ROS had overigens een aantal inhaalacties, die ik niet van hem gewend was/verwacht had. Wordt het toch nog wat dit jaar?
Volgens mij heeft Maldonado de knikker van Montoya overgenomen. Dat is ook de reden dat hij in de perso zo met zijn hoofd zat te wiebelen, het knikkertje lag los
spoiler:
Uit de tijd dat ik Mol nog leuk vond. Dat zal inmiddels wel zo'n 15 jaar geleden zijn
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hij was levenslang geschorst op Monaco vanwege zijn escapades daar. Er is heel wat oliegeld heengegaan om hem weer te laten racen daar.Wom schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:25:
Toch was Maldonado in voorgaande formule series zeker niet de minste in het veld. Het roekeloze wat hij nu soms heeft zat er ook wel in, maar had wel het idee dat hij wel kon sturen. Dat idee heb ik inmiddels wel laten varen overigens.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
4 races toch maar? Of mis ik iets?Señor Sjon schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:04:
[...]
Hij was levenslang geschorst op Monaco vanwege zijn escapades daar. Er is heel wat oliegeld heengegaan om hem weer te laten racen daar.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Nee, ban for life. Daar is veel geld over de balk gegaan om hem op Monaco te mogen laten rijden.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ban for life volgens http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=1326
For life betekent in F1 ook niet zoveel. Had Briatore ook geen ban for life?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
aah, eerst was het voor 4 races, daarna levenslang. Ow well, zegt genoeg over de F1 dat het levenslang niks is
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dit was voor zijn F1-periode.
Arfman schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:15:
Ban for life volgens http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=1326
Even nuanceren:lanerios schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:17:
aah, eerst was het voor 4 races, daarna levenslang. Ow well, zegt genoeg over de F1 dat het levenslang niks is
het was op een gegeven ogenblik een ban for life, maar door invloed van o.a. Hugo Chavez (volgens een collega-marshall) is dit omgezet in een ban voor 9 races plus een fikse geldboete. Daarmee was de kous af. Was allemaal vóór zijn F1 periode overigens.
Overigens zou ik Knaldonado niet echt missen mocht 'ie verdwijnen uit de F1. Iedere keert als 'ie ook maar in de buurt van Verstappen of Hamilton komt, houd ik mijn hart vast!
http://www.gpupdate.net/n...-prix-nog-altijd-onzeker/
Aub niet zeg. Als deze circuits daadwerkelijk verdwijnen en niet meer terug komen...... Waar houdt het op? Nog meer kutcircuits zonder historie, bagger layout, lege tribunes en torenhoge toegangsprijzen.
Aub niet zeg. Als deze circuits daadwerkelijk verdwijnen en niet meer terug komen...... Waar houdt het op? Nog meer kutcircuits zonder historie, bagger layout, lege tribunes en torenhoge toegangsprijzen.
Nouja, afgelopen race was ook zo'n 'kutcircuit' maar daar waren de tribunes toch echt niet leeg?StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:14:
Volgens mij in Texas ook nooit eigenlijk?
En Sepang vind ik een leuke baan, terwijl het wel een van de nieuwe banen is.
Mjah, het historie-argument vind ik nooit zo'n sterke, en dat je als organisatie af en toe wat nieuws wilt proberen vind ik ook prima. Maar de laatste jaren lijkt het wel heel erg door te slaan. Als er geen animo voor is, moet je op een bepaald moment ook durven zeggen: Dit werkt niet, we gaan weer terug naar waar de mensen er wél op zitten te wachten... Dat wil niet zeggen dat de 'oude' circuits nooit hoeven te vernieuwen en enkel en alleen kunnen leunen op hun geschiedenis, maar die meerjarige contracten voor die nieuwe circuits zijn imho killing...StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:14:
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Circuits als China, Bahrein, Abu Dabi, Singapore en Rusland doen voor mij echt afbreuk t.o.v. Hockenheim (oud), Magny-Cours, San Marino.Ryur schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:19:
[...]
Nouja, afgelopen race was ook zo'n 'kutcircuit' maar daar waren de tribunes toch echt niet leeg?
Volgens mij in Texas ook nooit eigenlijk?
En Sepang vind ik een leuke baan, terwijl het wel een van de nieuwe banen is.
Het zijn niet alleen lege tribunes natuurlijk, maar het weekend eromheen.
Historie is voor mij wel bepalend voor de beleving tijdens het hele weekend. Maar dat kan persoonlijk zijn. Verder eens met jouw post.naitsoezn schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:22:
[...]
Mjah, het historie-argument vind ik nooit zo'n sterke, en dat je als organisatie af en toe wat nieuws wilt proberen vind ik ook prima. Maar de laatste jaren lijkt het wel heel erg door te slaan. Als er geen animo voor is, moet je op een bepaald moment ook durven zeggen: Dit werkt niet, we gaan weer terug naar waar de mensen er wél op zitten te wachten... Dat wil niet zeggen dat de 'oude' circuits nooit hoeven te vernieuwen en enkel en alleen kunnen leunen op hun geschiedenis, maar die meerjarige contracten voor die nieuwe circuits zijn imho killing...
Oude circuits moeten mee met de tijd, maar op de huidige manier verdwijnt heel EU straks van de kalender.
Nou, Magny-Cours was ook niet geweldig. Middle of nowhere (Nevers, what's in a name).StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:35:
[...]
Circuits als China, Bahrein, Abu Dabi, Singapore en Rusland doen voor mij echt afbreuk t.o.v. Hockenheim (oud), Magny-Cours, San Marino.
En een circuit bestaande uit de beste bochten van andere circuits.. o.a. eau rouge, maar dan plat.

Edit: niet eau rouge, maar wel andere.. ook plat.
[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 21-04-2015 22:08 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Magny cours was echt de hel... Geen sfeer, geen traditie en dodelijk saaie races doorgaans. Hopelijk gaan we dat niet romantiseren.
Imola had wel veel sfeer, maar races waren notoire processies. Zou met huisige layout nog steeds zo zijn...
Imola had wel veel sfeer, maar races waren notoire processies. Zou met huisige layout nog steeds zo zijn...
Hoe groot zou de kans zijn dat Brandshatch nog eens als f1 race langs komt? Zou wel vet zijn! Één van m'n favoriete circuits. Weet alleen niet in hoeverre het geschikt zou zijn voor f1. Of Zolder, dat zou echt vet zijn.
Magny Cours vond ik niet slecht hoor. In de tijd dat Prost nog mee knalde echt wel beladen. Eerste dikke snelle doordraaier met een hairpin voor gegarandeerde actie. Zeker niet m'n favoriet, maar liever daar dan in een land waar je de populariteit van f1 koopt door sjeiks uit te nodigen.
Magny Cours vond ik niet slecht hoor. In de tijd dat Prost nog mee knalde echt wel beladen. Eerste dikke snelle doordraaier met een hairpin voor gegarandeerde actie. Zeker niet m'n favoriet, maar liever daar dan in een land waar je de populariteit van f1 koopt door sjeiks uit te nodigen.
[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-04-2015 22:29 ]
Het lijkt mij gaaf als Laguna Seca een F1 circuit wordt. Helaas technisch onmogelijk
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Brands hatch en laguna seca zijn te klein voor huisige F1. Inhalen praktisch ook onmogelijk.
Zou ik zelf liever race op Road America zien
Brands Hatch is een paar jaar geleden toch compleet overhoop gegooid, omdat die het stokje van Silverstone zou gaan overnemen... wat op het laatst toch niet doorging?
ah... Donington... lijkt ook allemaal op elkaar
ah... Donington... lijkt ook allemaal op elkaar
[ Voor 13% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 21-04-2015 22:37 ]
Dat bedoel ik. Laguna Seca is domweg onmogelijk. De Corkscrew is compleet onhaalbaar voor de huidige generatie auto's.Requiem19 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:31:
Brands hatch en laguna seca zijn te klein voor huisige F1. Inhalen praktisch ook onmogelijk.
Het zou wel een enorme rush zijn, zo die heuvel op en gewoon linksom "vallen" met een bolide van een paar miljoen
Laguna Seca zou wel een goede doelstelling zijn en dan niet door het circuit aan te passen, maar door het technisch regelement zover te krijgen dat ze er gewoon met de auto`s overheen kunnen.
Maar dan zou Oulton ook mogelijk worden en bv Bathurst ook. (maarja dromen enzo)
Maar dan zou Oulton ook mogelijk worden en bv Bathurst ook. (maarja dromen enzo)
How do you save a random generator ?
Dat zou wel heel gaaf zijn ja. Alleen al de corkscrew zou zo gaaf zijn! Maarja, die bakken blijven natuurlijk gewoon hangen op de cliff naar de corkscrewenchion schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:01:
Laguna Seca zou wel een goede doelstelling zijn en dan niet door het circuit aan te passen, maar door het technisch regelement zover te krijgen dat ze er gewoon met de auto`s overheen kunnen.
Champcars konden het ook... F1 auto's met juiste rijhoogte vast ook.
Heidfeld heeft in F1 BMW ookrondje nordscleife gedaan; rijhoogte extreem hoog tegen bottoming op de hobbels en heuvels, ging ook.
Laguna seca wordt imo alleen overschat, is eigenlijk een mickeymousebaantje met 2 aardige bochten. Daarnaast zou je er nooit kunnen inhalen.
Heidfeld heeft in F1 BMW ookrondje nordscleife gedaan; rijhoogte extreem hoog tegen bottoming op de hobbels en heuvels, ging ook.
Laguna seca wordt imo alleen overschat, is eigenlijk een mickeymousebaantje met 2 aardige bochten. Daarnaast zou je er nooit kunnen inhalen.
Sport 1 komt met een nieuw kanaal, Sport 1 Racing.
Meer info:
http://www.sport1.nl/nieu...ing-als-nieuw-kanaal.html
Voordeel, om deze zender te promoten kunnen mensen met een digitaal Ziggo abonnement gratis Sport 1 kijken van 8 tot 10 mei (GP Spanje)
Meer info:
http://www.sport1.nl/nieu...ing-als-nieuw-kanaal.html
Voordeel, om deze zender te promoten kunnen mensen met een digitaal Ziggo abonnement gratis Sport 1 kijken van 8 tot 10 mei (GP Spanje)
I intend to live forever. So far, so good.
Het vervangt dus Sport1 Tennis. Die zender is echter niet in HD, ben benieuwd of Sport1 Racing dat dan opeens wel gaat zijn.
Ben er bang voorBenotti schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:57:
Het vervangt dus Sport1 Tennis. Die zender is echter niet in HD, ben benieuwd of Sport1 Racing dat dan opeens wel gaat zijn.
Road America lijkt me ook echt gaaf! Veel met simracen op gereden en echt mooie races gereden!Requiem19 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:31:
Simracen is iets anders dan racen in real-life.....maar dan nog
Ik neem aan dat de kwalificatie en race wel gewoon op sport 1 select HD komen?!
Als het niet in HD is, dn krijgt sport1 die decoder van mij overdwars in een lichaamsholte (bij sport 1)
Dat lijkt me erg pijnlijk voor je, zou je dat wel doen?Adlermann schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:00:
[...]
Als het niet in HD is, dn krijgt sport1 die decoder van me overdwars in een lichaamsholte waar de zon niet regelmatig schjnt.
https://wren.co/join/Devian
Ik bedoelde dan vooral de holtes van de bazen bij sport1.Devian schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:01:
[...]
Dat lijkt me erg pijnlijk voor je, zou je dat wel doen?
Het wordt tijd dat je je kan abonneren op losse kanalen. Als ik voor 5 euro/maand me op het racing kanaal zou kunnen abonneren zou ik dat meteen doen. Nu vind ik 15 euro/maand gewoon teveel aangezien de rest bij sport1 me niet zoveel interesseert
Dat lijkt me wel ja. Blijkt ook wel uit deze zin:Adlermann schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:00:
[...]
De topvoetbalwedstrijden worden ook nog altijd gewoon op Sport1 Select uitgezonden ipv Sport1 Voetbal.Bovendien is ook het kanaal Sport1 Select voor Ziggo-kijkers dat weekend gratis te zien. Op dit kanaal zie je de Formule 1 Grand Prix van Spanje live.
Evengoed wordt het tijd dat Sport1 al haar zenders in HD gaat doen
Mee eens hoor. SD is zo 1999Benotti schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:06:
[...]
De topvoetbalwedstrijden worden ook nog altijd gewoon op Sport1 Select uitgezonden ipv Sport1 Voetbal.
Evengoed wordt het tijd dat Sport1 al haar zenders in HD gaat doen
Dat is helaas juist niet wat ze hiermee willen bereiken....Martijndoes schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:05:
Het wordt tijd dat je je kan abonneren op losse kanalen. Als ik voor 5 euro/maand me op het racing kanaal zou kunnen abonneren zou ik dat meteen doen. Nu vind ik 15 euro/maand gewoon teveel aangezien de rest bij sport1 me niet zoveel interesseert
Sport1 zendt bovendien dit jaar ook wekelijks de achtergrondprogramma’s GP Confidential en The Inside Line uit. Tijdens de Formule 1-races maakt Sport1 op de diverse kanalen meerdere signalen beschikbaar, zodat je als kijker zelf de keuze hebt om bijvoorbeeld de race live te volgen of een stukje mee te rijden met een van de Formule 1-coureurs.
Alleen Select en Voetbal zijn in HD, dus ik ben bang dat het SD blijft.
Maar het komt mooi uit, want de BBC zend 'm niet uit.
Maar het komt mooi uit, want de BBC zend 'm niet uit.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Om autosportliefhebbers kennis te laten maken met Sport1 Racing is dit kanaal van vrijdag 8 mei tot en met zondag 10 mei gratis te ontvangen voor alle abonnees met een digitaal pakket van Ziggo.Zij krijgen dat weekend bovendien gratis toegang tot het kanaal Sport1 Select, waarop niet alleen de Grand Prix van Spanjee te zien zal zijn maar ook de voetbalwedstrijden Real Madrid - Valencia en Bayern München - FC Augsburg.Adlermann schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:00:
[...]
Als het niet in HD is, dn krijgt sport1 die decoder van mij overdwars in een lichaamsholte (bij sport 1)waar de zon niet regelmatig schjnt.
There ya go
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Naja, ik heb al gewoon sport 1 hoor (bij KPN)asing schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:04:
[...]
Om autosportliefhebbers kennis te laten maken met Sport1 Racing is dit kanaal van vrijdag 8 mei tot en met zondag 10 mei gratis te ontvangen voor alle abonnees met een digitaal pakket van Ziggo.Zij krijgen dat weekend bovendien gratis toegang tot het kanaal Sport1 Select, waarop niet alleen de Grand Prix van Spanjee te zien zal zijn maar ook de voetbalwedstrijden Real Madrid - Valencia en Bayern München - FC Augsburg.
There ya go. Jij kan gratis in Full HD naar het raceweekend kijken. Als je ziggo hebt dat is. Ik neem aan dat dit ook geldt voor het verzorgingsgebied van wat eens UPC heette.
Maar ja, beter lezen is een kunst
Dat stond er dus niet bijAdlermann schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:14:
[...]
Naja, ik heb al gewoon sport 1 hoor (bij KPN)
Maar ja, beter lezen is een kunst
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Waarom niet? Het is nu allemaal hetzelfde, namelijk ZIGGO.....iedereen heeft hetzelfde. Beetje nadenken he.asing schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:04:
[...]
Om autosportliefhebbers kennis te laten maken met Sport1 Racing is dit kanaal van vrijdag 8 mei tot en met zondag 10 mei gratis te ontvangen voor alle abonnees met een digitaal pakket van Ziggo.Zij krijgen dat weekend bovendien gratis toegang tot het kanaal Sport1 Select, waarop niet alleen de Grand Prix van Spanjee te zien zal zijn maar ook de voetbalwedstrijden Real Madrid - Valencia en Bayern München - FC Augsburg.
There ya go. Jij kan gratis in Full HD naar het raceweekend kijken. Als je ziggo hebt dat is. Ik neem aan dat dit ook geldt voor het verzorgingsgebied van wat eens UPC heette.
Het slechte nieuws is dat de eenmaal in gebruik genomen motoren wel gerepareerd mogen worden maar geen upgrade mogen krijgen, mocht Renault al in staat zijn om meer power uit de unit te halen. Het lijkt me daarom logisch dat ze de volgende races eerst de betrouwbaarheid zullen/willen verbeteren, zonder extra tokens in te lossen. Als Renault een flinke stap denkt te kunnen gaan maken op het prestatievlak, door wel beschikbare tokens in te leveren, dan zal dat voor RBR en STR al het gebruik voor extra motoren gaan betekenen ben ik bang.
[ Voor 106% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 11:13 . Reden: opruimen ]
Testing, one, two ...
Zouden ze nu niet alsnog met die 'speciale' spec rijden... gezien de prestaties... ?
Zijn echt van die dingen waar je eeuwig over kan blijven roddelen
Zijn echt van die dingen waar je eeuwig over kan blijven roddelen
Wie maakt er in FTM een TV-zendersoptiepakkettenHDkeuzetopic?
Sauber heeft niet eens door hoeveel stoeltjes ze verkopen, dus als er een plutonium-aangedreven Ferrari achterin zou liggen, zouden ze het ook niet doorhebben.
Sauber heeft niet eens door hoeveel stoeltjes ze verkopen, dus als er een plutonium-aangedreven Ferrari achterin zou liggen, zouden ze het ook niet doorhebben.
Misschien reden ze wel met Mercedes motoren... of Renault... of stiekem toch ook al Honda... kan zomaar zijn dat ze met al die merken een contract hebben...
[oud nieuws]
[ Voor 201% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 11:14 . Reden: opruimen ]
Testing, one, two ...
Foutje... Dikke vingers...
[ Voor 98% gewijzigd door Gé Brander op 23-04-2015 07:19 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Bevestiging dat F1 in HD blijft op Sport1:
http://www.totaaltv.nl/ni...-hd-op-sport1-select.html
En hier bericht dat Sport1 haar HD aanbod wil uitbreiden, zodat Sport1 Racing ook in HD kan worden uitgezonden:
http://www.totaaltv.nl/ni...over-meer-hd-kanalen.html
http://www.totaaltv.nl/ni...-hd-op-sport1-select.html
En hier bericht dat Sport1 haar HD aanbod wil uitbreiden, zodat Sport1 Racing ook in HD kan worden uitgezonden:
http://www.totaaltv.nl/ni...over-meer-hd-kanalen.html
Ik wil je even bedankten voor je bijdrages elke keer. Ik lees veel passief mee op het werk dus reageer vaak niet op je stukjes maar ik lees en kijk alles van je.
@hierboven
Exclusive Christian Horner Q&A: No short-term fixes for Red Bull
"23 Apr 2015: Unreliability, disputes with Renault, pull-out threats and a 136-point deficit to Mercedes - to say the start of 2015 has been difficult for Red Bull would be an understatement. And as team principal Christian Horner explains in this exclusive interview, the former world champions might have to take more pain yet…" .....
Exclusive Christian Horner Q&A: No short-term fixes for Red Bull
"23 Apr 2015: Unreliability, disputes with Renault, pull-out threats and a 136-point deficit to Mercedes - to say the start of 2015 has been difficult for Red Bull would be an understatement. And as team principal Christian Horner explains in this exclusive interview, the former world champions might have to take more pain yet…" .....
[ Voor 76% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 11:14 . Reden: opruimen ]
Testing, one, two ...
Volgens Toto Wolff zullen de huidige motoren, zonder reglementswijzigingen, in 2017 al 950 PK hebben. Dat maakt ze krachtiger dan de V10's in hun hoogtijdagen, toen zaten we op zo'n 850 PK.Wolff said that it would be relatively straightforward to increase the horsepower to 1000bhp – as they are already on schedule to hit 950bhp by 2017 anyway – plus, crucially, boost the sound of the engines.
Twee dingen die hierbij interessant zijn imo;
Als de 2017 verwachting 950 PK is, wat zou dan het huidige aantal PK's zijn? Het lijkt me dat we dan minimaal rond de 800-850 zitten in 2015. (veel!)
Tweede punt; vroeger werden regels ingevoerd om de F1 te vertragen; te hoge snelheden zou voor teveel gevaar zorgen. Op Monza werd in 2014 een topsnelheid van 362 behaald, hoger dan de 340 km/h uit het V8 tijdperk.
Als we echt richting de 950 PK gaan (of 1000 PK als de regels gewijzigd worden en hogere fuel flow toegestaan wordt); wordt F1 dan weer niet te gevaarlijk? Topsnelheden op Monza van rond de 400 zijn volgens mij nog nooit vertoond....
Voor zover ik me kan herinneren is de snelheids beperking gedaan vanwege de hoge bochtsnelheden, niet zozeer de vmax op een recht stuk.
367 of zoiets van Montoya is het snelst ooit gemeten. Jammer is dat FIA de 'veiligheid' vooral meet in rondetijd, die bijna ieder jaar dus iets langzamer wordt. Als we in 2017 idd richting de 1000pk gaan zullen ze ws. aero wijzigingen invoeren om de rondetijden hoog te houden..Requiem19 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:45:
[...]
Volgens Toto Wolff zullen de huidige motoren, zonder reglementswijzigingen, in 2017 al 950 PK hebben. Dat maakt ze krachtiger dan de V10's in hun hoogtijdagen, toen zaten we op zo'n 850 PK.
Als de 2017 verwachting 950 PK is, wat zou dan het huidige aantal PK's zijn? Het lijkt me dat we dan minimaal rond de 800-850 zitten in 2015. (veel!)
Tweede punt; vroeger werden regels ingevoerd om de F1 te vertragen; te hoge snelheden zou voor teveel gevaar zorgen. Op Monza werd in 2014 een topsnelheid van 362 behaald, hoger dan de 340 km/h uit het V8 tijdperk.
Als we echt richting de 950 PK gaan (of 1000 PK als de regels gewijzigd worden en hogere fuel flow toegestaan wordt); wordt F1 dan weer niet te gevaarlijk? Topsnelheden op Monza van rond de 400 zijn volgens mij nog nooit vertoond....
Volgens mij niet helemaal (immers is 'het gevaar' dat de FIA ziet vooral de vmax op het moment van een crash). Zie ook Max Mosley in 2004 (http://www.eurosport.com/...nes_sto650415/story.shtml)Razkin schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:50:
Voor zover ik me kan herinneren is de snelheids beperking gedaan vanwege de hoge bochtsnelheden, niet zozeer de vmax op een recht stuk.
With Formula One teams seemingly undecided on which direction the sport should take in coming years, the governing body, the International Automobile Federation (FIA), has taken action by imposing their own rules from 2005, including a switch to less power
FIA president Max Mosley has pushed the rules through on safety grounds, arguing that more power equals more speed and more speed means more danger. Cutting costs and making the sport more exciting was another factor.
Ja, is dat zo? Ik heb die informatie zelf niet gezien en lijkt me ook wel een tikkeltje te kortzichtig van de FIA (hoewel ze af en toe niet te slim overkomen...).Grimmie187 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:53:
[...]
367 of zoiets van Montoya is het snelst ooit gemeten. Jammer is dat FIA de 'veiligheid' vooral meet in rondetijd, die bijna ieder jaar dus iets langzamer wordt. Als we in 2017 idd richting de 1000pk gaan zullen ze ws. aero wijzigingen invoeren om de rondetijden hoog te houden..
[ Voor 22% gewijzigd door Requiem19 op 23-04-2015 20:00 ]
Voor de volledigheid; De hoogste snelheid tijdens een race werd gehaald door Antonio Pizzonia in een BMW Williams, hij reed 369,9 km/h. Hij deed dit tijdens de Grand Prix van Italië van 2004
[ Voor 48% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 11:15 . Reden: opruimen ]
Testing, one, two ...
van mij hoeven die dingen ook niet 400 km per uur te rijden.. laten we wel zijn, een crash op zulke snelheden worden natuurlijk met iedere km harder ook nog serieuzer. Als de rondetijden een seconde langzamer zijn dan een paar jaar geleden.. ga je dat nou echt merken op een baan van 5km? ik heb liever dat ze iets langzamer rijden en een toffe spannende race zie, dan autos die harder en harder gaan. Mits natuurlijk de baan ervoor wordt gemaakt met meer ruimte buiten de baan. Plots zit ik aan de crash van Kubica te denken, vol op de muur. Canada geloof ik. Het is dat hij vanuit een bepaalde hoek op de muur botste waardoor hij weg ketste, anders had hij het niet na kunnen vertellen. Toen hield ik mn adem echt even in.
Ik denk dat Bernie en co paar dingen weer willen;
- F1 moet weer 'impressive' worden
- geluid minder nu, dus snelheid omhoog
- idee is dat F1 auto's te makkelijk zijn geworden, dus meer PK -> moeilijker te besturen
- moeilijkere F1; beste coureurs kunnen zich beter onderscheiden
- 1000 PK 'bekt' lekker
- idee is dat F1 auto's te makkelijk zijn geworden, dus meer PK -> moeilijker te besturen
- 1000 PK 'bekt' lekker
Ik denk dat iedereen van Bernie een paar dingen wilt.Requiem19 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:11:
Ik denk dat Bernie en co paar dingen weer willen;
- 1000 PK 'bekt' lekker
-Meer downforce
-Meer grondeffect
-Minder geluid
-ERS die opeens uitvalt
-Bezaaid met marbles
-Veel regen zodat er snel een rooskleuriger beeld opkomt.
Nope, eind 2005 hadden we 900-950pk. Nu is dat ergens rond de 600-650 voor de ICE en 150-175 voor de recoverysystemen. Reken er maar niet op dat het aantal pk's schokkend vooruit is gegaan. De teams zonder problemen kunnen nu echter iets meer doorrijden, omdat er nu vijf motoren voor dit seizoen gebruikt mogen worden. Er moet alleen nog een formele krabbel onder.Requiem19 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:45:
[...]
Volgens Toto Wolff zullen de huidige motoren, zonder reglementswijzigingen, in 2017 al 950 PK hebben. Dat maakt ze krachtiger dan de V10's in hun hoogtijdagen, toen zaten we op zo'n 850 PK.
Downforce, ietsje ja zodat de banden beter en minder random werken. Merc in China ging als enige ongeveer als de brandweer op de hardere compound tov Ferrari.enchion schreef op donderdag 23 april 2015 @ 23:35:
[...]
Ik denk dat iedereen van Bernie een paar dingen wilt.
-Meer downforce
-Meer grondeffect
-Minder geluid
-ERS die opeens uitvalt
-Bezaaid met marbles
-Veel regen zodat er snel een rooskleuriger beeld opkomt.
Grondeffect, yeeeeeeeesssss. Beter elkaar kunnen volgen = meer inhaalacties.
Meer geluid.
Meer echt spektakel / minder nep-spektakel.
Marbles, nope. Daar kan je niet op rijden.
Vrijgeven van afstellingen waardoor coureurs niet zo idioot als ware het weermannen hoeven te gokken op het weer anderhalve dag later, en aanpasbaarheid vd wagen als de omstandigheden veranderen

Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Het was eerder 950-1000pk op het eind. Het was geloof ik BMW die een blok had die tegen de 1000pk aanhikte.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Tot Wolff zegt dus zelf dat ze over 2 jaar 950 pk hebben met de huidige PU's. Dat is een valide bron.
Die 950/1000 pk verhalen uit het V10 tijdperk -> bron?
[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 24-04-2015 06:47 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ja maar met de huidige PU's is dat peakpower, waar ze maar 30sec per ronde beschikking over hebben in het meest ideale geval. De ICE doet maar 550-600pk op het moment, wat ze dus richting de 750-800pk willen brengen. De gemiddelde vermogen afgifte over één ronde is nog steeds lager als in het V8 tijdperk, en in raceomstandigheden is dit nog veel lager omdat niet alle PU's erg efficiënt zijn over meerdere ronden, met betrekking tot het regenereren van energie.Requiem19 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 06:47:
Tot Wolff zegt dus zelf dat ze over 2 jaar 950 pk hebben met de huidige PU's. Dat is een valide bron.
Ik had het eigenlijk over Bernie zelf.Racing_Reporter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 01:26:
Downforce, ietsje ja zodat de banden beter en minder random werken. Merc in China ging als enige ongeveer als de brandweer op de hardere compound tov Ferrari.
Grondeffect, yeeeeeeeesssss. Beter elkaar kunnen volgen = meer inhaalacties.
Het was al laat, sorry
Weinig referenties in dat artikel zelf. 980-1000 geloof ik niet zo in, omdat tussen 2004 en 2005 de betrouwbaarheid moest verdubbelen. Wel geloof ik dat ze in racetrim wel continu meer power hadden. Heel misschien 980 voor Honda/Toyota op het einde, zij brachten nog een aantal upgrades in de laatste races. Iets met een wapenwedloop. Renault zal daar een stukje achter gezeten hebben, ondanks dat ook zij een flinke upgrade meebrachten voor China.
Renault heeft er in hun 'second coming' qua vermogen altijd een beetje gesukkeld.
Maar inderdaad, het lijkt wel of we het over goedkope speakersetjes met PMPO Watt hebben i.p.v. RMS. De V6T hebben alleen op piek zoveel vermogen, maar het gros van de tijd niet. Zijn twee kemphanen out of sync met hun ERS, dan krijg je drive-by's. Dubbel zo erg als er ook nog DRS bij zit.
Maar inderdaad, het lijkt wel of we het over goedkope speakersetjes met PMPO Watt hebben i.p.v. RMS. De V6T hebben alleen op piek zoveel vermogen, maar het gros van de tijd niet. Zijn twee kemphanen out of sync met hun ERS, dan krijg je drive-by's. Dubbel zo erg als er ook nog DRS bij zit.
Inconvenient truth.
Des te knapper dat ondanks het hogere leeggewicht en het mindere vermogen de tijden toch weer richting de tijden van 10 jaar geleden gaan. Geeft wel aan dat op andere gebieden er veel ontwikkeling is geweest.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Goed punt mbt de peak power. Output van de ERS is maximaal 150 pk, dus waarom zou de ICE dan nu 550-600 PK doen? Gebaseerd op de verschillende comments van manufacturers lijkt me dat je de ICE dan onderschat.fynrd1 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:45:
[...]
Ja maar met de huidige PU's is dat peakpower, waar ze maar 30sec per ronde beschikking over hebben in het meest ideale geval. De ICE doet maar 550-600pk op het moment, wat ze dus richting de 750-800pk willen brengen. De gemiddelde vermogen afgifte over één ronde is nog steeds lager als in het V8 tijdperk, en in raceomstandigheden is dit nog veel lager omdat niet alle PU's erg efficiënt zijn over meerdere ronden, met betrekking tot het regenereren van energie.
Stel dat de ICE idd 550 PK heeft, dan is de peak power dus 700 PK. Toto Wolff denkt dat de Mercedes in 2017 950 PK heeft. Volgens deze logica zou Mercedes dan in 2 jaar t ijd zo'n 250 PK moeten vinden in upgrades. Does not makes sense, does it?
Lijkt mij dus eerder dat de ICE veel hoger zit hier vaak genoemd wordt; eerder rond de 650 PK
Is het Koppel niet veel hoger door de turbo tegenwoordig?
Blijf erbij dat het vermogen inderdaad richting de 1000pk moet en de aero minder. Resulteerd in een moeilijker bereidbare auto, minder afhankelijk van aero dus je kan dichter achter iemand rijden (minder vuile lucht).
Blijf erbij dat het vermogen inderdaad richting de 1000pk moet en de aero minder. Resulteerd in een moeilijker bereidbare auto, minder afhankelijk van aero dus je kan dichter achter iemand rijden (minder vuile lucht).
Valt wel mee, op één rondje komen ze wel in de buurt, maar iets met DRS en slicks.Wom schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:41:
Des te knapper dat ondanks het hogere leeggewicht en het mindere vermogen de tijden toch weer richting de tijden van 10 jaar geleden gaan. Geeft wel aan dat op andere gebieden er veel ontwikkeling is geweest.
Alleen de ICE van Mercedes is misschien zo krachtig. Die 150-250PK vullen ze zo in hoor, fuelflowlimiet weg + ontwikkeling. Zo makkelijk is het natuurlijk niet, maar bewijze van spreke.Requiem19 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:42:
[...]
Goed punt mbt de piek power. Output van de ERS is maximaal 150 pk, dus waarom zou de ICE dan nu 550-600 PK doen? Gebaseerd op de verschillende comments van manufacturers lijkt me dat je de ICE dan onderschat.
Stel dat de ICE idd 550 PK heeft, dan is de peak power dus 700 PK. Toto Wolff denkt dat de Mercedes in 2017 950 PK heeft. Volgens deze logica zou Mercedes dan in 2 jaar t ijd zo'n 250 PK moeten vinden in upgrades. Does not makes sense, does it?
Lijkt mij dus eerder dat de ICE veel hoger zit hier vaak genoemd wordt; eerder rond de 650 PK
Renault revealed the first details of its updated Energy F1 power unit for 2015 yesterday. They say the V6 turbo hybrid engine will be used by Red Bull and Toro Rosso this year produces up to 850bhp.Requiem19 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:42:
[...]
Goed punt mbt de peak power. Output van de ERS is maximaal 150 pk, dus waarom zou de ICE dan nu 550-600 PK doen? Gebaseerd op de verschillende comments van manufacturers lijkt me dat je de ICE dan onderschat.
Bron: http://www.f1fanatic.co.u...f1-fanatic-round-up-2901/
Vorig jaar zeiden ze dat de ERS-systemen goed waren voor 160 pk, wat een enigszins gemankeerde berekening was. De echte verdeling tussen ICE en ERS is onbekend voor zover ik weet, maar de ICE zelf doet wel 600 en anno 2015 denk ik meer richting de 650 pk. Wat op zich al knap is. Tien jaar geleden stond ik op een tunebeurs en herinnerde me een bakkie die met een 1.6 liter blokje en zes cylinders 500 pk deed... en dat is een showding, die haalt echt niet die output over een afstand van 4000 km
Mee eens. De gemiddelde racepace sinds 2011 (weak tyre syndrome), en specifiek 2014 met de nieuwe motoren en het extra gewicht is gewoon teleurstellend.fynrd1 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:50:
[...]
Valt wel mee, op één rondje komen ze wel in de buurt, maar iets met DRS en slicks.
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Racing_Reporter op 24-04-2015 09:56 ]
In reactie op Fynrd: dan lees je de comments van Toto et al niet goed denk ik;
Die 950 PK is geraamd op basis van de huidige fuel flow limit. De PU van Ferrari lijkt op basis van zowel hun pace als speed trap snelheid toch wel erg dichtbij de Mercedes te komen (if not er voorbij...).
Die 250 PK haal je lijkt me niet uit de ICE in 2 jaar. Conclusie kan imo dan niet anders zijn dat de ICE sterker is dan geschat
Die 950 PK is geraamd op basis van de huidige fuel flow limit. De PU van Ferrari lijkt op basis van zowel hun pace als speed trap snelheid toch wel erg dichtbij de Mercedes te komen (if not er voorbij...).
Die 250 PK haal je lijkt me niet uit de ICE in 2 jaar. Conclusie kan imo dan niet anders zijn dat de ICE sterker is dan geschat
Niki Lauda heeft al eens verklapt dat de Mercedes krachtbron 850PK piekvermogen weet te genereren. Als alle hybride meuk goed is voor 150PK, dan is het 700PK voor de ICE.Requiem19 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:42:
[...]
Goed punt mbt de peak power. Output van de ERS is maximaal 150 pk, dus waarom zou de ICE dan nu 550-600 PK doen? Gebaseerd op de verschillende comments van manufacturers lijkt me dat je de ICE dan onderschat.
Het verschil met de V8 is natuurlijk dat de V6 zelf minder vermogen levert, maar dat de hybride kracht bijgeschaald kan worden als dat nodig is. Bijvoorbeeld bij versnelling bocht uit. Zou je nu beide motorvarianten toelaten, dan zal je zien dat de V6 zijn voordeel zal halen in de langzamere delen van een circuit, waar relatief laag in toeren wordt gereden. De V8 zal in het voordeel zijn waar deze hoog in de toeren zijn werk kan doen. De V6 heeft wel hybride kracht, maar kan dat niet het hele rondje inzetten. En dan levert de V6 ineens maar 700 PK waar de V8 er 850-900 op straat kan leggen.
Ergo, op Monaco zal je alle V6 blokken vooraan vinden en de V8 achteraan. Op iets als Monza zal de V8 weer wat voordeel geven. Over de oude Hockenheimring maar te zwijgen
Ik zou het overigens nog leuker willen zien : geen motorrestricties, alleen op cylinderinhoud. Wat zou er gebeuren als Ferrari weer een V12 mocht gebruiken?
De ERS is gelimiteerd door de regelgeving; max output mag 120 KW zijn dacht ik...Racing_Reporter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:53:
[...]
Renault revealed the first details of its updated Energy F1 power unit for 2015 yesterday. They say the V6 turbo hybrid engine will be used by Red Bull and Toro Rosso this year produces up to 850bhp.
Vorig jaar zeiden ze dat de ERS-systemen goed waren voor 160 pk, wat een enigszins gemankeerde berekening was. De echte verdeling tussen ICE en ERS is onbekend voor zover ik weet, maar de ICE zelf doet wel 600 en anno 2015 denk ik meer richting de 650 pk. Wat op zich al knap is. Tien jaar geleden stond ik op een tunebeurs en herinnerde me een bakkie die met een 1.6 liter blokje en zes cylinders 500 pk deed... en dat is een showding, die haalt echt niet die output over een afstand van 4000 km
Renault haalt dat ook niet. Die houden het 1 kwalificatie en exact 1 race vol.Racing_Reporter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:53:
[...]
Renault revealed the first details of its updated Energy F1 power unit for 2015 yesterday. They say the V6 turbo hybrid engine will be used by Red Bull and Toro Rosso this year produces up to 850bhp.
En de brandstoflimiet niet te vergeten. Vooral in Rusland was iedereen fanatiek met de lift&coast.[...]
Mee eens. De gemiddelde racepace sinds 2011 (weak tyre syndrome), en specifiek 2014 met de nieuwe motoren en het extra gewicht is gewoon teleurstellend.
Racepace ligt ongeveer 5-7% boven de kwalificatiepace.
Op de oude hockenheimring vind je beide achteraan, of je nou met een v6 of v8 door het gras moet ploegen maakt weinig verschil..asing schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:55:
[...]
Ergo, op Monaco zal je alle V6 blokken vooraan vinden en de V8 achteraan. Op iets als Monza zal de V8 weer wat voordeel geven. Over de oude Hockenheimring maar te zwijgen.
Zal ik em maar inkoppen dan? Dan winnen we alles!Ik zou het overigens nog leuker willen zien : geen motorrestricties, alleen op cylinderinhoud. Wat zou er gebeuren als Ferrari weer een V12 mocht gebruiken?

Waarom denk je dat ik ervoor koos om 600-650 + ~150 aan te houden? Never believe press releasesSeñor Sjon schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:00:
[...]
Renault haalt dat ook niet. Die houden het 1 kwalificatie en exact 1 race vol.
[...]
En de brandstoflimiet niet te vergeten. Vooral in Rusland was iedereen fanatiek met de lift&coast.
Racepace ligt ongeveer 5-7% boven de kwalificatiepace.
5-7 procent klinkt als niet veel, maar op een rondje van anderhalve minuut is dat toch al snel 5 a 6 seconden. Maar vooral aan het begin van de race liggen de tijden nóg hoger, wat best frustrerend is in een race zoals bv Monaco en China. Vettel zat op de limiet naar eigen zeggen en reed Mercedes-like tempo, maar de echte snelheid was er gewoon niet.
[ Voor 27% gewijzigd door Racing_Reporter op 24-04-2015 10:11 ]
Ik heb het ook teruggerekend van een rondje die ze meestal rond de 1:36 rijden op een Tilkebaan en zo rond de 1:42-1:46 gedurende de race.
Ik bedoelde eigenlijk : toen er nog asfalt lag.Grimmie187 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:07:
[...]
Op de oude hockenheimring vind je beide achteraan, of je nou met een v6 of v8 door het gras moet ploegen maakt weinig verschil..
[...]
Zal ik em maar inkoppen dan? Dan winnen we alles!
En Ferrari alles winnen met een V12? Dat ding wordt groter en zwaarder hé? Vanuit historisch perspectief is Ferrari synoniem aan V12, maar dat wil niet zeggen dat dat ook de meest succesvolle configuratie is. Ik weet nog dat ze woest waren toen ze naar een V10 moesten.
Lijkt me leuk, een 1.6 v12.asing schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:55:
[...]
Ik zou het overigens nog leuker willen zien : geen motorrestricties, alleen op cylinderinhoud. Wat zou er gebeuren als Ferrari weer een V12 mocht gebruiken?
terug naar brm tijden!
De V12 was bezig met een comeback, maar is rond 2000 uit 'kostenoverwegingen' verboden. Toyota en Ferrari schenen er al vrij ver mee te zijn. In principe kunnen de onderdelen van een V12 lichter worden dan een V10 omdat het blok beter in balans is. Bij de V12 zijn altijd evenveel cilinders in dezelfde positie waardoor trillingen en onbalans voorkomen wordt. Althans, dat heb ik ergens gelezen, knoop me er niet aan op.asing schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:27:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk : toen er nog asfalt lag.![]()
En Ferrari alles winnen met een V12? Dat ding wordt groter en zwaarder hé? Vanuit historisch perspectief is Ferrari synoniem aan V12, maar dat wil niet zeggen dat dat ook de meest succesvolle configuratie is. Ik weet nog dat ze woest waren toen ze naar een V10 moesten.
Is inderdaad natuurlijk koffiedik kijken.. Maar ik durf deze wel aan: Ferrari heeft van alle motor merken (binnen de F1) ruimschoots de meeste ervaring met het maken van V12 blokken.asing schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:27:
[...]
Die V12 klonk leuk, maar is nooit een succes geweest competitief. Te zwaar en teveel benzine slurpend...
2 * 6-in-lijn he, dus inherent gebalanceerd. Zo spaar je gewicht en ruimte omdat er geen balansassen in moeten komen (reden waarom BMW bvb vasthoudt aan deze config).Señor Sjon schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:34:
[...]
De V12 was bezig met een comeback, maar is rond 2000 uit 'kostenoverwegingen' verboden. Toyota en Ferrari schenen er al vrij ver mee te zijn. In principe kunnen de onderdelen van een V12 lichter worden dan een V10 omdat het blok beter in balans is. Bij de V12 zijn altijd evenveel cilinders in dezelfde positie waardoor trillingen en onbalans voorkomen wordt. Althans, dat heb ik ergens gelezen, knoop me er niet aan op.
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Toch zou het best een leuke testcase zijn. De V12 blokken van nu zijn niet meer te vergelijken met die van toen. Lichter, efficienter, kleiner, ben heel benieuwd hoe dat zou werken in een huidige F1 autoRequiem19 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:35:
Die V12 klonk leuk, maar is nooit een succes geweest competitief. Te zwaar en teveel benzine slurpend...
Vast heel leuk, maar aangezien alle engine manufacturers alleen 'road relevant' technology willen ontwikkelen, is een I4 een logischere vervolgstap dan een V12
Alleen als F1 de absolute top moet voorstellen, dan kom je niet met een I4 van een of andere B/C-segmenter aan.
Tenzij die I4, bijv, 1500 PK eruit perst...
Maakt het dan uit of het een V10, V8, V11111111111 is, of een I4?
Misschien niet iddRequiem19 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:44:
Tenzij die I4, bijv, 1500 PK eruit perst...
Behalve het geluid, maar dat is niet echt een sterk argument.
Als je het puur voor Ferrari bekijkt, dan is een V12 zeer relevant. De F12Berlinetta en LaFerrari hebben beiden een V12.Requiem19 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:41:
Vast heel leuk, maar aangezien alle engine manufacturers alleen 'road relevant' technology willen ontwikkelen, is een I4 een logischere vervolgstap dan een V12
De techniek van de 2004 V10's verwerkt in de V12's uit 92-94, zonder fysieke testcase ga ik al watertanden.Grimmie187 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:39:
[...]
Toch zou het best een leuke testcase zijn. De V12 blokken van nu zijn niet meer te vergelijken met die van toen. Lichter, efficienter, kleiner, ben heel benieuwd hoe dat zou werken in een huidige F1 auto
Gewoon weer terug naar dit soort motoren:
YouTube: Formula 1 V6 TURBO Evolution - Birth of the V6 Engine
Als Ferrari nu een 3 liter atmosferische V12 mocht maken met een flinke KERS accu.... (extra inhoud in plaats van een turbo)
Als dat ding ook nog kon wedijveren met Mercedes van nu, dan denk ik dat de F1 echt een boost gaat krijgen die ze zo hard aan het zoeken zijn. Dat gehuil van die V12 is nooit meer overtroffen.
Als dat ding ook nog kon wedijveren met Mercedes van nu, dan denk ik dat de F1 echt een boost gaat krijgen die ze zo hard aan het zoeken zijn. Dat gehuil van die V12 is nooit meer overtroffen.
[oud nieuws]
[ Voor 96% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 11:16 . Reden: opruimen ]
Testing, one, two ...
/care...
Horner moet eens op gaan houden met dit ontzettend jammere gedrag. RB doet het beter dan enkele andere teams zoals McLaren en je hoort ze daar toch ook niet janken dat ze meer motoren nodig hebben of dat ze in de reserve-klasse van de F1 moeten gaan rijden?
Sorry, maar Horner is zoooo aan het bitchen dat 'ie zo kan overstappen naar de vrouwen-F1 van Ecclestone.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
De BMW M12 motoren zijn toch best legendarisch. In de formule 1 begin jaren 80 werd met deze 1.5 liter I4 motoren met turbo gereden. Bij kwalificatie reden ze blijkbaar met rond de 850pk.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:41:
Alleen als F1 de absolute top moet voorstellen, dan kom je niet met een I4 van een of andere B/C-segmenter aan.
En het leukste daaraan is eigenlijk nog dat er blokken werden gebruikt welke er al een leven op hadden zitten in een straatauto omdat daar de spanningen uit het metaal zouden zijn.
1.5 liter 4 cilinder klinkt toch niet vreemd voor een moderne B/C segmenter.
Wat motoren betreft zou er ook nog wat variatie kunnen zitten in de opstelling van de cilinders. Bij mijn weten is een V6 niet verplicht, enkel de regel 6 cilinder. Een I6 of een boxer zou dus ook kunnen. Beide hebben ook hun voor- en nadelen. Zeker gezien Mercedes weer I6 motoren bouwt tegenwoordig zou het wel leuk zijn als ze daar voor iets anders als die V6 gingen. Of, whishfull thinking, Toyota-Subaru terug in de F1 met een boxer-6 turbo.
Wat ik alleen zo vreemd vind is dat net nu het grootste gedeelte van de F1 geïnteresseerden begint te wennen aan de 6 cilinder turbo er weer geruchten komen vanuit Ecclestone en teams over 8 cilinders. Net nu mensen beginnen in te zien dat de nieuwe motoren ook voordelen hebben moet het weer anders. Ja, ik zet me zo nu en dan ook wel eens op Youtube een filmpje op met geluid van oude motoren. Favoriet toch wel de BMW-Wiliams V10. Daar kwamen de V8 motoren ook lang niet in de buurt wat beleving betreft. V10 en V12 blijft toch een klasse op zich en ik zie het niet realistisch dat die nog ooit terug komen.
De regels zijn vrij stringent. Volgens mij is o.a. de blokhoek e.d. ook vastgelegd. Ook valt het onderblok buiten het tokensysteem en mag die niet aangepast worden.
Heb ik gezien, was zeker een leuke docu om naar te kijkenGH45T schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:01:
[...]
De BMW M12 motoren zijn toch best legendarisch. In de formule 1 begin jaren 80 werd met deze 1.5 liter I4 motoren met turbo gereden. Bij kwalificatie reden ze blijkbaar met rond de 850pk.
En het leukste daaraan is eigenlijk nog dat er blokken werden gebruikt welke er al een leven op hadden zitten in een straatauto omdat daar de spanningen uit het metaal zouden zijn.
1.5 liter 4 cilinder klinkt toch niet vreemd voor een moderne B/C segmenter.
Oke, dat wist ik niet. Toch ergens een gemiste kans en ik zie ook meer kansen om het weer interessanter te maken om daar opener in te worden dan het terug invoeren van (atmosferische) v8 motoren.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:04:
De regels zijn vrij stringent. Volgens mij is o.a. de blokhoek e.d. ook vastgelegd. Ook valt het onderblok buiten het tokensysteem en mag die niet aangepast worden.
Is daar een docu van? Ben nu wel benieuwdRacing_Reporter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:08:
[...]
Heb ik gezien, was zeker een leuke docu om naar te kijkenAlleen ging het op het toppunt niet om 850pk, maar om bij benadering 1300
Dat waren wel kamikazemotoren overigens, goed voor een paar rondjes en erna kon het bij het grofvuil.
Heb even weinig tijd, maar volgens mij is het dezeGH45T schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:11:
[...]
Oke, dat wist ik niet. Toch ergens een gemiste kans en ik zie ook meer kansen om het weer interessanter te maken om daar opener in te worden dan het terug invoeren van (atmosferische) v8 motoren.
[...]
Is daar een docu van? Ben nu wel benieuwd
Heerlijk geluid die V10 van BMW-Williams, maar de Asiatech uit de arrows klonk ook top. Mooiste blijft de V12 uit de Ferrari begin jaren 90.GH45T schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:01:
[...]
Favoriet toch wel de BMW-Wiliams V10. Daar kwamen de V8 motoren ook lang niet in de buurt wat beleving betreft. V10 en V12 blijft toch een klasse op zich en ik zie het niet realistisch dat die nog ooit terug komen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2