[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.331 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Heerlijk, dat plaatje :D

Wel gaaf om te zien, dat bestickeren. Maar hell, gebeurt dat (nog) met de hand?! :o En een schaar en lineaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34
Misschien kunnen ze er een rode lantaarn op zetten bij McLaren.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
2015 Testing Jerez – Day One
1 Sebastian Vettel Ferrari 1:22.620 60
2 Marcus Ericsson Sauber 1:22.777 73
3 Nico Rosberg Mercedes 1:23.106 157
4 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:23.338 35
5 Valtteri Bottas Williams 1:23.906 73
6 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1:25.327 46
7 Fernando Alonso McLaren 1:40.738 6

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vJ9AE5QRb_8]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PMy8kEZJcAE]

[ Voor 16% gewijzigd door Dupje op 01-02-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mocht deze hier al voorbij zijn gekomen, mijn excuses.

[YouTube: http://youtu.be/wlxT7kp-ls8]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Die auto van Alonso klinkt echt niet lekker!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee maar gelukkig heeft Alonso geduld, dit heeft hij immers aangetoond door 5 jaar bij Ferrari te blijven zegt hij zelf (volgens mij ging hij er juist weg omdat zijn geduld op was, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zou wat zijn als Ferrari nu opeens wel een goede auto heeft...

Vind die Honda sound van het eerste filmpje wel wat hebben. Een of andere freaky grom.

[ Voor 42% gewijzigd door Phusebox op 01-02-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04
Ik hoop het voor Kimi, maar ben bang dat het net zo 'n drama gaat worden als vorig jaar.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

de bitrate van die filmpjes spoort van geen meter .. 36kbps ofzo .. |:(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Filmpjes verwijderd, uploader heeft een ban gekregen op YT.

[ Voor 121% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2015 20:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Ferrari laat wat snelle rondjes zien op de test. Ze zijn volgens mij redelijk bezig met kijken hoe hard ze kunnen :) De vraag is, hoeveel harder kan het nog, ze zullen absoluut niet alles laten zien tijdens de test.

De Mercedes heeft volgens mij nog geen ronde echt gas gegeven (zelfs Rosberg gisteren niet)

#edit: En nu ik dit zeg begint Hamilton een beetje gas te geven en in de buurt te komen van de snelste tijden tot nu toe :P

#edit2: Wederom veel teams die in het begin niet veel rijden.. En we hebben een Lotus op de baan :D

#edit3: De Lotus is best mooi zo op de baan :)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.images.autosport.com/editorial/1422869271.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-02-2015 10:38 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Voor Vettel is het i.i.g. een stuk beter begin dan vorig jaar.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

:D

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik heb het idee dat er grote stappen zijn gemaakt ten opzichte van vorig jaar, ze gaan al bijna 3 seconden sneller dan toen. Ferrari ziet er ook zeer goed uit, als ze zo vroeg in de ochtend al zo snel rijden. Er wordt altijd gezegd dat de tijden tijdens het testen niks zeggen maar je kan mijns inziens altijd wel zien wie er dit jaar een goede auto heeft.

Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik voel wel een gezonde spanning nu Verstappen voor het eerst voor met de grote jongens mee rijdt. Nou maar hopen dat hij wat mooie dingen laat zien, zijn teamgenoot verslaat en wat punten scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:45

iichel

Gazoooo

De McLaren heeft zo te zien een pukkeltje op z'n neus

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Verstappen in ieder geval lekker van start, nu al net zo snel als zijn teamgenoot gisteren. Nu maar hopen dat de auto snel genoeg is om binnen 2 seconden van de Ferrari te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11

Wom

Malt007 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:46:
Ik heb het idee dat er grote stappen zijn gemaakt ten opzichte van vorig jaar, ze gaan al bijna 3 seconden sneller dan toen. Ferrari ziet er ook zeer goed uit, als ze zo vroeg in de ochtend al zo snel rijden. Er wordt altijd gezegd dat de tijden tijdens het testen niks zeggen maar je kan mijns inziens altijd wel zien wie er dit jaar een goede auto heeft.

Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik voel wel een gezonde spanning nu Verstappen voor het eerst voor met de grote jongens mee rijdt. Nou maar hopen dat hij wat mooie dingen laat zien, zijn teamgenoot verslaat en wat punten scoort.
Heel maf, maar dat heb ik dus ook. Toch gek dat je zo 'verbonden' voelt om het simpele feit dat er een Nederland meerijdt. Leg het maar uit 8)7

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Edd

Malt007 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:49:
Verstappen in ieder geval lekker van start, nu al net zo snel als zijn teamgenoot gisteren. Nu maar hopen dat de auto snel genoeg is om binnen 2 seconden van de Ferrari te komen.
En nu is hij sneller ;)
Een 1:24.7 tegenover 1:25.3

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En Kvyat rijdt rond zonder voorvleugel... Vanuit de pits al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Wom schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:52:
[...]

Heel maf, maar dat heb ik dus ook. Toch gek dat je zo 'verbonden' voelt om het simpele feit dat er een Nederland meerijdt. Leg het maar uit 8)7
Nou er staat wel wat meer op het spel voor mij. Ik volg die jongen al sinds hij een jaar of 6 is volgens mij omdat ik altijd op verstappen.nl keek voor zijn vader. Op een gegeven moment gingen ze daar de resultaten van Max in de karts laten zien en toen werd al snel duidelijk dat hij een exceptioneel talent is. Vervolgens jaren alles gevolgd en vooral gehoopt dat het echt talent was en niet gewoon alleen de ideale begeleiding met de snelste kart als gevolg. In de loop der jaren ga je steeds meer hopen dat er weer een nederlander in de F1 komt die mag rijden op basis van talent en niet op geld. Uiteindelijk is het nog sneller gegaan dan je ook maar kon hopen. Nu moet hij het dus echt laten zien en ik heb echt goede hoop dat hij een icoon kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me iedere keer op, bij verschillende teams, hoezeer bestickeren knutselwerk is. Beetje knippen, beetje met tape klooien en dan is het wel goed.
Ik heb een timelapse gezien van het bestickeren van de nieuwe Ferrari en zonder stickers is zo'n auto best wel heel lelijk!
Lelijk? Gewoon een auto zonder stickers, al ervaren mensen iets dat ze niet gewend zijn snel als onprettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 15:05

Edd

Even wat foto's..
Afbeeldingslocatie: http://www.f1-direct.net/2015/img/livejerez/129.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.f1-direct.net/2015/img/livejerez/130.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.f1-direct.net/2015/img/livejerez/131.jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Misschien leuk om bij te houden vandaag:
http://www.gpupdate.net/n...frontera-2-februari-2015/

Liveblog over de test vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:23
Serieus geen reservervleugel? :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B81YiXUCEAARQCb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Horner confirmed that they have no replacement wing at the track before afternoon. Well done...

JONATHAN NOBLE has just been speaking to Red Bull team boss Christian Horner about the RB11 running without a front wing.

Kvyat damaged the only wing Red Bull has here at Jerez, so the team is carrying out very basic work that is can complete without one while a spare is flown out.

There's no guarantee that the new spare will make it to Spain in time to allow the team to do any more proper running today, so everyone at Red Bull is having to cross their fingers.
http://www.f1technical.ne...hp?f=12&t=21387&start=120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Vreemd verhaal. Een vleugel is het eerste wat zo'n beetje kapot gaat bij een akkefietje en dan neem je daar niet minstens 2 extra van mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

McLaren is op zoek naar een 'recurring problem', vandaar dat Jenson soms 1 rondje kan rijden... Hij komt ook telkens de pits binnen rollen en zet de motor uit ver voor de pitbox. Lijkt dus motor-gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 15:42

BM

Moderator Spielerij
Kennelijk was Red Bull dus echt heel, heel laat klaar met de auto. Een extra vleugeltje lijkt me idd wel het minste wat je aan reserveonderdelen bij hebt

@Hoogie: wie had na de ellende van vorig jaar bij de introductie van de nieuwe motoren gedacht dat Hondat dit jaar een probleem zou hebben :+ Imho totaal niet onverwacht dat ze daar de boel nog niet aan de gang krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door BM op 02-02-2015 12:28 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51

Player1S

Probably out in the dark

Red Bull was erg laat met de auto. Ik vermoed eigenlijk dat ze erg laat iets gevonden denken te hebben en het ontwerp op de schop hebben gegooid en hierdoor oa dus onderdelen te kort komen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Moet ie er wel zijn natuurlijk. Waarschijnlijk nog in productie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 11:11

Wom

Hopelijk krijgt de FIA zo geen ideeën voor downforcerestricties volgend seizoen :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De Mercedes staat alweer op 70+ rondjes, waar de rest op < 45 staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Wom schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:32:
Hopelijk krijgt de FIA zo geen ideeën voor downforcerestricties volgend seizoen :+
Nou dat zou niet gek zijn toch. Minder downforce betekent dat ze dichter op elkaar kunnen rijden dus meer mogelijkheden tot inhalen. Dan ook 1200pk en een verbod op alle electronische hulpmiddelen graag, dat zal resulteren in zeer moeilijk bereidbare auto's dus lekker veel glijden en het pure talent van de coureurs zal de doorslag moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:43
L1nt schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:27:
Red Bull was erg laat met de auto. Ik vermoed eigenlijk dat ze erg laat iets gevonden denken te hebben en het ontwerp op de schop hebben gegooid en hierdoor oa dus onderdelen te kort komen.
Red Bull was niet zo zeer laat met de auto: de nieuwe neus kwam niet door de verplichte crashtest heen. Pas 1 dag voor de test is de crashtest geslaagd, waarna de productie is begonnen.

En aangezien dit zaken zijn die niet zomaar in een uurtje gemaakt zijn, en je wilt ok niet een prive vliegtuig sturen enkel en alleen voor 1 vleugel, sta ik er niet van te kijken dat er inderdaad maar 1 vleugel beschikbaar is.

Zelfde verhaal als een paar jaar geleden tijdens de britse GP waar er maar 1 nieuwe vleugel per auto beschikbaar was en toen Vettel de zijne plat reed, Webber zijn vleugel in mocht leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
BM schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:26:
Kennelijk was Red Bull dus echt heel, heel laat klaar met de auto. Een extra vleugeltje lijkt me idd wel het minste wat je aan reserveonderdelen bij hebt.
Tja, de neus zit natuurlijk aan de vleugel vast, en dat is zo'n beetje het meest cruciale punt bij de crash tests. Hij moet stevig genoeg zijn om door de test te komen, maar je wilt zo min mogelijk aerodynamische nadelen daarvan ondervinden. Er waren meer teams dit daar dit jaar best wat moeite mee hadden.
Aangezien de auto pas klaar is, vind ik het niet gek dat daar niet meteen ook een reserveonderdeel van ligt.
Maar ik ben wel blij met de reglementswijzigingen, de auto's zien er IMHO een stuk beter uit dit jaar.

Ben wel benieuwd hoeveel McLaren nog gaat rijden de komende dagen. Het lijkt wel iets beter te gaan dan bij de andere teams vorig jaar, maar het gaat nog niet van een leien dakje.
Toen Alonso gisteren zei dat de MP4-30 een ambitieuze, radicale wagen is, moest ik even denken aan de MP4-18, waar zelfs nooit mee geraced is. Maar dat zal wel goed komen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:35:
De Mercedes staat alweer op 70+ rondjes, waar de rest op < 45 staat
Ik heb het vermoeden dat ze op de 4e testdag er nog een 1,17 uit persen, gewoon ff de concurrentie op 3 seconden zetten ofzo. Daarnaast hebben ze volgens mij nog de meeste tokens over om gedurende het seizoen het meeste te verbeteren aan de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Malt007 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:37:
[...]

Ik heb het vermoeden dat ze op de 4e testdag er nog een 1,17 uit persen, gewoon ff de concurrentie op 3 seconden zetten ofzo. Daarnaast hebben ze volgens mij nog de meeste tokens over om gedurende het seizoen het meeste te verbeteren aan de motor.
Nee, ze hebben volgens mij juist het grootste deel van hun tokens opgebruikt, mede om Honda een hak te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

Konden ze dan niet (onderdelen van) een oude neus/voorvleugel gebruiken? Dit moet toch ongelofelijk veel nutteloze data genereren?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Tleilaxu schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:51:
[...]

Nee, ze hebben volgens mij juist het grootste deel van hun tokens opgebruikt, mede om Honda een hak te zetten.
Dat is niet wat Malt007 bedoelt denk ik. Hij zegt dat ze de meeste tokens over hebben, vergeleken met Ferrari en Renault.
Volgens de geruchten zijn beide waar. Mercedes heeft minder tokens gebruikt dan Ferrari en Renault, maar naar het schijnt wel al de helft (voor Melbourne). En ze zouden dan wel al in Melbourne met de 2015 spec motor gaan rijden (en dus de 2015 spec homologeren) om het Honda niet makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Iemand ergens een overzichtje gevonden met het aantal tokens wat de teams nog over hebben? Als je googled vindt je voornamelijk nieuws over McLaren Honda namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Malt007 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:09:
Iemand ergens een overzichtje gevonden met het aantal tokens wat de teams nog over hebben? Als je googled vindt je voornamelijk nieuws over McLaren Honda namelijk.
Ik dacht vorige week te lezen dat Mercedes er 16 had gebruikt, Ferrari tussen de 18-20 en Renault 22.
Van de 32 dus.

Als Honda het gemiddelde krijgt van wat de rest over houdt, is dat dus iets van 12-14 tokens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Zamorano schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:11:
[...]

Ik dacht vorige week te lezen dat Mercedes er 16 had gebruikt, Ferrari tussen de 18-20 en Renault 22.
Van de 32 dus.

Als Honda het gemiddelde krijgt van wat de rest over houdt, is dat dus iets van 12-14 tokens.
Ik had dit gelezen:
http://www.motoring.com.a...edes-snookers-honda-48777
Schmidt said Mercedes probably will arrive in Melbourne with only six tokens left for this year, while Renault – under massive pressure from Red Bull Racing to make big advances – is expected to have seven and Ferrari 12.
Alhoewel, blijkbaar weten ze het nog niet:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117536

[ Voor 7% gewijzigd door Tleilaxu op 02-02-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Ben wel benieuwd waar Mercedes de tokens voor heeft gebruikt. Vorig jaar schenen ze zo'n beetje 60pk meer te hebben dan Renault en Ferrari, dus als ze nu al zoveel gebruikt hebben verwacht je wel weer een mooie sprong voorwaarts. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze de tokens vooral hebben gebruikt om het blok (nog) zuiniger te maken of lichter wat weer andere grote voordelen met zich meebrengt natuurlijk. Ben ook benieuwd of Mercedes het electrische gedeelte flink heeft verbeterd, dat scheen vorig jaar nog verre van optimaal te zijn geweest tov de concurrentie.

Voorlopig denk ik dat Mercedes nog wel een seconde of 3-4 kan verbeteren aangezien ericsson gisteren zelfs sneller was. Ik geloof namelijk niet dat Sauber zo'n goede auto heeft neergezet met hun beperkte budget. Zo niet, dan heeft Ferrari echt een topprestatie neergezet afgelopen winter. Waarschijnlijk zagen ze in de simulator al dat ze een goede auto hadden en hebben ze Vettel daarmee overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dan zou Mercedes inderdaad overwegen z'n update schema voor de motoren best drastisch omgooien.
Vind ik nogal wat.

Ze zullen komend seizoen nog weinig vrezen van Honda (vermoed ik), maar op termijn (richting 2016-2017) kan het ze natuurlijk wel schelen hoe snel Honda kan ontwikkelen.

@Malt007: volgens mij was Kimi op de eerste testdag in 2014 ook de snelste. Dat zegt nog bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Het zegt niet alles maar ik denk niet dat er nog teams behalve Mercedes in de 1,20 gaan rijden deze week. Verschil is dermate groot met de rest en tov vorig jaar dat ik denk dat we weer wat Ferrari voorin gaan zien dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 16:02
Vorig jaar was 1.27 de snelste tijd op de eerste dag van Kimi, dat zei inderdaad niet zoveel. Maar dat Vettel nu al 1.20.x rijdt geeft in ieder geval aan dat er enigszins snelheid in de Ferrari zit dit jaar. Hij reedt die 1.21 rondetijden ook in een stint van een rondje of 7, dus Ferrari zou in kwalificatie trim nu al richting de 1.19 kunnen.

Hele voorzichtige conclusie: Ferrari heeft iets meer basissnelheid dan vorig jaar. Kans is natuurlijk groot dat dit voor bijna alle teams geldt, maar dat zij deze snelheid nog even achter de hand houden.

Voor de Ferrari fans is er voorzichtig hoop op optimisme, voor de Alonso fans een bittere pil ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Iemand enig idee op wat voor banden Vettel reed bij zijn snelste ronde? En of hij die ronde neerzette tijdens een langere stint of een qualificatie simulatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:25:
Vorig jaar was 1.27 de snelste tijd op de eerste dag van Kimi, dat zei inderdaad niet zoveel. Maar dat Vettel nu al 1.20.x rijdt geeft in ieder geval aan dat er enigszins snelheid in de Ferrari zit dit jaar. Hij reedt die 1.21 rondetijden ook in een stint van een rondje of 7, dus Ferrari zou in kwalificatie trim nu al richting de 1.19 kunnen.

Hele voorzichtige conclusie: Ferrari heeft iets meer basissnelheid dan vorig jaar. Kans is natuurlijk groot dat dit voor bijna alle teams geldt, maar dat zij deze snelheid nog even achter de hand houden.

Voor de Ferrari fans is er voorzichtig hoop op optimisme, voor de Alonso fans een bittere pil ;).
Het is inderdaad een beetje de vraag wat de rest (Williams/Lotus/RB/McLaren) nog achter de hand heeft.

Prima start voor Ferrari hoor, en als Alonso er nog zou rijden zou ik er zeker blij mee zijn gezien vorige jaren. :D
Maar, er kan nog erg veel gebeuren tot Melbourne en we weten niet wie op hoeveel procent van hun kunnen rijdt.
In RB heb ik bijvoorbeeld wel het vertrouwen dat ze er straks echt wel staan. Ferrari heeft wat dat betreft toch een beetje de schijn tegen. Is ook echt iets voor Ferrari om er straks achter te komen dat de auto in warme omstandigheden de banden aan gort rijdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Dat mag wel ook. Ferrari had al een lage neus waardoor de nieuwe neus een kleinere impact zou moeten hebben dan bij teams met een 'piemelneus'.

Daarnaast hebben ze volgens de geruchten een PK of 80 gevonden ten opzichte van vorig jaar.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die conclusie is redelijk voorzichtig inderdaad.

De snelste tijd vorig jaar was 1:23.276, Vettel is nu 2.3 seconden sneller. Alleen vorig jaar al was de verwachting dat de wagens over het seizoen zo'n 3-4 seconden sneller werden. (in Australië waren ze zo'n 3-4 seconden langzamer als 2013, in Abu Dhabi nog maar 0,5 seconden).

Dus de Ferrari is qua snelheid nu op het niveau dat Mercedes in Abu Dhabi had... (ze zijn nu 2,5 seconde sneller als vorig jaar de snelste auto) Ik gok dat de overige teams vergelijkbare sprongen hebben gemaakt, en dus ook wel aan die tijden kunnen komen. Al lijkt de Ferrari motor een grotere stap te hebben gemaakt als de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Weet iemand een site waar ze een liveverslag van alle rondentijden doen, of zelfs met bandentype erbij? Ben namelijk erg benieuwd wat voor tijden vettel nu gaat neerzetten met mediumbanden.

Edit: 12:48 It's a pretty quick start to this run for Vettel - three straight laps in the 1m22s.

[ Voor 20% gewijzigd door Malt007 op 02-02-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik las ook, ten aanzien van (kapotte) neuzen, dat de verwachting is dat iedereen een Merc/Williams achtige neus wil hebben. Die is het beste qua downforce en drag. RBR had die neus net klaar voor de test, maar is nu dus stuk.

Ferrari en anderen rijden met een lange neus, die is dus minder efficient, maar eenvoudiger door de crashtest te krijgen. Die zullen waarschijnlijk de volgende tests wel met een korte neus rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:48:
[...]

Die conclusie is redelijk voorzichtig inderdaad.

De snelste tijd vorig jaar was 1:23.276, Vettel is nu 2.3 seconden sneller. Alleen vorig jaar al was de verwachting dat de wagens over het seizoen zo'n 3-4 seconden sneller werden. (in Australië waren ze zo'n 3-4 seconden langzamer als 2013, in Abu Dhabi nog maar 0,5 seconden).

Dus de Ferrari is qua snelheid nu op het niveau dat Mercedes in Abu Dhabi had... (ze zijn nu 2,5 seconde sneller als vorig jaar de snelste auto) Ik gok dat de overige teams vergelijkbare sprongen hebben gemaakt, en dus ook wel aan die tijden kunnen komen. Al lijkt de Ferrari motor een grotere stap te hebben gemaakt als de concurrentie.
Helaas valt het niet zo makkelijk te vergelijken, je weet immers niet wat de omstandigheden waren op de verschillende momenten en de invloed daarvan op de tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
En daarbij.. Mercedes reed vorig jaar op 100% in Abu Dhabi. In deze test rijdt niemand op 100%. Zeker de eerste dagen niet.

Je kunt ook goed kijken naar de range van tijden: Bijv Hamilton heeft ook langere stints gereden vandaag waarbij hij in de 1:26/27 zat. Dat betekent dus dat de Mercedes (op dit moment) geen 1:15 kan rijden, het verschil tussen volledig volle auto en lege auto was vorig jaar maximaal zo'n 7 seconden. Desalniettemin kan de Mercedes zo'n stint ook rijden met de motor op 75%...

Je weet het inderdaad nooit, maar het blijft een leuk spelletje om iets af te proberen te leiden uit het testen! :). Daarom kijken we er ook allemaal naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Jammer dat die liveverslagen niet zo gedetaileerd zijn, iemand enig idee wat ze bij verstappen en co aan het doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Malt007 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:06:
Jammer dat die liveverslagen niet zo gedetaileerd zijn, iemand enig idee wat ze bij verstappen en co aan het doen zijn?
Deze heeft veel specifieke Verstappen info: http://f1today.net/nl/live/2015/02/02/circuito-de-jerez

Ook bandenkeuzes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
McLaren heeft het probleem opgelost en komt hopelijk weer naar buiten voor het eind van de dag.
Dat riepen ze gisteren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Thx, precies wat ik zocht!

Blijkbaar is Williams erg snel dit jaar, die rijden volgens die site 1,24 met 'wet' banden. Dan verwacht ik nog wel een 1,10 als ze soft banden monteren ;-)

Verstappen heeft er dus 55 rondjes opzitten so far, nu even pause en hopelijk halen ze de 100 rondes dan vandaag. Zou toch wel heerlijk zijn als een goede auto hebben neergezet bij TR, af en toe wat puntjes sprokkelen en wellicht zelfs een keer een podium?

[ Voor 41% gewijzigd door Malt007 op 02-02-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Zo te horen rijd McLaren-Honda met een werkende ERS:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=48HCQUtAMk4]

(fluitende turbo is wel redelijk onderscheidbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Klagen over de regenbanden en intermediates. Is het nat, rijd niemand :+
Echt op zijn F1's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hmm, zo nat is het toch niet. Nasr verbetert zijn tijd zelfs nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Vettel rijdt 21 hoog, 22 laag dus de baan is in goede staat. Eens kijken of Verstappen er nog een 1,23 uit kan halen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:16
Ah, rode vlag. Zal ook weer eens niet Maldonado zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Nou Mercedes is klaar voor vandaag. Zag nog een twittertje voorbij komen dat het problem in een 'jiffy' verholpen zou zijn maar blijkbaar is er toch meer aan de hand. Baal er wel van, hoewel het spannender is als de teams gelijkwaardig zijn moet ik bekennen dat ik vorig jaar wel genoten heb als Mercedes fan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33
Badeend schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:38:
Ah, rode vlag. Zal ook weer eens niet Maldonado zijn :+
Die sponsoren moeten wel erg blij zijn met zijn acties. Altijd wel vol in beeld dankzij een crash of andere actie >:)

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Max nu als enige op de baan in de regen? Hij rijdt best aardig door zo te zien.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Firesphere schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:28:
Max nu als enige op de baan in de regen? Hij rijdt best aardig door zo te zien.
Nasr ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

iichel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:46:
Zo te horen rijd McLaren-Honda met een werkende ERS:

[video]

(fluitende turbo is wel redelijk onderscheidbaar)
Het ding klinkt een beetje zoals de Honda grasmaaier die m'n ouders hadden. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Bart-Willem schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Het ding klinkt een beetje zoals de Honda grasmaaier die m'n ouders hadden. :/
Dus, we hebben... stofzuiger, stofzuiger, stofzuiger, grasmaaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 11-09 15:09
Hij klinkt echt niet goed, ik denk dat de honda engineers niet veel zullen slapen vannacht

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien maar wat kabouters lenen bij de buren:

:+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Filmpjes verwijderd, uploader heeft een ban gekregen op YT.

[ Voor 84% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2015 20:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 08:47

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:41

Destruction

(ex-)Automonteur

Leuk :)

Voor RedBull is het natuurlijk uitbuiten van exposure, ze hebben immers de primeur de jongste F1-coureur aller tijden (we mogen er niet vanuit gaan dat er nog eens een jochie van 17 in de formule1 gaat debuteren immers) in hun auto. Ik hoop dat Max leuke dingen kan gaan laten zien. Zou het wel leuk vinden als er ooit eens een Nederlander met het WK vandoor gaat :) En Jos blijft ook niet buiten beeld zo te zien.

Zonder decoder/sport1 zou de Formule1 in Nederland (en ik gok ook Belgie) meer kijkers trekken, nu er weer een Nederlander meedoet die ook nog eens de naam Verstappen draagt.

Ik had al gelezen dat er een soort van docu zou uitkomen over de voorbereiding van Max etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Destruction op 03-02-2015 00:24 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

F1 moet gewoon weer terug op de commerciële zender. Dan maar met een berg reclames. Ik weiger zo veel te betalen als ik alleen F1 kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46
Nik schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:36:
F1 moet gewoon weer terug op de commerciële zender. Dan maar met een berg reclames. Ik weiger zo veel te betalen als ik alleen F1 kijk.
Vooral als de BBC gewoon de helft al uitzend, dan wil ik niet 100+ euro betalen voor de andere 10 races.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jammer dat we in NL geen Sky abbo kunnen nemen, bij voorkeur in HD.

Bbc is goed uiteraard, maar mis het HD beeld. Sport 1 heeft wel weer Hd, maar mist de goede coverage van bbc/sky.
Naast dat Mol irritant kan zijn is er gewoon minder diepgang bij Sport 1. Minder mooie reportages, geen pitreporter, gridwalk.. Noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
Requiem19 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:47:
...

Bbc is goed uiteraard, maar mis het HD beeld. ...
Dat ligt dan aan je provider. Heb hier gewoon BBC1 em BBC2 allebei standaard in HD. En vertik het inderdaad ook om voor Sport 1 te betalen voor de helft van de races. Middelmatig commentaar en een mini team ter plekke. Dan maar 10 live en 10 in samenvatting op de BBC, maar wel in hoge kwaliteit en met een zeer kundig team.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harmsen schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:43:
[...]
Vooral als de BBC gewoon de helft al uitzend, dan wil ik niet 100+ euro betalen voor de andere 10 races.
RTL+ voor de overige races dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:52

IkWilbert

Het is mij!

hardware-lover schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:19:
[...]

RTL+ voor de overige races dan?
Dit is wel hoe ik het doe, BBC en RTL+

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

En de 3e testdag is begonnen :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik lees nog wel eens een 'educated guess' dat Honda ook met een split-turbo motor design gekomen is. Met de compressor aan de voorzijde van de motor geplaatst.

Weet iemand of dit klopt?

bv: http://www.motorsportmaga...ssons-learned-for-mclaren

maar hier weinig over terug te vinden: http://www.f1technical.ne...php?f=4&t=18874&start=435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
En Alonso al 4 rondjes in een half uur 8)7 . Zou McLaren-Honda het lek boven hebben

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RB11 mèt voorvleugel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:28:
[...]

En Alonso al 4 rondjes in een half uur 8)7 . Zou McLaren-Honda het lek boven hebben
Blijkbaar wel.
De motor schijnt nu een stuk gezonder te klinken en hij zet net een rondetijd neer die redelijk in de buurt zit van de rest.

Zou lekker zijn als ze vandaag gewoon probleemloos kilometers kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 08:47
IkWilbert schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:23:
[...]

Dit is wel hoe ik het doe, BBC en RTL+
Als je de App koopt (10 euro) dan heb je het geluid van de BBC radio. Kijk je BBC, dan kan je het boordradiokanaal open zetten en hoor je veel meer dan via de TV.

Dat van Red Bull is overigens een serie, er komen er meer!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:52

IkWilbert

Het is mij!

asing schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:17:
[...]

Als je de App koopt (10 euro) dan heb je het geluid van de BBC radio. Kijk je BBC, dan kan je het boordradiokanaal open zetten en hoor je veel meer dan via de TV.

Dat van Red Bull is overigens een serie, er komen er meer!
Bedankt voor de tip :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Een voorbode voor de rest van het seizoen, de eerste Sauber staat in het grind :+

Mijn sympathie voor dat team is helemaal verdwenen na dat debacle eind vorig jaar m.b.t. de coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 11-09 15:09
Welk debacle? Dat team staat op omvallen dus ze moesten wel.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

SnowDude schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:33:
Welk debacle? Dat team staat op omvallen dus ze moesten wel.
Het kan best uit noodzaak zijn geboren (laten we dat hopen, want als het niet nodig was en ze doen het bewust :X). Maar waar ik enkele jaren terug nog hoopte dat Perez die race in Maleisië zou winnen, zal ik dat nu echt niet meer doen. Het team spreekt gewoon niet meer tot de verbeelding.

Beetje het probleem wat Caterham ook wel had, ze misten ook de gun-factor, waar Marussia die toch wat meer had imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Hoogie2004 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:38:
[...]

Het kan best uit noodzaak zijn geboren (laten we dat hopen, want als het niet nodig was en ze doen het bewust :X). Maar waar ik enkele jaren terug nog hoopte dat Perez die race in Maleisië zou winnen, zal ik dat nu echt niet meer doen. Het team spreekt gewoon niet meer tot de verbeelding.

Beetje het probleem wat Caterham ook wel had, ze misten ook de gun-factor, waar Marussia die toch wat meer had imho.
Of Minardi <3

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Power output van de Honda motor redelijk ok:

"If we consult the numbers, Alonso crossed the start/finish line at 258km/h on that lap, while Rosberg follows at 262km/h. The top speed we've seen at the same point today is 273km/h from Massa in the Williams."

http://live.autosport.com/commentary.php/id/815

Op naar de 300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Een wat langere stint van zowel Rosberg als Alonso tegelijkertijd.
Het is op een opdrogende baan, en we weten niet wat voor programma ze afwerken, maar toch.
De laatste 6 rondjes (beide op de intermediates).

Rosberg - Alonso
1:36.982 - 1:38.543
1:37.132 - 1:38.201
1:37.601 - 1:37.410
1:38.219 - 1;37.839
1:37.876 - 1:37.053
1:38.892 - 1:39.669 (Alonso had een flink moment in T2)
Beiden gaan naar binnen.

Nu tijd voor slicks. :)

Hij klinkt best lekker trouwens. :9
[YouTube: http://youtu.be/6kTHV1xaG2A]

[ Voor 8% gewijzigd door Zamorano op 03-02-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mercedes gaat gewoon door met waar ze mee bezig waren, rondjes draaien. Ze hebben er nu alweer 2x zoveel opzitten als de concurrentie (63 vs 31) Als ze zo doorgaan rijden ze in hun eentje meer kilometers in de tests als alle andere bij elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zamorano schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:37:
Een wat langere stint van zowel Rosberg als Alonso tegelijkertijd.
Het is op een opdrogende baan, en we weten niet wat voor programma ze afwerken, maar toch.
De laatste 6 rondjes (beide op de intermediates).

Rosberg - Alonso
1:36.982 - 1:38.543
1:37.132 - 1:38.201
1:37.601 - 1:37.410
1:38.219 - 1;37.839
1:37.876 - 1:37.053
1:38.892 - 1:39.669 (Alonso had een flink moment in T2)
Beiden gaan naar binnen.

Nu tijd voor slicks. :)

Hij klinkt best lekker trouwens. :9
[video]
Vet geluidje hoor, die grom blijft er mooi in.

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2