[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste
Acties:
  • 315.211 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:15
Adlermann schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:56:
[...]

Hij heeft zelf aangegeven dat hij voglend jaar nog bij TR wil rijden (interview / artikel wat deze week gepubliceerd is).

Ik denk ook dat max g ewoon volgend jaar nog bij TR moet blijven. Dat is gewoon veel beter. Veel minder druk. Kijk nu naar Kvyat, je moet bij RB gewoon meteen presteren, klaar.
Ik denk dat je iets niet begrijpt. Max staat onder contract bij Red Bull, niet bij Toro Rosso. Hij is werknemer net als wij, alleen met een veel leukere baan :9 Dus als zijn werkgever zegt dat hij in 2016 in de Red Bull rijdt dan heeft hij niet echt veel te kiezen. RB zal echt wel afwegen of hij er klaar voor is, net als ze die afweging afgelopen zomer maakten om hem in de TR te zetten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hoe je went of keert, menneke rijdt de aankomende seizoenen gewoon met een stiertje op zijn auto en geen paardje

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 21:25

Martinspire

Awesomeness

(jarig!)
asing schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:50:
Laten we even realistisch blijven. Mercedes heeft net beide coureurs voor langere tijd vastgelegd. Nummer 2 is momenteel Ferrari. Vettel zit daar nu voor meerdere jaren en bewijst dat hij het waard is. Kimi kan ook een goed stukje sturen maar het komt er niet (altijd) uit. Arrivabene is duidelijk geweest : verlenging is afhankelijk van de prestaties. Of Ferrari zo gek zou zijn om Max te willen en te kunnen wegkopen, ik denk het niet.

Williams ligt op dit moment op P3, en Red Bull ligt 4.

Dus Williams zou kunnen als Bottas naar Ferrari gaat en ze max uitkopen. Red Bull geeft je nog geen winnaar, maar beter is er op dit moment niet beschikbaar.
Zo goed doet Williams het anders ook niet. Ze hebben wel de snelheid maar niet de hele package in orde.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Op dit moment speculeren over een overstap is totaal irrelevant. Max is nog nauwelijks begonnen aan het seizoen en heeft volgens mij netzoveel dnf als eindtijden achter z'n naam staan.

Verstappen, zal sowieso dit seizoen uitrijden voor red bull, de focus van team verstappen zal ook liggen op de komende races, en niet op een mogelijke overstap. Ik denk dat het te vroeg ene seizoen is om dat hebben spelen.

Je weet nu ook nog niet, welke auto volgend jaar competitief zal zijn, en waar vacatures komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 14:46
himlims_ schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:32:
hoe je went of keert, menneke rijdt de aankomende seizoenen gewoon met een stiertje op zijn auto en geen paardje
Lamborghini in F1 confirmed :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinspire schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:36:
[...]

Zo goed doet Williams het anders ook niet. Ze hebben wel de snelheid maar niet de hele package in orde.
Monaco liet inderdaad zien dat de Williams qua aero niet heel jofel is, op de high downforce circuits legt die het duidelijk af.
In Canada zullen ze door de mercedes power wel weer een stuk verder naar voren staan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
perpixel schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:17:
[...]

Waarom Hulkenberg of Bottas eerder dan Ricciardo? In mijn boekje is Ricciardo de betere rijder (als je het verschil tussen hem en vettel vorig jaar zag.)

Of zou dat zijn omdat ze niet weer Vettel en Ricciardo naast elkaar willen zetten?
Ik denk niet dat Ferrari een complete line-up wil hebben die afkomstig is van Red Bull. Vorig seizoen denk ik dat twee kanten op werkte; Ricciardo had de voor hem beste auto ooit onder z'n kont wat extra motivatie gaf en Vettel had een off-season en zat met z'n hoofd al bij een ander team.

Ik zie Ricciardo geen partij zijn voor Vettel in z'n huidige vorm.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XyritZz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:15:
Ik zie Ricciardo geen partij zijn voor Vettel in z'n huidige vorm.
ben geen vettel fan, maar denk wel dat een van de sterkste coureurs is uit het veld; samen met hamilton, en alonso (laatste tijd matig). Maar Seb kan crossen, en goed ook! Ricciardo is sterk, maar nog niet van zelfde kaliber - in mijn beleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik denk dat er maar weinig momenteel tegen Vettel op kunnen in dezelfde wagen. Die is echt behoorlijk gemotiveerd en die auto werkt voor hem een stuk beter dan de Red Bull van vorig jaar.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hij heeft hoe dan ook indruk gemaakt en ook op de juiste mensen...

Marko: "In Monaco zagen we ware potentie van Verstappen"

Ondanks Jos' angstige momenten tijdens de rit in de Clio rond Monaco, kruipt hij zelf binnenkort weer achter het stuur van een F1 bolide.

Ook Jos Verstappen geeft F1-demo bij Italia a Zandvoort

[ Voor 24% gewijzigd door albino71 op 28-05-2015 13:06 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 23:08

pinda powerrr

Slow down...

albino71 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:04:

Ondanks Jos' angstige momenten tijdens de rit in de Clio rond Monaco, kruipt hij zelf binnenkort weer achter het stuur van een F1 bolide.

Ook Jos Verstappen geeft F1-demo bij Italia a Zandvoort
Vorig jaar heeft Jos ook gereden in de Minardi op Italia a Zandvoort. Dat waren drie hele veilige rondjes :/
Ondanks dat ik het hartstikke gaaf vindt dat ze komen, is daardoor wel het hele evenement op zijn kop gegooid. De organisatie ruikt geld en dus is een groot gedeelte waar de autoclubs staan geschrapt en moet je als clublid ook betalen voor extra toegang op het circuit. Ongetwijfeld dat de "clubstand" van de Ferrariclub wél binnen de betaalde zone staat. Ben dus een beetje in dubio hoe leuk ik het vind...

Overigens was de F1 Ferrari twee jaar geleden wel heel gaaf. Als je het over herrie hebt.... het gejank van die V10 heerlijk! _/-\o_

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:14
perpixel schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:38:
[...]

Lamborghini in F1 confirmed :o :+
Valt Lambo binnen de VAG vroep weer niet onder de vlag van Audi ... ? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pinda powerrr schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:15:
[...]

Vorig jaar heeft Jos ook gereden in de Minardi op Italia a Zandvoort. Dat waren drie hele veilige rondjes :/
Ondanks dat ik het hartstikke gaaf vindt dat ze komen, is daardoor wel het hele evenement op zijn kop gegooid. De organisatie ruikt geld en dus is een groot gedeelte waar de autoclubs staan geschrapt en moet je als clublid ook betalen voor extra toegang op het circuit. Ongetwijfeld dat de "clubstand" van de Ferrariclub wél binnen de betaalde zone staat. Ben dus een beetje in dubio hoe leuk ik het vind...

Overigens was de F1 Ferrari twee jaar geleden wel heel gaaf. Als je het over herrie hebt.... het gejank van die V10 heerlijk! _/-\o_
En Frits van Eerd nog in een oude Minardi. Best indrukwekkend nog dat ie dat voor elkaar krijgt, als je Hammond zag stuntelen in die Renault bij Top Gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:15

iichel

Gazoooo

BOT naar Ferrari
RAI naar Williams
ALO naar Ferrari
VET naar Mercedes
ROS naar McLaren :p

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 19:26

Destruction

(ex-)Automonteur

@hierboven: Dat lijkt me dan weer niet, eigenlijk.

Het lijkt mij ook duidelijk dat Max zeker volgend seizoen gewoon nog in de TR moet gaan rijden, de lat te vroeg te hoog leggen (zie Jos in 1994..) is alleen maar nadelig voor z'n carriere. Hij is jong, de jongste ooit, dus hij heeft nog tijd genoeg. Als-ie de 3 jaar bij Torro Rosso vol maakt is hij slechts 20...

Hamilton vs. Max bij Mercedes ofzo zou mij ook wel interessant lijken om te zien bijvoorbeeld.. Wat RAI z'n toekomst gaat brengen, tsja.. Het is imo wel een persoon die je erbij wil hebben, en die Lotus wist hij toch op plekken neer te zetten waar-ie helemaal geen recht op had. Ik zie wel graag paydriver stuntpiloten zoals Maldonado verdwijnen, maar ik vrees dat er alleen maar meer Maldonado's komen omdat geld nou eenmaal een hele grote rol speelt in de Formule1.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:47
Destruction schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:51:
Ik zie wel graag paydriver stuntpiloten zoals Maldonado verdwijnen, maar ik vrees dat er alleen maar meer Maldonado's komen omdat geld nou eenmaal een hele grote rol speelt in de Formule1.
Daarvoor zijn nu juist de superlicentie-eisen aangepast, zodat alleen geld niet meer voldoende is, je moet immers ook in andere raceklassen genoeg punten bij elkaar gesprokkeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Destruction schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:51:
@hierboven: Dat lijkt me dan weer niet, eigenlijk.

Het lijkt mij ook duidelijk dat Max zeker volgend seizoen gewoon nog in de TR moet gaan rijden, de lat te vroeg te hoog leggen (zie Jos in 1994..) is alleen maar nadelig voor z'n carriere. Hij is jong, de jongste ooit, dus hij heeft nog tijd genoeg. Als-ie de 3 jaar bij Torro Rosso vol maakt is hij slechts 20...

Hamilton vs. Max bij Mercedes ofzo zou mij ook wel interessant lijken om te zien bijvoorbeeld.. Wat RAI z'n toekomst gaat brengen, tsja.. Het is imo wel een persoon die je erbij wil hebben, en die Lotus wist hij toch op plekken neer te zetten waar-ie helemaal geen recht op had. Ik zie wel graag paydriver stuntpiloten zoals Maldonado verdwijnen, maar ik vrees dat er alleen maar meer Maldonado's komen omdat geld nou eenmaal een hele grote rol speelt in de Formule1.
Ja, 2/3 jaar groeien bij TR/RB en dan moet Max naast een echte topcoureur gezet worden om dat laatste stapje te leren.

Als je een seizoen lang Hamilton of Alonso als teamgenoot verslaat, heb je gegarandeerd een geweldige F1 carriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MrSleeves schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:43:
Ik denk dat er maar weinig momenteel tegen Vettel op kunnen in dezelfde wagen. Die is echt behoorlijk gemotiveerd en die auto werkt voor hem een stuk beter dan de Red Bull van vorig jaar.
zie dit seizoen maar eens een foto te vinden van seb zonder een ricciardo-smile :*)

team ^) coureur stralen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

maar beste broeders, we hebben pas de eerste races gehad heh, nog een heeeel seizoen en dan nog een paar maanden lang stoeltjes schuiven voordat we het zullen weten :D

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 23:42

AzzKickah

06-CENSORED

RoyK schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:38:
maar beste broeders, we hebben pas de eerste races gehad heh, nog een heeeel seizoen en dan nog een paar maanden lang stoeltjes schuiven voordat we het zullen weten :D
Ja maar beste broeder, we hebben al 6 races gehad he. Nog 4 (of 5?) en we zitten over de helft(!) en in de zomerstop.

Tijd vliegt. Elke race is een giga-kans. Die Max tot nu toe prima benut.

Maar het is echt niet nog een heeeeel seizoen vanaf nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Is deze al langs geweest : http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32869909 ??

"If I stay with Vettel it's easier for me to overtake," said Verstappen on team radio. "Agreed", came the response.

The result? He passed a dumfounded Carlos Sainz before nipping past a perplexed Valtteri Bottas.

It was tactic that would not have looked out of places in Wacky Races, a move Dick Dastardly would have been proud of, until he was thwarted by Romain Grosjean. The Lotus had been made wise to his antics on his own radio and cut him off once he had let Vettel by at the hairpin, a place near impossible to overtake at the best of times.

Daar zit de onervarenheid van Max, hij liet via de radio weten wat zijn plan was en Romain werd op de hoogte gebracht. Volgende keer mondje dicht als je geniaal gaat doen :).

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 23:28
Lotus had de beelden ook echt wel gezien en zou het sowieso aan Grosjean hebben doorgegeven. Ze zijn niet helemaal achterlijk bij de pitmuur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
asing schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:58:
Daar zit de onervarenheid van Max, hij liet via de radio weten wat zijn plan was en Romain werd op de hoogte gebracht. Volgende keer mondje dicht als je geniaal gaat doen :).
Ehm, dat team ziet Max 2 keer op die manier inhalen. Nogal wiedus dat ze dat dan ook doorgeven. Daar heeft Max niet veel voor hoeven te doen hoor :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:44
Ik vind sowieso dat ze veel vertellen. Elke race hoor je dat ze niet mogen helpen en toch krijgen ze allemaal stille hints zoals .. heeft betere banden ... heeft dezelfde pit strategie. Als je nog 2 sec sneller gaat haal je ... nog wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:17
't is toch anders dan precies vertellen welk knopje op welk moment door de coureurs moet worden ingedrukt. Met het soort informatie dat jij noemt kan de coureur zelf bepalen of hij harder moet gaan rijden (indien mogelijk), of er rekening mee moet houden dat iemand iets vroeger afremt omdat z'n banden eraan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik ben er gewoon tegen. Heb ik met wielrennen ook. Dat je je eigen strategie bespreekt is prima maar dat je precies hoort hoe groot de gaten zijn en wie welke banden gebruikt hoeft van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:17
Maar je kunt je strategie toch niet bespreken als je niet weet hoe ver iemand voor ligt, of wanneer je verwacht dat de tegenstander zijn banden gaat wisselen? 't is een race, en je racet nooit in je uppie, dus je zult wel rekening moeten houden met je tegenstanders (behalve als je zo goed bent dat je iedereen op 2 minuten afstand rijdt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RoyK schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:38:
ga jij nu maar tekening maken ;-)

kwam deze net tegen op storage, volgens mij van 2012 - weet niet zeker. was eoa win actie voor meet n greet (gewonnen)
gvd win actie ... 2012 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Radioban ziet op 'drivercoaching'. Dus bijv 'in bocht 1 moet je 3 meter later remmen, en eerder de apex nemen'. Dat gebeurde heel veel begin 2014. Zo kon je constant je rondetijden optimaliseren zonder zelf na te denken...

Rosberg had daar nogal voordeel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:18
Ik heb helemaal gemist dat Sainz na de tunnel bijna op Ericsson knalde:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EVgXOxdA8v4&feature]

Dat ging echt maar net goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 16-05 15:31

krvabo

MATERIALISE!

Dat scheelt inderdaad maar zeer zeer weinig.
Nou weet ik zo net niet wanneer in de race dat was, maar hij heeft natuurlijk wel uiteindelijk 60-ish ronden op 1 set banden gedaan. :P

Dat zal overigens niet het enige zijn geweest dat we gemist hebben van de race. De regie van Monaco was echt flink bedroevend. Ik heb het niet op met Ecclestone, maar z'n FOM brengt het in ieder geval goed in beeld.

[ Voor 37% gewijzigd door krvabo op 28-05-2015 19:23 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Muffinn schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:20:

[video]

Was geen fout van Ericsson. In de tunnel kan het gas er flink op, maar je weet dat die bocht gelijk erna komt en dat je daar niet met dezelfde snelheid doorheen kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 23:42

AzzKickah

06-CENSORED

Holy f-ing sh*t!! :o

Die had ik ook gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[video]

Dat verklaarde het stuk frontwing van STR wat tijdelijk geel veroorzaakte maar niet van Max zijn vleugel afkomstig was toen hij achter op Maldonado reed. De commentatoren (o.a. van Sky), vroegen zich al af hoe dat stuk vleugel van Max daar zo gekomen kon zijn, niet van Max dus... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 17:37
Wow! :D Dat is mm werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
hardware-lover schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:00:
[...]

Dat verklaarde het stuk frontwing van STR wat tijdelijk geel veroorzaakte maar niet van Max zijn vleugel afkomstig was toen hij achter op Maldonado reed. De commentatoren (o.a. van Sky), vroegen zich al af hoe dat stuk vleugel van Max daar zo gekomen kon zijn, niet van Max dus... ;)
Volgens mij was die actie van Sainz véél later in de race dan het moment van Max en Maldonado. Althans, kan me vaag herinneren dat ik Sainz wel bij de tunnel heb gezien op dat punt, maar dat was echt later dan dat Max en Maldonado elkaar raakten.
Aan de andere kant, Sainz lijkt wel precies dat stuk vleugel te verliezen. Waarschijnlijk zit ik er dus naast :X

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 28-05-2015 20:06 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-05 22:02
asing schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:58:
Is deze al langs geweest : http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32869909 ??

"If I stay with Vettel it's easier for me to overtake," said Verstappen on team radio. "Agreed", came the response.

The result? He passed a dumfounded Carlos Sainz before nipping past a perplexed Valtteri Bottas.

It was tactic that would not have looked out of places in Wacky Races, a move Dick Dastardly would have been proud of, until he was thwarted by Romain Grosjean. The Lotus had been made wise to his antics on his own radio and cut him off once he had let Vettel by at the hairpin, a place near impossible to overtake at the best of times.

Dat Sainz aan de kant ging voor Vettel en daardoor dus ook voor Max schijnt een teamorder te zijn. Sainz is opdracht gegeven aan de kant te gaan voor Max..

De actie is dus waarschijnlijk iets minder dan deze doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BM schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:06:
[...]
Volgens mij was die actie van Sainz véél later in de race dan het moment van Max en Maldonado. Althans, kan me vaag herinneren dat ik Sainz wel bij de tunnel heb gezien op dat punt, maar dat was echt later dan dat Max en Maldonado elkaar raakten.
Aan de andere kant, Sainz lijkt wel precies dat stuk vleugel te verliezen. Waarschijnlijk zit ik er dus naast :X
Volgens mij in exact dezelfde ronde, alleen wat later, ik zoek het even op :)

Je zit in bovenstaande video zelfs het stukje van Max rechts op de baan liggen, direct na die bochten.

Edit: yep, dezelfde ronde...., waarmee maar weer eens wordt aangetoond dat die eigen regie op Monaco niet erg geweldig is vergeleken met die van de FIA, die doen het op de andere circuits stukken beter. Dus daar moeten ze maar eens mee stoppen daar in Monaco.

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2015 15:06 . Reden: was niet in dezelfde ronde ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:18
hardware-lover schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:08:
[...]

Volgens mij in exact dezelfde ronde, alleen wat later, ik zoek het even op :)

Edit: yep, dezelfde ronde...., waarmee maar weer eens wordt aangetoond dat die eigen regie op Monaco niet erg geweldig is vergeleken met die van de FIA, die doen het op de andere circuits stukken beter. Dus daar moeten ze maar eens mee stoppen daar in Monaco.
Volgens mij waren het verschillende ronde. Van Sainz was in ronde 7 en van Verstappen in ronde 5, althans volgens deze video (7:47 voor Max en 8:47 van Sainz).

In de video is ook de 'reactie' van Verstappen te zien tijdens zijn eerste pitstop (10:20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

Mooi om Max op het stuur te zien slaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Mooie onboard beelden van de race, erg leuk om te zien.

Mooi detail is ook dat Max het stuurtje weer netjes terug plaatst in auto na de zware crash. Nu weet ik dat dat verplicht is maar ik zou mij kunnen voorstellen dat je het op zo'n moment gewoonweg vergeet.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Muffinn schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:22:
[...]
Volgens mij waren het verschillende ronde. Van Sainz was in ronde 7 en van Verstappen in ronde 5, althans volgens de video (7:47 voor Max en 8:47 van Sainz).

In de video is ook de 'reactie' van Verstappen te zien tijdens zijn eerste pitstop (10:20).
Zou ook nog kunnen, het vreemde is dat er bij het contact tussen Maldonado en Max niet direct met geel werd gezwaaid, dat nam wat seconden in beslag en als ik het via het verschil in tijd tussen Max en Carlos terug rekende dan zat Carlos ongeveer op die plek waar hij zijn contact maakte. Maar het zou ook zomaar een ronde (of twee) later geweest kunnen zijn hoor.

Het lastige is dat Canal+ geen race info in beeld heeft staan anders was het direct helder geweest. Hoe dan ook, die beelden hadden wij natuurlijk ook direct te zien moeten krijgen in de race, het was me het momentje wel voor Carlos. Dun in broek, ik weet het zeker ;)

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 21:25 . Reden: Link van filmpje zou zomaar ilegaal kunnen zijn ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 20:03

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Idd mooie onboard beelden :). Die hele dubbele switch tussen Kvyat en Ricciardo was me tijdens de race niet opgevallen!

Ook cool dat Max bij het uitstappen met gejuich werd ontvangen. Het zal wel mijn chauvinisme zijn maar het klonk alsof het publiek niet alleen opgelucht was maar ook bedankte voor een spectaculair optreden.

Ik vraag me overigens af wat Lewis op de uitloopronde eigenlijk deed toen ie bij Portier stil ging staan... Ff janken? Britse vlag teruggeven? Technisch probleempje? Ging ie te hard voor de lap-delta (hebben ze dat überhaupt op een uitloopronde)?

Verder netjes van Alan Permane dat ze ook nog hebben gereageerd op de vraag of Grosjean liftte. Dàt is hoe je social media hoort te gebruiken (dialoog).

De pitstop van Max werd verkloot door een vastzittende wielmoer, ik dacht in de wheelgun (kan iemand dit verifiëren?)... Is dat niet op te lossen door simpelweg een backup wheelgun te hebben, al dan niet met een moer er al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vette beelden inderdaad. Vraag me wel af; het lijkt wel alsof Max voor de groene lampen al vertrekt. Sowieso knap dat ie blijft staan zo lang, maar toch raar dat ie te vroeg vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 18:16
handige_harrie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:52:
De pitstop van Max werd verkloot door een vastzittende wielmoer, ik dacht in de wheelgun (kan iemand dit verifiëren?)... Is dat niet op te lossen door simpelweg een backup wheelgun te hebben, al dan niet met een moer er al in?
De moer zit tegenwoordig aan het wiel vast met een ring. Ze kunnen daardoor niet zo maar een andere moer gebruiken. De backup wheelgun ligt er namelijk wel.
MikeyMan schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:15:
Vette beelden inderdaad. Vraag me wel af; het lijkt wel alsof Max voor de groene lampen al vertrekt. Sowieso knap dat ie blijft staan zo lang, maar toch raar dat ie te vroeg vertrekt.
Hij reed weg toen hij van de krik af kwam. Misschien werd er wel over de radio geroepen dat hij weg kon rijden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 16-05 13:05

[video]

Exacte kopie van deze, maar toen ging het net niet goed.. ;)

YouTube: Kimi Räikkönen crash in Monaco 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En een compacte Monaco samenvatting van de FIA zelf; http://www.formula1.com/c...e_edit__Monaco_%2715.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Haha dat commentaar van Seb op het eind m.b.t. Hamilton die in de uitloop ronde zn auto stilzette voor de tunnel: 'i think hes going home straight away' :+

Het leek er na de race idd even op dat hij het trucje van zijn grote idool wilde herhalen. Gelukkig bedacht hij zich op tijd, was een beetje kinderachtig geweest. Daarna herpakte hij zich ook goed op het podium trouwens.

Het klonk nu op de boardradio alsof het meer zijn beslissing was om een extra stop te maken dan die van het team overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 15-05 21:25

Martinspire

Awesomeness

(jarig!)
Hmm, rempunt lijkt niet echt anders?
Afbeeldingslocatie: http://giant.gfycat.com/EquatorialGenuineAvians.gif

Gifv versie is iets vloeiender: http://gfycat.com/EquatorialGenuineAvians

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 28-05-2015 23:13 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, enige wat je daaruit kunt halen is dat het snelheidsverschil groter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

En ongeacht welke conclusie wie er dan ook uittrekt, ik denk dat in deze discussie op dit moment alles wel gezegd is wat er te zeggen valt. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gMbZHfG.jpg

Ennn

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AEsMw2p.png

[ Voor 28% gewijzigd door krvabo op 28-05-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Grimmie187 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:58:
Het leek er na de race idd even op dat hij het trucje van zijn grote idool wilde herhalen. Gelukkig bedacht hij zich op tijd, was een beetje kinderachtig geweest. Daarna herpakte hij zich ook goed op het podium trouwens.
Ik vind dat hij daar ontzettend professioneel mee omging, ondanks dat hij daar duidelijk geen zin in had. De oude Hamilton deed dat toch anders.

Ik had buiten het circuit nooit zo'n hoge pet van 'm op, maar hiermee is hij wel in achting gestegen. Daar zal 'ie blij mee zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

krvabo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:16:
En ongeacht welke conclusie wie er dan ook uittrekt, ik denk dat in deze discussie op dit moment alles wel gezegd is wat er te zeggen valt. :P

Los daarvan, als TR reden had voor protest, hadden ze dat wel gedaan...
Wat wil je hiermee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

MikeyMan schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:24:
[...]

Los daarvan, als TR reden had voor protest, hadden ze dat wel gedaan...

[...]

Wat ik daarmee wil zeggen is dat je op de eerste pic ziet welke teams het beter of slechter doen dan vorig jaar, en de tweede pic is een mooi shot dat laat zien dat Sainz Magnussen raakt (en dus niet net mis was)

En dan is het ook nog het volgende:
- http://www.grandprix247.c...ult-already-bought-lotus/ (binnen een paar dagen bekend)
- http://www.motorsport.com...entry-for-as-soon-as-2016

2016 lijkt me dan wel erg snel, maar er is veel speculatie over ART of het 'Gerhard Berger'-project. Wat dan waarschijnlijk wel is, is dat het team dan een Honda of Renault motor moet nemen, aangezien de rest al vier teams heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:24:
[...]
Dat is toch een prachtige foto, met wat mazzel geschoten. Die wil/mag/kan je ons toch niet onthouden :o :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

krvabo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:33:
[...]
Wat ik daarmee wil zeggen is dat je op de eerste pic ziet welke teams het beter of slechter doen dan vorig jaar, en de tweede pic is een mooi shot dat laat zien dat Sainz Magnussen raakt (en dus niet net mis was)

[knip]
Denk niet dat de meesten dachten dat het net mis was, je ziet in het filmpje duidelijk wat van de vleugel verdwijnen, en dat stuk wordt later van de baan gehaald. Maar het had wel flink raak kunnen zijn, zoals bij Grosjean en Ricciardo in 2013.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
In de highlight video op f1.com hoor je Sainz tegen zijn team zeggen dat hij hem geraakt heeft inderdaad. Hem is in dit geval niet Magnussen trouwens maar Ericsson :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
En de FIA is op zoek naar een nieuw team voor 2016/2017.
Aangezien dat zo uit de lucht komt vallen gaat het waarschijnlijk om een serieuze partij...
http://www.motorsport.com...entry-for-as-soon-as-2016

[edit] beter artikel:
http://adamcooperf1.com/2...nder-process-for-2016-17/
Usually a “call for expression of interest” comes in response to the existence of a genuine candidate who has already been in contact

[ Voor 36% gewijzigd door Tleilaxu op 29-05-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27
Audi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:41
Grimmie187 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:58:
[...]
Het klonk nu op de boardradio alsof het meer zijn beslissing was om een extra stop te maken dan die van het team overigens.
Een coureur communiceert altijd met de pit en geeft aan wat wel goed en niet goed gaat dus zo gek is dat niet. Het zou niet de 1e keer zijn dat ze allemaal als nog de pit in duiken voor de laatste paar ronden. Maar het is nog altijd de verantwoordelijkheid van de pit om te kijken wat er in de pitstraat loos gaat en of een pitstop wel haalbaar is. Daar hebben ze dus als team in gefaald en geven ook terecht toe dat het hun fout is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hmm als je deze http://gfycat.com/EquatorialGenuineAvians#?frameNum=46 pauzeert en dan per frame doorspoelt lijkt het er inderdaad op dat GJ eerder heeft geremd. Je ziet namelijk op de vangrails aan de rechterkant een witte marker. Op het linker beeld komt Max voor dei witte marker al dichterbij, op het rechter beeld pas een aantal meter erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Raven__NL schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:04:
[...]

Een coureur communiceert altijd met de pit en geeft aan wat wel goed en niet goed gaat dus zo gek is dat niet. Het zou niet de 1e keer zijn dat ze allemaal als nog de pit in duiken voor de laatste paar ronden. Maar het is nog altijd de verantwoordelijkheid van de pit om te kijken wat er in de pitstraat loos gaat en of een pitstop wel haalbaar is. Daar hebben ze dus als team in gefaald en geven ook terecht toe dat het hun fout is geweest.
In Monaco kan je je zo breed maken dat niemand je kan inhalen. Denk eens aan het gevecht tussen Coulthard en Bernoldi. DC was echt een klap sneller dan die Arrows maar je komt er echt niet langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
sjaool schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:41:
Mooie onboard beelden van de race, erg leuk om te zien.

Mooi detail is ook dat Max het stuurtje weer netjes terug plaatst in auto na de zware crash. Nu weet ik dat dat verplicht is maar ik zou mij kunnen voorstellen dat je het op zo'n moment gewoonweg vergeet.
Nee hoor, bij zo'n klap is het terugplaatsen niet verplicht. Het stuurtje moet er terug in worden gezet zodat de marshalls de auto fatsoenlijk weg kunnen rollen. Aangezien bij deze klap de complete voorkant aan gort ligt is dat toch al geen optie meer.

Coulthard zei het tijdens de race al dat hij het wel heel netjes vond van Verstappen, maar dat niemand het hem kwalijk zou nemen als hij het stuurtje niet terug had geplaatst.
Ik denk eerder dat dit er op wijst dat de deal tussen Renault en Lotus mislukt is, en dat Renault nu gewoon een compleet nieuwe renstal op gaat zetten.

Klopt ook met de geruchten dat Renault heeft aangegeven bij Bernie dat ze vanaf 2017 weer een fabrieksteam aan de start willen hebben. Als ze Lotus zouden kopen hadden ze dat net zo goed in 2016 al kunnen realiseren.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Dat nieuwe team zou ook wel eens een McLaren jr team kunnen zijn. ART bijvoorbeeld :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wom schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:41:
Dat nieuwe team zou ook wel eens een McLaren jr team kunnen zijn. ART bijvoorbeeld :)
nope; sponsoring en kwaliteit, en prestatie .. wil laatste tijd niet echt lukken. dus dan ga je ook geen geldschieters aantrekken om een jr team leven in te blaze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
XyritZz schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:30:
[...]
. Als ze Lotus zouden kopen hadden ze dat net zo goed in 2016 al kunnen realiseren.
Denk niet dat het zo makkelijk gaat hoor. Lotus heeft ook net een meerjarige deal gesloten met Mercedes.

Volgens de geruchten zou het idd over ART gaan. Maar als het op zo'n short day notice gaat vraag me ik toch af of het wel zin heeft. Dadelijk hebben we weer 3e HRT/Caterham erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
[...]
Ik denk eerder dat dit er op wijst dat de deal tussen Renault en Lotus mislukt is, en dat Renault nu gewoon een compleet nieuwe renstal op gaat zetten.

Klopt ook met de geruchten dat Renault heeft aangegeven bij Bernie dat ze vanaf 2017 weer een fabrieksteam aan de start willen hebben. Als ze Lotus zouden kopen hadden ze dat net zo goed in 2016 al kunnen realiseren.
Ik denk niet dat Renault een eigen fabrieksteam op gaat zetten. Bedenk eens wat je allemaal nodig hebt om aan de start van de race te staan. Je moet personeel werven, een chassis ontwerpen en testen, dan moet er een auto gebouwd worden, er moet een coureur in en dat geheel moet ook nog performen. Haas heeft er een jaar voor nodig en zij weten wat ze doen.

Het is veel makkelijker om een compleet team op te kopen, en daarvan de naam te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
[...]

Coulthard zei het tijdens de race al dat hij het wel heel netjes vond van Verstappen, maar dat niemand het hem kwalijk zou nemen als hij het stuurtje niet terug had geplaatst.

[...]
Waarschijnlijk was het een extra aanleiding geweest om Verstappen af te kraken (zoals Massa en Nasr). Maar goed dat hij het wel gedaan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 16-05 18:16
Tristan schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:22:
Hmm als je deze http://gfycat.com/EquatorialGenuineAvians#?frameNum=46 pauzeert en dan per frame doorspoelt lijkt het er inderdaad op dat GJ eerder heeft geremd. Je ziet namelijk op de vangrails aan de rechterkant een witte marker. Op het linker beeld komt Max voor dei witte marker al dichterbij, op het rechter beeld pas een aantal meter erna.
Dat zegt niets, want als Max op het linker beeld gewoon 5 meter later remde heb je het zelfde effect.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:48:
[...]

nope; sponsoring en kwaliteit, en prestatie .. wil laatste tijd niet echt lukken. dus dan ga je ook geen geldschieters aantrekken om een jr team leven in te blaze
Nou ja, met de waarschijnlijke komst van klantenauto's kunnen de kosten voor dit soort sub-teams een heel stuk lager komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tenzij gemanipuleerd, geeft die van Martinspire (post of 10 terug ongeveer) zeker wel de indruk dat GJ eerder remt.

http://gfycat.com/EquatorialGenuineAvians

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Jammer dat we de snelheid van Verstappen niet kunnen lezen. Dan had je tenminste een referentiekader gehad. Het ziet er inderdaad uit alsof Grosjean eerder remt, maar het kan ook zijn dat Verstappen dat gewoon niet doet. Ik heb namelijk het gevoel dat Verstappen harder rijdt op het moment dat ze elkaar toucheren raken, dan de ronde ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

albino71 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:28:
Tenzij gemanipuleerd, geeft die van Martinspire (post of 10 terug ongeveer) zeker wel de indruk dat GJ eerder remt.

http://gfycat.com/EquatorialGenuineAvians
Inderdaad, bij de crash zie je Lotus vóór dat Johnny Walker-bord flink vaart minderen (wellicht eerst gas los, daarna pas remmen) terwijl de ronde ervoor pas precies onder dat Walker-bord geremd wordt.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-05 08:55
mat.hi.as schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:32:
Jammer dat we de snelheid van Verstappen niet kunnen lezen. Dan had je tenminste een referentiekader gehad. Het ziet er inderdaad uit alsof Grosjean eerder remt, maar het kan ook zijn dat Verstappen dat gewoon niet doet. Ik heb namelijk het gevoel dat Verstappen harder rijdt op het moment dat ze elkaar toucheren raken, dan de ronde ervoor.
De kans dat Verstappen een hogere snelheid had op dat punt van de baan, is erg groot, want hij had nu ook DRS, en mogelijk de ronde ervoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Juncto schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:39:
[...]

De kans dat Verstappen een hogere snelheid had op dat punt van de baan, is erg groot, want hij had nu ook DRS, en mogelijk de ronde ervoor niet.
Is dat niet met data te checken?

Damn, waarom worden dit soort zaken niet gewoon openbaar gemaakt!
Maakt de sport zoveel interessanter dan...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 00:25

Racing_Reporter

Contentmaker

albino71 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:48:
[...]

Om daar op in te haken, Permane riep gisteren op Twitter dat Grosjean 5 meter later remde, of in ieder geval 5 meter minder lift en coastte. De FIA zou met die data akkoord zijn gegaan, waardoor Verstappen de zwarte piet toegespeeld krijgt. Eén van de partijen liegt dus duidelijk.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
[...]

Het zou super zijn als ze dit soort data vrij zouden geven na een race, dan kunnen volgers van de sport hier hele leuke dingen mee doen (data analyse) en zeker als vanaf 2017 het tanken weer wordt toegestaan, dan ga ik met een excel scherm erbij, de races bekijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:30
[...]

Ik ben zelf ook een data-fetishist, maar in dit soort gevallen wil je als organisatie ook niet dat iedereen achteraf je gaat terugfluiten of in detail een discussie gaat voeren over je besluiten bij elk stukje extra informatie wat beschikbaar komt.
Voetbal is ook geen jury sport, maar niet voor niets wordt ook daar heel moeilijk gedaan over een video scheids en technische middelen om beslissingen iets vertraagd te kunnen nemen.

Persoonlijk vind ik het een race incident. Niet meer en niet minder.

Verstappen en Grosjean nemen beiden (net als alle coureurs) in een split-second besluiten. Met de 'data' die ze zelf op dat moment voor handen hebben. Zolang daar geen duidelijke opzet in het spel is, of duidelijk roekeloos gedrag dat een gevaarlijke situatie creëert, vind ik dat ze niet zo snel met die penalties moeten zwaaien

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tja, liegen....
Kan dat, kan er met de data gerommeld worden?

Verder hebben we bij het voetbal met matchfixing te maken. Hoe zou dat bij F1 zijn?

*legt aluhoedje klaar*

edit: Ik denk dat de redenen om niet voor hulpmiddelen te kiezen bij voetbal andere zijn dan die jij noemt.
Verder off topic ga ik niet hoor :)

[ Voor 30% gewijzigd door albino71 op 29-05-2015 11:02 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik wil geen olie op het vuur gooien maar Grosjean mag toch zelf weten waar en wanneer hij remt? (binnen alle redelijkheid).

Verstappen moet er gewoon op anticiperen dat Grosjean er alles aan zal doen om hem achter zich te houden op het rechte stuk. Dat kan met laat remmen, maar ook met vroeg remmen zodat je een betere exit hebt na St. Devote.

Bij mijn weten bestaat er geen regel van de FIA tegen vroeg remmen, tenzij je op een gevaarlijke manier bijna tot stilstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Dat komt omdat mensen dachten dat hij een brake test gaf. Dat was niet zo maar nu is de discussie doorgeslagen of hij 5 meter eerder op de rem is gegaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Vind ik ook hoor. Als GJ eerder heeft geremd is het nog aan Max om dat mee te dealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Maar dan is de stuurbeweging van Grosjean ook wel iets om rekening mee te houden, je mag natuurlijk geen ongeluk uitlokken, dmv een kleine stuurbeweging en tegelijkertijd rustig aan te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik heb de crash op TV gezien en net ervoor is de onboard van Max. Je hoorde Grosjean letterlijk van het gas gaan. Daarna klapte Max erop.

Er is een verschil tussen het gas erop houden en remmen voor st Devote, en voor het rempunt liften om zo het rempunt 5 meter later te leggen omdat je al snelheid kwijt bent.

Dus Lotus heeft gelijk als ze beweren dan Grosjean 5 meter later het rempedaal intrapte. Wat ze niet vertellen is dat hij de ronde ervoor waarschijnlijk niet liftte en nu dus duidelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 20:03

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

^^
backupdevice schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:05:
Tweet van Alan Permane

Final word on this for the many people asking, @RGrosjean lifted off over 5m later than the previous lap and braked 5m later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Accepteren dat max een inschattingsfoutje gemaakt heeft kan toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:30
Anoniem: 601896 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:59:
Precies... En ga er maar vanuit dat er daar nog heel wat van gaan komen zelfs.
Niet omdat het een jong broekie met weinig ervaring is, maar omdat hij heel graag die ervaring opdoet door te racen en niet door achteraan suf je rondjes te draaien.

En dat is dus goed nieuws! Liever racen dan een optocht. (Natuurlijk binnen de grenzen en zonder een Maldonado reputatie te krijgen)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:38

Hoogie2004

Whohooooo

De stewards hebben ook zo geoordeeld, en ik ben het met je eens dat het een inschattingsfout was, ik denk dat we niet veel anders kunnen als het accepteren :)

Als Grosjean achterop Verstappen was gereden op deze manier hadden de meeste hier Grosjean ook wel willen kielhalen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-05-2015 12:40 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 14:16

Phydomir

Dennis

Ik snapook niet zo goed waarom iedereen GJ de schuld wil geven. Mijn eerste reactie was direct dat Verstappen een inschattingsfout maakt en zelf schuldig was. Hier een straf voor geven vind ik dan wel weer wat overdreven.

Misschien ben ik wat bevooroordeeld maar Max is dit seizoen verre weg de meest spectaculaire rijder van het veld.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Wij nederlands moeten weer alles overanalyseren gezien het aantal reacties hier en elders. We moeten persee een schuldige aanwijzen en voor ons Nederlanders moet het voor de meeste RG zijn. Ik vraag me dan ook af of de fransen ook zo bezig zijn zoals wij nederlanders. Gewoon laten gaan want je kan er toch niets aan veranderen. We hebben een mooie race gezien en op naar de volgende.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven__NL op 29-05-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het zal komende donderdag bij de rijders persconferentie nog wel aan bod gaan komen als onderwerp verwacht ik. Max zit daar ook naast Hamilton, Kvyat, Maldonado, Massa en Perez.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:40
Hoogie2004 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:39:
[...]

De stewards hebben ook zo geoordeeld, en ik ben het met je eens dat het een inschattingsfout was, ik denk dat we niet veel anders kunnen als het accepteren :)

Als Grosjean achterop Verstappen was gereden op deze manier hadden de meeste hier Grosjean ook wel willen kielhalen :+
Ik wil niemand de schuld toewijzen. Maar ik ben wel van mening dat een straf te zwaar is.
Ik zou het op een raceincident gaan houden, want ja, Max heeft wat geprobeerd maar gefaald.

Moet je dat nu door zwaar te straffen inhalen gaan verbieden? Of alleen inhalen als je er heeeeel makkelijk voorbij kan rijden (zie DRS in de races voor Spanje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
zeker... sterker.. dat is ook gewoon zo... ik denk dat een hoop mensen GJ "aanvallen" omdat Max een straf heeft gekregen... ik denk dat de discussie veel minder lang doorgegaan zou zijn als de commisie het gewoon als race incident had afgedaan.... wat het ook is... want als Max een veilige afstand had gehouden van GJ, dan had hij hem nooit kunnen inhalen en had hij a la Lewis over de boordradio kunnen gillen dat "inhalen onmogelijk is".... tsja, vind je het gek... in mijn ogen stimuleert de commissie met dit besluit afwachtendheid en een kansloze optocht... en dat kan toch nooit de bedoeling zijn... straffen doe je voor opzettelijk roekeloos gedrag of een oneerlijke actie (zoals in mijn ogen de actie van Ricciardo op Raikkonen) maar niet voor dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:38

Hoogie2004

Whohooooo

Ryur schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:55:
[...]

Ik wil niemand de schuld toewijzen. Maar ik ben wel van mening dat een straf te zwaar is.
Ik zou het op een raceincident gaan houden, want ja, Max heeft wat geprobeerd maar gefaald.

Moet je dat nu door zwaar te straffen inhalen gaan verbieden? Of alleen inhalen als je er heeeeel makkelijk voorbij kan rijden (zie DRS in de races voor Spanje)?
De straf is er mischien ook wel omdat Max door de onbesuisde actie Grosjean van een punt heeft beroofd. De consequenties waren er ook voor de coureur die hij raakte, dus helemaal onterecht vind ik de straf niet. Ik weet niet precies hoe ze alles bepalen (en toegegeven, soms lijkt het willekeur), maar ik ga er altijd maar vanuit dat er consistentie is in de straffen (als we dat ter discussie gaan stellen, kunnen we de straffen ook afschaffen, en wordt het 1 grote bots-partij).

Situatie is, Max raakt een andere coureur van achteren, heeft schuld aan het incident en veroorzaakt ook nog eens dat de andere coureur geen punten scoort. In het verleden werd dit al bestraft met startplekken bij de volgende GP (denk o.a. aan Schumacher, Grosjean, etc) en dit gebeurt nu ook. Consistentie en duidelijkheid.

Het wordt een andere situatie als Max de zijkant raakt tijdens een inhaalactie, dan zit hij ernaast, en is het eerder een race-incident. Als je tegen de achterkant van een ander aanrijdt, was je niet aan het inhalen, want dan moet je ernaast zitten. Max heeft zelf ook al aangegeven dat hij niet aan het inhalen was dacht ik... 1+1 is dan gewoon 2.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Phydomir schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:40:
Mijn eerste reactie was direct dat Verstappen een inschattingsfout maakt en zelf schuldig was.
Mijn eerste reactie was juist andersom, zo zie je maar. :)

Hoe dan ook een les voor Max natuurlijk.

Als hij zeker weet dat GJ eerder remde/liftte, dan weet hij dat ook weer en is hij er de volgende keer gewoon langs.

Kortom, voor degene die denken dat GJ fout was....

GJ heeft Max een betere coureur gemaakt, waarvoor dank :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Mits Max ervan geleerd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hij heeft er vast van geleerd en Jos kan ook niet echt boos op hem zijn : YouTube: F1 2001 - Brasil - Montoya embestido por Verstappen

Ik verheug me al op Canada!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
asing schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:29:
Hij heeft er vast van geleerd en Jos kan ook niet echt boos op hem zijn : YouTube: F1 2001 - Brasil - Montoya embestido por Verstappen

Ik verheug me al op Canada!
Wat was ik toen boos :) Dat waren juist de 2 waarvoor ik de race keek,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
alwind schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:32:
[...]

Wat was ik toen boos :) Dat waren juist de 2 waarvoor ik de race keek,
Weet je wie er toen pas boos was? Montoya ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Grimmie187 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:00:
[...]

Weet je wie er toen pas boos was? Montoya ;)
Volgens mij was dat de zoveelse en hebben ze toen ook een tekst op hun achtervleugel geplaatst.
Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2