[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.336 views

Onderwerpen

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B-NmznQCUAAOc9Y.jpg

Denk dat Nasr rechtsachter geraakt is? Vrouwen... :N ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nasr schijnt tegen de Williams aan geknald te zijn.

Volvotips.com

• Señor Sjon
Lees net dat ie mogelijk Wolff inhaalde. Soort Montoya-actie door in de remzone terug naar de racelijn te gaan?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Renault maakt weer erg weinig rondes zo. Zouden ze met de nieuwe spec nog wat problemen hebben?

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:26:
Lees net dat ie mogelijk Wolff inhaalde. Soort Montoya-actie door in de remzone terug naar de racelijn te gaan?
Het rare is dat de voorvleugel van de Williams niet echt beschadigd lijkt te zijn. Denk eerder dat Susie te vroeg instuurde en op de achterkant van de Sauber is gereden. Of dat Nasr met zijn achterwiel het voorwiel heeft geraakt van Susie. Maar is lastig te zien

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:25:
[afbeelding]

Denk dat Nasr rechtsachter geraakt is? Vrouwen... :N ;)
Maar toch nog steeds lekke fris onder de oksels :+

Testing, one, two ...

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Benieuwd wanneer Max weer naar buiten komt...

I intend to live forever. So far, so good.

Verwijderd

Tobias Grüner AMuS @tgruener
Wolff said to Nasr, she hadn't seen him. Williams on a slow lap. Sauber on quick lap. Door closed. Crash. AMuS live: ams.to/f1live

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Mjah. No comment.

:N

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Shit happens, zeker in testsessies waar je snel/langzaam verkeer door elkaar hebt moet het team ook aan een coureur aangeven dat er een ander op snelheid aan komt jagen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Señor Sjon schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:26:
Dat schijnt dus het geval te zijn. :P

Edit: kennelijk toch niet volgens hierboven. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 19-02-2015 15:58 ]

Volvotips.com

Verwijderd

Bart-Willem schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:57:
[...]

Dat schijnt dus het geval te zijn. :P
Nee Susie is in gaan sturen terwijl Nasr er naast zat. Althans dat haal ik uit de tweet van AMuS. Susie heeft Nasr niet gezien, sluit de deur en crash

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XyritZz schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:48:
Shit happens, zeker in testsessies waar je snel/langzaam verkeer door elkaar hebt moet het team ook aan een coureur aangeven dat er een ander op snelheid aan komt jagen.
in hoeverre is board communicatie nu beperkt? normaliter wordt dat ook vanuit de pits aan de coureur kenbaar gemaakt; snellere auto achter je etc.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

#F1 Mercedes Friday plan: Rosberg to start the day. Hamilton too take over, if Rosbergs neck hurts too much. Fever already getting better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik weet niet zo heel goed wat ik met de "vooruitgang" van Ferrari moet. Niet dat ik had verwacht dat het weer zo slecht als afgelopen jaar zou gaan, maar dit lijkt meer op 3 of meer stappen vooruit. Ik keek heel erg tegen dit seizoen op, maar ben weer een beetje bijgedraaid. Als McLaren ook deze stappen heeft gezet hebben we in Williams gewoon weer een subtopper.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
McLaren kunnen we denk ik wel afschrijven dit jaar, die mogen al blij zijn als ze voor Toro Rosso of Sauber finishen. Ferrari weet ik ook niet wat ik daar van moet denken... Wat hebben ze de afgelopen 5 jaar dan gedaan dat ze nu ineens zo goed gaan? Of doen ze alles op low fuel, maar dat lijkt me niet echt een slimme strategie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:06
Mclaren lijkt me in de basis al wel makkelijk snel. Als die reliabiluty halverwege het seizoen goed is, zouden ze ineens vooraan kunnen rijden.

Ferrari heeft kennelijk goed de engine tokens gebruikt (+50 pk?) en eindelijk geen Pat Fry messed up aero meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
Ik blijf erbij dat je aan de testen goed kan zien wie waar staat. Wellicht niet aan de snelste tijden an sich maar als Ferrari structureel zo snel is kan je donderop zeggen dat ze voorin staan in Melbourne.

Als voorbeeld neem ik sauber, die zetten elke dag een snelle tijd neer door ff in qualitrim een rondje te doen. Maar Ferrari rijdt structureel sneller dan alle andere teams en kan me niet voorstellen dat ze niet een vergelijkbaar programma afwerken als de andere teams. Waarom zouden ze alleen maar low-fuel runs doen, dan hebben ze geen info over de prestaties met een volle tank.

Enige team waarvan ik denk (hoop) dat ze verstoppertje spelen is Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Je kunt natuurlijk altijd wel een beetje deduceren inderdaad.

Als iemand 1.25 rijdt in een stint van 25 rondjes, weet je in ieder geval dat er flink wat benzine aan boord was en er een snelle tijd gereden is. Als een team als Sauber op zachte band 2 snelle rondjes doet, dan is de aanname snel gemaakt dat er relatief weinig benzine in zit.

Ferrari reed volgens mij die 1.25 rondetijden op mediums en ook in een stint van een paar rondjes. Dat is objectief gezien dus al veelbelovend. Ferrari resurgence is real me thinks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik hoop heel erg dat McLaren + Honda de zaakjes gewoon redelijk tot goed voor elkaar hebben in Melbourne, net als Renault vorig jaar. Volgens mij is die auto an sich wel dik in orde namelijk.
Go Honda go!!

Op zich hoop ik voor de Ferrari fans dat ze het dit jaar een heel stuk beter voor elkaar hebben maar ik zou toch het enthousiasme nog wat willen temperen zo tijdens de tests, gezien de afgelopen paar jaar....

Maar het zou echt ontzettend goed zijn om de McLarens, Ferrari's, Williamsens en Mercedessen allemaal vrij dicht bij elkaar vooraan het veld te vinden zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:59:
[...]

Nee Susie is in gaan sturen terwijl Nasr er naast zat. Althans dat haal ik uit de tweet van AMuS. Susie heeft Nasr niet gezien, sluit de deur en crash
Volgens SKY is er een video in omloop waarop het tegendeel wordt bevestigd. Nog nergens voorbij zien komen tough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op f1today staan quotes van beiden, daaruit kan je de volgende afleiding maken:

Williams outlap, Sauber hotlap.
Wolff houdt rechts, wordt ingehaald door Nasr. Nasr denkt dat hij gezien is en dat zij ruimte voor hem maakt. Daarom valt hij als normaal de bocht aan en stuurt dus eerst naar rechts om de bocht goed aan te snijden. Daar zit Susie helaas nog en hij pakt haar linkervoorkant mee met zijn rechterachterwiel. Daardoor gaat zij over de achterkant heen van de Sauber.

Geheel in Zuid-Amerikaanse stijl ziet Nasr zich niet als schuldige... (Maldonado, Massa, Perez gingen hem voor bij recente crashes. ;)) Dus toch een Montoya actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
Willams en Sauber beiden in een test...
Het lijkt me dat alle coureurs gebriefed worden op het feit dat je continue met verschillende soorten verkeer zit. Tijden lopen enorm uiteen. De teams zijn vrij om van alles en nog wat te proberen.. Er kan met gemak 30s verschil in rondetijden zitten.

Ik neem aan dat er tijdens een test wel gewoon gecommuniceerd mag worden tussen pit en coureur?
In dat geval is het ook de verantwoordelijkheid van het team om beide coureurs te laten weten wat er gebeurt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Grappig commentaar op F1Today :)
De Fin van Ferrari staat op de speciale winterband van Pirelli.
Is die hype nu ook al in de F1 aan de gang :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:50:
Grappig commentaar op F1Today :)

[...]

Is die hype nu ook al in de F1 aan de gang :+
Hehehe. Het is wel waar dat Pirelli een speciale harde band mee genomen heeft net als in Jerez. Dit is de ongemarkeerde band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Enige team waarvan ik denk (hoop) dat ze verstoppertje spelen is Mercedes.
Kan natuurlijk gewoon ook zo zijn dat verschillende teams waaronder Ferrari vorig jaar verstoppertje hebben zitten spelen.

Red Bull en Ferrari en McLaren hebben belangrijke rijders wissels gehad, waardoor ze misschien expres gedeeltelijk strategisch de kat uit de boom hebben zitten loeren en ook vanwege de grote risico`s om "all in" te gaan mbt de grote regel veranderingen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Lijkt me sterk dat je een heel jaar verstoppertje speelt. Die 2014 Ferrari was zo slecht dat hun hele imago eraan is gegaan. Dat doe je echt niet zomaar, ze hebben denk ik eerder Mercedes onderschat aangezien de rest van het veld redelijk gelijkwaardig was.

Maar ben heel benieuwd hoe ver ze deze week nog onder de kwalificatietijden van 2014 gaan. Die pole was volgens mij laag in de 1:25 en daar zitten ze nu al onder terwijl Mercedes en Ferrari nog geen zachte bandenrun hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

enchion schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:27:
[...]

Kan natuurlijk gewoon ook zo zijn dat verschillende teams waaronder Ferrari vorig jaar verstoppertje hebben zitten spelen.

Red Bull en Ferrari en McLaren hebben belangrijke rijders wissels gehad, waardoor ze misschien expres gedeeltelijk strategisch de kat uit de boom hebben zitten loeren en ook vanwege de grote risico`s om "all in" te gaan mbt de grote regel veranderingen.
Ik zie geen enkele reden waarom ook maar 1 team dat zou doen.

Omgekeerd, tijdens de pre-season tests, kan ik er wel in komen en verdenkt Sauber, Lotus en vandaag Force India er van.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Is er iets van een site die de snelste sectortijden van een coureur optelt? Wellicht dat we dan kunnen nagaan of er iemand verstoppertje speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
M. Verstappen Scuderia Toro Rosso 01:27.900
C. Sainz Jr. 1:28:945

Het scheelt "even" een seconde. Ervanuit gaande dat ze ongeveer hetzelfde programma afleggen zou je kunnen concluderen dat Max meer dan een seconde sneller is. Dat doet hij goed!

[ Voor 57% gewijzigd door asing op 20-02-2015 15:29 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
asing schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:28:

Het scheelt "even" een seconde. Ervanuit gaande dat ze ongeveer hetzelfde programma afleggen zou je kunnen concluderen dat Max meer dan een seconde sneller is. Dat doet hij goed!
Het zegt weinig, maar het kan nooit kwaad om een sneller rondje te rijden in testsessies.

Komt overigens nog bij dat er nu waarschijnlijk meer rubber op de baan ligt en deze dus sneller is geworden. Snelste tijd van de dag tot nu toe is ook sneller dan gisteren.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

asing schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:28:

Dat lijkt me een nogal optimistische concludering. Waarom zouden ze 2x hetzelfde programma afwerken..?

Dat Sainz in het grind staat en Verstappen alles vlekkeloos heeft afgelegd zegt dan meer denk ik >:)

[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 20-02-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
In Jerez was het verschil ook een krappe seconde tussen beiden.

Omdat ze rookies zijn, denk ik wel dat TR voor beiden een vergelijkbaar programma heeft om ze klaar te stomen voor Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Een seconde verschil is mijns inziens onmogelijk. Denk dat er nog geen seconde verschil zit tussen Senna en Maldonado als je ze in dezelfde auto in dezelfde omstandigheden laat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Malt007 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:50:
Een seconde verschil is mijns inziens onmogelijk. Denk dat er nog geen seconde verschil zit tussen Senna en Maldonado als je ze in dezelfde auto in dezelfde omstandigheden laat rijden.
Dat is iets wat helaas nooit meer bewezen of aangetoond kan worden. Denk ook niet dat Maldonado een gelukkige keuze is als "mindere" rijder. Over het algemeen kan die gast behoorlijk kwalificeren.

Edit: als men het over "Senna" heeft dan doelt men meestal niet op Bruno, hoewel laatste nog wel in staat is om rondjes te rijden.

Of gaat het over onderstaande Bruno :+

Afbeeldingslocatie: http://www.dagbladet.no/film/film/index.php5?op=GetMoviePhoto&movieId=148816&photoId=80704&width=960&height=540

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 20-02-2015 16:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Malt007 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:50:
Bruno is idd ook niet veel beter dan Maldonado.

Een seconde kan heel makkelijk hoor. Vroeger Stond een Mansell al vaak een halve seconde voor op z'n teamgenoot. Of Senna op Berger.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Wellicht een wat overdreven voorbeeld en natuurlijk erg lasting te bewijzen maar ik geloof niet dat er 2 coureurs in het veld zijn die onder gelijke omstandigheden een seconde verschil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Alonso en Raikkonen vorig jaar ;).

Maar die seconde zegt echt helemaallll niets. Toro Rosso zal naast het rijders ontwikkelingsprogramma toch ook de auto moeten en willen testen. Kan zomaar compleet andere omstandigheid zijn dan gisteren qua fuel, set-up, rijders opdracht etc.

En ligt ook nogal aan conditie van de baan, weer etc. Maar, al met al... het is nooit in je nadeel als je boven de ander staat op de timesheet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Haha, ik dacht ook aan Alonso en Raikkonen in 2014. Maar wie gaat er kijken hoeveel het verschil tussen hun was door alle rondentijden van het heleseizoen bij elkaar op te tellen en dan te delen door het aantal ronden ;-)

Of wellicht een beter voorbeeld, wie doet dat voor meerdere seizoenen van Schumacher en Massa. Denk niet dat er meer dan een paar tienden tussen zit dan. Dan vergelijk je een van de beste coureurs met een modale F1 coureur (al kan je dan nog niet eens rekening houden met de voorkeursbehandeling van Schumi en het feit dat de auto's waarschijnlijk naar zijn stijl gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

This is calculated by comparing the best times of a pair of team mates in the last part of each qualifying session where both set a time. 2014

Driver - Beat team mate - Average gap to team mate
Fernando Alonso 16 -0.528s
Valtteri Bottas 13 -0.401s
Jules Bianchi 12 -0.685s
Nico Hulkenberg 12 -0.473s
Daniel Ricciardo 12 -0.077s
Daniil Kvyat 12 +0.005s
Romain Grosjean 11 -0.669s
Nico Rosberg 11 -0.187s
Kamui Kobayashi 10 -0.668s
Jenson Button 10 +0.165s
Adrian Sutil 9 -0.223s
Kevin Magnussen 9 -0.165s
Esteban Gutierrez 9 +0.223s
Jean-Eric Vergne 7 -0.005s
Sebastian Vettel 7 +0.077s
Lewis Hamilton 7 +0.187s
Sergio Perez 7 +0.473s
Felipe Massa 6 +0.401s
Pastor Maldonado 4 +0.669s
Marcus Ericsson 4 +0.698s
Kimi Raikkonen 3 +0.528s
Max Chilton 3 +0.685s
Andre Lotterer 1 -0.969s
Will Stevens 0 +0.555s

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
True true, maar je hebt altijd wel seizoenen an sich waarin het zoveel scheelt hoor.

Denk ook aan Mclaren 2012: Hamilton lag soms een rondje voor op Button en outqualifiede him regelmatig met 0,5 - 0,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
XyritZz schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:33:
[...]
Het zegt weinig, maar het kan nooit kwaad om een sneller rondje te rijden in testsessies.
Ik ben er vooralsnog blij mee.. Als aan het einde van deze test Max een langzamere tijd heeft dan Sainz is dat gewoon niet lekker :)
Dat Sainz eraf gaat wil ook niet zeggen dat ie voluit gaat.. voor hetzelfde geld heeft ie even zitten pielen met een instelling op het stuur of iets anders.
Als Max langzamer is, gaat heel azijnpissend Nederland weer roepen dat ie het niet kan..

Die jongens zijn ook allebei graag sneller dan de ander. Stiekem hoop ik dat ze bij de laatste test over een week allebei een paar rondes lekker voluit mogen gaan en wel even mogen laten zien wat ze kunnen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Mercedes maakt zijn rondjes wel weer vandaag. Ondertussen al 140 stuks en nog steeds op de baan.

Ben benieuwd of Mercedes uberhaubt nog een snelle ronde gaat neerzetten tijdens het testen. Heb ze ook nog niet op zachte banden gezien volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59
Ik verwacht dat Mercedes straks gewoon weer vooraan staat, maar ik ben wel benieuwd wie daarachter komen. De tijden zitten in ieder geval best dicht bij elkaar vandaag :)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Raven__NL schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:33:
pffffffffff geloof wat je wilt ik ga me hier niet mee bezig houden. De Mercedes motor die in de Mercedes zit is identiek hetzelfde als wat in de Lotus/Williams zit. Als je het allemaal denkt te weten moet je het niet vragen om eerlijk te zijn. Hetzelfde geld voor de Renault en Ferrari motoren bij andere teams.
The fabled Maranello team’s new boss Maurizio Arrivabene told reporters on Friday that, just like last year, Marussia will in 2015 be supplied customer models of the 2014 ‘power unit’.

“There is nothing in writing at the moment,” said the Ferrari chief in Barcelona, “but our answer at the moment is yes — (the) 2014 (engine),” said Arrivabene. (GMM)

Dus terugkomend op een oude discussie, kent Arrivabene de regels niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Tosemime schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:34:
Ik verwacht dat Mercedes straks gewoon weer vooraan staat, maar ik ben wel benieuwd wie daarachter komen. De tijden zitten in ieder geval best dicht bij elkaar vandaag :)
Oh zeker wel. Hamilton deed zijn tijd op de medium en zit maar een halve seconde van de mensen voor hem af, alle 3 op soft.
Niet dat je zeker weet of die 3 voluit zijn gegaan, maar Mercedes zit écht wel vooraan dit jaar :)

Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Of juist wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Precies dit

<-- :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
fynrd1 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:15:
[...]

The fabled Maranello team’s new boss Maurizio Arrivabene told reporters on Friday that, just like last year, Marussia will in 2015 be supplied customer models of the 2014 ‘power unit’.

“There is nothing in writing at the moment,” said the Ferrari chief in Barcelona, “but our answer at the moment is yes — (the) 2014 (engine),” said Arrivabene. (GMM)

Dus terugkomend op een oude discussie, kent Arrivabene de regels niet? :+
Ehhh :9

Je hebt als motorfabrikant een aantal tokens om de motor aan te passen. Dat heet doorontwikkelen en Ferrari gebruikt uiteraard de mogelijkheden. Maar waar staat dat je in 2015 niet met exact dezelfde motor mag rijden als in 2014? Het enige wat hij zegt is dat ze dezelfde motor zullen leveren als in 2014, dus zonder de performance upgrades.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

asing schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:27:
[...]

Ehhh :9

Je hebt als motorfabrikant een aantal tokens om de motor aan te passen. Dat heet doorontwikkelen en Ferrari gebruikt uiteraard de mogelijkheden. Maar waar staat dat je in 2015 niet met exact dezelfde motor mag rijden als in 2014? Het enige wat hij zegt is dat ze dezelfde motor zullen leveren als in 2014, dus zonder de performance upgrades.
Herken de sarcasme ;), buiten dat, had onze discussie een iets ander onderwerp dan wat jij eruit opmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Huh, wat? Marussia met 2014 spec motoren? Die gaan dus echt wel buiten de 107% vallen.

Die komen in Melbourne opdagen, doen FP1, FP2, FP3 en Q1 waar ze buiten de boot vallen, krijgen dan nog wat centen van vorig jaar en zijn weer weg.

Als ze zich maar niet gaan aanstellen als ze niet mee mogen racen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Aanfluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Max in een stint van 18 rondjes op de mediums 1.27.4. Not bad at all.

Dan kan de Toro Rosso op softs dus zeker wel 1.25 in ieder geval ;).

Minder positief is dit:

Sauber - 334.3 km/h (Nasr, day 1)
Lotus - 331.2 km/h (Maldonado, day 1)
Force India - 330.2 km/h (Perez, day 1)
Williams - 330.2 km/h (Massa, day 2)
Mercedes - 327.2 km/h (Hamilton, day 2)
Ferrari - 325.3 km/h (Raikkonen, both days)
Toro Rosso - 324.4 km/h (Sainz, day 2)
Red Bull - 322.3 km/h (Ricciardo, day 2)
McLaren - 313 km/h (Alonso, day 2)

[ Voor 57% gewijzigd door Requiem19 op 21-02-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Dat hoeft nog niets te betekenen toch? Andere vertanding van versnellingen bijv.
Zijn waarschijnlijk gewoon van alles aan het testen, dus denk dat je daar niet zoveel van moet aantrekken.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Je kiest tegenwoordig 1 gear ratio per seizoen he, die mag je 1x wisselen. Vanuit vorig seizoen zal iedereen dit min of meer wel weten, daar wordt dus niet meer zoveel mee getest.

Safe to say dat de Renault teams beide nog wat PK's missen. En Honda ook, maar die hebben aangegeven de engine op safe te runnen, met beperkte ERS ook. (ondanks die 313 km/h reed Alonso toch al 1.26 laag!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hoge topsnelheid is ook niet alles, voor hetzelfde geld knalt die Toro Rosso harder door de bochten en accelereert die als een malle uit de bochten.

* MegaTronics had vroeger in de race sims ook vaak een wat tragere wagen op het rechte stuk, maar haalde die veel voordeel uit de bochten. :9

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
MegaTronics schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:19:
Hoge topsnelheid is ook niet alles, voor hetzelfde geld knalt die Toro Rosso harder door de bochten en accelereert die als een malle uit de bochten.

* MegaTronics had vroeger in de race sims ook vaak een wat tragere wagen op het rechte stuk, maar haalde die veel voordeel uit de bochten. :9
Dat kan dus alleen als je andere versnellingsbakverhoudingen kiest.

Rbr deed dat in het V8 tijdperk ook.
Nu kiezen de teams min of meer voor dezelfde gear ratio's omdat je dus zowel op Monza als Monaco met dexelfde ratio's moet rijden.

Kortom, what you see is what you get dit jaar. Enige non-engine parameter qua topsnelheid is hoeveelheid downforce waar je voor kiest. En true, rbr doet historisch gezien meer. Maar TR niet. Deductie: huidige Renault motor is sterker dan vorig jaar (soms tot 20 kph verschil) maar het gat met Mercedes is zeker nog niet dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het zegt meer over de Sauber glory runs, die zetten dus alles op Q trim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
10:40 MATT BEER has wandered trackside, and reports "a mini race between Verstappen and Button, the Toro Rosso takes a peek at the McLaren into Turn 1 but thinks better of it and chases right through the first sector".
Nog even geduld Max.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
http://www.gpupdate.net/n...tendsessie-derde-testdag/

Ik weet het, testen, als enige op super zacht etc etc etc etc etc maar wel mooi de snelste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
asing schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:38:
http://www.gpupdate.net/n...tendsessie-derde-testdag/

Ik weet het, testen, als enige op super zacht etc etc etc etc etc maar wel mooi de snelste!
Fantastisch om als jonge gast zo in de F1 te kunnen meedraaien.

Laat hem maar op het gemak ervaring opdoen in de F1 en het komt allemaal prima in orde voor hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Geruchten dat Renault weer een eigen team wil:
Die größten Chancen werden Toro Rosso eingeräumt. Weil es das einzige Team ist, das keine Schulden hat. Weil man mit dem Rennstall aus Faenza bereits zusammenarbeitet. Weil im Sommer der zweite Teil der neuen Rennabteilung ans Netz geht. "Dann hat Toro Rosso eine hochmoderne Rennfabrik", schwärmt Red Bull-Berater Helmut Marko.
bron

Dan is TR geen opleidingsteam meer denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En dat was ie dan voor vandaag...

Afbeeldingslocatie: http://cdn.images.autosport.com/editorial/1424536987.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik krijg heel erg het gevoel, dat McLaren/Honda expres niet het achteste van de tong laten zien en gewoon rustigaan doen. Volgens mij zit er veel meer in die motor.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Volgens mij heeft dat nog te maken met die pakking die stukging donderdag, als ze voluit gaan, geeft dat ding in 20 rondjes de geest. Ze waren nog bezig met redesign dacht ik.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Firesphere schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:10:
Ik krijg heel erg het gevoel, dat McLaren/Honda expres niet het achteste van de tong laten zien en gewoon rustigaan doen. Volgens mij zit er veel meer in die motor.
Behalve wellicht Sauber en FI, die volgens mij wel wat glory-runs doen ivm aantrekken van sponsors, laat niemand het achterste van de tong zien. Niet expres, maar gewoon omdat het niet hoeft.

Logischerwijs heeft McLaren-Honda nog het meest achter de hand, en dat vind ik wel heel bemoedigend. Als je ziet dat ze nu de baan op gaan en meteen een vergelijkbare tijd als de rest neer kunnen zetten, dan is de auto in de basis gewoon goed en snel.
Die betrouwbaarheid komt vanzelf wel, al is het in de loop van het seizoen. Je kunt beter een snelle auto betrouwbaar maken dan een betrouwbare auto snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Rode vlag vanwege crash Alonso, ambulance op de baan, sessie nu voortijdig afgevlagd...

Alles goed daar met Alonso...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 08-09 19:54
@alo_oficial crashed before turn 4. The ambulance had to access in #Circuit tracks but Alonso is ok and conscious #F1
Gelukkig maar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kw4kje op 22-02-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ai daar gaat weer een dag voor McLaren, begint nu wel een klein drama te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Phusebox schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:15:
Ai daar gaat weer een dag voor McLaren, begint nu wel een klein drama te worden.
Button zou't vanmiddag sowieso al overnemen, dus dat lijkt me niet zo'n probleem?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 08-09 19:54
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/fps7ee7d7/cql_Jqe_CTj_Kdgb_Lki_H882_Fernando_Alonso_crash_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Firesphere schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Button zou't vanmiddag sowieso al overnemen, dus dat lijkt me niet zo'n probleem?
Met welke auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sowieso niet die van Alonso, daar past Button nooit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Firesphere schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:20:
Sowieso niet die van Alonso, daar past Button nooit in.
Ik dacht dat ze allemaal maar 1 auto hadden en dat pedalen en zo werden omgebouwd als iemand anders erin moest.

Alonso wel met heli nu naar ziekenhuis overigens... niks ernstigs zeggen ze, maar voorzorg. Scan maken ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 22-02-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als ze'm elke keer ombouwen, kunnen ze dit ook wel herstellen, tenminste, van de foto zie ik geen hele heftige schade. Maargoed, da's lastig te zien op deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ze hebben maar 1 auto bij de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Sterker nog, zo mogen maar 1 auto hebben bij de test.

Als Button gaat rijden wordt er een ander stoeltje ingezet en de pedalen versteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:02:
Sterker nog, zo mogen maar 1 auto hebben bij de test.

Als Button gaat rijden wordt er een ander stoeltje ingezet en de pedalen versteld...
Ze mogen zoveel auto's bij zich hebben als ze willen. Ze mogen er maar 1 tegelijk op de baan hebben. Ga maar eens de Notebooks bekijken of andere beelden uit de pitlane. RBR heeft bijvoorbeeld 3 a 4 auto's bij zich. Waaronder iig 1 2014 auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Toch iets vreemds van Alonso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:06:
[...]

Ze mogen zoveel auto's bij zich hebben als ze willen. Ze mogen er maar 1 tegelijk op de baan hebben. Ga maar eens de Notebooks bekijken of andere beelden uit de pitlane. RBR heeft bijvoorbeeld 3 a 4 auto's bij zich. Waaronder iig 1 2014 auto
Dit dacht ik dus ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dit staat in de reglementen:

22.6 No TCC (testing with current cars) may take place :
b) With more than one car per day at any such test.

Daar leid ik uit af dat als je begint met auto 'a', je die dag alleen mag testen met auto 'a'.

http://www.formula1.com/i...regulations/8713/fia.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#F1 Vettel was behind Alonso before the crash: "The speed was slow - maybe 150kph. Then he turned right into the wall. It looked strange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zal het wel helemaal verkeerd inschatten maar de impact lijkt toch niet al te hoog, en de auto komt ook vrij snel tot stilstand aan de afgelegde afstand te zien? Misschien is ie door wat geraakt of heeft ie ergens knel gezeten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij schijnt onwel te zijn geworden en gewoon rechtsaf gestuurd. Schudde als een malle en moest gedrogeerd worden. Je wordt ook nier zomaar geairlift als er niets aan de hand is.

Afbeeldingslocatie: http://estaticos03.marca.com/imagenes/2015/02/22/motor/formula1/1424600266_extras_noticia_foton_7_3.jpg
Info hier: http://forums.autosport.c...g-2015-split-topic/page-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

[ Voor 87% gewijzigd door hardware-lover op 23-02-2015 13:17 . Reden: Video door gebruiker verwijderd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Tweet McLaren:
Fernando is conscious and is speaking. He has been airlifted to hospital for further checks.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
Als je dat uit die Italiaanse quote haalt: dat is slechts één van de mogelijke interpretaties van dat werkwoord agitare. Je kunt het ook interpreteren als 'hij was zo woest dat we hem een kalmeringsmiddel hebben gegeven'. Maar misschien heb je een andere bron waaruit blijkt dat hij daardwerkelijk aan het schudden was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarschijnlijk is het gewoon ziekte. Hier is ie al niet fris. https://twitter.com/gerge...69489453129060352/photo/1

@hierboven:
Ik haal mijn info uit het autosport.com topic.

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 22-02-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLaren has issued this statement regarding Alonso's accident and treatment:

"Today at 12:35 CET, while testing at the Circuit de Catalunya (Barcelona), during the fourth and final day of the current test, Fernando Alonso's McLaren-Honda car left the track at Turn Three, causing the right-hand side of his car to strike the wall.

"Fernando was driven to the circuit's medical centre where the circuit's doctors gave him first aid.

"He was conscious and spoke with the doctors.

"However, as per usual procedure in such circumstances, he was then airlifted to hospital where he is undergoing precautionary checks.

"We will issue a further update in due course."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, daar vliegt meer vanaf dan in eerste instantie zichtbaar op die ene foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Alonso blijft ook lang in de auto zitten, als je ziet hoeveel man er al om de auto heen is terwijl hij er nog in zit.

Ik denk niet dat er iets mis is met de McLaren, maar wel met Alonso. De auto is in ieder geval onbruikbaar, ik zie van alles de lucht in gaan en op één foto staat het rechterachterwiel ook gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gaaf dat Button's Canada race is gekozen door autosport.com lezers als gaafste race ooit.

Wat mij betreft ook zeer terecht, dat was echt wel een epic comeback, alle posities op de grid in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Met extra lange voorbeschouwing... Sorta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

16:03 Looks like Sainz has lost it on the outside of Turn 3 and spun into the gravel. Seem the Toro Rosso has ended up in the tyre barrier.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.images.autosport.com/editorial/1424618442.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.images.autosport.com/editorial/1424618455.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 22-02-2015 17:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Fernando Alonso moet minimaal een nacht waarschijnlijk 2 nachten in het ziekenhuis blijven ter observatie, G sensor heeft impact van 30G geregistreerd maar is mogelijk fout. Manager van Alonso zegt dat de auto geen probleem had en dat Alonso ook niet ziek was of wat dan ook. Of te wel nergens een probleem en toch een hele rare crash...
En ondertussen maakt Sainz zich heel erg populair bij Toro Rosso door weer de wagen in de banden te parkeren. Ditmaal in bocht 3. Doet Max het toch een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

16:08 News from McLaren, reports BEN ANDERSON: "Alonso has had CT scan. No injuries says the team."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Sainz komt op de Supersofts bij lange na niet aan de tijden van Max en parkeert de auto voor de tweede keer buiten het circuit.

Geen goed begin voor Sainz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Sainz gaf toch al aan al zijn crashes in de tests te doen, dan hoeven ze tijdens het seizoen niet meer :+

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2