[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.398 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Requiem19 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:31:
Massa vond het in ieder geval de fout van Verdtappen en gaaf het ook onder de aandacht brengen in de drivers briefing van Canada.
Massa moet niet zeiken, die rijdt achteruit in plaats van vooruit #crybaby

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Misschien beginnen sommige coureurs wat zenuwachtiger op hun stoel te gaan zitten nu ze gezien hebben wat Max kan, en dat met slechts een hand vol F1 km's in zijn broekzak. Massa gefrustreerd? Ik begrijp sowieso niet waarom coureur X, die niet betrokken was bij ongeluk Y zich gaat beklagen. Daar zijn andere mensen voor.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:07
RoyK schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:43:
Misschien beginnen sommige coureurs wat zenuwachtiger op hun stoel te gaan zitten nu ze gezien hebben wat Max kan, en dat met slechts een hand vol F1 km's in zijn broekzak. Massa gefrustreerd? Ik begrijp sowieso niet waarom coureur X, die niet betrokken was bij ongeluk Y zich gaat beklagen. Daar zijn andere mensen voor.
Ja zoiets kun je roepen als dit de 3x was in een seizoen dat Max bij een zware crash betrokken was maar nu... Allemaal sensatie om maar weer in de aandacht te komen. Het zijn immers (bijna) allemaal aandachtsgeile hoeren, imho.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:37
[b]Requiem19 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:31:[/b

Daarnaast zijn de stewards niet zomaar Fransen, maar een panel van 3 of 4, met deze keer o.a. Tom Kristensen, 100000x winnaar van Monaco.
De stewards waren gistermiddag echt van het padje af. Eerst Alonso bestraffen voor een race incident, waar Alonso aan de binnenkant zit en Hulkenberg het buitenom probeert daar waar het niet kan. Vervolgens Ricciardo niet bestraffen voor het wegtikken van Räikkönen, terwijl duidelijk was dat Ricciardo daar voordeel uit haalde en dan ook nog Max een flinke straf geven voor een race incident...

Dit soort beslissingen van de stewards maken de F1 misschien nog wel meer kapot dan al die maffe vleugeltjes op de auto's waardoor je niet meer kunt inhalen. De volgende keer proberen coureurs het niet eens meer, want ze krijgen toch wel een straf aan hun broek 8)7

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
f4stf0rw4rd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:49:
[...]

De stewards waren gistermiddag echt van het padje af. Eerst Alonso bestraffen voor een race incident, waar Alonso aan de binnenkant zit en Hulkenberg het buitenom probeert daar waar het niet kan. Vervolgens Ricciardo niet bestraffen voor het wegtikken van Räikkönen, terwijl duidelijk was dat Ricciardo daar voordeel uit haalde en dan ook nog Max een flinke straf geven voor een race incident...

Dit soort beslissingen van de stewards maken de F1 misschien nog wel meer kapot dan al die maffe vleugeltjes op de auto's waardoor je niet meer kunt inhalen. De volgende keer proberen coureurs het niet eens meer, want ze krijgen toch wel een straf aan hun broek 8)7
+1 Gisteren was de dag van de foute beslissing, en niet alleen bij de stewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:37
Phusebox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:51:
[...]

Nee, bij Mercedes kunnen ze er ook over meepraten :P

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:17
Wat me gisteren wel opviel, is dat Max zijn handen nog aan het stuur had tijdens de crash! Is het niet zo dat je die gelijk los moet laten ivm het kunnen breken van je polsen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Barfman schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:02:
Wat me gisteren wel opviel, is dat Max zijn handen nog aan het stuur had tijdens de crash! Is het niet zo dat je die gelijk los moet laten ivm het kunnen breken van je polsen.
Inderdaad, regel 1 bij een crash je stuur los laten

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Barfman schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:02:
Ik las ook dat Max zei dat hij vooral pijn had in z'n handen...

Les 1 wat betreft crashen heeft hij dus nu de hard way geleerd ;).

Hopelijk geen kleine scheurtjes in het bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:03

pinda powerrr

Slow down...

Nou heb ik Max' carrière niet op de voet gevolgd, maar ik neem aan dat hij wel eens eerder een klappertje heeft gemaakt toch?
Desondanks, natuurlijk gewoon leergeld dit.

Ik heb me wel vermaakt en zat op het puntje van mijn stoel!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:03:
Ik snap de straf voor Verstappen nog steeds niet. Webber kreeg in Valencia destijds toch ook geen straf? Om maar eens een voorbeeld te noemen.
Kovalainen was toen erg aan het "weaven", dus die was daar niet onschuldig. Je kunt het denk ik beter vergelijken met Schumacher vs Maldonado Senna op Barcelona, waardoor Schumacher ook 5 plekken in Monaco werd teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Senna was dat :).

En overigens is Button ook bestraft dit jaar toen hij op China Maldonado van de baan reed in T1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:55

Martinspire

Awesomeness

Phusebox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:51:
[...]

Nee, het probleem is dat de regels deze straffen hanteren. Dat is ook wat ik elders als commentaar heb gezien. De regels zijn gewoon niet in balans en geven vaak de verkeerde het voordeel van de twijfel.

Of ze moeten er meer als race-incident gaan zien, of ze moeten eens goed gaan bekijken of er misschien aanvullingen moeten die hetgeen beter laten uitkomen.

Ik heb hier trouwens ook weinig gehoord over het feit dat Torro Rosso flink heeft lopen blunderen gister. Eerst al de vroege stop van Saints (die daardoor tussen de Marussia's in kwam te zitten) en daarna de waardeloze stop bij Max. Toen aan het eind nog een stop nodig gehad, waarbij het mazzel was dat Max daar nog voorbij kwam en zicht hield op punten. Waardeloze strategie en waardeloze pitstops.
Williams was ook waardeloos met plek 14 en 15.

Verder was Max bij zijn ongeluk ook niet heilig natuurlijk. Er kleeft gewoon een groot risico aan het kleven op je voorganger in Monaco. Weinig ruimte en weinig tijd om te reageren. Zeker bij die bocht als je net op volle snelheid aankomt en jij wel DRS hebt, is het noodzaak harder te remmen dan je voorganger. Nou had ie dat met Maldonado wel goed onder controle (waarbij ik Maldonado nog een pluim moet geven dat ie gister weer prima reed en weer buiten zijn schuld uit moet vallen).

Verder zie je her en der ook weer dat men het zo suf vindt dat pa Verstappen overal bij is. Daar sta ik niet van te kijken. Max is nog geen 18 en vaak hebben diverse media goedkeuring van ouders nodig voor ze iets mogen doen (interview oid). Dan is het wel handig als pa meeloopt.

Maareh, stel dat ze volgend jaar Kviiat eruit gooien bij Red Bull. Welke TR coureur gaat daar dan plaatsnemen? En wat doen ze met de ander? Het zou me namelijk niet verbazen als ze daar dan toch eerst kiezen voor Saints, simpelweg omdat ie wat betrouwbaarder rijdt. En wat gaat Max dan doen? En wat als het andersom is, Max naar RB en Saints blijft? Zou ie blijven zitten of wisselen naar ander team?
Ook Nasr zie ik best een ander stoeltje opzoeken? En wie gaat Alonso vervangen nu hij stopt?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 25-05-2015 11:54 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Maareh, stel dat ze volgend jaar Kviiat eruit gooien bij Red Bull. Welke TR coureur gaat daar dan plaatsnemen? En wat doen ze met de ander? Het zou me namelijk niet verbazen als ze daar dan toch eerst kiezen voor Saints, simpelweg omdat ie wat betrouwbaarder rijdt. En wat gaat Max dan doen? En wat als het andersom is, Max naar RB en Saints blijft?
Ze hebben ook Kyvat gekozen boven de betrouwbaardere Vergne. Voor Red Bull is marketing heilig, en Max geeft ze een stuk meer exposure momenteel dan Sainz. Sainz pakt momenteel meer punten, maar is een stuk anoniemer.

Trouwens hoe erg baal je als Mercedes zijnde dat bij vrijwel elke overwinning er alleen maar gepraat wordt over negatieve bijzaken. Daar doe je dan zo je best voor. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jos is er niet alleen bij om zijn zoon te ondersteunen maar ook omdat hij technisch zeer bekwaam is en zelf veel ervaring heeft met tuning + het vertalen van bevindingen uit een formule 1 auto naar technische oplossingen. Op de kartbaan deed Jos monteur- en tuning werkzaamheden in ruil voor toegang tot de baan.

Ook als je hem nu in interviews ziet, hij gaat echt _volledig_ voor zijn zoon, en niet om zelf met zijn hoofd op tv te komen. Ik vind dat mooi, dat een vader zo voor zijn zoon staat en hem overal bij en in ondersteund.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

En wie gaat Alonso vervangen nu hij stopt?
Hoezo zou Alonso "nu" stoppen? Hij heeft een 3-jarig contract bij McLaren? En mocht 'ie ermee nokken dan zal Magnussen zijn vervanger daar worden lijkt me.

Wat me trouwens opviel: ik zag zojuist beelden van Monaco 2008 en toen waren er echt aanzienlijk meer baansponsors dan nu. :X In elke bocht zag je wel 4-5 (soms wel richting de 10) verschillende reclame-uitingen (inclusief die van hoofdsponsors). Dat is nu wel anders! :o

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:11:
Jos is er niet alleen bij om zijn zoon te ondersteunen maar ook omdat hij technisch zeer bekwaam is en zelf veel ervaring heeft met tuning + het vertalen van bevindingen uit een formule 1 auto naar technische oplossingen. Op de kartbaan deed Jos monteur- en tuning werkzaamheden in ruil voor toegang tot de baan.

Ook als je hem nu in interviews ziet, hij gaat echt _volledig_ voor zijn zoon, en niet om zelf met zijn hoofd op tv te komen. Ik vind dat mooi, dat een vader zo voor zijn zoon staat en hem overal bij en in ondersteund.
Max vindt het ook best leuk dat Jos erbij is, voor de sfeer ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2JT-LyzpONk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bart-Willem schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:12:
[...]

Hoezo zou Alonso "nu" stoppen? Hij heeft een 3-jarig contract bij McLaren? En mocht 'ie ermee nokken dan zal Magnussen zijn vervanger daar worden lijkt me.

Wat me trouwens opviel: ik zag zojuist beelden van Monaco 2008 en toen waren er echt aanzienlijk meer baansponsors dan nu. :X In elke bocht zag je wel 4-5 (soms wel richting de 10) verschillende reclame-uitingen (inclusief die van hoofdsponsors). Dat is nu wel anders! :o
Inderdaad niet het laatste seizoen, het laatste team waar hij voor zal rijden. En hij heeft een contract met waarschijnlijk 2 seizoenen (niet 3). My bad.

Maar de vraag is dus of Magnussen daar nog wel zal gaan rijden. Hij heeft geen geweldige resultaten laten zien, geen spetterende uitstraling en volgens mij ook geen noemenswaardige sponsoren. Die zie ik wel verdwijnen na dit seizoen.

Als niet Saints maar Max bij RB gaat rijden, wat zal Saints dan doen? Ik denk niet dat ie dan bij TR zou blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Martinspire schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:19:
[...]

Inderdaad niet het laatste seizoen, het laatste team waar hij voor zal rijden. En hij heeft een contract met waarschijnlijk 2 seizoenen (niet 3). My bad.

Maar de vraag is dus of Magnussen daar nog wel zal gaan rijden. Hij heeft geen geweldige resultaten laten zien, geen spetterende uitstraling en volgens mij ook geen noemenswaardige sponsoren. Die zie ik wel verdwijnen na dit seizoen.

Als niet Saints maar Max bij RB gaat rijden, wat zal Saints dan doen? Ik denk niet dat ie dan bij TR zou blijven?
Sainz, met een z ;). Het is nog geen heilige... dan moet hij eerst nog wat meer laten zien.

Vandoorne doet het fantastisch in GP2. Eigenlijk even goed als Hamilton deed in 2006. Mclaren heeft nu dus de taak om Vandoorne in F1 te krijgen bij een ander team om een jaar te rijpen. Dan kan Button nog een jaartje door. 2017 Vandoorne met Alsonso, mits de Mclaren ook echt beter wordt. Anders zal Alonso zijn laatste topjaren nog ergens anders willen benutten.

Imo rijdt Alonso ook redelijk ongeïnspireerd rond dit jaar. Button is in de regel sneller ongeveer dit jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[...]

[...] Saints [...] Saints [...] Saints [...]
Sainz. Het is geen heilige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:03
Als Massa eens wat beelden uit zijn eigen eerste seizoen zou kijken had ie niet zo'n grote bek meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Erwin schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:23:
Als Massa eens wat beelden uit zijn eigen eerste seizoen zou kijken had ie niet zo'n grote bek meer :+
Sterker nog, hij is ervaringsdeskundige:

[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 25-05-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
En ik dacht alleen nog maar aan de domme spins en de raceban die hij kreeg na Monza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Raceban, Massa?

Dat kan ik me niet herinneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Requiem19 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:25:
[...]

[video]
Lol! Ook op exact dezelfde plek. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pierre schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:04:
[...]
Inderdaad, regel 1 bij een crash je stuur los laten
mweh, ligt aan type crash, spin je rondjes handjes los en op de borst. bij een frontale is soms ook wel fijn om je schrap te kunnen zetten; druk via stuur. gaat in fracties van seconden, sommige handelingen worden dan instinctief gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 25-05-2015 12:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Requiem19 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:25:
[...]

[video]
Massa 8)7 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Requiem19 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:34:
Raceban, Massa?

Dat kan ik me niet herinneren?
Dat ligt inderdaad iets genuanceerder. Hij was de eerste die een 10 plekken gridstraf kreeg in 2002, daardoor werd hij voor de race in de USA door Sauber uit de auto gezet en tijdelijk vervangen door Frentzen.

Paar rondjes later deed 'ie het nog ff alleen over:

Silverstone 2002 ook Classic Massa

Reed diverse auto's kort zijn eerste seizoen.

En de druppel die de emmer deed overlopen:

[ Voor 36% gewijzigd door Erwin op 25-05-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
Geniaal filmpje, Max die Jos en Olav Mol in de Clio RS rondrijdt over Monaco. :D

Spuit 11, onderstaande posting over het hoofd gezien. ;)
Requiem19 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:17:
[...]

[video]

[ Voor 63% gewijzigd door Toewan op 25-05-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Haha dat stukje met Jos en Olav achterin die Clio was inderdaad echt geniaal. :)

Jos: "Gaat alles goed met Olav achterin?"
Olav: "Ja, het gaat prima hóór!"
Max: BROEM!

:D _O-

En voor wat betreft Massa...die maakt 12 jaar later en met al zijn jaren ervaring dezelfde fouten, dus moet niet zeiken:

:')

[ Voor 4% gewijzigd door max op 25-05-2015 13:56 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
max schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:54:
Haha dat stukje met Jos en Olav achterin die Clio was inderdaad echt geniaal. :)

Jos: "Gaat alles goed met Olav achterin?"
Olav: "Ja, het gaat prima hóór!"
Max: BROEM!

:D _O-

En voor wat betreft Massa...die maakt 12 jaar later en met al zijn jaren ervaring dezelfde fouten, dus moet niet zeiken:

[video]

Daar is Perez voor bestraft ivm het wijzigen van lijn.

Strikt genomen niet Massa's fout dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Requiem19 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:04:
[...]

Daar is Perez voor bestraft ivm het wijzigen van lijn.

Strikt genomen niet Massa's fout dus.
En gisteren in Monaco is Verstappen bestraft, ook niet Grosjean's fout dus. ;)

En als we toch aan het Massa-bashen zijn:

:P ;)

[ Voor 14% gewijzigd door max op 25-05-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
max schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:54:

[video]

Blijft mooi met hoeveel geluk Vettel daar precies tussendoor schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:56

Wom

Heb wel een vermakelijke race gezien in Monaco, zoals zo vaak eigenlijk daar. Hulde dat men daar nog een f1 race houdt dus d:)b

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

[video]
Jos: Hoe hard ga je aan het einde van de tunnel?
Max: Ongeveer 290.
Jos: Dat haalde ik zelfs in mijn Minardi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:04:
Wat zou het effect van deze crash op Max zijn ?

Tot nu toe reed ie inderdaad vrij bold & cheeky rond maar na toch een vrij harde klapper gaat hij misschien toch wel even nadenken... Misschien minder gedurfd rijden?
Jij denkt dat de jonge Verstappen voor de F1 nog nooit geraced heeft? Die jongen heeft al best een hoop ervaring, alleen niet in de F1.
Phusebox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:47:
Het zijn immers (bijna) allemaal aandachtsgeile hoeren, imho.
Je snapt dat de F1 op sponsoren draait die, jawel, dik betalen voor aandacht?
Wom schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:15:
Heb wel een vermakelijke race gezien in Monaco, zoals zo vaak eigenlijk daar. Hulde dat men daar nog een f1 race houdt dus d:)b
Ik vind het doorgaans een van de minst boeiende races van het seizoen, misschien met wat nieuwere circuits die en geen geschiedenis en geen spektakel hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Over het algemeen wel kritiek op Max in de pers.

Zie: http://www.grandprix.com/ns/ns30937.html

Ook autosport.com geeft hem een zesje, vooral door zijn crash. Verder was men wel onder de indruk. De algemene tendens lijkt te zijn dat Sainz, een beetje anoniem, een betere indruk achterlaat.

Ik denk dat Max beter gewoon kan gaan racen. Gisteren was hij overmoedig bij Grosjean. Hij zal de komende races moeten laten zien dat hij ook rustig kan komen tot het einde. Precies wat zijn teamgenoot dus wel deed, uit de problemen blijven en punten scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
BlauweFles schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:30:

Ook autosport.com geeft hem een zesje, vooral door zijn crash. Verder was men wel onder de indruk. De algemene tendens lijkt te zijn dat Sainz, een beetje anoniem, een betere indruk achterlaat.
"over het algemeen" vind ik wel heel stellig als je met 2 hele mensen aankomt uit de pers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

f4stf0rw4rd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:49:
[...]

De straf van Alonso was zeker terecht, want hoewel Hulkenberg inderdaad aan de buitenkant zat, en er zeker niet voorbij gekomen zou zijn, breekt de auto van Alonso naar links uit en geeft Hulkenberg daarmee een tik waardoor deze in de banden beland. Hulkenberg gaf zelf ook aan na de race dat ie er sowieso niet voorbij zou zijn gekomen maar dat ie Alonso er wel voor wilde laten werken.

Die tik op het achterwiel bij Kimi had zeker bestraft moeten worden maar omdat Kimi niet in diezelfde bandenstapel terechtkwam en zijn race kon vervolgen, hebben ze het minder zwaar beoordeeld. Eigenlijk was Ricciardo meer fout dan Fernado, een tik tegen het achterwiel brengt elke racewagen uit balans en haalt daardoor nooit de bocht. Maar een foute actie blijft een foute actie, dus consequent met dezelfde maten meten, niet de ene keer zo en de andere keer zus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat Max beter gewoon kan gaan racen. Gisteren was hij overmoedig bij Grosjean. Hij zal de komende races moeten laten zien dat hij ook rustig kan komen tot het einde. Precies wat zijn teamgenoot dus wel deed, uit de problemen blijven en punten scoren.
Dat is iemand van The Times (nou niet bepaald een race magazine), Massa en verder niet veel spannends. Grojean is helemaal niet kwaad op hem en verder staat er niets in het artikel. Beetje suggestieve headline en verder niks interessants dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:14:
Massa en verder niet veel spannends.
Massa roept wel vaker rare dingen. Ik weet niet of het zijn ongeluk is geweest of dat hij altijd al zo was.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
[...]

[video]
Prachtig filmpje. Wat een broekie is het toch, prachtig om te zien _/-\o_ Volgens mij zit het met zijn wagenbeheersing wel dik snor :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verstappen heeft toch gezegd dat ie helemaal niet aan het inhalen was? Waarom lees je dan bijna overal dat het een mislukte inhaalactie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:26:
Verstappen heeft toch gezegd dat ie helemaal niet aan het inhalen was? Waarom lees je dan bijna overal dat het een mislukte inhaalactie was?
Omdat de meeste mensen de race gezien hebben en die is goeddeels zonder commentaar van de coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Exocet schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:26:
Zo zag het er kennelijk uit voor de meesten (mijzelf incluis).

Overigens, je kunt het beter als mislukte inhaalactie typeren, dan als onbedoeld de coureur voor je keihard van de baan rijden, dat staat nog een stuk slechter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:17:
Jos: Hoe hard ga je aan het einde van de tunnel?
Max: Ongeveer 290.
Jos: Dat haalde ik zelfs in mijn Minardi...
F1 auto's gaan dan ook niet steeds harder, de veranderende reglementen zijn juist goeddeels bedoeld om de snelheid even groot te houden of zelfs omlaag te krijgen. In erg letterlijke zin is snelheid dodelijk, dus een beetje ervan af doet al wonderen bij ongelukken.
Requiem19 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:27:
Overigens, je kunt het beter als mislukte inhaalactie typeren, dan als onbedoeld de coureur voor je keihard van de baan rijden, dat staat nog een stuk slechter :9
Hij remde schijnbaar precies waar hij wilde remmen, alleen Grosjean remde een meter of wat eerder.

Heeft iemand een commentaar van Grosjean kunnen vinden waarom hij eerder liftte/remde?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
En nog een positieve review over Max zijn race van the guardian

2. Max Verstappen is a future world champion

OK, the 17-year-old caused the crash that turned the grand prix upside down when he banged into the Lotus of Romain Grosjean, and Hamilton will not thank him for that. But before then he had put in the drive of the day, Hamilton included. He also bumped into the other Lotus, belonging to Pastor Maldonado, before overtaking him with a slick move. He was then hit by a 31-second pitstop that dumped him from eighth to 13th before battling back into the points. He is destined for a move to one of the bigger teams within the next three years.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens beeld van zijn pitstop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:31:
[...]

F1 auto's gaan dan ook niet steeds harder, de veranderende reglementen zijn juist goeddeels bedoeld om de snelheid even groot te houden of zelfs omlaag te krijgen. In erg letterlijke zin is snelheid dodelijk, dus een beetje ervan af doet al wonderen bij ongelukken.

[...]

Hij remde schijnbaar precies waar hij wilde remmen, alleen Grosjean remde een meter of wat eerder.

Heeft iemand een commentaar van Grosjean kunnen vinden waarom hij eerder liftte/remde?
'Grosjean hatte in der fraglichen Runde sogar ein bisschen später gebremst als die Runde zuvor. '
http://www.auto-motor-und...-fuer-unfall-9603946.html

Ik denk dat de conclusie gewoon moet zijn dat Max terecht een Penalty gekregen heeft. Helaas, pindakaas. Het was misschien niet eens geheel zijn fout, maar je bent als achterste partij simpelweg verantwoordelijk, helemaal als Grosjean geen brake-test uitvoerde. Iets meer Marge Max.... Zonder dat hij nu een mak schaapje wordt :).

BBC ook erg enthousiast. Wereldwijde consensus is toch wel dat we gisteren iets bijzonders gezien hebben.

BBC:
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32869909

[ Voor 66% gewijzigd door Requiem19 op 25-05-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:09:
'Grosjean hatte in der fraglichen Runde sogar ein bisschen später gebremst als die Runde zuvor. '
http://www.auto-motor-und...-fuer-unfall-9603946.html
Interessant. Is daar een bron voor, baancommissarissen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Dit lijkt me nu eens een net voorbeeld van hoe de Formule 1 als organisatie eens kan tonen hoe serieus ze de communicatie naar de fans nemen.

Laat de gegevens maar zien waarop deze beslissing gebaseerd is. Mijn gevoel en waarneming zeggen dat Grosjean Max een kunstje flikt. Als de organisatie een grafiekje heeft wat aantoont dat dat niet zo is, laat maar zien dan, meteen einde discussie.

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik denk alleen dat mensen vergeten hoe snel je in de F1 wereld weer vergeten bent. Nu is het allemaal nog lof en superlatieven voor Max maar als hij het seizoen achter Sainz eindigt kan het hem net zo gaan als Kevin Magnussen die ook vroeg al werd bestempeld als een supertalent, of wat te denken van Bottas. Het blijven evengoed talenten, maar ja als je dan een paar mindere races hebt verliest men interesse. Of gewoon 'until the next best thing comes along'.

Ik hoop van harte dat hij volgend jaar in de TR (of RB (maat dat zie ik niet zo 1-2-3 gebeuren)) kan laten zien wat hij dit jaar allemaal geleerd heeft om zo een plekje bij een top team te scoren. Wellicht krabbelt Honda op en gaat Button met pensioen? Of Rosberg die kans ziet ergens anders omdat hij merkt dat hij het bij Mercedes nooit gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Phusebox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:32:
Ik denk alleen dat mensen vergeten hoe snel je in de F1 wereld weer vergeten bent. Nu is het allemaal nog lof en superlatieven voor Max maar als hij het seizoen achter Sainz eindigt kan het hem net zo gaan als Kevin Magnussen die ook vroeg al werd bestempeld als een supertalent, of wat te denken van Bottas. Het blijven evengoed talenten, maar ja als je dan een paar mindere races hebt verliest men interesse. Of gewoon 'until the next best thing comes along'.

Ik hoop van harte dat hij volgend jaar in de TR (of RB (maat dat zie ik niet zo 1-2-3 gebeuren)) kan laten zien wat hij dit jaar allemaal geleerd heeft om zo een plekje bij een top team te scoren. Wellicht krabbelt Honda op en gaat Button met pensioen? Of Rosberg die kans ziet ergens anders omdat hij merkt dat hij het bij Mercedes nooit gaat worden.
Magnussen heeft niet het talent wat Max heeft, de inhaalacties die Max heeft laten zien dit jaar alleen al, heb ik bij de zogenaamde talenten als een Magnussen afgelopen jaar niet gezien. Ieder team houdt Max noulettend in de gaten zei Brundle gisteren in de nabeschouwing.

Dat is heel positief, en zegt mij ook genoeg dat het met Max helemaal goed gaat komen en niet vergeten gaat worden. Natuurlijk moet er de komende jaren bij een groot team eens een leuk plaatsje vrij komen, een Mercedes stoeltje of Ferrari stoeltje zou natuurlijk geweldig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:59
alwaysleft schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:37:
[...]
Natuurlijk moet er de komende jaren bij een groot team eens een leuk plaatsje vrij komen, een Mercedes stoeltje of Ferrari stoeltje zou natuurlijk geweldig zijn!
Waarom denkt iedereen dat je naar Mercedes of Ferrari moet?!

Ik kijk niet vreemd op als het over een tijdje (2/3 seizoenen later) niet zo goed gaat met Mercedes, en wel met Renault?
Kijk maar naar RB, 4 seizoenen de WK leveren, en nu niks.
Mercedes in die 4 seizoenen NIKS! Nu 'pas' 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ryur schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:40:
[...]

Waarom denkt iedereen dat je naar Mercedes of Ferrari moet?!

Ik kijk niet vreemd op als het over een tijdje (2/3 seizoenen later) niet zo goed gaat met Mercedes, en wel met Renault?
Kijk maar naar RB, 4 seizoenen de WK leveren, en nu niks.
Mercedes in die 4 seizoenen NIKS! Nu 'pas' 1.
Omdat Mercedes met de huidige motoren nog wel even dominant zal blijven. En Ferrari gewoon omdat Ferrari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Sky ratings: http://www1.skysports.com...-monaco-gp-driver-ratings
Helemaal onderin stuk over Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:44:
[...]
Omdat Mercedes met de huidige motoren nog wel even dominant zal blijven. En Ferrari gewoon omdat Ferrari ;)
Afgezien nog van de huidige technische stand van zaken hebben Mercedes en Ferrari gewoon veel meer resources tot hun beschikking. Ik las laatst ergens (heb de bron zo snel niet meer) dat Mercedes meer dan 2-3 x zoveel engineers op hun power unit afdeling heeft zitten dan Renault. Ferrari op hun beurt hebben niet zo lang geleden besloten nog eens een x bedrag (paar 100 miljoen) extra te investeren omdat ze weer willen winnen, en hebben bovendien al hun nieuwe fabriek klaar.

Bij een fabrieksteam als Mercedes heb je natuurlijk wel altijd de kans dat opeens de wind de andere kant op waait en de stekker eruit getrokken wordt of het team verkocht wordt. Tot die tijd moeten er rare dingen gebeuren willen andere teams het opeens veel beter gaan doen (tenzij bij Honda opeens het kwartje valt en de McLaren opeens snel wordt + heel blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Phusebox schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:32:

Sainz behoort ook sneller te zijn als Max. Carlos heeft al 5 jaar Formula ervaring en is bijna 4 jaar ouder.

Dat Max zo vlak bij hem in de buurt zit qua tijden geeft gewoon aan dat hij een groot talent is.

Ik verwacht dat jou scenario meer op Sainz gericht is. Zijn teammaat met minder ervaring zit hem steevast op zijn hielen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lees de commentaren op de verschillende nieuwsberichten over VES maar eens.

De F1 kijkers zijn het er over eens dat de straf belachelijk is en dat we eindelijk weer een echte racer er tussen hebben rijden.

Grosjean had ik al geen hoge pet van op, daar is niets aan veranderd.

Massa is een sneu geval aan het worden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
backupdevice schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:54:
[...]

Sainz behoort ook sneller te zijn als Max. Carlos heeft al 5 jaar Formula ervaring en is bijna 4 jaar ouder.

Dat Max zo vlak bij hem in de buurt zit qua tijden geeft gewoon aan dat hij een groot talent is.

Ik verwacht dat jou scenario meer op Sainz gericht is. Zijn teammaat met minder ervaring zit hem steevast op zijn hielen.
Dit punt lees ik nergens idd, goed punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie Honda nog wel iets worden. Die jongens hebben het geld om goed aan te zetten, of men trekt de stekker eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Cry baby Massa

:p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

:D :D

Felipe baby, stay cool...wtf!? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
albino71 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:58:
Massa is een sneu geval aan het worden.
Was bij de vorige Braziliaan die eerst bij Ferrari reed ook al het geval.

Sowieso moet iedere (ex)-coureur zijn mond dicht houden als iemand crasht, indien je niet betrokken bent bij die specifieke crash. Iedere racer heeft een moment in zijn carriere dat je een gigantische fuck-up hebt, en in de banden eindigt.

Zelfs de grootste coureurs hebben wel eens iemand zijn achtervleugel eraf gereden (Schumacher, Singapore), of leidend met een giga gat zijn auto in de vangrails gezet (Senna, Monaco).

Terreinopvulling zoals Massa de laatste 5 jaar is, heeft al helemaal geen recht van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Dus saai en bij de grijze middenmoot horend. Max is een racer, iemand die naar voren wil en daar het randje voor opzoekt. Laat hem dat alsjeblieft niet kwijtraken want dan wordt de F1 weer net zo saai als voorheen. De F1 heeft juist van dit soort jonge honden nodig om weer populair te worden bij een groot publiek.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

vhal

ಠ_ಠ

JPM85 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:37:
[...]

Terreinopvulling zoals Massa de laatste 5 jaar is, heeft al helemaal geen recht van spreken.
Nou nou, er zijn mindere rijders te noemen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sjaool schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:00:
[...]

Dus saai en bij de grijze middenmoot horend. Max is een racer, iemand die naar voren wil en daar het randje voor opzoekt. Laat hem dat alsjeblieft niet kwijtraken want dan wordt de F1 weer net zo saai als voorheen. De F1 heeft juist van dit soort jonge honden nodig om weer populair te worden bij een groot publiek.
Hij doet me denken aan Montoya een tijd geleden. Die schudde de F1 ook zo lekker op. Ging voor niemand opzij en had ook geen "respect" voor de grote namen. Plankgas en vol in.

Betreft Massa, is het na zijn ongeluk met die veer tegen zijn helm er niet beter op geworden. Het is een hele goede coureur, maar vroeger vond ik hem echt een klap beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:03:
Er zit heel weinig spektakel aan, buiten de rare acties zo nu en dan. Die ene kans die hij had op het wereldkampioenschap was nou ook niet echt afgedwongen door pure vaardigheid.

Ik weet inderdaad niet of dat dankzij het ongeluk is, maar als hij vertrekt verliest de F1 weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
vhal schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:03:
[...]

Dat is ook waarom ik er de laatste 5 jaar bij schreef. Sinds zijn ongeluk heb ik persoonlijk geen enkel mooi moment met Massa meer kunnen beleven.

Hij rijdt zijn rondjes, maar heeft er geen magische race meer bij zitten. Dat verwacht ik wel van een F1 coureur, minimaal 1x per jaar een magische wedstrijd en/of moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kijktip: in RTL late night over de crash van Verstappen.

Met Robert Doornbos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hoe ervaren jullie de Formule 1 op sport1? Ik zie nog al eens geklaag over Olaf dat hij niet altijd alles zo scherp ziet. Ik kijk nu de races op de BBC en de rest via de stream. Dat laatste is de ene keer prima, de andere keer een hoop gezeur. Maar het commentaar van de BBC en Skysports vind ik vooral prettig. Ik ben nu aan het overstappen van kabel naar glasvezel en moet nu de keuze maken of ik sport1 meeneem. (per maand opzegbaar bij de caiway).

ps, ik zie bij sport1 dat je ook een andere feed kan kiezen. Bijvoorbeeld de onboard camera van Max Verstappen. Werkt dit dan ook werkelijk?

[ Voor 13% gewijzigd door RoyK op 25-05-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik kijk niet live op Sport1 maar via een andere weg de Sport1 uitzending, dus eigenlijk mag ik niet klagen.

Commentaar van Olav heb ik niet op aan te merken, luister er al jaren met veel plezier naar. Ja hij mist geregeld wel eens wat of roept de verkeerde naam bij een auto, maar dat kan me niet echt storen.

Dat hele feestje in de studio mogen ze wat mij betreft opdoeken en Olav gewoon een voorbeschouwing op locatie in elkaar laten draaien. Die studiokraam voegt voor mij niet echt iets toe en die spoel ik dan ook altijd door wanneer ik ga kijken.

Ik geef helemaal niks om voetbal, golf, tennis, whatever dus ik zou echt nooit een Sport1 abo nemen. Buiten dat ik het knap veel geld vind voor iets waar ik in het beste geval 3x per maand naar kijk, vind ik het echt bedroevend dat alles behalve Sport1 Select niet in HD is. Betaal je 14,95 p/maand en krijg je 1 HD zender. Ter vergelijking, Film1 heeft wel alles in HD (ook 5 zenders) en dat kost hetzelfde.

En dan flikken ze het ook nogal eens dat Formule 1 op Sport1 Racing (in SD) uitgezonden wordt omdat er weer een of andere voetbalwedstrijd op Select HD is.

[ Voor 33% gewijzigd door max op 25-05-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Ecclestone tegen Rosberg: ‘Je bent slecht voor de zaken’
Bernie Ecclestone windt er weer eens geen doekjes om: de Formule 1-baas vindt dat Nico Rosberg zakelijk gezien de sport geen dienst bewijst, en is niet bang dat tegen de Duitser te zeggen. Over Lewis Hamilton is Ecclestone meer te spreken.
“Sorry dat ik het moet zeggen Nico, maar je bent in puur zakelijk opzicht niet zo goed voor de sport”, zegt Ecclestone tegen Rosberg tijdens een door formula1.com georganiseerd duo-interview. Het laat de Duitse coureur enigszins verbouwereerd achter: “Wacht even, dat is nogal een hard oordeel.”

Waarop Ecclestone uitlegt hoe het volgens hem zit. “Het klinkt harder dan ik het bedoel”, verzekert de 84-jarige zakenman Rosberg. “Helaas heb je de Duitse fans niet aan je zijde. Zoals de afgelasting van de Grand Prix van Duitsland laat zien, is het land een vreselijke markt voor de Formule 1. Sebastian Vettel doet ook al niet veel voor de sport, mensen herkennen hem amper op straat.”

Hamilton beste kampioen

Ecclestone wil graag meer coureurs zien als Lewis Hamilton, die volgens hem wel de X-factor heeft. “Ik vind Lewis de beste kampioen sinds een heel lange tijd. Je ziet hem overal: op de rode loper, in de modewereld, in de muziekbranche, noem het maar op. Dat is niet de schuld van Nico, hij en Lewis zijn gewoon heel andere personen.”

Rosberg neemt de opmerking van de bejaarde miljardair sportief op. “Ik snap wel wat Bernie bedoelt”, zegt hij. “Het is voor Bernie als houder van de commerciële rechten natuurlijk beter om een extroverte kampioen te hebben. Ik probeer ook wat te doen voor de sport, maar op mijn eigen manier. Ik ben Nico en niet Lewis.
bron: Formule1.nl
Zou die ouwe het echt op die manier gezegd hebben? :D

En btw, waarom is de quickreply weg?

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 12:01
RoyK schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:04:
Hoe ervaren jullie de Formule 1 op sport1? Ik zie nog al eens geklaag over Olaf dat hij niet altijd alles zo scherp ziet. Ik kijk nu de races op de BBC en de rest van de stream. Dat laatste is de ene keer prima, de andere keer een hoop gezeur. Maar het commentaar van de BBC en Skysports vind ik vooral prettig. Ik ben nu aan het overstappen van kabel naar glasvezel en moet nu de keuze maken of ik sport1 meeneem. (per maand opzegbaar bij de caiway).
Persoonlijk vind ik het Engelse commentaar vaak ook maar matig, maar dat kan ook komen omdat ik bij een Amerikaans bedrijf werk en mijn Engels minimaal net zo goed is als mijn Nederlands waardoor dat me eerder opvalt. Ik wordt op Sky en de BBC ook echt gestoord van dat ophemelen van Hamilton. En ja dat Olaf af en toe wat mist is waar, en hij zou misschien inderdaad een co-commentator kunnen gebruiken, Doornbos ofzo, die was eigenlijk best te pruimen tijdens de Indy 500. Maar ik zit ook niet altijd te wachten op commentatoren die hard op zeggen wat ik zelf ook kan zien op een van de 3 schermen voor mijn neus. Ik ben dan ook graag mijn eigen co-comentator, met mijn TV, laptop en ipad alle 3 aan tijdens de race.
max schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:12:

Ik geef helemaal niks om voetbal, golf, tennis, whatever dus ik zou echt nooit een Sport1 abo nemen. Buiten dat ik het knap veel geld vind voor iets waar ik in het beste geval 3x per maand naar kijk, vind ik het echt bedroevend dat alles behalve Sport1 Select niet in HD is. Betaal je 14,95 p/maand en krijg je 1 HD zender.

En dan flikken ze het ook nogal eens dat Formule 1 op Sport1 Racing (in SD) uitgezonden wordt omdat er weer een of andere voetbalwedstrijd op Select HD is.
Sport 1 tennis bestaat niet meer, dat is sport 1 racing geworden ;)

Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat ze bezig zijn om bij sport 1 meer kanalen in HD uit te zenden.

[ Voor 23% gewijzigd door SnowDude op 25-05-2015 22:19 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SnowDude schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:16:
[...]

Persoonlijk vind ik het Engelse commentaar vaak ook maar matig, maar dat kan ook komen omdat ik bij een Amerikaans bedrijf werk en mijn Engels minimaal net zo goed is als mijn Nederlands waardoor dat me eerder opvalt. Ik wordt op Sky en de BBC ook echt gestoord van dat ophemelen van Hamilton. En ja dat Olaf af en toe wat mist is waar, en hij zou misschien inderdaad een co-commentator kunnen gebruiken, Doornbos ofzo, die was eigenlijk best te pruimen tijdens de Indy 500. Maar ik zit ook niet altijd te wachten op commentatoren die hard op zeggen wat ik zelf ook kan zien op een van de 3 schermen voor mijn neus. Ik ben dan ook graag mijn eigen co-comentator, met mijn TV, laptop en ipad alle 3 aan tijdens de race.
Kijk je dan de race op scherm 1, een onboard op scherm 2 en bijvoorbeeld timings op scherm 3 ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

SnowDude schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:16:
[...]
Sport 1 tennis bestaat niet meer, dat is sport 1 racing geworden ;)

Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat ze bezig zijn om bij sport 1 meer kanalen in HD uit te zenden.
Ik doelde niet op de sport-specifieke zenders, maar wilde meer aangeven dat ik buiten F1 geen andere reden heb om Sport1 af te nemen.

Wel mooi dat ze bezig zijn met het opschroeven van de zenders naar HD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 12:01
RoyK schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:18:
[...]

Kijk je dan de race op scherm 1, een onboard op scherm 2 en bijvoorbeeld timings op scherm 3 ? :D
Op mijn TV uiteraard de race, op mijn Ipad de live timing, en op mijn laptop switch ik tussen Sport 1 go, pitlane en onboard, en daar switch ik naar de commentaar pagina van de live timing.

Als mijn vader bij mij komt kijken vraag hij zich altijd af of ik wel wat van de race zie, maar dat is vaak over als ik een halve ronde van te voren al zeg dat een bepaalde auto kapot gaat om dat ik vreemde tijden voor bij zie komen. 8)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ik kijk gewoon in de avond de samenvatting terug via de BBC. Beter dan Olav Mol die toch best redelijk wat mist.
Dan maar niet het live zien, en je hebt overdag nog wat aan je dag 👍🏻. Deskundig commentaar met David Coulthard en gratis. Vindt 7,50 euro per race ( als je sport 1 alleen voor f1 neemt) toch net iets teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SnowDude schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:24:
[...]

Op mijn TV uiteraard de race, op mijn Ipad de live timing, en op mijn laptop switch ik tussen Sport 1 go, pitlane en onboard, en daar switch ik naar de commentaar pagina van de live timing.

Als mijn vader bij mij komt kijken vraag hij zich altijd af of ik wel wat van de race zie, maar dat is vaak over als ik een halve ronde van te voren al zeg dat een bepaalde auto kapot gaat om dat ik vreemde tijden voor bij zie komen. 8)
Dat is wel heel vet! Zit die Sport 1 go er gewoon bij of is dus extra?
alwaysleft schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:28:
Ik kijk gewoon in de avond de samenvatting terug via de BBC. Beter dan Olav Mol die toch best redelijk wat mist.
Dan maar niet het live zien, en je hebt overdag nog wat aan je dag 👍🏻. Deskundig commentaar met David Coulthard en gratis. Vindt 7,50 euro per race ( als je sport 1 alleen voor f1 neemt) toch net iets teveel.
Ik heb ook een tijdje niet alles live gekeken. Maar ik vind het toch niet hetzelfde. En media om je heen verklapt al regelmatig de uitslag. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Ik had voor mijn 2nd screen even een bestelling gedaan voor de race bij Sport1Go. Systeemtest doorlopen (met 2 laptops). Bestelling gedaan, betaald. Krijg je pas 15min voor de race toegang (hallo, voorbeschouwing?). Puntje bij paaltje; alleen de normale feed en de features zoals extra kanalen en timing niet beschikbaar. Nog even de app op me telefoon gezet en geprobeerd maar toen mocht ik opnieuw betalen voor de race! Zo stond het er niet bij Sport1! Die €4,- moet en zal ik terugkrijgen }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Doornbos zit bij RTL Late Night om straks te vertellen over "de mega-crash van Max Verstappen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 11:13

AzzKickah

06-CENSORED

Tralapo schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:42:
Doornbos zit bij RTL Late Night om straks te vertellen over "de mega-crash van Max Verstappen"..
Hij gaat ongetwijfeld weer super irritant zijn maar jah, wil toch wel ff weten wat er gezegd gaat worden :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Erwin schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:39:
Ik had voor mijn 2nd screen even een bestelling gedaan voor de race bij Sport1Go. Systeemtest doorlopen (met 2 laptops). Bestelling gedaan, betaald. Krijg je pas 15min voor de race toegang (hallo, voorbeschouwing?). Puntje bij paaltje; alleen de normale feed en de features zoals extra kanalen en timing niet beschikbaar. Nog even de app op me telefoon gezet en geprobeerd maar toen mocht ik opnieuw betalen voor de race! Zo stond het er niet bij Sport1! Die €4,- moet en zal ik terugkrijgen }) .
Kan je beter voor die 2 euro per maand meer een sport 1 go abo nemen. ( 2 races zijn 8 euro) Heb je gewoon hele maand toegang👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Ik kijk normaal Sky + Sky-interactive. Maar vrijdagochtend ging mijn 2e decoder naar de eeuwige jachtvelden :'( . Voor de volgende GP een vervangend exemplaar binnen dus dit was (nu zeker) eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Grappig dat RTL Late Night een fragment van Sky heeft met ondertiteling, i.p.v. Sport 1.

Doornbos zegt overigens dat het wel degelijk heel goed was van Max dat hij z'n stuur bleef vasthouden.

[ Voor 37% gewijzigd door Tralapo op 25-05-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tralapo schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:09:
Grappig dat RTL Late Night een fragment van Sky heeft met ondertiteling, i.p.v. Sport 1.

Doornbos zegt overigens dat het wel degelijk heel goed was van Max dat hij z'n stuur bleef vasthouden.
Had ik niet verwacht. Goede keuze van max dus ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Had niet verwacht dat het goed was om zn handen aan het stuur te houden, maar blijkbaar dus wel, waar zoals hij het uitlegd ook wel wat in zit.
Al hoewel de expertise van doornbos wel een beetje hmm is.
"Welke techniek verwachtje die we terug gaan zien in de de wegautos vanuit de F1?" " hybride technieken, zoals kers verwacht ik toch wel terug te gaan zien"

Note de prius heeft dit dus al van '97 das al meer dan 18 jaar waar het in de F1 slechts een paar jaar ligt. En tuurlijk de techniek is wellicht iets anders maar in basis wel dezelfde bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:53

Quad

Doof

Legde hij ook uit waarom het verstandig was? Ik mis het verhaal omheen. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Quad schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:59:
Legde hij ook uit waarom het verstandig was? Ik mis het verhaal omheen. ;)
Bij zijwaardse inpact breekt het stuur de polsen. Waarbij bij loodrechte impact het stuur niet verdraaid waarbij de armen het lichaam als het ware vertraagd en de energie dus beter wegvloeid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zijn armen vingen nu ook een deel van klap op. Het scheen iets van 30G te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 11:13

AzzKickah

06-CENSORED

Met je armen ga je echt niet (een deel van) die klap opvangen. Dan breken je botten gewoon als luciferhoutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:53

Quad

Doof

Willy_BuMBuM schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 00:02:
[...]

Bij zijwaardse inpact breekt het stuur de polsen. Waarbij bij loodrechte impact het stuur niet verdraaid waarbij de armen het lichaam als het ware vertraagd en de energie dus beter wegvloeid
Oké thanks. Meestal is dus de klap met je gordel opvangen het verstandigste?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

AzzKickah schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 00:05:
Met je armen ga je echt niet (een deel van) die klap opvangen. Dan breken je botten gewoon als luciferhoutjes.
Dan had hij nu dus volgens jouw redenatie met twee gebroken armen gelopen. ;)

Hij zit natuurlijk in zijn gordel en hij heeft het H.A.N.S. systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 26-05-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Ik vond RD zijn opmerking dat "hij dit 10 jaar geleden niet overleefd had" ronduit BS. 1) ze gebruiken HANS al sinds 2003 en 2) Massa's crash in 2002 was ook op hoge snelheid in die bocht en die leeft nog (getuigen zijn vermogen om overal kritiek op te hebben).

Overigens, wanneer er een artikel op een F1 nieuwssite geplaatst wordt met een kritische quote erin kun je er vanuit gaan; Massa, Perez of Fernley. Droeftoeters :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is voor Max nu de eerste keer maar beslist niet de laatste dat ie brokken gaat maken. Gezien zijn huidige leeftijd, de theoretische houdbaarheidsdatum voor de Formule 1, zijn gretigheid, zijn regelmatige terugkomende grid-straffen voor de rest van het seizoen a.g.v. de techniek die achter hem in de auto hangt, gaan we nog vaker de discussie krijgen of het allemaal wel terecht is wat hem is overkomen. Hij zal tenslotte keer op keer proberen om van achteren verder naar voren te komen. Als ie een auto onder zijn bibs krijgt die kan wat Lewis ermee kan, tja, dan hoeft ie helemaal niet meer in te halen. Of ik daar nu wel naar uit zit te kijken? Voorlopig ff niet dus.

Laat hem maar de smaakmaker zijn van dit seizoen, want laten we wel wezen, zonder Max was ook Monaco een dramatisch saaie race geweest, en dat geldt niet alleen voor deze laatste race.

Ik denk dat Bernie stiekem wel blij is met onze jonge gast, de kijkersmagneet, samen met Carlos (ere wie ere toekomt), van dit seizoen. Er valt nu tenslotte wat te beleven voor menig liefhebber :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Voordat ie eraf klapte op Grosjean had ie na een belabberde pitstop al 4 (?) andere wagens ingehaald, op een circuit waarvan velen dachten dat er niet in te halen viel. Wat dat betreft kijk ik liever naar die actie dan de zoveelste statische 'optocht' :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:56:
Voordat ie eraf klapte op Grosjean had ie na een belabberde pitstop al 4 (?) andere wagens ingehaald, op een circuit waarvan velen dachten dat er niet in te halen viel. Wat dat betreft kijk ik liever naar die actie dan de zoveelste statische 'optocht' :)
en volgens mij zijn er verder nauwelijks inhaalacties geweest (in beeld in ieder geval)....
Ricciardo op Raikkonen
...

meer kan ik me er zo 1-2-3- niet herinneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
P.O. Box schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:06:
[...]

en volgens mij zijn er verder nauwelijks inhaalacties geweest (in beeld in ieder geval)....
Ricciardo op Raikkonen
...

meer kan ik me er zo 1-2-3- niet herinneren...
alonso op hülkenberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mensen, lees dit stukje leesvoer eens. Ik vond het heel mooi beschreven over Max Verstappen. http://www.theracedriverc.../5562cfe90cf235f81953859b
Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2