Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 31 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:16
Laat ik me hier ook maar melden. 15 april geslaagdgeslaagd, en de zaterdag erop een Thundercat gekocht.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

418O2 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:14:
Heeft iemand ervaring met de pakken van Buse of Dainese?

https://www.motorplaza.ne...heren?dir=asc&order=price

Wil nu een pak + laarzen halen voor the time being en over een jaar een serieus pak halen. Is dat goedkoopste model een onverstandige keus of valt dat wel mee? Ga zo heen om sowieso even te passen.
Dainese is sowieso wel een bekend merk voor leren pakken, en Büse misschien iets minder bekend in NL maar doet zeker niet onder. Ik heb al jaren een (textielen!) pak van Büse, absoluut goede kwaliteit.

Persoonlijk ben ik in aanraking gekomen met Büse omdat ze bij Louis in Aachen een heel assortiment ervan hebben hangen. (geen idee of dat toeval is; het hoofdkwartier van Büse is daar niet ver vandaan)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:38:
[...]

Dainese is sowieso wel een bekend merk voor leren pakken, en Büse misschien iets minder bekend in NL maar doet zeker niet onder. Ik heb al jaren een (textielen!) pak van Büse, absoluut goede kwaliteit.

Persoonlijk ben ik in aanraking gekomen met Büse omdat ze bij Louis in Aachen een heel assortiment ervan hebben hangen. (geen idee of dat toeval is; het hoofdkwartier van Büse is daar niet ver vandaan)
Ik heb een buse textielpak aan gehad en een alpinestars leren pak (320 VS 800 EU).

Neig toch naar textiel. Veel praktischer denk ik (ook qua temperaturen waarmee je kan rijden). En die 500 euro die ik over heb steek ik liever in een fiets denk ik.

Wel alvast deze gekocht https://www.motorplaza.net/laars-alpinestars-smx-5-zwart?

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 28-04-2015 20:28 ]

Verwijderd

Ik meld me hierbij ook even in dit topic:

Sinds mijn 22e rij ik motor. Daarvoor altijd enthousiast brommer gereden maar omdat ik nogal impulsief was heb ik op mijn 18e besloten om eerst rijervaring op te doen in de auto.

Toen ik voor mezelf de rust in het verkeer vond, heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Eerst theorie gehaald en daarna 2 lessen gedaan en toen AVB gehaald. Toen nog 6 lessen en daarna kon ik het rijbewijs ophalen. Dat begon lekker vlot.

Maar met alleen een rijbewijs kun je niet rijden, dus er kwam een motor, een pak, een stel handschoenen, laarzen en een nieuwe helm.

Mijn carrière ben ik begonnen op een diversion 600 uit 1994. Ik was de koning te rijk. Op deze motor heb ik mijn eerste circuitervaring opgedaan op Lelystad. Erg leerzaam, maar ook het moment dat je merkt dat een diversion daar niet voor ontworpen is. Na 15.000 plezier kilometers in 1 jaar tijd besloten om wat anders te gaan halen.

Dat werd een CBR600F uit 1996 waar ik 2 jaar op heb gereden. Ook hier weer de nodige circuitervaring mee opgedaan. Eerst Lelystad en daarna 2x Assen. Super ervaring maar ik wilde meer.

Na de cbr kwam er een VTR1000 firestorm. Dat was een hele andere motor. Wat een beest. helaas werd ik na 3 maanden eigenaar te zijn geweest aangetikt door een automobilist waardoor de motor totaal verloren was en ik het vertrouwen eerst weer moest opbouwen. Alles werd gelukkig vergoed maar mijn zelfvertrouwen was even helemaal niks meer.

Ik heb daarna via de rijschool 4 lessen genomen om weer in het ritme te komen.

Gelukkig kreeg ik er weer veel zin in en via via heb ik een cbr900 fireblade uit 1999 kunnen lenen en deze motor heb ik daarna ook gekocht. Erg fijn en hiermee kon ik redelijk toeren door de redelijk relaxte houding en toch leuk meesturen op het circuit.

Inmiddels een aantal vakanties gedaan op voorgaande motoren. Samen met 3 vrienden is het inmiddels traditie om het 3e weekend van juni een lang weekend met de motor op reis te gaan. Meestal een rondje Eiffel. Hotel of Pensioen en rijden. dat zijn weekenden van 2000km+ de rest van het jaar zijn het meestal ritjes van 100-200km.

Stel je trouwens bij mijn circuitrijden niet te veel voor, Het gaat me voornamelijk om voertuigbeheersing en rijtechniek. Bij mij geen versleten kneesliders en verschroeide ellebogen. Het is ontspanning en ontzettend leerzaam en een rondje knallen is gewoon erg lekker.

Inmiddels rij ik 60K km's per jaar in de auto en heb niet veel behoefte meer om te racen op de openbare weg.....
Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.

Omdat ik het plezier in toertochten begon te missen omdat het met de fireblade veel te makkelijk was om hard (180+) te rijden heb ik een Hornet 900 gekocht.
Deze bevalt zo enorm goed, mede door het koppel bij lage toeren en de rijbeleving van Naked dat ik de fireblade heb verkocht. Dat is beter voor het behoud van mijn rijbewijs ;)

Het is overigens puur toeval dat ik elke keer bij Honda uit kom. Voor de Hornet 900 heb ik ook gekeken om een Kawa Z750 en een Speedtriple. Financieel waren de Honda's altijd goed te doen en ik moet ook zeggen dat ik er eigenlijk nog nooit problemen mee heb gehad. Gewoon op tijd wat onderhoud en verdere de normale dingen zoals kettingen en banden etc.

Ik ben inmiddels bijna 30 en dit was in het kort 8 jaar en 40.000km motorrijden.....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 21:48 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag mooi gereden. Ik had een meeting met een klant in London en ga daar 9 van de 10 keer op de motor heen (pak onder motorpak en schoenen in laptoptas :) ).
Op de terugweg was ik een beetje omgereden en kwam pardoes bij Buckingham Palace midden in de Changing of the guard terecht (stond 1e rang omdat ik vooran in de rij verkeer dat tegen gehouden werd stond). Daarna even via Ace Cafe gereden om daar te lunchen. Mooi zonnig weer erbij en je krijgt dan een blijde motorrijder :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:24:

Omdat ik het plezier in toertochten begon te missen omdat het met de fireblade veel te makkelijk was om hard (180+) te rijden heb ik een Hornet 900 gekocht.
Deze bevalt zo enorm goed, mede door het koppel bij lage toeren en de rijbeleving van Naked dat ik de fireblade heb verkocht. Dat is beter voor het behoud van mijn rijbewijs ;)
Zo'n Hornet 900 is wel een heel gaaf ding een beetje bijzondere motor ook omdat je ze niet of nauwelijks ziet. Heel herkenbaar dat verhaal over naked bikes, rij zelf ook altijd naked bikes :)

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
deed ik ook, alleen met een cb1300 :+

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12 23:08

DinX

Motormuis

Toevallig iemand die SwissDeck heeft ? Zit er een beetje naar te kijken om m'n garagevloer mee te pimpen.
Nu is dat een gewone gepolierde betonvloer. Lelijk, lastig schoon te houden,...

Dan ziet dit spul er toch heel wat beter uit.
Het zou daarbij quasi onverwoestbaar moeten zijn, bestand tegen schokken, zuren, olie,... noem maar op.

Afbeeldingslocatie: http://www.swissdeck.lu/modules/photoalbum/images/large/pitbox_21.jpg

Schetsje hoe ik het met mijn garage zie (ik heb maar een Versys naar mijn KTM z'n proporties gesleept).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5OExmoCLDE9zVf8QQCuy4rXg/full.png

Nu is het zo'n vloer dus.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EeVAx9rYD8qMtzAH1IZM88q1/full.jpg

Gepland (nadat onze rechtzaak tegen de aannemer voorbij is, komen nog experts ivm vocht in het verleden langs) komt er nog gipsplaat tegen de muur, kleurtje erop,...
Echte pitbox dan :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 29-04-2015 00:15 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Heaget schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:11:
Ik zou echt niet meer zonder koffer willen.. het ziet er misschien niet zo sportief uit maar het gemak wat je ervan hebt is niet te vergelijken met een rugzak..
Al vanaf mijn eerste motor heb ik koffers. Ideaal. En hoe het eruit ziet boeit me niet. Ik zit niet voor de sier op de motor. Het fijne is dat ik gewoon op een zondags ritje bij wijze van spreken mijn hele gear uit kan trekken en erop uit kan gaan. Of alleen even mijn helm kan opslaan. Ik wil niet meer zonder, maar op een sportmotor is het een beetje lastig natuurlijk. Daarom heb ik ook een toermotor/traktor :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
DinX schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:15:
Toevallig iemand die SwissDeck heeft ? Zit er een beetje naar te kijken om m'n garagevloer mee te pimpen.
Nu is dat een gewone gepolierde betonvloer. Lelijk, lastig schoon te houden,...

Dan ziet dit spul er toch heel wat beter uit.
Het zou daarbij quasi onverwoestbaar moeten zijn, bestand tegen schokken, zuren, olie,... noem maar op.

[afbeelding]

Schetsje hoe ik het met mijn garage zie (ik heb maar een Versys naar mijn KTM z'n proporties gesleept).

[afbeelding]

Nu is het zo'n vloer dus.

[afbeelding]

Gepland (nadat onze rechtzaak tegen de aannemer voorbij is, komen nog experts ivm vocht in het verleden langs) komt er nog gipsplaat tegen de muur, kleurtje erop,...
Echte pitbox dan :Y)
Wij gebruiken het voor op het circuit als ondergrond. Is erg prettig in elkaar te zetten. Alleen hou er rekening mee het een soort honinggraat is (water en noem maar op gaat er dwars doorheen) dus als je olie morst of noem maar op ligt het onder de matten en is het lastig weg te halen (zonder de matten te verwijderen).

• DinX

DinX

Motormuis

joshje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 01:12:
[...]

Wij gebruiken het voor op het circuit als ondergrond. Is erg prettig in elkaar te zetten. Alleen hou er rekening mee het een soort honinggraat is (water en noem maar op gaat er dwars doorheen) dus als je olie morst of noem maar op ligt het onder de matten en is het lastig weg te halen (zonder de matten te verwijderen).
Mja, uit het zicht uit het hart :P
Kan dan nog 1 keer per jaar eens de ondergrond schoonmaken. Of ik leg wat onder het zwarte vak. Het zijn bij mij alleen wat occasionele druppels van de kettingsmeerder. Ik doe geen oliewissels in mijn garage.
En dat alles er doorheen loopt is langs 1 kant weer een voordeel ook, dan ligt het tenminste niet op je vloer. Thuiskomen van een regenrit, geen plas waar je in staat, idem met olie en dergelijke.

Ze hebben ook een gesloten soort, met traanplaat of bollenstructuur, maar dat izet er net wat minder strak uit.

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 29-04-2015 07:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sylvesterrr schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:14:
Laat ik me hier ook maar melden. 15 april geslaagdgeslaagd, en de zaterdag erop een Thundercat gekocht.
Mooi ding idd :)

Gisteren IRL met sylvesterr brommers wezen kiek'n :+

Gistermiddag sowieso goddelijk weer. Ik gaf een jongedame een lift richting Vinkeveen en had tijd om dat over de Amstel te doen. Heerlijk bochtjes maken op verlaten dijkwegen. Moge trouwens duidelijk zijn dat het haar eerste keer was op een motor >:)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cyufyWWnZaNLod2xKhZ16GgH/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 29-04-2015 08:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:43

-tom-562

Oliesjeik

Ze kijkt niet heel vrolijk :P

Vaak bu'j te bang!

• Mawlana
Understatement van het jaar. :P

@dion_b: nu ik nadenk over hoe ik (als collega) reageerde toen je je rijbewijs net op zak had, schaam ik me dood. :$

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:18:
[...]

Gistermiddag sowieso goddelijk weer. Ik gaf een jongedame een lift richting Vinkeveen en had tijd om dat over de Amstel te doen. Heerlijk bochtjes maken op verlaten dijkwegen. Moge trouwens duidelijk zijn dat het haar eerste keer was op een motor >:)

[afbeelding]
Ze kijkt niet echt vrolijk maar veel rijden en dan komt de vrolijke blik nog wel :P

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

sylvesterrr schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:27:
[...]

@dion_b: nu ik nadenk over hoe ik (als collega) reageerde toen je je rijbewijs net op zak had, schaam ik me dood. :$
Welke was het? De klassieke: "Ga je jezelf ook doodrijden?" dooddoener? Of een andere? :P

* Hooglander1 heeft er ook ervaring mee :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
dion_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:18:
[...]

[afbeelding]
* Jolke kijkt naar de foto en ziet ouwe l*l, BMW en jong(er) vrouwtje achterop.
Midlife-crisis? :+

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sylvesterrr schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:27:
[...]

Hoe dat zo? Enige wat ik me herinner is dat je riep "Ik ga nooit motorrijden, dan rij ik mezelf geheid dood" :P
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:34:
[...]

Ze kijkt niet echt vrolijk maar veel rijden en dan komt de vrolijke blik nog wel :P
Yep, tegen eerste verkeerslicht (en dus na flink wat hobbels en bochten over grachten) gaf ze al aan niet meer bang te zijn, en bij aankomst in Vinkeveen grote grijns idd :)
Jolke schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:47:
[...]

* Jolke kijkt naar de foto en ziet ouwe l*l, BMW en jong(er) vrouwtje achterop.
Midlife-crisis? :+
Check :P

They see me rollin', they hatin' :+

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
dion_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:20:
[...]

Yep, tegen eerste verkeerslicht (en dus na flink wat hobbels en bochten over grachten) gaf ze al aan niet meer bang te zijn, en bij aankomst in Vinkeveen grote grijns idd :)
Mission accomplished dus. :P
[...]

Check :P

They see me rollin', they hatin' :+
Wel mooi kleurtje oranje, voor een airhead.

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-12 19:55

JaltaH

meh

Maandag was idd een ideale dag voor rollin'... iedereen dronken in de gracht dus lege wegen, en lekker weer. :)

[YouTube: https://youtu.be/ujYaqD0Pj9c]

Careful. We don't want to learn from this.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jolke schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:24:
[...]

Mission accomplished dus. :P
:Y
[...]

Wel mooi kleurtje oranje, voor een airhead.
Neuh, dat is wat Instagram ervan bakt. Is gewoon een reguliere rode.

Zonder gare filters ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SqapYjv1KOYIyQmBeEJuEl3T/full.jpg

Pic van vlak na aanschaf anderhalf jaar terug. Ik schrik wel van hoeveel vuiler hij nu is - hoog tijd om daar wat aan te doen :o

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
dion_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:33:
[...]

Neuh, dat is wat Instagram ervan bakt. Is gewoon een reguliere rode.

Zonder gare filters ziet het er zo uit:
[afbeelding]

Pic van vlak na aanschaf anderhalf jaar terug. Ik schrik wel van hoeveel vuiler hij nu is - hoog tijd om daar wat aan te doen :o
Ah ok. :)

• Paradox
  • Laatst online: 25-12 23:35
JaltaH schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:25:
Maandag was idd een ideale dag voor rollin'... iedereen dronken in de gracht dus lege wegen, en lekker weer. :)

[video]
Leuk gemonteerd.
Hoe heb je dat trouwens op de motor gedaan, en wat zijn de instellingen van de camera ?

als ik dit probeer met een camera op de motor niet terug te zien door alle schokken etc.

• Mawlana
dion_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:20:
[...]

Hoe dat zo? Enige wat ik me herinner is dat je riep "Ik ga nooit motorrijden, dan rij ik mezelf geheid dood" :P
Even opgezocht: dion_b in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14" :|
Hooglander1 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:42:
[...]

Welke was het? De klassieke: "Ga je jezelf ook doodrijden?" dooddoener? Of een andere? :P

* Hooglander1 heeft er ook ervaring mee :+
Zoiets, zie hierboven. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Mawlana op 29-04-2015 12:31 ]

• 418O2
AVB gehaald. Precisiestop en achtje moesten 2x :) Opgelucht nu. Morgenochtend theorie

• Mawlana
418O2 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:50:
AVB gehaald. Precisiestop en achtje moesten 2x :) Opgelucht nu. Morgenochtend theorie
Gefeli!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:17
418O2 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:50:
Gefeliciteerd. Dit keer niet platgelegen :P.
Wees blij dat het niet straks met je eigen motor gebeurd.

Nu doorgaan!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• 418O2
ShittyNL schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:53:
[...]

Gefeliciteerd. Dit keer niet platgelegen :P.
Wees blij dat het niet straks met je eigen motor gebeurd.

Nu doorgaan!
Thanks. Ik weet nu dat ik gas moet geven als ik voel dat ik val :)
thanks!

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 29-04-2015 13:36 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, zojuist bericht gehad over m'n Schuberth C3.
Blijkt al wat ouder te zijn dan ik dacht (Oktober 2011), en dus geen aanspraak te kunnen maken op garantie.
Wat is er allemaal mis:
- Vizier waait dicht boven 70km/u (eerder gemerkt)
- Vizier waait open boven de 100km/u als ik m'n hoofd draai (sinds kort)
- Vizier lekt als een gek (nog niet gemerkt tot vorig jaar, olie meegekregen om de rubbers te smeren, pas dit weekend weer in de regen gereden).
- Pinlock lekt (sinds dit weekend)

Ben benieuwd wat ze me in rekening gaan brengen voor dit geintje.
Als het heel duur wordt ga ik op zoek naar een andere helm :X

• JaltaH

JaltaH

meh

Paradox schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:29:
[...]

Leuk gemonteerd.
Hoe heb je dat trouwens op de motor gedaan, en wat zijn de instellingen van de camera ?

als ik dit probeer met een camera op de motor niet terug te zien door alle schokken etc.
Dank je. :)
Ik heb een GoPro 2 gebruikt op 720p/60fps, met de standaard zuignap-mount. Op de tank is het beeld best rustig, wat wel erger wordt als de mount op een stuk kuipwerk zit.
Je zou 'm nog aan je jas kunnen maken (chest mount?), of op je helm, dan heb je weinig last van trillingen van de motor.

• Paradox
  • Laatst online: 25-12 23:35
JaltaH schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:33:
[...]

Ik heb een GoPro 2 gebruikt op 720p/60fps, met de standaard zuignap-mount. Op de tank is het beeld best rustig, wat wel erger wordt als de mount op een stuk kuipwerk zit.
Je zou 'm nog aan je jas kunnen maken (chest mount?), of op je helm, dan heb je weinig last van trillingen van de motor.
Geen speciale gopro setting?
Dat zullen we eens gaan proberen, Vanavond de nieuwe motor ophalen :D

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 22:47
JaltaH schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:33:
[...]

Ben je niet bang dat die zuignap los laat tijdens het rijden?

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-12 17:21
MikeyMan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:28:
Nou, zojuist bericht gehad over m'n Schuberth C3.
Blijkt al wat ouder te zijn dan ik dacht (Oktober 2011), en dus geen aanspraak te kunnen maken op garantie.
Wat is er allemaal mis:
- Vizier waait dicht boven 70km/u (eerder gemerkt)
- Vizier waait open boven de 100km/u als ik m'n hoofd draai (sinds kort)
- Vizier lekt als een gek (nog niet gemerkt tot vorig jaar, olie meegekregen om de rubbers te smeren, pas dit weekend weer in de regen gereden).
- Pinlock lekt (sinds dit weekend)

Ben benieuwd wat ze me in rekening gaan brengen voor dit geintje.
Als het heel duur wordt ga ik op zoek naar een andere helm :X
Tipje: Shoei Neotec, tegenhanger van de C3. Berichten zijn doorgaans positiever en klacht afhandeling gaat er goed!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 22:47
Frontysco schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:50:
[...]

Tipje: Shoei Neotec, tegenhanger van de C3. Berichten zijn doorgaans positiever en klacht afhandeling gaat er goed!
Ik heb vanaf het begin wil problemen gehad met de Neotec (size L). Nu wel opgelost. Pinlock sloot niet goed aan, waardoor deze continu besloeg en stellen hielp voor geen meter.

Uiteindelijk een winkel gevonden die de oorzaak wist. Pinlock is erg breed tov helmmaat (is wel tgv zicht). De medewerker heeft dus met een tangetje de inkepingen moeten verbuigen, zodat deze nu wel blijvend goed aansluit.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Probleem daarmee is dat mijn hoofd daar niet in past. :X

• JaltaH

JaltaH

meh

Paradox schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:26:
[...]

Geen speciale gopro setting?
Dat zullen we eens gaan proberen, Vanavond de nieuwe motor ophalen :D
Geen speciale settings. Er valt bij de hero 2 ook weinig in te stellen, misschien is dat anders bij de nieuwere GoPro's.
Veel plezier vanavond! ;)
Rody schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:48:
[...]

Ben je niet bang dat die zuignap los laat tijdens het rijden?
Volgens mij waren ze geschikt tot zo'n 150mph. Zolang de ondergrond verder schoon en vlak is, komt ie er niet zomaar af. En eigenlijk heeft die camera al erger meegemaakt... :X

• 418O2
Iemand enig idee hoe de ANWb proefexamens zich verhouden tot het echte theorie examen? Ik heb 5 gedaan, allemaal geslaagd met gemiddeld 2.6 fout. Dan zou ik toch wel goed moeten zitten?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:32

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Geen verstand van maar ik weet wel dat je tegenwoordig best moet leren voor de motor theorie. Vergeet voornamelijk niet de minimale profieldiepte, de snelheid bij het filteren van de file en het rijden overdag met een defect lampje van je snelheidsmeter.

Oh, en me vriendin is geslaagd voor rbw, gelijk maar een CBR 600 F3 opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mcoPjqq.jpg
Met echte Remus Auspuff decal, nu 3e eigenaar

Hij heeft enige tijd stilgestaan, daardoor zijn de stationair sproeiers een klein beetje verstopt. Bougies zijn goed. Hopelijk lost dit zichtzelf op met een reinigingsmiddeltje.

Aangezien die nieuwe banden, remblokken en olie heeft. Heb ik hem deze gehele week even mee naar me werk. Even het rubber inwijden :+ Bizar hoe makkelijk zo'n 600tje rijdt op de grens, mooi volgas door de bocht knallen.

Hier me laatste video van 2 weken terug, ijsseldijk bij deventer oa:

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 29-04-2015 21:30 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:49:
Iemand enig idee hoe de ANWb proefexamens zich verhouden tot het echte theorie examen? Ik heb 5 gedaan, allemaal geslaagd met gemiddeld 2.6 fout. Dan zou ik toch wel goed moeten zitten?
Als je de vragen tijdens een "proef-examen" allemaal direct juist kunt beantwoorden zonder daarbij na te hoeven gaan denken over een mogelijk antwoord dan lukt dat op een "echt" examen ook wel.

Het gaat er niet om dat je de wet/regels uit je hoofd stamp, het is de bedoeling dat je een (voorbeeld)situatie juist in kunt schatten én daarop acteert.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tylen
  • Laatst online: 11:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JaltaH schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:00

Volgens mij waren ze geschikt tot zo'n 150mph. Zolang de ondergrond verder schoon en vlak is, komt ie er niet zomaar af. En eigenlijk heeft die camera al erger meegemaakt... :X
Lol. Mijne ook afgelopen zaterdag ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• 418O2
wimmel_1 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:43:
[...]

Als je de vragen tijdens een "proef-examen" allemaal direct juist kunt beantwoorden zonder daarbij na te hoeven gaan denken over een mogelijk antwoord dan lukt dat op een "echt" examen ook wel.

Het gaat er niet om dat je de wet/regels uit je hoofd stamp, het is de bedoeling dat je een (voorbeeld)situatie in kunt schatten én daarop juist acteert.
Dan hoop ik dat. 16 examens en 2,5 fout gemiddeld.

Heb het boek volledig gelezen, alle voorbeeld vragen gemaakt en alle examens 2x gedaan

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Ghostrider: leuk man, gefeliciteerd nog! En leuke meid, zo een zoek ik ook nog die wel van mijn hobby's houd. :+
Tylen schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:45:
[...]

Lol. Mijne ook afgelopen zaterdag ;)

[video]
Jezis dat geluid, dat brengt me direct terug naar 2 jaar geleden. :X

Oprit op, bocht inzetten en ineens de motor kwijt... :|

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 29-04-2015 22:11 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:10
JaltaH schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:25:

[video]
Leuk gemonteerd en wat het het echt afmaakt, die eend!

• Jolke
Ghostrider schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:28:
Geen verstand van maar ik weet wel dat je tegenwoordig best moet leren voor de motor theorie. Vergeet voornamelijk niet de minimale profieldiepte, de snelheid bij het filteren van de file en het rijden overdag met een defect lampje van je snelheidsmeter.

Oh, en me vriendin is geslaagd voor rbw, gelijk maar een CBR 600 F3 opgehaald:

[afbeelding]
Met echte Remus Auspuff decal, nu 3e eigenaar

[...]
Nice, mooie motor. Die heb ik hiervoor gehad. Exact dezelfde kleurstelling. Zit er toevallig een buts in de kuip waar de Remus sticker zit - kan ook links zijn?

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-12 21:51
Beste Tweakers,

Ook ik meld mij maar eens op dit topic (wist nooit dat er hier veel meer fervente motorrijders ronddwaalden _/-\o_ ). Ik zit met een vraag, waarbij ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben.

Op dit moment rijd ik sinds twee jaar een BMW F650, met hierop de TomTom Rider (2013) gemonteerd. Op dit moment ben ik zoekende naar een headset welke ik kan verbinden met mijn navigatiesysteem en tegelijkertijd met mijn vriendin kan praten, als bijrijder. Ik kom zelf veel lovende stukken tegen over de Interphone en de Scala riders, maar zou graag even wat input van mede-tweakers willen horen :). Ik zit op dit moment zelf te kijken naar de Interphone F4XT(229 euro) of F4MC (269 euro) variant, de Interphone F5XT (279 euro) óf de CARDO SCALA RIDER Q3 (297 euro). De gevonden prijzen zijn voor de duo packs.

Welke headset zouden jullie aanbevelen (andere merken kunnen natuurlijk ook) en waarom?

Alvast bedankt voor jullie input _/-\o_ !

• 418O2
een tip die ik kreeg; als je wel eens met andere rijdt, vraag wat zij hebben. Want dan kan je met elkaar praten met je eigen device :)

Theorie gehaald met 5 foutjes :D

• gajus26
418O2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:51:
een tip die ik kreeg; als je wel eens met andere rijdt, vraag wat zij hebben. Want dan kan je met elkaar praten met je eigen device :)

Bedankt voor de reactie en gefeliciteerd!

Ze hebben allemaal andere merken, dus dat schiet niet op :p. Maar als we met een groep rijden is het meestal rustig aan touren dus dan kunnen we ons nog wel verstaanbaar maken.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
gajus26 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:46:
Beste Tweakers,

Ook ik meld mij maar eens op dit topic (wist nooit dat er hier veel meer fervente motorrijders ronddwaalden _/-\o_ ). Ik zit met een vraag, waarbij ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben.

Op dit moment rijd ik sinds twee jaar een BMW F650, met hierop de TomTom Rider (2013) gemonteerd. Op dit moment ben ik zoekende naar een headset welke ik kan verbinden met mijn navigatiesysteem en tegelijkertijd met mijn vriendin kan praten, als bijrijder. Ik kom zelf veel lovende stukken tegen over de Interphone en de Scala riders, maar zou graag even wat input van mede-tweakers willen horen :). Ik zit op dit moment zelf te kijken naar de Interphone F4XT(229 euro) of F4MC (269 euro) variant, de Interphone F5XT (279 euro) óf de CARDO SCALA RIDER Q3 (297 euro). De gevonden prijzen zijn voor de duo packs.

Welke headset zouden jullie aanbevelen (andere merken kunnen natuurlijk ook) en waarom?

Alvast bedankt voor jullie input _/-\o_ !
Ik hoor hele goede verhalen over de Midland BTNext Conference (+/- 200 euro), komt er ook altijd goed uit in de reviews en was winnaar van een test in MotoPlus. Die werkt ook samen met andere bluetooth setjes voor zover ik weet.
Deze ga ik zelf ook aanschaffen zodra ik een nieuwe helm heb (ergens in de komende 2-3 weken) :)

• gajus26
Tankiej schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:00:
[...]

Ik hoor hele goede verhalen over de Midland BTNext Conference (+/- 200 euro), komt er ook altijd goed uit in de reviews en was winnaar van een test in MotoPlus. Die werkt ook samen met andere bluetooth setjes voor zover ik weet.
Deze ga ik zelf ook aanschaffen zodra ik een nieuwe helm heb (ergens in de komende 2-3 weken) :)
Thanks, ik ga me eens inlezen. Heb de duo set voor 300 euro gevonden, dus dat is nog wel te doen :).

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

418O2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:51:
Of eentje nemen met universal intercom. Sena heeft dit, sommige/alle Interphone modellen ook.
Feli! Toch nog wel een stukje meer fouten dan met oefenen...

• JBS
  • Niet online

JBS

gajus26 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:09:
[...]

Thanks, ik ga me eens inlezen. Heb de duo set voor 300 euro gevonden, dus dat is nog wel te doen :).
Midland BTNext Conference twin voor 300 euro? Linkje? :)
Ben zelf erg enthousiast over de Sena 20s, op basis van reviews. Erg goede ruisonderdrukking en goed switchen (naar achtergrond) tussen intercom en bijvoorbeeld navigatie bij gelijktijdig gebruik. Heb 'm nog niet overigens, dus helaas geen praktijk ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 30-04-2015 10:23 ]

• gajus26
JBS schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:21:
[...]
Midland BTNext Conference twan voor 300 euro? Linkje? :)
Ben zelf erg enthousiast over de Sena 20s, op basis van reviews. Erg goede ruisonderdrukking en goed switchen (naar achtergrond) tussen intercom en bijvoorbeeld navigatie bij gelijktijdig gebruik.
Amazon.de nieuw vanaf 298 euro, komt 5 euro verzendkosten bij.

Overige amazon sites hebben ze ook voor ongeveer die prijs.

• 418O2
XBL schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:14:
[...]

Of eentje nemen met universal intercom. Sena heeft dit, sommige/alle Interphone modellen ook.

[...]

Feli! Toch nog wel een stukje meer fouten dan met oefenen...
Jep. Maar wat maakt het uit :P Nu AVD aanvragen.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joopieboy schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:52:
@Ghostrider: leuk man, gefeliciteerd nog! En leuke meid, zo een zoek ik ook nog die wel van mijn hobby's houd. :+
Anders kun je mijn oplossing altijd gebruiken - zelfs een vieze oude BMW blijkt nog een prima chick magnet, heb zowaar jongedames in de rij staan. Het pak van degene achterop op die foto hierboven was iig wel van m'n vriendin :P

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
dion_b schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:22:
[...]

Anders kun je mijn oplossing altijd gebruiken - zelfs een vieze oude BMW blijkt nog een prima chick magnet, heb zowaar jongedames in de rij staan. Het pak van degene achterop op die foto hierboven was iig wel van m'n vriendin :P
Je dochter(s) tellen natuurlijk niet mee. :+

• Maegrim
De accu van m'n Sena SMH5FM is ondertussen redelijk gaar, dus heb ik laatst voor 220 euro de Sena 20S besteld. Topspul _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Maegrim op 30-04-2015 11:59 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jolke schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:28:
[...]

Je dochter(s) tellen natuurlijk niet mee. :+
Ach, nog maar paar jaar voor hun vriendinnen wel binnen bereik komen >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Maegrim
Tankiej schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:00:
[...]

Ik hoor hele goede verhalen over de Midland BTNext Conference (+/- 200 euro), komt er ook altijd goed uit in de reviews en was winnaar van een test in MotoPlus.
Geen Sena producten meegepakt in die test :|

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-12 15:28
Zo vandaag lekker gereden. Nogal wisselvallig weer met zon en hagel, maar ik had toch wel even een wtf momentje. Ging tanken bij Groesbeek in de buurt en blijkbaar was ik mijn pinpas vergeten. (Is me nog nooit overkomen) En had natuurlijk niet genoeg geld bij. Voelde me nogal lullig, maar er kwam een aardige man aan die zelf blijkbaar ook motor reed en iets meekreeg van het hele gebeuren en hij bood onmiddellijk aan om te betalen voor mij.

Heb daarna natuurlijk wel het geld naar zijn rekening overgemaakt, maar ik was toch even verbaast dat er nog aardige behulpzame mensen bestaan. :) Dus nogmaals heel erg bedankt mocht diegene het hier lezen :) Top!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:33
Het vlot nemen van een afrit met goede windstoten is ook altijd wel spannend :)

Never ever financial advice...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maegrim schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:28:
De accu van m'n Sena SMH5FM is ondertussen redelijk gaar, dus heb ik laatst voor 220 euro de Sena 20S besteld. Topspul _/-\o_

[video]
Ik ben aan het wachten op de 10C, die doet hetzelfde+heeft een actioncam :)

• DinX

DinX

Motormuis

Iemand hier met Klim motorkleding ?

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:52:
Gewoon achteropbinden met een extra setje motorkleding van jouw...vervolgens een hagelbui inrijden :*)
true story

Wel typisch, achterop wou ze harder en harder inclusief achterop meesturen. Tempo van haar valt nu nog mee.
Jolke schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:52:
[...]

Nice, mooie motor. Die heb ik hiervoor gehad. Exact dezelfde kleurstelling. Zit er toevallig een buts in de kuip waar de Remus sticker zit - kan ook links zijn?
Nee, deze is schadevrij aan de zijkanten.

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 30-04-2015 20:31 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Jolke
zynex schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:26:
Zo vandaag lekker gereden. Nogal wisselvallig weer met zon en hagel, maar ik had toch wel even een wtf momentje. Ging tanken bij Groesbeek in de buurt en blijkbaar was ik mijn pinpas vergeten. (Is me nog nooit overkomen) En had natuurlijk niet genoeg geld bij. Voelde me nogal lullig, maar er kwam een aardige man aan die zelf blijkbaar ook motor reed en iets meekreeg van het hele gebeuren en hij bood onmiddellijk aan om te betalen voor mij.

Heb daarna natuurlijk wel het geld naar zijn rekening overgemaakt, maar ik was toch even verbaast dat er nog aardige behulpzame mensen bestaan. :) Dus nogmaals heel erg bedankt mocht diegene het hier lezen :) Top!
Graag gedaan. :Y)

Nee, geintje, was ik niet. :+

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DinX schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:42:
Iemand hier met Klim motorkleding ?
Ik vermoed deze mensen wel:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=834987

Lijkt mij prima.

Asus Zenbook i7 256gb

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, ken Het merk al langer en het is inderdaad 1 van de beste in z'n soort. Maarja, die prijs...

• Jolke
Ghostrider schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:30:

[...]

Nee, deze is schadevrij aan de zijkanten.
Mooi zo. Veel plezier ermee. Was mijn eerste motor na een lichte motor ivm beperkt rijbewijs. Wel iets te nerveus 4 cilinder en 600 cc. :)

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-12 11:23
ik heb een zx6r '98 met nu 54000km op de teller.
het is mij opgevallen dat deze stationair "tikt" en met rijden ook , ik heb hier een filmpje van proberen te maken, hierop is het veel harder hoorbaar dan naast de motor.

nu heb ik het eea op internet gezocht en komthet schijnbaar met regelmaat voor dat de nokkenasketting spanner (CCT) defect gaat.
geluid wordt sneller bij verhogen toerental en wordt niet meer of minder bij een warme motor ?

ik heb wat verschillende filmpjes bekeken en ik denk dat dat bij mij aan de hand kan zijn.
iemand mee eens / oneens zie filmpje.

YouTube: Zx6r

• joshje
wd200 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:43:
het is mij opgevallen dat deze stationair "tikt" en met rijden ook , ik heb hier een filmpje van proberen te maken, hierop is het veel harder hoorbaar dan naast de motor.

nu heb ik het eea op internet gezocht en komthet schijnbaar met regelmaat voor dat de nokkenasketting spanner (CCT) defect gaat.
geluid wordt sneller bij verhogen toerental en wordt niet meer of minder bij een warme motor ?

ik heb wat verschillende filmpjes bekeken en ik denk dat dat bij mij aan de hand kan zijn.

grote kans dat het je NAKS is. als je die vervangt vervang dan ook je distributieketting ;)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DinX schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:54:
[...]

Mja, ken Het merk al langer en het is inderdaad 1 van de beste in z'n soort. Maarja, die prijs...
Zijn die dingen niet in de aanbieding omdat er een nieuw model kwam?
Jolke schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:11:
[...]

Mooi zo. Veel plezier ermee. Was mijn eerste motor na een lichte motor ivm beperkt rijbewijs. Wel iets te nerveus 4 cilinder en 600 cc. :)
Nerveus valt wel mee, het is maar net wat je gewend bent. Voor een F'je valt het me zekerweten mee hoe hard en gemakkelijk je er mee kan knallen.

@wd200

Even langsrijden bij een goede motorzaak. Eventueel vergelijken met andere youtube filmpjes. Het kan ook wel eens een lekke pakking zijn bij het uitlaatspruitstuk zijn als ik het zo hoor.

Kan altijd erger :o

[ Voor 57% gewijzigd door Ghostrider op 30-04-2015 22:22 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• DinX

DinX

Motormuis

Ghostrider schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:18:
[...]

Zijn die dingen niet in de aanbieding omdat er een nieuw model kwam?
Geen idee. Er zijn ook niet bepaald veel winkels die het verkopen op wat online adventure winkels na...

• DinX

DinX

Motormuis

Chris Birch op een 1190 Adventure R :9~

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

wd200 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:43:

Kan best je NAKS zijn (nokkenaskettingspanner). Mijne was ook gaar, dus heb ik handmatig laten maken. De ketting zelf is nog in prima staat (gaat echt moeilijk lang mee), maar dat automatische spanmechanisme kan lam worden.

Verwijderd

De Bandit vandaag naar MCRijen gebracht voor een onderhoudsbeurtje, daarna heb ik de boef even flink de sporen gegeven op mijn vaste straatcircuit in de omgeving >:) })

/me is happy :)

• joshje
XBL schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:55:
[...]

Kan best je NAKS zijn (nokkenaskettingspanner). Mijne was ook gaar, dus heb ik handmatig laten maken. De ketting zelf is nog in prima staat (gaat echt moeilijk lang mee), maar dat automatische spanmechanisme kan lam worden.
Kettingen gaan lang mee ja. maar als hij niet gesteld wordt rekt hij heel erg uit en daaorm is het slim om die meteen mee te vervangen. kettinkje is ook niet duur.

• Jolke
Ghostrider schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:18:
[...]

Nerveus valt wel mee, het is maar net wat je gewend bent. Voor een F'je valt het me zekerweten mee hoe hard en gemakkelijk je er mee kan knallen.

[...]
Het was veel schakelen als je lekker door wilde rijden of als je in de bergen reed, omdat je op de (smalle) piek van de vermogenscurve moet blijven. Verder ben ik een luie rijder, dus niet teveel schakelen. Dat is nu helemaal goedgekomen met een dikke V-twin. 8)

• Tylen

Tylen

Gisteren de motor weer voorzien van nieuwe onderdeeltjes na mijn crash.

- Linker voet stapje.
- Linker clipon buis
- Linker handvat
- Linker paddockstand houder (Bobbin???)

Toen zag ik dat mijn stuurdemper los zat. Ik was even bang de het frame stuk was (stuurdemper zit op de luchtbuis wat het frame is) maar gelukkig zat er gewoon een buitje los.

Daarna regen wielen gewisseld naar de gewone wielen en merkte ikdat de vooras wat strakker ging dan normaal. (moest hem nu met een hamer eruit halen ipv gewoon duwen). Oké dat kan, even de voorpoten los en weer vast dan schieten ze weer goed. En idd, toen ging het weer zoals het hoort.

Maar we merkte wel dat mijn kapje, welke boven op de linker voorverkoopt zit, twee milimeter eruit gedraaid is. Dat is wel apart. Öhlins heeft hier een apart stuk gereedschap voor om die weer vast te draaien. Een beetje research vertelde mij dat dat handvat moet zitten. Dus waarschijnlijk gewoon los getrild. Kan ook altijd al zo gezeten hebben en dat ik het niet gemerkt heb ;) Maar toch maar even langs de veren boer om het na te laten kijken.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:55

_Apache_

For life.

joshje schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:48:
[...]

Kettingen gaan lang mee ja. maar als hij niet gesteld wordt rekt hij heel erg uit en daaorm is het slim om die meteen mee te vervangen. kettinkje is ook niet duur.
Tsja wat is lang? Mijn NAKS heeft de 80k km gehaald, Hierna was de spanner compleet op (van de 20 tandjes had ie er nog maar een handjevol) en de ketting had zelfs zijwaardse speling.

De ketting was inderdaad maar een paar tientjes, maar dat je halve blok open moet is wel wat duurder. Ik was voor alleen het vervangen van de ketting 400 euro verder. Ketting + spanner was 75 eu en 5 man uren.
Ook klepspeling was nagekeken, monteur had toch het kleppendeksel eraf. Dat had verder geen aandacht nodig.
Heerlijk zo een onverwoestbaar Fazer blokje. :+ AF ent oe wat slijtage onderdelen, maar verder heeft het mij in de 80k nog niet teleurgesteld.

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 01-05-2015 09:45 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Jolke schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:14:
[...]

Het was veel schakelen als je lekker door wilde rijden of als je in de bergen reed, omdat je op de (smalle) piek van de vermogenscurve moet blijven. Verder ben ik een luie rijder, dus niet teveel schakelen. Dat is nu helemaal goedgekomen met een dikke V-twin. 8)
Ik moet zeggen ik haatte altijd 600cc 4 cilinder motoren vanwege de smalle powerband en het nerveuze motorblok gedrag. Totdat ik een proefritje ging maken op mijn Bandit, dat ding is zo ongeloofelijk soepel voor zo'n kleine 4 cilinder echt niet normaal. Nadeel is natuurlijk dat hij daardoor minder topvermogen heeft dan andere 4 cilinders in dezelfde klasse.

Moraal van het verhaal er zijn dus 600cc motoren met een mooie koppel kromme als je niet je aandacht af laat leiden door topvermogen :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:43

-tom-562

Oliesjeik

Het ligt er maar net aan wat je referentie kader is :P Ik vond mijn eerste motor (GSX400X, 400cc 4-cilinder met 60 pk) ook 'soepel' en 'veel koppel' onderin hebben :P Totdat ik op mijn GSX-R600 stapte, die vond ik in het begin ook 'veel koppel' onderin hebben.
Nu valt dat natuurlijk zwaar tegen als ik op een 1000cc of dikke V-twin zou rijden, maar daar heb ik (gelukkig?) nog niet op gereden, dus weet ik ook niet wat ik mis

Vaak bu'j te bang!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-12 22:17
Gisteren na 5 jaar mijn oude HJC IS-16 helm maar eens vervangen, het is een Shark S700 geworden, ook weer met ingebouwd zonnevizier (ideaal) en de zaak heeft er als service ook gelijk een pinlock vizier bij in gezet, super d:)b

Nu alleen nog even een kinstukje (chincurtain?) regelen, dat is kennelijk een "optie" op deze helm :+

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17

steveman

Comfortabel ten onder

UTwizard schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:55:
Gisteren na 5 jaar mijn oude HJC IS-16 helm maar eens vervangen, het is een Shark S700 geworden, ook weer met ingebouwd zonnevizier (ideaal) en de zaak heeft er als service ook gelijk een pinlock vizier bij in gezet, super d:)b

Nu alleen nog even een kinstukje (chincurtain?) regelen, dat is kennelijk een "optie" op deze helm :+
Met m'n Shark Speed-R heb ik op een ontzettende warm/klamme dag even zonder zo'n kinstukje gereden... Ontzettende afrader!

Ik kreeg allerlei spul in m'n gezicht geblazen. Waarschijnlijk is de aerodynamische combinatie van motorfiets, helm en mijn persoon zodanig dat het een noodzakelijke assessoire is (misschien voor jouw situatie niet).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-12 22:17
steveman schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:07:
[...]
Ik kreeg allerlei spul in m'n gezicht geblazen. Waarschijnlijk is de aerodynamische combinatie van motorfiets, helm en mijn persoon zodanig dat het een noodzakelijke assessoire is (misschien voor jouw situatie niet).
Ik ben bang dat dat bij mij ook op zal gaan. Mijn ZX6R '95 heeft namelijk geen bubble ruit, als ik "normaal" op de motor zit slaat daardoor de wind via de ruit precies op mijn helm. Als ik niet met mijn helm in de turbulentie wil zitten moet ik of helemaal rechtop gaan zitten, of juist achter het ruitje gaan liggen. Tot de 120 km/u kun je nog best goed zitten, maar daarboven is het echt niet meer comfortabel.

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:36:
[...]

Ik moet zeggen ik haatte altijd 600cc 4 cilinder motoren vanwege de smalle powerband en het nerveuze motorblok gedrag. Totdat ik een proefritje ging maken op mijn Bandit, dat ding is zo ongeloofelijk soepel voor zo'n kleine 4 cilinder echt niet normaal. Nadeel is natuurlijk dat hij daardoor minder topvermogen heeft dan andere 4 cilinders in dezelfde klasse.

Moraal van het verhaal er zijn dus 600cc motoren met een mooie koppel kromme als je niet je aandacht af laat leiden door topvermogen :)
Ik heb veel verschillende motoren gehad en gereden. Inclusief BMW HP2 boxer. En de 600cc vind ik persoonlijk het leukst rijden.

Smaken verschillen ;)

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:12
_Apache_ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:43:
[...]

Tsja wat is lang? Mijn NAKS heeft de 80k km gehaald, Hierna was de spanner compleet op (van de 20 tandjes had ie er nog maar een handjevol) en de ketting had zelfs zijwaardse speling.

De ketting was inderdaad maar een paar tientjes, maar dat je halve blok open moet is wel wat duurder. Ik was voor alleen het vervangen van de ketting 400 euro verder. Ketting + spanner was 75 eu en 5 man uren.
Ook klepspeling was nagekeken, monteur had toch het kleppendeksel eraf. Dat had verder geen aandacht nodig.
Heerlijk zo een onverwoestbaar Fazer blokje. :+ AF ent oe wat slijtage onderdelen, maar verder heeft het mij in de 80k nog niet teleurgesteld.
Misschien moet ik met mijn 126000 km ook eens naar de nokkenasketting kijken :+ Vind hem verder prima klinken, geen ratels ofzo..

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 13:37

Denko

|{ing Øf ßlitz

Tylen schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:17:
[...]

Ik heb veel verschillende motoren gehad en gereden. Inclusief BMW HP2 boxer. En de 600cc vind ik persoonlijk het leukst rijden.

Smaken verschillen ;)
Ik heb dat idd ook een beetje. Rij toch wel op heel veel machines ondertussen, maar de 600cc CBR zit toch wel heel hoog op de lijst.

Je kan ook het gas af en toe echt open gooien, itt een Fireblade of een andere supersport.

PSN & XBL: Denkoyugo

• DinX

DinX

Motormuis

Ik blijf het geweldig vinden zo'n benzinetank (komende van een 20l hiervoor).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CCD0NiyH3IwHR2wRPCqtjGNT/medium.jpg

412 km gereden en nog 4l benzine over :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Wreox2wJAxwyBeLoorX42Mhs/medium.jpg

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:17
DinX schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:07:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wel lekker, maar wel gewicht! :P

Ik moet met mijn kawa om de 140km echt hoognodig een station opzoeken. Met zijn 15liter tank, volgensmij iets minder en 1 op 12.5.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• DinX

DinX

Motormuis

ShittyNL schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:16:
[...]

Wel lekker, maar wel gewicht! :P

Ik moet met mijn kawa om de 140km echt hoognodig een station opzoeken. Met zijn 15liter tank, volgensmij iets minder en 1 op 12.5.
260 kg volgetankt waar je niks van merkt tijdens het rijden :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 18:26

Bergie

Lekker belangrijk...

Kom ik aan met mijn 14L tankje op de MT-09 :+
Maar heb nog geen idee wat het verbruik is; en daar gaat het natuurlijk om.

Op mij ZX-7R had ik als vuistregel om rond de 200km maar een tank op te zoeken. Dat heb ik mezelf destijds maar aangeleerd na een keer stil te vallen op de snelweg.

Yamaha MT-09

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:36

empy

Rijdt rondjes

Ach, het kan ook wel anders. 15 Liter tank en elke 275KM vul ik 'm af met12 liter euro :+

Als het lampje gaat branden, meestal rond de 250KM, heb ik nog 4 liter over en ga ik de eerstvolgende keer tanken.

[ Voor 6% gewijzigd door empy op 01-05-2015 12:41 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:07:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wil ik ook! ik sta om de dag te tanken -O-

• DinX

DinX

Motormuis

Ik ken het artikel :)

Ik woon in Zolder en werk in Leuven. Ik moet dus elke dag tussen de file door ja.

Dit doe ik elke werkdag: https://goo.gl/maps/3hfBf

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:57:
[...]

Ik ken het artikel :)

Ik woon in Zolder en werk in Leuven. Ik moet dus elke dag tussen de file door ja.

Dit doe ik elke werkdag: https://goo.gl/maps/3hfBf
zwembad is prive of werk?

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:00:
[...]

zwembad is prive of werk?
Ik geef daar training :). Hobby dus.

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 01-05-2015 13:01 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:01:
[...]

Ik geef daar training :). Hobby dus.
werk dus ;)

• DinX

DinX

Motormuis

Als je daar 40 uur per maand staat ongeveer kan je het wel half zo noemen ja :)

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 12:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

empy schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:40:
Ach, het kan ook wel anders. 15 Liter tank en elke 275KM vul ik 'm af met12 liter euro :+

Als het lampje gaat branden, meestal rond de 250KM, heb ik nog 4 liter over en ga ik de eerstvolgende keer tanken.
Precies, mijn Hornetje ook. 18,7 liter tank, en rond de 269 (give or take 2km) op de dagteller gaat 'ie knipperen. Dan gaat er 13 liter in. En had ik dus in theorie nog 100 km kunnen rijden. :+

Bovenstaand verbruik is bij vooral B-wegen; op de snelweg gaat het verbruik wel wat omhoog.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn R1 gaat 18 liter in ofzo. Op de snelweg rijdt die 1 op 19 volgens mij, scheelt met tanken.
Op B wegen is me verbruik juist hoger dan de snelweg, dan is het saai toeren in de 6.
Pagina: 1 ... 31 ... 105 Laatste