Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verwijderd
wat is de reden voor systeem? (alleen goed te praten als je brildrager bent, anders zonder enige twijfel integraal nemen)
HJC bied gunstige prijs kwaliteit in je prijsklasse
Lekker makkelijk, meer nietVerwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:51:
stil en systeem bestaat niet...
wat is de reden voor systeem? (alleen goed te praten als je brildrager bent, anders zonder enige twijfel integraal nemen)
Anders toch maar integraal hehe.
Bij een systeemhelm moet je altijd 2 handelingen doen om een helm op te zetten.
had even zin om Vlaams te typen, vertaling is niet nodig hoop ik
[ Voor 50% gewijzigd door Bob op 20-04-2015 14:17 ]
Si, dat is het punt haha.Bob schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:16:
Het gat waar ge uw kop in steekt is groter.
had even zin om Vlaams te typen, vertaling is niet nodig hoop ik
Is dit een voorteken om naar te laten kijken? Het ding moet wel iedere dag klaar staan voor mijn woon/werk-vervoer. Wil liever problemen voor zijn maar ik ben echt een technische leek op dit vlak
Systeemhelm is vaak ook prettig als je lange stukken tussendoor op lagere snelheid moet nemen. Binnenstadsverkeer enz...Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:51:
Ben voornamelijk een mooi weer rijder op die motor. Dus af en toe een sprintje doe ik wel, anders is zo'n beest zonde.EgMaf schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:52:
[...]
Systeemhelm is vaak ook prettig als je lange stukken tussendoor op lagere snelheid moet nemen. Binnenstadsverkeer enz...
Dat bedoel ik dus... mensen die met hun systeemhelp opengeklapt rijden.EgMaf schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:52:
[...]
Systeemhelm is vaak ook prettig als je lange stukken tussendoor op lagere snelheid moet nemen. Binnenstadsverkeer enz...
Klinkt als een vuiltje ergens, als het niet vaker gebeurt niets om je zorgen over te maken.Blue-eagle schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:37:
M'n Honda deed vanmorgen een beetje raar. Na het opstarten bleef het toeren aan de lage kant stationair draaien. Dus ik draaide kort aan het gas om te kijken of dit zou helpen, waarna hij stationair juist hoog in de toeren bleef steken. En tijdens het wegrijden was het net alsof de tank leeg was en stond hij op het punt af te slaan. Vervolgens maar hoog in de toeren blijven rijden (10 minuten ritje naar werk) en dat ging allemaal prima. Het is gewoon een moderne 2011 Honda VFR 1200.
Is dit een voorteken om naar te laten kijken? Het ding moet wel iedere dag klaar staan voor mijn woon/werk-vervoer. Wil liever problemen voor zijn maar ik ben echt een technische leek op dit vlak
Ik heb deze. Op zich een prima helm. Het kliksysteem werkt prima en vind het persoonlijk fijn dat wanneer je even stil staat je de help open kunt klappen en een praatje kunt maken. De helm is door het kinstuk wel vrij breed, wat je op de foto niet kunt zien, maar vind dat ook wel iets hebben.ShittyNL schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:30:
Ik heb nu wel iets wat mij aanstaat. Zoiets De Shark Evoline series 3
[afbeelding]
Is dit wat zo'n combi?
Ja ik heb nu ook de Roof Boxer gezien die me aanstaat. Ach ik ga het aanstaande zaterdag in ieder geval even bekijken. En wie weet loop ik met een andere helm op mijn harsens naar buiten.josshem schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:04:
[...]
Ik heb deze. Op zich een prima helm. Het kliksysteem werkt prima en vind het persoonlijk fijn dat wanneer je even stil staat je de help open kunt klappen en een praatje kunt maken. De helm is door het kinstuk wel vrij breed, wat je op de foto niet kunt zien, maar vind dat ook wel iets hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Daniel. op 20-04-2015 15:11 . Reden: Roof Boxer ]
http://static.mijnwebwink...andbikes/full27232325.jpgHJC SY-Max 3
http://hjchelmets.com/hjca/symax3_symax3solid
Is niet echt superstil maar ik heb dan ook eigenlijk geen ervaring met andere modellen. Mijn instructeur had een Schubert (C3? Kan dat?) en die was daar erg over te spreken. Dat is dan ook meteen weer een wat duurdere helm.
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 20-04-2015 16:31 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ehhhh....de Schuberth C3 is stiller dan de integraalhelmen van hetzelfde merk. En ze zijn inderdaad verdomd stil.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:51:
Op en afzetten is fijner (geen ding over je neus)wat is de reden voor systeem? (alleen goed te praten als je brildrager bent, anders zonder enige twijfel integraal nemen)
Je kunt onderweg een foto nemen zonder je helm af te zetten (als je een echt toestel hebt dan)
Fatsoenlijk met iemand praten zonder je helm af te doen
Zat voordelen hoor...je moet alleen wel een goede hebben. Die Nolan vind ik een miskoop. Ding maakt herrie en is van bedenkelijke kwaliteit.
[ Voor 48% gewijzigd door mphilipp op 20-04-2015 18:25 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat is het probleem niet. Het ding is gewoon gammel en kraakt, piept en heeft enorm veel last van windgeruis. De Nexx XD1 die ik nu heb is 10x beter. Zit ook beter in elkaar en maakt minder herrie.Jolke schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:35:
Voor Nolan moet je het juiste hoofd hebben. Een keer opgehad en drukte tegen mijn voorhoofd aan.
Als ik niet voorzichtig genoeg ben, flikkert het vizier eraf als ik de kinbeugel dicht doe. Dat is me met mijn Schuberth en daarvoor de BMW System 1 nooit gebeurt. Die zitten degelijk in elkaar. Nolan is toch Italiaans? Nuf said...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hoezo dat is het probleem niet? Een helm moet natuurlijk geen pijn doen als hij je hoofd zit.mphilipp schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:14:
[...]
Dat is het probleem niet.
[hoop verdere mankementen]
Ik ben een brildrager en heb juist voor een integraal helm gekozen. Even m'n bril af- en weer opzetten vind ik geen enkel probleem en is de moeite ook niet.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:51:
Daarnaast heb ik ook nog geen enkele systeemhelm gezien die ik mooi vind
Als de helm niet goed op je hoofd zit, is dat het probleem welmphilipp schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:14:
[...]
Dat is het probleem niet. Het ding is gewoon gammel en kraakt, piept en heeft enorm veel last van windgeruis. De Nexx XD1 die ik nu heb is 10x beter. Zit ook beter in elkaar en maakt minder herrie.
Als ik niet voorzichtig genoeg ben, flikkert het vizier eraf als ik de kinbeugel dicht doe. Dat is me met mijn Schuberth en daarvoor de BMW System 1 nooit gebeurt. Die zitten degelijk in elkaar. Nolan is toch Italiaans? Nuf said...
Ik heb ook van mensen gehoord dat ze veel last hebben gehad van windruis met een Schuberth helm, puur en alleen omdat de helm niet goed zit op hun hoofd.
Hier ookTankiej schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:56:
[...]
Ik ben een brildrager en heb juist voor een integraal helm gekozen. Even m'n bril af- en weer opzetten vind ik geen enkel probleem en is de moeite ook niet.
Daarnaast heb ik ook nog geen enkele systeemhelm gezien die ik mooi vind
[...]
Als de helm niet goed op je hoofd zit, is dat het probleem wel
Ik heb ook van mensen gehoord dat ze veel last hebben gehad van windruis met een Schuberth helm, puur en alleen omdat de helm niet goed zit op hun hoofd.
Met wat handigheid lukte het mij wel om de helm te openen en te sluiten met 1 hand. Was overigens een Cabergh helm. Niet heel erg stil, en qua formaat best een lomp ding.
Vaak bu'j te bang!
Wel de discussie volgen...Jolke schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:47:
[...]
Hoezo dat is het probleem niet? Een helm moet natuurlijk geen pijn doen als hij je hoofd zit.
Het ging niet over pijn doen. Ik maak een opmerking dat mijn Nolan klaphelm een onding is. En dat heeft niets met pasvorm te maken.
Ik heb afgelopen zaterdag systeem helmen van Caberg, HJC, Nolan, Schuberth, Shoei en nog een merk waar ik even niet op kan komen uitgeprobeerd en van allemaal vond ik alleen de Shoei lekker zitten.Jolke schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:35:
Voor Nolan moet je het juiste hoofd hebben. Een keer opgehad en drukte tegen mijn voorhoofd aan.
De systeemhelm Shoei vond ik dus te duur, ben naar huis gegaan met de (integraal) HJC RPHA ST.
Donderdag eerste rijles!!
Begin jij nu ook alTankiej schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:56:
[...]
Als de helm niet goed op je hoofd zit, is dat het probleem wel
Die Nolan zit prima, het is alleen een kutding. Zo!
Die RPHA ST is wel een mooi ding. Ik heb sinds 3 jaar een RPHA 10, ben er echt heel tevreden mee. Vooral omdat 'ie zo lekker licht van gewicht is, en hij koelt echt heel erg goed (vind ik). Hij is wel wat luidruchtig, maarja, ik rijd toch altijd met doppen. Verder vind ik het wel fijn dat je het vizier ook echt goed dicht kan doen (dat die dus echt 'vastklinkt')Streskip schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:35:
[...]
Ik heb afgelopen zaterdag systeem helmen van Caberg, HJC, Nolan, Schuberth, Shoei en nog een merk waar ik even niet op kan komen uitgeprobeerd en van allemaal vond ik alleen de Shoei lekker zitten.Ik verwachtte wel dat Shoei lekker zou zitten aangezien ik al een Shoei had vroeger op de brommert, maar dit viel toch wel erg tegen. Nolan drukte bij mij ook tegen mijn voorhoofd aan.
De systeemhelm Shoei vond ik dus te duur, ben naar huis gegaan met de (integraal) HJC RPHA ST.
Donderdag eerste rijles!!![]()
Vaak bu'j te bang!
Geen idee of de kwaliteit slecht is, zit niet lekker, dus niet verder geprobeerd. Zo!mphilipp schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:36:
[...]
Begin jij nu ook al
Die Nolan zit prima, het is alleen een kutding. Zo!
Ik heb nu een Shoei, al 15 jaar, dus die is - ook al is die van glasvezel - toe aan vervanging. Ik kijk weer met een scheef oog naar Shoei, omdat deze helm gewoon lekker zit. Outletshop hier in de buurt, die de modellen van 2014 -30% heeft liggen.
Goed om te horen! Hij is inderdaad lekker licht, mooi spul dat fiberglas! Als ik teveel last krijg van wind stop ik ook wel een setje doppen in mijn oren, maar ga het allemaal wel merken-tom-562 schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:38:
[...]
Die RPHA ST is wel een mooi ding. Ik heb sinds 3 jaar een RPHA 10, ben er echt heel tevreden mee. Vooral omdat 'ie zo lekker licht van gewicht is, en hij koelt echt heel erg goed (vind ik). Hij is wel wat luidruchtig, maarja, ik rijd toch altijd met doppen. Verder vind ik het wel fijn dat je het vizier ook echt goed dicht kan doen (dat die dus echt 'vastklinkt')
Dat je het vizier dicht kan klikken was ook wel echt een reden dat ik voor de HJC koos, samen met de ingebouwde zonnebril.
Op welke sites kan ik het best kijken voor motoren? Ik kijk nu op;
Marktplaats, Autoscout, Motorshopper, Speurders... Nog iets aan toevoegen?
Vaak bu'j te bang!

Gewoon omdat ik het makkelijk vind niet echt en andere reden.
En ik rijd vaak genoeg gewoon met het ding open geklapt of zelfs er helemaal afgehaald.
Bij deze scorpion helm kun je het kin stuk er af klikken en zo een soort van cross zon klepje er op klikken.
Edit: hij maakt wel herrie als een straaljager op de afterburner maar goed ik draag altijd oordoppen.
[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 20-04-2015 21:01 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Oke-tom-562 schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:54:
Oordoppen moet je _altijd_ dragen!! Ongeacht welke helm je hebt
Intikker: maar jij rijdt daar ook geen motor.Bommes schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:59:
Klaphelm ...check:
[afbeelding]
En ik rijd vaak genoeg gewoon met het ding open geklapt of zelfs er helemaal afgehaald.
Bij deze scorpion helm kun je het kin stuk er af klikken en zo een soort van cross zon klepje er op klikken.
Edit: hij maakt wel herrie als een straaljager op de afterburner maar goed ik draag altijd oordoppen.
Haha, ik wilde 'm ook net maken
Vaak bu'j te bang!
Die dingen hebben wel alleen een keurmerk als jethelm, niet met de klep dicht. Die is puur visueel.Bommes schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:59:
Klaphelm ...check:
[afbeelding]
Tijdens je AVB valt het allemaal wel mee, maar als je langere ritten gaat maken en op de snelweg komt wil je wel je doppen in doen.Streskip schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:07:
[...]
OkeDan ga ik dat dalijk wel al gelijk merken met lessen..
Ze zullen toch wel veilig genoeg zijn anders rijden bijvoorbeeld de politieagenten er niet mee..Hooglander1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:17:
[...]
Die dingen hebben wel alleen een keurmerk als jethelm, niet met de klep dicht. Die is puur visueel.
Althans ik denk niet dat een werkgever personeel voorziet van iets wat niet veilig is als er een alternatief voor is.
Scherp..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Een goede klaphelm is gecertificeerd voor allebei, waardoor je ook de veiligheid voor je kin er is mocht je op hogere snelheden rijden.Bommes schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:32:
[...]
Ze zullen toch wel veilig genoeg zijn anders rijden bijvoorbeeld de politieagenten er niet mee..
Althans ik denk niet dat een werkgever personeel voorziet van iets wat niet veilig is als er een alternatief voor is.
Die heeft de politie dan ook, die hebben niet zo'n ding met een plastic kinstukje.
[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 20-04-2015 21:41 ]
Politie heeft Schuberth toch? Ik liet me in Motoport vertellen dat alleen Nolan dat certificaat had, en je eigenlijk met geen andere helm dus 'open' kan rijden..Hooglander1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:41:
[...]
Een goede klaphelm is gecertificeerd voor allebei, waardoor je ook de veiligheid voor je kin er is mocht je op hogere snelheden rijden.
Die heeft de politie dan ook, die hebben niet zo'n ding met een plastic kinstukje.
Dat is sowieso al niet waar want de Shark Evoline 3 series is ook certified om open mee te rijden.Streskip schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:47:
[...]
Politie heeft Schuberth toch? Ik liet me in Motoport vertellen dat alleen Nolan dat certificaat had, en je eigenlijk met geen andere helm dus 'open' kan rijden..
DECOY88 schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:45:
als we het toch over helmen hebben. wie heeft er allemaal een shoei neotec en weleens met regen gereden?
Eiwitten zijn gezondcyntax schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:03:
Waarom zou je met je helm open willen rijden. Het is altijd een vliegjeskerkhof op de voorgevel van mijn helm na een lang ritje. Om dat nou allemaal in mn mond en neus te krijgen... nee bedankt, maar misschien zijn er hier wel motorrijders die dat lekker vinden
.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Col over je mond heen trekken en zonnevizier neerklappen, gaat dan prima volgens mij. Lekker luchtig.cyntax schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:03:
Waarom zou je met je helm open willen rijden. Het is altijd een vliegjeskerkhof op de voorgevel van mijn helm na een lang ritje. Om dat nou allemaal in mn mond en neus te krijgen... nee bedankt, maar misschien zijn er hier wel motorrijders die dat lekker vinden
.
Zonder col maar wel lekker luchtig dus ja..Hooglander1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:28:
[...]
Col over je mond heen trekken en zonnevizier neerklappen, gaat dan prima volgens mij. Lekker luchtig.
Als je regelmatig in het zuiden van Europa aan het rond toeren bent met ruim 30 graden op een rustig tempo is een beetje verse lucht welkom.

(hap
[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 21-04-2015 08:26 ]
Als de auto's gewoon helemaal links op de spitsstrook gaan rijden en de auto's op de baan er naast volledig rechts, is er volgens mij voldoende ruimte. Maar dat zal dan ook wel het probleem zijn, dat dat niet gebeurdChakotay schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:43:
Pff, filteren bij spitsstroken (aan de linkerkant) blijft irritant, krappe bende... Nu vind ik zelf 3cm ruimte naast mijn spiegels/handkappen genoeg, maar zelfs dat is er soms niet eens. Daarnaast hebben veel mederijders liever wat meer speling waardoor je een motorfile in de file krijgt
[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 21-04-2015 08:47 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Als je een rijschool hebt waarbij je in de AVB-fase alleen maar op een parkeerterreintje rijdt wel ja, mijn instructeur neemt me gewoon mee de dijk op/landweggetjes/dorpjes. Les bestaat meestal uit een uur openbare weg en een uur AVB-verrichtingen.Hooglander1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:17:
[...]
Tijdens je AVB valt het allemaal wel mee, maar als je langere ritten gaat maken en op de snelweg komt wil je wel je doppen in doen.
Hèhè, een bakje lava... ghighi.Chakotay schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:25:
Het lijkt me maar een plakkerige bende worden met dit onder je helm:
[afbeelding]
(hap)
Maar in het echt zo'n muts dus een balaclava, of in goed Nederlands een bivakmuts.
Zo'n multifunctioneel Col-ding. Er zit veel te veel marge op die dingen, maar ze zijn wel echt superprettig. Als het koud is trek je hem over je oren en mond, en in de zomer alleen ff tegen impact van wespen voor je hals.
Heb ook wel eens wintervarianten er van gezien, maar die vond ik echt te schofterig duur.
Vandaag live mogen mee makenHooglander1 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:13:
* Hooglander1 gebruikt vrijwel altijd een Buff
en in de zomer alleen ff tegen impact van wespen voor je hals.
wat doet dat toch %^^*&#%^#$^ zeer
Een handtekening?!
Waar was dat? Ik rij op zo'n ding en heb afgelopen weekeinde wel een paar motorrijders ingehaald zo hier en daar. Beetje sportief rijden kan prima op zo'n ding. Alleen je schuurt de voetsteppies wel wat tegen de grond zo hier en daar. En daarna de achterste frame railsVerwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:56:
Ben gisteren helemaal zoek gereden door een chopper![]()
![]()
![]()
Zo'n v-rod is echt een raket
Oh en de term 'raket' is echt te veel eer hoor. Ding heeft maar 125pk en weegt iets van 325kg. Als je 1000cc supersport-motoren gewend bent is dit echt een tractor qua stuurgedrag en acceleratie. Maar daar was ik ook naar op zoek toen ik mijn R1 weg deed.
Dat is wel het voordeel van zo'n ding. Hij gaat vanuit stilstand heel hard vooruit omdat hij zo lang en zwaar is. En de 250 achterband is zo breed dat je flink wat rubber op het asfalt hebt. Geen wielspin en geen wheelies dus. Bij een supersport kun je pas vanaf 150km/h ofzo echt gas gaan geven, anders gaat 'ie omhoog ipv vooruit. Wil je nou echt de ultieme sprinter, moet je geen V-rod maar een nieuwe V-max van Yamaha hebben. Die heeft 200pk. De brede achterband is daar echter een optie. Standaard maar 200 breed. Optioneel ook 250. Moet je een ander achterwiel voor kopen bij Yamaha.De pret van het zo'n beetje elk stoplicht sprintje winnen maakt het niet al te strakke stuurwerk dubbel en dwars goed volgens mij
Zo staat 'ie er nu bij. Lang en laag en ontdaan van alle tierelantijntjes.

Modificaties die nog op de rol staan: zwarte voorvorkpoot covers (zodat je die verchroomde poten niet meer ziet) en Hyperpro veren in de voorvork en mogelijk ook nieuwe achterschokbrekers. Al zit ik ook nog met een schuin oog naar een air-ride systeem te kijken. Weet alleen niet of dat nog een beetje stuurt. Die gekke amerikanen boeit dat allemaal helemaal niets zo lijkt het.
[ Voor 52% gewijzigd door FragDaddy op 21-04-2015 13:33 ]
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Knooppunt Hooipolder waar je vanaf de A59 afkomstig uit Waalwijk de A27 richting Oosterhout/Breda oprijdt. Tsja, ik heb een Bandit 650 met maar 85pk dus dan is zo'n HD V-rod al snel een raketFragDaddy schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:04:
[...]
Waar was dat? Ik rij op zo'n ding en heb afgelopen weekeinde wel een paar motorrijders ingehaald zo hier en daar.
Maar 200, optioneel 250...FragDaddy schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:04:
[...]
Standaard maar 200 breed. Optioneel ook 250. Moet je een ander achterwiel voor kopen bij Yamaha.
[...]
Monstertrucks!
Stoplichten vanaf hooipolder naar Waalwijk doet het ook altijd erg goed..Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:43:
[...]
Knooppunt Hooipolder waar je vanaf de A59 afkomstig uit Waalwijk de A27 richting Oosterhout/Breda oprijdt. Tsja, ik heb een Bandit 650 met maar 85pk dus dan is zo'n HD V-rod al snel een raket
Dat was ik in ieder geval niet.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:43:
[...]
Knooppunt Hooipolder waar je vanaf de A59 afkomstig uit Waalwijk de A27 richting Oosterhout/Breda oprijdt. Tsja, ik heb een Bandit 650 met maar 85pk dus dan is zo'n HD V-rod al snel een raket
Is handig joh. Ik heb geen standaard meer nodig. Motor blijft gewoon rechtop staan op de achterband.
[ Voor 39% gewijzigd door FragDaddy op 21-04-2015 15:10 ]
Maar...
Afgelopen weken m'n linkerelleboog overbelast waardoor ik zoveel mogelijk rust moet geven en overdag met steunkous en mitella rondloop. Geen goede combo met urenlang touren op de motor
Oslik blyat! Oslik!
Ik twijfel nog..lijkt me een mooie aanbieding, zeker omdat er iemand op het motorforum is die een aanpassing van de Igo software heeft gemaakt zodat het nog meer geschikt is voor motorrijders.
Verwijderd
Neotec, maar niet gek veel ervaring met in de regen.DECOY88 schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:45:
als we het toch over helmen hebben. wie heeft er allemaal een shoei neotec en weleens met regen gereden?
maar ik kan me voorstellen dat de lucht circulatie water naar binnen mee neemt
(bij mij sluit die kin/neus lucht inlaat maar 95%)
Ik zou niet zo snel meer een HJC nemen, herriepotjes... Last van windgeruis en een bepaald irritant geluid. Kan niet zonder otoplastieken rijden anders word ik gek.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:51:
HJC IS-16 oid geloof ik.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Blijkt de schokdemper in tweeën gebroken te zijn........

Hartstikke afgeschreven dus
Er was toch een nog geen maand geleden een recall van die Ohlins rotzooi? Misschien staat jouw model er tussen?cyntax schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:20:
Eindelijk eens tijd gehad om mijn schokdemper te demonteren om het te laten servicen aangezien het olie lekte na mijn BMW quest ritje.
Blijkt de schokdemper in tweeën gebroken te zijn........![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Hartstikke afgeschreven dus, dan maar weer terug naar een OEM schokdemper.
http://recall.ohlins.eu/en/
HJC is gewoon een goed merk hoor. Oke, ze maken wel hele goedkope dingen, maar het duurdere segment is kwalitatief gezien gewoon goed. Ik heb zelf al een behoorlijke tijd de R-PHA 10 en die bevalt me zeer goed. Op de snelweg misschien wat last van geluid, maar niet meer of minder dan met andere helmen. En het gaat uiteindelijk toch om de pasvorm. Heb veel helmen gepast, maar de duurdere Shoei en Schuberth helmen waren gewoon niet geschikt voor mijn hoofd. Daarom houd ik ook niet van systeemhelmen. Vaak veels te ruim en vandaar veel geluidsoverlast. Een helm moet gewoon goed zitten.Joopieboy schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:54:
[...]
Ik zou niet zo snel meer een HJC nemen, herriepotjes... Last van windgeruis en een bepaald irritant geluid. Kan niet zonder otoplastieken rijden anders word ik gek.
HJC IS-16 oid geloof ik.
Je merkt vaak dat mensen te grote helmen kopen, omdat dat tijdens het passen het meest comfortabele is, maar eigenlijk is het net als een leren pak. Het moet gewoon strak zitten en goed aansluiten verder went het wel. Anders krijg je gedoe met windruis enzo ja.
Ja, ik had al gekeken. Helaas heb ik de voorloper van de TTX en daar is geen recall opGBTW schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:23:
[...]
Er was toch een nog geen maand geleden een recall van die Ohlins rotzooi? Misschien staat jouw model er tussen?
http://recall.ohlins.eu/en/
Mja helm zit goed strak, dus dat is het probleem niet zo.zynex schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:25:
[...]
HJC is gewoon een goed merk hoor. Oke, ze maken wel hele goedkope dingen, maar het duurdere segment is kwalitatief gezien gewoon goed. Ik heb zelf al een behoorlijke tijd de R-PHA 10 en die bevalt me zeer goed. Op de snelweg misschien wat last van geluid, maar niet meer of minder dan met andere helmen. En het gaat uiteindelijk toch om de pasvorm. Heb veel helmen gepast, maar de duurdere Shoei en Schuberth helmen waren gewoon niet geschikt voor mijn hoofd. Daarom houd ik ook niet van systeemhelmen. Vaak veels te ruim en vandaar veel geluidsoverlast. Een helm moet gewoon goed zitten.
Je merkt vaak dat mensen te grote helmen kopen, omdat dat tijdens het passen het meest comfortabele is, maar eigenlijk is het net als een leren pak. Het moet gewoon strak zitten en goed aansluiten verder went het wel. Anders krijg je gedoe met windruis enzo ja.
Maar dit was ook niet de goedkoopste helm van hun, ben er gewoon niet tevreden over. Plus bouwkwaliteit, na een jaar of 2-3 begint ie soms te kraken. Daarom dus.
En een leren pak moet strak zitten, maar niet zo straks als mijn huidige. Volgens mij is ie gekrompen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb je meer informatie over deze Navi? Of is net als een rage Navi.Bommes schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:04:
http://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor/
Ik twijfel nog..lijkt me een mooie aanbieding, zeker omdat er iemand op het motorforum is die een aanpassing van de Igo software heeft gemaakt zodat het nog meer geschikt is voor motorrijders.
Voorzover ik het begrijp wel.Paradox schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:53:
[...]
Heb je meer informatie over deze Navi? Of is net als een rage Navi.
Maar pin me daar niet op vast, ik zag de link voorbij komen op het motor forum.
[ Voor 46% gewijzigd door Bommes op 21-04-2015 21:09 ]
Zal ze morgen even een mailtje sturen. Waarschijnlijk krijg ik te horen dat die schokbreker helemaal niet bedoeld is voor mijn type motorfiets waardoor ze ook niets voor mij kunnen betekenen. Maarja het is inderdaad altijd het proberen waardoJoey schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:42:
Zou alsnog contact opnemen met Ohlins. Wellicht dat ze uit solidariteit iets voor je kunnen doen..
Hardstikke afgeschrevencyntax schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:20:
Eindelijk eens tijd gehad om mijn schokdemper te demonteren om het te laten servicen aangezien het olie lekte na mijn BMW quest ritje.
![]()
![]()
[afbeelding]
Wat heb je ermee gedaan? Beetje schokken moeten ze natuurlijk wel kunnen hebben. Anders zou ik het op een constructiefout gooien bij Ohlins.cyntax schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:20:
![]()
![]()
[afbeelding]
constructiefout? Deze schokbreker is al een paar jaartjes oud (dit type wordt al een tijd niet meer gemaakt in ieder geval), dus heeft waarschijnlijk heel wat kilometertjes onder de motor gezeten. Tja, dan gaat er wel eens wat kapot. En dan kun je hem, zoals gezegd, gewoon laten reviseren. Maar let op, het blijft Ohlins, dus het is niet gratis. Reken maar op een paar honderd euro minimaal. Maargoed dan heb je wel weer een zo goed als nieuwe schokbreker en de nieuwprijs van zo'n schokbreker lag ook ver boven de 1000 euro.Jolke schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:21:
[...]
Wat heb je ermee gedaan? Beetje schokken moeten ze natuurlijk wel kunnen hebben. Anders zou ik het op een constructiefout gooien bij Ohlins.
En teruggaan naar een standaard schokbreker is natuurlijk geen optie als je eenmaal zo'n Ohlins gewend bent en goed afgesteld hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 22-04-2015 10:28 ]
Geen idee of je pech had, een aanrijding oid, het zag er niet fijn uit iig, dat je je motor moest wegduwen uit de rij met auto's.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ik wist niet dat die al een paar jaar oud was.FragDaddy schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:25:
[...]
constructiefout? Deze schokbreker is al een paar jaartjes oud (dit type wordt al een tijd niet meer gemaakt in ieder geval), dus heeft waarschijnlijk heel wat kilometertjes onder de motor gezeten. Tja, dan gaat er wel eens wat kapot. En dan kun je hem, zoals gezegd, gewoon laten reviseren. Maar let op, het blijft Ohlins, dus het is niet gratis. Reken maar op een paar honderd euro minimaal. Maargoed dan heb je wel weer een zo goed als nieuwe schokbreker en de nieuwprijs van zo'n schokbreker lag ook ver boven de 1000 euro.
En teruggaan naar een standaard schokbreker is natuurlijk geen optie als je eenmaal zo'n Ohlins gewend bent en goed afgesteld hebt.
Hoef de straat niet op. Maar had het graag gedaan..Stelletje gekke...met 60 km/h over de snelweg.Chakotay schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:48:
En, heeft iemand al tussen de politieprotest-file door durven filteren?
HAHAHHA! Mooi verhaal dit:Chakotay schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:48:
En, heeft iemand al tussen de politieprotest-file door durven filteren?
Vannochten draaide ik van de A27 de A6 op. Dit is een super gave bocht welke ik elke dag naar mij werk tegen kom. De hele bocht was leeg dus ik kon hem lekker doortrekken.
Ik kom verdorie met een gangetje van 170 met het knietje aan de grond die bocht door: ZO dat peleton politie agenten in gereden
Steekt tie z'n duim op en gebaard dat ik nog gauw even voor de file in moet voegen.
als ik 30 seconde later was ingevoegd had ik dikke vette pech gehad.
Heb nog even staan kijken, maar jemig wat een file stond daar achter zeg
Hulde voor deze diender
[ Voor 4% gewijzigd door tellavist op 22-04-2015 11:44 ]
Een handtekening?!
Bio:
47 jaar (ssst)
Fiscaal vluchteling in Belgie oftewel reservebelg
Rijbewijs sinds 1992 (beste idee ooit in een kroeg op vrijdagavond, zaterdag erop proefles
Motoren in de laatste tien jaar:
Honda 1300 PanEuropean (saai..)
Yamaha FJR 1300
Huidige fiets: Kawasaki 1400 GTR
Gereden km's: 300.000+ (sinds mijn rijbewijs dus, niet in 1 jaar..)
Voorkeur: bergen, bergen en bergen en oh ja bergen!
Panisch voor: slechte bandenspanning
Geen interesse: in auto's
Toppunt motorvakantie: Noordkaap via Denemarken-Zweden-Finland-Noorwegen 8800km
Uitzicht op de BMW GS 1200 Adventure na twee jaar wikken en wegen. Wordt geleverd op 20 juli
Hoop hier een leuke bijdrage te kunnen leveren en te mogen meeliften op ideeen!
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
De schokbreker heeft vrijwel jaarlijks een revisie gehad van de oude eigenaar (aantoonbaar). Ik ben pas 1,5 jaar eigenaar van de schokbreker en wou het al inderdaad binnenkort laten reviseren, maar een nieuwe kop met reservoir kost al gauw meer dan een goed onderhouden tweedehands schokbreker van hetzelfde type, dus het is wel daadwerkelijk afgeschreven. Ben ook van plan binnenkort een andere motor te nemen dus veel geld in deze investeren wil ik ook niet meer. Ohlins zijn inderdaad wel heel fijnFragDaddy schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:25:
[...]
constructiefout? Deze schokbreker is al een paar jaartjes oud (dit type wordt al een tijd niet meer gemaakt in ieder geval), dus heeft waarschijnlijk heel wat kilometertjes onder de motor gezeten. Tja, dan gaat er wel eens wat kapot. En dan kun je hem, zoals gezegd, gewoon laten reviseren. Maar let op, het blijft Ohlins, dus het is niet gratis. Reken maar op een paar honderd euro minimaal. Maargoed dan heb je wel weer een zo goed als nieuwe schokbreker en de nieuwprijs van zo'n schokbreker lag ook ver boven de 1000 euro.
Wees welkom in de bij elkaar geraapt zooitje motorijders met veel slechte (dus goeie) ideenLeast Inkling schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:48:
Zal ook eens aansluiten bij deze stoet aan motorliefhebbers![]()
Bio:
47 jaar (ssst)
Fiscaal vluchteling in Belgie oftewel reservebelg
Rijbewijs sinds 1992 (beste idee ooit in een kroeg op vrijdagavond, zaterdag erop proefles)
Motoren in de laatste tien jaar:
Honda 1300 PanEuropean (saai..)
Yamaha FJR 1300
Huidige fiets: Kawasaki 1400 GTR
Gereden km's: 300.000+ (sinds mijn rijbewijs dus, niet in 1 jaar..)
Voorkeur: bergen, bergen en bergen en oh ja bergen!![]()
Panisch voor: slechte bandenspanning
Geen interesse: in auto's
Toppunt motorvakantie: Noordkaap via Denemarken-Zweden-Finland-Noorwegen 8800km
Uitzicht op de BMW GS 1200 Adventure na twee jaar wikken en wegen. Wordt geleverd op 20 juli![]()
Hoop hier een leuke bijdrage te kunnen leveren en te mogen meeliften op ideeen!
Bmw GS1200
Een handtekening?!
Haha, geweldig! Tof dat hij je doorlaat ipv aan de kant zet
Er zal maar een gieter oversteken
Die gieters steken niet over als er zoveel politie langs rijdtChakotay schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:45:
[...]
Haha, geweldig! Tof dat hij je doorlaat ipv aan de kant zet
Er zal maar een gieter oversteken
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Dank dank
Ook dank danktellavist schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:09:
[...]
Wees welkom in de bij elkaar geraapt zooitje motorijders met veel slechte (dus goeie) ideen![]()
Bmw GS1200
Verwijderd
tellavist schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:39:
[...]
Ik kom verdorie met een gangetje van 170 met het knietje aan de grond die bocht door
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
niet op de brug doen.Tylen schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:07:
Lijkt mij ook stug. Door de lasnaden en hobbels lig je al naast de brug.
NA de brug doen
Kan trouwens ook gewoon op de brug... Maar dat is inderdaad wel spannender
Zolang het niet zeikt van de regen vormen lasnaden geen enkel probleem hoor...
[ Voor 26% gewijzigd door tellavist op 22-04-2015 14:32 ]
Een handtekening?!
Eerst als de wiederweerga door Frankrijk naar Pico de Europa Wikipedia: Picos de Europa , om vervolgens weer linksaf te gaan, dwars door de Pyreneeën naar Andorra te tuffen, en weer omhoog om langs de Grand Alpes te schampen. Frisse berglucht
Gaat zo'n 2,5 week in beslag nemen, via B&B's en hotels. Heb er zin an!
Nog ergens een nieuw olie filtertje voor de FJ zien te scoren en een litertje of 3,5 olie.
Dan kan ik eens kijken of dat iets aan het olie verbruik oplost.
Lijkt wel een bmw boxer zo met 1 liter per 1000 km.
Vergeet niet om een beetje olie af te tappen voordat je de Forté d'r bij gooit! Anders heb je teveel olie+forte in je blok wat ook niet goed is....Bommes schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:46:
Forte motor flush en top end treatment zijn net geleverd.
Nog ergens een nieuw olie filtertje voor de FJ zien te scoren en een litertje of 3,5 olie.
Dan kan ik eens kijken of dat iets aan het olie verbruik oplost.
Lijkt wel een bmw boxer zo met 1 liter per 1000 km.![]()