Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 32 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

(jarig!)
Viper® schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:27:
Mijn R1 gaat 18 liter in ofzo. Op de snelweg rijdt die 1 op 19 volgens mij, scheelt met tanken.
Op B wegen is me verbruik juist hoger dan de snelweg, dan is het saai toeren in de 6.
De R1 heeft toch dezelfde tank als mijn Fazer8? dan gaat er 17 liter in.
Wikipedia: Yamaha FZ8 and FAZER8
Maar als ik tank gaat er vaak maar 13l in dus heb nog een beste reserve over (ik rij meestal iets van 10mijl in de reserve).
Verbruik is bij mij meestal iets van 10.x mijl per liter... als ik op de snelweg onder de 6K RPM blijf is het beter.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

-tom-562 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:49:
Het ligt er maar net aan wat je referentie kader is :P
Dit is mijn referentiekader:

Honda CB1
Suzuki GS500E
Yamaha Virago 535
Yamaha FJ1100
Suzuki Intruder 800
Suzuki Intruder 1400
Kawasaki Z750
Suzuki Bandit 650

Genoeg zo? ;)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:33:
[...]

De R1 heeft toch dezelfde tank als mijn Fazer8? dan gaat er 17 liter in.
Wikipedia: Yamaha FZ8 and FAZER8
Maar als ik tank gaat er vaak maar 13l in dus heb nog een beste reserve over (ik rij meestal iets van 10mijl in de reserve).
Verbruik is bij mij meestal iets van 10.x mijl per liter... als ik op de snelweg onder de 6K RPM blijf is het beter.
Vanaf 2004 is het 18l, daarvoor 17l
Wikipedia: Yamaha YZF-R1

Reserve tank is iets van 5 liter volgens mij. Als ik tank gaat er meestal 14/15 in.

Toch het verschil tussen net tanken en lopen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 01-05-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

(jarig!)
Viper® schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:43:
[...]

Vanaf 2004 is het 18l, daarvoor 17l
Wikipedia: Yamaha YZF-R1

Reserve tank is iets van 5 liter volgens mij. Als ik tank gaat er meestal 14/15 in.

Toch het verschil tussen net tanken en lopen >:)
Ik heb ff de tanks vergeleken en volgens mij zit er op de R1 zowiso een andere tank (ookal is het blok hetzelfde)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij staat nog steeds binnen :$

Dat krijg je als je auto sneller is dan je motor oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09

Rick-Jan

always connected

Stacheldraht schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:36:
[...]

Dit is mijn referentiekader:

Honda CB1
Suzuki GS500E

Genoeg zo? ;)
Kun je iets vertellen over je ervaringen met bovenstaande motoren? Ik mag over een tijdje op voor A2 rijbewijs, en zit naar allebei te kijken.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:31
Stacheldraht schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:36:
[...]

Ik moet zeggen ik haatte altijd 600cc 4 cilinder motoren vanwege de smalle powerband en het nerveuze motorblok gedrag. Totdat ik een proefritje ging maken op mijn Bandit, dat ding is zo ongeloofelijk soepel voor zo'n kleine 4 cilinder echt niet normaal. Nadeel is natuurlijk dat hij daardoor minder topvermogen heeft dan andere 4 cilinders in dezelfde klasse.

Moraal van het verhaal er zijn dus 600cc motoren met een mooie koppel kromme als je niet je aandacht af laat leiden door topvermogen :)
Precies dat dus: het verschil met een Bandit en een CBR is hoe het koppel over het toerenbereik verdeeld is. Bij een CBR is dat een smalle piek rond 10.000±1000 rpm, bij een Bandit is dat ook rond 10.000 rpm, maar een breedte van 2-3000 rpm en dat merk je goed.
Bij mijn huidige VTR is het maximum 9000, maar is het koppel bij stationair al bijna maximaal. :P

Ik moet zeggen dat ik torque ook veel prettiger vind dan vermogen. Daarom zou ik me ook kunnen voorstellen op een zwaardere 4 cilinder te kunnen stappen (VFR bijvoorbeeld). Maar nu heb ik het dus beiden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 13:18
M'n cb1300 heeft maar 115pk, koppelbak :+ max toerental is 8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:52
Rick-Jan schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:50:
[...]

Kun je iets vertellen over je ervaringen met bovenstaande motoren? Ik mag over een tijdje op voor A2 rijbewijs, en zit naar allebei te kijken.
Ik heb op beide gereden. Ik weet niet hoe lang je bent maar met mijn 1.85 zat ik een stuk beter op de Suzuki. Beide zijn lekkere gooi en smijtfietsen in de bochten. Op de honda had ik een middenbok die ik er na twee keer rijden afgehaald heb, die schraapte iets te vaak over het asfalt :)

Grootste verschil zit toch echt in het aantal cilinders; wat lijkt je leuker rijden 2 of 4 cilinders? Op beide gaan proefrijden kijkt me sowieso hey beste idee.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Vandaag ook zitten sleutelen aan mijn motor. Accu was leeg en laadde niet meer op, was sprake van ene kapotte spanningsregelaar. Nieuwe accu kwam gisteren binnen, voor 44 euro een gelaccu van 11 Ah. Morgen nog even de oude accu bij de bouwmarkt inlveren en 7.50 claimen als 'statiegeld'. :)

Nieuwe accu erin gezet, die stond op 10.5V, dus even aan de lader. Na een uurtje 1.6 A laden proberen te starten: in 1x slaat de motor aan en loopt eigenlijk meteen prima. Spanning nagemeten op de accu:

Stationair: 14.0V
3000 rpm: 13.3V
5000 rpm: 13.1V

Spanning loopt dus zeker niet op boven 14V, maar wat me wel verbaasd is dat deze terugloopt bij hoger rpm: ik had lager verwacht. :?

Spanningsregelaar is dus ok. SR zit overigens bij een VTR rechts onder de buddyseat, net als bij een VFR. Ik heb er ook nieuwe bougies ingezet, ipv de standaard NGK's nu iridiums erin. Bij het in elkaar zetten merkte ik ook op dat er twee luchtslangen naar het luchtvfilter niet goed aangeloten waren. Het leek er ook op alsof die nooit goed gezeten hebben, want er zaten behoorlijke knikken in. Die ook maar even aangesloten.
Morgen even een rondje rijden, vandaag teveel regen. Kijken of die beter rijdt en of het bokken tussen 3-4000 rpm minder is geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Freelance schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:19:
Grootste verschil zit toch echt in het aantal cilinders; wat lijkt je leuker rijden 2 of 4 cilinders? Op beide gaan proefrijden kijkt me sowieso hey beste idee.
Ik vond tweecylinders te onregelmatig trekken bij lage toeren (tot bokken aan toe op rotondes), wat me voor woon/werkverkeer en filerijden minder optimaal leek. Dat ligt waarschijnlijk gewoon aan mijn manier van rijden. :+

Ik heb ook geen klagen over het koppel van mijn Fazer, bij lagere toeren is 'ie heerlijk soepel en vergeeflijk, boven de 7000 komt 'ie echt los. Ik heb er nu iets minder dan 1000 kilometer opzitten in een maand en ongeveer 1:20 gereden. Zondag weer weg! :)

Ondertussen heb ik een tijdje gereden met schuimrubberdoppen en Alpine MotoSafe, maar vind het beide niets. Morgen laat ik ProActiv-doppen opmeten.
Stacheldraht schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:19:
Verplicht leesvoer, Sport Riding Techniques: How To Develop Real World Skills for Speed, Safety, and Confidence on the Street and Track (anders dan de titel doet vermoeden is dit vooral een boek voor gewone motorrijders)
Ik ben er nu een dertigtal bladzijden in gevorderd, en moet zeggen dat 'ie prettig wegleest. De tips worden goed voorzien van achtergrond, waardoor ik de logica van wat de schrijver bedoelt ook aardig doorgrond. Bedankt! :)

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 01-05-2015 18:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
CodeCaster schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:31:
[...]

Ik vond tweecylinders te onregelmatig trekken bij lage toeren (tot bokken aan toe op rotondes), wat me voor woon/werkverkeer en filerijden minder optimaal leek. Dat ligt waarschijnlijk gewoon aan mijn manier van rijden.

[...]
Ik ben dan ook een hobby rijder. Maar op m'n huidige fiets sv650 heb ik niet echt last echt van. Maar als je regelmatig tussen de file moet rijden kan ik me voorstellen dat het af en toe irritant is

Iemand trouwens ooit bij de Ilse of Man GP geweest? Ik wil volgend jaar wel gaan.
Is toch iets anders dan Assen of de Nurburgring :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09

Rick-Jan

always connected

Freelance schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:19:
[...]

Ik heb op beide gereden. Ik weet niet hoe lang je bent maar met mijn 1.85 zat ik een stuk beter op de Suzuki. Beide zijn lekkere gooi en smijtfietsen in de bochten. Op de honda had ik een middenbok die ik er na twee keer rijden afgehaald heb, die schraapte iets te vaak over het asfalt :)

Ik ben zelf ook ong 1.85, en hoorde al dat de cb-1 een kleine motorfiets is. Het gaat mij er vooral om dat ik de gs500 zonder restrictie kan en mag rijden, terwijl ik de cb-1 alleen makkelijk met een 25kw iks keuring te rijden is met A2. Is het verschil in vermogen tussen beide groot? over de cilinders, ik heb nu een cb125 tweecilinder maar ik denk dat beide motoren al geweldig veel beter rijden. Uiteindelijk is het toch maar voor 2 jaar denk ik, dan vol vermogen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Ik vond tweecylinders te onregelmatig trekken bij lage toeren (tot bokken aan toe op rotondes), wat me voor woon/werkverkeer en filerijden minder optimaal leek. Dat ligt waarschijnlijk gewoon aan mijn manier van rijden. :+
En aan het type tweecylinder. Een R6 is een tweecylinder, maar een R1200GS of een Harley ok. Als ik het zo hoor had je vooral last van smalle powerband met jouw rijstijl. Dat kun je ook hebben met bepaalde (sportief afgestelde) 4/6 cylinder fietsen, en evengoed zijn er zat tweecylinders waar je dat niet bij zou hebben ;)
Ik heb ook geen klagen over het koppel van mijn Fazer, bij lagere toeren is 'ie heerlijk soepel en vergeeflijk, boven de 7000 komt 'ie echt los. Ik heb er nu iets minder dan 1000 kilometer opzitten in een maand en ongeveer 1:20 gereden. Zondag weer weg! :)
Jaloers...

Dat gezegd, nu m'n chokeveren vervangen zijn ben ik benieuwd wat ik met m'n R80 haal (ook zo'n tweecylinder met laag vermogen en oeverloos brede powerband). Was 1:15 ofzo, maar zodanig rijke mix door brakke choke dat hij soms zelfs met warme motor afsloeg, met beetje geluk wordt dat 1:17, misschien 1:18 - beter gaat het echt niet worden :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:09
DinX schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:57:
[...]

Ik ken het artikel :)

Ik woon in Zolder en werk in Leuven. Ik moet dus elke dag tussen de file door ja.

Dit doe ik elke werkdag: https://goo.gl/maps/3hfBf
Ik doe elke dag Neerlinter <-> E40 Brussel <-> omgeving Paleis :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
dion_b schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:07:
[...]

Een R6 is een tweecylinder, maar een R1200GS of een Harley ok.

[...]
Wat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:38

DinX

Motormuis

[...]

En aan het type tweecylinder. Een R6 is een tweecylinder, maar een R1200GS of een Harley ok. Als ik het zo hoor had je vooral last van smalle powerband met jouw rijstijl. Dat kun je ook hebben met bepaalde (sportief afgestelde) 4/6 cylinder fietsen, en evengoed zijn er zat tweecylinders waar je dat niet bij zou hebben ;)

[...]

Jaloers...
Mja :+
Heb niet te klagen met mijn 2 cylinders :p
Overal bakken koppel, vanaf 2000 rpm al. Geen onregelmatig optrekken hier. Amper hobbeltjes in het koppel en vermogen. Dus het ligt inderdaad niet aan het 2, 4 of 6 cylinders.

offtopic:
En ja, het komt uit een vergelijkingstest tussen de ZX10R, Busa, S1000R en KTM 1290 SA :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wKNxUP0RMHqpZZV7hCoxnQPf/full.png

Geef me daarom maar koppel (in lage toeren) boven PK's, heel wat handiger bij dagdagelijks woon-werk gebruik. Of hij nu in z'n 1, 2, 3 of 4 staat bij 30-40 km/u, maakt allemaal geen verschil. Geen gestotter, geen koppeling nodig, het ding trekt zichzelf lekker vooruit.
kazzzdafke schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:25:
[...]

Ik doe elke dag Neerlinter <-> E40 Brussel <-> omgeving Paleis :)
Over Tienen zeker? Dan mis je toch al het meest verschrikkelijke stuk filerijden :P

[ Voor 40% gewijzigd door DinX op 01-05-2015 19:37 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:47

Metro2002

Memento mori

[...]

Dat kan ik beamen. Ik rij ook een 2 cilinder en bij langzaam rijden moet je gewoon echt de koppeling gebruiken en laten slippen anders gaat ie bokken en moeilijk doen en alles onder de 4.000 toeren vindt ze eigenlijk niet leuk (ja het is een zij :P ). Op rotondes ed. heb ik er geen last van maar bv met filerijden (als ik er echt niet langs kan) wel. En na een lang stuk rijden trillen je handen na een half uur nog na :+

Het rauwe en ruwe is aan de andere kant wel leuk maar je moet er echt van houden dus een proefrit is aan te bevelen :P

Volgende motorfiets wordt iig zeer waarschijnlijk een 4 cilinder.
Jolke schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:27:
Vandaag ook zitten sleutelen aan mijn motor. Accu was leeg en laadde niet meer op, was sprake van ene kapotte spanningsregelaar. Nieuwe accu kwam gisteren binnen, voor 44 euro een gelaccu van 11 Ah. Morgen nog even de oude accu bij de bouwmarkt inlveren en 7.50 claimen als 'statiegeld'. :)

Nieuwe accu erin gezet, die stond op 10.5V, dus even aan de lader. Na een uurtje 1.6 A laden proberen te starten: in 1x slaat de motor aan en loopt eigenlijk meteen prima. Spanning nagemeten op de accu:

Stationair: 14.0V
3000 rpm: 13.3V
5000 rpm: 13.1V

Spanning loopt dus zeker niet op boven 14V, maar wat me wel verbaasd is dat deze terugloopt bij hoger rpm: ik had lager verwacht. :?

Spanningsregelaar is dus ok.
Een spanningsregelaar zou de spanning bij elk toerental gelijk moeten houden. Raar dat hij terugloopt in voltage. Dat hij nu niet boven de 14v uitkomt zegt niet zoveel aangezien er nogal een grote buffer tussenzit (je accu). Eigenlijk moet je hem een tijdlang laten lopen en kijken of de spanning niet stiekem toch nog hoger komt dan die 14v . Misschien inderdaad even een stuk rijden en dan nog een keer meten terwijl de motor nog loopt.

en @ Dion_b, een R6 heeft volgens mij 4 cilinders, geen 2 ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Metro2002 op 01-05-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

En aan het type tweecylinder. Een R6 is een tweecylinder, maar een R1200GS of een Harley ok.
Een R6 een 2 cylinder???? Dan hen ik er twee teveel inzitten :?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fail :X

Nouja, vervang "R6" met willekeurige hoogtoerige tweecylinder met smalle, hoge powerband...
iig is R6 prima voorbeeld van 4-cylinder met smalle powerband

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 01-05-2015 19:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05 05:21
Hoogtoerige tweecilinders? :) Houd wel op bij de 12k toch? of niet?

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Idd. En de R6 begint pas bij 12K ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
dion_b schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:44:
Fail :X

Nouja, vervang "R6" met willekeurige hoogtoerige tweecylinder met smalle, hoge powerband...
iig is R6 prima voorbeeld van 4-cylinder met smalle powerband
R6 is niet te vergelijken met een R60 natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:29:
[...]

Mja :+
Heb niet te klagen met mijn 2 cylinders :p
Overal bakken koppel, vanaf 2000 rpm al. Geen onregelmatig optrekken hier. Amper hobbeltjes in het koppel en vermogen. Dus het ligt inderdaad niet aan het 2, 4 of 6 cylinders.
Stap maar eens op mijn motor :P

Hangt een beetje af van welke 2 cilinder. Mijn SV1000S loopt pas lekker vanaf 4200 toeren. Daar onder is het nogal bokkerig. Rotonde's pak ik ook altijd in de 1, in de 2 is zonder koppeling niet te doen.

Ik heb er verder geen problemen mee, het is alleen even wennen. Een stuk langzaam rijden is dan ook gas geven en dan met de koppeling in verder rollen. Ik kan er echt geen 10km/u mee rijden in de 1 zonder gas te geven met koppeling slippent of anders rollen met de koppeling in. Onder de 3000 toeren is de motor alleen maar aan het bokken.

Ik zou niet durven zeggen dat bokken en toeren moeten maken bij 2 en 4 cilinders hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Door gepraat kan ik niet wachten om op een motor te rijden met meer power dan de les-cb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

418O2 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:59:
Door gepraat kan ik niet wachten om op een motor te rijden met meer power dan de les-cb...
Zit wat in - maar vergeet niet dat koppel, niet vermogen je lol bepaalt - en dat max koppel/vermogen minder interessant is dan waar in het toerenbereik je het hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Bergie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:25:
Kom ik aan met mijn 14L tankje op de MT-09 :+
Hmmmmmmmmmmm... MT 09..
Hoe rijdt ie? Ik ben aan het twijfelen voor een volgende.. ik vind de MT-07 super knap, knapper dan de 09, maar die gaat me wss net iets te plat zijn. Daarom zou ik liever een 850 terug willen.
Spijtig dat die 09 zo hoekig is tov de 07.

Zou je hem opnieuw kopen? En wat bevalt er je niet aan?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
PilatuS schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:56:
[...]

Stap maar eens op mijn motor :P

Hangt een beetje af van welke 2 cilinder. Mijn SV1000S loopt pas lekker vanaf 4200 toeren. Daar onder is het nogal bokkerig. Rotonde's pak ik ook altijd in de 1, in de 2 is zonder koppeling niet te doen.

Ik heb er verder geen problemen mee, het is alleen even wennen. Een stuk langzaam rijden is dan ook gas geven en dan met de koppeling in verder rollen. Ik kan er echt geen 10km/u mee rijden in de 1 zonder gas te geven met koppeling slippent of anders rollen met de koppeling in. Onder de 3000 toeren is de motor alleen maar aan het bokken.

Ik zou niet durven zeggen dat bokken en toeren moeten maken bij 2 en 4 cilinders hetzelfde is.
Kan ik beaamen dat een V-twin van 1000cc vanaf 4000-4.500 toeren echt lekker loopt, maar dat je in zijn 1 een rotonde neemt? Gewoon in zijn twee en niet te hard op het gas willen als je eraf gaat, doe je dat wel dan kan die wel eens bokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

dion_b schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:02:
[...]

Zit wat in - maar vergeet niet dat koppel, niet vermogen je lol bepaalt - en dat max koppel/vermogen minder interessant is dan waar in het toerenbereik je het hebt.
En ook dat is persoonlijk he. Supersport rijders halen hun kick vaak uit dat hoogtoerige rijden, uitlaat die lekker jankt en hem lekker kunnen doortrekken zonder schakelen.

Ik hou dan weer van die bakken koppel onderin. Motor in z'n 3 of 4 en doen wat je wil tussen de 40 en 120 :). Heeeeerlijk om zelfs bij rustig rijden die power tussen je benen te voelen :). Dat gejengel in hoge toeren zegt mij dan weer weinig :p

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 01-05-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Viper® schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:27:
Mijn R1 gaat 18 liter in ofzo. Op de snelweg rijdt die 1 op 19 volgens mij, scheelt met tanken.
Op B wegen is me verbruik juist hoger dan de snelweg, dan is het saai toeren in de 6.
Mm met mijn GSX650F gaat ook zoiets in, 19 liter dan geloof ik. Maar afgelopen tankbeurt 1 op 16 gereden en net aan 300km op een tank. :X :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Rick-Jan schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:50:
[...]

Het zijn twee heel verschillende motoren maar de CB1 staat voor mij op nummer 1 en de GS500E op de tweede plaats.

De Honda is veel mooier en beter afgewerkt.
Het blok van de Honda is echt een juweeltje.

Ik vind ze allebei lekker rijden overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
Stacheldraht schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:59:
[...]

Het zijn twee heel verschillende motoren maar de CB1 staat voor mij op nummer 1 en de GS500E op de tweede plaats.

OK, waarom dan? Heb ook beide bereden maar heb precies tegenovergestelde beeld :)

De twee kenmerken die je noemt zijn voor mij niet de doorslaggevende factoren om een keus te maken. Tuurlijk een motor moet je mooi vinden, maar als he er eenmaal op zit :)

Degelijk blok zou voor mij wat meer indruk maken.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik heb nog nooit op een 3 cilinder gereden, maar ik heb een vermoeden dat dat tussen een 2 en 4 cilinder inzit qua vermogens- en rij-karakter: kracht onderin van een 2 cilinder, maar ook het hoogtoerige van een 4 cilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Freelance schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:22:
[...]

De twee kenmerken die je noemt zijn voor mij niet de doorslaggevende factoren om een keus te maken.

Degelijk blok zou voor mij wat meer indruk maken.
Voor mij wel ;)

En het CB1 blok is wel heel erg degelijk hoor, maak je daarover geen zorgen ;)

Als ik even motor-forum mag quoten:

De techniek:

De Honda CB-1 heeft een stalen frame waarin het pronkstuk duidelijk te zien is: Het 400cc 4-cylinder blok uit de CBR400RR. Door enkele aanpassingen levert dit blok minder pk's ten gunste van meer koppel in vergelijking met de CBR400RR, maar een belangrijk detail is identiek: de tandwiel-aangedreven nokkenassen. Mede hierdoor heeft dit blok de reputatie vrijwel onverwoestbaar te zijn. Op papier heeft de Honda CB-1 zo'n 58 krukas-pk's.

De nokkenassen van de CB-1 worden door tandwielen aangedreven. Je hebt dus nooit last van nokkenassenkettingen en de bijbehorende spanners.

Het rijden:

Dat is het leuke aan een cb1. Heeft niet heel veel pk, maar je kan er toch heel leuk en sportief mee rijden, maar ook voor rustig toeren zeer geschikt. En natuurlijk redelijk wat koppel voor een 400
Heb er zelf ook redelijk wat langere afstanden mee gereden en ook dat is gewoon goed te doen.
Of je lengte [1m86 en relatief lange benen] een probleem gaat worden durf ik niet te zeggen.. ik ken wel iemand van ruim 1.90 die een 400rr heeft gehad, en die is eigenlijk hetzelfde als een cb1 maar dan met kuip. Dus het zou wel moeten kunnen, maar dat is een beetje per persoon verschillend denk ik. Kwestie van uitproberen

Zwakke punten:

Jammergenoeg heeft de Honda CB-1 ook enkele nadelen, de spanningsverdeler staat erom bekend wel eens de geest te geven, extra koeling zou kunnen helpen. Een nieuw exemplaar schijnt een duur geintje te zijn, ca. € 150,- Daarnaast ondervinden veel mensen de beperkte brandstoftank (11L) als een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dion_b schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:02:
[...]

Power is voor mij voor een groot deel koppel hoor. Horsepower sells cars, ehh bikes, torque wins races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:16

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

-tom-562 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:49:
Het ligt er maar net aan wat je referentie kader is :P Ik vond mijn eerste motor (GSX400X, 400cc 4-cilinder met 60 pk) ook 'soepel' en 'veel koppel' onderin hebben :P Totdat ik op mijn GSX-R600 stapte, die vond ik in het begin ook 'veel koppel' onderin hebben.
Nu valt dat natuurlijk zwaar tegen als ik op een 1000cc of dikke V-twin zou rijden, maar daar heb ik (gelukkig?) nog niet op gereden, dus weet ik ook niet wat ik mis
Het motorkarakter bepaalt aardig hoe je hem moet rijden, zowel mijn GSX-R 1000 als de CBR 600 rijdt ik gewoon tussen 6/7k en 13k toeren indien het bochtig word. Het liefst natuurlijk volgas uit acceleren :9~

Natuurlijk heeft de GSX-R 2x zoveel koppel en daardoor kan je er schakellui mee rijden, maar het word pas echt leuk in de bochten als je een motor in zijn powerband houdt. Zelfs bij mijn KTM 690 met 65pk/65nm met bijna vlakke vermogensband loont het om hem in de juiste powerband te houden.

Ik ben er deze week wel achter gekomen waarom er een aansluiting op de CBR zit voor een fietsenteller. De snelheidsmeter wijkt tussen de 20 en 30km/h af, vermoedelijk omdat er een andere tandwielverhouding op zit. Al met al onhandig, maar dit scheelt wel op de 45k die op de klok staan.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ghostrider schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:59:
[...]

Ik ben er deze week wel achter gekomen waarom er een aansluiting op de CBR zit voor een fietsenteller. De snelheidsmeter wijkt tussen de 20 en 30km/h af, vermoedelijk omdat er een andere tandwielverhouding op zit. Al met al onhandig, maar dit scheelt wel op de 45k die op de klok staan.
Dat is wel absurd veel.
Ik had er nooit last van dat er een afwijking was, hooguit 1x een boete gekregen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja ik vind het ook veel, vond het al vreemd dat de 3 behoorlijk aanvoelt als een 2e versnelling... Trekt prima op tenminste. Top is ook prima...voor een 600.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:10

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vandaag is mijn motor naar de RDW geweest. Hopelijk eind volgende week kan ik rijden. Kan ik eindelijk na 7 maanden geleden mijn rijbewijs gehaald te hebben rijden en een beetje meedoen hier. Spannend.

Afbeeldingslocatie: http://mrmarcie.com/aprilia-shiver.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:29

mphilipp

Romanes eunt domus

Stacheldraht schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:06:
[...]
De Honda CB-1 heeft een stalen frame waarin het pronkstuk duidelijk te zien is: Het 400cc 4-cylinder blok uit de CBR400RR.
Leuk ding zo'n CB1. Ooit nog op gelest. Erg leuk als we de snelweg op moesten; dat ding moest je lekker in de toeren janken.
Zwakke punten:
Daarnaast ondervinden veel mensen de beperkte brandstoftank (11L) als een nadeel.
Kom ik aan met 35L op die GSA...net zoveel als in de Volkwagen Up! :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
MrMarcie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:21:
Vandaag is mijn motor naar de RDW geweest. Hopelijk eind volgende week kan ik rijden. Kan ik eindelijk na 7 maanden geleden mijn rijbewijs gehaald te hebben rijden en een beetje meedoen hier. Spannend.

[afbeelding]
Gruwelijk ding!
Waarom naar de RDW? terug laten voeren? :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01

bakvis

Tweakers.Nerd

MrMarcie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:21:

[afbeelding]
Gaaf, wat een vet apparaat!

Ik ben stiekem een heel klein beetje (met pijn in mijn hart) aan het kijken naar een vervanger voor mijn SV650 S. Ik vind het een geweldige fiets, maar de turbulentie van het kuipje in samenwerking met mijn helm zorgt voor zoveel herrie dat ik (zelfs met oordoppen in) bang ben dat mijn gehoor beschadiging alleen maar erger gaat worden.

Ik merk dat de herrie een stuk minder word als ik boven de turbulentie van het kuipje uit kom. Daarom wil ik misschien overstappen op een naked. Buiten dat is de iets relaxtere zit ook wel fijn, ik heb pas 4 dagen last van tintelende handen gehad na een dagje rijden in de Ardennen...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stacheldraht schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:06:
[...]

Zwakke punten:

Jammergenoeg heeft de Honda CB-1 ook enkele nadelen, de spanningsverdeler staat erom bekend wel eens de geest te geven, extra koeling zou kunnen helpen. Een nieuw exemplaar schijnt een duur geintje te zijn, ca. € 150,-
Soms snap ik Honda echt niet. Ze hebben een behoorlijke reputatie qua kwaliteit, op tal van gebieden kiezen ze voor kwaliteit boven prijs - en toch heeft nagenoeg iedere Honda waar ik ooit wat over gehoord heb hier last van. Het was een issue met de PC800 uit 1989 (ruim 25 jaar terug dus), met beide Pan Europeans, trouwens ook met >30j oude Gold- en Silverwings - geen van allen budgetprut - en nu dus ook met de CB-1 |:(
Daarnaast ondervinden veel mensen de beperkte brandstoftank (11L) als een nadeel.
Ander Honda-kwaaltje (waar de Pan European tenminste geen last van heeft): eerst maken ze een geweldig zuinige motor, in plaats van grotere actieradius maken ze de tank weer zodanig veel kleiner dat dat ding exact zelfde actieradius heeft als de oudere, onzuinigere varianten. Misschien voor patsfietsen nog ergens begrijpelijk, maar zo'n CB-1 lijkt mij bovenal iets om bereden te worden...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:29

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar ook bij de Yamaha XT's en volgens mij tal van andere motoren. Blijkbaar is het erg moeilijk om een goeie te maken.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38
Honda Trans Alp heeft ook issues met de spanningsregelaar. Wellicht allemaal zelfde modelletjes regelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 13:39

Bergie

Lekker belangrijk...

kazzzdafke schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:05:
[...]

Hmmmmmmmmmmm... MT 09..
Hoe rijdt ie? Ik ben aan het twijfelen voor een volgende.. ik vind de MT-07 super knap, knapper dan de 09, maar die gaat me wss net iets te plat zijn. Daarom zou ik liever een 850 terug willen.
Spijtig dat die 09 zo hoekig is tov de 07.

Zou je hem opnieuw kopen? En wat bevalt er je niet aan?
Bevalt mij prima tot op heden :) Lekker licht en korte draaicirkel dus lekker wendbaar. Maar ik heb hem ook nog maar net 3 weken en misschien 400km gereden. Dus kan er nog niet heel veel van zeggen.

Enige minpunt wat ik tot nu ervaren heb is dat ik met mijn 1m95 soms een beetje lastigere houding heb voor het schakelen. Mijn voet staat gewoon net wat steiler. Maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn natuurlijk. Mijn zx-7r is wat dat betreft een stukje groter.

Verder heeft hij laag in de toeren een beetje aan/uit karakter. Maar dat schijnt met een nieuwe throttlemapping enorm verbeterd te zijn; en die heb ik volgens mij nog niet (kreeg van Motoport niet echt een duidelijk antwoord dus moet maar eens bij een andere Yamaha dealer langs)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:10

MrMarcie

CFMoto 650MT

tellavist schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:28:
[...]

Gruwelijk ding!
Waarom naar de RDW? terug laten voeren? :)
Import ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Al 2 jaar geleden geupload. Bekende van je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Dacuuu schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:50:
[...]

Al 2 jaar geleden geupload. Bekende van je ?
Nope, geen bekende van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Iemand van MF, had een klapband geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Maegrim schreef op zondag 03 mei 2015 @ 00:12:
Iemand van MF, had een klapband geloof ik
Klapband.. Het zal wel. Het lijkt mij gewoon een ordinaire high sider. :+

Daarom dus bij zulke opritten uitkijken, en opeens weet je het, je wordt plat gereden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
wd200 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:43:
ik heb een zx6r '98 met nu 54000km op de teller.
het is mij opgevallen dat deze stationair "tikt" en met rijden ook , ik heb hier een filmpje van proberen te maken, hierop is het veel harder hoorbaar dan naast de motor.

nu heb ik het eea op internet gezocht en komthet schijnbaar met regelmaat voor dat de nokkenasketting spanner (CCT) defect gaat.
geluid wordt sneller bij verhogen toerental en wordt niet meer of minder bij een warme motor ?

ik heb wat verschillende filmpjes bekeken en ik denk dat dat bij mij aan de hand kan zijn.
iemand mee eens / oneens zie filmpje.

YouTube: Zx6r
evn een update van mijn kant (wel zo netjes)
nav verschillende berichten op internet gekeken of het tikken niet uit een uitlaatpakking komt , dit lijkt niet. ik zie geen uitlaat gas "lekken" ook niet bij bet dichthouden van de demper.

daarnaast lijkt (of het zit tussen mijn oren) dat het getikt aan de rechterzijde beter hoorbaar is dan links . aande rechterkant zit de naks.
Ik heb geprobeerd hier nog een tik op te geven om hem te laten "schrikken" zoals al een beetje verwacht geen succes.

ik ga dus om te beginnen de NAKS vervangen voor een handmatige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

wd200 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:51:
[...]

evn een update van mijn kant (wel zo netjes)
nav verschillende berichten op internet gekeken of het tikken niet uit een uitlaatpakking komt , dit lijkt niet. ik zie geen uitlaat gas "lekken" ook niet bij bet dichthouden van de demper.

daarnaast lijkt (of het zit tussen mijn oren) dat het getikt aan de rechterzijde beter hoorbaar is dan links . aande rechterkant zit de naks.
Ik heb geprobeerd hier nog een tik op te geven om hem te laten "schrikken" zoals al een beetje verwacht geen succes.

ik ga dus om te beginnen de NAKS vervangen voor een handmatige.
Je kunt een schroevendraaier als stethoscoop gebruiken om de bron van het geluid beter te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Fuck...

Die is kapot :X

Alles ok met hem dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 09:14
Gisteren wezen kijken bij een motor, vandaag opgehaald :D
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7790/16734177153_cc15faf21b.jpg

Woohoo!

edit;
Iets betere foto :9
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8739/17169461028_04de3098ee_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8738/17169682240_99765e114a_b.jpg

Nu nog een paar vette Akra's :9~

[ Voor 44% gewijzigd door Streskip op 03-05-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Joopieboy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:15:
[...]
Alles ok met hem dat je weet?
Nou niet echt :X

ondertussen 100% afgekeurt
vaste klant bij pijnpolie
pols nog steeds niet vastgegroeit
been en enkel moet het ijzerwerk inblijven botten te zwak te veel gebroken
slijtage in been is nu maximaal
twijfel over amputatie kleine teen ivm dat hij in klauwstand staat gewricht vergruizeld veel last van
ruggewervels wel geheeld maar veel last
nek wervels geheeld maar bewegingsbeperking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
http://www.motor-forum.nl...message/26956250#26956250

Je vergeet de laatste zin:
maar vddr hou ik er lol in en rij weer motor
Bikkel :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Tja, moet je de openbare weg maar niet als circuit gebruiken...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja kan ook een kwestie van dikke pech zijn als er wat van diesel of olie op het asfalt ligt, maar idd.

En lol @ Stacheldracht: dat heb ik al eens voorbij zien komen idd, die mag blij zijn dat ie geen auto heeft gekopt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:12:
Mja kan ook een kwestie van dikke pech zijn als er wat van diesel of olie op het asfalt ligt, maar idd.

En lol @ Stacheldracht: dat heb ik al eens voorbij zien komen idd, die mag blij zijn dat ie geen auto heeft gekopt. :X
Dit is het risico als je tot het randje gaat met 100+ km/u met de knie aan de grond. Als hij normaal door de bocht was gegaan was het waarschijnlijk heel anders gegaan, wel of geen diesel op de weg. Dat dit komt door diesel of olie geloof ik weinig van. Kneedows maken is leuk maar je zit dan wel tegen de grens aan. Ga je over die grens kan je mazzel hebben met een lowsider en loop je weg zonder problemen als je niets raakt. Of je hebt flink pech zoals deze kerel en je hebt de rest van je leven zware lichamelijke klachten of je bent dood. Ik hou ook wel van flink bochten pakken maar als ik zijn lijst met lichamelijke problemen zie ben ik blij dat ik niet te hard ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat klopt ook helemaal, maar t hoefde niet helemaal een low of highsider te zijn, dat wilde ik alleen maar zeggen. En een knee down wilt niet altijd zeggen dat je op de grens zit he, als je het goed doet wordt de hellingshoek zelfs wat minder als je goed gaat verzitten. Snelheid kan dan wel een heel pak omhoog en daarmee wordt het risico wel een stuk hoger.

Maar idd, met dit soort gedrag kun je het wel eens verwachten... Mij is het t risico ook niet waard, heb al 2 minder goede knieën en een zwakke onderrug. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 03-05-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hij gaat heel erg plat. Hoe platter je gaat hoe groter het risico. Dit nog afgezien van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Stacheldraht schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:59:
[...]

Een CB-1 moet je denk ik niet vergelijken met een GS500, maar met een Suzuki GSX400X. Ook naked, ook 400cc 4-cilinder en een paar PK's meer als een CB-1 (blok komt uit een GSX-R400). Enige grote verschil is, is dat een GSX400X een vrij, euhm, apart uiterlijk heeft :+
Afbeeldingslocatie: http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1986/1986_GSX400X_Impulse_450.jpg

Stiekem mis ik 'm nog wel een beetje (mijn eerste motor). Hij was lelijk (alhoewel ik 'm wel wat vond hebben), maar het reed superleuk. Misschien dat ik er ooit 1 terugkoop

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

PilatuS schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:46:
Hij gaat heel erg plat. Hoe platter je gaat hoe groter het risico. Dit nog afgezien van de snelheid.
Mee eens, circuit racen op de openbare weg gaat vroeg of laat eens fout. Ik mag ook graag hard rijden maar kom niet in de buurt van de hellingshoeken van die gozer in dat filmpje.

Overigens heeft hij nog heel veel geluk gehad. Als hij eerder onderuit was gegaan dan hadden ze hem tussen de vangrail vandaan kunnen vegen, of met een beetje doorglijden had hij door andere weggebruiker overreden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik mag 15 juni afrijden. Mijn plan is eind juni of juli een motor te kopen. Ik wil dit jaar een fiets van max 1500 euro kopen. Sporttour of naked.

Ik ben lang (1.96), dus dat is wel wat om rekening mee te houden. Ik zit te kijken naar

Gsx (f of r)
VFR
Zx9r
Zzr600

Iemand anders nog modellen waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

418O2 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:02:
Ik mag 15 juni afrijden. Mijn plan is eind juni of juli een motor te kopen. Ik wil dit jaar een fiets van max 1500 euro kopen. Sporttour of naked.

Ik ben lang (1.96), dus dat is wel wat om rekening mee te houden. Ik zit te kijken naar

Gsx (f of r)
VFR
Zx9r

Iemand anders nog modellen waar ik naar moet kijken?
Tsja, er is zoveel keus. Misschien nog iets om qua budget rekening mee te houden, Suzuki maakt vaak goedkopere motoren dan bijv. een merk als Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stacheldraht schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:12:
[...]

Tsja, er is zoveel keus. Misschien nog iets om qua budget rekening mee te houden, Suzuki maakt vaak goedkopere motoren dan bijv. een merk als Honda.
Dat viel me al op ja. Een gsx f heb je zeker voor dat geld. Thunderace is ook een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Een Thunderace ziet er wel dik en sportiever uit. Minder suf dan een GSX-F. Idem voor de Kawa

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Streskip schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:30:
[afbeelding]

Woohoo!

edit;
[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is een dikke, met een mooi uitlaat systeem heb je echt een bazen geluid :o :o

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

-tom-562 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:32:
Een Thunderace ziet er wel dik en sportiever uit. Minder suf dan een GSX-F. Idem voor de Kawa
Kijk wel even uit met de thunderace, die willen nog wel eens olie consumeren:

http://www.visordown.com/...0r-thunderace/384546.html
The major downside was the EXUP. The valve was strippedrebuilt 6 times and replaced twice. The problem gets even worse when the bike is left to stand for more than a month. It burned oil, more than was strictly necessary in my opinion. I got through about 1L for every 1500miles. The quality of the finish was very average too - fasteners corroded quickly and the paint (black/graphite) went dissapointingly dull.
Alternatieven:

Kawa ZX6R
ZX7R
ZX9R
Honda CBR600-F
Yama ThunderCat 600
Suzuki GSXR-750 of 600 SRAD

Ander nieuws, Update op de achterband

Sportsmart 2 dunlop 190/55 4700 km...en vrijwel versleten.

[ Voor 46% gewijzigd door Ghostrider op 04-05-2015 07:36 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 08:55

Chakotay

Lick here to continue

Wat is ookalweer de waarschijnlijkste oorzaak van olie in je airbox? Gewoon met teveel olie in de tank (Rotax blok met drysump-systeem) rondgereden hebben, of iets ernstigers?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ghostrider schreef op maandag 04 mei 2015 @ 07:31:
[...]

Dat is een dikke, met een mooi uitlaat systeem heb je echt een bazen geluid :o :o
Dank je :*)

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een motorhoes, en het liefst eentje die helemaal afsluit want hij moet zo af en toe even buiten kunnen staan. Iemand tips? :) Zie bij Motoport een 'all weather' hoes van €100,- maar is dat wel wat? (Klikkie) Vind het niet erg om een beetje geld uit te geven hiervoor, ik ga er van uit er jaren mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Streskip schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:30:
[afbeelding]

Woohoo!

edit;
[afbeelding]

[afbeelding]

:9~ nice, mooie motor!
Geen jiffy erop? Hoe doe je dat onderweg, of neem je altijd die paddockstand mee? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
kijk nog eens goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 12:12

empy

Rijdt rondjes

Chakotay schreef op maandag 04 mei 2015 @ 07:44:
Wat is ookalweer de waarschijnlijkste oorzaak van olie in je airbox? Gewoon met teveel olie in de tank (Rotax blok met drysump-systeem) rondgereden hebben, of iets ernstigers?
Te veel olie is het vrijwel altijd. Voor mijn scarver raden ze aan het systeem tot halverwege de peilstok te vullen en niet tot max, omdat je dan inderdaad olie in je airbox kunt krijgen.
Als je toch aan het sleutelen bent, vouw er gelijk een iridium bougie in, blok loopt rustiger, bokt niet onder de 3000 toeren en is (nog) zuiniger! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik zit met een dilemma, (met pijn in mijn hart) wil ik ik misschien mijn SV gaan verkopen. Ik merk dat het ruitje in combinatie met mijn helm voor dusdanig veel turbulentie zorgt dat ik langzaam (zelfs met otoplastieken van Alpine) langzaam doof aan het worden ben. Mijn oren zijn al deels kapot (constante piep toon etc) en ik wil het eigenlijk niet verder laten komen dan dit.

Ik merk dat het geluid een procent of 30 minder wordt als ik hoger ga zitten en mijn helm boven de turbulentie uit kom. Dit heeft mij aan het denken gezet en ik wil eigenlijk de SV gaan verkopen en een mooie nakend twin (Aprillia Shiver 750) terug kopen.

Nu rest de vraag, wat te vragen voor mijn SV, als eerste de specs:
  • Bouwjaar: 2008
  • Kleur: Thunder grey metalic (zeldzaam)
  • KM stand: 92xx
  • Staat banden: voor 90% achter 80% (vorig jaar vervangen)
  • Staat ketting: 80%
  • Algehele staat motor: showroom staat.
Modificaties:
  • Budy seat cover (met afdekkapjes voor spoiler)
  • Double bouble ruitje zwart
  • Korte kentekenplaat houder en kleine knipperlichten
  • Aangepast knipperlicht relais
  • Custom uitlaat steun zwart
  • Mivv Suono uitlaatsysteem zwart
Alle orginele onderdelen zijn aanwezig dus de fiets is compleet origineel te maken. Dus nu rest de vraag, wat mag dit particulier nog opbrengen? Ik zat zelf te denken aan een bedrag tussen de 4000 en 4500 euro, al is dit misschien aan de hoge kant, dit ga ik nodig hebben om een nette andere fiets terug te kopen.

Fototje:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4mdKpZNCQEbWxaoZoJSgnz1D/medium.jpg

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
bakvis schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:18:
Ik zit met een dilemma, (met pijn in mijn hart) wil ik ik misschien mijn SV gaan verkopen. Ik merk dat het ruitje in combinatie met mijn helm voor dusdanig veel turbulentie zorgt dat ik langzaam (zelfs met otoplastieken van Alpine) langzaam doof aan het worden ben. Mijn oren zijn al deels kapot (constante piep toon etc) en ik wil het eigenlijk niet verder laten komen dan dit.

[...]
Zitten die otoplastieken wel goed? Als je die inhebt, dan zou je echt nog maar heel weinig (van het motor)geluid moeten horen. Voor de turbulentie zou je een ander ruitje kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Jolke schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:21:
[...]

Zitten die otoplastieken wel goed? Als je die inhebt, dan zou je echt nog maar heel weinig (van het motor)geluid moeten horen. Voor de turbulentie zou je een ander ruitje kunnen proberen.
Zitten goed, dempen ook goed. Ander ruitje heb ik al (donkere ruitje wat ik nu heb is iets hoger, maar dat maakt ook geen verschil).

De herrie wordt boven de 120 gewoon echt te hard en ik kies liever voor mijn oren (die tot op heden nog steeds niet te repareren zijn) dan voor een specifieke motor...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat je voor je oren kiest kan ik me heel goed voorstellen. Ik vraag me af of het echt door je motor/dopjes komt. Al een andere motor geprobeerd?

Wel een mooie motor trouwens die je nu hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 18:53
bakvis schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:23:
[...]

Zitten goed, dempen ook goed. Ander ruitje heb ik al (donkere ruitje wat ik nu heb is iets hoger, maar dat maakt ook geen verschil).

De herrie wordt boven de 120 gewoon echt te hard en ik kies liever voor mijn oren (die tot op heden nog steeds niet te repareren zijn) dan voor een specifieke motor...
Was het originele ruitje dan niet beter, zodat de luchtstroom wat lager uit komt?

Wat betreft de prijs denk ik dat je maximaal 4000 zal kunnen krijgen bij particuliere verkoop, als ik zie wat motorzaken vragen voor een SV met ongeveer dezelfde leeftijd/kmstand.
Al geïnformeerd wat je er bij inruil voor krijgt? Exclusief alle aftermarket onderdelen, daar krijg je vaak toch niet zoveel extra voor bij inruil, dus die kan je beter los verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Jolke schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:32:
[...]

:9~ nice, mooie motor!
Geen jiffy erop? Hoe doe je dat onderweg, of neem je altijd die paddockstand mee? :X
Haha :D De bok omdoen als een rugzak? :X

Tussen al dat zwart onderin zit gelukkig gewoon een standaard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Tankiej schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:31:
[...]

Was het originele ruitje dan niet beter, zodat de luchtstroom wat lager uit komt?

Wat betreft de prijs denk ik dat je maximaal 4000 zal kunnen krijgen bij particuliere verkoop, als ik zie wat motorzaken vragen voor een SV met ongeveer dezelfde leeftijd/kmstand.
Al geïnformeerd wat je er bij inruil voor krijgt? Exclusief alle aftermarket onderdelen, daar krijg je vaak toch niet zoveel extra voor bij inruil, dus die kan je beter los verkopen.
Weet ik niet meer, kan ik eens proberen. Daar was ik inderdaad ook al bang voor, mogelijk dat ik hem zonder aftermarket onderdelen ga verkopen en o.a. de budy cover en uitlaat zelf los verkoop. I kwil eigenlijk particulier een motor terug kopen in plaats van bij een dealer.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Als je particulier wilt kopen, dan kan je ook beter particulier verkopen, dat scheelt in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ah, dan kan je inderdaad beter particulier verkopen. Alhoewel je natuurlijk nog steeds even kan informeren bij een paar motorzaken. Dat heb ik afgelopen zomer ook gedaan met mijn SV (2001), om te horen wat ik er daar ongeveer zou krijgen. Maar die prijs ligt natuurlijk wel een stuk lager dan die van jou :)

Ik heb voor de mijne twee weken geleden de deal gemaakt om in te ruilen voor een Tiger 800 '13, deze week ophalen als het goed is *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Tankiej schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:46:
Ah, dan kan je inderdaad beter particulier verkopen. Alhoewel je natuurlijk nog steeds even kan informeren bij een paar motorzaken. Dat heb ik afgelopen zomer ook gedaan met mijn SV (2001), om te horen wat ik er daar ongeveer zou krijgen. Maar die prijs ligt natuurlijk wel een stuk lager dan die van jou :)

Ik heb voor de mijne twee weken geleden de deal gemaakt om in te ruilen voor een Tiger 800 '13, deze week ophalen als het goed is *D
Inderdaad. Ik heb op het Shiver forum op MF al 2 aanbiedingen gehad voor een Shiver (2012 model, standaard met 7000 op de teller voor 5400 euro en een 2010 model met modificaties (uitlaat etc) en ABS).

Eerst maar eens mijn eigen fiets verkopen, voor de grap ook maar even op www.ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl gezet.

Ook gaaf zo'n Tiger 800, wel compleet iets anders dan die SV die je nu hebt.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

bakvis schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:35:
[...]

Weet ik niet meer, kan ik eens proberen. Daar was ik inderdaad ook al bang voor, mogelijk dat ik hem zonder aftermarket onderdelen ga verkopen en o.a. de budy cover en uitlaat zelf los verkoop. I kwil eigenlijk particulier een motor terug kopen in plaats van bij een dealer.
Ik zou die aftermarket spulletjes lekker laten zitten en die als onderhandelings marge gebruiken. Zet je hem neer voor €5K vraagprijs. En zonder dat spul kunnen ze hem meenemen voor 4500. Maar moet ook wel bekenen dat je niet zo heel veel krijgt voor dat aftermarket spul.

Ruitje 30
Dempertje 200
Buddy seat (moet eventueel in kleur nog gespoten worden) 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Er zijn nog fietsen waar het ruitje dit probleem meebrengt. Niet alleen geluid, maar meestal gewoon de luchtstroom die knal op de helm komt, en je hoofd dus alle kanten op schud.
De meeste zagen gewoon een stuk (de helft) uit het ruitje! Dat scheelt en hoop en de luchtstroom komt zo op je borst terecht. Beter voor de polsen, geluid en je hoofd. Moet je geen nieuwe fiets kopen (tenzij je er stiekem al naar aan het kijken was en dit een extra stimulans is) :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

kazzzdafke schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:18:
Er zijn nog fietsen waar het ruitje dit probleem meebrengt. Niet alleen geluid, maar meestal gewoon de luchtstroom die knal op de helm komt, en je hoofd dus alle kanten op schud.
De meeste zagen gewoon een stuk (de helft) uit het ruitje! Dat scheelt en hoop en de luchtstroom komt zo op je borst terecht. Beter voor de polsen, geluid en je hoofd. Moet je geen nieuwe fiets kopen (tenzij je er stiekem al naar aan het kijken was en dit een extra stimulans is) :)
Ik was niet specifiek naar een andere fiets aan het kijken, maar ik wist wel dat deze op den duur wel vervangen zou worden. De zithouding is behoorlijk sportief (zit hoek van 39 graden) en ik merk dat lange ritten van meer dan 1.5-2 uur aan een stuk gewoon niet lekker zijn voor mijn rug. Dit is dus wel een extra stimulance om iets anders te zoeken..
Tylen schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:06:
[...]

Ik zou die aftermarket spulletjes lekker laten zitten en die als onderhandelings marge gebruiken. Zet je hem neer voor €5K vraagprijs. En zonder dat spul kunnen ze hem meenemen voor 4500. Maar moet ook wel bekenen dat je niet zo heel veel krijgt voor dat aftermarket spul.

Ruitje 30
Dempertje 200
Buddy seat (moet eventueel in kleur nog gespoten worden) 50
Depmertje 200?! Jij bent gek! Heb je gezien wat die gekke dingen nieuw kosten?

Bolski: 510
BS-motorparts: 621

300-350 voor de demper moet toch wel haalbaar zijn. Verder spoilertje met afdekkapjes is zeldzaam, 75 euro. Ruitje inderdaad 30 (heb ik d'r ook voor betaald).

[ Voor 38% gewijzigd door bakvis op 04-05-2015 10:24 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
bakvis schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:04:
[...]

Inderdaad. Ik heb op het Shiver forum op MF al 2 aanbiedingen gehad voor een Shiver (2012 model, standaard met 7000 op de teller voor 5400 euro en een 2010 model met modificaties (uitlaat etc) en ABS).

Eerst maar eens mijn eigen fiets verkopen, voor de grap ook maar even op www.ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl gezet.

Ook gaaf zo'n Tiger 800, wel compleet iets anders dan die SV die je nu hebt.
Daar had ik m'n motor ook opgezet, maximale bod was 300 euro :')

Dat is inderdaad wel een hele andere motor. Maar dat wilde ik ook, vanwege de zithouding. Ik vond het gewoon niet meer lekker zitten op de SV, ik wilde iets waar ik recht(er) op zat. Vanwege het geluid van m'n SV zat ik met het idee dat de volgende weer een twin moest worden. In eerste instantie zat ik te kijken naar 2 cilinder nakeds, o.a. ook de Shiver (en Tuono, Superduke, SV650/1000N).
Daarna pas naar allroads nadat ik op een paar had gezeten bij de motorbeurs (Tiger 1050, 990 Adventure/SMT, V-Strom 650/1000, Versys). Proefritje gemaakt op de Tiger 1050 en 800, maar de Tiger 800 kwam boven alle andere uit wat mij betreft. En zo'n 3 cilinder rijdt heerlijk!
Ik kan niet wachten tot ik hem op kan halen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 04-05-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 08:55

Chakotay

Lick here to continue

empy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:12:
[...]

Te veel olie is het vrijwel altijd. Voor mijn scarver raden ze aan het systeem tot halverwege de peilstok te vullen en niet tot max, omdat je dan inderdaad olie in je airbox kunt krijgen.
Als je toch aan het sleutelen bent, vouw er gelijk een iridium bougie in, blok loopt rustiger, bokt niet onder de 3000 toeren en is (nog) zuiniger! :)
Die zit er al zo'n 10k km in :) Ik ga alleen denk ik wel een nieuwe bougiekabel bestellen, hij slaat bij hoge snelheid soms een slagje over, en de connectoren daarvan zien eruit alsof ze hun beste tijd wel gehad hebben.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:43

Wootlock

Evilution

Tankiej schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:35:
[...]

kwam boven alle andere uit wat mij betreft. En zo'n 3 cilinder rijdt heerlijk!
Ik kan niet wachten tot ik hem op kan halen :D
I second this :D

Street Triple R is afgelopen vrijdag besteld 8) mag hem rond de 15de mei ophalen :9~

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
Wootlock schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:18:
[...]

Street Triple R is afgelopen vrijdag besteld 8) mag hem rond de 15de mei ophalen :9~
We zien de foto graag verschijnen :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
[...]

Staat ook op de verlanglijst!
Eerst nog maar is een test rit maken..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[...]

Klinkt alsof ik daarmee ook eens moet gaan rijden. :P
Gaaf iig, en we zien de plaatjes graag tegemoet!

Hier heb ik de bougies vervangen en zondag nog even een wat langer rondje gereden. De bougies waren bahalve helemaal zwart ook best ingesleten. Ik heb geen voelers om het gat te meten, maar een nagel paste er makkelijk tussen en niet bij de nieuwe. Goed dus om de standaard NGK's te vervangen bij 20k km. Nu zitten er iridiums in.

Ik heb het idee dat hij beter rijdt tussen de 3-4000 rpm, bokt minder. Daarentegen bij 4000 zit er nog een kleine onregelmatigheid erin. Maar alles al een stuk minder dan voorheen.
Volgende stap is om te syncen, kijken of die dan echt lekker kan lopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

bakvis schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:20:
[...]

Depmertje 200?! Jij bent gek! Heb je gezien wat die gekke dingen nieuw kosten?

Bolski: 510
BS-motorparts: 621

300-350 voor de demper moet toch wel haalbaar zijn. Verder spoilertje met afdekkapjes is zeldzaam, 75 euro. Ruitje inderdaad 30 (heb ik d'r ook voor betaald).
Motor is uit 2008 dus ga ervan uit dat de demper al 7 jaar is. Maar ik zie nu dat het over een compleet uitlaat systeem gaat (dus met uitlaat bochten etc). Misschien 300 dan ;)

Laten we het afronden op 500 euro. Is toch een leuk onderhandel bedrag. Als ze 500 onder je prijs gaan zitten zeg je akkoord, maar wel zonder de extra's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Tylen schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Motor is uit 2008 dus ga ervan uit dat de demper al 7 jaar is. Maar ik zie nu dat het over een compleet uitlaat systeem gaat (dus met uitlaat bochten etc). Misschien 300 dan ;)

Laten we het afronden op 500 euro. Is toch een leuk onderhandel bedrag. Als ze 500 onder je prijs gaan zitten zeg je akkoord, maar wel zonder de extra's :)
Demper is nog geen 2 jaar oud, is door mij aangeschaft :p. Maar inderdaad 500 euro zat ik ook mee in gedachte.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Vorige week enkele SwissDeck tegels besteld om ze eens IRL te testen.
Ik zie me m'n hele garage wel vol leggen hiermee. Leuk spul

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tC5MFAVpjrELDUow4JcWH2Z0/medium.jpg

Pagina: 1 ... 32 ... 105 Laatste