Ik merk heel erg dat als ik een uur lang de motor op 2000 toeren moet houden dat dat steeds lastiger wordt. In de praktijk zal dat ook niet snel gebeuren natuurlijkStreskip schreef op zondag 26 april 2015 @ 06:33:
[...]
Afgelopen donderdag bij m'n eerste rijles bijna het zelfde. Moest een achtje draaien, draai ik door het draaien van m'n stuur mijn gas dicht, wilde dit corrigeren door gas bij te geven maar ging op die manier bijna aan de andere kant van de fiets erafQua souplesse in mijn rechter pols is het ook nog niet écht top
In welke groep zat je?MikeyMan schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:17:
Zo, net terug van VRO Bochten. Wat een weer zeg vandaag! Op zich goed voor de training, maar m'n schuberth c3 is zo lek als een mandje. Zag niet heel veel meer.
Ben wel goeddeels van m'n regenangst af, das mooi meegenomen.
In algemene zin lag het tempo me vandaag wel flink wat te laag. Op een gegeven moment was het veel inhouden en wachten op de rest van de groep.
Maar eens na gaan denken wat we volgend jaar gaan doen.
Ik zat in groep 1.
Van de ene kant was het weer wel jammer, zat vooral in begin niet zo zeker op m'n motor (zeker icm nieuwe banden). Maar wel heel leerzaam.
Tempo verschilde nogal in onze groep, gelukkig was er wel de ruimte om je eigen tempo te kunnen rijden.
Zat in groep 4. Was volgens mij nog een snelle groep ook, aangezien we constant de andere groepen inhaalden. Maar ik kon er op een gegeven moment mijn ei niet meer in kwijt. Dat was wel jammer.
Had gehoopt dit jaar in een langzame groep in te stappen en dan de volgende jaren nog een beetje mee te kunnen groeien.
De regen was zeker erg leerzaam! Ben eigenlijk wel blij dat het zo nat was. Maar de natte helm was wel dramatisch.
Waar reed je op?
Had gehoopt dit jaar in een langzame groep in te stappen en dan de volgende jaren nog een beetje mee te kunnen groeien.
De regen was zeker erg leerzaam! Ben eigenlijk wel blij dat het zo nat was. Maar de natte helm was wel dramatisch.
Waar reed je op?
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 26-04-2015 13:44 ]
Verwijderd
Gewoon een Kriega rugzak kopen. Rond de 100 euro ben je dan klaar.Joopieboy schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:59:
[...]
Ik zoek trouwens nog een 50+ liter rugtas voor op de motor, alleen dan geen felle kleuren zoals bij Decathlon.
Yamaha FZ6, matzwart.Jij?MikeyMan schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:43:
Zat in groep 4. Was volgens mij nog een snelle groep ook, aangezien we constant de andere groepen inhaalden. Maar ik kon er op een gegeven moment mijn ei niet meer in kwijt. Dat was wel jammer.
Waar reed je op?
Ik was wel heel blij met mijn pinlock visier. Maar ik ben er wel achter dat mijn handschoenen en schoenen niet waterdicht zijn....
Due zijn helaas redelijk 'klein' qua inhoud.Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:04:
[...]
Gewoon een Kriega rugzak kopen. Rond de 100 euro ben je dan klaar.
Ik zie trouwens net dat ten kate een leuke aanbieding heeft met handschoenen, ik heb nu Alpinestars in de maat L maar die zijn net te kort en beginnen te slijten. Twijfels.
http://www.tenkateshop.co...8313?kleur=1660&maat=1731
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Daar kwam ik ook achter. Maar ik wist eigenlijk al dat de zomerhandschoenen het niet waren.Paul! schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:12:
[...]
Yamaha FZ6, matzwart.Jij?
Ik was wel heel blij met mijn pinlock visier. Maar ik ben er wel achter dat mijn handschoenen en schoenen niet waterdicht zijn....
Ik heb een zilveren VFR800 VTEC. Werd meestal op de hielen gezeten door mijn maat op een varadero
Ok, nu mijn bevindingen van afgelopen vrijdag.
Vrijdag reed ik 20km snelweg en ging express al wat langzamer, 100km/h ipv 130. Nu ging de snelweg goed, maar het bijzondere dit keer was was dat het daarna mis ging.
Ik moest daarna stoppen. Dus ik terugschakelen om daarna een 80 km/h weg op te gaan. Toen ging die stotteren bij 50km/h. Gas geven kon helemaal niet dus ik stationeer laten lopen en ik proberen maar dat hij bleef lopen. Dus choke vol open. De toerenteller valt helemaal terug naar 800 om daarna na 5000+ te gaan. Benzinefiltertje zat vol dus dat kon het niet zijn.
Vandaag heb ik de bougie even gecontroleerd en die was zwart, 1 week oud.
Ik heb hier al te horen gekregen dat het of aan de benzine kraan licht of aan de pickup-coil. Aanstaande werkdag ga ik de benzinekraan op pri zetten kijken wat dat doet en dan blijft er volgensmij nog maar 1 ding daarna over?
Of zijn er nu nog meer ideeën nu ik het wat uitgebreider heb uitgelegd?
Vrijdag reed ik 20km snelweg en ging express al wat langzamer, 100km/h ipv 130. Nu ging de snelweg goed, maar het bijzondere dit keer was was dat het daarna mis ging.
Ik moest daarna stoppen. Dus ik terugschakelen om daarna een 80 km/h weg op te gaan. Toen ging die stotteren bij 50km/h. Gas geven kon helemaal niet dus ik stationeer laten lopen en ik proberen maar dat hij bleef lopen. Dus choke vol open. De toerenteller valt helemaal terug naar 800 om daarna na 5000+ te gaan. Benzinefiltertje zat vol dus dat kon het niet zijn.
Vandaag heb ik de bougie even gecontroleerd en die was zwart, 1 week oud.
Ik heb hier al te horen gekregen dat het of aan de benzine kraan licht of aan de pickup-coil. Aanstaande werkdag ga ik de benzinekraan op pri zetten kijken wat dat doet en dan blijft er volgensmij nog maar 1 ding daarna over?
Of zijn er nu nog meer ideeën nu ik het wat uitgebreider heb uitgelegd?
Misschien zo iets? Moto-Detail bagagesysteem. De toptas is vooral vrij ruim, en als je meer ruimte nodig heb, kan je de zijtassen gebruikenJoopieboy schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:05:
[...]
Due zijn helaas redelijk 'klein' qua inhoud.Ik wil echt voor een weekend weg een flinke tas vol kunnen meenemen.
Ik zie trouwens net dat ten kate een leuke aanbieding heeft met handschoenen, ik heb nu Alpinestars in de maat L maar die zijn net te kort en beginnen te slijten. Twijfels.
http://www.tenkateshop.co...8313?kleur=1660&maat=1731
[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 26-04-2015 17:18 ]
Ok, ik denk zelf nu dat ik het heb. Als de accu leeg is dan wil je motor/bougies natuurlijk ook niet goed vonken. Zonet probeerde ik de motor aan te zetten na 3 dagen en hij ging gewoon niet aan. Accu even aan de lader en nu loopt die weer direct? Zou zoiets het kunnen zijn?
Volgens mij worden je vonkjes niet door de accu geregeld.
Maar een accu die leeg is nadat je al een stuk hebt gereden, zou er op kunnen wijzen dat je dynamo stuk is. Of alsnog de stroomregelaar. Maar ik zou het in dat circuit zoeken. Het is iets electrisch denk ik.
Maar een accu die leeg is nadat je al een stuk hebt gereden, zou er op kunnen wijzen dat je dynamo stuk is. Of alsnog de stroomregelaar. Maar ik zou het in dat circuit zoeken. Het is iets electrisch denk ik.
[ Voor 64% gewijzigd door mphilipp op 26-04-2015 21:14 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik ansich ook niet maar ik vind het fijner als al dat gewicht op de motor, en met name met de topkofer die ik toen had. Dat reed echt niet.gwystyl schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:16:
[...]
Misschien zo iets? Moto-Detail bagagesysteem. De toptas is vooral vrij ruim, en als je meer ruimte nodig heb, kan je de zijtassen gebruiken. Ik ben zelf niet zo'n fan van rugtassen op de motor, of nog erger een schoudertas.
Weer een dag verder een weer geprobeerd. Motor wilde eerst niet starten. Lege accu. Nu accu opgeladen daarna een uur laten lopen niets aan de hand. 2 uur later weer starten en compleet leeg. Ik draai het contact om, lampjes branden. Klik 1x op de start knop en je hoort een tik. Daarna nog een keer weer een tik en alle lampjes zoals de neutral en de koplamp gaan uit. Contact uit aan helpt niets. Na 10 minuten weer proberen brandt alles weer maar bij de start knop weer een tik. Ik vermoed nu toch dat de accu kapot is. Morgen even accu proberen van de andere motor kijken wat dat doet.mphilipp schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:13:
Volgens mij worden je vonkjes niet door de accu geregeld.
Ik ben ook geen echte techneut, maar bespaar je de moeite om je accu te testen. Het zit 'm in het electrische circuit. Dynamo, stroomregelaar, dat soort dingen. Misschien kun je 'm beter naar een monteur brengen, want ik denk dat je net zo handig bent als ik en die dingen toch niet kunt diagnosticeren 
Ik kan misschien met veel moeite mijn dynamo aanwijzen, maar heb geen idee hoe ik bepaal of ie stuk is. Een monteur kan denk ik in 5 minuten aanwijzen waar het probleem zit. Zij weten waar je wat moet meten om vast te stellen wat stuk is.
Ik kan misschien met veel moeite mijn dynamo aanwijzen, maar heb geen idee hoe ik bepaal of ie stuk is. Een monteur kan denk ik in 5 minuten aanwijzen waar het probleem zit. Zij weten waar je wat moet meten om vast te stellen wat stuk is.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Qua balans is een toptas achter je op het zadel al wel een stuk beter dan een topkoffer. Ik heb nu een topkoffer en kan als ik die er op heb niet met 100 km/h het stuur los laten. Zonder die koffer gaat dat zonder problemen. Een bagagerol achter je op het zadel zit wel zo dichtbij dat je er voor de balans en stroomlijn weinig last van hebt, maar het beperkt je niet in je bewegingsvrijheid en is veiliger bij een eventuele val.Joopieboy schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:33:
[...]
Ik ansich ook niet maar ik vind het fijner als al dat gewicht op de motor, en met name met de topkofer die ik toen had. Dat reed echt niet.
Qua koffer/bagagerol achterop: ik rijd met met een bagagerol achterop. Het is even pielen om het matjes dat eronder zit er goed op te krijgen: dat moet strak zitten anders glijdt de bagagerol naar links/rechts als je een bocht neemt.
Wel doe ik de bagagerol zo veel mogelijk naar voren, zodat ik hem makkelijk kan voelen met mijn rug als ik iets naar achter ga. Ik ben namelijk al de zijtassen 'verloren', omdat die op de uitlaat terechtkwamen en daar 10 minuten op gehangen hebben. Kleding die erin zat was zelfs deels verbrand.
Wel doe ik de bagagerol zo veel mogelijk naar voren, zodat ik hem makkelijk kan voelen met mijn rug als ik iets naar achter ga. Ik ben namelijk al de zijtassen 'verloren', omdat die op de uitlaat terechtkwamen en daar 10 minuten op gehangen hebben. Kleding die erin zat was zelfs deels verbrand.
Kan je niet met de multimeter de polen van de accu meten? Bij een auto hoort er zonder draaiende motor rond de 12,5V op te staan en met draaiende motor circa 13,8V bij 2.000 rpm. Voor een motor is het vast vergelijkbaarmphilipp schreef op maandag 27 april 2015 @ 01:06:
Ik ben ook geen echte techneut, maar bespaar je de moeite om je accu te testen. Het zit 'm in het electrische circuit. Dynamo, stroomregelaar, dat soort dingen. Misschien kun je 'm beter naar een monteur brengen, want ik denk dat je net zo handig bent als ik en die dingen toch niet kunt diagnosticeren
XXXVI
dat word even meten. accu is in elk geval stuk.ShittyNL schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:56:
[...]
Weer een dag verder een weer geprobeerd. Motor wilde eerst niet starten. Lege accu. Nu accu opgeladen daarna een uur laten lopen niets aan de hand. 2 uur later weer starten en compleet leeg. Ik draai het contact om, lampjes branden. Klik 1x op de start knop en je hoort een tik. Daarna nog een keer weer een tik en alle lampjes zoals de neutral en de koplamp gaan uit. Contact uit aan helpt niets. Na 10 minuten weer proberen brandt alles weer maar bij de start knop weer een tik. Ik vermoed nu toch dat de accu kapot is. Morgen even accu proberen van de andere motor kijken wat dat doet.
Daar heb je wel gelijk in. Zijtas kan met de uitlaat nu helaas niet, die is korter en zit wat hoger dan origineel. Maar zo een roltas, hoe bevestig je dat en met name hoe zorg je ervoor dat je het plastic werk niet beschadigt? Of kun je die als passagier vastsnoeren op het zadel?gwystyl schreef op maandag 27 april 2015 @ 01:10:
[...]
Qua balans is een toptas achter je op het zadel al wel een stuk beter dan een topkoffer. Ik heb nu een topkoffer en kan als ik die er op heb niet met 100 km/h het stuur los laten. Zonder die koffer gaat dat zonder problemen. Een bagagerol achter je op het zadel zit wel zo dichtbij dat je er voor de balans en stroomlijn weinig last van hebt, maar het beperkt je niet in je bewegingsvrijheid en is veiliger bij een eventuele val.
Wacht wat???Joopieboy schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:35:
[...]
Of kun je die als passagier vastsnoeren op het zadel?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
De accu geprobeerd te redden dit weekend, maar dat is mislukt.
Voelde droog aan, bijgevuld met demi-water en aan de lader gehangen. Dat hielp niet om de lading vast te houden. Na een paar uur laden zakte de spanning doodleuk weer naar onder 12V, terwijl ik met 13V aan het laden was. Na een tijdje kwam ook het water eruit gedruppeld... accu maar afgeschreven.
Inmiddels een gel-accu besteld voor 40 euro. Dan kijken of er verder iets kapot is, zoals SR oid. Lijkt erop alsof de accu sowieso dood was. 5 jaar gehad, niet heel erg lang, maar ook niet erg kort.
(zie hier verder verhaal: Jolke in "Het grote motortopic deel 16")
Voelde droog aan, bijgevuld met demi-water en aan de lader gehangen. Dat hielp niet om de lading vast te houden. Na een paar uur laden zakte de spanning doodleuk weer naar onder 12V, terwijl ik met 13V aan het laden was. Na een tijdje kwam ook het water eruit gedruppeld... accu maar afgeschreven.
Inmiddels een gel-accu besteld voor 40 euro. Dan kijken of er verder iets kapot is, zoals SR oid. Lijkt erop alsof de accu sowieso dood was. 5 jaar gehad, niet heel erg lang, maar ook niet erg kort.
(zie hier verder verhaal: Jolke in "Het grote motortopic deel 16")
Jolke heeft dezelfde set als ik volgens mij. Daarbij moet je een matje met spanbandjes aan het zadel vastsnoeren, en de toptas en zijtassen kan je er dan met kliksluitingen aan bevestigen. Ik heb nog een paar foto's opgeduikeld uit 2004 waarop dat te zien is op mijn motor. Ik heb ze dus al ff
bovenkant

onderkant van zadel.

matje met zijtassen eraan, toptas gaat op dezelfde manier

Bij mijn set zitten zowel toptas als zijtassen, dus het kan goed zijn dat een andere bagagerol een andere soort bevestiging heeft. Je ziet op de laatste foto dat de tassen een beetje schuin naar beneden hangen. Ik snor ze daarom nog een beetje op met een spin of losse spanbanden zodat ze niet tegen de uitlaat aankomen (hier op originele hoogte van de VFR) of spontaan loslaten bij hogere snelheden.
bovenkant

onderkant van zadel.

Bij mijn set zitten zowel toptas als zijtassen, dus het kan goed zijn dat een andere bagagerol een andere soort bevestiging heeft. Je ziet op de laatste foto dat de tassen een beetje schuin naar beneden hangen. Ik snor ze daarom nog een beetje op met een spin of losse spanbanden zodat ze niet tegen de uitlaat aankomen (hier op originele hoogte van de VFR) of spontaan loslaten bij hogere snelheden.
@bagage:
Stapelen, spanbandje eromheen en gaan...
Stapelen, spanbandje eromheen en gaan...
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
gwystyl schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:32:
Jolke heeft dezelfde set als ik volgens mij. Daarbij moet je een matje met spanbandjes aan het zadel vastsnoeren, en de toptas en zijtassen kan je er dan met kliksluitingen aan bevestigen. Ik heb nog een paar foto's opgeduikeld uit 2004 waarop dat te zien is op mijn motor. Ik heb ze dus al ff![]()
bovenkant
[afbeelding]
onderkant van zadel.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat matje is beter om onder je zadel vast te maken. Echter mijn zadel wordt naar achter smaller en dan zit dat voor geen meter meer. Als ik die banden dan over de kuipdelen achter vast maak, dan zit dat nog steeds niet strak en glijdt het makkelijk scheef. De eerste keer ook door de achterband vast willen maken.
Tegenwoordig dus alleen een bagagerol achterop, waarbij ik een extra band over de tas door het handvat en aan mijn knipperlichten vastmaak. Dan zit het wel goed. En verder een tanktas, die ik sowieso graag mee neem, omdat je die makkelijk kan loshalen en zo je belangrijke spullen bij je kan houden.
Dank voor de tips en foto's! Stuk duidelijker nu.
Ik haat de weersvoorspellingen.
Ik rij niet graag in regen door de file, en ze hebben nu in Belgie al 3 dagen regen voorspeld: zaterdag, zondag, maandag, en trouwens nog voor de rest van de week.
Deze morgen dus maar in de file aanschuiven met de auto, zucht.
Uiteindelijk geen spatje regen, de zon schijnt zelfs
Ik rij niet graag in regen door de file, en ze hebben nu in Belgie al 3 dagen regen voorspeld: zaterdag, zondag, maandag, en trouwens nog voor de rest van de week.
Deze morgen dus maar in de file aanschuiven met de auto, zucht.
Uiteindelijk geen spatje regen, de zon schijnt zelfs
Never ever financial advice...
Wij Nederlanders vieren feest vandaag Kazz, denk niet dat er veel file staat, hoogstens in de rij bij de bar?
Het was inderdaad heerlijk rustig op de grote wegen, ik vier helemaal niks vandaag want het is gewoon een werkdag voor mij
Ik rij woon werk en dat is in Belgie, op de E40 richting Brussel.
Traject met de motor met file, inclusief wasje bij het aankomen en omkleden: 1u exact
Traject met auto, al gewassen: 1,30u als ik geluk heb
Traject met de motor met file, inclusief wasje bij het aankomen en omkleden: 1u exact
Deze morgen was het daar extra ambiance heb ik gehoordkazzzdafke schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:05:
Ik rij woon werk en dat is in Belgie, op de E40 richting Brussel.

20 minuten stationair draaien om de forte motor flush zijn werk te laten doen.

Olie en filter er uit/af.

Vers origineel filtertje er weer terug op.
3 liter olie en een flesje forte top end treatment er bij.
Dadelijk eens een tijdje/rondje rijden om de olie wat rond te laten pompen.
Althans dat is het smoesje om gewoon ff te gassen.
Wanneer nietDryhte schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:09:
[...]
Deze morgen was het daar extra ambiance heb ik gehoord
Heb gehoord dat het bij jullie mooi weer is, dus waarom niet.Bommes schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:09:
[...]
Althans dat is het smoesje om gewoon ff te gassen.
On that note, nieuwe bougies zijn net binnen gekomen.
Verwijderd
nou als jij een nieuwe generatie BMW rijd kun jij je dynamo niet aanwijzen want die zit in je blok verwerkt.mphilipp schreef op maandag 27 april 2015 @ 01:06:
"slim" productie foutje want als ie ooit kapot gaat bij je wel meer kwijt dan een paar tientjes
maar dit kan wel een accu probleem zijn.
een ECU heeft stroom nodig en als je accu zeer zwak is kan je ECU best wel raar gaan doen wellicht je ontsteking in de war brengen.
(je motor blijft ook niet lopen als ie eenmaal gestart is en je je accu er uit haalt bij huidge machines)
Plus hij heeft de optie om een andere accu te proberen, zeker de poging waard.
Maar als die accu eenmaal geladen maar 3 dagen spanning houd.... dan is het hoe dan ook toch tijd voor een nieuwe accu
REPOSTBommes schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:41:
@bagage:
Stapelen, spanbandje eromheen en gaan...![]()
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 15:16 ]
Iemand overigens enig idee hoe lang een V-Strom ( kilometergewijs ) ongeveer mee gaat? ik begrijp dat dat volledig afhankelijk is van hoe je rijd en hoe netjes je met onderhoud etc om gaat, maar wat is een beetje een gemiddelde indicatie? Ik wil namelijk lekker een beetje gaan doe-het-zelf'en met de motor, als in nieuwe LED-achterlicht unit erin zetten, nieuwe LED-knipperlichten etc. Maar als de motor niet lang meer heeft te gaan is het geld erin steken de moeite niet meer natuurlijk..
Het blok moet minimaal een ton kunnen doen. Voor zowel de 650 als de 1000 moet dit geen enkel probleem zijn. Op YouTube staat een SV1000N die een sprintje tegen een Hayabusa doet met 130.000 mijl op de teller. Aangezien de V-Strom hetzelfde blok heeft alleen wat terug getuned moet die eigenlijk nog wel langer mee gaan. Je kan natuurlijk pech hebben, maar ik denk dat zelfs 2 ton prima mogelijk moet zijn. De meeste mensen willen een motor niet graag meer kopen zodra er meer dan 70.000 op de teller staat. In de praktijk denk ik dat vrijwel iedere motor makkelijk meer dan een ton kan halen.Heaget schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:06:
Iemand overigens enig idee hoe lang een V-Strom ( kilometergewijs ) ongeveer mee gaat? ik begrijp dat dat volledig afhankelijk is van hoe je rijd en hoe netjes je met onderhoud etc om gaat, maar wat is een beetje een gemiddelde indicatie? Ik wil namelijk lekker een beetje gaan doe-het-zelf'en met de motor, als in nieuwe LED-achterlicht unit erin zetten, nieuwe LED-knipperlichten etc. Maar als de motor niet lang meer heeft te gaan is het geld erin steken de moeite niet meer natuurlijk..
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 27-04-2015 16:24 ]
Voordat ik hem start is de spanning 12.6-12.8 na het starten wordt de spanning 12.4 en daar blijft het bij. Ik kreeg hem gestart. Dit maal weer moeilijk. Eerste 2x start knop hoor je een klik, daarna krijg ik hem werkend. Ik ga nu testen wat mijn andere motor doet met spanning.DECOY88 schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:31:
[...]
dat word even meten. accu is in elk geval stuk.na starten moet de spanningsregelaar de spanning verhogen naar 13,5-14,5V op de accupolen. daarboven is in elkgeval een verotte spanningsregelaar. en daaronder moet je ook even tussen je dynamo draden meten. moet tussen alle 3 de draden dezelfde spanning geven. waardes weet ik niet precies. maar tussen de 20 (stationair) en 130V (richting de begrenser
)
Hee ik plaats tenminste foto's ...
Iemand deze al gespot?
http://www.sena.com/product/intercoms/10c/
http://www.gizmag.com/sen...-bluetooth-headset/37098/
Ziet er potentieel erg goed uit
http://www.sena.com/product/intercoms/10c/
http://www.gizmag.com/sen...-bluetooth-headset/37098/
Ziet er potentieel erg goed uit
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat is opzich wel goed nieuws want ik dacht dat ze met 100.000 toch wel echt afgeschreven waren maar dat is niet het geval dus. Ik zit nu net over de 50.000 dus voorlopig kan ik nog wel verder, dan is het nog wel de moeite ook om er wat aan te rommelenPilatuS schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:23:
[...]
Het blok moet minimaal een ton kunnen doen. Voor zowel de 650 als de 1000 moet dit geen enkel probleem zijn. Op YouTube staat een SV1000N die een sprintje tegen een Hayabusa doet met 130.000 mijl op de teller. Aangezien de V-Strom hetzelfde blok heeft alleen wat terug getuned moet die eigenlijk nog wel langer mee gaan. Je kan natuurlijk pech hebben, maar ik denk dat zelfs 2 ton prima mogelijk moet zijn. De meeste mensen willen een motor niet graag meer kopen zodra er meer dan 70.000 op de teller staat. In de praktijk denk ik dat vrijwel iedere motor makkelijk meer dan een ton kan halen.
Economisch zijn ze dan inderdaad meestal volledig afgeschreven (als in: Je krijgt er bij inruil niks meer voor terug en op de tweedehands markt wordt er bijna van je verwacht dat je geld bij gaat geven als je 'm aanbied/verkoopt). Technisch gezien kan zo'n blok gewoon vaak nóg een keer het klokje rondHeaget schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:13:
[...]
Dat is opzich wel goed nieuws want ik dacht dat ze met 100.000 toch wel echt afgeschreven waren maar dat is niet het geval dus. Ik zit nu net over de 50.000 dus voorlopig kan ik nog wel verder, dan is het nog wel de moeite ook om er wat aan te rommelen
Ik heb in 2008 m'n nieuw aangeschafte 2004 Yamaha R6 met 55K op de klok ingerolen op een nieuwe R6 en ben eigenlijk best benieuwd wat dáár nu op de teller staat (ding heeft vorige maand z'n vierde eigenaar gekregen volgens http://ovi.rdw.nl (ML-LS-54). M'n 2008 fiets heeft inmiddels ook al weer wat andere eigenaren gehad sinds ik 'm in 2011 de deur wees.... (MS-PJ-82)).
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 27-04-2015 17:35 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Tja om de economische waarde maak ik me niet zo druk, als hij met een beetje TLC zo ver kan komen ben ik er dik tevreden mee. Zeker omdat ik er de afgelopen 25.000 kilometer zoveel plezier al van heb beleefd. Dan heb je er ook nog wat aan om hem een beetje te verfraaien.
Kan ik ondertussen doorsparen voor een GS1200 Adventure
Kan ik ondertussen doorsparen voor een GS1200 Adventure
Nou ik heb nu wel heel erg veel pech. Ik denk laat ik op deze mooie dag mijn Kawa Z900 pakken. Ik rijden en na 3 minuten houd hij er helemaal mee op. Nu ik opnieuw starten en dat gaat niet. Ik hoor de startmotor, maar hij draait/stuwt helemaal niets aan. Je hoort hem echt opstijgen zeg maar.
De laatste tijd had ik problemen om hem van zijn 2 naar zijn 1 te krijgen, maar waarom die nu helemaal niets doet is mij een raadsel.
Dat van de Suzuki is waarschijnlijk gevonden, waarschijnlijk dynamo, ga hem morgen wegbrengen, daarvoor mijn dank
De laatste tijd had ik problemen om hem van zijn 2 naar zijn 1 te krijgen, maar waarom die nu helemaal niets doet is mij een raadsel.
Dat van de Suzuki is waarschijnlijk gevonden, waarschijnlijk dynamo, ga hem morgen wegbrengen, daarvoor mijn dank
[ Voor 4% gewijzigd door Daniel. op 27-04-2015 17:59 ]
Geef met een hamer eens een klap op de startmotor (liefst een rubberen hamer, anders even een blokje hout tussen de hamer en de startmotor leggen) . Klinkt als een "bendix/start relais" welke vast zitShittyNL schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:47:
Nou ik heb nu wel heel erg veel pech. Ik denk laat ik op deze mooie dag mijn Kawa Z900 pakken. Ik rijden en na 3 minuten houd hij er helemaal mee op. Nu ik opnieuw starten en dat gaat niet. Ik hoor de startmotor, maar hij draait/stuwt helemaal niets aan. Je hoort hem echt opstijgen zeg maar.
Dat van de Suzuki is waarschijnlijk gevonden, daarvoor mijn dank
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 27-04-2015 17:57 ]
Ga ik na het eten doen. Hij staat nu op de plek waar hij gestrand iswimmel_1 schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:55:
[...]
Geef met een hamer (liefst rubberen, anders even een blokje hout tussen de hamer en de startmotor leggen) eens een klap op de startmotor. Klinkt als een "bendix/start relais" welke vast zit
LOL dat doet met denken aan zo'n beetje 50% van de backpackers auto's in Australia.. daar zit standaard een hamer bijwimmel_1 schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:55:
[...]
Geef met een hamer eens een klap op de startmotor (liefst een rubberen hamer, anders even een blokje hout tussen de hamer en de startmotor leggen) . Klinkt als een "bendix/start relais" welke vast zit
Daar past vaak alles écht met een hamer. Als 't vervolgens nog niet past .... Dan is/was de hamer te kleinToolkiT schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:25:
[...]
LOL dat doet met denken aan zo'n beetje 50% van de backpackers auto's in Australia.. daar zit standaard een hamer bij
Toch nog de inloggegevens gevonden van m'n Photobucket account 
Mijn V-Strom
Mijn V-Strom
Ik breng ze morgen beide naar de motorzaak. Die Kawasaki na het tikje op de statmotor doet nog steeds niets. Die Suzuki zonet weer aangezet. I.p.v. 12.6 volt wat het vanmiddag was nu wel 13.6 volt. Als ik gast geef naar de 8000 toeren dan valt de spanning terug naar 6.6v. Dit blijft hij ook aanhouden als ik hem op 8000 toeren laat. Is dit normaal?
In ieder geval morgen gaan ze beide eventjes weg.
In ieder geval morgen gaan ze beide eventjes weg.
Naar 6,6 volt? klinkt als een kapotte spanningsregelaar. Volgens mij een suzuki kwaaltje en kan er zomaar voor zorgen dat je accu tijdens het rijden niet bijgeladen wordt en daardoor uiteindelijk je motor uitvalt.
Dat klinkt idd als wat Metro zegt, beetje gezonde accu staat op 12V+ bij stationair draaien, en tegen de 13V bij >1500 rpm
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
inderdaad regelaar verrot. en als het tegenzit dynamo. neem contact met mij op als je gs500 onderdelen nodig hebt.
Tsjaa...op een motor is het nu eenmaal woekeren met de ruimte. Je moet keuzes maken met het ontwerp en bij de ene is het zus en bij de ander is het zo. Bij sommige motoren is het wisselen van de bougies al een hele toer (tank eraf, luchtfilter,weetikwat) dus ja, je kunt het een fout noemen, maar het is gewoon een keuze. En misschien gaat een dynamo heeeeeeeel erg lang meeVerwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:14:
[...]
nou als jij een nieuwe generatie BMW rijd kun jij je dynamo niet aanwijzen want die zit in je blok verwerkt.
"slim" productie foutje want als ie ooit kapot gaat bij je wel meer kwijt dan een paar tientjes
De koppeling is ook een ding dat nogal wat tijd kost. Maar als ie net al op mijn RT ruim 1,5 ton mee gaat, vind ik het prima.
Dawissiknie...ik zei toch dat ik geen techneut ben...maar dit kan wel een accu probleem zijn.
een ECU heeft stroom nodig en als je accu zeer zwak is kan je ECU best wel raar gaan doen wellicht je ontsteking in de war brengen.
Maar mijn gedachtengang was eigenlijk dat hij al de hele week bezig is met erachter te komen wat er aan de hand is. Ik weet het ook niet, en ik zou er iemand bij halen die er wat van weet of 'm naar een monteur brengen. Zomaar over het internet diagnoses stellen is soms best tricky, vooral als je niet echt weet wat je doet. Je kunt zo best belangrijke dingen over het hoofd zien en je zit eigenlijk alleen maar truukjes van een ander na te doen zonder dat je weet wat hoe of wat. Je hebt er dus niets aan, behalve dat je wat centjes bespaart op de monteur.
Kun je trouwens je accu slopen als de spanningsregelaar stuk is? Er staat me iets van bij.
Zo Tutoro Chainoiler met nieuw beugeltje op definitieve plek. Moet zeggen werkt perfect, nog een beetje fijntunen en dan blijft het kettinkje altijd prima gesmeerd.
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Mooi zeg! Dit wil ik ook altijd nog eens monteren maar ben je niet bang dat je per ongeluk door je eigen kettingsmeer heen rijd?
Je kan het druppelen zelf instellen, gewoon wat rijden en kijken of ie niet te nat is en dan wat minderen. Totdat je de juiste afstelling hebt en je nergens last van hebt. Bij het inspuiten of insmeren van mijn ketting als ie nog warm was, had ik bij de volgende rit altijd last van overmatig rondvliegend vet tot achterop het zitje. Tot nu toe nog geen druppel gezien nergens, zelfs niet op de velg.Heaget schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 00:14:
Mooi zeg! Dit wil ik ook altijd nog eens monteren maar ben je niet bang dat je per ongeluk door je eigen kettingsmeer heen rijd?
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Accu / SR / Dynamo is een 3-Eenheid. Als één van die 3 niet optimaal functioneert dan sloopt dat éne ding de andere 2 delen.mphilipp schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:25:
[...]
>>KNIP<<<
Kun je trouwens je accu slopen als de spanningsregelaar stuk is? Er staat me iets van bij.
Een SR welke stuk is zorgt er voor dat een (AC) dynamo niet genoeg vermogen kwijt kan aan de (DC) accu (een SR fakkelt eigenlijk alleen af door vermogen in hitte om te zetten middels AC/DC). Een Accu welke stuk is kan niet voldoende vermogen opnemen waardoor een SR z'n overtollige hitte niet kwijt kan...... een dynamo die stuk is.... levert te weinig vermogen aan een SR om de accu te laden.
Bij deze nog de beloofde foto's!
Afgelopen zaterdag met de motor onderweg naar limburg.
Was net een open stuk op de snelweg, dus ik trek mijn motor even wat harder open.
Met 160km/h vlieg mijn tas open, waardoor mijn spijkerbroek die in de tas zat, uit mijn tas vliegt.
Broek vliegt zo het achterwiel in. resultaat: achterband staat in 1 keer stil
Is een godswonder dat ik hem rechtop heb weten te houden. En rete mazzel dat er niemand om mij heen reed.
Donderdag gaat tie naar de garage voor een schade analyse.
Sowieso nieuwe ketting/tandwielen
Achterbrug staat ook krom naar binnen zoals je op de laatste foto kan zien.
Daarnaast zie je bij het achterspatbord ook een scheur. Hoe dramatisch dat is weet ik nog niet.

Afgelopen zaterdag met de motor onderweg naar limburg.
Was net een open stuk op de snelweg, dus ik trek mijn motor even wat harder open.
Met 160km/h vlieg mijn tas open, waardoor mijn spijkerbroek die in de tas zat, uit mijn tas vliegt.
Broek vliegt zo het achterwiel in. resultaat: achterband staat in 1 keer stil
Is een godswonder dat ik hem rechtop heb weten te houden. En rete mazzel dat er niemand om mij heen reed.
Donderdag gaat tie naar de garage voor een schade analyse.
Sowieso nieuwe ketting/tandwielen
Achterbrug staat ook krom naar binnen zoals je op de laatste foto kan zien.
Daarnaast zie je bij het achterspatbord ook een scheur. Hoe dramatisch dat is weet ik nog niet.

Een handtekening?!
Dat is écht net goed gegaan...
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Next level raw denim 
Maar mooi kut iig, gelukkig heb je zelf niks. Daarom altijd de ritssluitingen helemaal tot aan het eind dicht trekken!
Maar mooi kut iig, gelukkig heb je zelf niks. Daarom altijd de ritssluitingen helemaal tot aan het eind dicht trekken!
Vaak bu'j te bang!
Puuhh daar ben je goed vanaf gekomen man!
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Ik heb de riem bewaard!-tom-562 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:25:
Next level raw denim
Die heb ik op dit moment gewoon weer om!
Heb ik omgedoopt tot geluksriem
Een handtekening?!
De nieuwste mode voor broeken. 
Geluk had, tellavist, dat je de motor rechtop hebt kunnen houden. Hoe krijg je bij die snelheid een broek die uit valt tussen je ketting? Lijkt me dat die eerder naar achteren vliegt ipv bijna loodrecht naar beneden.
Geluk had, tellavist, dat je de motor rechtop hebt kunnen houden. Hoe krijg je bij die snelheid een broek die uit valt tussen je ketting? Lijkt me dat die eerder naar achteren vliegt ipv bijna loodrecht naar beneden.
Holy shite
Bizar ongeluk gelukkig zonder kleerscheuren (nouja, behalve de jeans dan
Idd. dat gezegd, dit is typisch zoiets waarvan je vooraf denkt "dat hou ik nooit" maar achteraf mee blijkt te vallen. Had ik ook toen de cylinderstang van m'n PC800 op de Autobahn (op vergelijkbare snelheden) besloot om door het blok naar buiten te komen.Jolke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:27:
Geluk had, tellavist, dat je de motor rechtop hebt kunnen houden.
Zuigende werking ofzo? Kan goed zijn dat het maar voor een deel los kwam, begon te wapperen en tenslotte wapperde een uiteinde in de ketting, waarna het er volledig uitgerukt werd en eromheen wond.Hoe krijg je bij die snelheid een broek die uit valt tussen je ketting? Lijkt me dat die eerder naar achteren vliegt ipv bijna loodrecht naar beneden.
Economische waarde wordt een issue bij reparaties enzo. Als je motor een dagwaarde van EUR 500 heeft en je zit met EUR 800 kostenpost (denk aan koppeling gaar, bak reviseren, dat soort zooi), dan kan het aantrekkelijker zijn gewoon nog eentje te kopen ipv die kostenpost te accepteren.Heaget schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:30:
Tja om de economische waarde maak ik me niet zo druk, als hij met een beetje TLC zo ver kan komen ben ik er dik tevreden mee. Zeker omdat ik er de afgelopen 25.000 kilometer zoveel plezier al van heb beleefd. Dan heb je er ook nog wat aan om hem een beetje te verfraaien.
Maar goed, ik heb voorloipg maar 6.2k op de teller. Want de teller heeft maar 5 cijfers
Leve de oude airhead BMW
Oslik blyat! Oslik!
Moet je joost vragen, die mag het wetenJolke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:27:
Echt geen idee.
Ik dacht ook eerst dat ik een klapband had. Want de achterkant brak flink uit naar rechts. daarna naar links etc. pas toen ik snelheid geminderd had bleef ik een beetje op 1 lijn rijden. met af en toe een klein uitbrekertje.
Ik weet in ieder geval dat die in mijn tas zat. En ik hem daarna uit mijn achterwiel moest halen.
Een handtekening?!
Had je die tas op je rug, of naast je over je schouder?
Nou het gelazer met mijn gestolen motor is bijna voorbij 
Afgelopen vrijdag een telefoontje gehad van de verzekeringsmaatschappij en ze gaan het volledige bedrag uitkeren (zelfs met de afleverkosten van mijn gestolen motor
)
Proefrit op de Street Triple R is me zo goed bevallen dat ik aankomende vrijdag er een ga bestellen (met arrow slip on, bar end mirrors en een fly screen)
Hopelijk valt de levertijd mee
Afgelopen vrijdag een telefoontje gehad van de verzekeringsmaatschappij en ze gaan het volledige bedrag uitkeren (zelfs met de afleverkosten van mijn gestolen motor
Proefrit op de Street Triple R is me zo goed bevallen dat ik aankomende vrijdag er een ga bestellen (met arrow slip on, bar end mirrors en een fly screen)
"Don't let your dreams be memes"
Op mijn rug!Jolke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:58:
Had je die tas op je rug, of naast je over je schouder?
Ik vond het ook bijzonder hoor.
Als je het na wilt bootsen gaat het je geen 2e keer lukken denk ik...
Een handtekening?!
Jezus man dat je niet op je bek bent gegaan is echt knap... Mocht je nog denken aan een carriereswitch is stuntrijder of instructeur misschien wat voor je.
Zo toen ik het foto zag, moest ik meteen aan dit filmpje denken.
Na je verhaal te hebben gelezen, knap dat je ongedeerd bleef.
Na je verhaal te hebben gelezen, knap dat je ongedeerd bleef.
V-Strom 650
Voor 800 heb je natuurlijk ook weer geen nieuwe motor.. maar gelukkig ik keek gister op de teller en die stond op 48k, terwijl ik dacht dat ie al over de 50k wasdion_b schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:54:
[...]
Economische waarde wordt een issue bij reparaties enzo. Als je motor een dagwaarde van EUR 500 heeft en je zit met EUR 800 kostenpost (denk aan koppeling gaar, bak reviseren, dat soort zooi), dan kan het aantrekkelijker zijn gewoon nog eentje te kopen ipv die kostenpost te accepteren.
Maar goed, ik heb voorloipg maar 6.2k op de teller. Want de teller heeft maar 5 cijfers
Leve de oude airhead BMW![]()
Ja man.. Hopen dat ik het nooit moet meemaken.
Ik rij niet graag met koffer, dus elke dag woon-werkverkeer met de rugzak.
Nu laat ik wel kleding in de locker op het werk, maar om de 2 dagen of bij wisselvallig weer gaan ze toch de rugzak weer in.
Ik rij niet graag met koffer, dus elke dag woon-werkverkeer met de rugzak.
Nu laat ik wel kleding in de locker op het werk, maar om de 2 dagen of bij wisselvallig weer gaan ze toch de rugzak weer in.
Ik zou echt niet meer zonder koffer willen.. het ziet er misschien niet zo sportief uit maar het gemak wat je ervan hebt is niet te vergelijken met een rugzak..
Tanktasje?
Ik heb ook geleerd (tijdens mijn eerste motorvakantie, alleen dan rij ik met een rugzak) dat je ritsen vast moet zetten. Dubbele ritsen doe ik simpelweg een paperclipje aan.
Ik heb ook geleerd (tijdens mijn eerste motorvakantie, alleen dan rij ik met een rugzak) dat je ritsen vast moet zetten. Dubbele ritsen doe ik simpelweg een paperclipje aan.
Wise enough to play the fool
Ik zit er aan te denken om iets van een koffer of bak/mand te maken achterop mijn Dax. Ik gebruik hem best vaak om ff een boodschap te doen o.i.d., het is te veel gedoe voor met de auto en met de fiets in het weer net een ver weg
Vaak bu'j te bang!
Gefeliciteerd, daar ga je geen spijt van krijgen!!Wootlock schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:00:
Nou het gelazer met mijn gestolen motor is bijna voorbij
Afgelopen vrijdag een telefoontje gehad van de verzekeringsmaatschappij en ze gaan het volledige bedrag uitkeren (zelfs met de afleverkosten van mijn gestolen motor)
Oh jawel. Voorbeeld die ik noemde was m'n BMW K75RT. Je vindt die dingen in vergelijkbare toestand (lees: technisch OK, maar optisch beroerd) prima voor EUR 750 of lager.Heaget schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:48:
[...]
Voor 800 heb je natuurlijk ook weer geen nieuwe motor..
Nu zijn V-Stroms nog duurder, maar over x-aantal jaar geheid niet meer
Oslik blyat! Oslik!
Hmmm deze morgen werkte na een tijdje geen enkele pinker meer, ook niet de 4 pinkers samen, alsook de lichtjes op het dashboard.
Tijd, toerentellers werken wel normaal.
Iemand idee waar dit aan zou kunnen liggen (waar te kijken) bij een TDM850 4TX?
-tom-562 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:16:
Ik zit er aan te denken om iets van een koffer of bak/mand te maken achterop mijn Dax. Ik gebruik hem best vaak om ff een boodschap te doen o.i.d., het is te veel gedoe voor met de auto en met de fiets in het weer net een ver weg
Die tijd heb ik gehad, als er een andere motor komt is het een nieuwe...dion_b schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:27:
[...]
Oh jawel. Voorbeeld die ik noemde was m'n BMW K75RT. Je vindt die dingen in vergelijkbare toestand (lees: technisch OK, maar optisch beroerd) prima voor EUR 750 of lager.
Nu zijn V-Stroms nog duurder, maar over x-aantal jaar geheid niet meer
Zo, zaterdag een 2e motor gekocht, zat er al een tijdje met schuin oog naar te kijken. Maar het was eindelijk zover:

Tijdje tegenaan staan te hikken omdat ik ook al een Vstrom1000 heb, maar nadat ik van dat ding de vering heb vervangen(hyperpro), remmen heb vervangen en nog wat dingetjes. Besloot ik dat hoe erg ik ook mijn best deed, het wordt nooit een Tuono
specs:
kleine knippers
44.000 Km
Titanium uitlaat, originele meegeleverd.
Voor de rest eigenlijk een redelijk standaard machine, heel netjes onderhouden.

Tijdje tegenaan staan te hikken omdat ik ook al een Vstrom1000 heb, maar nadat ik van dat ding de vering heb vervangen(hyperpro), remmen heb vervangen en nog wat dingetjes. Besloot ik dat hoe erg ik ook mijn best deed, het wordt nooit een Tuono
specs:
kleine knippers
44.000 Km
Titanium uitlaat, originele meegeleverd.
Voor de rest eigenlijk een redelijk standaard machine, heel netjes onderhouden.
PSN & XBL: Denkoyugo
edit: al gemeld blijkbaar
[ Voor 89% gewijzigd door DinX op 28-04-2015 15:31 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Reactie hierboven gewijzigd.
[ Voor 82% gewijzigd door Daniel. op 28-04-2015 15:33 . Reden: Zie edit ]
goed gesprek zoShittyNL schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:32:
Reactie hierboven gewijzigd.
[ Voor 11% gewijzigd door tellavist op 28-04-2015 15:34 ]
Een handtekening?!
Oh oh oh.. Bommes stelt mij nooit teleur.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Verwijderd
Men is al met een oplossing bezigDinX schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:27:
edit: al gemeld blijkbaar
http://www.motor-forum.nl...-rijden-zonder-dB-ki.html
Relais dat blijft plakken? BIj mijn F650cs heb ik eens een hele tijd met mijn alarmlichten aan gereden omdat de zon scheen en ik daardoor de reflectors niet op zag lichten. Mijn dashbordlicht knippert dan namelijk ook niet mee (pas in een tunnel zag ik opeens mijn knippers aanstaankazzzdafke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:32:
Hmmm deze morgen werkte na een tijdje geen enkele pinker meer, ook niet de 4 pinkers samen, alsook de lichtjes op het dashboard.
Heeft iemand ervaring met de pakken van Buse of Dainese?
https://www.motorplaza.ne...heren?dir=asc&order=price
Wil nu een pak + laarzen halen voor the time being en over een jaar een serieus pak halen. Is dat goedkoopste model een onverstandige keus of valt dat wel mee? Ga zo heen om sowieso even te passen.
Wil nu een pak + laarzen halen voor the time being en over een jaar een serieus pak halen. Is dat goedkoopste model een onverstandige keus of valt dat wel mee? Ga zo heen om sowieso even te passen.
Heb je LED knippers? toen ik die erop zette deed mijn alarm licht het niet, en na alarmlicht aan te zetten deed geen van beide kanten het meer tot contact verbroken is. bleek dat de 2 setjes (voor en achter) heel erg op elkaar leken maar toch net anders waren en natuurlijk had ik ze gekruist gemonteerd...kazzzdafke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:32:
Mogelijk heb je ook zoiets waar de weerstand niet gelijk is aan beide kanten waardoor de boel van slag is..
Ow, zucht... al die supermotards die rondcrossen in de stad met zoveel mogelijk herrie.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:45:
[...]
Men is al met een oplossing bezig![]()
http://www.motor-forum.nl...-rijden-zonder-dB-ki.html
Wat voor motor heb je, ik heb het vanochten even getest en zelfs bij 80MPH was er niks aan de hand toen ik stuur los liet, en ik heb een behoorlijke topbox achterop..gwystyl schreef op maandag 27 april 2015 @ 01:10:
[...]
Qua balans is een toptas achter je op het zadel al wel een stuk beter dan een topkoffer. Ik heb nu een topkoffer en kan als ik die er op heb niet met 100 km/h het stuur los laten. Zonder die koffer gaat dat zonder problemen. Een bagagerol achter je op het zadel zit wel zo dichtbij dat je er voor de balans en stroomlijn weinig last van hebt, maar het beperkt je niet in je bewegingsvrijheid en is veiliger bij een eventuele val.
Verschilt ook een beetje per motor.
Op mijn VFR heb ik er amper last van, maat van me met een Varadero heeft er wel snel last van.
Kan ook zijn omdat ik zelf veel wind vang met m'n 2m
Op mijn VFR heb ik er amper last van, maat van me met een Varadero heeft er wel snel last van.
Kan ook zijn omdat ik zelf veel wind vang met m'n 2m
Geen Led lichten, nog de originele.418O2 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:14:
Heeft iemand ervaring met de pakken van Buse of Dainese?
Hebben altijd prima gewerkt. Snap het niet eigenlijk?
Het lijkt alsof het knopje geen contact meer geeft ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door kazzzdafke op 28-04-2015 16:50 ]
Probeer het nog eens met de juiste quotekazzzdafke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:50:
[...]
Geen Led lichten, nog de originele.
Al WD40 in knopje gespoten?kazzzdafke schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:50:
[...]
Geen Led lichten, nog de originele.
Eerste les(sen) achter de rug - vier uur ineens... Leuk maar tegen 't eind begon de concentratie wat te verslappen
Die pan waar ik een tijdje geleden een proefritje op zou maken wordt dus geplaagd door een accu die vaak leeg is. Vandaag even gemeten: hij laadt niet bij. En daar komt nog eens bij dat een volgeladen accu binnen 2 weken leeggetrokken wordt. Daar ben je mooi klaar mee.
Wise enough to play the fool