T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Zit aardig wat wallpaper-waardig materiaal tussen.
Linkje naar imgur (282 foto's momenteel)
Credits to de user IncredibleThings
voorbeeldje:

Maar verdomd als het niet COOL is.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
zeker coolDexterBelgium schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:51:
Die vonken, ik weet dat ze het artificieel gedaan hebben omdat ze weten dat kleine jongetjes dat cool vinden.
Maar verdomd als het niet COOL is.
Het schijnt overigens niet alleen voor de show te zijn, maar ook een veiligheidsmaatregel...
http://www.formula1blog.c...w-sparks-and-skid-plates/
iets hogere ride height vanwege meer slijtage, en geen (zwaar) metaal maar (lichter) titanium dat rondvliegt..
Of dat een mooie argumentatie is om het niet al te artificieel te laten lijken of daadwerkelijk iets bijdraagt maakt me niet uit.. ik vind het mooi
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Imo niet echt een goed plan;Roamor schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:28:
Wat is trouwens het doel van die overijverige marshals met die blauwe vlaggen? In de kwalificatie en de races snap ik dat, maar in de VT's?
David Croft had ook wel een mooie (goedkope) suggestie; blauwe vlaggen ook in de race gewoon afschaffen. Laat de leiders daar ook maar voor vechten.
Stel een RB gaat een TR lappen. De TR laat de RB er gelijk voorbij. De Ferrari die de TR ook wil lappen, mag lekker de hard way er voorbij en verliest 20 seconden.
Geen gevecht om de winst en niet echt 'eerlijk' gewonnen.
Blauwe vlaggen zijn een zegen en geen curse.
Blauwe vlaggen verpesten de race voor de mensen die gelapt worden. Die zijn ook aan het racen.Requiem19 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:09:
[...]
Imo niet echt een goed plan;
Stel een RB gaat een TR lappen. De TR laat de RB er gelijk voorbij. De Ferrari die de TR ook wil lappen, mag lekker de hard way er voorbij en verliest 20 seconden.
Geen gevecht om de winst en niet echt 'eerlijk' gewonnen.
Blauwe vlaggen zijn een zegen en geen curse.
Van mij mogen ze prima weg. Als je als een hamilton niet langs een manor kunt, dan ben je ookg ewoon een prutser.
[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 22-05-2015 08:32 ]
Er zijn meer belangen: Sauber zal dan een Mercedes voorbij moeten laten, Manor een Ferrari.Adlermann schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:32:
[...]
Blauwe vlaggen verpesten de race voor de mensen die gelapt worden. Die zijn ook aan het racen.
Van mij mogen ze prima weg. Als je als een hamilton niet langs een manor kunt, dan ben je ookg ewoon een prutser.
En soms hoef je geen prutser te zijn: Coulthard en Bernoldi in Monaco. Dat ging dus wel om een plaats en ondanks het immense verschil er niet voorbij kunnen.
Imho competitievervalsing.
Je kan het ook anders stellen: als je gelapt wordt, moet je doorrijden; anders ben je gewoon een prutser.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 22-05-2015 08:50 ]
Bij racen gaat het er toch niet alleen om hoe snel je rijdtMrSleeves schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:38:
[...]
Er zijn meer belangen: Sauber zal dan een Mercedes voorbij moeten laten, Manor een Ferrari.
En soms hoef je geen prutser te zijn: Coulthard en Bernoldi in Monaco. Dat ging dus wel om een plaats en ondanks het immense verschil er niet voorbij kunnen.
Imho competitievervalsing.
Je kan het ook anders stellen: als je gelapt wordt, moet je doorrijden; anders ben je gewoon een prutser.
Het enige nadeel van blauwe vlaggen afschaffen is zoals hierboven al gezegd dat een team het ene team makkelijk voorbij zal laten maar de concurrent dwars gaan zitten. En dat vind ik dan wel weer competitievervalsing. Als het echter om een plaats gaat dan moet je er maar zelf voorbij zien te komen.
[removed]
Hoezo Sauber een Mercedes? Ze hebben er niks mee te maken?MrSleeves schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:38:
[...]
Er zijn meer belangen: Sauber zal dan een Mercedes voorbij moeten laten, Manor een Ferrari.
Denk dat je of FI (i.c.m. Mercedes) bedoeld, of een Ferrari i.p.v. Mercedes?
Wat een onzin.. Een blauwe vlag voor Merhi in zijn Manor verpest zijn race ja? Het gaat om een wereldkampioenschap, niet een potje mobiele chicanes inhalen. Daarnaast is het ook gewoon mega gevaarlijk als iedere achterblijver de deur dicht gooit wanneer de leiders achter hem zitten, moet niet gekker wordenAdlermann schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:32:
[...]
Blauwe vlaggen verpesten de race voor de mensen die gelapt worden. Die zijn ook aan het racen.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-05-2015 09:34 ]
Verstappen de vorige race was een goed voorbeeld. Het verknalde Max' race, en het maakte het spannender tussen Bottas en Raikkonen.Grimmie187 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:19:
[...]
Wat een onzin.. Een blauwe vlag voor Merhi in zijn Manor verpest zijn race ja? Het gaat om een wereldkampioenschap, niet een potje mobiele chicanes inhalen. Daarnaast is het ook gewoon mega gevaarlijk als iedere achterblijver de deur dicht gooit wanneer de leiders achter hem zitten, moet niet gekker worden
En "de deur dichtgooien" is wat anders dan "niet van je gas hoeven". Wat mij betreft mogen ze op dat moment ook niet zo hard verdedigen. Je bent de top van de autosport, dan moet je toch een achterblijver in kunnen halen?
in een sport waar het draait om tiende, honderste of soms duizendste van een seconde dan is 50m omrijden om een achterblijver voorbij te gaan veeeel tijd. die slakjes achteraan hebben niets te winnen/verdedigen tegenover de kopRoamor schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:38:
[...]
Verstappen de vorige race was een goed voorbeeld. Het verknalde Max' race, en het maakte het spannender tussen Bottas en Raikkonen.
En "de deur dichtgooien" is wat anders dan "niet van je gas hoeven". Wat mij betreft mogen ze op dat moment ook niet zo hard verdedigen. Je bent de top van de autosport, dan moet je toch een achterblijver in kunnen halen?

Dat is juist mijn punt, het gaat helemaal niet om achterblijvers inhalen dat is bijzaak.Roamor schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:38:
[...]
Verstappen de vorige race was een goed voorbeeld. Het verknalde Max' race, en het maakte het spannender tussen Bottas en Raikkonen.
En hoe zie je bovenstaand voor je? Je hoeft hem er niet langs te laten maar je mag de deur niet dichtgooien? Je mag wel een beetje verdedigen maar niet te veel?
Onmogelijk om te reguleren/handhaven.

Ja, my bad..Ryur schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:07:
[...]
Hoezo Sauber een Mercedes? Ze hebben er niks mee te maken?
Denk dat je of FI (i.c.m. Mercedes) bedoeld, of een Ferrari i.p.v. Mercedes?

Ontzettend vette foto's, bedankt voor het linkje!Solictice schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:30:
Op Reddit kwam ik een flink album high-res foto's tegen van de vrije training van vandaag.
Zit aardig wat wallpaper-waardig materiaal tussen.
Linkje naar imgur (282 foto's momenteel)
Credits to de user IncredibleThings
voorbeeldje: [afbeelding]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het was vooral de verdienste van Carlos dat hij goed gebruik maakte van de Ferrari en de Williams. Die race-ervaring heeft hij dan weer wel door zijn leeftijd. Hij wist dat zijn pace op het einde beter was dan die van Max en catapulleerde zichzelf voorbij hem door aan te klampen achter hen.Roamor schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:38:
[...]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
En dat hij betere/andere banden had dan Max hielp Carlos ook wel een beetje mee natuurlijk
Sainz deed gewoon wat ie moest doen en goed ook. De mogelijkheid is er en dan moet je daar gebruik van maken.StealthyPeanut schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:54:
Mwa, ervaring om dat in te zien vind ik wel meevallen. Heel veel coureurs hadden dat zo gedaan, omdat je gewoon DRS kan gebruiken als je achter iemand zit dit 1 ronde op je voor ligt. Max moest ze op een gegeven moment voorbij laten gaan en van z'n gas af gaan. 1 + 1 = 2. Sainz kon daardoor Max inhalen.
En dat hij betere/andere banden had dan Max hielp Carlos ook wel een beetje mee natuurlijk.
Sainz was op dat moment gewoon veel sneller en had Max sowieso in zijn staart gereden ook zonder die achterblijvers. De rondetijden scheelde op dat moment aanzienlijk.
Al was het maar omdat Max een reset moest uitvoeren (...) en idd die domme bandenkeuze hem parten speelde.
Toch vind ik het ook vreemd dat DRS in zo'n situatie gebruikt mag worden door de achterblijvers. Je zou zelfs kunnen claimen dat het een onveilige situatie creëert omdat in plaats van de achterblijven snel te passeren. - het doel van de blauwe vlag- de achterblijver aan het einde van de DRS zone weer gevaarlijk dichtbij achterop kan komen.
Het voegt in ieder geval helemaal niets positiefs toe dat je wanneer je gelapt wordt DRS mag gebruiken.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Klopt. Hij heeft het erg goed gedaan, maar het was echt een logische zet die ook ik zonder enige ervaring in de F1 had bedachtsanderb schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:03:
[...]
Sainz deed gewoon wat ie moest doen en goed ook. De mogelijkheid is er en dan moet je daar gebruik van maken.
Sainz was op dat moment gewoon veel sneller en had Max sowieso in zijn staart gereden ook zonder die achterblijvers. De rondetijden scheelde op dat moment aanzienlijk.
Al was het maar omdat Max een reset moest uitvoeren (...) en idd die domme bandenkeuze hem parten speelde.

Dat snap ik ook niet. Dit zal hopelijk nog wel aangepast worden volgend seizoen ofzo.Toch vind ik het ook vreemd dat DRS in zo'n situatie gebruikt mag worden door de achterblijvers. Je zou zelfs kunnen claimen dat het een onveilige situatie creëert omdat in plaats van de achterblijven snel te passeren. - het doel van de blauwe vlag- de achterblijver aan het einde van de DRS zone weer gevaarlijk dichtbij achterop kan komen.
Het voegt in ieder geval helemaal niets positiefs toe dat je wanneer je gelapt wordt DRS mag gebruiken.
alles kan off-topic
Denk dat het technisch gezien best lastig kan zijn, en dat ze om het simpel te houden maar gewoon zo hebben gemaakt dat je altijd DRS hebt als er een auto minder dan 1 seconde voor je zit bij het meetpunt.StealthyPeanut schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:27:
[...]
Klopt. Hij heeft het erg goed gedaan, maar het was echt een logische zet die ook ik zonder enige ervaring in de F1 had bedacht.
[...]
Dat snap ik ook niet. Dit zal hopelijk nog wel aangepast worden volgend seizoen ofzo.
Tsja, en dan gaan ze daar weer misbruik van maken door blauwe vlag situaties zo lang mogelijk te rekken omdat ze dan niet ingehaald mogen worden. Lekker laten zoals het nu is, niks mis mee.Ankona schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:27:
Een aantal regels moeten afgeschaft worden, maar een mag wel toegevoegd worden: Geen strijd om een positie onder de blauwe vlag.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
iets met 'nieuw' publiek sinds intrede van max in de f1StealthyPeanut schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:58:
Wat een discussie trouwens ook. Hoe komen we überhaupt bij dit onderwerp? Grootste onzin die er bestaat om achterblijvers invloed te laten hebben op de mensen die hun lappen.![]()

Aan de ene kant wel, maar er zit tegenwoordig zo ongelofelijk veel technologie in die wagens, dat dit ook echt mogelijk moet zijn. Ze kunnen op elk moment op de track de gaps weergeven tot op de tienden nauwkeurig. Dan moet dit nu toch ook wel te organiseren zijn?XyritZz schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:30:
[...]
Denk dat het technisch gezien best lastig kan zijn, en dat ze om het simpel te houden maar gewoon zo hebben gemaakt dat je altijd DRS hebt als er een auto minder dan 1 seconde voor je zit bij het meetpunt.
Klinkt goed! Ben altijd wel in om een potje te scheurenhimlims_ schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:39:offtopic
is het misschien een idee om met de mensen uit deze draad eens te gaan karten?
Zou het ja? Dat belooft nog wat dan!himlims_ schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:40:
[...]
iets met 'nieuw' publiek sinds intrede van max in de f1![]()
Het is helemaal geen onzin discussie. Meerdere malen is dit al geroepen als optie. Ik ben het er dan ook mee eens en kijk al 21+ jaar F1.himlims_ schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:40:
[...]
iets met 'nieuw' publiek sinds intrede van max in de f1![]()
"Vroeger" (je weet wel, toen alles beter was) waren en er ook geen blauwe vlaggen. Laat ze maar racen!
Dat toevallig het circuit zo kort is dat men gelapt wordt mag niet leiden tot artificiele inhaalacties.
Het "blue flags, blue flags" op de radio klinkt ook aardig kinderachtig.
Een paar prominenten uit de F1 die tegen blauwen vlaggen zijn, om aan te geven dat dit een gegronde discussie is en niet voor "nieuw publiek".
Tony Fernandes (teambaas Lotus): http://www.autoevolution....om-formula-one-20708.html
Heiki Kovalainen: http://www.motorsport.com...n-proposes-blue-flag-ban/
Richard Branson (Virgin): http://www.autosport.com/news/report.php/id/87186
[ Voor 26% gewijzigd door Erapaz op 22-05-2015 16:17 ]
Ik ben voorhimlims_ schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:39:offtopic
is het misschien een idee om met de mensen uit deze draad eens te gaan karten?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Maar blauwe vlaggen zijn m.i. wel degelijk nodig. Stam ook nog uit de pre-blauwe vlag periode, en dat was niet leuk hoor. Droeftoeters die niet of onvoldoende in hun spiegels keken. Daarnaast is er menig persoonlijke vete (m.n. richting Senna) op deze manier uitgevochten. Als jij de pik op iemand hebt laat je de eerste man snel passeren, waarna je de tweede blokkeert. Niemand doet me wat.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-eE3gCy5zvM]
Ligt het aan mij of waren de auto's toen ook gewoon een stuk mooier?
Gebruiken ze nog steeds dezelfde engine als in F1 2010 ofzo?
Ik ben erg benieuwd hoe het beeld er morgen uit gaat zien tijdens de vrije training, Verstappen heeft wel een lat gelegd voor zichzelf. Er zijn toch mensen die nu stiekem weer een hele goede tijd verwachten...
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Die waren mooier ja. Dat heb ik ook altijd als ik races uit 94/95 terugkijk, die auto's zijn laag en breed en met slicks. Die gegroefde banden zien er toch minder uit.Maks schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:36:
In 2000, toen gingen ze pas goed met lapped cars om haha;
[video]
Dit blijft voor mij de mooiste inhaalactie ooitMaks schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:36:
[video]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Hele grote ballen moet je dan hebben....max schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:51:
Nou....ik durf daar Webber op Spa 2011 wel tegenover te zetten. Beste set ballen die die Webber daar toonde.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Toevallig wel allemaal teambazen en coureurs die in het achterveld rijden/reden (op een korte periode bij McLaren voor Heikki na)Erapaz schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:09:
[...]
Het is helemaal geen onzin discussie. Meerdere malen is dit al geroepen als optie. Ik ben het er dan ook mee eens en kijk al 21+ jaar F1.
"Vroeger" (je weet wel, toen alles beter was) waren en er ook geen blauwe vlaggen. Laat ze maar racen!
Dat toevallig het circuit zo kort is dat men gelapt wordt mag niet leiden tot artificiele inhaalacties.
Het "blue flags, blue flags" op de radio klinkt ook aardig kinderachtig.
Een paar prominenten uit de F1 die tegen blauwen vlaggen zijn, om aan te geven dat dit een gegronde discussie is en niet voor "nieuw publiek".
Tony Fernandes (teambaas Lotus): http://www.autoevolution....om-formula-one-20708.html
Heiki Kovalainen: http://www.motorsport.com...n-proposes-blue-flag-ban/
Richard Branson (Virgin): http://www.autosport.com/news/report.php/id/87186
Als je de race terugkijkt zal je zien dat Carlos al een paar ronden achter Max reed maar wist dat Max hem er niet zomaar voorbij zou laten gaan, Carlos liet zijn pace zakken en zich inhalen door de Ferrari en Williams. Hij had de pace om ervoor te blijven en zelfs weg te rijden van de Ferrari en Williams maar deed dat niet.StealthyPeanut schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:54:
Mwa, ervaring om dat in te zien vind ik wel meevallen. Heel veel coureurs hadden dat zo gedaan, omdat je gewoon DRS kan gebruiken als je achter iemand zit dit 1 ronde op je voor ligt. Max moest ze op een gegeven moment voorbij laten gaan en van z'n gas af gaan. 1 + 1 = 2. Sainz kon daardoor Max inhalen.
En dat hij betere/andere banden had dan Max hielp Carlos ook wel een beetje mee natuurlijk.
Omdat de pace van de Ferrari en williams zo traag was duurde het een aantal ronden voordat ze Max konden inhalen. Sainz reed hier vlak achter in de Drs en kon gewoon zijn banden sparen waar nodig.
Dit is de raceervaring die Max mist. Geeft niets maar dat kom met de jaren ook wel bij Max. Dat zal hem uiteindelijk de betere rijder maken. Nu was hij echter erg in zijn hemd gezet.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Blijkt dat je alleen de race kunt kopen, en dan niet de kwalificatie erbij krijgt

Dan maar weer op zoek naar andere mogelijkheden.
Zoveel meer ervaring heeft Sainz niet.. en al helemaal niet met dit soort acties. Vergeet niet dat die jongen ook een topper was in de lagere klasses en ook nog helemaal niet zoveel ervaring heeft met gelapt worden of achteraan rijden.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:18:
[...]
Dit is de raceervaring die Max mist. Geeft niets maar dat kom met de jaren ook wel bij Max. Dat zal hem uiteindelijk de betere rijder maken. Nu was hij echter erg in zijn hemd gezet.
Bij die race was het voornamelijk de bandenkeuze die gewoon erg vreemd was en ik vrees dat dat ook met ervaring te maken heeft. Niet om de juiste keuze te maken, maar wel het gemis aan ervaring om banden te managen en dan zijn die harde banden wat makkelijker te doen.
Qua inhaalacties is voor mij Button in Canada 2009 (toch?) nog altijd het gaafst (klein beetje bevooroordeeldmax schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:51:
Nou....ik durf daar Webber op Spa 2011 wel tegenover te zetten. Beste set ballen die die Webber daar toonde.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
2011.Firesphere schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:38:
[...]
Qua inhaalacties is voor mij Button in Canada 2009 (toch?) nog altijd het gaafst (klein beetje bevooroordeeld), alle plaatsen op de grid bezet hebben.
Verrek, je hebt gelijk. Gevoelsmatig al veel langer geleden alweer.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Sorry, maar zo kortzichtig.... 'vroeger' werden races al verpest door achterblijvers die niet aan de kant wilden gaan. (Kijk bijvoorbeeld het jaaroverzicht van 1988 eens terug, waarom won Mclaren niet alle races dat jaar?).alexbl69 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:20:
Blue flags, blue flags op de radio is ook kleutergedrag. Het lijkt meer op een beetje indekken voor het interview achteraf, als je niet snel genoeg bent.
Maar blauwe vlaggen zijn m.i. wel degelijk nodig. Stam ook nog uit de pre-blauwe vlag periode, en dat was niet leuk hoor. Droeftoeters die niet of onvoldoende in hun spiegels keken. Daarnaast is er menig persoonlijke vete (m.n. richting Senna) op deze manier uitgevochten. Als jij de pik op iemand hebt laat je de eerste man snel passeren, waarna je de tweede blokkeert. Niemand doet me wat.
Halverwege jaren 90 t/m halverwege jaren 2000 waren er altijd twijfelachtige situaties met Saubers die gelijk aan de kant gingen voor Ferrari's en rustig de Mclaren een rondje of 2 achter zich hielden. In die tijd was een blauwe vlag slechts een aanwijzing en geen verplichting om aan de kant te gaan.
'Ik wil geen blauwe vlaggen meer, want het verpest echt racen' is dezelfde kreet als terug willen naar de veiligheid van de jaren 70, omdat het dan 'echt racen is'. Overgeromantiseerd en simpelweg niet doordachte uitspraak helaas
Ben ik met je eens!max schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:51:
(vanaf 20s)
Tadaaa
De blauwe vlag zelf moet ook niet verdwijnen. Deze moet blijven om aan de achterblijver aan te geven dat de achterop komende auto niet in dezelfde ronde zit en er dus geen defensieve manoeuvres moeten worden uitgevoerd.Requiem19 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:52:
[...]
Sorry, maar zo kortzichtig.... 'vroeger' werden races al verpest door achterblijvers die niet aan de kant wilden gaan. (Kijk bijvoorbeeld het jaaroverzicht van 1988 eens terug, waarom won Mclaren niet alle races dat jaar?).
Halverwege jaren 90 t/m halverwege jaren 2000 waren er altijd twijfelachtige situaties met Saubers die gelijk aan de kant gingen voor Ferrari's en rustig de Mclaren een rondje of 2 achter zich hielden. In die tijd was een blauwe vlag slechts een aanwijzing en geen verplichting om aan de kant te gaan.
'Ik wil geen blauwe vlaggen meer, want het verpest echt racen' is dezelfde kreet als terug willen naar de veiligheid van de jaren 70, omdat het dan 'echt racen is'. Overgeromantiseerd en simpelweg niet doordachte uitspraak helaas.
Dit is iets anders dan expliciet aan de kant gaan, zoals dat nu gebeurt. Voor zover ik me herinner is dit een verduidelijking van de regels geweest halverwege de jaren 90. F1 wijkt hier ook af van andere race klasses.
Wat mij betreft mag de achterblijver de racelijn houden en moet de snellere auto zelf er langs zien te komen. Dit is een extra factor die de echte coureurs onderscheidt. Bijvoorbeeld Senna en Schumacher gingen altijd snel door verkeer en Hill had hier veel meer moeite mee.
Hier ben ik het dan ook mee eens. En zeker die DRS uit voor de achterblijvers én voor degenen die in moeten halen. Het zou toch van de zotte zijn dat je als degene die iemand op een ronde zet niet voorbij kan zonder DRS. DRS zou alleen gebruikt moeten worden voor auto's die vechten om een plek.Erapaz schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:04:
[...]
De blauwe vlag zelf moet ook niet verdwijnen. Deze moet blijven om aan de achterblijver aan te geven dat de achterop komende auto niet in dezelfde ronde zit en er dus geen defensieve manoeuvres moeten worden uitgevoerd.
Dit is iets anders dan expliciet aan de kant gaan, zoals dat nu gebeurt. Voor zover ik me herinner is dit een verduidelijking van de regels geweest halverwege de jaren 90. F1 wijkt hier ook af van andere race klasses.
Wat mij betreft mag de achterblijver de racelijn houden en moet de snellere auto zelf er langs zien te komen. Dit is een extra factor die de echte coureurs onderscheid. Bijvoorbeeld Senna en Schumacher gingen altijd snel door verkeer en Hill had hier veel meer moeite mee.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Doet het nu iig prima, zit wel een prachtige suggestie tussen trouwens:DexterBelgium schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:53:
[...]
We are experiencing an incredible response to the GPDA Survey and are currently extending our servers' capacity. We will be back online soon.
Zal dus voor nog later worden...
"Sprinkler systems should be introduced for random wet races"
Hoe kom je erop?
Vooral het 'random', gewoon 1 minuut voor de start die dingen aanzetten...
[ Voor 8% gewijzigd door Polbeer91 op 22-05-2015 21:15 ]
bron: GPupdateVader Bianchi: "Geen verandering in toestand Jules"
12:04 Jules Bianchi heeft een wonder nodig, beseft vader Philippe. De Fransman ligt nog steeds in het ziekenhuis van Nice, na zeven maanden geleden zwaargewond te zijn geraakt bij een ongeluk in de Japanse Grand Prix. Volgens vader Bianchi is er geen verandering bij Jules, maar de familie blijft hopen op een goede afloop.
"Het belangrijkste is dat Jules nog leeft. Hij is aan het vechten met alles wat hij in zich heeft, al weet ik niet wat hij neurologisch gezien nog kan doen. De situatie stagneert. Hij boekt niet de progressie die we graag zouden zien", laat vader Bianchi aan de Franse televisiezender Canal Plus weten. "Om hem te zien vechten, geeft ons erg veel hoop. Zolang er leven is, is er hoop, ook al weet je na een tijdje dat er een wonder nodig is."
"Elke dag is moeilijk", vervolgt de vader van de coureur die vorig jaar een sensationele negende plaats behaalde in Monaco. "Vanaf het moment dat we wakker worden, zijn we bezig met het leven van Jules. Maar we denken ook aan zijn dood, omdat we er niet aan ontkomen om daar ook aan te denken. We zitten in een situatie waarin we overal rekening mee moeten houden. Het is vreselijk. Voor mijn gevoel zijn we op die vijfde oktober gestopt met leven. Je staat er nooit bij stil dat zoiets kan gebeuren. Een leven in een ziekenhuisbed is niet wat Jules gewild zou hebben en is ook niet wat wij willen, maar we moeten hoop blijven houden."
Lees ik het verkeerd of lijkt het er nu op dat de familie Bianchi hoop aan het verliezen is?
Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Wat een survey zeg...Polbeer91 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:14:
[...]
Doet het nu iig prima, zit wel een prachtige suggestie tussen trouwens:
"Sprinkler systems should be introduced for random wet races"
Hoe kom je erop?
Vooral het 'random', gewoon 1 minuut voor de start die dingen aanzetten...
Kost flink wat tijd om in te vullen.
Staat ook in Engelse versie een dag eerder op andere websites.Destruction schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:15:
Vader Bianchi volgt Kehm op met een update naarbuiten brengen.
Lees ik het verkeerd of lijkt het er nu op dat de familie Bianchi hoop aan het verliezen is?
Maar ja, dat lees ik ook tussen de regels door.
Wel jammer, vond het een goede coureur (en ik was stiekem een beetje heel erg verliefd op hem, altijd leuk om naar te kijken: Monaco vorig jaar
Dat lees je niet verkeerd, en het verbaasd me dat ze nu pas de hoop opgeven.Destruction schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:15:
Vader Bianchi volgt Kehm op met een update naarbuiten brengen.
[...]
bron: GPupdate
De klap die Bianchi maakte was gewoon zo heftig, ik zie hem niet terug in het land der levenden eerlijk gezegd. Hoe hard dat ook klinkt, het is kut, maar waar.
Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Het laatste sowieso niet denk ik inderdaad.Destruction schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:56:
Dat is ook zo. Maar die update van Kehm over Schumacher doet me ook niks. Het is te vaag, het duurt allemaal lang.. Bianchi is niet de enige waarbij ik denk dat we binnenkort een keer een rouwbericht lezen. Spijtig, dat wel.. Maar met beide gaat dit niet meer goed komen. En met goed komen bedoel ik dan gewoon een leven hebben. Dat beide (al zouden ze 100% herstellen) niet meer achter het stuur van een (formule1) auto komen is hoe dan ook wel duidelijk.
Rond Schumacher is het al heel lang stil. Maar daar heb ik meer vertrouwen in dat hij in ieder geval een normaal leven kan leiden. Geen racing ofzo, maar in ieder geval een "bewust" leven.
Die klap van Bianchi, daar had ik bij het zien van de beelden direct al het idee "Die is weg", en dat gevoel heb ik nog steeds.
Schumacher weet ik niet, die schijnt toch op de weg terug te zijn. Hoewel het lang geleden is dat we updates daarover hebben gekregen.Destruction schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:05:
Die crash van Bianchi was inderdaad dusdanig dat m'n broer (ook F1-fan) bij de eerste beelden ervan al zei "Dit is de eerste overleden coureur sinds Senna...". Dat lijkt dan nog mee te vallen tot nu toe, maar als ik Schumacher of Bianchi was, dan ben ik persoonlijk liever dood eigenlijk..
Bianchi zoals ik zei, die is gezien. Erg jammer en ik/je gunt het de familie niet, maar hoop houden lijkt mij persoonlijk hetzelfde als een illusie in stand houden.
[ Voor 51% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 11:43 . Reden: opruimen ]
Testing, one, two ...
[ Voor 24% gewijzigd door Tackleberry op 22-05-2015 23:11 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
YepFiresphere schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:17:
Heb je daar een link o.i.d. bij?
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2015 23:23 ]
Testing, one, two ...

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 22-05-2015 23:32 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dit inderdaad.Racing_Reporter schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:22:
Mooi nieuws (in tegenstelling tot Bianchi, zijn vader hoopt inmiddels echt op een wonder want daar stagneert de situatie, echt verschrikkelijk..), alleen is het jammer dat Sabine niet een concreet handvat geeft waar mensen iets aan hebben. Het is continu hetzelfde nieuws eigenlijk, maar dat gaat verzanden in een discussie over privacy.
Waar ik krap een jaar geleden nog "blij" kon worden van een positieve update rondom Schumacher, doet het mij nu niets meer. Het is telkens dezelfde verklaring dat het weer ietsje beter gaat met hem.
Met alle begrip en respect voor zijn privacy, maar waarom niet wat concreter? Ogen/mond openen en sluiten, hand/vingers bewegen, dat-ie een scheet laat als Corinne 2 keer in haar handen klapt om mijn part.. Het is wat concretere info, zonder dat je (denk ik...) inbreuk maakt op zijn privacy. Ik hoef echt zijn medische papieren niet te zien, en ik vind ook niet dat ik (of wie dan ook, behalve dan de familie en behandelende artsen/specialisten) het recht heeft om die te zien.. Maar de updates die wij krijgen zijn zo leeg en nietszeggend geworden..
Waar hebben jullie deze docu besteld?StealthyPeanut schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:03:
[...]
Klopt, die bedoel ik.
Ook erg gaaf dat ze heel veel oude beelden gebruiken van 1950 en alles wat erna komt. Veel al in kleur zelfs. Dit in combinatie met True HD geluid met overweldigende soundtracks... kippenvel!
Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat Jochen Rindt de baan af raakte, omdat hij op Monza zo snel wilde gaan dat hij de vleugels van zijn bolides afhaalde om zo min mogelijk downforce te hebben (in combinatie met slechte vangrails uiteraard). Bizar dat het gewoon bij de sport hoorde dat er meerdere mensen verongelukte per seizoen. Niet meer voor te stellen eigenlijk in deze tijd.
Ik ben bij bol.com enzo geweest, maar met titlel 1 (2013) kom ik er niet.
Ik wil hem graag kopen maar zelfs google is nu niet mijn vriend.
Als ze hadden willen scoren zeker wel... gemiste kans...Tristan schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:32:
Ik vind eigenlijk dat Max nu al een plaatsje op de cover heeft verdiend
[afbeelding]

Probeer eens "One: life on the limit" of "1: life on the limit"Arjantje72 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 00:56:
[...]
Waar hebben jullie deze docu besteld?
Ik ben bij bol.com enzo geweest, maar met titlel 1 (2013) kom ik er niet.
Ik wil hem graag kopen maar zelfs google is nu niet mijn vriend.
Edit: Dit is makkelijker! Link
[ Voor 29% gewijzigd door fynrd1 op 23-05-2015 03:07 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Vanwege wat, dat hij een Nederlander is die in de F1 rijdt?Tristan schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:32:
Ik vind eigenlijk dat Max nu al een plaatsje op de cover heeft verdiend
[afbeelding]
Laat hem eerst zichzelf maar eens bewijzen, ik heb nog niets gezien.
Verwijderd
Dat is toch een stuk leuker, als je gewoon mag verdedigen? Dat ziet er gelijk een stuk spannender uit dan die inhaalacties van nu.Maks schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:36:
[video]
Je kunt niet ontkennen dat hij nu al meer heeft klaargereden dan veel jongens in hun hele carrière, inclusief F1-piloten.Bron schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 03:23:
Laat hem eerst zichzelf maar eens bewijzen, ik heb nog niets gezien.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 03:40 ]
Bij Bianchi kan je beter hopen op een longontsteking, zodat hij gewoon kan overlijden. Bianchi gaat gewoon niet meer wakker worden. En als (hele grote als) hij al "wakker" zou worden, wat voor leven gaat dat dan zijn?Racing_Reporter schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:22:
Mooi nieuws (in tegenstelling tot Bianchi, zijn vader hoopt inmiddels echt op een wonder want daar stagneert de situatie, echt verschrikkelijk..), alleen is het jammer dat Sabine niet een concreet handvat geeft waar mensen iets aan hebben. Het is continu hetzelfde nieuws eigenlijk, maar dat gaat verzanden in een discussie over privacy.
Ik weet niet hoe het in Frankrijk gaat, maar in Nederland was er al een slecht-nieuws-gesprek geweest om de behandeling te stoppen. Dit is gewoon uitzichtloos lijden, misschien wel meer voor de ouders.
"Expierence" door met de tankslang door de pit te rijden?Erwin schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 01:25:
[...]
Als ze hadden willen scoren zeker wel... gemiste kans...
[afbeelding]
Mess with the best, die like the rest
Maria de Vilotta is de eerste die is overleden sinds Senna aan de gevolgen van een crash gedurende een officieel F1 evenement.Destruction schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:05:
Die crash van Bianchi was inderdaad dusdanig dat m'n broer (ook F1-fan) bij de eerste beelden ervan al zei "Dit is de eerste overleden coureur sinds Senna...". Dat lijkt dan nog mee te vallen tot nu toe, maar als ik Schumacher of Bianchi was, dan ben ik persoonlijk liever dood eigenlijk..
Page intentionally left blank.
Verwijderd
Maar geen race. Ik snap dat mensen dat toch net even anders zien dan deze crash, al vind ik het een beetje raar om dat überhaupt zo te willen stellen.Erapaz schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:47:
Maria de Vilotta is de eerste die is overleden sinds Senna aan de gevolgen van een crash gedurende een officieel F1 evenement.
Ik heb precies hetzelfde gevoel. Echterrr... Dit is dan wel weer een interessant dingetje. WSJ heeft een goede reputatie en kwam met dit bericht.Destruction schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:52:
[...]
Dit inderdaad.
Waar ik krap een jaar geleden nog "blij" kon worden van een positieve update rondom Schumacher, doet het mij nu niets meer. Het is telkens dezelfde verklaring dat het weer ietsje beter gaat met hem.
Met alle begrip en respect voor zijn privacy, maar waarom niet wat concreter? Ogen/mond openen en sluiten, hand/vingers bewegen, dat-ie een scheet laat als Corinne 2 keer in haar handen klapt om mijn part.. Het is wat concretere info, zonder dat je (denk ik...) inbreuk maakt op zijn privacy. Ik hoef echt zijn medische papieren niet te zien, en ik vind ook niet dat ik (of wie dan ook, behalve dan de familie en behandelende artsen/specialisten) het recht heeft om die te zien.. Maar de updates die wij krijgen zijn zo leeg en nietszeggend geworden..
http://www.wsj.com/articl...nt-see-1432137154?tesla=y
We kunnen er dus vanuit gaan dat hij wakker is en z'n intellect en geheugen in ieder geval voor een flink deel op orde zijn maar dat z'n revalidatie nog een flinke tijd gaat duren.Though Ms. Kehm declined to go into detail about Mr. Schumacher’s current condition, she did say that he is aware that the watch has been completed.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Bedankt.fynrd1 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 03:05:
[...]
Probeer eens "One: life on the limit" of "1: life on the limit"
Edit: Dit is makkelijker! Link
Verwijderd
Dat maakt juist extreem veel inbreuk op zijn privacy, dat valt nauwelijks anders te interpreteren.Destruction schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:52:
Met alle begrip en respect voor zijn privacy, maar waarom niet wat concreter? Ogen/mond openen en sluiten, hand/vingers bewegen, dat-ie een scheet laat als Corinne 2 keer in haar handen klapt om mijn part.. Het is wat concretere info, zonder dat je (denk ik...) inbreuk maakt op zijn privacy.
Dikke kans dat een stekker hier weinig verschil gaat maken.MikeyMan schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:51:
Mjah, als dat inhoudt dat hij alleen zijn ogen nog kan bewegen, kun je je afvragen hoeveel waarde dat heeft. Hoop iig dat als ik in een dergelijke situatie terecht kom, dat mijn familie de stekker eruit trekt.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 10:23 ]
Voor mezelf sprekend; spuitje vind ik ook goed
Verwijderd
De ervaring leert dat mensen vooraf altijd een stuk makkelijker denken over dat soort zaken dan wanneer het ze overkomt.
Met een enkele F1 auto ergens een shakedown doen op een vliegveld is geen officieel F1 evenement. Neemt niet weg dat het vreselijk was natuurlijk.Erapaz schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:47:
[...]
Maria de Vilotta is de eerste die is overleden sinds Senna aan de gevolgen van een crash gedurende een officieel F1 evenement.
Aangezien het testen aan banden is gelegd was dit een officiële bij de FIA aangemelde F1 "straight line" test met een auto uit het huidige seizoen.Erwin schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:46[/message]:[/b]
[...]
Met een enkele F1 auto ergens een shakedown doen op een vliegveld is geen officieel F1 evenement. Neemt niet weg dat het vreselijk was natuurlijk.
Ze was ook testcoureur.
Zie ook wikipedia list of f1 deaths.
net gemist.. what happend?Polbeer91 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:27:
Oef kimi....
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ze doen Race-runsnadroJ schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:31:
Max en Sainz gaan niet top zeg....
Geen Q-runs.
13 ronden constant 1:20-1:21? Vind ik juist wel top!
[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 23-05-2015 11:32 ]
vandaag KM maken ipv snelheidnadroJ schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:31:
Max en Sainz gaan niet top zeg....
Ben benieuwd daar je kwalificatie. Misschien houden ze nu lekker in, dat kan idd
[ Voor 56% gewijzigd door nadroJ op 23-05-2015 11:33 ]
Sowieso schrijf je zo!
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2