[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste
Acties:
  • 315.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat ik het wel snap. Het zorgt ervoor dat er meer coureurs en ook langer bij de lagere klassen betrokken zijn. Plus dat dit gewoon meer sponsoren oplevert in lagere klassen. En dat betekend meer budget en dus heeft dat ook weer invloed.

Op zich vind ik het niet zo erg, maar er moet natuurlijk wel een overgang in zitten voor de mensen die de F1 willen bereiken maar op deze manier onmogelijk mee kunnen doen.

En ik denk dat de grote namen ook wel op een andere manier de F1 in waren gekomen.

Wel vind ik ze wat streng, maar kan het ergens wel begrijpen. De stap van GP2 naar F1 is toch nog wel groot. Niet alleen qua regels, maar ook qua media en kosten.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 20:28
Ik denk idd ook dat dat rijtje er anders uiteindelijk ook wel gekomen zou zijn. Tegelijk is er ongetwijfeld een hele waslijst te verzinnen aan coureurs die geen reet hebben toegevoegd en die met de nieuwe regels ook geen kans zouden hebben gehad.

Villeneuve had recent ook nog kritiek geuit: http://www.gpupdate.net/e...al-of-verstappen-signing/

Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met hem. Feit is dat Max nauwelijks ervaring heeft en het dus allemaal zal moeten leren in de F1. Daarnaast zet je idd gewoon een 17-jarige in een situatie waarin hij risico's neemt met zijn eigen en andermans leven. Moeten we dat doen met een 17-jarige?

Sowieso ga ik volgend jaar voor Max juichen, omdat het een Nederlander is. Maar objectief gezien heeft Villeneuve wat mij betreft volledig gelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Benotti op 07-01-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:16

Destruction

(ex-)Automonteur

Max is nog erg jong, dat is een feit. Persoonlijk denk ik dat eerst een jaar testen bij TR icm verder gaan in de F3 (voor zover mogelijk) beter zou zijn geweest. Maar ik heb bij Villeneuve teveel het zure zeurende mannetje voor me, het meeste wat ik de laatste tijd nog van hem hoor/lees is klagen, klagen en nog eens klagen..

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zuid Korea is door de FIA van de kalender gehaald, kan dus uit de topic start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:59

Player1S

Probably out in the dark

Op zich leuke regel maar dan moet je het wel actief hanteren. Geen uitzonderingen maken. Ongeacht geld of talent. Want ik vrees dat iemand met een zak geld alsnog zo'n licentie kan kopen.

Tevens vind ik het lachwekkend dat men aan de ene kant niet weet hoe hard ze moeten roepen dat de VS een extreem belangrijke doelgroep is voor F1 maar ondertussen staat de Indycar serie laag aangeschreven in dat klassement. P2 in Indycar is niet voldoende voor F1.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 14:43

Hoogie2004

Whohooooo

Ik had eigenlijk wel verwacht dat er een loophole zou zijn voor paydrivers, zoals 5+ jaar ervaring in F3 of hoger.

Vind de telling ook vreemd, met FR3.5 en Indycar die laag staan aangeschreven. Dit terwijl de FR3.5 imho een goede opstap is. Indycar is de snelste serie in amerika, ook vreemd dat dat niet als goede opstap gezien word.

Dit kon wel eens een probleem zijn voor Haas, met betrekking tot een Amerikaanse coureur. Noem er eens 1 die aan deze eisen voldoet in 2016?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoogie2004 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:31:

Dit kon wel eens een probleem zijn voor Haas, met betrekking tot een Amerikaanse coureur. Noem er eens 1 die aan deze eisen voldoet in 2016?
Dat bedoel ik... "oh Amerika is zooooooo belangrijk voor ons...we willen er zo graag slagen...we hebben jullie nodig maaaaaaar jullie mogen niet mee doen en jullie top serie stelt niks voor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Hoogie2004 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:31:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er een loophole zou zijn voor paydrivers, zoals 5+ jaar ervaring in F3 of hoger.

Vind de telling ook vreemd, met FR3.5 en Indycar die laag staan aangeschreven. Dit terwijl de FR3.5 imho een goede opstap is. Indycar is de snelste serie in amerika, ook vreemd dat dat niet als goede opstap gezien word.

Hoezo staat FR3.5 laag aangeschreven? Ik vind het prima zo, de meeste uit FR3.5 komen vanuit bijv. de F3. Aangezien het om de prestaties van afgelopen drie jaar gaat kun je als coureur dus gewoon in de F1 debuteren door in de top 3 van de F3 te komen en een jaar later in de top 2 van FR3.5.

Haal je dat niet; plak je er nog een jaartje FR3.5 aan vast of ga je door naar GP2. Coureurs moeten zich gewoon bewijzen voordat ze door kunnen naar de F1.

Voor Haas zal het inderdaad een lastig verhaal worden, de young driver programma's van teams zullen belangrijker gaan worden maar daar zitten volgens mij nergens Amerikanen in. Daarnaast presteren de Amerikanen simpelweg niet goed genoeg in de IndyCar om in aanmerking te komen voor een F1 licentie. Afgelopen twee jaar hebben Hunter Reay en Andretti een 5e en 6e plek gehaald oid. Hoger in het klassement zijn allemaal niet-Amerikanen.

Enige waar ik het niet mee eens ben is dat ze F2 bij voorbaat al boven GP2 plaatsen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

XyritZz schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:52:
[...]

Hoezo staat FR3.5 laag aangeschreven? Ik vind het prima zo, de meeste uit FR3.5 komen vanuit bijv. de F3. Aangezien het om de prestaties van afgelopen drie jaar gaat kun je als coureur dus gewoon in de F1 debuteren door in de top 3 van de F3 te komen en een jaar later in de top 2 van FR3.5.
De FR3.5 is volgens mij toch wel een snellere *(en momenteel beter / sterker bezette) klasse dan bijvoorbijld de F3. Ik zou die gelijk plaatsen aan de GP2 (waar een 2e plek al voldoende is voor een F1 licentie.

Als ze het over ervaring hebben gaat het nog nergens over, omdat er klasses zijn waar je in 1 jaar je punten kan halen voor de licentie (mits je snel bent ala Verstappen bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Dit is gewoon een van de befaamde 'knee jerk' reacties van de FIA. Volstrekt idioot plan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 09-05 19:47
Volstrekt de weg kwijt daar bij de FIA, maar dat is al sinds de eeuwwisseling zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:06
Wel sneu voor bijv talenten die goed beginnen in hun carriere, en in een hogere klasse wat tegenslag krijgen.

F1 team wil je dan eerst wel hebben, maar dat mag dan niet. Je gaat dan door naar GP2 oid, waar het wat minder gaat en je bent van de radar verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Hoogie2004 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:56:
[...]

De FR3.5 is volgens mij toch wel een snellere *(en momenteel beter / sterker bezette) klasse dan bijvoorbijld de F3. Ik zou die gelijk plaatsen aan de GP2 (waar een 2e plek al voldoende is voor een F1 licentie.

Als ze het over ervaring hebben gaat het nog nergens over, omdat er klasses zijn waar je in 1 jaar je punten kan halen voor de licentie (mits je snel bent ala Verstappen bijvoorbeeld).
Gelijk plaatsen aan GP2 doet misschien weer te veel eer aan FR3.5. De GP2 klasse lijkt me wel een betere voorbereiding op F1; veel dezelfde circuits, het sparen van banden en volgens mij heeft een GP2 bolide ook ongeveer 100PK meer tot z'n beschikking dan een FR3.5 auto.

De laatste paar jaren is alleen het deelnemerveld 'vervuild' geraakt in GP2 met paydrivers, waardoor talenten uitwijken naar FR3.5.

Nu ik er nog eens over nadenk moet ik toch ook wel toegeven dat er wat rare gevolgen aan dit systeem zitten. Bijv. een Di Resta zou nooit in de F1 hebben kunnen komen omdat DTM geen punten krijgt. Neemt niet weg dat dit systeem er voor zorgt dat talent meer gewaardeerd gaat worden, en talent kun je niet kopen...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 11:19
GertjanO schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:03:
Hoe noemen ze dit ook alweer? Met een kanon op een mug schieten?

Indien deze regel altijd al had bestaan, dan heb ik zomaar een rijtje met coureurs die niet hadden kunnen debuteren wegens te weinig prestaties voorafgaande aan hun F1 carriere:
  • Michael Schumacher
  • Fernando Alonso
  • Sebastian Vettel
  • Kimi Raikkonen
  • Jenson Button
  • Robert Kubica
Van Vettel en Alonso ben ik niet 100% zeker, maar ik verwacht dat ze het (net) niet zullen halen, van de anderen weet ik zeker dat ze niet hadden mogen debuteren.

Sterker nog: het halve huidige veld had niet mogen debuteren: http://www.f1fanatic.co.u...-drivers-last-five-years/

Ik snap niet dat de FIA zich zo laat verleiden. Zelfs als je de prestaties van Max voor de F1 niet meeneemt: hij heeft in een F1 auto laten zien dat hij in alle opzichten voldoende volwassen is en mee kan komen. Dus alleen om het feit dat hij 17 jaar oud is, gaan ze zulke doorgeslagen regels verzinnen... Zoals ik al zei: ik snap het niet.
Alonso had mijn zijn Formule Open Nissan titel van 1999 (voorloper van FR3.5) met 30 punten en de 4e plek in het 2000 F3000 kampioenschap 20 punten gepakt wat met 50 dus voldoende was voor een licentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 16:32

Mystikal

It never hurts to help!

De FIA begint op de FIFA te lijken. Te veel machtige personen die te weinig om de sport geven.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik weet niet wie er zo op zijn tenen getrapt is door het debuut van Max, maar het is duidelijk dat iemand zich enorm gepakt voelt en nu alles doet om zoiets nog eens te voorkomen. Terwijl heel veel van de huidige jongens ook op jonge leeftijd kansen hebben gekregen. Proberen er een paar coureurs misschien een beter pensioen uit te slepen omdat ze zo langer kunnen doorrijden voordat ze door het jonge spul vervangen worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 07-01-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 13:45
Op zich vind ik het niet eens verkeerd dat je die punten moet halen. Maar wel om de verkeerde redenen..
De reden nu is dat Max heel jong instapt. Niemand weet nog wat ie gaat doen.
Wat als Max volgend jaar heel netjes rijdt, of zelfs bizarre goede resultaten laat zien?
Dat paydrivers op deze manier buiten de deur gehouden worden vind ik dan wel weer een goed gevolg.

Het wordt voor de jonkies wel lastiger. Die moeten heel goed gaan opletten in welke klasse ze willen rijden..
Dit kan doorstromen in klassen ook weer tegenhouden.
Je kunt bijvoorbeeld door een jaartje langer F3 te blijven rijden meer kans hebben op de benodigde punten dan door door te stromen naar de GP2..
Marciello won bijvoorbeeld de F3 in 2013, maar kwam niet verder dan 8e in de GP2 in 2014. (overigens ruim voldoende punten om volgend jaar wel in de F1 te kunnen instappen)
Juncadella won de F3 in 2012...was F1 testrijder dit jaar... Maar volgend jaar zou hij niet meer mogen instappen door het uitstapje naar de DTM..

Het zou interessant zijn om eens te kijken welke jonkies op basis van de nieuwe regels wel in aanmerking zouden komen voor een stoeltje voor 2015.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Benotti schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:58:
Ik denk idd ook dat dat rijtje er anders uiteindelijk ook wel gekomen zou zijn. Tegelijk is er ongetwijfeld een hele waslijst te verzinnen aan coureurs die geen reet hebben toegevoegd en die met de nieuwe regels ook geen kans zouden hebben gehad.

Villeneuve had recent ook nog kritiek geuit: http://www.gpupdate.net/e...al-of-verstappen-signing/

Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met hem. Feit is dat Max nauwelijks ervaring heeft en het dus allemaal zal moeten leren in de F1. Daarnaast zet je idd gewoon een 17-jarige in een situatie waarin hij risico's neemt met zijn eigen en andermans leven. Moeten we dat doen met een 17-jarige?

Sowieso ga ik volgend jaar voor Max juichen, omdat het een Nederlander is. Maar objectief gezien heeft Villeneuve wat mij betreft volledig gelijk.
Als Max de vrijheid krijgt om net zoveel auto's kort te rijden zoals Zjak dat heeft gedaan, dan kan ie nog wel even vooruit 💃

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 13:54
Uitzendschema van de BBC is ook bekend. BBC zendt tien Formule 1-races live uit in 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
BREAKING NEWS: volgens Het Nieuwsblad gaat Jos Verstappen bij Toro Rosso rijden :+ http://www.nieuwsblad.be/.../cnt/dmf20150107_01462167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:24
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:44:
BREAKING NEWS: volgens Het Nieuwsblad gaat Jos Verstappen bij Toro Rosso rijden :+ http://www.nieuwsblad.be/.../cnt/dmf20150107_01462167
Haha! Nice.

Terwijl als onderschrift bij de foto wel de goede naam staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
Honest mistake ;) Maar verder was dit volgens mij al best oud nieuws? (van dat rijbewijs dan)

[ Voor 14% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 07-01-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 12:58

Bergie

Lekker belangrijk...

Formula 1 could look very different in 2016 if the sport can agree on new regulations governing downforce, fuel, tyres and engines.
A meeting was held this week in Geneva involving the FIA, F1's engine manufacturers and team representatives. On the agenda was ways to reverse the declining interest in the sport by making the cars harder to drive.
The key solution, and one put forward by F1's Strategy Group and Power Unit Working Group (PUWG), is to increase horsepower from the present 800hp to more than 1000hp.
There is a worry it could result in escalated costs, but the PUWG believes the 1000hp target can be met by simply modifying the current hybrid-V6 engines, rather than introducing a completely new engine formula.
Slight modifications, higher revs, an increased fuel flow rate and a higher fuel allowance, would be enough to reach the horsepower target and it could also help to address the noise issue which plagued the sport during the first few races of 2014.
The FIA believes this would make the cars harder to drive and thus increase the spectacle. Meanwhile, further changes to the way the cars look are being discussed.
The FIA wants radical looking cars to return with fewer aerodynamic restrictions allowing for greater downforce, larger rear tyres and an overall more aggressive look with 2016 or 2017 the likely date for the changes to be implemented.
Also discussed was ways to make the power units cheaper with the idea of standardised parts put forward, particularly the energy-recovery system (ERS).
Ik ben voor :) Hopelijk ook wat meer motoren per seizoen;dan kunnen ze weer wat meer de grens opzoeken en knalt er nog eens eentje :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 22:35
Bergie schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:18:
[...]

Ik ben voor :) Hopelijk ook wat meer motoren per seizoen;dan kunnen ze weer wat meer de grens opzoeken en knalt er nog eens eentje :P
Meer motoren nodigt ook meer uit tot het opzoeken van de grenzen, nu wordt er extreem binnen de lijntjes gekleurd... Je mist nu ook echt het gevoel dat er binnen de F1 iets ontwikkeld wordt wat vernieuwend is. Je weet gewoon dat die motoren dik onder hun kunnen aan het snorren zijn, want het gaat om brandstof besparen.

[ Voor 21% gewijzigd door Tackleberry op 07-01-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14

Martinspire

Awesomeness

Wel apart. Eerst alles doen voor het vertragen van de auto's, kostendrukken en minder uitstoot. Om vervolgens weer alles helemaal open te gooien en te doen alsof er niets aan de hand is.

Maar belangrijker: mogen motoren dan ook weer gedurende het seizoen worden vernieuwd?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik wil dat ze gewoon weer geluid produceren waar ik geil van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 16:32

Mystikal

It never hurts to help!

Kan iemand dit lijstje even opnemen in de OP. Dat is makkelijk voor de rest, om snel te zien wanneer je op de bbc kan kijken.

- de Grand Prix van Maleisië op 29 maart
- de Grand Prix van Bahrein op 19 april
- de Grand Prix van Canada op 7 juni
- de Grand Prix van Groot-Brittannië op 5 juli
- de Grand Prix van Hongarije op 26 juli
- de Grand Prix van België op 23 augustus
- de Grand Prix van Japan op 27 september
- de Grand Prix van Rusland op 11 oktober
- de Grand Prix van Brazilië op 15 november
- de Grand Prix van Abu Dhabi op 29 november

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
"more aggressive look"

:O , klinkt weer als een geweldig uitgedacht plan. :X

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Voor een terugkeer naar een motor met meer dan 1000 pk zou niet per se een compleet nieuwe krachtbron nodig zijn. Men denkt dit met de vorig jaar ingevoerde V6-turbo, die op dit moment nog goed is voor 760 pk, te kunnen bereiken door het brandstofverbruik op te voeren en het maximale aantal toeren omhoog te gooien.
Worden ze dan eindelijk verstandig? De brandstoflimiet weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Benotti schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:16:
Zou vreemd overkomen, "oooohhhhhh" en "aaaahhhhh" als racegeluid 👅

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Benotti schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:16:
Ja want geluid bepaalt of een race top of flop is. |:(

Mooi geluid is leuk maar ik wil gewoon spannende races met veel inhaalacties en onvoorspelbare seizoenen met verschillende winnaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

L1nt schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:37:
[...]

Mooi geluid is leuk maar ik wil gewoon spannende races met veel inhaalacties en onvoorspelbare seizoenen met verschillende winnaars.
Eens :)
Ik word zo moe van dat geluid gezeik.... Je kijkt toch naar de race, anders was het wel alleen op de radio...

Als ze naar de 1000pk willen, zullen ze de toeren / brandstoflimieten moeten verhogen, en dan komt ook weer wat geluid voor terug. De Honda klinkt overigens al wat harder (als ik de test-beelden me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

AzzKickah

06-CENSORED

L1nt schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:37:
[...]

|:( smileys plaatsen omdat iemand zegt dat ie graag mooi geluid wil |:( 8)7 :F

Zit toch eens niet altijd zo te zeiken en denigrerend te doen. En dat is niet alleen tegen jou maar ook in het algemeen hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AzzKickah schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:41:
[...]

|:( smileys plaatsen omdat iemand zegt dat ie graag mooi geluid wil |:( 8)7 :F

Zit toch eens niet altijd zo te zeiken en denigrerend te doen. En dat is niet alleen tegen jou maar ook in het algemeen hier op GoT.
Sorry maar ik ben dat gezeik over het geluid meer dan zat.
Alsof een optocht-seizoen opeens het beste ooit is omdat iedereen met geweldig klinkende V12's rond rijd en een super spannend seizoen opeens extreem bagger is omdat de motoren bijna geen geluid produceren.

mooi geluid is leuk maar er zijn wel belangrijkere dingen waar de FIA zich over mag buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
L1nt schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:55:
[...]

En wat wil je daarmee zeggen? :) Dat ik mijn mening niet mag posten? Of dat het dan maar toegestaan is een mening af te knallen (gechargeerd)?

Jij bent degene die het meteen interpreteert als "gezeik", of dat ik liever mooi geluid heb met saaie races dan andersom.

Of het nou één persoon is of tien die een andere mening hebben dan ik, ik accepteer en respecteer dat gewoon. Als ik het een onzinmening vind, hou ik het lekker voor mezelf :)

Ik was dit jaar weer bij City Racing in Rotterdam. Gelukkig hadden ze niet de motoren van dit jaar gebruikt en klonk het nog geweldig O+

En over de opmerking over tv vs. radio: Wat dacht je van het publiek ter plaatse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 00:25

Racing_Reporter

Contentmaker

- Het geluid is een probleem. Fans missen een hoop ervaring. Fact (ondanks dat imho het probleem alleen volume is).
- De slechte aanpak van de show is een probleem. DRS is nog steeds pretty farcial, terwijl ook het camerawerk te wensen overlaat. Fact.
- Geld in de sport is een probleem, omdat het zorgt voor vreemde, competitievervalsende elementen (standaardisering). Fact.
Alledrie zijn oprechte frustratiepunten onder fans. Daar mag best over gepost worden.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

L1nt schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Alsof een optocht-seizoen opeens het beste ooit is omdat iedereen met geweldig klinkende V12's rond rijd en een super spannend seizoen opeens extreem bagger is omdat de motoren bijna geen geluid produceren.

mooi geluid is leuk maar er zijn wel belangrijkere dingen waar de FIA zich over mag buigen.
Wijs ff aan waar hij zegt dat ie graag optochten met mooi geluid wil zien.

Leuk, dat jij moe bent van het 'gezeik' over geluid. Jammer voor je. In de verschillende 'strategy groups' in de F1 die nu elke keer bij elkaar moeten komen over hoe de F1 van de ondergang te redden wordt ook gepraat over het geluid.

Het is onderdeel van de discussie omtrent de huidige F1. Negeer die posts over geluid dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Racing_Reporter schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:18:
- Het geluid is een probleem. Fans missen een hoop ervaring. Fact (ondanks dat imho het probleem alleen volume is).
Niet voor alle fans, ook een fact :)

Toen ik naar de F1 ben geweest vond ik het geluid maar niets, alsof het alleen maar om het volume gaat... Het huidige geluid is veel mooier, met dat turbo-gejank.

Maarja, die geluidsdiscussie kunnen we blijven houden, daar worden we het nooit over eens (niet specifiek naar jou, maar de voor / tegenstanders van het nieuwe geluid worden het nooit eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 12-05 00:25

Racing_Reporter

Contentmaker

Daarom zei ik expres ook niet 'alle fans' ;)

Wanneer ging jij eigenlijk F1 kijken? Ik was zelf bij de Schumacher-demo op Zandvoort in 2000 en in 2005 toen ik geloof Ho Pin Tung z'n rondjes draaide op Bavaria City Racing, met een Williams V10. Erg fijn als je een auto op kilometers aan hoort komen en ook voelt langsrijden!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:48
Dat motor geluid komt nooit meer terug. Tijden veranderen. De formule 1 heeft al extra lang met dergelijke motoren gereden. Wat mij betreft zelfs te lang. Ondanks dat ik het geweldig vond en snel nog vorig jaar naar een GP geweest om het mee te maken, maar het is niet meer de top van de techniek en innovatie wat de formule 1 moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Benotti schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:18:
Ik was dit jaar weer bij City Racing in Rotterdam. Gelukkig hadden ze niet de motoren van dit jaar gebruikt en klonk het nog geweldig O+
De geluid van de motoren van de laatste jaren was eigenlijk ook nep vanwege de toeren limitatie, eigenlijk hadden we de laatste 2 jaar de motoren ultrasoon moeten "horen" gaan op het rechte stuk.
Zelf vind ik dit een klein beetje jammer, was conceptueel erg interessant geweest om een paar races mee te maken.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Vanop twitter:
. @McLarenF1 announce that they will launch the 2015 car, the MP4-30, the first Honda-powered McLaren since 1992, on 29 January online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waffle schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:02:
Dat motor geluid komt nooit meer terug. Tijden veranderen. De formule 1 heeft al extra lang met dergelijke motoren gereden. Wat mij betreft zelfs te lang. Ondanks dat ik het geweldig vond en snel nog vorig jaar naar een GP geweest om het mee te maken, maar het is niet meer de top van de techniek en innovatie wat de formule 1 moet zijn.
Daarvoor moet je naar WEC. In de F1 is de hele PU met aanhangsels kapot gereguleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 18:34

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Volledig mee eens, natuurlijk had het motor geluid zeker zijn charme vooral de V12/V10 periode, maar F1 draait om vooruitstrevende techniek en deze heeft vorig seizoen een enorme sprong gemaakt. Maar ik hoop wel dat de 1000pk en meer toeren/brandstof verbruik doorgezet gaat worden, want deze V6 naaimachines kunnen enorm hard.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30

fynrd1

Fooled by Randomness

Een V6 turbo wel? Het enige wat de PU modern maakt is het hybride deel, maar echt geen vooruitstrevende techniek in vergelijking met WEC en straatauto's. Het geluid is overigens dusdanig verneukt dat ik dan liever had dat ze met biofuel/diesel reden, want dan had het toch niet meer uitgemaakt.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Señor Sjon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:13:
Sport1 is de F1-uitzender voor Nederland. Zij hebben(?) Sport1 Go, maar ik weet niet of die in het buitenland werkt. Je zou even contact met ze op kunnen nemen.
dan zal ik dat maar doen. dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bluebear schreef op zondag 11 januari 2015 @ 02:32:
[...]
dan zal ik dat maar doen. dank
Hoeft nergens voor, het staat keurig in de voorwaarden vermeld bij Sport1 Go;

b. Hardware- en locatiegegevens:
Sport1 Go is alleen beschikbaar in Nederland en het aantal apparaten dat u kunt registreren en gelijktijdig kunt gebruiken is beperkt. Om naleving van deze beperkingen te controleren, verzamelen wij gegevens (zoals IP-adressen) van de door u geregistreerde apparaten en controleren wij of deze apparaten zich in Nederland bevinden ten tijde van het gebruik van Sport1 Go.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Oftewel, voor het buitenland heb je dan een Nederlandse VPN voor nodig.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

http://www.gpupdate.net/e...-reduce-f1-ticket-prices/

^- dat zou wel baas zijn; die genoemde prijs voor race-dag. huidige F1 ticket prijzen zijn buitensporig hoog vind ik. zou graag meerdere races per jaar bijwonen, maar dat kan ik niet, wanneer ze 60pond kosten ... is het ander verhaal.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Laatst online: 05-05 08:16
himlims_ schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:15:
http://www.gpupdate.net/e...-reduce-f1-ticket-prices/

^- dat zou wel baas zijn; die genoemde prijs voor race-dag. huidige F1 ticket prijzen zijn buitensporig hoog vind ik. zou graag meerdere races per jaar bijwonen, maar dat kan ik niet, wanneer ze 60pond kosten ... is het ander verhaal.
Ik heb het de afgelopen jaren toch meerdere malen gered om voor € 500 p.p een race weekend bij te wonen. o.a. Spanje, en Belgie. Hongarije is ook mogelijk voor dat bedrag, dat heb ik alleen niet helemaal inzichtelijk omdat we er ook een week strand aan geknoopt hebben.

Dan waren we ook op donderdag al bij de pitwalk, en ook 's maandags pas naar huis. Dus ook een lang weeknd.

Oké, je hebt dan geen ontbijt op bed, maar voor een lang weekend op 1400km van huis, lekker weer, en f1, vind ik geen slechte deal ;-)

Een weekendkaart voor spa heb je al voor ca € 135. Ik weet niet waar je woont, maar je kan ook overwegen om zondags heen en weer te rijden.

Silverstone is wbt entree wel duur (215 euro als ik het omreken, voor de price-drop). maar staat zeker nog wel op mijn lijstje. Maar dan icm Goodwood FoS. Dat zal nog wel even duren, budget-technisch gezien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Jur; vervoer is meestal de kosten niet (vlucht 50 + hotel 50), entree kaartje is duurste onderdeel van het uitje. Zeker in de minder populaire landen zie je amper 20-30% van de tribunes gevuld; halveer die prijs!! voor de helft verkocht is altijd meer omzet dan niet verkocht.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:36

Osxy

Holy crap on a cracker

Belgie is de entree vrij goedkoop, inclusief camping zijn wij 170 euro p.p kwijt voor het hele weekend (met 3 man).
Eten drinken erbij en je blijft ruim onder de 500 euro voor een volledig weekend.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
Jurgen schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:30:
[...]

Ik heb het de afgelopen jaren toch meerdere malen gered om voor € 500 p.p een race weekend bij te wonen. o.a. Spanje, en Belgie. Hongarije is ook mogelijk voor dat bedrag, dat heb ik alleen niet helemaal inzichtelijk omdat we er ook een week strand aan geknoopt hebben.

Dan waren we ook op donderdag al bij de pitwalk, en ook 's maandags pas naar huis. Dus ook een lang weeknd.

Oké, je hebt dan geen ontbijt op bed, maar voor een lang weekend op 1400km van huis, lekker weer, en f1, vind ik geen slechte deal ;-)

Een weekendkaart voor spa heb je al voor ca € 135. Ik weet niet waar je woont, maar je kan ook overwegen om zondags heen en weer te rijden.

Silverstone is wbt entree wel duur (215 euro als ik het omreken, voor de price-drop). maar staat zeker nog wel op mijn lijstje. Maar dan icm Goodwood FoS. Dat zal nog wel even duren, budget-technisch gezien :/
Sorry maar jij vindt €500,- p.p. om een raceweekend bij te wonen wel redelijk? 8)7

Er vanuit gaande dat we het over de Europese races hebben moet dat bedrag minstens X 0,5 om mij (en ander publiek) weer terug de tribunes op te krijgen..

*edit* Bedenk me net dat je wellicht hotel kosten ook meerekent? In dat geval is het redelijk. Ik heb de afgelopen jaren echter steevast €300+ moeten afrekenen voor een schrale tribuneplaats in Monza, dat bedrag is gewoon een factor 2 te hoog..

[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 15-01-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Dat bedrag is natuurlijk voor een ieder anders. Maar voor mij is dat acceptabel. Dat is wel all-in incl eten, drinken etc. Wij vertrekken op woensdag en maandag terug. Dus dat gaat ook al richting een week op pad.

Als je uit gaat van 130 euro voor het goedkoopste weekend kaartje, blijft er 120 euro over voor overnachting, reis, levensonderhoud. Afhankelijk van wat je dan wilt heb je m.i. wel een karig weekend.
Osxy schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:05:
Belgie is de entree vrij goedkoop, inclusief camping zijn wij 170 euro p.p kwijt voor het hele weekend (met 3 man).
Eten drinken erbij en je blijft ruim onder de 500 euro voor een volledig weekend.
Wij kiezen toch voor een hotelletje met een douch en wifi. Maar goed dat is dan weer persoonlijke voorkeur. Dat werkt natuurlijk ook door in de prijs.

[ Voor 35% gewijzigd door Jurgen op 15-01-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Jurgen schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:14:
Dat bedrag is natuurlijk voor een ieder anders. Maar voor mij is dat acceptabel. Dat is wel all-in incl eten, drinken etc. Wij vertrekken op woensdag en maandag terug. Dus dat gaat ook al richting een week op pad.

Als je uit gaat van 130 euro voor het goedkoopste weekend kaartje, blijft er 120 euro over voor overnachting, reis, levensonderhoud. Afhankelijk van wat je dan wilt heb je m.i. wel een karig weekend.
Yep, zie edit. Ik dacht dat je alleen entree bedoelde.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
Grimmie187 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:15:
[...]

Yep, zie edit. Ik dacht dat je alleen entree bedoelde.. :P
Nee, wij doen het altijd met 'staanplaatsen'. Meer dan die 130 euro vind ik de entree ook niet waard hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosterbaan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 14:40

moosterbaan

Gamerstag: cusmar21

ik ben ook jaren lang een formule 1 fan. Wil dolgraag een keer naar spa toe. Het enige wat mee een beetje tegen valt is de prijs inderdaad + ik denk dat je op de tv meer ziet dan als je langs het circuit staat of vergis ik me hier in. Als jullie gaan hoe lang van te voren boeken jullie dan je hotel of camping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

camping; sfeer is niet te vergelijken met dat van hotel
gezellig met kimmi fans aan het bier en de bbq :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
moosterbaan schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:20:
ik ben ook jaren lang een formule 1 fan. Wil dolgraag een keer naar spa toe. Het enige wat mee een beetje tegen valt is de prijs inderdaad + ik denk dat je op de tv meer ziet dan als je langs het circuit staat of vergis ik me hier in. Als jullie gaan hoe lang van te voren boeken jullie dan je hotel of camping?
Afhankelijk van je eisen zou ik het hotel op tijd boeken, Spa kon wel eens druk worden dit jaar met Max. Meestal een maandje of 2-3 van tevoren. Dan is er nog best wel keus.

Als je een plek vind bij een scherm is de race best goed te volgen, maar niet zo goed als op tv. Vroeger had je nog fanvision, en kon je een mobiele-tv huren. (4" scherm oid, dus wel mobiel ;-)). Helaas zijn ze hier van afgestapt en ben je echt afhankelijk van de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Zorg dat je dicht bij een scherm zit anders krijg je niets van de race mee inderdaad.

Wij zijn meermalen (Spa een keer of 4, Nurburgring, Hockenheim) alleen de zondag gegaan (zorg dan dat je er vroeg bent voor de andere raceklassen!) maar veel leuker is om er een vakantie van te maken (woensdag heen, maandag terug bijvoorbeeld). Op je gemakje reizen, lekker alle dagen naar het circuit en 's avonds de stad ontdekken.

In het geval van Spa weet ik overigens niet of dat aan te raden is, volgens mij is er vrij weinig te beleven in de buurt. Afgelopen seizoen zijn we naar Boedapest geweest (20 minuten naar het circuit met OV vanuit het centrum) en dat is gewoonweg geweldig. Ditzelfde willen we dit jaar gaan herhalen maar dan Italië (verblijven in Milaan centrum, Monza is ook een minuutje of 20).

Wij kiezen dan wel voor een hotel. Luxe paarden :+.

Reken op zo'n 300 euro voor een plaatsje in de buurt van start/finish, wat ook een aanrader is (je krijgt veel meer mee, podium ceremonie en dergelijke). Kosten van het hotel zijn afhankelijk van wat je eisen zijn (aantal sterren, welke locatie) en natuurlijk hoe lang je gaat.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
TommyGun schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:36:
[...]

Zorg dat je dicht bij een scherm zit anders krijg je niets van de race mee inderdaad.

Wij zijn meermalen (Spa een keer of 4, Nurburgring, Hockenheim) alleen de zondag gegaan (zorg dan dat je er vroeg bent voor de andere raceklassen!) maar veel leuker is om er een vakantie van te maken (woensdag heen, maandag terug bijvoorbeeld). Op je gemakje reizen, lekker alle dagen naar het circuit en 's avonds de stad ontdekken.

In het geval van Spa weet ik overigens niet of dat aan te raden is, volgens mij is er vrij weinig te beleven in de buurt. Afgelopen seizoen zijn we naar Boedapest geweest (20 minuten naar het circuit met OV vanuit het centrum) en dat is gewoonweg geweldig. Ditzelfde willen we dit jaar gaan herhalen maar dan Italië (verblijven in Milaan centrum, Monza is ook een minuutje of 20).

Wij kiezen dan wel voor een hotel. Luxe paarden :+.

Reken op zo'n 300 euro voor een plaatsje in de buurt van start/finish, wat ook een aanrader is (je krijgt veel meer mee, podium ceremonie en dergelijke). Kosten van het hotel zijn afhankelijk van wat je eisen zijn (aantal sterren, welke locatie) en natuurlijk hoe lang je gaat.
Ah waar zaten jullie in Budapest? Ik vond het circuit tegenvallen, je kon maar de helft van de baan zien. Vaak zijn op vrijdag de tribunes wel toegankelijk met onze staanplaatsen maar dat was ook niet.

Daar tegenover hadden we wel de beste plekken ooit, opkomen start-finish. De enige goede plek waarbij je iets ziet op het hele circuit. Wel verwend met een aantal crashes en een brandende Hamilton op zaterdag.

Het OV was erg goed geregeld in Budapest. 18 euro p/p voor een OV kaart door de hele stad voor het weekend, en gratis bus naar het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Jurgen schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:39:
[...]

Ah waar zaten jullie in Budapest? Ik vond het circuit tegenvallen, je kon maar de helft van de baan zien. Vaak zijn op vrijdag de tribunes wel toegankelijk met onze staanplaatsen maar dat was ook niet.

Daar tegenover hadden we wel de beste plekken ooit, opkomen start-finish. De enige goede plek waarbij je iets ziet op het hele circuit. Wel verwend met een aantal crashes en een brandende Hamilton op zaterdag.

Het OV was erg goed geregeld in Budapest. 18 euro p/p voor een OV kaart door de hele stad voor het weekend, en gratis bus naar het circuit.
Wij zaten vrijwel tegenover het podium. We konden het rechte stuk tussen turn 11 en 12 zien en turn 14 + het rechte stuk zelf uiteraard. Het stuk tussen 12 en 14 niet vanwege hoogteverschil. Het viel me wel tegen dat je niet echt in de pits kon kijken. Dat kwam deels omdat we vrij laag zaten maar ook omdat de barriers hoger zijn dan de Formule-wagens...

http://www.f1-fansite.com...s/2012/07/Hungaroring.jpg

Hotel was Mercure Budapest City Center, echt een aanrader!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jurgen schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:35:
Vroeger had je nog fanvision, en kon je een mobiele-tv huren. (4" scherm oid, dus wel mobiel ;-)). Helaas zijn ze hier van afgestapt en ben je echt afhankelijk van de schermen.
weet niet beter dan dat dit nog steeds is, afgelopen keer monaco waren die krengen ook nog beschikbaar.

hongarij? ligt beetje aan je doel, maar avondje bruud stappen kan daar prima (moulin rouge hebben we afgebroken) moet je trouwens niet doen voor race-dag :X dan is wel aan te raden tijdig (7u te vertrekken :+ , dikke kater met 45gr in de zon bakken met F1 geluid op de achtergrond ... nix mis mee)

//edit; 2014

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 15-01-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
himlims_ schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:51:
[...]

weet niet beter dan dat dit nog steeds is, afgelopen keer monaco waren die krengen ook nog beschikbaar.
O dan weet je meer dan ik. Heb je het over 2014?

2012 was voor mij het laatste jaar.

/edit: http://www.autosport.com/news/report.php/id/105060

[ Voor 8% gewijzigd door Jurgen op 15-01-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Je moet twee dingen in de gaten houden: Scherm in zicht en/of een mooie plek van het circuit uitzoeken.

Ben zelf op de Hungaroring geweest en zat op silver aan de achterkant van het circuit. Volgens mij wordt die tribune tegenwoordig ook als brons verkocht. Heb weinig van de race kunnen volgen (scherm stond op te grote afstand), maar vond het wel een mooie plek omdat het bij de enige inhaalmogelijkheid is op dat circuit.

Zou persoonlijk altijd kiezen voor een circuit waar ook een leuke stad bij in de buurt is, zo vind ik Budapest een geweldige stad en qua eten/drinken/stappen erg goedkoop. Zijn vast wel meer circuits met een grote stad in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:48
Twee jaar geleden naar Spa geweest en een geldige ervaring gehad. Sowieso van donderdag tot en met zondag gaan. Donderdag de pitwalk vond ik zeker de moeite waard. Lekker op zo'camping gestaan direct naast het circuit. Ik was er met mijn pa en we vonden het beide geweldig. Overdag op het circuit rond lopen, na de tijd barbecue aan en 's avonds het terrasje op voor wat biertjes. De dagen vlogen voorbij alsof het niks was.

Als je voor staanplaatsen gaat neem dan wat van die vissers stoeltjes mee die lekker licht zijn en dan rond een uur of zes voor het hek wachten en dan rennen naar de gewenste plek. Wij stonden direct na la source waar ze eerst de proefstarts maakten. De overige dagen het circuit rond gelopen wat ook de moeite waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De keuze, om voor onze Max te gaan voor 2015, heeft nogal wat teweeg gebracht in raceland. Ik verwacht in de nabije toekomst toch weer een soort van versoepeling voor het behalen van het F1 rijbewijs, er is zoveel weerstand voor de gekozen puntenwaardering. Al zal het nooit meer zo gemakkelijk gaan dan t/m vorig jaar nog het geval kon zijn.

De consequentie van dat alles is nu dat er een veel beperktere keuze is voor een coureur als deze zijn zinnen heeft gezet met F1 als einddoel. Het zou ook zomaar eens kunnen zijn dat sommige race series een groter aantal auto's aan de start gaan krijgen (als dat wordt toegelaten), dan nu het geval is, en sommige series ineens veel minder aantrekkelijk worden om daarin te starten.

http://www.jamesallenonf1...-new-superlicence-system/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Vorig jaar ben ik naar Spa geweest, alleen zondag heen en weer en dat is prima te betalen. 130 euro kaartje en 10tje parkeerkosten. Aanrijden was geen file, 5 uur weg, 8 uur langs de baan bij Pouhon. Achteraf nog een rondje circuit gelopen en in de pits kwam Hamilton nog bij de pitwall kijken. Verder andere prominenten als Newey, Jordan en Coulthard ook nog gezien. Alleen Spa verlaten met de auto kostte veel tijd.
Als je echt goedkoop wilt kun je ook alleen op vrijdag heen en weer rijden. Op Marktplaats staan vaak vrijdagkaartjes voor 15 euro. Bij het circuit kost het 50 euro. Dan heb je 2 vrije trainingen van 1.5 uur en daarnaast nog GP2 en GP3.

Nurburgring is ook een aanrader, maar dat gaat dit jaar helaas niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Laatst online: 13-05 14:18

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

De nieuwe Williams :D
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B70Y2e3IQAIHp5n.jpg
bron

[ Voor 32% gewijzigd door Blitzdoctor op 20-01-2015 22:16 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Srsly? -O-

Dus toch nog steeds wel met zo'n piel aan de voorkant? :/
Verder komt de auto op mij over als een 1-op-1 kopie van die van vorig jaar. Ergens wel logisch. Niet erg opwindend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die ziet er niet uit. :X Die van vorig jaar ging nog wel (mooi is anders, maar het was na de facelift-Caterham de minst lelijke vond ik), had gehoopt die pielekes niet meer te zien maar helaas. ;(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Ze hebben wat meer de McLaren neus gekopieerd. Verder op het oog weinig verschil idd.
Loopt nog wel een beetje in een punt uit, maar de dildoneuzen zouden niet meer moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Dit zou de nieuwe McLaren kunnen zijn (iig de livery) volgens rtlgp:

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlgp-magazine.nl/images/Dec14/mclaren20153.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Whoooo, die mclaren ziet er dik uit :9~

[ Voor 56% gewijzigd door creapYYY op 21-01-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Vet! :Y

De neus had wat minder 'stomp' gemogen van mij. Wel mooi dat dat zo doorloopt naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Haha. Ik vind hem op zich wel aardig, voor een McLaren dan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grimmie187 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:01:
[...]

Haha. Ik vind hem op zich wel aardig, voor een McLaren dan! :+
Dikke plus voor het (eindelijk) dumpen van dat oerlelijke chrome.
Dikke plus voor terugkeren naar het rood-wit van de succesvolle McLaren-Honda
Dikke min omdat het wit niet echt wit is/lijkt
Dikke min omdat er te weinig rood op zit.

bij elkaar opgeteld kom ik uit op "meh" voor de paintjob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Grimmie187 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:44:
Dit zou de nieuwe McLaren kunnen zijn (iig de livery) volgens rtlgp:

[afbeelding]
Niet slecht, maar het witte vlak op de sidepod vind ik jammer. Had dat dan ook gewoon rood gehouden, was mooier geweest naar mijn mening.

Kunnen ze bij de FIA de regels niet aanpassen overigens dat die neuzen weer zo worden als op die afbeelding? Dat ziet er tenminste weer uit als een racewagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

schijnt overigens fake te zijn die McLaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jammer, ik vind hem mooier dan de chromen versie van de afgelopen jaren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
MegaTronics schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:06:
Volgens mij hadden ze al wel door laten schemeren dat het chroom sowieso gaat verdwijnen van de McLaren.

Geruchten gingen ook al sterk dat nu juist Mercedes met chroom gaat rijden, wat ik dan persoonlijk weer jammer zou vinden. Vind het zilvergrijs dat nu op de auto zit eigenlijk mooier dan al die bling bling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Heeft iemand een overzicht met alle car launches van alle teams?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sowieso mogen ze weleens hun best gaan doen op de liveries. Op TV komt het allemaal nauwelijks over. Veel grauwe kleuren en op 1 meter afstand vol details die je op het circuit niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 13-05 01:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MegaTronics schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:06:
Dat chroom is sowieso de mercedes kleur, met Honda zal dat natuurlijk wel weer rood/wit worden, lijkt me

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
iantje31 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:19:
Heeft iemand een overzicht met alle car launches van alle teams?
Niet helemaal volledig, maar hier staan de meeste launches wel tussen:

http://www.f1fanatic.co.uk/contact/f1-fanatic-calendar/ (via Google button handig om te importeren op android telefoons)

*edit*
Honda heeft idd al aangegeven dat het geen 'Mercedes' zilver livery zal accepteren. Kan haast niet anders dan iets van rood-wit. Oranje zou natuurlijk nog kunnen maar sinds het ongeluk van Bruce zou daar niet meer mee geraced worden dacht ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Grimmie187 op 21-01-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Grimmie187 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:22:
[...]

Niet helemaal volledig, maar hier staan de meeste launches wel tussen:

http://www.f1fanatic.co.uk/contact/f1-fanatic-calendar/

*edit*
Honda heeft idd al aangegeven dat het geen 'Mercedes' zilver livery zal accepteren. Kan haast niet anders dan iets van rood-wit. Oranje zou natuurlijk nog kunnen maar sinds het ongeluk van Bruce zou daar niet meer mee geraced worden dacht ik.
dankjewel!

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als die McLaren echt zo wordt is die qua model wel heel vet. :P De livery vind ik iets minder, hoop meer op het Marlboro-achtige van vroeger. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

denk dat te veel marlboro voor nodige schendingen van grafisch ontwerp/kleur/design zorgt; althans neem aan dat zij voor beschermd zijn :+ maar de link is wel snel gelegd met huidig ontwerp *O* tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
himlims_ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:36:
denk dat te veel marlboro voor nodige schendingen van grafisch ontwerp/kleur/design zorgt; althans neem aan dat zij voor beschermd zijn :+ maar de link is wel snel gelegd met huidig ontwerp *O* tof :)
Mwoah dat zal wel meevallen denk ik. Kan me niet voorstellen dat Marlboro een F1 livery als trademark heeft en een rode omgekeerde V vorm is ook nogal generiek om vast te leggen.

Lotus kon het met de JPS livery, dus als ze willen bij McLaren kunnen ze ook daar hun oude livery in een nieuw jasje steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Een beter plaatje van het hierboven "gelekte design"

Afbeeldingslocatie: http://wtf1.co.uk/wp-content/uploads/2015/01/mclaren-honda.jpg

En een eigengemaakte soup:

McLaren Honda soup '15

Of gezien de sponsoring van CNN:

McLaren Honda CNN soup '15

[ Voor 54% gewijzigd door Phusebox op 21-01-2015 14:16 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:36:
Aangezien Marlboro vrijwel niets meer mag sponsoren; zullen ze alleen maar blij zijn als mensen die referentie nog herkennen. Bij Ferrari hebben ze jarenlang ook betaald voor een "leeg" logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind 'm bruut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:29:
[...]

Mwoah dat zal wel meevallen denk ik. Kan me niet voorstellen dat Marlboro een F1 livery als trademark heeft en een rode omgekeerde V vorm is ook nogal generiek om vast te leggen.

Lotus kon het met de JPS livery, dus als ze willen bij McLaren kunnen ze ook daar hun oude livery in een nieuw jasje steken.
Zijn de pakjes Marlboro tegenwoordig ook niet voornamelijk rood? Ongeveer sinds ze Ferrari niet meer openlijk mogen sponsoren?

Ook zou je een variant op die V kunnen doen waardoor het voldoende afwijkt maar toch hint richting het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L1nt schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:51:
[...]

Zijn de pakjes Marlboro tegenwoordig ook niet voornamelijk rood? Ongeveer sinds ze Ferrari niet meer openlijk mogen sponsoren?

Ook zou je een variant op die V kunnen doen waardoor het voldoende afwijkt maar toch hint richting het verleden.
beetje zoals martini bij zandbak races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Haas heeft de Marussia fabriek overgenomen
bron

[ Voor 36% gewijzigd door Blitzdoctor op 21-01-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 13-05 01:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Site van Force India lijkt het te begegeven onder de belangstelling.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:24
Ik vind hem heeeeel mooi! :D

Heb zelf een zwak voor de kleur zilver :)

https://twitter.com/ForceIndiaF1/status/557925279256293376

[ Voor 97% gewijzigd door Ryur op 21-01-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

zwart en zilver....

het is hier serieus dus vul zelf je Micheal van The Office meme die "no" schreeuwt maar in.

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2