Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 24 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-12 10:06

Metro2002

Memento mori

wimmel_1 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:27:
[...]

Hoezo heb je daar een broertje aan dood? Die mensen (ambtenaren) willen alleen bereiken dat d'r werkgever (de overheid) met hen in discussie gaat. Dit lukt schijnbaar niet door middel van "niet meer bekeuren" (daarmee wordt feitelijk alleen de werkgever geraakt, ook al kost het indirect uiteraard ook geld aan de belastingbetalers zoals jij/ik), dus nú proberen ze de werkgever via de klant (het bedrijfsleven én particulieren) te raken.

Bedrijfswagens die stil staan óf werknemers die te laat op d'r werk arriveren.....
1. Ik heb niks met hun protest te maken
2 het is machtsmisbruik. Ik hoef dat niet te proberen als ik meer salaris wil maar als je politie of vrachtwagenchauffeur bent mag het ineens wel. Kan daar geen enkel begrip voor opbrengen.

Daarom dus.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Metro2002 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:34:
[...]

2 het is machtsmisbruik. Ik hoef dat niet te proberen als ik meer salaris wil maar als je politie of vrachtwagenchauffeur bent mag het ineens wel. Kan daar geen enkel begrip voor opbrengen.

Daarom dus.
Het gaat niet om méér salaris maar om een CAO (én inflatie-correctie). Het is feitelijk niet eens een loonsverhoging.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 07-04-2015 21:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Metro2002 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:34:
[...]

Daarom dus.
Als jij wat mensen organiseert, dan kan je ook gerust gaan demonstreren, hoor.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

XBL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:39:
[...]

Als jij wat mensen organiseert, dan kan je ook gerust gaan demonstreren, hoor.
Maar niet op deze manier gok ik zo.

En ik gun agenten echt wel een cao en betere voorwaarden maar niet op deze manier.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Metro2002 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:41:
[...]

En ik gun agenten echt wel een cao en betere voorwaarden maar niet op deze manier.
Schijnbaar luisterde de werkgever niet nadater alleen maar minder inkomsten gegenereerd werden middels het verminderde controlebeleid.

De staat corrigeert die inkomsten wel weer middels belastinggelden. Met de huidige acties is het "bereik" alleen iets groter. Je moet voor de grap eens kijken wélke wegen er "stil" gezet worden en wat de gevolgen daarvan zijn. De A58 is bijvoorbeeld een directe route naar Rotterdam "Europort", lullig als daar wat vrachtagens stil staan welke een lading hebben die....... Óf zou de containerterminal wel wachten op een paar containers?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 08-04-2015 01:08 ]

• XBL

XBL

Metro2002 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:41:
[...]

Jawel hoor. Doen die boeren en vrachtwagenchauffeurs ook. Misschien moet het onder de vlag van een vakbond. Geen idee hoe dat geregelt is.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Iemand naar de MFMM ? :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

XBL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:19:
[...]

Jawel hoor. Doen die boeren en vrachtwagenchauffeurs ook. Misschien moet het onder de vlag van een vakbond. Geen idee hoe dat geregelt is.
Vind ik net zo goed verwerpelijk.

Nogmaals: Prima als mensen demonstreren, het werk neerleggen, etc maar de manier waarop ze nu hun gelijk proberen te halen vind ik niet kunnen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als het lekker weer is, dan wel.
Maar ik moet zeggen dat ik er eigenlijk weinig aan vind. Ik ben nu 3x geweest denk ik (pas sinds 3 jaar ofzo). Ik heb de hoogtijdagen gemist volgens mij, dat er echt honderden motoren waren en er een beetje gestunt werd

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Veenendaal is mij te ver weg. Dan kan ik beter die dag de Eifel in duiken, heb ik ook nog eens minder kilometers voor nodig. Wanneer is het eigenlijk, want dat heb ik gemist?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12 08:51
Het is voor mij 10-15 minuten rijden, dus normaal gesproken zou ik wel even een kijkje nemen als het mooi weer is. Maar ik heb een feestje de zaterdag ervoor in Groningen, dus ik dat het hem niet wordt dit jaar :+
DrivinUCrazy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:46:
[...]

Veenendaal is mij te ver weg. Dan kan ik beter die dag de Eifel in duiken, heb ik ook nog eens minder kilometers voor nodig. Wanneer is het eigenlijk, want dat heb ik gemist?
Zondag 3 mei, MFMM is altijd de eerste zondag in mei dacht ik (tenzij dat 4/5 mei is volgens mij).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:48:
Vooruit...ik zal in het kader van 'pics or it didn't happen' wat plaatjes van de rimstriping laten zien. Ik zag dat ze hele mooie hadden voor de S1000RR en dat ontwerp beviel me wel dus heb ik ze aangeschreven met een GSA logo met de vraag of ze dat ook zo konden maken. Is toch allemaal digitaal drukwerk. En dat was inderdaad geen probleem.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dikke fiets!!

:Y

Wise enough to play the fool

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19
doet me denken aan "lekker blijven plakken" ;) zijn toch kleine hulpmiddeltjes voor normaal?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:18

steveman

Comfortabel ten onder

MFMM... de gelegenheid om ergens anders even te gaan scheuren!

1 Alle idioten zitten daar
B De politie houdt de idioten aldaar in de gaten
III Brommers rijden is beter dan kijken!*

*Niet te verwarren met "Brommers kiek'n"

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:17
Schade-expert heeft naar de motor gekeken, totall loss verklaart. Zelfs met een dagwaarde van 3.000 euro (wat misschien zelfs iets wat riant is). Maar, het wrak is misschien wel 1000 euro waard. Dat is iets meer dan gedacht. Nouja, nu maar verder afwachten. Motor zou met wat nieuwe onderdelen wel gewoon te berijden zijn.

• XBL

XBL

€2k cashen en de motor zelf weer oplappen, dus?

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Misschien ga ik er langs om wat foto's te scoren :')

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Gister heb ik samen met mijn vriendin een eerste proefles gedaan.
Beide op een CB500 die ongeveer even hoog waren.

Ik vond het echt helemaal geweldig en het liefst bleef ik de hele avond door rijden. Mijn vriendin had helaas minder plezier. De motor was te hoog voor haar en ze kan niet met de voetjes bij de grond. Ze is 1.60 en moet de motor schuin houden om goed bij de grond te kunnen.
Ik heb dat ook even geprobeerd en zelfs dan is een cb500 best zwaar om "even" tegen te houden. Ze is dan ook 2 keer gevallen en vind het dus ook allemaal niet zo leuk meer.

Mijn vraag is weten jullie een rijschool in regio Groningen die wel lage motoren heeft om op te lessen waarbij je als je 1.60 bent gewoon goed met je voeten bij de grond kan?

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken of er rijscholen lessen met lichte cruisers/customs, ik heb vroeger ooit eens rijles gehad op een Yamaha Virago 535 en dat was toch wel een heel laag en klein motorfietsje. Zo ding dus:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/66/Yamaha_Virago_535_azure_blue.jpg

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:53:
Hier kwamen daarstraks een aantal politiewagens voorbij over de snelweg, die zo'n traagheidsactie uitvoerden.

Hoe zit het hier in Nederland, mag je een hulpvoertuig (met blauwe zwaailichten) in Nederland inhalen? (In Duitsland mag dat vziw niet)
Anders zou je dat traag rijden best kunnen beschouwen als een file, en tja, daar kun je als motorrijder tussendoor. Zou je daarmee weg komen? :P En nee, ik ben niet zo stom om het echt te gaan proberen. Maar ik vroeg het me wel af. :P
Ik heb gister in Belgie nog een politieachtig busje (gevangenen vervoer denk ik ) dat met 100 op de snelweg reed ingehaald... niks aan de hand..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bakvis schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:16:
Heren (en dames) ik heb een dilemma. Ik sta op het punt om de nieuwe TomTom Rider aan te schaffen (is per vorige week beschikbaar). Maar TomTom heeft 2 versies op de markt gebracht. De verschillen zijn als volgt:

Tomtom Rider 40TomTom rider 400
Kaarten voor 23 landen (west Europa)Kaarten voor 45 landen (geheel Europa)
8GB intern geheugen16GB intern geheugen
Live trafic (via 3G telefoon) zonder mobiele flitsersLive traffic (via 3G telefoon) met mobiele flitspalen
€ 349,-€ 400,-

Beide versies hebben het zelfde montage materiaal etc. Het grootste verschil zit in de aanschafprijs, aantal landen en het interne geheugen.

Nu zie ik mezelf niet snel richting het Oostblok of de Baltische staten gaan (dat is het verschil in mijn ogen). Het enige grote verschil is dan nog 8 tegen over 16 GB (uitbreidbaar met Micro SD kaartje). Wat zouden jullie doen als mooi weer rijder die meer meters wil gaan maken?

O ja, en vergeet de flitspalen niet! Beide opties hebben trouwens lifetime map updates
Heb je ook naar Garmins gekeken? die kwamen hier in een motorblad beter uit de test..

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kaasaanfiets schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:31:

Ik vond het echt helemaal geweldig en het liefst bleef ik de hele avond door rijden. Mijn vriendin had helaas minder plezier. De motor was te hoog voor haar en ze kan niet met de voetjes bij de grond. Ze is 1.60 en moet de motor schuin houden om goed bij de grond te kunnen.
Ik heb dat ook even geprobeerd en zelfs dan is een cb500 best zwaar om "even" tegen te houden. Ze is dan ook 2 keer gevallen en vind het dus ook allemaal niet zo leuk meer.

Mijn vraag is weten jullie een rijschool in regio Groningen die wel lage motoren heeft om op te lessen waarbij je als je 1.60 bent gewoon goed met je voeten bij de grond kan?
Hoe groter de rijschool, hoe groter de kans op een lage fiets. Ik ken er geen specifiek bij je in de regio, maar specifieke motorrijscholen moeten er wel één hebben.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33

Bommes

Capo del formaggio

@ Tom tom vraag:
http://www.motor-forum.nl...om-Rider-40-en-400-1.html
De eerste gebruiker(s) ervaringen zijn daar niet echt positief..
Ik ben er nog niet uit, maar zou ik voor deze nieuwe tom tom gaan dan ging ik wel voor de 400, grotere landen dekking + meer ruimte intern.
West Europa bevat bij tom tom namelijk al geen Kroatië... :|

[ Voor 17% gewijzigd door Bommes op 08-04-2015 19:12 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:37:
Je zou eens kunnen kijken of er rijscholen lessen met lichte cruisers/customs, ik heb vroeger ooit eens rijles gehad op een Yamaha Virago 535 en dat was toch wel een heel laag en klein motorfietsje. Zo ding dus:

[afbeelding]
De meeste rijscholen hebben wel een speciaal verlaagde fiets staan, of verlaagde zadels. Tenminste, mijn rijschool wel.
Volgens mij maak je het jezelf alleen maar extra moeilijk door op zo'n kleine choppert o.i.d. te gaan rijden, rijdt een stuk kutter dan een CB500 o.i.d. :P

Net trouwens lekker een uurtje over de dijkjes hier gereden met m'n bami-Dax. En een nieuw snelheidsrecord gevestigd, 125 km/h op de teller :D (zal wel krap tegen de 100 km/h in het echt zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 08-04-2015 20:07 ]

Vaak bu'j te bang!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn Vespa is al net zo optimistisch, met een beetje geluk tikt hij een duizelingwekkende 140 aan op de klok.. >:)
wat een ruime 125 in werkelijkheid is.. :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 08-04-2015 20:24 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:02:
[...]
Heb je ook naar Garmins gekeken? die kwamen hier in een motorblad beter uit de test..
Traditioneel zijn Garmins voor op de motor fijner. Ze snappen al jaren hoe je een rondreis maakt (TomTom snapte eerst niet dat je van A naar A gaat). Voor mij bevalt het op zich prima, want ik gebruik de motor eigenlijk alleen voor plezier, dus voor tochtjes. Als ik op vakantie ga en er is een vast plan, bereid ik die route voor in MapSource en ga op reis. Een ander verhaal wordt het als je aan een Garmin vraagt de route voor je te bepalen. Ik heb het richtingsgevoel van een dooie postduif en zelfs ik heb in de gaten dat ie omrijdt. De 'scenic route' is default blijkbaar. En ja, ik snap hoe je zo'n ding instelt en de beste route pakt en wat het verschil is tussen kortste en snelste. Garmin maakt er gewoon een potje van. Ik had ook zo'n rampending in mijn Volvo...drama. Van Gorinchem naar iemand in Oss, stuurt ie me over de veerpont. Ja, dat kun je uitzetten in de voorkeuren, maar dan gaat ie nooit met een pont, ook al is dat de beste route. Dus dat is geen optie. Punt is dat een beetje slimme routeplannen nooit een veerpont opneemt in de route omdat je dat zomaar 20 minuten kost. De rechtstreekse route in dat geval was duidelijk sneller.

Goed, volgende punt is de software. Garmin programmeurs hebben volgens mij een speciaal plekje in de hel, want software maken kunnen ze niet. Dramatisch is het. Nu kan ik inmiddels goed overweg met MapSource, want ik weet onderhand wat de problemen zijn en hoe je ze op kunt lossen. Maar nu is MapSource uitgefaseerd en moet je aan Basecamp. Hier heeft men een nieuwe betekenis gegeven aan vage features waar ik niet op zit te wachten en die ook niet intuïtief zijn. Ik wil gewoon een route plannen en me dan niet afvragen hoe dat werkt.

Nu zullen er best geniën zijn die het allemaal heel makkelijk vinden, maar ik denk dat ik bij de meerderheid hoor die het dramatisch vindt. Als je ziet hoeveel cursussen er gegeven worden om de rare dingen van de Garmin software de baas te kunnen zegt dat genoeg denk ik. Intuïtief is het allerminst.

Wat ook altijd een feest is, is het op pad gaan met meerdere mensen die allemaal een Garmin hebben. Ook al hebben ze dezelfde kaartversie, de kans is groot dat de route er bij iedereen anders uitziet. Ik zeg meestal vooraf voor welke versie hij gemaakt is en dat ze 'm absoluut niet moeten herberekenen. Want als je dat doet, is de kans heel groot dat ie varianten op de route gaat bedenken. Dat komt dan weer door individuele settings. Ze hebben nog niet bedacht dat je voor 1 route de settings van de maker zou moeten meenemen zodat het herberekenen altijd goed gaat. Drama dus...

Ik heb ooit dat Tyre programma van TomTom gedownload om eens te bekijken. Maar je moet er natuurlijk echt mee aan de slag gaan. Nou heb ik nog nooit een navigatieprogramma gezien dat (voor mij) echt lekker intuïtief werkte, dus het zal ook wel aan mij liggen :+ Ik ben een zeikerd met software. Beroepsdeformatie (was ooit softwareontwikkelaar) denk ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gewoon altijd met tracks werken met een Garmin. Gaat altijd goed :
En dan gewoon het lijntje overrijden. Beetje creatief zijn als je onverwacht moet afwijken, maar de route is tenminste overal hetzelfde.

[ Voor 51% gewijzigd door Hooglander1 op 08-04-2015 21:43 ]

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-12 00:19
Ik heb ooit de oude rider van een vriend geprobeerd en ik vond die kronkelwegen functie toch wel heel fijn.
9/10 keer rijd ik alleen en dan wil ik gewoon een leuke route rijden, maarja ook ik heb het richtingsgevoel van een dooie postduif dus ik kom toch altijd weer bij een snelweg uit en rijd rondjes. In zo'n geval is die kronkelfunctie best leuk, want dat heeft TomTom naar mijn mening best goed voor elkaar. Althans ik kreeg leuke routes voorgeschreven waar ik zelf niet op uit was gekomen. En misschien is het invoeren van een voorafbepaalde route niet heel intuïtief, maar daar heb je voorrijders voor die wel een goed richtingsgevoel hebben. ;)

En ook in zwitserland enzo heb ik die route functie nooit nodig gehad als je passen gaat rijden, want het is praktisch onmogelijk om daar van de pas af te gaan. (Furka, susten etc) Zit nu ook erg te twijfelen of ik die nieuwe rider moet kopen, maar ik vind het toch wel heel veel geld. Heb gewoon TomTom op mijn Iphone die ik in de auto en op de motor gebruik. Handig om van A naar B te gaan, maar ik mis die kronkelroute functie toch wel. (Is nu trouwens wel aanwezig op de nieuwe Iphone app, maar toch veel minder uitgebreid dan op de riders)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-12 09:08

Chakotay

Lick here to continue

Oeps :X

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/18h203Ul.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 08-04-2015 23:00 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Hoe krijg je dat voor elkaar???

Wise enough to play the fool

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

teacher schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:13:
Hoe krijg je dat voor elkaar???
Proberen de moer waarmee de korf vastzit los te halen, zonder dat ik de daarvoor bedoelde klemtang van Suzuki heb. De dop schoot los, en door dat die korf van heel licht gietaluminium is breekt het nogal makkelijk helaas.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Garmin heeft tegenwoordig ook een kronkelwegenfunctie, maar echt heel goed werkt die niet. Maar dan komt weer het grote voordeel van Garmins om de hoek kijken: je kunt extra kaarten installeren. En er is een motorkaart van Nederland die ook zo'n functie heeft, maar die werkt echt goed. Wat ze hebben gedaan is mooie motorwegen aangemerkt op de kaart en de routering bij voorkeur over die wegen laten verlopen.

Maar je kunt dus ook topografische kaarten installeren, en dat kan bij TomTom niet. Heeft niet iedereen nodig, maar ik vind het wel leuk op de kleine Garmin die ik erbij heb. Leuk voor offroad rijden, geocachen of als je wilt wandelen als je je tent ergens hebt opgeslagen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
M'n pa had een zumo 590 (het huidige topmodel) gekocht en wou die graag ruilen tegen mijn zumo 390 :)

De 590 heeft een rondrit planner als nieuwe functie, die op basis van bochtige wegen en een zelf in te geven tijd/afstand/adres een aantal rondritten berekend. Ik moet zeggen dat die functie, in combinatie met de Onroute Motorkaart, echt mooie routes tovert :Y

• Tankiej
Inderdaad, de optie voor bochtige wegen bij de zumo 590 werkt erg goed. Vorig jaar in Duitsland was er iemand met ons mee die een 590 had, Einde van de middag wilden we nog even een klein rondje doen, stel je het hotel als begin- en eindpunt in, bochtige wegen aan en ongeveer een uur rijtijd. Toen kwam hij toch wel met een erg leuke route :D

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:35:
[...]

Proberen de moer waarmee de korf vastzit los te halen, zonder dat ik de daarvoor bedoelde klemtang van Suzuki heb. De dop schoot los, en door dat die korf van heel licht gietaluminium is breekt het nogal makkelijk helaas.
Auch. En laat mij raden, een nieuwe korf is duurder dan die klemtang?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:21:
Mijn Vespa is al net zo optimistisch, met een beetje geluk tikt hij een duizelingwekkende 140 aan op de klok.. >:)
wat een ruime 125 in werkelijkheid is.. :Y
Ik reed over de Nelson Mandelabrug in Arnhem (richting het Gelredome), officieel mag je daar maar 70, maar iedereen rijdt er zo'n beetje 80 km/h. Er reed ook een CBR600F in verte, het enige doel was om die voorbij te gaan 8) En dat is gelukt. Ik lag echt met m'n neus op de teller (en m'n linkerhand op de koppeling, je weet immers maar nooit :X :+), auto's voorbij en uiteindelijk die CBR. Die keek wel raar zag ik vanuit m'n ooghoek :D
Chakotay schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:35:
[...]

Auw :X Voor de volgende keer dus ff een oude stalen plaat aanpassen (stuk strip o.i.d. aanlassen, heb je een mooie tool).

Vaak bu'j te bang!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:58:
[...]

Traditioneel zijn Garmins voor op de motor fijner. Ze snappen al jaren hoe je een rondreis maakt (TomTom snapte eerst niet dat je van A naar A gaat). Voor mij bevalt het op zich prima, want ik gebruik de motor eigenlijk alleen voor plezier, dus voor tochtjes. Als ik op vakantie ga en er is een vast plan, bereid ik die route voor in MapSource en ga op reis. Een ander verhaal wordt het als je aan een Garmin vraagt de route voor je te bepalen. Ik heb het richtingsgevoel van een dooie postduif en zelfs ik heb in de gaten dat ie omrijdt. De 'scenic route' is default blijkbaar. En ja, ik snap hoe je zo'n ding instelt en de beste route pakt en wat het verschil is tussen kortste en snelste. Garmin maakt er gewoon een potje van. Ik had ook zo'n rampending in mijn Volvo...drama. Van Gorinchem naar iemand in Oss, stuurt ie me over de veerpont. Ja, dat kun je uitzetten in de voorkeuren, maar dan gaat ie nooit met een pont, ook al is dat de beste route. Dus dat is geen optie. Punt is dat een beetje slimme routeplannen nooit een veerpont opneemt in de route omdat je dat zomaar 20 minuten kost. De rechtstreekse route in dat geval was duidelijk sneller.

Goed, volgende punt is de software. Garmin programmeurs hebben volgens mij een speciaal plekje in de hel, want software maken kunnen ze niet. Dramatisch is het. Nu kan ik inmiddels goed overweg met MapSource, want ik weet onderhand wat de problemen zijn en hoe je ze op kunt lossen. Maar nu is MapSource uitgefaseerd en moet je aan Basecamp. Hier heeft men een nieuwe betekenis gegeven aan vage features waar ik niet op zit te wachten en die ook niet intuïtief zijn. Ik wil gewoon een route plannen en me dan niet afvragen hoe dat werkt.

Nu zullen er best geniën zijn die het allemaal heel makkelijk vinden, maar ik denk dat ik bij de meerderheid hoor die het dramatisch vindt. Als je ziet hoeveel cursussen er gegeven worden om de rare dingen van de Garmin software de baas te kunnen zegt dat genoeg denk ik. Intuïtief is het allerminst.

Wat ook altijd een feest is, is het op pad gaan met meerdere mensen die allemaal een Garmin hebben. Ook al hebben ze dezelfde kaartversie, de kans is groot dat de route er bij iedereen anders uitziet. Ik zeg meestal vooraf voor welke versie hij gemaakt is en dat ze 'm absoluut niet moeten herberekenen. Want als je dat doet, is de kans heel groot dat ie varianten op de route gaat bedenken. Dat komt dan weer door individuele settings. Ze hebben nog niet bedacht dat je voor 1 route de settings van de maker zou moeten meenemen zodat het herberekenen altijd goed gaat. Drama dus...

Ik heb ooit dat Tyre programma van TomTom gedownload om eens te bekijken. Maar je moet er natuurlijk echt mee aan de slag gaan. Nou heb ik nog nooit een navigatieprogramma gezien dat (voor mij) echt lekker intuïtief werkte, dus het zal ook wel aan mij liggen :+ Ik ben een zeikerd met software. Beroepsdeformatie (was ooit softwareontwikkelaar) denk ik.
Map source/basecamp gebruik ik nooit eigenlijk.. ik gebruik mijn garmin vooral om weer de weg naar huis terug te vinden...
Als stand alone unit werken ze prima..

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:57
Vooruit...ik zal in het kader van 'pics or it didn't happen' wat plaatjes van de rimstriping laten zien. Ik zag dat ze hele mooie hadden voor de S1000RR en dat ontwerp beviel me wel dus heb ik ze aangeschreven met een GSA logo met de vraag of ze dat ook zo konden maken. Is toch allemaal digitaal drukwerk. En dat was inderdaad geen probleem.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Tering, wat ziet die er mooi uit! Poets je elke dag. :Y)
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:37:

[afbeelding]
Viagra-alert! :P

Gisteren nog een mooi tochtje hier in de buurt gemaakt. Route van 200km rondom waar ik woon, daar kan ik nog veel rondrijden. Lekkere bochtjes en prima onderhouden wegen. En af en toe natuurlijk ook een mooi uitzicht. 8)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:43:
[...]

Auch. En laat mij raden, een nieuwe korf is duurder dan die klemtang?
Beide duur :P Sowieso even kijken wat we gaan doen voordat er spul besteld word. Als er in de bak veel vervangen moet worden voor het daadwerkelijke problem haal ik gewoon een ander compleet blok, dat is al best snel goedkoper :)

Eens zoeken of er een universele versie van zo'n tang is, ipv de Suzuki-variant van een paarhonderd dollar.

@tom: die optie zag ik ook al idd, heb alleen helaas geen losse koppelingsplaat liggen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
kaasaanfiets schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:31:

Welke rijschool was je? Zal even aan mijn instructeur vragen of hij wat kleins heeft vanavond.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-12 10:07
Zo. Alles is dan nu rond, morgen dan toch even op bezoek bij m'n ouders:

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/u8ecta147/Untitled.png

Eerste grote tocht van het jaar, en dan 'eventjes' dit.
Iemand anders met plannen voor grote tochten? :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GenjiBlade schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:43:

[afbeelding]

Als je een rust pauze/koffie nodig hebt geef dan maar een seintje, ik woon in Reading en werk in Richmansworth..
Ga je het in 1 dag rijden? dat word dan een flinke rit.. die 10 uur zijn erg optimistisch.. Dinsdag ben in van Eerbeek naar Reading gereden en daar deed ik met de auto (dus geen tank stops elke 200km) al een uur of 7/8 over...
En met name in Cornwall schiet het rijden niet echt op omdat je daar weinig snelwegen hebt..

[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 09-04-2015 15:24 ]

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
ToolkiT schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:21:
[...]

Als je een rust pauze/koffie nodig hebt geef dan maar een seintje, ik woon in Reading en werk in Richmansworth..
Ga je het in 1 dag rijden? dat word dan een flinke rit.. die 10 uur zijn erg optimistisch.. Dinsdag ben in van Eerbeek naar Reading gereden en daar deed ik met de auto (dus geen tank stops elke 200km) al een uur of 7/8 over...
En met name in Cornwall schiet het rijden niet echt op omdat je daar weinig snelwegen hebt..
Leighton Buzzard naar Zoetermeer was ook goed te doen in ongeveer 11 uur, waarvan 2 op de boot ( kwam aanrijden 5 minuten voor vertrek en mocht nog mee, 4 uur voor mijn echte overtocht). En dan in Belgie via de kust naar Zeeland gereden.

Met de auto doe je neem ik aan alleen maar snelweg?
GenjiBlade schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:43:

[afbeelding]

Ik ga vanaf 14 mei naar de Ardeche en omgeving. Gaan in 1 stuk door daar heen en dan daar weekje rond knallen en via Zwitserland, Duitsland, Luxemburg en Belgie terug.

[ Voor 15% gewijzigd door GBTW op 09-04-2015 17:50 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GBTW schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:50:
[...]

Leighton Buzzard naar Zoetermeer was ook goed te doen in ongeveer 11 uur, waarvan 2 op de boot ( kwam aanrijden 5 minuten voor vertrek en mocht nog mee, 4 uur voor mijn echte overtocht). En dan in Belgie via de kust naar Zeeland gereden.

Met de auto doe je neem ik aan alleen maar snelweg?
Ja met auto doe ik in principe alleen snelweg waar mogelijk..

Leighton Buzzard is wel een stuk dichterbij (vergelijkbaar met Southampton) dan waar GenjiBlade heen gaat en hij begint een stuk noordelijker...

Je verkijkt je op de kaart van Engeland snel hoe ver de afstanden zijn.. laatst moest ik naar omgeving Sheffield en dat was toch dik 3 uur rijden terwijl het op de kaart maar een klein stuk lijkt (1/6e van de uk als je NL afstanden vergelijkt zou dat Arnhem-Zwolle zijn)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
koop een noname electrische slagmoersleutel. heb je hem zo los. heb ook tijden op zon klotemoer lopen beuken. en kettingwiel met een meter staalstrips krulde ook prachtig op daarvoor >:)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:27:
[...]
Tering, wat ziet die er mooi uit! Poets je elke dag. :Y)
Dat heet overbelichting. De wielen waren net schoongemaakt vanwege het beplakken, maar de rest heeft nog maar één keer een emmertje sop gezien sinds oktober. Dat wit blinkt gewoon makkelijk in de zon, maar van dichtbij is ie best vies... ;)

• GBTW
ToolkiT schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:59:
[...]

Ja met auto doe ik in principe alleen snelweg waar mogelijk..

Leighton Buzzard is wel een stuk dichterbij (vergelijkbaar met Southampton) dan waar GenjiBlade heen gaat en hij begint een stuk noordelijker...

Je verkijkt je op de kaart van Engeland snel hoe ver de afstanden zijn.. laatst moest ik naar omgeving Sheffield en dat was toch dik 3 uur rijden terwijl het op de kaart maar een klein stuk lijkt (1/6e van de uk als je NL afstanden vergelijkt zou dat Arnhem-Zwolle zijn)
Ik weet het, Mercator projectie is overal kut :P, veel mooie heuvels en het feit dat een van de eerste wegenbouwers in Engeland steken blind was helpt allemaal niet :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:16:
[...]

koop een noname electrische slagmoersleutel. heb je hem zo los. heb ook tijden op zon klotemoer lopen beuken. en kettingwiel met een meter staalstrips krulde ook prachtig op daarvoor >:)
Dat op die foto ga je niet meer herstellen met alleen "los" krijgen :o

@Chakotay: Ik zal komend weekend eens rondhoren in m'n kennissenkring. Is een 750K1, toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 09-04-2015 19:38 ]

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-12 10:07
ToolkiT schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:21:
[...]

Ga je het in 1 dag rijden? dat word dan een flinke rit.. die 10 uur zijn erg optimistisch..
Euh... Koffiepauze had wel erg tof geweest (Ik wil bij Fleet nlk even stoppen voor lunch, da's wel erg in de buurt van Reading) maar gezien ik daar 'smiddags ben zal je wel in Richmansworth zitten ;(
Wel onwijs bedankt voor het aanbod! Zeker leuk om in mn achterhoofd te houden!

Ga het inderdaad in één dag rijden maar die 10 uur is zoals je al aangaf wel echt optimistisch. Snelste wat ik er ooit over heb gedaan is 12,5 uur, zelfs daar verbaasde ik me over. (Langzaamste overigens 17 uur maar het was bank holiday in augustus en je komt nou eenmaal langs de nodige toeristische trekpleisters met file)

Heb er 15u voor uitgetrokken, is lekker ruim, hoef ik niet voluit te rijden zonder pauzes, kan ik lekker op mn gemakje. :D

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GenjiBlade schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:43:
[...]

Euh... Koffiepauze had wel erg tof geweest (Ik wil bij Fleet nlk even stoppen voor lunch, da's wel erg in de buurt van Reading) maar gezien ik daar 'smiddags ben zal je wel in Richmansworth zitten ;(
Wel onwijs bedankt voor het aanbod! Zeker leuk om in mn achterhoofd te houden!

Ga het inderdaad in één dag rijden maar die 10 uur is zoals je al aangaf wel echt optimistisch. Snelste wat ik er ooit over heb gedaan is 12,5 uur, zelfs daar verbaasde ik me over. (Langzaamste overigens 17 uur maar het was bank holiday in augustus en je komt nou eenmaal langs de nodige toeristische trekpleisters met file)

Heb er 15u voor uitgetrokken, is lekker ruim, hoef ik niet voluit te rijden zonder pauzes, kan ik lekker op mn gemakje. :D
15 uur is idd een stuk realistischer..

Waneer rij je terug?

• Jolke
15 uur onderweg, 1000km. Dat is buffelen zeg. Welke motorfiets heb je?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb vorig jaar 16 uur gedaan over 600 km :|

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik rijd in de winter met m'n auto regelmatig op en neer naar Val Thorens om even een weekendje te gaan skieën. Da's ~1200Km (enkele reis) wat ik in 9½ uur afleg (en dan stap ik fris uit).

Met de motor..... 850Km op een dag is m'n max geweest met een "leuk" ritje en dat was een ritje "Eifel" vanuit de regio Eindhoven in 17 uur tijd. Was toen écht gebroken bij thuiskomst.

Ritje op en neer naar Parijs via de Peage heb ik ook wel eens gedaan met de motor (~1000Km in 12 uur incl. koffie op de "Champs d'elizee), maar dat is geen motorrijden meer.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:29:
Ik heb vorig jaar 16 uur gedaan over 600 km :|
Ik wel eens 4 uur over 30km.... :+
(storm, bomen over snelweg, mayhem)

• XBL

XBL

DECOY88 kom er maar in ;).

Mijn max was overigens 1000km in iets van 11 uur. Was er toen wel een beetje klaar mee.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was natuurlijk wel op mijn gemakje in twee dagen langs de kust naar Normandië. Snelweg begin ik niet aan zo lang...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb eens 2 uur gedaan over 0km... Lekke band :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Jolke
Zo, zijn de dames klaar? We hebben nu alles gehad tussen veel tijd - weinig km's en veel km's weinig tijd. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:10:
Zo, zijn de dames klaar? We hebben nu alles gehad tussen veel tijd - weinig km's en veel km's weinig tijd. :+
Jij wil graag laten weten dat je dagelijks 10 Km. woon/werk rijd, ofzo? :P

• Jolke
wimmel_1 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:21:
[...]

Jij wil graag laten weten dat je dagelijks 10 Km. woon/werk rijd, ofzo? :P
How did you know? :+
Maar nee, ik doe niet aan woon-werk met de motor. Te dichtbij.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:25:
[...]

How did you know? :+
Maar nee, ik doe niet aan woon-werk met de motor. Te dichtbij.
moet je verder van je werk gaan wonen ;)
Ik doe 40 mijl enkele reis naar werk..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GenjiBlade schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:43:
[...]

Ik heb besloten om toch maar thuis te werken morgen, ik DM je mijn nummer wel.. txt/app maar als je dorst hebt :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Vanmiddag even naar de Ikea geweest... Kan best :+

Afbeeldingslocatie: https://home.pluisje.net/~pluisje/20150409080844.jpg

Afbeeldingslocatie: https://home.pluisje.net/~pluisje/20150409080837.jpg

*O*
wimmel_1 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:36:
[...]

Dat op die foto ga je niet meer herstellen met alleen "los" krijgen :o

@Chakotay: Ik zal komend weekend eens rondhoren in m'n kennissenkring. Is een 750K1, toch?
600K1. Best kans dat daar dezelfde korf in hangt. Dank!

[ Voor 23% gewijzigd door Chakotay op 10-04-2015 00:11 ]

• Jolke
ToolkiT schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:44:
[...]

moet je verder van je werk gaan wonen ;)
Ik doe 40 mijl enkele reis naar werk..
Ik ben al verder gaan wonen; voorheen moest ik 10 minuten lopen. Nu is het 10 minuten met de motor. ;)

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:41:
DECOY88 kom er maar in ;).

Mijn max was overigens 1000km in iets van 11 uur. Was er toen wel een beetje klaar mee.
Zo... 2050km in 21:35. 72 uur met langste stop van 3 uur. 1156km 5 landen tocht. Nachtje naar parijs nadat ik overdag al een toertje rond antwerpen gehad had. En eigenlijk de volgende dag nog eentje. Maar wegens onderkoeling afgehaakt.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 00:10:
Vanmiddag even naar de Ikea geweest... Kan best :+

[afbeelding]

[afbeelding]

*O*
_/-\o_
En dan maar hopen dat je niet hoeft te filteren ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:49:
[...]

_/-\o_
En dan maar hopen dat je niet hoeft te filteren ;)
Dat was wel een beetje een uitdaging ja... Niet filteren, netjes midden op de baan blijven en langzaam de bochten door omdat de grondspeling wel erg snel minder werd :P

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 10:19

Bergie

Lekker belangrijk...

Ach, omvallen kan iig niet meer zo :P

Yamaha MT-09

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zondag met mijn zwager en schoonzus en ritje gepland. .nou ja gepland? ?
Hij heeft zich op de motorbeurs aangemeld voor een of andere puzzel/zoektocht naar een setje bmw sleutels.
We weten dat het in Brabant is en hij krijgt schijnbaar een sms met aanwijzingen.
Meer weten er nog niet :P

Oh als je de sleutels vind mag je een jaar op een of andere bmw rijden. .
Dat weten we ook nog. :9

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:09
Bommes schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:25:
Zondag met mijn zwager en schoonzus en ritje gepland. .nou ja gepland? ?
Hij heeft zich op de motorbeurs aangemeld voor een of andere puzzel/zoektocht naar een setje bmw sleutels.
We weten dat het in Brabant is en hij krijgt schijnbaar een sms met aanwijzingen.
Meer weten er nog niet :P

Oh als je de sleutels vind mag je een jaar op een of andere bmw rijden. .
Dat weten we ook nog. :9
De BMW quest! Ik ga ook een poging wagen zondag, het is toch mooi weer en waarom niet gelijk een ritje maken met nog eens een leuk doel erbij. De eerste persoon die de sleutel vind en de juiste codewoord weet mag een seizoen lang op een gloednieuwe 2015 full option BMW model naar keuze rijden. Elke provincie heeft een eigen quest en sleutel als het goed is. De quest begint om 10:00 en dan krijg je de eerste tip per SMS, vervolgens krijg je om het half uur een extra tip.

• Tankiej
cyntax schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:11:
[...]

De BMW quest! Ik ga ook een poging wagen zondag, het is toch mooi weer en waarom niet gelijk een ritje maken met nog eens een leuk doel erbij. De eerste persoon die de sleutel vind en de juiste codewoord weet mag een seizoen lang op een gloednieuwe 2015 full option BMW model naar keuze rijden. Elke provincie heeft een eigen quest en sleutel als het goed is. De quest begint om 10:00 en dan krijg je de eerste tip per SMS, vervolgens krijg je om het half uur een extra tip.
Elke regio volgens mij, niet provincie. Ik dacht dat er vijf regio's gedefinieerd zijn, maar welke en hoe groot die precies zijn.. :)

Overigens, volgens mij staat nergens in het reglement dat je de quest op de motor moet doen. Dus ik snap niet helemaal waarom hij verzet is naar a.s. zondag vanwege slecht weer (zou eerst 29 maart zijn), dan kan je toch gewoon met de auto :+

[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 10-04-2015 11:23 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Inschrijven voor de BMW Motorrad Quest kon tot en met woensdag 8 april 2015.
Het is op dit moment niet meer mogelijk u aan te melden voor dit evenement.

Met vriendelijke groet,

BMW Motorrad
Jammer wel, had ik eerder moeten weten. Leuk excuus om rond te broap'en :)

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Ik kon die TomTom Rider 400 nergens vinden. Nu heb ik hem op Bol.com gevonden voor € 379,95. Was de releaseprijs niet € 399,95?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

cyntax schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:11:
[...]

Jep precies dat heb ik net ook te horen gekregen van mijn zwager.
Helaas kunnen hun pas vanaf 13:00 uur rijden, en krijgt hij de smsjes.
Dat wordt dus later aanhaken en hopen dat we de puzzels op gelost krijgen.

Voor zover ik het snap:
SMS met locatie in puzzel vorm of zo iets.
Op de locatie een letter.
Elk half uur een sms, dus denk ik dat het een route vormt waarvan de punten binnen een half uur rijden van elkaar liggen.
De letters vormen een woord en de eerst met het juiste woord en de sleutel wint dacht ik.
Dus alleen de sleutel (laatste hint sms) is niet voldoende, je dient ook het woord goed te hebben.
Je wint niet alleen een jaar sturen op een bmw naar keuze maar ook een gopro (voor de heb).
Zodra de winnaar bekend is krijg je een sms zodat je niet doelloos nog aan het zoeken blijft. :9

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, soort geo-caching maar dan... anders!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Deze wou ik toch even met jullie delen.
Vanochtend heeft een van m'n beste maatjes enorm veel geluk gehad:
http://www.omroepflevolan...-bij-ongeval-op-gooiseweg

In het filmpje zeggen ze dat het niet duidelijk is wie er nou inhaalde, echter heeft de politie al te kennen gegeven dat de auto de inhaal actie maakte.

Maatje van mij reed om 6 uur sochtends naar z'n werk in dichte mist. Besluit die idioot in te gaan halen.
Gevolg: Gozer rijd met 100km/h frontaal op de tegemoet komende auto. Vliegt god zij dank OVER de auto heen.
Heb hem aan de telefoon gehad, en wonder boven wonder heeft hij alleen een beurs lichaam en een hersenschudding 8)7
Mag morgen weer naar huis waarschijnlijk.

Echt enorm veel geluk gehad :X

Een handtekening?!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tja.. dat is het nadeel van motorrijden. Enorm kwetsbaar zijn voor fouten van anderen, nog eens niet die van jezelf.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat hij er overheen is gevlogen is wel echt zijn geluk geweest :o
Had ik daar met mijn autotje gereden dan had ik dat zeker niet na kunnen vertellen. :X
Motor laat ik maar in het midden. Dat hij vlot en goed mag herstellen tellavist!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Jolke
Wow, dat is idd een geluk bij een ongeluk.

Jammer van de CBR (modelletje '95-96 gok ik), maar die kan je vervangen. O-)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Bij mist, snelheid minderen en recht blijven rijden ivm uitwijkmogelijkheden?

Staat in m'n theorieboekje.

Gelukkig kan hij het navertellen.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ik pak tegenwoordig standaard de auto als het mistig is, precies om dit soort idioten :/

iRacing Profiel

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Da's nou een koekblikker... wat een boklul!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
kaasaanfiets schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:47:
Bij mist, snelheid minderen en recht blijven rijden ivm uitwijkmogelijkheden?

Staat in m'n theorieboekje.

Gelukkig kan hij het navertellen.
Heb je weinig aan als iemand je met 100/u van voren pakt natuurlijk ;)

• Jolke
418O2 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:57:
[...]

Heb je weinig aan als iemand je met 100/u van voren pakt natuurlijk ;)
Zoals ik tellavist's post lees, dan reed de motor 100 km/u. Wellicht reed de auto nog wel sneller omdat deze op een (blijkbaar) 100-weg aan het inhalen was.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Jolke schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:00:
[...]

Zoals ik tellavist's post lees, dan reed de motor 100 km/u. Wellicht reed de auto nog wel sneller omdat deze op een (blijkbaar) 100-weg aan het inhalen was.
Ik denk dat de inpact met een gangetje van 80-100km/h gegaan is.
Deze motorrijder houd wel van een gangetje, dus ik gok dat hij 110 reed o.i.d.
Auto zal inderdaad ook wel wat harder gereden hebben i.v.m. zijn inhaal actie. Vergis je echter niet in de hoeveelheid snelheid die je in de laatste splitsecond nog even weg kan remmen. Voor de auto uiteraard meer dan de motor.

Maar dan nog.

Al reden ze allebei 70... frontaal op een koekblik rijden kan het al afgelopen zijn met 30/50kmh.
Sterker nog, ik denk dat je meer gevaar loopt om OP de auto te klappen bij lagere snelheden.

Misschien is de snelheid juist zijn redding geweest! :)

Blijft toch gissen allemaal. ik ben blij dat zijn O-) 'tje nog hard genoeg mee kon vliegen in ieder geval!

Een handtekening?!

Verwijderd

Nog handschoenen nodig? 15 Euro :).
http://www.aldi.nl/aldi_m...nen_48_5_16060_25899.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 17:40 ]

• DECOY88
(overleden)
tellavist schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:54:
[...]

Ik denk dat de inpact met een gangetje van 80-100km/h gegaan is.
Deze motorrijder houd wel van een gangetje, dus ik gok dat hij 110 reed o.i.d.
Auto zal inderdaad ook wel wat harder gereden hebben i.v.m. zijn inhaal actie. Vergis je echter niet in de hoeveelheid snelheid die je in de laatste splitsecond nog even weg kan remmen. Voor de auto uiteraard meer dan de motor.

Maar dan nog.

Al reden ze allebei 70... frontaal op een koekblik rijden kan het al afgelopen zijn met 30/50kmh.
Sterker nog, ik denk dat je meer gevaar loopt om OP de auto te klappen bij lagere snelheden.

Misschien is de snelheid juist zijn redding geweest! :)

Blijft toch gissen allemaal. ik ben blij dat zijn O-) 'tje nog hard genoeg mee kon vliegen in ieder geval!
160-200km/u dus >:) frontaal telt hard op. je komt niet tegen een opeens stilstaand object maar ook daar zit nog kracht in >:)

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:53
Mist: halveer je afstand, verdubbel je snelheid heb ik altijd geleerd.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Super hip, me like 8)

Binnenkort ook eens proefrijden op zoiets. :)

Ik zat vandaag te kijken trouwens, vorig jaar met een beetje moeite weer aan het rijden gegaan, ook pas zo rond de zomervakantie wat gereden, maar ik heb nu al een dikke 1200km erop zitten in die paar weken. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Jolke
Kan ik afraden. Paar jaar geleden een paar hadnschoenen bij de Aldi gekocht. Ze zitten niet lekker na een paar uur en gaan erg snel zweten. Er is dus flink bezuinigd op de materialen, plastic dus.
DECOY88 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:20:
[...]

160-200km/u dus >:) frontaal telt hard op. je komt niet tegen een opeens stilstaand object maar ook daar zit nog kracht in >:)
Inderdaad bij deze snelheden die tegen elkaar ingaan, kan je ze bij elkaar optellen. Het is dus alsof 1 van de twee met 150-200 km/u tegen een muur aan knalt.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 11:56
Je kunt de snelheden niet bij elkaar optellen. Het is alsof je met 100 km/u tegen een muur rijdt.

Zie ook: https://youtu.be/r8E5dUnLmh4

• DECOY88
(overleden)
BlackLabel01 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:12:
Je kunt de snelheden niet bij elkaar optellen. Het is alsof je met 100 km/u tegen een muur rijdt.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Jolke
BlackLabel01 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:12:

Interessant. :)

Ok, dat gaat over twee auto's met ongeveer gelijke massa. Een motor is natuurlijk veel lichter dan een auto. Dat hadden ze natuurlijk ook wel mogen testen. :P

• DECOY88
(overleden)
Jolke schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:27:
[...]

Interessant. :)

Ok, dat gaat over twee auto's met ongeveer gelijke massa. Een motor is natuurlijk veel lichter dan een auto. Dat hadden ze natuurlijk ook wel mogen testen. :P
dan is de remweg van de motor gewoon wat korter :+

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:17
Hoe je het ook wend of keert, frontaal op een auto klappen >50km/h en praktisch opstaan erna, is een fucking wonder. Erg veel mazzel gehad, want dat heb je simpelweg nodig als een mede weggebruiker zo dom doet.

Zag vandaag een aantal mooi-weer rijders voorbijkomen, heb 500km gereden ofzo, door half Nederland heen. Een chopper, die geen enkele lijn kon houden in een bocht, die vervolgens een beetje tussen de auto door slingerde, invoegde, gas gaf, terugnam. En dat alles in een spijkerbroek + jackje.

Niet veel later nog een vergelijkbare motorrijder, die vervolgens door de file heen even een andere motor aan probeert te duwen ofzo. Wat een totale aso, zo dicht erachter op rijden, dat ik dacht dat het niet goed kon gaan. Gelukkig geen motorrijders zien liggen...

• Jolke
Marc Rademaker schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:31:
Hoe je het ook wend of keert, frontaal op een auto klappen >50km/h en praktisch opstaan erna, is een fucking wonder. Erg veel mazzel gehad, want dat heb je simpelweg nodig als een mede weggebruiker zo dom doet.

Zag vandaag een aantal mooi-weer rijders voorbijkomen, heb 500km gereden ofzo, door half Nederland heen. Een chopper, die geen enkele lijn kon houden in een bocht, die vervolgens een beetje tussen de auto door slingerde, invoegde, gas gaf, terugnam. En dat alles in een spijkerbroek + jackje.

Niet veel later nog een vergelijkbare motorrijder, die vervolgens door de file heen even een andere motor aan probeert te duwen ofzo. Wat een totale aso, zo dicht erachter op rijden, dat ik dacht dat het niet goed kon gaan. Gelukkig geen motorrijders zien liggen...
Dit dus idd. :)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vond het vorig jaar nog steeds het mooiste dat je dan zo een teenslipper figuur ziet op een supersport met allerlei dure goodies erop (echt een serieus gaaf ding) en dan schaamranden waar je bang van wordt. :D

Maar was vandaag idd weer goed raak op de weg.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• GBTW
Ik zag van de week dat Heavy duties nu ook een Nederlandse distributeur heeft!
http://heavyduties.nl/

Als je goedkope goede koffers wil kan ik ze zeker aanraden

Vandaag de reflectoren er maar op gemaakt :), volgende week nog even de alu plaat op het kontje en de rotopax erop, reflector op moto monteren, slag uit voorwiel halen (en ja 10k verder en balhoofdlager is weer gaar maar er gaat nu geen nieuwe erin andere motor in december / januari) en ik ben klaar voor vakantie :).

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-fDaZ0sQReYE/VSgZNp9QqBI/AAAAAAAACxg/8yNdVFFo96k/w1624-h1218-no/IMG_20150410_203125.jpg

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben net terug van een stukje scheuren rijden. Precies 100 km, vanaf Arnhem de dijk op, pontje gepakt bij Wijk bij Duurstede, en weer terug. Laatste stuk (vanaf Veenendaal) heb ik de snelweg gepakt, ik had dorst (bier :9) en het werd al een beetje donker. Laatste stuk op de A12 een heel eind opgereden met een wat oudere man op een knalgele TL1000S. Wat een geluid :9~

Ohja, ook iets aparts meegemaakt. Normaal gedraagt mijn GSX-R600 zich voorbeeldig (qua geluid en knallen), maar ik had vandaag toch echt 2 hele flinke backfires uit m'n uitlaat, ik heb dat nooit echt gehad. Alle twee de keren zat ik wel flink hoog in toeren (continu lekker in de 2e versnelling aan het jengelen op de dijk), en reed ik met half/3-kwart gas ofzo en liet dan heel ff gas las. Het was echt een flinke 'BWAP' (echt meer een 'pop' geluid, niet continue naverbranding van benzine ofzo). Motor is verder helemaal origineel op een Yoshimura einddemper na.
Heb wel het idee dat hij luider is geworden sinds dat ik hem heb. Mss is de demperwol aan vervanging toe? :P

Vaak bu'j te bang!

• Jolke
-tom-562 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:13:
Ik ben net terug van een stukje scheuren rijden. Precies 100 km, vanaf Arnhem de dijk op, pontje gepakt bij Wijk bij Duurstede, en weer terug. Laatste stuk (vanaf Veenendaal) heb ik de snelweg gepakt, ik had dorst (bier :9) en het werd al een beetje donker. Laatste stuk op de A12 een heel eind opgereden met een wat oudere man op een knalgele TL1000S. Wat een geluid :9~

Ohja, ook iets aparts meegemaakt. Normaal gedraagt mijn GSX-R600 zich voorbeeldig (qua geluid en knallen), maar ik had vandaag toch echt 2 hele flinke backfires uit m'n uitlaat, ik heb dat nooit echt gehad. Alle twee de keren zat ik wel flink hoog in toeren (continu lekker in de 2e versnelling aan het jengelen op de dijk), en reed ik met half/3-kwart gas ofzo en liet dan heel ff gas las. Het was echt een flinke 'BWAP' (echt meer een 'pop' geluid, niet continue naverbranding van benzine ofzo). Motor is verder helemaal origineel op een Yoshimura einddemper na.
Heb wel het idee dat hij luider is geworden sinds dat ik hem heb. Mss is de demperwol aan vervanging toe? :P
Altijd zo aso, hè, die gasten die in de tweede versnelling over de dijk bij Wijk langskomen.... :+
Pagina: 1 ... 24 ... 105 Laatste