"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het team van Ferrari heeft een mogelijke uitleg gegeven voor de snelle tijden die het tot nog toe heeft geëtaleerd tijdens de wintertests. Hoofdontwerper Simone Resta laat weten dat Kimi Raikkonen en Sebastian Vettel vooral met zaken als set-up en banden bezig zijn geweest in Jerez en Barcelona.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Bij RedBull lijkt het daar wel opJvS schreef op maandag 23 februari 2015 @ 07:42:
Wat testen de andere teams dan? Verfmengverhoudingen?
Maar Ferrari heeft nog geen enkele race simulatie gedaan, iets dat de meeste andere teams inmiddels wel achter de rug hebben. Dit is ook wel enigzins te begrijpen aangezien afgelopen jaar de absolute snelheid over 1 rondje echt drama was, en als je steeds halverwege het veld moet beginnen schiet het natuurlijk niet echt op, je moet dan o.a. compromissen doen aan de setup om in te kunnen halen.
Ik denk dat we in de laatste test nog wel wat serieuzere tijden te zien krijgen, de meeste zullen dan toch ook wel een soort van kwalificatie run doen, en aan de setup werken (zeker de teams die tot nu toe bezig waren met betrouwbaarheid).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Waar kan ik inleggen voor de weddenschap?Arfman schreef op maandag 23 februari 2015 @ 07:49:
Mercedes slechts 0.2 seconden langzamer op mediums dan Lotus op supersofts. Voor degenen die hoopten/verwachten dat het dit jaar anders zou worden; ik verwacht dat Mercedes weer met 1+ seconde per rondje uit kan lopen tijdens een race.
Rijderskampioenschap, uitbetaling per ingelegde euro:
Hamilton - 1.6
Rosberg - 3,5
Vettel - 15
Alonso - 15
Rest > 18
Das nogal een verschil
Constructeurskampioenschap:
Mercedes - 1.15
Redbull - 12
McLaren - 12
Ferrari - 12
Williams - 15
Rest > 100
Wat me in opvalt is dat McLaren hoog wordt ingeschat (Alonso in top 4, en McLaren ook) voor de kampioenschappen. Dat Mercedes bij de bookmakers favoriet is lijkt me wel duidelijk.
Er zullen ook meer teams dan vorig jaar een race winnen (3 of 4: Mercedes, RB, Ferrari en....?).
Hamilton wordt WC, met Rosberg stuk verder achter hem. En Max zal redelijk wat foutjes maken, maar ook uitschieters hebben met een paar knappe Q tijden en een enkele p5 of p4 in de race.
Wat zijn jullie voorspellingen?
Hamilton word eenvoudig kampioen
Bottas wint zijn 1e race
Verstappen declasseert Sainz over het seizoen
McLaren en Ferrari winnen beide minstens één race
Ik denk dat Mercedes echt een klasse van zichzelf is, waarna het dringen is om P3, waarbij Ferrari, RedBull en Williams zeer aan elkaar gewaagd gaan zijn.
Geen slechte coureur, maar hij rijdt o.a. Bij Sauber door grote sponsoring van Banco Brasil. Dan krijg je al snel het stempel paydriver. Misschien onterecht, want Nasr is in GP2 ook vask snel geweest. Kritiek is dat hij in gevechten zich te makkelijk laat inhalen.
Gevoelsmatig zou ik hem inschatten op niveau Sutil/Kobayashi/Kovalainen etc. Goede coureurs, nothing too special.
Omdat ie in GP2 journeyman status aan het krijgen was. Hij won veel te weinig voor de auto's waar hij in reed. To add insult to injury, hij gaf het team daar ook de schuld van. Wat ie dan bij Sauber doet...himlims_ schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:41:
heb redelijk hoge pet van Nasr, daar hoor/lees ik momenteel niet zo veel over. Hoe dat zo?

@Bookies: tuurlijk gooien ze McLaren hoog, de Engelsen zijn erg chauvinistisch m.b.t. McLaren, dus daar wordt sowieso wel op gegokt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik voorspel dat Max in zijn eerste race door een superstart al in de punten rijdt, Vettel zit vervolgens de hele race achter hem en kan er niet voorbij. Dat trekt de voormalig WC natuurlijk niet van een 17 jarig ventje die slechts in een TR rijdt, dus hij doet in de laatste ronde een overmoedige actie buitenom. Max dwingt vettel de grindbak in en hij wordt gelijk onsterfelijk :-)
Zo hopen dat me glazen bol een beetje accuraat was vanochtend.
Verwijderd
Een regenrace waarmee hij navolging geeft aan de reputatie van zijn vader.Malt007 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:33:
Maakt me allemaal niks uit wie er kampioen wordt als Max maar een podium scoort in een of andere gekke race.
Ik voorspel dat Max in zijn eerste race door een superstart al in de punten rijdt, Vettel zit vervolgens de hele race achter hem en kan er niet voorbij. Dat trekt de voormalig WC natuurlijk niet van een 17 jarig ventje die slechts in een TR rijdt, dus hij doet in de laatste ronde een overmoedige actie buitenom. Max dwingt vettel de grindbak in en hij wordt gelijk onsterfelijk :-)
Zo hopen dat me glazen bol een beetje accuraat was vanochtend.
Ik hoop dat hij het waar kan maken. Er is al zoveel commentaar over zijn deelname geweest, dat hij dit het beste kan beantwoorden met daden. Het is wel prettig dat hij tot nog toe zijn auto's heel houdt.
Overigens ben ik niet op de hoogte van al zijn rijervaring, maar ik ben wel benieuwd naar zijn uithoudingsvermogen onder extreem warme omstandigheden zoals de jaarlijkse woestijnraces in Bahrein en Abu Dhabi.
Ik zie ook nog wel gebeuren dat Sainz de punten pakt omdat ie een keer niet crasht en de auto heel blijft.

Sinds hij bij TR is aangenomen, heeft hij een persoonlijke trainer gekregen die ook letterlijk bij hem in de buurt is gaan wonen. TR stoomt hem dus niet alleen rij-technisch klaar, maar hij volgt ook een specifiek 'F1' fitness programma, waaronder conditietraining, krachttraining, voeding en mental strength een onderdeel is.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:15:
[...]
Een regenrace waarmee hij navolging geeft aan de reputatie van zijn vader.![]()
Ik hoop dat hij het waar kan maken. Er is al zoveel commentaar over zijn deelname geweest, dat hij dit het beste kan beantwoorden met daden. Het is wel prettig dat hij tot nog toe zijn auto's heel houdt.
Overigens ben ik niet op de hoogte van al zijn rijervaring, maar ik ben wel benieuwd naar zijn uithoudingsvermogen onder extreem warme omstandigheden zoals de jaarlijkse woestijnraces in Bahrein en Abu Dhabi.
Ik denk niet dat we een verhaal krijgen a la Jos Verstappen Brazilië 200(0?), toen Jos in de laatste fase van de race P6 verloor doordat hij niet fit genoeg was.
Over zijn conditie maak ik me geen zorgen, hij heeft nu al meerdere raceafstanden op 1 dag afgelegd.
@ Requim19, was dat die race waar Jos uit de auto getild moest worden? Kwam hij toen niet zonder voorbereiding ineens in dat stoeltje terecht omdat iemand anders de centen niet rond kon krijgen ofzo?
Afgaande op de testen van de afgelopen tijd lijkt het mij aannemelijker dat Verstappen een race uitrijd en dat Sainz in de grindbak staat.Señor Sjon schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:30:
Bij de gemiddelde regenrace finishte Verstappen anders vrijwel nooit. Laat hem dat deel van zijn vader thuislaten.
Ik zie ook nog wel gebeuren dat Sainz de punten pakt omdat ie een keer niet crasht en de auto heel blijft.
Al die verhalen van standaard een nacht blijven bij een hersenschudding enzo geloof ik niet... Vaak genoeg coureurs daarmee ontslagen zien worden uit het ziekenhuis volgens mij. Ik hoop niet dat er meer aan de hand was.
Tevens verklaarde Vettel dat het er vreemd uit zag, niet als een ongeluk...
"Het was vreemd en zag er niet uit als een ongeluk. Hij reed ook langzaam, misschien 150 kilometer per uur. Hij beukte ineens tegen de muur tot ik hem uit het oog verloor."
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-02-2015 11:48 ]
Toro Rosso: The long-distance runners of the Barcelona test with the STR10 completing more laps than any other 2015 car. Although Carlos Sainz blotted his copybook by crashing out on Day Two, Max Verstappen continues to impress. The youngster, who completed over 120 laps on Saturday, is yet to put a wheel off line.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Kan ook aan het land liggen, maar het is vrij normaal dat dit gebeurt hoor.Hoogie2004 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:47:
Al die verhalen van standaard een nacht blijven bij een hersenschudding enzo geloof ik niet... Vaak genoeg coureurs daarmee ontslagen zien worden uit het ziekenhuis volgens mij. Ik hoop niet dat er meer aan de hand was.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ja, misschien heb ik het wel mis hoor. Maar de omstandigheden zeggen mij dat er meer aan de hand is als een 'normaal' test-ongeluk zoals McLaren beweert...tdw schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:59:
[...]
Kan ook aan het land liggen, maar het is vrij normaal dat dit gebeurt hoor.
- Alonso gaat op een rare manier de baan af (zie Vettel's comment, foto's etc)
- Alonso crash kennelijk met 160 km/h, zijdelings tegen de betonnen omheining, maar het 30G alarm gaat af (really...?)
- Doordat het 30G alarm afgaat, moet hij verplicht naar circuit medical bay en ziekenhuis
- Alonso schijnt even buiten bewust zijn geweest te zijn (160 km/h crash, niet frontaal, en ook niet hard lateraal...?)
- Hij schijnt geagiteerd te zijn geweest toen hij de auto uit was
- Nacht in het ziekenhuis, terwijl hij prima okay is.
Klinkt alsof 1 partij niet volledig wil disclosen, om hen moverende redenen. Logische redenatie is dat Mclaren en/of Honda iets geconstateerd hebben dat ze echt niet naar buiten willen brengen, ivm PR schade, of mogelijk onderzoek van de FIA.
Krijgt dit nog een staartje of niet...
Dat zou het wel enigszins kunnen verklaren. Maar het blijft een raar verhaal.ThunderHorn schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:10:
Hier spreken ze van een mogelijke elektrische schok: http://www.hln.be/hln/nl/...oot-bij-zware-crash.dhtml
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Er wordt een hoop niet verteld. Als ie met 160 de muur ingaat, dan heeft ie niet afgeremd aangezien Vettel even daarvoor ook al zei dat ie ongeveer 150 ging voor ie de muur raakte.
Elektrische schok zou vreemd zijn volgens mensen die iets meer weten van elektriciteit.
Tja, ik weet't niet, ik heb Natuurkunde gestudeerd, en die accu's in die wagens hebben een beste bak vermogen. Als daar een kortsluiting in ontstaat waardoor hij een optater krijgt, kan ik me best voorstellen dat hij de controle kwijt is en de wagen naar de muur toe "coast".Requiem19 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:22:
Hij ligt ook nog steeds op de Intensive Care .... Wel opmerkelijk bij iemand die 'naast een kleine hersenschudding' niets mankeert.
Elektrische schok zou vreemd zijn volgens mensen die iets meer weten van elektriciteit.
Ook het "versuft blijven zitten" kan ik me wel redelijk in vinden.
Wat alleen vreemd is, is dat hij die klap dan door z'n beschermende kleding heen moet hebben gekregen, en dat kan ik me dan weer niet voorstellen.
Hij was volgens berichten ook bij bewustzijn tot de impact (gaf stuur/gas/rem input).
En dan die 30G impact ...
Wat betreft de voorspellingen over komend seizoen:
- Hamilton kampioen. Ik zie echt niemand dat gat dichten met Mercedes en Rosberg is normaliter niet tegen hem opgewassen. Mogelijk breekpunt kan wel zijn dat als Lewis en Mercedes niet tot contractverlenging komen, en het team voor Rosberg gaat kiezen, Lewis zijn hoofd wel eens kan gaan verliezen.
- Ik verwacht dat Red Bull en Ferrari wel iets dichter naar Mercedes zijn gekropen en Williams het wat lastiger heeft.
- McLaren zie ik wel races winnen naar het eind van het seizoen toe. Ik heb zo het vermoeden dat de MP4-30 écht heel snel is als alles eenmaal naar behoren werkt.
- Interessante battle tussen Verstappen Jr en Sainz Jr. Sainz is een handige coureur die niet vaak uitvalt en in de FR/F3 weekenden had waarin hij niet te stoppen was. Die kan best wel eens voor een paar mooie resultaten zorgen en hij heeft niet de druk die Max wel heeft. Max is voor mij (en velen denk ik) echt een groot raadsel. Hij kan zomaar bezwijken onder de druk, maar hij kan ook een paar verrassende resultaten neerzetten. Mooi iig dat er nog een team is wat 2 rookies in die wagen zet (om wat voor reden dan ook).
Williams is het enige team dat zich totaal niet druk lijkt te maken om hun pace. Ze introduceren ook nog wat updates tijdens de laatste tests, en ze lijken daar toch heel zeker van hun zaak. Alsof in die upgrades misschien wel iets heel speciaals zit waardoor ze voordeel kunnen pakken (loophole in de reglementen ofzo...)Zamorano schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:27:
- Ik verwacht dat Red Bull en Ferrari wel iets dichter naar Mercedes zijn gekropen en Williams het wat lastiger heeft.
Ze hebben gezegd dat ze verwachten dicht bij Mercedes te zitten, en net voor RedBull te staan. Veel vertrouwen spreekt in ieder geval uit de aanpak, waarbij ze helemaal niets weggeven.
De gecombineerde tijdenlijst van Barcelona:
1. Romain Grosjean, Lotus, 01.24.067 (111 ronden)
2. Nico Rosberg, Mercedes, 01.24.321 (197 ronden)
3. Pastor Maldonado, Lotus, 01.24.348 (173 ronden)
4. Daniel Ricciardo, Red Bull, 01.24.574 (202 ronden)
5. Kimi Raikkonen, Ferrari, 01.24.584 (164 ronden)
6. Felipe Massa, Williams, 01.24.672 (143 ronden)
7. Sergio Perez, Force India, 01.24.702 (155 ronden)
8. Max Verstappen, Toro Rosso, 01.24.739 (223 ronden)
9. Lewis Hamilton, Mercedes, 01.24.923 (201 ronden)
10. Daniil Kvyat, Red Bull, 01.24.941 (216 ronden)
11. Felipe Nasr, Sauber, 01.24.956 (152 ronden)
12. Valtteri Bottas, Williams, 01.25.345 (178 ronden)
13. Carlos Sainz Jr., Toro Rosso, 01.25.604 (188 ronden)
14. Fernando Alonso, McLaren, 01.25.961 (79 ronden)
15. Jolyon Palmer, Lotus, 01.26.280 (77 ronden)
16. Sebastian Vettel, Ferrari, 01.26.312 (181 ronden)
17. Marcus Ericsson, Sauber, 01.26.340 (166 ronden)
18. Nico Hülkenberg, Force India, 01.26.591 (36 ronden)
19. Pascal Wehrlein, Mercedes, 01.27.333 (161 ronden)
20. Jenson Button, McLaren, 01.28.182 (45 ronden)
21. Susie Wolff, Williams, 01.28.906 (86 ronden)
Ik ben overigens zeer benieuwd hoe de verhoudingen zullen liggen tussen Verstappen en Sainz, het komt er in Melbourne (of in elk geval dit seizoen) wel op aan voor Max, hij moet zich bewijzen. Hopelijk kan-ie met die druk omgaan.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ja, ik verbaasde me er ook over.Hoogie2004 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:30:
[...]
Williams is het enige team dat zich totaal niet druk lijkt te maken om hun pace. Ze introduceren ook nog wat updates tijdens de laatste tests, en ze lijken daar toch heel zeker van hun zaak. Alsof in die upgrades misschien wel iets heel speciaals zit waardoor ze voordeel kunnen pakken (loophole in de reglementen ofzo...)
Ze hebben gezegd dat ze verwachten dicht bij Mercedes te zitten, en net voor RedBull te staan. Veel vertrouwen spreekt in ieder geval uit de aanpak, waarbij ze helemaal niets weggeven.
Logischerwijs hebben de fabrieksteams (Ferrari en Red Bull dus) én meer resources, én verwerken ze hun updates efficiënter.
Als Williams echt verwacht nog het 2e team te zijn achter Mercedes, hebben ze dus iets achter de hand, óf die Mercedes PU is nog veel beter dan vorig jaar.
Toch blijf ik sceptisch.
Testing, one, two ...
Toevoeging:Requiem19 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:09:
Ik ben normaal gesproken niet echt van de conspiracy theories, maar hier klopt gewoon echt iets niet.
- Alonso gaat op een rare manier de baan af (zie Vettel's comment, foto's etc)
- Alonso crash kennelijk met 160 km/h, zijdelings tegen de betonnen omheining, maar het 30G alarm gaat af (really...?)
- Doordat het 30G alarm afgaat, moet hij verplicht naar circuit medical bay en ziekenhuis
- Alonso schijnt even buiten bewust zijn geweest te zijn (160 km/h crash, niet frontaal, en ook niet hard lateraal...?)
- Hij schijnt geagiteerd te zijn geweest toen hij de auto uit was
- Nacht in het ziekenhuis, terwijl hij prima okay is.
- Hij bleef (lang)in de auto zitten na de crash. Ik heb ook geen foto gezien dat hij zelf is uitgestapt (dus is hij wel zelf uitgestapt?).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
De theorie van een stroomstoot en dus een (gevaarlijk) probleem met de auto zou ook wel verklaren waarom Button gisteren niet meer in actie is gekomen.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Zelfde met mensen in een auto, bij blikseminslag in een auto is de kans van een stroomschok vrij klein bij mensen. Kortom, moeten wel heel bijzondere omstandigheden zijn waarin een coureur een schok krijgt terwijl hij in de auto zit.
een schok lijkt me ook uitgesloten, zie uitleg Requim19
Leuk filmpje van Verstappen en Sainz die Barcalona blind tekenen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De voorspellingen van iedereen hier volgen vind ik ook wel interessant.
Ik weet niet of er mensen hier zijn die daadwerkelijk gokken op de F1, maar ik heb de eerste weddenschappen alweer staan om de boel nog wat interessanter te maken
Ben wel benieuwd wat de "kenners" hier van mijn keuzes vinden.
- Rosberg World Champion @ 4.7
Hamilton is zeker de favoriet, maar ik zie Rosberg het nog wel 1 op de 5 keer winnen.
-Winner without Hamilton and Rosberg: Vettel @ 4.00
Ferrari zag er een stuk beter uit dan vorig jaar, ik geef Vettel wel een kansje om de 3e plek te pakken achter de heren van Mercedes.
- Vettel > Ricciardo @ 2.40
Ferrari imponeerde tijdens de testen meer dan Red Bull (en ja het zijn slechts tests, maar toch
- Raikkonen > Bottas @ 2.35
Dit is meer een safety bet dan een value bet. Ben niet echt fan van Raikkonen dus vind het prima om deze te verliezen.
- Nasr > Ericsson @ 2.30
Ik heb Nasr niet enorm hoog zitten, maar Ericsson nog veel lager.
- Max Verstappen at least 1 podium @ 12.00
Chauvinistische weddenschap
Mogelijk interessante bets:
- Hamilton more poles than Rosberg @ 1.80
Rosberg had er vorig jaar 11 tegen 7 van Hamilton. Hamilton heeft echter aardig wat kwalificaties pech gehad waardoor ik hier toch richting Hamilton neig
- Verstappen > Sainz @ 1.45
Misschien iets te lage odds om een chauvinistische bet te plaatsen, maar van de andere kant is hij in de tests sneller en consistenter...
- Hulkenberg > Perez @ 1.47
Hulkenberg outscorede Perez vorig jaar zowat 2 op 1. Lijkt mij een prima bet
7% rente op je geld:
- Mercedes to win all races: No @ 1.07
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Doet Max volgens mij toch best netjes:L1nt schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:15:
Leuk filmpje van Verstappen en Sainz die Barcalona blind tekenen.

Die van Sainz is wat moeilijker te zien, maar lijkt er ook erg op
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Of Max speelde beetje vals of heeft beter geheugen en tekentalent.
iig 1-0 voor max
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Interessant, waar wed jij?BSTNjitRam schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:39:
Moet zeggen dat ik al een aantal jaar niet zo erg naar een nieuw seizoen heb uitgekeken als dit jaar. Wordt waarscijnlijk ook de eerste keer dat ik een abonnement Sport1 ga nemen om alles live te kunnen volgen.
De voorspellingen van iedereen hier volgen vind ik ook wel interessant.
Ik weet niet of er mensen hier zijn die daadwerkelijk gokken op de F1, maar ik heb de eerste weddenschappen alweer staan om de boel nog wat interessanter te maken
Ben wel benieuwd wat de "kenners" hier van mijn keuzes vinden.
- Rosberg World Champion @ 4.7
Hamilton is zeker de favoriet, maar ik zie Rosberg het nog wel 1 op de 5 keer winnen.
-Winner without Hamilton and Rosberg: Vettel @ 4.00
Ferrari zag er een stuk beter uit dan vorig jaar, ik geef Vettel wel een kansje om de 3e plek te pakken achter de heren van Mercedes.
- Vettel > Ricciardo @ 2.40
Ferrari imponeerde tijdens de testen meer dan Red Bull (en ja het zijn slechts tests, maar toch)
- Raikkonen > Bottas @ 2.35
Dit is meer een safety bet dan een value bet. Ben niet echt fan van Raikkonen dus vind het prima om deze te verliezen.
- Nasr > Ericsson @ 2.30
Ik heb Nasr niet enorm hoog zitten, maar Ericsson nog veel lager.
- Max Verstappen at least 1 podium @ 12.00
Chauvinistische weddenschap![]()
Mogelijk interessante bets:
- Hamilton more poles than Rosberg @ 1.80
Rosberg had er vorig jaar 11 tegen 7 van Hamilton. Hamilton heeft echter aardig wat kwalificaties pech gehad waardoor ik hier toch richting Hamilton neig
- Verstappen > Sainz @ 1.45
Misschien iets te lage odds om een chauvinistische bet te plaatsen, maar van de andere kant is hij in de tests sneller en consistenter...
- Hulkenberg > Perez @ 1.47
Hulkenberg outscorede Perez vorig jaar zowat 2 op 1. Lijkt mij een prima bet
7% rente op je geld:
- Mercedes to win all races: No @ 1.07
Je kunt wel een accu met een hoog vermogen hebben , maar de spanningen die gebruikt worden in een auto zijn normaal gesproken te laag om echt last van te hebben. Dus tenzij ze in een F1 wagen de spanning intern ergens hoog opschroeven is een schok niet echt een logische verklaring.Firesphere schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:26:
[...]
Tja, ik weet't niet, ik heb Natuurkunde gestudeerd, en die accu's in die wagens hebben een beste bak vermogen. Als daar een kortsluiting in ontstaat waardoor hij een optater krijgt, kan ik me best voorstellen dat hij de controle kwijt is en de wagen naar de muur toe "coast".
[removed]

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 23-02-2015 14:02 ]
Testing, one, two ...
Nou ja, zo'n accu, elke accue, die zich in 1x ontlaadt, dat is een flinke optater lijkt me. Maar zoals ik ook al aangeef, is bijvoorbeeld de beschermende kleding al iets wat de geloofwaardigheid van een stroomstoot tegenspreekt.redwing schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:56:
[...]
Je kunt wel een accu met een hoog vermogen hebben , maar de spanningen die gebruikt worden in een auto zijn normaal gesproken te laag om echt last van te hebben. Dus tenzij ze in een F1 wagen de spanning intern ergens hoog opschroeven is een schok niet echt een logische verklaring.
- elektromagnetisch veld door de nieuw geïnstalleerde MGU-K kan iemand snel ziek maken en ook het zicht vertroebelen. Weet niet wat er waar van is. Kan wel de rare actie verklaren.
- mosterd-na-maaltijd persberichten van McLaren
- Hij is 'uninjured', maar wel met een hersenschudding opgenomen. De persberichten en de tijd dat hij in het ziekenhuis doorbrengt spreken elkaar wel tegen.
- Hij zou stuur- en reminput gegeven hebben, maar dat blijkt eigenlijk nergens uit.
- Hij scheen redelijk wartaal uitgeslagen te hebben bij de auto en daarom hebben ze hem naar het ziekenhuis gestuurd.
- Volgens lokale fotograaf bleef hij 10 minuten stil zitten na de crash, daarna werd alles afgeschermd.
- G-sensor is afgegaan, maar toch ziet de auto er niet zo beschadigd uit. Kan ook betekenen dat alle krachten op hem gekomen zijn. Dan nog verklaart het niet waarom hij in eerste instantie van de baan af reed op een plek waar zelden iemand crasht. En dan meestal door te hoge snelheid, overstuur en dan oversteken. Daar was hier geen sprake van.
Als ik een klant van me moet geloven (hoge pief geweest @ NL'se autosportgebeuren en binnen de FIA ook behoorlijk wat brokken in de pap gehad + dat 'ie nu nog steeds wat met een grote collectie F1-wagens doet) zou een F1-accu behoorlijk klein zijn maar een gigantisch vermogen hebben. Dat en spanningsomvormers zou dus best kunnen betekenen dat Alonso een gigantische optater gehad zou kunnen hebben.redwing schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:56:
[...]
Je kunt wel een accu met een hoog vermogen hebben , maar de spanningen die gebruikt worden in een auto zijn normaal gesproken te laag om echt last van te hebben. Dus tenzij ze in een F1 wagen de spanning intern ergens hoog opschroeven is een schok niet echt een logische verklaring.

De verklaring van Vettel vind ik ook wel genoeg zeggen, volgens mij proberen ze @ McLaren wat in de doofpot te stoppen.

Dat zou ook agitatie van zijn kant kunnen verklaren: als ze hem ineens behandelen alsof er ik weet niet wat gebeurd is terwijl hijzelf zoiets heeft van, dit was niks, gewoon een stomme crash die hem irriteert...
Maar toch, het is perfect voer voor speculatie.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Zoals ik al zei, ik weet niet met wat voor spanningen ze precies werken, maar normaal gesproken is dat maximaal 12V of 24V . Met die spanningen krijg je niet genoeg stroom door iemand heen om hem onderuit te krijgen. Maar het kan natuurlijk best zo zijn dat ze in een F1 auto de spanning wat hoger maken, alleen kan ik me zo niet indenken wat dat voor voordeel zou hebben.Bart-Willem schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:14:
[...]
Als ik een klant van me moet geloven (hoge pief geweest @ NL'se autosportgebeuren en binnen de FIA ook behoorlijk wat brokken in de pap gehad + dat 'ie nu nog steeds wat met een grote collectie F1-wagens doet) zou een F1-accu behoorlijk klein zijn maar een gigantisch vermogen hebben. Dat en spanningsomvormers zou dus best kunnen betekenen dat Alonso een gigantische optater gehad zou kunnen hebben.
Klopt, het verhaal klinkt erg apart dus er kan best wel iets meer aan de hand zijn. De vraag is dan wel wat, want als het gewoon een ongeluk is (zelfs als is het iets in de auto dat fout gaat) is dat gewoon zo en niet gelijk een reden om het stil te houden.De verklaring van Vettel vind ik ook wel genoeg zeggen, volgens mij proberen ze @ McLaren wat in de doofpot te stoppen.
Die nacht in het ziekenhuis vind ik dan trouwens weer niet zo vreemd. Bij een hersenschudding gebeurt dat wel vaker. Zeker als hij zoals gezegd in eerste instantie wat wartaal uitslaat.
[removed]
Een 10miliAmpere kan iemand nl. al uitschakelen en 100-200mA is dodelijk.
En ik "vermoed" dat die ERS systemen er behoorlijk wat vermogen (Ampere) doorheen kunnen jagen, hetgeen wel degelijk iemand knock-out kan laten gaan of er zelfs aan laten sterven.
http://www.deyterra.com
Ja, moest ik ook aan denken. Werkt met hoge voltages dacht ik.
Euhm, vermogen met ampere aanduiden met elkaar vergelijken???rally schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:01:
Volgens mij halen jullie hier Volt en Ampere door elkaar.
Een 10miliAmpere kan iemand nl. al uitschakelen en 100-200mA is dodelijk.
En ik "vermoed" dat die ERS systemen er behoorlijk wat vermogen (Ampere) doorheen kunnen jagen, hetgeen wel degelijk iemand knock-out kan laten gaan of er zelfs aan laten sterven.
Maar het gaat om de amperes en de duur hiervan die schadelijk/dodelijk kunnen zijn
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

http://www.formula1.com/news/features/2009/1/8887.html
[ Voor 45% gewijzigd door albino71 op 23-02-2015 15:06 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Ok, daar heb je een punt. We gaan ervan uit dat dit de verbeterde versie is.Señor Sjon schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:30:
Bij de gemiddelde regenrace finishte Verstappen anders vrijwel nooit. Laat hem dat deel van zijn vader thuislaten.
Daarnaast dacht ik aan een race in Maleisië waarbij Verstappen op gegeven moment 2e (voor Schumacher) lag in de regen maar dat toen niet kon volhouden in verband met het feit dat het niet door wilde regenen en dus kwam Schumacher er op gegeven moment voorbijzetten. Er werd toen nog even gerefereerd dat Schumi en Verstappen ooit bij Benetton nog teamgenoten zijn geweest. Volgens mij viel Verstappen helaas uiteindeljk uit.
Maar wat als er gewoon iets niet deugt aan het electrisch systeem @ Honda? Dat zou niet de eerste keer geweest zijn.fsfikke schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:06:
De veiligheidsvoorschriften voor het HV-systeem zijn erg strikt waardoor mij de kans vrij klein lijkt dat deze bloot is komen te liggen door een crash met zo weinig schade.
Kleine tank in de Arrows gooide vaak roet in het eten, Maleisië werd ie die race 7e als ik me niet vergis.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:17:
[...]
Ok, daar heb je een punt. We gaan ervan uit dat dit de verbeterde versie is.Vooralsnog heeft Verstappen sr. wel (twee) keer een podiumplek op zijn naam staan. Dan heeft Verstappen jr. nog wel even te gaan.
Daarnaast dacht ik aan een race in Maleisië waarbij Verstappen op gegeven moment 2e (voor Schumacher) lag in de regen maar dat toen niet kon volhouden in verband met het feit dat het niet door wilde regenen en dus kwam Schumacher er op gegeven moment voorbijzetten. Er werd toen nog even gerefereerd dat Schumi en Verstappen ooit bij Benetton nog teamgenoten zijn geweest. Volgens mij viel Verstappen helaas uiteindeljk uit.
Testing, one, two ...
Ik zit op verschillende sites. BetFair heeft de beste odds, maar mist leuke weddenschappen als de Head2Head of de meeste pole positions enzo. De bet van Rosberg kampioen is op BetFair geplaatst (daar krijg je 4.70 tegen slechts 3.50 bij Unibet).
De andere bets zijn allemaal bij Unibet geplaatst.
Wat betreft de Verstappen minstens 1 podium bet ben ik mooi op tijd geweest. Unibet heeft die al verlaagd van 12.00 naar 9.00
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Ik voorspel 2 derde plaatsen dit seizoen (is dat niet wat Jos ook in zijn eerste seizoen deed?)
Oh ja...
Denk dat je beter kunt vragen, voor welke baan heb je geen Mercedes nodig? Ik zet mijn geld op een natte.AzzKickah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:24:
Welk type baan ligt Max het beste eigenlijk? Een soort Spa? Monaco? Barcelona? Een natte?
Traditioneel: Monaco, Montreal, Suzuka. Kortom, ofwel banen met een muur die er nogal dichtbij staat, of zeer snelle riskante bochtencombinaties
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je was me voor
Er zijn wel aparte stukjes in dat artikel, die ik nooit heb geweten...
Schijnbaar word een coureur standaard verdoofd voor het transport....From the scene of the incident he was driven to the circuit’s medical centre, where he was given first aid and, as per normal procedures, was sedated in preparation for an air-lift to hospital.
Schijnbaar een stevige verdoving die ze standaard geven, als je daar 2 dagen van moet recoveren... Ik kan me niet herinneren dat elke coureur die naar een ziekenhuis ging elke keer compleet verdoofd was, en dat hij zo lang moest blijven....In order to provide the privacy and tranquillity required to facilitate a peaceful recuperation, he is being kept in hospital for further observation, and to recover from the effects of the medication that successfully managed his routine sedation yesterday.
Wat als de auto zich statisch enorm heeft opgeladen, en dat ineens ontlaadt wanneer de bodemplaat het wegdek raakt.Requiem19 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:13:
Stroom zoekt echter de weg van de minste weerstand, zolang de coureur de grond niet raakt is de kans klein dat de stroom door hem heen gaat. Denk bijv aan vogels die op hoogspanningsmasten kunnen zitten; die krijgen pas een schok als ze ook de aarde aanraken.
Zelfde met mensen in een auto, bij blikseminslag in een auto is de kans van een stroomschok vrij klein bij mensen. Kortom, moeten wel heel bijzondere omstandigheden zijn waarin een coureur een schok krijgt terwijl hij in de auto zit.
Hoewel dit onzin zou moeten zijn aangezien ze van die aarde strips op de onderplaat hebben, dan zouden ze daar elke GP last van moeten hebben.
Verder zou inductie misschien nog kunnen of microwave straling, maar dat lijkt me wel een erg grote constructie fout.
(maw Alonso`s hersenen werden dan actief opgewarmd, wat weliswaar wel met de symptomen overeenkomt)
How do you save a random generator ?
Ik ben niet zo van de aluhoedjes, maar ik blijf het fishy vinden. Op Twitter staat een foto met Alonso aan het infuus. Er is wel een hoop aan de hand voor iets wat eerst als 'uninjured' gelabeld werd.Hoogie2004 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:42:
[...]
Je was me voor
Er zijn wel aparte stukjes in dat artikel, die ik nooit heb geweten...
[...]
Schijnbaar word een coureur standaard verdoofd voor het transport....
[...]
Schijnbaar een stevige verdoving die ze standaard geven, als je daar 2 dagen van moet recoveren... Ik kan me niet herinneren dat elke coureur die naar een ziekenhuis ging elke keer compleet verdoofd was, en dat hij zo lang moest blijven....
Ik ben ook niet zo voor de alu-hoedjes, maar ik ben het met je eens. Een hoop vreemd gedoe (met 'standaard' procedure geroep) voor iemand die niets heeft...Señor Sjon schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:48:
[...]
Ik ben niet zo van de aluhoedjes, maar ik blijf het fishy vinden. Op Twitter staat een foto met Alonso aan het infuus. Er is wel een hoop aan de hand voor iets wat eerst als 'uninjured' gelabeld werd.
Typisch dat de McLaren van Alonso zo veel last heeft van wind, terwijl Vettel er vlak achter nergens last van had: niet gecrasht en ook niet gemeld daarna (alleen dat het één vreemde crash was).
Testing, one, two ...
Exact mijn gedachte.Señor Sjon schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:10:
Het kwam ze ook wel goed uit dat Sainz 'door de wind' gecrasht was.
Dit zaakje stinkt echt een uur in de wind. Hou ik niet van.
D'r wordt hier wat verzweeg'n!!!
Alleen een fotoreeks van MarcaVerwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:54:
Is er video van de crash van Alonso?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Het kan wel hoor, als ik de historische luchtvaartdata terug zie (helaas is maar 24uur kosteloos op te vragen) , is de gemiddelde windrichting 220 graden. In het geval van het moment waar Alonso dan schijnbaar controle verliest, is dat linksachter voor hem. Hij kan te maken hebben gehad met een rukwind, die zich had geconcentreerd in een vortex, wat kan verklaren waarom Vettel er niks van had gemerkt, en deze de linker kant van zijn voertuig heeft gestalled. Alleen rechtsvoor zou dan downforce genereren en heeft hij te maken gehad met het haakeffect. Buiten dat om is de windsnelheid nog hoger rondom objecten als de muur waar hij langs reed, en steeds dichter bij kwam, waardoor die naar de muur is toe-gezogen. Niet dat ik beweer dat dit zo is gebeurt, maar het is wel een mogelijkheid in theorie.MrSleeves schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:03:
[...]
Typisch dat de McLaren van Alonso zo veel last heeft van wind, terwijl Vettel er vlak achter nergens last van had: niet gecrasht en ook niet gemeld daarna (alleen dat het één vreemde crash was).
Sorry voor de dubbelpost
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
[ Voor 56% gewijzigd door Destruction op 23-02-2015 19:26 ]
~ James May
Leuk hoe hier heel veel mensen spanning/stroom en vermogen door elkaar halenDarkSide schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:03:
Volt zelf is niet zo'n ramp. een mens kan best 50.000V verdragen.
Maar het gaat om de amperes en de duur hiervan die schadelijk/dodelijk kunnen zijn
Bij een accu die toch heel wat amperes kan leveren kun je zonder problemen de polen vastpakken. De reden hiervan is dat je lichaam een hoge weerstand heeft waardoor er bij 12 of 24V amper stroom gaat lopen. Pas als je genoeg spanning hebt en een bron hebt met genoeg vermogen om ook echt een fatsoenlijke stroom te laten lopen kan er wat mis gaan. Zonder stroom gebeurt er niets, maar zonder spanning gebeurt er ook bar weinig.
[removed]
Het kan imo nu 2 kanten op.tdw schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:25:
Zolang het niet verboden is om tegen een muur te rijden hoop ik eerder dat de FIA zich bezig gaat houden met zaken die er wel toe doen. Zoals de kleur van de helm ofzo
- Er is iets gruwelijk mis met die McLaren en men wil het in de doofpot hebben, want er komt heftig gezeik met de FIA als het probleem boven water komt. In dat geval zullen we Alonso tzt wel horen..
- De oorzaak ligt bij Alonso zelf. Blackout, onwelwording, whatever.
Wat mij betreft prima als de FIA bij McLaren aanklopt voor de data uit de auto. Ik wil dan wel eens van de FIA horen wat de telemetrie in de auto aangeeft vlak voor/tijdens de crash. Waren er problemen? Gaf Alonso nou wel of niet stuur/rem input? Is dat G-krachten alarm nou wel of niet afgegaan?
Ehhhh, ik nodig je uit het te proberen. Trust me, ook zo'n 24V accu doet verrekte pijn. /ervaringredwing schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:30:
[...]
Leuk hoe hier heel veel mensen spanning/stroom en vermogen door elkaar halen
Bij een accu die toch heel wat amperes kan leveren kun je zonder problemen de polen vastpakken. De reden hiervan is dat je lichaam een hoge weerstand heeft waardoor er bij 12 of 24V amper stroom gaat lopen. Pas als je genoeg spanning hebt en een bron hebt met genoeg vermogen om ook echt een fatsoenlijke stroom te laten lopen kan er wat mis gaan. Zonder stroom gebeurt er niets, maar zonder spanning gebeurt er ook bar weinig.
Vaak zat gedaan (accupolen vervangen e.d.) en dat kan zonder problemen. 24V bij 50k ohm (weerstand van je lichaam) is 0.48 mA. Als je natte handen hebt (dus de weerstand lager is) voel je wel een schok maar echt niet genoeg om onderuit te gaan (niet voor niets dat gelijkspanningen onder de 50V als veilig worden gezien)Firesphere schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:31:
[...]
Ehhhh, ik nodig je uit het te proberen. Trust me, ook zo'n 24V accu doet verrekte pijn. /ervaring
[ Voor 7% gewijzigd door redwing op 23-02-2015 19:39 ]
[removed]
Een auto-accu jaredwing schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:38:
[...]
Vaak zat gedaan (accupolen vervangen e.d.) en dat kan zonder problemen. 24V bij 50k ohm (weerstand van je lichaam) is 0.48 mA. Als je natte handen hebt (dus de weerstand lager is) voel je wel een schok maar echt niet genoeg om onderuit te gaan (niet voor niets dat gelijkspanningen onder de 50V als veilig worden gezien)
Voor hetzelfde geldt is hij onwel geworden omdat die iets verkeerds heeft gegeten/ te weinig gedronken had.
[ Voor 16% gewijzigd door rik86 op 23-02-2015 19:44 ]
Zolang de spanning hetzelfde blijft, blijft wat je voelt ook hetzelfde. De stroom wordt nl. bepaald door de spanning. Dan kun je wel een accu hebben die 20, 100 of 1kA kan leveren, die stroom blijft gewoon beperkt.Firesphere schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:40:
[...]
Een auto-accu jaDeze accu's zijn denk ik wat sterker. Het spul waar ik op de opleiding mee speelde ook, en die geven toch een behoorlijke klap
Wat wel kan zijn is dat die accu's op school op een tafel oid staan. Wat je dan kunt krijgen is dat ze een ander potentiaal hebben dan de grond waar je op staat (de aarde) en dan loop je het risico dat dat zich gelijktrekt op het moment dat je de accu vast pakt. Je krijgt dan een klap maar nog steeds niet groot genoeg om onderuit te gaan
Yup, ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Zomaar een simpele crash lijkt het iig niet.rik86 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:44:
Tja, als ik zo het persbericht lees is het twijfelachtig of hij de test van donderdag wel haalt en lijkt 't er ook op dat hij nog wel eens enige dagen zou moeten kunnen blijven in het ziekenhuis. Het wekt wel heel erg de indruk dat er meer aan de hand is, of met Alonso, of met de auto.
Voor hetzelfde geldt is hij onwel geworden omdat die iets verkeerds heeft gegeten/ te weinig gedronken had.
[ Voor 26% gewijzigd door redwing op 23-02-2015 19:47 ]
[removed]
The week's fastest laps:
Romain Grosjean, Lotus, 1:24.067, Supersofts, Day Four
Nico Rosberg, Mercedes, 1:24.321, Mediums, Day Four
Pastor Maldonado, Lotus, 1:24.348, Supersofts, Day Three
Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:24.574, Softs, Day Two
Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:24.584, Softs, Day Two
Felipe Massa, Williams, 1:24.672, Softs, Day Two
Sergio Perez, Force India, 1:24.702, Supersofts, Day Two, 2014 car
Max Verstappen, Toro Rosso, 1:24.739, Supersofts, Day Three
Lewis Hamilton, Mercedes, 1:24.923, Mediums, Day Two
Daniil Kvyat, Red Bull, 1:24.941, Softs, Day Four
[ Voor 81% gewijzigd door AzzKickah op 23-02-2015 19:46 ]
Nee klopt, je gaat er niet van onderuit, maar die dingen gaven toch echt wel ff een tik hoor. Niet zoals een 220 die je direct op je borst voelt klappen, maar toch wel merkbaar in mijn ervaringredwing schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:44:
[...]
Zolang de spanning hetzelfde blijft, blijft wat je voelt ook hetzelfde. De stroom wordt nl. bepaald door de spanning. Dan kun je wel een accu hebben die 20, 100 of 1kA kan leveren, die stroom blijft gewoon beperkt.
Wat wel kan zijn is dat die accu's op school op een tafel oid staan. Wat je dan kunt krijgen is dat ze een ander potentiaal hebben dan de grond waar je op staat (de aarde) en dan loop je het risico dat dat zich gelijktrekt op het moment dat je de accu vast pakt. Je krijgt dan een klap maar nog steeds niet groot genoeg om onderuit te gaan
Max had aangegeven dat hij de supersofts niet zo geschikt vond voor het Barcelona circuit (met die temperaturen verwacht ik dan), volgens Tedjes notitieblok.AzzKickah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:46:
Hier nog even het rijtje tijden van deze week mét bandentypes erbij.
The week's fastest laps:
Romain Grosjean, Lotus, 1:24.067, Supersofts, Day Four
Nico Rosberg, Mercedes, 1:24.321, Mediums, Day Four
Pastor Maldonado, Lotus, 1:24.348, Supersofts, Day Three
Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:24.574, Softs, Day Two
Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:24.584, Softs, Day Two
Felipe Massa, Williams, 1:24.672, Softs, Day Two
Sergio Perez, Force India, 1:24.702, Supersofts, Day Two, 2014 car
Max Verstappen, Toro Rosso, 1:24.739, Supersofts, Day Three
Lewis Hamilton, Mercedes, 1:24.923, Mediums, Day Two
Daniil Kvyat, Red Bull, 1:24.941, Softs, Day Four
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2