Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 29 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 08:11

Acid_Burn

uhuh

Bommes schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:46:
Lijkt wel een bmw boxer zo met 1 liter per 1000 km. >:) :P
Op mijn huidige beemer heb ik nu zo'n 20K gereden en nog nooit hoeven bijvullen. Mijn vorige (1100) verbruikte zo'n 500cc op 10K.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:02

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat zijn allemaal van die indianenverhalen van vroegâh. En sommige mensen blijven dat soort dingen tot in eeuwigheid herhalen. Net als dat BMW rijders ouwe lullen zijn. In mijn geval is dat waar, maar sinds dat verhaal de wereld in is geholpen zijn er een flink aantal modellen gelanceerd die een jonger publiek aanspreken. Maar ja...jaloezie doet veel met een objectieve blik :+

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:40

Bommes

Capo del formaggio

De laatste rit heeft wel weer een paar honderd cc verbruikt dus het niveau staat al net onder de helft nu.
Weet niet of dat al "laag genoeg is" zal eens kijken.

Gebruiksaanwijzing ontbreekt op het flesje, dus even googlen:
http://www.lepatron.nl/catalog/artikelinformatie/820373.pdf
Uurtje verhoogd stationair draaien lijkt me wel ruim lang voor mijn lucht/olie gekoelde motor.. :X :?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
Tankiej schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:56:
[...]

Ik ben een brildrager en heb juist voor een integraal helm gekozen. Even m'n bril af- en weer opzetten vind ik geen enkel probleem en is de moeite ook niet.
Daarnaast heb ik ook nog geen enkele systeemhelm gezien die ik mooi vind :+
Aanvulling op brildragend:
Ik ben dat ook, maar moet met mijn systeemhelm (Shoei Neotec) ook eerst mijn bril afzetten voor het op- en afdoen van de helm. Geen verschil dus met een integraal.

Enige wat makkelijker is; praten en met tanken. Nou daarvoor ga ik niet motorrijden. :+ Helm is van mij net 1 jaar oud, maar had beter een GT-AIR kunnen kopen. Ik rijd overigens nooit met de klep open, ook niet met traag rijden (want dan zien mensen mij tegen mezelf praten en zingen).

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:31

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:46:
Forte motor flush en top end treatment zijn net geleverd.
Nog ergens een nieuw olie filtertje voor de FJ zien te scoren en een litertje of 3,5 olie.
Dan kan ik eens kijken of dat iets aan het olie verbruik oplost.

Lijkt wel een bmw boxer zo met 1 liter per 1000 km. >:) :P
Het is een oude Yamaha :P Die zuipen altijd olie :P Hoeveel heeft dat blok gelopen?

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mij zal je ook nooit met open vizier zien rijden, ook al zit ik achter een ruitje. Op mijn eerste helm zit nog een soort schampschot van een kiezeltje die me raakte. En ook de nodige torretjes (auw!) tegen mijn hand aan met zomerhandschoenen. Dat wil je niet in je gezicht hebben. Dus vizier op tochtstand, of het zonnekleppie naar beneden. Dan heb je ook een vizier op natuurlijk. Geen idee wat ie doet met een steentje, maar ook al gaat dat steentje er doorheen, is ie al voldoende vertraagd dat ie mijn bril niet meer redt.

En dat een integraalhelm te warm is zit voor het grootste deel tussen je oren. Ik heb in 45 graden in Marokko rondgereden en ja, dat was warm, maar als je daar de hele tijd op gaat zitten letten en je er druk over maakt, is het net 60 graden. En ik ben niet de grootste fan van warm weer. Daar heb ik ook mijn fysiek een beetje tegen; ik houd veel warmte vast in mijn 'isolatiemateriaal' :+ Gewoon een mindset...maak je er niet druk om en let er niet teveel op. Het wordt er echt niet beter op.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, hangt af van situatie+snelheid. Als ik tussen de files doorrij wil ik vrijwel altijd vizier open hebben, tenzij het echt pijpenstelen regent. Maar zodra het >60km/u gaat en ik weer in kan voegen gaat dat ding dicht.

Trouwens:

* dion_b rijdt weer!

Motor rijdt beter dan tevoren en binnen kwartiertje was ik weer helemaal gewend. Maar goed ook aangezien gehele A10 en A9 vastzaten met file. Maarja, open vizier en vrolijk doorkachelen :P

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:51:
Mij zal je ook nooit met open vizier zien rijden, ook al zit ik achter een ruitje. Op mijn eerste helm zit nog een soort schampschot van een kiezeltje die me raakte. En ook de nodige torretjes (auw!) tegen mijn hand aan met zomerhandschoenen. Dat wil je niet in je gezicht hebben. Dus vizier op tochtstand, of het zonnekleppie naar beneden. Dan heb je ook een vizier op natuurlijk. Geen idee wat ie doet met een steentje, maar ook al gaat dat steentje er doorheen, is ie al voldoende vertraagd dat ie mijn bril niet meer redt.

En dat een integraalhelm te warm is zit voor het grootste deel tussen je oren. Ik heb in 45 graden in Marokko rondgereden en ja, dat was warm, maar als je daar de hele tijd op gaat zitten letten en je er druk over maakt, is het net 60 graden. En ik ben niet de grootste fan van warm weer. Daar heb ik ook mijn fysiek een beetje tegen; ik houd veel warmte vast in mijn 'isolatiemateriaal' :+ Gewoon een mindset...maak je er niet druk om en let er niet teveel op. Het wordt er echt niet beter op.
Als je eenmaal rolt is er niks aan de hand met een integraal helm naar mijn mening (en dan bedoel ik dus dat de motor rolt, niet jijzelf :P). Alleen als je langdurig in de file staat in b.v. zuid Frankrijk, met je kop boven een oude luchtgekoelde frikandel, dan is het mss ff afzien (been there, done that :P)

Vaak bu'j te bang!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik zal mij binnenkort ook aansluiten bij deze tweak-muizen ;) A2 rijlessen starten begin Mei *O*
Heb zelf de volgende motor op het oog; KTM RC125 of Kawa Ninja 300.

Iemand eerder kennis gemaakt met deze motor?

[ Voor 4% gewijzigd door TweakedTea op 22-04-2015 20:49 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:47:
[...]

Het is een oude Yamaha :P Die zuipen altijd olie :P Hoeveel heeft dat blok gelopen?
81.000km op de klok maar dat zegt niet echt iets omdat ik er een bult onderdelen bij kreeg waaronder een andere teller unit en een ander blok.
De oud eigenaar was/is overleden dus schuur inhoud mee gekregen voor de zelfde prijs.

Vind het ook niet echt storend, afgezien dan dat ik over ga naar action olie als het ding zo blijft door verbruiken.
Vind het benzine verbruik al crimineel hoog (1 op 14) en daar moet dus ook elke 2 keer tanken een halve liter olie bij.

Oh en op de vorige rit kreeg ik de opmerking dat ze wel snapte waarom ik steeds achter aan het groepje reed, met wat demonstratieve kuchjes er bij zeg maar.. :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als het je klepseals ofzo zijn, zal een flush niet veel helpen. :P Bij zo'n ouder blok met redelijk wat ervaring (mss is het wel meer :P) zou ik persoonlijk niet zo heel snel een flush doen o.i.d., voor mijn gevoel (wat wetenschappelijk nergens op gebaseerd is :P) kan je alleen maar rotzooi los maken wat nu mooi aangekoekt vast zit.
Of je moet na die flush al vrij snel weer je olie verversen, dat je de troep mee laat komen.

Vaak bu'j te bang!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Klepseals is vooral te merken met gas lossen / afremmen op de motor en na een tijdje stationair draaien.
Bij mij is het schijnbaar met flink door trekken.
Lijken mij dus eerder zuigerveren / olieschraapveren.
Daar kan Forte flush wel bij helpen.

Helpt dit flushen niet dan is het zo en blijft het zo, heb er geen tijd voor (of zin in) om er verder iets aan te doen dan dat.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:29
mphilipp schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:40:
Dat zijn allemaal van die indianenverhalen van vroegâh. En sommige mensen blijven dat soort dingen tot in eeuwigheid herhalen. Net als dat BMW rijders ouwe lullen zijn. In mijn geval is dat waar, maar sinds dat verhaal de wereld in is geholpen zijn er een flink aantal modellen gelanceerd die een jonger publiek aanspreken. Maar ja...jaloezie doet veel met een objectieve blik :+
Amen. :)

Voor veel BMW's heb ik niet de juiste leeftijd lengte.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:57:
Klepseals is vooral te merken met gas lossen / afremmen op de motor en na een tijdje stationair draaien.
Bij mij is het schijnbaar met flink door trekken.
Lijken mij dus eerder zuigerveren / olieschraapveren.
Daar kan Forte flush wel bij helpen.

Helpt dit flushen niet dan is het zo en blijft het zo, heb er geen tijd voor (of zin in) om er verder iets aan te doen dan dat.
Oh ja, dan kan het idd wel :)

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:54:
Als het je klepseals ofzo zijn, zal een flush niet veel helpen. :P Bij zo'n ouder blok met redelijk wat ervaring (mss is het wel meer :P) zou ik persoonlijk niet zo heel snel een flush doen o.i.d., voor mijn gevoel (wat wetenschappelijk nergens op gebaseerd is :P) kan je alleen maar rotzooi los maken wat nu mooi aangekoekt vast zit.
Of je moet na die flush al vrij snel weer je olie verversen, dat je de troep mee laat komen.
Dat moet toch ook?
Ik zou een kannetje goedkope Hema olie kopen en nadat de flush eruit is, daar even mee rondrijden. Niet heel veel (1 of 2 tanks leeg rijden), en dan weer verversen met de goede olie.

Hoewel mijn oude monteur helemaal voor flush was, zei hij altijd dat je het alleen moet doen als er problemen zijn. Liever niet preventief bij een oud blok. Kans bestaat dat ie ineens gaat lekken op de pakking omdat er nu een klontje aangekoekte olie voor zit. Spoel je dat allemaal weg, lekt ie ineens als een mandje...
Even goed in de gaten houden dus.

Ik zou die grondkuip er even af laten en 'm parkeren met een krantje eronder als ie geflushed is.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 09:27
Doorgewinterde motorrijder meld zich!

Ik rijd sinds 4 jaar op een Suzuki V-Strom DL650. Heerlijke motor, na de test-rit was ik meteen verkocht! Vorig jaar op de motor naar Kroatie geweest met vriendinlief achterop. Heerlijk genoten al viel het tegen dat het ongeveer in heel Duitsland stau en regen was.. Ook de wegen in Kroatie zijn niet je-van-het ( snelwegen wel maar binnendoor... :X ) maar dat betekent alleen maar meer ervaring opdoen! Verder rij ik ongeveer het hele jaar totdat het kwik onder de 3-4 graden gaat, motorrijden is fijn, maar niet met sneeuw/ijzel. V-Strom is net weer terug van de garage aangezien de kleppen gesteld moesten worden en de accu was dood (toch maar is aan de druppelaar), loopt nu weer als een zonnetje! Binnenkort maar weer eens de eerste route door NH rijden met de navigatie, een Interphone unit met IGO 8 erop, routes inladen is nog altijd stoeien..

Meer Noord-Hollandse rijders hier? Ik zoek al sinds het begin een leuk clubje om af en toe eens mee te touren maar moet zeggen dat dat makkelijker klinkt als het daadwerkelijk gaat :)

• Jolke
Pfff, bandenzoektocht gaat nog steeds verder. Schijnt hier in Duitsland normaal te zijn dat ze 1.5-2 uur bezig zijn om je banden te vervangen. En daar betaal je dus ook voor. :/
Buiten dat is de MPR4A* tijdelijk niet meer te leveren.

* die A omdat het voor een dikke V-twin is.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 10:01
Heaget schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:15:
Meer Noord-Hollandse rijders hier?
NH is 'groot' hea?! ;)
Maar er zijn er enkelen waaronder ikzelf.

Groepje in de buurt (Medemblik/Enkhuizen) kwam ik per toeval tegen maar kan je ook op MF zoeken (of hier ;))

Mits ik met de groep mee ga (meestal kan ik niet), rij ik veelal met 'kennissen van kennissen' (17 personen waarvan gemiddeld 8 per tocht).
Leuk clubje mensen, ken er in het echt eigenlijk maar 3, de rest zijn collega's van, daar weer vrienden van, daar weer familie van enz.

Uiteindelijk rij je dus met een groep mensen die je totaal niet kent maar waarbij de koffie pauzes evengoed reuze gezellig zijn!

Tempo is gemiddeld matig. Al zijn de meesten wel Ducati rijders van jong/middel leeftijd hebben we wel wat andere leeftijden personen/fietsen mee en de insteek is eigenlijk mooie routes, goede koffie, leuke gesprekken waardoor de term 'snel' niet op ons te bestempelen is.

• Heaget
Ik kom uit Uitgeest, om je een idee te geven ;) Hoef de mensen ook niet per se te kennen hoor, als het maar gewoon gezellig is met een bakkie / wat eten. Leuk praten en lekker rijden is het belangrijkste. Ik rij ook altijd vrij rustig dus dat tempo is prima ;)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Heaget schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:42:
Ik kom uit Uitgeest, om je een idee te geven ;) Hoef de mensen ook niet per se te kennen hoor, als het maar gewoon gezellig is met een bakkie / wat eten. Leuk praten en lekker rijden is het belangrijkste. Ik rij ook altijd vrij rustig dus dat tempo is prima ;)
spanbroek hier. rij nogweleens mee met

dit is een kwestie van een uur van te voren oproepen om vanaf mac hoorn schagen of heerhugowaard te rijden.
http://www.motor-forum.nl...-Grapje-natuurlijk-1.html

beverwijk heemskerk en ruime omstreken. zomerdag een paar vooraangekondigde ritjes.
http://www.motor-forum.nl...-Heemskerk-deel-13-1.html

als je zin hebt om een rondje te rijden maar geen idee waarheen. landmark rally. dus thuis of onderweg naar opvallende objecten langs de weg zoeken _/-\o_ (start wel al volgende week)
http://www.motor-forum.nl...7/0/BE-HE-LMR-2015-1.html

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58
Jolke schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:37:
Pfff, bandenzoektocht gaat nog steeds verder. Schijnt hier in Duitsland normaal te zijn dat ze 1.5-2 uur bezig zijn om je banden te vervangen. En daar betaal je dus ook voor. :/
Buiten dat is de MPR4A* tijdelijk niet meer te leveren.

* die A omdat het voor een dikke V-twin is.
Kun je niet zelf de velgjes loshalen en daarmee even rondrijden, doe het zelf ook zo. Scheelt hun tijd.

Verwijderd

Hmmz er zijn wellicht wat problemen met de nieuwe Tracers van Yamaha wat ik echt niet hoop overigens want ik vind het een prachtige motor.

De foto's: :X

http://www.mt09.net/t4504-tracer-verifiez-votre-cadre

• cyntax
  • Nu online
Heaget schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:15:
Doorgewinterde motorrijder meld zich!

Ik rijd sinds 4 jaar op een Suzuki V-Strom DL650. Heerlijke motor, na de test-rit was ik meteen verkocht! Vorig jaar op de motor naar Kroatie geweest met vriendinlief achterop. Heerlijk genoten al viel het tegen dat het ongeveer in heel Duitsland stau en regen was.. Ook de wegen in Kroatie zijn niet je-van-het ( snelwegen wel maar binnendoor... :X ) maar dat betekent alleen maar meer ervaring opdoen!
Welkom! Ging je in één etappe richting Kroatie? Ik ben namelijk van plan om dat te gaan doen eind juni, 1050km naar Zagreb is wel pittig lijkt me, het wordt ook mijn eerste grote motorreis.

[ Voor 29% gewijzigd door cyntax op 23-04-2015 18:52 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:20:
[...]
Als je eenmaal rolt is er niks aan de hand met een integraal helm naar mijn mening (en dan bedoel ik dus dat de motor rolt, niet jijzelf :P). Alleen als je langdurig in de file staat in b.v. zuid Frankrijk, met je kop boven een oude luchtgekoelde frikandel, dan is het mss ff afzien (been there, done that :P)
Ok, maar dan is het ook niet lekker in geen een motorpak. Daar selecteer je hoop ik toch niet je spullen op. Dus ja...jammer voor jou dat je in de file stond te koken, maar niet relevant in deze discussie zeg maar. Wat eigenlijk ook geen discussie is, want eenieder heeft zijn eigen voorkeur. Alleen raar dat iemand (wie was dat ook weer) beweerde dat een klaphelm alleen handig is voor mensen met een bril...

• DECOY88
(overleden)
cyntax schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:50:
[...]

Welkom! Ging je in één etappe richting Kroatie? Ik ben namelijk van plan om dat te gaan doen eind juni, 1050km naar Zagreb is wel pittig lijkt me, het wordt ook mijn eerste grote motorreis.
opwarmertje :+ zorg dat je lekker zit. en rij eens wat langere stukken. dan is het geen enkel probleem. en een muziekje tegen de verveling doet het ook altijd goed :Y

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:49:
Hmmz er zijn wellicht wat problemen met de nieuwe Tracers van Yamaha wat ik echt niet hoop overigens want ik vind het een prachtige motor.

De foto's: :X

http://www.mt09.net/t4504-tracer-verifiez-votre-cadre
gietafdrukken ;)

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:20:
[...]
Alleen als je langdurig in de file staat in b.v. zuid Frankrijk, met je kop boven een oude luchtgekoelde frikandel, dan is het mss ff afzien (been there, done that :P)
wie gaat er dan ook stilstaan in de file?

de evt. boete maakt mij niks uit als ik maar door kan rollen.

• Jolke
Paradox schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:18:
[...]

Kun je niet zelf de velgjes loshalen en daarmee even rondrijden, doe het zelf ook zo. Scheelt hun tijd.
Net bij mijn dealer zelf even gevraagd, die wilde 450 euro ervoor hebben. :X
Ben zelf niet in staat de wielen los/vast te maken - vooral het achterwiel vind ik niet prettig om zelf te doen. En daarnaast geen auto om ze even langs te brengen.

• DECOY88
(overleden)
Jolke schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:00:
[...]

Net bij mijn dealer zelf even gevraagd, die wilde 450 euro ervoor hebben. :X
Ben zelf niet in staat de wielen los/vast te maken - vooral het achterwiel vind ik niet prettig om zelf te doen. En daarnaast geen auto om ze even langs te brengen.
8)7 dacht dat ik met 411 euro de duurste set banden van Nederland heb gehad. (bandjes zelf 180 euro op mopedreifen.de)

• cyntax
  • Nu online
DECOY88 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:52:
[...]

opwarmertje :+ zorg dat je lekker zit. en rij eens wat langere stukken. dan is het geen enkel probleem. en een muziekje tegen de verveling doet het ook altijd goed :Y
Yess, een goede voorbereiding is het halve werk. Heb zelf ook een interphone in mijn helm dus dat komt goed. Ik ga denk ik een R1200GS huren voor de reis want:
1. Een CBR600RR heeft zeer beperkte opslag mogelijkheden (moet mn pak enzo meenemen i.v.m. een vriend die gaat trouwen daar).
2. Ik gelijk door naar de Fysio kan als ik terug ben na 15 uur heen en 15 uur terug krom te hebben gezeten.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:52:
[...]

Ok, maar dan is het ook niet lekker in geen een motorpak. Daar selecteer je hoop ik toch niet je spullen op. Dus ja...jammer voor jou dat je in de file stond te koken, maar niet relevant in deze discussie zeg maar. Wat eigenlijk ook geen discussie is, want eenieder heeft zijn eigen voorkeur. Alleen raar dat iemand (wie was dat ook weer) beweerde dat een klaphelm alleen handig is voor mensen met een bril...
Was ook niet echt zo'n heel probleem, gewoon genoeg drinken naderhand.
Was trouwens midden in Nice, stond muurvast en we wisten ook totaal niet waar we naar toe moesten. Achja, toen was het kut, maar nu zijn het leuke kroegverhalen. De XJ550 van m'n maatje werd zo heet dat volgens mij de olie begon te koken (kwam allemaal damp en spetters uit z'n carterontluchting :D)

Vaak bu'j te bang!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:47
Eerste rijles gehad!

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7597/17246457665_12d3de5d9f_c.jpg

Voel me wel een beetje power ranger met die sliders op een lesmotor, maar het was echt leuk! _/-\o_ Nou wachten tot volgende week vrijdag, maar ga zaterdag erop ook weer :9~

• Jolke
DECOY88 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:06:
[...]

8)7 dacht dat ik met 411 euro de duurste set banden van Nederland heb gehad. (bandjes zelf 180 euro op mopedreifen.de)
Op mopedreifen is de set 238 euro, maar het schijnt standaard te zijn hier dat je nog 100+ euro betaald voor het op de velgen leggen, balanceren en weer onder de motor hangen.
Ik mis Sabra in de buurt waar je 25 euro per wiel kwijt bent, een bak koffie krijgt en na 30-45 minuten weer buiten staat. :/

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WOW!!

Vandaag de MotoGP race van afgelopen zondag pas in alle rust kunnen bekijken. Dammn.... Wat gún ik "The Doctor" z'n 10e titel nóg meer na het zien van deze race.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Heaget
DECOY88 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:14:
[...]

spanbroek hier. rij nogweleens mee met

dit is een kwestie van een uur van te voren oproepen om vanaf mac hoorn schagen of heerhugowaard te rijden.
http://www.motor-forum.nl...-Grapje-natuurlijk-1.html

beverwijk heemskerk en ruime omstreken. zomerdag een paar vooraangekondigde ritjes.
http://www.motor-forum.nl...-Heemskerk-deel-13-1.html

als je zin hebt om een rondje te rijden maar geen idee waarheen. landmark rally. dus thuis of onderweg naar opvallende objecten langs de weg zoeken _/-\o_ (start wel al volgende week)
http://www.motor-forum.nl...7/0/BE-HE-LMR-2015-1.html
Ik ga kijken of het lukt zo snel nog ergens aan mee te doen maar ze zien er alle 3 heel leuk uit!
[...]

Nee, heenweg was in 3 dagen, terug in 2. We wilden niet teveel km's achter elkaar op de motor zitten en ook alvast lekker vakantie vieren. Als ik alleen zou gaan zou ik het zeker in 2 dagen doen ipv 3. In 1 keer is misschien teveel van het goeie, zeker als het je eerste grote motorreis word? Muziek een een goeie navi zijn wel een must!

• XBL
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

[...]

1000km is wel een hoop voor één dag. Je kan natuurlijk kijken hoe ver je komt, maar ik zou het er niet op gokken dat je het sowieso in één dag gaat halen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:35:
[...]

Op mopedreifen is de set 238 euro, maar het schijnt standaard te zijn hier dat je nog 100+ euro betaald voor het op de velgen leggen, balanceren en weer onder de motor hangen.
Ik mis Sabra in de buurt waar je 25 euro per wiel kwijt bent, een bak koffie krijgt en na 30-45 minuten weer buiten staat. :/
Oftewel de volgende keer op de motor naar NL en daar nieuwe bandjes erom laten leggen?

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:17
Jolke schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:35:
[...]

en bij reifen stiebling ?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:59

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:49:
WOW!!

Vandaag de MotoGP race van afgelopen zondag pas in alle rust kunnen bekijken. Dammn.... Wat gún ik "The Doctor" z'n 10e titel nóg meer na het zien van deze race.
't Wordt nog spannend zo in het kampioenschap. MM uit z'n ritme gehaald "Ben ik dan ook maar een sterveling :?"

>:)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 23-04-2015 22:37 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:01:
[...]

1000km is wel een hoop voor één dag. Je kan natuurlijk kijken hoe ver je komt, maar ik zou het er niet op gokken dat je het sowieso in één dag gaat halen.
binnendoor is het wat veel ja. maar als je je erop instelt en de snelweg pakt. dan valt het weer mee :+

• Jolke
gwystyl schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:03:
[...]

Oftewel de volgende keer op de motor naar NL en daar nieuwe bandjes erom laten leggen?
Is ook een mogelijkheid. Ik heb nog 1.6 mm profiel, dus dat ken net. ;)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:42

DinX

Motormuis

[...]

Sja, hangt van verschillende zaken af. Verkeer, je motor, of je die klik kan maken en rijdenrijdenrijden kan.
Ik heb het in het verleden nog al gedaan.

Van Geiranger in 1 ruk naar België rijden met een ferry ertussen.
2 jaar geleden ben ik nog in Nice vertrokken, binnendoor via de Gorges du Verdon en dan in 1 ruk naar huis.
Dan spreek je in beide gevallen toch over een 1400km.

Maar dat is dan wel op het einde van de reis. Het kruipt uiteindelijk toch in je kleren.
Naar Noorwegen had ik een 750km de eerste dag (tot aan de brug in Denemarken) en Frankrijk 800 (tot aan het meer van Genève).

In oktober ga ik het weer zo doen. 1000 km van thuis tot in Sète en dan de ferry op richting Marokko.
Ik kan wel echt zo'n knop omzetten in m'n hoofd en met verstand op 0 (ik let wel nog op ;) ) rijden. Enkel stoppen voor benzine, een snelle hap en een blik Monster :+

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 24-04-2015 06:56 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:36:
[...]

't Wordt nog spannend zo in het kampioenschap. MM uit z'n ritme gehaald "Ben ik dan ook maar een sterveling :?"

>:)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Die laatste woorden van die commentator >:)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:05
Volgensmij heb ik een klein probleem, alhoewel wat is klein. Die Suzuki GS500E van mij rijdt nog steeds niet goed. Nu sinds stage gebruik ik hem iedere dag. Voordat ik olie en de rest had vervangen wat ik zo ga vertellen reed dat ding perfect 140 op teller in zijn 5. In zijn 6 viel die na een tijdje uit.

Nu ik alles heb vervangen en schoongemaakt zoals. Carbarateurs. Bougies vervangen, benzine slangetjes vervangen, olie, oliefilter en benzine filtertjes toegevoegd.

Alles gedaan ding even gereden en prima (gewoon even binnendoor). Daarna 1 week laten liggen en er lekte niets.

Nu na 1 week rijden. Motor valt nu zelfs uit in zijn 4. En er lekt olie en het lijkt alsof dat uit een schroefje komt. Verder kan ik wel zien dat hij goed benzine aanzuigt omdat ik de benzine in de benzinefiltertjes goed zie zitten.

Vanochtend viel hij dus in zijn 4 uit. Ik 80 kwakkelen op de snelweg om er te komen en bij aankomst zag ik ontzettend veel rook wat dus van de gelekte olie was.

Wie weet nu wat het probleem kan zijn? Ik ben het even kwijt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 19:31

Metro2002

Memento mori

Tankontluchting?

• Daniel.
Ook al eens met tankdop opengereden, maar ik maak me nu meer zorgen over de lekkende olie.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ShittyNL schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:34:
Volgensmij heb ik een klein probleem, alhoewel wat is klein. Die Suzuki GS500E van mij rijdt nog steeds niet goed. Nu sinds stage gebruik ik hem iedere dag. Voordat ik olie en de rest had vervangen wat ik zo ga vertellen reed dat ding perfect 140 op teller in zijn 5. In zijn 6 viel die na een tijdje uit.

Nu ik alles heb vervangen en schoongemaakt zoals. Carbarateurs. Bougies vervangen, benzine slangetjes vervangen, olie, oliefilter en benzine filtertjes toegevoegd.

Alles gedaan ding even gereden en prima (gewoon even binnendoor). Daarna 1 week laten liggen en er lekte niets.

Nu na 1 week rijden. Motor valt nu zelfs uit in zijn 4. En er lekt olie en het lijkt alsof dat uit een schroefje komt. Verder kan ik wel zien dat hij goed benzine aanzuigt omdat ik de benzine in de benzinefiltertjes goed zie zitten.

Vanochtend viel hij dus in zijn 4 uit. Ik 80 kwakkelen op de snelweg om er te komen en bij aankomst zag ik ontzettend veel rook wat dus van de gelekte olie was.

Precies wat ik had met mijn GS500E een x aantal jaren geleden... Volgende fase is uberhaupt niet meer starten :N Heb het ding weggedaan ;w Ik dacht zelf eerst ook tankontluchting, maar dan moet je toch een sissend geluid kunnen horen als je de tank opendoet als het vacuum weer lucht aanzuigt? Dat heb ik nooit gehoord. Heb jij dat al gecheckt ShittyNL? Ja dus..
Tijdje geleden was er trouwens nog iemand op het forum die er last van had, of was jij dat toen ook al?

[ Voor 0% gewijzigd door JanPedaal op 24-04-2015 09:08 . Reden: tankontluchting al gecheckt ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Daniel.
JanPedaal schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:06:
[...]

Precies wat ik had met mijn GS500E een x aantal jaren geleden... Volgende fase is uberhaupt niet meer starten :N Heb het ding weggedaan ;w Ik dacht zelf eerst ook tankontluchting, maar dan moet je toch een sissend geluid kunnen horen als je de tank opendoet als het vacuum weer lucht aanzuigt? Dat heb ik nooit gehoord. Heb jij dat al gecheckt ShittyNL? Ja dus..
Tijdje geleden was er trouwens nog iemand op het forum die er last van had, of was jij dat toen ook al?
Jup dat was ik ook toen! Ik hoor geen sissend geluid. Mijnk Tank moet wel goed zijn met lucht. Die schroeven die rondom de tankdop zitten rillen toch :P

Ik dacht laat ik eens veel vervangen en schoonmaken maar helaas. Mijn Kawa rijdt daarentegen na die beurt super. Maarja die reed al super. Maar nu heb ik het over de Suzuki. Het zou balen zijn als het niet meer lukt.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel. op 24-04-2015 09:43 ]

• Jolke
wd200 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:05:
[...]

en bij reifen stiebling ?
Kende ik nog niet, thanks. Zo te zien alle filialen daarvan in het Roergebied. Da's al over de helft naar Nederland voor mij. :)

Verwijderd

Ik weet niet of je al die foto's goed hebt bekeken, maar het zijn niet alleen afdrukken maar ook de laklaag die er lijkt af te springen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Morgen weer lekker een dagje op Assen rijden. Helaas wordt het denk ik veel regenrijden ;) Maar dat mag de pret niet drukken :) ZIN IN :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:13
Ik ga morgen VRO Bochten in Lelystad doen. Hoop toch dat het droog blijft. 8.30 uur begint het, dus morgenvroeg zit uitslapen er niet in.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 23:17
Tijd voor een frisse Yuasa accu na 7 jaar en enkele maanden trouwe dienst in de Z750 (originele accu van 10-2007).

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/553a14388765a/553a14387ab3c-2015-04-24_11.34.55_%5B800x600%5D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/553a14e1db8b3/553a14e1cf567-2015-04-24_11.34.36_%5B800x600%5D.jpg

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-01 14:38

Least Inkling

Product of the cold war

[...]

Hangt af van een aantal factoren. Pak je de snelweg, ga je binnendoor, is er tijdsdruk?
Ik vermijd zoveel mogelijk de snelweg (voorkomt vierkante banden, maar voornamelijk saaie kilometers).

Ben je toch aangewezen op de snelweg, is het belangrijk dat je een regelmatig patroon aanhoudt met relatief korte mijlpalen. Ik rijd dan 120 km, peukenpauze, dan weer 120 km tanken en zo kachel ik zonder veel problemen grote afstanden. Tip: veul drinken! Houd je hersens nat. En geen zware lunchpartijen ter voorkoming van de after dinner dut ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
ShittyNL schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:34:

Ok. Je hebt twee problemen. Olielek en een slecht lopende / uitvallende motor.

Eerst het olielek. Je zegt dat je ontzettend veel rook zag. Ik neem aan dat die rook niet uit je uitlaat kwam, maar ergens anders vandaan? Dat betekent dus dat er ook behoorlijk wat olie lekt. Het moet dus eenvoudig zijn om de bron op te sporen. Maak eens een foto van de bron en post die even. Want 'een schroefje' kan vanalles zijn. Zelfs de aftap-plug onder het blok die je hebt los gehad om de olie te verversen. De oplossing voor zo'n lekkage is vaak simpel. Een nieuwe pakking of wat vloeibare pakking.

Let ook op dat je door die lekkage niet een te laag oliepeil krijgt!

Dan het slecht lopen / uitvallen. Dat kan vanalles zijn. Wat gebeurt er precies? Je rijdt op de snelweg en dan? Is het vermogen opeens helemaal weg, begint ie steeds minder te lopen? Stottert ie? Wat gebeurt er precies? En gaat het probleem weg als je de motor een tijd uit laat staan?

In principe heeft een verbrandingsmotor vier dingen nodig: Lucht, brandstof, compressie en een vonk. Bij jou is in iedergeval 1 van de vier ontregeld. Ik zie bijvoorbeeld in je lijstje met wat je hebt gedaan niet staan dat je het luchtfilter hebt vervangen. Zit die niet gewoon vol met zooi? Maar dan zou de motor altijd hetzelfde probleem hebben: Wil gewoon niet harder lopen. Dan valt ie niet opeens uit.

Als hij opeens uitvalt lijkt het een electronisch probleem te zijn. Ontsteking of brandstofpomp (zal een GS50 wel niet hebben trouwens).

Dus probeer nog wat beter de symptomen te omschrijven. Dan kunnen we mogelijk iets zinnigers zeggen (al is dat natuurlijk ontzettend lastig via het interweb zonder zelf op de motor te rijden)

Overigens.. carburateurs schoongemaakt.. Hoe? Met een ultrasoon reiniger? Zijn ze helemaal uit elkaar geweest? Was het probleem direct naar die 'beurt' al meteen erger? Zitten ze echt wel goed in elkaar? Hoogte van vlotters en naalden enzo? Trek je niet ergens valse lucht tussen de carburateurs en het blok omdat de carburateurs niet helemaal lekker zijn gemonteerd, of de rubbers zijn gescheurd ofzo?
Precies wat ik had met mijn GS500E een x aantal jaren geleden... Volgende fase is uberhaupt niet meer starten :N Heb het ding weggedaan ;w
Tja, als je toch al aan het kijken was naar een andere motor, dan kan ik me dat voorstellen. Maar een motor wegdoen omdat er een technisch probleem is.. Dat vind ik wel een beetje zonde. Kun je beter het probleem oplossen. Zeker de motoren met carburateurs zijn technisch nou niet zo complex dat het rocket sience is. Kijk, als je nou een moderne motor met problemen in het injectiesysteem hebt. Ja dat wordt wat lastiger. Maar een slecht lopende carburateur-fiets.. Daar moet toch uit te komen zijn.

Als je een elektronisch probleem verwacht met de ontsteking.. Tja, koop op marktplaats een nieuwe CDI en een desnoods paar bobines voor een paar tientjes en probeer dat. Werkt dat nog niet.. Pas de bekabeling tijdelijk zo aan dat de CDI direct 12 volt van de accu krijgt om eventueel slecht contact ergens in de kabelboom (killswitch,zijstandaardschakelaar,koppelingsschakelaar) uit te sluiten en als dat niet werkt koop desnoods een 2ehands ontstekingsopnemer. Dan heb je het hele electronische systeem dat een probleem met de vonk kan opleveren vervangen. Als teminste je accu en spanningsregelaar in orde is en je fatsoenlijk iets van 13 volt op die CDI zet.

[ Voor 23% gewijzigd door FragDaddy op 24-04-2015 12:29 ]

Have a wheelie good weekend!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

FragDaddy schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:14:
[...]

Tja, als je toch al aan het kijken was naar een andere motor, dan kan ik me dat voorstellen. Maar een motor wegdoen omdat er een technisch probleem is.. Dat vind ik wel een beetje zonde. Kun je beter het probleem oplossen. Zeker de motoren met carburateurs zijn technisch nou niet zo complex dat het rocket sience is. Kijk, als je nou een moderne motor met problemen in het injectiesysteem hebt. Ja dat wordt wat lastiger. Maar een slecht lopende carburateur-fiets.. Daar moet toch uit te komen zijn.
[...]
In theorie ben ik het met je eens. In de praktijk woonde ik op een flat zonder toegang tot sleutelruimte en fatsoenlijk gereedschap. Aangezien reparatie bij de garage meer ging kosten dan dat ding ooit waard zou kunnen worden was het een gevalletje "jammer maar helaas".

@ShittyNL: misschien heb ik nog wel een werkplaatshandboek liggen van de GS500E.. Interesse? Zal even kijken als ik thuis ben.

[ Voor 6% gewijzigd door JanPedaal op 24-04-2015 13:49 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• FragDaddy
JanPedaal schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:35:
[...]

In theorie ben ik het met je eens. In de praktijk woonde ik op een flat zonder toegang tot sleutelruimte en fatsoenlijk gereedschap. Aangezien reparatie bij de garage meer ging kosten dan dat ding ooit waard zou kunnen worden was het een gevalletje "jammer maar helaas".
Natuurlijk, als je er zelf de tijd en/of de mogelijkheden niet voor hebt en de fiets heeft ook niet zodanig waarde dat geld ertegenaan gooien nog loont.. Dan is het logisch. Ook voor mensen die gewoon a-technisch zijn of er geen interesse in hebben.

Ik mag graag sleutelen en prutsen, heb er de ruimte voor en heb twee motoren, dus als de ene uit elkaar ligt pak ik de ander. Met andere woorden.. Mijn situatie is anders en ik heb makkelijk praten!

• Daniel.
FragDaddy schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:14:
[...]

Ok. Je hebt twee problemen. Olielek en een slecht lopende / uitvallende motor.

Eerst het olielek. Je zegt dat je ontzettend veel rook zag. Ik neem aan dat die rook niet uit je uitlaat kwam, maar ergens anders vandaan? Dat betekent dus dat er ook behoorlijk wat olie lekt. Het moet dus eenvoudig zijn om de bron op te sporen. Maak eens een foto van de bron en post die even. Want 'een schroefje' kan vanalles zijn. Zelfs de aftap-plug onder het blok die je hebt los gehad om de olie te verversen. De oplossing voor zo'n lekkage is vaak simpel. Een nieuwe pakking of wat vloeibare pakking.

Let ook op dat je door die lekkage niet een te laag oliepeil krijgt!

Dan het slecht lopen / uitvallen. Dat kan vanalles zijn. Wat gebeurt er precies? Je rijdt op de snelweg en dan? Is het vermogen opeens helemaal weg, begint ie steeds minder te lopen? Stottert ie? Wat gebeurt er precies? En gaat het probleem weg als je de motor een tijd uit laat staan?

In principe heeft een verbrandingsmotor vier dingen nodig: Lucht, brandstof, compressie en een vonk. Bij jou is in iedergeval 1 van de vier ontregeld. Ik zie bijvoorbeeld in je lijstje met wat je hebt gedaan niet staan dat je het luchtfilter hebt vervangen. Zit die niet gewoon vol met zooi? Maar dan zou de motor altijd hetzelfde probleem hebben: Wil gewoon niet harder lopen. Dan valt ie niet opeens uit.

Als hij opeens uitvalt lijkt het een electronisch probleem te zijn. Ontsteking of brandstofpomp (zal een GS50 wel niet hebben trouwens).

Dus probeer nog wat beter de symptomen te omschrijven. Dan kunnen we mogelijk iets zinnigers zeggen (al is dat natuurlijk ontzettend lastig via het interweb zonder zelf op de motor te rijden)

Overigens.. carburateurs schoongemaakt.. Hoe? Met een ultrasoon reiniger? Zijn ze helemaal uit elkaar geweest? Was het probleem direct naar die 'beurt' al meteen erger? Zitten ze echt wel goed in elkaar? Hoogte van vlotters en naalden enzo? Trek je niet ergens valse lucht tussen de carburateurs en het blok omdat de carburateurs niet helemaal lekker zijn gemonteerd, of de rubbers zijn gescheurd ofzo?

[...]

Als je een elektronisch probleem verwacht met de ontsteking.. Tja, koop op marktplaats een nieuwe CDI en een desnoods paar bobines voor een paar tientjes en probeer dat. Werkt dat nog niet.. Pas de bekabeling tijdelijk zo aan dat de CDI direct 12 volt van de accu krijgt om eventueel slecht contact ergens in de kabelboom (killswitch,zijstandaardschakelaar,koppelingsschakelaar) uit te sluiten en als dat niet werkt koop desnoods een 2ehands ontstekingsopnemer. Dan heb je het hele electronische systeem dat een probleem met de vonk kan opleveren vervangen. Als teminste je accu en spanningsregelaar in orde is en je fatsoenlijk iets van 13 volt op die CDI zet.
Olielek ga ik snel even wat specifieker bekijken. Ik vermoed niet dat het vanuit het luchtfilter/dop om olie eruit te laten halen. Als het daar zou lekken zou het direct lekken. Het roken is omdat de olie lekt op de uitlaat die eronder hangt, als het uit het filter/dop komt kan het niet lekken op de uitlaat. Verder heb ik het luchtfilter uitgeblazen met een compressor.

Als de motor problemen begint te krijgen gaat hij eerst stotteren, als ik meer gas op de hendel geef neemt hij direct terug in vermogen. Meestal om het nu op te vangen zorg ik dat ik terugschakel naar zijn 3, dan hoog in de toeren laat om vervolgens daarna langzaam op stilstand te komen, dan laat ik hem een minuut of 1 tot 2 draaien en dan kan ik weer. Wel heb ik gekeken of het aan de benzine kon liggen maar sinds de benzinefiltertjes kan ik zien dat daar gewoon genoeg benzine in zit dus dat zal het niet zijn. Ik heb daarnaast ook de benzineslangen vervangen, echt alle.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Het feit dat je verder kan door 1-2 minuten te wachten, betekent wel veel. Dan koelt je blok af, de zwaartekracht kan zijn werk doen, Ik dat als uitgangspunt gebruiken voor je probleem. De benzine-toevoer is misschien wel goed, maar niet als het blok warm is bijvoorbeeld.

Verder heb ik er niet genoeg verstand om je echt te kunnen helpen :p

• XBL
  • Laatst online: 01-10-2025

XBL

Least Inkling schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:07:
[...]

Hangt af van een aantal factoren. Pak je de snelweg, ga je binnendoor, is er tijdsdruk?
Ik vermijd zoveel mogelijk de snelweg (voorkomt vierkante banden, maar voornamelijk saaie kilometers).

Ben je toch aangewezen op de snelweg, is het belangrijk dat je een regelmatig patroon aanhoudt met relatief korte mijlpalen. Ik rijd dan 120 km, peukenpauze, dan weer 120 km tanken en zo kachel ik zonder veel problemen grote afstanden. Tip: veul drinken! Houd je hersens nat. En geen zware lunchpartijen ter voorkoming van de after dinner dut ;)
Oh, dat is ook zeker zo. Ik vind 1000km over de snelweg rijden niet zo'n issue, al doe ik het niet echt met plezier (na een km of 600 begin ik de snelweg zat te worden).

Maar de vraag werd gesteld door iemand die nog nooit eerder op motorvakantie was geweest, dus wss nog nooit eerder lange afstanden achtereen gedaan had. In dat geval zou ik gewoon kijken hoe ver je komt en niet jezelf gaan forceren om een grote afstand in ene te rijden. Daar komen alleen maar ongelukken van.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Helemaal mee eens. Ben je moe, stoppen en niet forceren. Liever te laat aan komen dan helemaal niet :/
Overigens ook niet mijn ding meer dan 1000 km over de snelweg rijden, plan liever een extra dag met een bed halverwege

• Jolke
Echt hoe doe je dat... ik ben met 1000 km autorijden al kapot aan het eind van de dag. Dat moet ik echt niet gaan proberen met de motor.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik ben na 1000km ook niet meer al te fris (letterlijk en figuurlijk :) )
1 biertje en ik lig in coma :o

Nogmaals niet mijn favoriete bezigheid, maar soms kom ik het tegen dat de planning net niet voldoende ruimte geeft.

• FragDaddy
ShittyNL schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:08:
Als de motor problemen begint te krijgen gaat hij eerst stotteren, als ik meer gas op de hendel geef neemt hij direct terug in vermogen. Meestal om het nu op te vangen zorg ik dat ik terugschakel naar zijn 3, dan hoog in de toeren laat om vervolgens daarna langzaam op stilstand te komen, dan laat ik hem een minuut of 1 tot 2 draaien en dan kan ik weer. Wel heb ik gekeken of het aan de benzine kon liggen maar sinds de benzinefiltertjes kan ik zien dat daar gewoon genoeg benzine in zit dus dat zal het niet zijn. Ik heb daarnaast ook de benzineslangen vervangen, echt alle.
Dus de motor doet het gewoon normaal tot het probleem zich voordoet. Stel nu dat je nu op je motor stapt en wegrijdt. Hoe lang duurt het dan tot het probleem zich voordoet? Is dat op de hoek van de straat of is dat pas na een uur rijden? En duurt het altijd ongeveer even lang voor het probleem zich voordoet of kan het soms zijn dat je een hele dag zonder probleem kunt rijden en de andere keer heb je na een kwartiertje al last?

Er kan iets te warm worden (zoals de persoon boven mij zegt). De ECU of iets anders, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn met de brandstoftoevoer.

De manier waarop je het vertelt (je geeft gas bij en de motor houdt meer in) lijkt het me een brandstof probleem, want door gas bij te geven laat je meer lucht toe in de carburateur, maar er kan niet meer brandstof bij komen. Hierdoor voelt het alsof je motor opeens sterk inhoudt. Ik denk dat de motor net niet voldoende brandstof aan kan zuigen, waardoor de carburateurs op een gegeven moment geen brandstof meer hebben. Maar dan zou je verwachten dat het probleem altijd ongeveer op hetzelfde moment optreedt nadat je gaat rijden. En vrij snel ook. Dus niet pas na een half uur rijden. En even een minuutje stationair lopen geeft de carburateurs de mogelijkheid om hun vlotterkamers weer met brandstof te vullen, waarna ze weer heel langzaam leeg worden getrokken omdat er net niet genoeg brandstof bij komt om ze gevuld te houden. Dit natuurlijk alleen als de motor hard moet werken, want heeft hij het meeste brandstof nodig. Daardoor zou het probleem in stadsverkeer met lage toerentallen ook niet optreden, maar alleen op de snelweg als de snelheid wat oploopt en de motor langere tijd hard moet werken.

Je zegt dat je alle slangen vervangen hebt. Heb je ook de benzine opnemer uit de tank gehaald om die te bekijken? Rondom de benzine opnemer in de tank zit namelijk vaak ook een stuk fijn gaas om rotzooi tegen te houden. Als dat gaas verstopt zit krijg je niet voldoende brandstof aangezogen.

Ik zie dat bij een GS500 de benzinekraan niet op de tank zit, maar los in het leidingwerk is opgenomen.
De opnemer zie je op onderstaande foto. Die moet je maar eens uit de tank schroeven. Moet je wel even de tank zo ver mogelijk leeg maken en op zijn zij leggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorsloop.com/images/suzuki/MT13JVGS500E22.JPG

Je brandstofkraan wordt vacuum gestuurd zodat, wanneer de motor niet loopt er geen brandstof naar de carburateurs kan waardoor de carburateurs en bij een defecte carburateur zelfs het hele motorblok vol zou kunnen lopen met brandstof. Het kan zijn dat het membraam wat dat regelt niet helemaal lekker is en dat de kraan net niet voldoende brandstof doorlaat.

En je hebt het over brandstof-filtertjes. Bedoel je daar zoiets mee?
Afbeeldingslocatie: http://www.paruzzi.com/images/4695.jpg

Meestal heb je daar maar eentje van in de leiding van de benzinekraan naar de carburateurs. Na dit filter wordt de leiding gesplitst naar de afzonderlijke carburateurs. Heb jij er meerdere? Waarom? Heb je ze ook vernieuwd (ze kunnen verstopt zitten)? Horen ze bij je motor (originele onderdelen) of heb je generieke filters gekocht. Als ze niet bij je motor horen zouden ze misschien net niet voldoende brandstof kunnen doorlaten om je carburateurs te voeden, waardoor je carburateurs droog komen te staan. Je weet dat die dingen vaak directioneel zijn? Als je ze verkeerd-om zet werken ze niet goed. Haal ze er voor de zekerheid maar eens tussenuit.

Sterker nog.. Bekijk eerst eens de benzineopnemer aan de binnenkant van de tank. Als die schoon is, leg dan (voor de test) een slang van je tank rechtstreeks naar je carburateurs zonder brandstoffilter en zonder benzinekraan. Zo simpel mogelijk. Kijken wat dat doet. Motor zo niet langere tijd stil laten staan omdat, zoals gezegd, de benzine nu niet meer tegengehouden wordt door de kraan en in theorie je blok in zou kunnen lopen als je motor stil staat. Dus spul monteren, stuk rijden om te kijken of problemen weg zijn en dan spul weer losmaken. Je mag in de tussentijd best even je motorpak aandoen, koffie drinken of wat eten, maar ik zou de motor zelf niet dagen zo laten staan, want een motor starten met een cylinder vol met benzine levert zo veel schade aan je motorblok op dat je dat praktisch gezien weg kunt gooien. Vloeistof laat zich namelijk niet samenpersen!

Wat ook kan is dat er ergens in je benzineleidingen of filter een lekje zit waardoor je lucht aanzuigt in je benzineslang. Daardoor kunnen de carburateurs ook minder goed benzine aanzuigen.

Ook de tankontluchting is verdacht! Als de tank niet voldoende ontlucht krijg je ook vergelijkbare problemen.

En als laatste kan het probleem ook nog in een van je carburateurs zitten. Maar dat zou ik pas als laatste bekijken.

Een warmteprobleem (waardoor iets elektronisch niet helemaal lekker reageert) zou kunnen, maar dan zou door een minuut stationair lopen het probleem niet weg gaan. Je motor koelt in 1 minuut niet ver genoeg af.

Wat in theorie ook nog wel zou kunnen is dat je brandstofleiding echt tegen je motorblok aan ligt. Dan zou in theorie de brandstof zo warm kunnen worden dat je daar problemen mee krijgt, maar volgens mij is dan al lang je brandstofleiding gesmolten voordat het zo ver komt.

Nogmaals: hoe meer en preciezer je informatie levert, hoe beter wij kunnen gokken wat het probleem zou kunnen zijn, want dat blijft gokken zonder dat je zelf op dat ding rijdt.
Verder heb ik het luchtfilter uitgeblazen met een compressor.
Luchtfilters, net als oliefilters zijn gewoon niet herbruikbaar. Behalve een paar dure speciale merken. Dus niet "schoonblazen", maar gewoon een nieuwe kopen! Je gaat je oliefilter toch ook niet uitspoelen? Maar een verstopt luchtfilter is je probleem niet, anders zou de motor meteen bij het wegrijden al slecht lopen en geen vermogen leveren.

[ Voor 23% gewijzigd door FragDaddy op 24-04-2015 16:42 ]

• DECOY88
(overleden)
je hebt de verkeerde benzine kraan te pakken. dit is degene van de tank. die is aan/uit en zal weinig mankeren behalve als de tank verroest is. de echte boosdoener is de benzinekraan die tussen de leidingen zit. deze is vacuum gestuurd. maar op PRI overbrug je die stand waardoor hij het als het goed is wel doet. zo ja moet je of iedere rit op pri zetten en daarna weer op on of res. of de kraan vervangen. mocht je dat willen pm ik je wel wat gegevens door van iemand die ze sloopt en in onderdelen van de hand doet.

[ Voor 82% gewijzigd door DECOY88 op 24-04-2015 19:17 ]

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Vandaag een paar rijscholen aangeschreven, en vrij snel een mailtje terug. Morgen was er nog plek voor een try-out van anderhalf uur.

Melkunie gaat eindelijk beginnen! Superveel zin in! *O* *O* *O*

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-01 14:37

Chakotay

Lick here to continue

Hm, eindelijk eens verdergaan met de achterbrug loshalen... Er zit nog een drooggelopen lager van het linksysteem daarin, die vervangen moet worden. UItlaatdemper, schokdemper & linksysteem waren er al af, net de ketting losgehaald, het achterwiel verwijderd en de as uit de achterbrug getrokken.

Hm, er zit nog een uitlaat in de weg... Even in de Haynes gekeken:
Step 1: remove the entire exhaust system
Argh :X Morgen maar eens zien of dat ook los wil...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Daniel.
DECOY88 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:17:
[...]

je hebt de verkeerde benzine kraan te pakken. dit is degene van de tank. die is aan/uit en zal weinig mankeren behalve als de tank verroest is. de echte boosdoener is de benzinekraan die tussen de leidingen zit. deze is vacuum gestuurd. maar op PRI overbrug je die stand waardoor hij het als het goed is wel doet. zo ja moet je of iedere rit op pri zetten en daarna weer op on of res. of de kraan vervangen. mocht je dat willen pm ik je wel wat gegevens door van iemand die ze sloopt en in onderdelen van de hand doet.
Dan ga ik maar eens rijden en hem op pri zetten. Dinsdag moet ik weer naar stage. Dan ga ik de gok weer wagen. Ik zal morgen mijn verhaal even vertellen en de problemen die ik vandaag weer ben tegengekomen met wat meer detail.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:38:
[...]
Oh, dat is ook zeker zo. Ik vind 1000km over de snelweg rijden niet zo'n issue, al doe ik het niet echt met plezier (na een km of 600 begin ik de snelweg zat te worden).
Leuk kan het idd nooit zijn. Ik snap die Iron Butt mensen ook niet. Wat is daar nou de lol van, anders dan indruk proberen te maken op anderen dat je zover hebt gereden. Want relaxed is het niet echt.

Maar ja, als je er dan voor gaat, moet je het goed doen. Toen we naar Dakar reden, moesten we ook 2500km afleggen naar Zuid Spanje, en dat deden we ook nog eens op de XT600jes. Niet echt de toerbakken. En ik reed op Michelin T63, noppenbanden zeg maar... :+

* Eerst en vooral moet je zorgen dat je uitgeslapen bent voordat je begint (duh!)
* Zorg dat je genoeg gegeten en gedronken hebt (vooral drinken!)
* Het eerste stuk tot de lunch zal geen probleem zijn. Dat trekt iedereen nog wel. Dus daarna moet je je lichaam gaan onderhouden.
* Goed lunchen. Eet iets fatsoenlijks. McDonald is geen voedsel, maar maagvulling en voor mensen zonder smaakpapillen nog lekker ook ;) Pak iets waar je lichaam wat aan heeft: neem wat pasta en eet wat groente. Scheelt echt een hoop.
* Pak later bij tankstops wat dingen mee voor energie. Sommige sportdrankjes zijn daar goed voor, niet allemaal. Red Bull is kauwgomwater (yuk!) en Gatorade is dacht ik iets beter. Isostar ook, maar in het buitenland kun je die meuk niet altijd krijgen. Een Snickers oid is ook altijd goed voor wat energie.
* Ik neem zelf altijd wat van die liga koeken mee en flesjes sportdrank. 1000km is inderdaad even buffelen, maar moet geen probleem zijn.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:16
Melkunie schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:26:
Vandaag een paar rijscholen aangeschreven, en vrij snel een mailtje terug. Morgen was er nog plek voor een try-out van anderhalf uur.

Melkunie gaat eindelijk beginnen! Superveel zin in! *O* *O* *O*
Genieten!

Ps. Kijken waar je naar toe wil! ;)

• Jolke
mphilipp schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:43:
[...]

Leuk kan het idd nooit zijn. Ik snap die Iron Butt mensen ook niet. Wat is daar nou de lol van, anders dan indruk proberen te maken op anderen dat je zover hebt gereden. Want relaxed is het niet echt.

Maar ja, als je er dan voor gaat, moet je het goed doen. Toen we naar Dakar reden, moesten we ook 2500km afleggen naar Zuid Spanje, en dat deden we ook nog eens op de XT600jes. Niet echt de toerbakken. En ik reed op Michelin T63, noppenbanden zeg maar... :+

* Eerst en vooral moet je zorgen dat je uitgeslapen bent voordat je begint (duh!)
* Zorg dat je genoeg gegeten en gedronken hebt (vooral drinken!)
* Het eerste stuk tot de lunch zal geen probleem zijn. Dat trekt iedereen nog wel. Dus daarna moet je je lichaam gaan onderhouden.
* Goed lunchen. Eet iets fatsoenlijks. McDonald is geen voedsel, maar maagvulling en voor mensen zonder smaakpapillen nog lekker ook ;) Pak iets waar je lichaam wat aan heeft: neem wat pasta en eet wat groente. Scheelt echt een hoop.
* Pak later bij tankstops wat dingen mee voor energie. Sommige sportdrankjes zijn daar goed voor, niet allemaal. Red Bull is kauwgomwater (yuk!) en Gatorade is dacht ik iets beter. Isostar ook, maar in het buitenland kun je die meuk niet altijd krijgen. Een Snickers oid is ook altijd goed voor wat energie.
* Ik neem zelf altijd wat van die liga koeken mee en flesjes sportdrank. 1000km is inderdaad even buffelen, maar moet geen probleem zijn.
Sowieso, eten bij de Mac... :r

Dit rijtje geldt sowieso voor elke langere motorrit die je maakt. Ik neem altijd wel een stapel boternhammen en water/cola mee. En elke paar uur gewoon even stoppen, maar goed dat was max 4-500 km.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58
ShittyNL schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:41:
[...]

Jup dat was ik ook toen! Ik hoor geen sissend geluid. Mijnk Tank moet wel goed zijn met lucht. Die schroeven die rondom de tankdop zitten rillen toch :P

Ik dacht laat ik eens veel vervangen en schoonmaken maar helaas. Mijn Kawa rijdt daarentegen na die beurt super. Maarja die reed al super. Maar nu heb ik het over de Suzuki. Het zou balen zijn als het niet meer lukt.
Kijk ook even of er ergens in de carb ook een bezine filter zit.. Had ik bij mijn quad ook, en daar lag een laag zooi voor...

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-01 09:16
ShittyNL schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:39:
[...]

Dan ga ik maar eens rijden en hem op pri zetten. Dinsdag moet ik weer naar stage. Dan ga ik de gok weer wagen. Ik zal morgen mijn verhaal even vertellen en de problemen die ik vandaag weer ben tegengekomen met wat meer detail.
Kan ook je Pickup Coil zijn.
Als die te warm wordt, vonkt je motor ook niet meer.
Veel voorkomend probleem bij GS500e. :)

Een handtekening?!

• BlackLabel01
  • Laatst online: 27-01 15:56
Mijn langste rit was van Menton aan de Middellandse Zee naar Groningen, 1540 km schoon aan de haak. Maar dat is prima te doen wanneer je om de 150-200 km even stopt om de benen te strekken, en dat is wel nodig met mijn 1.90 meter op een FZS 600 ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, net terug van VRO Bochten. Wat een weer zeg vandaag! Op zich goed voor de training, maar m'n schuberth c3 is zo lek als een mandje. Zag niet heel veel meer.

Ben wel goeddeels van m'n regenangst af, das mooi meegenomen.

In algemene zin lag het tempo me vandaag wel flink wat te laag. Op een gegeven moment was het veel inhouden en wachten op de rest van de groep.

Maar eens na gaan denken wat we volgend jaar gaan doen. :)

• DECOY88
(overleden)
MikeyMan schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:17:
Zo, net terug van VRO Bochten. Wat een weer zeg vandaag! Op zich goed voor de training, maar m'n schuberth c3 is zo lek als een mandje. Zag niet heel veel meer.

Ben wel goeddeels van m'n regenangst af, das mooi meegenomen.

In algemene zin lag het tempo me vandaag wel flink wat te laag. Op een gegeven moment was het veel inhouden en wachten op de rest van de groep.

Maar eens na gaan denken wat we volgend jaar gaan doen. :)
mijn helm is weer waterdicht en schoon :+ nieuwe neotec gehaald vandaag. oude had het asfalt geknuffeld. :X

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-01 06:12

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Genoeg meegemaakt afgelopen week, waar onder bijna een aanrijding met een eend...

YouTube: Street bits 2 - Almost hit a duck!

[ Voor 27% gewijzigd door Rtoo op 25-04-2015 19:30 ]

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Dacuuu schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 01:13:
[...]

Genieten!

Ps. Kijken waar je naar toe wil! ;)
Was supertof, meteen afspraken gemaakt voor de eerste 3 lessen. Wel pas weer over een maand, da's jammer...
En inderdaad, kijken waar ik naar toe wil, was zeker meteen een duidelijk puntje. Bochtenwerk gaat een flink aandachtspunt worden, dat is wel duidelijk. Maar ik heb er in ieder geval ontzettend veel plezier mee gehad. Op naar de eerste officiële les :D

• DECOY88
(overleden)
Rtoo schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:29:
Genoeg meegemaakt afgelopen week, waar onder bijna een aanrijding met een eend...

YouTube: Street bits 2 - Almost hit a duck!
die vloog nog in het buitenland. als je het vet van de veren in je smoel proeft. dan weet je dat het bijna raak was :+

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
Ik lag tijdens de les plat vandaag... Tijdens halve draai de aandrijving weg. Hebben we dat ook maar gehad :P

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-01 09:16
Wijze les mogen leren vandaag. Koop een ruchtas die verzegeld dicht kan. Mijn rugtas waaide zonet open. Hierdoor is mijn spijkerbroek tussen m'n achterband gekomen. Sta je dan langs de a2... foto's volgen nog. Gelukkig heb ik m'n fiets rechtop kunnen houden. alles sloeg vast met 160km/h...

Een handtekening?!

Verwijderd

mmmmmm de geur van branden rubber :)

anyway, toptip, als je een rits hebt met 2 sluiters, of hoe die dingen mogen heten, zet die 2 niet boven aan/in het midden, maar trek ze volledig naar links of rechts.
Dan is het practisch onmogelijk dat ie openwaait..

geen idee of je begrijpt wat ik bedoel, beetje lastig uitleggen

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2015 19:46 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

tellavist schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:40:
Wijze les mogen leren vandaag. Koop een ruchtas die verzegeld dicht kan. Mijn rugtas waaide zonet open. Hierdoor is mijn spijkerbroek tussen m'n achterband gekomen. Sta je dan langs de a2... foto's volgen nog. Gelukkig heb ik m'n fiets rechtop kunnen houden. alles sloeg vast met 160km/h...
Oei, dat is echt niet tof.

Verder alles wel goed gegaan of nog heel veel schade? (Los van de broek dan)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:44:
mmmmmm de geur van branden rubber :)

anyway, toptip, als je een rits hebt met 2 sluiters, of hoe die dingen mogen heten, zet die 2 niet boven aan/in het midden, maar trek ze volledig naar links of rechts.
Dan is het practisch onmogelijk dat ie openwaait..

geen idee of je begrijpt wat ik bedoel, beetje lastig uitleggen
Die tip heb ik al eerder gehoord idd. :)

Ik zoek trouwens nog een 50+ liter rugtas voor op de motor, alleen dan geen felle kleuren zoals bij Decathlon. :+ Spatwaterdicht is ook wel fijn. Huidige Eastpak is net te klein en begint te slijten.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:59:
[...]

Die tip heb ik al eerder gehoord idd. :)

Ik zoek trouwens nog een 50+ liter rugtas voor op de motor, alleen dan geen felle kleuren zoals bij Decathlon. :+ Spatwaterdicht is ook wel fijn. Huidige Eastpak is net te klein en begint te slijten.
camelbak bfm. heerlijke tas. kan je lomp zwaar maken zonder problemen. lekkere dikke rugpadding. en een stevige plaat erin. zodat je rug beschermd is. maar je ook niet onderuit kan zitten. waardoor je weer langer door kan rijden _/-\o_ en 3L zak voor je water is ook makkelijk

schrik alleen niet van de kosten O-)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Crist :X Maar wel helemaal gelijk, maar dan een tas voor 3x de helft. :+ Onder of rond de 100 euro het liefst. :P

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:05:
Crist :X Maar wel helemaal gelijk, maar dan een tas voor 3x de helft. :+ Onder of rond de 100 euro het liefst. :P
voordeel van de 1000D stof :P deze slijt niet bij een val _/-\o_

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:37:
Ik lag tijdens de les plat vandaag... Tijdens halve draai de aandrijving weg. Hebben we dat ook maar gehad :P
Tip voor de volgende les(sen): Je koppeling volledig in trekken is alleen noodzakelijk bij een verkeerslicht óf als je elders volledig stil wil gaan staan :)

Tijdens het rijden (óók in een "achtje") regel je je snelheid met je gas hendel, achterrem én/of een slippende koppeling.

• 418O2
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:09:
[...]

Tip voor de volgende les(sen): Je koppeling volledig in trekken is alleen noodzakelijk bij een verkeerslicht óf als je elders stil wil gaan staan :)

Tijdens het rijden (óók in een "achtje") regel je je snelheid met je gas hendel, achterrem én/of een sloppende koppeling.
Ik weet t. Alleen mag je de koppeling niet gebruiken met een halve draai volgens mij.

Ik ken de theorie wel, maar mijn lichaam deed niet wat mijn hoofd zei.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DECOY88 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:09:
[...]

voordeel van de 1000D stof :P deze slijt niet bij een val _/-\o_
Ja maar ik wel. :+

• DECOY88
(overleden)
hier en daar wat brandplekken _O- maar dat houd mijn pak weer heel :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:11:
[...]

Ik weet t. Alleen mag je de koppeling niet gebruiken met een halve draai volgens mij.

Ik ken de theorie wel, maar mijn lichaam deed niet wat mijn hoofd zei.
Met een halve draai (8m) is 't ook (écht) niet noodzakelijk om aan je koppeling te komen. Je instructeur zal het waarschijnlijk ook al wel geroepen hebben maar: Draai je hoofd in de richting waar je héén moet (dus niet alleen kijken met je ogen !!!).

• 418O2
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:17:
[...]

Met een halve draai (8m) is 't ook (écht) niet noodzakelijk om aan je koppeling te komen. Je instructeur zal het waarschijnlijk ook al wel geroepen hebben maar: Draai je hoofd in de richting waar je héén moet (dus niet alleen kijken met je ogen !!!).
Het ging ervoor en erna wel goed. Even aandacht laten verslappen denk ik. Even ervoor draaide ik rondjes van 3 meter ofzo... En erna een achtje zonder problemen.

Woensdag drie uur les en dan avb. Hopen dat ik t snel oppik.

2 uur speciale verrichtingen oefenen is wel pittig voor je concentratie.

• DECOY88
(overleden)
les voor de toekomst als je in een krap bochtje van 1 naar 2 wilt schakelen en hij blijft in zijn vrij hangen :P

Verwijderd

wat mij altijd opviel was hoeveel ruimte mensen nodig hadden voor die halve draai.

Het achtje kun je ook rijden met je helm practisch boven de pylon, waarom dan zo veel ruimte gebruiken bij die halve draai?

(overigens geen bonus punten tijdens het examen als je de draai binnen 3 meter doet)

• 418O2
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:33:
wat mij altijd opviel was hoeveel ruimte mensen nodig hadden voor die halve draai.

Het achtje kun je ook rijden met je helm practisch boven de pylon, waarom dan zo veel ruimte gebruiken bij die halve draai?

(overigens geen bonus punten tijdens het examen als je de draai binnen 3 meter doet)
Dat is echt oefening en zelfvertrouwen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik kon het toen ook wel super strak maar zo met mijn eigen fiets ben ik net wat voorzichtiger. :P
Maar idd motor laten trekken, doe oefeningen kun je doen met het gas constant. :)

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:47
418O2 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:37:
Afgelopen donderdag bij m'n eerste rijles bijna het zelfde. Moest een achtje draaien, draai ik door het draaien van m'n stuur mijn gas dicht, wilde dit corrigeren door gas bij te geven maar ging op die manier bijna aan de andere kant van de fiets eraf _O- Qua souplesse in mijn rechter pols is het ook nog niet écht top :+

Verwijderd

snelheid proberen te regelen met je achterrem (niet je gas hand)... maar neem aan dat je instructeur dat ook al zei ;)

kom dit tegen op youtube (voor degene die het niet gezien hebben

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uR3lpRnAIwg]

wist niet dat er volledige races ooit lang bleven staat op YT

(ikzelf kijk altijd via MotoGP.com)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 08:58 ]

Verwijderd

geluid loopt wel compleet asynchroon van de presentators in ieder geval.. ze lopen 20 seconde achter.
Pagina: 1 ... 29 ... 105 Laatste