Inderdaad. Max heeft wederom laten zien dat hij bereid is, en de kwaliteiten heeft, om te racen op het scherpst van de snede. Het ging uiteindelijk mis, maar ik heb niets mallotigs of onbezonnens gezien. Tot aan de crash reed hij zelfs bijzonder fraai, dat is het soort racen waarvoor je F1 kijkt. Ik heb geloof ik sinds Kobayashi geen rijder meer gezien waar ik zo blij van werd, gewoon vanwege het rijden zelf.
Wellicht is de crash niet eens zo verkeerd voor hem. Hij reed volop in beeld - daar houden sponsoren van - en het is ook weer een ervaring onder de riem. Ik hoop alleen dat hij medisch in orde is, het was toch best een fikse klap en hij leek zijn handen aan het stuur te hebben.
(Hard) contact is bij racen niet per definitie strafbaar, wat mij betreft valt dit eerder in de categorie raceongeluk. Daar komt bij dat hij zelf het grootste probleem heeft, dat wordt vaak wel meegenomen.Denk dat Grosjean idd iets vroeger remde en dat Max zich daar op verkeek. Hij blijft toch de achterste auto, dus ik denk 10 plaatsen gridstraf de volgende race.