[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.399 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:54
Bedankt voor de tips allemaal :) Heb al een keer op Hockenheim gezeten, vond het daar erg tof, maar merkte idd dat je minder mee kreeg van de race. Bronze is nog enigzins te betalen, silver is al niet te doen. Gingen jullie toen ook camperen? Dat lijkt me helemaal gezellig met allemaal racefans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leukste/beste ervaringen zijn voor mij nog altijd de budget geweest; gewoon gezellig tussen alle fans op eoa heuveltje. daarna(voor) op de camping, bbq+bier
bevalt mij beter dan; (genummerd)stoeletje, tussen 'fans' om vervolgens naar hotel te gaan.

wil je toch silver/brons/gold; ga gewoon 'door/over' een hekje :+ :X race budapest is 'gratis' vanaf de parkeerplaats bij de camping, al jaaaren zelfde gat in rastering

jullie ook zo bijzonder dat saints geen penalty kreeg? volgens mij ging hij toch echt met 4 wielen vd baan voor de inhaal actie .... en je moet toch echt 'on track' zijn

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 11-05-2015 12:40 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:37:
jullie ook zo bijzonder dat saints geen penalty kreeg? volgens mij ging hij toch echt met 4 wielen vd baan voor de inhaal actie .... en je moet toch echt 'on track' zijn
Meer het feit dat hij instuurt terwijl Kyvat daar nog gewoon zat.

Goed in deze GIF te zien: http://gfycat.com/SimplisticDeadDore

Lichtelijk optimisch imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kvyat schijnt zelf aangegeven te hebben dat het zijn fout was, en niet die van Sainz, en dat lijkt me een eerlijk en kloppend antwoord. Hij blokkeert volledig en schuift rechtdoor, denk niet dat Sainz veel anders kon. Dat ie instuurde lijkt me ook wel logisch, hij kon tenslotte de bocht normaal gesproken wel halen, Kvyat normaal gesproken meer niet als Sainz daar niet had gezeten om hem tegen te houden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:32

KingCrash

Angry Rabbit

Zo de NOS is ook goed bezig.
Zojuist in het 1300 sportjournaal de samenvatting bekeken. Daar wordt gesproken over 'Jos' ..

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

KingCrash schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:13:
Zojuist in het 1300 sportjournaal de samenvatting bekeken. Daar wordt gesproken over 'Jos' ..
Niet de eerste keer dat ze die fout maken. Op Teletekst is dat ook al gebeurd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
himlims_ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:37:
leukste/beste ervaringen zijn voor mij nog altijd de budget geweest; gewoon gezellig tussen alle fans op eoa heuveltje. daarna(voor) op de camping, bbq+bier
bevalt mij beter dan; (genummerd)stoeletje, tussen 'fans' om vervolgens naar hotel te gaan.

wil je toch silver/brons/gold; ga gewoon 'door/over' een hekje :+ :X race budapest is 'gratis' vanaf de parkeerplaats bij de camping, al jaaaren zelfde gat in rastering

Wat hebben de engelen ermee te maken? :+

Maar geen penalty is terecht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
KingCrash schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:13:
Die fout maken ze bijna structureel bij de NOS.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:03
http://www.nu.nl/formule-...ls-audi-niet-instapt.html

Weer om Renault onder druk te zetten of is het serieus?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Red Bull moet gewoon ff lekker stoppen met janken en hun verlies nemen. Als ze niet tevreden zijn over Renault staat het ze vrij om na 2016 een andere leverancier te regelen, maar mindere periodes horen er ook bij. Ze klinken nu als een klein kind wat niet meer kan winnen, en dan maar hard om zich heen begint te schoppen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat gaat niet gebeuren, en wel om het volgende;
- VW groep heeft bugatti, dat is hun 'geld verslindend promotie pakket' (ze maken nog altijd verlies op iedere bugatti)
- VW-groep is reeds succesvol in WEC (met audi en porsche)
- Stel audi zou een motor gaan leveren voor de F1, zullen ze daar seciale afdeling (fabriek) voor moeten opzetten; gaat heeeeeeel veel centjes kosten

er is voor audi namelijk niets te winnen in de F1;
- komen ze met motor, heeft dat tenminste 1-2jr nodig om goed te ontwikkelen; redbull gaat dat pas later vrucht van plukken (zie ook honda.....)
- audi/vw is reeds succesvol in WEC
- stel het gaat wel door, wat dan? motor leverancier alleen is niet zo heel nuttig, zie renault :X

RBL moet niet janken, en zoals mclaren al eerder zei; het is geen race-team, maar marketing tool
persoonlijk zie ik ze liever gaan :X

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 11-05-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:38

AzzKickah

06-CENSORED

himlims_ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:59:
[...]
het is geen race-team, maar marketing tool
persoonlijk zie ik ze liever gaan plaats maken voor een ander/nieuw serieus team wat competitief is :X
FTFY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 07:07

McBoom

Broem

BM schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:53:
Red Bull moet gewoon ff lekker stoppen met janken en hun verlies nemen. Als ze niet tevreden zijn over Renault staat het ze vrij om na 2016 een andere leverancier te regelen, maar mindere periodes horen er ook bij. Ze klinken nu als een klein kind wat niet meer kan winnen, en dan maar hard om zich heen begint te schoppen.
100x dit dus.

Alle top-teams hebben hun ups en downs gehad. Halverwege de jaren '90 waren McLaren en Ferrari ook niet om over naar huis te schrijven. Williams heeft toen de vette jaren gehad, zijn daarna ingekakt en hebben vorig en dit seizoen weer aardig de aansluiting bij de top gevonden. Maar die teams heb je ook nooit horen klagen/janken op de manier dat RBR het nu doet. Natuurlijk doe je mee om te winnen, maar er zal altijd iemand eerste en laatste zijn. Aan de hegemonie van Mercedes komt vanzelf ook wel weer een eind en dan staat er wel een ander team op om het stokje over te nemen.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:10

fynrd1

Fooled by Randomness

[...]
RBL moet niet janken, en zoals mclaren al eerder zei; het is geen race-team, maar marketing tool
Als er ergens nu wel een PR machine op volle toeren aan het draaien is, dan is dat wel bij Mclaren. Die kunnen dan ook maar beter beginnen om hun mond dicht te houden. RedBull promoot niet alleen zichzelf, maar ook elke sport waarin zij in actief zijn. Zo promoten zij ook continu de Formule 1, zoals Marlboro dat min of meer deed met de Masters.
Of je het wel of niet wilt zien, ze zijn ontzettend belangrijk voor de sport, wie zal na hun dat gat opvullen om de sport nog enigszins te promoten?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
McBoom schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:17:
[...]

Maar die teams heb je ook nooit horen klagen/janken op de manier dat RBR het nu doet.
Hoe vaak heeft Ferrari wel niet gedreigd om op te stappen? Ze krijgen zelfs geld toe om ze maar binnen de F1 te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Roamor schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:21:
[...]

Hoe vaak heeft Ferrari wel niet gedreigd om op te stappen? Ze krijgen zelfs geld toe om ze maar binnen de F1 te houden.
Das waar ook :P McLaren en Williams kan ik me iig niet herinneren. McLaren is op dit moment ook niet de top, maar je weet gewoon dat die jongens keihard aan het werk zijn om de boel op de rit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
McLaren was vorig jaar al hopeloos, ondanks het Mercedes blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Dat wilde ik net vragen. Waar ligt het bij McLaren hoofdzakelijk aan? Het HONDA blok?

Ze hebben veel jaren nog wel IETS kunnen betekenen, maar nu is het echt gewoon dramatisch slecht.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-05-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Wom schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:24:
[...]

Niet de eerste keer dat ze die fout maken. Op Teletekst is dat ook al gebeurd.
Ik riep de eerste race ook "kom op Jos" naar mijn tv-scherm :) (had het gelukkig wel zelf meteen door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Señor Sjon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:35:
McLaren was vorig jaar al hopeloos, ondanks het Mercedes blok.
'Op dit moment' reken ik ruim ;) Feit blijft wel dat je ze niet of nauwelijks hoort klagen of dreigen met opstappen. Ze werken gewoon hard om de weg terug naar de top (weer) te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

StealthyPeanut schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:39:
Dat wilde ik net vragen. Waar ligt het bij McLaren hoofdzakelijk aan? Het HONDA blok?

Ze hebben veel jaren nog wel IETS kunnen betekenen, maar nu is het echt gewoon dramatisch slecht.
Ze zitten al zo'n 4 jaar in een neerwaarts spiraal. Ze zijn ook nog eens hun titel sponsor kwijt geraakt, en het lijkt erop dat ze in hetzelfde spiraal terecht zijn gekomen als Williams jaren terug. Met een min of meer onbeperkt budget is een snelle terugkomst op niveau natuurlijk niet echt een probleem, maar hun budget is nu al drastisch lager dan in de voorgaande jaren. De verwachtingen zijn dan ook min of meer gebaseerd op naam en historie.

Wat dan de basis is van een goede wagen is natuurlijk het chassis, welke aan het begin van mijn genoemde vier jaar dan ook prima, maar uitontwikkeld was. Ze zijn toen overgestapt op een nieuwe filosofie en chassis, en dat was een faal van de eerste plank, toen hebben ze het nog bonter gemaakt met hun revolutionaire achterwielophanging gepruts. Dit seizoen is daar ook nog eens een te zwakke PU bij gekomen, en dan rijden ze rond op een plek die min of meer overeenkomt met wat je kan verwachten. Dat chassis is helaas om deze wielophanging heen ontworpen, dus fundamenteel zit er niet echt rek in,

Prodromou is een fantastische ingenieur, en die heeft het zeker in zich om het tij te keren, maar niet met dit chassis. En ik denk dat een wat groter budget daarvoor ook wel noodzakelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door fynrd1 op 11-05-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
McBoom schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:55:
[...]

'Op dit moment' reken ik ruim ;) Feit blijft wel dat je ze niet of nauwelijks hoort klagen of dreigen met opstappen. Ze werken gewoon hard om de weg terug naar de top (weer) te vinden.
Ze verpakken het in RonSpeak, zodat niemand weet wat ze eigenlijk zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dit al gelezen ?

http://www.sport1.nl/nieu...relli-veel-problemen.html
VERSTAPPEN HAD ALS ENIGE ANDERE BANDENSTRATEGIE
Een deel van de problemen kan wellicht verklaard worden door de bandenstrategie van Toro Rosso. Als enige coureur op de baan reed Verstappen twee lange sessies op de hardere band en eentje op gebruikte zachtere banden. Bandenfabrikant Pirelli had voorafgaand aan de race voorspeld dat de beste strategie was om twee stints op 'zacht' te doen:

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sport1.nl/nieu...d-door-wegwerpvizier.html
De Grand Prix van Spanje is voor Fernando Alonso naar nu blijkt op een wel heel bizarre manier ten einde gekomen. Het wegwerpvizier vloog recht de remleidingen in en blokkeerde de luchtstroom. Er was geen koeling meer en daardoor vloog de temperatuur binnen twee rondjes de hoogte in. Daardoor ging de vloeistof koken en verloren we de remmen. Dat kun je wel een freak-ongeluk noemen’, aldus McLaren’s race directeur Eric Boullier.
Wel lullig als zo iets goedkoops zorgt voor een uitvalbeurt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Freak ongelukken, Fernando's specialiteit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eind jaren '90 is er geloof ik een Ferrari uitgevallen omdat er een hamburgerpapiertje vanuit 't publiek in de sidepop waaide waardoor de airflow aanzienlijk verminderde en de auto overhit raakte.

Dat is de reden waarom je nu vaak bij een pitstop men in de sidepods ziet graaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 07:40
Dit was al ter sprake gekomen. Maar ja, wellicht moest 'ie wel en pakte dat minder uit dan men dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
[...]

De F1 heeft het anders juist vanwege het huidige gebrek aan sponsoren zwaar. Red Bull is eigenlijk het enige merk wat nog op deze manier met de sport bezig is.

De title sponsors van weleer zijn vertrokken. Zeker na de ban op tabaksreclame. Veel huidige (veel kleinere) sponsoren hebben een direct raakvlak met auto's zoals Petronas of Shell of zitten in de technische hoek waar ze vaak ook nog wat raakvlak hebben als leverancier.

Anderen zitten er puur en alleen omdat ze dan hun coureur in die auto kunnen zetten. Dat zijn de echte marketing tools. Daar gaat het puur om de associatie van je coureur met je merk en de bijbehorende merchandise.
Een merk als Santander doet niets voor de F1 behalve het salaris van Alonso betalen.
Banco do Brasil betaald alleen het salaris van Nasr.
Martini bij Williams met Rexona? Wat dragen die bij denk je?
Bij Manor is duidelijk teveel witruimte op de auto....welke sponsoren?

Geef mij dus maar een dikke echte 'sponsor' als Red bull die wel de ballen hebben gehad om in de autosport naam te maken.

De combi Red Bull met Audi zou Mercedes en Ferrari heeeeel zenuwachtig maken.
VAG heeft zich in meerdere klassen van autosport bewezen. Samen met Red Bull heb je het over een potentieel budget waarmee je wel degelijk in korte tijd heel veel voor elkaar kan krijgen. Zeker met de kennis die al in huis in bij VAG.

En de F1 kan sowieso wel een andere/extra motorenleverancier gebruiken!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Saus schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:42:
[...]

Eind jaren '90 is er geloof ik een Ferrari uitgevallen omdat er een hamburgerpapiertje vanuit 't publiek in de sidepop waaide waardoor de airflow aanzienlijk verminderde en de auto overhit raakte.

Dat is de reden waarom je nu vaak bij een pitstop men in de sidepods ziet graaien.
Berger is weleens uitgevallen doordat de camera van de auto van Alesi viel. Toen hingen ze nog naast de achtervleugel. Was nog in Italië ook, toen reden ze niet zo vaak vooraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
sanderb schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:30:
[...]

Een merk als Santander doet niets voor de F1 behalve het salaris van Alonso betalen.
Dat vraag ik mij af; waarom zitten die nog bij Ferrari en zie ik ze niet meer terg bij McLaren? Ik dacht idd ook altijd dat ze met Alonso verbonden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Alonso 'had' dan ook eigenlijk nog een contract voor dit jaar bij Ferrari afaik :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Martinspire

Awesomeness

Als Audio/VAG zou instappen, dan hebben die ook wel een jaar of 2 nodig voor ze op niveau zijn. Net als Honda nu, heb je gewoon opstartproblemen en kun je niet meteen een wereldmotor neerzetten. Mercedes heeft het nu gewoon goed voor elkaar, maar dat was ook wel vanwege een tijd ontwikkeling.

Ik zou het mooi vinden als er een nieuwe fabrikant bijkomt die ook meteen wat geld er tegenaan gooit. Zelf zou ik ook nog wel wat andere merken willen zien, maar niet allemaal hebben ze er de centen of faciliteiten voor over. Maar de huidige overheersing van Mercedes vind ik ook niet leuk. Het is gewoon niet spannend meer vooraan. De race waar Vettel won vond ik dit jaar nog de boeiendste.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die harde band kan ie de komende races in ieder geval niet onder zijn auto krijgen, of ie dat zelf wel of niet zou willen ;)
  • Monaco - supersoft, soft
  • Canada - supersoft, soft
  • Austria - supersoft, soft

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sanderb schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:30:
[...]De F1 heeft het anders juist vanwege het huidige gebrek aan sponsoren zwaar. Red Bull is eigenlijk het enige merk wat nog op deze manier met de sport bezig is.

En de F1 kan sowieso wel een andere/extra motorenleverancier gebruiken!
"Heb je een punt, maar RBL is niet enige merk welke de F1 als sport promoot, marketing technisch gebruikt of de algehele bekendheid stimuleert. De motivatie voor de promotie of sponsoring verschilt per team/fabrikant, maar bij sommige teams ontstaat die motivatie vanuit financiele behoefte of visie. Iedere sport(er), atleet, team of vereniging kent pieken en dalen, zowel de F1 als sport maar ook individuele coureur en teams." (8>
Señor Sjon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:13:
Ze verpakken het in RonSpeak, zodat niemand weet wat ze eigenlijk zeggen. :+
was dit ^^ een goeie? RonSpeak O-) :X
sanderb schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:30:De title sponsors van weleer zijn vertrokken. Zeker na de ban op tabaksreclame.
In diverse landen zagen we afgelopen seizoen(en) ook een reclame verbod voor fabrikanten van alcoholisch drankjes :X kan me voorstellen dat zij ook daar niet happy van worden.

Ben niet bekend met daadwerkelijke invulling van sponsoring en verbinden van merk aan de sport. Maar lokale/landelijke (short term) sponsoring zien we weinig. Meen dat mclaren enkele seizoenen geleden, tijdelijk een lokale sponsoring op de auto had; geen Vodafone maar virgin op de auto tijdens de USA race. (toch?? of was contractuele ^) verplichting sinds start samenwerking?)

:O ... aanleiding was de speculaas omtrent VW-group/Audi > F1. Denk niet dat het gaat gebeuren, motivatie staat hierboven beschreven.
sanderb schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:30:Samen met Red Bull heb je het over een potentieel budget waarmee je wel degelijk in korte tijd heel veel voor elkaar kan krijgen. Zeker met de kennis die al in huis in bij VAG.
Voor een fabrikant als audi zitten er gewoon te veel nadelen aan. Zie ook renault, goed deze hebben een prachtige periode achter de rug, maar ook daar komt een einde aan. Honda zal ook veel moeite moeten doen wil dit F1 avontuur positief groeien; doen ze het slecht, dan kan het een deuk geven in het imago of zelfs verkopen. Doet men het goed; zal mclaren vooral voordeel behalen.
Martinspire schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:30:
Mercedes heeft het nu gewoon goed voor elkaar, maar dat was ook wel vanwege een tijd ontwikkeling.
Ik zou het mooi vinden als er een nieuwe fabrikant bijkomt die ook meteen wat geld er tegenaan gooit. Zelf zou ik ook nog wel wat andere merken willen zien, maar niet allemaal hebben ze er de centen of faciliteiten voor over. Maar de huidige overheersing van Mercedes vind ik ook niet leuk. Het is gewoon niet spannend meer vooraan. De race waar Vettel won vond ik dit jaar nog de boeiendste.
dat toch een patroon?
redbull > vettel,
ferrari > schumi,
en nu mercedes > hami

ieder team kent pieken en dalen, iets wat redbull voor eerst lijkt te ervaren. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

himlims_ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:55:
[...]
[knip]

:O ... aanleiding was de speculaas omtrent VW-group/Audi > F1. Denk niet dat het gaat gebeuren, motivatie staat hierboven beschreven.

[knip]
Op de korte termijn vrijwel zeker niet, op de wat langere termijn...? De berichten (ook vanuit Audi zelf), zijn daarin niet éénduidig. Je zou denken dat het een Audi only keuze zou kunnen gaan worden en dat zou ook kunnen bij de verkoop van RBR (of STR), al denk ik dat STR eerder een Renault team zou kunnen gaan worden omdat Renault al zoveel eigen geld in de motoren heeft gestopt dat bij een breuk met RBR er wel heel veel geld onnodig wordt uitgegeven op dit moment. Daarbij zou het voor Renault nog eens extra gezichtsverlies kunnen betekenen, dat ze de sport MOETEN verlaten zonder nog op een behoorlijk niveau te hebben gepresteerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Imho draait het bij Red Bull maar op 1 ding: het wordt als marketingtool te duur. Ze zijn niet meer zo succesvol als eerst (dus minder exposure), de kosten zijn door de nieuwe motoren aanzienlijk hoger (drukt op hun totale bedrijfsbudget), en de kijkcijfers lopen ook nog eens aanzienlijk terug (met name in Europa, en dat is een grote markt voor Red Bull). Oftewel: ze willen er eigenlijk gewoon van af, en om dan de motorenleverancier als de grote veroorzaker aan te wijzen (deels terecht, maar als je kijkt wat STR als "budget-zusterteam" doet dan ligt het niet alleen aan de motor) is gewoon een eenvoudige en in mijn ogen vrij goedkope smoes en een makkelijke reden om ertussenuit te piepen. Stel dat ze een Mercedes-motor hadden en net buiten het podium vallen, dan hadden ze wel een andere reden verzonnen denk ik. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

himlims_ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:55:
Meen dat mclaren enkele seizoenen geleden, tijdelijk een lokale sponsoring op de auto had; geen Vodafone maarvirginn op de auto tijdens de USA race.
Nee, het was de mobiele provider Verizon (VS), wat destijds van Vodafone was. En zo is er ook tijdelijk Maximuscle op de wagens verschenen ipv Lucozade, aangezien de sponsor het moederbedrijf is van beiden merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Manor is niet bij de testdagen in Barcelona. Begrijp er niks van, ze hadden toch makkelijk een paydriver kunnen laten rondrijden daar? Data verzamelen kan geen kwaad en ze waren toch al in Spanje. Daar had toch meer mee kunnen gedaan worden?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Manor is gewoon pure opvulling welke ik binnen 6 maanden niet meer terug verwacht te zien. Volgend jaar hopen dat HAAS het beter aanpakt en echt mee kan strijden voor de subtop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Al wint Manor 2 sec na een testdag dan hebben ze er nog niks aan. Ze zeggen dat ze bezig zijn met een nieuwe auto maar ik hoor steeds meer mensen zeggen dat ze niet eens een fabriek hebben om er een te maken.

Ze moeten eerst maar eens zorgen dat ze de nieuwe motor kwijt kunnen. Daar winnen ze meer mee.

[ Voor 19% gewijzigd door alwind op 12-05-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:57
Wom schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:39:
Manor is niet bij de testdagen in Barcelona. Begrijp er niks van, ze hadden toch makkelijk een paydriver kunnen laten rondrijden daar? Data verzamelen kan geen kwaad en ze waren toch al in Spanje. Daar had toch meer mee kunnen gedaan worden?
Ze konden geen Paydriver vinden die een leuk bedrag meenam. Hebben ze eerlijk toegegeven.
En daarnaast, de auto heeft voor hun geen geheimen meer zoals ze zelf zeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:16:
Imho draait het bij Red Bull maar op 1 ding: het wordt als marketingtool te duur.
Ik begreep dat Dietrich Mateschitz een redelijke racefanaat is en dat RedBull racing dan deels ook een uit de hand gelopen jongensdroom is. Dan is marketing vanwege de bedragen die erbij komen kijken alsnog wel relevant, maar niet meer de bepalende factor.

Overigens begreep ik dat Volkswagen juist ging stoppen met het Bugatti/Veyron-project, dus wellicht dat daar meer ruimte is voor andere initiatieven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Je hebt ook niks meer aan paydriven want je moet toch punten halen in andere competities. Daarom gaan we Wolff ook nooit in de f1 zien.

[ Voor 20% gewijzigd door alwind op 12-05-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ter info:

http://www.groupon.nl/dea...and-prix-tours-8/63121199

Mocht iemand nog naar de GP van België willen :).

( geen reclame hoor, maar gewoon voor de liefhebbers :))

[ Voor 18% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-05-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:59:
[...]

Ik begreep dat Dietrich Mateschitz een redelijke racefanaat is en dat RedBull racing dan deels ook een uit de hand gelopen jongensdroom is. Dan is marketing vanwege de bedragen die erbij komen kijken alsnog wel relevant, maar niet meer de bepalende factor.

Overigens begreep ik dat Volkswagen juist ging stoppen met het Bugatti/Veyron-project, dus wellicht dat daar meer ruimte is voor andere initiatieven.
Volgens mij is Mateschitz sowieso een gigantische sportfanaat, Red Bull kom je werkelijk waar overal tegen.

Ben benieuwd hoe het verder zal gaan, Renault heeft het nu moeilijk maar het zou zomaar kunnen dat die volgend jaar weer een fatsoenlijke motor hebben terwijl Audi een erg grote gok zal zijn. Veel zal ook afhangen van de toekomstplannen van Renault denk ik. Als ze Lotus kopen raakt Red Bull de works status kwijt en dan zal een deal met Audi nog aantrekkelijker worden.

Veyron project is niet gestopt toch? De Veyron is nu gewoon "uitverkocht", maar er komt nog wel een opvolger dacht ik met wederom de quad turbo W16. Ontwikkelkosten voor die techniek zijn toch al gemaakt, kunnen ze het beter maar zo ver mogelijk uitmelken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
Misschien kunnen ze de Toyota F1 fabriek nog weer opstarten en Red Bull met Toyota motoren laten rijden. ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Wie is eigenlijk de motor leverancier van HAAS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:57
alwind schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:56:
Ferrari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 08:41

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

[...]

dat gaat niet gebeuren, en wel om het volgende;
- VW groep heeft bugatti, dat is hun 'geld verslindend promotie pakket' (ze maken nog altijd verlies op iedere bugatti)
- VW-groep is reeds succesvol in WEC (met audi en porsche)
- Stel audi zou een motor gaan leveren voor de F1, zullen ze daar seciale afdeling (fabriek) voor moeten opzetten; gaat heeeeeeel veel centjes kosten

er is voor audi namelijk niets te winnen in de F1;
- komen ze met motor, heeft dat tenminste 1-2jr nodig om goed te ontwikkelen; redbull gaat dat pas later vrucht van plukken (zie ook honda.....)
- audi/vw is reeds succesvol in WEC
- stel het gaat wel door, wat dan? motor leverancier alleen is niet zo heel nuttig, zie renault :X

Ik vind het ook onwaarschijnlijk dat VAG zou instappen, maar er is één duidelijke reden die je zelf al aangeeft: ze zitten al met Audi en Porsche in het WEC. Als je er eentje overhevelt naar de F1 is dat qua kosten-baten (ontwikkeling en exposure) waarschijnlijk best zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 23:11
StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:09:
Ter info:

http://www.groupon.nl/dea...and-prix-tours-8/63121199

Mocht iemand nog naar de GP van België willen :).

( geen reclame hoor, maar gewoon voor de liefhebbers :))
Nog betaalbaar ook, zal wel geen top plaats zijn maar ik ga wel boeken denk ik nog nooit een F1 race meegemaakt IRL terwijl ik het al vanaf 1998 volg. :o

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
De Haas van volgend jaar word sowieso een halve Ferrari. Zo'n beetje alle onderdelen die ze mógen kopen halen ze daar vandaan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Persoonlijk ben ik een beetje klaar dat er nu al weken alleen maar gesproken wordt over red bull, Renault en Audi. Het is gewoon elke week een rondje van dezelfde geruchten. Dat is toch niet goed voor de sport?

Vandaag staat er weer dat Audi wel wil komen en Renailt Lotus wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01

ThunderNet

Flits!

Audi in de F1 is niet geheel onwaarschijnlijk. De ontwikkelinspanningen voor Audi in het WEC zijn aan het afnemen, zeker nu Porsche meerijdt. Je kunt immers beter alleen een winnaar hebben rondrijden dan een winnend en een verliezend team.

Stefano Domenicali is bij Audi gaan werken, en er loopt een geheim project bij audi. Waarom is iemand van juist Ferrari interessant? Omdat ze zowel chassis als motor zelf ontwikkelden.

Ik denk dat we dus na dominantie van Audi in het WEC een verschuiving gaan zien. Voor Audi is daar eigenlijk niks meer te winnen, alleen maar te verliezen.

Porsche -> WEC
Volkswagen -> WRC
Audi -> F1

En dan gaat Audi, mochten ze succes boeken met de motor misschien wel mercedes achterna.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alleen jammer dat je ongeveer een 3-500 miljoen/jaar nodig hebt de komende 5-10 jaar wil je from scratch winnen. Dat is een investering van 3-5 miljard. Daar kan je heel wat reclame voor maken zonder in een wespennest terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:48:
Alleen jammer dat je ongeveer een 3-500 miljoen/jaar nodig hebt de komende 5-10 jaar wil je from scratch winnen. Dat is een investering van 3-5 miljard. Daar kan je heel wat reclame voor maken zonder in een wespennest terecht te komen.
Klopt, maar dan kijk je wel alleen naar de uitgaven. Een succesvol team krijgt met gemak 100 miljoen per jaar van de FIA, als Red Bull als titelsponsor blijft zullen die ook met plezier 100 miljoen per jaar overmaken (alsnog een stuk goedkoper dan wat ze nu doen).

Audi zal vanuit DTM / Le Mans wellicht ook nog wat andere partners mee kunnen nemen, en anders zullen een aantal sponsors van Red Bull wellicht aanblijven...

Blijft er nog een flink bedrag over, maar stel dat het Audi lukt om Mercedes te verslaan dan is het al dat geld dubbel en dwars waard. Daar zit ook meteen het risico van (te) veel fabrieksteams, verliezen van een grote concurrent in de automarkt doet pijn en als dat te lang duurt gaat de stekker er zo weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Offtopic, maar dit lijkt me toch echt een verhitte discussie tussen Tost en Verstappen senior. Jos moet zijn hoofd wat meer cool houden. Vanaf 2 minuut 40.

YouTube: 2015 Spain - Ted's Race Notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mwa, dat kun je niet echt opmaken uit zo'n kort fragment vind ik. Je ziet hem een beetje naar voren lopen en wat beargumenteren. En we zullen nooit weten wat er daarvoor is gebeurd en intern besproken is.

Opzich ook wel goed dat Jos wat tegengas durft te geven en niet Max onder laat sneeuwen. Tot op zekere hoogte natuurlijk :). Iedereen ziet dat RBR en TR goud in hun handen hebben met Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:47:
Mwa, dat kun je niet echt opmaken uit zo'n kort fragment vind ik. Je ziet hem een beetje naar voren lopen en wat beargumenteren. En we zullen nooit weten wat er daarvoor is gebeurd en intern besproken is.

Opzich ook wel goed dat Jos wat tegengas durft te geven en niet Max onder laat sneeuwen. Tot op zekere hoogte natuurlijk :). Iedereen ziet dat RBR en TR goud in hun handen hebben met Max.
Ik vind het hele Torro Rosso team een frisse wind in de F1 8)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jos lijkt me inderdaad wel boos in dat fragment.. Maar wat kan Tost eraan doen? Kun je wel boos gaan doen tegen hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
AzzKickah schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:02:
Jos lijkt me inderdaad wel boos in dat fragment.. Maar wat kan Tost eraan doen? Kun je wel boos gaan doen tegen hem...
Er spelen in de F1 meer dingen mee, waarvan wij weet hebben. Motor vermogen was van Max misschien anders dan die van Sainz...je weet het allemaal niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tost kan de tactiek aangepast hebben om het Spaanse Cepsa een Spaanse coureur op een Spaans circuit een voordeeltje te geven.

Coulthard heeft ook een interessante column.
[...]
They might not say so publicly, but I know that the current drivers are all a bit disillusioned with the current F1 because the cars are so slow compared to previous years, and the drivers are so far within their ability levels during the races.

You watch the in-car camera through somewhere like Turn Three in Barcelona. That should be right on the edge, heart in mouth, nearly flat-out, like it was a few years ago. Now they all have to take a massive lift through there.

The other day I was voicing some commentary from the 2000 French Grand Prix, which I won after angrily gesticulating at Michael Schumacher because his driving had annoyed me.
The cars looked properly fast. Of course, F1 still looks quick. But the difference was quite striking.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat stukje van Coulthard in NL voor degenen die dat makkelijker vinden ;) http://f1today.net/nl/nie...-desillusie-voor-coureurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:01
Dat kan ik me ook wel voorstellen, als je kijkt dat een kwalificatie ronde in Barcelona rond 1.25/26 ligt en de rondetijden tijdens de race rond de 1.30/35 lagen, dat is 5 a 10 seconden per rondje langzamer!

Ik ben zelf redelijk fanatiek met simracing, maar als ik 10 seconden per ronde langzamer rijd dan mijn snelle tijden, dan rijd ik met één hand aan het stuur en een blikje drinken in de andere hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:51

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Danielson schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:28:
Dat kan ik me ook wel voorstellen, als je kijkt dat een kwalificatie ronde in Barcelona rond 1.25/26 ligt en de rondetijden tijdens de race rond de 1.30/35 lagen, dat is 5 a 10 seconden per rondje langzamer!

Ik ben zelf redelijk fanatiek met simracing, maar als ik 10 seconden per ronde langzamer rijd dan mijn snelle tijden, dan rijd ik met één hand aan het stuur en een blikje drinken in de andere hand.
Dat is wat Coutlhart in principe ook aangeeft. Lift and coast is de new way of driving. Van mij mag er weer bandencompetitie komen al weet ik niet of we daarmee de treintjes oplossen.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AzzKickah schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:17:
Dat stukje van Coulthard in NL voor degenen die dat makkelijker vinden ;) http://f1today.net/nl/nie...-desillusie-voor-coureurs
Alleen die is hevig verknipt en ingekort, vandaar dat het origineel beter is. Wel apart dat zijn column toch iets anders is dan zijn commentaar. FOM-directives? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 02:30
alwind schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:56:
Dat kon je niet zelf even opzoeken?

https://www.google.nl/web...&ie=UTF-8#q=HAAS+F1+motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel maar ik vind het gezelliger om het er zo over te hebben plus ik zat op mijn werk. En ik had het antwoord ook al gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het beleid m.b.t. zoekvraagjes houdt natuurlijk niet op bij de techfora...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:15

Player1S

Probably out in the dark

alwind schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:45:
Al wint Manor 2 sec na een testdag dan hebben ze er nog niks aan. Ze zeggen dat ze bezig zijn met een nieuwe auto maar ik hoor steeds meer mensen zeggen dat ze niet eens een fabriek hebben om er een te maken.

Ze moeten eerst maar eens zorgen dat ze de nieuwe motor kwijt kunnen. Daar winnen ze meer mee.
Ze hebben gewoon een fabriek. In Dinnington. Is ook vaker gemeld op verschillende sites ;)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 09:53
Danielson schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:28:

Ze rijden natuurlijk niet 10s per rondje langzamer voor de lol.. Je vergeet voor het gemak de volle tank benzine even?

Verder schrijft Coulthard vaker columns dat alles beter was in zijn tijd, maar was dat ook echt zo? Ja we zijn langzamer dan 10 jaar geleden maar de huidige PU's zijn niet te vergelijken met die van toen. Nu is er bij lage snelheden veel meer power wat de besturing lastiger maakt, daarnaast was er in de Coulthard tijd gewoon traction control.

Om terug te komen op rijden met één hand, ik denk dat dit makkelijker kan in een auto uit bijv. 2005 met TC dan in een auto van nu met V6 hybrid.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dr Helmut Marko heeft in de laatste aflevering van Servus TV zelf nu weer aangegeven dat het onzin is wat er de laatste tijd allemaal geschreven en geroepen wordt over RBR en Audi en dat ze sowieso een contract (en commitment) hebben met Renault t/m 2016. Wat er achter de schermen allemaal gebeurd en afgesproken wordt voor de langere termijn zal vroeg of laat wel duidelijk gaan worden. Als RBR binnenkort openlijk bekend zouden maken dat ze met Audi in zee gaan dan kunnen ze het seizoen 2016 ook alvast als verloren gaan beschouwen verwacht ik.

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 11:35 . Reden: opruimen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:02
alwaysleft schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:37:
Offtopic, maar dit lijkt me toch echt een verhitte discussie tussen Tost en Verstappen senior. Jos moet zijn hoofd wat meer cool houden. Vanaf 2 minuut 40.

YouTube: 2015 Spain - Ted's Race Notebook
Nou ja verhit verhit, dit is echt gewoon een normale discussie. Meer kun je er echt niet vanaf leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Inderdaad, er gebeurt niks bijzonders. Vreemd dat mensen bij een druk en geanimeerd gesprek meteen denken dat er van alles aan de hand is. Het is logisch dat Jos met het team in gesprek gaat over alles wat met de gang van zaken te maken heeft betreffende Max. Maar wie weet ging het wel over iets totaal anders en meer over de richting die Toro Rosso op moet in de komende maanden. Het is allemaal maar gissen voor ons buitenstaanders.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Lotus heeft een speciale editie van een F1 bolide uitgebracht voor Maldonado:

http://www.topgear.com/uk...ormula-one-car-2015-05-12

8)7

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

je loopt wat achter vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 22-09 18:48
MikeyMan schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:40:
je loopt wat achter vrees ik...
My bad, sorry ik zag het net op Facebook en zag het hier niet langskomen.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Alvanosa schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:00:
[...]

My bad, sorry ik zag het net op Facebook en zag het hier niet langskomen.
heb geen vleesboek, dank voor delen, like :+
Afbeeldingslocatie: http://www.topgear.com/uk/imageresize/image.jpg?OriginalImageUrl=%2Fuk%2Fassets%2Fcms%2Fd2103a2d-989d-4c35-aa54-ac8e3da5dbb7%2FLarge+Image+4.jpg%3Fp%3D150512_03%3A50&Width=615&Height=347
^ seems legit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Op die nieuwe Racing zender van Sport1 komen toch best wel wat leuke klasses voorbij! Ook de jaaroverzichten van de F1 zijn erg gaaf. Ben ze nu aan het sparen vanaf 1988 en heb ze nu tot 1997 ingesteld om op te nemen :). Heb ze nog wel ergens op dvd, maar dit is makkelijker :D

Zo zie je maar weer, dat er vroeger een hoop onvoorspelbaarheid/andere winnaars voornamelijk kwam door de onbetrouwbaarheid van de motoren en wagens.

Senna valt gewoon 2 races achter elkaar uit omdat z'n benzine op is. Tja....dat zal nu niet snel meer gebeuren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Misschien een idee om die dingen ergens neer te zetten zodat meer mensen er van kunnen genieten? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Arfman schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:19:
Misschien een idee om die dingen ergens neer te zetten zodat meer mensen er van kunnen genieten? :)
reddit F1 staat een zeer groot overzicht
kan hier niet linken ivm streams enzo :X O-)

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 13-05-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik heb iedere season review sinds 1972 (toen MotorsTV begon met de season reviews) op film. Helaas op een minder legale manier verkregen dus delen zal lastig worden. Deze collectie is met goed zoeken wel te vinden op het web!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

1973-2005 toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Racing_Reporter op 13-05-2015 13:40 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
1973 idd, yep dat is em! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:12:
Senna valt gewoon 2 races achter elkaar uit omdat z'n benzine op is. Tja....dat zal nu niet snel meer gebeuren :).
Het gebeurt inderdaad niet snel meer. Ik kan me eigenlijk alleen maar een race herinneren in de periode dat ik de F1 echt actief volgde, waarbij Alesi op gegeven moment vlak voor het einde van de race uitviel. Achteraf bleek de reden te zijn dat de radioverbinding met de pitcrew niet meer werkte, waardoor hij niet tijdig de pitstraat in kon rijden en dus stil kwam te staan zonder benzine.

Btw, Alesi, dat is echt alweer een hele tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En Alesi ook de pitborden, rooksignalen, postduiven en elke andere manier van communicatie negeerde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Over tijdje geleden gesproken... remember? The Truli train! :D

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 13-05-2015 14:47 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
vond dit wel een opvallend bericht

http://www.ad.nl/ad/nl/10...ugkeer-in-Formule-1.dhtml
Michelin stelt wel voorwaarden aan de terugkeer. Zo wil de bandenfabrikant dat de Formule 1 overstapt op bredere velgen en pleit het bedrijf voor slijtvastere banden. Pirelli heeft de huidige generatie Formule 1-banden in opdracht van autosportbond FIA extra slijtagegevoelig gemaakt in een poging het spektakel op de baan te bevorderen. De coureurs zijn niet te spreken over het kwetsbare rubber omdat ze nog zelden voluit kunnen racen.
Ik weet niet wat de mening van Pirelli zelf is en of het goede reclame voor je merk is als best veel mensen over je banden zeuren omdat het de snelheid eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, ik hoef ze niet meer onder mijn auto als stil protest. :+

Wie had het over een $100m budget cap?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VvqnFcMSZOTEVFY0JTjlYLW0/full.jpg
Van: http://www.autosport.com/news/report.php/id/118955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:19:
[...]

Het gebeurt inderdaad niet snel meer. Ik kan me eigenlijk alleen maar een race herinneren in de periode dat ik de F1 echt actief volgde, waarbij Alesi op gegeven moment vlak voor het einde van de race uitviel. Achteraf bleek de reden te zijn dat de radioverbinding met de pitcrew niet meer werkte, waardoor hij niet tijdig de pitstraat in kon rijden en dus stil kwam te staan zonder benzine.

Btw, Alesi, dat is echt alweer een hele tijd geleden.
Melbourne 1996 uit m'n hoofd? Of anders 1997 :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Racing_Reporter schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:39:
[...]

Ik gok Japan, jaar weet ik niet meer. Wel dat Benetton toen niet blij met hem was.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Racing_Reporter schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:39:
[...]
Running out of fuel: Jean Alesi, 1997 Australian Grand Prix, Melbourne :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
alwind schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:02:
vond dit wel een opvallend bericht

http://www.ad.nl/ad/nl/10...ugkeer-in-Formule-1.dhtml

[...]

Ik weet niet wat de mening van Pirelli zelf is en of het goede reclame voor je merk is als best veel mensen over je banden zeuren omdat het de snelheid eruit haalt.
Ze moeten het rubber van de banden eigenlijk zo maken dat het zachte van buiten zit maar een superharde compound binnen.
Dan kan je net zolang doorrijden als je wil, en ook zo hard trappen als je wil, en hebben pitstops nog steeds zin zonder dat het onveilig wordt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:01

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tuurlijk niet, je vergeet de slijtage. Zodra je door de zachte laag heen bent gaan je tijden achteruit.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01

ThunderNet

Flits!

MetaFrame schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:28:
Tuurlijk niet, je vergeet de slijtage. Zodra je door de zachte laag heen bent gaan je tijden achteruit.
dat zegt hij toch ook? :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het valt eigenlijk allemaal reuze mee met die 'achterstand' van de Manors van 3 Laps afgelopen weekend ;). Bij de allereerste F1 race konden ze er ook wat van:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CE53lPIWYAAvJOx.png

https://twitter.com/F1/status/598643152749088768

[ Voor 8% gewijzigd door Tralapo op 14-05-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als ik dat lijstje zo zie valt het met de dominantie van Mercedes ook wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[offtopic]

[ Voor 131% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 11:36 . Reden: en idd, eerst verder kijken dan neus lang is... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

hardware-lover schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:12:
Volgens Toro Rosso zal het snel bergafwaarts gaan met Max Verstappen.....
Een erg onduidelijk statement. Wat bedoel je hiermee?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2