Heb me in het verleden vaker verdiept in dat verhaal maar eigenlijk nooit ergens gelezen dat ze de relatie leggen met de helikoptervlucht.Grimmie187 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:59:
[...]
Ik denk dat Sjon Ronnie Peterson bedoelt na zijn ongeluk bij de start in Monza. Ik geloof dat dit te maken had met bloedvergiftiging mede dankzij het drukverschil van de helikoptervlucht, maar ik ben allesbehalve medisch expert.
Arriving at the Intensive Care Unit the neurosurgeon informs them that Ronnie has developed breathing problems and is now being ventilated by a machine in an attempt to keep his blood oxygen levels normal. X-ray showed that he had developed multipe emboli in his lungs. The emboli came from the fat in the bone marrow entereing his bloodstream. As a consequence his kidneys also showed declining function. Ronnie was unconscious and a neurologigal examination showed signs of serious brain damage.
Het uitgebreide verhaal vertaald naar het engels;
http://www.ronniepeterson.se/subc/eng/dodsbudet.html
focus van de FIA is veiligheid: 'An FIA spokesman said that it was important for the governing body to try to see if there are any safety improvements that can be made.'Requiem19 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:48:
Kennelijk vindt de FIA het ook vreemd, want die gaan het dus keihard wel onderzoeken:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117820
Dus dan is het logisch dat ze onderzoek doen naar een ongeluk wat relatief normaal leek, maar waar de impact dusdanig hard was dat de coureur een hersenschudding heeft opgelopen. Kan me zomaar voorstellen dat er banden of een vangrail van ander soort 'flexibel' materaal komt ipv de huidige betonnen muur (die niet meegeeft) in de binnenkant van die bocht.
[ Voor 30% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 26-02-2015 09:23 ]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Nu maar hopen dat Sainz dat ding heel houd voor Verstappen later deze week
[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2015 09:07 ]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Nouja, ze zullen niet tot het gaatje gaan hier, maar o.a. Williams heeft al gezegd dat ze iets van een Q sim zullen doen. Ik denk dat de meeste teams wel iets dergelijks zullen doen, je wil toch ook al die procedures en settings nog even nalopen, stel je voor er zit nog ergens een software foutje, en je schakelt Q mode in in Q3 in Melbourne en dat ding kapt ermeeiichel schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:10:
Q sims, denk je niet dat ze die gewoon in P2/P3 doen in melbourne?
Ik verwacht een vergelijkbaar iets als normaal in FP3, waarbij er iig een relatief snelle ronde wordt gezet om alles even te checken.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2015 09:23 ]

Wel heel erg veel Red Bull invloed als ik het zo zie.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Niet per se. De verwachting is dat veel teams werken aan soortgelijke neuzen en deze de komende week of bij de eerste races op de wagen schroeven. De lange brede neus zonder aanhangsel is gewoon makkelijker door de crash test te krijgen, maar aerodynamisch gezien kan het beter.f4stf0rw4rd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:32:
Nieuwe neus voor de wagen van Max in ieder geval.
[afbeelding]
Wel heel erg veel Red Bull invloed als ik het zo zie.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zeker. Daarom hebben ze er ook meer tijd voor nodig.Firesphere schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:37:
Die neus-met-aanhangsel zal toch ook gewoon door de crashtest moeten komen lijkt me.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zat Max ook niet wat hoger tijdens test 2, en is het niet gewoon een aanpassing aan de auto waar een of beide coureurs om heeft gevraagd??Roamor schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:49:
Grappig om te zien hoeveel lager Max zit. Lijkt mij ook designtechnisch nog lastig ivm de airflow richting de luchthapper.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Hamilton is weer lekker op dreef, al 36 rondjes, en de snelste tijd tot nu toe
Williams begint langzaamaan ook wat gas te geven.
Mercedes was toen in Q een volle seconde los van de rest...
Hamilton pakte pole met 1:25.232, daar zit Lotus al onder (weliswaar op de super-soft), Lotus is momenteel 2,9 seconden sneller als hun eigen tijd vorig jaar in de kwalificatie.
Rosberg deed al 1:24.2 op de medium band. Een seconde sneller als de poletijd van vorig jaar (die volgens mij op Soft was, en met beter weer)
[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2015 11:59 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
http://f1today.net/nl/nie...eltje-bij-red-bull-racing
Standaard procedure of meer?
I intend to live forever. So far, so good.
http://www.f1today.net/nl...erbergen-niks-over-alonso
De klap is dan stiekem toch harder geweest als gedacht schijnbaar... Die McLaren heeft dus een flink stevige ophanging
Over het stoeltje van Verstappen, ik verwacht niet dat het is voor een race-zitje in de plaats van Kvyat, maar van mij mag hij best bij RedBull beginnen dit jaar
[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2015 13:24 ]

Ik zou het wel gaaf vinden als ze Verstappen nog besluiten in het diepe te gooien
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Tja, ik denk dat Verstappen sinds Hamilton het grootste talent is dat in de Formule 1 is gekomen.
Van Hamilton riep ik toendertijd al dat hij kampioen kon worden in zijn debuutseizoen, en dat lukte hem bijna.... Ik denk dat Verstappen, in een goede auto, kampioen zou kunnen worden in zijn eerste seizoen (en dan hoeft de auto niet dominant te zijn, maar gewoon serieus om overwinningen kunnen strijden, ala McLaren ten tijde van Hamilton's debuut)
Appels en peren.Hoogie2004 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:43:
[...]
Tja, ik denk dat Verstappen sinds Hamilton het grootste talent is dat in de Formule 1 is gekomen.
Van Hamilton riep ik toendertijd al dat hij kampioen kon worden in zijn debuutseizoen, en dat lukte hem bijna.... Ik denk dat Verstappen, in een goede auto, kampioen zou kunnen worden in zijn eerste seizoen (en dan hoeft de auto niet dominant te zijn, maar gewoon serieus om overwinningen kunnen strijden, ala McLaren ten tijde van Hamilton's debuut)
Hamilton had zeker 5 jaar single seater ervaring voor hij de F1 in stapte, en hij was ook al 22 of zo, niet 17.
Verstappen maar 1 seizoen F3.
Ik acht de kans dat Max komend seizoen het enorm lastig heeft in de STR groter, dan dat hij in een goede auto mee zou kunnen strijden voor overwinningen, laat staan een kampioenschap.
Het is ongetwijfeld een heel getalenteerde jongen, maar zo zijn er meerdere geweest. Er komt meer bij kijken.
Ja, de vergelijking is wel vreemd. Maar ik doelde meer op het talent. Max rijdt alsof hij al veel meer ervaring heeft, en iedereen die met hem werkt is schijnbaar enorm onder de indruk. Hamilton had dat eerste jaar ook nog wel wat rookie-mistakes (die hem o.a. het kampioenschap kostten)Zamorano schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:48:
[...]
Appels en peren.
Hamilton had zeker 5 jaar single seater ervaring voor hij de F1 in stapte, en hij was ook al 22 of zo, niet 17.
Verstappen maar 1 seizoen F3.
Ik ben van mening dat hij meteen zou kunnen meestrijden om het kampioenschap in de juiste auto.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2015 13:56 ]
Rustig aan, niet te hard op het gas, niet te laat op de rem, kat uit de boom kijken, anderen de fouten laten maken, en niet te veel verwachtingen hebben.Hoogie2004 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:43:
[...]
How do you save a random generator ?
Haha, we zullen zien. Ik heb er wel vertrouwen in.enchion schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:58:
[...]
Rustig aan, niet te hard op het gas, niet te laat op de rem, kat uit de boom kijken, anderen de fouten laten maken, en niet te veel verwachtingen hebben.
16 dagen en 18 uur exact tot de start van de race in Australië. Dan zullen we het zien
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2015 14:00 ]
En vooral niet vergeten dat ie nu kan testen wat ie maar wil maar één ding kan ie pas voor het eerst proberen in Australië en dat is een start in een veld vol F1 bolides. Een groot gedeelte van de coureurs zal daarbij ook zoiets in het hoofd hebben van; "dat snot-manneke komt er bij mij niet langs". Ik ben al blij als ie de eerste ronde heelhuids doorkomt, desnoods achteraan, zodat we in ieder geval een hele race zijn verrichtingen gade kunnen slaan.enchion schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:58:
[...]
Rustig aan, niet te hard op het gas, niet te laat op de rem, kat uit de boom kijken, anderen de fouten laten maken, en niet te veel verwachtingen hebben.
Testing, one, two ...
Dennis said the doctors were being "cautious" because of the fact Alonso experienced the symptoms of concussion while being "devoid of all injuries" when examined medically.
"He had completely clear CT and MRI scans. At no stage of the inspection process was there any indication of any damage to his brain.
"He's not even concussed. The technical definition of a concussion you can see in a scan.
Ok, geen hersenschudding te zien, maar wel symptomen."The possibility is the change of direction [of his head] happened so fast it was like a whiplash of the brain - it didn't bleed, or bruise, or anything.
"He is physically perfect. He got the symptoms [of concussion] at one stage, but nothing that shows [on a scan]."
Ik snap het niet meer helemaal. Als er niks te zien is is hij toch OK, en zou hij kunnen rijden... Lijkt erop dat ze zijn bewusteloosheid niet kunnen verklaren, en daarom voorzichtig zijn ofzo?
Bron: http://www.autosport.com/...2855.350873289.1395298055

Ik heb er ECHT heel erg veel zin in
Ik zit zelfs te overwegen om die vrijdag vrij te nemen zodat ik 's nachts de FP's live kan kijken met Max erin...
[ Voor 30% gewijzigd door AzzKickah op 26-02-2015 14:37 ]
Ik weet niet of het te ingewikkeld wordt om dat te sharen, of dat het helemaal niet lukt, maar daar moet ik maar 's induiken.
Top, daar zat ik al op te wachten! Ik was al even bang dat die aanbieding niet zou komen, maar gelukkig wel!Requiem19 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:39:
Ja, maar wacht nog even; ze komen in maart met een aanbieding.
Ik kan overigens niet wachten op de eerste race. Als Max een beetje op zijn pa lijkt pakt hij bij de start een berg plekken.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Good split of support, too. Through the media centre window, we can see flags for Raikkonen, Grosjean, Mercedes and a gentleman wearing a camouflage jacket - which we assume means he's supporting Red Bull's camo testing livery.
Vanochtend ging het al over een fan in bocht 1/2, waarvan ze op zijn zakje snacks het merk chips niet konden lezen
[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2015 14:44 ]
Ik heb geen TV abonnement thuis meer... (kan wel nog de gratis DVB-C kanalen van UPC kijken, dus BBC en de duitse RTL uitzendingen kan ik volgen, maar wil graag alle wedstrijden in het engels of nederlands kunnen volgen)
https://wren.co/join/Devian
https://video.sport1.nl/Devian schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:44:
Waar kan ik trouwens online de formule 1 in goede kwaliteit volgen? (en ben bereid om ervoor te betalen)
Ik heb geen TV abonnement thuis meer... (kan wel nog de gratis DVB-C kanalen van UPC kijken, dus BBC en de duitse RTL uitzendingen kan ik volgen, maar wil graag alle wedstrijden in het engels of nederlands kunnen volgen)
Verder wil ik jullie erop wijzen dat er een F1 app is voor Android/iOS. Kost 10 euro, maarrrrrrr
[ Voor 22% gewijzigd door asing op 26-02-2015 14:47 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Het stoeltje passen van Max bij Red Bull is waarschijnlijk om het mogelijk te maken dat hij kan instappen in een testsessie, ter vervanging of om ervaring op te doen. Ik verwacht hem niet in de Red Bull tijdens een race, maar het kan gek lopen.
Ik ben bang dat die het jaar beginnen met een flink aantal uitvalbeurten...We’re bringing the shutters down on today – a hydraulic leak means we need to change the engine. #TestingIsTesting
Ze kunnen, vooruit weliswaar samen met Honda, dus echt helemaal niets. Dit is dramatischer en genanter dan RB en renault vorig jaar. Zeker omdat ze in Abu Dhabi al de kans hadden om te testen en potentiële problemen te herkennen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Max had een 1.24.nogwat gereden toch?backupdevice schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:57:
Sainz was vanmorgen wel een stukkie sneller als Max van de week. Morgen ff rechtzetten
Maar Max zet dat ongetwijfeld recht.
Verrek, ik had alleen maar bij de abonnementen gekeken.... de piepkleine knop rechtsboven had ik over het hoofd gezienasing schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:45:
[...]
https://video.sport1.nl/
Verder wil ik jullie erop wijzen dat er een F1 app is voor Android/iOS. Kost 10 euro, maarrrrrrr![]()
![]()
je krijgt Engels commentaar van Allen Jones (stukken beter dan RTL+) en je kan de pitradio aanzetten. Dan hoor je veel meer pitgesprekken dan op TV te horen zijn.
Dan valt het allemaal nog mee, BBC Formule1 kijken, en de wedstrijden die ontbreken kijken via Sport1.
woeps sorryasing schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:00:
[...]
ja, en hou er rekening mee dat de auto wordt doorontwikkeld tussen de tests. Dus Carlos heeft ongetwijfeld een verbeterde auto tov Max tijdens de vorige test.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Sainz had vanochtend 1.27.8 ofzo, max heeft al 1.25 laag gereden, en Sainz zelf ook al 1.25 midden.
Die twee 25'ers zijn vergelijkbaarder, aangezien beiden op de supersoft waren in een korte run.
2. Verstappen Toro Rosso STR10 1:24.739Requiem19 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:03:
[...]
Sainz had vanochtend 1.27.8 ofzo, max heeft al 1.25 laag gereden, en Sainz zelf ook al 1.25 midden.
Testing, one, two ...
En Sainz 1.25.6 dus als snelste tijd tot nu toe.
Kan je mij dan uitleggen waarom ik nu gewoon op mijn iPhone 5s live zit te kijken naar Sport1?Phusebox schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:48:
Maar compleet absurd dat je bij Sport 1 de app niet kan installeren op devices kleiner dan 10". Slaat echt helemaal nergens op. Voor mij reden vorig jaar om op te zeggen, want wat heb ik nu aan dat Go gebeuren als ik niet overal kan kijken?
Afgelopen weekend zond Sport 1 ook Nascar Sprintcup live uit
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Edit: Go kan voor maximaal 5 (verschillende) apparaten geregistreerd staan.
[ Voor 53% gewijzigd door hardware-lover op 26-02-2015 15:17 ]
Testing, one, two ...
Hoe dan? Want ik kan de app niet installeren, wordt gewoon geweigerd, niet op een Galaxy S4, Note 4, Moto X etc.SnowDude schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:12:
[...]
Kan je mij dan uitleggen waarom ik nu gewoon op mijn iPhone 5s live zit te kijken naar Sport1?
Afgelopen weekend zond Sport 1 ook Nascar Sprintcup live uit
En hij staat stil in bocht 10, rode vlag.Requiem19 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:08:
I stand corrected.
En Sainz 1.25.6 dus als snelste tijd tot nu toe.
Ik heb gewoon de standaard Sport1 app op mijn iphone staanPhusebox schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:16:
[...]
Hoe dan? Want ik kan de app niet installeren, wordt gewoon geweigerd, niet op een Galaxy S4, Note 4, Moto X etc.
Sport1 Go is alleen beschikbaar voor Android-toestellen met een scherm van 10 inch of groter, die Android-versie 4.0.1 of hoger gebruiken. Download de app in de Google Play Store.
Zie werkelijk waar niet in waarom je deze restrictie erin zou moeten bouwen.
[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 26-02-2015 15:20 ]
Sterker nog, het is een praktisch nieuwe wagen:asing schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:00:
[...]
ja, en hou er rekening mee dat de auto wordt doorontwikkeld tussen de tests. Dus Carlos heeft ongetwijfeld een verbeterde auto tov Max tijdens de vorige test.
http://www.nusport.nl/for...j-laatste-testsessie.html
Verder moest ik hier toch wel om gniffelen

Heb hem net op de 8" Samsung Tab 3 van mijn vrouw geïnstalleerd?Phusebox schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:18:
Hmmph, stelletje Apple fanboys daar blijkbaar:
Sport1 Go is alleen beschikbaar voor Android-toestellen met een scherm van 10 inch of groter, die Android-versie 4.0.1 of hoger gebruiken. Download de app in de Google Play Store.
Zie werkelijk waar niet in waarom je deze restrictie erin zou moeten bouwen.
Testing, one, two ...

.
Dan hebben ze waarschijnlijk restrictie op tablet staan, slaat evengoed nergens op, je kunt wel op een priegelig schermpje van een iPhone 4 kijken, maar niet bijvoorbeeld op een 6" Nexux 6?hardware-lover schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:22:
[...]
Heb hem net op de 8" Samsung Tab 3 van mijn vrouw geïnstalleerd?
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 26-02-2015 15:39 ]
Hoe zit het met de beeldkwaliteit als je het op je TV zet? Of zit er eindelijk ChromeCast in?

Q time uit 2013, met V8 en veel lager gewicht van de bolides: 20.8.
We're getting there
Ja ik las het.IkWilbert schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:46:
Mooi... ehm goed nieuwsCarmen Jorda is aangesteld als ontwikkelingscoureur bij Lotus.
[afbeelding]
Vreemd, dacht dat die functie aan Esteban Ocon gegeven was. Waar hangt hij uit?
Maar Carmen mag zeker wat ontwikkelen, een beetje snelheid! In de GP3 was ze standaard achteraan, en toen zij vervangen werd door iemand anders, was het ineens een middenveld-auto.
Prachtige...uhm... compositie, dat plaatjeIkWilbert schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:46:
Mooi... ehm goed nieuwsCarmen Jorda is aangesteld als ontwikkelingscoureur bij Lotus.
[afbeelding]
Alleen spijtig van 2 dingen: Ontwikkelingscoureurs zie je niet op het podium. En als ze daar misschien (hopelijk voor haar, maar gezien haar vorige resultaten in GP3) wel ooit komt is het in een niet-flatterende overall.
Nu, alle gekheid op een stokje, er mag gerust (terug) wat meer vrouwvolk in de koningsklasse der autosport meedoen. Misschien dat m'n vriendin dan wat minder van de gedachte is dat het een pure mannensport is.
hoop doet de zotten in vreugde leven
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Ik krijg nog steeds de melding dat ik Abu Dhabi mag downloaden en de agenda van 2014.
Zou nu toch wel "prettig" zijn als de 2015 calendar geladen was
http://www.deyterra.com
Zal denk ik een nieuwe app voor komen, en dus opnieuw betalen waarschijnlijk...rally schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:04:
Maar de app heeft nog geen update gehad
Ik krijg nog steeds de melding dat ik Abu Dhabi mag downloaden en de agenda van 2014.
Zou nu toch wel "prettig" zijn als de 2015 calendar geladen was
Yep, ieder jaar weer opnieuw dokken.JustSomeone schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:23:
[...]
Zal denk ik een nieuwe app voor komen, en dus opnieuw betalen waarschijnlijk...
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
er zijn zat appjes die dat weer kunnen omzeilen, maar vereist wel geroot devicePhusebox schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:48:
Maar compleet absurd dat je bij Sport 1 de app niet kan installeren op devices kleiner dan 10". Slaat echt helemaal nergens op. Voor mij reden vorig jaar om op te zeggen, want wat heb ik nu aan dat Go gebeuren als ik niet overal kan kijken?
Helaasch. Tja dan gaat mijn geld dus niet naar Sport 1. Wat promoten ze legaliteit toch graag die achterlijke bedrijven.himlims_ schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:00:
[...]
er zijn zat appjes die dat weer kunnen omzeilen, maar vereist wel geroot device
Meer vrouwen in autosport best graag, ik heb het er zowiezo niet erg op met de sekse discriminatie in sommige sporten, vind het leuk om een goede rijder te zien maakt niet uit waarvandaan, overtuiging of lichamelijke eigenschappen.Tokkes schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:07:
[...]
Prachtige...uhm... compositie, dat plaatje![]()
Alleen spijtig van 2 dingen: Ontwikkelingscoureurs zie je niet op het podium. En als ze daar misschien (hopelijk voor haar, maar gezien haar vorige resultaten in GP3) wel ooit komt is het in een niet-flatterende overall.
Nu, alle gekheid op een stokje, er mag gerust (terug) wat meer vrouwvolk in de koningsklasse der autosport meedoen. Misschien dat m'n vriendin dan wat minder van de gedachte is dat het een pure mannensport is.
hoop doet de zotten in vreugde leven
Maar however om allemaal "modellen" in te gaan zetten (net als in Nascar Indycar en sommige anderen en nu dus F1), lijkt me eerlijk gezegd eigenlijk nog sexistischer dan gewoon vrouwen niet toe te laten.

Want???AzzKickah schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:09:
Het is niet vanuit een seksistisch argument of oogpunt of hoe je het maar wilt noemen maar ik zit helemaal niet te wachten op vrouwelijke coureurs in de F1
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Je mist een klein puntje.enchion schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:00:
[...]
Meer vrouwen in autosport best graag, ik heb het er zowiezo niet erg op met de sekse discriminatie in sommige sporten, vind het leuk om een goede rijder te zien maakt niet uit waarvandaan, overtuiging of lichamelijke eigenschappen.
Maar however om allemaal "modellen" in te gaan zetten (net als in Nascar Indycar en sommige anderen en nu dus F1), lijkt me eerlijk gezegd eigenlijk nog sexistischer dan gewoon vrouwen niet toe te laten.
Een aantrekkelijke stoere vrouw trekt weer adverteerders die zich richten op vrouwen. Sponsors, reclame etc is nu allemaal gericht op mannen omdat vrouwen niet vaak kijken en zich niet kunnen identificeren met een vrouw op de grid.
Doe maar rustig hoor
Het lijkt me echt niet wat. Waarom dan toch eigenlijk wel? Waar komt dat pro-vrouwen-in-de-F1 van de laatste tijd toch vandaan?
Wat voegt het feit dat een coureur een vrouw is nou toe?
Ik kan het niet goed verwoorden zonder dat het heel erg oppervlakkig en bevooroordeeld overkomt
Niets ten nadele of disrespectvol bedoelt jegens vrouwen maar ik denk dat vrouwen niet datzelfde talent of nivo kunnen behalen als mannen.
Dus kort gezegd: het lijkt me niks, ze kunnen denk ik de mannen niet bijhouden.
[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 26-02-2015 20:20 ]
Maar ik zou zeggen, als je alleen maar kijkt naar talent, inzicht, gevoel, feedback geven en overall nivo wat te behalen is qua F1, er geen vrouw bij de eerste ~20 zou zitten. Om te racen in het F1 Wereldkampioenschap.
Heb je de lengte/grootte van de gemiddelde F1 rijder wel eens gezien ?AzzKickah schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:19:
[...]
Ik kan het niet goed verwoorden zonder dat het heel erg oppervlakkig en bevooroordeeld overkomtZo bedoel ik het namelijk niet, het is meer een gevoel omdat de F1 zo fysiek zwaar is op zoveel vlakken.
Niets ten nadele of disrespectvol bedoelt jegens vrouwen maar ik denk dat vrouwen niet datzelfde talent of nivo kunnen behalen als mannen.
Dus kort gezegd: het lijkt me niks, ze kunnen denk ik de mannen niet bijhouden.
Als er 1 "sport" is waar het onderscheid er eigenlijk gewoon niet is dan is dit het wel.
Volgens jouw redenering zou de hele grid eigenlijk "broeders" van Lewis moeten zijn, want die zijn fysiek weer sterker dan onze kaaskopbroeders.
maw geen effectieve redenatie.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Ik bedoelde dat van talent, inzicht en gevoel alleen wat betreft F1. Er zullen ook ongetwijfeld dingen (niet per se sport) zijn waar bij de eerste 20 besten ter wereld geen enkele man zit, omdat vrouwen daarin meer inzicht, talent en gevoel hebben.Polbeer91 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:36:
Dat durf ik toch wel te betwijfelen. Ja F1 is een fysiek zware sport en mannen gemiddeld wat sneller en sterker dan vrouwen. Maar van dingen als talent, inzicht en gevoel is het mij onduidelijk waarom mannen hier meer van zouden hebben dan vrouwen. Volgens mij is het op het moment dat je je fysiek goed genoeg de baas kan zijn om dit zo weinig mogelijk invloed te laten hebben op je prestaties een redelijk level playing field
Formule 1 coureurs zijn mannen die op het top van hun lichamelijke kunnen functioneren. Deze top ligt bij mannen nu eenmaal hoger dan bij vrouwen. Dat is de reden dat een vrouw in een F1 auto nooit het niveau kan halen van een man en daar is niets seksistisch aan.enchion schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:42:
[...]
Heb je de lengte/grootte van de gemiddelde F1 rijder wel eens gezien ?
Als er 1 "sport" is waar het onderscheid er eigenlijk gewoon niet is dan is dit het wel.
Volgens jouw redenering zou de hele grid eigenlijk "broeders" van Lewis moeten zijn, want die zijn fysiek weer sterker dan onze kaaskopbroeders.
maw geen effectieve redenatie.
Blijft mijn vraag staan: "Waarom denk je dat mannen meer talent, inzicht en gevoel hebben dan vrouwen?"AzzKickah schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:45:
Ik bedoelde dat van talent, inzicht en gevoel alleen wat betreft F1.
(Geen flame ofzo, een open vraag, ik respecteer je mening)
Maar wie zegt dat de top van de beste vrouw niet genoeg is om bij de beste 20 mannen te rijden?Grimmie187 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:50:
Deze top ligt bij mannen nu eenmaal hoger dan bij vrouwen.
Sterker nog als je idd van een soort van normaalverdeling uitgaat is er ook een kans dat het een keer voorkomt dat beste vrouw beter is dan alle mannen...
Leuk stuk wel. Maar ze zegt een paar dingen waarvan ik denk dat het mijn punt alleen maar bevestigtSlinkingAnt schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:44:
Goed interview met Susie Wolff over dit onderwerp: http://www.sport-magazine.co.uk/features/susie-wolff
Ik denk dat mannen dat van nature meer hebben qua:Polbeer91 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:56:
[...]
Blijft mijn vraag staan: "Waarom denk je dat mannen meer talent, inzicht en gevoel hebben dan vrouwen?"
(Geen flame ofzo, een open vraag, ik respecteer je mening)
- ruimtelijk inzicht
- gevoel met de weg
- 'één' zijn met de auto
- (technische) feedback verwoorden
- meest minieme verschillen kunnen voelen
- concentratie (voor langere tijd)
Zo nog wel meer dingen. Ik denk gewoon echt niet dat er, als je al die dingen die zo nodig zijn bij een let's say seisoensfinale 2008 Massa/Hamilton komen kijken, een vrouw bij de eerste 20 besten van de wereld zit.
En dit klinkt dan weer negatiever dan ik het bedoel, maar: ik denk dat een vrouw daar niet zo goed in kan presteren als een Hamilton of een Massa in dit voorbeeld deed onder zulke stress, omstandigheden, fysieke vereisten, etc.
whoops, sorry voor de dubbelpost!

Het grootste probleem is denk ik nog wel dat Formule 1 en autosport in het algemeen, net als voetbal, nog steeds steeds een echte mannen cultuur heeft.
Je staat als vrouw gelijk al op een achterstand zodra je begint en diegene die het talent hebben zullen daarom misschien te vroeg afhaken of er niet eens aan beginnen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vrouwen zijn gewoon per definitie slechter in elke sport. Noem maar 1 sport waarin een vrouw stelselmatig mannen verslaat?
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2