Die brom vind ik niks. Maar het klinkt wel degelijk 'overall'. Voor zover dat van een smartphone YouTube filmpje te beoordelen is met mijn leken-oren.
Klinkt wel gaaf ja, ben benieuwd om 'm dit jaar IRL te horen
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Same here, had ook liever hen zien omvallen dan Caterham, Marussia en nu wellicht Force India.Hoogie2004 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:30:
Mijn sympathie voor dat team is helemaal verdwenen na dat debacle eind vorig jaar m.b.t. de coureurs.

Verwijderd
Nou, dan mogen ze wel inpakken, als Hoogie2004 het ze niet meer guntHoogie2004 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:30:
Mijn sympathie voor dat team is helemaal verdwenen na dat debacle eind vorig jaar m.b.t. de coureurs.
Zo is hetVerwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:47:
[...]
Nou, dan mogen ze wel inpakken, als Hoogie2004 het ze niet meer gunt
Alleen maar om Giedo?? Jjullie doen alsof hem enorm onrecht is aangedaan.Bart-Willem schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:37:
[...]
Same here, had ook liever hen zien omvallen dan Caterham, Marussia en nu wellicht Force India.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Precies, Giedo was trouwens imho gewoon niet goed genoeg, en ik denk ook dat hij een behoorlijke inschattingsfout heeft gemaakt met zijn contract, dat contract was vast niet zo waterdicht als hij dacht.fynrd1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:29:
[...]
Alleen maar om Giedo?? Jjullie doen alsof hem enorm onrecht is aangedaan.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Het zegt niet zoveel nog, maar de Sauber heeft er wel zin in...
1 Felipe Nasr Sauber 1m21.545s
2 Kimi Raikkonen Ferrari 1m22.351s +0.806
3 Nico Rosberg Mercedes 1m22.810s +1.265
4 Felipe Massa Williams 1m23.665s +2.120
5 Daniel Ricciardo Red Bull 1m23.920s +2.375
6 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1m25.101s +3.556
7 Pastor Maldonado Lotus 1m25.157s +3.612
8 Fernando Alonso McLaren 1m35.553s +14.008
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ricciardo staat nog steeds maar op 12 rondjes.... Toch nog flink was issues daar bij Redbull
Gezien de financiele situatie gok ik er op dat ze een Prostje doen bij Sauber.aveenhuysen schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:48:
Het zegt niet zoveel nog, maar de Sauber heeft er wel zin in...
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Leuk stukje over Vettel.
https://twitter.com/McLarenF1/status/562595537161949185
Ik hoop dat ze het lek (letterlijk en figuurlijk) wel voor de start van het seizoen boven hebben..
Ik hoop dat ze het lek (letterlijk en figuurlijk) wel voor de start van het seizoen boven hebben..
-
Niet goed genoeg voor wat?SnowDude schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:44:
[...]
Precies, Giedo was trouwens imho gewoon niet goed genoeg, en ik denk ook dat hij een behoorlijke inschattingsfout heeft gemaakt met zijn contract, dat contract was vast niet zo waterdicht als hij dacht.
Om kampioen te worden? Volledig mee eens.
Om in de F1 te rijden? Niet mee eens, hij heeft bij Caterham genoeg laten zien om een nieuwe kans te krijgen bij een wat beter team. Schat hem zeker hoger in dan Ericsson.
Ben het ook met Bart-Willem eens dat Sauber de gun factor kwijt is geraakt. Na jarenlang een team te zijn geweest dat naast een paydriver ook altijd wel voor talent koos en mede daardoor coureurs als Heidfeld, Raikkonen en Massa de F1 in heeft gebracht is het nu een team zonder ziel dat de stoeltjes simpelweg verkoopt aan de hoogste bieder en er totaal geen problemen mee heeft om 4 coureurs een contract aan te bieden.
Hetgeen wat Sauber ooit was zie ik nu juist meer terug in Force India. Kennelijk hebben die het ook ontiegelijk moeilijk financieel gezien maar ze zetten nog steeds talentvolle coureurs als Hulkenberg in de auto.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Het live commentaar van Autosport is af en toe best grappig 
Ook de onophoudelijke stroom Sauber facts is wel grappig.
HeerlijkRosberg improves to 1m22.047s. But he's still not as fast as the all-conquering Sauber of Nasr, currently in P1.
Nasr is toch een aardig talent? Ericsson heeft volgens mij ook aardig wat gewonnen in zijn prille carriere. Giedo heeft het talent en het geld niet, ben blij dat di er niet bij zit. Buiten dat om, hebben we dit jaar bestwel een talentvol veld, we mogen dat best koesteren.XyritZz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:23:
[...]
Niet goed genoeg voor wat?
Om kampioen te worden? Volledig mee eens.
Om in de F1 te rijden? Niet mee eens, hij heeft bij Caterham genoeg laten zien om een nieuwe kans te krijgen bij een wat beter team. Schat hem zeker hoger in dan Ericsson.
Ben het ook met Bart-Willem eens dat Sauber de gun factor kwijt is geraakt. Na jarenlang een team te zijn geweest dat naast een paydriver ook altijd wel voor talent koos en mede daardoor coureurs als Heidfeld, Raikkonen en Massa de F1 in heeft gebracht is het nu een team zonder ziel dat de stoeltjes simpelweg verkoopt aan de hoogste bieder en er totaal geen problemen mee heeft om 4 coureurs een contract aan te bieden.
Hetgeen wat Sauber ooit was zie ik nu juist meer terug in Force India. Kennelijk hebben die het ook ontiegelijk moeilijk financieel gezien maar ze zetten nog steeds talentvolle coureurs als Hulkenberg in de auto.
De tweets van de teams zijn af en toe ook heerlijk om te lezen:
11:56 @MercedesAMGF1: "So @nico_rosberg is catching a lift back form T10 it seems: he'd better not be late for lunch. We'll keep you posted on his progress..."
11:56 @MercedesAMGF1: "So @nico_rosberg is catching a lift back form T10 it seems: he'd better not be late for lunch. We'll keep you posted on his progress..."
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Kaltenborn heeft zich vaker niet aan afspraken gehouden, dat van Giedo was niet de eerste keer en zal zeker niet de laatste keer zijn.fynrd1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:29:
[...]
Alleen maar om Giedo?? Jjullie doen alsof hem enorm onrecht is aangedaan.

Was dit al bekend? Zo ja, mijn excuses.
Episode 1 is nu te bekijken.
http://www.redbull.tv/epi...9/step-into-the-limelight
Basement Bios ---- Exo-S
No offence maar als we Guido mochten geloven dan was zijn deal zo goed als rond. Maar een bevestiging vanuit het team kwam maar nooit. Dit hadden ze al van te voren moeten zien aankomen. Als je echt zo zeker bent van een zitje dan kan een team dat ook bevestiging maar in zijn situatie kwam dat maar nooit..F1 is een harde wereld helaas.Bart-Willem schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:16:
[...]
Kaltenborn heeft zich vaker niet aan afspraken gehouden, dat van Giedo was niet de eerste keer en zal zeker niet de laatste keer zijn.
Tja Sauber heeft in het verleden (sinds Kaltenborn) ook zelf rijders bevestigd om later de keutel in te trekken.
Kaltenborn is een advocate en nog een harde ook. Ze zit daar om een race team te leiden en dat is een miljoenen spel, het gaat niet over een potje knikkeren op het schoolplein. Het lijkt wel alsof een aantal coureurs en hun managers haar een beetje onderschatten.
Ze zit er meer voor de short-term gain. Ook sponsoren als NEC zijn verkast en ze rijden als smurf met gele sidepods rond. Sutil had ook een contract en die is er ook uitgewipt. Dan heb ik het nog niet over de beloofde testkilometers voor Frijns, die ingeruild voor Sirotkin. Die uiteindelijk geen cent had (goh, is ook nooit eerder gebeurd...). Ze kan wel een harde tante zijn, maar er is een reden waarom advocaten vaak geen ondernemer zijn. 
Wat mij betreft heeft ze de naam van Peter Sauber behoorlijk te grabbel gegooid.
Wat mij betreft heeft ze de naam van Peter Sauber behoorlijk te grabbel gegooid.
[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 03-02-2015 16:33 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wel leuk om naar te kijkenMystikal schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:21:
Was dit al bekend? Zo ja, mijn excuses.
Als die Sainz straks maar niet z'n bek open trekt waarom over hem niet zo'n mini-documentaire reeks is gemaakt.
Sauber had het bij mij al verknald toen ze het meest kleurloze F1 duo ooit aanstelden: Guitierrez en Sutil. Met name Sutil mag ik totaal niet. Die kop staat mij totaal niet aan
.
Daarnaast heb ik beide coureurs nooit kunnen betrappen op een spannende wedstrijd, dus wat mij betreft is het :W Sauber.
Dat gezegd hebbende, ben ik wel van mening dat de nieuwe livery de auto goed staat
.
Daarnaast heb ik beide coureurs nooit kunnen betrappen op een spannende wedstrijd, dus wat mij betreft is het :W Sauber.
Dat gezegd hebbende, ben ik wel van mening dat de nieuwe livery de auto goed staat
Oei....dan duurt het nog wel even.himlims_ schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:33:
moet max zijn 'baard' laten staan wanneer hij 'promoveert' naar RBL?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Een buitengewoon talent is het niet, maar hij kon toch een 10 miljoen meenemen het jaar dat hij reed. Maar dat zal heden ten dagen nog te weinig zijn schat ik in. Neemt niet weg dat ik liever iemand anders in zijn plek zie, die net wat minder braaf is ingesteld.fynrd1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:39:
[...]
Giedo heeft het talent en het geld niet, ben blij dat di er niet bij zit.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Als je alleen F1 kijkt is het wel duur.Nik schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:36:
F1 moet gewoon weer terug op de commerciële zender. Dan maar met een berg reclames. Ik weiger zo veel te betalen als ik alleen F1 kijk.
Maar als je ook GP2,GP3, Nascar, Dtm enzo wil kijken is het best een schappelijke prijs.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V_S2uJwpbn4]
[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 03-02-2015 19:28 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Filmpjes verwijderd, uploader heeft een ban gekregen op YT.
[ Voor 84% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2015 20:04 ]
Testing, one, two ...
Wat een geweldig geluid!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Raar geluid en ook absoluut geen grip............als je daar 60 ronden mee moet rijden kom je wel een paar keer dwars. En je moet vooruit niet zijwaarts dan duurt het rondje het kortst.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Goed bezig! Dat gekloot met die proxies schiet ook voor geen ruk op.
Helaas, die Italiaanse kan ik echt niet aanhoren. Dit filmpje skip ik.
[ Voor 13% gewijzigd door AzzKickah op 03-02-2015 21:04 ]
[ Voor 84% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2015 20:04 ]
Testing, one, two ...
Hoe zie dat kapsel eruit na 70 ronden in Malaysia................
Ik moest 'm 3x lezen maar ik heb 'm nu!aveenhuysen schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:37:
[...]
Hoe zie dat kapsel eruit naar 70 ronden in Malaysia................![]()
![]()
Ik vind het er niet uitzien, die domme bril met dat toefje op z'n kop wat z'n hoofd veel langer maakt dan 't is. En die steentjes in de oren. Nah.
Goh en het was nog wel Alonso die achter het stuur zat en niet Jenson.aveenhuysen schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:54:
Raar geluid en ook absoluut geen grip............als je daar 60 ronden mee moet rijden kom je wel een paar keer dwars. En je moet vooruit niet zijwaarts dan duurt het rondje het kortst.

Alonso: How are you finding the flip-flops?
Button: There’s just no grip!
(bron).
Hmm.. Autosport heeft net bericht eruit gegooid dat Force India waarschijnlijk ook niet volgende test met de 2015 auto gaat rijden.
ALS ze gaan rijden is het de 2014 auto met de nieuwe 2015 Pirelli banden.
Ben benieuwd of we die nog verder zien!
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117583
ALS ze gaan rijden is het de 2014 auto met de nieuwe 2015 Pirelli banden.
Ben benieuwd of we die nog verder zien!
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117583
Vond het ook wel een vreemd verhaal dat ze in Jerez niet konden rijden met de 2015 auto, en ook niet met de 2015 motor.
De redenatie dat ze er weinig mee opschieten om met het 2014 pakket te gaan rijden kan ik dan wel weer volgen, en als je dan een kosten/baten verhaal krijgt.. Tja, dan begrijp ik ook dat ze verstek hebben laten gaan.
Maar ik begin me wel af te vragen of er uberhaubt een 2015 auto is?
De redenatie dat ze er weinig mee opschieten om met het 2014 pakket te gaan rijden kan ik dan wel weer volgen, en als je dan een kosten/baten verhaal krijgt.. Tja, dan begrijp ik ook dat ze verstek hebben laten gaan.
[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 03-02-2015 22:12 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
The Eagle has landed (of was het de Karata Kid?).

Testing, one, two ...
Hmm ik moet m'n post van gisteren intrekken volgens mij, dat geluid van die Honda is 5x zo hard als die van Mercedes lijkt wel!
Dat vragen meer mensen zich dus af, er zijn geruchten dat Force India niet eens het geld zou hebben om naar Melbourne te kunnen gaan.Destruction schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:10:
Vond het ook wel een vreemd verhaal dat ze in Jerez niet konden rijden met de 2015 auto, en ook niet met de 2015 motor.

[ Voor 54% gewijzigd door Bart-Willem op 03-02-2015 23:08 ]
En dat terwijjl Force India van Vijay Mallya is, volgens mij heeft die man meer geld dan-ie zonder F1 team ooit op kan maken en is hij bovendien ook fan van de sport. Zouden ze dan toch de stekker eruit gaan trekken? Het lijkt me vrij helder dat als Vijay terug stapt, dat Force India dan ook vrijwel meteen pleite is.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Lees dit maar eens even over Mallaya, zo heel rijk is hij niet meer.Destruction schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:29:
En dat terwijjl Force India van Vijay Mallya is, volgens mij heeft die man meer geld dan-ie zonder F1 team ooit op kan maken en is hij bovendien ook fan van de sport. Zouden ze dan toch de stekker eruit gaan trekken? Het lijkt me vrij helder dat als Vijay terug stapt, dat Force India dan ook vrijwel meteen pleite is.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Kvyat staat alweer stil, net na een bericht over een uitstapje. Als hij maar niet weer een vleugel afschrijft...
Ik ben blij dat de Honda wat geluid maakt, maar ik vrees dat het wel in hun nadeel gaat werken. Voor zover ik weet maken de nieuwe motoren geen geluid meer omdat vrijwel alle restenergie opgevangen word door de nieuwe systemen.
Het feit dat Honda veel geluid maakt, zou kunnen betekenen dat zij de rest-energie niet goed op (kunnen) vangen, en daarmee dus belangrijke PK's gaan missen..
Het feit dat Honda veel geluid maakt, zou kunnen betekenen dat zij de rest-energie niet goed op (kunnen) vangen, en daarmee dus belangrijke PK's gaan missen..
De meeste restenergie gaat gewoon verloren als warmte, vaak wel te zien op de IR en zelfs de gewone cameras
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
http://www1.skysports.com...nistration-on-february-19
Ik weet niet hoor maar het zou mij alsnog verbazen als ze aan de start staan in Australie. Met welke auto dan? Die van afgelopen jaar? Nee dat gaat lekker veel zin hebben, daar haal je vast weer 2 punten en 30 miljoen mee binnen.
Kansloos.
Ik weet niet hoor maar het zou mij alsnog verbazen als ze aan de start staan in Australie. Met welke auto dan? Die van afgelopen jaar? Nee dat gaat lekker veel zin hebben, daar haal je vast weer 2 punten en 30 miljoen mee binnen.
Kansloos.
30 miljoen vangen en leegpompen en weer kapot laten gaan. Goede investering toch?
McLaren gaat ook weer lekker vandaag
Als Marussia of Caterham niet meedoet dan is McLaren straks de hekkensluiter.
McLaren gaat ook weer lekker vandaag
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
bronHamilton verbetert zich naar een 1.35.511 maar is daarmee nog niet sneller dan Verstappen.
Zou het door zijn nieuwe kapsel komen?
EDIT: Oke.. I stand corrected
Hamilton neemt op het tijdenscherm de koppositie van Raikkonen over door een 1.28.977 te rijden.
[ Voor 23% gewijzigd door Edd op 04-02-2015 10:37 ]
-
NeePhusebox schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:34:
30 miljoen vangen en leegpompen en weer kapot laten gaan. Goede investering toch?

Kalm mie jonge, kijk naar Renault/RBR vorig jaar bij de eerste test.McLaren gaat ook weer lekker vandaagAls Marussia of Caterham niet meedoet dan is McLaren straks de hekkensluiter.
Komt helemaal goed met Honda.
Ze hebben anders de laatste post-season test ook misschien één ronde gereden. Ze hadden dat blok ook in een of andere NSX kunnen testen toch?
Vroeg me af of er al een nieuw-seizoen-F1-topic was. Over het hoofd gezien dus. 
Mooie OP! Spannend dit jaar, ben benieuwd hoe Max het gaat doen, maar ook Vettel en Alonso.

Mooie OP! Spannend dit jaar, ben benieuwd hoe Max het gaat doen, maar ook Vettel en Alonso.
voor wie deze testdag nog willen volgen:
http://www.f1today.net/nl/live/2015/02/04/circuito-de-jerez
met extra info over Max
en http://live.autosport.com/commentary.php/id/816
met extra info over Max
en http://live.autosport.com/commentary.php/id/816
Gerucht gaat dat Honda er achter zit. Magnussen dan als 1 van de rijders. Auto van 2014 met de Honda motor.AzzKickah schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:30:
http://www1.skysports.com...nistration-on-february-19
Kansloos.
Waarschijnlijk bedenken ze zich dat 4 auto's meer info oplevert dan 2.

Als dat gerucht waar is, is dat goed nieuws. Want steun van zo'n fabrikant betekent een stabielere basis voor dat teamL1nt schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:44:
[...]
Gerucht gaat dat Honda er achter zit. Magnussen dan als 1 van de rijders. Auto van 2014 met de Honda motor.
Waarschijnlijk bedenken ze zich dat 4 auto's meer info oplevert dan 2.
Ik hoop dat of Ferrari of Honda dat team van de ondergang red, was van de nieuwkomers toch het team dat een beetje deed terugdenken aan Minardi, degene met de gunfactor
De Ferrari gaat echt verdacht goed, al zegt (zeker een eerste) test niet veel, ze zetten daar toch mooie tijden neer en rijden voldoende rondjes....
Ai ai Alonso... dit wordt echt een zuur jaar.
Ai ai Alonso... dit wordt echt een zuur jaar.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik snap sowieso niet dat niemand het voorbeeld van Red Bull volgt. Zeker een Ferrari of McLaren welke grotendeels op eigen benen kunnen staan en aan vrijwel niemand verantwoording hoeven af te leggen.
Vertrekt Kimi toch uit de F1 voor de start van dit seizoen?
Kimi Raikonen rijdt voor Nissan!!

Aan het eind van de race in Amerika zijn ze iets vergeten op te ruimen.
Kimi Raikonen rijdt voor Nissan!!

Aan het eind van de race in Amerika zijn ze iets vergeten op te ruimen.
En Hamilton staat ergens stil...
Overigens, Autosport is weer op dreef om de verveling te verdrijven
Overigens, Autosport is weer op dreef om de verveling te verdrijven
10:06 SAUBER FACTS breaking news: we've told EDD STRAW that by the end of today he must have produced at least one random fact about every team that is at Jerez this week. Sorry, Force India fans.
Ik heb echt het gevoel dat dit seizoen een complete andere wending gaat nemen dan verwacht. Natuurlijk zeggen de tijden niet alles nu maar na 3 dagen en 400 ronden is Mercedes nog ruim een seconde trager dan Ferrari. Krijg niet de indruk dat ze een ander programma afwerken aangezien de Ferrari's gewoon structureel die snellere tijden rijden.
Daarnaast staat de Mercedes nu al voor de 2e keer met panne langs de baan dus het lijkt erop dat het niet echt lekker gaat daar. Misschien krijgen we dus weer een saai seizoen alleen nu geen Mercedes maar Ferrari alleen vooraan :-)
Daarnaast staat de Mercedes nu al voor de 2e keer met panne langs de baan dus het lijkt erop dat het niet echt lekker gaat daar. Misschien krijgen we dus weer een saai seizoen alleen nu geen Mercedes maar Ferrari alleen vooraan :-)
Vorig jaar zat Ferrari over de fuel flow heen voor die tijden. Is nu ook maar weer afwachten.
Haha, trap nou niet in de pre-season test conclusies valstrik! Hoe vaak was een team bij testen wel niet snel en gedurende het seizoen nergens.
Ferrari gaat wel beter dan vorig jaar, maar andere teams hebben echt nog lang niet achterste van hun tong laten zien. Op het autosport.com forum zwerft een quote rond dat Mercedes alleen nog maar met volledig volle tank gereden heeft. Dat is 100 kg aan brandstof. Tov een lege tank scheelt dat zo'n 5-6 secondes. Stel dat Ferrari met 30 liter die tijden reed, dan kan Mercedes alsnog paar seconden sneller.
Hoewel Mercedes ook stins had van 1:26, zou wel gek zijn als je met een volledig volle tank zowel 1:21 kan rijden als 1:26. Dus ook deze claim moeten we weer nemen met korreltje zout.
Mysterie mysterie!
Ferrari gaat wel beter dan vorig jaar, maar andere teams hebben echt nog lang niet achterste van hun tong laten zien. Op het autosport.com forum zwerft een quote rond dat Mercedes alleen nog maar met volledig volle tank gereden heeft. Dat is 100 kg aan brandstof. Tov een lege tank scheelt dat zo'n 5-6 secondes. Stel dat Ferrari met 30 liter die tijden reed, dan kan Mercedes alsnog paar seconden sneller.
Hoewel Mercedes ook stins had van 1:26, zou wel gek zijn als je met een volledig volle tank zowel 1:21 kan rijden als 1:26. Dus ook deze claim moeten we weer nemen met korreltje zout.
Mysterie mysterie!
ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik heb zń vermoede dat mercedes 'gewoon' op minder vermogen draait dan mogelijk is. zeg maar op 90-95% van engine power, en straks in melboure zetten ze schakelaartje om en vroooooooom weg zijn zeMalt007 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:19:
Ik heb echt het gevoel dat dit seizoen een complete andere wending gaat nemen dan verwacht. Natuurlijk zeggen de tijden niet alles nu maar na 3 dagen en 400 ronden is Mercedes nog ruim een seconde trager dan Ferrari. Krijg niet de indruk dat ze een ander programma afwerken aangezien de Ferrari's gewoon structureel die snellere tijden rijden.

Ik hoop echt dat Mercedes weer domineert overigens maar ik denk echt dat er wat paniek is daar achter de schermen. Als Ferrari daadwerkelijk 80pk heeft gevonden en meer tokens over heeft en daarbij ook nog eens een geode auto heeft gebouwd weet je het maar nooit.
Vergeet ook niet de invloed van sponsoren, die vinden het denk ik ook wel prettig als ze nu al op kop rijden. Ik zeg niet dat het zo is maar er spelen veel dingen mee tegenwoordig. Kijk maar wat voor positieve aandacht Ferrari nu al krijgt.
En wat zal Alonso balen :-)
Vergeet ook niet de invloed van sponsoren, die vinden het denk ik ook wel prettig als ze nu al op kop rijden. Ik zeg niet dat het zo is maar er spelen veel dingen mee tegenwoordig. Kijk maar wat voor positieve aandacht Ferrari nu al krijgt.
Ik zie het allemaal straks in Melbourne wel
Vorige jaar leek Ferrari het tijdens de testen ook wel goed te doen en was Red Bull (dankzij Renault) een drama. Tijdens het seizoen lagen de verhoudingen toch wat anders.
Yamaha MT-09
0,9 achter kimi. Verder zijn de rondetijden niet erg constant valt me op. Hoop maar dat hij er klaar voor is halverwege maart ergens.himlims_ schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:35:
holy crap; max is aan het stampen, 0.7sec. achter op kimi (nr. 1 op moment van schrijven)
ps; iemand een stream?
Alonso zal pas een beetje balen als Ferrari daadwerkelijk een winnende auto heeft gebouwd (en McLaren totaal niet).Malt007 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:33:
Ik hoop echt dat Mercedes weer domineert overigens maar ik denk echt dat er wat paniek is daar achter de schermen. Als Ferrari daadwerkelijk 80pk heeft gevonden en meer tokens over heeft en daarbij ook nog eens een geode auto heeft gebouwd weet je het maar nooit.
Dat weten we waarschijnlijk pas over een maandje of 2 a 3.
Ik denk niet dat hij zo voorbarig is. Het is nog onmogelijk om harde conclusies te trekken.
ook nog een mooie live feed van skysports. http://www1.skysports.com/live-blog/12433/9698857/jerez-day-four-live
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Alonso zou ook wel geweten hebben dat die Honda een grote gok was. Ik denk eerder dat hij gewoon zo klaar was met Ferrari dat ie daarom weg is gegaan wetend dat hij waarschijnlijk stap terug moet doen.Zamorano schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:41:
[...]
Alonso zal pas een beetje balen als Ferrari daadwerkelijk een winnende auto heeft gebouwd (en McLaren totaal niet).
Dat weten we waarschijnlijk pas over een maandje of 2 a 3.
Ik denk niet dat hij zo voorbarig is. Het is nog onmogelijk om harde conclusies te trekken.
Denk ook dat hij geen vertrouwen meer had in Ferrari aangezien ze al jaren geen goede auto meer bouwen.Vervolgens is hij lekker gemaakt door McLaren en lijkt hij met de gebakken peren te zitten.
Mooi dat iedereen McLaren al afschrijft, en dat Ferrari wel de favoriet lijkt voor het komende jaar 
Mercedes zet die motor in Australië van de besparingsstand af, en geeft een keer echt gas, en ze zijn weer weg.
Mercedes zet die motor in Australië van de besparingsstand af, en geeft een keer echt gas, en ze zijn weer weg.
De pagina is bij mij vrij leeg, behalve wat tekst met namen en rondetijden, dat hoort zo?f4stf0rw4rd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:42:
ook nog een mooie live feed van skysports. http://www1.skysports.com/live-blog/12433/9698857/jerez-day-four-live
Vind deze net wat actueler, informatiever, en ook nog van eigen bodem.
Staat hierboven al eerder vermeld
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 04-02-2015 11:59 ]
Testing, one, two ...
Nee hoor, na vorig jaar (en eerder) ben ik zeeeeeeeer voorzichtig met enthousiast zijn over de nieuwe auto..Hoogie2004 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:50:
Mooi dat iedereen McLaren al afschrijft, en dat Ferrari wel de favoriet lijkt voor het komende jaar
Feit is wel dat ze goede stappen hebben gemaakt, het commentaar van Kimi gister + het commentaar van andere teams geeft voorzichtige hoop. Maar ik ben het met je eens dat Mercedes deze tests gewoon gebruikt om de reliability te testen. De snelheid hadden ze al en de motor zal net als bij de andere leveranciers beter zijn geworden.
De vraag is of het gat kleiner is geworden, groter, of gelijk gebleven. We zullen het zien in Melbourne, can't wait!
[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 04-02-2015 12:01 ]
Ik geloof best dat Ferrari 80PK heeft gevonden, maar Mercedes heeft ook niet stilgezeten. De verwachting bij zowel Ferrari als Renault was dat ze de achterstand op Mercedes zouden gaan halveren. Dat zou betekenen dat Mercedes rond de 50PK heeft gevonden.Malt007 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:33:
Ik neem aan dat Mercedes gewoon weer vooraan staat in Melbourne, maar hoop/verwacht wel dat Red Bull en Ferrari de strijd beter aan kunnen gaan dan afgelopen jaar.
Honda verwacht ik nog niet zo veel van dit seizoen, hebben toch een jaar achterstand en ik denk dat ze dat gaan merken.
Ferrari was net zo goed klaar met Alonso en heeft Vettel al een contract gegeven nog voordat Alonso z'n vertrek rond was. Het is simpel; Alonso wilde niet alleen weg bij Ferrari, hij moest weg en de enige optie was McLaren Honda.L1nt schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:46:
[...]
Alonso zou ook wel geweten hebben dat die Honda een grote gok was. Ik denk eerder dat hij gewoon zo klaar was met Ferrari dat ie daarom weg is gegaan wetend dat hij waarschijnlijk stap terug moet doen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ziet er toch wel pijnlijk uit dat McLaren en Red Bull maar resp 7 en 8 ronden gereden hebben, daar waar Toro Rosso er al 46 heeft staan.
Vind het toch wat apart dat Red Bull nu voor de 2e dag op rij problemen heeft met de motor/ERS, terwijl Toro Rosso ogenschijnlijk al 4 dagen lang 'probleemloos' rondrijdt met hetzelfde blok.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
was vorig seizoen toch ook?BM schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:33:
Vind het toch wat apart dat Red Bull nu voor de 2e dag op rij problemen heeft met de motor/ERS, terwijl Toro Rosso ogenschijnlijk al 4 dagen lang 'probleemloos' rondrijdt met hetzelfde blok.
vinden jullie het ook ngo zo freaking lang duren? ondanks alle 'pijn' van geluid, regeltjes, besparen etc. ... moet er gewoon snel geraced worden

men had toch plannen om F1 wekelijks 'iets te laten zien' daarmee doel ik op; testen van auto, rookies etc. om zo ieder weekend iets van F1 uit te kunnen zenden. Echter vind ik weinig meer over die plannen.... in rook op gegaan?
MAX(imum) attack op dit moment 
1. Räikkönen 1:22.537 Hard
2. Verstappen 1:22.553 +0.016 Soft
[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 04-02-2015 13:54 ]
Testing, one, two ...
Bij een testdag met nieuwe auto al meteen constant rijden is niet reëel. Dat betekend dat je de max (haha) al gevonden hebt. Zeker voor een newby lijkt me dat niet wenselijk. En wie weet zijn ze wat verschillende tactieken aan het oefenen/bekijken of bepaalde standen aan het testen. Ik heb het idee dat ze de meeste data al wel binnen hebben en nu rest het dus om de rookies in te rijden 
Even wat snellen tijden knallen om in het nieuws te komen is ook niet heel raar
Even wat snellen tijden knallen om in het nieuws te komen is ook niet heel raar
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 04-02-2015 13:54 ]
Op F1tday staat dat Raikkonen die tijd op mediums heeft gereden overigens.hardware-lover schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:52:
MAX(imum) attack op dit moment
Je zult wel gelijk hebben, het zal wel het laatste type band zijn waar hij op heeft rondgereden, is inderdaad niet perse de band waar hij zijn snelste tijd mee heeft gereden, maakt het nog leukerMalt007 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:56:
[...]
Op F1tday staat dat Raikkonen die tijd op mediums heeft gereden overigens.
Testing, one, two ...
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat McLaren-Honda nog een beetje slecht weer aan het spelen zijn.Hoogie2004 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:50:
How do you save a random generator ?
Dat niet alleen, ik denk ook dat ze de motor nu pas echt kunnen doortesten, en dat ze dus gewoon rustig aan doen om te zien wat er allemaal echt mogelijk is. Je hoeft niet voluit te gaan en zoveel mogelijk motoren op te blazen om informatie te krijgen.enchion schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:52:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat McLaren-Honda nog een beetje slecht weer aan het spelen zijn.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als ze dat weer zouden doen, dan is alle data betreft de motor waardeloos, en zo ook de hele testweek.Señor Sjon schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:21:
Vorig jaar zat Ferrari over de fuel flow heen voor die tijden. Is nu ook maar weer afwachten.
Ik heb juist begrepen dat inderdaad 80pk is gevonden bij Ferrari, en tussen de 30 en 50pk bij Mercedes. Maar, iemand op f1today beweerde ook al dat Ferrari minder tokens heeft verbuikt, terwijl ik toch echt heb begrepen dat zij de meeste hebben verbruikt, en hun overige tokens niet meer kunnen inzetten om nog echt een stap te kunnen maken. Dat in tegenstelling tot Mercedes.Malt007 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:33:
Overigens hoeft Ferrari niet zoveel te doen om hun sponsoren blij te maken, tenminste niet bovenaan rijden op testdagen. Denk dat in hun testprogramma veel punten zitten waarin ze zwakheden van het afgelopen seizoen uitbuiten. Dus veel zwakheden vinden bij het insturen en het uit accelereren. Ze staan ook flink onderaan in de speedtraps, alhoewel de bron vaag is, zitten ze zo'n 20 a 25km/u onder de Williamsen. De rest lijkt meer bezig met de motoren en systemen belasten, daar is snel bochtenwerk niet voor nodig. Ik denk dat het qua betrouwbaarheid bij Ferrari ook wel traditioneel goed zit, en dat Sauber voornamelijk op dat punt aan het testen is.
Maarja, niet teveel van Ferrari verwachten, ze waren vorig jaar het 4e a 5e team. Buiten dat om, is het een slachtveld geweest daar op personeelsvlak. Het roer gaat echt niet om in 2 maanden, maar eerder in 2 jaar.
Maar Williams zit toch op een andere filosofie, waarin ze op de tankgrootte hebben ingeleverd om de auto wat slanker te maken waardoor ze minder drag hebben en zo dus meer topsnelheid overhouden.
Tenminste dat deden ze vorig jaar toch ?
Maw aan die speedtrap kan je niet perse zoveel aflezen, zeker als Williams meer ronden gaat moeten sparen op de brandstof als het een echte race betreft.
Maw aan die speedtrap kan je niet perse zoveel aflezen, zeker als Williams meer ronden gaat moeten sparen op de brandstof als het een echte race betreft.
How do you save a random generator ?
Ik hoop het aangezien ik een aversie heb tegen Ferrari :-) Van oudsher altijd McLaren fan en begonnen met kijken eind jaren 90. Dus Schumacher heeft Ferrari voor mij verpest. En dat is ook wel weer vreemd want ik vind Schumacher als persoon en coureur fantastisch en ben ook nog eens ontzettende fan van Ferrari straatauto's.
[ Voor 30% gewijzigd door Malt007 op 04-02-2015 16:44 ]
Tja, je wilt toch kilometers maken om de aero en ophanging te testen.Firesphere schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:58:
[...]
Dat niet alleen, ik denk ook dat ze de motor nu pas echt kunnen doortesten, en dat ze dus gewoon rustig aan doen om te zien wat er allemaal echt mogelijk is. Je hoeft niet voluit te gaan en zoveel mogelijk motoren op te blazen om informatie te krijgen.
Hoe kom je daarbij? Ze haalden vorig jaar relatief hoge topsnelheden door gebrek aan downforce. het heeft niet zozeer met filosofie te maken, eerder met gebrek aan geld. In ieder geval geen gebrek aan kennis, zie al jaren hele interessante dingen daar vandaan komen. De tank is trouwens dusdanig klein, dat de omvang van dat ding pas gaat tellen wanneer ze hem met 20% of meer gaan verkleinen (voor aero). Daaronder zal het vooral gaan om het besparen van gewicht, wat wel behoorlijk aantikt. Vorig jaar verbruikte ze zo'n 90kg per race gemiddeld, dus denk dat hun tank zo'n 10% kleiner was?enchion schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:43:
Maar Williams zit toch op een andere filosofie, waarin ze op de tankgrootte hebben ingeleverd om de auto wat slanker te maken waardoor ze minder drag hebben en zo dus meer topsnelheid overhouden.
Hier trouwens het overzicht waar ik het over had, de informatie die erop staat is wat afwijkend van wat ik eerder beweerde

Opvallende quote van Verstappen:
Snelste van de Renaults, en nog maar 90% van de max? Lijkt mij toch sterk dat met name de runs met de softe banden meer nut hebben en leerzamer zijn als je voluit gaat? In de kwalificaties ga je toch ook zo hard mogelijk?"De Renault-motor heeft ons nauwelijks problemen bezorgd deze week, dat is positief. De V6 presteert goed. Renault heeft progressie geboekt en voor Barcelona krijgen we de beschikking over meer pk's. Het chassis is ook een stap voorwaarts ten opzichte van vorig jaar. In mijn snelste ronde ging ik tachtig, negentig procent voluit, ik weet het niet. Ik hoef nu ook nog niet de limiet te benaderen."

[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 04-02-2015 19:05 ]
Wellciht ook een stukje aero wat ze testen, koelings data voor de motor, banden degradatie
Idd, en met maar weinig spares lijkt het me niet handig om kostbare tijd te verliezen door schade die je nodig hebt voor je data. Dus wat dat betreft verstandig en goed van het team en Max. Daarnaast denk ik dat de meeste teams momenteel met die instelling aan het TESTEN zijniichel schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:54:
Wellciht ook een stukje aero wat ze testen, koelings data voor de motor, banden degradatie
I am the great Cornholio!
[ Voor 121% gewijzigd door hardware-lover op 25-02-2015 13:47 ]
Testing, one, two ...

Liveries als biljartballen
3 en 26 moeten zwart wit zijn
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2