Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 23 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 14:07
Metro2002 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:15:
[...]

Ik wel, wegmisbruikers geef je een pret, neem je het rijbewijs af of stop ze in de gevangenis maar zomaar wegen afsluiten omdat een paar randdebielen daar asociaal rijden vind ik persoonlijk nergens over gaan. Dan kan je alle wegen wel afsluiten want ook automobilisten kunnen asociaal rijden. En fietsers, en nordic walkers.

Dit is gewoon een zwaktebod. Duitsland is een mooi land maar met al dit soort getreiter (en ook die tolplannen van ze, de umweltplakkette etc) heb ik al geen zin meer om daar heen te gaan.
;w
Voor zover ik weet (eerdere berichtgevingen) hoef je voor de motor geen tol te betalen, dus dat scheelt weer. Maar ik snap je punt en deel je mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 17:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Blue-eagle schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:33:
Vanmorgen tijdens mijn 10-minuten ritje naar kantoor toch bijna 3 keer omver gereden doordat mensen het idee spiegel-spiegel-schouder niet lijken te kennen. Dode hoek enzo.

Geval 1: Ik haal rechts in omdat blokstrepen, daar mag dat. Maar de beste automobilist besloot toch rechtsaf te willen gaan zonder te kijken of daar iemand reed.

Geval 2: Ik haal op de linkerrijstrook een paar auto's in terwijl ik achter een andere auto reed. En een typische medelander van Noord Afrikaanse komaf (oude VW Golf, petje, 1 hand aan stuur) besloot plotseling dat het tijd werd om in te gaan halen. Geen richting aangeven, gewoon gaan.

Geval 3: Afrit A10 naar de RAI. Ik moet linksaf, en meestal moet iedereen dat. De 2 rijstroken voor linksaf bieden normaal gesproken genoeg ruimte voor mij om tussendoor te rijden zodat ik vooraan kan wachten op het verkeerslicht. Deze ochtend stonden er 5 auto's op de rechter rijstrook, en de linker was helemaal vrij. Ik kom netjes rustig aanrijden omdat ik weet dat het verkeerslicht zometeen op groen spri-- en toen ging een auto zomaar naar links omdat hij schijnbaar haast had.

Ach ja. Mijn ABS werkt schijnbaar goed... :7
Welke motor rijd je? Ik werk ook op de zuidas (spaces), zal ik de volgende keer naar je toooeeeteren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 08:42
Tylen dit weekend race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:38

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Metro2002 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:15:
[...]

Ik wel, wegmisbruikers geef je een pret, neem je het rijbewijs af of stop ze in de gevangenis maar zomaar wegen afsluiten omdat een paar randdebielen daar asociaal rijden vind ik persoonlijk nergens over gaan. Dan kan je alle wegen wel afsluiten want ook automobilisten kunnen asociaal rijden. En fietsers, en nordic walkers.
Die wegen zijn in de praktijk anders continu toch afgesloten omdat ze weer een brokkenpiloot van de weg schrapen. Letterlijk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja. Het gaat weer beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-07 10:21

Chakotay

Lick here to continue

Zo, onverwacht begonnen met de GSX-R uit elkaar halen (defecte schakelvorken of iets daar in de buurt):

Afbeeldingslocatie: https://home.pluisje.net/~pluisje/IMG_20150401_184300.jpg

Afbeeldingslocatie: https://home.pluisje.net/~pluisje/IMG_20150401_204055.jpg

Dat ging snel *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 14:20

Phreak

KTM SuperDuke

Wauw wat een slachtveld.
Ik krijg al de kriebels als ik m'n afstandsbediening uit elkaar moet halen voor nieuwe batterijen :Y
Fuelke schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:04:
[...]
Is dat het broertje van de CBR 500R ? Ik overweeg deze misschien wel als opvolger van mijn 250R

http://flemish.honda.be/c...n/modelen_cbr500r_abs.php

Hoe beviel hij?
Ik heb gisteren m'n motor weer opgehaald bij de garage.
Nu iets meer kunnen proberen, de weg was iets droger ;)
Het is dus toch die CBR 500R, ik werd op het verkeerde been gezet vanwege de zithouding.
Die is bijna vergelijkbaar met de Z, redelijk rechtop maar toch nog een sportieve zit..
Hij laat zich mooi een bocht in vallen, maar dat zou ook kunnen komen door het lage gewicht, dat ben ik niet gewend.
Wel een stuk minder vermogen dan mijn Z, maar genoeg om de snelweg mee op te kunnen.

Even een emmer geld leeggemikt daar bij de garage.
Grote beurt + nieuwe uitlaat :Y)
De monteur melde al dat hij de killer er alvast uitgehaald had omdat de meesten dat toch wel wilden.
Wow... just wow...
Zo'n Akra is toch wel liev *O*

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 16:34

Metro2002

Memento mori

Gisteren bijna een motorrijder minder op de A15 (nee niet ik). Ik stond in de file met het koekblik op de 2e baan vlak voor de botlektunnel, zie in mijn ooghoek een takelwagen ineens een baan naar links harken en ik denk nog: Leuk als daar net een motorrijder tussen de file heen aan het filteren was.
En nog geen 2 seconden later zie ik met een hoop gas een motorrijder om de takelwagen heen slalommen en boos gebaren , middelvinger omhoog etc naar die takelwagen bestuurder :X die had hem dus bijna voor zijn flikker gereden waarschijnlijk.
Dode hoek checken blijft blijkbaar iets lastigs bij automobilisten :{

Vandaag was het een beetje fris maar verder ideaal motorrijweer (is dat een woord :P? ) . Lekker rustig op de weg, niet tot nauwelijks wind, droog. Wat wil je nog meer!

Even de GPZ uitgelaten richting werk dus :Y)

Kan het trouwens kwaad dat de temperatuurmeter van mijn GPZ echt ongeveer alleen bij stilstand omhoog kruipt? En waar zou deze moeten staan normaal gesproken? Bij snelweg rijden komt de naald niet eens van zijn plek, alleen bij stilstand voor verkeerslicht of veel stad rijden kruipt de naald omhoog richting het eerste streepje (middelste streepje dus) maar hoger heb ik hem nog nooit gezien.

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/20150403_084621.jpg

Lees wel eens dat mensen de radiateur deels afplakken maar is dat echt nodig?
Neem aan dat meneer kawasaki erover nagedacht heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet dat "metertje" sowieso niet vertrouwen en éérst zelf gaan meten. Tussen de sensor van je koelvloeistoftemperatuur en dat metertje kan véél stuk gaan (en/of een afwijking veroorzaken).

Dat met die motorrijder en tussen de file door rijden in combinatie met die bergingstruck... Tsja; Die motorrijder verricht een handeling die niet altijd verwacht wordt en moet daar (IMHO) ook gewoon rekening mee houden, zéker bij dat soort situaties (die file stond er schijnbaar niet voor niets!!).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Helaas zie ik het veel gebeuren dat mensen gewoon niet goed spiegelen. Met de auto wordt je nog wat sneller gezien maar met de motor is het soms echt een ramp. Dat filerijden doe ik bewust niet, maar ook als je gewoon op de snelweg rustig inhaald komen sommigen nog vrolijk opzij... Ik heb wat bijna vangrail momentjes gehad, dit jaar al een keer in die paar weken... :(

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-07 10:40
wimmel_1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:57:
Je moet dat "metertje" sowieso niet vertrouwen en éérst zelf gaan meten. Tussen de sensor van je koelvloeistoftemperatuur en dat metertje kan véél stuk gaan (en/of een afwijking veroorzaken).

Dat met die motorrijder en tussen de file door rijden in combinatie met die bergingstruck... Tsja; Die motorrijder verricht een handeling die niet altijd verwacht wordt en moet daar (IMHO) ook gewoon rekening mee houden, zéker bij dat soort situaties (die file stond er dus niet voor niets!!).
Als motorrijder moet je bij elke auto denken dat ie van baan kan gaan verwisselen, maar dat betekent niet dat je als automobilist niet hoeft te kijken voordat je van baan verwisselt.

Ik mis mijn motor gigantisch, de afgelopen vier dagen heb ik vast gestaan op praktisch elke snelweg in midden Nederland. Ik kan via de A12, A15, A2 / A59 naar huis, maar overal was het hommeles. Nu vandaag eindelijk geen fileleed gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

wimmel_1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:57:
Zal het eens proberen anders te meten inderdaad.
Dat met die motorrijder en tussen de file door rijden in combinatie met die bergingstruck... Tsja; Die motorrijder verricht een handeling die niet altijd verwacht wordt en moet daar (IMHO) ook gewoon rekening mee houden, zéker bij dat soort situaties (die file stond er dus niet voor niets!!).
Klopt, alleen de bestuurder klapte het ding zo rucksightlos naar links dat ik in de auto al dacht van pff je zal er naast rijden. En of je het iets verwacht of niet ontslaat je nog niet van het feit dat je moet kijken voor je 2 ton staal naar links gooit. Bovendien is een motorrijder die door de file heenkomt nou niet iets dat je 'niet verwacht' in NL. ;)

Ik ben het met je eens dat je als motorrijder ook goed moet kijken maar tegen zo'n actie als gister kan je je niet wapenen, dat was 100% de fout van de takelwagenbestuurder. Die actie was juist iets dat je niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Marc Rademaker schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:04:
[...]
Als motorrijder moet je bij elke auto denken dat ie van baan kan gaan verwisselen, maar dat betekent niet dat je als automobilist niet hoeft te kijken voordat je van baan verwisselt..

Ik mis mijn motor gigantisch, de afgelopen vier dagen heb ik vast gestaan op praktisch elke snelweg in midden Nederland. Ik kan via de A12, A15, A2 / A59 naar huis, maar overal was het hommeles. Nu vandaag eindelijk geen fileleed gehad :p
Er word al gemeld dat er een bergingstruck rijdt...., Hoe moeilijk is het dan om als "motorrijder" te gaan bedenken dat het overige verkeer NIET meer in de spiegels gaat kijken maar kijkt naar dáár waar die bergingstruck heen gaat?

Mooie lampjes.... knipper, knipper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

wimmel_1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:08:
[...]

Er word al gemeld dat er een bergingstruck rijdt...., Hoe moeilijk is het dan om als "motorrijder" te gaan bedenken dat het overige verkeer NIET meer in de spiegels gaat kijken maar kijkt naar dáár waar die bergingstruck heen gaat?

Mooie lampjes.... knipper, knipper....
De bergingstruck was niet op weg naar een ongeval ofzo hoor, geen lampen aan of wat. Gewoon in de file aan het rijden en ineens denkend: Ik wil naar links: Hoppa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Phreak schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:12:
Wauw wat een slachtveld.
Ik krijg al de kriebels als ik m'n afstandsbediening uit elkaar moet halen voor nieuwe batterijen :Y
als je dat al een slachtveld noemt _O- het meeste mist al op de foto. en het word nog leuker als je daarna van 3 blokken even snel 1 gaat maken 30m2 vol onderdelen en olie en andere bende >:) maar nu wel goed werken *O*

en filerijden. dat is gewoon iets wat je ligt of niet. ik word maar heel weinig verrast. over het algemeen gaan mensen bv. tegen de lijn rijden om daarna ineens naar de andere baan te schieten. rij meestal ook met 6k rpm en open pijp tussen de file door. en ben continu aan het slalommen tussen de lijnen. en een dubbele koplamp schat de afstand beter in.

[ Voor 28% gewijzigd door DECOY88 op 03-04-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Over de file discussie wil ik even het volgende kwijt:
Ik heb werkelijk waar nog nooit een benauwde situatie mee gemaakt in de file.
Mijn vrienden hoor ik ook vaak klagen over auto's die ineens van rijstrook wisselen etc.
Nou ben ik een keertje met een maatje van me door een file gereden, hij reed voorop.
Ik viel bijna van mijn motor van schrik...
50km/h door de file heen blazen/ recht vooruit kijken, niet anticiperen op het verkeer om hem heen...
Hij werd inderdaad 2x bijna voor z'n flikker gereden. maar ik vond dat niet zo verwonderlijk eerlijk gezegd... en ik zie het vaker als ik door de file heen rijd. Zelf word ik in de file ingehaald door motoren die sneller door de file heen willen rijden dan goed voor ze is. er is niet voor niets een max snelheid van ongeveer 30km/h. en zelfs dat is al aardig rap in een file vind ik.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook vervelend als ik eventjes moet wachten op een auto die van rijstrook wisselt. maar zo'n actie zie je toch aankomen?! ik let altijd op gaten die er in de file vallen, als er op de linkerbaan een gaatje valt, neem ik al gas terug met mijn hand over de rem, en kijk ik goed naar de auto's rechts of er niet iemand het gaatje in gaat duiken. Als er iemand voor het gaatje gaat, heb ik dat al lang zien aankomen en rem ik een beetje. daarna weer rustig langs komen tuffen.

Als je voor je flikker gereden wordt in de file, ben je zelf niet goed bezig, kijk je niet goed vooruit, en rijd je waarschijnlijk te hard.

Moeten de auto's dan niet goed opletten?!
Tuurlijk wel, diegene die in het koekblikkie zit kijkt ook niet goed om zich heen. Maar die zit in een koekblik. En hij is niet degene die het ziekenhuis in gereden wordt met zo'n actie. Wij wel...

[ Voor 7% gewijzigd door tellavist op 03-04-2015 12:41 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
tellavist schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:38:

Als je voor je flikker gereden wordt in de file, ben je zelf niet goed bezig, kijk je niet goed vooruit, en rijd je waarschijnlijk te hard.
snelheid doet niks. alleen het plotseling stilstaan :+ ben er zo eentje die heel snel uit je zicht verdwijnt. afhankelijk van de ruimte (zowel in het midden als de vluchtruimte erbuiten.) tussen de 50 en 80km/u. zonder koffers rij ik op een aantal mm afstand langs auto's >:)

als ik iemand zomaar zie oversteken rem ik altijd even af wijs even op zijn richtingaanwijzer en even een duimpje :Y dat is het enigste wat ik graag zie verder kunnen ze niet zoveel :+

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 03-04-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
[quote]DECOY88 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:43:
[...]

"snelheid doet niks. alleen het plotseling stilstaan"
Was getekend, jeremy clarkson :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:33:
Zo, onverwacht begonnen met de GSX-R uit elkaar halen (defecte schakelvorken of iets daar in de buurt):

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat ging snel *O*
Heb jij toevallig ook gepost op de FB pagina van 'Wie rijdt?'? Daar kwam van de week ook al een GSX-R voorbij met gare schakelvorken :P
Joopieboy schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:03:
Helaas zie ik het veel gebeuren dat mensen gewoon niet goed spiegelen. Met de auto wordt je nog wat sneller gezien maar met de motor is het soms echt een ramp. Dat filerijden doe ik bewust niet, maar ook als je gewoon op de snelweg rustig inhaald komen sommigen nog vrolijk opzij... Ik heb wat bijna vangrail momentjes gehad, dit jaar al een keer in die paar weken... :(
File rijden vind ik opzich niet erg, het went vanzelf (het eerste jaar durfde ik het ook amper). Je moet alleen niet te hard erdoorheen jagen; wat soms verleidelijk is. Ik kan eerlijk gezegd ook weinig medelijden hebben met motorrijders die met 50 km/h of harder door een file jagen en dan zeuren dat ze worden afgesneden/voor hun flikker gereden worden. Als ik met de auto stilsta in de file verwacht ik dat ook niet.
Het enige waar ik altijd een beetje angst voor heb zijn vrachtwagens die erg dicht langs de streep staan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 14:07
tellavist schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:38:
[..]
Zelf word ik in de file ingehaald door motoren die sneller door de file heen willen rijden dan goed voor ze is. er is niet voor niets een max snelheid van ongeveer 30km/h. en zelfs dat is al aardig rap in een file vind ik.
[..]
Volgens mij is de richtlijn: max. 10 km/h verschil met de auto's, tot 40 km/h (snelheid van de auto's), dan moet je er weer tussen.
Dus je rijdt als het goed is maximaal 50 km/h tussen de file door, maar dan nog is het verschil maar 10km/h. Als ze echt stil staan zou ik zelf max 20 km/h aanhouden, 10 km/h moet ik met slippende koppeling gaan rijden..

Maar het is ook mijn ervaring dat degenen die er het meest over klagen, vaak ook degenen zijn die eigenlijk met een belachelijk hoge snelheid tussen de file doorrijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 03-04-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:48:
[...]

Volgens mij is de richtlijn: max. 10 km/h verschil met de auto's, tot 40 km/h (snelheid van de auto's), dan moet je er weer tussen.
Dus je rijdt als het goed is maximaal 50 km/h tussen de file door, maar dan nog is het verschil maar 10km/h. Als ze echt stil staan zou ik zelf max 20 km/h aanhouden, 10 km/h moet ik met slippende koppeling gaan rijden..

Maar het is ook mijn ervaring dat degenen die er het meest over klagen, vaak ook degenen zijn die eigenlijk met een belachelijk hoge snelheid tussen de file doorrijden.
of diegene die aan beide kanten een meter nodig hebben omdat het anders te krap word _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-07 10:21

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:47:
[...]

Heb jij toevallig ook gepost op de FB pagina van 'Wie rijdt?'? Daar kwam van de week ook al een GSX-R voorbij met gare schakelvorken :P

[...]
Nope, ik doe erg weinig op facebook.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

en ondertussen nog uitleggen hoe je op zo'n manier ertussendoor moet knallen. Hij ziet niet dat je zo'n motor niet ziet aankomen alsautomobilist. Hij rijdt 100 ertussen door. de mensen hebben koplampen in hun spiegels en dan spuugt er ineens zo'n stipje voorbij...

Maar goed brazillianen zijn wel het grootste gevaar voor zichzelf op de weg.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Duurt niet lang of die komt een keer een auto tegen die onverwacht van baas wisselt. :X

Die inhaalactie rechts van een auto in de rechterbaan met de tunnelmuur op 2 cm afstand!? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Geen marktplaats

[ Voor 89% gewijzigd door PWM op 04-04-2015 08:53 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:47:
[...]

File rijden vind ik opzich niet erg, het went vanzelf (het eerste jaar durfde ik het ook amper). Je moet alleen niet te hard erdoorheen jagen; wat soms verleidelijk is. Ik kan eerlijk gezegd ook weinig medelijden hebben met motorrijders die met 50 km/h of harder door een file jagen en dan zeuren dat ze worden afgesneden/voor hun flikker gereden worden. Als ik met de auto stilsta in de file verwacht ik dat ook niet.
Het enige waar ik altijd een beetje angst voor heb zijn vrachtwagens die erg dicht langs de streep staan.
Dat is ook wel wat je zegt, stukje ervaring en ook gewoon doen. :) Gelukkig hoef ik amper tot niet file te rijden, en bij stoplichten sluit ik of vaak gewoon aan of links er voorbij tot de stopstreep. :)

Maar idd, die jakkeraars dat is allemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Joopieboy schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:29:
[...]

Dat is ook wel wat je zegt, stukje ervaring en ook gewoon doen. :) Gelukkig hoef ik amper tot niet file te rijden, en bij stoplichten sluit ik of vaak gewoon aan of links er voorbij tot de stopstreep. :)

Maar idd, die jakkeraars dat is allemaal niks...
hoe langer je het doet. des te minder stelt het voor. en de kans dat je eens een deur inrijd is hetzelfde als de loterij winnen. je weet dat je eens de hoofdprijs pakt maar meestal met lege handen thuiskomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Whahaha _O-

Maar goed, vandaag weer lekker gereden, beetje frisjes maar met het zonnetje prima te doen. *O*
Toch eens kijken naar andere handschoenen, die wat dikker zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

DECOY88 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:31:
[...]

hoe langer je het doet. des te minder stelt het voor. en de kans dat je eens een deur inrijd is hetzelfde als de loterij winnen. je weet dat je eens de hoofdprijs pakt maar meestal met lege handen thuiskomt :+
Met een lagere snelheid heb je meer tijd om te reageren en hebben auto's meer tijd om je aan te zien komen. Dat zijn twee zaken die gewoon gegeven zijn.

Het gaat keer op keer prima, waardoor je denkt dat de snelheid wel wat verder omhoog gaat, totdat je een keertje niet gezien wordt en dan ben je de lul. Dat kan je natuurlijk zien als een loterij, maar je kan ook besluiten om niet deel te nemen of met minder loten deel te nemen (om de analogie voort te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:56:
[...]

Met een lagere snelheid heb je meer tijd om te reageren en hebben auto's meer tijd om je aan te zien komen. Dat zijn twee zaken die gewoon gegeven zijn.

Het gaat keer op keer prima, waardoor je denkt dat de snelheid wel wat verder omhoog gaat, totdat je een keertje niet gezien wordt en dan ben je de lul. Dat kan je natuurlijk zien als een loterij, maar je kan ook besluiten om niet deel te nemen of met minder loten deel te nemen (om de analogie voort te zetten).
langer ernaast zitten kunnen ze je weer klem rijden :+ en kan de politie je aanhouden O-) :+

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 03-04-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Voor wie het intresseert ;) hierbij filmpje van de wedstrijd van gisteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 05-04-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lekker weertje daar op Assen, hier was 't bewolkt en koud..

P4 overigens nog vast kunnen houden tot aan de finish?

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 05-04-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-07 11:35
Tylen schreef op zondag 05 april 2015 @ 08:55:

[video]
Marcus stond zo te zien naast de baan te filmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:52:

Ik twijfel een beetje of ik vandaag een stukje ga sturen. Het zonnetje schijnt maar het is nog best frisjes :o

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat zag er gaaf uit! Mooi weer hadden jullie erbij!

Close call rond 10?
Als je er zo met je 'neus opzit' in zo'n filmpje dan merk je pas wat voor een andere lijnen er aangehouden worden en wat voor een effect even van je gas af gaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 15:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nou, mijn vriendin is voor het eerst dit jaar weer de openbare weg op met de motor. Twee weken terug nog wel even met haar op een parkeerterrein geweest om haar weer in het zadel te krijgen. Ze rijd immers te weinig imo.

Vlak voor ze weg reed gaf ze aan een draai het parkeervak uit wat krap te vinden. Ik heb maar niks gezegd O-) (was meer dan ruimte genoeg). Toch wel spannend om die te zien gaan.

Inmiddels aangekomen op plaats van bestemming. Goed gegaan Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vrouwlief hier moet ook altijd even gestimuleerd worden om (w/m)eer te gaan rijden. Als ze eenmaal onderweg is, komt er een grijns van oor tot oor, en zodra we weer thuis zijn is het eerste wat ze zegt "wanneer gaan we weer?". Vervolgens duurt het meestal weer tot ik haar meesleep voor ze weer gaat rijden :). Ze houdt er niet zo van om "doelloos" rond te rijden, maar wil graag met een reden ergens heen, liefst ongeveer 50-100 km weg. Korter is bijna niet de moeite om je voor om te kleden, langer is te ver oid. Vrouwen O-)

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dit jaar nog geen meter gereden heb vanwege kou, regen, geen tijd en andere kutsmoezen. Ik ben wel eerder weer gewend aan mijn motor, maar er zijn ook zoveel andere dingen te doen dat het er nog niet van gekomen is.... als ik naar buiten kijk begint het wel weer erg te kriebelen, dus misschien moet ik mezelf ook weer eens in mijn pak hijsen en gewoon gaan Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 08:42
Tylen schreef op zondag 05 april 2015 @ 08:55:

[video]
oh je rijd nu ProCup zag je al niet staan bij Supercup |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

gwystyl schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:59:
als ik naar buiten kijk begint het wel weer erg te kriebelen, dus misschien moet ik mezelf ook weer eens in mijn pak hijsen en gewoon gaan [afbeelding]
Gewoon gaan idd. Het is er vandaag wel het weer voor. :)
Vrouwlief hier moet ook altijd even gestimuleerd worden om (w/m)eer te gaan rijden. Als ze eenmaal onderweg is, komt er een grijns van oor tot oor,
...
Ze houdt er niet zo van om "doelloos" rond te rijden, maar wil graag met een reden ergens heen
Die van mij heeft precies hetzelfde. Vind prachtig zodra ze er op zit. En moet ook een bestemming hebben om naar toe te rijden, doelloos stapt ze er eigenlijk niet op.
Zelf kan ik prima de fiets pakken en ergens naar toe rijden. Dijkje, stukje Duitsland in en dan weer terug zodra ik het welletjes vind. Dan kom je nog eens ergens :P

[ Voor 40% gewijzigd door Ultraman op 05-04-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GBTW schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:57:
[...]

Marcus stond zo te zien naast de baan te filmen
[video]
Ah goed gevonden. Lekker zo vanaf die kant. :)
wimmel_1 schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:52:

Ja dat wel. Moet wel een beetje lossen op het groepje aan het eind. :(
Jolke schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:30:
Dat zag er gaaf uit! Mooi weer hadden jullie erbij!

Close call rond 10?
Als je er zo met je 'neus opzit' in zo'n filmpje dan merk je pas wat voor een andere lijnen er aangehouden worden en wat voor een effect even van je gas af gaan heeft.
Ja dat scheelt heel veel. Die zwarte R6 reed hele creatieve lijnen en daar hadden we aardig last van. Vervolgens moet je beetje lossen en is er gelijk een gat.
joshje schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:21:
[...]

oh je rijd nu ProCup zag je al niet staan bij Supercup |:(
Dit jaar is er een tussengroep (ProCup) bijgekomen. Dit zijn tijden van 1:49 tot 1:52. Wel gaaf want met 27 man aan de start die binnen 3 seconden van elkaar zitten gaat dit denk ik de spannendste races van de OWCup opleveren. Nummer 11 in de race reed bijvoorbeeld maar 1 seconde trager dan wij met z'n vieren reden. Als je meteen vanaf start bij de kopgroep zit is het echt kickuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:05:
[...]

Ik twijfel een beetje of ik vandaag een stukje ga sturen. Het zonnetje schijnt maar het is nog best frisjes :o
We zijn hier nog wel even een rondje van ~100Km gaan rijden vandaag maar als 't zonnetje even achter de wolken verdween dan was 't meteen "minder" lekker (air intake kwam nergens boven de 7° Celsius uit).

Bandjes komen daarmee overigens ook niet lekker op temperatuur op de openbare weg :P

@Tylen: Wel netjes toch, als zesde starten en als vierde finishen? Eerste 4 plaatsen met een Yamaha :P Klikje :P

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 05-04-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

iemand hier intresse in isel of mann tickets? 4t/m7juni incl overtocht Heysham/Douglas, Douglas Liverpool. zit een VIP dag in op de 6e

1 persoon 1 motor

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:24:
[...]

We zijn hier nog wel even een rondje van ~100Km gaan rijden vandaag maar als 't zonnetje even achter de wolken verdween dan was 't meteen "minder" lekker (air intake kwam nergens boven de 7° Celsius uit).

Bandjes komen daarmee overigens ook niet lekker op temperatuur op de openbare weg :P

@Tylen: Wel netjes toch, als zesde starten en als vierde finishen? Eerste 4 plaatsen met een Yamaha :P Klikje :P
Ja ben tevreden. Yamaha for the win. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
gwystyl schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:59:
Vrouwlief hier moet ook altijd even gestimuleerd worden om (w/m)eer te gaan rijden. Als ze eenmaal onderweg is, komt er een grijns van oor tot oor, en zodra we weer thuis zijn is het eerste wat ze zegt "wanneer gaan we weer?". Vervolgens duurt het meestal weer tot ik haar meesleep voor ze weer gaat rijden :). Ze houdt er niet zo van om "doelloos" rond te rijden, maar wil graag met een reden ergens heen, liefst ongeveer 50-100 km weg. Korter is bijna niet de moeite om je voor om te kleden, langer is te ver oid. Vrouwen O-)

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dit jaar nog geen meter gereden heb vanwege kou, regen, geen tijd en andere kutsmoezen. Ik ben wel eerder weer gewend aan mijn motor, maar er zijn ook zoveel andere dingen te doen dat het er nog niet van gekomen is.... als ik naar buiten kijk begint het wel weer erg te kriebelen, dus misschien moet ik mezelf ook weer eens in mijn pak hijsen en gewoon gaan [afbeelding]
Rondrijden hier in de omgeving is alles behalve doelloos. Lekkere bochtjes, mooie omgeving. :)
Maar ik kan me voorstellen dat dat in Nederland anders is.

Hier al een paar 100 km erop zitten dit jaar, maar dat is nog maar een derde van wat ik vorig jaar al vanaf februari gereden had. Volgend weekend wordt het 20 graden, wellicht dan weer?
Tylen schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:29:
[...]

Ja dat scheelt heel veel. Die zwarte R6 reed hele creatieve lijnen en daar hadden we aardig last van. Vervolgens moet je beetje lossen en is er gelijk een gat.

[...]
Gaaf om zo een keer de verschillende stijlen te zien. Op hHet tweede filmpje zie je dat soort details niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sinds deze week ben ik in het bezit van een Yamaha Fazer 600, die ik gisteren en vandaag heb uitgelaten in het bijzijn van een vriend met een huurmotor. We hebben zo'n beetje alle dorpjes tussen Utrecht-Katwijk-Zandvoort aangedaan. :)

De bevindingen:
• Hard rijden is veel minder leuk dan mooie bochten maken.
• Industrieterreinen liggen vol steentjes.
• Stugge laarzen zijn niet handig als je veel moet (trap)lopen.
• Kou is relatief, nergens last van gehad in m'n textiel.
• Mijn systeemhelm (HJC IS-Max BT, destijds de enige van ~15 modellen die goed paste) maakt érg veel lawaai boven de 100 kilometer per uur.
• Het was heerlijk weer vandaag.
• Motorrijden is gaaf!

Die vriend kan nu niet wachten om er zelf ook een te kopen, dus binnenkort gaan we beter uitgerust verder weg op pad. :)

Ik wil de motor gaan gebruiken voor woon-werkverkeer, maar aangezien dat een redelijk stuk snelweg is, ga ik binnenkort een stillere helm aanschaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 05-04-2015 20:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
CodeCaster schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:17:
[...]

De bevindingen:
• Hard rijden is veel minder leuk dan mooie bochten maken.
• Industrieterreinen liggen vol steentjes.
• Stugge laarzen zijn niet handig als je veel moet (trap)lopen.
• Kou is relatief, nergens last van gehad in m'n textiel.
• Mijn systeemhelm (HJC IS-Max BT, destijds de enige van ~15 modellen die goed paste) maakt érg veel lawaai boven de 100 kilometer per uur.
• Het was heerlijk weer vandaag.
• Motorrijden is gaaf!

[...]
:Y :Y
Goede bevindingen en welkom bij een nieuwe verslaving. :)F :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 22:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:29:
[...]
Ja dat wel. Moet wel een beetje lossen op het groepje aan het eind. :(
Maar wél een superstart. Mooi gereden; het was duidelijk dat die andere mannen nét een pietsie meer snelheid op het rechte stuk hadden. Eerst kwam je er in het bochtige stuk weer dichterbij, maar op een gegeven moment kon je dat zo te zien ook niet meer volhouden. Evengoed een mooie race. Ik doe het je niet na (durf ik ook niet, zo hard!). Top hoor!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:15
Zaterdag eerste rijles gehad. De stopproef, Precisiestop, uitwijkoefening en snelle slalom gingen al goed. Stapvoets rijden en langzame slalom vond ik erg lastig maar gingen uiteindelijk :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:05:
[...]

Het was inderdaad frisjes vandaag :)...

Vandaag de motor uit zijn stalling wezen halen (voor volgend jaar helaas op zoek naar een nieuwe stalling) waar hij heel de winter netjes onder de druppellader heeft gestaan (net als de andere jaren). Helaas was er na het contact aanzetten niet meer dan een klikje te horen van de startmotor... Dan is het helaas ook nog zondag\1e paasdag...

Ironisch genoeg kreeg ik vanmorgen op mijn Facebook van de "Op deze dag" sectie een bericht dat vorig jaar op 5 april mijn broertje met een kapotte accu (zaterdagavond) stond. Voor hem hadden we toen geluk door via Markplaats te zoeken op accu's in de buurt. Dus ik dacht nog, wie niet waagt... Dus diezelfde motorzaak in Numansdorp eens gebeld en ik mocht langskomen :), hij was toevallig net bezig met het ophalen van een pechgeval. En dat op zondag\1e paasdag. Helaas had hij de accu niet, maar toevallig had hij nog een CB600 Hornet staan (pechgeval) waaruit hij de (1 maand oude) accu heeft gehaald. Die krijgt dus nu een nieuwe accu, ik was vandaag geholpen.

Tevens nog even op een VFR 1200 DCT (automaat) gereden, was toch even behoorlijk wennen. Waar ik met mijn Hornet vaak in hoge versnellingen rijd, moet je bij de VFR toch wel in wat lagere versnellingen blijven rijden. Zelfs bij 90 km/u in zijn 6 heb je gewoon het gevoel dat het ding onder zijn toeren loopt. Even het gas openen is dan toch ook een vreemde gewaarwording; BAM, 3 versnellingen terug en gaaaaaan... Nog even gespeeld met de schakelflippers etc, maar ik was ergens toch wel blij om weer op de Hornet te zitten. Sowieso is de zitpositie (rechtop) voor mij echt een pre heb ik inmiddels wel gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mphilipp schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:00:
[...]

Maar wél een superstart. Mooi gereden; het was duidelijk dat die andere mannen nét een pietsie meer snelheid op het rechte stuk hadden. Eerst kwam je er in het bochtige stuk weer dichterbij, maar op een gegeven moment kon je dat zo te zien ook niet meer volhouden. Evengoed een mooie race. Ik doe het je niet na (durf ik ook niet, zo hard!). Top hoor!
Die jongen op die donkere r6 is 33 kilo lichter. Jaja drieendertig...
Ik liep juist op het rechte stuk na meeuwenmeer richting ramshoek (hogerheide) aardig op ze in. En toen ik afzakte de laatste twee ronden reed ik wel mijn snelste rondetijd... Best wel appart hahaha. Wordt iig weer een mooi seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

CodeCaster schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:17:

Ik wil de motor gaan gebruiken voor woon-werkverkeer, maar aangezien dat een redelijk stuk snelweg is, ga ik binnenkort een stillere helm aanschaffen.
Motorrijden zonder oordopjes is heel slecht voor je oren. Mijn advies is dan ook, koop zo snel mogelijk oordopjes om gehoor problemen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

ook met oordopjes kan een goede stille helm nog heel veel bijdragen.. maar oordopjes boven de 80 zeker verplicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 217290 schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:49:
ook met oordopjes kan een goede stille helm nog heel veel bijdragen..
Een Schuberth achter zo'n mooi scherm van een RT en oordopjes vergeet je dan heel makkelijk... Totdat je de fout begaat een Nolan klaphelm te kopen...herriebak in vergelijking met een Schuberth. En de klaphelmen van Schuberth zijn juist de stilsten...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:48:
[...]
Die jongen op die donkere r6 is 33 kilo lichter. Jaja drieendertig...
Ik liep juist op het rechte stuk na meeuwenmeer richting ramshoek (hogerheide) aardig op ze in. En toen ik afzakte de laatste twee ronden reed ik wel mijn snelste rondetijd... Best wel appart hahaha. Wordt iig weer een mooi seizoen.
Oh, ik had juist de indruk dat ze op het rechte stuk wat uitliepen. Maar ja...ik ben al een dagje ouder...alles gaat wat langzamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 249002 schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:55:
[...]

Motorrijden zonder oordopjes is heel slecht voor je oren. Mijn advies is dan ook, koop zo snel mogelijk oordopjes om gehoor problemen te vermijden.
Is dat wellicht iets voor in de topicstart? :) Niemand heeft mij dat ooit verteld (theorie/rijles), zelf had ik het uiteraard al wel bedacht. Ik heb inderdaad wel losse oordoppen, binnenkort eens kijken naar ze op maat laten maken.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik rij echt echt nooit (meer) zonder oordoppen (nouja, vooruit, alleen als ik ga tanken wil ik ze wel eens niet in doen). Zelfs op mijn 125cc China Dax :P (maar dat is meer omdat ik anders bloedende oren krijg :+)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sommige mensen kunnen beter oordopjes uitdelen aan de mensen die langs hun route staan/wonen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CodeCaster schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:49:
[...]

Is dat wellicht iets voor in de topicstart? :) Niemand heeft mij dat ooit verteld (theorie/rijles), zelf had ik het uiteraard al wel bedacht. Ik heb inderdaad wel losse oordoppen, binnenkort eens kijken naar ze op maat laten maken.
Zelf rij ik het altijd met de bekende gele 3m schuimpjes een bulk verpakking waar je een paar jaar mee doet kost iets van 40 euro.

Eigenlijk zou elke motor en helm fabrikant hun klanten hiervoor moeten waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik rijd al zolang ik motor rijd met oordoppen. Eerst met de Alpine parapluutjes (Motosafe oid?),
Afbeeldingslocatie: http://www.oordopjes-kopen.com/images/Earplugs-europe-com_Alpine-MotoSafe.jpg

De laatste paar jaar met de otoplastieken van Alpine:
Afbeeldingslocatie: http://www.oorakel.nl/plaatjes/hulpmiddelen/703.jpg

Afgelopen jaar had ik een gezondheidskeuring van mijn werk, en daarbij bleek dat ik toch wat minder hoor in de 3 kHz regio (dacht ik uit mijn hoofd, iig een frequentie die vaker voorkomt bij motorrijders).

Ik heb bij de laatste keer aanmeten aan de man van Alpine gevraagd of ik ze aangemeten mocht krijgen met mijn oren tegen mijn hoofd geplakt, omdat ze door de helm ook tegen mijn hoofd gedrukt worden. Dit mocht helaas niet, waardoor ze in de helm toch niet perfect afsluiten.

De otoplastieken vind ik veel makkelijker in en uit te doen en fijner zitten dan de parapluutjes, maar ik heb het idee dat die wel beter afsluiten. Heeft iemand gelijksoortige ervaringen of weet je oordoppen die net zo makkelijk in en uit te doen zijn als otoplastieken en in de helm net zo goed afsluiten als de parapluutjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:23:

De otoplasten vind ik veel makkelijker in en uit te doen en fijner zitten dan de parapluutjes, maar ik heb het idee dat die wel beter afsluiten. Heeft iemand gelijksoortige ervaringen of weet je oordoppen die net zo makkelijk in en uit te doen zijn als otoplasten en in de helm net zo goed afsluiten als de parapluutjes?
Ik heb precies hetzelfde setje van Alpine en dat werkt perfect met mijn Shoei helm. Bij deze helm zitten de oren vrij genoeg waardoor de doppen perfect afsluiten. Zet ik mijn oude HJC helm op heb ik hetzelfde probleem omdat deze helm ook de oren aandrukt. Dan is het inderdaad zo dat ze niet goed afsluiten en dat scheelt heel erg veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:30:
Ik rij echt echt nooit (meer) zonder oordoppen (nouja, vooruit, alleen als ik ga tanken wil ik ze wel eens niet in doen). Zelfs op mijn 125cc China Dax :P (maar dat is meer omdat ik anders bloedende oren krijg :+)
Lol zo erg? :+

Ik heb ze wel in, als is het voor het windgeruis... Alhoewel dat maar weinig lijkt te dempen terwijl ik de zwaarste filters erin heb. Helaas vallen ze wel vaker uit als ik de helm afdoe, dat is wel schijt irritant. :X

Dit weekend trouwens met de motor naar mijn moeder gegaan voor pasen, met het zonnetje erbij goed te doen alleen daarnet was het toch best wel fris nog naar huis...
Plus, ik heb ook weer wat meegemaakt. :+ We hadden het er vorige week nog over hier. Maar ik kwam dus op een vrijwel leeg kruispunt aangereden, alleen naar links stonden een paar auto's, en die kant moest ik dus ook. Dus langzaam en rustig langs de auto's naar voren aan het rijden hoor ik er ineens een schreeuwen van 'niet over de lijnen' of iets. _O- Verder niet op gereageerd maar goed. :+

Broertje had ook nog een foto gemaakt, ik had nog geen foto van mijn eigen op de motor:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2015/04/2015-04-05-13.45.13-Custom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Daar zijn oordopjes ook ideaal voor. Hoor je die frustis in de koekblikken niet schreeuwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:58

bakvis

Tweakers.Nerd

voor de geïnteresseerde: http://www.1dayfly.com/nl/nl/outdoor

tom tom rider premium pack (let op, tot 12 uur!)

Ook is de nieuwe tomtom rider 40 (23 landen) en 400 (45 landen) vanaf eind maart te koop. Ik ga vandaag maar eens bij Termaat motoren kijken of het wat is dat ding.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand gelijksoortige ervaringen of weet je oordoppen die net zo makkelijk in en uit te doen zijn als otoplastieken en in de helm net zo goed afsluiten als de parapluutjes?
Ja :) Ik heb al heel veel oordopjes getest, en de fijnste oordopjes vind ik gewoon de bekende gele dopjes van 3M. Voor een euro of 40 koop ik een grote box van die dingen (zoiets bijv: http://www.oordopjesonline.nl/ear-classic-250-paar.html). Veel oordopjes die ik gehad heb lekken en daarvoor zijn mijn oren iets te kostbaar, dus ik hou het lekker bij die 3M dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben sinds de start van dit jaar weer overgestapt op de normale schuimdoppen (Hema FTW :P) welke minimaal -32 DB doen.
Ik rij elke dag bijna alleen over de snelweg en ik heb in begin 2014 otoplastieken laten maken op de motorbeurs. Ik merk echter nu dat het filter (gemiddeld) wellicht niet genoeg is geweest en het me opvalt dat ik een permanente pieptoon heb.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb wel eens van die dagen dat de otoplastieken niet lekker willen blijven zitten, of bijvoorbeeld bij het uitgaan of zo waarbij de motordoppen minder geschikt zijn.

Dan gebruik ik deze: http://www.gehoorbescherm...-next-solar-earplugs.html
Omdat deze aan de buitenkant iets gladder zijn dan de bekende gele E.A.R. Classic schuimpjes raakt mijn gehoorgang minder snel geïrriteerd bij dagelijks gebruik. (vorig jaar last van gehad, niet leuk)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja :P Het ding is luider als mijn GSX-R. Althans, in normale toeren/snelheid (de GSX-R is ook wel luid,maar pas echt boven 10.000 toeren, en dan zit je al 100 km/h :P). Wat dat betreft klinkt het ding net als een 500cc 1-pitter met open pijp :9 :+
Ik rijd al zolang ik motor rijd met oordoppen. Eerst met de Alpine parapluutjes (Motosafe oid?),
[afbeelding]

De laatste paar jaar met de otoplastieken van Alpine:
[afbeelding]

Afgelopen jaar had ik een gezondheidskeuring van mijn werk, en daarbij bleek dat ik toch wat minder hoor in de 3 kHz regio (dacht ik uit mijn hoofd, iig een frequentie die vaker voorkomt bij motorrijders).

Ik heb bij de laatste keer aanmeten aan de man van Alpine gevraagd of ik ze aangemeten mocht krijgen met mijn oren tegen mijn hoofd geplakt, omdat ze door de helm ook tegen mijn hoofd gedrukt worden. Dit mocht helaas niet, waardoor ze in de helm toch niet perfect afsluiten.

De otoplastieken vind ik veel makkelijker in en uit te doen en fijner zitten dan de parapluutjes, maar ik heb het idee dat die wel beter afsluiten. Heeft iemand gelijksoortige ervaringen of weet je oordoppen die net zo makkelijk in en uit te doen zijn als otoplastieken en in de helm net zo goed afsluiten als de parapluutjes?
Ik heb met die Alpine motosafe's gereden, prima doppen. Helaas ben ik er eentje verloren. Ben toen overgestapt naar die Noizezz
Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/017139/files/006074562/noizezz-plug-play-groen-f-24db-verp.jpg
Vind ze minder fijn, vaak gaan ze na een half uurtje iets anders in m'n oor zitten, en sluiten ze niet meer goed af, dan lijkt het haast wel of ze de ruis versterken, echt superirritant. Maar als ze goed (blijven) zitten werken ze wel beter dan de Alpine's.
Maar ik ga denk ik weer overstappen naar de welbekende schuimen (weggooi) dopjes, die werken IMO toch het beste.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als we toch oordopjes aan het spammen zijn: ik gebruik Moldex Spark Plugs.
Heb dit pakketje ooit gekocht om te proberen : http://www.oordopjes-kope...spark-plugs-snr-35db.html

Zijn ook van die schuimdingen. Oprollen, induwen, even vasthouden terwijl ze uitzetten en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan iedereen die nog op zoek is naar het ideale schuimoordopje deze proefverpakking aanraden:

Nog steeds op zoek naar het juiste oordopje? Wij bieden u de kans om alle foam-oordopjes uit ons assortiment te testen!

http://www.oordopjes-kope...rdopjes/motorrijders.html

Best wel leuk om die dingen te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Of als je wat geld hebt om stuk te slaan:
Afbeeldingslocatie: http://ww.oorakel.nl/plaatjes/hulpmiddelen/285.jpg
Zit supercomfortabel en de filters zijn vaak ook erg goed. Ik heb ze toevallig voor muziek en de lineaire demping bevalt me prima op de motor. Ik hoor alles hetzelfde, alleen zachter. Dus je kan zowaar alsnog mensen verstaan. Je hebt alleen geen oorsuizen na een rit :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb in het verleden ook muziek-otoplastieken gehad, die ik ook op de motor gebruikte. Toen ik voor de 2e keer (bij een andere audicien; ben inmiddels verhuisd) om hetzelfde vroeg, keek die me alleen maar glazig aan. Volgens hem was dat niet verstandig. Vervolgens de fabrikant van de otoplastieken gebeld, en de grafieken van de demping erbij gepakt.

De conclusie was: gebruik liever doppen met filters die specifiek het windgeruis wegfilteren. De fabrikant raadde het in ieder geval sterk af, en na het bekijken van de grafieken kon ik het daar eigenlijk niet mee oneens zijn.
Nu ik otoplastieken heb met specifiek motorfilter, merk ik dat er toch hele andere frequenties weggefilterd worden. Muziek luisteren is daarmee geen succes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:37:
Ik heb in het verleden ook muziek-otoplastieken gehad, die ik ook op de motor gebruikte. Toen ik voor de 2e keer (bij een andere audicien; ben inmiddels verhuisd) om hetzelfde vroeg, keek die me alleen maar glazig aan. Volgens hem was dat niet verstandig. Vervolgens de fabrikant van de otoplastieken gebeld, en de grafieken van de demping erbij gepakt.

De conclusie was: gebruik liever doppen met filters die specifiek het windgeruis wegfilteren. De fabrikant raadde het in ieder geval sterk af, en na het bekijken van de grafieken kon ik het daar eigenlijk niet mee oneens zijn.
Nu ik otoplastieken heb met specifiek motorfilter, merk ik dat er toch hele andere frequenties weggefilterd worden. Muziek luisteren is daarmee geen succes meer.
Het haalt 15 dB af van alle frequenties. Dat is met mijn helm in ieder geval meer dan genoeg, maar goed, ik heb dankzij de vorm van mijn hoofd dan ook een Shoei. Zal ook wat schelen in vergelijking met een goedkopere helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hooglander1 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:39:
[...]

Het haalt 15 dB af van alle frequenties. Dat is met mijn helm in ieder geval meer dan genoeg, maar goed, ik heb dankzij de vorm van mijn hoofd dan ook een Shoei. Zal ook wat schelen in vergelijking met een goedkopere helm.
Is een Schuberth S2 goedkoop genoeg? :P

De muziekotoplastieken die ik had haalden gemiddeld 22 dB er van af (Exinore ER-25). Dat merk is verder gegaan onder de naam Elacin. De ER-25 is daar wel nog steeds te krijgen.
Nu heb ik de Elacin Drive CH26, met een gemiddelde demping van 28dB, alleen is dat niet meer lineair.

Vervolgens dempen die weer heel anders dan de otoplastieken die ik voor mijn werk heb, van Kendal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:53:
[...]

Is een Schuberth S2 goedkoop genoeg? :P

De muziekotoplastieken die ik had haalden gemiddeld 22 dB er van af (Exinore ER-25). Dat merk is verder gegaan onder de naam Elacin. De ER-25 is daar wel nog steeds te krijgen.
Nu heb ik de Elacin Drive CH26, met een gemiddelde demping van 28dB, alleen is dat niet meer lineair.

Vervolgens dempen die weer heel anders dan de otoplastieken die ik voor mijn werk heb, van Kendal.
Maar waarom zou 22 dB demping in jouw geval dan niet genoeg zijn? Ik merk echt dat zelfs met 15dB het afdoende dempt en dat is nog op een chopper zonder windscherm. Verschil is wel dat ik een integraal helm heb, maar een S2 zou ook stil genoeg moeten zijn om af te kunnen met 15 dB demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gevoelige oren? :P Deels grappend bedoeld, maar ik heb inderdaad gevoelige oren. Daarom wil ik altijd alle demping die er beschikbaar is. (Ook omdat ik regelmatig in allerhande fabrieken kom met alle herrie die daarbij hoort, hoewel ik daar aparte otoplastieken voor heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Laatst online: 23:58
oei.. Gisteren een Yamaha MT09 gekocht. Over 2 weken mag ik hem ophalen.
Iemand Tips met verzekeringen? heb al 7 schadevrije jaren op de motor, dus zoek een betaalbare all risk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:04

steveman

Comfortabel ten onder

Woohoo, het wordt weer mooi weer deze week \o/

Oh wacht... ik heb standby dienst en kan van woensdag tot woensdag niet verder weg dan 15 minuten reizen bij huis vandaan :(

Hmm... laptop + dongle meenemen... :? :+

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 07-04-2015 12:55 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:34

Bommes

Capo del formaggio

Dat worden veel rondjes rijden dan.... ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Paradox schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:50:
Iemand Tips met verzekeringen? heb al 7 schadevrije jaren op de motor, dus zoek een betaalbare all risk ;)
Gefeliciteerd. :P
Toen ik 4 jaar geleden naar all-risk verzekeringen zocht, kwam ik bij de Hema uit. Stiekem is dat gewoon een achmea verzekering, maar dat maakt niet uit.

Sowieso de eerste 3 jaar verzekerd tegen nieuwwaarde, dus dat is al een pré. Tegenwoordig zijn er meer die dat doen, toen was dat nog redelijk uniek voor een betaalbare premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-07 10:40
Ik meende dat promovendum sowieso de goedkoopste is. De voorwaarden ken ik niet, maar 3 jaar tegen nieuwwaarde hoor ik af en toe ook op de radio. Dat lijkt me wel handig. Kun je meteen dezelfde motor terugkopen, zonder gemekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

KNMV heb ik goede ervaringen mee. De prijzen zijn heel schappelijk en pechhulp zit er al bij. Ik kom niet goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hier kwamen daarstraks een aantal politiewagens voorbij over de snelweg, die zo'n traagheidsactie uitvoerden.

Hoe zit het hier in Nederland, mag je een hulpvoertuig (met blauwe zwaailichten) in Nederland inhalen? (In Duitsland mag dat vziw niet)
Anders zou je dat traag rijden best kunnen beschouwen als een file, en tja, daar kun je als motorrijder tussendoor. Zou je daarmee weg komen? :P En nee, ik ben niet zo stom om het echt te gaan proberen. Maar ik vroeg het me wel af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 17:24

Bergie

Lekker belangrijk...

Feli :)
Ik heb toevallig gisteren een proefritje gemaakt op een MT09. Fijne fiets! Zit nu ook te twijfelen over de aanschaf :9

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Allen dank voor de oordoppensuggesties. Ik ga eens zo'n proefsetje schuimpjes bestellen, eens kijken hoe dat rijdt.
Ik heb een Schubert C3 en rijd zoals gezegd altijd met oordoppen maar heb blijkbaar nog steeds gehoorschade opgelopen. Ik ga eens kijken welke filters ik erin heb zitten en misschien een tandje zwaarder monteren, want ik wil als het ff kan niet over een paar jaar helemaal lawaaidoof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Weet je wat het 'm is met gehoorbescherming? Als het geluid hard is gaan je oren/hersenen van zichzelf al lawaai filteren. (los van de eventuele schade die je oploopt en onomkeerbaar is) Dat wegfilteren van herrie is heel vermoeiend.
Als het geluid zachter wordt aangeboden, worden je oren/hersenen vanzelf gevoeliger. "Je oren spitsen", zoals het gezegde ook wel wordt genoemd. Met een beetje gewenning hoor je dan vanzelf weer prima.

Dit effect merk ik zelf heel goed met de motor. Voor de rit doe ik mijn oordoppen in. Dan ben ik nog wel in staat om een gesprek te voeren. Direct na de rit zijn mijn oren gewend aan het hardere volume. Dan ben ik echt niet in staat om iemand anders op gespreksvolume te verstaan, totdat ik mijn oordoppen heb uitgedaan.

Imho kun je dus niet te veel gehoorbescherming hebben, zeker als het om dit soort geluidsniveaus gaat. Goede oordoppen halen er 20 dB van af. Maar als je met 100 dB begint, heb je dan nog steeds 80 dB over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Laatst online: 23:58
Bergie schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:57:
[...]

Feli :)
Ik heb toevallig gisteren een proefritje gemaakt op een MT09. Fijne fiets! Zit nu ook te twijfelen over de aanschaf :9
Toevallig bij Arie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-07 08:38

Wootlock

Evilution

Hooglander1 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:02:
[...]

KNMV heb ik goede ervaringen mee. De prijzen zijn heel schappelijk en pechhulp zit er al bij. Ik kom niet goedkoper uit.
Mee eens, goede verzekering.
Bij een All Risk verzekering krijg je zelfs vervangend vervoer als je motor gestolen wordt ( ;w )

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 17:24

Bergie

Lekker belangrijk...

Nope; Motoport Hengelo :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:58

bakvis

Tweakers.Nerd

Heren (en dames) ik heb een dilemma. Ik sta op het punt om de nieuwe TomTom Rider aan te schaffen (is per vorige week beschikbaar). Maar TomTom heeft 2 versies op de markt gebracht. De verschillen zijn als volgt:

Tomtom Rider 40TomTom rider 400
Kaarten voor 23 landen (west Europa)Kaarten voor 45 landen (geheel Europa)
8GB intern geheugen16GB intern geheugen
Live trafic (via 3G telefoon) zonder mobiele flitsersLive traffic (via 3G telefoon) met mobiele flitspalen
€ 349,-€ 400,-

Beide versies hebben het zelfde montage materiaal etc. Het grootste verschil zit in de aanschafprijs, aantal landen en het interne geheugen.

Nu zie ik mezelf niet snel richting het Oostblok of de Baltische staten gaan (dat is het verschil in mijn ogen). Het enige grote verschil is dan nog 8 tegen over 16 GB (uitbreidbaar met Micro SD kaartje). Wat zouden jullie doen als mooi weer rijder die meer meters wil gaan maken?

O ja, en vergeet de flitspalen niet! Beide opties hebben trouwens lifetime map updates

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:53:
Hier kwamen daarstraks een aantal politiewagens voorbij over de snelweg, die zo'n traagheidsactie uitvoerden.

Hoe zit het hier in Nederland, mag je een hulpvoertuig (met blauwe zwaailichten) in Nederland inhalen? (In Duitsland mag dat vziw niet)
Anders zou je dat traag rijden best kunnen beschouwen als een file, en tja, daar kun je als motorrijder tussendoor. Zou je daarmee weg komen? :P En nee, ik ben niet zo stom om het echt te gaan proberen. Maar ik vroeg het me wel af. :P
Ik ken geen regel die zegt dat het niet mag. Ben ook wel eens een brandweerwagen met zwaailichten en sirene voorbij gegaan die niet harder dan 120 ging... rest van het verkeer deed dat net zo goed.

En als die politie trager dan 50 reed, had je er best tussendoor gegaan. Alleen is het niet cool, want daarmee verpest je een beetje hun protest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft iemand hier ervaring met gelzadels zoals bijvoorbeeld van topsellerie?
Ben naar een upgrade aan het kijken, en mijn oog viel op deze gelzadels.

Echter, met fietszadels is het vaak zo dat die juist kneiterhard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Underrated had een zooitje Loobmans besteld en ook eentje voor mij. Gisteren eindelijk kunnen ophalen en vanmiddag op de motor geklust. Ik ga nog even kijken of die tierips op de achterbrug niet anders kan doen.

Paar fotootjes (opklik voor groot):

Overzichtje. Reservoir zit waar normaal je buddyslot zit, maar die zit er bij mij niet op.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14791563/bandit/loobman/1-small.jpg

Reservoir van dichtbij.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14791563/bandit/loobman/2-small.jpg

Buisje loopt onder het frame langs.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14791563/bandit/loobman/3-small.jpg

En dan over de achterbrug richting het tandwiel.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14791563/bandit/loobman/4-small.jpg

Er zitten twee plastic dingetjes bij die je ergens op kunt plakken en dan een tierip doorheen kan halen. Die heb ik gebruikt om te zorgen dat het buisje uit de buurt van m'n ketting blijft.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14791563/bandit/loobman/5-small.jpg

En zo zit het dan op het tandwiel (foto vanaf de rechterkant door het wiel gemaakt).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14791563/bandit/loobman/6-small.jpg

Ik heb een tijdje op dat knopje lopen drukken (steeds met een paar seconden tussenpauze) en het lijkt erop dat er nu voldoende olie in het buisje zit. Het loopt iig helemaal tot onder, al zijn er ook stukken waar praktisch alleen lucht zit. Uiteindelijk heb ik wat druppels olie onder de ketting gekregen, dus het loopt iig ook uit het verdeel-dingetje. Morgen ligt er mss wel een plasje, maar dan weet ik tenminste dat het werkt ;).

Ik heb er nog niet mee gereden (behalve op en neer naar de supermarkt, maar dat is een ministukje en toen had ik nog geen druppeltjes onder m'n ketting voor elkaar gekregen). Van de week gewoon weer woon-werk, hopelijk zie ik dan ook resultaat op de ketting zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-07 17:40
Heb ook zo'n Loobman op mijn Fazer gehad, uiteindelijk er maar weer afgesloopt. Het insmeren van de ketting ging wel goed, alleen zweette het reservoir zoveel olie, dat natuurlijk weer allerlei vuil aantrekt, dat het nogal een kliederboel werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bakvis schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:16:
Heren (en dames) ik heb een dilemma. Ik sta op het punt om de nieuwe TomTom Rider aan te schaffen (is per vorige week beschikbaar). Maar TomTom heeft 2 versies op de markt gebracht. De verschillen zijn als volgt:

Tomtom Rider 40TomTom rider 400
Kaarten voor 23 landen (west Europa)Kaarten voor 45 landen (geheel Europa)
8GB intern geheugen16GB intern geheugen
Live trafic (via 3G telefoon) zonder mobiele flitsersLive traffic (via 3G telefoon) met mobiele flitspalen
€ 349,-€ 400,-

Beide versies hebben het zelfde montage materiaal etc. Het grootste verschil zit in de aanschafprijs, aantal landen en het interne geheugen.

Nu zie ik mezelf niet snel richting het Oostblok of de Baltische staten gaan (dat is het verschil in mijn ogen). Het enige grote verschil is dan nog 8 tegen over 16 GB (uitbreidbaar met Micro SD kaartje). Wat zouden jullie doen als mooi weer rijder die meer meters wil gaan maken?

O ja, en vergeet de flitspalen niet! Beide opties hebben trouwens lifetime map updates
Die 5 tientjes verschil is met één keer een mobiele controle missen te verwaarlozen..... Ik vraag me alleen wel af of Tom-Tom daar weer een apart aan te schaffen dienst van gemaakt heeft óf dat het (bijvoorbeeld) via FlitsMeister op je gekoppelde BT telefoon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisteren nog even snel (eigenlijk te laat aan de weersverwachting te zien) waterdichte zomerhandschoenen gekocht. Ik had alleen een paar leren dingen die ik in de zomer droeg als het nét even te koud was voor de doorwaaiers en te warm voor de winterhandschoenen. Maar die waren niet waterdicht en als het een beetje geregend had, kwam de halve voering mee als je ze uitdeed...niet fijn.
Lang gezocht naar een paar Goretex dingen die ook wat meer bescherming geven voor de snelwegritten. Want ook dan doe ik die doorwaaiers (BMW Airflow) niet aan. Het zijn Rukka Virium geworden. Hebben tenminste ook degelijke bescherming op knokkels en de muis van je hand. En natuurlijk zo'n kek wissertje op de linkerwijsvinger.

[edit]
Ohja....ze hebben magic vingertips...om de smartphone mee te bedienen.

Afbeeldingslocatie: http://www.smartriders.co.uk/image/data/Rukka/rukka-virium-gloves-1524.jpg

Daarmee had ik even een ritje (naar Arie) en kon de rest van de middag gebruiken om de door Motorsticker speciaal voor mij ontworpen rimstriping op te plakken (wat een kötwerk is dat), mijn smugglercase eindelijk te plaatsen en het Wünderlich zadel dat ik voor een prikkie van iemand heb kunnen overnemen. Die laatste twee 'klusjes' was natuurlijk maar 2 tellen werk. Rimstriping is meer werk. En dat allemaal op je knieën...op mijn oude dag.

Voorlopig weer genoeg gepimpt, komend weekend maar eens gaan rijden (ik zal niet de enige zijn vrees ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:16
MikeyMan schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:04:
Heeft iemand hier ervaring met gelzadels zoals bijvoorbeeld van topsellerie?
Ben naar een upgrade aan het kijken, en mijn oog viel op deze gelzadels.

Echter, met fietszadels is het vaak zo dat die juist kneiterhard zijn.
Heb zelf zadels met memory foam en gel inserts. Ze zitten vele malen beter en zijn zachter dan de standaard CBR600RR zadels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vooruit...ik zal in het kader van 'pics or it didn't happen' wat plaatjes van de rimstriping laten zien. Ik zag dat ze hele mooie hadden voor de S1000RR en dat ontwerp beviel me wel dus heb ik ze aangeschreven met een GSA logo met de vraag of ze dat ook zo konden maken. Is toch allemaal digitaal drukwerk. En dat was inderdaad geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/rimstriping_overall.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/rimstriping_voorwiel.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/rimstriping_achterwiel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

XBL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:30:
[...]

Ik ken geen regel die zegt dat het niet mag. Ben ook wel eens een brandweerwagen met zwaailichten en sirene voorbij gegaan die niet harder dan 120 ging... rest van het verkeer deed dat net zo goed.

En als die politie trager dan 50 reed, had je er best tussendoor gegaan. Alleen is het niet cool, want daarmee verpest je een beetje hun protest.
Ik heb echt een broertje dood aan dat protest van hun. Een beetje snelwegen blokkeren omdat je een conflict met je werkgever hebt , daar heb ik geen goed woord voor over.

Ik zou er overigens niet tussendoor rijden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Metro2002 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:17:
[...]

Ik heb echt een broertje dood aan dat protest van hun. Een beetje snelwegen blokkeren omdat je een conflict met je werkgever hebt , daar heb ik geen goed woord voor over.

Ik zou er overigens niet tussendoor rijden denk ik.
Hoezo heb je daar een broertje aan dood? Die mensen (ambtenaren) willen alleen bereiken dat d'r werkgever (de overheid) met hen in discussie gaat. Dit lukt schijnbaar niet door middel van "niet meer bekeuren" (daarmee wordt feitelijk alleen de werkgever geraakt, ook al kost het indirect uiteraard ook geld aan de belastingbetalers zoals jij/ik), dus nú proberen ze de werkgever via de klant (het bedrijfsleven én particulieren) te raken.

Bedrijfswagens (ook transito) die stil staan óf werknemers die te laat op d'r werk/bij klanten arriveren.....

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 07-04-2015 21:30 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 105 Laatste