Laat ik me hier ook maar melden. 15 april geslaagdgeslaagd, en de zaterdag erop een Thundercat gekocht.
Dainese is sowieso wel een bekend merk voor leren pakken, en Büse misschien iets minder bekend in NL maar doet zeker niet onder. Ik heb al jaren een (textielen!) pak van Büse, absoluut goede kwaliteit.418O2 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:14:
Heeft iemand ervaring met de pakken van Buse of Dainese?
https://www.motorplaza.ne...heren?dir=asc&order=price
Wil nu een pak + laarzen halen voor the time being en over een jaar een serieus pak halen. Is dat goedkoopste model een onverstandige keus of valt dat wel mee? Ga zo heen om sowieso even te passen.
Persoonlijk ben ik in aanraking gekomen met Büse omdat ze bij Louis in Aachen een heel assortiment ervan hebben hangen. (geen idee of dat toeval is; het hoofdkwartier van Büse is daar niet ver vandaan)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb een buse textielpak aan gehad en een alpinestars leren pak (320 VS 800 EU).DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:38:
[...]
Dainese is sowieso wel een bekend merk voor leren pakken, en Büse misschien iets minder bekend in NL maar doet zeker niet onder. Ik heb al jaren een (textielen!) pak van Büse, absoluut goede kwaliteit.
Persoonlijk ben ik in aanraking gekomen met Büse omdat ze bij Louis in Aachen een heel assortiment ervan hebben hangen. (geen idee of dat toeval is; het hoofdkwartier van Büse is daar niet ver vandaan)
Neig toch naar textiel. Veel praktischer denk ik (ook qua temperaturen waarmee je kan rijden). En die 500 euro die ik over heb steek ik liever in een fiets denk ik.
Wel alvast deze gekocht https://www.motorplaza.net/laars-alpinestars-smx-5-zwart?
[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 28-04-2015 20:28 ]
Verwijderd
Ik meld me hierbij ook even in dit topic:
Sinds mijn 22e rij ik motor. Daarvoor altijd enthousiast brommer gereden maar omdat ik nogal impulsief was heb ik op mijn 18e besloten om eerst rijervaring op te doen in de auto.
Toen ik voor mezelf de rust in het verkeer vond, heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Eerst theorie gehaald en daarna 2 lessen gedaan en toen AVB gehaald. Toen nog 6 lessen en daarna kon ik het rijbewijs ophalen. Dat begon lekker vlot.
Maar met alleen een rijbewijs kun je niet rijden, dus er kwam een motor, een pak, een stel handschoenen, laarzen en een nieuwe helm.
Mijn carrière ben ik begonnen op een diversion 600 uit 1994. Ik was de koning te rijk. Op deze motor heb ik mijn eerste circuitervaring opgedaan op Lelystad. Erg leerzaam, maar ook het moment dat je merkt dat een diversion daar niet voor ontworpen is. Na 15.000 plezier kilometers in 1 jaar tijd besloten om wat anders te gaan halen.
Dat werd een CBR600F uit 1996 waar ik 2 jaar op heb gereden. Ook hier weer de nodige circuitervaring mee opgedaan. Eerst Lelystad en daarna 2x Assen. Super ervaring maar ik wilde meer.
Na de cbr kwam er een VTR1000 firestorm. Dat was een hele andere motor. Wat een beest. helaas werd ik na 3 maanden eigenaar te zijn geweest aangetikt door een automobilist waardoor de motor totaal verloren was en ik het vertrouwen eerst weer moest opbouwen. Alles werd gelukkig vergoed maar mijn zelfvertrouwen was even helemaal niks meer.
Ik heb daarna via de rijschool 4 lessen genomen om weer in het ritme te komen.
Gelukkig kreeg ik er weer veel zin in en via via heb ik een cbr900 fireblade uit 1999 kunnen lenen en deze motor heb ik daarna ook gekocht. Erg fijn en hiermee kon ik redelijk toeren door de redelijk relaxte houding en toch leuk meesturen op het circuit.
Inmiddels een aantal vakanties gedaan op voorgaande motoren. Samen met 3 vrienden is het inmiddels traditie om het 3e weekend van juni een lang weekend met de motor op reis te gaan. Meestal een rondje Eiffel. Hotel of Pensioen en rijden. dat zijn weekenden van 2000km+ de rest van het jaar zijn het meestal ritjes van 100-200km.
Stel je trouwens bij mijn circuitrijden niet te veel voor, Het gaat me voornamelijk om voertuigbeheersing en rijtechniek. Bij mij geen versleten kneesliders en verschroeide ellebogen. Het is ontspanning en ontzettend leerzaam en een rondje knallen is gewoon erg lekker.
Inmiddels rij ik 60K km's per jaar in de auto en heb niet veel behoefte meer om te racen op de openbare weg.....
Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.
Omdat ik het plezier in toertochten begon te missen omdat het met de fireblade veel te makkelijk was om hard (180+) te rijden heb ik een Hornet 900 gekocht.
Deze bevalt zo enorm goed, mede door het koppel bij lage toeren en de rijbeleving van Naked dat ik de fireblade heb verkocht. Dat is beter voor het behoud van mijn rijbewijs
Het is overigens puur toeval dat ik elke keer bij Honda uit kom. Voor de Hornet 900 heb ik ook gekeken om een Kawa Z750 en een Speedtriple. Financieel waren de Honda's altijd goed te doen en ik moet ook zeggen dat ik er eigenlijk nog nooit problemen mee heb gehad. Gewoon op tijd wat onderhoud en verdere de normale dingen zoals kettingen en banden etc.
Ik ben inmiddels bijna 30 en dit was in het kort 8 jaar en 40.000km motorrijden.....
Sinds mijn 22e rij ik motor. Daarvoor altijd enthousiast brommer gereden maar omdat ik nogal impulsief was heb ik op mijn 18e besloten om eerst rijervaring op te doen in de auto.
Toen ik voor mezelf de rust in het verkeer vond, heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Eerst theorie gehaald en daarna 2 lessen gedaan en toen AVB gehaald. Toen nog 6 lessen en daarna kon ik het rijbewijs ophalen. Dat begon lekker vlot.
Maar met alleen een rijbewijs kun je niet rijden, dus er kwam een motor, een pak, een stel handschoenen, laarzen en een nieuwe helm.
Mijn carrière ben ik begonnen op een diversion 600 uit 1994. Ik was de koning te rijk. Op deze motor heb ik mijn eerste circuitervaring opgedaan op Lelystad. Erg leerzaam, maar ook het moment dat je merkt dat een diversion daar niet voor ontworpen is. Na 15.000 plezier kilometers in 1 jaar tijd besloten om wat anders te gaan halen.
Dat werd een CBR600F uit 1996 waar ik 2 jaar op heb gereden. Ook hier weer de nodige circuitervaring mee opgedaan. Eerst Lelystad en daarna 2x Assen. Super ervaring maar ik wilde meer.
Na de cbr kwam er een VTR1000 firestorm. Dat was een hele andere motor. Wat een beest. helaas werd ik na 3 maanden eigenaar te zijn geweest aangetikt door een automobilist waardoor de motor totaal verloren was en ik het vertrouwen eerst weer moest opbouwen. Alles werd gelukkig vergoed maar mijn zelfvertrouwen was even helemaal niks meer.
Ik heb daarna via de rijschool 4 lessen genomen om weer in het ritme te komen.
Gelukkig kreeg ik er weer veel zin in en via via heb ik een cbr900 fireblade uit 1999 kunnen lenen en deze motor heb ik daarna ook gekocht. Erg fijn en hiermee kon ik redelijk toeren door de redelijk relaxte houding en toch leuk meesturen op het circuit.
Inmiddels een aantal vakanties gedaan op voorgaande motoren. Samen met 3 vrienden is het inmiddels traditie om het 3e weekend van juni een lang weekend met de motor op reis te gaan. Meestal een rondje Eiffel. Hotel of Pensioen en rijden. dat zijn weekenden van 2000km+ de rest van het jaar zijn het meestal ritjes van 100-200km.
Stel je trouwens bij mijn circuitrijden niet te veel voor, Het gaat me voornamelijk om voertuigbeheersing en rijtechniek. Bij mij geen versleten kneesliders en verschroeide ellebogen. Het is ontspanning en ontzettend leerzaam en een rondje knallen is gewoon erg lekker.
Inmiddels rij ik 60K km's per jaar in de auto en heb niet veel behoefte meer om te racen op de openbare weg.....
Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.
Omdat ik het plezier in toertochten begon te missen omdat het met de fireblade veel te makkelijk was om hard (180+) te rijden heb ik een Hornet 900 gekocht.
Deze bevalt zo enorm goed, mede door het koppel bij lage toeren en de rijbeleving van Naked dat ik de fireblade heb verkocht. Dat is beter voor het behoud van mijn rijbewijs
Het is overigens puur toeval dat ik elke keer bij Honda uit kom. Voor de Hornet 900 heb ik ook gekeken om een Kawa Z750 en een Speedtriple. Financieel waren de Honda's altijd goed te doen en ik moet ook zeggen dat ik er eigenlijk nog nooit problemen mee heb gehad. Gewoon op tijd wat onderhoud en verdere de normale dingen zoals kettingen en banden etc.
Ik ben inmiddels bijna 30 en dit was in het kort 8 jaar en 40.000km motorrijden.....
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 21:48 ]
Vandaag mooi gereden. Ik had een meeting met een klant in London en ga daar 9 van de 10 keer op de motor heen (pak onder motorpak en schoenen in laptoptas
).
Op de terugweg was ik een beetje omgereden en kwam pardoes bij Buckingham Palace midden in de Changing of the guard terecht (stond 1e rang omdat ik vooran in de rij verkeer dat tegen gehouden werd stond). Daarna even via Ace Cafe gereden om daar te lunchen. Mooi zonnig weer erbij en je krijgt dan een blijde motorrijder
Op de terugweg was ik een beetje omgereden en kwam pardoes bij Buckingham Palace midden in de Changing of the guard terecht (stond 1e rang omdat ik vooran in de rij verkeer dat tegen gehouden werd stond). Daarna even via Ace Cafe gereden om daar te lunchen. Mooi zonnig weer erbij en je krijgt dan een blijde motorrijder
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Zo'n Hornet 900 is wel een heel gaaf ding een beetje bijzondere motor ook omdat je ze niet of nauwelijks ziet. Heel herkenbaar dat verhaal over naked bikes, rij zelf ook altijd naked bikesVerwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:24:
deed ik ook, alleen met een cb1300Omdat ik het plezier in toertochten begon te missen omdat het met de fireblade veel te makkelijk was om hard (180+) te rijden heb ik een Hornet 900 gekocht.
Toevallig iemand die SwissDeck heeft ? Zit er een beetje naar te kijken om m'n garagevloer mee te pimpen.
Nu is dat een gewone gepolierde betonvloer. Lelijk, lastig schoon te houden,...
Dan ziet dit spul er toch heel wat beter uit.
Het zou daarbij quasi onverwoestbaar moeten zijn, bestand tegen schokken, zuren, olie,... noem maar op.

Schetsje hoe ik het met mijn garage zie (ik heb maar een Versys naar mijn KTM z'n proporties gesleept).

Nu is het zo'n vloer dus.

Gepland (nadat onze rechtzaak tegen de aannemer voorbij is, komen nog experts ivm vocht in het verleden langs) komt er nog gipsplaat tegen de muur, kleurtje erop,...
Echte pitbox dan
Het zou daarbij quasi onverwoestbaar moeten zijn, bestand tegen schokken, zuren, olie,... noem maar op.

Schetsje hoe ik het met mijn garage zie (ik heb maar een Versys naar mijn KTM z'n proporties gesleept).

Gepland (nadat onze rechtzaak tegen de aannemer voorbij is, komen nog experts ivm vocht in het verleden langs) komt er nog gipsplaat tegen de muur, kleurtje erop,...
Echte pitbox dan
[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 29-04-2015 00:15 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Al vanaf mijn eerste motor heb ik koffers. Ideaal. En hoe het eruit ziet boeit me niet. Ik zit niet voor de sier op de motor. Het fijne is dat ik gewoon op een zondags ritje bij wijze van spreken mijn hele gear uit kan trekken en erop uit kan gaan. Of alleen even mijn helm kan opslaan. Ik wil niet meer zonder, maar op een sportmotor is het een beetje lastig natuurlijk. Daarom heb ik ook een toermotor/traktorHeaget schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:11:
Ik zou echt niet meer zonder koffer willen.. het ziet er misschien niet zo sportief uit maar het gemak wat je ervan hebt is niet te vergelijken met een rugzak..
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wij gebruiken het voor op het circuit als ondergrond. Is erg prettig in elkaar te zetten. Alleen hou er rekening mee het een soort honinggraat is (water en noem maar op gaat er dwars doorheen) dus als je olie morst of noem maar op ligt het onder de matten en is het lastig weg te halen (zonder de matten te verwijderen).DinX schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:15:
Toevallig iemand die SwissDeck heeft ? Zit er een beetje naar te kijken om m'n garagevloer mee te pimpen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Echte pitbox dan
Mja, uit het zicht uit het hartjoshje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 01:12:
[...]
Wij gebruiken het voor op het circuit als ondergrond. Is erg prettig in elkaar te zetten. Alleen hou er rekening mee het een soort honinggraat is (water en noem maar op gaat er dwars doorheen) dus als je olie morst of noem maar op ligt het onder de matten en is het lastig weg te halen (zonder de matten te verwijderen).
Kan dan nog 1 keer per jaar eens de ondergrond schoonmaken. Of ik leg wat onder het zwarte vak. Het zijn bij mij alleen wat occasionele druppels van de kettingsmeerder. Ik doe geen oliewissels in mijn garage.
En dat alles er doorheen loopt is langs 1 kant weer een voordeel ook, dan ligt het tenminste niet op je vloer. Thuiskomen van een regenrit, geen plas waar je in staat, idem met olie en dergelijke.
Ze hebben ook een gesloten soort, met traanplaat of bollenstructuur, maar dat izet er net wat minder strak uit.
[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 29-04-2015 07:00 ]
Mooi ding iddsylvesterrr schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:14:
Laat ik me hier ook maar melden. 15 april geslaagdgeslaagd, en de zaterdag erop een Thundercat gekocht.
Gisteren IRL met sylvesterr brommers wezen kiek'n
Gistermiddag sowieso goddelijk weer. Ik gaf een jongedame een lift richting Vinkeveen en had tijd om dat over de Amstel te doen. Heerlijk bochtjes maken op verlaten dijkwegen. Moge trouwens duidelijk zijn dat het haar eerste keer was op een motor
[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 29-04-2015 08:20 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ze kijkt niet heel vrolijk
Vaak bu'j te bang!
Understatement van het jaar.
@dion_b: nu ik nadenk over hoe ik (als collega) reageerde toen je je rijbewijs net op zak had, schaam ik me dood.
Verwijderd
Ze kijkt niet echt vrolijk maar veel rijden en dan komt de vrolijke blik nog weldion_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:18:
[...]
Mooi ding idd
Gistermiddag sowieso goddelijk weer. Ik gaf een jongedame een lift richting Vinkeveen en had tijd om dat over de Amstel te doen. Heerlijk bochtjes maken op verlaten dijkwegen. Moge trouwens duidelijk zijn dat het haar eerste keer was op een motor
[afbeelding]
Welke was het? De klassieke: "Ga je jezelf ook doodrijden?" dooddoener? Of een andere?sylvesterrr schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:27:
[...]
Understatement van het jaar.![]()
@dion_b: nu ik nadenk over hoe ik (als collega) reageerde toen je je rijbewijs net op zak had, schaam ik me dood.
* Hooglander1 heeft er ook ervaring mee
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
* Jolke kijkt naar de foto en ziet ouwe l*l, BMW en jong(er) vrouwtje achterop.dion_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:18:
[...]
Mooi ding idd
[afbeelding]
Midlife-crisis?
Hoe dat zo? Enige wat ik me herinner is dat je riep "Ik ga nooit motorrijden, dan rij ik mezelf geheid dood"sylvesterrr schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:27:
[...]
Understatement van het jaar.![]()
Yep, tegen eerste verkeerslicht (en dus na flink wat hobbels en bochten over grachten) gaf ze al aan niet meer bang te zijn, en bij aankomst in Vinkeveen grote grijns iddVerwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:34:
[...]
Ze kijkt niet echt vrolijk maar veel rijden en dan komt de vrolijke blik nog wel
CheckJolke schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:47:
[...]
* Jolke kijkt naar de foto en ziet ouwe l*l, BMW en jong(er) vrouwtje achterop.
Midlife-crisis?
They see me rollin', they hatin'
Oslik blyat! Oslik!
Mission accomplished dus.dion_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:20:
[...]
Yep, tegen eerste verkeerslicht (en dus na flink wat hobbels en bochten over grachten) gaf ze al aan niet meer bang te zijn, en bij aankomst in Vinkeveen grote grijns idd
Wel mooi kleurtje oranje, voor een airhead.[...]
Check
They see me rollin', they hatin'
Maandag was idd een ideale dag voor rollin'... iedereen dronken in de gracht dus lege wegen, en lekker weer. 
[YouTube: https://youtu.be/ujYaqD0Pj9c]
[YouTube: https://youtu.be/ujYaqD0Pj9c]
Careful. We don't want to learn from this.
Neuh, dat is wat Instagram ervan bakt. Is gewoon een reguliere rode.[...]
Wel mooi kleurtje oranje, voor een airhead.
Zonder gare filters ziet het er zo uit:

Pic van vlak na aanschaf anderhalf jaar terug. Ik schrik wel van hoeveel vuiler hij nu is - hoog tijd om daar wat aan te doen
Oslik blyat! Oslik!
Ah ok.dion_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:33:
[...]
Neuh, dat is wat Instagram ervan bakt. Is gewoon een reguliere rode.
Zonder gare filters ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Pic van vlak na aanschaf anderhalf jaar terug. Ik schrik wel van hoeveel vuiler hij nu is - hoog tijd om daar wat aan te doen
Leuk gemonteerd.JaltaH schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:25:
Maandag was idd een ideale dag voor rollin'... iedereen dronken in de gracht dus lege wegen, en lekker weer.
[video]
Hoe heb je dat trouwens op de motor gedaan, en wat zijn de instellingen van de camera ?
als ik dit probeer met een camera op de motor niet terug te zien door alle schokken etc.
Even opgezocht: dion_b in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"dion_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:20:
[...]
Hoe dat zo? Enige wat ik me herinner is dat je riep "Ik ga nooit motorrijden, dan rij ik mezelf geheid dood"
Zoiets, zie hierboven.Hooglander1 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:42:
[...]
Welke was het? De klassieke: "Ga je jezelf ook doodrijden?" dooddoener? Of een andere?
* Hooglander1 heeft er ook ervaring mee
[ Voor 30% gewijzigd door Mawlana op 29-04-2015 12:31 ]
Gefeli!418O2 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:50:
AVB gehaald. Precisiestop en achtje moesten 2xOpgelucht nu. Morgenochtend theorie
Gefeliciteerd. Dit keer niet platgelegen418O2 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:50:
AVB gehaald. Precisiestop en achtje moesten 2xOpgelucht nu. Morgenochtend theorie
Wees blij dat het niet straks met je eigen motor gebeurd.
Nu doorgaan!
Thanks. Ik weet nu dat ik gas moet geven als ik voel dat ik valShittyNL schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:53:
[...]
Gefeliciteerd. Dit keer niet platgelegen.
Wees blij dat het niet straks met je eigen motor gebeurd.
Nu doorgaan!
thanks!
[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 29-04-2015 13:36 ]
Nou, zojuist bericht gehad over m'n Schuberth C3.
Blijkt al wat ouder te zijn dan ik dacht (Oktober 2011), en dus geen aanspraak te kunnen maken op garantie.
Wat is er allemaal mis:
- Vizier waait dicht boven 70km/u (eerder gemerkt)
- Vizier waait open boven de 100km/u als ik m'n hoofd draai (sinds kort)
- Vizier lekt als een gek (nog niet gemerkt tot vorig jaar, olie meegekregen om de rubbers te smeren, pas dit weekend weer in de regen gereden).
- Pinlock lekt (sinds dit weekend)
Ben benieuwd wat ze me in rekening gaan brengen voor dit geintje.
Als het heel duur wordt ga ik op zoek naar een andere helm
Blijkt al wat ouder te zijn dan ik dacht (Oktober 2011), en dus geen aanspraak te kunnen maken op garantie.
Wat is er allemaal mis:
- Vizier lekt als een gek (nog niet gemerkt tot vorig jaar, olie meegekregen om de rubbers te smeren, pas dit weekend weer in de regen gereden).
Dank je.Paradox schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:29:
[...]
Leuk gemonteerd.
Hoe heb je dat trouwens op de motor gedaan, en wat zijn de instellingen van de camera ?
als ik dit probeer met een camera op de motor niet terug te zien door alle schokken etc.
Ik heb een GoPro 2 gebruikt op 720p/60fps, met de standaard zuignap-mount. Op de tank is het beeld best rustig, wat wel erger wordt als de mount op een stuk kuipwerk zit.
Je zou 'm nog aan je jas kunnen maken (chest mount?), of op je helm, dan heb je weinig last van trillingen van de motor.
Geen speciale gopro setting?JaltaH schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:33:
[...]
Dank je.![]()
Ik heb een GoPro 2 gebruikt op 720p/60fps, met de standaard zuignap-mount. Op de tank is het beeld best rustig, wat wel erger wordt als de mount op een stuk kuipwerk zit.
Je zou 'm nog aan je jas kunnen maken (chest mount?), of op je helm, dan heb je weinig last van trillingen van de motor.
Dat zullen we eens gaan proberen, Vanavond de nieuwe motor ophalen
Ben je niet bang dat die zuignap los laat tijdens het rijden?JaltaH schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:33:
[...]
Dank je.![]()
Tipje: Shoei Neotec, tegenhanger van de C3. Berichten zijn doorgaans positiever en klacht afhandeling gaat er goed!MikeyMan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:28:
Nou, zojuist bericht gehad over m'n Schuberth C3.
Wat is er allemaal mis:
Ik heb vanaf het begin wil problemen gehad met de Neotec (size L). Nu wel opgelost. Pinlock sloot niet goed aan, waardoor deze continu besloeg en stellen hielp voor geen meter.Frontysco schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:50:
[...]
Tipje: Shoei Neotec, tegenhanger van de C3. Berichten zijn doorgaans positiever en klacht afhandeling gaat er goed!
Uiteindelijk een winkel gevonden die de oorzaak wist. Pinlock is erg breed tov helmmaat (is wel tgv zicht). De medewerker heeft dus met een tangetje de inkepingen moeten verbuigen, zodat deze nu wel blijvend goed aansluit.
Probleem daarmee is dat mijn hoofd daar niet in past.
Geen speciale settings. Er valt bij de hero 2 ook weinig in te stellen, misschien is dat anders bij de nieuwere GoPro's.Paradox schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:26:
[...]
Geen speciale gopro setting?
Dat zullen we eens gaan proberen, Vanavond de nieuwe motor ophalen
Veel plezier vanavond!
Volgens mij waren ze geschikt tot zo'n 150mph. Zolang de ondergrond verder schoon en vlak is, komt ie er niet zomaar af. En eigenlijk heeft die camera al erger meegemaakt...Rody schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:48:
[...]
Ben je niet bang dat die zuignap los laat tijdens het rijden?
Iemand enig idee hoe de ANWb proefexamens zich verhouden tot het echte theorie examen? Ik heb 5 gedaan, allemaal geslaagd met gemiddeld 2.6 fout. Dan zou ik toch wel goed moeten zitten?
Geen verstand van maar ik weet wel dat je tegenwoordig best moet leren voor de motor theorie. Vergeet voornamelijk niet de minimale profieldiepte, de snelheid bij het filteren van de file en het rijden overdag met een defect lampje van je snelheidsmeter.
Oh, en me vriendin is geslaagd voor rbw, gelijk maar een CBR 600 F3 opgehaald:

Met echte Remus Auspuff decal, nu 3e eigenaar
Hij heeft enige tijd stilgestaan, daardoor zijn de stationair sproeiers een klein beetje verstopt. Bougies zijn goed. Hopelijk lost dit zichtzelf op met een reinigingsmiddeltje.
Aangezien die nieuwe banden, remblokken en olie heeft. Heb ik hem deze gehele week even mee naar me werk. Even het rubber inwijden
Bizar hoe makkelijk zo'n 600tje rijdt op de grens, mooi volgas door de bocht knallen.
Hier me laatste video van 2 weken terug, ijsseldijk bij deventer oa:

Hij heeft enige tijd stilgestaan, daardoor zijn de stationair sproeiers een klein beetje verstopt. Bougies zijn goed. Hopelijk lost dit zichtzelf op met een reinigingsmiddeltje.
Aangezien die nieuwe banden, remblokken en olie heeft. Heb ik hem deze gehele week even mee naar me werk. Even het rubber inwijden
Hier me laatste video van 2 weken terug, ijsseldijk bij deventer oa:
[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 29-04-2015 21:30 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Als je de vragen tijdens een "proef-examen" allemaal direct juist kunt beantwoorden zonder daarbij na te hoeven gaan denken over een mogelijk antwoord dan lukt dat op een "echt" examen ook wel.418O2 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:49:
Iemand enig idee hoe de ANWb proefexamens zich verhouden tot het echte theorie examen? Ik heb 5 gedaan, allemaal geslaagd met gemiddeld 2.6 fout. Dan zou ik toch wel goed moeten zitten?
Het gaat er niet om dat je de wet/regels uit je hoofd stamp, het is de bedoeling dat je een (voorbeeld)situatie juist in kunt schatten én daarop acteert.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Lol. Mijne ook afgelopen zaterdagJaltaH schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:00
Volgens mij waren ze geschikt tot zo'n 150mph. Zolang de ondergrond verder schoon en vlak is, komt ie er niet zomaar af. En eigenlijk heeft die camera al erger meegemaakt...
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dan hoop ik dat. 16 examens en 2,5 fout gemiddeld.wimmel_1 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:43:
[...]
Als je de vragen tijdens een "proef-examen" allemaal direct juist kunt beantwoorden zonder daarbij na te hoeven gaan denken over een mogelijk antwoord dan lukt dat op een "echt" examen ook wel.
Het gaat er niet om dat je de wet/regels uit je hoofd stamp, het is de bedoeling dat je een (voorbeeld)situatie in kunt schatten én daarop juist acteert.
Heb het boek volledig gelezen, alle voorbeeld vragen gemaakt en alle examens 2x gedaan
@Ghostrider: leuk man, gefeliciteerd nog! En leuke meid, zo een zoek ik ook nog die wel van mijn hobby's houd. 

Oprit op, bocht inzetten en ineens de motor kwijt...
Jezis dat geluid, dat brengt me direct terug naar 2 jaar geleden.
Oprit op, bocht inzetten en ineens de motor kwijt...
[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 29-04-2015 22:11 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Leuk gemonteerd en wat het het echt afmaakt, die eend!JaltaH schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:25:
[video]
Nice, mooie motor. Die heb ik hiervoor gehad. Exact dezelfde kleurstelling. Zit er toevallig een buts in de kuip waar de Remus sticker zit - kan ook links zijn?Ghostrider schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:28:
Geen verstand van maar ik weet wel dat je tegenwoordig best moet leren voor de motor theorie. Vergeet voornamelijk niet de minimale profieldiepte, de snelheid bij het filteren van de file en het rijden overdag met een defect lampje van je snelheidsmeter.
[afbeelding]
[...]
Beste Tweakers,
Ook ik meld mij maar eens op dit topic (wist nooit dat er hier veel meer fervente motorrijders ronddwaalden
). Ik zit met een vraag, waarbij ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben.
Op dit moment rijd ik sinds twee jaar een BMW F650, met hierop de TomTom Rider (2013) gemonteerd. Op dit moment ben ik zoekende naar een headset welke ik kan verbinden met mijn navigatiesysteem en tegelijkertijd met mijn vriendin kan praten, als bijrijder. Ik kom zelf veel lovende stukken tegen over de Interphone en de Scala riders, maar zou graag even wat input van mede-tweakers willen horen
. Ik zit op dit moment zelf te kijken naar de Interphone F4XT(229 euro) of F4MC (269 euro) variant, de Interphone F5XT (279 euro) óf de CARDO SCALA RIDER Q3 (297 euro). De gevonden prijzen zijn voor de duo packs.
Welke headset zouden jullie aanbevelen (andere merken kunnen natuurlijk ook) en waarom?
Alvast bedankt voor jullie input
!
Ook ik meld mij maar eens op dit topic (wist nooit dat er hier veel meer fervente motorrijders ronddwaalden
Op dit moment rijd ik sinds twee jaar een BMW F650, met hierop de TomTom Rider (2013) gemonteerd. Op dit moment ben ik zoekende naar een headset welke ik kan verbinden met mijn navigatiesysteem en tegelijkertijd met mijn vriendin kan praten, als bijrijder. Ik kom zelf veel lovende stukken tegen over de Interphone en de Scala riders, maar zou graag even wat input van mede-tweakers willen horen
Welke headset zouden jullie aanbevelen (andere merken kunnen natuurlijk ook) en waarom?
Alvast bedankt voor jullie input
een tip die ik kreeg; als je wel eens met andere rijdt, vraag wat zij hebben. Want dan kan je met elkaar praten met je eigen device 
Theorie gehaald met 5 foutjes
Bedankt voor de reactie en gefeliciteerd!418O2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:51:
een tip die ik kreeg; als je wel eens met andere rijdt, vraag wat zij hebben. Want dan kan je met elkaar praten met je eigen device
Ze hebben allemaal andere merken, dus dat schiet niet op
Ik hoor hele goede verhalen over de Midland BTNext Conference (+/- 200 euro), komt er ook altijd goed uit in de reviews en was winnaar van een test in MotoPlus. Die werkt ook samen met andere bluetooth setjes voor zover ik weet.gajus26 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:46:
Beste Tweakers,
Ook ik meld mij maar eens op dit topic (wist nooit dat er hier veel meer fervente motorrijders ronddwaalden). Ik zit met een vraag, waarbij ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben.
Op dit moment rijd ik sinds twee jaar een BMW F650, met hierop de TomTom Rider (2013) gemonteerd. Op dit moment ben ik zoekende naar een headset welke ik kan verbinden met mijn navigatiesysteem en tegelijkertijd met mijn vriendin kan praten, als bijrijder. Ik kom zelf veel lovende stukken tegen over de Interphone en de Scala riders, maar zou graag even wat input van mede-tweakers willen horen. Ik zit op dit moment zelf te kijken naar de Interphone F4XT(229 euro) of F4MC (269 euro) variant, de Interphone F5XT (279 euro) óf de CARDO SCALA RIDER Q3 (297 euro). De gevonden prijzen zijn voor de duo packs.
Alvast bedankt voor jullie input!
Deze ga ik zelf ook aanschaffen zodra ik een nieuwe helm heb (ergens in de komende 2-3 weken)
Thanks, ik ga me eens inlezen. Heb de duo set voor 300 euro gevonden, dus dat is nog wel te doenTankiej schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:00:
[...]
Ik hoor hele goede verhalen over de Midland BTNext Conference (+/- 200 euro), komt er ook altijd goed uit in de reviews en was winnaar van een test in MotoPlus. Die werkt ook samen met andere bluetooth setjes voor zover ik weet.
Deze ga ik zelf ook aanschaffen zodra ik een nieuwe helm heb (ergens in de komende 2-3 weken)
Of eentje nemen met universal intercom. Sena heeft dit, sommige/alle Interphone modellen ook.418O2 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:51:
Feli! Toch nog wel een stukje meer fouten dan met oefenen...Theorie gehaald met 5 foutjes
Midland BTNext Conference twin voor 300 euro? Linkje?gajus26 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:09:
[...]
Thanks, ik ga me eens inlezen. Heb de duo set voor 300 euro gevonden, dus dat is nog wel te doen.
Ben zelf erg enthousiast over de Sena 20s, op basis van reviews. Erg goede ruisonderdrukking en goed switchen (naar achtergrond) tussen intercom en bijvoorbeeld navigatie bij gelijktijdig gebruik. Heb 'm nog niet overigens, dus helaas geen praktijk ervaring.
[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 30-04-2015 10:23 ]
Amazon.de nieuw vanaf 298 euro, komt 5 euro verzendkosten bij.JBS schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:21:
[...]
Midland BTNext Conference twan voor 300 euro? Linkje?
Ben zelf erg enthousiast over de Sena 20s, op basis van reviews. Erg goede ruisonderdrukking en goed switchen (naar achtergrond) tussen intercom en bijvoorbeeld navigatie bij gelijktijdig gebruik.
Overige amazon sites hebben ze ook voor ongeveer die prijs.
Jep. Maar wat maakt het uitXBL schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:14:
[...]
Of eentje nemen met universal intercom. Sena heeft dit, sommige/alle Interphone modellen ook.
[...]
Feli! Toch nog wel een stukje meer fouten dan met oefenen...
Anders kun je mijn oplossing altijd gebruiken - zelfs een vieze oude BMW blijkt nog een prima chick magnet, heb zowaar jongedames in de rij staan. Het pak van degene achterop op die foto hierboven was iig wel van m'n vriendinJoopieboy schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:52:
@Ghostrider: leuk man, gefeliciteerd nog! En leuke meid, zo een zoek ik ook nog die wel van mijn hobby's houd.
Oslik blyat! Oslik!
Je dochter(s) tellen natuurlijk niet mee.dion_b schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:22:
[...]
Anders kun je mijn oplossing altijd gebruiken - zelfs een vieze oude BMW blijkt nog een prima chick magnet, heb zowaar jongedames in de rij staan. Het pak van degene achterop op die foto hierboven was iig wel van m'n vriendin
De accu van m'n Sena SMH5FM is ondertussen redelijk gaar, dus heb ik laatst voor 220 euro de Sena 20S besteld. Topspul 
[ Voor 19% gewijzigd door Maegrim op 30-04-2015 11:59 ]
Ach, nog maar paar jaar voor hun vriendinnen wel binnen bereik komen
Oslik blyat! Oslik!
Geen Sena producten meegepakt in die testTankiej schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:00:
[...]
Ik hoor hele goede verhalen over de Midland BTNext Conference (+/- 200 euro), komt er ook altijd goed uit in de reviews en was winnaar van een test in MotoPlus.
Zo vandaag lekker gereden. Nogal wisselvallig weer met zon en hagel, maar ik had toch wel even een wtf momentje. Ging tanken bij Groesbeek in de buurt en blijkbaar was ik mijn pinpas vergeten. (Is me nog nooit overkomen) En had natuurlijk niet genoeg geld bij. Voelde me nogal lullig, maar er kwam een aardige man aan die zelf blijkbaar ook motor reed en iets meekreeg van het hele gebeuren en hij bood onmiddellijk aan om te betalen voor mij.
Heb daarna natuurlijk wel het geld naar zijn rekening overgemaakt, maar ik was toch even verbaast dat er nog aardige behulpzame mensen bestaan.
Dus nogmaals heel erg bedankt mocht diegene het hier lezen
Top!
Heb daarna natuurlijk wel het geld naar zijn rekening overgemaakt, maar ik was toch even verbaast dat er nog aardige behulpzame mensen bestaan.
Het vlot nemen van een afrit met goede windstoten is ook altijd wel spannend
Never ever financial advice...
Ik ben aan het wachten op de 10C, die doet hetzelfde+heeft een actioncamMaegrim schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:28:
De accu van m'n Sena SMH5FM is ondertussen redelijk gaar, dus heb ik laatst voor 220 euro de Sena 20S besteld. Topspul
[video]
Iemand hier met Klim motorkleding ?
Gewoon achteropbinden met een extra setje motorkleding van jouw...vervolgens een hagelbui inrijdenJoopieboy schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:52:
true story
Wel typisch, achterop wou ze harder en harder inclusief achterop meesturen. Tempo van haar valt nu nog mee.
Nee, deze is schadevrij aan de zijkanten.Jolke schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:52:
[...]
Nice, mooie motor. Die heb ik hiervoor gehad. Exact dezelfde kleurstelling. Zit er toevallig een buts in de kuip waar de Remus sticker zit - kan ook links zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 30-04-2015 20:31 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Graag gedaan.zynex schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:26:
Zo vandaag lekker gereden. Nogal wisselvallig weer met zon en hagel, maar ik had toch wel even een wtf momentje. Ging tanken bij Groesbeek in de buurt en blijkbaar was ik mijn pinpas vergeten. (Is me nog nooit overkomen) En had natuurlijk niet genoeg geld bij. Voelde me nogal lullig, maar er kwam een aardige man aan die zelf blijkbaar ook motor reed en iets meekreeg van het hele gebeuren en hij bood onmiddellijk aan om te betalen voor mij.
Heb daarna natuurlijk wel het geld naar zijn rekening overgemaakt, maar ik was toch even verbaast dat er nog aardige behulpzame mensen bestaan.Dus nogmaals heel erg bedankt mocht diegene het hier lezen
Top!
Nee, geintje, was ik niet.
Ik vermoed deze mensen wel:DinX schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:42:
Iemand hier met Klim motorkleding ?
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=834987
Lijkt mij prima.
Asus Zenbook i7 256gb
Mja, ken Het merk al langer en het is inderdaad 1 van de beste in z'n soort. Maarja, die prijs...Ghostrider schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:32:
[...]
Ik vermoed deze mensen wel:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=834987
Lijkt mij prima.
Mooi zo. Veel plezier ermee. Was mijn eerste motor na een lichte motor ivm beperkt rijbewijs. Wel iets te nerveus 4 cilinder en 600 cc.Ghostrider schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:30:
[...]
Nee, deze is schadevrij aan de zijkanten.
ik heb een zx6r '98 met nu 54000km op de teller.
het is mij opgevallen dat deze stationair "tikt" en met rijden ook , ik heb hier een filmpje van proberen te maken, hierop is het veel harder hoorbaar dan naast de motor.
nu heb ik het eea op internet gezocht en komthet schijnbaar met regelmaat voor dat de nokkenasketting spanner (CCT) defect gaat.
geluid wordt sneller bij verhogen toerental en wordt niet meer of minder bij een warme motor ?
ik heb wat verschillende filmpjes bekeken en ik denk dat dat bij mij aan de hand kan zijn.
iemand mee eens / oneens zie filmpje.
YouTube: Zx6r
het is mij opgevallen dat deze stationair "tikt" en met rijden ook , ik heb hier een filmpje van proberen te maken, hierop is het veel harder hoorbaar dan naast de motor.
nu heb ik het eea op internet gezocht en komthet schijnbaar met regelmaat voor dat de nokkenasketting spanner (CCT) defect gaat.
geluid wordt sneller bij verhogen toerental en wordt niet meer of minder bij een warme motor ?
ik heb wat verschillende filmpjes bekeken en ik denk dat dat bij mij aan de hand kan zijn.
grote kans dat het je NAKS is. als je die vervangt vervang dan ook je distributiekettingwd200 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:43:
Zijn die dingen niet in de aanbieding omdat er een nieuw model kwam?DinX schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:54:
[...]
Mja, ken Het merk al langer en het is inderdaad 1 van de beste in z'n soort. Maarja, die prijs...
Nerveus valt wel mee, het is maar net wat je gewend bent. Voor een F'je valt het me zekerweten mee hoe hard en gemakkelijk je er mee kan knallen.Jolke schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:11:
[...]
Mooi zo. Veel plezier ermee. Was mijn eerste motor na een lichte motor ivm beperkt rijbewijs. Wel iets te nerveus 4 cilinder en 600 cc.
@wd200
Even langsrijden bij een goede motorzaak. Eventueel vergelijken met andere youtube filmpjes. Het kan ook wel eens een lekke pakking zijn bij het uitlaatspruitstuk zijn als ik het zo hoor.
Kan altijd erger
[ Voor 57% gewijzigd door Ghostrider op 30-04-2015 22:22 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Geen idee. Er zijn ook niet bepaald veel winkels die het verkopen op wat online adventure winkels na...Ghostrider schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:18:
[...]
Zijn die dingen niet in de aanbieding omdat er een nieuw model kwam?
Chris Birch op een 1190 Adventure R 
Kan best je NAKS zijn (nokkenaskettingspanner). Mijne was ook gaar, dus heb ik handmatig laten maken. De ketting zelf is nog in prima staat (gaat echt moeilijk lang mee), maar dat automatische spanmechanisme kan lam worden.wd200 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:43:
Verwijderd
De Bandit vandaag naar MCRijen gebracht voor een onderhoudsbeurtje, daarna heb ik de boef even flink de sporen gegeven op mijn vaste straatcircuit in de omgeving

/me is happy
/me is happy
Kettingen gaan lang mee ja. maar als hij niet gesteld wordt rekt hij heel erg uit en daaorm is het slim om die meteen mee te vervangen. kettinkje is ook niet duur.XBL schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:55:
[...]
Kan best je NAKS zijn (nokkenaskettingspanner). Mijne was ook gaar, dus heb ik handmatig laten maken. De ketting zelf is nog in prima staat (gaat echt moeilijk lang mee), maar dat automatische spanmechanisme kan lam worden.
Het was veel schakelen als je lekker door wilde rijden of als je in de bergen reed, omdat je op de (smalle) piek van de vermogenscurve moet blijven. Verder ben ik een luie rijder, dus niet teveel schakelen. Dat is nu helemaal goedgekomen met een dikke V-twin.Ghostrider schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:18:
[...]
Nerveus valt wel mee, het is maar net wat je gewend bent. Voor een F'je valt het me zekerweten mee hoe hard en gemakkelijk je er mee kan knallen.
[...]
Gisteren de motor weer voorzien van nieuwe onderdeeltjes na mijn crash.
- Linker voet stapje.
- Linker clipon buis
- Linker handvat
- Linker paddockstand houder (Bobbin???)
Toen zag ik dat mijn stuurdemper los zat. Ik was even bang de het frame stuk was (stuurdemper zit op de luchtbuis wat het frame is) maar gelukkig zat er gewoon een buitje los.
Daarna regen wielen gewisseld naar de gewone wielen en merkte ikdat de vooras wat strakker ging dan normaal. (moest hem nu met een hamer eruit halen ipv gewoon duwen). Oké dat kan, even de voorpoten los en weer vast dan schieten ze weer goed. En idd, toen ging het weer zoals het hoort.
Maar we merkte wel dat mijn kapje, welke boven op de linker voorverkoopt zit, twee milimeter eruit gedraaid is. Dat is wel apart. Öhlins heeft hier een apart stuk gereedschap voor om die weer vast te draaien. Een beetje research vertelde mij dat dat handvat moet zitten. Dus waarschijnlijk gewoon los getrild. Kan ook altijd al zo gezeten hebben en dat ik het niet gemerkt heb
Maar toch maar even langs de veren boer om het na te laten kijken.
- Linker voet stapje.
- Linker clipon buis
- Linker handvat
- Linker paddockstand houder (Bobbin???)
Toen zag ik dat mijn stuurdemper los zat. Ik was even bang de het frame stuk was (stuurdemper zit op de luchtbuis wat het frame is) maar gelukkig zat er gewoon een buitje los.
Daarna regen wielen gewisseld naar de gewone wielen en merkte ikdat de vooras wat strakker ging dan normaal. (moest hem nu met een hamer eruit halen ipv gewoon duwen). Oké dat kan, even de voorpoten los en weer vast dan schieten ze weer goed. En idd, toen ging het weer zoals het hoort.
Maar we merkte wel dat mijn kapje, welke boven op de linker voorverkoopt zit, twee milimeter eruit gedraaid is. Dat is wel apart. Öhlins heeft hier een apart stuk gereedschap voor om die weer vast te draaien. Een beetje research vertelde mij dat dat handvat moet zitten. Dus waarschijnlijk gewoon los getrild. Kan ook altijd al zo gezeten hebben en dat ik het niet gemerkt heb
Tsja wat is lang? Mijn NAKS heeft de 80k km gehaald, Hierna was de spanner compleet op (van de 20 tandjes had ie er nog maar een handjevol) en de ketting had zelfs zijwaardse speling.joshje schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:48:
[...]
Kettingen gaan lang mee ja. maar als hij niet gesteld wordt rekt hij heel erg uit en daaorm is het slim om die meteen mee te vervangen. kettinkje is ook niet duur.
De ketting was inderdaad maar een paar tientjes, maar dat je halve blok open moet is wel wat duurder. Ik was voor alleen het vervangen van de ketting 400 euro verder. Ketting + spanner was 75 eu en 5 man uren.
Ook klepspeling was nagekeken, monteur had toch het kleppendeksel eraf. Dat had verder geen aandacht nodig.
Heerlijk zo een onverwoestbaar Fazer blokje.
[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 01-05-2015 09:45 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Verwijderd
Ik moet zeggen ik haatte altijd 600cc 4 cilinder motoren vanwege de smalle powerband en het nerveuze motorblok gedrag. Totdat ik een proefritje ging maken op mijn Bandit, dat ding is zo ongeloofelijk soepel voor zo'n kleine 4 cilinder echt niet normaal. Nadeel is natuurlijk dat hij daardoor minder topvermogen heeft dan andere 4 cilinders in dezelfde klasse.Jolke schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:14:
[...]
Het was veel schakelen als je lekker door wilde rijden of als je in de bergen reed, omdat je op de (smalle) piek van de vermogenscurve moet blijven. Verder ben ik een luie rijder, dus niet teveel schakelen. Dat is nu helemaal goedgekomen met een dikke V-twin.
Moraal van het verhaal er zijn dus 600cc motoren met een mooie koppel kromme als je niet je aandacht af laat leiden door topvermogen
Het ligt er maar net aan wat je referentie kader is
Ik vond mijn eerste motor (GSX400X, 400cc 4-cilinder met 60 pk) ook 'soepel' en 'veel koppel' onderin hebben
Totdat ik op mijn GSX-R600 stapte, die vond ik in het begin ook 'veel koppel' onderin hebben.
Nu valt dat natuurlijk zwaar tegen als ik op een 1000cc of dikke V-twin zou rijden, maar daar heb ik (gelukkig?) nog niet op gereden, dus weet ik ook niet wat ik mis
Nu valt dat natuurlijk zwaar tegen als ik op een 1000cc of dikke V-twin zou rijden, maar daar heb ik (gelukkig?) nog niet op gereden, dus weet ik ook niet wat ik mis
Vaak bu'j te bang!
Gisteren na 5 jaar mijn oude HJC IS-16 helm maar eens vervangen, het is een Shark S700 geworden, ook weer met ingebouwd zonnevizier (ideaal) en de zaak heeft er als service ook gelijk een pinlock vizier bij in gezet, super
Nu alleen nog even een kinstukje (chincurtain?) regelen, dat is kennelijk een "optie" op deze helm
Nu alleen nog even een kinstukje (chincurtain?) regelen, dat is kennelijk een "optie" op deze helm
Met m'n Shark Speed-R heb ik op een ontzettende warm/klamme dag even zonder zo'n kinstukje gereden... Ontzettende afrader!UTwizard schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:55:
Gisteren na 5 jaar mijn oude HJC IS-16 helm maar eens vervangen, het is een Shark S700 geworden, ook weer met ingebouwd zonnevizier (ideaal) en de zaak heeft er als service ook gelijk een pinlock vizier bij in gezet, super![]()
Ik kreeg allerlei spul in m'n gezicht geblazen. Waarschijnlijk is de aerodynamische combinatie van motorfiets, helm en mijn persoon zodanig dat het een noodzakelijke assessoire is (misschien voor jouw situatie niet).
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik ben bang dat dat bij mij ook op zal gaan. Mijn ZX6R '95 heeft namelijk geen bubble ruit, als ik "normaal" op de motor zit slaat daardoor de wind via de ruit precies op mijn helm. Als ik niet met mijn helm in de turbulentie wil zitten moet ik of helemaal rechtop gaan zitten, of juist achter het ruitje gaan liggen. Tot de 120 km/u kun je nog best goed zitten, maar daarboven is het echt niet meer comfortabel.steveman schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:07:
[...]
Ik kreeg allerlei spul in m'n gezicht geblazen. Waarschijnlijk is de aerodynamische combinatie van motorfiets, helm en mijn persoon zodanig dat het een noodzakelijke assessoire is (misschien voor jouw situatie niet).
Ik heb veel verschillende motoren gehad en gereden. Inclusief BMW HP2 boxer. En de 600cc vind ik persoonlijk het leukst rijden.Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:36:
[...]
Ik moet zeggen ik haatte altijd 600cc 4 cilinder motoren vanwege de smalle powerband en het nerveuze motorblok gedrag. Totdat ik een proefritje ging maken op mijn Bandit, dat ding is zo ongeloofelijk soepel voor zo'n kleine 4 cilinder echt niet normaal. Nadeel is natuurlijk dat hij daardoor minder topvermogen heeft dan andere 4 cilinders in dezelfde klasse.
Moraal van het verhaal er zijn dus 600cc motoren met een mooie koppel kromme als je niet je aandacht af laat leiden door topvermogen
Smaken verschillen
Misschien moet ik met mijn 126000 km ook eens naar de nokkenasketting kijken_Apache_ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:43:
[...]
Tsja wat is lang? Mijn NAKS heeft de 80k km gehaald, Hierna was de spanner compleet op (van de 20 tandjes had ie er nog maar een handjevol) en de ketting had zelfs zijwaardse speling.
De ketting was inderdaad maar een paar tientjes, maar dat je halve blok open moet is wel wat duurder. Ik was voor alleen het vervangen van de ketting 400 euro verder. Ketting + spanner was 75 eu en 5 man uren.
Ook klepspeling was nagekeken, monteur had toch het kleppendeksel eraf. Dat had verder geen aandacht nodig.
Heerlijk zo een onverwoestbaar Fazer blokje.AF ent oe wat slijtage onderdelen, maar verder heeft het mij in de 80k nog niet teleurgesteld.
Ik heb dat idd ook een beetje. Rij toch wel op heel veel machines ondertussen, maar de 600cc CBR zit toch wel heel hoog op de lijst.Tylen schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:17:
[...]
Ik heb veel verschillende motoren gehad en gereden. Inclusief BMW HP2 boxer. En de 600cc vind ik persoonlijk het leukst rijden.
Smaken verschillen
Je kan ook het gas af en toe echt open gooien, itt een Fireblade of een andere supersport.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik blijf het geweldig vinden zo'n benzinetank (komende van een 20l hiervoor).

412 km gereden en nog 4l benzine over

Wel lekker, maar wel gewicht!DinX schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet met mijn kawa om de 140km echt hoognodig een station opzoeken. Met zijn 15liter tank, volgensmij iets minder en 1 op 12.5.
260 kg volgetankt waar je niks van merkt tijdens het rijdenShittyNL schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:16:
[...]
Wel lekker, maar wel gewicht!![]()
Ik moet met mijn kawa om de 140km echt hoognodig een station opzoeken. Met zijn 15liter tank, volgensmij iets minder en 1 op 12.5.
Kom ik aan met mijn 14L tankje op de MT-09
Maar heb nog geen idee wat het verbruik is; en daar gaat het natuurlijk om.
Op mij ZX-7R had ik als vuistregel om rond de 200km maar een tank op te zoeken. Dat heb ik mezelf destijds maar aangeleerd na een keer stil te vallen op de snelweg.
Maar heb nog geen idee wat het verbruik is; en daar gaat het natuurlijk om.
Op mij ZX-7R had ik als vuistregel om rond de 200km maar een tank op te zoeken. Dat heb ik mezelf destijds maar aangeleerd na een keer stil te vallen op de snelweg.
Yamaha MT-09
Ach, het kan ook wel anders. 15 Liter tank en elke 275KM vul ik 'm af met12 liter euro
Als het lampje gaat branden, meestal rond de 250KM, heb ik nog 4 liter over en ga ik de eerstvolgende keer tanken.
Als het lampje gaat branden, meestal rond de 250KM, heb ik nog 4 liter over en ga ik de eerstvolgende keer tanken.
[ Voor 6% gewijzigd door empy op 01-05-2015 12:41 ]
Wil ik ook! ik sta om de dag te tankenDinX schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ken het artikelToolkiT schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:40:
dinx woonde jij niet in leuven?
http://www.telegraph.co.u...is-good-for-everyone.html
Ik woon in Zolder en werk in Leuven. Ik moet dus elke dag tussen de file door ja.
Dit doe ik elke werkdag: https://goo.gl/maps/3hfBf
zwembad is prive of werk?DinX schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:57:
[...]
Ik ken het artikel
Ik woon in Zolder en werk in Leuven. Ik moet dus elke dag tussen de file door ja.
Dit doe ik elke werkdag: https://goo.gl/maps/3hfBf
Als je daar 40 uur per maand staat ongeveer kan je het wel half zo noemen ja
Precies, mijn Hornetje ook. 18,7 liter tank, en rond de 269 (give or take 2km) op de dagteller gaat 'ie knipperen. Dan gaat er 13 liter in. En had ik dus in theorie nog 100 km kunnen rijden.empy schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:40:
Ach, het kan ook wel anders. 15 Liter tank en elke 275KM vul ik 'm af met12 liter euro![]()
Bovenstaand verbruik is bij vooral B-wegen; op de snelweg gaat het verbruik wel wat omhoog.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mijn R1 gaat 18 liter in ofzo. Op de snelweg rijdt die 1 op 19 volgens mij, scheelt met tanken.
Op B wegen is me verbruik juist hoger dan de snelweg, dan is het saai toeren in de 6.
Op B wegen is me verbruik juist hoger dan de snelweg, dan is het saai toeren in de 6.