[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.409 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Requiem19 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:39:
Nee, hij verloor de controle, 0,3 - 0,5 aan tijd, miste hierdoor Q3 en kreeg hem net weer onder controle.

Om hem weer onder controle te krijgen, moet je eerst de controle verliezen ;-).
Uiteraard. Het is niet goed voor je tijd, maar een coureur met minder kwaliteit was gespind of van de baan gegaan.
Dat je op dat punt komt, heeft te maken met het maximale uit je auto te halen. Net over het randje dus, maar wel meteen goed opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:54:
Even een weersverwachting voor Sepang:
Vrijdag, na 11:00 is er meer als 50% kans op regen, met rond 14:00 uur zelfs dik 90%
Zaterdag, tussen 10:00 en 16:00 uur 90% kans op regen
Zondag, eigenlijk de gehele dag rond de 40% kans op regen.
Regen is altijd leuk, vooral tijdens de race. Doe mij maar weer zo'n race als in 2012. :)
Maar het zal wel weer niet/weinig regenen op zondag tijdens de race. Al kan een natte qualy de grid ook mooi omgooien.

Ik hoop in ieder geval dat Bottas en Alonso er gewoon weer bij zijn, en dat ook Manor kan starten. Het was in Australië toch een beetje leeg op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zamorano schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:31:
[...]

Regen is altijd leuk, vooral tijdens de race. Doe mij maar weer zo'n race als in 2012. :)
canada? button 2012 (of was dat 2011) :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:43:
[...]

canada? button 2012 (of was dat 2011) :P
We hebben het toch over Maleisië? ;)

De Alonso - Pérez race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik ben overal fan van regen, maar in Moessoncountry is het al snel too much of a good thing. Geen zin in "DRAAAASSHJJ" twintig ronden pace car, vlag.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
DexterBelgium schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:55:
Ik ben overal fan van regen, maar in Moessoncountry is het al snel too much of a good thing. Geen zin in "DRAAAASSHJJ" twintig ronden pace car, vlag.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens wat de SC betreft, maar ik heb nu zeker liever een race met een saaie periode/start achter de SC, en dan een verrassende uitslag, dan zien hoe de Mercedessen mit zwei Finger in die Nase naar een 1-2 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:20

Hoogie2004

Whohooooo

Als het echt regent wordt het interessant voor de Renault teams. Als het vermogen in het droog al lastig te beteugelen is door een grillige afgifte, dan wordt dat in de regen helemaal een handvol...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En als de mechanische grip van de McLaren echt zo goed is, dan kunnen ze in de regen ook met 75% motorvermogen nog best eens verrassen :p

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Zamorano schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:49:
[...]

We hebben het toch over Maleisië? ;)

De Alonso - Pérez race.
Liever Maleisië 2001, met een nog beter einde voor Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:03:
En als de mechanische grip van de McLaren echt zo goed is, dan kunnen ze in de regen ook met 75% motorvermogen nog best eens verrassen :p
Redden ze dat al, 75%? Als ik Button zo zag rijden, worden ze nog voorbij gereden door een Manor die alles lekker voor elkaar heeft straks.... Moeten ze het natuurlijk wel eerst voor elkaar krijgen, maar ik bedoel maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
Wat deed Mclaren oin de speed traps in de race? Scheelde zo'n 20/30 km/h met de rest volgens mij. Als je desondanks in de buurt blijft van het achterveld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:13:
Wat deed Mclaren oin de speed traps in de race? Scheelde zo'n 20/30 km/h met de rest volgens mij. Als je desondanks in de buurt blijft van het achterveld....
Eerder 15 a 20 km/h tijdens de race.

Dat was dus met de MGU-K op 40% volgens Boullier.

Wat is grofweg de output voor de ICE en MGU-K? Van wat ik hier en daar lees zou de MGU-K zo'n 175 pk extra moeten leveren (bovenop de 700+ van de ICE). Dan hebben ze nog zo'n 100 extra paardjes op stal bij McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Gelimiteerd tot 160pk toch?

En ook gelimiteerd qua tijd. Je kunt niet hele rondje die 160 pk gebruiken dacht ik. Wie vertelt even hoe t precies zit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Requiem19 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:42:

En ook gelimiteerd qua tijd. Je kunt niet hele rondje die 160 pk gebruiken dacht ik. Wie vertelt even hoe t precies zit? ;)
30sec geloof ik, en de hoeveelheid vermogen (max 160?) is afhankelijk van de hoeveelheid energie je hebt geregenereerd in het rondje ervoor. Zo haalde Ferrari het afgelopen jaar niet de 100% tijdens de race. Dus naast max power output, was hun gemiddelde poweroutput over meerdere rondes nog veel lager dan tegenover de rest.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erapaz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:11:
[...]
Liever Maleisië 2001, met een nog beter einde voor Verstappen.
7e plek toen? Daar teken ik nu direct voor!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
fynrd1 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:03:
[...]

30sec geloof ik, en de hoeveelheid vermogen (max 160?) is afhankelijk van de hoeveelheid energie je hebt geregenereerd in het rondje ervoor. Zo haalde Ferrari het afgelopen jaar niet de 100% tijdens de race. Dus naast max power output, was hun gemiddelde poweroutput over meerdere rondes nog veel lager dan tegenover de rest.
Ik dacht dat je voor 33 seconden per ronde 160 pk mocht gebruiken

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:42:

Je hebt gelijk, 157 pk moet dat zijn, niet 175. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Maar omdat die 157 of 160 pk maar iets van 30 seconden beschikbaar is, kun je dus beter focussen op de ICE. Die Pk's kun je de hele ronde gebruiken.

Vorig jaar Canada toen beide Mercs de ERS verloren scheelde dat ze iets van 3 seconden per rondje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:18:
Maar omdat die 157 of 160 pk maar iets van 30 seconden beschikbaar is, kun je dus beter focussen op de ICE. Die Pk's kun je de hele ronde gebruiken.

Vorig jaar Canada toen beide Mercs de ERS verloren scheelde dat ze iets van 3 seconden per rondje?
Ik doelde meer op de relatie ERS-topsnelheid. We hebben 2 feiten (als we Boullier geloven), dat de MGU-K maar op 40% capaciteit werkte, en dat ze 15 a 20 km/h tekort kwamen op de rechte stukken.
Als we er voor het gemak even vanuit gaan dat de rechte stukken tot die 33 seconden van een rondje behoren, wanneer ERS aangesproken wordt, zou je kunnen stellen dat ze daar 100 pk tekort hebben.

Of zou McLaren met 40% bedoelen 40% van 33 seconden? :+

Goed, het is maar speculeren, ze zouden ook veel meer vleugel hebben kunnen staan dan de rest, waardoor ze in de bochten zo lekker liggen, maar op het rechte stuk weer minder snel zijn.

Ik ben in elk geval erg benieuwd naar de ontwikkelingen bij McLaren Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Requiem19 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:18:

In Car Entertainment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 09:01
Internal Combustion Engine

Afbeeldingslocatie: http://resources2.news.com.au/images/2014/03/12/1226852/501534-4c92134e-a986-11e3-b49b-c914c517065a.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door mat.hi.as op 25-03-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wat vinden jullie van de huidige puntentelling eigenlijk?

Vroeger was het echt nog bijzonder en een prestatie om in de punten te eindigen op P6. Nu is dit gevoel helemaal weg en is de prestatie om in punten te rijden veel minder. Vroeger voelde het als een 2e podium, de plaatse 4, 5 en 6. Nu t/m 10 totaal niet meer.

Ben ik de enige die de 10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 telling veel gaver vond? De 10-8-6-5-4-3-2-1 ging ook nog, maar wtf...25 punten voor de nummer 1? De verhoudingen zijn echt totaal zoek :(.

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-03-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Vond de puntentelling met enkel de eerste zes als puntwinnaars ook leuker. Maar dat is waarschijnlijk te danken aan het feit dat ik F1 ben gaan kijken rond 1994. Dat is wat je dan gewend bent he.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:27:
Wat vinden jullie van de huidige puntentelling eigenlijk?

Vroeger was het echt nog bijzonder en een prestatie om in de punten te eindigen op P6. Nu is dit gevoel helemaal weg en is de prestatie om in punten te rijden veel minder. Vroeger voelde het als een 2e podium, de plaatse 4, 5 en 6. Nu t/m 10 totaal niet meer.

Ben ik de enige die de 10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 telling veel gaver vond? De 10-8-6-5-4-3-2-1 ging ook nog, maar wtf...25 punten voor de nummer 1? De verhoudingen zijn echt totaal zoek :(.
Het maakt mij weinig uit. Beide systemen hebben voor- en nadelen.
Er worden nu meer mensen beloond met punten, en dus is er ook voor mensen op plek 11 en 12 nog iets om voor te gaan vechten. Daarvoor waren punten inderdaad iets specialer.

Er zijn IMHO belangrijkere zaken in de F1 die aandacht nodig hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

AzzKickah

06-CENSORED

Als je standaard 22 of 24 auto's op de grid hebt, kom je wat beter weg met punten voor de top 10.
Kom je echter aankakken met 18 (of 15!) auto's, ja, dan slaat het inderdaad nergens op.

Misschien moet dat wel gekoppeld worden aan het aantal deelnemers (inschrijvingen) per seizoen.

Ben zelf beginnen met kijken in '96. Was inderdaad een speciaal iets als je punten haalde, en toen waren er nog meer auto's ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21
Met 22 auto's op de grid is top 10 halen voor de mindere teams een leuke uitdaging (denk aan Bianchi in Monaco). Zolang ze maar niet weer van die dubbele punten bij laatste race praktijken doen vind ik het verder prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Nu zou het idd beter zijn om wat minder punten te geven, maar 'vroeger' was het best zuur: Kreeg je geen punten terwijl je als nummer 7 in de ranking 3x zoveel auto's achter je hebt gelaten als voor je; nu heb je als nummer 10 in de ranking bijna 3x zoveel auto's voor je als achter je :X

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 25-03-2015 16:01 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:14

vhal

ಠ_ಠ

In de Champcar/Indycar series hadden ze al een tijdje een grotere range voor de puntentelling. Overigens heb ik geen issues met de huidige telling. De dubbele bonuspunten aan het eind van het seizoen was een ander verhaal. Wel zet ik in voor extra punten voor de snelste ronde tijdens de race en voor de poleposition.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:28

Player1S

Probably out in the dark

Vroeger toen de top 6 punten scoorden was het ook dat er regelmatig races waren waar meer dan de helft uit viel vanwege technische mankementen.
De huidige auto's zijn zo bulletproof dat dit nauwelijks nog voor komt. Goed Renault kende vorig jaar wat problemen en nu weer en Honda doet het ook niet best maar een Monaco 1996 of Europese GP 1999 komt echt niet meer voor vandaag de dag.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/32050898

Vechten tussen Red Bull en Renault :p . Het is niet de motor, het is het chassis. Popcorn, iemand? ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:35

Destruction

(ex-)Automonteur

Dit kan inderdaad nog intressant worden.. Kom maar op met die popcorn :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik kan me iig niet voorstellen dat het de samenwerking tussen Renault en RB ten goede komt.

Dan begin ik me steeds meer af te vragen wat RB gaat doen de komende jaren.
Renault is op dit moment de enige optie om nauw samen te werken met een motorfabrikant, en dus lijkt het niet handig om die relatie op het spel te zetten. Ferrari en Mercedes hebben hun eigen team en Honda is dikke mik met McLaren. En dan zijn de geruchten van Renault voor een volledig eigen team er ook nog. Bovendien zie ik nu niet zomaar een nieuwe motorenleverancier instappen.

Zou dat misschien een extra reden zijn voor RB om te lobby'en voor het omgooien van het motorenreglement, zodat het aantrekkelijker wordt voor een mogelijke nieuwe partner/motorenleverancier om de sport in te komen?
Of gaan ze misschien toch uit de sport stappen? Maar als ze dan overgenomen zouden worden door een nieuwe constructeur (zoals volgens de geruchten Audi zou overwegen), dan is het ook interessanter voor de overnemende partij, en dus voor de portemonnee van dhr. Mateschitz, als die op motoren gebied starten met gelijke kansen en dus een nieuw reglement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://f1today.net/nl/nie...gen-testbank-voor-motoren

Als dit waar blijkt te zijn en Red Bull gaat eigen motoren maken, kan Renault Torro Rosso kopen en probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aan de andere kant, als ze zelf motoren gaan maken, liever voor twee dan voor één team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom? Misschien juist wel de eerste 2 a 3 jaar voor 1 team en daarna pas uitbreiden. Eerst alles voor je eigen team perfect maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MikeyMan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:30:
Aan de andere kant, als ze zelf motoren gaan maken, liever voor twee dan voor één team.
honda ligt toch ook alleen in de mclaren - wanneer dat straks werk 8) zullen er volgend seizoen ongetwijfeld meer afnemers komen

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 25-03-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

mercedes motoren heb ook een tijdje exclusief in de mclarens gelegen

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snap ik, maar echt lekker voor de kostprijs per blok is het niet.
tevens beperkt het het aantal testkilometers wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Bij Red Bull is het ook deels de auto. Als je ziet dat zo'n Torro Rosso het qua snelheid en vermogen wel prima kan bijbenen, dan ligt het gewoon aan de overige zaken. Misschien halen ze niet genoeg snelheid uit de nieuwe banden of whatever, maar puur de motor de schuld geven gaat wel wat ver.

Verder vraag ik me af of de schattingen die her en der gemaakt worden over de Mercedes PK's wel juist zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 25-03-2015 22:56 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:45

Racing_Reporter

Contentmaker

gambieter schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:23:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/32050898

Vechten tussen Red Bull en Renault :p . Het is niet de motor, het is het chassis. Popcorn, iemand? ;)
Renault zegt dat het gelijk verdeeld is qua achterstand op gebied van motor en chassis, da's wat anders ;) Groot gelijk dat ze in ieder geval ageren tegen de ronduit belachelijke beschuldigingen van Red Bull dat continu jammert zodra het tegenzit. Het verschil tussen Merc en Renault in pure power output lijkt ook wat overdreven, al liggen ze zeker achter.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bottas en Alonso mogen beide racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Martinspire schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:55:

Verder vraag ik me af of de schattingen die her en der gemaakt worden over de Mercedes PK's wel juist zijn.
Hier sluit ik me bij aan. Ferrari zit duidelijk zeer dichtbij, aangezien die teams goed meekomen in de acceleratie en topsnelheid.

Het chassis van Mercedes is van een compleet ander niveau, vergelijkbaar met het RedBull chassis de jaren hiervoor. Wel denk ik dat Mercedes de meest 'rijdbare' motor heeft van het setje, alle Mercedes aangedreven wagens liggen behoorlijk goed tijdens het uitacceleren uit de bocht, iets dat toch voor een groot deel afhankelijk is van voorspelbare vermogensafgifte van de power-unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:54:
[...]

honda ligt toch ook alleen in de mclaren - wanneer dat straks werk 8) zullen er volgend seizoen ongetwijfeld meer afnemers komen
Ik denk dat Honda het enige logische alternatief is voor Red Bull. Kan mij haast niet voorstellen dat ze zelf een motor gaan bouwen en weer vanaf nul moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Roamor schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:39:
[...]

Ik denk dat Honda het enige logische alternatief is voor Red Bull. Kan mij haast niet voorstellen dat ze zelf een motor gaan bouwen en weer vanaf nul moeten beginnen.
Ik zie RedBull de gok wel wagen. Als het niet werkt trekken ze daarna gewoon de stekker eruit...

Even in het algemeen over RedBull verder:
RedBull gedraagt zich momenteel als een klein kind dat zijn zin niet krijgt. Overal maar naar wijzen, in plaats van zelf het boetekleed aantrekken. Ook het gezeur dat de regels niet veranderen, terwijl dat bij hun wel was...

Toen RedBull dominant was, kwam dat doordat ze 'loopholes' in de regels vonden, die vervolgens gedicht werden door de FIA omdat de teams niet in de geest van de regels handelden. De FIA heeft weer zo'n loophole gezien (het fuel flow debacle) en net als een aantal jaar geleden met de flexibele vleugels en whatever nog meer, trekken ze daar de teugels aan. Ik zie dan ook niet wat de FIA nog meer kan doen dan zorgen dat de regels juist geinterpreteerd kunnen worden. Imho moet de FIA ook niet willen dat ze nu regels gaan wijzigen om 1 team / motorleverancier te benadelen om maar een gelijk veld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Tsja, er zijn ook geruchten dat Mateschitz CVC uitkoopt. Dat is waarschijnlijk goedkoper en sneller dan nog 3 jaar met een bootanker rondrijden. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:17
Had het ook net op autosport.com gelezen. Alle speculaties die er waren kunnen dus in de prullenbak. Goed dat McLaren sensors toevoegt om ook op het gebied van de stuurinrichting meer en beter te kunnen meten.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Volledige persco van vanochtend (deel 1):

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rGT6fJVbqHo]

Vanaf 10:50 mogen de journalisten de écht zinnige vragen stellen. :)
(de andere 5 coureurs zitten er redelijk voor spek en bonen bij)

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 26-03-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46
LOL Sutil is Reserve Coureur bij Williams.
Nooit verwacht?

Wat heeft Susie's titel van "Third Driver" dan voorn zin?
Goed, ze heeft haar Twitter aangepast, ze is nu "Williams Martini Racing Test Driver".
En Lynn dus Development Driver.

Ik zie zelf Lynn eerder in de F1 rijden dan Susie. Vooral als Lynn bij de top 3 van de GP2 eindigt dit jaar.

[ Voor 50% gewijzigd door Ryur op 26-03-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22
Ryur schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:01:
LOL Sutil is Reserve Coureur bij Williams..
Que? Bron? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind dit echt zonde, Susie is al jaren trouw aan Williams, en ik gun haar van harte een kans om zich eens te bewijzen tijdens een Grand Prix. Ik denk dat ze het prima zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22
Dank! Ik zocht al op de blog van Adam ;) .
Hoogie2004 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:08:
Ik vind dit echt zonde, Susie is al jaren trouw aan Williams, en ik gun haar van harte een kans om zich eens te bewijzen tijdens een Grand Prix. Ik denk dat ze het prima zou kunnen doen.
Ik ben nogsteeds in de veronderstelling dat ze haar positie dankt aan de aandelen die haar man heeft in het team...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Hoogie2004 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:08:
Ze heeft geen superlicentie volgens mij, en kan daar binnen de huidige regels geen aanspraak op maken. M.a.w. 1000-en kilometers maken als test coureur brengt je niet meer in de F1 tegenwoordig, je hebt resultaten in andere relevante kampioenschappen nodig.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

f4stf0rw4rd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:15:
[...]

Ze heeft geen superlicentie volgens mij, en kan daar binnen de huidige regels geen aanspraak op maken. M.a.w. 1000-en kilometers maken als test coureur brengt je niet meer in de F1 tegenwoordig, je hebt resultaten in andere relevante kampioenschappen nodig.
Niet waar. Dit jaar zou ze die licentie nog gewoon kunnen krijgen. Tevens vraag ik me af of de huidige generatie (test)coureurs die veel kilometers maken ook aan deze vage regelgeving moeten voldoen.

Als de FIA dit namelijk vasthoud, valt een complete generatie coureurs dadelijk uit de gratie omdat ze 2 jaar testwerk hebben gedaan in de F1 i.p.v. racen in een andere klasse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Wel leuk testdriver nieuws:

Weer Adam Cooper:
"In other test/reserve driver news @kamui_kobayashi has been confirmed in that role at the @Toyota_Hybrid WEC team"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Hoogie2004 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:17:
[...]

Niet waar. Dit jaar zou ze die licentie nog gewoon kunnen krijgen. Tevens vraag ik me af of de huidige generatie (test)coureurs die veel kilometers maken ook aan deze vage regelgeving moeten voldoen.

Als de FIA dit namelijk vasthoud, valt een complete generatie coureurs dadelijk uit de gratie omdat ze 2 jaar testwerk hebben gedaan in de F1 i.p.v. racen in een andere klasse...
Via wikipedia:

Requirements[edit]
To qualify for an FIA Super Licence the requesting driver must already be the holder of a Grade A competition licence, and additionally meet the requirements of the 2013 FIA International Sporting Code, Appendix L.[1][2] These requirements state that the driver must be either the reigning champion in a lower category of motor sport, for example Formula 3 (Euroformula Open Championship or Japanese championship), Formula 2, or GP2 Series (formerly known as Formula 3000), or must have consistently finished well in these categories. For example, a driver finishing fourth and fifth (twice) positions in the GP2 Championship within the last three years will be eligible for a Super Licence.

Additionally, drivers who have competed in the IndyCar Series are eligible for a Super Licence if they finished within the first four places of the driver's championship. This allows drivers from the United States domestic series to move into Formula One without first taking part in other FIA sanctioned events. Under exceptional circumstances Appendix L also allows the FIA to award a Super Licence to a driver who does not meet the normal criteria if a vote reveals unanimous agreement by the members, and provided that the driver has completed 300 kilometers of testing at racing speeds in a current car.

Als ik dit lees maakt ze alleen kans op een superlicentie als er unanimiteit is onder alle leden van de FIA om de superlicentie toe te kennen. Testkilometers heeft ze genoeg inderdaad. M.a.w. er moet een uitzondering worden gemaakt. met 22e in de DTM 2 jaar terug voldoe je niet echt aan de vereisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

f4stf0rw4rd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:28:
[...]

Als ik dit lees maakt ze alleen kans op een superlicentie als er unanimiteit is onder alle leden van de FIA om de superlicentie toe te kennen. Testkilometers heeft ze genoeg inderdaad. M.a.w. er moet een uitzondering worden gemaakt. met 22e in de DTM 2 jaar terug voldoe je niet echt aan de vereisten...
Ik ben bekend met die regels, maar als je gaat terugkijken naar de toepassing, is er volgens mij nooit iemand geweigerd die die 300km heeft gemaakt. Sterker nog, zeer recent, Max Verstappen heeft die super-licentie vanwege die 300km, niet vanwege zijn prestaties (hij is immers geen kampioen in de F3 geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 14:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Deze regels zijn gekomen nadat Max z'n superlicentie heeft behaald. Het is meerdere malen aangegeven dat onder deze (nieuwe) regels Verstappen -in principe- niet had mogen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32

Edd

Hoogie2004 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:31:
Sterker nog, zeer recent, Max Verstappen heeft die super-licentie vanwege die 300km, niet vanwege zijn prestaties (hij is immers geen kampioen in de F3 geworden).
Je hoeft geen kampioen te zijn om in aanmerking te komen voor een Super-licentie
or must have consistently finished well in these categories.
Juist vanwege zijn prestatie in de F3 was het geen probleem om hem deze toe te kennen. Hij reed altijd mee voorin en heeft races gewonnen.
Ik ken de carrière van Susie niet, maar als ze inderdaad 22e in de DTM is geweest dan wordt het inderdaad moeilijk..
Icephase schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:38:
Deze regels zijn gekomen nadat Max z'n superlicentie heeft behaald. Het is meerdere malen aangegeven dat onder deze (nieuwe) regels Verstappen -in principe- niet had mogen rijden.
Deze regels bestonden al, maar zijn aangescherpt met een punten telling. Daarnaast moet je 18 jaar of ouder en in het bezit zijn van een geldig rijbewijs... Daar zou de crux zitten voor Max :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Edd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:42:
[...]
Ik ken de carrière van Susie niet, maar als ze inderdaad 22e in de DTM is geweest dan wordt het inderdaad moeilijk..
http://en.wikipedia.org/wiki/Susie_Wolff Niet helemaal 22e, maar echt aansprekende resultaten zijn het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Edd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:42:
[...]

Je hoeft geen kampioen te zijn om in aanmerking te komen voor een Super-licentie

[...]

Juist vanwege zijn prestatie in de F3 was het geen probleem om hem deze toe te kennen. Hij reed altijd mee voorin en heeft races gewonnen.
Verstappen heeft op 10 september 2014 ruim 300km afgelegd in een F1 wagen om de super-licentie aan te vragen. Dit is ook gebeurd na die test. (http://www.gpupdate.net/n...agen-na-succesvolle-test/)

Overigens is ook toegegeven, de huidige requirements (300km in een recente auto) zijn een wassen neus, anders hoefde de FIA ze niet aan te scherpen. Als Susie er een aanvraagt (ofja, het team) zal ze de superlicentie gewoon krijgen, er is nog niemand geweigerd die 300km heeft afgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Susie heeft absoluut een aandeel gehad in het huidige succes van Williams en zou misschien daarom beloond kunnen worden maar ze is gewoon geen goede racecoureur.

Verstandige zet van Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:45

Racing_Reporter

Contentmaker

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Power unit elementen lijst
http://www.pitpass.com/53516/Malaysia-GP-Power-Unit-elements

Wat opvalt:
Hamilton is al aan zijn 2e Control Electronics toe (ik heb niets gezien / gelezen over eventuele problemen).
Ricciardo staat al op 2 bij het Blok, de Turbo, en beide MGU's (Heat en Kinetic)
Verstappen is bezig aan zijn 2e set Control Electronics en tevens de Energy Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Hoogie2004 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:18:
Power unit elementen lijst
http://www.pitpass.com/53516/Malaysia-GP-Power-Unit-elements

Wat opvalt:
Hamilton is al aan zijn 2e Control Electronics toe (ik heb niets gezien / gelezen over eventuele problemen).
Ricciardo staat al op 2 bij het Blok, de Turbo, en beide MGU's (Heat en Kinetic)
Verstappen is bezig aan zijn 2e set Control Electronics en tevens de Energy Store
Hoeft volgens mij niet te betekenen dat de eerste set "op" is, als ze een nieuw blik opentrekken (al is het om aan "wear leveling" te doen) gaat de teller volgens mij naar 2.

Nu, ik neem aan dat ze dat niet zomaar voor het plezier doen, maar kan goed zijn dat ze kleine dingen gezien hebben en de unit dan liever uitbouwen en refurbishen.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DexterBelgium schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:
[...]

Hoeft volgens mij niet te betekenen dat de eerste set "op" is, als ze een nieuw blik opentrekken (al is het om aan "wear leveling" te doen) gaat de teller volgens mij naar 2.

Nu, ik neem aan dat ze dat niet zomaar voor het plezier doen, maar kan goed zijn dat ze kleine dingen gezien hebben en de unit dan liever uitbouwen en refurbishen.
Klopt, al is het nogal vroeg om aan wear-leveling te doen. Tevens willen ze door de upgrades zoveel mogelijk in de 'cycle' blijven, om zo te voorkomen dat ze oude / nieuwe specs door elkaar moeten gaan gebruiken.

Ik ga ervan uit dat zo vroeg in het seizoen, er iets was met de vervangen componenten (al dan niet herstelbaar).

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-03-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrSleeves schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:19:
[...]
Tijdens de persconferentie zei hij al "I'll be there", dus ik denk wel dat hij daar op in gaat.
In ieder geval eens wat minder politiek correcte reacties:
YouTube: Vettel and Rosberg Tease Each Other Aus 15 The Preface
YouTube: Vettel & Rosberg Tease Each Other '15 AUS GP
Keutel ingetrokken? http://www.f1today.net/en...invite-to-attend-briefing

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Ja, jammer. Gewoon gaan; hij had ook achteraf kunnen zeggen dat het een PR stunt was.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:32

Edd

Manor completes Ferrari engine fire-up at Sepang

Dus nu mogen we echt een compleet veld verwachten deze race? Ik ben wel heel erg benieuwd waar zij zullen staan op de grid t.o.v. de andere teams.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Edd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:32:
Manor completes Ferrari engine fire-up at Sepang

Dus nu mogen we echt een compleet veld verwachten deze race? Ik ben wel heel erg benieuwd waar zij zullen staan op de grid t.o.v. de andere teams.
Vechten met McLaren denk ik. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:35

Destruction

(ex-)Automonteur

Inderdaad. Ik verwacht Manor vs McLaren. Dat is weer eens wat anders dan Marussia vs Caterham vroeger :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Lijkt me sterk dat Manor sneller is dan de McLaren. Zou me zelfs verbazen als ze de finish halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

2015 Malaysia - Brundle - Something doesn't add up

[ Voor 55% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2015 10:22 . Reden: opruimen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

AzzKickah schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:52:
Lijkt me sterk dat Manor sneller is dan de McLaren. Zou me zelfs verbazen als ze de finish halen.
Ik denk het wel: het is natuurlijk wel de meest doorontwikkelde auto van het veld (en dus betrouwbaar). Dat ze de vorige keer niet mee konden doen lag meer aan het feit dat alle data van de harde schijven gewiped was omdat die klaargemaakt waren voor de veiling. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Hij heeft wel humor.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 08:25
Hij is met baardje en matje veel leuker dan zonder. Hopen dat hij ze zo laat :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Maverick schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:57:
Hij is met baardje en matje veel leuker dan zonder. Hopen dat hij ze zo laat :P
Haha idd.

Nog 5 uurtjes voor FP1 jongens, wie blijft er op? :P

Ik ben razend benieuwd of Manor gaat rijden en wat McLaren kan (of ze heel blijven en of ze dan ook kilometers gaan maken). Ik zag bij McLaren wel wat nieuwtjes op de wagen: een S-duct en achter ook een blown axle. Dat laatste misschien alleen zodat de wheelguns voor de voor- en achterwielen compatibel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:15
Zamorano schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:07:
[...]

Haha idd.

Nog 5 uurtjes voor FP1 jongens, wie blijft er op? :P

Ik ben razend benieuwd of Manor gaat rijden en wat McLaren kan (of ze heel blijven en of ze dan ook kilometers gaan maken). Ik zag bij McLaren wel wat nieuwtjes op de wagen: een S-duct en achter ook een blown axle. Dat laatste misschien alleen zodat de wheelguns voor de voor- en achterwielen compatibel zijn.
Ik kijk fp2 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
Denk dat Manor het Mclaren nog flink lastig gaat maken. Krijgt Massa toch nog gelijk :P

[ Voor 27% gewijzigd door Goron op 26-03-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Zo al ruim halfuur wakker. Gelukkig koffie!

Nog meer zo gek vroeg aan het kijken?

Ik vind die pit ingang wel heel eng hoor. Je gaat er met een snelle bocht in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ryur schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 03:34:
Zo al ruim halfuur wakker. Gelukkig koffie!

Nog meer zo gek vroeg aan het kijken?

Ik vind die pit ingang wel heel eng hoor. Je gaat er met een snelle bocht in!
Ik ben ook maar op gebleven.

Goed om te zien dat de Manors in elk geval rijden, al zien ze eruit als Ajax-shirts op wielen. Ook de McLarens rijden gewoon hun rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel spijtig dat sainz constant sneller is dan Verstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
MikeyMan schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 07:12:
Oh? Nu op Leaderboard VES op 6, SAI op 9 (+ 0.752 tussen hun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 21:15
Die manor is wel heel maagdelijk zonder sponsors.

Maar wel een sec binnen 107%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

en in de grindbak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Vettel op het zelfde stuk maar dan net niet in de grindbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

HAM heeft z'n silberpfeil stil gezet in de pits, telemetrie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Er staat een stevig windje. Ruim 6 mph!
Staat vooral op bocht 9/10/11; daarom gaan er daar zoveel vanaf.

[ Voor 45% gewijzigd door Ryur op 27-03-2015 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

6mph is een stevige wind? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Kimi oefent pitstop. Alle wielen gewisseld.

En na de stop blijven ze erop.

[ Voor 32% gewijzigd door iichel op 27-03-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

1. L. Hamilton
2. K. Raikkonen
3. N. Rosberg
4. D. Kvyat
5. V. Bottas
6. F. Massa
7. S. Vettel
8. M. Verstappen
9. M. Ericsson
10. D. Ricciardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mjah, tot 7:12 was hij steeds sneller geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hamilton was hier vorig jaar een klasse apart, en alles tot nu toe wijst erop dat dat weer het geval gaat zijn. Veel problemen, en dan in je 2e vliegende rondje de snelste tijd van de dag neerzetten. Hamilton is op zijn gemak in die Mercedes, en Sepang ligt hem wel :)

Verstappen heeft zich de hele 2e training op de lange runs gericht, dus die tijd zegt nog niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Lekker gereden door RAI, VET iets minder. Hopelijk kan Ferrari dit weekend de strijd aan met Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:54
Verstappen staat toch echt 8e aan het eind, Sainz komt niet verder dan 14.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Net of dat wat zegt tijdens een FP?

Het gaat erom waar je eindigt. En zelfs dan is het niet heel veel zeggend (volle bak, setup testen, banden testen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
asing schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:46:
[...]

Verstappen staat toch echt 8e aan het eind, Sainz komt niet verder dan 14.
Met een verschil van meer dan een seconde, dus daar zit een verschil in wat ze aan het testen waren.
En het blijft FP :)
Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2