This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Sowieso; waarom niet slechtere remmen gaan gebruiken? Meer tijd om te remmen, meer tijd om het verschil te maken.
Red Bull heeft al wat testsessies erop zitten!Roamor schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:46:
...
Sowieso; waarom niet slechtere remmen gaan gebruiken? ...
[/inkoppertje]
Waiting on the world to change
Heel grofweg zijn er volgens mij op dit forum een paar soorten fans;
- Meer geluid
- Meer snelheid
- Niet meer brandstof/banden sparen
- Meer echte gevechten zonder kunstgrepen (drs)
- Meer inhaalacties
- Meer spanning in de races
- Meer vrije ontwikkeling/ minder restricties.
Al deze elementen, en nog wel meer, hangen natuurlijk heel erg samen. Pas als er overeenstemming is 'welke kant we op willen', kun je met goede oplossingen komen imo.
Op zich hebben de huidige banden er wel voor gezorgd dat er wel weer ingehaald kon worden (zeker toen de cliff nog erger was.
Mijn probleem is echter dat dit erg afbreuk doet aan de coureur. Het is niet meer degene die het hardste kan en echt op de limiet kan rijden maar de types die voorzichtig met banden en brandstof om kunnen gaan.
Of er dan meer gevechten en inhaalacties komen is twijfelachtig....
99% van de mensen kijkt Formule1 via de TV... En of het dan een geblazen V6 met 800PK, of een V10 met 800PK, op de TV hoor je dat verschil amper.
Ik kan me voorstellen dat op het circuit zelf het wel wat toevoegt, maar over hoeveel % van de kijkers hebben we het dan?
En dan hebben we het over dat het vroeger beter was, nou vroeger zat er ook 5-7seconden tussen de nr 1 en degenen die als laatsten kwalificeerden. De spanning zat meer in de crashes en de motoren die opbliezen en andere defecten dan dat de spanning in de inhaalacties zaten.
https://wren.co/join/Devian
Op TV hoor je dat ook wel hoor. De V8 sound vind ik veel beter klinken dan de huidige V6 motorren.Devian schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:15:
Dat meer geluid word volgens mij ook groter gemaakt dan het is.
99% van de mensen kijkt Formule1 via de TV... En of het dan een geblazen V6 met 800PK, of een V10 met 800PK, op de TV hoor je dat verschil amper.
Ik kan me voorstellen dat op het circuit zelf het wel wat toevoegt, maar over hoeveel % van de kijkers hebben we het dan?
En dan hebben we het over dat het vroeger beter was, nou vroeger zat er ook 5-7seconden tussen de nr 1 en degenen die als laatsten kwalificeerden. De spanning zat meer in de crashes en de motoren die opbliezen en andere defecten dan dat de spanning in de inhaalacties zaten.
En ' vroeger' zoals jij aangeeft is er ook een periode geweeste waar de hele top 10 binnen de seconde kwalificeerde. En dat is nog niet heel lang geleden eigenlijk.
De opbrengsten uit kaartverkoop zijn juist marginaal. De tv inkomsten zijn veel belangrijker. Daarnaast vind ik persoonlijk als circuitbezoeker deze V6 met turbo veel fijner om naar te luisteren. Je hebt namelijk geen oordoppen nodig. Bij de V8 en V10 wel, waardoor je niet eens naar dat lawaai kon luisteren.StealthyPeanut schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:20:xxtc
Juist die mensen die de circuits bezoeken zijn van levensbelang voor de sport. Dus het geluid is wel degelijk een issue als het er echt voor zorgt dat de bezoekers wegblijven.
[ Voor 5% gewijzigd door Grimmie187 op 18-05-2015 16:28 ]
Maar zijn wel behoorlijk noodzakelijk voor de circuits zelf. Die moeten er gedeeltelijk hun onkosten mee bekostigen namelijk. Geen bezoeker is dramatisch voor de organisator.Erapaz schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:26:
[...]
De opbrengsten uit kaartverkoop zijn juist marginaal. De tv inkomsten zijn veel belangrijker. Daarnaast vind ik persoonlijk als circuitbezoeker deze V6 met turbo veel fijner om naar te luisteren. Je hebt namelijk geen oordoppen nodig. Bij de V8 en V10 wel, waardoor je niet eens naar dat lawaai kon luisteren.
Testing, one, two ...
Vroegah gingen ze 10 seconden harder.Grimmie187 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:27:
Als het trouwens waar is dat we in 2017 naar regelgeving gaan waarbij de auto's 5 a 6 seconden sneller zijn per rondje, dan kan ik mij voorstellen dat DRS zomaar wordt afgeschaft i.v.m. veiligheidsredenen.
Verwijderd
Bedankt was ik me niet van bewust.hardware-lover schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:56:
Niet vergeten mannen, de eerste vrije trainingen zijn in Monaco traditiegetrouw op donderdag, niet op de vrijdag.
Testing, one, two ...
Het gaat mij niet om de opbrengsten voor de teams. Die krijgen hun centen wel van de FIA (als dat wat eerlijker verdeeld gaat worden).Erapaz schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:26:
[...]
De opbrengsten uit kaartverkoop zijn juist marginaal. De tv inkomsten zijn veel belangrijker. Daarnaast vind ik persoonlijk als circuitbezoeker deze V6 met turbo veel fijner om naar te luisteren. Je hebt namelijk geen oordoppen nodig. Bij de V8 en V10 wel, waardoor je niet eens naar dat lawaai kon luisteren.
Maar een circuit moet een berg geld betalen om de F1 race naar zich toe te halen. Juist daar is de kaartverkoop cruciaal voor.
Dat zou op een andere manier geregeld moeten worden. In plaats van te betalen voor een race zouden circuits geld moeten krijgen als F1 van hun faciliteiten gebruik maakt. Helaas zijn er genoeg circuits in andere landen (vaak met weinig toeschouwers!) die dit wel kunnen/willen betalen, al dan niet met staatssteun.StealthyPeanut schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:19:
[...]
Het gaat mij niet om de opbrengsten voor de teams. Die krijgen hun centen wel van de FIA (als dat wat eerlijker verdeeld gaat worden).
Maar een circuit moet een berg geld betalen om de F1 race naar zich toe te halen. Juist daar is de kaartverkoop cruciaal voor.
Verwijderd
Zoals gezegd zijn ze de boel stukje bij beetje aan het tweaken en mijn speculatie is dan ook dat ze juist vanwege die mogelijkheid voor DRS gekozen hebben.StealthyPeanut schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:10:
Daar heb je ook wel een punt, maar is het niet mogelijk om de DRS iets minder effect te laten hebben? De vleugel minder ver open te laten klappen bijvoorbeeld? Nu is het verschil is enorm, terwijl een beetje voordeel al genoeg is.
En voor diegene die zoals ik ook de GP2 kijken:hardware-lover schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:56:
Niet vergeten mannen, de eerste vrije trainingen zijn in Monaco traditiegetrouw op donderdag, niet op de vrijdag.
Race 1 is op vrijdag.
Race 2 is op zaterdag
Dus een dag verschoven. Op zondag is er dus 's ochtends niks qua autosport vanuit de F1 (en dochters).
[ Voor 97% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 11:38 ]
Testing, one, two ...
Waar kijk jij WCR (legaal of via een andere weg)?hardware-lover schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:43:
[...]
Voor de volledigheid dan maar (ik volg bijna alles aan auto- en motorsport, geen cross).
http://www.monte-carlo.mc/en/grand-prix-monaco/programme/
Als het andere weg is, wil ik natuurlijk geen links hebben ^^
Testing, one, two ...
Ook mag er van mij onderscheid gemaakt worden tussen achterblijver of niet. Belachelijk dat je daarmee voordeel kunt behalen.
In China was DRS prima, maar in Australië bv overkill
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 19-05-2015 00:21 ]
Testing, one, two ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik ben benieuwd
monaco, jah dat was vroeger interresant; jetset, playboy coureurs, high class ..Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:36:
Monaco blijft interessant, er kan altijd iemand een muurtje kussen wat de race weer op zijn kop zet of de gaten weer dicht in het veld.
Ik ben benieuwdWat mij betreft doe maar een lekkere bui tijdens de race!

heden dag is de F1 sport niet meer zo (jammer vind ik, maar dat terzijde) sindsdien begrijp ik de commotie ook niet van monaco; er is een drol aan

//edit;
ze blijven maar sprookjes verkopen, en niet eens vanuit kaatsheuvel :x
http://www.nu.nl/formule-...-entree-in-formule-1.html
audi in de F1 .... not going to happen (voorlopig dan)
[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 19-05-2015 11:39 ]
In welk opzicht ontwikkelt de F1 zich door? De teams moeten zich in alle bochten wringen om zich steeds weer aan te passen aan de beperkende regeltjes. Wie daar het beste in slaagt heeft de beste auto van dat seizoen en wint.Requiem19 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:35:
[...]
Wbt Indycar, ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de aero daar op slot zit. F1 ontwikkelt zich constant door; in 2009 was het idee de downforce met 50% te verminderen, maar Brawn kwam toen met de 'double deck diffuser', waarbij de crashstructuur van de achterkant deels gebruikt werd als extra diffuser (of iets dergelijks), wat weer ziek veel downforce opleverde. Hele plan van die Overtaking Working Group verkloot.
Zet ze tegen een auto van 5 - 10 jaar geleden en die nieuwe winnaar is kansloos. Geen idee waarom de teams daar nog bakken vol geld in gooien.
alles kan off-topic
Nieuwe regels zorgt voor innovatie:Ankona schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:28:
[...]
In welk opzicht ontwikkelt de F1 zich door? De teams moeten zich in alle bochten wringen om zich steeds weer aan te passen aan de beperkende regeltjes. Wie daar het beste in slaagt heeft de beste auto van dat seizoen en wint.
Zet ze tegen een auto van 5 - 10 jaar geleden en die nieuwe winnaar is kansloos. Geen idee waarom de teams daar nog bakken vol geld in gooien.
Bijvoorbeeld double deck diffuser zoals aangehaald, maar ook blown diffuser, f-duct, FRIC.
Bij stabiele regels zie je meer evolutie van aero concepten.
Overigens, geweldig stk van Hakkinen op mclaren.com over zn briljante Polerondje op Monaco in 1998.
Rondetijd: 1.19.7.
Nico rosberg in 2014: 1.15.8.
Ondanks alle beperkingen aerogewijs, motor regels, gewicht +100.
Dus de innovatie doet imo nog steeds z'n werk :-).
Neem 2005, het jaar dat er al héél veel downforce verloren ging en ze kwalificeerden op harde racebanden. 1:13.644 met lege tank. 2014-wagens zijn dan wel een stuk zwaarder en komen op uiteindelijke rondetijden van 'slechts' 2 seconden boven Raikkonens rondje maar het oogt lomp en traag. Welcome to the age of extreme car-saving, want je moet vooral kijken naar het gemiddelde racetempo. Dat ligt mijlenver boven 'vroeger', vaak een dikke 10 seconden per ronde. Technische innovatie of niet, F1 is z'n doel voorbijgeschoten.
Net even vergeleken. Kovalainen deed in 2009 in verkeer gedurende de race (tot ie crashte) 1.16-1.18. Alonso bleef vorig jaar hangen rond de 1.20 en 1.21. Hoezo vooruitgang?
[ Voor 70% gewijzigd door Racing_Reporter op 20-05-2015 11:31 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
De huidige iteratie kent een 1:14:439 uit 2004 van ene Schumacher als snelste ronde Pole dat jaar met racefuel was 1:13.9 door Trulli. Dus op 74 seconden verliest Rosberg er bijna twee. Niet echt indrukwekkend.
Overigens heeft in 2001 voor het laatst een Ferrari hier gewonnen. Dat is volgens mij ook wel een record voor een circuit.
Een echte aanrader voor elke F1 liefhebber!
De knik naar rechts bij de uitgang van het zwembad is aangepast in plaats van dat de vangrail gewoon ophoud loopt die nu meer naar binnen en ligt er een kerb:Grimmie187 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:43:
Ze hebben de layout van Monaco dit jaar ook weer (een beetje) aangepast. Ik las dat de entry van bocht 13 (ingang zwembad) minder scherp is gemaakt, ik kan er alleen helaas nergens een plaatje van vinden..
Oud:

Nieuw:

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Welke docu is dat als ik vragen magStealthyPeanut schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:37:
Gisteren begonnen aan de docu 1 (2013). Wat een geweldige documentaire is dat zeg. Veel helden (die nog leven) komen aan het woord . Als je ziet waar ze vanaf 1950 mee rond reden, dan is het überhaupt ongelofelijk dat ze in leven bleven en rondes afmaakten.
Een echte aanrader voor elke F1 liefhebber!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Bocht 15 toch?Grimmie187 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:43:
Ze hebben de layout van Monaco dit jaar ook weer (een beetje) aangepast. Ik las dat de entry van bocht 13 (ingang zwembad) minder scherp is gemaakt, ik kan er alleen helaas nergens een plaatje van vinden..
Bovendien is het stuk van Tabac naar het Swimming Pool complex effectief 2,5 meter ingekort, omdat de baan nu dichter langs de haven loopt.
Klopt, die bedoel ik.TheBleeder schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:54:
[...]
IMDB: 1 (2013)
Die, geweldige documentaire overigens.
Ook erg gaaf dat ze heel veel oude beelden gebruiken van 1950 en alles wat erna komt. Veel al in kleur zelfs. Dit in combinatie met True HD geluid met overweldigende soundtracks... kippenvel!
Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat Jochen Rindt de baan af raakte, omdat hij op Monza zo snel wilde gaan dat hij de vleugels van zijn bolides afhaalde om zo min mogelijk downforce te hebben (in combinatie met slechte vangrails uiteraard). Bizar dat het gewoon bij de sport hoorde dat er meerdere mensen verongelukte per seizoen. Niet meer voor te stellen eigenlijk in deze tijd.
[ Voor 27% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-05-2015 12:06 ]
HeldSnowDude schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:51:
[...]
De knik naar rechts bij de uitgang van het zwembad is aangepast in plaats van dat de vangrail gewoon ophoud loopt die nu meer naar binnen en ligt er een kerb:
Oud:
[afbeelding]
Nieuw:
[afbeelding]
Waar zijn die onderste beelden van trouwens? Formula E practice ofzo? Wist niet dat er in Monaco voor donderdag al gereden werd?
Volgens mij lag dat iets anders (nogal gevoelig zelfs): Teambaas Colin Chapman heeft in Monza de achtervleugel eraf laten slopen om te experimenteren met meer top snelheid. Rindt had dat seizoen al meerdere malen aangegeven dat de Lotus 72C vreselijk gevaarlijk was en was zelfs van plan een ander team te zoeken (terwijl hij kampioen aan het worden was).StealthyPeanut schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:03:
[...]
Klopt, die bedoel ik.
Ook erg gaaf dat ze heel veel oude beelden gebruiken van 1950 en alles wat erna komt. Veel al in kleur zelfs. Dit in combinatie met True HD geluid met overweldigende soundtracks... kippenvel!
Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat Jochen Rindt de baan af raakte, omdat hij op Monza zo snel wilde gaan dat hij de vleugels van zijn bolides afhaalde om zo min mogelijk downforce te hebben (in combinatie met slechte vangrails uiteraard). Bizar dat het gewoon bij de sport hoorde dat er meerdere mensen verongelukte per seizoen. Niet meer voor te stellen eigenlijk in deze tijd.
Ondanks dat Chapman een visionair was zijn er met afstand de meeste dodelijke ongelukken in zijn auto's gebeurd..
Die race, Formula E, was anderhalve week geleden..Grimmie187 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:16:
[...]
Held![]()
Waar zijn die onderste beelden van trouwens? Formula E practice ofzo? Wist niet dat er in Monaco voor donderdag al gereden werd?
Vincere Per Belli
Hmmm, toen ik de docu gisteren keek, zou ik toch zweren dat daarin werd verteld (ook door degene die hem als laatste had gesproken, Mosley volgens mij?) dat hij zelf wilde dat de vleugels eraf gehaald werden.Grimmie187 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:21:
[...]
Volgens mij lag dat iets anders (nogal gevoelig zelfs): Teambaas Colin Chapman heeft in Monza de achtervleugel eraf laten slopen om te experimenteren met meer top snelheid. Rindt had dat seizoen al meerdere malen aangegeven dat de Lotus 72C vreselijk gevaarlijk was en was zelfs van plan een ander team te zoeken (terwijl hij kampioen aan het worden was).
Ondanks dat Chapman een visionair was zijn er met afstand de meeste dodelijke ongelukken in zijn auto's gebeurd..
Maar ik kan het mis hebben.
[ Voor 55% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-05-2015 12:53 ]
Als het niet direct na de finish uit elkaar valt, dan is het te zwaar, toch? Als je wilde winnen, dan koos je voor Chapman. Ging je voor veiligheid, dan was de rest van 't veld een optie.Grimmie187 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:21:
[...]
Volgens mij lag dat iets anders (nogal gevoelig zelfs): Teambaas Colin Chapman heeft in Monza de achtervleugel eraf laten slopen om te experimenteren met meer top snelheid. Rindt had dat seizoen al meerdere malen aangegeven dat de Lotus 72C vreselijk gevaarlijk was en was zelfs van plan een ander team te zoeken (terwijl hij kampioen aan het worden was).
Ah dat verklaart een hoop!peeth schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:29:
[...]
Die race, Formula E, was anderhalve week geleden..
Vergeef me dat ik niet het programma van de prius cup ken..
@Racing_Reporter
Eens, maar toch vraag ik me wel eens af of er geen gulden middenweg had kunnen zijn. Dan zouden er misschien nog een paar van deze helden in leven zijn..
Aangezien het Formule E circuit ongeveer de helft is van de F1 circuit, lijkt het me ook niet onwaarschijnlijk dat de chicanes ook verschillen tussen de FE en F1.SnowDude schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:51:
[...]
De knik naar rechts bij de uitgang van het zwembad is aangepast in plaats van dat de vangrail gewoon ophoud loopt die nu meer naar binnen en ligt er een kerb:
Oud:
[afbeelding]
Nieuw:
[afbeelding]
Bron;
http://www.autosport.com/news/report.php/id/118262
Het klopt dat het formule E circuit korter is, maar deze chicane is dit weekend het zelfde als tijdens F E.StealthyPeanut schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:01:
[...]
Aangezien het Formule E circuit ongeveer de helft is van de F1 circuit, lijkt het me ook niet onwaarschijnlijk dat de chicanes ook verschillen tussen de FE en F1.
Bron;
http://www.autosport.com/news/report.php/id/118262
Formula 1 drivers look set for an easier time at the Monaco Grand Prix with revisions to the Swimming Pool section taking away some of the challenge.
A new kerb has been introduced at the tight right-hander on the exit, meaning there is now more room for error.
Previously the barrier simply ended and drivers used it as a clipping point – and if they got it wrong they risked clanging against it and damaging their suspension.
The barrier has now been moved back and rounded off, and a new kerb added which the drivers can aim at.
Motorsport.com has learned that the FIA's intention is to improve sight lines for the drivers, but the new layout also makes it less challenging as there is more margin for error when they turn in.
Having said that, they do risk destabilising the car on the entry when they bounce over the kerb.
The new kerb is being used for the first time by Formula E this weekend with three plastic bollards added – and the category's second practice session was stopped twice after one was dislodged after being hit.
The FIA has confirmed to Motorsport.com that the bollards will not be used for the Monaco Grand Prix weekend.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik zat al te kijken naar die paaltjes op de foto en dacht: dat kan nooit lang goed gaanSnowDude schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:27:
[...]
The new kerb is being used for the first time by Formula E this weekend with three plastic bollards added – and the category's second practice session was stopped twice after one was dislodged after being hit.
The FIA has confirmed to Motorsport.com that the bollards will not be used for the Monaco Grand Prix weekend.
[...]
Ben wel benieuwd of ze iets anders ervoor in de plaats leggen (rumble strip ofzo). Zonder paaltjes kun je daar nu best een stukje afsnijden en kom je een stuk harder de bocht uit.
Bron: http://www.mercedesamgf1....ear-contract-lewis-hamil/
[ Voor 40% gewijzigd door Arjan90 op 20-05-2015 13:33 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ah nice, thanks. Ben wel benieuwd wat onze Max met zijn inhaalkwaliteiten klaar gaat stomen!!!SnowDude schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:27:
[...]
Het klopt dat het formule E circuit korter is, maar deze chicane is dit weekend het zelfde als tijdens F E.
[...]
Arjan90 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:31:
Ondertussen is eindelijk bekend wat Hamilton gaat doen, hij heeft zijn contract voor drie jaar verlengd!
Bron: http://www.mercedesamgf1....ear-contract-lewis-hamil/
Riiiight.The Mercedes car I am driving right now is the best I have ever had in my career; it's just so much fun to be out there every weekend, on the limit.....
The Global Fan Survey 2015 aims to find out what fans really want from Formula 1, with the results being taken to the paddock's decision-makers next month to get their reaction to the findings.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Op Monaco? Verrekte weinig verwacht ik gezien de weersvoorspellingen voor zondag.StealthyPeanut schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:41:
[...]
Ah nice, thanks. Ben wel benieuwd wat onze Max met zijn inhaalkwaliteiten klaar gaat stomen!!!
[ Voor 47% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 11:40 . Reden: opruimen ]
Testing, one, two ...
Zit hier ook de scene in met een huilende Max Mosley, dat hij het heeft over de verliezen en de talloze vrienden die zijn overleden in de sport?TheBleeder schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:54:
[...]
IMDB: 1 (2013)
Die, geweldige documentaire overigens.
Juist op Monaco. Er zijn hier weinig inhaalmogelijkheden, maar het circuit zelf is gunstig voor de TR. Daarom ben ik gewoon zo benieuwd of hij weer een geniale actie kan laten zienhardware-lover schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:05:
[...]
Op Monaco? Verrekte weinig verwacht ik gezien de weersvoorspellingen voor zondag. Hoewel Trijntje het niet heeft gered wordt er zondag toch als zodanig gereden ben ik bang
Volgens mij wilde Colin Chapman dat juist, de auto waarin Rindt wilde racen was volgens mij niet aanwezig.StealthyPeanut schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:03:
[...]
Klopt, die bedoel ik.
Anyway, ik kan je ook zeker de documentaire Grand Prix - The Killer Years aanraden.
Volgens mij wel. Wel een aangrijpend moment vond ik.Racing_Reporter schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:09:
[...]
Zit hier ook de scene in met een huilende Max Mosley, dat hij het heeft over de verliezen en de talloze vrienden die zijn overleden in de sport?
Dan ga ik vanavond het moment nog even terugzoeken! Dit zijn wel zaken die ik zeker wil wetenTheBleeder schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:05:
[...]
Volgens mij wilde Colin Chapman dat juist, de auto waarin Rindt wilde racen was volgens mij niet aanwezig.
Anyway, ik kan je ook zeker de documentaire Grand Prix - The Killer Years aanraden.
[...]
Volgens mij wel. Wel een aangrijpend moment vond ik.
Thanks! Die staat in de favorieten!Anyway, ik kan je ook zeker de documentaire Grand Prix - The Killer Years aanraden.
[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-05-2015 15:14 ]
Ingevuld! Iedereen doen en dan niet meer zeikenBlitzdoctor schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:02:
Autosport.com heeft een mooie survey over de F1
[...]
TR was erg traag in laatste sector Barcelona. Imo is de TR erg goed in high speed bochten. Maar qua tractie middelmatig.StealthyPeanut schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:18:
[...]
Juist op Monaco. Er zijn hier weinig inhaalmogelijkheden, maar het circuit zelf is gunstig voor de TR. Daarom ben ik gewoon zo benieuwd of hij weer een geniale actie kan laten zien
Hoewel, Monaco is niet te voorspellen.
Do you think Bernie Ecclestone should continue to run the sport?Blitzdoctor schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:02:
Autosport.com heeft een mooie survey over de F1
[...]

edit: Ben zeer benieuwd naar de resultaten! Vooral op bovenstaande vraag, als ook of je zou stoppen met kijken als Red Bull respectievelijk Ferrari er mee zouden kappen. Zitten toch een paar interessante vragen tussen!
[ Voor 26% gewijzigd door Benotti op 20-05-2015 18:48 ]
Zitten paar erg gave beelden in die video... maak je tegenwoordig ook niet meer mee, zoveel uitvallers, met even zoveel redenen...hardware-lover schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:05:
[...]
Op Monaco? Verrekte weinig verwacht ik gezien de weersvoorspellingen voor zondag. Hoewel Trijntje het niet heeft gered wordt er zondag toch als zodanig gereden ben ik bang
Toch wel eens de rood-wit-blauwe vlag op Monaco in het verleden maar helaas niet zoals wij die liever hadden gezien
[video]
#swek
Morgen de training maar eens kijken, ben benieuwd
Als je in de buurt van Monaco bent is het zeker de moeite waard om in het echt te gaan kijken!vhal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:27:
http://www.gpupdate.net/n...-woensdag/265581/#/265581
#swek
Morgen de training maar eens kijken, ben benieuwd
Ben er een paar jaar geleden op de donderdag geweest en je kunt dan voor dezelfde prijs overal op het circuit plaatsnemen.. Ik geloof dat ik 70 euro kwijt was voor een kaartje en zat bij Tabac...daar betaal je op zondag 800e
On a side note:
Ik lees dat Max weer de training met een oude motor doet. Volkomen begrijpelijk..sparen die laatste motor.
Ze gaan het echter hoe dan ook niet redden met die 4 motoren.. Er komt dus een moment dat die 5e erin gelepeld wordt en ze die 10 plaatsen straf moeten pakken.
Wat zou dan het ideale circuit zijn om die pijn te pakken?
Als ik het goed begrijp, mag je namelijk wel gewoon blijven rouleren met de PU's die je gebruikt hebt...dus na die grid penalty alsnog terug naar PU nr4 zou kunnen om zo die eerst op te rijden?
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Wellicht zo plannen dat de motor gewisseld wordt als de anderen de 10 startplekken straf pakken. Dus juist op een gek moment?
De Driver's Press Conference van vandaag:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q66eKfZCvdQ]
Geinig om te horen dat Lewis, Kimi en Jenson (de 'oudjes') 'ja' antwoorden op de vraag of tanken terug zou moeten komen.
Overigens valt wel een minuut of 10 het geluid weg ergens in de eerste helft van het fimpje.
[ Voor 48% gewijzigd door AzzKickah op 20-05-2015 20:13 ]
http://www.f1today.net/nl...pucomponenten-monaco-2015
Wat opvalt is dat slechts 1 Mercedes coureur met zijn 2e motor bezig is (Hulkenberg), en dat Hamilton de enige Mercedes coureur is buiten Hulkenberg die überhaupt een 2e component heeft moeten inzetten. Van de overige leveranciers is iedereen al bezig aan zijn 2e set (met uitzondering van sommige componenten). Een teken dat het bij Mercedes goed snor zit met de betrouwbaarheid!
Ik ben benieuwd wat de trainingen gaan brengen vandaag. Hamilton en Rosberg gaan hier altijd wel lekker, en het kan ook een moment voor Max zijn om zijn kunsten te laten zien (al verwacht ik eigenlijk dat ie hem minstens 1x in de muur hangt, overigens geen schande als hij het maar in de training doet
De rest loopt op z'n tenen om het bij te houden, dan gaat het wat harder.
Vermoed alleen dat het aantal rookies op de grid mogelijk kan zorgen voor wat gele/rode vlaggen; daarnaast natuuuurlijk http://hasmaldonadocrashedtoday.com/ in de gaten houden.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ach zo over de helft van het seizoen staan alle Renaults en Honda motoren toch achteraan op de grid, dus tja.MikeyMan schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:50:
Tsjah, ideaal circuit... Hij zal wel vaker dan eens pijn moeten pakken.
Wellicht zo plannen dat de motor gewisseld wordt als de anderen de 10 startplekken straf pakken. Dus juist op een gek moment?
Top hoor, die nieuwe F1.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Iedereen roept wel dat de Mercedes nog zo ver voor ligt, ik geloof dat niet helemaal. Het gat is veel kleiner als vorig jaar in ieder geval.MikeyMan schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:17:
Niet onlogisch, het Mercedes blok loopt zo hard dat ze die wat kunnen knijpen.
Als het Mercedes blok echt zo snel is, waarom staan de overige Mercedes teams dan niet dichterbij. Zij zouden dan rijden met de maximale power-output, om zo hoger te komen in de rangschikking, en ze zouden dan ook al aan het 2e blok toe zijn omdat ze het meer gebruiken. De middenmoot teams hebben 0 baat bij het knijpen van de motor.
Overigens vraag ik me af of Ferrari veel last heeft gehad van de fuel-flow restricties die zijn opgelegd, dat team is in Barcelona toch wel wat weggezakt, en was langzaam in de laatste sector, waar je met tractie en de fuel-flow truc toch wel wat winst zou moeten kunnen halen. Nu de FIA strenger controleert valt de Ferrari daar ineens door de mand.
Williams misschien? Ze missen dan misschien wat tractie ten opzichte van Ferrari maar ze hoeven "maar" 30 puntjes in te lopen naar Ferrari voor de tweede plek als constructeur.Hoogie2004 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:27:
[...]
Als het Mercedes blok echt zo snel is, waarom staan de overige Mercedes teams dan niet dichterbij.
Lotus & Force neem ik eigenlijk sinds vorig jaar niet meer serieus; al zou je er een W16 (Bugatti) achterin leggen, dan nog vind ik dat beide teams gewoon verkeerd gemanaged worden. De enige van de rijders daar met enig vooruitzicht vind ik nog steeds Grosjean; de overige 3 kunnen aardig sturen maar zullen echt geen verschil maken ongeacht de motor-leverancier.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Maar als Williams wil inlopen, zullen ze dat blok tot het maximum pushen, en dan waren ze ook al aan hun 2e blok toe.MAX3400 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:37:
[...]
Williams misschien? Ze missen dan misschien wat tractie ten opzichte van Ferrari maar ze hoeven "maar" 30 puntjes in te lopen naar Ferrari voor de tweede plek als constructeur.
De totale package van Mercedes is gewoon waanzinnig goed. Ferrari komt op de snelle banen, met veel snelle bochten in de buurt, echter in de bochten waar tractie en trekkracht belangrijk zijn, verliest Ferrari momenteel teveel tijd.
Ik denk dat het gat idd een stuk kleiner is dan vorig jaar, maar ik denk ook dat het Mercedes blok wat in de Mercedes ligt aanzienlijk anders is dan het blok in de wagens van de klantenteams..Hoogie2004 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:27:
[...]
Iedereen roept wel dat de Mercedes nog zo ver voor ligt, ik geloof dat niet helemaal. Het gat is veel kleiner als vorig jaar in ieder geval.
Als het Mercedes blok echt zo snel is, waarom staan de overige Mercedes teams dan niet dichterbij. Zij zouden dan rijden met de maximale power-output, om zo hoger te komen in de rangschikking, en ze zouden dan ook al aan het 2e blok toe zijn omdat ze het meer gebruiken. De middenmoot teams hebben 0 baat bij het knijpen van de motor.
Overigens vraag ik me af of Ferrari veel last heeft gehad van de fuel-flow restricties die zijn opgelegd, dat team is in Barcelona toch wel wat weggezakt, en was langzaam in de laatste sector, waar je met tractie en de fuel-flow truc toch wel wat winst zou moeten kunnen halen. Nu de FIA strenger controleert valt de Ferrari daar ineens door de mand.
Dat mag dus niet. Het enige verschil zit misschien in de software / configuratie van de ECU, aangezien de teams die zelf nog kunnen aanpassen.Grimmie187 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:45:
[...]
Ik denk dat het gat idd een stuk kleiner is dan vorig jaar, maar ik denk ook dat het Mercedes blok wat in de Mercedes ligt aanzienlijk anders is dan het blok in de wagens van de klantenteams..
Ik snap dat het blok in de basis hetzelfde is, maar zoals je zelf al aangeeft zal het Mercedes team altijd in het voordeel zijn als het gaat om software updates, ECU, etc.Hoogie2004 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:46:
[...]
Dat mag dus niet. Het enige verschil zit misschien in de software / configuratie van de ECU, aangezien de teams die zelf nog kunnen aanpassen.
handige_harrie schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:11:
[...]
Ingevuld! Iedereen doen en dan niet meer zeiken.
Want to continue reading?
bla register bla
Maar is dit nu een andere survey dan die van de GPDA? Handig, om 2 surveys te gelijk te laten lopen
Edit, ja dus:
http://www.motorsport.com...te-for-global-fan-survey/
[ Voor 14% gewijzigd door Tleilaxu op 21-05-2015 08:52 ]
En geef ze eens ongelijk
Ja, dat is wel logisch. Maar het blok is fysiek (ontwerp, materialen e.d.) gewoon gelijk. Dat ze de beste blokken van de testbank naar het fabrieksteam laten gaan is niet meer dan logisch.NielsNdz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:00:
Ongeacht of het nou wel niet mag. Ik weet zeker dat al die blokken gewoon op de testbank gaan en dat de beste naar Mercedes GP gaan hoor.....
En geef ze eens ongelijk
Dat zijn wild west verhalen.NielsNdz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:00:
Ongeacht of het nou wel niet mag. Ik weet zeker dat al die blokken gewoon op de testbank gaan en dat de beste naar Mercedes GP gaan hoor.....
En geef ze eens ongelijk
Ik had begrepen dat iemand van de FIA de motoren verdeelt. Ik weet niet meer waar ik dat heb vernomen heb, kan zijn dat ik het ergens heb gelezen of dat het ooit eens tijdens een wedstrijd is aangegeven door de commentatoren.
Dat lijkt me heel stug. De FIA zorgt ervoor dat de motor is gehomologeerd, en in de basis hetzelfde is. Wat het bedrijf Mercedes vervolgens verkoopt aan zijn klanten mogen ze helemaal zelf weten..Raven__NL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:17:
[...]
Dat zijn wild west verhalen.
Ik had begrepen dat iemand van de FIA de motoren verdeelt. Ik weet niet meer waar ik dat heb vernomen heb, kan zijn dat ik het ergens heb gelezen of dat het ooit eens tijdens een wedstrijd is aangegeven door de commentatoren.
Idd, in de basis zal het wel hetzelfde zijn. Maar net de blokken met een aantal pk/nm meer zullen ze zeker houden. Daarnaast misschien een andere software setting die zorgt voor een betere tractie?Grimmie187 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:25:
[...]
Dat lijkt me heel stug. De FIA zorgt ervoor dat de motor is gehomologeerd, en in de basis hetzelfde is. Wat het bedrijf Mercedes vervolgens verkoopt aan zijn klanten mogen ze helemaal zelf weten..
Dat blok knijpen ze nauwelijks hoor, als ze echt nog zoveel over zouden hebben dan hadden ze even een tandje bijgeschakeld in Maleisië en had Vettel daar nooit gewonnen.MikeyMan schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:17:
Niet onlogisch, het Mercedes blok loopt zo hard dat ze die wat kunnen knijpen.
Mwoah, eens per vijf races zullen ze een plek of 10 achteruit moeten gaan. Wat dat betreft valt de schade nog wel mee. Van Renault is dat overigens volledig hun eigen schuld. Geen idee wat ze daar hebben gedaan deze winter maar het slaat nergens op. Van betrouwbaar maar iets te traag naar onbetrouwbaar en nog steeds iets te traag...Phusebox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:22:
[...]
Ach zo over de helft van het seizoen staan alle Renaults en Honda motoren toch achteraan op de grid, dus tja.
Top hoor, die nieuwe F1.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Zou goed kunnen, maar ik ben het wel met Hoogie eens: Veel mensen gaan er vanuit dat Mercedes GP zo ver voor ligt vanwege de power unit terwijl het eigenlijk het totaalpakket is.NielsNdz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:27:
[...]
Idd, in de basis zal het wel hetzelfde zijn. Maar net de blokken met een aantal pk/nm meer zullen ze zeker houden. Daarnaast misschien een andere software setting die zorgt voor een betere tractie?
Sterker nog, qua power unit schijnt Ferrari al redelijk op hetzelfde niveau te zitten terwijl ze toch nog steeds bijna 1s achterstand hebben. Ik denk dus dat we het chassis en de aero van de Mercedes niet mogen onderschatten.
Mercedes heeft het gewoon op alle fronten goed staan.
Bijvoorbeeld Button na Spanje: ""The rear just wasn't there. Any time I touched the throttle at any speed, the rear was gone. It just wasn't normal."
De klantenteams moeten een auto om de PU heen bouwen. De fabrieksteams bouwen een totaalpakket.
Volgens mij is dat ook een van de redenen waarom Red Bull bijvoorbeeld nu niet die enorme voorsprong op STR heeft. Eigenlijk zijn dat allebei klantenteams, maar zit het verschil vooral in budget.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Nope, die auto stond helemaal uit elkaar in de pitbox, met de alarmlampen erop: niet aanraken.alwind schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:22:
is Button nog niet gestart ?
Bedankt. Dat shot heb ik gemist dan. Kan maar half kijken op het werk.Tralapo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:23:
[...]
Nope, die auto stond helemaal uit elkaar in de pitbox, met de alarmlampen erop: niet aanraken.
Volgens mij was het toch bij elke nieuwe motorwissel desbetreffende race 10 plekken straf en elke volgende race 5 plekken naar achteren. Totdat je weer een motor moet wisselen en dan begin je weer met die 10 plekken.XyritZz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:28:
[...]
Dat blok knijpen ze nauwelijks hoor, als ze echt nog zoveel over zouden hebben dan hadden ze even een tandje bijgeschakeld in Maleisië en had Vettel daar nooit gewonnen.
[...]
Mwoah, eens per vijf races zullen ze een plek of 10 achteruit moeten gaan. Wat dat betreft valt de schade nog wel mee. Van Renault is dat overigens volledig hun eigen schuld. Geen idee wat ze daar hebben gedaan deze winter maar het slaat nergens op. Van betrouwbaar maar iets te traag naar onbetrouwbaar en nog steeds iets te traag...
Hamilton: "Hoe ziet mijn eerste bocht eruit?"
Engineer: "Ik weet niet of ik deze vraag mag beantwoorden."
Hamilton: "Hoe is het weer?"
Engineer: "Het weer ziet er goed uit."
Whaha koel. Ook wel appart STR op 3 en 4 maar wel ruim 2sec langzamer.Phusebox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:49:
Haha Hamilton:
Hamilton: "Hoe ziet mijn eerste bocht eruit?"
Engineer: "Ik weet niet of ik deze vraag mag beantwoorden."
Hamilton: "Hoe is het weer?"
Engineer: "Het weer ziet er goed uit."
De 5e PU levert een grid penalty op van 10 plekken. Elke volgende PU die je inzet levert 5 plekken gridpenalty op, dus de 6e PU 5 plekken, de 7e PU weer 5 plekken etc.
Als je in de eerste race die je met de 5e PU doet minder dan 10 plekken teruggezet kan worden (bijv. door kwalificatie op P17 oid), blijven de resterende 'strafplekken' staan voor de volgende race. Blijft er na die race nog steeds straf 'over', vervalt die.
De gevolgen vallen dus relatief mee, en RB/TR/Renault zit denk ik al goed te plannen wanneer ze die straffen gaan pakken (namelijk op circuits waar inhalen een mogelijkheid is, en dus NIET in Monaco...)
Zo stond het wel ergens maar dit is fout vertaald. De motor is 10 plekken terug en de losse onderdelen in de motor 5.Phusebox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:37:
[...]
Volgens mij was het toch bij elke nieuwe motorwissel desbetreffende race 10 plekken straf en elke volgende race 5 plekken naar achteren. Totdat je weer een motor moet wisselen en dan begin je weer met die 10 plekken.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2