro vering was enorm. Veel stabieler in de bochten dan eerst. Ook al laat je verder niets doen kan je de vering wel gratis laten afstellen door iemand die er verstand van heeft.
dat is wel een goede tip, die mensen van Hyperpro hebben er wel verstand van.
ze kunnen je altijd een basis afstelling leveren waar je zelf me verder kan.
die basis afstelling dan markeren met zwarte stift en dan na wat inlees werk zelf afstellen.

maar je hoort niet op de tank te drukken maar op het zadel, daar zit je namelijk.
daar zou de boel eigenlijk gelijkmatig voor en achter moeten gaan veren.

wat ook nog een tip is, regel een paar O ringen die om je binnenpoot van je voorvering passen, ff je wiel er uit en die O ringen om de binnenpoot, druk ze dan helemaal tegen de buitenpoot aan als je een keer gaat rijden zodat je een indicatie krijgt hoe ver je de boel in elkaar remt.

als je goed kijkt zie je hier een ring om de binnen poot van de voorkant zitten:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10645123_309463692588789_4560106273619737785_n.jpg?oh=be17e2ef374d0b7aaf4f402870c4cc21&oe=55DF5482
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1622661_293768580824967_7465397452666158304_n.jpg?oh=0ee71815cd5954fc6950c4dd26b2e5b9&oe=55D9FE3E&__gda__=1437230335_f03ad046122f20e689ccaf7fd85980a9

[ Voor 13% gewijzigd door talin op 15-04-2015 16:44 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• PilatuS
  • Niet online
talin schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:35:
[...]

wat ook nog een tip is, regel een paar O ringen die om je binnenpoot van je voorvering passen, ff je wiel er uit en die O ringen om de binnenpoot, druk ze dan helemaal tegen de buitenpoot aan als je een keer gaat rijden zodat je een indicatie krijgt hoe ver je de boel in elkaar remt.
Met een Tie-Wrap kom je ook een heel eind. Gewoon niet te strak doen, dan kan het prima. Scheelt je weer een wiel er uit halen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan weet je hoeveel ie inveert (zie je overigens gauw genoeg aan het chroom), en dan? :?

• Dacuuu
PilatuS schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:10:
[...]

Met een Tie-Wrap kom je ook een heel eind. Gewoon niet te strak doen, dan kan het prima. Scheelt je weer een wiel er uit halen.
Trekbandje is inderdaad perfect. _/-\o_

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 19:42

MrMarcie

CFMoto 450MT

Bergie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:00:

[video]

Grappig. In "twist of the wrist II" krijgen ze dat niet voor elkaar. Daar demonstreren ze dat je juist met je stuur moet sturen en je lichaam weinig doet. Maar misschien omdat hij heel langzaam rijdt dat het lukt zo met losse handjes.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 15-04-2015 20:08 . Reden: video ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
MikeyMan schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:00:
Dan weet je hoeveel ie inveert (zie je overigens gauw genoeg aan het chroom), en dan? :?
dan ga je een stukje rijden en dan even keer maximaal remmen voor. nu kan je zien hoe ver je voorvork gebruikt maakt van zijn "veerweg".

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

MrMarcie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:03:
[...]

Grappig. In "twist of the wrist II" krijgen ze dat niet voor elkaar. Daar demonstreren ze dat je juist met je stuur moet sturen en je lichaam weinig doet. Maar misschien omdat hij heel langzaam rijdt dat het lukt zo met losse handjes.
Nee hoor, ze laten daar hetzelfde zien.

Wat die man in het filmpje van Bergie doet is de motor dusdanig laten bewegen, dat het stuur alsnog gaat counter steeren. In twist of the wrist laten ze dat ook zien, maar daarvoor laten ze eerst zien dat je met puur gewicht verplaatsen weinig bereikt (het stuur blijft daar dan dus rechtuit staan).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 07:44:
[...]

Had jij dat idee of had iemand op facebook dat idee :+ :P
Nja ik had het idee, maar geholpen door iemand op fb. Alhoewel, het cuppen was mij nog niet zo direct opgevallen. :+
Paradox schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:38:
[...]

ongeacht wie het riep ;),

dit staat in mijn boekje "handleiding".
http://imgur.com/a/twvkk
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Danku! d:)b
PilatuS schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:17:
[...]

Dat is idd wel een heel goed idee ja. Vind het raar dat ik al snel tegen de 'tekortkomingen' van een standaard vering aanloop... Maar over HyperPro hoor ik vele goeie verhalen, is wel een behoorlijke investering en mee ook omdat ik niet zeker weet of ik deze fiets nog meer dan een jaar of langer ga houden... Mis toch een stukje koppel en wat meer hoogte is ook wenselijk. :)

Vanmiddag even langs Motoport Veldhoven gereden, buiten het feit dat het totaal geen sfeer en gezelligheid heeft op een vrouw achter de balie na dan :P , ben ik netjes geholpen. Vering stond achter netjes op standaard stand. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 15-04-2015 20:49 ]

• Jolke
Joopieboy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:47:
[...]

Vanmiddag even langs Motoport Veldhoven gereden, buiten het feit dat het totaal geen sfeer en gezelligheid heeft op een vrouw achter de balie na dan :P , ben ik netjes geholpen. Vering stond achter netjes op standaard stand. :)
Mijn VTR komt daar vandaan toen ze nog in Westerhoven zaten: in een veel te kleine showroom die volgepakt was met motoren en met de Brabantse gezelligheid. Dat laatste is er wel vanaf gegaan toen ze groter zijn geworden, voor wat ik gezien heb die paar keer dat ik er nog ben langs geweest. :/

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ze begonnen al met we moeten wel wat rekenen als de motor de werkplaats ingaat, want we zijn franchise en blabla. Uiteindelijk niks hoeven te betalen maar toon was al gezet. :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

joshje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:06:
[...]

dan ga je een stukje rijden en dan even keer maximaal remmen voor. nu kan je zien hoe ver je voorvork gebruikt maakt van zijn "veerweg".
Dat heeft alleen nut als je de demping in kan stellen neem ik aan?
Met alleen voorspanning los je dit niet op toch?

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:47:

[...]

Dat is idd wel een heel goed idee ja. Vind het raar dat ik al snel tegen de 'tekortkomingen' van een standaard vering aanloop... Maar over HyperPro hoor ik vele goeie verhalen, is wel een behoorlijke investering en mee ook omdat ik niet zeker weet of ik deze fiets nog meer dan een jaar of langer ga houden... Mis toch een stukje koppel en wat meer hoogte is ook wenselijk. :)
Standaard vering is bij de meeste motoren vanuit de fabriek gewoon slecht. Het is niet gemaakt en ingesteld om hard mee door de bochten te gaan, maar eerder voor een comfortabele rit. Zelfs bij een sportmotor als mijn SV1000S is de standaard vering nogal ruk. Alleen als je voor een dikke supersport als een RC8-R of Panigale gaat heb je vanuit de fabriek goede vering.

Kosten van HyperPro vering vallen trouwens best mee. Ik was voor minder dan 300 euro klaar voor nieuwe veren voor en achter. Het is dan puur de veer en olie die vervangen word en niet de hele vork of demper. Alleen dit laten doen maakt al een enorm verschil. Als je van plan bent de motor over een jaar weg te doen is het misschien niet de moeite waard. Ga je er nog 2 jaar of langer mee rijden is het die 300 euro meer dan waard. Het verschil is met nieuwe veren en afstellen is enorm groot.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, 300 euro is niet iets wat ik gedacht had. Ik had meer gerekend. Wie weet is het een meerwaarde waardoor ik doe besluiten om er nog even wat langer mee te rijden. :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

300 euro gaat wel uit van behoud van je schokdemper.
Weet niet hoeveel km je er intussen op hebt staan, maar als je die ook moet vervangen, ga je richting de 800.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zit nu tegen de 18dkm aan, valt nog wel mee lijkt mij zo. Motor is uit 2008. :)

Edit: en maar eens een mail gestuurd, dit is nu ook niks en om de jaar oude banden nu al af te schrijven vind ik ook weer zoiets. Kan niet alleen aan die banden liggen... Dank voor alles allemaal, en met name PilatuS. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Joopieboy op 15-04-2015 21:50 ]

• PilatuS
  • Niet online
Mijn motor heeft er inmiddels meer dan 50k op zitten. Die gast van HyperPro vertelde mij dat de demper nog wel tot iets van 80k mee kon. Die 18k lijkt mij geen enkel probleem, die demper kan echt nog wel een flinke tijd mee.

Je kan altijd even informeren wat het kost voor je motor. Bij mij was het iets van 280 euro inclusief montage en afstellen. HyperPro heeft een aantal servicepunten door heel het land zitten. Ik ben voor mijn motor in Apeldoorn geweest waar HyperPro een hoek heeft in de werkplaats van de motorzaak die er zit.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom, heb het een beetje geprobeerd uit te leggen wat ik ervaar/merk en ook dus zie aan de banden. Kijken waar hun mee komen, en idd de prijs. 280 euro is echt niet zo spannend! En 50k is best wel een flinke km stand. :)

• mphilipp
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:15:
[...]
Kosten van HyperPro vering vallen trouwens best mee. Ik was voor minder dan 300 euro klaar voor nieuwe veren voor en achter. Het is dan puur de veer en olie die vervangen word en niet de hele vork of demper. Alleen dit laten doen maakt al een enorm verschil. Als je van plan bent de motor over een jaar weg te doen is het misschien niet de moeite waard. Ga je er nog 2 jaar of langer mee rijden is het die 300 euro meer dan waard. Het verschil is met nieuwe veren en afstellen is enorm groot.
Klopt helemaal. Ik heb het laten doen bij die oude RT van me en hij zei zelf (in Werkendam trouwens) dat je door alleen de veren te vervangen 80% van het effect hebt voor een fractie van de kosten van hele nieuwe veerelementen. En inderdaad: alsof ik een nieuwe motor had. Ze zijn trouwens nooit te beroerd om je te helpen met de afstelling en advies te geven. En ze proberen je niet meteen het dure spul aan te smeren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• frankivo
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/69682123/mf/2015-04-15%2019.26.31.jpg

Eens zien of ze dat nog kunnen fixen morgen.
Om 8:00 staat de leenmotor iig klaar ;w

iRacing Profiel

• Tylen
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

XBL schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:08:
[...]

Nee hoor, ze laten daar hetzelfde zien.

Wat die man in het filmpje van Bergie doet is de motor dusdanig laten bewegen, dat het stuur alsnog gaat counter steeren. In twist of the wrist laten ze dat ook zien, maar daarvoor laten ze eerst zien dat je met puur gewicht verplaatsen weinig bereikt (het stuur blijft daar dan dus rechtuit staan).
Toch is het wel raar he ;) Want je ziet daadwerkelijk het stuur bewegen. Stuur je met je lichaam of met het stuur?? Ik zeg met je stuur. Las je stuur maar eens vast, wedden dat je op je plaat gaat.

Ik denk dat de stelling moet zijn: Beweeg je je stuur met je lichaam of met je handen? ;) Dan zeg ik: Met je lichaam.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... ook weer een Michelin met een gat er in...

Zelf ook 1x de band lek gehad (merkte het toen ik van de Autobahn afdraaide na een stukje 200+ te hebben geblazen :X)

En jawel, dat was ook met een Michelin!

Hebben ze het grootste marktaandeel of zo ? (Bayesiaanse statistiek in acht houden)

• XBL

XBL

Tylen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:36:
[...]

Toch is het wel raar he ;) Want je ziet daadwerkelijk het stuur bewegen. Stuur je met je lichaam of met het stuur?? Ik zeg met je stuur. Las je stuur maar eens vast, wedden dat je op je plaat gaat.

Ik denk dat de stelling moet zijn: Beweeg je je stuur met je lichaam of met je handen? ;) Dan zeg ik: Met je lichaam.
Als je je handen niet aan je stuur hebt, euh, ja, dan beweeg je em natuurlijk met je lichaam (indirect via het frame). Dit effect zie je ook duidelijk als je wel eens met losse handen fietst. Je geeft dan met je hele lichaam dusdanige bewegingen aan de fiets door, dat je recht op blijft of zelfs een bochtje gaat maken. Het zelfde effect kan je bereiken op de motor. Als je je handen aan het stuur hebt, stuur je natuurlijk met je handen... dat kan je echt overduidelijk merken door gewoon bewust te gaan duwen of trekken aan het stuur.

Als je het stuur vast last zal je idd heel moeilijk gaan sturen. Je kan wss de motor nog wel een beetje scheef krijgen met je gewicht en daardoor een zijwaartse beweging krijgen, maar daarmee ga je niet door een bocht komen. Op je plaat gaan doe je pas als je niet meer rechtdoor kan, want een motor gaat echt heel prima rechtdoor hoor.

• Jolke
frankivo schreef op donderdag 16 april 2015 @ 00:58:
[afbeelding]

Eens zien of ze dat nog kunnen fixen morgen.
Om 8:00 staat de leenmotor iig klaar ;w
:-( vervelende plek om een spijker te hebben. Ben benieuwd of ze daarin een plug (kunnen) doen.
Ik had destijds in het buitenland een spijker op het loopvlak opgelopen. Daar deden ze geen plug in; veel te gevaarlijk dat die er weer uit komt. Zelfs voor een paar 100 km om terug te komen van mijn vakantiebestemming deden ze het niet. Goede banden hadden ze niet op voorraad, dus daar was ik uiteindelijk niet blij mee. :/

Edit:
steveman schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:44:

Zelf ook 1x de band lek gehad (merkte het toen ik van de Autobahn afdraaide na een stukje 200+ te hebben geblazen :X)

En jawel, dat was ook met een Michelin!

Hebben ze het grootste marktaandeel of zo ? (Bayesiaanse statistiek in acht houden)
Of je een spijker in je band krijgt, heeft natuurlijk weinig met het merk band te maken. :>

[ Voor 26% gewijzigd door Jolke op 16-04-2015 13:33 ]

• Tylen
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

XBL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:59:
[...]

Als je je handen niet aan je stuur hebt, euh, ja, dan beweeg je em natuurlijk met je lichaam (indirect via het frame). Dit effect zie je ook duidelijk als je wel eens met losse handen fietst. Je geeft dan met je hele lichaam dusdanige bewegingen aan de fiets door, dat je recht op blijft of zelfs een bochtje gaat maken. Het zelfde effect kan je bereiken op de motor. Als je je handen aan het stuur hebt, stuur je natuurlijk met je handen... dat kan je echt overduidelijk merken door gewoon bewust te gaan duwen of trekken aan het stuur.

Als je het stuur vast last zal je idd heel moeilijk gaan sturen. Je kan wss de motor nog wel een beetje scheef krijgen met je gewicht en daardoor een zijwaartse beweging krijgen, maar daarmee ga je niet door een bocht komen. Op je plaat gaan doe je pas als je niet meer rechtdoor kan, want een motor gaat echt heel prima rechtdoor hoor.
Dat zeg ik toch ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ben ik debiel dat ik wel eens zo'n 1000km met een zelfgezette prop heb doorgereden? O-) Ik moest er uiteindelijk bij de bandenboer toen de band eraf was nog aardig hard aan rukken van binnenuit om hem los te krijgen :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:49

_Apache_

For life.

steveman schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:44:
Tsja, zet dat wel even weg teven hoeveel km's er gereden word met de Michelin's.
Ik ben geen wiskundige, maar meer km's = grotere kans op lekrijden. ;)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Jolke
Maar het is slechts N=2, lijkt me voorbarig om statistische conclusies te trekken. :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, het is niet-lezen dag :D

• frankivo
Jolke schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:32:
[...]

:-( vervelende plek om een spijker te hebben. Ben benieuwd of ze daarin een plug (kunnen) doen.
Ik had destijds in het buitenland een spijker op het loopvlak opgelopen. Daar deden ze geen plug in; veel te gevaarlijk dat die er weer uit komt. Zelfs voor een paar 100 km om terug te komen van mijn vakantiebestemming deden ze het niet. Goede banden hadden ze niet op voorraad, dus daar was ik uiteindelijk niet blij mee. :/

Edit:

[...]

Of je een spijker in je band krijgt, heeft natuurlijk weinig met het merk band te maken. :>
Er komt morgen een nieuwe op :z

iRacing Profiel

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-12 07:49
Ze maken wel eens de sarcastische opmerking dat het donor seizoen weer is geopend nu er weer meer motorrijders op de weg komen, maar vanochtend scheelde het weinig zeg. Ik wordt gepasseerd door een motorrijder op de snelweg (normale inhaal manoeuvre, niks aan de hand), maar de auto voor mij schiet ook ineens naar links. Motorrijder kon net op tijd remmen.

Iets met over je schouder kijken en zo............ pfffffffffff. Ik had het hart even in mijn keel zitten.

• Jolke
Tja, je hebt actieve donoren en passieve donoren. :/

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-12 07:49
Ja, actieve donoren heb je ook ja. Zo ook op de provinciale weg tussen Kesteren en de brug bij Rhenen.

Stond daar regelmatig in de file. Dan wordt je gewoon links met hoge snelheid gepasseerd door motoren, tussen de dubbele doorgetrokken streep die de rijbanen scheidt door, terwijl het tegemoet komende verkeer gewoon met 80km/u langs komt. Een automobilist die net iets over de streep zit en het is raak.

• Jolke
PdeBie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:59:
Ja, actieve donoren heb je ook ja. Zo ook op de provinciale weg tussen Kesteren en de brug bij Rhenen.

Stond daar regelmatig in de file. Dan wordt je gewoon links met hoge snelheid gepasseerd door motoren, tussen de dubbele doorgetrokken streep die de rijbanen scheidt door, terwijl het tegemoet komende verkeer gewoon met 80km/u langs komt. Een automobilist die net iets over de streep zit en het is raak.
Dat stuk is ook wel een slechte combinatie motoren en lange files. :/

• XBL

XBL

Misschien heeft iemand in dit topic een idee... Ik heb al een tijdje dat ik vanaf zo'n 4,5k~5k toeren een hoog frequente trilling uit m'n blok krijg. Het is een irritante trilling die ik in m'n stepjes, tank en zelfs zadel voel. Het is zowel tijdens het rijden als tijdens stilstand voelbaar, ongeacht de versnelling (dus het is niet de aandrijving).

Zojuist even m'n carbs laten synchroniseren, maar dat haalde niets uit. De monteur had verder ook geen ideeën meer (noemde dat het evt een lager zou kunnen zijn).

Hebben jullie nog enig idee wat de mogelijk oorzaak zou kunnen zijn? Gaat trouwens om een Bandit 600.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:02

-tom-562

Oliesjeik

Blokbouten eens aandraaien? Mss dat er eentje los zit (dus waar je blok mee in het frame hangt)

Vaak bu'j te bang!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 00:49
Daar gaat ie dan de montage van de Tuturo ketting smeerder

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/552fcd68853b2/552fcd687c715-tutoro.jpg

Vanmorgen opgehaald na een 60.000 km beurt (olie, oliefilter, remvloeistofreservoir voor, remvloeistof, koelvloeistof, uitlaatkleppen gesteld, nieuwe klepdeskselpakking en het kleine controleer en aandraaiwerk. Loopt weer als een zonnetje, al is de accu wel toe aan vernieuwing na 7 jaar dienst.... ;)

[ Voor 50% gewijzigd door aveenhuysen op 16-04-2015 16:59 ]

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
aveenhuysen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:56:
Daar gaat ie dan de montage van de Tuturo ketting smeerder

[afbeelding]

al is de accu wel toe aan vernieuwing na 7 jaar dienst.... ;)
Gewoon aanduwen joh :+

Een handtekening?!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:36:
[...]
Ik zeg: niet over nadenken. Ik heb geen ene moer aan die boeken want als ik erover lees, ga ik nadenken en ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik die motor een bocht door krijg. Leuk voor die Amerikanen die geen fatsoenlijke rijopleiding hebben, maar ik moet zoiets gewoon doen. En zolang ik goed een bocht door kom, vind ik het prima :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Lol, wat een discussie...
Als je voorwiel niet los kan bewegen, ga je niet kunnen sturen. Zo simpel is het nou eenmaal.
Ook als je met je lichaam leunt, dwing je je stuur een paar graden te draaien. En ga kan dus sturen.

Zoas hierboven beschreven, als je je stuur vast zou lassen. kom je geen bocht meer door hoor :9

[ Voor 4% gewijzigd door tellavist op 16-04-2015 18:44 ]

Een handtekening?!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 00:49
En gemonteerd is ie, nog niet helemaal naar wens maar moet even een langer verlengstukje maken en dan verplaats ik hem iets (zijn die dikke tie-wraps ook niet meer nodig).
Morgen eens even een ritje maken en kijken of het lekker smeert. 8) 8) 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/552fe9d2637d2/552fe9d25ab21-klaarr.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door aveenhuysen op 16-04-2015 18:59 ]

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

Pagina: 1 ... 26 ... 105 Laatste