Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 22 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Skoefel schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:56:
[...]

Je hebt mij nooit horen zeggen dat met ABS remmen niet beter is, maar wat je aangeeft dat het niet kan is gewoon onzin.
Ik reageer nog een keer met mijn nuance en dan houd ik er mee op :)

Het ging mij erom dat men het - in de praktijk - , dus in een echte noodsituatie gewoon niet beter kan. Ik geef ook toe dat het in theorie misschien zou moeten kunnen, maar dat dat voor het eggie nogal tegen valt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:15
Hooglander1 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:59:
[...]

Ik reageer nog een keer met mijn nuance en dan houd ik er mee op :)

Het ging mij erom dat men het - in de praktijk - , dus in een echte noodsituatie gewoon niet beter kan. Ik geef ook toe dat het in theorie misschien zou moeten kunnen, maar dat dat voor het eggie nogal tegen valt.
Denk dat we een beetje op het verkeerde spoor zitten, het enige wat ik wou bereiken met mijn commentaar op de post van Catch22 is dat het niet de bedoeling is om zomaar vol in de ABS te gaan tijdens de oefeningen voor het AVB examen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

DinX

Motormuis

Eigenlijk zou je deze discussie moeten bookmarken en binnen een jaar op 10 nog eens openen, waarschijnlijk lachen we hier dan mee :p

Tegen dan heeft elke motor van maximum 10 jaar verplicht ABS (elke nieuwe motor vanaf 2016).
Motoren van 10-15 jaar gaan ook al ABS hebben in veel gevallen (motoren die de laatste 2-3 jaar verkocht zijn nu).

Dan gaan ze je voor je AVB waarschijnlijk verplichten om zo hard te remmen dat hij in de ABS schiet, anders heb je nog lang niet hard genoeg geremd :+
Ik denk dat veel mensen (die zichzelf nog niet onderuit geremd hebben) verbaasd zouden zijn hoe hard je wel niet kan remmen op een motor (zolang het niet ineens @ 100% is :p).

Dat geldt nu trouwens als voor ABS-fietsen. Als je nu een ongeluk krijgt en je hebt bij het remmen je ABS niet gevoeld, dan moet je jezelf eigenlijk tegen je kop slaan want je had nog veel harder kunnen remmen :+

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 30-03-2015 11:17 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

DinX schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:52:

Bij een eventuele noodstop gaat het overgrote deel van de rijders gewoon uit reflex/paniek vol in de remmen gaan.
Ik mag toch hopen van niet... Als het goed is leer je jezelf de reflex aan om remdruk op te bouwen.

Ik heb zelf een keer een echte noodstop moeten maken en remde mezelf toen niet onderuit. Doe je dat wel, dan moet je toch eens je noodstop gaan leren.
Bij een fiets zonder ABS zal je het ook nooit 100% zeker weten want je kan het niet testen. Als je op de limiet zit rem je jezelf onderuit :).
Dat kan je heus wel testen, want een blokkerend wiel is niet automatisch op je bek gaan. Je moet wel direct de rem lossen zodra je wiel blokkeert. Bij je achterrem kan je dat trouwens veel makkelijker testen (is niet zo erg als dat te lang blokkeert).
Wat ga je dan in de praktijk zien? Ofwel remmen ze zich onderuit, ofwel remmen ze waarschijnlijk nog lang niet hard genoeg uit angst om zich onderuit te remmen.
Dit is dus deels waar. Er zullen vast situaties zijn dat je te hard remt voor wat mogelijk is en op je muil gaat, maar als het goed is komt het veel vaker voor dat je niet alle remkracht gebruikt.

• DinX

DinX

Motormuis

XBL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:16:
[...]

Ik mag toch hopen van niet... Als het goed is leer je jezelf de reflex aan om remdruk op te bouwen.

Ik heb zelf een keer een echte noodstop moeten maken en remde mezelf toen niet onderuit. Doe je dat wel, dan moet je toch eens je noodstop gaan leren.

[...]

Dat kan je heus wel testen, want een blokkerend wiel is niet automatisch op je bek gaan. Je moet wel direct de rem lossen zodra je wiel blokkeert. Bij je achterrem kan je dat trouwens veel makkelijker testen (is niet zo erg als dat te lang blokkeert).

[...]

Dit is dus deels waar. Er zullen vast situaties zijn dat je te hard remt voor wat mogelijk is en op je muil gaat, maar als het goed is komt het veel vaker voor dat je niet alle remkracht gebruikt.
Geef ik je allemaal gelijk in. Maar uiteindelijk moet je dan toch als eindsom maken dat voor die 500-1000? euro je er maar beter ABS kan op smijten (wat dus ook moet vanaf volgend jaar). :)
Misschien minder leuk voor de goede rijders, en de wat meer "vastgeroeste" (liefhebbers van weinig techniek).

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 30-03-2015 11:20 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom rijden de mannen in de WSBK en MotoGP dan niet met ABS? Had dan Dovi wel continu die eerste bocht gehaald gisteren? :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• XBL

XBL

DinX schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:19:
[...]

Geef ik je allemaal gelijk in. Maar uiteindelijk moet je dan toch als eindsom maken dat voor die 500-1000? euro je er maar beter ABS kan op smijten (wat dus ook moet vanaf volgend jaar). :)
Misschien minder leuk voor de goede rijders, en de wat meer "vastgeroeste" (liefhebbers van weinig techniek).
Oh, absoluut. Als ik een modernere motor kon betalen, zou ik er ook eentje nemen met ABS.

Het ging me er meer om dat het niet zo zwart-wit is als mensen in deze discussie lijken te denken (van beide kanten).

• DinX

DinX

Motormuis

Tylen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:28:
Waarom rijden de mannen in de WSBK en MotoGP dan niet met ABS? Had dan Dovi wel continu die eerste bocht gehaald gisteren? :P
Sja, gaan we de 0,x% van de totale motorpopulatie die perfect die grenzen (moeten) opzoeken en er zelfs over kunnen gaan vergelijken met Jan met de pet op z'n Fazertje op de openbare weg ? :p

Ja, die lui kunnen perfect met slippend wiel remmen of optrekken. Hetzelfde dat zelfs veel motoren met ABS hem kunnen uitschakelen (of zelfs een offroad stand hebben zoals de mijne zodat je met slippend achterwiel bochten kan nemen).

Daar is het ook nog deels een performancekwestie. Waarom x kilogram extra aan ABS-motor en dergelijke op een fiets monteren waar je langs alle kanten de grammetjes vanaf probeert te halen als die berijders het net zo goed kunnen als de computer :)

En zoals XBL het zegt, niet te zwart-wit zien allemaal. We hebben het hier nog altijd over Jan met de pet bij deze discussies. De uitzonderingen bevestigen de regel (en die kunnen die meuk uitschakelen) :p

[ Voor 46% gewijzigd door DinX op 30-03-2015 11:38 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om niet de ABS wel/niet discusise te voeden, maar met de VRO vorig jaar viel het me wel op dat mijn VFR Vtec met ABS keer op keer vele meters eerder stil stond dan een BMW 1150RT met ABS.
Zo zie je maar dat er ook tussen merken al veel verschil zit.
En dat terwijl die motor nieteens veel zwaarder is. Sterker nog, ik was kwa totaalgewicht waarschijnlijk in het nadeel.

• DinX

DinX

Motormuis

MikeyMan schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:43:
Om niet de ABS wel/niet discusise te voeden, maar met de VRO vorig jaar viel het me wel op dat mijn VFR Vtec met ABS keer op keer vele meters eerder stil stond dan een BMW 1150RT met ABS.
En dat terwijl die motor nieteens veel zwaarder is. Sterker nog, ik was kwa totaalgewicht waarschijnlijk in het nadeel.
Niet vergeten dat ook tussen die systemen veel verschillen zitten.
ABS kan gaan van louter blokkeren vs niet blokkeren tot een hele computer eraan die remkracht gaat verdelen tussen voor- en achterwiel en dergelijke.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:35

Bob

MikeyMan schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:43:
Banden kunnen ook heel veel verschil maken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit wat in, had er net een verse MPR4 op zitten aan de voorkant.

• Tylen

Tylen

En de berijder is misschien nog wel de grootste factor.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:21
Tylen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:52:
En de berijder is misschien nog wel de grootste factor.
Yep mee eens.

YouTube: Honda Fireblade: ABS v non-ABS

• DinX

DinX

Motormuis

En om af te ronden, een linkje uit de comments van bovenstaand filmpje (wow, een nuttige YouTube comment):

http://www.iihs.org/front...sterfiledocs.ashx?id=2042
Results: ABS was associated with a 31 percent reduction in the rate of fatal motorcycle crashes
per 10,000 registered vehicle years. The 95 percent confidence interval for this effectiveness estimate
was (9 percent, 48 percent). Both the updated estimate and its confidence interval were within the
confidence interval of the 2003-08 estimate due largely to the precision afforded by larger sample size.
Conclusions: Further evidence shows that ABS is highly effective in preventing fatal motorcycle
crashes.
Laat dat nu het belangrijkste zijn :)
ABS is een veiligheidsmiddel, geen performancemiddel :)

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 30-03-2015 12:24 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-12 15:47
Had ABS ingegrepen bij mijn wegslippende / spinnende achterband? Ook toen ik waarschijnlijk onbewust gas gaf omdat ik half aan mijn motor hing om vervolgens een highsider te maken?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, dat zou traction control zijn. ABS beïnvloedt alleen de remkracht. Zo lang je niet remt, doet het ook niks.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mijn lokale (nou ja lokaal, het gebied is zo groot als holland ;) ) heeft een nieuwe campagne las ik op twitter
https://twitter.com/ThamesVP
"It's National Motorcycle week of Action. View our safety film shot from a police motorcyclist's perspective"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• XBL

XBL

DinX schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:22:
En om af te ronden, een linkje uit de comments van bovenstaand filmpje (wow, een nuttige YouTube comment):

http://www.iihs.org/front...sterfiledocs.ashx?id=2042

[...]

Laat dat nu het belangrijkste zijn :)
ABS is een veiligheidsmiddel, geen performancemiddel :)
Alleen werkt dat natuurlijk niet op individueel niveau. O-)

De gemiddelde motorrijder heeft veel baat bij ABS (gezien die stats), maar als ik toevallig een niet-gemiddelde motorrijder ben die altijd perfect remt, dan is ABS voor mij overbodig en wss zelfs nadelig.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
XBL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Alleen werkt dat natuurlijk niet op individueel niveau. O-)

De gemiddelde motorrijder heeft veel baat bij ABS (gezien die stats), maar als ik toevallig een niet-gemiddelde motorrijder ben die altijd perfect remt, dan is ABS voor mij overbodig en wss zelfs nadelig.
Als jij zo perfect remt, dan is je omgeving nog steeds een onvoorspelbare factor.
Bovendien, als je zo goed bent dat je perfect remt, hoef je nooit een noodstop te maken :)

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:14

Wootlock

Evilution

Vandaag eerste ritje gemaakt met de suzuki gladius, maar wat is dat een downgrade van mijn kawa zeg.
Koppel is leuk maar het geluid wat deze twin maakt klopt gewoon niet :p
Lijkt op een chopper geluid maar het is een naked bike, en het remmen is wat slapjes.

Heb in ieder geval al weer een proefritje ingeplanned met een Triumph Street triple R kijken als vervanging voor de gestolen kawa :)

"Don't let your dreams be memes"

• XBL

XBL

EgMaf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:07:
[...]

Als jij zo perfect remt, dan is je omgeving nog steeds een onvoorspelbare factor.
Bovendien, als je zo goed bent dat je perfect remt, hoef je nooit een noodstop te maken :)
Ik heb het niet over perfect rijden he... ik heb het alleen over perfect remmen. ABS maakt je rijstijl niet beter en laat je ook niet beter dealen met de andere weggebruikers.

Verwijderd

Wootlock schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:32:
Vandaag eerste ritje gemaakt met de suzuki gladius, maar wat is dat een downgrade van mijn kawa zeg.
Lijkt op een chopper geluid maar het is een naked bike, en het remmen is wat slapjes.

Heb in ieder geval al weer een proefritje ingeplanned met een Triumph Street triple R kijken als vervanging voor de gestolen kawa :)
Niets mis met een Gladius ;)

[YouTube: http://youtu.be/GZTASKwqAWc]

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12 09:07
The-Source schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:22:
Is er ergens een werkende vergelijkingssite waar je zelf voorkeuren opgeven wat je zou willen hebben op je motor en dat deze dan een soort van short list maakt.
Op voorhand maakt mij merk niet uit, model wel toer/ sport-toer , en motor inhoud minimaal 750cc etc. En het liefst dus ook nog een filter mogelijkheid op type aandrijving.
Kwam zelf wel uit bij www.motorexplorer.nl/pub/PSpecificatiesVergelijken.aspx maar deze geeft nooit resultaten als ik dat doe. En daarnaast lijkt het mij ook niet de meest recente site ;)
Dit is wel een fijne site: MCN

Je kunt alleen niet filteren op soort aandrijving. Er staan reviews van die website en reviews van gebruikers op. Ook daar kun je op filteren/sorteren. Met die informatie ben ik bij mijn street triple r uit 2010 gekomen :)

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Meh, niet echt mijn ding :)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:57
Lekker geluidje. :9

Verwijderd

Wootlock schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:32:

zodra je eenmaal mean and green hebt gereden wil je de rest niet meer :P

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12 20:20
XBL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:16:
[...]

Na mijn twee maanden winterstop heb ik mijn reflex toch anders ervaren. Auto voor me ging opeens op de rem om af te slaan (80 km/u - geen knipperlicht). Ik had gelukkig redelijk wat afstand, maar was ook met de motor bezig en schrok dus. Eerste reactie was remmen. Voorwiel blokkeerde halve seconde. Flink schrikken, maar aangezien ik voldoende ruimte had rem weer los en rustig remdruk opgebouwd. Was wel meteen wakker geschud tijdens mijn eerste ritje.

Mijn volgende motor moet ABS hebben, niet omdat ik zo roekeloos rijdt, maar gewoon voor het geval dat. Als je in de auto stapt doe je ook je riem om. Maar je gaat er niet vanuit dat je 'm nodig hebt.

Verwijderd

ik heb zelf ABS op de kawa z750. en in sommige situaties is het handig maar in andere situaties grijpt het ook wel weer erg snel in. dus wat is goed? Wat wel erg handig is dat de abs automatisch de rem verdeling kan aanpassen daar heb ik wel eens profijt bij gehad maar het abs zelf vind ik maar mwah..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:42:
[...]

zodra je eenmaal mean and green hebt gereden wil je de rest niet meer :P
Onzin ik ben van een Kawasaki Z750 naar een Suzuki Bandit 650 gegaan. De Bandit is zwaarder en heeft minder vermogen maar maakt qua wegligging het een en ander flink goed zie ook >:) :

http://www.motorfreaks.nl...n-pondje-meer-zijn-4.html

Verwijderd

en beide zouden het afleggen tegen een street triple om maar eens iets te noemen

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:58:
en beide zouden het afleggen tegen een street triple om maar eens iets te noemen
Hangt voor het grootste deel van de rijder af >:) ;)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Iemand ervaring met de Ducati Hypermotard 1100?

Ben op zoek naar een eerste motor, twijfel tussen naked / touring / supermotard. Idee is voornamelijk om langs de kust te rijden en veel stadverkeer hier in SF. Eerste ervaring was nu op een Triump Tiger 800 en een BMW F800R. Beide bevielen erg goed, maar wellicht dat een supermotard een goeie combo zou zijn voor de heuvelritjes hier in de omgeving.

Dit ding dus:

http://sfbay.craigslist.org/pen/mcy/4947454085.html

of toch voor een F800R gaan

http://sfbay.craigslist.org/sfc/mcd/4949271292.html

Edit: Hij moet de mogelijkheid hebben om relatief comfortable een passagier mee te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Christoph op 30-03-2015 18:52 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Een 1100 Hypermotard, daar heb je denk ik als beginner een hele kluif vol aan. Dan zou ik eerder voor de Aprilia Dorsoduro 750 gaan

Vaak bu'j te bang!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:26

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

KTM 690 SMC-R ?

Afbeeldingslocatie: http://www.motoplanete.com/ktm/zoom-700px/KTM-690-SMC-R-2013-700px.jpg

Stukken speelser en lichter dan zo'n F800

Asus Zenbook i7 256gb

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Thanks so far, heb kleine eis toegevoegd, de vrouw zal soms ook achterop springen, denk dat een KTM 690 dan net wat te klein is.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:28

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:39:
[...]
Het gaat om het simuleren van een noodstop, het is niet de bedoeling dat je per definitie met ABS zit te remmen. Je kan ook een betere noodstop doen als je precies tegen het blokkeren aan remt, dus is het mooier om net niet met ABS te remmen. Dat laat ook nog eens zien dat je goed kan remmen, want elke idioot kan de ABS activeren, maar niet iedereen kan snoeihard remmen zonder te blokkeren/ABS te activeren.
Misschien ben ik nou een zeikerd, maar bij een noodstop ga ik niet heel nauwkeurig mijn remkracht doseren hoor. Dat is nou juist het idee achte ABS: je voertuig blijft onder controle. Met de auto weet ik (dankzij 4 wielen) dat ik overeind blijft, dus trap ik gewoon de pedaal door de bodemplaat heen als er een grote betonnen muur ineens besluit op me af te rijden. Met de motor hangt het er een beetje vanaf, maar rechtdoorgaand knijp/trap ik die rem ook helemaal in natuurlijk. Het heet niet voor niets noodstop. Als in: er komt een vrachtwaggel op je af. Wat doe je: nadenken over hoe hard je je remmen moet inknijpen/trappen? Of pak je maximaal en hoop je er maar het beste van?

Ik weet (en zeg het zelf ook): ABS is geen superrem en zorgt er niet persé voor dat ik het snelste stilsta, maar het zorgt er wél voor dat ik mijn voertuig onder controle hou. Met de nieuwe motorfiets ABS is de laatste psychische drempel ook weg en kan ik zelfs in een bocht volop remmen.

Ergo: als ik een noodstop moet doen voor mijn rij-examen, verwacht ik dat dat een actie is waarbij ik zo snel mogelijk stil moet staan zonder de wielen te laten blokkeren. Toen ik examen moest doen, was er volgens mij nog geen ABS op motoren (misschien ABS-1 op BMW's, die waren er volgens mij als eerste mee) dus ik moest gewoon hard remmen zonder blokkeren. Later, bij de VRO vertelden ze me dat remmen met blokkerend achterwiel niet persé slecht is ;) Leuk om te horen. Maar wat ik zeg: noodstop moet je niet bij nadenken. Bij noodstop denk ik aan leven en dood en kies ik voor volop remmen. Laat die ABS maar doen waar ik 'm voor heb gekocht.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:38

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Een KTM 690 SMC heeft ook geen ventilator waardoor die op een warme dag in maar een klein beetje stadsverkeer gigantisch heet wordt :)

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:58:
Klopt inderdaad.
Heb wat testen en vergelijkingen online gezien waarin de street triple erg goed uit de kast komt.
Vandaar dat ik er een proefritje op geplanned heb :+ ben alleen benieuwd of de motor niet wat aan de kleine kant is (ben zelf 1.95)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:19

Bergie

Lekker belangrijk...

Wootlock schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:01:
[...]

Klopt inderdaad.
Heb wat testen en vergelijkingen online gezien waarin de street triple erg goed uit de kast komt.
Vandaar dat ik er een proefritje op geplanned heb :+ ben alleen benieuwd of de motor niet wat aan de kleine kant is (ben zelf 1.95)
Laat het hier ff weten wat de uitkomst is :) Ik ben zelf ook 1,94 en een beetje aan het rondkijken naar iets anders. De street triple staat ook op mijn lijstje. Had al een proefritje op een mt09 willen doen maar de tijd en goed weer ontbreekt een beetje de laatste weken :(

Yamaha MT-09

• Bender
  • Laatst online: 10:14
Ik kom me hier ook melden..

Binnenkort ga ik beginnen aan mijn motorrijbewijs, verassing voor mijn moeder (@broer, dus hou je even stil ;-)) want ze rijd zelf ook motor en wacht daar al jaren op.
Ik wil niet meteen alles kopen, eerst proberen wat ik wil en wat bij me past. Een leen pak etc van de motor rijschool is geen probleem, maar ik wil wel zelf handschoenen (heb ik) en veilige schoenen.
Nu dacht ik er aan om kisten te kopen, niet mijn 'stylo' maar voor 60 euro heb je wel goede schoenen die voor meerdere dingen inzetbaar zijn. Andere optie zijn werkschoenen S2 maar die zijn volgens mij lomper en heb je minder gevoel.

Maar hierin ontbreekt het aan ervaring, is dit wel een goede keuze als instap? Ik zie het voordeel van motorlaarzen ook wel (smaller en beter gevoel zover ik begrijp) maar die zijn om te proberen ook meteen 2x zo duur (dus kan ik ze ook even als beginnen ze stuk maken zonder dat het pijn doet).

• MartenUbels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-03 06:14
Ik heb nu ongeveer een jaar mijn rijbewijs en heb altijd (op 1 keer na) altijd met bergschoenen aan gereden. Die ene keer was ik mijn bergschoenen vergeten en heb toen op mijn veiligheidsschoenen gereden. Dat vond ik echt een drama, totaal geen gevoel vanwege de verstevigingen in de zool en neus. Zijn er in je omgeving mensen met dezelfde schoenmaat en een motorrijbewijs? Vraag hen of je hun laarzen mag lenen, of eventueel (berg)schoenen. Als je verder gaat met lessen kan je altijd zelf laarzen of schoenen kopen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52

_Apache_

For life.

Desnoods loop je naar de koopjeshoek van een motorkleding winkel en haal je voor een zacht prijsje motorlaarzen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 31-03-2015 09:13 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:08

bakvis

Tweakers.Nerd

Bender schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:44:

Binnenkort ga ik beginnen aan mijn motorrijbewijs, verassing voor mijn moeder (@broer, dus hou je even stil ;-)) want ze rijd zelf ook motor en wacht daar al jaren op.
Ik wil niet meteen alles kopen, eerst proberen wat ik wil en wat bij me past. Een leen pak etc van de motor rijschool is geen probleem, maar ik wil wel zelf handschoenen (heb ik) en veilige schoenen.
Nu dacht ik er aan om kisten te kopen, niet mijn 'stylo' maar voor 60 euro heb je wel goede schoenen die voor meerdere dingen inzetbaar zijn. Andere optie zijn werkschoenen S2 maar die zijn volgens mij lomper en heb je minder gevoel.

Maar hierin ontbreekt het aan ervaring, is dit wel een goede keuze als instap? Ik zie het voordeel van motorlaarzen ook wel (smaller en beter gevoel zover ik begrijp) maar die zijn om te proberen ook meteen 2x zo duur (dus kan ik ze ook even als beginnen ze stuk maken zonder dat het pijn doet).
Als je toch al je rijbewijs gaat halen, dan ga je ook ooit motor rijden. Als je volgroeid bent en je weet wat voor stijl je gaat rijden (chopper, sport/tour, SS) dan kun je naar mijn mening makkelijk alvast wat kleding aanschaffen (laarzen, helm en handschoenen om te beginnen). Je gaat het later toch nodig hebben en het kost allemaal toch geld...

Mijn Specs

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Veiligheidsschoenen beschermen tegen een voorwerp dat er recht op valt (versterkte neus) of op een scherp voorwerp gaan staan (versterkte zool).

Een motorlaars is niet alleen verstevigd tegen glijschade, maar verstevigt vooral je enkel. Iets wat bergschoenen maar beperkt, en veiligheidsschoenen in principe helemaal _niet_ doen. Kies het juiste materiaal voor de juiste situatie. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Marc Rademaker
Ja, waarom zou je 60 euro uitgeven aan schoenen die eigenlijk niet gemaakt zijn om mee motor te rijden. Deze discussie is al 100x gevoerd, maar denk aan bescherming voor je enkel, versterkte stukken etc.

Ik ben er laatst afgegaan op vrij lage snelheid, en heb echt nare plekken op mijn benen zitten, ondanks dat ik volledig in een goed pak reed (jas + broek á 600 euro). Ik moet er niet aan denken dat ik een stel bergschoenen aan had gehad. Als je toch gaat rijden, geef gewoon 100-150 euro uit, en je hebt een mooi paar laarzen.

• Bender
bakvis schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:30:
[...]
Als je toch al je rijbewijs gaat halen, dan ga je ook ooit motor rijden. Als je volgroeid bent en je weet wat voor stijl je gaat rijden (chopper, sport/tour, SS) dan kun je naar mijn mening makkelijk alvast wat kleding aanschaffen (laarzen, helm en handschoenen om te beginnen). Je gaat het later toch nodig hebben en het kost allemaal toch geld...
Maar ik weet nog niet welke stijl motor ik wil, dat is het hem ook.
Mogelijk dat ik er zelfs geen koop, maar gewoon een huur als ik er zin in heb (heb dat eens uitgerekend op basis van de kosten die mijn moeder heeft).

@DrivinUCrazy & @Marc Rademaker

Enkel heeft zeker een aandachtspunt van mij, ik weet daar het risico van. Ik kijk dus niet naar zomaar bergschoenen maar echt die de enkel ook beschermen.

Ik kan nu wel laarzen kopen, maar de kans dat ik op korte termijn iets anders wil (andere stijl) is net zo groot maar dan heb ik al wel dure laarzen. Vandaar dat ik een tussen oplossing zoek om te lessen en te proberen wat ik wil.
Dan heb ik ook niet het gevoel dat ik al ergens veel in heb geïnvesteerd en daardoor niet al meteen iets nieuws wil kopen :p

Bedankt voor jullie replies alvast!

[ Voor 30% gewijzigd door Bender op 31-03-2015 10:03 ]

• SOEFuture
  • Niet online
Mijn helm is vandaag op vliegles gegaan. Was onderweg naar mijn afstudeerplek, maar na een paar kilometer snelweg toch maar eraf gegaan. Windstoten zijn totaal niet fijn :|

Parkeerterrein opgezocht om even te bellen dat ik weer omkeer en zie zo mijn helm van mijn spiegel afvliegen. Na 50 meter rollen kreeg ik hem weer te pakken.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/ykh8dovfj/WP_20150331_09_07_38_Pro.jpg
:-(
Nu is de vraag of ik een nieuwe helm moet gaan kopen, of dat een nieuw vizier voldoet. De helm viel van een hoogte van ongeveer 1.5m en is daarna gaan rollen en stuiteren over de grond.

En gisteren was nog zo'n mooie dag!
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/3vdqpmx3z/WP_20150330_17_29_43_Rich.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door SOEFuture op 31-03-2015 10:16 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SOEFuture schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:06:
Mijn helm is vandaag op vliegles gegaan. Was onderweg naar mijn afstudeerplek, maar na een paar kilometer snelweg toch maar eraf gegaan. Windstoten zijn totaal niet fijn :|

Parkeerterrein opgezocht om even te bellen dat ik weer omkeer en zie zo mijn helm van mijn spiegel afvliegen. Na 50 meter rollen kreeg ik hem weer te pakken.

Het resultaat:
[afbeelding]
Nu is de vraag of ik een nieuwe helm moet gaan kopen, of dat een nieuw vizier voldoet. De helm viel van een hoogte van ongeveer 1.5m en is daarna gaan rollen en stuiteren over de grond.
-O-
Bender schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:02:
[...]

Mogelijk dat ik er zelfs geen koop, maar gewoon een huur als ik er zin in heb (heb dat eens uitgerekend op basis van de kosten die mijn moeder heeft).

Enkel heeft zeker een aandachtspunt van mij, ik weet daar het risico van. Ik kijk dus niet naar zomaar bergschoenen maar echt die de enkel ook beschermen.

Ik kan nu wel laarzen kopen, maar de kans dat ik op korte termijn iets anders wil (andere stijl) is net zo groot maar dan heb ik al wel dure laarzen. Vandaar dat ik een tussen oplossing zoek om te lessen en te proberen wat ik wil.
Dan heb ik ook niet het gevoel dat ik al ergens veel in heb geïnvesteerd en daardoor niet al meteen iets nieuws wil kopen :p

kan je voor de €60 geen goedkope motorlaarzen kopen? een beetje neutrale passen op elke motor..
Je gaf zelf al aan dat kisten toch niet je ding zijn dus als het niks word qua motor heb je daar dan ook weinig aan.. en over kisten is al veel gezegd maar conclusie is: ze zijn beter dan allstars maar zeker niet een vervangen van een motorlaars..

[ Voor 46% gewijzigd door ToolkiT op 31-03-2015 10:30 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door ToolkiT op 31-03-2015 10:30 ]

• Phreak
  • Laatst online: 16:36

Phreak

KTM SuperDuke

Well that sux..

Mijn motor staat nog bij de garage voor een grote beurt en een sportuitlaat.
Als ze toevallig straks bellen dat ie klaar is dan ga ik hem niet vanavond ophalen ;w

Heb een demo motortje meegekregen zaterdag, dat was al een feest.
Volgens mij was het een honda cbr 500f. Deze stond op hagelnieuwe banden en het regende.
Altijd leuk die combinatie, regen, nieuwe banden en een motor die je niet kent 8)

Blyatifull

• Marc Rademaker
Bender schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:02:
[...]

Ik snap dat super sportieve laarzen niet onder een chopper passen, maar deze laarsen kun je denk ik op praktisch elke motor aan? http://www.tenkateshop.co...6037?kleur=1649&maat=1762 of http://www.tenkateshop.co...3015?kleur=1649&maat=2114

Just saying, je kunt ook 'enigszins' sportieve laarzen kopen (zonder meteen eruit te zien als Rossi) die ook bij bijna elke motor wel passen.

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Phreak schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:31:
Well that sux..

Als ze toevallig straks bellen dat ie klaar is dan ga ik hem niet vanavond ophalen ;w

Volgens mij was het een honda cbr 500f. Deze stond op hagelnieuwe banden en het regende.
Altijd leuk die combinatie, regen, nieuwe banden en een motor die je niet kent 8)
Mijn motor staat ook bij de garage. Ik kreeg een Honda NTV mee uit 1990 ofzo :P

Was wel even wennen om op zo'n brommertje te rijden haha. Vooral qua zitpositie is het wel een stuk minder dan onze Z.

@ discussie over goede nieuwe kleren of bergschoenen etc...

Ik heb toen ik begon met lessen bij de Gamma van die zomerhandschoenen gekocht en motorrijlaarzen. Die laarzen kan je bij elk pak of stijl gebruiken. Zijn gewoon simpele zwart leren/plastic laarzen.

Afbeeldingslocatie: http://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&origin=pf&source=%2Fpromofolder_nl%2Farticles%2F2013%2F03%2F18%2F11116%2Fn_gamma072n0000019.jpg&width=275

Volgens mij waren het deze. Voor de handschoenen heb ik nu een vervanger. De laarzen gebruik ik echter nog steeds. Past prima bij mijn 2 delige leren pak. Ik zou ze echter ook prima bij een kevlar spijkerbroek kunnen gebruiken.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik weet dat er al een aantal posts tussen zijn gekomen (ben ook maar aan het werk), maar:

Bergschoenen beschermen je enkel anders dan een goede motorlaars. Een bergschoen voelt stevig aan, maar zodra er een motor op valt doet dat helemaal niks. Laat staan als je gaan schuiven; je bergschoen schuurt dan gewoon weg. Gevolgd door je huid, en bot, en...

Dat wil niet zeggen dat je dan direct 100% veilig bent met een motorlaars, maar die zijn er tenminste wel op gemaakt om meer stevigheid te bieden en slijtvaster te zijn.

Heeft iemand toevallig die aflevering van blik op de weg bij de hand, die je gewoon met de neus op de feiten drukt? Die man waarbij je na zijn schuiver zo het enkelgewricht kon bekijken?
Als je na het zien van die aflevering nog niet bent overtuigd van goede kleding / schoeisel, dan helpt een discussie ook niet meer.

• Marc Rademaker
Je mag mijn harige been / knie wel bekijken, wat daarmee is gebeurd ondanks een motorbroek?

Voor liefhebbers van harige benen: https://www.dropbox.com/s..._20150328_081504.jpg?dl=0

• Bender
ToolkiT schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:27:
[...]
kan je voor de €60 geen goedkope motorlaarzen kopen? een beetje neutrale passen op elke motor..
Je gaf zelf al aan dat kisten toch niet je ding zijn dus als het niks word qua motor heb je daar dan ook weinig aan.. en over kisten is al veel gezegd maar conclusie is: ze zijn beter dan allstars maar zeker niet een vervangen van een motorlaars..
In dat opzicht zijn motorlaarzen ook niet mijn ding, is meer functioneel.
Maar ik vind geen motorlaarzen eigenlijk voor dat bedrag? :o

Die bij de Gamma zijn er niet meer helaas.

En bergschoenen zijn heel iets anders dan werkschoenen, bergschoenen is sowieso uit den boze.

Over ongelukken weet ik helaas genoeg, mijn moeder is zelf een halfjaar geleden onderuit gegaan en wakker geworden in het ziekenhuis (maar ze werd tenminste nog wakker!).

[ Voor 20% gewijzigd door Bender op 31-03-2015 11:38 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

De motorlaarzen die ik nu allemaal heb gepast die pas ik allemaal niet, ik krijg de rits niet dicht omdat mijn kuiten de dik zijn.
Afgelopen weekend was ik bij Louis in Emden in Duitsland voor schoenen en handschoenen.
ik had eerst deze aan: https://www.louis.eu/arti...boot/219150?list=59630288 voor 29,95! Deze zijn alleen niet waterdicht, de flap achter de veters zit los van de schoen dus het water kan zo je sok in lopen als je door een plas rijd.
Afbeeldingslocatie: https://cdn2.louis.de/content/catalogue/articles/img298x298/219150_330_FR_14_L.JPG
Ook knelden ze een beetje af tussen mijn tenen en wreef. Na wat passen en meten kwam ik bij deze terecht:
https://www.louis.eu/arti...boot/219155?list=59630288 89,95
Afbeeldingslocatie: https://cdn3.louis.de/content/catalogue/articles/img298x298/219155_330_FR_14_01.JPG
Deze zaten wel lekker. Inderdaad geen laarzen maar die pas ik dus niet. Tenzij je van die verstelbare stukken aan de bovenkant hebt met klitteband oid. Maar die zijn weer een factor 2 duurder.

Alle motorkleding die ik tot nu toe gezien en gepast heb is allemaal "kinderkleding" het zit echt voor geen ruk.
Ik ben aardig fors/dik met 1.85 en 115KG maar ik pas in geen enkel fatsoenlijke jas of broek.
Ik heb een XL gewone winterjas die bij goed tot een beetje ruim zit. Maar ik pas niet eens in een XXL, ook niet in een XXXL ook niet in een XXXXL jas pas toen ik een XXXXXL jas aan had dacht ik ja dit zit goed.

Dit is toch van de zotte hoe kan het verschil tussen een XL en een XXXXXL zo groot zijn. Waarom werken we dan überhaupt nog met maten. Zet er dan gewoon op mwa deze is groot en deze is groter dan die andere en dit is een kleine

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het wisselt ook sterk per merk.

Ik ben nog wel een tikje langer en zwaarder dan jij en ik had geen enkel probleem om mijn maat te vinden.

Volgens mij XXL broek en XXXL jas of zo, het past goed in ieder geval :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kaasaanfiets schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:00:
De motorlaarzen die ik nu allemaal heb gepast die pas ik allemaal niet, ik krijg de rits niet dicht omdat mijn kuiten de dik zijn.
Afgelopen weekend was ik bij Louis in Emden in Duitsland voor schoenen en handschoenen.
ik had eerst deze aan: https://www.louis.eu/arti...boot/219150?list=59630288 voor 29,95! Deze zijn alleen niet waterdicht, de flap achter de veters zit los van de schoen dus het water kan zo je sok in lopen als je door een plas rijd.
[afbeelding]
Ook knelden ze een beetje af tussen mijn tenen en wreef. Na wat passen en meten kwam ik bij deze terecht:
https://www.louis.eu/arti...boot/219155?list=59630288 89,95
[afbeelding]
Deze zaten wel lekker. Inderdaad geen laarzen maar die pas ik dus niet. Tenzij je van die verstelbare stukken aan de bovenkant hebt met klitteband oid. Maar die zijn weer een factor 2 duurder.

Alle motorkleding die ik tot nu toe gezien en gepast heb is allemaal "kinderkleding" het zit echt voor geen ruk.
Ik ben aardig fors/dik met 1.85 en 115KG maar ik pas in geen enkel fatsoenlijke jas of broek.
Ik heb een XL gewone winterjas die bij goed tot een beetje ruim zit. Maar ik pas niet eens in een XXL, ook niet in een XXXL ook niet in een XXXXL jas pas toen ik een XXXXXL jas aan had dacht ik ja dit zit goed.

Dit is toch van de zotte hoe kan het verschil tussen een XL en een XXXXXL zo groot zijn. Waarom werken we dan überhaupt nog met maten. Zet er dan gewoon op mwa deze is groot en deze is groter dan die andere en dit is een kleine
Sorry in combi van je verhaal en het 2e plaatje dacht ik dat het merk op die laarzen 'PORKER' was :$

Maareh 115kg op 1.85 is toch niet zo heel dik? dat ben ik ook bijna geweest (tegenwoordig weer rond de 90kg gelukkig) dus ik had niet verwacht dat je een megapak nodig hebt.. maar kilos zeggen niet alles over volume..

• Bender
Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/EZfotoMiddel/721868_330_FR_14_R.jpg
Probiker® Street III 2014
69,95
http://www.motozoom.nl/we...4&SToken=822C346467B637BE

Waterdicht ook. Dus op zich zijn die wel een optie.

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12 20:20
kaasaanfiets schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:00:
[afbeelding]
He, die heb ik ook. Ben aan het kijken naar andere. Deze zijn prima, maar zodra ik ga lopen krijg ik vrij snel blaren :S Alpinestars S-MX 5/6 lijkt me wel wat, die zijn alleen niet waterdicht. Er is wel een waterdichte variant, maar die kosten al snel >220 euro.. Toch iets teveel van het goede.

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17

Het resultaat:
[afbeelding]

En gisteren was nog zo'n mooie dag!
[afbeelding]
Aangezien er niemand op jouw reageert... :+
Nieuwe kopen.
Geen twijfel over mogelijk.
Helm is het belangrijkste wat je draagt op de motor. Er kunnen hele kleine haarscheurtjes in de schelp van je helm zijn gekomen. Hierdoor zal je helm bij impact niet al haar krachten kunnen afvoeren zoal deze ontworpen is. Hierdoor beschermt je helm gewoon niet goed meer.
Enough said. :)

Een handtekening?!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor iemand met maat 45/46 heb ik nog een paar Daytona's liggen. Zijn oudjes, maar als je er een nieuw inlegzooltje in doet, kun je er weer een poos mee vooruit. En ze zijn te verzolen (bij Daytona). Superlaarzen, de laars die de motorinstructeurs en motoragenten bij voorkeur dragen. Loopt ook goed.
Ik ga ze poeten en dan gaan ze MP op...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NIeuwe kopen. Dat spul van binnen (tempex volgens mij) is nu ingedeukt en kan dus geen schokken meer absorberen. De buitenschaal is flexibel, dus je ziet niet dat ie ingedeukt is geweest. Als je nu een keer valt op ongeveer die plek heb je alleen een stuk plastic op je hoofd eigenlijk.

Welke maat heb je? Ik ben uitverkoop aan het houden en heb nog een Schuberth S2 Pro liggen. Maat 58/59. Zwart met een soort witte tekening. Ik moet de (bedrade) headset er nog uit slopen, maar dan gaat ie MP op. Mag wel voor een Twiekervriendjesprijs weg :+

• XBL

XBL

Bender schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:44:

Het gaat allemaal om die enkel. Motorlaarzen hebben daar enorme verstevigingen. Laarzen staan in veel lijstjes dan ook als nummer twee kledingstuk (na je helm).

Een enkel breken is geen lolletje en levert in heel veel gevallen permanente schade op.

Ik zou gewoon een setje laarzen kopen. Louis heeft wel spul waarmee je makkelijk onder de 100 euro klaar bent.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 21:57
Ik zit eraan te denken om een Nieuwe MT09 te kopen.
Nu ben ik niet zo gewend om op nieuwe dingen af te dingen, dus vraag me af wat ik kan verwachten voor een goede prijs.

Motor9500
Motor rijklaar400
Handvatverwarming150
Tankpad20
Knipperlichtjes LED118
Kentekenplaathouder130
Totaal10318 prijzen zijn advies verkoop

en een eventueel ART4 Slot krijg ik voor de helft van de prijs (zeg 150/2 = 75 euro)

Wat zou een dealer mij reeel kunnen aanbieden?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat zou de dealer je aan kunnen bieden?
Dit lijkt me de vraagprijs, dus jij bent aan zet...

Dat gezegd hebbende; accessoires gratis lijkt me een mooi startpunt.

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 31-03-2015 18:59 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Marges op nieuwe motoren zijn serieus niet groot genoeg om daar een korting op te gaan bedingen (de dealer pakt hier misschien een procent of 6 op de prijs zónder BPM/BTW en zal daar niet veel op willen en kunnen inleveren). Op accessoires en kleding kun je wél korting bedingen, alsook op de montagekosten behorende bij de accessoires.

Als je geen inruil hebt dan zou ik proberen om op 10K uit te gaan komen voor het totaal pakket.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 31-03-2015 20:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ook kan je vaak qua financiering goede deals krijgen.. yamaha sponsort hier bijvoorbeeld 0% rente deals..

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Euh, ja, maar is dat niet hetzelfde als financieringen bij auto's? Je kunt nu tegen 0% lenen!!!En als je het direct aftikt krijg je 750 euro korting, maar dat vertellen we je liever niet

• Jolke
Paradox schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:47:
Ik zit eraan te denken om een Nieuwe MT09 te kopen.
Nu ben ik niet zo gewend om op nieuwe dingen af te dingen, dus vraag me af wat ik kan verwachten voor een goede prijs.

Motor9500
Motor rijklaar400
Handvatverwarming150
Tankpad20
Knipperlichtjes LED118
Kentekenplaathouder130
Totaal10318 prijzen zijn advies verkoop

en een eventueel ART4 Slot krijg ik voor de helft van de prijs (zeg 150/2 = 75 euro)

Wat zou een dealer mij reeel kunnen aanbieden?
Die rijklaarmaak kosten vervallen natuurlijk ook (grotendeels), het is immers een nieuwe motor.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:51
Jolke schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:31:
[...]

Die rijklaarmaak kosten vervallen natuurlijk ook (grotendeels), het is immers een nieuwe motor.
Ik zou dat eerder zeggen bij een tweede hands, niet een nieuwe. Een nieuwe komt aan in een kist en moet afgemonteerd worden.

• Jolke
Tankiej schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:37:
[...]

Ik zou dat eerder zeggen bij een tweede hands, niet een nieuwe. Een nieuwe komt aan in een kist en moet afgemonteerd worden.
Daar heb je ook een punt. De reden dat ik eerder bij een tweedehands kosten zie ontstaan, is omdat deze langer in de showroom heeft gestaan en bijv. een lege accu heeft.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:51
Jolke schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:43:
[...]

Daar heb je ook een punt. De reden dat ik eerder bij een tweedehands kosten zie ontstaan, is omdat deze langer in de showroom heeft gestaan en bijv. een lege accu heeft.
Klopt, maar bij een tweedehands maak je over het algemeen een proefrit op de motor die je wil kopen. Een dealer moet hem al rijklaar maken voor die proefrit ;)

• Jolke
Tankiej schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:46:
[...]

Klopt, maar bij een tweedehands maak je over het algemeen een proefrit op de motor die je wil kopen. Een dealer moet hem al rijklaar maken voor die proefrit ;)
Desalniettemin kan je van die 400 euro wel wat afhalen. Dat zou >3 uur werk beteken, lijkt me wat veel.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23

Fuelke

Forza Ferrari

Phreak schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:31:
Well that sux..

Is dat het broertje van de CBR 500R ? Ik overweeg deze misschien wel als opvolger van mijn 250R

http://flemish.honda.be/c...n/modelen_cbr500r_abs.php

Hoe beviel hij?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:22:
Euh, ja, maar is dat niet hetzelfde als financieringen bij auto's? Je kunt nu tegen 0% lenen!!!En als je het direct aftikt krijg je 750 euro korting, maar dat vertellen we je liever niet
Exact. Gratis bestaat niet.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:43:
[...]

Je moet voor de grap eens bij een dealer gaan kijken op het moment dat er een nieuwe motorfiets in krat aangeleverd wordt.

Afhankelijk van het type fiets heb je er al snel een halve tot een hele dag werk aan om zo'n ding rijklaar te krijgen. De kratten waarin ze getransporteerd worden hebben vastgestelde maten zodat er zoveel mogelijk fietsen in een (Zee/Lucht) vracht container passen waardoor veel onderdelen nog gemonteerd moeten worden bij de dealer. Het is niet alleen even vloeistoffen vullen en gás erop.......

Ik rijd iedere 2 á 3 jaar met een nieuwe fiets.... En een R6 past praktisch in één geheel in zo'n krat, maar een FJR bijvoorbeeld past dan weer nét niet incl. koffers en dergelijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 31-03-2015 20:18 ]

• Paradox
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:14:
[...]

Je moet voor de grap eens bij een dealer gaan kijken op het moment dat er een nieuwe motorfiets in krat aangeleverd wordt.

Afhankelijk van het type fiets heb je er al snel een halve tot een hele dag werk aan om zo'n ding rijklaar te krijgen. De kratten waarin ze getransporteerd worden hebben vastgestelde maten zodat er zoveel mogelijk fietsen in een (Zee/Lucht) vracht container passen waardoor veel onderdelen nog gemonteerd moeten worden bij de dealer. Het is niet alleen even vloeistoffen vullen en gás erop.......

Ik rijd iedere 2 á 3 jaar met een nieuwe fiets.... En een R6 past praktisch in één geheel in zo'n krat, maar een FJR bijvoorbeeld past dan weer nét niet incl. koffers en dergelijken.
en hoe erg is het?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4tjQHAs.png
https://youtu.be/wufIK_9irGU

• Jolke
Ow, dat wist ik dan ook weer niet. Ik heb nooit een nieuwe motor gekocht. ;)
Dat is dus nog een middagje met Lego klussen, wat een bouwpakket.

• Phreak
  • Laatst online: 16:36

Phreak

KTM SuperDuke

Fuelke schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:04:
[...]

Is dat het broertje van de CBR 500R ? Ik overweeg deze misschien wel als opvolger van mijn 250R

http://flemish.honda.be/c...n/modelen_cbr500r_abs.php

Hoe beviel hij?
Hmmm nu twijfel ik, misschien is het die dan wel, ziet er hetzelfde uit :+
Rijd prima, mis wel vermogen tenopzichte van de Z.
Het is een twin dus extra pluspunten, ik hoop dat ik deze week er iets beter mee kan rijden als het droog is.
Had nog geen bericht gehad dat de motor klaar was, dus we wachten geduldig af.
Zal morgen wel ff in de garage kijken welk type het precies is, dan schiet ik wel ff een fototje ;)

Blyatifull

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:03:
[...]

Ow, dat wist ik dan ook weer niet. Ik heb nooit een nieuwe motor gekocht. ;)
Dat is dus nog een middagje met Lego klussen, wat een bouwpakket.
De MT09 is redelijk vergelijkbaar met een R6 qua "krat" maar vaak staat ook het achterwiel dwars in het krat en is de "taartschep" losgenomen zodat 't krat korter wordt t.o.v. de totale fiets.

Stuurhelften welke ingeklapt zijn óf zelfs in een losse doos in het krat bijgevoegd zijn......

Daar heb je je afleveringskosten :P

• Jolke
wimmel_1 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:18:
[...]

De MT09 is redelijk vergelijkbaar met een R6 qua "krat" maar vaak staat ook het achterwiel dwars in het krat en is de "taartschep" losgenomen zodat 't krat korter wordt t.o.v. de totale fiets.

Stuurhelften welke ingeklapt zijn óf zelfs in een losse doos in het krat bijgevoegd zijn......

Daar heb je je afleveringskosten :P
Yep, daar heb je gelijk in.
Toch zou ik als Paradox zijnde, wat van die kosten af knabbelen bij de onderhandelingen. :)

• Tylen

Tylen

Krat bij jezelf thuis af laten leveren en zelf in elkaar zetten. Is toch een leuk klusje.

• Paradox
Ziet er ook niet moeilijk uit, hoelang duurt het filmpje nou... dan heb ik en een motor en een pak melk bij me.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Altijd leuk als consumenten gaan uitrekenen wat een klus van een professional mag kosten... :+

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:15
Paradox schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:47:
Ziet er ook niet moeilijk uit, hoelang duurt het filmpje nou... dan heb ik en een motor en een pak melk bij me.
Je vergeet denk ik twee telefoonnummers als je slim bent :9

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
mphilipp schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:08:
Altijd leuk als consumenten gaan uitrekenen wat een klus van een professional mag kosten... :+
Professionals mogen nooit wat verdienen hè! :+

Een handtekening?!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
Altijd mooi gelul voorrijkosten hier, uitpak kosten daar, motor opslag en stalling, lucht in de bandjes. Allemaal extra $$. Zet als verkoper gewoon 1 prijs neer, daar onderhandel je over. Klaar. Geen gezeik.

• Blue-eagle
  • Niet online
Vanmorgen tijdens mijn 10-minuten ritje naar kantoor toch bijna 3 keer omver gereden doordat mensen het idee spiegel-spiegel-schouder niet lijken te kennen. Dode hoek enzo.

Geval 1: Ik haal rechts in omdat blokstrepen, daar mag dat. Maar de beste automobilist besloot toch rechtsaf te willen gaan zonder te kijken of daar iemand reed.

Geval 2: Ik haal op de linkerrijstrook een paar auto's in terwijl ik achter een andere auto reed. En een typische medelander van Noord Afrikaanse komaf (oude VW Golf, petje, 1 hand aan stuur) besloot plotseling dat het tijd werd om in te gaan halen. Geen richting aangeven, gewoon gaan.

Geval 3: Afrit A10 naar de RAI. Ik moet linksaf, en meestal moet iedereen dat. De 2 rijstroken voor linksaf bieden normaal gesproken genoeg ruimte voor mij om tussendoor te rijden zodat ik vooraan kan wachten op het verkeerslicht. Deze ochtend stonden er 5 auto's op de rechter rijstrook, en de linker was helemaal vrij. Ik kom netjes rustig aanrijden omdat ik weet dat het verkeerslicht zometeen op groen spri-- en toen ging een auto zomaar naar links omdat hij schijnbaar haast had.

Ach ja. Mijn ABS werkt schijnbaar goed... :7

Verwijderd

Wellicht handig, een mooi overzicht van "Streckensperrungen Motorrad" in Duitsland.

Stand: 08.03.2015
In den Dateien sind die Sperrungen nach Postleitzahlen sortiert und mit einer Angabe des Zeitraums versehen. "SaSo" steht für eine Sperrung an Samstagen, Sonntagen und Feiertagen, "Vollsperrung" bedeutet eine Sperrung an allen Wochentagen. "-Kuhdorf" bedeutet, dass die Durchfahrt ab hier in Richtung Kuhdorf gesperrt ist.

https://www.google.com/ma....kAu_9-SqLRGE&usp=sharing

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:22:
Ik begreep van niet want yamaha regelt dat direct met de financiers, buiten de dealer om..
Voor mij was het geen optie want ik had niet genoeg cash en de verzekering betaalde niet genoeg om een nieuwe te kopen dus die 0% rente deal was welkom..

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:55

talin

ES-MA

wimmel_1 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:14:
[...]

mwoah, ik heb als stagiair al eens 4 Fazers in 1 dag rijklaar gemaakt en het meeste werk zat in het uit elkaar slopen van de "krat".
je kon op de pallet van de krat als je die er af had het voorwiel er zo in zetten, voorspatbordje erop, knipperlichtjes vastzetten, stuur monteren, die hoefde je er alleen op te schroeven, handles en alles zat er al aan, accu er in, vloeistoffen controleren, 1x rond laten draaien, weer alles checken en warmdraaien, alle spanningen en drukken ( rem ) controleren en warmdraaien.
in die tijd kon je alle beschermfolie en stickers er af halen en hier en daar een doekje er overheen halen.

denk dat ik de laatste ( met wat ervaring ) een 3 kwartier over deed dus die 400 euro had ik daar graag voor gehad.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• SOEFuture
  • Niet online
tellavist schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:18:
[...]

Aangezien er niemand op jouw reageert... :+
Nieuwe kopen.
Geen twijfel over mogelijk.
Helm is het belangrijkste wat je draagt op de motor. Er kunnen hele kleine haarscheurtjes in de schelp van je helm zijn gekomen. Hierdoor zal je helm bij impact niet al haar krachten kunnen afvoeren zoal deze ontworpen is. Hierdoor beschermt je helm gewoon niet goed meer.
Enough said. :)
mphilipp schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:46:
[...]

NIeuwe kopen. Dat spul van binnen (tempex volgens mij) is nu ingedeukt en kan dus geen schokken meer absorberen. De buitenschaal is flexibel, dus je ziet niet dat ie ingedeukt is geweest. Als je nu een keer valt op ongeveer die plek heb je alleen een stuk plastic op je hoofd eigenlijk.

Welke maat heb je? Ik ben uitverkoop aan het houden en heb nog een Schuberth S2 Pro liggen. Maat 58/59. Zwart met een soort witte tekening. Ik moet de (bedrade) headset er nog uit slopen, maar dan gaat ie MP op. Mag wel voor een Twiekervriendjesprijs weg :+
Ah balen. Maar eens gaan rondkijken naar een nieuwe helm dan. Heb nu een HJC IS-MAX BT, zit prima alleen moest ik hem bij mijn jukbeenderen best wat breder maken. Dit heb ik uiteindelijk gedaan door een afstandsbediening ertussen te klemmen voor twee nachten :9, daarna zat hij als gegoten.

Bedankt voor het aanbod mphilipp! Maar ik ga eerst even beslissen wat ik precies wil, veel rondkijken op het internet en in de winkels. Ik dacht dat ik maat 57 had, maar dat moet ik nog even nameten.

De HJC vond ik wel wat luidruchtig, daarom misschien toch maar de overstap maken naar een integraalhelm. *SOEFuture gaat maar weer eens wat research doen over helmen.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:48:
Wellicht handig, een mooi overzicht van "Streckensperrungen Motorrad" in Duitsland.

Stand: 08.03.2015
In den Dateien sind die Sperrungen nach Postleitzahlen sortiert und mit einer Angabe des Zeitraums versehen. "SaSo" steht für eine Sperrung an Samstagen, Sonntagen und Feiertagen, "Vollsperrung" bedeutet eine Sperrung an allen Wochentagen. "-Kuhdorf" bedeutet, dass die Durchfahrt ab hier in Richtung Kuhdorf gesperrt ist.

https://www.google.com/ma....kAu_9-SqLRGE&usp=sharing
Handig overzichtje, maar het is toch eigenlijk intreurig dat deze beperkingen er zijn :(

Verwijderd

Hooglander1 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:46:
[...]

Handig overzichtje, maar het is toch eigenlijk intreurig dat deze beperkingen er zijn :(
Yep, toen ik vorig jaar nog in Duitsland was heb ik eens op een bankje gezeten en gekeken naar verschillende groepen motorrijders die langskwamen. Was toch heel erg jammer om te constateren dat ik keer op keer Nederlandse motorrijders er zo uit kon pikken zonder de nummerplaten te zien :-( :|

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met dank aan degenen die de openbare weg als circuit gebruiken. Ik kan de politie daar echt niet de schuld geven van die afsluitingen.

Het stukje bij Rurberg heb ik wel eens gereden (door de week ;)), en dat is inderdaad een mooi stukje. Maar als je vervolgens in een onoverzichtelijke bocht wordt ingehaald, dan snap ik het wel ja.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:39

steveman

Comfortabel ten onder

1x bij Rurberg geweest, recalcitrant het verbod genegeerd :7

Ik snap gelijk dat het een favoriete plek was bij de weekendgangers...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfde als hier het Flightforum in Eindhoven, hoewel ik toch nog wel eens hoor dat het misgaat, met auto's of motoren. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 01-04-2015 18:55 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:06

Metro2002

Memento mori

DrivinUCrazy schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:11:
Met dank aan degenen die de openbare weg als circuit gebruiken. Ik kan de politie daar echt niet de schuld geven van die afsluitingen.
Ik wel, wegmisbruikers geef je een pret, neem je het rijbewijs af of stop ze in de gevangenis maar zomaar wegen afsluiten omdat een paar randdebielen daar asociaal rijden vind ik persoonlijk nergens over gaan. Dan kan je alle wegen wel afsluiten want ook automobilisten kunnen asociaal rijden. En fietsers, en nordic walkers.

Dit is gewoon een zwaktebod. Duitsland is een mooi land maar met al dit soort getreiter (en ook die tolplannen van ze, de umweltplakkette etc) heb ik al geen zin meer om daar heen te gaan.
;w

Zojuist eens een 'alternatieve' route gepakt naar huis. Geen snelweg pakken op het traject Schiedam <> Spijkenisse. Ik ben dus door R'dam gereden, maastunnel door, groene kruisweg af dus op zich doel bereikt en ik weet nu dat mijn motorfiets toch een werkende temperatuurmeter heeft. Hij kwam zowaar op een kwart als ik stilstond :o om vervolgens bij het rijden weer naar bijna 0 te vallen. Beetje overkill koeling op mijn motortje maarja. Bij spijkenisse stond ik uiteraard voor een openstaande brug :( Uiteindelijk een uur en een kwartier gedaan over 25km 8)7 alternatieve route ja maar geen goed idee om elke dag te rijden :+ (normaal doe ik er een half uur over over de snelweg in de spits en 20 min buiten de spits :X )
Pagina: 1 ... 22 ... 105 Laatste