Formula 1 Seizoen 2015Kalender
Races
Teams & drivers
Relevante links
|
Versie:
0.1 Topic aangemaakt.
[Voor 104% gewijzigd door gambieter op 14-03-2015 14:34]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Formula 1 Seizoen 2015Kalender
Races
Teams & drivers
Relevante links
|
[Voor 104% gewijzigd door gambieter op 14-03-2015 14:34]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
[Voor 109% gewijzigd door hardware-lover op 23-12-2014 21:13]
Testing, one, two ...
My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
[Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 22-12-2014 21:06]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 22-12-2014 20:56]
Die lijkt me zo op het oog veel te hoog?Bart-Willem schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:55:
Wellicht goed nieuws: door een kleine wijziging in de regels (was tenminste eerder al aangekondigd om de auto's minder lelijk te maken) zouden de neuzen er komend seizoen beter uit moeten gaan zien. Die van Marussia komt nooit meer het circuit op, maar die zou er zo uit komen te zien: http://www.motorsport.com...uipment-up-for-auction-10
Ik meen dat de BBC a.s. zaterdagmiddag de season highlights zou uitzenden (14:00 heb ik in m'n agenda gezet), maar ik kan het nu nergens meer terugvinden. Iemand met een tv gids die iets verder vooruitkijkt dan de mijne?Pierre61 schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:15:
Komt er nog ergens een soort overzicht de komende dagen weet iemand dat hier.
[Voor 13% gewijzigd door DDX op 22-12-2014 21:10]
http://en.wikipedia.org/w...chi_2013_Malaysia_FP1.jpgBart-Willem schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:55:
Wellicht goed nieuws: door een kleine wijziging in de regels (was tenminste eerder al aangekondigd om de auto's minder lelijk te maken) zouden de neuzen er komend seizoen beter uit moeten gaan zien. Die van Marussia komt nooit meer het circuit op, maar die zou er zo uit komen te zien: http://www.motorsport.com...uipment-up-for-auction-10
[Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 22-12-2014 21:37]
Testing, one, two ...
Laatste bericht erover lijkt dit te zijn.Hippocampus schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:56:
Zoals Firesphere, alleen heb ik nog een vraagje:
Komt er eigenlijk ooit nog een race in New Jersey ? (zo te zien niet in 2015 iig)
Hmm, en op die afbeelding zouden we welke auto moeten zien?Bart-Willem schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:28:
[...]
Grr die rotsite linkt niet meer door naar de juiste. Gaat dus om dit plaatje:
[afbeelding]
Thanks. Het is duidelijk een centenkwestie en het ziet er naar uit dat het ook in 2016 niet gaat lukken ivm concurrerende nieuwe locaties (die vaak wel een grote tas met geld hebben om zich in te kopen)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
I know, die data zat in mijn template, ben nu bezig met alle data bij te werken.bvbal79 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:16:
Alle races in 2014 gewonnen door Nico Rosberg...denk dat wat aanpassing vereist in de TS
Geweldige actiePierre61 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:29:
Push The Jenson Button …: http://youtu.be/4Don2bq1_ww hij is lachen haha
Mee eens. Is ook lastig om de auto te beoordelen in 2015 op deze manier. Als Kini dicht bij Vettel zit straks, doet Kimi het dan beter, is de auto beter, of had Alonso er nog 0,5 per ronde sneller mee gekund?Hoogie2004 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:49:
Ferrari mikt op 2 of 3 zeges het komende seizoen.
http://www.gpupdate.net/n...-2015-moeilijk-te-hebben/
Ik ben me nog steeds aan het afvragen of Ferrari wel slimme keuzes heeft gemaakt op de rijdersmarkt. De twee coureurs die afgelopen jaar de meeste moeite hadden met de nieuwe auto's hebben ze volgend jaar in hun wagens zitten...
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Ik zou ook liever mijn eigen nummer op de auto hebben. Die 1 is alleen interessant voor de sponsoren.Señor Sjon schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:15:
[afbeelding]
De startlijst. Opvallend is dat Hamilton niet nr. 1 kiest.
Laatste berichten wat ik had gehoord (heb geen bron) dat ze in financiële nood zitten en nog een schuld open hebben staan van seizoen 2014 (aan wie weet ik zo niet, kan nog aan Renault zijn volgens mij?).Bart-Willem schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:46:
Ik vind het nog opvallender dat Lotus nog niet bevestigd is.
Ik ga er een beetje van uit dat dat zwarte deel juist het stevigste stukje is om de coureur te beschermen.AzzKickah schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:34:
Beetje zoals Red Bull het dit jaar al had dus.
Ik snap niet zo goed waarom dat uitsteeksel-ding er moet zijn. Waarom kan/mag de neus niet gewoon rond/vloeiend lopen? En dat zwarte deel eronder, zit daar een of ander fancy technologisch iets in of wat?
Lijkt er niet op. Wat er wel is is een DVD met de multi-interpretabele titel 'It was fair'.P.K. schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 07:31:
Is er al zo'n jaarclip van de FIA?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Kwam er vandaag "ergens" in HD eentje tegen. Ruim 4 uur (4:15) als hoofdvideo en Onboards/Race-edits als extra's van iedere race. Officiële FIA release gezien het F1 formula1 embleem wat continue in beeld blijft.P.K. schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 07:31:
Is er al zo'n jaarclip van de FIA?
[Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 29-12-2014 17:38]
Testing, one, two ...
How do you save a random generator ?
Dat is vast deze.hardware-lover schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:34:
[...]
Kwam er vandaag "ergens" in HD eentje tegen. Ruim 4 uur (4:15) als hoofdvideo en Onboards/Race-edits als extra's van iedere race. Officiële FIA release gezien het F1 formula1 embleem wat continue in beeld blijft.
Edit: na ± 3:00 uur ook aandacht voor de jongste F1 rijder ooit
De titel van het bestand is gelijk aan deze, maar dat is papier, dus ik denk dat je gelijk hebt gezien de totale tijdsduur.
Testing, one, two ...
Nee, dat is altijd zo hoog. Daarnaast zijn zulke plaatjes onzinnig, en klopt hij ook niet volgens de laatste speculaties, waar de superieure pullrod wordt vervangen door een pushrod. Het briljante idee kwam van Tombazis of Fry vandaan, wat door zijn geometrie voor onderstuur zorgt tijdens het nemen van bochten. Maar dat werdt gecompenseerd nog door de briljante aero.enchion schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 02:08:
Mij valt de aeroverandering onder de vooras/wishbones het meest op.
Waar die blauwe pijl zit rechtsonder de gele wishbone.
Dat lag dit jaar nog plat op de grond toch ? (ben benieuwd hoe het er vanuit een andere hoek uitziet.)
De neus mag wel vloeien lopen, maar de "kreukelzone" moet minimaal 9000 mm2 zijn op 50mmm van af het voorste stuk. Het probleem is ook dat er een minimale hoogte aan hangt. Als je de reglementen wil lezen:AzzKickah schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:34:
Beetje zoals Red Bull het dit jaar al had dus.
Ik snap niet zo goed waarom dat uitsteeksel-ding er moet zijn. Waarom kan/mag de neus niet gewoon rond/vloeiend lopen? En dat zwarte deel eronder, zit daar een of ander fancy technologisch iets in of wat?
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Als het out-of-season plaats had gevonden kon ik het daar wel mee eens zijn, maar dit was een controle tijdens een raceweekend. Daar hoor je gewoon nuchter te zijn.smvs schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:10:
Montagny wist waaraan hij begon en dat drugsgebruik verregaande consequenties zou kunnen hebben dus in zoverre is het eigen schuld, maar ik vind zoiets toch een beetje zuur en vroeg me gelijk af of het wel zo vanzelfsprekend is dat sporters zwaar gestraft worden voor recreationeel drugsgebruik.
Player1s Twitch
Ik vind dit een beetje een rare regel. Waarom zou dit bedacht zijn?Tackleberry schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:59:
Dan weet Honda zeker dat ze gedurende het jaar terug zullen vallen...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Eigenlijk is het een foutje in de regelgeving. Door dingen niet expliciet te benoemen krijg je dergelijke gaten.Gé Brander schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:13:
[...]
Ik vind dit een beetje een rare regel. Waarom zou dit bedacht zijn?
Honda:An FIA spokesman said: "It was always envisaged, although not explicitly stated in the rules, that manufacturers would have to deal with modifications on the engine within the constraints of the rules, and then submit their 2015 engine [at the first race].
"It is simple, but when you read it [the rule book], it doesn't say that unfortunately."
The interpretation that allows Mercedes, Ferrari and Renault to bring in developments over the course of 2015 will not apply to Honda because it is a new manufacturer.
Although the regulations do not specifically state dates for the Japanese car maker to submit its homologated unit, the FIA is standing by its view that it must stick to the February 28 date that the current manufacturers faced last year.
The Whiting note added: "As the existing manufacturers were obliged to homologate their power units by 28 February 2014 it would seem fair and equitable to ask a new manufacturer to homologate their power unit before February 28 2015.
"We therefore consider this to be a requirement for a new power unit manufacturer."
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Zonder gehomologeerde motor mag je niet racen, Honda heeft dus geen keuze. Niet homologeren is niet racen.Requiem19 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:55:
Als Honda ook niet hoeft te homologeren, kunnen zij in theorie 100% van de motor vervangen in 2015.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Player1s Twitch
Gezien hun beperkte aantal rondes bij de laatste test denk ik dat die motor er echt nog niet klaar voor was. Die gaan nog een paar spannende weken tegemoet.L1nt schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:18:
Waarom Honda dus niet met een xx jaar oude McLaren zijn gaan testen snap ik dus werkelijk niet.
Player1s Twitch
Vraag ik me ook wel af, maar ik vermoed dat er regels zijn die het tegenhouden. Zo heeft Ferrari de V6 motor ook in een mule gepropt die nog het meest leek op een in ontwikkeling zijnde WEC project, als het toegestaan zou zijn met een x-jaar oude F1 auto dan had Ferrari dat ook wel kunnen doen.L1nt schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:18:
Wat ik niet snap is dat Honda niet veel eerder de baan op kon met die motor. Of is het allemaal zo extreem dicht gespijkerd voor motoren leveranciers dat ze vanaf de officiële aankondiging zich moeten houden aan de regels?
Toyota had destijds juist een mooie loophole misbruikt voordat ze toetraden. Omdat ze voor de eerste race nog geen officieel F1 team waren hoefden ze zich ook niet aan de regels te houden. Volgens mij mocht je toen nog wel onbeperkt testen maar alleen op toegestane banen. En dat gold dus niet voor hun.
Waarom Honda dus niet met een xx jaar oude McLaren zijn gaan testen snap ik dus werkelijk niet.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Volgens mij tel jij dat er 5 motoren gebruikt mogen worden?Hoogie2004 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:08:
Het 2014 blok heeft nog voor 2 of 3 Grand Prix's aan kilometers beschikbaar voor ie stuk is. De overige 3 motoren (de geupgrade) moeten anders ineens 18 Grand Prix's meegaan om het seizoen zonder straf af te maken. Of je rijdt gedurende het seizoen in 3 Grand Prix's nog met dat oude blok. Ook niet echt handig.
Ik tel met 4 motoren (1x een 2014 blok, en 3x een 2015 blok).Ryur schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:14:
[...]
Volgens mij tel jij dat er 5 motoren gebruikt mogen worden?
Het is nu bevestigd dat er MAAR 4 gebruikt mogen worden (1tje minder dan vorig jaar dus).
Dus dan wordt het tussentijds bijwerken van de motor wel heel prijzig.
Bron: http://www.gpupdate.net/n...e-regels-zijn-er-in-2015/
Zouden ze toch bij pullrod blijven?fynrd1 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 04:12:
[...]
Nee, dat is altijd zo hoog. Daarnaast zijn zulke plaatjes onzinnig, en klopt hij ook niet volgens de laatste speculaties, waar de superieure pullrod wordt vervangen door een pushrod. Het briljante idee kwam van Tombazis of Fry vandaan, wat door zijn geometrie voor onderstuur zorgt tijdens het nemen van bochten. Maar dat werdt gecompenseerd nog door de briljante aero.
Ik hoop het niet. Zou het graag zien verdwijnen, al is het alleen maar ter bevestiging van alle veranderingen op de achtergrond. Daarnaast zorgt deze geometrie ervoor dat de banden minder goed contact maken met de weg, waardoor de voorbanden te koud kunnen zijn als je niet aggresief instuurt, of als bochtencombinaties redelijk lang opzich laten wachten.handige_harrie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:48:
[...]
Zouden ze toch bij pullrod blijven?
http://www.racexpress.nl/...-unieke-ophanging/n/63819
[Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 06-01-2015 22:02]
Testing, one, two ...
De FIA heeft (al dan niet door diverse "klachten") gedacht: Ok, leuk voor die Hollander, maar zoiets mag dus nooit meer mogelijk zijn. Het positieve daaraan is weer dat het record van jongste coureur ooit wel op naam van Max blijft staan en nooit meer gebroken zal gaan wordenWat verder opvalt is dat Max Verstappen, de zeventienjarige Nederlander die in 2015 de jongste Formule 1-coureur ooit zal worden, onder het toekomstige systeem behalve op grond van zijn leeftijd ook op basis van zijn autosport-prestaties niet in aanmerking zou zijn gekomen voor een superlicentie. Verstappen heeft er immers slechts één jaar in de autosport op zitten en finishte in 2014 als derde in het EK Formule 3, wat hem slechts 20 punten zou hebben gegeven.
[Voor 18% gewijzigd door Destruction op 06-01-2015 22:16]
Ford Transit 2.2 TDCi '08 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details