Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 27 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:03
Gelukkig is hier een helling naar beneden dus dat kan wel, maar heb hem wel eens over 100 meter lopen aanduwen bij 35 graden met motorkleding aan..............hij deed het wel maar ik kon in de centrifuge...... 8)

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

Verwijderd

Het moet niet gekker worden .......... :X :/ :?

http://www.omroepbrabant....+eerste+motorrijles+.aspx

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

-tom-562 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:32:
Blokbouten eens aandraaien? Mss dat er eentje los zit (dus waar je blok mee in het frame hangt)
Goed idee. Ga ik binnenkort ff checken.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-12 10:23
Wow... vreemd, zou je denken dat er op een afgesloten parkeerterrein niets kan gebeuren. :X
mphilipp schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:40:
[...]

Ik zeg: niet over nadenken. Ik heb geen ene moer aan die boeken want als ik erover lees, ga ik nadenken en ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik die motor een bocht door krijg. Leuk voor die Amerikanen die geen fatsoenlijke rijopleiding hebben, maar ik moet zoiets gewoon doen. En zolang ik goed een bocht door kom, vind ik het prima :+
Op zich een heel goed idee: niet over nadenken. Namelijk als je gaat nadenken, dan wil je vaak ook (teveel) controle hebben. Veel dingen die op gevoel gaan, gaan heel vaak goed.
Maar erover nadenken hoe je wellicht beter kunt sturen, hence er wat van leren, is het goed om te weten wat er nou ècht bij sturen belangrijk is.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Pff. Wat een pech heb je dan zeg :-(
Tsja dat blijft toch het nadeel van motorrijles t.o.v. autorijles.
De instructeur kan beperkt ingrijpen.
Desalnietemin erg tragisch nieuws. Zou me niks verbazen als er binnenkort een handmatige killswitch op afstand verplicht wordt voor rijscholen. :/

Een handtekening?!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

XBL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:15:
[...]

Goed idee. Ga ik binnenkort ff checken.
Ga gelijk alle bouten even na. Hoor je geen vreemde geluiden uit het blok komen?

Afgelopen week was het weer bijna raak op de afrit richting Volendam:

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

mphilipp schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:40:
[...]

Ik zeg: niet over nadenken. Ik heb geen ene moer aan die boeken want als ik erover lees, ga ik nadenken en ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik die motor een bocht door krijg. Leuk voor die Amerikanen die geen fatsoenlijke rijopleiding hebben, maar ik moet zoiets gewoon doen. En zolang ik goed een bocht door kom, vind ik het prima :+
Baas. Zo denk ik er ook over. Heb veel met leerlingen hierover gehad en dacht altijd: Tja weet je, onbewust doe je het toch al ;)

En dat mensen, dat noemen wij "Onbewust Bekwaam" :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:22
Erasmo schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:06:
[...]

[video]
Voortaan of er achter, of even snel gas en er tussen door. Ze zien je gewoon niet niet niet niet.. :P

• Jolke
tellavist schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:52:
[...]

Pff. Wat een pech heb je dan zeg :-(
Tsja dat blijft toch het nadeel van motorrijles t.o.v. autorijles.
De instructeur kan beperkt ingrijpen.
Desalnietemin erg tragisch nieuws. Zou me niks verbazen als er binnenkort een handmatige killswitch op afstand verplicht wordt voor rijscholen. :/
Die zit toch al op een motor, of doel je een op afstand te regelen killswitch? Dan nog kan je meters doorschuiven/rijden, ook al staat de motor uit.
[...]

[video]
Netje gereageerd van beide kanten. Goed ingezien van Erasmo, maar beter was natuurlijk niet in de dode hoek te gaan rijden. :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@erasmo, inderdaad niet zo gek dat het haast mis gaat. Altijd er vanuit gaan dat ze je dood willen rijden en ze de kans niet gunnen.

Mbt het rijles ongeval: das idd wel heel lullig... Die instructeur zal ook wel een paar slechte nachten hebben...
ik heb overigens tijdens mijn avb lessen een paar gebroken ribben opgelopen met een lullige val. stelde niks voor eigenlijk, maar precies rot neergekomen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:58

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:51:
[...]
Op zich een heel goed idee: niet over nadenken. Namelijk als je gaat nadenken, dan wil je vaak ook (teveel) controle hebben. Veel dingen die op gevoel gaan, gaan heel vaak goed.
Maar erover nadenken hoe je wellicht beter kunt sturen, hence er wat van leren, is het goed om te weten wat er nou ècht bij sturen belangrijk is.
Werkt bij mij niet zo goed...als ik lees wat ik moet doen op een motor, snap ik er geen reet meer van... :+

Natuurlijk overdreven. Ik geloof dat ik stuur door de juiste stuurhelft naar beneden te drukken. Het meehangen helpt, maar hoeft niet persé. Als ik ga staan op de motor kan ik ook sturen door alleen te drukken en de motor onder me schuin te plaatsen en zelf rechtop te blijven. De motor zelf moet wel schuin. Maar ik ben niet zo van de wetenschappelijke benadering van het motorrijden. Ik doe het met een beetje Zen... ;) En aangezien ik nog steeds met de 'mannen' mee kan komen denk ik niet dat ik zo nodig boekjes moet gaan lezen. Wél wil ik aan mijn offroad skills werken, maar dat ga ik in de zandbak in Hechlingen doen met Berrt. Al doende leren werkt het beste bij mij.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Jolke
Afbeeldingslocatie: http://images.vanstockum.eu/1/7/7/5/17758759-Zen-en-de-kunst-van-het-motoronderhoud-Robert-Pirsig

Deze al gelezen? :)

Voor mij werkt ervaring opdoen door het gewoon vaak te doen gecombineerd met af en toe theorie heel erg om in de praktijk verder te kunnen leren.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dacuuu schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:19:
[...]

Voortaan of er achter, of even snel gas en er tussen door. Ze zien je gewoon niet niet niet niet.. :P
Was even een lastige situatie, extra gas vlak voor een verkeerslicht is ook niet ideaal. Maar het was ook gewoon een foutje van mij, ik zat iets te veel naar het knooppunt te loeren omdat ie ieder moment op groen kon gaan, had beter 5 meter naar achter kunnen zitten. Maar ja, dat is natuurlijk achteraf makkelijk gezegd :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Jolke
Erasmo schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:24:
[...]

Was even een lastige situatie, extra gas vlak voor een verkeerslicht is ook niet ideaal. Maar het was ook gewoon een foutje van mij, ik zat iets te veel naar het knooppunt te loeren omdat ie ieder moment op groen kon gaan, had beter 5 meter naar achter kunnen zitten. Maar ja, dat is natuurlijk achteraf makkelijk gezegd :P
Duidelijk leermomentje dus voor beiden. :)

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

[...]

Ga gelijk alle bouten even na. Hoor je geen vreemde geluiden uit het blok komen?

[video]
Blok loopt als een zonnetje :).

En zag je filmpje al voorbij komen op m-f. Volgende keer ff erlangs of erachter blijven hangen... moet een soort automatisme zijn.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-12 20:59

Exigence

dnkroz

[...]

Mooi dat je het ook op jezelf betrekt d:)b Op andere fora was zo iemand al lang uitgemaakt voor geestelijk achtergestelde zondagsrijdende koekblikker :X

Het zelf niet maken van fouten is één ding. Het voorkomen van lastige en/of gevaarlijke situaties door andermans fouten is mijns inziens nog een stuk belangrijker :) En dat laatste is wat het gros niet beheerst of niet in wil zien.... En laat dat gros nu altijd ontzettend afgeven op andermans fouten :X

Staat zo fijn op je grafsteen: "Maar hij was fout...."

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:13:
[...]
Mooi dat je het ook op jezelf betrekt d:)b Op andere fora was zo iemand al lang uitgemaakt voor geestelijk achtergestelde zondagsrijdende koekblikker :X

Het zelf niet maken van fouten is één ding. Het voorkomen van lastige en/of gevaarlijke situaties door andermans fouten is mijns inziens nog een stuk belangrijker :) En dat laatste is wat het gros niet beheerst of niet in wil zien.... En laat dat gros nu altijd ontzettend afgeven op andermans fouten :X

Staat zo fijn op je grafsteen: "Maar hij was fout...."
Amen!

Iedereen let wel een keertje niet goed op. Is niet goed, maar het gebeurt. En je hebt ook gewoon onhandige bestuurders die misschien beter geen rbw gehad hadden mogen hebben. En ik discrimineer daarbij niet tussen automobilisten en motorrijders.
Als je daar gewoon rekening mee houdt, een beetje nadenkt en goed voorruit kijkt komt het meestal wel goed. Voor lui die altijd maar doordouwen, op hun voorrang staan, het ook gewoon némen en steeds weer ruzie hebben op de weg met andere weggebruikers heb ik weinig respect. Die maken het zichzelf alleen maar moeilijk en wachten gewoon op een ongeluk. Dat ze makkelijk hadden kunnen voorkomen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

aveenhuysen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:58:
En gemonteerd is ie, nog niet helemaal naar wens maar moet even een langer verlengstukje maken en dan verplaats ik hem iets (zijn die dikke tie-wraps ook niet meer nodig).
Morgen eens even een ritje maken en kijken of het lekker smeert. 8) 8) 8)

[afbeelding]
Benieuwd naar je ervaringen. Is het één van de manual oilers? Die zien er een beetje hetzelfde uit als de Loobman oiler. Gisteren heb ik de Loobman bij underrated opgehaald, hopelijk morgen tijd om hem te installeren en te testen :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• aveenhuysen
  • Laatst online: 06:03
JanPedaal schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:51:
[...]

Benieuwd naar je ervaringen. Is het één van de manual oilers? Die zien er een beetje hetzelfde uit als de Loobman oiler. Gisteren heb ik de Loobman bij underrated opgehaald, hopelijk morgen tijd om hem te installeren en te testen :)
Hoi heb de Auto Delux edition genomen zit tenminste alles bij meteen. Monteren is makkelijk zodra je een goede positie hebt gevonden.

http://www.tutorochainoil...e/oiler-auto-delux-detail

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Jolke
Wat rondgebeld voor MPR4 bandjes eronder te zetten. De een rekent 260, de ander 330... :X

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Van de week maar eens naar MotoPort Veldhoven geweest, maar de vering staat op standaard ingesteld en lijkt verder prima te zijn. Hun gaven ook aan dat ze met de standaard vering te weinig kunnen instellen om dit opgelost te krijgen. Dus vandaar datik inmiddels contact heb gehad met HyperPro. Komende maand met een tourrit eens wisselen met een fiets van een kennis die de HyperPro Streetbox eronder heeft liggen, ben heel benieuwd. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Tja achteraf was het niet een handige plek om te rijden.. maar met die knipper naar rechts aan verwacht je niet dat hij naar links gaat.. maar als je weer verder vooruit kijkt dan zie je de lege plek links dus zou je het kunnen verwachten..
Zelf probeer ik uit principe nooit in de blinde hoek te gaan.. dan maar ff extra gas en lomp remmen.. of remmen en erachter blijven..

Maar in dit geval was het wel erg onhandig gelopen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vanmiddag bij Motoport maar eens kijken naar de nieuwe TomTom Rider 400. Ik vind het wel érg duur voor navigatie, maar als het de komende jaren elke route beter maakt is het uitgedrukt in uren plezier wel weer z'n geld waard.

De 2e impressie van MrGPS is ook goed, dus ik verwacht er niet echt een buil aan te vallen

Iemand nog een goede reden waarom wel of waarom niet? De 399 euro is een goede waarom niet iig :+

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:21

-tom-562

Oliesjeik

Aargh, waarom zijn die superbike kits zo ontzettend duur :( En nauwelijks te krijgen 2e hands. Ik wil eigenlijk graag zo'n superbike ombouw kit voor mijn GSX-R, maar nieuw zitten ze tegen de 400 euro. En dat vind ik veel geld voor iets wat ik bij de eventuele verkoop/inruil weer er af moet bouwen (heeft niet echt een meerwaarde, en volgens mij verkoopt je motor met zo'n ding gemonteerd wat lastiger), en later ook nog eens los lastig te verkopen is...

Vaak bu'j te bang!

• Tylen

Tylen

Die had ik jaren op de plank liggen en ergens 2 jaar geleden voor weinig verkocht ;) (150 euro)
http://www.motor-forum.nl...BM-Superbike-stuur-1.html

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:21

-tom-562

Oliesjeik

Godver :P In het verleden heb ik ze idd wel eens voorbij zien komen, maar toen had ik er nog weinig oren naar. Sinds 1,5 jaar zoek ik er actief naar :P

Vaak bu'j te bang!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:57

bakvis

Tweakers.Nerd

Elect schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:46:
Vanmiddag bij Motoport maar eens kijken naar de nieuwe TomTom Rider 400. Ik vind het wel érg duur voor navigatie, maar als het de komende jaren elke route beter maakt is het uitgedrukt in uren plezier wel weer z'n geld waard.

De 2e impressie van MrGPS is ook goed, dus ik verwacht er niet echt een buil aan te vallen

Iemand nog een goede reden waarom wel of waarom niet? De 399 euro is een goede waarom niet iig :+
Ik heb sinds de laatste week van maart de Rider 40 (zelfde als de rider 400 maar dan met minder landen en minder opslag. De baltische staten en al dat soort landen zitten d'r niet in).

Bevalt tot nu toe goed, nog niet super veel mee kunnen rijden, aanstaande zondag de 1e toer tocht in de ardennen waarvoor hij wel handig gaat zijn. Dan weet ik meer en laat ik wat meer weten!

Pakket is best compleet, inclusief RAM mount, kabeltjes en alles. Enige nadeel is dat je geen hoesje standaard hebt en dit bij moet kopen als je dat wilt.

Wat ik voornamelijk fijn vind is de mogelijkheid om de navi niet op portrait te hebben staan maar langwerpig. zoals hier onder. Hierdoor zie je veel meer van je opkomende route en bochten.

Afbeeldingslocatie: http://img.gps.nl/a/1GE0.002.00/4_s300.jpg

Mijn Specs

• Dacuuu
Nieuwe aflevering van MotoMe is weer erg leuk!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bakvis schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:16:
[...]

Ik heb sinds de laatste week van maart de Rider 40 (zelfde als de rider 400 maar dan met minder landen en minder opslag. De baltische staten en al dat soort landen zitten d'r niet in).

Bevalt tot nu toe goed, nog niet super veel mee kunnen rijden, aanstaande zondag de 1e toer tocht in de ardennen waarvoor hij wel handig gaat zijn. Dan weet ik meer en laat ik wat meer weten!

Pakket is best compleet, inclusief RAM mount, kabeltjes en alles. Enige nadeel is dat je geen hoesje standaard hebt en dit bij moet kopen als je dat wilt.

Wat ik voornamelijk fijn vind is de mogelijkheid om de navi niet op portrait te hebben staan maar langwerpig. zoals hier onder. Hierdoor zie je veel meer van je opkomende route en bochten.

[afbeelding]
Enige wat mij tegenhoudt om de Tomtom te nemen ipv een Garmin is de telefoon-functionaliteit. De routes lijken beter te werken namelijk.

• Jolke
Dacuuu schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:21:
Nieuwe aflevering van MotoMe is weer erg leuk!

[video]
Vanavond even kijken. :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-12 20:19

steveman

Comfortabel ten onder

bakvis schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:16:
[...]

[afbeelding]
M'n niet-zo-smartphone met WM6.1 kon dit al lang met TomTom.

Een collega van me liet vol trots dezelfde feature zien op z'n nieuwe Garmin, en ik had zoiets van uhm... 2008 belde :?

Collega boos, ik lachen :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

MikeyMan schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:24:
[...]

Enige wat mij tegenhoudt om de Tomtom te nemen ipv een Garmin is de telefoon-functionaliteit. De routes lijken beter te werken namelijk.
Ik ben geen woon/werk rijder. Ik rij alleen maar met mooi weer een plezier rondje (stoom afblazen). Dan hoef ik niet gestoord te worden door een telefoon gesprek. Je kunt je telefoon wel koppelen, dit zorgt dat je TomTom een dataverbinding heeft om kaart updates en flitsers binnen te halen.

Eventueel zou de functie van handset nog toegevoegd kunnen worden aan de TomTom, maar als ik zie hoe de navigatie is opgezet (niet te veel poespas en afleiding) dan acht ik de kans klein dat ze dit gaan doen.

Deze navi is vooral bedoeld om route's te rijden. De kronkel route werkt goed, ik ben benieuwd hoe hij straks om gaat met de GPX route voor aankomende zondag...

Mijn Specs

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

ik vind het ook erg duur 399 voor een tomtom rider...ik ben een mooi weer rijder + af en toe fun...
dus zo vaak zal ik hem niet gebruiken

zijn er überhaupt goedkopere alternatieven? ik zie af en toe wel acties maar dan zijn ze alsnog 349

ik rij zelf een Honda CBR600F4i uit 2001...ben er nog steeds tevreden mee :-)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, je kan je telefoon gebruiken, maar erg veel waterdichte actieve houders zijn er niet helaas...

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12 22:34

Bommes

Capo del formaggio

Lostson schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:40:
ik vind het ook erg duur 399 voor een tomtom rider...ik ben een mooi weer rijder + af en toe fun...
dus zo vaak zal ik hem niet gebruiken

zijn er überhaupt goedkopere alternatieven? ik zie af en toe wel acties maar dan zijn ze alsnog 349

ik rij zelf een Honda CBR600F4i uit 2001...ben er nog steeds tevreden mee :-)
De chinese Rage en varianten schijnt een goed alternatief te zijn.
Kant en klaar met Igo voor de helft van wat een tom tom kost.
Kun je igo er zelf op zetten dan kost het nog minder.

Ik gebruik zelf Osmand op een oude HTC desire HD in een actieve brobit houder.
Niet waterdicht maar achter het kuipschermpje redelijk droog.

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 17-04-2015 17:11 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dacuuu schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:19:
[...]
Nee, ze kijken niet. Heel veel mensen (ook motorrijders tragisch genoeg) kijken niet (goed) over hun schouder bij het veranderen van richting. Ik doe het maniakaal. Al was het alleen maar om geen slechte gewoontes erin te laten sluipen. Dus als ik de hele tijd rechts rij en ik pak de uitvoegstrook, kijk ik over mijn schouder. Ook al hen ik al lang in mijn spiegel gezien dat er niets op de vluchtstrook rijdt...

• Elect
  • Niet online
Nou, de TomTom Rider 400 zojuist gekocht. Zondag met de rit van rijschoolheezen.nl mee en dan kan ik eindelijk ook eens een keer de navigatie volgen :P It better be good.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik kom trouwens met de NC700x (ha, alsof ik keus had). Zoek zondag niet naar de bepakking, je gaat hem niet vinden ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/s2ffm6ft9vcfmwg/IMG_1680.JPG?dl=1

[ Voor 19% gewijzigd door Elect op 17-04-2015 17:34 . Reden: Verfoeide dropbox ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 22:47
Afgelopen dagen heb ik een beetje gelezen over het insmeren van de ketting. Youtube en buitenlandse fora maken er er wel een gedoe van zeg, met paddocks, over de zijstandaard heen trekken etc etc....

Uiteindelijk heb ik gewoon de wandelmethode gedaan en maar een klein stukje stoep nodig om heel de ketting in te kunnen sprayen. Doekje over de velg en het spul van de achterband af poetsen en klaar. :z

De motome aflevering was best leuk, metname dat fotograferen.

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Elect schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:29:
Nou, de TomTom Rider 400 zojuist gekocht. Zondag met de rit van rijschoolheezen.nl mee en dan kan ik eindelijk ook eens een keer de navigatie volgen :P It better be good.

Members only:

Ik kom trouwens met de NC700x (ha, alsof ik keus had). Zoek zondag niet naar de bepakking, je gaat hem niet vinden ;)

[afbeelding]
Volgens mij zijn ze niet aan te slepen die nieuwe tomtom riders! Bij Termaat Motoren waar ik mijn rider gehaald heb hoorde ik dat de leverancier al door de voorraad heen was (al kan dat natuurlijk ook kunstmatige schaarste zijn).

Ik zelf ga de adrennen in met de rijschool VOC Limburg.
Members only: GPXje voor de members

Ben benieuwd, 1e keer echt ver weg op de brommer (ik gok bijna 400+ km op een dag), de ardennen in (bochten, heuvels etc) en de tomtom mee.

Ach voor alles is een 1e keer!

Mijn Specs

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
Rody schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:54:

Uiteindelijk heb ik gewoon de wandelmethode gedaan en maar een klein stukje stoep nodig om heel de ketting in te kunnen sprayen. Doekje over de velg en het spul van de achterband af poetsen en klaar. :z

dat heb ik vorig seizoen ook gedaan maar ik ben nu maar wat blij met de paddockstand, ook erg handig tijdens het wassen :-)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:24

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben nog even een paar daagjes in Hannover geweest (Hannover Messe), en in de tussentijd gaat het veel beter met mijn verkoudheid. Ik ga er van uit dat ik zondag dan ook gewoon mee rij.

Zondag ben ik in waalre met de volgende dame:
Hornet1

Op de foto ontbreken alleen de valblokken, een hugger, rizoma knippers, en 17500 km, maar verder is het dezelfde motor. :+ Ik moest toch maar eens nieuwe foto's maken...

Oh ja en de radiatorcover, en de duoseat-cover. Kniesoor die daar op let. :+

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-04-2015 21:48 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dus eigenlijk een andere motor, alleen het kenteken is misschien nog hetzelfde? :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Joopieboy schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 21:50:
Dus eigenlijk een andere motor, alleen het kenteken is misschien nog hetzelfde? :+
De kentekenhouder is dan weer een twijfelgeval XD

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Elect schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:29:

Members only:

[afbeelding]
Super zie je zondag, ik ben er om half 10.
Thanks voor de route, heb hem, al even door Tyre gehaald en wat kleine conversie foutjes er uit gehaald.
Moet hem nog even in mijn HTC zetten en dan ben ik ook weer voorbereid.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 21:45:
Ik ben nog even een paar daagjes in Hannover geweest (Hannover Messe), en in de tussentijd gaat het veel beter met mijn verkoudheid. Ik ga er van uit dat ik zondag dan ook gewoon mee rij.

Zondag ben ik in waalre met de volgende dame:
[afbeelding]

Op de foto ontbreken alleen de valblokken, een hugger, rizoma knippers, en 17500 km, maar verder is het dezelfde motor. :+ Ik moest toch maar eens nieuwe foto's maken...

Oh ja en de radiatorcover, en de duoseat-cover. Kniesoor die daar op let. :+
Okay, ik ga het alleen even bij een beetje extra olie houden voor wat betreft de veranderingen aan mijn motor voor a.s. zondag.
Zie je daar. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben toch ook zo'n onhand...
Gisteren bougies gewisseld. Ik wilde graag Iridium bougies ipv de standaard exemplaren. Is een gepuzzel, want ze zijn officiëel niet voor de GS (tenminste niet mijn modeljaar) te krijgen. En da's raar, want er zijn er wel met de juiste specs. Alleen heb je een andere maat bougiesleutel nodig. De standaard bougies hebben 14mm en de NGK Iridium met de juiste specs en lengtes enzo heeft een 16mm nodig.

Ik vind het altijd een lastige klus, omdat je ze precies goed moet aandraaien en je wilt ze echt niet te vast draaien. Ik dacht dus dat ik het goed had gedaan en heb dus heel overmoedig meteen de cylinderbeschermers er weer op gedraaid enzo. Starten...even voor de zekerheid mijn hand erbij en jawel...ik meen een beetje lucht te voelen. Even rijden en het vermoeden wordt bevestigd door het bekende 'vw kever' geluidje. Vanavond maar even de nazorg gedaan. Eerst vaststellen welke van de twee het precies is, en dan proberen hoever ik 'm kon aandraaien. Bleek ik gewoon nog bijna een slag te kunnen maken. Waarom ik meende te voelen dat ie er ver genoeg in zat is mij een raadsel...maar goed...het zit weer.

• Elect
  • Niet online
bakvis schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 18:31:
[...]

Volgens mij zijn ze niet aan te slepen die nieuwe tomtom riders! Bij Termaat Motoren waar ik mijn rider gehaald heb hoorde ik dat de leverancier al door de voorraad heen was (al kan dat natuurlijk ook kunstmatige schaarste zijn).

Ik zelf ga de adrennen in met de rijschool VOC Limburg.
Members only: GPXje voor de members

Ben benieuwd, 1e keer echt ver weg op de brommer (ik gok bijna 400+ km op een dag), de ardennen in (bochten, heuvels etc) en de tomtom mee.

Ach voor alles is een 1e keer!
Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar het is wel een erg gave route! Eigenlijk nooit zo gerealiseerd dat je zo snel toch in de bergen zit. Klinkt als een leuke tocht voor een weekendje met één overnachting, die 400 km ga je waarschijnlijk morgen wel voelen ;)

• Jolke
Zoektocht naar banden gaat verder. Zaakje waar de banden goedkoop waren, rekent 80 euro (!) voor het monteren en balanceren. Motor ook nog eens 2 uur kwijt.
Waarom zit Sabra hier niet in de buurt? :') Waar je voor 25 euro per wiel ook nog koffie krijgt en na een half uur weer buiten staat.

Online banden kopen heeft ook weinig zin, want hoe krijg ik (zonder auto) die wielen bij een monteur. :)
Hoewel:

Afbeeldingslocatie: http://www.triumphrat.net/attachments/biker-hang-out/39689d1312408364-way-to-transport-motorcycle-tires-img-20110803-00017.jpg

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 08:15:
Zoektocht naar banden gaat verder. Zaakje waar de banden goedkoop waren, rekent 80 euro (!) voor het monteren en balanceren. Motor ook nog eens 2 uur kwijt.
Waarom zit Sabra hier niet in de buurt? :') Waar je voor 25 euro per wiel ook nog koffie krijgt en na een half uur weer buiten staat.

Online banden kopen heeft ook weinig zin, want hoe krijg ik (zonder auto) die wielen bij een monteur. :)
Hoewel:

[afbeelding]
Lol, zo deed ik dat ook tweemaal XD maar dan met 1 band per keer

Ik bestel m'n banden online, en laat ze (tegenwoordig) bezorgen bij een lokale garage. Het idee van de garagehouder zelf...

• Jolke
Ik heb nu een zaakje gevonden - iets verder weg - maar die hebben goede prijzen: tenminste als ik het Duits goed begrijp. 15-25 euro voor het monteren en balanceren van een wiel. Dan ben ik voor net geen 300 euro klaar voor twee wielen. Dat vind ik ok.

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Elect schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 07:41:
[...]

Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar het is wel een erg gave route! Eigenlijk nooit zo gerealiseerd dat je zo snel toch in de bergen zit. Klinkt als een leuke tocht voor een weekendje met één overnachting, die 400 km ga je waarschijnlijk morgen wel voelen ;)
Ik moet vanaf Boxmeer komen (100 kom boven sittard). Ik ben d'r ook bang voor dat ik dat ga voelen op m'n SV650!

Mijn Specs

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Jolke schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:23:
[...]

Die zit toch al op een motor, of doel je een op afstand te regelen killswitch? Dan nog kan je meters doorschuiven/rijden, ook al staat de motor uit.
Ik doel inderdaad op een killswitch die te bedienen is door de instructeur. dus op afstand.
Waterdicht is natuurlijk onmogelijk. ik zeg alleen dat er uit dit soort situaties best zoiets verplicht kan worden gesteld binnenkort

Een handtekening?!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-12 10:46

Metro2002

Memento mori

mphilipp schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:27:
[...]

Nee, ze kijken niet. Heel veel mensen (ook motorrijders tragisch genoeg) kijken niet (goed) over hun schouder bij het veranderen van richting. Ik doe het maniakaal. Al was het alleen maar om geen slechte gewoontes erin te laten sluipen. Dus als ik de hele tijd rechts rij en ik pak de uitvoegstrook, kijk ik over mijn schouder. Ook al hen ik al lang in mijn spiegel gezien dat er niets op de vluchtstrook rijdt...
Was gisteren ook blij dat ik die gewoonte van schoudercheck heb. Zag in mijn spiegel een grijze auto en op een gegeven moment kwam de grijze auto voorbij. Ik kijk nog over mijn schouder en verdomd. Een andere grijze auto (zelfde merk en type notabene :X ) zat precies in mijn dode hoek.

Het is maar goed dat ik van die shitspiegels heb en daardoor een soort gedwongen wordt om altijd een schoudercheck te doen :P Zelfs met extra dodehoekspiegeltjes erop zie je niet alles.

En zodra ik ga filteren altijd een uitgebreide controle (spiegels, dode hoekspiegel, schoudercheck en voor ik ga nog een schoudercheck) of ik geen mede motorrijder over het hoofd gezien heb die ook wil gaan filteren.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Afgelopen dagen heb ik een beetje gelezen over het insmeren van de ketting. Youtube en buitenlandse fora maken er er wel een gedoe van zeg, met paddocks, over de zijstandaard heen trekken etc etc....

Lang leve de middenbok. Ik doe het zo: Motor op de bok, ketting lichtjes inspuiten terwijl je het achterwiel ronddraait, daarna goed schoonmaken met een poetslap, nog een keer goed insmeren en met de poetslap inmasseren en de overtollige olie eraf halen.

Doe ik met de trapfiets ook al jaren zo en daar gaan mijn kettingen altijd echt een achterlijk lange tijd mee. En die kettingen spaar ik niet zeg maar, rij er gewoon mee door pekel, regen etc.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Na een rit op de bok, topkoffer open, spuitbus ketting tjiptjap er uit, wiel draaien, ketting inspuiten, bus terug in de koffer en....klaar.

En dat eigenlijk na elke rit.
Moet nog even snel (voor morgen) achterhalen hoeveel olie er in de FJ moet.
Blijf nou telkens bij vullen maar wil gewoon even het complete spul verversen voor de juiste olie.
Gevonden: 3L zonder filter, 3,5L met.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 18-04-2015 11:58 . Reden: olie hoeveelheid gevonden ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Sowieso dat spul weghouden van de banden!

Ik deed het ook vaak aan de wandel, doekje vlak achter de ketting houden en dan het bereikbare stuk even bij langs sprayen, en dan weer even wandelen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maakt ook veel uit met wat voor een type motor je rijd. Ik rijd met een "SS" en daarbij héb je geen middenbok (én wil je zo'n ding ook niet) dus zet ik m'n fiets thuis, als ik terug kom van een rondje rijden, altijd even op een paddockstand (met bobbins, niet met lepels) en vervolgens smeer ik de warme ketting daarna keurig aan de binnenzijde in met vet doormiddel van een kwast.

Als we ooit een week(endje) gaan rijden dan is het niet praktisch om een paddockstand mee te nemen dus dan smeer ik 'm tijdens zo'n week(end) door middel van het principe: Fiets óver de jiffy naar je toe trekken en tegen je zij/heup laten leunen. Vervolgens heb je beide handen vrij, en kun je het wiel draaien met je rechter hand en de het spuitbusje bedienen met je linker hand.

En als je met een paar man aan het rijden bent dan doe je dat even sámen en heb je per fiets misschien 20 seconden nodig op die manier.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 18-04-2015 14:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 22:47
steveman schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:04:
[...]

Sowieso dat spul weghouden van de banden!

Ik deed het ook vaak aan de wandel, doekje vlak achter de ketting houden en dan het bereikbare stuk even bij langs sprayen, en dan weer even wandelen.
Goede tip ja. Merkte dat het er te veel restant op dingen achter de ketting komt.

Vandaag lekker weer voor een tochtje door de polders. Wel veel vliegen dus ben aardig smerig geworden.
Route over zouterwoude-rijndijk - woerde

Ff pitstop bij Goedhart in Bodegraven en toen op huis aan. Lekker over de snelweg, want ik was het zat :+

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 18:26

Bergie

Lekker belangrijk...

Gisteren op mogen halen *O*

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/uy5nxouvhoz11to/2015-04-18%2010.52.35.jpg?dl=1

Yamaha MT-09

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met die velgen :o

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Jolke schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 08:15:

Hoewel:

[afbeelding]
gewoon zelf omleggen :+ balanceren hoeft niet zo snel. pas boven de 160 trilt hij lichtjes.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:54:
[...]

gewoon zelf omleggen :+ balanceren hoeft niet zo snel. pas boven de 160 trilt hij lichtjes.
Succes in geval het een fiets betreft met een andere bestemming dan "off-road/puin". 160Km/h .... da's nét schakelen van 2 naar 3 :P

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:01:
[...]

Succes in geval het een fiets betreft met een andere bestemming dan "off-road/puin". 160Km/h .... da's nét schakelen van 2 naar 3 :P
voor jou wel ja :P

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Vet! Gave kleur man!

Mijn Specs

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Mooie kleurstelling zo 8)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Iedereen die vandaag een tour tochtje gepland heeft staan: Veel plezier en hou het rubber op het asfalt en de glimmende kant boven!

Mijn Specs

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

bakvis schreef op zondag 19 april 2015 @ 06:21:
Iedereen die vandaag een tour tochtje gepland heeft staan: Veel plezier en hou het rubber op het asfalt en de glimmende kant boven!
Thanks, ik zal mijn best doen.
Begin van de dag ziet er in ieder geval mooi uit weer.. 8)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
Veel plezier met het ritje!
Ik ga lekker aan de taart en m'n volgende motor zoeken op internet :D

Op de shortlist staan nu de KTM 990SMT, Triumph Tiger 800 en 1050. Volgende week maar eens proefritjes doen :*)

[ Voor 64% gewijzigd door Tankiej op 19-04-2015 09:45 ]

Verwijderd

Tankiej schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:43:
Veel plezier met het ritje!
Ik ga lekker aan de taart en m'n volgende motor zoeken op internet :D

Op de shortlist staan nu de KTM 990SMT, Triumph Tiger 800 en 1050. Volgende week maar eens proefritjes doen :*)
gefeliciteerd

• Jolke
En toen wilde ik gisteren wegrijden en was de accu plat. Week in de schuur gestaan na een rit van >200 km vorige week. Niet de typische omstandigheden om een lege accu te krijgen.

Startkabels en weg kunnen rijden, maar bij aankomst op bestemming was de accu meteen weer leeg. Begon meteen aan de startmotor en dynamo te twijfelen. Gelukkig woonde er tegenover de parkeerplaats waar ik stond een HD rijder (met vlag in de tuin duidelijk te herkennen :P ). Die had startkabels. :)
Eenmaal thuis op de lader, maar de accu raakt niet echt vol en tijdens het laden komt er een licht borrelend geluid uit de accu. Lijkt erop alsof de accu droog staat... :X
Kijken of ik die nog kan redden met een litertje demi-water.

• DECOY88
(overleden)
Jolke schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:50:
En toen wilde ik gisteren wegrijden en was de accu plat. Week in de schuur gestaan na een rit van >200 km vorige week. Niet de typische omstandigheden om een lege accu te krijgen.

Startkabels en weg kunnen rijden, maar bij aankomst op bestemming was de accu meteen weer leeg. Begon meteen aan de startmotor en dynamo te twijfelen. Gelukkig woonde er tegenover de parkeerplaats waar ik stond een HD rijder (met vlag in de tuin duidelijk te herkennen :P ). Die had startkabels. :)
Eenmaal thuis op de lader, maar de accu raakt niet echt vol en tijdens het laden komt er een licht borrelend geluid uit de accu. Lijkt erop alsof de accu droog staat... :X
Kijken of ik die nog kan redden met een litertje demi-water.
even je hele systeem meten. als de accu borrelt of droog staat heb je kans dat de spanningsregelaar stuk is en er teveel spanning op de accu en de rest van de motor staat meer dan 14,5V.

• Jolke
Moet ik eerst de spanningsregelaar zien te vinden.

* Jolke slaat het handboek erop na.

• DECOY88
(overleden)
Jolke schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:58:
Moet ik eerst de spanningsregelaar zien te vinden.

* Jolke slaat het handboek erop na.
begin maar met de accupolen meten bij stationair. en halverwege het toerenbereik. het mag niet boven de 14,5V komen. dus als stationair al hoger is moet je niet verder meten. dan sloop je namelijk alleen maar meer mee.

• Jolke
Kan zo'n in een keer kapot gaan?
Weet overigens ook niet of mijn accu een onderhoudsvrije accu was. Hoor anderen dat ze hun accu regelmatig bij moeten vullen. :X

• DECOY88
(overleden)
Jolke schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:05:
Kan zo'n in een keer kapot gaan?
Weet overigens ook niet of mijn accu een onderhoudsvrije accu was. Hoor anderen dat ze hun accu regelmatig bij moeten vullen. :X
ja een keer tewarm en een stukje van de regel electronica overlijd. in het goede geval geeft hij nogmaar 2-3V door. en in het slechte geval 18-130V

• Jolke
Hm, thanks... even niet mee rijden dus voordat ik dat uitgezocht heb.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-12 10:15

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

(2e dijkje is de hammerdijk, kijk goed naar de achterveer :+ . 09:04 is ook een pareltje van voorrang verlenen.. )

Vorige week zondag even gereden met een jongen die een KTM 690 SMC-R heeft, die dingen kan je dus echt serieus mee hoeken als je op smalle paden rijdt. Stukken waar je boven de 120 komt ben je hem zo kwijt.

Nou rijdt ik zelf ook wel voorzichtig als ik niet kan zien wat er om de hoek is, sommige kamikaze piloten doen dat kennelijk niet?

Ik heb zelf voor mijn 690 Enduro R ook een setje Supermotard wielen in bezit inmiddels, ik moet ze enkel nog monteren :9

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 19-04-2015 12:26 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Dacuuu
Superbikes!! :o _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

of MotoGP vanavond :)

mijn avond zal bestaan MotoGP kijken bij vrienden, een goeie Engelse Curry and Gin&Tonic met jenever bessen en limoen

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 20:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:10:
Hm, thanks... even niet mee rijden dus voordat ik dat uitgezocht heb.
SR ziet er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/hs-parts/full29129148.jpg
Zit bij mijn VFR rechts op het subframe achter een stuk kuip (lekker zadel verwarming af en toe), maar dat zal bij de Firestorm wel anders zijn. Bekend Honda kwaaltje, ik ken verschillende VFR rijders die niet zonder van huis gaan.
Ik heb nog een 4cm pc fan die ik er op wilde schroeven om hem iets te koelen, maar daar heb ik nog steeds de moeite niet voor genomen..
Ik reed net langs Assen, en zag al verschillende motoren op de weg terug. Zo nog ff kijken of er nog iets op tv komt of dat het alweer voorbij is.

[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 19-04-2015 14:20 ]

Verwijderd

dat ding koelt ook zo lekker achter een stuk kuip :p

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12 10:39
Bij VFR is dit inderdaad een bekend kwaaltje. Heb er ook altijd een mee.

V-Strom 650

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45

• DECOY88
(overleden)
gwystyl schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:16:
[...]

SR ziet er zo uit
[afbeelding]
Zit bij mijn VFR rechts op het subframe achter een stuk kuip (lekker zadel verwarming af en toe), maar dat zal bij de Firestorm wel anders zijn. Bekend Honda kwaaltje, ik ken verschillende VFR rijders die niet zonder van huis gaan.
Ik heb nog een 4cm pc fan die ik er op wilde schroeven om hem iets te koelen, maar daar heb ik nog steeds de moeite niet voor genomen..

[...]

Ik reed net langs Assen, en zag al verschillende motoren op de weg terug. Zo nog ff kijken of er nog iets op tv komt of dat het alweer voorbij is.
mijne 2 maanden terug vervangen voor een MOSFET versie. die sneuvelt niet meer _/-\o_

• Tylen

Tylen

Vet he. Vdm gewoon twee keer podium. Wat een baas.

• Dacuuu
Tylen schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:20:
[...]

Vet he. Vdm gewoon twee keer podium. Wat een baas.
Was echt mooi. Jammer dat de Honda een mindere motor is. Maar wat een spektakel! Goed voor de sport.

• Jolke
gwystyl schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:16:
[...]

SR ziet er zo uit
[afbeelding]

[...]
d:)b thanks, daarmee kom ik een eind verder.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Super dag in het zadel gehad vandaag.
Tevens kennis gemaakt met "drivingyoucrazy" en "Elect" :w d:)b
De route gereden met een groepje van 7 motoren waaronder drivingyoucrazy.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-AkzKZSRcuME/VTPtemNcoiI/AAAAAAAADf4/h5vic97YwL4/w640-h480-no/20150419_121319.jpg

We waren overigens niet met zijn 8en, volgens mij in het totaal iets van ruim 100 rijders.
Wel opgesplitst in meerdere groepjes, enkel op de pondjes kwamen we wat meer rijders tegen:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-n95W0Q4C1pw/VTPtcKoNT6I/AAAAAAAADfo/TEUntSwuQDA/w640-h480-no/20150419_125241.jpg

Kreeg op het laatste terras nog een opmerking van iemand dat hij wel begreep dat ik de hele rit achter op het groepje had gereden.. Serieuze olie walm uit mijn FJ.
Wat dus meteen verklaard waar die halve liter olie per 500 km heen verdwijnt. :o ;(

Maarja het is zo een leuk ding om op te rijden.. en om te zien :P :9 :
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-S_Te9k7ncWM/VTPtdlMIMhI/AAAAAAAADfw/cYcm6KycW0c/w424-h565-no/20150419_121330.jpg

• Jolke
Halve liter per 500 km... :X
Dat is nog meer dan een gemiddelde boxer!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DinX en ik hadden nog een stukje van de route gereden onderweg naar onze route van de dag. Maar het tempo lag (zelfs voor ons) wel heel laag. Dus het was niet erg om die achter ons te laten en onze eigen weg te vervolgen.

Wel een leuke route volgens mij. Veel kleine kronkelweggetjes die leuk waren om te rijden :)

De eigen motorrit met een groepje werd uiteindelijk met zijn tweeën, maar dat beviel eigenlijk wel prima. Lekker de intercom aan en al ouwehoerend de weg uitzoeken. Leuke dag gehad :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:31:
Halve liter per 500 km... :X
Dat is nog meer dan een gemiddelde boxer!
Tja het zijn ook 2 cilinders meer dan een boxer.. :9 ;)
Van de week even een fles Forte motor flush bestellen.
Kijken of dat nog zin heeft, kan dat de zuigerveren vast zitten, dan komen ze daar misschien wel mee los.
Als er een van die middeltjes is die werkt dan is Forte. anders wordt het een motor revisie en daar pas ik voor dan gaat het ding er uit en het geld in een grotere cilinder kit voor de Vespa >:)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gisterochtend weer even lekker een paar uurtjes gestuurd. Zonder zon best fris maar goed te doen. 8) En de uitlaat is na een ruime 1500km wel aardig ingebrand dus onderweg tijdens een stop maar even een filmpje gemaakt. Jammer alleen dat met stationair draaien ie bijna niet wilt poffen. :P Normaal met gas dicht op commando dikke prima. :Y

En nog maar eens een foto van mijn bankstel:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/04/2015-04-18-12.05.39-Medium.jpg
O+

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 19-04-2015 21:21 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bommes schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:23:
Super dag in het zadel gehad vandaag.
Tevens kennis gemaakt met "drivingyoucrazy" en "Elect" :w d:)b
De route gereden met een groepje van 7 motoren waaronder drivingyoucrazy.
[afbeelding]
Wat mij betreft zeker iets om vaker te doen, dus als jullie het goed vinden hou ik via jou wel contact.
Ik vond het tempo in ons groepje op zich prima; als je wat meer op elkaar ingespeeld bent en iedereen wat meer ervaring heeft zou het wel omhoog kunnen.

Ik ga in ieder geval eens wat kijken naar geschikte routes door zuid-limburg/ voerstreek en de Eifel (regio Rursee). Daar ken ik de weg wel in meer of mindere mate, maar dat is nog geen route natuurlijk.

We hadden het op het terras nog over het verbruik. Mijn hornetje had toen ik thuis kwam 298,7 km gereden, met een gemiddeld verbruik van 1:20,06. (gemeten, de boordcomputer heb ik niet bekeken) Niet verkeerd dacht ik zo. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
1:20 is netjes, dat haalde ik rustig tourend met mijn CBR600F ook wel eens. Inmiddels met een VTR bij lange na niet meer, maar bij een twee cilinder is het dan meer constant: max 1:15 als ik een goede dag heb en min. 1:13.

Eifel klinkt interessant, omgeving Koblenz is voor mij een goed punt om in te haken. 8)

Verwijderd

Ben gisteren helemaal zoek gereden door een chopper :X :$ :(

Zo'n v-rod is echt een raket :o

• Dacuuu
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:56:
Ben gisteren helemaal zoek gereden door een chopper :X :$ :(

Zo'n v-rod is echt een raket :o
Koppel koppel koppel. :+

Verwijderd

Ik vond het wel gaaf eigenlijk, volgens mij zat die dude op die v-rod met een grijns van oor tot oor :)

De pret van het zo'n beetje elk stoplicht sprintje winnen maakt het niet al te strakke stuurwerk dubbel en dwars goed volgens mij :)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Van der Mark toch bestraft, maar dat podium pakken ze hem niet af *O*

http://www.racesport.nl/W...ews_ID/37794/Default.aspx

iRacing Profiel

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jolke schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:46:
1:20 is netjes, dat haalde ik rustig tourend met mijn CBR600F ook wel eens. Inmiddels met een VTR bij lange na niet meer, maar bij een twee cilinder is het dan meer constant: max 1:15 als ik een goede dag heb en min. 1:13.

Eifel klinkt interessant, omgeving Koblenz is voor mij een goed punt om in te haken. 8)
De laatste keer dat ik rond de Rursee ging rijden kwam ik niet echt in de buurt van Koblenz. Rurberg, Schleiden, Gemünd, Aachen, dat is meer mijn thuis. ;)

Koblenz is ook mooi, maar niet meer te doen in een dagje, wat wel een beetje de insteek was.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-04-2015 12:53 ]

• Jolke
Rursee is de noordkant van de Eifel, wat natuurlijk begrijpelijk is vanuit NL. Koblenz is voor mij 150 km, dus dat is nog wel een afstand die ik zou kunnen inhaken. ;)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:02
Ik heb een vraag. Aankomende zaterdag ga ik naar de pitstopdag Ten Kate Shop in Nieuwe Leusen.
Ik wil graag een nieuwe helm kopen. Graag een systeemhelm of een jethelm alhoewel dat niet past bij mijn motor.

De motor die ik heb, heb ik wel vaker hier geshowt.
Kawasaki

Mijn pak is compleet zwart. Mijn helm graag ook. Wat voor een helmen zijn geschikt, ik wil graag eentje die een beetje stil is ondanks dat ik oordoppen in heb. Daarnaast zou het ook fijn zijn als er ruimte is voor zo'n communicatie setje. Ik heb er zo ongeveer 200-300 € voor over.

Ik heb nu een goedkope helm van de Lidl en die begint nu toch wel aan zijn eindje te komen (3 jaar oud). Nu wil ik echt iets goeds hebben.

Weten jullie iets?

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel. op 20-04-2015 13:23 . Reden: Lidl verhaal toegevoegd. ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Pagina: 1 ... 27 ... 105 Laatste