Ik denk dat dat het hele probleem al was. De toeschouwersaantallen waren dramatisch de afgelopen jaren.
En dat met een Duits team wat domineert en twee coureurs (die volgens mij ook in Duitsland erg weinig tot de verbeelding spreken) die vooraan meestrijden.
Dat de Duitse GP verdwijnt vind ik op zich niet eens zo heel erg. Weinig toeschouwers, meestal geen boeiende race op een niet heel boeiend circuit (het nieuwe Hockenheim dan).
Het is wel zorgwekkend dat de Europese binding blijkbaar minder wordt. Europa is toch de bakermat van de sport. En met Frankrijk al een tijdje van de baan (no pun intended) is dat wel jammer.
Toch kan ik me niet voorstellen dat dit ook gebeurt in Engeland (Silverstone) en Italië (Monza). Als je daar de massa's mensen ziet die op de GP's afkomen, nee, dan zie ik dat niet meteen dezelfde kant op gaan. Idem voor Spanje, al is het afwachten wat er gebeurt als Alonso ermee stopt. Spa is iets meer een zorgenkindje, al zullen de Duitse F1 fans nu misschien daar heen gaan.
Aan de andere kant, denk ik dat met wat investering, de Duitse markt wel veel meer te bieden heeft voor F1. Maar ik denk dat dit er niet in zit met het huidige machtsblok FOM/CVC. Er is makkelijker geld te verdienen.