[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.409 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vrijwel zeker van de baan (banen), maar je weet het nooit zeker bij dit soort zaken, achter de schermen speelt er vaak meer dan aan nieuws naar buiten komt.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:16 . Reden: opruimen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:44:
[...]

Ook die hadden nog soft voor de race. Waarom niet de race met medium beginnen?
Is er nou niemand die hier even antwoord op wil geven ? >:)
De top 10 moet reglementair op dezelfde banden starten als die waarmee ze hun kwalificatietijd gereden hebben.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

u_nix_we_all schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:01:
[...]
De top 10 moet reglementair op dezelfde banden starten als die waarmee ze hun kwalificatietijd gereden hebben.
Op de banden met de snelste tijd uit Q2 welteverstaan :)

[ Voor 64% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2015 13:54 . Reden: in het land der blinden is éénoog koning ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:03

AzzKickah

06-CENSORED

u_nix_we_all schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:01:
[...]

Ach natuurlijk :F
Eigenlijk wist ik dat wel maar daar kom ik dan niet op :z

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 19-03-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:45

Racing_Reporter

Contentmaker

AzzKickah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:40:
[...]

Hij zei gisteren zelf in Late Night dat monteurs en teamleden waar hij eerst prima goed mee kon, hem in Australie in de paddock niet meer (durfden) aan (te) k(e/ij)ken.

K*tzin.
Ah, in dat artikel van RTLGP stond een misschienertje maar Giedo bevestigde het dus zelf. Het stomme is inderdaad dat je als mechanic wel op moet passen als je niet wil dat de baas kwaad wordt. Jammer zeg.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Racing_Reporter schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:31:
[...]

Als de hele pitcrew vertrekt om te lunchen uit de pitbox op het moment dat jij aankomt, vind ik dat toch wel enigszins tekenend. Let wel: wandelgangenverhaal. Andere verhalen vertelden weer dat hij juist een goede band nog had met iedereen behalve de teamleiding.
Die hele pitcrew werd toch weggestuurd door de teamleiding van Sauber op het moment dat Giedo binnen kwam? Volgens mij was het geen spontane actie van het personeel.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Geen German GP dit jaar:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150319_01588229

Kan de kalender ook weer aangepast worden. Vreemd begin van het jaar zo: geen Alonso, geen McLaren, geen Bottas, (bijna) geen teams, geen geld (bij Sauber), geen spanning voor de top, en nu ook geen races? mmmmmm.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

XyritZz schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:33:
[...]

Die hele pitcrew werd toch weggestuurd door de teamleiding van Sauber op het moment dat Giedo binnen kwam? Volgens mij was het geen spontane actie van het personeel.
Hadden een spreekverbod met Giedo opgedragen gekregen. Mochten van de teamleiding dus niet met hem of zijn management spreken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 16:58
DexterBelgium schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:46:
Geen German GP dit jaar:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150319_01588229

Kan de kalender ook weer aangepast worden. Vreemd begin van het jaar zo: geen Alonso, geen McLaren, geen Bottas, (bijna) geen teams, geen geld (bij Sauber), geen spanning voor de top, en nu ook geen races? mmmmmm.
Word tijd dat die geldwolf B.E vertrekt.
Hij is meer kapot aan het maken dan wat anders met zijn macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik lees net (nu pas) dat Vettel officieel is uitgenodigd door Rosberg om bij de Mercedes-debrief op vrijdag om 16.00 uur (lokale tijd lijkt me) aan te schuiven, naar aanleiding van de opmerkingen in de persconferentie na afloop van de GP van Australië. Is zelfs goedgekeurd door Toto Wolff en Paddy Lowe!

Ben erg benieuwd of Vettel daar op in gaat, ik vind dit stiekem toch wel een topactie van Rosberg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:37

BM

Moderator Spielerij
Voor de mensen die niet helemaal op de hoogte zijn, wat is daar gezegt dat dit nodig zou zijn? :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 14:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Icephase schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:54:
Ik lees net (nu pas) dat Vettel officieel is uitgenodigd door Rosberg om bij de Mercedes-debrief op vrijdag om 16.00 uur (lokale tijd lijkt me) aan te schuiven, naar aanleiding van de opmerkingen in de persconferentie na afloop van de GP van Australië. Is zelfs goedgekeurd door Toto Wolff en Paddy Lowe!

Ben erg benieuwd of Vettel daar op in gaat, ik vind dit stiekem toch wel een topactie van Rosberg!
Tijdens de persconferentie zei hij al "I'll be there", dus ik denk wel dat hij daar op in gaat.
In ieder geval eens wat minder politiek correcte reacties:
YouTube: Vettel and Rosberg Tease Each Other Aus 15 The Preface
YouTube: Vettel & Rosberg Tease Each Other '15 AUS GP

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:57

iichel

Gazoooo

Zou Vettel een uurtje later om 17:00 ook op de echte echte debrief mogen komen dan? :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:57

iichel

Gazoooo

-dubbel-

[ Voor 93% gewijzigd door iichel op 20-03-2015 14:02 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 09:31
iichel schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:02:
Zou Vettel een uurtje later om 17:00 ook op de echte echte debrief mogen komen dan? :P
Precies en zelfs als het de echte debrief is, wat kan je nu helemaal leren van een FP1 debrief?
"Nou jongens, het lijkt erop dat we weer de snelste zijn dit weekend. Tot morgen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 07-10 17:06
Al met al wel leuk dat ze eens spontaan wat roepen en zeggen, in plaats van alles volgens een politiek correcte marketingbinder te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://www.gpupdate.net/n...n-geen-duitse-grand-prix/

"Door het wegvallen van dat evenement is de Hongaarse GP op 26 juli ineens de enige wedstrijd in een periode van zeven weken"

:( !

[ Voor 26% gewijzigd door AzzKickah op 20-03-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

En daar betaal je dan 15 euro per maand voor ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:25
Ach scheelt wel weer een saaie zondagmiddag :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 10:41
Arfman schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:11:
En wat precies kan Sport1 daaraan doen?
Je kan wel je abbonement voor 2 maanden opzeggen en 1 race op BBC/RTL kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:50

Martinspire

Awesomeness

Tjah, eerst ruimte willen maken voor de meest exotische Grand Prix en dan verbaasd zijn dat er nog wat meer GPs omvallen. Denk dat dit voor de Duitse fans en kijkcijfers wel een grote klap zal zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arjantje72 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 08:39:
[...]

En wat precies kan Sport1 daaraan doen?
Je kan wel je abbonement voor 2 maanden opzeggen en 1 race op BBC/RTL kijken.
Sport 1 kan er niks aan doen, F1/Bernie/FIA/FOM/whatever wel.

Ga het abbo dan maar tijdelijk stopzetten denk ik.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:16:
Denk dat dit voor de Duitse fans en kijkcijfers wel een grote klap zal zijn.
Ik denk dat dat het hele probleem al was. De toeschouwersaantallen waren dramatisch de afgelopen jaren.
En dat met een Duits team wat domineert en twee coureurs (die volgens mij ook in Duitsland erg weinig tot de verbeelding spreken) die vooraan meestrijden.

Dat de Duitse GP verdwijnt vind ik op zich niet eens zo heel erg. Weinig toeschouwers, meestal geen boeiende race op een niet heel boeiend circuit (het nieuwe Hockenheim dan).

Het is wel zorgwekkend dat de Europese binding blijkbaar minder wordt. Europa is toch de bakermat van de sport. En met Frankrijk al een tijdje van de baan (no pun intended) is dat wel jammer.
Toch kan ik me niet voorstellen dat dit ook gebeurt in Engeland (Silverstone) en Italië (Monza). Als je daar de massa's mensen ziet die op de GP's afkomen, nee, dan zie ik dat niet meteen dezelfde kant op gaan. Idem voor Spanje, al is het afwachten wat er gebeurt als Alonso ermee stopt. Spa is iets meer een zorgenkindje, al zullen de Duitse F1 fans nu misschien daar heen gaan. :)

Aan de andere kant, denk ik dat met wat investering, de Duitse markt wel veel meer te bieden heeft voor F1. Maar ik denk dat dit er niet in zit met het huidige machtsblok FOM/CVC. Er is makkelijker geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Nu online
Je hoeft geen abonnement te nemen?

Er is daarnaast dit jaar ook nog zat andere autosport op Sport1, dus mij hoor je niet klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Zamorano schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:58:
[...]
Spa is iets meer een zorgenkindje, al zullen de Duitse F1 fans nu misschien daar heen gaan. :)
Wat denk je van alle Nederlanders? Met alle exposure rond MV zal dit wel te merken zijn aan de Nederlandse opkomst daar. Zeker als de Duitse GP wegvalt. Ken in ieder geval al een handvol mensen die nu weer gaan, wat ze jaren niet meer gedaan hebben. En allemaal dezelfde reden: er doet een aansprekende Nederlander mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AzzKickah schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:08:
http://www.gpupdate.net/n...n-geen-duitse-grand-prix/

"Door het wegvallen van dat evenement is de Hongaarse GP op 26 juli ineens de enige wedstrijd in een periode van zeven weken"

:( !
dit jaar weer hungaroring bezoeken :P vorig jaar zat er alles in; brand, crashes, spanning, saftycar etc.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wom schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:11:
[...]

Wat denk je van alle Nederlanders? Met alle exposure rond MV zal dit wel te merken zijn aan de Nederlandse opkomst daar. Zeker als de Duitse GP wegvalt. Ken in ieder geval al een handvol mensen die nu weer gaan, wat ze jaren niet meer gedaan hebben. En allemaal dezelfde reden: er doet een aansprekende Nederlander mee.
Zeker. En aangezien Max een halve Belg is, helpt dat misschien ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zamorano schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:32:
[...]
En aangezien Max een halve Belg is, helpt dat misschien ook wel. :)
Weet niet of dat wel helpt, ik vind dat de Belgen niet de juiste sfeer creëren rond de Verstappen hype..

http://verstappen.be/v1/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:53

Pierre

Van nature lui!

hardware-lover schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:40:
[...]

Weet niet of dat wel helpt, ik vind dat de Belgen niet de juiste sfeer creëren rond de Verstappen hype..

http://verstappen.be/v1/
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Nu online
Tickets voor Spa zijn inmiddels besteld. Bronze dit keer.

In het verleden 2x Steel Zone gehad, ook prima staanplaatsen, maar dat is nu een of andere jongeren zone geworden. Wat daar nou weer de bedoeling van is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
masterslave schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:54:
Tickets voor Spa zijn inmiddels besteld. Bronze dit keer.

In het verleden 2x Steel Zone gehad, ook prima staanplaatsen, maar dat is nu een of andere jongeren zone geworden. Wat daar nou weer de bedoeling van is??
http://www.autoblog.nl/ni...l-waarde-voor-de-f1-71966

http://www.racexpress.nl/...van-jonge-f1-fans/n/62740

Of er een verband is, geen idee.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Zamorano schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:32:
[...]

Zeker. En aangezien Max een halve Belg is, helpt dat misschien ook wel. :)
Ik werk in Belgie, maar daar leeft het toch veel minder. Daar wordt Max toch echt als Nederlander gezien. Ondanks dat hij in Hasselt woont. Denk dat de Nederlanders hem serieus geclaimd hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wom schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:43:
[...]

Ik werk in Belgie, maar daar leeft het toch veel minder. Daar wordt Max toch echt als Nederlander gezien. Ondanks dat hij in Hasselt woont. Denk dat de Nederlanders hem serieus geclaimd hebben. :+
Was ook geen serieuze suggestie hoor. Ik had niet verwacht dat Max in België erg populair zou zijn.
Misschien met Stoffel volgend jaar wel een (echte) Belg in de F1, zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Nu online
Heeft Stoffel van Doorne genoeg punten voor een superlicentie vergaard? Anders gaat dat ook niet door.

Zie het sowieso niet snel gebeuren, McLaren juniors stromen altijd erg lastig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
masterslave schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:17:
Heeft Stoffel van Doorne genoeg punten voor een superlicentie vergaard? Anders gaat dat ook niet door.

Zie het sowieso niet snel gebeuren, McLaren juniors stromen altijd erg lastig door.
Zou dat nog een issue worden; dat teams even een plekje bij bijv. Manor huren om coureurs hun debuut dit jaar te laten maken, zodat ze niet met die draconische puntenregels zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Vandoorne heeft genoeg punten, dus dat kan het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens dat lijstje moeten diverse Formule 1 coureurs nog wat punten scoren om volgend jaar Formule 1 te mogen rijden. :+

[ Voor 57% gewijzigd door MegaTronics op 22-03-2015 13:13 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MegaTronics schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:12:
Volgens dat lijstje moeten diverse Formule 1 coureurs nog wat punten scoren om volgend jaar Formule 1 te mogen rijden. :+
Ja, krom hè? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Eigenlijk een idioot systeem, geen wonder dat VDG zegt dat de F1-droom over is: ik vermoed dat bij die afkoopsom van Sauber een clausule ingebakken zit dat voor die extra compensatie hij niet bij een ander team mag rijden dit jaar (zoals Ferrari ooit bij Prost en Raikkonen gedaan heeft bij die afkoopsommen).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:02
En dan hebben we nu nog steeds 19 races.. Dat is een fors stuk meer dan pak hem beet 10 jaar terug nog :)

En 15 euro per maand is nu echt niet veel geld...Keer uitgebreid koken voor 1 persoon en je bent al meer kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Adlermann schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:32:
[...]

En dan hebben we nu nog steeds 19 races.. Dat is een fors stuk meer dan pak hem beet 10 jaar terug nog :)
Verkeerd voorbeeld: Precies 10 jaar geleden waren er ook 19 races in het seizoen :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

[...]

En 15 euro per maand is nu echt niet veel geld...Keer uitgebreid koken voor 1 persoon en je bent al meer kwijt..
Wat een totaal kul-argument.

En sinds ik de F1 volg (1996) zijn er uit mijn hoofd nooit minder dan 16 races per seizoen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alonso cleared to fly to Malaysia, Spanish media claims

[ Voor 45% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:17 . Reden: opruimen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

Toen keek ik ook nog gratis.
Ik denk dat iedereen zelf moet bepalen wat veel geld is en wat niet. Ik vind 15 euro borderline veel voor 2 x per maand 1,5 uur vertier, als je de mazzel hebt dat het geen compleet waardeloze optocht is zoals b.v. vorig jaar Sochi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arfman schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:32:
[...]
[knip]

Ik denk dat iedereen zelf moet bepalen wat veel geld is en wat niet. Ik vind 15 euro borderline veel voor 2 x per maand 1,5 uur vertier, als je de mazzel hebt dat het geen compleet waardeloze optocht is zoals b.v. vorig jaar Sochi.
Klopt inderdaad, de waarde van de € is voor iedereen iedere keer weer anders en wordt gemakkelijk aan het één en minder gemakkelijk aan het ander uitgegeven. Dit gaat voor vrijwel alles wel op.

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:17 . Reden: opruimen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat zou ik kunnen doen, maar daar zijn mijn echtgenote en dochter wat minder blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hardware-lover schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:18:
[...]

Klopt inderdaad, de waarde van de € is voor iedereen iedere keer weer anders en wordt gemakkelijk aan het één en minder gemakkelijk aan het ander uitgegeven. Dit gaat voor vrijwel alles wel op.

Ik wil wel even opmerken dat een compleet Formule 1 weekend zich niet tot enkel de race beperkt, een echte liefhebber kan er met gemak 8 uur per weekend aan kijk "plezier" uithalen. Een liefhebber van GP2 en GP3, als bijprogramma voor aardig wat Grand prixs, zelfs veel meer dan die 8 uur. Het ligt er maar net aan waar je interesses liggen ;)
Vooral sky heeft prachtige zendtijd zo'n weekend, vol met (mini)docus en veel 'achter de schermen'. Dan kijk ik zo 12u dat weekendje

Dat is mij wel 15€ waard, maar sport1 vind ik dat niet waard. Alleen is dat sky weer niet via de kabel/adsl te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 22:15
Iemand misschien een website die die dingen van sky bij houdt met YouTube links of zo? Vorige week wat Ted's notebooks gekeken en zou dit wel willen volgen. Alleen YouTube is vaak zo'n bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Waffle schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:09:
Iemand misschien een website die die dingen van sky bij houdt met YouTube links of zo? Vorige week wat Ted's notebooks gekeken en zou dit wel willen volgen. Alleen YouTube is vaak zo'n bende.
Tjah, gewoon de Sky gids checken en dan via de verschillende mogelijkheden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 22:15
Wacht je kan ze gewoon op de website van Sky kijken of niet? :P

Kan me zelf wel voor mijn kop slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

De volgende rel komt er alweer aan. Van de FIA moeten er nieuwe/meer meters vóór april (GP China) tussen hun eigen meter en de injectoren komen omdat ze het idee hebben dat enkele teams met Ferrari/Mercedes-motoren de boel voor de gek houden door netjes maximaal 100kg/u aan benzine langs de verplichte FIA-sensor te duwen, maar het erna in delen om te leiden via een reservoir zodat ze er voor korte stoten boosts uit kunnen halen omdat de benzine harder (100+kg/u) de motor ingedrukt wordt. Ferrari/Merc schijnt injectoren te hebben die 500 bar aankunnen terwijl Renault max 250 bar de PU in kan pompen. O ja, eerder 'mag ook'. Oftewel: iedereen gaat zo laat mogelijk :')

Afbeeldingslocatie: http://cdn.images.autosport.com/editorial/1426389506.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Racing_Reporter op 22-03-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die Sky programma's (rondom de grand prix gemaakt), neem ik ook allemaal nog mee, ik heb er dan ook meer dan tijd genoeg voor.

[ Voor 59% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:18 . Reden: opruimen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 14:06
Maar als je wat vaker SKY kijkt dan realiseer je dat die programma's al 100x zijn uitgezonden "F1 Legends Mika Hakkinen" etc. etc. In Engeland is nogal wat commentaar dat SKY F1 niet doet wat het beloofd had. Veel shows die F1 gerelateerd zijn uitzenden, de wintertests... Het eerst jaar hebben ze het gedaan; amper kijkers -> gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:50:
De volgende rel komt er alweer aan. Van de FIA moeten er nieuwe/meer meters vóór april (GP China) tussen hun eigen meter en de injectoren komen omdat ze het idee hebben dat enkele teams met Ferrari/Mercedes-motoren de boel voor de gek houden door netjes maximaal 100kg/u aan benzine langs de verplichte FIA-sensor te duwen, maar het erna in delen om te leiden via een reservoir zodat ze er voor korte stoten boosts uit kunnen halen omdat de benzine harder (100+kg/u) de motor ingedrukt wordt. Ferrari/Merc schijnt injectoren te hebben die 500 bar aankunnen terwijl Renault max 250 bar de PU in kan pompen. O ja, eerder 'mag ook'. Oftewel: iedereen gaat zo laat mogelijk :')

[afbeelding]
Vanaf China zouden die nieuwe controle meters toegepast moeten zijn las ik.
Alhoewel ik niet denk dat het heel veel gaat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

[afbeelding]
Wat een heerlijke "oplossing" hebben die teams dan bedacht. F1 gaat toch om top techniek? Ik vind het geweldig... Misschien niet in lijn met de bedoeling van de regelementen maar het geeft maar weer aan dat er met slim buiten de doos denken toch veel te halen is :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mja slim maar het is eigenlijk gewoon cheaten. Van mij mogen ze daar wel minimaal 1 race ban op zetten. Moet ook niet moeilijk te bewijzen zijn toch?

Ik vind dit niet meer om techniek gaan. Het is hetzelfde als een andere compound banden gebruiken dan de rest en er dan wel een juiste kleur markering op zetten. Boah echt slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:41

Hoogie2004

Whohooooo

De hele fuel-flow limiet is imho onzin. Geef ze een hoeveelheid brandstof, en laat ze de rest lekker zelf uitzoeken. De flow-limiet maakt het ingewikkeld en voegt voor de toeschouwer echt helemaal niets toe. Het is ook nauwelijks te begrijpen hoe dit werkt. Het enige dat ik kan bedenken vóór de limiet, is dat hij origineel waarschijnlijk bedoeld is om de motoren te nivelleren, aangezien je met x brandstof in theorie ook maar x aantal PK's kan genereren (dit is dan behoorlijk mislukt gezien de krachtsverschillen).

De brandstof-limiet doet dat wel, de limiet op totale hoeveelheid zorgt voor de innovatie bij de motoren-bouwers, en het voegt een tactisch element toe aan de race.

Wat ik ervan heb gelezen is dit overigens niet puur Mercedes gerelateerd, en verdenkt de FIA meerdere fabrikanten ervan deze truc toe te passen. Het enige dat ik dan kan hopen voor Renault is dat zij niet degenen zijn die dit gebruiken (want stel dat ze de enige zijn die dit doen, dan wordt de achterstand nog veel groter).

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-03-2015 07:40 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Zie je... ik ben toch niet gek geworden :) Had ik (en een aantal mede tweakers) het toch goed gehoord van Olav.

Het is inderdaad een slim truukje geweest. En technisch gezien is het niet valsspelen, want reglementair was het toegestaan. De regels zijn nu eenvoudigweg aangepast.

Enige doel van die regel is het verschil tussen de teams kleiner te maken (net als de andere regelwijzigingen zoals de blown defusers etc).

Volgens mij gaat het voor een team met een Mercedes motor weinig uitmaken...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik las overigens ergens dat Honda naar vermeend 150 PK mist ten opzicht van Mercedes? Kan toch bijna niet, denk ik dan. Als het wel zo is dan worden het nog een paar zure jaren voor McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phusebox schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:16:
Ik las overigens ergens dat Honda naar vermeend 150 PK mist ten opzicht van Mercedes? Kan toch bijna niet, denk ik dan. Als het wel zo is dan worden het nog een paar zure jaren voor McLaren.
Ik denk dat dat is in relatie tot Mercedes in Australië. Daar draaide de Honda bij lange na niet op vol vermogen (rond de 70 ~ 80% naar verluid) om te zorgen dat het ding heel bleef. Ze hebben schijnbaar veel hitte-problemen met de MGU-K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoogie2004 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:20:
[...]

Ik denk dat dat is in relatie tot Mercedes in Australië. Daar draaide de Honda bij lange na niet op vol vermogen (rond de 70 ~ 80% naar verluid) om te zorgen dat het ding heel bleef. Ze hebben schijnbaar veel hitte-problemen met de MGU-K.
Dat wordt dan dit weekend met hoge temperaturen en luchtvochtigheid nog een groter probleem vrees ik, dat in combinatie met de rechte stukken... ouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phusebox schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:24:
[...]

Dat wordt dan dit weekend met hoge temperaturen en luchtvochtigheid nog een groter probleem vrees ik, dat in combinatie met de rechte stukken... ouch.
Precies wat ik ook al dacht. Testen in de koelte in Europa helpt ook niet bij dat soort dingen opsporen. Maar als je met 8 graden in Barcelona al issues hebt, stel je dan eens voor dat het buiten 35 graden is.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[...]

omdat ze het idee hebben dat enkele teams met Ferrari/Mercedes-motoren de boel voor de gek houden door netjes maximaal 100kg/u aan benzine langs de verplichte FIA-sensor te duwen, maar het erna in delen om te leiden via een reservoir zodat ze er voor korte stoten boosts uit kunnen halen omdat de benzine harder (100+kg/u) de motor ingedrukt wordt.

[...]
dat meeeeeeeeeeen je niet ??! Geniaaaal ... maar wel lame :/

.. dan is de voorsprong op andere teams ook snel behaald. En volgens mij valt het ook niet te controleren.. je kunt altijd wel ergens een resevoir in'gieten' met 2 klepjes, bij overdruk wordt hij gevuld en bij onderdruk zuigt ie het eruit..

Tsjonge .. als Mercedes dit nu als enige hebben ingebouwd gehad in 2014 en het zou nu nog te bewijzen zijn, dan konden er nog wel eens wat rechtzaakjes gaan volgen..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

rally schreef op maandag 23 maart 2015 @ 07:55:
[...]
Het is inderdaad een slim truukje geweest. En technisch gezien is het niet valsspelen, want reglementair was het toegestaan. De regels zijn nu eenvoudigweg aangepast.
Ik ken de exacte formulering van de regels niet maar het lijkt me sterk dat de regels is dat er maar een maximum langs de sensor mag. De sensor controleert alleen de regel.

Het is hetzelfde als de flexibele wings van RBR, deze waren pas flexibel na een bepaalde kracht en die kracht was toevallig precies gelijk aan de maximum kracht waarmee de FIA de controles uitvoerde.
Slim? Zeker,
Cheaten? Zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:01
emnich schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:47:
[...]

Ik ken de exacte formulering van de regels niet maar het lijkt me sterk dat de regels is dat er maar een maximum langs de sensor mag. De sensor controleert alleen de regel.

Het is hetzelfde als de flexibele wings van RBR, deze waren pas flexibel na een bepaalde kracht en die kracht was toevallig precies gelijk aan de maximum kracht waarmee de FIA de controles uitvoerde.
Slim? Zeker,
Cheaten? Zeker!
Ik ken de exacte formulering ook niet van de FIA, maar als een regel hebben dat de wing niet meer dan xx cm mag buigen bij een kracht van yy N, en Red Bull zit eronder, dan is het toch perfect legaal? Het is inderdaad wat buigen van de regels, maar niet overtreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
ing._Buttje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:37:
[...]

Tsjonge .. als Mercedes dit nu als enige hebben ingebouwd gehad in 2014 en het zou nu nog te bewijzen zijn, dan konden er nog wel eens wat rechtzaakjes gaan volgen..
Het is niet te bewijzen, zo'n extra brandstoftank zal niet verboden zijn en zie achteraf nog maar eens te controleren of er te veel brandstof de motor in is gepompt. Dat kun je denk ik alleen uit de data van Mercedes halen, en die schonen dat echt wel op als ze weten dat ze op het randje van de reglementen zitten.

Volgens mij is dit precies zo'n situatie als met BAR jaren terug. Als ik het me goed herinner zat dat ongeveer zo: Die hadden een extra brandstof tank, bij de keuring van de auto zat die vol, tijdens de race was die leeg en zaten ze onder het minimum gewicht en bij de laatste pitstop tankten ze die weer vol voor de keuring na de race. Punt is, het hebben van die extra brandstoftank was niet verboden en dat zal nu waarschijnlijk nog steeds niet verboden zijn. BAR kon echter niet bewijzen dat ze tijdens de race boven het minimum gewicht zaten en kreeg daarom een straf.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

mat.hi.as schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:56:
[...]

Ik ken de exacte formulering ook niet van de FIA, maar als een regel hebben dat de wing niet meer dan xx cm mag buigen bij een kracht van yy N, en Red Bull zit eronder, dan is het toch perfect legaal? Het is inderdaad wat buigen van de regels, maar niet overtreden?
Ditzelfde geldt voor de regel omtrent de fuel-flow.

De regel:
Fuel flow to the engine is limited to 100 kilograms/hour.
Dit is prima te interpreteren als 100 kg/uur naar het blok. Dus zolang je binnen het blok buffert, voldoe je aan deze regel. Buffer je buiten het blok, dan niet.

The engine is in dit geval het echte blok, aangezien ze met ERS randsystemen praten over de Power Unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

mat.hi.as schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:56:
[...]
Als dat de regel is dan was het binnen de regels maar volgens mij is de hoofdregel dat je geen onderdelen mag ontwerpen wat als doel heeft om dichter bij de grond te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hoogie2004 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:00:
Dit is prima te interpreteren als 100 kg/uur naar het blok. Dus zolang je binnen het blok buffert, voldoe je aan deze regel. Buffer je buiten het blok, dan niet.

The engine is in dit geval het echte blok, aangezien ze met ERS randsystemen praten over de Power Unit.
imho is juist dit F1; maximale eruit halen binnen de kaders, de grenzen opzoeken en middels technische innovatie je voordeel behalen. de concurrent te slim af zijn. hopelijk zien we dat meer en minder aerodynamische shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

rally schreef op maandag 23 maart 2015 @ 07:55:
[...]

Zie je... ik ben toch niet gek geworden :) Had ik (en een aantal mede tweakers) het toch goed gehoord van Olav.

Enige doel van die regel is het verschil tussen de teams kleiner te maken (net als de andere regelwijzigingen zoals de blown defusers etc).

Volgens mij gaat het voor een team met een Mercedes motor weinig uitmaken...
Nee, het voornaamste doel van die regel was om ervoor te zorgen dat de snelheidsverschillen tussen de wagens niet zó groot worden dat er kans is dat je bij elkaar naar binnen rijdt, als je met DRS en maximaal power achter je voorganger aanrijdt terwijl die juist een minder zuurstofrijke mix gebruikt voor een lager verbruik, of lift and coast toepast ;) Het tweede deel achter dat idee zie je terug in de knipperende lamp die aangaat als ze heftig benzine besparen. Meer equality is natuurlijk een mooie bijwerking dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik schreef, programma's rondom de grand prix gemaakt, die zijn allemaal uniek en niet eerder uitgezonden.

[ Voor 68% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:19 . Reden: opruimen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 14:06
hardware-lover schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:29:
[...]

Ik schreef, programma's rondom de grand prix gemaakt, die zijn allemaal uniek en niet eerder uitgezonden 😉
Bedoel je dan het met een microfoon door de pits lopen opzoek naar een interview? Of de persconferentie van de teammanagers? Dat beschouw ik trouwens niet als een uniek programma.

Aanstaande vrijdag voor de vrije training; Legends of F1; Juan Pablo Montoya.
Aanstaande vrijdag na de training: Echoes of the past: Ayrton Senna.
Die zijn natuurlijk al tientallen keren uitgezonden, maakt ze niet minder goed overigens.

Na dit alles de F1 Show, die is nog niet eerder uitgezonden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erwin schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:44:
[...]
Bedoel je dan het met een microfoon door de pits lopen opzoek naar een interview? Of de persconferentie van de teammanagers? Dat beschouw ik trouwens niet als een uniek programma.

[knip]

Na dit alles de F1 Show, die is nog niet eerder uitgezonden :*)
Uniek als zijnde niet eerder uitgezonden, de F1 show neem ik vanzelfsprekend ook altijd even mee :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hardware-lover schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:29:
[...]

Ik schreef, programma's rondom de grand prix gemaakt, die zijn allemaal uniek en niet eerder uitgezonden 😉
idem; in mijn beleving enige zender met meerwaarde tozv sport1 welke vrij matig ervaar; dat is niet die 15euro (lees 50% van huidige internet+tv prijs) waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[oud nieuws]

[ Voor 94% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:20 . Reden: opruimen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
En nu ook door McLaren bevestigd dat Alonso naar Maleisië afreist en zal rijden mits hij de laatste medische test doorstaat.

Ook zeggen nog e.e.a. over het ongeluk.
As part of that process he spent time with senior engineers, discussing the accident and reviewing the comprehensive data and analysis, all of which has been shared with the FIA.

While there was nothing evident in the extensive car telemetry data, nor anything abnormal in the subsequent reconstructions and laboratory tests, Fernando recalls a sense of ‘heavy’ steering prior to the accident. Consequently, the team has fitted an additional sensor to the car, to increase our data capture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Alonso vergeet de afgelopen 20 jaar, maar weet nog wel dat de auto zwaar stuurde voor het ongeluk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Nu online
Welke auto wordt niet vermeld, dus het zou net zo goed een kart uit 1995 kunnen zijn. Dan werkt zo'n extra sensor nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Is het een grapje, of snap je het niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Nu online
Uiteraard niet serieus bedoeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://www.formula1.com/c...ustralia---cornering.html

Vond ik wel een interssant stuk.

Ook bevestigd dit voor mij mijn sterke vermoeden dat die McLaren echt heel erg goed is als die motor het straks werkelijk doet.
Go Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Ik vraag me af of deze data wel echt iets zegt.. De coureur met de meeste stuurbewegingen krijgt de meeste punten, maar ik mis even het stukje waar staat dat méér sturen gelijk staat aan beter prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Nee, het gaat om de hoogste G-krachten... Niet om het aantal stuurbewegingen...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
En hoge laterale g krachten equals hogere (piek) bochtensnelheid.

Wat ik mis in het stuk:

- zijn longitudinale g krachten gefilterd? Anders weten we alleen welke auto het hardste kan remmen..
- een hoge piek in je bochten snelheid wil niet zeggen dat je de bocht het snelste neemt. Je kunt veel te hard een bocht ingaan (hoge g kracht) en dan later dan anderen weer acceleren. Dan verlies je dus juist tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
AzzKickah schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:54:
http://www.formula1.com/c...ustralia---cornering.html

Vond ik wel een interssant stuk.

Ook bevestigd dit voor mij mijn sterke vermoeden dat die McLaren echt heel erg goed is als die motor het straks werkelijk doet.
Go Honda.
In het artikel staat ook dat de manier van meten perfect aansluit bij de rijstijl van Button waardoor hij altijd hoog scoort in dit lijstje.

Daarnaast geloof ik er niet in dat als die motor straks op 100% loopt ze ineens dezelfde performance eruit kunnen halen als Mercedes of Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

Flotter

Pelipper!

Ik haal uit dat artikel dat je toch vooral een abonnement op F1 Access moet nemen... Misschien komt dat omdat ik alleen de eerste en laatste alinea heb gelezen en deze niet interessant genoeg vond om het hele stuk te lezen.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Requiem19 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:43:
En hoge laterale g krachten equals hogere (piek) bochtensnelheid.

Wat ik mis in het stuk:

- zijn longitudinale g krachten gefilterd? Anders weten we alleen welke auto het hardste kan remmen..
- een hoge piek in je bochten snelheid wil niet zeggen dat je de bocht het snelste neemt. Je kunt veel te hard een bocht ingaan (hoge g kracht) en dan later dan anderen weer acceleren. Dan verlies je dus juist tijd.
Heb ik ook een beetje een probleem mee. Je krijgt een hogere rating als je meer stuurbewegingen maakt? :?
Het lijkt me juist dat als je met zo min mogelijk stuurbeweging een bocht normaal kan nemen, dat veel meer zegt over de wegligging van de wagen (maar misschien bedoelen ze het anders).

Verder: is aggression meetbaar? Of bedoelen ze daarmee de snelheid.

De laatste grafiek zegt het meest (namelijk dat je er niet veel aan kan ontleden): Massa zit de hele race hoger dan Vettel, maar eindigt toch lager. Het lijkt mij eerder te zeggen: Massa moet meer z'n best doen om de Williams de bocht om te krijgen (vanwege mindere downforce), terwijl dat bij Vettel makkelijker gaat, maar tegelijkterijd wel harder (Ferrari heeft een betere downforce).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Flotter schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:12:
Ik haal uit dat artikel dat je toch vooral een abonnement op F1 Access moet nemen... Misschien komt dat omdat ik alleen de eerste en laatste alinea heb gelezen en deze niet interessant genoeg vond om het hele stuk te lezen.
wanneer je de tussen berichten leest maak je daaruit op; leuke stats, mooie grafiekjes - maar nutteloos; zijn gemiddeld (kimi van veld - gaat de rest omhoog in stats). Vergelijking is ook lastig; bandjes/fuel etc.
leuk, maar serieus iets uit afleiden gaan lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
rally schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:25:
Nee, het gaat om de hoogste G-krachten... Niet om het aantal stuurbewegingen...
Nee, het gaat in de eerste grafiek om de stuurbewegingen:

For example, the driver making the most steering inputs at a specific point in the race will be given a score of 10 for the Steering category; the driver making the fewest will be given a 1. The other drivers will be somewhere in between.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hakkow schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:29:
[...]

Nee, het gaat in de eerste grafiek om de stuurbewegingen:

For example, the driver making the most steering inputs at a specific point in the race will be given a score of 10 for the Steering category; the driver making the fewest will be given a 1. The other drivers will be somewhere in between.
was dat niet 'de' kracht van schumi? die gooit auto bocht in, en corrigeerde nauwelijks - minder correcties is minder vrijving is minder verlies (toch?). hoe kan dan gene met minste stuur handelingen de slechtste zijn?
kan ook zijn omdat iemand te weinig corrigeerd .. al met al nutteloze stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

En die grafieken gaan ook over de hele race, dus alle bochten bij elkaar geteld.
Persoonlijk vind ik dit meer zeggen:
YouTube: Michael Schumacher Driving Style

[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 24-03-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Dat was inderdaad wat ik er ook mee wil zeggen. Leuke grafieken, maar er is weinig echt info uit te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Stuurbewegingen zeggen meer over de kwaliteit van de auto. Je ziet de rijders van Mercedes weinig sturen, en bijvoorbeeld de RB van Vettel in zijn kampioensschapsjaren weinig sturen. Insturen en daar houden.

De mindere teams zie je altijd vechten met het stuur, alsof de auto constant wil wegspringen. En dan kost tijd. Schumi stelde zijn Ferrari af als een F16, van nature instabiel en daarmee ontzettend wendbaar. Dat kan heel snel zijn als het past bij je rijstijl.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Over stuurbewegingen gesproken, ik vind dat Max de auto in dit filmpje behoorlijk goed onder controle heeft:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Behalve in T5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37

Damian

Insane Obtrusion

Daar heeft hij hem juist onder controle, anders had ie in de vangrail gestaan...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Nee, hij verloor de controle, 0,3 - 0,5 aan tijd, miste hierdoor Q3 en kreeg hem net weer onder controle.

Om hem weer onder controle te krijgen, moet je eerst de controle verliezen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Even een weersverwachting voor Sepang:
Vrijdag, na 11:00 is er meer als 50% kans op regen, met rond 14:00 uur zelfs dik 90%
Zaterdag, tussen 10:00 en 16:00 uur 90% kans op regen
Zondag, eigenlijk de gehele dag rond de 40% kans op regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gaan we zien of Max echt de regengenen van z'n vader heeft :P

Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2