[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.398 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:09:
Tot Max zijn opmars was er geen hol aan imho. _/-\o_
Inderdaad. Max heeft wederom laten zien dat hij bereid is, en de kwaliteiten heeft, om te racen op het scherpst van de snede. Het ging uiteindelijk mis, maar ik heb niets mallotigs of onbezonnens gezien. Tot aan de crash reed hij zelfs bijzonder fraai, dat is het soort racen waarvoor je F1 kijkt. Ik heb geloof ik sinds Kobayashi geen rijder meer gezien waar ik zo blij van werd, gewoon vanwege het rijden zelf.

Wellicht is de crash niet eens zo verkeerd voor hem. Hij reed volop in beeld - daar houden sponsoren van - en het is ook weer een ervaring onder de riem. Ik hoop alleen dat hij medisch in orde is, het was toch best een fikse klap en hij leek zijn handen aan het stuur te hebben.
Denk dat Grosjean idd iets vroeger remde en dat Max zich daar op verkeek. Hij blijft toch de achterste auto, dus ik denk 10 plaatsen gridstraf de volgende race.
(Hard) contact is bij racen niet per definitie strafbaar, wat mij betreft valt dit eerder in de categorie raceongeluk. Daar komt bij dat hij zelf het grootste probleem heeft, dat wordt vaak wel meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tralapo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:21:
Op Sky laten ze zien dat ze al een flink tijdje in spoedoverleg zijn met alle hoge piefen bij Mercedes
Waarom dan ?

Gewoon teamstrategiefout, jammer maar helaas.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om dezelfde reden dat een voetbaltrainer die twee keer verliest verantwoording moet afleggen. Als de belangen zo groot zijn vergeten mensen vanzelf dat je bij een spelletje naast winnaars ook verliezers moet hebben.

Ik vond Hamilton overigens verrassend volwassen, dat is weleens anders geweest. Het viel hem duidelijk niet licht, maar erkende gelijk dat je verliezen ook samen doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:24:
[...]

Inderdaad. Max heeft wederom laten zien dat hij bereid is, en de kwaliteiten heeft, om te racen op het scherpst van de snede. Het ging uiteindelijk mis, maar ik heb niets mallotigs of onbezonnens gezien. Tot aan de crash reed hij zelfs bijzonder fraai, dat is het soort racen waarvoor je F1 kijkt. Ik heb geloof ik sinds Kobayashi geen rijder meer gezien waar ik zo blij van werd, gewoon vanwege het rijden zelf.

Wellicht is de crash niet eens zo verkeerd voor hem. Hij reed volop in beeld - daar houden sponsoren van - en het is ook weer een ervaring onder de riem. Ik hoop alleen dat hij medisch in orde is, het was toch best een fikse klap en hij leek zijn handen aan het stuur te hebben.
+ dat hij tijdens het rijden goed bezig was met tactiek en het team daar in meeging.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
enchion schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:24:
[...]

Waarom dan ?

Gewoon teamstrategiefout, jammer maar helaas.
Het meest opvallende is eigenlijk nog wel dat ze het vol in het zicht van alle media doen, al een dikke tien minuten.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CFxu338W0AE-Cjd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Omdat men bij Mercedes alles wil analyseren als er een keertje een tegenvaller is. :P Zo schreeuwde men ook moord en brand toen Vettel won, "want dat kan echt niet en dan is het crisis". :') Beetje te perfectionistisch vind ik: het is gewoon een niet zo'n handige fout, volgende keer beter. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Net in de persconferentie meldde Hamilton dat die dacht dat Vettel en Rosberg al gepit hadden en dat hij ook verse banden wilde, terwijl het team hem verteld dat die buiten moest blijven.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 06:51

krvabo

MATERIALISE!

Met die replay die een paar posts hierboven is gepost kun je overigens wel duidelijk zien dat Grosjean op een andere racelijn zit dan normaal (hij zit verder naar rechts dan zou moeten), waarschijnlijk om de deur dicht te houden voor Max. Volgens mij kan Max daarom geen kant meer op zodra Grosjean vroeger remt dan normaal (omdat je op de andere lijn eerder moet remmen, anders haal je de apex niet).

Imo is het dan ook wel de 'schuld' van Grosjean, maar niet direct een bewuste actie, dus geen brake test. Gewoon een race incident dus.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:01
Grosjean maakt een verdedigende beweging en gaat daarna terug naar de lijn. Plus hij remt eerder dan normaal dus lijkt mij vrij duidelijk dat hij een straf moet krijgen. Maar ja al zouden de stewards die beslissing nemen dan nog heeft Max er niks aan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Phusebox schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:31:
Grosjean maakt een verdedigende beweging en gaat daarna terug naar de lijn. Plus hij remt eerder dan normaal dus lijkt mij vrij duidelijk dat hij een straf moet krijgen. Maar ja al zouden de stewards die beslissing nemen dan nog heeft Max er niks aan.
Hij gaat helemaal niet terug naar de lijn, vanaf het moment dat hij remt blijft zijn auto netjes recht, zoals het hoort (plus: de weg is daar niet recht, aanremmen doe je van ongeveer midden op de baan naar links toe, aangezien je niet in een bocht kan remmen). Hij doet hier niks fout volgens mij. Misschien dat Max het niet had verwacht en daarom niet op tijd reageert, en dat is nou net het probleem, je kunt hier niet op reageren omdat het zo snel gaat. Als je er met je auto nog niet naast zit, dan kun je niet verwachten dat de weg voor je vrij blijft, en als je dan zo laat op de rem gaat om in te halen (ga ik even vanuit dat dat de bedoeling was) dan kun je niet meer reageren. Het is gewoon enorm risicovol als het een inhaal actie was. Was het wel gelukt dan hadden we met z'n allen gejuicht hoe mooie actie het was. Nu het niet lukt moeten we ook gewoon toegeven dat het risico te groot was, en dat gaat soms gewoon niet goed.

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 24-05-2015 16:34 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:28:
Het meest opvallende is eigenlijk nog wel dat ze het vol in het zicht van alle media doen, al een dikke tien minuten.

[afbeelding]
Waarom zou je het verbergen? Men is waarschijnlijk met andere zaken bezig en bovendien toont zoiets alleen maar aan dat je het als team heel serieus opvat.
krvabo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:30:
Imo is het dan ook wel de 'schuld' van Grosjean, maar niet direct een bewuste actie, dus geen brake test. Gewoon een race incident dus.
Schuld is lastig en bij zoiets ook niet altijd even redelijk, eerlijk of nodig. Twee jongens waren een robbertje aan het vechten op hoge snelheid, dan heb je nu eenmaal kans op brokken. Dat hoort bij het spelletje.
Phusebox schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:31:
Plus hij remt eerder dan normaal dus lijkt mij vrij duidelijk dat hij een straf moet krijgen.
Waarom gelijk een straf? 8)7 Straffen zijn voor laakbare fouten of opzet, niet voor race-incidenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:34:
Het is gewoon enorm risicovol als het een inhaal actie was.
Racen is risicovol. Als je relatief risicovrij wilt rijden moet je je netjes aan de wegenverkeerswet houden en dan nog heb je geen enkele garantie. Dat is qua race uiteraard niet om aan te zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

En Sport 1Racing zit weer op slot (bij Ziggo).

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 24-05-2015 16:36 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:04
En Sport 1 Racing is net weer dichtgezet op Ziggo. Dus géén Indy 500 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:35:
[...]

Racen is risicovol. Als je relatief risicovrij wilt rijden moet je je netjes aan de wegenverkeerswet houden en dan nog heb je geen enkele garantie. Dat is qua race uiteraard niet om aan te zien :p
Ik zeg ook niet dat hij nooit risico mag nemen. Ik zeg alleen dat dit niet de schuld van Grosjean was. Hoogstens een race incident, maar ik neig toch eerder naar de schuld van Max.

Risico's nemen is prima, maar als het dan mis gaat moet je niet de schuld op de ander gaan leggen.

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 24-05-2015 16:37 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:34:
[...]

Hij gaat helemaal niet terug naar de lijn, vanaf het moment dat hij remt blijft zijn auto netjes recht, zoals het hoort (plus: de weg is daar niet recht, aanremmen doe je van ongeveer midden op de baan naar links toe, aangezien je niet in een bocht kan remmen). Hij doet hier niks fout volgens mij.
Netjes recht? Hij remt rechts van de baan en gaat dan helemaal naar links om zo te kunnen insturen (en de deur dicht te gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:36:
Ik zeg ook niet dat hij nooit risico mag nemen. Ik zeg alleen dat dit niet de schuld van Grosjean was. Hoogstens een race incident, maar ik neig toch eerder naar de schuld van Max.
Max wilde duidelijk heel graag en Grosjean ging vroeg van het gas. 1 en 1 wordt dan 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:37:
[...]

Netjes recht? Hij remt rechts van de baan en gaat dan helemaal naar links om zo te kunnen insturen (en de deur dicht te gooien).
Dat is de race lijn ja.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 18:26

HaterFrame

Well... Poo came out!

U123456 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:36:
En Sport 1 Racing is net weer dichtgezet op Ziggo. Dus géén Indy 500 ....
Voor 3.99 kun je die + de nascar vann8 live kijken via streaming van Sport 1

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kijk de onboard van pole position:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_dR5ouKD1eQ]
Let op de gele pit lijn, hij neemt exact de lijn die Grosjean ook nam.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:48

Racing_Reporter

Contentmaker

Zit Olav nu op locatie trouwens? Ik heb het idee dat ik hem op de achtergrond zag tijdens het interview met Ricciardo.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:39:
Zit Olav nu op locatie trouwens? Ik heb het idee dat ik hem op de achtergrond zag tijdens het interview met Ricciardo.
Ja, het hele seizoen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Tralapo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:41:
[...]

Ja, het hele seizoen al.
Ah okee! Het was niet echt duidelijk te zien tussen de drie pixels van m'n stream door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat doe ik toch net? De lijn is identiek.

Beide zitten aan de linkerkant tot er een zebrapad komt, dan haaks naar rechts half over de gele pit lijn en vanaf daar in een rechte lijn (niet meer sturen bedoel ik, omdat de baan kromt dus dwars over de baan) richting de linkermuur om in te sturen. Ik zie echt 0 verschil in beide lijnen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
De ene is met zwabber en de andere zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Beavbusi schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:46:
Meer een ontmoedigende 'probeer me hier niet te passeren, dat gaat je hier niet lukken' naar mijn mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Moeilijk om hier objectief naar te kijken hoor.

Max is iig wel een topper.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:45:
[...]

Beide zitten aan de linkerkant tot er een zebrapad komt, dan haaks naar rechts half over de gele pit lijn en vanaf daar in een rechte lijn (niet meer sturen bedoel ik, omdat de baan kromt dus dwars over de baan) richting de linkermuur om in te sturen. Ik zie echt 0 verschil in beide lijnen.
Hmm, bij nader inzien heb je zelfs nog wel een punt.
Beavbusi schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:46:
Dat sowieso.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

albino71 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:49:
Moeilijk om hier objectief naar te kijken hoor.

Max is iig wel een topper.
Dat staat buiten kijf ja. De manier hoe hij meeklapte met Vettel en posities goedmaakte was briljant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:34

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

Racing_Reporter schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:47:
[...]

Meer een ontmoedigende 'probeer me hier niet te passeren, dat gaat je hier niet lukken' naar mijn mening?
Na de radio: 'don't let Verstappen pass' was al duidelijk hoe dit zou eindigen. Het is wel Monaco maar ook F1 RACEN verdorie. Gelukkig deed Verstappen niet aan het getrut mee van bijv de top 3, langzaam rijden, passen en meten en dan alsnog een strategische mispeer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De teamfoto van Mercedes is zonder Hamilton :p

Sky-interview met Rosberg laat zien hoe goed hij met de media kan omgaan. Grapjes, geeft toe mazzel te hebben gehad, etc.

[ Voor 57% gewijzigd door gambieter op 24-05-2015 17:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
NickThissen schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:45:
[...]

Hangt het er niet vanaf of Grosjean bewust 20 meter eerder remde dan de vorige rondes? Dat kun je niet uit de onboard halen.

De achterste coureur moet anticiperen op het eerder remmen van de persoon voor hem. In een duel kun je imo echter niet eerder remmen dan diegene achter je verwacht.

Remde Grosjean wel op de normale plek, dan 100% Max' fout.

stewards onderzoeken het, dus we zullen het vanaaf wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09 06:14
Verstappen zegt dat Grosjean 10 tot 15 meter eerder remde dan in de ronde daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Requiem19 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:07:
[...]

Hangt het er niet vanaf of Grosjean bewust 20 meter eerder remde dan de vorige rondes? Dat kun je niet uit de onboard halen.

De achterste coureur moet anticiperen op het eerder remmen van de persoon voor hem. In een duel kun je imo echter niet eerder remmen dan diegene achter je verwacht.

Remde Grosjean wel op de normale plek, dan 100% Max' fout.

stewards onderzoeken het, dus we zullen het vanaaf wel horen.
Precies mijn punt, je kunt aan de replay niet zien of Grosjean eerder remde. En zelfs als we vanavond weten of hij eerder remde dan nog weet je niet of het met opzet was, of hij een binnen lijn wilde nemen, of hij te druk bezig was met in z'n spiegel kijken, etc.
Badeend schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:11:
Verstappen zegt dat Grosjean 10 tot 15 meter eerder remde dan in de ronde daarvoor.
Ik ben onder de indruk van Max maar ik zou het toch wel extreem knap vinden als je in the heat of the moment tot op 10 meter nauwkeurig kan inschatten waar iemand voor je remt. De telemetry aan de andere kant kan dit prima zien (en ik denk niet dat Max de telemetry van Grosjean heeft gezien, ook niet achteraf).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Iedereen kon dat zien toch?

Jij niet?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

NickThissen schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:17:
[...]

Ik ben onder de indruk van Max maar ik zou het toch wel extreem knap vinden als je in the heat of the moment tot op 10 meter nauwkeurig kan inschatten waar iemand voor je remt. De telemetry aan de andere kant kan dit prima zien (en ik denk niet dat Max de telemetry van Grosjean heeft gezien, ook niet achteraf).
Ik denk dat je juist als racer een uitermate fijn gevoel weet te ontwikkelen waar de rempunten liggen. 10-15m is natuurlijk gewoon een natte-vinger-schatting, maar wat ie bedoelt is: Hij remde significant eerder dan de vorige ronde ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
NickThissen schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:17:
[...]

Precies mijn punt, je kunt aan de replay niet zien of Grosjean eerder remde. En zelfs als we vanavond weten of hij eerder remde dan nog weet je niet of het met opzet was, of hij een binnen lijn wilde nemen, of hij te druk bezig was met in z'n spiegel kijken, etc.

[...]

Gezien elke meter telt weten de coureurs zeer goed waar hun rempunten liggen tot op vijf meter, ongetwijfeld. Zodra iets anders loopt dan je gewend bent, zal je meteen opvallen dat er iets niets klopt. Het verschil tussen een paar meter eerder of later remmen is letterlijk het verschil tussen een bocht halen of crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
5 place grid penalty voor Max in Canada. Wut!? Is dat niet wat overdreven? Gezien het feit dat de crash zelf ook al een straf voor 'm was en Grosjean kon in principe gewoon door?

https://twitter.com/bbcf1/status/602500619241463808

[ Voor 77% gewijzigd door Tralapo op 24-05-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 13:47
Vrij zwaar vind ik, in mijn ogen was het gewoon een race incident.

[ Voor 57% gewijzigd door sig69 op 24-05-2015 17:54 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Tralapo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:48:
5 place grid penalty voor Max in Canada. Wut!? Is dat niet wat overdreven? Gezien het feit dat de crash zelf ook al een straf voor 'm was en Grosjean kon in principe gewoon door?

spreekt deze persoon namens een partij of wil hij zelf nieuws maken/verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan ga je racen en inhaalacties proberen ... wordt je bestraft omdat je bij het racen een fout maakt. Hoe gingen we F1 ook alweer aantrekkelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:54:
[...]

spreekt deze persoon namens een partij of wil hij zelf nieuws maken/verzinnen?
Hij is hoofd F1 bij de BBC en met hem tweeten meer journo's het. Er zal dus wel een FIA verklaring uitgedeeld zijn, ongetwijfeld straks meer.

Edit: here you go http://www.formula1.com/c...d-for-grosjean-clash.html

[ Voor 16% gewijzigd door Tralapo op 24-05-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 08:55

Martinspire

Awesomeness

Tralapo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:48:

Dat niet alleen, ook 2 strafpunten :o

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
dat gaat echt nergens over... waar geracet wordt kan dit gebeuren... zeker in monaco... belachelijk... neem aan dat het team met data in de hand in beroep gaat...

krijg erg het gevoel dat men een 17 jarige even op zijn plek wil zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Van de verklaring op F1.com:

The incident also had far-reaching consequences at the front of the race, with Mercedes wrongly opting to pit race leader Lewis Hamilton during the safety-car period, effectively costing the Briton victory.

Is dat nou journalistieke opvulling of kijken de stewards er serieus zo naar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tralapo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:01:
The incident also had far-reaching consequences at the front of the race, with Mercedes wrongly opting to pit race leader Lewis Hamilton during the safety-car period, effectively costing the Briton victory.
Dat zou ik echt bizar vinden, dat een strategische beslissing van een team na de crash van invloed is op de straf voor de crash zelf :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja, zo lust ik er wel meer: in dat geval hadden ze destijds Alonso wereldkampioen kunnen kronen omdat die anders punten gescoord zou hebben op Spa als Grosjean hem er niet uitgekegeld had. Beetje ver gezocht als je het mij vraagt, maar goed.

Edit: ben het wel met hierboven eens, even Verstappen op zijn nummer zetten en even weer hun gelijk willen halen "waarom 17-jarigen niet in de F1 thuis horen!" :')

[ Voor 25% gewijzigd door Bart-Willem op 24-05-2015 18:09 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Mag toch wel aannemen dat Jos, Max & co bezwaar aan gaan tekenen tegen zo'n beslissing. Die jongen wordt nu driedubbel gestraft.

En hij heeft Grosjean uiteindelijk niet eens uit de race gekegeld. Als dat nou het geval was geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Vettel de comedian (na de post-race interviews):
Seb: "Why didn't we have any grid girls today, what's happening?"
Media Bro: "No idea, you're asking the wrong person"
Seb: "Fuck.."
Media Bro: [Cutting Seb off] "Congratulations"
Seb: "... [something] park behind George or Dave, I mean what's the point?"
Media Bro: [Chuckles]
_O-

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 24-05-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:12:
Vettel de comedian (na de post-race interviews):

[...]
_O-
Bij het podium-interview naderhand ook, toen Brundle wilde afsluiten met de mededeling dat Hamilton niet happy zou zijn. "I am!!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Tralapo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:13:
[...]

Bij het podium-interview naderhand ook, toen Brundle wilde afsluiten met de mededeling dat Hamilton niet happy zou zijn. "I am!!!"
Deze:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Y2sJxTcjXqY] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tralapo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:11:
Mag toch wel aannemen dat Jos, Max & co bezwaar aan gaan tekenen tegen zo'n beslissing. Die jongen wordt nu driedubbel gestraft.
Jos heeft hier helemaal niets over te zeggen. De stewards hebben telemetrie gegevens, en kunnen zien of de fout bij Grosjean of bij Verstappen lag, en zij zijn van mening dat het bij Verstappen zit.
En hij heeft Grosjean uiteindelijk niet eens uit de race gekegeld. Als dat nou het geval was geweest..
Grosjean lag 10e, en viel terug naar 12e. Dus heeft er wel degelijk last van gehad.

Verstappen zal hier gewoon van moeten leren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:32:
Jos heeft hier helemaal niets over te zeggen. De stewards hebben telemetrie gegevens, en kunnen zien of de fout bij Grosjean of bij Verstappen lag, en zij zijn van mening dat het bij Verstappen zit.
Ja, en tegen dergelijke besluiten kan je gebruikelijk bezwaar indienen. Los van of je dat wint geef je daarmee in ieder geval het signaal af dat je het er serieus mee oneens bent, er even van uitgaande dat men dat daar vindt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Het is toch belachelijk. 5 plaatsen grid straf kan nog. Punten aftrek kan echt niet. Volslagen belachelijk. Als dit het 'opvoedkundig' bedoeld is dan is het vooral om te zorgen dat Verstappen net als een aantal, niet alle, heren vd gevestigde orde een optocht-rijder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:35:
Ja, en tegen dergelijke besluiten kan je gebruikelijk bezwaar indienen. Los van of je dat wint geef je daarmee in ieder geval het signaal af dat je het er serieus mee oneens bent, er even van uitgaande dat men dat daar vindt natuurlijk.
Dat kan het team doen. Jos Verstappen is een toeschouwer en heeft niets te zeggen ;)
Dvdberg schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:38:
Het is toch belachelijk. 5 plaatsen grid straf kan nog. Punten aftrek kan echt niet. Volslagen belachelijk. Als dit het 'opvoedkundig' bedoeld is dan is het vooral om te zorgen dat Verstappen net als een aantal, niet alle, heren vd gevestigde orde een optocht-rijder wordt.
Jongens, even beter lezen. Hij heeft 2 strafpunten op zijn superlicentie, dat is iets anders dan puntenaftrek.

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 24-05-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dvdberg schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:38:
Punten aftrek kan echt niet.
Is ook niet aan de orde, punten zijn voor zijn "rijbewijs". Dus daar heeft hij nog genoeg speling.

Weer wat geleerd zeg maar; en tenminste nog voor wat entertainment gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind de straf ook zwaar, maar geheel onterecht vind ik het niet. Ik ga er voor het gemak van uit dat de stewards gewoon fair naar de data hebben gekeken en daaruit kunnen concluderen dat Grosjean niet eerder remt dan normaal en dus niks fout doet. Ik heb altijd al gevonden dat Max teveel risico neemt, hij zet z'n auto er soms tussen op momenten dat het eigenlijk gewoon echt niet meer kan, verschil is dat het meestal goed uitpakt, en dan juicht iedereen hoe goed hij kan rijden, maar je moet niet vergeten dat het ook mis kan gaan en in de F1 waar alles veel sneller gaat kan dat veel slechter uitpakken (vooral op Monaco).

Onverdiend zware straf, dat wel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:39:
Dat kan het team doen. Jos Verstappen is een toeschouwer en heeft niets te zeggen ;)
Dat geloof je zelf ook niet _O- Even los van of het formeel zo is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Roamor schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:39:
[...]

Is ook niet aan de orde, punten zijn voor zijn "rijbewijs". Dus daar heeft hij nog genoeg speling.

Weer wat geleerd zeg maar; en tenminste nog voor wat entertainment gezorgd.
Ah ok. Ik neem even een chill pil. Heb wel genoten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vind het wel heftig, de straf. Max had misschien een ander moment moeten zoeken. Het loeren op een gaatje is ook een strategie. Maar ik denk dat Max het beter weet dan ik op de bank. Het is een moment, een split second waarin hij een keuze maakt. Met enorme snelheden en ballen van staal. Ik zou toch mn broek vol gescheten hebben O-)

Hoe dan ook, ik heb wel genoten van zijn druk naar voren. Dit is racen in mijn ogen. Risico's nemen, vol op het gas. Dat is toch wat we willen zien? Racende auto's / coureurs! Wat betreft Monaco, hij zit er tussen en dat zal niet veranderen. Het is een speeltje voor de elite. Al zijn er leuke races, kan ik me herinneren. Hij zit er weer op. Nu kunnen we weer naar een echte racebaan gaan waar auto's elkaar in kunnen halen.

Al om al, die 5 plaatsen terug.. we zullen het ermee moeten doen toch? Het is jammer dat proberen te racen wordt afgestraft. Waarom krijgt hij strafpunten op zn licentie? Krijgen alle coureurs dat bij een crash? Ik ben toch wel benieuwd hoe de rest van de F1 ernaar kijkt. Wij kijken misschien er toch een beetje gekleurd naar.

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 24-05-2015 18:46 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:44:
Al om al, die 5 plaatsen terug.. we zullen het ermee moeten doen toch? Het is jammer dat proberen te racen wordt afgestraft.
Het is tekenend voor de F1 dat één van de meer spannende acties van het jaar wordt afgestraft met plaatsen en punten. Dat is het soort racen dat ik wil zien, van Verstappen of welke andere coureur dan ook. Parades en op de automatische piloot met DRS inhalen hebben we al echt wel genoeg gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 10:40
Max krijgt geen punten aftrek, enkel op zijn licentie.
Ben het hierin ook eens met Nick, maar hard gestraft.

Max maakt de races wel leuk met zijn acties, dus hopelijk wordt het 1 tandje minder en leerd hij hier van.

Heb een leuke race gezien en vond het over het algemeen wel boeient wat er gebeurde op de baan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:47:
[...]

Het is tekenend voor de F1 dat één van de meer spannende acties van het jaar wordt afgestraft met plaatsen en punten. Dat is het soort racen dat ik wil zien, van Verstappen of welke andere coureur dan ook. Parades en op de automatische piloot met DRS inhalen hebben we al echt wel genoeg gezien.
Volledig mee eens. Vandaag weer tenenkrommende opmerkingen over de radio's vd teams gehoord. Remmen sparen, brandstof sparen, eindelijk vandaag een keer geen banden sparen, maar nooit 'race zo snel als je kan, stuur tussen je tanden en gaan'. Zoals bijv Ricciardo bij Räikkönen, beetje lullige actie maar hij gaat er wel voor. Net als Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

o puntenaftrek op licentie... Daar kan ik nog mee leven. Afgezien van het feit dat ik het eens ben met Camacha, moet ik wel zeggen dat als het als grove fout gezien wordt dat ze dan idd ook wel een signaal moeten kunnen geven mbt het 'rijbewijs'.

Ik voorzie wel een bezwaar, als die mogelijkheid er is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben een beetje aan het vissen wat "de F1 wereld" er nu van vind. Maar het ligt denk ik een beetje in een spagaat. Verstappen zelf zegt overigens dat hij geen inhaal move van plan was, maar probeerde uit te wijken voor het vroege afremmen. Grosjean reageert in de media in ieder geval nog best mild. Maar Max zijn onervarenheid worden nog wel even onderstreept door hem.

Wat is het statement van het team eigenlijk? Zijn die het met de FIA eens of staan ze aan Max zn zij? Hij heeft dan wel het voor de kijker leuk gemaakt (ik neem aan dat dit voor de neutrale kijker ook leuk is) maar eindigt met lege handen en een kapotte auto. Op papier gaat het allemaal niet zo best haha. In de praktijk denk ik dat we naar een hele speciale jongen zitten te kijken die net dat ene meer heeft dan de toppers die er nu rondrijden.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het was ook redelijk uniek dat we het live via de onboard meemaakten. Ik dacht ook; wat remt die Grosjean ineens vroeg! (niet volgens de telemetrie dus...)En volgende moment was het al gebeurt.

De seconde reactietijd die men in het normale verkeer hanteert, was een eeuwigheid vergeleken bij de reactiesnelheid die je hier nodig zou hebben.

Op naar Canada dan maar, daar kun je tenminste weer normaal inhalen. ;) Renault ook geen problemen gehad; dus dat is ook positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Roamor schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:01:
Renault ook geen problemen gehad; dus dat is ook positief.
Dat is nog niet echt voorbij gekomen inderdaad. Qua snelheid zijn ze er nog niet, maar het lijkt toch of de kleine upgrades die ze in Barcelona gedaan hebben wel geholpen hebben betreffende betrouwbaarheid. Alle Renaults konden goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 28-09 06:51

krvabo

MATERIALISE!

Op naar Canada dan maar, daar kun je tenminste weer normaal inhalen. ;) Renault ook geen problemen gehad; dus dat is ook positief.
Op de raceradio was na de melding aan grosjean 'dat max er aan kwam' ook het team van verstappen te horen, die zeiden 'dont stress the engine too much'. Dunno wat er nu nog van de motor over is trouwens :+

Ik neem aan dat ze inderdaad wel bezwaar aan gaan tekenen.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De seconde reactietijd die men in het normale verkeer hanteert, was een eeuwigheid vergeleken bij de reactiesnelheid die je hier nodig zou hebben.
Ga er maar rustig vanuit dat gewone stervelingen pas zouden reageren als de auto al lang en breed in de muur staat :P F1 piloten zijn wat dat soort dingen betreft toch echt wel bovenmenselijke halfgoden. Je vergeet het zo makkelijk, maar zelfs de traagste paydrivende stumpers achterin het veld kunnen onnatuurlijk goed rijden. Op enig tempo een rondje maken is zelfs voor mensen met veel ervaring in supercars niet zomaar weggelegd.

Dat vind ik eigenlijk het leukste aan Monaco, dat je door het extreem krappe circuit eindelijk eens volop kan ervaren hoe hard het allemaal gaat. Ik kan de opvolging van bochten vanaf de bank nauwelijks volgen, laat staan dat ik dan zelf ook nog eens aan het stuur zou moeten trekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik denk wat wel meegewogen heeft in de zwaarheid van de straf dat Max op 0 punten rondreed en dus wel baat had bij een inhaalactie. Dat was ook 1 van de redenen dat Max wat meer durfde dan de heren voor hem: er stonden geen punten op het spel. Ik had zelf niet het idee dat Grojean van zijn lijn ging of erg vroeg remde, maar er zal vast wat anders zijn geweest. Punt is alleen: die bocht is niet erg breed en omdat je tegen zo'n Mercedes toch wat meters tekort komt, is elke inhaalactie een grote gok daar.

Het is ook wel een zware straf, maar als je de huidige regels bekijkt, dan is het terecht. En dat is een beetje het punt, de huidige reglementen staan dergelijke acties niet toe.

Ik moet overigens ook wel zeggen dat Grojean verder netjes reed en Max slim blokkeerde. Hem de hele actie aanrekenen vind ik niet terecht. Want zoveel speling heb je daar ook niet om te verdedigen (anders ga je zelf de muur in).

We mogen blij zijn dat de auto's ook weer sterk genoeg zijn om een dergelijke crash zonder problemen door te komen. Je zag die marshals in die bocht weer helemaal schrikken. Raar dat daar ook geen hek staat trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Blijft weinig over van de coureurs lekker laten racen en niet elk akkefietje onder de loep nemen, tenzij er echt over geklaagd wordt. Was dat niet het idee ergens vorig seizoen? Heb dit seizoen toch alweer vrij vaak incidenten gezien die onder de loep zijn genomen die wat mij betreft gewoon hun natuurlijke afloop hadden kunnen behouden. Beetje jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jammer van de vijf plaatsen grid straf voor Max maar ja het is niet anders. Die twee strafpunten op zijn super licentie vallen op zich nog wel mee. Je mag er twaalf in één jaar hebben. Het volgende jaar vervallen de strafpunten weer en begin je met een schone lei.
"Penalty points will remain on a driver’s Super Licence for a period of 12 months after which they will be respectively removed on the 12 month anniversary of their imposition.
Article 4.2 of the 2015 FIA Sporting Regulations
Bron: www.formula1.com

Het is in ieder geval een goed leermoment voor hem geweest. Max heeft in ieder geval voor een heleboel mensen bewezen uit het goede racehout gesneden te zijn en dat telt denk ik nog zwaarder dan crashen en de straf die uitgedeeld is.BBC noemde hem zelfs de man van de race... Dat vind ik dus ook, een echte smaakmaker waar Ecclestone en de rest van het circus heel blij mee mag zijn.

Volgende keer is de race trouwens weer gewoon te volgen op de BBC en hopelijk wordt Sport 1 Racing ook weer open gegooid door Ziggo. :)

P.S. De Duitsers op RTL Plus hadden het iedere keer over de racesimulator die Max thuis zou hebben gebouwd. Een echte tweaker dus. >:)

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 24-05-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan maar gelijk die motor wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Aanbieding: 5 plaatsen gridpenalty*

*Deze actie is niet te combineren met andere acties. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:57:

Volgende keer is de race trouwens weer gewoon te volgen op de BBC en hopelijk wordt Sport 1 Racing ook weer open gegooid door Ziggo. :)
Dit dus :*)

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:17
Senna quote:
By being a racing driver you are under risk all the time. By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.

Dusss, gewoon er voor blijven gaan en niet zoals velen treintje rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 24-05-2015 20:47 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Toevoegend daarbij van AS
I race to win as long as I feel it's possible. Sometimes you get it wrong? Sure, it's impossible to get it right all the time. But I race designed to win, as long as I feel I'm doing it right.
Dit is racen. Soms maak je fouten of ben je betrokken bij een ongeval. Laten we hopen dat er coureurs blijven bestaan die geen veredelde optocht willen rijden maar altijd voor durven te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ken er in ieder geval ééntje die vandaag opgelucht adem heeft gehaald, heeft ie (voor zijn gevoel) toch nog gelijk gekregen, ga zijn naam niet noemen, gun ik 'm niet :+

Onervarenheid noemen ze het, en dat zal best, maar ik zag vandaag toch ook een behoorlijk ervaren coureur en ander de hekken induwen, dus.......

Lang geleden dat ik met aangespannen sluitspier zo in de bank heb gezeten. Van mij mag dat vaker voor gaan komen de komende -tig jaren :9

Edit: deze race wordt natuurlijk aan Lewis gegund. Ik begreep er werkelijk geen barst van waarom hij naar binnen ging (of werd gehaald), met zo weinig ronden nog te gaan, ik was werkelijk flabbergasted. De levensduur van de bandjes was al aangetoond, dat zou weinig problemen moeten geven voor de Mercedes. Achteraf gezever natuurlijk, maar dit keer had ik werkelijk met hem te doen.

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 24-05-2015 22:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

StealthyPeanut schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:00:
Toevoegend daarbij van AS

[...]

Dit is racen. Soms maak je fouten of ben je betrokken bij een ongeval. Laten we hopen dat er coureurs blijven bestaan die geen veredelde optocht willen rijden maar altijd voor durven te kijken.
Grappig, die quote was bedoeld om Suzuka 1990 goed te praten en staat aan de wieg van de moderne F1 waar risico's bijna geen risico's meer zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:44
Jammer voor Max, hij heeft z'n best gedaan om wat actie in de wedstrijd te brengen en ja dan kan het ook wel eens mis gaan. En de straf, terecht of niet, komt hij ook wel overheen. Kan hij ons mooi vermaken met wat extra inhaalmanoeuvres :P.

Maar wat Hamilton toch weer overkomt, ik ga ze daar bij Mercedes haast van verdenken dat er een aantal (Duitse) monteurs in het team van Hamilton werken die stiekem pro Rosberg zijn of zo. Praktisch iedere keer als er wat mis gaat bij Mercedes dan is Hamilton de dupe en profiteert Rosberg, vorig seizoen ook al een paar keer. Voor mijn gevoel gebeurd het net even te vaak om het pech/geluk voor de een of de ander te noemen. Vind het in ieder geval érg knullig voor een dergelijk professioneel team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorick schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:06:
Voor mijn gevoel gebeurd het net even te vaak om het pech/geluk voor de een of de ander te noemen.
Een gevoel is er al snel, maar bij zulke boude stellingen moet er toch ook wel best wat bewijs achter zitten. Ga er maar vanuit dat het voor die monteurs ook hun levenswerk is, je gaat mij niet vertellen dat daar op enige structurele schaal broddelwerk geleverd zou worden vanwege iets onzinnigs als nationaliteit of iets dergelijks.

Vergeet niet dat teampunten scoren voor het publiek misschien minder relevant is, maar dat teams dat zelf onnoemlijke belangrijk vinden. Als monteur snijd je jezelf dus in de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:17
Haha, bij mercedes zijn ze toch wel gek op max verstappen, komt vaak voor in hun tweets :-)
Je zal toch rakker genoemd worden :p

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/602463575400128512

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/602463826060189697

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/602464001201672192

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/602465252115111936

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 24-05-2015 22:29 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Haha, dat zag ik ook ja. Ze waren behoorlijk fanatiek.

Nou, ze weten wat ze moeten doen. Nico eruit, Max erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Als rosberg zijn contract afloopt max erin. Ik teken ervoor. Heb je met Max en Hamilton beste rijderspaar denkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:59
Tralapo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:40:
Haha, dat zag ik ook ja. Ze waren behoorlijk fanatiek.

Nou, ze weten wat ze moeten doen. Nico eruit, Max erin ;)
Ze hadden Jos & Max ook een contract aangeboden.
Maar niet met direct een F1-zitje, en daar heeft Toto Wolff spijt van (heeft hij toegegeven).

En ik kijk niet vreemd op dat er teams zijn die Red Bull al leuke bedragen hebben geboden om het contract met Max te lichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45

Destruction

(ex-)Automonteur

Ook mooi, die reacties bij Mercedes. Deze bijvoorbeeld:
Sam Williams @Y15AMW 7h7 hours ago
@MercedesAMGF1 when you going to sign him then......
0 retweets 0 favorites
6:23 AM - 24 May 2015 · Details

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ryur schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:55:
[...]

Ze hadden Jos & Max ook een contract aangeboden.
Maar niet met direct een F1-zitje, en daar heeft Toto Wolff spijt van (heeft hij toegegeven).

En ik kijk niet vreemd op dat er teams zijn die Red Bull al leuke bedragen hebben geboden om het contract met Max te lichten ;)
Ja die laatste zin idd. Als Max zo doorgaat zie ik toch kansen bij Ferrari snel. Kimi maakte deze race het weer niet waar. Komende jaren worden iedergeval weer leuk met Max.

F1 is weer fun met Max, BBC heeft er een stukje over geschreven. http://m.bbc.com/sport/formula1/32869909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 22:24
Ach, die grid-penalty is te overzien: Montoya vertrok vandaag als 15e en won de Indy 500 8) .

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Spoetnik385 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:09:
Ach, die grid-penalty is te overzien: Montoya vertrok vandaag als 15e en won de Indy 500 8) .
Maar hij heeft geen hybride Renault O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Max was wel weer de smaakmaker

Na zn bandenwissel naar supersoft kon hij zelfs Kimmi "bijhouden".

Wanneer je dan na zoveel rondes achter de safty car Vettel hoort schreeuwen dat alles te langzaam gaat en, dat hij zn banden niet op temperatuur kan houden denk je dat inhalen voor Hamilton op zn nieuwe supersoft een eitje moet zijn. Maar nee hoor "impossible to pass" zegt Hamilton. WTF :? :? :?

Wanneer je dat soort uitspraken hoort ben ik toch wel erg blij met de jonge hond verstappen.. sterker nog, voor zo iemand kijk je formula 1. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

werphengel schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:53:
Max was wel weer de smaakmaker

Na zn bandenwissel naar supersoft kon hij zelfs Kimmi "bijhouden".

[knip]
Dat was Vettel, geen Kimi ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
Hehe. :)
RoyK schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:01:
Ik ben een beetje aan het vissen wat "de F1 wereld" er nu van vind. Maar het ligt denk ik een beetje in een spagaat. Verstappen zelf zegt overigens dat hij geen inhaal move van plan was, maar probeerde uit te wijken voor het vroege afremmen. Grosjean reageert in de media in ieder geval nog best mild. Maar Max zijn onervarenheid worden nog wel even onderstreept door hem.
Mja, ik vind dat Grosjean in deze zijn mond moet houden over onervarenheid, het stond in geen verhouding tot zijn acties waarvoor hij is geschorst in 2012. Ja het heeft vandaag zijn race gekost (1 punt) maar dat is het risico wanneer je iemand op de racelijn probeert op te vangen, dan kan iemand er achter op klappen. En dat hoeft niet eens remmen te zijn, deze auto's remmen al flink af wanneer je het gas los laat. Verschil met DRS open en vol gas wordt dan wel heel groot. Het verschil in snelheid was voor mij in ieder geval onverklaarbaar groot bij de crash. Gelukkig is niemand gewond geraakt bij deze zware crash.

Grosjean liet Vettel er trouwens wel op een mooi punt voorbij zodat Verstappen niet direct met Vettel er voorbij kon gaan.
Al met al heb ik wel genoten van deze race in Monaco (en van Verstappen), ik blijf het een unieke race vinden. En ik kan het iedereen aanraden, ga een keer kijken (al is het op de donderdag).

Edit: Officiële statement van Grosjean is inderdaad wel mild:
“I didn’t see much of the accident with Verstappen, just his car flying past me in the air! Overtaking in Monaco is difficult and I think he gained that bit of experience today. It’s good to know he’s okay, as it was a bit dangerous for both of us, and it cost us what would have been a hard-earned point. Until then my race had been going pretty well when you consider where we started. The car felt good and the strategy was working well. After the accident, I turned around which established all four wheels were there, then looked in the mirrors to see if the rear wing was still there too, then got on with my race.”

[ Voor 21% gewijzigd door Toewan op 25-05-2015 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13:01
Ik snap de straf voor Verstappen nog steeds niet. Webber kreeg in Valencia destijds toch ook geen straf? Om maar eens een voorbeeld te noemen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat zou het effect van deze crash op Max zijn ?

Tot nu toe reed ie inderdaad vrij bold & cheeky rond maar na toch een vrij harde klapper gaat hij misschien toch wel even nadenken... Misschien minder gedurfd rijden?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:37
Begrijp ook weinig van de straf. De enige coureur die nog een beetje kleur aan de Monegaskische optocht geeft wordt gestraft voor een raceongeluk. En dan ook nog een ongeluk waarbij je de schuld ook richting de ander zou kunnen redeneren. Al met al beloofd dit weinig goeds voor de risico-bereidheid in de toekomst.

Monaco met al haar uitzonderingen kennende waren dit weer Fransen die een ongeluk waarbij een Fransoos betrokken is beoordeeld hebben, dus dan ben je bij voorbaat vrij kansloos.

Ben daarentegen wel heel benieuwd hoe de overige coureurs hierover oordelen. Het zal waarschijnlijk niet snel naar buiten komen, maar als zij vinden dat Grosjean hier iets onverantwoordelijks heeft gedaan, zullen ze hem dat wel een keer laten weten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Massa vond het in ieder geval de fout van Verdtappen en gaaf het ook onder de aandacht brengen in de drivers briefing van Canada.

Daarnaast zijn de stewards niet zomaar Fransen, maar een panel van 3 of 4, met deze keer o.a. Tom Kristensen, 100000x winnaar van Monaco.

Al met al moet je denk ik gewoon de stewards volgen. Die hebben alle data kunnen inzien, alle camera hoeken etc etc. dan is helaas de conclusie dat Max meer marge had moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56

Pierre

Van nature lui!

Ook leuk om te zien wat Red Bull laat bouwen in de haven van Monaco :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Requiem19 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:31:
Massa vond het in ieder geval de fout van Verdtappen en gaaf het ook onder de aandacht brengen in de drivers briefing van Canada.
Maar natuurlijk vindt Massa dat weer... :/
Die gozer grijpt echt alles aan om meer veiligheid, meer veiligheid, .. erin te krijgen. Dusdanig dat we uiteindelijk een Trulli train krijgen waar minimaal twee auto lengtes tussen verschillende rijders zitten.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Eens, hij probeert zn gelijk ook beetje te halen over zijn opmerking voor het seizoen dat 'verstappen gevaarlijk was'.

Darnaast moet Massa zelf maar eens op youtube zijn eigen actie van vorig seizoen op Canada terugkijken (of zn crashes in Monaco haga!)
Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2