[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.339 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

tdw schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:19:
Maar hoe verklaar je dan dat volgens de sensoren geen downforce is verloren? :?
Geen idee, is dat officieel naar buiten gebracht? En hebben alle sensoren dat aangegeven? Zo ja, dan valt mijn theorie volledig in het water.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"We can categorically state that there is no evidence that indicates that Fernando’s car suffered mechanical failure of any kind. We can also confirm that absolutely no loss of aerodynamic pressure was recorded, which fact indicates that the car did not suffer any aerodynamic loss, despite the fact that it was subjected to a significant level of g-force."

Bron staat een paar reacties terug al vermeld, soms kan het geen kwaad om een topic nog eens even door te nemen?

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 23-02-2015 20:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

hardware-lover schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:00:
"We can categorically state that there is no evidence that indicates that Fernando’s car suffered mechanical failure of any kind. We can also confirm that absolutely no loss of aerodynamic pressure was recorded, which fact indicates that the car did not suffer any aerodynamic loss, despite the fact that it was subjected to a significant level of g-force."
Met bron: http://www.mclaren.com/fo...egarding-fernando-alonso/

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ok, dan vraag ik mij sterk af of de wind dan wel een valide oorzaak kan zijn, aangezien deze in direct verband staat met de downforce van de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Een gedeelde link vanuit het Verstappen forum.

Kijk eens naar sector2?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B-iIo2lCQAA-qMW.png:large

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 23-02-2015 20:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:12
Net als Jos dus een late braker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat dacht ik dus ook direct, maar S2 eindigt niet direct voor/bij een rempunt? Of zie ik iets over het hoofd?

http://www.formula1.com/races/in_detail/spain_919/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

rik86 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:44:
Tja, als ik zo het persbericht lees is het twijfelachtig of hij de test van donderdag wel haalt en lijkt 't er ook op dat hij nog wel eens enige dagen zou moeten kunnen blijven in het ziekenhuis. Het wekt wel heel erg de indruk dat er meer aan de hand is, of met Alonso, of met de auto.

Voor hetzelfde geldt is hij onwel geworden omdat die iets verkeerds heeft gegeten/ te weinig gedronken had.
Wel vreemd. Lijkt zelfs dat Kubica na die crash (Canada 2007) er beter aan toe was (moest wel een race missen, maar hij ging wel met dubbele snelheid tegen een muurtje).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Eens,

2 conclusies mogelijk:

of de informatie die je van het verstappen forum hebt klopt niet, of ze gebruiken andere sectoren tijdens een test (zou best kunnen dat de officiële timing verschilt oid).

Ik denk niet dat het verklaarbaar is dat Max daar 297 doet en andere auto's 270 die toch sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Requiem19 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:54:
Eens,

2 conclusies mogelijk:

of de informatie die je van het verstappen forum hebt klopt niet, of ze gebruiken andere sectoren tijdens een test (zou best kunnen dat de officiële timing verschilt oid).

Ik denk niet dat het verklaarbaar is dat Max daar 297 doet en andere auto's 270 die toch sneller zijn.
Het gebeurt met regelmaat dat de sensoren een verkeerde snelheid weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
MIsschien een tikfoutje, 279 ipv 297 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zouzomaareenskunnenzijnja

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ikdenkdathettijdenvanverschillenderondeszijnwatjullie

Het kan toch zijn dat Max een keer in sector 2 hard heeft gepushed? Die sectorsnelheden zijn niet per se van 1 en hetzelfde rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Wij willen dit jaar een race gaan bezoeken en Italie is een goede kanshebber. Iemand ervaring met de general admision tickets aldaar? Zijn er goede plekjes te pakken en hoe is net qua drukte.

Alle tips zijn welkom!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dit jaar geen F1 races maar de 24h van LeMans voor mij.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Firesphere schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:11:
Dit jaar geen F1 races maar de 24h van LeMans voor mij.
Ok.

OT:
De racepace van Mercedes vind ik eigenlijk zorgwekkend. Ze lappen weer bijna een seconde per rondje sneller dan iedereen. Ik hoop maar dat Rosberg dit seizoen goed in vorm is, want ik vind Hamilton toch wel een oelewapper eerste klas, en heb weinig zin om hem weer te zien winnen.

Achja, stiekem hoop ik dat Ferrari alles goed voor elkaar heeft en Kimi zijn 2e kampioenschap binnen haalt, maar het zal wel niet.

Wie gunnen jullie eigenlijk nog een titel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Als Ferrari fan gun ik het uiteraard Vettel en Raikkonen. Imo verdiend Alonso ook sowieso nog één om zijn, talent als inzet en doorzettingsvermogen te belonen. Niet dat hij er ooit nog bij in de buurt gaat komen, en ook niet echt de kwaliteiten voor heeft, maar wie ik het zeker wel enorm gun is Massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Damian schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:03:
Wij willen dit jaar een race gaan bezoeken en Italie is een goede kanshebber. Iemand ervaring met de general admision tickets aldaar? Zijn er goede plekjes te pakken en hoe is net qua drukte.

Alle tips zijn welkom!
Italianen en Formule 1 = drukkkk :p Wel een fantastische sfeer dus zeker de moeite waard!

Ik heb geen ervaring als bezoeker in Monza, maar in het weekend zie je kilometers buiten het koninklijke park de mensen al lopen. Op zaterdag zijn de stands al vroeg in de ochtend goed gevuld dus voor een mooie plek moet je er zeker vroeg bij zijn. Ik weet niet wat de beste plekjes zijn om te staan rond het circuit als je geen tribuneplaats hebt. Maar rond om de paddock is er helaas niet echt een plekje waar je goed zicht hebt op de track. Ten noorden van de paddock is er een heuveltje waar je de straight ziet maar je hebt net geen zicht op bocht 1 en 2.

Als hotel kan ik het Best Western Premier Brianza Palace aanraden :)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 23-02-2015 23:39 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik gun het Alonso, compleetste coureur van zijn generatie. Hij verdient het om de legende status te bereiken (zei de Hamilton fan..).

Verder gun ik het Hamilton, omdat hij op het circuit altijd vermaakt, de snelste coureur (imo) is en buiten het circuit een flapdrol :-).

Kimi heeft er niet alles voor over. Vettel is alleen snel als alles is zoals hij wil en had nooit al zo vask kampioen moeten zijn.

Button zit net onder de top en Rosberg is net in alles 1% minder dan Hamilton.

Wie ik wel meer gun, maar nog geen kampioenschap, is Hulkenberg. Pechvogel talent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik gun het Kimi, Alonso & Button het eigenlijk het meest (jaja, de oude garde). Ben eigenlijk met ze opgegroeid en persoonlijk zijn het mijn drie favoriete coureurs op dit moment. Helaas zie ik ze dit jaar geen kampioen worden, dus dan hoop ik maar dat Rosberg het wordt :P. Vindt hem eigenlijk best sympathiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Requiem19 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:32:
Ik gun het Alonso, compleetste coureur van zijn generatie. Hij verdient het om de legende status te bereiken (zei de Hamilton fan..).

Verder gun ik het Hamilton, omdat hij op het circuit altijd vermaakt, de snelste coureur (imo) is en buiten het circuit een flapdrol :-).

Kimi heeft er niet alles voor over. Vettel is alleen snel als alles is zoals hij wil en had nooit al zo vask kampioen moeten zijn.

^ eigenlijk wel grotendeels eens met hierboven :P

hardware-lover schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:24:
Een gedeelde link vanuit het Verstappen forum.

Kijk eens naar sector2?

[afbeelding]
Knaldonado ging ook erg lekker en die doet vergelijkbare tijden met Max Verstappen .. Maldonado was in S1 7kmh sneller .. en Max in S2 15,5kmh ... ja das wel veel, maar verliest weer 5kmh in de laatste sector. Tjah .. onmogelijk? Kweenie .. misschien neemt Max die bochtencombi daar gewoon een heel stuk beter!? Maar dat betekend dat als hij de andere sectoren ook beter onder de knie krijgt er nog héél wat in het vat zit. Óf hij offert misschien zelfs een stukje van sectoren 1 en 3 op omdat in sector 2 meer winst te behalen valt .. eigenlijk maar 1 die daar het antwoord op weet .. :P

edit: en als hij, zoals hieronder nog eens wordt aangegeven, net alle electrisch vermogen in S2 gooit .. zou het wellicht deze acceleratie kunnen verklaren! En dus ook waarom S1 en S3 langzamer zijn!

[ Voor 45% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-02-2015 23:44 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:41
Voor wie denkt dat dat electra pakketje wel meevalt, er kan per rondje 4MJ (megajoules) in opgeslagen worden. Als dat in 1 seconde wordt vrijgelaten heb je die ene seconde 4MWatt.

Ter info wat gegevens van electrische auto's :
Nissan Leaf : 24 kWh 480V
Tesla Model S : 60-85 kWh 480V
Chevy Volt : 17kWh 360V

Ergo, om zo efficient mogelijk gebruik te maken van de energie maken fabrikanten gebruik van 400-500V accupakketten. Ik ga ervanuit dat een F1 auto ook dat soort voltages gebruikt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Requiem19 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:32:

Wie ik wel meer gun, maar nog geen kampioenschap, is Hulkenberg. Pechvogel talent!
Van de huidige rijders zou ik één coureur het het meest gunnen. En wel hierom :

Kijken vanaf 3 minuten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Massa is nooit goed genoeg geweest helaas... Ook in 2008 veel foutjes en rare races. Achteraf gezien was de Ferrari ook sneller dan de Mclaren. Mooie tv, maar als je niet goed genoeg bent kan ik het je niet gunnen

Dat einde in 2008 blijft wel iets voor de eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:02:
Ikdenkdathettijdenvanverschillenderondeszijnwatjullie

Het kan toch zijn dat Max een keer in sector 2 hard heeft gepushed? Die sectorsnelheden zijn niet per se van 1 en hetzelfde rondje.
Ja, dat is wel 100% zeker dat het niet uit één ronde is verzameld. Het zijn de hoogste waarden gemeten over alle ronden, over alle dagen (zie laatste kolom), dat leek me eigenlijk al direct wel logisch?

Maar het verschil is veel te groot met al die anderen. Ik geloof graag in onze Max maar dit gaat te ver, het zal een slip of the tip zijn, kan bijna niet anders.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 24-02-2015 00:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

fsfikke schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:29:
[...]

Italianen en Formule 1 = drukkkk :p Wel een fantastische sfeer dus zeker de moeite waard!

Ik heb geen ervaring als bezoeker in Monza, maar in het weekend zie je kilometers buiten het koninklijke park de mensen al lopen. Op zaterdag zijn de stands al vroeg in de ochtend goed gevuld dus voor een mooie plek moet je er zeker vroeg bij zijn. Ik weet niet wat de beste plekjes zijn om te staan rond het circuit als je geen tribuneplaats hebt. Maar rond om de paddock is er helaas niet echt een plekje waar je goed zicht hebt op de track. Ten noorden van de paddock is er een heuveltje waar je de straight ziet maar je hebt net geen zicht op bocht 1 en 2.

Als hotel kan ik het Best Western Premier Brianza Palace aanraden :)
Nu je toch hier bent :P , Waar zitten allemaal g-force sensoren die het alarm kunnen triggeren?
Ik ken alleen de gene die in het oordopje zitten, of is dat ook de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

asing schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:39:
Voor wie denkt dat dat electra pakketje wel meevalt, er kan per rondje 4MJ (megajoules) in opgeslagen worden. Als dat in 1 seconde wordt vrijgelaten heb je die ene seconde 4MWatt.

Ter info wat gegevens van electrische auto's :
Nissan Leaf : 24 kWh 480V
Tesla Model S : 60-85 kWh 480V
Chevy Volt : 17kWh 360V

Ergo, om zo efficient mogelijk gebruik te maken van de energie maken fabrikanten gebruik van 400-500V accupakketten. Ik ga ervanuit dat een F1 auto ook dat soort voltages gebruikt.
Dus 1.1kWh in één ronde. Daar moet een Leaf wel even voor aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Precies, in je straatauto zit ook al snel een accu van 2MJ (12V x 45Ah x 3600s = 1,9MJ). Zo indrukwekkend is die 4MJ nou echt niet.

Cellen zijn iets van 3,7V, die vullen hoogstwaarschijnlijk niet allemaal in serie staan omdat je er dan juist niet snel genoeg power uit kunt trekken. Maar het zal ook wel geen 12V zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
JvS schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 07:42:
Precies, in je straatauto zit ook al snel een accu van 2MJ (12V x 45Ah x 3600s = 1,9MJ). Zo indrukwekkend is die 4MJ nou echt niet.
4MJoules is genoeg energie om 12 liter water van kamertemperatuur naar kookpunt te brengen. Toch best wat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
asing schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:27:
[...]
4MJoules is genoeg energie om 12 liter water van kamertemperatuur naar kookpunt te brengen. Toch best wat eigenlijk.
Dat klinkt inderdaad als veel, maar de belangrijkste vraag blijft nog steeds wat voor spanningen er nu precies gebruikt worden. Al zou je een accu van 500 MJoules hebben, zolang die op 12V/24V werkt kun je die nog steeds gewoon vast pakken. Die MJoules op zich zeggen alleen maar hoe lang een bep. stroom kan lopen, niet hoeveel stroom er gaat lopen.

En als de spanning een stuk hoger is (en dat is natuurlijk goed mogelijk) zou ik dan weer verwachten dat dit niet bereikbaar voor de coureur gelegd is. Ach, zolang er geen officiele statement kokmt blijft dit toch maar gokken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

redwing schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:38:
[...]

Ach, zolang er geen officiele statement kokmt blijft dit toch maar gokken.
Het is me ff niet duidelijk waar F1Today dit dan weer weghaalt, maar: http://f1today.net/nl/nie...diostilte-na-crash-alonso

"McLaren laat daarnaast weten dat het ongeluk niet werd veroorzaakt door het ERS-systeem van Honda. Het team ontkent dat de Spanjaard hierdoor een schok heeft gehad: "Onze data laat duidelijk zien dat Alonso terugschakelde en remde tot het moment van impact, iets dat niet mogelijk zou zijn geweest als hij bewusteloos was geweest."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
redwing schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:38:
[...]

Dat klinkt inderdaad als veel, maar de belangrijkste vraag blijft nog steeds wat voor spanningen er nu precies gebruikt worden. Al zou je een accu van 500 MJoules hebben, zolang die op 12V/24V werkt kun je die nog steeds gewoon vast pakken. Die MJoules op zich zeggen alleen maar hoe lang een bep. stroom kan lopen, niet hoeveel stroom er gaat lopen.

En als de spanning een stuk hoger is (en dat is natuurlijk goed mogelijk) zou ik dan weer verwachten dat dit niet bereikbaar voor de coureur gelegd is. Ach, zolang er geen officiele statement kokmt blijft dit toch maar gokken.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/69391

[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 24-02-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Kijk, zo'n uitleg zocht ik :) Ze gebruiken dus hetzelfde principe als van normale auto's dus zal het al snel gaan over een spanning van rond de 500V. Als je daarmee in aanraking komt ga je redelijk snel gestrekt.

De uitleg van McLaren vind ik dan wel voorbarig. Je kunt nl. best een schok krijgen, daardoor de controle verliezen over de auto maar daarna wel weer kunnen remmen en schakelen. Voor de electra-mensen onder ons die wel een 230 hebben aangeraakt moet dit wel bekend zijn, je krijgt een aardige klap maar meestal ben je binnen een paar secondes wel weer zo ver bij dat je weer normaal kunt reageren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kijk het filmpje ook even goed. Die mechanic die de BMW aanraakt vliegt echt achteruit. Als je een vergelijkbare klap krijgt in de cockpit doe je ook wel iets geks lijkt me ;).

Maar ook hier: Klien kan de BMW gewoon rustig besturen zonder dat hij een schok krijgt, terwijl de monteur die dus geaard is, wel een schok krijgt. Dit filmpje en de bijbehorende uitleg laat wel zien dat er een kleine kans is dat een coureur een schok krijgt als hij in de cockpit zit, niet geaard is en beschermende (niet geleidende) kleding draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Ik weet dat deze bron niet als erg betrouwbaar geld, maar het zaakje omtrent Alonso begint steeds meer te stinken...
http://www.f1today.net/nl...ger-in-ziekenhuis-blijven

Ook het verhaal over CT en MRI scans doen mij vermoeden dat hij toch niet lekker is geweest in die auto, zeker als Vettel zegt dat het allemaal niet zo hard ging... Tijd voor duidelijkheid!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:42
Heeft iemand nog nieuws over Bianchi? Het laatste wat ik kan vinden is van 30 december, dat hij terug is in Frankrijk en daar aan revalidatie begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Over the coming days and weeks it will become clearer about what we can realistically expect." The updates status of his recovery had been scarce at the request of Bianchi's family, particularly his parents, Philippe and Christine. They have released press statements here and then, but they haven't been enough to quell the anxiety of the fans over Jules' recovery.
Bianchi has has been taken out of coma, breathing unaided and undergoing painstaking therapy, but his neurological status remains unchanged. He is still unconscious and on a critical condition.

Read more: http://www.crossmap.com/n...xpert-16509#ixzz3SfHUcGb4
Rest van het artikel is intro, herhaling en te optimistische blaat.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:31:
Ik weet dat deze bron niet als erg betrouwbaar geld, maar het zaakje omtrent Alonso begint steeds meer te stinken...
http://www.f1today.net/nl...ger-in-ziekenhuis-blijven

Ook het verhaal over CT en MRI scans doen mij vermoeden dat hij toch niet lekker is geweest in die auto, zeker als Vettel zegt dat het allemaal niet zo hard ging... Tijd voor duidelijkheid!
Wat een onzin allemaal en sensatie zoekerij. Alonso heeft redelijk hard, zijwaarts de muur geraakt. Door HANS systemen en hoge cockpit randen is er geen ruimte voor uitwijking van het hoofd ten opzichte van de normale positie. Omdat het hoofd dus zo goed als gefixeerd is tijdens impact krijg je dus een hersenschudding. Lees hier maar eens even wat er dan gebeurt met je hersenen en wat de gevolgen zijn. Dat komt volgens mij behoorlijk overeen met wat er met Alonso is gebeurt.

Verklaart ook deze uitspraak van Flavio Briatore dat Alonso "does not remember crash".

Volgens mij heeft McLaren eerder laten weten dat het 'G-krachten alarm' een melding heeft gegeven. Die gaat dacht ik af bij 30G. das echt een behoorlijke harde klap dus. Knal jij maar een met een impact van 30G je hoofd tegen een muur, vind je grijze massa niet leuk 7(8)7

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

fynrd1 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 01:55:
[...]

Nu je toch hier bent :P , Waar zitten allemaal g-force sensoren die het alarm kunnen triggeren?
Ik ken alleen de gene die in het oordopje zitten, of is dat ook de enige?
Er zitten twee sensoren in beide oordopjes idd, dat zijn de enige sensoren die op het lichaam van de driver zitten. Het is erg lastig om een extern apparaat op het lichaam te plaatsen welke ook echt de precieze krachten van het lichaam meet, vandaar dat ze een hele kleine accelerometer ontwikkeld hebben die in het oorkanaal gaat. (Plaatje )
Verder zit er natuurlijk nog een g-force sensor in de auto gemonteerd, onder de benen. Die kan ook het alarm triggeren maar zegt natuurlijk niet perse iets over bijvoorbeeld de krachten op het hoofd van de driver.
Toevallig had Alonso daar een keer meer geluk mee een paar jaar geleden toen volgens mij in Abu Dhabi die sensor ook getriggerd was, maar toen was het gelukkig maar een vals alarm.

Deze dus: http://en.espnf1.com/ferrari/motorsport/story/133823.html

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 24-02-2015 16:40 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:29:
[...]

Wat een onzin allemaal en sensatie zoekerij. Alonso heeft redelijk hard, zijwaarts de muur geraakt.
Dat weerspreekt toch ook niemand? Het punt is meer hoe hij daar überhaupt terecht kwam. Afgaande op wat Vettel zag, zou ik als medische staf van de FIA zijnde toch wel wat meer willen weten. Als hij onwel is geworden of een schok heeft gehad, dan wil je uitsluiten dat het in een Grand Prix zelf gebeurt, waarbij ook anderen gevaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Als sensoren zo vaak falen/foutieve waarden doorgeven, waarom zitten ze dan maar zo schaars op de auto?
Doe dan minstens 2 van die '30G-sensors' dicht bij elkaar. Kun je eventueel ook nog gemiddeldes bepalen, of weet ik wat allemaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AzzKickah schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:03:
Als sensoren zo vaak falen/foutieve waarden doorgeven, waarom zitten ze dan maar zo schaars op de auto?
Doe dan minstens 2 van die '30G-sensors' dicht bij elkaar. Kun je eventueel ook nog gemiddeldes bepalen, of weet ik wat allemaal meer.
In elk oor eentje + in de auto = 3 ;)
Het gerucht was dat bij dat incident wat ik noemde de sensor die in de auto zit los zat en daardoor een grote klap registreerde toen hij over een kerb reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:18
Alonso moet nog een nacht in het ziekenhuis blijven. http://www.motorsport.com...in-hospital-a-third-night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

En dat alles voor een lichte hersenschudding.. Yeah, right..

FIA, kom er maar in!

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zou natuurlijk kunnen dat hij een tia heeft gehad....

Dat verklaart veel, ook de smoezen, want je wil dat waarschijnlijk niet publiceren (sponsoren e.d.)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met een tia wordt je normaal gesproken redelijk snel het ziekenhuis uit gekickt (hier in NL laten ze je niet eens overnachten) met een lading bloedverdunners. Als je het mij vraagt is er (heel) wat meer aan de hand. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Het kan zijn dat het beleid in het buitenland anders is, hier in nederland wordt je ongeacht je letsel gewoon zsm weer het ziekenhuis uit geflikkerd.

Maar 3 dagen in het ziekenhuis om een lichte hersenschudding klinkt echt als totale bullcrap. Men heeft iets te verbergen. Ofwel een ernstig probleem met de McLaren (wat dan ook verklaart waarom Button zondag niet meer in actie is gekomen) of er is iets ernstigs met Alonso aan de hand wat de oorzaak van deze crash is geweest. Een andere oorzaak wordt met de dag onwaarschijnlijker imo..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Idd, en stel dat ze de komende test ook niet rijden dan zegt dat ook genoeg. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

ik durf mijn aanstelling als arts er wel om te verwedden dat er idd wel 'iets' meer is dan een hersenschudding

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
En dat voor een regulier 'testongelukje' waarbij hij ongedeerd was volgens de eerste reactie van Boullier... right...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hartstein heeft er ook zo zijn bedenkingen over.
@former_f1doc:
Don't know what the story is with this non-accident, with a non-injured driver who spends 2 days in hospital.
No doubt there is more to this story than meets the eye. Only thing made clear by McLaren comms is that they are at best . . . disingenuous. By definition a successful sedation yesterday would require absolutely no recovery per se today.A story, which was so banal to not be worth mentioning (driver hits wall, driver concussed, driver hosp'd), gets curiouser and curiouser. Can’t speculate, but not a scintilla of doubt that at best we’ve been given the tiniest sliver of truth; at worst treated like we were fools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Hier ook nog wel een mooi stukje over het ongeluk: https://www.rtlgp-magazin...e-schijn-van-mclaren.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je icon is hier wel van toepassing :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Fietsbel schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 01:45:
[...]

Je icon is hier wel van toepassing :P
Haha nu je het zegt :P

Alonso is fine people. Nothing to see here. Move along...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B-ijSEYIUAAY6Yr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Je hoort het die Al-Saheef al bijna zeggen "No no that is not true, it was the wind. Our car is perfect"

Hoewel we het hier over een Honda hebben.. Zou Alonso niet over een paar dagen foto tweeten met daarbij "V-TEC kicked in yO!" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Of Alonso wil van zijn contract af en heeft afgesproken een langdurige blessure te faken zodat mclaren hen gezichtsverlies lijdt. :+

Hoop dat alles met Alonso goed komt. Hij zag er behoorlijk vermoeid uit op die foto hierboven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Als hij zo okee is,wat gaat er dan door dat infuus?
En wat doen al die snoertjes aan de andere kant? Of is dat standaard in Spanje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

MrSleeves schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:10:
Volgens mij zijn die gekleurde snoertjes van een bepaald monitoring-apparaat (wat alleen op de IC is??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
AzzKickah schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:41:
[...]

Volgens mij zijn die gekleurde snoertjes van een bepaald monitoring-apparaat (wat alleen op de IC is??).
Ik had volgens mij vlak na het ongeluk nog gelezen dat het standaard procedure is bij dit soort crashes om de coureur op IC op te nemen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
DarkShadow16 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 01:51:
[...]

Haha nu je het zegt :P

Alonso is fine people. Nothing to see here. Move along...
[afbeelding]
En die foto is ook al twee dagen oud. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
En als je door een ambulance opgehaald word is het volgens mij ook vrij standaard dat er een infuus aangelegd word, dus ook dat is niet zo heel raar.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

infuus wordt standaard/altijd gedaan; stel er gebeurd iets, complicaties of moet iets toegedient worden verloopt dat altijd via infuus. Daarom wordt dat standaard gedaan; zodat men sneller kan schakelen indien nodig (en dus niet dan pas een infuus plaatst) niets geks

De bekabeling is weinig zinnigs van te zeggen, afhankelijk van fabrikant en type device welke bekabeling het is; dat is handig gecroped en dus volledig onherkenbaar (althans, onmogelijk te herleiden wat het moet zijn). Verwacht dat het standaard monitoring is, howel dat veelal via de mouw van shirt gaat, lijkt dat nu niet het geval. Rede; geen idee, kan gewoon vershcil van zuster zijn.

Al met al is er weinig op te maken uit de foto, er zit een drain+infuus, maar dat is standaard bij opname.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ook na 3 dagen voor iemand die slechts een hersenschudding heeft? 😉

Granted, foto is wel al 2 dagen oud.
Op autosport.com nog een interessant stuk van Gary Anderson: mclaren zegt in statement dat er geen verlies van downforce is. Anderson: als reden van crash de wind was, zou er juidt verlies van downforce meetbaar moeten zijn. In zijn optie is die verklaring van Mclaren dus bullshit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Anderson leest ook het topic op het autosport.com forum. ;)

Verklaringen van McLaren worden vaak als Ronspeak aangeduid. Niet teveel van aantrekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Afbeeldingslocatie: http://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2015/02/alonso-accident.jpg

http://www.grandprix247.c...ic-as-cover-up-suspected/

Het speculeren gaat gestaag verder. Logisch....

edit: zie ook post hieronder...

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 25-02-2015 11:18 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De echte oorzaak zal waarschijnlijk nooit bekend worden.... Daarvoor zijn ze te hard bezig met alles te ontkennen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-02-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

nvm, verkeerd gekeken. Lijkt op schaduw inderdaad.

[ Voor 132% gewijzigd door albino71 op 25-02-2015 11:17 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

MrSleeves schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:10:
Lijkt op een gewone meerkanaals ECG aan de linkerkant (hartzijde) evt met thermometer

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Iemand op reddit.com/r/formula1
Doctor here:

Trauma is something I deal with in hospital and research about also. I can categorically assure you that a third night in hospital when his CT and MRI is clear is not typical.

This tells me they have ruled out cerebral swelling from the initial impact and to keep him in doesnt make sense because it just doesnt occur after three days out of the blue after the crash.

The conspiracy theorists will love this but I see no other reason for his continued hospitalisation other than monitoring for the re-emergence of an physiological event.

I am not trying to add fuel to the fire, but nothing about this adds up.
met korreltje zout nemen want ik kan ook claimen een doctor te zijn of zelfs medewerker van McLaren of wat dan ook.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
L1nt schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:17:
Iemand op reddit.com/r/formula1

[...]

met korreltje zout nemen want ik kan ook claimen een doctor te zijn of zelfs medewerker van McLaren of wat dan ook.
Op zich klinkt het niet onlogisch toch dat ze willen uitsluiten dat Alonso tijdens het rijden plots een zwarte waas kreeg of flauw is gevallen.

- Er doet zich een rare crash voor
- Alonso herinnert zich niets van de crash. (Ja, ik geloof Briatore in dit geval op zijn woord omdat hij de gehele carriere van Alonso al dicht bij hem staat.)

Dan kan ik me voorstellen dat artsen niet uit kunnen/durven sluiten dat de oorzaak bij Alonso zelf ligt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eerst werd er nog geroepen dat het door de verdoving kwam, maar dan moeten ze een olifantendosis gegeven hebben, want niemand heeft 2 dagen nodig om te herstellen van een verdoving. Wel apart trouwens dat ze airliften, zo is er ooit een coureur overleden mede door het drukverschil met vliegen na een traumavlucht (of ze blijven lager vliegen tegenwoordig?).

Gokje: wellicht heeft hij een soort van beroerte, epileptische aanval of iets anders gehad en houden ze hem ter observatie of het weer optreed.

Overigens zitten er ook genoeg tegenstrijdigheden in de verklaringen van McLaren om het niet te geloven.
1) geen aerodynamische wisselingen >>> windvlaag had dus geen invloed.
2) was de hele tijd bij kennis >>> waarom blijft de auto dan 15 seconden langs de muur schrapen? Gezien de staat van de ophanging had hij nog kunnen remmen.
3) Alonso schakelde blijkbaar terug >>> O.a. Brundle heeft verklaard dat dit heel ongewoon is als je overstuur wil opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:25:
Gokje: wellicht heeft hij een soort van beroerte,
zonder enige onderbouwing of serieuze aanleding; zet ik daar mijn centen op :+

op unibet staat nog niets hierover :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De nieuwe Force India
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B-sEltNW8AAtK0p.jpg

Mooie wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
oeh nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
himlims_ schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:17:
infuus wordt standaard/altijd gedaan; stel er gebeurd iets, complicaties of moet iets toegedient worden verloopt dat altijd via infuus. Daarom wordt dat standaard gedaan; zodat men sneller kan schakelen indien nodig (en dus niet dan pas een infuus plaatst) niets geks

De bekabeling is weinig zinnigs van te zeggen, afhankelijk van fabrikant en type device welke bekabeling het is; dat is handig gecroped en dus volledig onherkenbaar (althans, onmogelijk te herleiden wat het moet zijn). Verwacht dat het standaard monitoring is, howel dat veelal via de mouw van shirt gaat, lijkt dat nu niet het geval. Rede; geen idee, kan gewoon vershcil van zuster zijn.

Al met al is er weinig op te maken uit de foto, er zit een drain+infuus, maar dat is standaard bij opname.
Standaard een infuus bij elke patient met een beetje hersenschudding. Nee dus (sorry werk zelf in het ziekenhuis en dat is geen standard policy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

daarom denk ik ook niet dat het hersenschudding betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En Stevens is de eerste coureur van Manor GP
http://www.gpupdate.net/n...lie-en-bevestigt-stevens/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Livery is inderdaad mooi en de auto ziet er ook goed uit. Maar dat is bijzaak :+ . Snel en betrouwbaar moet hij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Klinkt goed, laatst las ik een stukje over de toekomst van Van der Garde en dat hij op korte termijn wat kon laten weten, dus dan begin ik te hopen dat hij bij Manor kan instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Juncto schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:44:
Klinkt goed, laatst las ik een stukje over de toekomst van Van der Garde en dat hij op korte termijn wat kon laten weten, dus dan begin ik te hopen dat hij bij Manor kan instappen.
Lekker achteraan rijden... mixed feelings hierover.
Misschien Haas?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Alonso gaat de laatste test niet rijden, Kevin Magnussen zal hem vervangen.
Zojuist bekend gemaakt door McLaren

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

Wom

IkWilbert schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:49:
[...]

Lekker achteraan rijden... mixed feelings hierover.
Misschien Haas?
Persoonlijk denk ik dat het buiten de F1 zal zijn. Hij heeft afgelopen weken getest met een GP2 van Campos, maar denk niet dat hij daar terug naar gaat.

Will Stevens is overigens bevestigd bij Manor.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juncto schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:44:
Dat zou ik alleen doen, als hij geen andere opties heeft (in een ander kampioenschap). Wat IkWilbert al aangeeft, kun je dan niet competitief rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 11-09 15:09
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:32:
[...]

Dat zou ik alleen doen, als hij geen andere opties heeft (in een ander kampioenschap). Wat IkWilbert al aangeeft, kun je dan niet competitief rijden.
Persoonlijk zou ik liever achteraan rijden in de F1 dan in de middenmoot in een andere klasse.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

SnowDude schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:47:
[...]

Persoonlijk zou ik liever achteraan rijden in de F1 dan in de middenmoot in een andere klasse.
Aan de andere kant, als je in een andere klasse in de middelmoot rijdt, heb je dan wat te zoeken in de formule 1?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Vergeet niet dat de meeste teambases best wel een idee hebben hoe goed de auto van de concurrent of achterhoede team is.

Ze kunnen dus best aardig een inschatting maken over hoe je het doet. Dus soms is achteraan hobbelen beter dan in een andere klasse rijden. Ook al hobbel je achteraan, de andere teambasen zien je wel rijden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

http://www.nieuwsblad.be/...cnt/dmf20150225_01548384/

Filmpje van Alonso die het ziekehuis verlaat.
Ziet er goed uit. Stemt me iig hoopvol dat het goed komt/is met hem.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MegaTronics schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:56:
[...]

Aan de andere kant, als je in een andere klasse in de middelmoot rijdt, heb je dan wat te zoeken in de formule 1?
Tja ook in andere klassen heb je (grote) potentie verschillen tussen de teams.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 23:34
Señor Sjon schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:25:Wel apart trouwens dat ze airliften, zo is er ooit een coureur overleden mede door het drukverschil met vliegen na een traumavlucht (of ze blijven lager vliegen tegenwoordig?).
Verlos me uit mijn nieuwsgierigheid... wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Señor Sjon schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:25:
Wel apart trouwens dat ze airliften, zo is er ooit een coureur overleden mede door het drukverschil met vliegen na een traumavlucht (of ze blijven lager vliegen tegenwoordig?).
(Trauma) helicopters vliegen over het algemeen nooit hoog, het druk verschil is ongeveer 12mbar per 100 meter. dus het druk verschil is niet heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
albino71 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:54:
http://www.nieuwsblad.be/...cnt/dmf20150225_01548384/

Filmpje van Alonso die het ziekehuis verlaat.
Ziet er goed uit. Stemt me iig hoopvol dat het goed komt/is met hem.
Allemaal reporters met microfoons... je ziet hem 5 meter lopen, de bus in en klaar :D

En Alonso zich maar afvragen, waarom staan daar allemaal mensen, wie is Fernando ... ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
bvbal79 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:00:
[...]
Standaard een infuus bij elke patient met een beetje hersenschudding. Nee dus (sorry werk zelf in het ziekenhuis en dat is geen standard policy)
Iedereen heeft het steeds maar over standaard procedures, maar een F1 is niet standaard en een F1 coureur ook niet. De ongelukken zijn niet standaard....dus dat de procedures afwijken van de standaard vind ik niet gek. Dat we niet (direct) de ware toedracht en aard van het ongeluk horen is ook niet vreemd.

Volgens mij zijn de meeste coureurs zelfs dusdanig sterk en getraind dat 'standaard' ook niet opgaat.
Kan me nog een vliegtuigcrash van Coulthard herinneren in 2000... 2 dode piloten... DC zelf staat 4 dagen later aan de start van de GP van Spanje en finished als 2e..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kennelijk vindt de FIA het ook vreemd, want die gaan het dus keihard wel onderzoeken:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/117820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 23:34
sanderb schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:54:
[...]

Iedereen heeft het steeds maar over standaard procedures, maar een F1 is niet standaard en een F1 coureur ook niet. De ongelukken zijn niet standaard....dus dat de procedures afwijken van de standaard vind ik niet gek. Dat we niet (direct) de ware toedracht en aard van het ongeluk horen is ook niet vreemd.

Volgens mij zijn de meeste coureurs zelfs dusdanig sterk en getraind dat 'standaard' ook niet opgaat.
Kan me nog een vliegtuigcrash van Coulthard herinneren in 2000... 2 dode piloten... DC zelf staat 4 dagen later aan de start van de GP van Spanje en finished als 2e..
Hoewel sterk en getraind, DC had wel een aantal gebroken ribben en ik meen ook te hebben gehoord recent (bij terugkijken van een van mijn opnamen van destijds) dat hij met een speciaal korset/brace constructie om reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
Erwin schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:27:
[...]

Verlos me uit mijn nieuwsgierigheid... wie?
Ik denk dat Sjon Ronnie Peterson bedoelt na zijn ongeluk bij de start in Monza. Ik geloof dat dit te maken had met bloedvergiftiging mede dankzij het drukverschil van de helikoptervlucht, maar ik ben allesbehalve medisch expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Ik denk dat Van der Garde een goede coureur kan zijn voor Manor, hij is weliswaar niet van het caliber Schumacher / Senna / Prost, maar hij kan best sturen en hij is altijd geliefd bij de formule1 teams waarvoor hij gereden heeft, omdat hij een prettig persoon is in de omgang en in de media niet snel zijn team in een negatief daglicht zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Idd, VDG is wel een echte teamplayer. En de zeikerds die zeggen dat 'ie een paydriver is: in andere raceklasses heeft 'ie behoorlijk gepresteerd. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niveau Ericson.. Degelijke coureur, niet spectaculair. Wordt er niet warm of koud van :)
Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2