Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:03:
Waarom zou een klein merk niet goed zijn en sneller onderdelen hebben? Onzin lijkt me, die houden ook gewoon voorraad aan en een koerier heeft in ons kleine land desnoods snel genoeg het onderdeel uit centraal magazijn.
Ik weet niet wat jij leest, maar ik zeg niet dat een klein merk slecht is.
Er zijn in Nederland niet bijzonder veel installateurs die veel met Vaillant werken, althans niet als hoofdmerk.
Deze installateurs hebben de onderdelen niet zelf op voorraad, een dag levertijd dus minimaal.
Ikzelf heb van Intergas, Nefit en Remeha 9 van de 10 onderdelen direct op voorraad, dit zijn de merken die wij zelf als hoofdmerken voeren.
En een koerier laten rijden voor een onderdeel kan, maar kost al snel 2 euro de kilometer.
En dat mag de klant dus betalen, geen optie dus, want klanten hebben vaak een hekel aan hoge rekeningen.
Als je een installateur die veel met Vaillant werkt opzoekt dan zul je dit probleem niet hebben.
Dat gaf ik al aan.
Ik heb een AWB Thermomaster, draait al zeven jaar probleemloos met eens in de twee jaar onderhoud, staat in deze tijd van het jaar hele dag te draaien en is lekker zuinig, lekker te tunen, iedere thermostaat kan eraan. Ik heb bewust niet voor een Nefit gekozen. Geen slechte ketel natuurlijk maar je betaald toch wel degelijk ook voor de naam. Scheelde destijds €700,-, de moeite dacht ik zo?
7 jaar is ook niet erg lang en 1 geval is geen statistiek
Prijs zegt niet altijd iets over kwaliteit. Een dure BMW is ook niet betrouwbaarder dan een golf, maar er zit wel degelijk verschil in de hele opbouw van de auto.
Zo is het bij cv ketels ook, het enige wat gelijk is is het rendement.
Gelukkig heeft ieder ketelmerk modellen in elke prijsklasse, dus er is keuze genoeg.
Raven schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:53:
[...]
Het gaat echt om de pomp, die staat hoorbaar aan en is niet regelbaar dus lijkt mij dat het verbruik daar van komt, daarbij ook afgaand op andere reacties op de zelfde serie ketel in deze topicreeks. En zodra ik de thermostaat een heel eind omlaag draai, stopt de pomp en daalt het verbruik. Verwarming omhoog: Pomp gaat aan, verbruik neemt flink toe en blijft zo, ook als de ingestelde temperatuur in de woning bereikt is.
Dit klopt absoluut niet! Waarschijnlijk staat er een parameter niet goed of je hebt echt een defect.
Neem maar eens contact op met Atag
[
Voor 15% gewijzigd door
Oxellaar op 06-02-2015 12:42
]